UPC Digital TV - Deel 4

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 55.619 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Ik heb een 2e mediabox besteld en volgens de medewerker werd het binnen 10 werkdagen afgeleverd. Weet iemand of ze Thompson of Pace mediaboxen uitleveren of gaat het door mekaar? (de pace past beter bij mijn tweede tv ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere vraag,

heb al een tijdje de DVR, maar nu ook een LCD.

Kan je deze alleen met SCART aansluiten op elkaar?
Begreep namelijk dat SCART een vd minst kwalitatieve manieren is van aansluiten.

En zo ja, welk SCART kabel moet ik nemen, en wat kost zoiets ongeveer?

dank,

nils

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank, maar vond niets op het forum over hoe je het beste de DVR aan je LCD kan aansluiten?

Weet iemand hoe ik het beste m'n 32inch op de DVR kan aansluiten, voor een zo goed mogelijk beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Martijn schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:11:
Ik heb een 2e mediabox besteld en volgens de medewerker werd het binnen 10 werkdagen afgeleverd. Weet iemand of ze Thompson of Pace mediaboxen uitleveren of gaat het door mekaar? (de pace past beter bij mijn tweede tv ;))
Ik kreeg een splinternieuwe Pace :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Glashelder schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:04:
[...]

Ik kreeg een splinternieuwe Pace :P
Ah nice, ook binnen de 10 werkdagen die ze aangeven als levertijd?

[update] Maandag besteld, zaterdag binnen (een Pace) :D

[ Voor 10% gewijzigd door Martijn op 17-11-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:01:
[...]

Dank, maar vond niets op het forum over hoe je het beste de DVR aan je LCD kan aansluiten?

Weet iemand hoe ik het beste m'n 32inch op de DVR kan aansluiten, voor een zo goed mogelijk beeld?
Ok, maar kun je je vraag niet beter daar stellen denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:16:
[...]

Ok, maar kun je je vraag niet beter daar stellen denk ik zo...
Vreemde reactie :?

Maargoed, ik heb mijn DVR gewoon met een kwalitatief goede SCART kabel aangesloten... Je zult wel moeten, want een andere uitgang zit er niet op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet zo'n vreemde reactie. Het betreft immers een basic vraag die je met minimale zoekwerk in dit topic al zelf beantwoord hebt. Dergelijke vraagjes zijn niet bepaald GoT-waardig.

Om even volledig te zijn: SCART is de aansluiting, maar het soort signaal erover maakt ook wat uit. Die DVR produceert net zoals andere UPC boxen composite en RGB. RGB heeft veel meer kleurdiepte dan composite, dus is aan te bevelen als je TV het aankan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
dion_b schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:32:
Om even volledig te zijn: SCART is de aansluiting, maar het soort signaal erover maakt ook wat uit. Die DVR produceert net zoals andere UPC boxen composite en RGB. RGB heeft veel meer kleurdiepte dan composite, dus is aan te bevelen als je TV het aankan.
Hmm, OK, mijn TV heeft RGB over scart en RGB pluggen (component?), maakt het dan nog wat uit of ik gewoon een volledig aangesloten SCART er tussen zet, of dat ik op de DVR er een SCART stekker in plug waaruit component stekkers komen en die aansluit op de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Martijn schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:09:
[...]

Hmm, OK, mijn TV heeft RGB over scart en RGB pluggen (component?), maakt het dan nog wat uit of ik gewoon een volledig aangesloten SCART er tussen zet, of dat ik op de DVR er een SCART stekker in plug waaruit component stekkers komen en die aansluit op de TV?
SCART heeft helemaal geen support voor component en de UPC box stuurt ook -zeker- geen component signaal over de SCART uitgang. Een kabel met aan de ene kant een SCART stekker en aan de andere kant 3 tulip stekkers voor het beeld (meestal verwarrend genoeg rood, groen en blauw gekleurd) en 2 tulip stekkers voor het geluid (rood en wit) zul je dan ook niet vinden.

In jouw geval kun je dus 'alleen' RGB over scart gebruiken en daarvoor heb je een volledig bedrade SCART kabel nodig. Als je TV zowel RGB over SCART als component heeft is component aan de gang willen krijgen sowieso niet de moeite. Hoewel je het met het blote oog amper kan zien is RGB iets beter dan component.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
mijn abo heet: Abonnement UPC MediaBox - DVR - Voorjaarsaanbieding
en betaal daarvoor 8.39 ex btw

Ik had het extra pakket (zoals consumenten tv doet het), maar nu is uitzending gemist ineens terug geschroeft naar 24h

is dat de straf dat ze je niet over willen zetten naar het royaal pakket?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:24
'10 dagen programma gemist' & de series zijn inderdaad onderdeel van het Royaal-pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

flowerp schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 00:01:
[...]

SCART heeft helemaal geen support voor component en de UPC box stuurt ook -zeker- geen component signaal over de SCART uitgang. Een kabel met aan de ene kant een SCART stekker en aan de andere kant 3 tulip stekkers voor het beeld (meestal verwarrend genoeg rood, groen en blauw gekleurd) en 2 tulip stekkers voor het geluid (rood en wit) zul je dan ook niet vinden.
Component over scart bestaat wel, wordt alleen niet veel gebruikt. Kabels met zowel beeld als geluid heb ik echter ook nog niet gezien. Wel deze:
Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/18041.jpg
Overigens zijn de stekkers lichtgroen en donkerblauw gekleurd, waardoor je wel iets verschil ziet met RGB, hoewel je daar verdacht weinig aan hebt als je kleurenblind bent :)
In jouw geval kun je dus 'alleen' RGB over scart gebruiken en daarvoor heb je een volledig bedrade SCART kabel nodig. Als je TV zowel RGB over SCART als component heeft is component aan de gang willen krijgen sowieso niet de moeite. Hoewel je het met het blote oog amper kan zien is RGB iets beter dan component.
Component is beter dan RGB, al was het alleen maar omdat deze in staat is een hogere bandbreedte te faciliteren, waardoor HD signalen verstuurd kunnen worden.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
sylvesterrr schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:55:
'10 dagen programma gemist' & de series zijn inderdaad onderdeel van het Royaal-pakket.
maar ik heb wel de zenders van het royaal pakket!

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gekloot met dat upc zeg...

Zit je lekker tv te kijken met prima beeld (dus de aansluitingen zijn goed) ga je even wat zappen hoppa "Er is signaalverlies controleer u stekker" melding die dan vervolgens doodleuk op alle zenders blijft staan. Vaak helpt alleen het aan en uit zetten of naar kanaal 999 te gaan en een test uit te voeren. Het valt me op dat het vaak gebeurt als je naar een kanaal bent gegaan waar je niet op geaboneerd bent en dan daarna is het vaak mis.. Ik kijk via het kastje met dvr... (zilveren)
Wat ook erg irri is dat het geluid bij een opgenomen programma vaakeen fractie voorloopt op het beeld ....

Iemand anders deze problemen ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Waarom hebben ze bij de laatste DVR update het spoelen aangepast? Eerst was op maximale snelheid spoelen ook echt snel maar nu gaat hij langzamer en zo om de paar seconde nog trager met zelfs wat geluid erbij? Ik wil gewoon high speed door kunnen spoelen, niet deze laffe variant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komt het dat ik bij programma gemist, op zijn laatst de programma's van vrijdag kan kijken? Is er een storing of iets dergelijks? Wou namelijk even Paul de Leeuw van gisterenavond kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een goede scartkabel aanschaffen , bijv. monster of provigold.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:01:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt , heb ik ook last van , moet haast wel een storing zijn, maar on demand doet het bij mij gelukkig weer, heb het een tijd niet gehad , ook door storing denk ik.
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:25:
Hoe komt het dat ik bij programma gemist, op zijn laatst de programma's van vrijdag kan kijken? Is er een storing of iets dergelijks? Wou namelijk even Paul de Leeuw van gisterenavond kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
SeatRider schreef op zondag 18 november 2007 @ 09:24:
[...]
Component over scart bestaat wel, wordt alleen niet veel gebruikt.
Mwoah... je hebt voor zover ik weet 2 mogelijkheden: of te wel de kabel in kwestie voert een conversie uit (ingebouwde mini RGB->YCbCr transcoder) of te wel de SCART poort wordt misbruikt om component uit te sturen. Als ik wil kan ik ook m'n telefoon via een SCART kabel laten lopen door gewoon de draadjes aan beide kanten op een draadje van de SCART kabel aan te sluiten.
Component is beter dan RGB, al was het alleen maar omdat deze in staat is een hogere bandbreedte te faciliteren, waardoor HD signalen verstuurd kunnen worden.
Dat is (sorry) grote onzin.

Ten eerste kan RGB net zo goed HD signalen verwerken en deed dat al zo'n decennium voordat component überhaupt bestond. Namelijk, wat in de volksmond een "VGA signaal" genoemd wordt is ook gewoon een RGB signaal. Het soort RGB signaal wat voor de SCART kabel is gespecificeerd is een lagere frequentie (15Khz), waarbij VGA in de regel hoger is (31Khz+).

Het verschil hier tussen component en RGB is slechts dat voor lage frequentie signalen RGB een andere stekker heeft (SCART in Europa) dan de versie met de hogere frequentie (SUB-D). Component gebruikt voor zowel lage als hoge frequentie signalen de 3 tulp stekkertjes.

In het geval van de media box is dit natuurlijk niet van toepassing.

Op dezelfde frequentie is RGB ook (iets) beter dan component. Het feit wil namelijk dat -elke- display native RGB is, of het nou CRT's, LCD's of Plasma's zijn.

Bij apparaten die beeld uitzenden is het soms native RGB (computers, consoles) en soms native component (DVD, DVB decoders). Als je een RGB apparaat met een display verbind is er dus geen twijfel mogelijk welke er beter is: RGB. Altijd.

Als je een native component apparaat verbind met een display is het slechts een kwestie van waar de conversie plaatsvindt. Er moet namelijk -altijd- hoe dan ook een conversie plaatsvinden. Bij apparaten die met een component kabel verbonden worden doet de display de conversie, bij een RGB verbinding doet het uitzendende apparaat de conversie.

Omdat het hier over analoge verbindingen gaat, is er altijd sprake van een onnauwkeurigheid. De conversie kan dus het best plaatsvinden vanaf de digitale bron; ergo de conversie moet in het uitzendende apparaat plaatsvinden, ergo de RGB verbinding is ook bij apparaten die native component zijn de (iets) betere verbinding.

Deze 2 bevindingen samen zorgen er voor dat RGB -altijd- beter is. De enige reden dat component bestaat is dat RGB over SCART een Europese toestand is en de Amerikanen perse iets wilde dat niet compatibel was met Europa. (In de praktijk is het verschil overigens niet waarneembaar. Het gaat hier puur om een theoretische kwestie.)

Met DVI en HDMI speelt dit hele verhaal niet meer. Dat is qua stekker en signaal een wereldwijde standaard (gebaseerd op RGB overigens, maar nu in de digitale versie).

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Ik denk ook dat RGB en component 2 verschillende dingen zijn, net als appels en peren. In de volksmond wordt aangenomen dat wanneer je RGB hoort, je automatisch aan RGB-scart denkt (Wat dus niet klopt). RGB is een signaal, component is een manier om een signaal over te brengen en datzelfde geldt voor scart.

Pas als een keuze is voor RGB-scart en component zou ik altijd de laatste kiezen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

flowerp schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:58:
[...]
(In de praktijk is het verschil overigens niet waarneembaar. Het gaat hier puur om een theoretische kwestie.)
Mwoah... ik had voorheen RGB over (een goede) SCART aangesloten aan mijn DVD speler. Dat heb ik later kunnen vervangen door een set Component kabels, waarbij de DVD speler ook in progressive mode kon spelen. En ik mag misschien gek worden, maar het plaatje werd er een stukje strakker van. Ik zeg niet dat het komt door de Component kabels, maar in ieder geval omdat progressive over Component ineens mogelijk werd (met SCART was dit niet mogelijk). Er is dus wel ergens verschil.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat verschil zit niet in de kabels maar in de mogelijkheid om progressive te doen. Dat dat wel over component en niet over de SCART RGB kon is een kwestie van software in de DVD speler (allicht om compatibility te waarborgen met apparaten die geen 576p over SCART konden slikken)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Smarron schreef op maandag 19 november 2007 @ 08:35:
RGB is een signaal, component is een manier om een signaal over te brengen en datzelfde geldt voor scart.
Tsja, met "component" wordt dikwijls het YCbCr signaal bedoeld. Feitelijk is de term gehijacked, want RGB is net zo goed een component signaal (kleur signaal dat uit afzonderlijke componenten bestaat). SCART is alleen de fysieke stekker en is dus te vergelijken met de tulp plugjes die voor het YCbCr signaal gebruikt worden.

RGB kun je wel degelijk kwalitatief direct met YCbCr vergelijken. Deze laatste kan in een zekere zin opgevat worden als een compressie van het oorspronkelijke RGB signaal. Er is sprake van 1 helderheidssignaal (Y) en 2 kleur verschil (delta) signalen: Cb (blauw) en Cr (rood). Groen wordt geheel weggelaten en later teruggerekend.

De truuk is nu dat het menselijk oog gevoeliger is voor helderheids verschillen dan voor kleurverschillen, en dat daarom de resolutie van de Cb en Cr componenten verlaagd kan worden. Natuurlijk kun je deze truuk alleen toepassen als je de kleurverschil signalen hebt afgesplitst van het helderheids signaal, en daarom dus het bestaansrecht van component (YCbCr).

Het meest pure signaal is dus RGB. Een lichte compressie is YCbCr (component), een stuk zwaardere compressie is s-video en een nog zwaardere compressie is composite.
Pas als een keuze is voor RGB-scart en component zou ik altijd de laatste kiezen.
Omdat jij niet snapt wat de verschillen precies zijn ;)

Op dezelfde frequentie is RGB -altijd- beter. Op 15Khz (typisch interlaced) is RGB beter dan 15Khz component. En op 31+Khz (typisch progressive) is RGB beter dan component. Je moet misschien even bedenken dat 31+Khz VGA wordt genoemd en dat de stekker niet meer SCART is maar D-SUB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark_640 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:06:
[...]

Meld je storing even hier!

Heb ik ook gedaan en na 3 werkdagen een mooi setje kabels in huis!
Heb ze binnen 2 dagen ontvangen. Helaas is het probleem nog niet opgelost dus misschien ligt 't toch aan de bekabeling binnen. Wel vreemd dat het dan toch alleen bij net5/cnn/rtv e.d. voorkomt maar goed... (Gelukkig is er nog altijd digitv waar de storing niet optreedt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:26:
[...]

Heb ze binnen 2 dagen ontvangen. Helaas is het probleem nog niet opgelost dus misschien ligt 't toch aan de bekabeling binnen. Wel vreemd dat het dan toch alleen bij net5/cnn/rtv e.d. voorkomt maar goed... (Gelukkig is er nog altijd digitv waar de storing niet optreedt)
Wat je nog kunt proberen is om met die lange kabel die je hebt gekregen je tv rechtstreeks op je 1ste aansluitpunt aan te sluiten. Dus zonder ook maar iets anders er tussen, kabel van de 1ste Wandcontactdoos naar de TV.

Is het dan wel goed? Dan ligt het probleem idd binnen.

Is het dan nog niet goed? Dan heb je een goede reden om UPC eens te laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

flowerp schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:53:
[...]

Tsja, met "component" wordt dikwijls het YCbCr signaal bedoeld. Feitelijk is de term gehijacked, want RGB is net zo goed een component signaal (kleur signaal dat uit afzonderlijke componenten bestaat). SCART is alleen de fysieke stekker en is dus te vergelijken met de tulp plugjes die voor het YCbCr signaal gebruikt worden.

RGB kun je wel degelijk kwalitatief direct met YCbCr vergelijken. Deze laatste kan in een zekere zin opgevat worden als een compressie van het oorspronkelijke RGB signaal. Er is sprake van 1 helderheidssignaal (Y) en 2 kleur verschil (delta) signalen: Cb (blauw) en Cr (rood). Groen wordt geheel weggelaten en later teruggerekend.

De truuk is nu dat het menselijk oog gevoeliger is voor helderheids verschillen dan voor kleurverschillen, en dat daarom de resolutie van de Cb en Cr componenten verlaagd kan worden. Natuurlijk kun je deze truuk alleen toepassen als je de kleurverschil signalen hebt afgesplitst van het helderheids signaal, en daarom dus het bestaansrecht van component (YCbCr).

Het meest pure signaal is dus RGB. Een lichte compressie is YCbCr (component), een stuk zwaardere compressie is s-video en een nog zwaardere compressie is composite.

[...]

Omdat jij niet snapt wat de verschillen precies zijn ;)

Op dezelfde frequentie is RGB -altijd- beter. Op 15Khz (typisch interlaced) is RGB beter dan 15Khz component. En op 31+Khz (typisch progressive) is RGB beter dan component. Je moet misschien even bedenken dat 31+Khz VGA wordt genoemd en dat de stekker niet meer SCART is maar D-SUB.
Kijk, de theorie is altijd heel leuk en zal altijd kloppen, echter in de praktijk is er wel een degelijk verschil. Ik wil als voorbeeld toch de xbox360 nemen. Deze heb ik aangesloten gehad via rgb-scart en nu via component. Reken maar dat laatste mooier beeld geeft op alle vlakken! Ook vanwege dat het signaal op 720p ingesteld staat. Overigens heb ik ook een D-Sub aangesloten gehad op 1280x720 en ik was hier toch niet over te spreken en ben daarom weer teruggegaan naar component.

En uiteindelijk draait het er gewoon om hoe het eruit ziet in de praktijk.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Tariefwijzigingen UPC per 1/1/2008
Via deze pagina informeren wij u over de exacte gevolgen voor uw abonnement(en). U vindt hieronder alle benodigde informatie over de nieuwe tarieven van UPC Digitale TV, Internet en Telefonie.

Digitale TVUPC heeft het zenderaanbod dit jaar aanzienlijk uitgebreid en verbeterd. Bovendien hebben alle abonnees sinds kort toegang tot Programma Gemist. Met één druk op de knop van de UPC-Afstandsbediening kunt u alsnog veelbekeken programma’s van Nederland 1,2,3 die u gemist heeft zien. Ook is het mogelijk om met het nieuwe UPC On Demand ruim 400 films te bestellen en heeft u toegang tot series, documentaires en kinderprogramma’s. Met beide diensten kunt u programma’s of films starten, pauzeren en terugspoelen wanneer het u uitkomt.

Het UPC Digitale TV Pack tarief zal per 1 januari 2008 wijzigen naar € 2,99. Concreet betekent dit voor de volgende abonnementen een tariefswijziging:

Het UPC Digitale TV Pack abonnement wordt verhoogd naar € 2,99 per maand
Het UPC Digitale TV Pack abonnement samen met het Extra Channel Pack wordt verhoogd naar € 4,99 per maand

Alle overige Digitale TV abonnementen blijven ongewijzigd.

Voor een overzicht van alle abonnementen klik hier en voor uitleg over diensten zoals Programma Gemist en UPC on Demand klik hier
Mocht u uw abonnement willen wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit voor 1 januari 2008 kosteloos doen.

ik heb ze gebeld, mochten er meer mensen ontevreden zijn, doe er je voordeel mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

ralfbosz

xm create bosz -c

Net gebeld door UPC of ik een nieuw kastje wilde (waarschijnlijk een PACE) en dan ging ik over op een nieuw abonnement wat nog maar 2,99 per maand kost (ipv de 4 nog wat nu). Wie wil er nu niet minder betalen, maar zie nu op Internet dat niet alle zenders in dat pakket zitten, maar in een pakket van 8,99 per maand (royaal). Dat komt in de buurt van de andere kabelaars (@home is 9,95 per maand), maar daar krijg je een paar premium kanalen die bij UPC gewoon 15 euro erbovenop kosten...

Daar had die mevrouw dus een onwaarheid verteld, ach krijg geen nieuw contract, dus gewoon per maand opzegbaar en kan zelfs nog er helemaal onderuit. Vraag me alleen af of ik dan op mijn oude box kan blijven ;).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Smarron schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:53:
Deze heb ik aangesloten gehad via rgb-scart en nu via component. Reken maar dat laatste mooier beeld geeft op alle vlakken! Ook vanwege dat het signaal op 720p ingesteld staat.
Niet -ook-, maar -juist- ;)
Overigens heb ik ook een D-Sub aangesloten gehad op 1280x720 en ik was hier toch niet over te spreken en ben daarom weer teruggegaan naar component.
Misschien moet je ook eens composite proberen. Goede kans dat je daar dan nog meer over te spreken bent. En indien mogelijk kun je ook nog een HF modulator kopen en de antenne ingang van je TV gebruiken. Misschien dat je dat wel helemaal veel mooier vind. :P

Maar zonder gekheid, wellicht dat er gewoon hele andere dingen spelen. Het zou kunnen zijn dat de VGA kabel die je gebruikte brak, dun & goedkoop was, terwijl de component kabel van uitstekende kwaliteit was. Ook kan het zijn dat de DA converters voor het RGB pad in jouw apparatuur los staan van die voor het component pad, en dat die laatste van betere kwaliteit zijn (vergelijk; de 2de VGA head van sommige video kaarten is zichbaar van slechtere kwaliteit dan de eerste head).

Dat wil niet zeggen dat "component" beter is dan "RGB", maar dat bij jouw apparatuur en/of kabels RGB brak is geimplementeerd.

Het kan ook nog zijn dat je de lichte achteruitgang in beeldkwaliteit juist waardeerd. Er zijn echt mensen die composite mooier vinden dan component of RGB; de ruis en color bleeding 'smoothen' het beeld een beetje zodat blokjes (in games) en artifacts (in video) in het bron signaal minder opvallen.

Dat is een beetje het zelfde effect waarom analoge SD uitzendingen (om het on-topic te houden, b.v. de van UPC :P) er op een brak 37cm TV'tje uit midden jaren 90 er nog best goed uitziet, maar op een moderne HD LCD eruit ziet om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij
  • Laatst online: 12-09 15:37

mbooij

De Mosselman

Met mijn DVR heb ik problemen met scalen op mijn 4:3 Sony Trinitrom TV. Film 1 wordt na enkele seconden uitgerekt waardoor de zijkanden van het beeld niet getoond worden. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:58
Al is op de UPC knop gedrukt?

Komt meestal door een interactieve applicatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Ja dit staat los van de interactieve applicaties. Hij lijkt alle breedbeelduitgezonden kanelen de eerste seconden normaal te tonen (met een zwarte balk onder en boven) en daarna zoomt hij in waardoor de zijkanten er af vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik vraag me af hoe zo'n decoder nou bepaald of je een zender wel of niet mag zien. Iemand een linkje waar zoiets uitgelegd wordt?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Sir_Killalot
Volgens mij zit dat versleuteld in een stukje geheugen in de decoder :)

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Glashelder: misschien vind je wat informatie hier. Of stel m anders ook eens of @Home/Casema forum of UPC Chello forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heeft iemand het voor elkaar gekeregen om de digtial audio-out aan de praat te krijgen ? Heb hem aangesloten op m'n versterker maar die ziet er geen signaal op..

Je moet de mediabox dus ff opnieuw opstarten dan doet die het wel :)

[ Voor 18% gewijzigd door Glashelder op 01-12-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd0amn
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-02 01:55
Woon in Doetinchem op postcode 7009mp. Met de postcodecheck van UPC zou het nog niet mogelijk zijn voor digitale ontvangst. De verkoopdesk van UPC gebeld en daar kreeg ik te horen dat als je analoge tv ontvangst van UPC heeeft meneer dan kan digitale ontvangst ook. Ik heb een sony 32kdl3000. Daar kun je digitale antenne en kabel mee ontvangen. Daar kan ik nu zondermeer de drie vrije kananlen van Digitennne ontvangen. Maar digitaal via UPC laat hier geen enkel kanaal door na het automatisch zoeken van kanalen terwijl ik wel eens gehoord heb dat UPC ook wel vrije kanalen doorgeeft.
Mij lukt het in ieder geval niet. Iemand hier ervaring mee in Doetinchem.
Upc zou me nu het Royaal pakket met dvr toezenden met een periode van dria maanden gratis.
Ben heel benieuwd of dit dan wel werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
pd0amn schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:41:
Woon in Doetinchem op postcode 7009mp. Met de postcodecheck van UPC zou het nog niet mogelijk zijn voor digitale ontvangst. De verkoopdesk van UPC gebeld en daar kreeg ik te horen dat als je analoge tv ontvangst van UPC heeeft meneer dan kan digitale ontvangst ook. Ik heb een sony 32kdl3000. Daar kun je digitale antenne en kabel mee ontvangen. Daar kan ik nu zondermeer de drie vrije kananlen van Digitennne ontvangen. Maar digitaal via UPC laat hier geen enkel kanaal door na het automatisch zoeken van kanalen terwijl ik wel eens gehoord heb dat UPC ook wel vrije kanalen doorgeeft.
Mij lukt het in ieder geval niet. Iemand hier ervaring mee in Doetinchem.
Upc zou me nu het Royaal pakket met dvr toezenden met een periode van dria maanden gratis.
Ben heel benieuwd of dit dan wel werkt bij mij.
Helaas, jouw tv kan DVB-T (terrestial) ontvangen, maar dat is iets anders als DVB-C (cable). Dat gaat dus niet werken voor UPC digital.

Zelfs als je wel een TV hebt die DVB-C kan ontvangen (sommige Loewe's kunnen dit), dan heb je pech omdat bij UPC de smartcard is gekoppeld aan de decoder die UPC zelf uitlevert. Je zit dus vast aan de UPC decoder ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Ik werd dus ook gebeld en bij mij werd er door de lieve man ook niet veel info gegeven. Alleen dat je 10 zenders meer krijgt.
Ik kan niet geheel zo uit de lijst halen wat het allemaal doet. Maar volgens mij mis ik wel een paar zenders of is de standaard lijst nog de oude?

Ik denk dat ik het niet over ga laten zetten en gewoon volgend jaar eens ga kijken hoe dat zit met Canal Digital, 1 schotel en meerdere televisies. Als ik er 4 op kan zetten en afzonderlijk besturen, dan gaat UPC er gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op maandag 03 december 2007 @ 09:09:
Ik werd dus ook gebeld en bij mij werd er door de lieve man ook niet veel info gegeven. Alleen dat je 10 zenders meer krijgt.
Ik kan niet geheel zo uit de lijst halen wat het allemaal doet. Maar volgens mij mis ik wel een paar zenders of is de standaard lijst nog de oude?

Ik denk dat ik het niet over ga laten zetten en gewoon volgend jaar eens ga kijken hoe dat zit met Canal Digital, 1 schotel en meerdere televisies. Als ik er 4 op kan zetten en afzonderlijk besturen, dan gaat UPC er gewoon uit.
dat kan dus alleen, als je meerdere koppen op de schotel zet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
En vergeet niet dat CD behoorlijke compressie op de zenders loslaat ala Digitenne :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb net al zitten kijken eigenlijk. Ik dacht dat je maar 1 abo hoefde te hebben en een aantal losse smartcards, maar blijkbaar betaal je toch ook gewoon voor meerdere tv's. Tja, dan is het absoluut niet interessant.
Die compressie kwam ik ook tegen en daarnaast de hoeveelheid rotzooi die je op je hals haalt om alle tv's van televisie te voorzien. Allemaal losse kabels door het huis. Das ook niks om eerlijk te zijn.

Voor het zender aanbod van KPN e.d. hoef ik het ook niet te doen.

Maar ik kan er dus absoluut bij UPC geen wijs uit wat ze nu precies gaan doen.
Tegen mij werd er gezegd dat ik bij het nu oversluiten 10 zender meer zou krijgen. Maar dat wordt nergens op de site aangegeven.
Betekend dit dan dat ik naar het royaal pakket ga?
Want hierboven wordt ergens aangegeven dat je voor het goedkopere abonnement minder zenders krijgt. Dit kan ik dan weer niet vinden op de site.
Als ik een lijst kan vinden met wat de zenders nu en de zenders hierna zijn, dan kan ik dit doorspreken met mijn vriendin.

UPC eruit gooien zit er waarschijnlijk niet in.
Ik zei ook al tegen mijn vriendin. Als ik alleen was geweest, had ik niet eens een televisie abonnement genomen. Lekker series via internet, de rest kijk ik toch nooit. Ben niet zo'n televisie kijker. Eerder series en films. Maar ja, kom er dus niet onderuit :P

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 03-12-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Arunia op de UPC site vind je een overzicht van alle zenders per digitaal pakket.
Als je een gewoon abo (Starter) bent aangegegaan betaal je 2,99 meer op je gewone analoge kosten (zo'n 16+ euro p/mnd) en zal je inderdaad meer zenders kunnen zien en zie je dus alles in digitale kwaliteit. Ben je een Royaal pakket aangegaan dan kun je gelijk heel wat meer zenders kijken maar dit kost gelijk ook zo'n 8,99 op je anloge abo afhankelijk of je voor een gewone box of een DVR (recorder) hebt gekozen. Meer specifiekere kosten info vind je ook de UPC site.

[ Voor 9% gewijzigd door funrider op 03-12-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
ralfbosz schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:10:
Net gebeld door UPC of ik een nieuw kastje wilde (waarschijnlijk een PACE) en dan ging ik over op een nieuw abonnement wat nog maar 2,99 per maand kost (ipv de 4 nog wat nu). Wie wil er nu niet minder betalen, maar zie nu op Internet dat niet alle zenders in dat pakket zitten, maar in een pakket van 8,99 per maand (royaal). Dat komt in de buurt van de andere kabelaars (@home is 9,95 per maand), maar daar krijg je een paar premium kanalen die bij UPC gewoon 15 euro erbovenop kosten...

Daar had die mevrouw dus een onwaarheid verteld, ach krijg geen nieuw contract, dus gewoon per maand opzegbaar en kan zelfs nog er helemaal onderuit. Vraag me alleen af of ik dan op mijn oude box kan blijven ;).
Hier refereerde ik dus naar.
Ik heb het standaard pakket (goedkoopste toen der tijd), wat dus in zou houden dat ik er dus op achteruit zou gaan. Maar daar kan ik dan weer niets over vinden op de UPC site. Volgens die informatie blijft alles dus hetzelfde, behalve dat de bedragen veranderen.
Maar ik krijg het idee dat bovenstaande persoon het dan niet helemaal begrepen heeft. Ik ben dus benieuwd naar zijn informatie.

Ik heb op de UPC site dus absoluut geen mogelijkheid om te vergelijken met de huidige situatie en die van volgend jaar.

Ik ga in iedergeval nog wel even zoeken naar meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn digitale signaal hapert af en toe sinds een paar weekjes. Het beeld en geluid blijven dan heel even hangen en het gebeurt niet heel vaak maar toch wel vrij regelmatig. Alles is hirschmann bekabelt en heb deze problemen nog niet eerder gehad. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:43:
Mijn digitale signaal hapert af en toe sinds een paar weekjes. Het beeld en geluid blijven dan heel even hangen en het gebeurt niet heel vaak maar toch wel vrij regelmatig. Alles is hirschmann bekabelt en heb deze problemen nog niet eerder gehad. Hebben meer mensen hier last van?
Dat was mij ook al opgevallen. Ik ga vanavond voor de zekerheid nog even de kabels goed nalopen. Het is me al eens eerder gebeurd dat de coax gewoon niet goed in de decoder zat en dat gaf precies dezelfde symptomen

[ Voor 3% gewijzigd door synthdood op 04-12-2007 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Laatst online: 11-09 12:38
bij mij hapert af en toe sbs6. Dan schokt het beeld. even wegzappen en terugzappen lost dat op. erg irritant..gelukkig alleen dus bij sbs6
synthdood schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 08:52:
[...]

Dat was mij ook al opgevallen. Ik ga vanavond voor de zekerheid nog even de kabels goed nalopen. Het is me al eens eerder gebeurd dat de coax gewoon niet goed in de decoder zat en dat gaf precies dezelfde symptomen

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren besloten om waarschijnlijk de overstap naar het extra pakket te gaan maken. We zitten nog te denken of we voor de PVR gaan of niet.
Ik wil uiteindelijk een mooie snelle/zuinige media center neer gaan zetten en mijn vrouw vind het niet zo'n probleem om de UPC box dan aan te laten staan, maar volgens mij is het niet mogelijk dat die box zelf wisselt van zenders als je de agenda in hebt gesteld.
Als die dat wel kan, dan is de keuze eigenlijk vrij eenvoudig, maar kan die het niet, dan zal ik toch gaan denken aan een PVR. Nu wachten totdat UPC weer gaat bellen hierover. Gisteren belden ze al over iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:43:
Hier hetzelfde en ook sinds een paar weken.
Alle kabels (Hirschman) inmiddels langsgelopen maar dat heeft niets opgeleverd.
Op vrijwel alle zenders hapert nu bij mij het beeld en/of het geluid om de paar minuten. Erg storend!
Ook ik heb dit probleem nog niet eerder in deze mate en zo consequent gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd0amn
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-02 01:55
synthdood schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:58:
[...]

Helaas, jouw tv kan DVB-T (terrestial) ontvangen, maar dat is iets anders als DVB-C (cable). Dat gaat dus niet werken voor UPC digital.

Zelfs als je wel een TV hebt die DVB-C kan ontvangen (sommige Loewe's kunnen dit), dan heb je pech omdat bij UPC de smartcard is gekoppeld aan de decoder die UPC zelf uitlevert. Je zit dus vast aan de UPC decoder ben ik bang.
Mijn sony heeft wel de mogelijkheid om DVB-C te ontvangen. Omdat overal op het forum is te lezenn dat UPC ook fta kanalen doorgeeft heb ik geen smartcard nodig voor fta en zou het moeten lukken doch helaas.
De netwerk ID heb ik ingesteld op 43142 en de symb rate op 9600.
Ook met 1536 en frequentie 354,75 lukt het niet.
Zijn er misschien meer mensen die ervaring hebben met Doetinchem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
lees hier over meerdere storingen. Wellicht slim of even je postcode/plaats en type decoder te melden. Overigens hier worden ook de storingen gemeld en kijken ook UPC medewerkers mee. Wellicht zit daar een patroon in. Heb zelf nog weinig van gemerkt met mn gewone grijze Thomson met extra channel pack 3313 Dordrecht.

[ Voor 28% gewijzigd door funrider op 04-12-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
funrider schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:19:
lees hier over meerdere storingen. Wellicht slim of even je postcode/plaats en type decoder te melden. Overigens hier worden ook de storingen gemeld en kijken ook UPC medewerkers mee. Wellicht zit daar een patroon in. Heb zelf nog weinig van gemerkt met mn gewone grijze Thomson met extra channel pack 3313 Dordrecht.
Wanneer je TV wel DVB-C kan slikt dan lijkt me dat het wel moet lukken. Ik heb het uiteindelijk ook aan de praat gekregen met een FireDTV kaartje in m'n mediacenter (alleen het UPC basispakket dan). Het was wel een gedoe om alle zenders te pakken te krijgen en volgens mij heb ik ze nog niet allemaal te pakken. Je moet een correcte lijst zien te vinden met de frequenties voor jouw regio. Kijk anders ook nog even in de forums van firedtv.nl en sat4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:19:
7316 Apeldoorn grijze Pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
eh synthdood ik had er over de storingen van DTV die momenteel bij een aantal mensen spelen. Jij hebt het over iets anders lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Tip:
Bij de series in het On-Demand menu staat nu ook de serie Matroesjka's.

Serie 01: Afleveringen 1-10

Wat kijken jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door funk-e op 05-12-2007 14:22 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond het geen probleem om hem aan te sluiten(dvr), ik hoor veel mensen klagen maar hij werkte hier in 1 keer.

maar even een vraagje, er worden mediaboxen 2dehands aangeboden op internet, ik zou graag een 2de mediabox willen maar niet per maand betalen, zou dit mogelijk zijn met deze mediaboxen?

of kan je ook via een oficiele site mediaboxen kopen in plaats van huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:23

d0s

sssst

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:02:
ik vond het geen probleem om hem aan te sluiten(dvr), ik hoor veel mensen klagen maar hij werkte hier in 1 keer.

maar even een vraagje, er worden mediaboxen 2dehands aangeboden op internet, ik zou graag een 2de mediabox willen maar niet per maand betalen, zou dit mogelijk zijn met deze mediaboxen?

Tuurlijk niet, die dingen moeten geactiveerd worden jou postcode en UPC doet dat alleen als ze de boxen zelf geleverd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je antwoord, anders had ik er zo 50euro voor betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:02:

Ik heb nog een 2e mediabox liggen. Ik heb vanuit de voorjaarsactie een 2e DVR mediabox toegestuurd gekregen. De eerste hoefde niet terug. Deze krijg ik ook niet aan de praat. UPC moet ze inderdaad activeren en heeft deze 2e mediabox bij mij gedeactiveerd. Dit zal niet anders zijn bij de mediaboxen op marktplaats. Ze zijn dus waardeloos (tenzij je er een gesloopt hebt en de smartcard kunt overzetten).
Als je een 2e mediabox wil gebruiken moet je dus 4 euro p.m. dokken. Je krijgt er dan denk ik een opgestuurd.

[ Voor 6% gewijzigd door mbooij op 06-12-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik zie op de site van UPC dat je tegenwoordig naast de gewone Mediabox ook nog de DVR en de HD box als 2e kunt bestellen.

Ik zit op het moment te wachten tot ze weer bellen voor de upgrade, anders doe ik het denk ik zelf wel voor volgend jaar.
Maar eigenlijk wil ik ze dan nog vragen of het mogelijk is mijn huidige box voor de HD versie om te wisselen en dan bijvoorbeeld die 8,99 euro p/m bij te betalen. Het wordt anders toch wel te duur om zowel de standaard als de HD box te nemen. En het familie pakket vind ik dan ook weer nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
funrider schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:10:
eh synthdood ik had er over de storingen van DTV die momenteel bij een aantal mensen spelen. Jij hebt het over iets anders lijkt me zo.
:o uuuuhh... Excuses! Ik zat zeker te slapen en heb per ongeluk de verkeerde post gequote. Misschien in het vervolg wat minder drinken en wat meer nadenken... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Dus ik begrijp het goed als ik zeg dat als ik een HDTV-box wil dat dit alleen kan icm een familiepakket en dat me dit ook nog eens eenmalig 69,99 aan aansluitkosten kost?

Geniet maar tweak met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
RJ schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:52:
Dus ik begrijp het goed als ik zeg dat als ik een HDTV-box wil dat dit alleen kan icm een familiepakket en dat me dit ook nog eens eenmalig 69,99 aan aansluitkosten kost?
Voor zover ik begrijp wel ja.
Je kunt een HD box extra huren, maar geen idee of dit zo kan. Maar dan nog is het zonde van het geld dan.

Ik heb het royaal pakket via de box erbij besteld. Geen idee hoe lang dit dan weer gaat duren. In iedergeval binnen 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwaxi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-06-2024
Onlangs ben ik ook in het bezit van een UPC Mediabox DVR. Wanneer ik bij de Instellingen -> TV Instellingen -> de kwaliteit op Hoog (rgb) zet gaat het beetje om de zoveel tijd horizontaal schokken van links naar rechts en vice versa. De kwaliteit van het beeld blijft gewoon goed. Als ik de kwaliteit op standaard zet schokt het beeld niet meer.

Ik heb van alles geprobeert. Anders antenne kabel, scart kabels vervangen, reset.. niks verhelpt het probleem.

Weet iemand waar dit aan kan liggen ? Of heeft iemand hier ook last van ? :?

PSN Id : djwaxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

10 tegen 1 dat het een software issue in die box is. Het verbaast me dat de composite <> RGB instelling wat uitmaakt (dat zou alleen de output device moeten beinvloeden). Iig heeft het niets met antenne of SCART kabels van je te maken (anders zou het bij composite even goed een probleem moeten zijn). Enige wat evt nog zin heeft is terug naar fabrieksinstellingen gaan, maar dan nog heb ik er een hard hoofd in.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwaxi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-06-2024
dion_b schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:22:
10 tegen 1 dat het een software issue in die box is. Het verbaast me dat de composite <> RGB instelling wat uitmaakt (dat zou alleen de output device moeten beinvloeden). Iig heeft het niets met antenne of SCART kabels van je te maken (anders zou het bij composite even goed een probleem moeten zijn). Enige wat evt nog zin heeft is terug naar fabrieksinstellingen gaan, maar dan nog heb ik er een hard hoofd in.
De fabrieksinstellingen terugzetten helpt ook niet. Dit heb ik ook al een aantal keren geprobeert. De signaalsterkte is meer dan voldoende en de kwaliteit is 100%. Dus dat schijnt ook goed te zijn :(

PSN Id : djwaxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Sinds een maand of wat hebben we het probleem dat de box dubbel zapt. dus ipv 1 zender, meteen 2. We dachten eerst dat het aan de Logitech Harmonie lag, maar blijkbaar hebben we het ook met de originele. Binnenkort eens kijken of de fabrieksinstellingen iets uit gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

djwaxi schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:43:
[...]

De fabrieksinstellingen terugzetten helpt ook niet. Dit heb ik ook al een aantal keren geprobeert. De signaalsterkte is meer dan voldoende en de kwaliteit is 100%. Dus dat schijnt ook goed te zijn :(
Als je even stilstaat bij het verschil digitale <-> analoge signaal zou je al geweten hebben dat het daar niets mee te maken heeft.

DTV is gewoon een gecomprimeerde digitale signaal, erg goed vergelijkbaar met een DVD (sterker nog, het is vaak zat ook MPEG2). Als je problemen hebt in je digitale bronsignaal krijg je blokken in beeld of volledig bevriezend beeld. Heb je dat, dan is het zinnig naar je ingangskabels te krijgen.

Iedere andere signaalprobleem ligt ofwel aan de verwerking zelf danwel aan de analoge uitgangskabels. Kabelproblemen zijn continu (denk aan blauw/rood beeld als je SCART scheeft zit), dus als het geen blokken zijn en het ook niet continu is, moet het gewoon in de box zelf zitten. Je kunt kabels controleren tot je een ons weegt, het maakt toch niets uit. Als terugzetten tot fabrieksinstellingen niet helpt zul je moeten wachten tot er een update vanuit de fabrikant (of in dit geval UPC) komt. Gelukkig heb je een workaround die niet al te dramatisch is :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
Besten, wij hebben sinds kort onze standaard mediabox omgeruild naar eentje met een harddiskrecorder erin, maar is er de mogelijkheid om dit opegenomen materiaal op de PC te krijgen?

Groet,

Gerben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Enkel middels een tv-kaart waarmee je het opgenomen materiaal kunt capturen.. Je kunt de digitale versie van het opgenomen materiaal niet benaderen via USB/Ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
sylvesterrr schreef op zondag 16 december 2007 @ 05:39:
Enkel middels een tv-kaart waarmee je het opgenomen materiaal kunt capturen.. Je kunt de digitale versie van het opgenomen materiaal niet benaderen via USB/Ethernet.
is het ook niet mogelijk de doos open te halen en de harde schijf in mn pc te prikken?

Grt,

Gerben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
gerbenvandijk schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:25:
[...]

is het ook niet mogelijk de doos open te halen en de harde schijf in mn pc te prikken?
Tuurlijk kan dat wel. De vraag luidt dan: kun je de bestanden terugvinden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
gerbenvandijk schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:25:
[...]

Grt,

Gerben
Natuurlijk, je mag dan zelfs de mediabox meteen houden én 150 euro naar UPC overmaken wegens verbreken van het zegel. Laat je wel even weten of het lukt? ;)

en stop met die groetjes, zie faq

[ Voor 7% gewijzigd door LoneGunman op 16-12-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
LoneGunman schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:22:
[...]

Natuurlijk, je mag dan zelfs de mediabox meteen houden én 150 euro naar UPC overmaken wegens verbreken van het zegel. Laat je wel even weten of het lukt? ;)

en stop met die groetjes, zie faq
hehe, dat doen we dan maar niet he ;)

tis maar waar je je druk om maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je alleen nog een basispakket hebt van UPC (dus voor mensen die nog analoog signaal hebben), zit hier dan ook al digitaal signaal bij? Of wordt dit pas meegestuurd als je een UPC digitaal starter abbo afsluit waarbij je ook die mediabox krijgt... ? Ik vraag dat namelijk omdat ik via een DVB-C kaart digitale TV op mn pc wil kijken... Ik weet dat het basispakket bij UPC free-to-air wordt uitgezonden in digitaal signaal, dus hiervoor heb je geen decryptie spul nodig als smart cards of cam modules... Ik wil ook alleen het basispakket blijven ontvangen... Ik hoef die extra zenders dus zoiezo niet. Dus mijn vraag is eingelijk of ik persee zon UPC digitaal Starter abbo moet afsluiten om digitaal signaal te krijgen over mn coax? Want de mediabox die je dan krijgt heb ik niks aan en ook de 20 extra zenders niet die allemaal encrypted op de kabel staan... bovendien zijn geen tv kaarten met smartcards en cam modules zijn die hier iets mee kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Waarschijnlijk staan die FTA zenders al op de kabel zonder dat je een digitaal abbo hebt, alleen je bent niet zeker of ze FTA blijven.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:07:
Waarschijnlijk staan die FTA zenders al op de kabel zonder dat je een digitaal abbo hebt, alleen je bent niet zeker of ze FTA blijven.
iemand met een basispakket die dat kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Euh, hoe kan een willekeurig ander iemand bevestigen of zenders FTA blijven? 8)7

Dat is iets wat alleen de marketingafdeling van UPC kan besluiten en tenzij daar opeens open kaart gespeeld gaat worden en er een duidelijk beleid mbt FTA gevoerd gaat worden kun je niets zeker weten :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 00:00:
[...]

iemand met een basispakket die dat kan bevestigen?
Bel UPC?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De hamvraag is: biedt UPC het basispakket überhaupt officieel free-to-cable aan? :)

[ Voor 44% gewijzigd door Mawlana op 19-12-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 19 december 2007 @ 00:59:
Euh, hoe kan een willekeurig ander iemand bevestigen of zenders FTA blijven? 8)7

Dat is iets wat alleen de marketingafdeling van UPC kan besluiten en tenzij daar opeens open kaart gespeeld gaat worden en er een duidelijk beleid mbt FTA gevoerd gaat worden kun je niets zeker weten :o
Nee ik bedoelde bevestigen of er inderdaad al digitaal signaal wordt meegestuurd bij het basispakket...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zeggen ze toch niet... die willen alleen maar verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:04:
De hamvraag is: biedt UPC het basispakket überhaupt officieel free-to-cable aan? :)
http://www.hardware.info/...here_FloppyDTV_CCI_test/3

'Wie in UPC-gebied woont heeft enerzijds geluk, maar anderszijds ook grote pech. De standaard TV-kanalen zijn bij UPC net als bij Caiway free-to-cable. Hierbij kun je dus met een FloppyDTV direct aan de slag. De pluspakketten zijn ook hier gecodeerd, maar met een andere techniek, waarvoor geen CAM-modules in de markt beschikbaar zijn. Ofwel; de extra betaalde TV-zenders digitaal bekijken op je TV is bij UPC echt een no-go helaas. '

http://www.firedtv.nl/forum/viewtopic.php?t=181

´Ik heb inderdaad een goede transponderlijst voor upc deze zal ik morgen of overmorgen even posten. Hiermee kun je het bassis pakket ontvangen zonder smartcard en CAM module´

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, haal gewoon een decoder voor 2,99 per maand en je bent verzekerd
van digitale tv. Ik snap dat echt niet hoor. In het weekend draaien ze er probleemloos
100 euro bier doorheen in het café om vervolgens digitale tv voor niets te willen zien. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:40:
[...]

http://www.hardware.info/...here_FloppyDTV_CCI_test/3

'Wie in UPC-gebied woont heeft enerzijds geluk, maar anderszijds ook grote pech. De standaard TV-kanalen zijn bij UPC net als bij Caiway free-to-cable. Hierbij kun je dus met een FloppyDTV direct aan de slag. De pluspakketten zijn ook hier gecodeerd, maar met een andere techniek, waarvoor geen CAM-modules in de markt beschikbaar zijn. Ofwel; de extra betaalde TV-zenders digitaal bekijken op je TV is bij UPC echt een no-go helaas. '
Dus, wordt het basispakket officieel free-to-cable aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:12:
Jongens, haal gewoon een decoder voor 2,99 per maand en je bent verzekerd
van digitale tv. Ik snap dat echt niet hoor. In het weekend draaien ze er probleemloos
100 euro bier doorheen in het café om vervolgens digitale tv voor niets te willen zien. :o
Het gaat niet om die 2.99... ik wil gewoon digitale tv via mn pc kijken via media center met mn eigen afstandsbediening... en dus niet met een mediabox die via s-video op mn tv kaart zit en waar ik ook weer een aparte afstandsbediening nodig heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Arunia schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:26:
[...]
Je kunt een HD box extra huren, maar geen idee of dit zo kan. Maar dan nog is het zonde van het geld dan.
Dit kan, heb ik ook gedaan. Men komt hem morgen aansluiten. Overigens heb ik een dood normaal abo, al sinds het begin van DTV van UPC.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

sylvesterrr schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:16:
[...]

Neen...

Dus, als UPC besluit om er morgen weer encryptie overheen te gooien, heb je geen poot om op te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark_640 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:02:
[...]

Neen...

Dus, als UPC besluit om er morgen weer encryptie overheen te gooien, heb je geen poot om op te staan...
Waarom zouden zenders in het basispakket geencrypt op de kabel moeten staan... Dat zijn gewoon de standaard zenders... Die encryptie is juist voor de extra betaal zenders in de pluspaketten zodat er niet zo makkelijk een kopie gemaakt kan worden van die content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:37:
[...]
Waarom zouden zenders in het basispakket geencrypt op de kabel moeten staan.. Dat zijn gewoon de standaard zenders... Die encryptie is juist voor de extra betaal zenders in de pluspaketten zodat er niet zo makkelijk een kopie gemaakt kan worden van die content
Klopt, maar de vraag was dan ook:
sylvesterrr schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:16:
[...]

En dat is dus niet zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrisianFlame
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 12:18
Klopt het dat men met een Sony W3000 niets meer hoeft te doen behalve het aansluiten van de kabel en daarmee mits in het upc gebied het standaard pakket digitaal kan ontvangen ? Of moet er als nog een smartcard van UPC in de tv ? ook ben ik onderstaand tabelletje tegengekomen in een van de posts wat betekent HE ? en moeten die codes ingevoerd worden ?

HE Amsterdam: 43136
HE Lelystad: 43138
HE Heerenveen: 43140
HE Helmond: 43144
HE Rotterdam: 43146

alvast bedankt voor de reacties..

• Mawlana
Met een TV die een DVB-C tuner aan boord heeft kun je bij UPC de free-to-cable zenders ontvangen, zonder smartcard. De extra zenders kun je NIET ontvangen, ook niet met de smartcard.

Lees ook de laatste berichten door, staat nog wat nuttige info tussen. ;)
Juist, en dat is waarom ik zelf (nog) geen DVB-C ontvanger voor m'n HTPC heb aangeschaft. :)

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Daar waar digitale TV te bestellen is in UPC gebied zit het digitale TV signaal ook standaard op de kabel als je een kabel aansluiting en een abonnement op analoge TV van UPC hebt. De digitale TV kanalen worden verzonden middels een broadcasting techniek. Er wordt dus niet pas speciaal een digitaal TV signaal naar jouw adres gestuurd nadat je een abonnement hebt genomen op een digitale TV pakket. Het digitale TV signaal is al aanwezig, het abonnement zorgt er alleen voor dat je naar de gecodeerde kanalen kan kijken. Naar ik begrepen heb kan je via de website van UPC via je postcode uitzoeken of digitale TV in jouw woonplaats verkrijgbaar is. Als het antwoord "ja" is dan staat in je woonplaats het digitale TV signaal dus standaard al op de kabel.

Als je genoegen neemt met alleen de standaard kanalen pakket dan kan je die dus ontvangen met behulp van een standaard DVB-C ontvanger zoals ingebouwd in een TV of een DVB-C PC-TV kaart zonder dat je een apart abonnement op digitale TV hoeft af te sluiten. UPC geeft officieel geen ongecodeerde kanalen door. Je kan er dus niet op vertrouwen dat het standaard kanalen pakket ongecodeerd digitaal doorgegeven zal blijven worden. In het verleden is het al een paar keer voorgekomen dat UPC ook deze kanalen weer codeerde. Dan heb je dus niets aan je DVB-C PC-TV kaart. Het is en blijft dus een gok om DVB-C apparatuur aan te schaffen want niemand kan je garanderen dat het standaard kanalen pakket ongecodeerd blijft.

HE staat waarschijnlijk voor Head End, of wel een digitaal kopstation op z'n Hollands.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:37:
[...]

Waarom zouden zenders in het basispakket geencrypt op de kabel moeten staan... Dat zijn gewoon de standaard zenders... Die encryptie is juist voor de extra betaal zenders in de pluspaketten zodat er niet zo makkelijk een kopie gemaakt kan worden van die content
Omdat Digitale TV bij UPC sowiezo geld kost en je nu gratis Digitale TV kijkt.

Verwijderd

Glashelder schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:26:
[...]

Omdat Digitale TV bij UPC sowiezo geld kost en je nu gratis Digitale TV kijkt.
Volges mij is dat gewoon wat je betaald je voor de mediabox huur en de paar extra zenders die je hebt bij het starters pakket... Of die standaard zenders nou analoog of digitaal doorkomen maakt volgens mij weinig uit voor hun

Verwijderd

ArChie schreef op donderdag 20 december 2007 @ 07:25:
Daar waar digitale TV te bestellen is in UPC gebied zit het digitale TV signaal ook standaard op de kabel als je een kabel aansluiting en een abonnement op analoge TV van UPC hebt. De digitale TV kanalen worden verzonden middels een broadcasting techniek. Er wordt dus niet pas speciaal een digitaal TV signaal naar jouw adres gestuurd nadat je een abonnement hebt genomen op een digitale TV pakket. Het digitale TV signaal is al aanwezig, het abonnement zorgt er alleen voor dat je naar de gecodeerde kanalen kan kijken. Naar ik begrepen heb kan je via de website van UPC via je postcode uitzoeken of digitale TV in jouw woonplaats verkrijgbaar is. Als het antwoord "ja" is dan staat in je woonplaats het digitale TV signaal dus standaard al op de kabel.

Als je genoegen neemt met alleen de standaard kanalen pakket dan kan je die dus ontvangen met behulp van een standaard DVB-C ontvanger zoals ingebouwd in een TV of een DVB-C PC-TV kaart zonder dat je een apart abonnement op digitale TV hoeft af te sluiten. UPC geeft officieel geen ongecodeerde kanalen door. Je kan er dus niet op vertrouwen dat het standaard kanalen pakket ongecodeerd digitaal doorgegeven zal blijven worden. In het verleden is het al een paar keer voorgekomen dat UPC ook deze kanalen weer codeerde. Dan heb je dus niets aan je DVB-C PC-TV kaart. Het is en blijft dus een gok om DVB-C apparatuur aan te schaffen want niemand kan je garanderen dat het standaard kanalen pakket ongecodeerd blijft.

HE staat waarschijnlijk voor Head End, of wel een digitaal kopstation op z'n Hollands.
Precies wat ik wilde weten... heel erg bedankt voor je reactie

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:40:
[...]

Volges mij is dat gewoon wat je betaald je voor de mediabox huur en de paar extra zenders die je hebt bij het starters pakket... Of die standaard zenders nou analoog of digitaal doorkomen maakt volgens mij weinig uit voor hun
Officieel betaal je niet voor huur :P Je betaalt voor digitale televisie. UPC zorgt voor de benodigde apparatuur. Dat is precies wat zij voor ogen hebben.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

HD decoder is binnen, maar podver wat zapt dat ding klote zeg. Meer mensen hier last van? Ik moet vaak 3-4 keer drukken voordat ie reageert en als ie het dan doet, pakt ie vaak 2 zenders in 1 keer.

Wat ook grappig was, dat de instalateur alsmede de operator aan de telefoon niet wisten dat je ook een HDTV decoder kunt bestellen zonder family pack (door een extra decoder te bestellen). Ik heb hem ff gewezen op hun eigen website en toen zagen ze het. Je hebt dan wel 2 decoders, de ene kost 2.99e en de andere 8.99e.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.