ehuurman schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:26:
UPC heeft vanaf vandaag een aanbieding om voor (tijdelijk) 4,99 per maand harddisk recorder te nemen in plaats van (?) de gewone mediabox voor digitale tv. Ik kan echter nergens vinden om wat voor (merk) recorder het gaat,
Ding van UPC zelf. Momenteel iig Thomson.
en wat de eventuele mogelijkheden zijn (EPG,
Yup. Zelfde EPG als 'gewone' mediabox, alleen kun je nu op "record" drukken en hij neemt het programma voor je op

netwerkaansluiting?).
Iig geen actieve.
De enige info op de UPC site staat
hier, maar verder dan die korte specs kom ik niet (160GB harddisk)
Voor 5 euro per maand vind ik het een prima alternatief als het een goed apparaat is tenminste. Een beetje recorder kost al snel 300 euro, en betekent ook nog een extra kast erbij.
Reken maar uit: 1e jaar 5 euro per maand, daarna 10 euro: 3 jaar voordat je net zo veel kwijt bent als een losse hdd-recorder!
Nu mijn vraag: wie weet wat voor apparaat dit is, wat de specs zijn, en wat de (algemene) ervaringen zijn?
Tja, ziet eruit als een 15mm hogere variant van de gewone zilveren Thomson box. Specs - eh, 160GB schijf, verder identiek qua aansluitingen aan een 'gewone' Mediabox. Interface is ook zelfde, maar dan met extra menuoptie voor de videorecorder (daar kun je zien wat opgenomen is en wat geprogrammeerd staat).
Verder staat timeshifting automatisch aan - als je een keer moet plassen oid onder het kijken, gewoon op Pause drukken en als je terugkomt op Play.
Ander punt: de display voorop deze boxen werkt wel en toont in marquee-vorm zelfde info als het infobalk die je ziet als je naar een zender zapt. Ik vind het handig, maar vriend van me vindt het gruwelijk afleidend. Tja, smaken verschillen

Sured schreef op donderdag 30 november 2006 @ 22:04:
Heb inderdaad ook vandaag dit mailtje gehad.
Heb even kort rondgekeken op wat internetfora: enige kriitekpunt wat ik tot nu toe vond was dat er geen dvd's mee opgenomen konden worden. Je moet het dus puur met je harde schijf doen, met 160 GB is die wel groot zat.
Er schijnt een USB aansluiting op te zitten maar die leek nog niet geactiveerd te zijn.
Wat vragen die ik heb zijn:
1) Hoe zit het met de contract periode? Is dit minimaal een jaar, of kan je dit ook tussentijds opzeggen. Mijn vorige UPC-decoder (Thomson) heb ik er na de proefperiode rucksichtlos uitgeflikkerd omdat ik absoluut niet tevreden was over het apparaat.
Niet zo specifiek naar gekeken, zal wel jaar zijn idd.
2) Hoe lang blijf je extra kosten betalen voor je PVR? Na een jaar of twee à drie heb je dat ding wel terugbetaald lijkt me. Zonde om dan nog 10 euro per maand aan 'huurkoop' terug te betalen.
Je blijft gewoon continu die prijzen betalen. Het gaat nadrukkelijk niet om huurkoop oid, je betaalt iets meer voor een dienst die iets meer kan. En verder hoef je natuurlijk niet zorgen te maken om wat er gebeurt als dat ding defect raakt - het wordt gewoon vervangen (nogal logisch want je betaalt voor dienst en niet voor apparaat).
3) Gebruikt dat ding ook 20 watt continu aan stroom? Net als de Thomson settop box?
Niet gemeten. Zou me verbazen als het minder was aangezien het gewoon een Thomson is maar dan nog met tweede tuner en HDD erbij...
Overigens hoor je die HDD wel - niet hard ofzo (als de PC aanstaat komt het daar totaal niet bovenuit), maar het is waarneembaar. Als je hem op standby zet spint de HDD ook down, dus itt de gewone boxen zal er hier wel duidelijk verschil zijn tussen verbruik 'aan' en 'standby'