UPC MediaBox - Digital Video Recorder - details?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 66.318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
UPC heeft vanaf vandaag een aanbieding om voor (tijdelijk) 4,99 per maand harddisk recorder te nemen in plaats van (?) de gewone mediabox voor digitale tv. Ik kan echter nergens vinden om wat voor (merk) recorder het gaat, en wat de eventuele mogelijkheden zijn (EPG, netwerkaansluiting?).

De enige info op de UPC site staat hier, maar verder dan die korte specs kom ik niet (160GB harddisk)

Voor 5 euro per maand vind ik het een prima alternatief als het een goed apparaat is tenminste. Een beetje recorder kost al snel 300 euro, en betekent ook nog een extra kast erbij.

Reken maar uit: 1e jaar 5 euro per maand, daarna 10 euro: 3 jaar voordat je net zo veel kwijt bent als een losse hdd-recorder!

Nu mijn vraag: wie weet wat voor apparaat dit is, wat de specs zijn, en wat de (algemene) ervaringen zijn?

• Sured
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 22:40
Heb inderdaad ook vandaag dit mailtje gehad.
Heb even kort rondgekeken op wat internetfora: enige kriitekpunt wat ik tot nu toe vond was dat er geen dvd's mee opgenomen konden worden. Je moet het dus puur met je harde schijf doen, met 160 GB is die wel groot zat.
Er schijnt een USB aansluiting op te zitten maar die leek nog niet geactiveerd te zijn.

Wat vragen die ik heb zijn:
1) Hoe zit het met de contract periode? Is dit minimaal een jaar, of kan je dit ook tussentijds opzeggen. Mijn vorige UPC-decoder (Thomson) heb ik er na de proefperiode rucksichtlos uitgeflikkerd omdat ik absoluut niet tevreden was over het apparaat.
2) Hoe lang blijf je extra kosten betalen voor je PVR? Na een jaar of twee à drie heb je dat ding wel terugbetaald lijkt me. Zonde om dan nog 10 euro per maand aan 'huurkoop' terug te betalen.
3) Gebruikt dat ding ook 20 watt continu aan stroom? Net als de Thomson settop box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Je blijft natuurlijk gedurende de huurperiode die 10 euro per maand betalen, of je nu al meer betaald hebt dan het apparaat waard is of niet.

Ik kan me wel voorstellen dat binnen 3 jaar het apparaat economisch is afgeschreven, en UPC zelf met een nieuwe versie of alternatief zal komen.

Ik zou wel willen weten of je het contract na bijv. 1 jaar gewoon weer kan beëindigen, dan is het zeker de investering waard imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 22:03
ehuurman schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:18:
Ik zou wel willen weten of je het contract na bijv. 1 jaar gewoon weer kan beëindigen, dan is het zeker de investering waard imho.
Uiteraard kan dit, mits je het binnen de opzeg termijn doorgeef.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ehuurman schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:26:
UPC heeft vanaf vandaag een aanbieding om voor (tijdelijk) 4,99 per maand harddisk recorder te nemen in plaats van (?) de gewone mediabox voor digitale tv. Ik kan echter nergens vinden om wat voor (merk) recorder het gaat,
Ding van UPC zelf. Momenteel iig Thomson.
en wat de eventuele mogelijkheden zijn (EPG,
Yup. Zelfde EPG als 'gewone' mediabox, alleen kun je nu op "record" drukken en hij neemt het programma voor je op :z
netwerkaansluiting?).
Iig geen actieve.
De enige info op de UPC site staat hier, maar verder dan die korte specs kom ik niet (160GB harddisk)

Voor 5 euro per maand vind ik het een prima alternatief als het een goed apparaat is tenminste. Een beetje recorder kost al snel 300 euro, en betekent ook nog een extra kast erbij.

Reken maar uit: 1e jaar 5 euro per maand, daarna 10 euro: 3 jaar voordat je net zo veel kwijt bent als een losse hdd-recorder!

Nu mijn vraag: wie weet wat voor apparaat dit is, wat de specs zijn, en wat de (algemene) ervaringen zijn?
Tja, ziet eruit als een 15mm hogere variant van de gewone zilveren Thomson box. Specs - eh, 160GB schijf, verder identiek qua aansluitingen aan een 'gewone' Mediabox. Interface is ook zelfde, maar dan met extra menuoptie voor de videorecorder (daar kun je zien wat opgenomen is en wat geprogrammeerd staat).

Verder staat timeshifting automatisch aan - als je een keer moet plassen oid onder het kijken, gewoon op Pause drukken en als je terugkomt op Play.

Ander punt: de display voorop deze boxen werkt wel en toont in marquee-vorm zelfde info als het infobalk die je ziet als je naar een zender zapt. Ik vind het handig, maar vriend van me vindt het gruwelijk afleidend. Tja, smaken verschillen :z
Sured schreef op donderdag 30 november 2006 @ 22:04:
Heb inderdaad ook vandaag dit mailtje gehad.
Heb even kort rondgekeken op wat internetfora: enige kriitekpunt wat ik tot nu toe vond was dat er geen dvd's mee opgenomen konden worden. Je moet het dus puur met je harde schijf doen, met 160 GB is die wel groot zat.
Er schijnt een USB aansluiting op te zitten maar die leek nog niet geactiveerd te zijn.

Wat vragen die ik heb zijn:
1) Hoe zit het met de contract periode? Is dit minimaal een jaar, of kan je dit ook tussentijds opzeggen. Mijn vorige UPC-decoder (Thomson) heb ik er na de proefperiode rucksichtlos uitgeflikkerd omdat ik absoluut niet tevreden was over het apparaat.
Niet zo specifiek naar gekeken, zal wel jaar zijn idd.
2) Hoe lang blijf je extra kosten betalen voor je PVR? Na een jaar of twee à drie heb je dat ding wel terugbetaald lijkt me. Zonde om dan nog 10 euro per maand aan 'huurkoop' terug te betalen.
Je blijft gewoon continu die prijzen betalen. Het gaat nadrukkelijk niet om huurkoop oid, je betaalt iets meer voor een dienst die iets meer kan. En verder hoef je natuurlijk niet zorgen te maken om wat er gebeurt als dat ding defect raakt - het wordt gewoon vervangen (nogal logisch want je betaalt voor dienst en niet voor apparaat).
3) Gebruikt dat ding ook 20 watt continu aan stroom? Net als de Thomson settop box?
Niet gemeten. Zou me verbazen als het minder was aangezien het gewoon een Thomson is maar dan nog met tweede tuner en HDD erbij...

Overigens hoor je die HDD wel - niet hard ofzo (als de PC aanstaat komt het daar totaal niet bovenuit), maar het is waarneembaar. Als je hem op standby zet spint de HDD ook down, dus itt de gewone boxen zal er hier wel duidelijk verschil zijn tussen verbruik 'aan' en 'standby'

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Bedankt zover!

Ik hoor ook wat verhalen over het beperkt kunnen bewaren van opnamen, kun je dat bevestigen of ontkennen? Het verhaal is dat de smartcard in de decoder maandelijks automatische een nieuwe code krijgt, en dat de opgenomen bestanden van de maand ervoor dan niet meer af te spelen zijn, omdat deze versleuteld zijn met een andere code.

Het lijkt me een serieuze tekortkoming als dit waar is overigens... Dan kun je dus vandaag (1 december) niet meer kijken wat je gisteren hebt opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 11:20
ehuurman: dat zou wel een heel vaag verhaal zijn lijkt me zeer vreemd..

[ Voor 17% gewijzigd door funrider op 01-12-2006 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Blijkbaar niet, bij Canal Digitaal (via de schotel weliswaar, maar ook met een smartcard) speelt het ook:

Vraag
Ik heb een satellietontvanger met een harde schijf (PVR). Onlangs heb ik een programma opgenomen, maar ik kan die nu niet meer bekijken. Hoe komt dit?

Antwoord
Waarschijnlijk is de opname al wat ouder of de opname dateert van de vorige maand.
Een PVR slaat de opname over het algemeen gecodeerd op de harde schijf op.
Wanneer u de opname wilt gaan bekijken, wordt deze opname via de smartcard gedecodeerd.
De smartcard wordt elke maand door CanalDigitaal geupdate.
Zodra uw smartcard voorzien is van de nieuwe decoderings-sleutel bestaat de kans dat de op de harde schijf opgenomen codering niet meer door de smartcard herkend wordt, en u deze dus vervolgens niet meer kunt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ehuurman schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:20:
Bedankt zover!

Ik hoor ook wat verhalen over het beperkt kunnen bewaren van opnamen, kun je dat bevestigen of ontkennen? Het verhaal is dat de smartcard in de decoder maandelijks automatische een nieuwe code krijgt, en dat de opgenomen bestanden van de maand ervoor dan niet meer af te spelen zijn, omdat deze versleuteld zijn met een andere code.

Het lijkt me een serieuze tekortkoming als dit waar is overigens... Dan kun je dus vandaag (1 december) niet meer kijken wat je gisteren hebt opgenomen?
Hmmz... hier nog niet van gehoord, maar uiteraard nog geen maand dat ding in huis. Ik zit nu even niet thuis, maar heb eergisteravond paar programma's (BBC comedies :9 ) opgenomen en was al van plan die morgenavond te kijken. Als dat niet kan ga ik not amused zijn... iig laat ik hier wel weten of het lukt of niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kun je eventueel al iets zeggen over de opnamekwalititeit en of je zelf de opnamekwaliteit kunt beïnvloeden door meer of minder comrpessie te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ondertussen gekeken naar een opname van "vorige maand" (=afgelopen woensdag) - en gelukkig geen problemen gehad. Ik kon gewoon kijken.

Wat betreft kwaliteit - tja, voorzover ik kan zien identiek aan gewoon mediabox-kwaliteit. Het lijkt erop dat de output van de decoderchip rechtstreeks naar HDD gestuurd wordt, dus geen decompressie -> compressiegedoe. Er is verder niets qua kwaliteit in te stellen. Interface is erg kaal.

Wel had ik last van af en toe verspringend beeld (alsof een frame gedropped was). Geen idee of het probleem lag in het bronsignaal of de opname. Ik zal eens een keer opnemen terwijl ik kijk en zien of daar verschil waar te nemen is.

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 03-12-2006 01:56 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
dion_b schreef op zondag 03 december 2006 @ 01:55:
Ondertussen gekeken naar een opname van "vorige maand" (=afgelopen woensdag) - en gelukkig geen problemen gehad. Ik kon gewoon kijken.
OK, dan ga ik er van uit dat opgenomen zaken gewoon te kijken zijn na x weken, het zou ook te gek voor woorden zijn als het niet zo was natuurlijk!

Je zegt dat je niets kan instellen mbt kwaliteit. Dan zal de dvr wel in hoogste kwaliteit opnemen, neem ik aan. Hoeveel uur kun je dan kwijt op die 160GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet duidelijk exact hoeveel uur erop kan. Ik heb nu 2.5u opgenomen staan en heb nog 95% vrij volgens die box. Dan zou ik denken dat er in totaal 50 uur op past - maar dat zien we wel tzt als ik er wat meer op heb staan.

Mogelijk hangt het af van de bit rate van het bronsignaal (Sport1 zal allicht ivm snelle bewegingen full-screen hogere bit rate hebben dan een willekeurige doorgeseinde 'analoge' kanaal - maarja, ik kijk geen sport, heb ook geen abbo op Sport1, dus daar kan ik weinig over zeggen :z )

[ Voor 39% gewijzigd door dion_b op 04-12-2006 00:58 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
De bestelling voor de DVR is geplaatst, ik wil dit best een jaar proberen! Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn of opvallende details dan zal ik deze hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Niet online
Ik hoop dat UPC een flinke voorraad heeft klaarstaan, ik heb er nl. afgelopen vrijdag ook al een besteld ;)
Vind vooral het feit dat je nu digitaal kunt opnemen een grote pré en daarnaast: als het niet bevalt ruil ik 'm over een jaar gewoon weer in voor een standaard decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Heb er net ook 1 besteld - had al DTV met het extra channel pack (~ €4) dus het was een kleine stap naar die €4,99. Levertijd was ongeveer 3 weken volgens de meneer bij 0800-1872 (gratis :)) dus ben erg benieuwd!

[ Voor 3% gewijzigd door Ook op 04-12-2006 17:24 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ook schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:24:
Heb er net ook 1 besteld - had al DTV met het extra channel pack (~ €4) dus het was een kleine stap naar die €4,99. Levertijd was ongeveer 3 weken volgens de meneer bij 0800-1872 (gratis :)) dus ben erg benieuwd!
Ja maar die 4,99 van jou , daar komt dan toch nog wel 2 euro erbij voor het extra pakket?

Dus het wordt voor jou dan 6,99...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Dionysos schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:38:
[...]

Ja maar die 4,99 van jou , daar komt dan toch nog wel 2 euro erbij voor het extra pakket?

Hij redeneert een beetje raar inderdaad, maar hij zegt dus dat hij dat Extra Channel pakket al heeft.

Ikzelf heb de box ook besteld hoewel ik niet weet hoelang ik hier nog woon. Hopen dat ik op mijn volgende adres ook UPC kan krijgen, want ik moet zeggen dat ik nu dik tevreden ben over de digitale tv bij hun. In het begin was het op een heleboel punten belabberd, maar na een aantal updates ben ik echt wel tevreden er mee. Deze DVR zou mijn tevredenheid nog kunnen verhogen.
dion_b schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:10:
Ander punt: de display voorop deze boxen werkt wel en toont in marquee-vorm zelfde info als het infobalk die je ziet als je naar een zender zapt. Ik vind het handig, maar vriend van me vindt het gruwelijk afleidend. Tja, smaken verschillen :z
Kan je hiermee ook het menu enzo zien? Nu vind ik het voor de radiotuner nog een beetje onhandig dat als je van zender wilt verwisselen je de tv aan moet doen. Gewoon de tuner aan doen als hij op de goede zender staat doe ik natuurlijk op gevoel....zijn maar een paar knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

zimbab schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:00:
[...]

Kan je hiermee ook het menu enzo zien? Nu vind ik het voor de radiotuner nog een beetje onhandig dat als je van zender wilt verwisselen je de tv aan moet doen. Gewoon de tuner aan doen als hij op de goede zender staat doe ik natuurlijk op gevoel....zijn maar een paar knoppen.
Menu niet, wel zendernaam (ook bij radio). Nog niet perfect, wel stukken beter dan met de doorsnee box :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Dionysos schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:38:
[...]

Nou, die meneer aan de telefoon zei dat je voor die €4,99 een DVR box inclusief het "extra channel pack" krijgt. Zonder DVR betaalde ik dus €4 p maand (€2 voor DTV en €2 voor extra channel pack) en met DVR betaal je €4,99 (incl extra channel pack). Netto voor mij dus €0,99 meer voor de DVR :)

offtopic:
Trouwens, andere mensen ook "last" van het probleem dat Film1 en Sport1 het sinds een week of wat gewoon doen terwijl ik helemaal geen abo op die kanalen heb?! Toch kan ik deze sinds een week of wat gewoon ontvangen (en ik hoorde vergelijkbare ervaringen van kenissen >:))

[ Voor 23% gewijzigd door Ook op 05-12-2006 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ook schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 20:45:
[...]
Nou, die meneer aan de telefoon zei dat je voor die €4,99 een DVR box inclusief het "extra channel pack" krijgt. Zonder DVR betaalde ik dus €4 p maand (€2 voor DTV en €2 voor extra channel pack) en met DVR betaal je €4,99 (incl extra channel pack). Netto voor mij dus €0,99 meer voor de DVR :)

offtopic:
Trouwens, andere mensen ook "last" van het probleem dat Film1 en Sport1 het sinds een week of wat gewoon doen terwijl ik helemaal geen abo op die kanalen heb?! Toch kan ik deze sinds een week of wat gewoon ontvangen (en ik hoorde vergelijkbare ervaringen van kenissen >:))
Ik help het je hopen !

Op de site van upc staat dit:
De eerste 12 maanden betaalt u voor UPC MediaBox - DVR slechts € 4,99 per maand extra (daarna € 9,99 per maand) bovenop uw huidige tarief voor Kabel TV (dit kan verschillen per gemeente). De UPC MediaBox - DVR is uitsluitend leverbaar in combinatie met UPC Digital TV. Indien u nog niet beschikt over UPC Digital TV ontvangt u tevens het UPC Digital TV pack de eerste 12 maanden gratis (daarna €2,16 per maand). Alle prijzen zijn inclusief BTW. Prijswijzigingen en/of drukfouten voorbehouden. U ontvangt de UPC MediaBox - DVR in bruikleen. Deze blijft eigendom van UPC Nederland

Volgens mij is het dus zo dat dat ding het volgende kost.
DVR 4,99
1ste jaar inclusief digital tv pack ook 4,99 (want 1ste jaar gratis), na het 1ste jaar dus 9,99 + 2,16.
1ste jaar inclusief digital tv pack + extra pack 2,- (want 1ste jaar digital tv pack gratis) dus 6,99, na het 1ste jaar: 9,99 +2,16 + 2,- = 14,15.

Of ik moet het mis hebben en dat kan altijd natuurlijk :)
Iemand die meer duidelijkheid hier over kan verschaffen ?

[ Voor 13% gewijzigd door Dionysos op 06-12-2006 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Damn, dan moet ik idd weer terug bellen naar die klantenservice om ze met hun eigen verhaal te confronteren :(
Zodra ik meer (op papier) heb laat ik het natuurlijk ff weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Niet online
Vraagje voor de mensen die de DVR al hebben: wanneer hebben jullie hem besteld en hoe snel was hij binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ook schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:17:
Damn, dan moet ik idd weer terug bellen naar die klantenservice om ze met hun eigen verhaal te confronteren :(
Zodra ik meer (op papier) heb laat ik het natuurlijk ff weten!
Sterker nog, als ik het goed heb, maak ik uit jouw verhaal op dat je al klant was met een gewone mediabox. Dus val je ook niet onder de korting van een jaar gratis digital tv.

Dus komen voor jou de kosten op: 2,16 (digital tv) +2 (extra pack) +4,99 (dvr).
En dan er even vanuit gegaan dat je niet onder een kortingsregeling valt mbt tot je gewone digitv pack.

Maar goed, dat is mijn idee hierover. Ik heb liever dat je bewijst dat ik ongelijk heb, want dan heb ik namelijk ook wel interesse.

[ Voor 9% gewijzigd door Dionysos op 06-12-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2023

phemelrijk

Wat is dat dan ?

bogaards schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:44:
Vraagje voor de mensen die de DVR al hebben: wanneer hebben jullie hem besteld en hoe snel was hij binnen?
16-11 telefonisch besteld,
01-12 brief binnen + retourdoos
05-12 DVR van TNT aangeboden gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

OK, net (weer) ff met UPC gebeld en Anja heeft het gechecked en dubbel checked en ik ben dus idd de klos voor €2 extra (bovenop de €4,99) voor dat digital channel pack; de standaard DTV kosten worden gelukkig (ook voor bestaande klanten) daar niet bovenopgeteld. Mijn nieuwe totaal plaatje is dus:

€2,00 (Abonnement UPC Digital TV extra channel pack)
€4,99 (DVR box incl abonnement UPC Digital TV pack)
€15.85 (Standaardpakket Radio/TV gemeente Amsterdam) +
===============================================
€22,84 p maand

Terwijl het dit was:

€2,15 (Abonnement UPC Digital TV pack)
€2,00 (Abonnement UPC Digital TV extra channel pack)
€15.85 (Standaardpakket Radio/TV gemeente Amsterdam) +
===============================================
€20,00 p maand

Toch weer ruim 10% duurder allemaal maar zoals gezegd, voor een jaartje wil ik het wel ff proberen terwijl ik wacht tot de DVRs in de losse verkoop nog goedkoper/veelzijdiger worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-06 15:53
Ik heb nu ook zo'n mooi zilveren doosje in huis staan. Hij is idd een stukje hoger dan de "ouwe" zwarte Thomson mediabox Ik ben iig blij dat er een klokje op het display te zien is. Dat miste ik nog van mijn ouwe Sagem decoder.
Nu 3 dagen wachten tot ie geactiveerd wordt.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06 11:20
bij mij is hij geactiveerd!!
alleen favorieten-functie werkt niet..

(16-11 besteld, 30-11 brief+retourdoos ontvangen, 4-12 ontvangen, 8-12 geactiveerd)

[ Voor 39% gewijzigd door robg1984 op 08-12-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

robg1984 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:12:
bij mij is hij geactiveerd!!
alleen favorieten-functie werkt niet..
Dat is wel jammer, want die gebruik ik continue (sinds ik op de hooge werd gebracht van het bestaan daarvan :P ). Maar dat zal wel snel opgelost worden neem ik aan als het grotendeels hetzelfde apparaat is.
(16-11 besteld, 30-11 brief+retourdoos ontvangen, 4-12 ontvangen, 8-12 geactiveerd)
Bij iedereen zit er zo'n patroon ongeveer in als ik het goed zie. Twee weken wachten sinds het aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Hmm, die van mij is ook net afgeleverd door TNT maar bij mij is het aanzienlijk sneller gegaan. Heb maandag middag (4 dec) gebeld en dus in 5 dagen alles geregeld! De bevestigingsbrief en retour box kwamen eerder deze week al; keurig gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Ik heb 17-11 besteld, 30-11 brief + retourdoos, 5-12 kwam tnt hem brengen was helaas niet thuis.
Zit nu nog te wachten totdat tnt hem komt brengen.
(kan hem nu wel via track en trace volgen) hij had eigelijk donderdag opnieuw aangeboden moeten worden.
Ga maandag tnt bellen waarom ze zo lang wachten.

Misschien ontloop ik zo wel mijn 3 dagen activatie tijd (of werkt dit niet zo?)

[ Voor 12% gewijzigd door mrfatmen op 09-12-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:18
Ook schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:22:
(..)de standaard DTV kosten worden gelukkig (ook voor bestaande klanten) daar niet bovenopgeteld. (..)
Bestaande klanten moeten wel € 2,16 betalen voor het ontvangen van het UPC Digital TV Pack (tenzij je nog in de gratis proefperiode zit, of als je een korting hebt gekregen ter compensatie oid).

Iedere klant krijgt het UPC Digital TV Pack minimaal 6 maanden gratis. Als jij nu de DVR hebt besteld (terwijl je al een mediabox hebt), houdt dat niet in dat je het nog eens 12 maanden gratis kunt krijgen. Nieuwe klanten krijgen het UPC Digital TV Pack niet 6 maanden, maar 12 maanden gratis.
mrfatmen schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 17:21:
Misschien ontloop ik zo wel mijn 3 dagen activatie tijd (of werkt dit niet zo?)
De periode van 3 dagen gaat in zodra je de mediabox in ontvangst hebt genomen.
zimbab schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:29:
Bij iedereen zit er zo'n patroon ongeveer in als ik het goed zie. Twee weken wachten sinds het aanvragen.
Dat zou je inderdaad zeggen, ware het niet dat ik vandaag heb gezien dat een klant die de DVR afgelopen donderdag heeft besteld, het vanochtend heeft ontvangen. :o Het kán dus snel geleverd worden, maar de levertijd is afhankelijk van verschillende factoren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2023

phemelrijk

Wat is dat dan ?

sylvesterrr schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 19:20:
[...]

De periode van 3 dagen gaat in zodra je de mediabox in ontvangst hebt genomen.
Nou, dat lijkt niet bij iedereen te lukken, zie chello forum, sommige wachten al 4 dagen, waaronder ik. UPC gaf aan nog geen bericht te hebben gehad van TNT dat ikd e box nu thuis heb, dus de 3 dagen gaat niet lukken. Volgende de HDér zou het wel eens pas maandag kunnen gebeuren...dan zit ik op 5 dagen ipv 3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 08-06 17:01
Heb hem donderdag ontvangen, dus ging er vanuit dat hij het zondagochtend zou doen. Het is inmiddels maandag, ik gebeld... ja het gaat om drie werkdagen, en de dag dat u hem heeft aangenomen tellen we niet mee. Zal dus waarschijnlijk dinsdag of woensdag worden :|

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Hij hoefde bij mij niet geactiveerd te worden omdat ik geen mediabox had.
Is het ook mogelijk om de zender zelf in te delen qua volgorde?
Of is dit de boven genoemde favorieten functie? zoja, hoe (hoort) deze te werken.

Ik heb een DVD speler (5.1 home cinema) welke via scart aan de tv zit waarover ik het geluid altijd laat lopen.
Ik heb deze nu op de ext2 van de tv gezet en de dvr op ext1, volgens de handleiding zou ik de dvd op de dvr moeten aansluiten.
Heeft dit voordelen, bijvoorbeeld beter geluid?
(kan er helaas moeilijk bij anders het ik het even uigeprobeerd, als iemand ervaring heeft?

[ Voor 46% gewijzigd door mrfatmen op 11-12-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 09:55
Zoooo ook ik heb hem besteld gistermorgen :P .

Bij mij thuis zie en hoor ik wel degelijk verschil tussen het analoge signaal en het digitale. Digitaal opnemen van het signaal was echter niet mogelijk. De keus was dus een DVR of een DreamBox. Het is de DVR geworden :+

Nu is het wachten op de aflevering.

Nog even dit : via het online bestelformulier krijg je wel aansluitkosten voorgeschoteld. Ik heb dus het 0800 nummer gebeld en daar bevestigd gekregen dat men die niet gaat verrekenen.

[ Voor 23% gewijzigd door asing op 12-12-2006 08:39 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 22:13

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Gister ook beseld, en me weer verbaasd over de geniale bestelsite:
Je kan aangeven of je al Digitale TV van UPC hebt -> ja, dus aangevinkt.
Volgende vraag: wilt u ook het extra channel-pakket? -> uhm, ik zeg net dat ik al Digitale TV heb, ik wil alleen upgraden naar een DVR.

En idd aansluitkosten op je factuur zetten, met daaronder ergens de tekst 'tijdelijk geen aansluitkosten'.

Nu ja, hopen maar dat het goed komt.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Oscar the Grouch schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 09:49:
Gister ook beseld, en me weer verbaasd over de geniale bestelsite:
Je kan aangeven of je al Digitale TV van UPC hebt -> ja, dus aangevinkt.
Volgende vraag: wilt u ook het extra channel-pakket? -> uhm, ik zeg net dat ik al Digitale TV heb, ik wil alleen upgraden naar een DVR.
Als je al DTV hebt dan wilt het nog niet zeggen dat je het extra zenderpakket ook al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141370

Kun je bij die mediabox ook aangeven dat je een bepaalde serie kunt opnemen? (zoals bij windows media center)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 141370 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:14:
Kun je bij die mediabox ook aangeven dat je een bepaalde serie kunt opnemen? (zoals bij windows media center)
Dit komt uit het andere topic:
mvdklip schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:14:
Waar ik me zelf al aan begin te storen bij de DVR is dat je alle opnames zelf moet markeren in de Guide van het ding. En laat die guide nou niet altijd even compleet zijn. Het is toch zot dat ik in m'n televisiegids kan zien dat er over 8 dagen een leuke film komt, maar dat ik moet wachten met hem in de DVR zetten? :P Verder zou een functie om alle aflevering van een serie o.i.d. op te nemen ook wenselijk zijn. Ik zit nu dagelijks programmeringen in te voeren.
Blijkbaar nog niet dus. Ik verwacht echter wel dat er nog een aantal softwareupdates komen tzt. Niet dat ik bij UPC werk, maar het lijkt me gewoon dat er een paar dingen nog gefixed moeten worden, net zoals de favorietenfunctie.

Ik heb vandaag in ieder geval de retourdoos ontvangen van mijn huidige box en verwacht een dezer dagen dan ook de DVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141370

Ai.. Weer de zoekfunctie overgeslagen.. Moet toch is beter opletten. Als je nog niet een hele serie in 1 keer kan programmeren hou ik het nog maar even bij win MCE.. Wel analoog dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 08-06 21:32

Smarron

The bend

Ik had ook wel trek in dit apparaat, maar zie nu alweer teveel nadelen voorbij komen.

Het stoort me vaker van UPC. Ze hebben opzich innovatieve ideeen, maar de uitwerking is vaak erg slecht/amateuristisch. Ik snap dat soms niet. Bovendien heb ik geen zin om minimaal een jaar vast te zitten aan dat apparaat met het idee dat er betere oplossingen zijn. Het enige voordeel is dat je maar 1 apparaat hebt en anders 2 (DVD-recorder en een DTV-decoder).

Ik kijk het voorlopig maar van een afstandje.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Smarron schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:30:
Ik had ook wel trek in dit apparaat, maar zie nu alweer teveel nadelen voorbij komen.

Het stoort me vaker van UPC. Ze hebben opzich innovatieve ideeen, maar de uitwerking is vaak erg slecht/amateuristisch. Ik snap dat soms niet. Bovendien heb ik geen zin om minimaal een jaar vast te zitten aan dat apparaat met het idee dat er betere oplossingen zijn. Het enige voordeel is dat je maar 1 apparaat hebt en anders 2 (DVD-recorder en een DTV-decoder).

Je ZOU ook een DreamBox kunnen overwegen. Dan heb je ook maar één box. Je kan kijken naar alles wat je wilt en er is niemand die een zenderaanbod opdringt. Er kan een harddisk in zodat je prgramma's kan opnemen in ECHT digitale kwaliteit. Dus geen zwaar gecomprimeerde MPEG stream. Daar komt bij dat het apparaat een interne webserver heeft om je op te nemen programma's in te zetten.

Last but nut least kan je hem op je netwerk aansluiten en met VLC viewer kan je op iedere PC naar de TV kijken.

Nadeel : reken op 500 euro voor alleen de DreamBox.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Update :

- besteld : maandag 10 dec
- bezorgpoging : donderdag 14 dec
- ophalen : vanmiddag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-06 15:53
Ik heb die DVR nu al een paar dagen draaien, en ik vind het echt een geweldig ding!
Ik kan nu al niet meer zonder.
Het is echt handig, gewoon via de guide programmas selecteren om op te nemen.
Tijdens een tv programma een grappige scene terugzien ( of een doelpunt natuurlijk ;) )
Iets kijken wat vrij laat begint, je wil naar bed en dan gewoon de rest opnemen.
etcetc

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Ritchie schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 09:14:
Ik heb die DVR nu al een paar dagen draaien, en ik vind het echt een geweldig ding!
Ik kan nu al niet meer zonder.
Het is echt handig, gewoon via de guide programmas selecteren om op te nemen.
Tijdens een tv programma een grappige scene terugzien ( of een doelpunt natuurlijk ;) )
Iets kijken wat vrij laat begint, je wil naar bed en dan gewoon de rest opnemen.
etcetc
Inderdaad, ondanks een aantal kleine puntjes zoals favorieten, toch erg fijn in het dagelijks gebruik :)

Alleen wat vreemd: Probeerde gister ONM (19.00 - 19.30), Gouden Kooi (19.30 - 20.00) en GTST (20.00 - 20.30) in te stellen, maar kreeg bij alle drie de melding dat ze overlapten, terwijl ze eigenlijk netjes aansluiten. Wat doet hij als opnames overlappen? Helemaal niet opnemen of wachten tot de eerste is afgelopen en dan overschakelen o.i.d.?

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
man-o-script: heb je 'm niet ingesteld staan dat ie standaard 10 minuten extra ofzo opneemt.. wellicht dat terugzetten naar 0.. zou dan toch moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Had ik al geprobeerd, alles op 0 gezet, uit, weer aan, opnieuw instellen. Maar nog steeds de melding van overlap. Heb toen overigens het middelste programma weggelaten, maar zal wel eens testen wat hij precies doet. Zou wel lomp zijn als het gewoon niet op zou nemen omdat het 1 minuut overlapt.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Smarron schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:30:
[...]

Ach, ze kicken er gewoon op om ergens "de eerste" mee te zijn; als eerste grote provider VOIP, HD TV, DVR aanbieden etc. Dat het dan nog niet helemaal OK werkt doet er dan verder niet toe. Ik moet wel toegeven, deze launch verloopt een stuk soepeler dan eerdere nieuwe producten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 08-06 21:32

Smarron

The bend

Ook schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:45:
[...]
Ach, ze kicken er gewoon op om ergens "de eerste" mee te zijn; als eerste grote provider VOIP, HD TV, DVR aanbieden etc. Dat het dan nog niet helemaal OK werkt doet er dan verder niet toe. Ik moet wel toegeven, deze launch verloopt een stuk soepeler dan eerdere nieuwe producten!
Ja, dat moet ik ook wel toegeven hoor. Het is allemaal wel in orde, maar het kan zoveel beter met zo weinig moeite. Waarom werkt het display van de gewone decoder niet gewoon? Het zit erop, er wordt niks mee gedaan. Jammer.

Over de DVR twijfel ik nog. Ik zit nu ff te dubben of ik wel veel van de opname functie gebruik ga maken, ik heb namelijk al jaren geen videorecorder meer.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Laatst online: 06-06 13:41
Wat betreft die opnamefunctie: ik vind persoonlijk dat je het niet kunt vergelijken met een videorecorder. Dat zit hem met name in de eenvoud van opnemen (1 druk op de knop en geen banden wisselen) en de pauzefuncties. Bij mij fungeert ie nu al veel meer als on-demand apparaat. Dat wil zeggen dat ik zelf bepaal welk programma ik wanneer kijk en dus niet meer gebonden ben aan bepaalde tijden of juist aan bepaalde programma's.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201101

Hi...

Zo dat ging snel

maandag 12 december in UpC shop besteld

dinsdag 13 december werd hij al aangeboden aan de deurr

dus gister opgehaald bij Postbank (wie verzint dat toch dat overdag af willen leveren)

heb nog UpC decoder thuis dus dacht even kaart over te zetten, testje:-) maar helaas, moet toch wachten op het activeren van recorder.

Ben Benieuwd!

ciao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
man-o-script schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:26:
Had ik al geprobeerd, alles op 0 gezet, uit, weer aan, opnieuw instellen. Maar nog steeds de melding van overlap. Heb toen overigens het middelste programma weggelaten, maar zal wel eens testen wat hij precies doet. Zou wel lomp zijn als het gewoon niet op zou nemen omdat het 1 minuut overlapt.
Als je op de "info" knop drukt op een opname met overlap zie je precies wat hij wel en niet opneemt. Erg lomp inderdaad en je zou iets meer intelligentie verwachten. Dit gebeurt namelijk ook als de twee aansluitende programma's gewoon op dezelfde zender zijn. :P

Enneh die extra tijd op 0 zetten is volgens mij ook niet echt een optie, zelfs al zou het helpen. Na wat experimenteren ben ik zelf op 5 minuten ervoor en 10 minuten erna als extra tijd gekomen. Dit ivm uitlopen van uitzendingen etc.

[ Voor 14% gewijzigd door mvdklip op 17-12-2006 20:34 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Dinsdag besteld, donderdag aangeboden, vrijdag opgehaald en zaterdag lag de return box al in de brievenbus. Nu nog activatie!

Ik moet zeggen dat deze "uitrol" van UPC heel erg goed verloopt. Als je klantenservice belt zijn ze goed op de hoogte, het gaat allemaal snel en makkelijk en voor iedere NooB is het aan te sluiten. Dat favorieten er (nog) niet inzitten, kan ik inkomen. Die functie kwam op mijn oude box ook later.

Nadeeltje is wel dat je niet kan streamen naar de PC (hoewel er UTP op zit) en dat ik zou moeten bijleggen om de lokale TV zender te mogen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
En jawel, vanmorgen om 7 uur bleef het beeld blauw met de tekst dat het ding geïnstalleerd moet worden. Vanavond de DVD op zijn plek zetten!

Anoniem: 201101

Jaja hij werkt.
Bij mij verliep het niet geheel vlekkeloos.
15 dec opgehaald
20 dec geactiveerd
Na de box opgehaald te hebben heb ik drie dagen gewacht op deactiveren van oude box, dan zou de nieuwe gelijk moeten werken maar helaas. Een dag later Upc gebeld en na 15 minuten in de wacht werd ik geholpen, is hij gereset (of iets dergelijks) in hun systeem en gisteravond thuis gelijk weer opnieuw geinstalleerd en toen deed hij het.

Heerlijk! Gelijk geexperimenteerd, geen reclame meer hoefen kijken gisterenavond:-) Nam op ene zender wat op, en kon andere zender gewoon op pauze zetten ook nog, tot ik klaar was met telefoongesprek.

Moet nog wel een en ander uitzoeken, zoals programmeren zonder de tv gids!?, maar verder erg blij mee. Eerst maar even dit een jaartje proberen voor 5 euro p/mnd en dan kijken welke hdd recorder ik gaat kopen, zijn nu nog beetje prijzig en erg beperkt voor wat betreft samen werking met decoders etc. En wellicht komt Upc volgend jaar wel met een Dvr MET brander en/of hd-dvd :-)

veel fun!
ciao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eurojojo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 14:56
Heeft er al iemand wat op gevonden om de opnames door te leiden naar een PC? Is toch prachtig dat eindelijk ook bij UPC de digitale signalen kunnen worden opgenomen zonder compressie-decompressie toestanden? Net als bij Digitenne, daar kon dat al langer.

Een paar jaar geleden deden ze nog erg pissig toen ik belde om iets te fröbelen met een extra smartcard erin. Die kaart wilden ze toen niet graag kwijt. En ik was niet zeker of mijn knutselwerkje zou lukken. De UPC box is een nieuwe kans.

[ Voor 34% gewijzigd door eurojojo op 25-12-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202276

Ik heb de box nu bijna 2 weken in huis en het werkt nog niet.
Eerst duurde de activatie bijna 1,5 week (de melding"de installatie wordt nu afgerond "bleef maar in beeld) vervolgens had ik alleen blokken in beeld.
Na een paar keer bellen "goh,vreemd meneer onbekende klacht" kwam er een "monteur"
Die had het na 1 minuut gezien ik was namelijk die dag de 3e waar ie langs moest met de zelfde klacht.
Vervolgens moest het kastje omgeruild worden waarvoor ie terug naar "de zaak" moest ze mogen er namelijk maar 1 tegelijk meenemen!
Affijn 's middags kwam ie met een andere die het ook niet deed maar dit keer lag het aan de activatie.
Morgen moet ie het dan doen al had ie er zelf niet veel vertrouwen in volgens hem is het te vroeg in de markt gezet.
En klopt de software niet hij baalde er zelf ook van.

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
zit hier ook alleen een scart aansluiting op, of is er ook de beschikking over s-video, hdmi/dvi en/of component ?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Alleen scart

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• GenesiZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 19:51
Ik heb in het topic gezocht, maar kon mijn vraag niet vinden, daarom stel ik hem eventjes

Ik wil de ook de DVR gaan bestelling, uiteraard incl DTV maar heb een vraag over de remote bij de DVR. Ik wil een Philips SRU 9600 remote erbij gaan bestellen, maar hoor veel problemen bij het inlezen van 'exotische' apparaten.

Gebruikt iemand deze Philips remote op de DVR?

IG MarkMeisner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102173

Ik heb gisteren ook de DVR ontvangen, maar nu wordt er in het boekje niks verteld over de USB poort die erop zit. Iemand enig idee waar deze voor te gebruiken is en of iemand weet of je je films op 1 of andere manier eraf kan halen naar de PC om ze vervolgens op DVD te branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Is nog niet actief. Hoogstwaarschijnlijk kan je hier later een webcam op aansluiten, zodat je via je mediabox kan beeldbellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-06 16:22
misschien niet helemaal het juiste topic,

maar hoe zit het met UPC en HDTV?
Is daar inmiddels wat meer bekend over??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 08-06 20:13
GenesiZ schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:51:
Ik heb in het topic gezocht, maar kon mijn vraag niet vinden, daarom stel ik hem eventjes

Ik wil de ook de DVR gaan bestelling, uiteraard incl DTV maar heb een vraag over de remote bij de DVR. Ik wil een Philips SRU 9600 remote erbij gaan bestellen, maar hoor veel problemen bij het inlezen van 'exotische' apparaten.

Gebruikt iemand deze Philips remote op de DVR?
Ik heb toevallig die SRU9600 agelopen woensdag aangeschaft(€70 bij de MM in Arnhem ... gewoon ff onderhandelen loont want hij lag daar voor €99).

Wat een stoer ding is dat zeg! Deze werkt trouwens prima met de mediabox van UPC. Je kiest gewoon voor thomson en hupakee alles werkt!. Mijn panasonic apparatuur kende hij niet dus moest ik alle knoppen "leren". Het was even wat werk maar alles functioneert nu prima. Ik krijg alleen mijn ab van de Pinnacle Showcenter niet volledig aan de gang ... dat is wel jammer.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
  • Laatst online: 24-05 11:17
renzo4000 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:07:
[...]

Ik heb toevallig die SRU9600 agelopen woensdag aangeschaft(€70 bij de MM in Arnhem ... gewoon ff onderhandelen loont want hij lag daar voor €99).

Wat een stoer ding is dat zeg! Deze werkt trouwens prima met de mediabox van UPC. Je kiest gewoon voor thomson en hupakee alles werkt!. Mijn panasonic apparatuur kende hij niet dus moest ik alle knoppen "leren". Het was even wat werk maar alles functioneert nu prima. Ik krijg alleen mijn ab van de Pinnacle Showcenter niet volledig aan de gang ... dat is wel jammer.
Ik heb net een SRU9600 aangeschaft, maar ik krijg m'n UPC mediabox (ook een Thomson) er niet mee aan de praat. Onder welke catogorie valt de UPC Mediabox? Ik heb SAT en CABLE geprobeerd, zonder succes. Wie kan me even helpen?

<GoT>Bokkem#2393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7RL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-04 15:25
Ik vind het link om zon ding te huren. Volgend jaar koop je een recorder voor de helft minder en dubbel zoveel capaciteit en jij zit eraan vast voor 10 euro per maand :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131548

SRU-9600 werkt iig prima op de gewone decoder, ben er erg blij mee !!

Vraag voordat ik overstap op dit ding : kun je ook 'wekelijks' en 'dagelijks' programmeren, dus bijvoorbeeld 1x aanvinken 'de wereld draait door' ik kreeg de indruk op de vorige bladzijde dat dat niet gaat .....

Een plaatje zou ook wel leuk zijn, alleen tekst op die upc site.
Wie o Wie.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 131548 op 07-01-2007 04:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 22:30
Vraagje: Achter de DVR box is een ethernet aansluiting aanwezig, kun je daarmee de opgenomen bestanden overzetten op de computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:54
@cuppie:

Ik heb geen plaatjes, maar wel een DVR. Je kan programma's vastleggen van maandag t/m vrijdag om op te nemen. Tevens kan je een wekelijkse opname instellen. Ook is het mogelijk om dagelijks hetzelfde op te nemen.

Op chelloo.com valt vrijwel op elke vraag in dit topic een antwoord te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@mavaros : Chelloo.com was down vannacht en ik moest het ff weten ;)

Bedankt voor je reply.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 131548 op 07-01-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bokkem schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:03:
[...]

Ik heb net een SRU9600 aangeschaft, maar ik krijg m'n UPC mediabox (ook een Thomson) er niet mee aan de praat. Onder welke catogorie valt de UPC Mediabox? Ik heb SAT en CABLE geprobeerd, zonder succes. Wie kan me even helpen?
cable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
  • Laatst online: 24-05 11:17
@cuppy

Bedankt voor je reply. Ik was ongeduldig O-) en heb de belangrijkste toetsen inmiddels maar handmatig toegevoegd en dat werkt ook prima.

<GoT>Bokkem#2393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Sannieboy schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:49:
Vraagje: Achter de DVR box is een ethernet aansluiting aanwezig, kun je daarmee de opgenomen bestanden overzetten op de computer?
Nee, tot op heden althans nog niet. De aansluiting is niet actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Hoe zit het overigens met een opname die je geprogrammeerd hebt voor bijv. iedere dinsdag om 20.30 uur programma X op zender X wat nou als het programma ineens niet meer om 20.30 maar 20uur begint. Past ie het dan aan? Kent ie echt de naam of puur de tijd. Bij mn Pioneer externe HD-recorder doet ie dat helaas niet waardoor je toch af en toe moet checken of iets niet verschuift van tijd bijv door voetbal wedstrijden e.d die ervoor zijn.
mavaros schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:04:
@cuppie:

Ik heb geen plaatjes, maar wel een DVR. Je kan programma's vastleggen van maandag t/m vrijdag om op te nemen. Tevens kan je een wekelijkse opname instellen. Ook is het mogelijk om dagelijks hetzelfde op te nemen.

Op chelloo.com valt vrijwel op elke vraag in dit topic een antwoord te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
De losse programma's kies je gewoon met de Guide, neem aan dat hierbij wel rekening wordt gehouden met verschuivingen, kan het echter ook niet met zekerheid zeggen.
Bij de herhaalde opnames (bijv. iedere dinsdag) stel je gewoon een tijd in, maakt dus niet uit wat er op dat moment wordt uitgezonden, en er wordt dus ook geen rekening gehouden met verschuivingen.

Hoop dat ze in de toekomst wel met een zoekfunctie komen, zodat je meteen aan kan geven dat je een bepaalde serie altijd op wilt nemen, zou ook nog mooi zijn als hij dan de herhalingen er automagisch uitfiltert ;)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jullie gaan wel heel futuristisch hoor (niet onmogelijk, maar niet overdrijven nu he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Ik weet uit ervaring dat er totaal geen rekening gehouden wordt met verschuivingen. Het enige wat je kan doen is extra tijd voor en na de opname instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 09:37

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

MAar wat nou als ik een hele lijst met op te nemen programma's heb.
Blijft die staan als b.v. 's nachts er een update plaats vind?

Om terug te komen op dat overlap verhaal.
Ik heb al een paar keer webmisbruikers en topgear opgenomen achter elkaar. DAt geeft hij die melding, maar die kan je gewoon nergeren. Opnemen gaat gewoon goed. (ik heb 10m voor en 10m achter ingesteld)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Hee, da's wel nuttige info. Ik zal het eens proberen. Ik heb al eens twee opnames gecombineerd omdat ik twee programma's achter elkaar wou zien, maar da's toch wel onhandig om eerst een uur te moeten spoelen voordat je bij het tweede programma bent. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Volgens mij ben ik het hier nog niet eerder tegengekomen, en ook niets over in de handleiding:

Als je tijdens het kijken van een opgenomen programma op 'groen' drukt (teletekst knoppen) dan leg je een bookmark vast. Met de 'links' en 'rechts' knoppen (naast OK) kun je dan skippen naar die bookmarks. Handige feature waar ik zelf achter moest komen :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:37
Dat ontdekte ik ook, enkel handig als je iets vaker bekijkt.
Ik heb de mijne gisteren ontvangen, en ik merk korte onderbrekingen in geluis of beeld bij een opname. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nergens last van.

Sterker nog, het lijkt wel of hij vanaf gisteren een poep scherper is geworden :?

Hoe zit het eigenlijk met defragmentatie? Doet hij dat vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Had ik mezelf net voorgenomen om ook over te gaan naar de DVR-versie omdat dat voor €5 per maand zou kunnen. Kijk ik op de UPC-site, staat daar vrolijk: eerste 3 maanden €6.99, daarna €9.99 extra. Die €5 bleek een aanbieding in 2006 te zijn.
Meteen een stukje minder enthousiast........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-04 18:38
tollo71 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:11:
Had ik mezelf net voorgenomen om ook over te gaan naar de DVR-versie omdat dat voor €5 per maand zou kunnen. Kijk ik op de UPC-site, staat daar vrolijk: eerste 3 maanden €6.99, daarna €9.99 extra. Die €5 bleek een aanbieding in 2006 te zijn.
Meteen een stukje minder enthousiast........
Alsof die paar eurootjes het verschil maken of je enthousiast bent over een product...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
superjohn schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:17:
[...]

Alsof die paar eurootjes het verschil maken of je enthousiast bent over een product...
Verschil, verschil, het is jammer als je onverwacht 50 euro meer betaald als je had verwacht.
Vraag: stuurt de box RGB-scart uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Yep

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 17:56
Maar hoe kan je nou iets wat opgenomen is branden op DVD?
Geen UTP, geen USB-UMS,..
Iemand al een oplossing hiervoor?
Via scart naar DVD-recorder is wel weer een optie, maar dan heb je deze niet nodig eigenlijk.
Heeft er iemand de harddisk al in een externe casing of PC gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:18
Zoals eerder al waarschijnlijk 10x is aangegeven: het is niet mogelijk om opgenomen videomateriaal te kopieren naar een ander opslagmedium. Het enige wat je kunt doen is opnemen op de gebruikelijke manier (via scart).

En jawel, ook dán is deze DVR handig... Je kunt namelijk het ene programma opnemen terwijl je naar het andere programma zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga dr ook voor, digitaal opnemen op de HDD vind ik een gekloot. Vaak staat de decoder verkeerd (eigen schuld natuurlijk) en kijken en opnemen gaat zoals gezegd dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch nog een vraag : Maakt het apparaat veel herrie tussendoor bijv. met updates ?

Ik heb namelijk nu een Sony HDR-HDD-RX-725 staan met guide.plus en dat ding gaat zo'n beetje 10x per dag aan om die guide updates binnen te halen, maar daarmee start ook de HD even op, irritanter dan ik had gedacht > piep, tik tik tik, piep

De ene keer 3x per uur en dan weer een tijd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HDD hoor je in gebruik nauwelijks- de rotatie is wel te horen als licht gezoem, maar je hoort de heads niet bewegen. Of jij je eraan gaat storen is moeilijk te zeggen. Misschien een idee om langs de locale UPC shop te gaan voor een demo :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het draaien van de HD tijdens gebruik zal ik me niet aan storen, die 'discussies' daarover verbazen me soms zelf. Echter ik heb de pc in de woonkamer staan (dat geluid ben ik helemaal aan gewend, hehehe) en als ik dan zit te werken zonder radio/tv (en zonder opname) dan vallen die guide.plus updates gewoon op ... ik betrapte me erop dat ik in mezelf zat te mompelen .... tuurlijk het is alweer 15 minuten geleden ....

Een 1 dagelijkse update had ik logischer gevonden, maar dat zal wel door de zenders/host komen, anyway geheel andere discussie natuurlijk, vroeg het me derhalve wel af.

Goede tip trouwens, had ik never nooit aan gedacht, kom trouwens zelden in winkels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Laatst online: 08-06 10:42
funrider schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:22:
Hoe zit het overigens met een opname die je geprogrammeerd hebt voor bijv. iedere dinsdag om 20.30 uur programma X op zender X wat nou als het programma ineens niet meer om 20.30 maar 20uur begint. Past ie het dan aan? Kent ie echt de naam of puur de tijd. Bij mn Pioneer externe HD-recorder doet ie dat helaas niet waardoor je toch af en toe moet checken of iets niet verschuift van tijd bijv door voetbal wedstrijden e.d die ervoor zijn.
Nee...doet hij niet...anders zou hij iedere studio sport op een ander tijdstip aanzien voor een verschuiving van tijd van je opname...want jij hebt het over een half uurtje...ala...maar een uur?zou die daar ook rekening mee moeten houden?of 2u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zoals ik al eens eerder gevraagd heb. Weet iemand of hij auto defragmenteerd? Heb het idee dat het spoelen langzamer gaat dan toen ik hem net nieuw had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Jeroen_Tielen schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:29:
Zoals ik al eens eerder gevraagd heb. Weet iemand of hij auto defragmenteerd? Heb het idee dat het spoelen langzamer gaat dan toen ik hem net nieuw had.
Ik kan niks vinden in het pdfje van dat ding over auto-defragmentatie (wil natuurlijk niet zeggen dat het er niet is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:09

SeatRider

Hips don't lie

Heb net wat documentatie thuis ontvangen, de hdd recorder kost permanent 6.99, niet 9.99 na 3 maanden. Vind het wel een interessante optie, met name het feit dat je 1 programma kunt kijken en het 2e gelijktijdig opnemen met 1 apparaat is wel fancy.

Waar ik echter van baal is het feit dat het apparaat geen S video of component uitgangen heeft, slechts scart (composiet) en RGB. MIjn receiver en beamer kunnen niets met RGB dus dan wordt het automatisch composiet, lang leve dot crawl... Of zijn er apparaatjes die RGB enigszins acceptabel kunnen omzetten naar component?

Ik zie er hier 2 staan, toch nog best prijzig. Iemand ervaringen met de kwaliteit ervan?>

[ Voor 11% gewijzigd door SeatRider op 11-02-2007 11:36 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 22:49

sanook

_/-\o_

SeatRider schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:25:
Heb net wat documentatie thuis ontvangen, de hdd recorder kost permanent 6.99, niet 9.99 na 3 maanden.
Vreemd, op de UPC website staat nog wel degelijk dat het na 3 maanden € 9,99 per maand wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:09

SeatRider

Hips don't lie

hvangent schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:48:
[...]

Vreemd, op de UPC website staat nog wel degelijk dat het na 3 maanden € 9,99 per maand wordt.
Idd vreemd. Op chelloo.com staat ook dat UPC deze prijsverlaging heeft doorgevoerd...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SeatRider schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:25:

Waar ik echter van baal is het feit dat het apparaat geen S video of component uitgangen heeft, slechts scart (composiet) en RGB. MIjn receiver en beamer kunnen niets met RGB dus dan wordt het automatisch composiet, lang leve dot crawl... Of zijn er apparaatjes die RGB enigszins acceptabel kunnen omzetten naar component?
Als je nu eerst eens een kabel scart > component gebruikt en eens kijkt hoe het eruit ziet voor je allerhande dure dingen gaat aanschaffen ? Mijn oude tv kon ook geen RGB aan en dat zag er prima uit.

Heb de DVR nu draaien en het is een topapparaat !! (ik had een Sony HDD-RDR725 van 2 maand oud)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 131548 op 16-02-2007 01:43 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste