UPC MediaBox - Digital Video Recorder - details?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 66.324 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:58
Anoniem: 184481 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:47:
Kun je gewoon een tweede box aansluiten in één huis zonder extra abonnementskosten te betalen?
Nee.
En dan nog een vraag:
Die dingen moeten via de antenneaansluiting worden aangesloten maar ik heb hier in mijn slaapkamer geen aansluiting. Hiervoor heb ik een 10 meter lange coax kabel door de tweede verdieping heengelegd om hier tv te kunnen ontvangen. Zou dit enige invloed hebben op het digitale tv signaal?

bvb
Indien het signaal de woning goed binnenkomt, en jij ook gebruik maakt van degelijke splitters, versterkers, kabels en connectoren hoeft dat in principe geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184481

Waarom niet? Normaal huur je een receiver via upc en nu koop je er gewoon een los (dezelfde mediabox). Wordt er bij de huur van een tweede box via upc iets in het abonnement aangepast waardoor je hem wel kan gebruiken maar wel meer moet betalen? Zou dat zeggen dat als je er een via marktplaats koopt dat hij dan gewoonweg niet werkt omdat hij niet in het abonnement opgenomen staat?

Zie quote UPC website:
"Wat is het voordeel van een extra mediabox?U kunt op meerdere plaatsen in huis en afzonderlijk van elkaar genieten van de voordelen van digitale televisie;

Breed aanbod van zenders
Top films bestellen via UPC On Demand,
Programma Gemist
Complete series, documentaires en kinderprogramma’s kijken wanneer u wilt **
Perfect digitale beeld- en geluidskwaliteit
Alle zenders van uw digitale televisie abonnement worden één op één en zonder extra kosten doorgegeven op uw tweede mediabox (met uitzondering van Film1 en/of Sport1 i.c..m. Tele2 Voetbal of Tele2 Voetbal los en HDTV-kanalen. HDTV-kanalen worden alleen doorgegeven op het televisietoestel waarop een UPC MediaBox -HDTV is aangesloten). U betaalt alleen gebruikskosten voor de extra mediabox. Zie het overzicht per type mediabox voor prijzen en specifieke mogelijkheden.

** Afhankelijk van het digitale televisie abonnement dat u afneemt wordt deze dienst doorgegeven op uw extra mediabox"

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 184481 op 13-01-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Waarom kan jij bijv. Film1 niet ontvangen (of juist wel)? Juist, het serienummer van de smartcard en mediabox staat geregistreerd bij UPC en hieraan zijn bepaalde abonnementen gekoppeld. Drie keer raden hoe dat met een tweede mediabox werkt... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Ja, ook digitale tv heeft last van lange kabels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Zinu schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:33:
[...]

Ik zou dit ook graag weten! Zou namelijk graag de Samsung ab als universele gebruiken...
Is hier al iets meer duidelijk over? Want het is me inderdaad gelukt om de UPC ab voor zowel mijn dvd-speler als tv te kunnen gebruiken. Ik heb dit, echter, liever andersom. Mijn tv ab heeft ook de functie om meerdere apparaten te kunnen besturen. Ik heb hier bijvoorbeeld al mijn DVD-speler aangekoppeld. Het gaat hier om een Samsung LE32R82, weet iemand daarvoor de code van de UPC Mediabox DVR of waar ik die kan vinden. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-06 21:25
Ik heb 'gewoon' UPC digital. Nu heb ik zojuist bij de kringloop voor 15 euro net zo'n UPC kastje maar dan met met harddisk-recorder erin gekocht. Ik dacht, die zal wel kapot zijn maar ik vond een nieuwe afstandsbediening wel handig, de mijne is een beetje ranzig aan het worden. Er zat ook een kaart in.

Enfin, om toch te proberen heb ik het ding verwisseld met mijn eigen kastje en zowaar, het werkt. Ik kan nu dus ook programma's opnemen.

Nu de vraag: Ben ik nu illegaal bezig, omdat ik heb geen DVR abonnement heb afgesloten? En als dit niet mag, gaat UPC er dan achter komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha prachtig verhaal. Ik had me mooi stil gehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:40

SeatRider

Hips don't lie

nineball schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:47:
Nu heb ik zojuist bij de kringloop voor 15 euro net zo'n UPC kastje maar dan met met harddisk-recorder erin gekocht.
Zo, er hebben hier even wat mensen stevig liggen slapen zeg. 15 euro!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb 'gewoon' UPC digital. Nu heb ik zojuist bij de kringloop voor 15 euro net zo'n UPC kastje maar dan met met harddisk-recorder erin gekocht. Ik dacht, die zal wel kapot zijn maar ik vond een nieuwe afstandsbediening wel handig, de mijne is een beetje ranzig aan het worden. Er zat ook een kaart in.

Enfin, om toch te proberen heb ik het ding verwisseld met mijn eigen kastje en zowaar, het werkt. Ik kan nu dus ook programma's opnemen.

Nu de vraag: Ben ik nu illegaal bezig, omdat ik heb geen DVR abonnement heb afgesloten? En als dit niet mag, gaat UPC er dan achter komen?
Ja, je bent illegaal bezig. Iemand anders betaald voor het abonnement van de dvr. Als de "eigenaar" het abonnement op zou willen zeggen, zal hij de vervangingswaarde van de dvr moeten betalen. Deze is wel wat meer dan de 15 euro dat door jou betaald is.

Op dat moment stopt de box trouwens ook met werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55170

ik beschuldig je nergens van, maar
De kans dat een brave burger zo'n ding aan de kringloop aanbiedt is niet zo groot.
Het kan zomaar zijn dat je je onbewust - via de kringloop - schuldig hebt gemaakt aan heling.
Altijd uitkijken met gebruikte hardware als ipb boxen, digitale tv meuk , cable modems kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-dubbele post-

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 55170 op 26-01-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250349

Da.Rock schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:39:
[...]

Ja, je bent illegaal bezig. Iemand anders betaald voor het abonnement van de dvr. Als de "eigenaar" het abonnement op zou willen zeggen, zal hij de vervangingswaarde van de dvr moeten betalen. Deze is wel wat meer dan de 15 euro dat door jou betaald is.

Op dat moment stopt de box trouwens ook met werken.

Anoniem: 55170 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:34:
[...]

ik beschuldig je nergens van, maar
De kans dat een brave burger zo'n ding aan de kringloop aanbiedt is niet zo groot.
Het kan zomaar zijn dat je je onbewust - via de kringloop - schuldig hebt gemaakt aan heling.
Altijd uitkijken met gebruikte hardware als ipb boxen, digitale tv meuk , cable modems kopen.
Nou illegaal bezig? Dat weet ik zo net nog niet.
In principe heb jij de DVR netjes in een (kringloop)winkel gekocht. En dat is een wezenlijk verschil. Globaal gesproken zou je rechtsbescherming kunnen hebben op basis van 3:86 lid 3 onder a BW. Dit houdt in dat als jij een gestolen dvdrecorder hebt gekocht in een winkel en jij netjes was, er niks illegaal is.

Daarentegen kan je schuldig zijn aan heling wanneer je rederlijkerwijs kon vermoeden dat de dvr alsgevolg van een misdrijf (diefstal, verduistering) in jouw bezit is gekomen. Echter, het gegeven dat je in een winkel de dvr zou hebben gekocht, maakt het bewijzen van schuldheling moeilijker.

Daarnaast is het goed mogelijk dat er volledig rechtmatige omstandigheden ten grondslag liggen aan de verkoop. Bijvoorbeeld executie door een deurwaarder, of bij betaling van de vervangingswaarde van de kapotte DVR is de eigendomsoverdracht van UPC naar abonnee gegaan. Hierdoor is dan uiteindelijk de eigendom bij jouw komen te liggen en heb je mooi zaken gedaan.

Je betaald het abonnement in iedergeval voor de dienst (het pakket) en niet voor de DVR. Dit is nogmaals jouw eigendom en bent in dit opzicht niet verkeerd bezig. Je moet het zien als een gewone hdrecorder, die je aangesloten hebt.

Of de mediabox een uniek nummer heeft welke voor UPC zichtbaar is en hierdoor slapende honden wakker mee maakt, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250349 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 04:33:
[...]
[...]
[...]
Daarentegen kan je schuldig zijn aan heling wanneer je rederlijkerwijs kon vermoeden dat de dvr alsgevolg van een misdrijf (diefstal, verduistering) in jouw bezit is gekomen. Echter, het gegeven dat je in een winkel de dvr zou hebben gekocht, maakt het bewijzen van schuldheling moeilijker.
Op het gevaar af dat deze posting te veel afwijkt van de draad.
Het gaat inderdaad om het begrip "redelijkerwijs".
Als je weet, omdat je UPC klant bent, dat de boxen niet worden verkocht maar gedurende de huurovereenkomst ter beschikking worden gesteld..... Dan moet je raar opkijken als een box te koop wordt aangeboden. Waar de transactie plaatsvindt is dan minder relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-06 21:25
Anoniem: 55170 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:04:
[...]

Op het gevaar af dat deze posting te veel afwijkt van de draad.
Het gaat inderdaad om het begrip "redelijkerwijs".
Als je weet, omdat je UPC klant bent, dat de boxen niet worden verkocht maar gedurende de huurovereenkomst ter beschikking worden gesteld..... Dan moet je raar opkijken als een box te koop wordt aangeboden. Waar de transactie plaatsvindt is dan minder relevant.
Als iemand een mediabox niet retourneert en braaf de boete betaalt, dan is de mediabox niet langer eigendom van UPC. Vervolgens kan deze box best in het tweedehands circuit komen voor een laag bedrag omdat je er eigenlijk niks aan hebt. Volgens mij is daar niks illegaals aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-06 17:16

Bergen

Spellingscontroleur

Je hebt er toch niets aan, want een box moet ten eerste geregistreerd zijn bij UPC om te kunnen werken. En zelfs als hij alleen geregistreerd is werkt hij nog niet, er moet ook nog een abonnement aan toegewezen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mogelijk is iemand overleden en hebben de nabestaanden er niet bij stilgestaan dat de Box eigendom is van UPC. Vaak wordt huisraad van overledenen aangeboden bij veilinghuizen en kringloopbedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb nu ook tijdelijk een DVR hier staan van iemand, maar mooi dat ie het niet doet met mijn eigen kaartje erin. Wat heb jij nog moeten doen om het werkend te krijgen?

Melding: smartcard hoort bij een andere mediabox.

Kan ik dat zelf tweaken of moet ik dan de UPC helpdesk ff bellen?

[ Voor 6% gewijzigd door SeatRider op 06-02-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Je moet dan ook niet je eigen smartcard gebruiken... ;) De smartcard en de mediabox zijn aan elkaar gekoppeld, punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

sylvesterrr schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:50:
Je moet dan ook niet je eigen smartcard gebruiken... ;) De smartcard en de mediabox zijn aan elkaar gekoppeld, punt.
Hoe jammerlijk. De helpdesk van UPC was ook al niet voornemens in hun computers de nummers te wisselen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
:D Dat je dat überhaupt hebt gevraagd. De volgende keer dat je al dan niet tijdelijk een Mediabox leent, leen 'm dan inclusief smartcard. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

sylvesterrr schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:10:
:D Dat je dat überhaupt hebt gevraagd. De volgende keer dat je al dan niet tijdelijk een Mediabox leent, leen 'm dan inclusief smartcard. :+
Ja hé, proberen staat vrij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dat klopt.

offtopic:
De zin in je signature is erg flauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30

N.a.v. een defect vandaag een nieuwe mediabox gekregen. Bij het uitzetten cq standby zetten geeft deze een alarmtoon via de tv speakers. Een soort ta tu ta tu geluid, snel achter elkaar. NA een paar seconden houdt dit op. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164237

Ik heb een dockingstation voor een apparaat naast mijn tv dat gevoed wordt door USB.
Zou ik een usb kabel in de UPC box kunnen steken zodat hij stroom krijgt?
Of komt er geen stroom uit deze aansluiting van de mediabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164237

weet niemand dit? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-06 17:16

Bergen

Spellingscontroleur

Probeer het gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mijn UPC HD DVR (philips variant) gaat de laatste tijd ineens de hele tijd vanzelf opnemen. Dat doet ie natuurlijk altijd als je iets kijkt, maar nu krijg ik dan in beeld dat ik een opname zou willen starten en dat ik even de eindtijd moet invoeren. De box staat in een dichte kast en er komt geen signaal binnen, dus ik vind het vrij vaag. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03-2024

Graaf

blup

Ik heb hier sinds vandaag ook last van. Spontane opnames zonder dat er signaal op het beestje af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327238

Sorry voor de kick maar:
Ik wil graag iets terug spoelen, en daarna opnemen wat in beeld is, en dus niet opnemen wat er eigenlijk speelt op dat moment op de zender. Iemand enig idee of dit kan en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:23

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nog nooit geprobeerd eigenlijk. Ben wel benieuwd

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Nee, dat kan niet. Deze vraag had je trouwens prima in dit topic kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220009

matthijst schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:18:
Heb 'm nu ook een maandje of 2 staan.
Leuk apparaat, eindelijk heb je wat aan die digitale TV, aangezien opnemen voorheen nogal omslachtig was (ding aanzetten op juiste kanaal of klooien met IR-oogjes)...

Erger me nog wel kapot aan wat dingen:
- alleen maar spoelen: geen 30 seconden skipfunctie: half uur doorspoelen duurt veels te lang nu :r
- programma weggooien gaat kut: na op stop te drukken moet ie gewoon vragen of je het programma wilt bewaren, of weggooien. 70% van de tjid wil je het toch weggooien. Nu moet je die hele lijst door, kijken welke je net gezien hebt.... Pffffffffffffffffffffffff 8)7
- geen zoekfunctie in de gids: kansloos
- 1 tuner om op te nemen, ipv 2: 70 kanalen, komop UPC....
- geen functie om een serie op te nemen, terwijl 99% van de gebruikers dat nou juist doet lijkt me... Kan toch niet zo moeilijk zijn: zoekfunctie in de gids -> "Dit was het nieuws" -> selecteer programma -> serie opnemen, en uiteraard de herhalingen niet :+
ja, als ik ff mag: HELEMAAL MEE EENS!
Dat vond ik meteen al toen ik dat ding net in huis had.
Dan hèb je eindelijk in huis waar je al een tijdje naar uitkijkt, dan blijkt ineens dat de basisbesturing incompleet is. Welke halve zool komt er nou op het idee om op deze manier door een film heen te moeten spoelen. Heb je wel 's een live-programma van 4 uur op genomen? Ik wel. (Zal natuurlijk wel weer niet normaal zijn, maar hé we wonen (nu nog) in een vrij land.) Ik vond 't leuk om iets van 4 uur lang op te nemen omdat mijn vrouw en kinderen het niet konden zien op dat moment. Maar ook 's nachtslot hebben we wel 's iets opgenomen van 6 uur. Dus.... Doorspoelen die handel. Nee dus. Werkt niet. Je mag er meteen een verse thee kan naast zetten. Tegen de tijd dat-ie op is kun je eindelijk 's wat zien. Ik begrijp echt niet dat mensen van 2010 dit als klant accepteren. Echt onbegrijpelijk. UPC DVR is een beginnetje. Dat ding was nog lang niet AF!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-04 10:15

vizion88

Modereer deze reactie

Ik zie dat het een oud topic is, maar probeer het toch ff hier. Er zit op de UPC Mediabox(zilver) van mijn huisgenootje een ethernet aansluiting. Kan ik deze gebruiken om de mediabox in het netwerk te hangen? Heb al meerdere post's gezien uit 2006 waarin staat dat het toen nog niet kon....Kan het nu al wel? Er staat geen merk op het apparaat, behalve UPC Mediabox. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
Weet iemand wat voor soort harde schijf in de Thomson DVR zit? Google zegt 160GB , maar weet iemand of dit 2,5'' of 3,5'' is en hoeveel rpm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
160GB 3,5", meer weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410763

Misschien is dit al besproken maar dan moet ik 14 oude pagina's doorspitten, dus bij deze stel ik toch graag even de volgende vraag:

Kan ik met de upc recorder programma's overzetten op mijn laptop en er vervolgens dvd's van branden oid?

Ik wil namelijk de family guy reeksen van comedy central opnemen, en nog wat leuke programma's, zodat ik de dvd's noet hoef te kopen.

Of kan ik beter een dvd-recorder aanschaffen en zodoende ook mijn doel bereiken?
Kortom, heeft de upc recorder aansluitmogelijkheden naar een laptop en zo ja is dit dan een handigere manier dan de aanschaf van een dure dvd recorder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 11:03

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Nee, kan niet. De enige manier om dat te doen is om inderdaad met een andere videorecorder het beeld van UPC op te laten nemen. Met de UPC box zelf kun je niks.

[ Voor 83% gewijzigd door Zinu op 14-06-2011 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zinu schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 02:38:
Nee, kan niet. De enige manier om dat te doen is om inderdaad met een andere videorecorder het beeld van UPC op te laten nemen. Met de UPC box zelf kun je niks.
Oké thanks, dan weet ik dat.
Ik had een LG dvd recorder besteld, niet zo'n gek dure voor € 150,- en wilde die al cancellen, maar als ik het zo lees heb ik dus (wederom) niks aan upc.
Wat een k*tbedrijf is het ook zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Waarom is het nu meteen een ***bedrijf als je opnames niet naar je computer kunt kopieeren?
Je zou ook zelf iets kunnen uitzoeken voor je materiaal besteld en abonnementen afsluit. Ik heb overigens geen aandelen UPC.

Wat mij een heerlijke ontwikkelink lijkt is dat 2 mediaboxen in huis elkaars opnames af kunnen spelen.
Dus een opname in de woonkamer in bed verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jopie schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:43:
Waarom is het nu meteen een ***bedrijf als je opnames niet naar je computer kunt kopieeren?
Je zou ook zelf iets kunnen uitzoeken voor je materiaal besteld en abonnementen afsluit. Ik heb overigens geen aandelen UPC.

Wat mij een heerlijke ontwikkelink lijkt is dat 2 mediaboxen in huis elkaars opnames af kunnen spelen.
Dus een opname in de woonkamer in bed verder kijken.
Nou ja omdat ze me in meerdere opzichten al teleurgesteld hebben sinds ik lid ben maar je hebt wel gelijk.
Als die dvr van upc verder gewoon werkt kan ik niet klagen natuurijk.
Ben wel blij het hier eerst nagevraagd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:34
vizion88 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:48:
Ik zie dat het een oud topic is, maar probeer het toch ff hier. Er zit op de UPC Mediabox(zilver) van mijn huisgenootje een ethernet aansluiting. Kan ik deze gebruiken om de mediabox in het netwerk te hangen? Heb al meerdere post's gezien uit 2006 waarin staat dat het toen nog niet kon....Kan het nu al wel? Er staat geen merk op het apparaat, behalve UPC Mediabox. :)
Nee, de ethernetuitgang is disabled. Die zit gewoon standaard op de modellen maar wordt niet gebruikt. Voor zover ik weet komt dit ook in de toekomst nog niet.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste