UPC Digital TV - Deel 4

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 55.622 views sinds 30-01-2008

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
probeer eens optie 3 dat werkte bij mij de laatste keer om dit te verhelpen.
Arunia schreef op woensdag 26 september 2007 @ 08:38:

Ikzelf had gisteren dus weer dat de programma lijst leeg was en opeens de box weer begint met mekkeren om taal instellingen e.d.
Maar weer geforceerd geupdate en de instellingen juist gezet aangezien hij anders geeneens zenders meer vind. Ik zal wel eens kijken in het topic wat de oplossing hiervoor kan zijn.
De kaart heb ik er ook al eens uitgetrokken en weer ingestopt gisteren tijdens het probleem, maar dat hielp niets.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dion_b schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:38:
[...]

Dat hangt er maar vanaf...

Als je via HDMI een SD-input krijgt gaat je TV de boel digitaal upscalen. Dat kan goed gebeuren, dan heb je zonder meer een beter beeld dan met een analoge (SCART) aansluiting, maar er zijn ook TVs die er werkelijk een bende van maken (artefacten die lijken op te erg gecomprimeerde JPEGs). Natuurlijk is dat gevaar ook aanwezig bij upscalen van SCART ingang, maar soms worden de ingangen anders geupscaled (bijvoorbeeld door het analoge SCART PAL signaal gelijk met een raster op native resolution te sampelen).

Dus alleen als je digitale upscaling goed gaat heb je baat bij HDMI bij SD kanalen. Ik zou schatten dat met ongeveer 1/3 van TVs die ik gezien heb dat dat ook het geval is :'(
Bij de Samsung H360R vind deze upscaling in het apparaat zelf plaats als ik me niet vergis. Je kiest tenslotte voor een bepaalde resolutie (720p - 1080i). Mogelijk heb je deze keuze niet bij de UPC box, deze info heb ik niet.
Maar stel dat de resolutie-instelling wel via de BOX te kiezen zou zijn, is het dan niet te verwachten dat de meeste flatpanels dan ook geen weergaveprobleem zullen hebben.

Testing, one, two ...

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:36
funrider schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:39:
probeer eens optie 3 dat werkte bij mij de laatste keer om dit te verhelpen.

[...]
Thanks, het was ook al mijn bedoeling om die opties uit te gaan proberen (had alleen nog geen tijd gehad). Zal het zo meteen maar even afdrukken zodat ik het niet thuis hoef op te halen.
Mijn vriendin wordt er in iedergeval helemaal zuur van. Tegenwoordig namelijk ook dat opnieuw instellen constant. Maar ok, ben benieuwd of het gaat helpen.

Nogmaals bedankt.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Heb het topic een beetje doorgelezen maar zit nog wel met een vraag.

Ik heb nog een oud upc-abo met xtra channel pack (Leeuwarden)
On Demand werkt hier perfect, alles doet het. Ook Uitzending Gemist.
Als ik bij de series kijk staat er bij sommige series achter de eerste
twee uitzendingen [gratis]. Maar bij de rest van die uitzendingen dus niet.
Maar als ik een uitzending start waar dat niet achter staat, dan staat in het
volgende scherm bij prijs: [geabonneerd]. Tevens kan ik bij Uitzending Gemist
10 dagen terug.

Ik neem aan dat het oude upc-abo vergelijkbaar is met het nieuwe Royaal Pakket?
Terwijl die toch echt duurder is. Of krijg ik straks een rekening voor de programma's
die ik kijk waar geen [gratis] achter staat?

...less is more

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:36
Voor zover is het oude pakket gewoon zoals het Royaal pakket. Zolang je er niets aan wijzigd blijft dit hetzelfde. Je hebt gewoon geluk dat je er optijd voor gekozen hebt (net als de mensen met het HD pakket). Ikzelf sla mezelf nog steeds voor het hoofd omdat ik niet optijd die keuze heb gemaakt. :P

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb de zelfde situatie als funk-e. Even voor de gehele duidelijk als mijn zoon (9 maanden :)) nijntje wil kijken met mamma, dat kost mij niks extra's?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Wanneer je moet betalen voor content, dan wordt dat expliciet vermeld.

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

sylvesterrr schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:15:
Wanneer je moet betalen voor content, dan wordt dat expliciet vermeld.
Dan vraagt ie toch ook om je pincode, in tegenstelling tot gratis content :?

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:58
LWaS schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:00:
[...]

Dan vraagt ie toch ook om je pincode, in tegenstelling tot gratis content :?
Dat is al niet meer zo, bij de gratis film Chocolate moet je ook je pincode invoeren :)

Gewoon altijd goed in het pincode schermpje kijken of er een prijs bijstaat ;)

• LWaS

LWaS

Dus.

Sir_Killalot schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:20:
[...]

Dat is al niet meer zo, bij de gratis film Chocolate moet je ook je pincode invoeren :)

Gewoon altijd goed in het pincode schermpje kijken of er een prijs bijstaat ;)
:? bij mij volgens mij niet.
Zeker weet ik dat iig van de gratis series en concerten. Daar heb ik nog nooit een pin ingevoerd. laatst met een betaalde film echter wel :)

• DarkHarmy
  • Laatst online: 14:59
Starter = Het basis pakket , wat ze altijd al hadden. (paar cent extra betalen)
Royaal = Extra channel pack. (Alleen klinkt het wat mooier)

Tegenwoordig incl On Demand.

Voor On demand/ "uitzending gemist" voor max 2 dagen terug heb je alleen starter nodig.
Voor 10 dagen terug heb je het Royaal nodig.

Het klinkt allemaal wat, mooie namen.

Ik woon zelf niet in UPC gebied, maar de Digitale TV spreekt mij zeer aan.

Ik zit in @Home gebied en heb de Digitale TV weer van de hand gedaan.
Ik gebruik goede apparatuur, goede Coaxkabels(norm c12) zelfs 2 meter max.
Volledig metalen connectoren.
Beeld is wel goed, maar ik mis het interactieve.

Daarom denk ik dat er wel toekomst te halen valt uit digitale tv.

Heb laatst even bij me tante, in een boerengat, naast heerenveen wederom de "mediabox"uitgeprobeerd. En dan zie ik toch wel veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

LWaS schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:06:
[...]

:? bij mij volgens mij niet.
Zeker weet ik dat iig van de gratis series en concerten. Daar heb ik nog nooit een pin ingevoerd. laatst met een betaalde film echter wel :)
Het is volgens mij ook alleen bij gratis items in de "Films" categorie - probeer bv maar eens "300 - The making of"; deze is ook gratis maar vraagt altijd om een pin (zou idd niet moeten?!)

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Er is in juli 2007 door UPC medewerker op chello forum een bericht geplaatst (hier in quote) dat de gebruikers met Extra channel pack (voorloper van Royaal) alleen uitzending gemist voor vandaag en gister hebben. Enkel in de start periode van de nieuwe vod/uitzending gemist is dit tot 30 september/begin oktober voor 10 dagen. Daarna weer vandaag en gister.

Als we dat willen behouden moeten we een Royaal pakket nemen maar in de praktijk kost dat zo'n 25 euro p/mnd ipv 20/21 euro p/mnd die ik nu betaal (16,05 analoog + extra channel pack zo'n 5 euro) dus zo'n 4 euro meer als we nu betalen met oude abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:11
Kan iemand in dit forum mij vertellen of het ook mogelijk is teletekst (en dan met name ondertitels) via de mediabox te bekijken.
Als ik naar de digitale bbc kijk lukt het me niet teletekst naar voren te krijgen.
Ik kan wel op de tv knop van de afstandsbediening drukken en dan voor teletekst kiezen, maar dan heb ik geen digitaal beeld meer, en dat wil ik juist wel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
miles schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:26:
Kan iemand in dit forum mij vertellen of het ook mogelijk is teletekst (en dan met name ondertitels) via de mediabox te bekijken.
Als ik naar de digitale bbc kijk lukt het me niet teletekst naar voren te krijgen.
Ik kan wel op de tv knop van de afstandsbediening drukken en dan voor teletekst kiezen, maar dan heb ik geen digitaal beeld meer, en dat wil ik juist wel graag.
Probeer eens om alleen de afstandbediening in TV-modus te zetten (door je hand voor het IR ledje te houden en dan op TV te drukken), dan heb je "analoge teletekst" bij de digitale beeld. Werkt niet altijd even goed maar wie weet helpt het je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
response op miles: ik heb gemerkt dat bij de BBC kanalen het digitaal niet lukt om ondertiteling te krijgen. Dit werkt alleen analoog bij BBC 1,2 helaasch :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coffey
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 19:23
[...]

Als je via HDMI een SD-input krijgt gaat je TV de boel digitaal upscalen. Dat kan goed gebeuren, dan heb je zonder meer een beter beeld dan met een analoge (SCART) aansluiting, maar er zijn ook TVs die er werkelijk een bende van maken (artefacten die lijken op te erg gecomprimeerde JPEGs). Natuurlijk is dat gevaar ook aanwezig bij upscalen van SCART ingang, maar soms worden de ingangen anders geupscaled (bijvoorbeeld door het analoge SCART PAL signaal gelijk met een raster op native resolution te sampelen).

Dus alleen als je digitale upscaling goed gaat heb je baat bij HDMI bij SD kanalen. Ik zou schatten dat met ongeveer 1/3 van TVs die ik gezien heb dat dat ook het geval is :'(
Dion, Arunia, Hardware,

bedankt voor 't antwoord,
vwb de beschikbaarstelling van mediaboxen door upc ga ik gewoon met de flow, hoop wel dat ze mee blijven gaan met de tijd en dat wanneer de 'gewone' zenders hd uitzendingen gaan doen, ze er ook voor zorgen dat wij de beste apparatuur hebben.

mvg,

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

En mensen goed nieuws voor de voetballiefhebber!!
UPC heeft samen met Zesko en andere kabelmaatschappijen een overeenkomst gesloten met Tele2 over de distributie van Tele2 Eredivisie Voebal. Vanaf zaterdag 29 september 2007 geven de kabelmaatschappijen Tele2 Eredivisie Voetbal in combinatie met Sport1 door. Dat betekent dat bestaande en nieuwe Sport1 abonnees per 29 september Tele2 Eredivisie Voetbal op de digitale kanalen 217 en 218 ontvangen.

Uitzenden op acht kanalen
Met Sport1 & Tele2 Voetbal kunnen onze klanten zeven dagen per week genieten van live sportevenementen. Van alle grote voetbalwedstrijden uit de Tele2 Eredivisie, De UEFA Champions League, de Engelse Premier League en andere grote voetbalcompetities. Eveneens is er een ruime keuze uit tennis, hockey, golf, basketball, autosport en darts. Bij grote sportevenementen wordt er uitgezonden tot op wel acht kanalen. Indien er sportevenementen zijn met meerdere wedstrijden tegelijkertijd en er is geen Tele2 Eredivisie Voetbal, dan worden deze kanalen ingezet voor uitzending. De overeenkomst loopt voor dit seizoen.

Ongewijzigde tarieven
De tarieven voor Film1 en de combinatie Film1 Sport1 blijven ongewijzigd:
Sport1 + Tele2 Eredivisie Voetbal voor € 12,99 per maand.
Film1Sport1 + Tele2 Eredivisie Voetbal voor € 19,99 per maand.
Kijk dat is nog eens goed nieuws! Lekker vanavond alvast live feyenoord - heerenveen bekijken! 8)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Jorizzz
schnumi schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:24:
En mensen goed nieuws voor de voetballiefhebber!!

[...]

Kijk dat is nog eens goed nieuws! Lekker vanavond alvast live feyenoord - heerenveen bekijken! 8)
Goed nieuws, alleen jammer dat het weer samen met Sport1 moet. Echt ze proberen je aan alle kanten Sport1 en Film1 door je strot te douwen!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Jorizzz schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 16:29:
[...]

Goed nieuws, alleen jammer dat het weer samen met Sport1 moet. Echt ze proberen je aan alle kanten Sport1 en Film1 door je strot te douwen!
Vrij logisch dat ze samen met Sport1 worden aangeboden. Alle mensen die op dit moment al Sport1 hebben zouden namelijk (terecht!) ongelooflijk verontwaardigd zijn wanneer ze een extra abonnement erbij moeten nemen op de Eredivisie-uitzendingen.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het valt me de laatste tijd meer op dat zenders zoals SBS6 en NET5 bij films het beeld wat 'schokt'.

Geluid en beeldkwaliteit zijn prima, maar het loopt niet vloeiend. Andere zenders zijn prima.

Iemand daar meer last van?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Yohan schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 16:38:
[...]

Vrij logisch dat ze samen met Sport1 worden aangeboden. Alle mensen die op dit moment al Sport1 hebben zouden namelijk (terecht!) ongelooflijk verontwaardigd zijn wanneer ze een extra abonnement erbij moeten nemen op de Eredivisie-uitzendingen.
En zo is het maar net :) Nu maar hopen dat ze daar bij de KNVB ( of wie er dan ook over gaat :9 ), aan het einde van het seizoen het voetbal lekker via Sport1 gaan blijven aanbieden, want met namen als Kees Jansma en Wim Kieft is er meer dan genoeg expertise in huis. Want de studio uitzendingen komen ook weer terug, net zoals vroeger bij Canal +, en daar was niks mis mee.

Maar strakjes lekker Feyenoord- Heerenveen live op de buis :9

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Bij ons thuis hebben we eindelijk twee Mediaboxen, en ik heb dat ding inmiddels aangesloten. Alles werkt perfect, alleen hoor ik op de achtergrond zachtjes het geluid van de zender waar mijn TV op staat als ik via de Mediabox TV kijk.

Het is een Samsung TV, en ik hoor zachtjes het geluid van Kassa (van de zender waar de 'analoge' TV op staat ingesteld), terwijl ik op normaal niveau het geluid hoor van Net 5 (waar de Mediabox op staat).

Help! Dit is echt irritant :P.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

NAC-PSV is er inmiddels op en ziet er goed uit. :)

Straks lekker feyenoord - heerenveen! :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Gunner schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:10:
Het valt me de laatste tijd meer op dat zenders zoals SBS6 en NET5 bij films het beeld wat 'schokt'.

Geluid en beeldkwaliteit zijn prima, maar het loopt niet vloeiend. Andere zenders zijn prima.

Ik denk dat ik dat ook heb. Alsof ik een computerspel speel met 15 frames per seconde. Echter even heen en weer zappen en het is over.. (voor een tijdje)

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

FL!PNEUS schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 19:37:
Bij ons thuis hebben we eindelijk twee Mediaboxen, en ik heb dat ding inmiddels aangesloten. Alles werkt perfect, alleen hoor ik op de achtergrond zachtjes het geluid van de zender waar mijn TV op staat als ik via de Mediabox TV kijk.

Het is een Samsung TV, en ik hoor zachtjes het geluid van Kassa (van de zender waar de 'analoge' TV op staat ingesteld), terwijl ik op normaal niveau het geluid hoor van Net 5 (waar de Mediabox op staat).

Help! Dit is echt irritant :P.
Ah, SCART-kabel was niet helemaal goed aangedrukt. Geluid is nu weg :).

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat super zeg dat we live eredivisie nu kunnen zien. *HOORAY*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Ik heb het "oude" abonnement. Kan iknu ongestraft ook het pakket met live eredivisie erbij doen? En wat zou het dan kosten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch die aanbieding nemen Film1 Sport1 Tele2 Eredivisie voor 5 euro p.m de eerste 3 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Echt ik ben heel tevreden over DTV van UPC, maar af en toe zijn ze wel mega eigenwijs bij UPC.
Afgelopen week deed mijn DVR het niet meer, heel erg maar kan gebeuren. Kwam steeds in het installatiescherm waarna de boel vastliep.

Eerst moest ik 3 dagen achter elkaar naar de klantenservice bellen en mijn probleem uitleggen voordat ik eindelijk de 2e lijnssupport kreeg. Werd netjes geholpen, maar ze konden mijn probleem niet oplossen, ik zou een nieuwe box krijgen.

Afspraak gemaakt voor afgelopen dinsdag (goede service dat ze ook 's avonds komen tegenwoordig), monteur ging de lijn checken bleek er 1 afwijkende waarde te zijn. 66-65-26. Weer een nieuwe afspraak nodig voor de buitenmonteur. Die zou donderdag komen, maar stond vandaag al op de stoep..

Weer lijn doorgemeten, bleek de monteur van dinsdag de verkeerde instellingen te hebben in zijn meetapparatuur. Signaal bleek net niet voldoende te zijn, dus ze hadden de boel in de wijkkast met 10 opgevoerd. Probleem zou opgelost moeten zijn.. Ik wist al dat dit niet het geval zou zijn, want mijn mediabox is gewoon niet helemaal lekker. Maar goed ik probeer het wel weer.

Na een half uur klapte wederom mijn Mediabox eruit. Gelukkig was de monteur nog in de straat zodat hij eindelijk inzag dat mijn mediabox stuk is. Er wordt een afspraak geregeld voor een nieuwe mediabox. Vanmiddag ben ik gebeld dat morgen eindelijk een nieuwe DVR wordt afgeleverd.

Toch zijn er ook positieve punten aan het verhaal, er worden hele snelle afspraken gemaakt (dezelfde week nog) en je wordt tegenwoordig ook echt terug gebeld. Jammer dat het allemaal via zo'n enorme omweg moet.. Toch heeft iedereen me goed proberen te helpen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

SeatRider in "UPC Digital TV - Deel 4"

Heb het nog steeds, en inderdaad: even zappen en het probleem is weg. Raar dat het alleen op die 2 zenders is.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:00

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Heb ik ook last van gehad. Bij gewoon beeld viel het niet zo op, maar als je een stel auto's achter elkaar aan zag rijden was het gewoon alsof ze telkens 20cm opschoven over de hele linie.

Heb een geforceerde upgrade gedaan en daarvoor eerst alles naar fabrieksinstellingen en sindsdien ben ik er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

sinds ik de nieuwe coaxkabel aangelsoten heb, is er bij ons geen spoor meer van artifacts in beeld of geluid, Recent is VoD ook in frielsand gereleased, werkt prima al een paar keer uitzending gemist nuttig kunnen gebruiken.

alleen heb ik de laatste tijd weer een nieuw probleem: het beeld begind spontaan "haprig"te worden, net alsof je een game speelt met lage fps. het is niet extreem erg, maar wel opvallend genoeg om te storen... het lijkt alsof het beeld met 18fps ofzo afpseeld. het is niet zender afhankelijk, als ik zap hebben ALLE zenders er op dat moment last van. ? Het enige wat helpt is de mediabox uitzetten, gewoon met de AB dus niet eens de stroom eraf, en dan weer aanzetten en het werkt prima.

soms hebben we er dagen geen alst van en soms moet ik hme wel 2-3 keer per avond uit-aan zetten.

iemand ervaring met dit "laggy" probleem?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SeatRider schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:34:
Heb het nog steeds, en inderdaad: even zappen en het probleem is weg. Raar dat het alleen op die 2 zenders is.
Hey thanx. Ik had UPC er al over gebeld en adviseerden me een reset te doen naar fabrieksinstellingen en zouden me gratis een paar betere coax kabels opsturen. Dit heb ik gisteravond gedaan en ik wacht af of het helpt. Of het zappen uitmaakt was me nog niet opgevallen, maar ene kant ben ik er 'blij' mee dat het niet aan mij ligt ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:21
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 19:55:
Je kan toch die aanbieding nemen Film1 Sport1 Tele2 Eredivisie voor 5 euro p.m de eerste 3 maanden?
Vraag over die aanbieding:
Op de site staat ook dat het per maand opzegbaar zou zijn, dat is waarschijnlijk niet i.c.m. die aanbieding of wel?

Nog even verder gezocht.
Toch wel schijnbaar:

http://www.alleenopeen.tv/Abonneer_nu/Kabel/UPC/

4 maanden Filml1/Sport/Voetbal voor 15+19,99=34,99 euro zou niet gek zijn!
Daarna opzeggen.

edit:
als ik het nog eens goed lees kun je toch na 3 maanden denk ik al opzeggen ('vrijblijvend proberen')
dus is de schade maar €15

[ Voor 10% gewijzigd door Holgster op 04-10-2007 16:23 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:58
Je moet gewoon een keer tijdens die 3 maanden met de klantenservice bellen om het op te zeggen, het is dus echt maar 15 euro voor 3 maanden, geen addertjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chaoss schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:26:
sinds ik de nieuwe coaxkabel aangelsoten heb, is er bij ons geen spoor meer van artifacts in beeld of geluid, Recent is VoD ook in frielsand gereleased, werkt prima al een paar keer uitzending gemist nuttig kunnen gebruiken.

alleen heb ik de laatste tijd weer een nieuw probleem: het beeld begind spontaan "haprig"te worden, net alsof je een game speelt met lage fps. het is niet extreem erg, maar wel opvallend genoeg om te storen... het lijkt alsof het beeld met 18fps ofzo afpseeld. het is niet zender afhankelijk, als ik zap hebben ALLE zenders er op dat moment last van. ? Het enige wat helpt is de mediabox uitzetten, gewoon met de AB dus niet eens de stroom eraf, en dan weer aanzetten en het werkt prima.

soms hebben we er dagen geen alst van en soms moet ik hme wel 2-3 keer per avond uit-aan zetten.

iemand ervaring met dit "laggy" probleem?
Klinkt alsof de software weer eens gaar is... zet'm eens terug naar fabrieksinstellingen, werkt meestal in gevallen als dit :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 21:49
Ik heb sinds 1 maand alleen maar problemen met de UPC Digital box Thomson DC162upc

Verhaal in het kort:

Nadat ik het aparaat 5 dagen had gebruikt stond de HD vol.
Die bleef vol ook nadat ik alle programma's had gewist.
Intussen 2 x software update via helpdesk gehad (Na diverse keren te hebben gebeld) en dit loste het probleem uiteindelijk op.

Afgelopen Zaterdag avond 20:30 ineens op het scherm Software update geactiveerd.
Flop beeld weg, en het aparaat ging in reset.
Vervolgens alle opnames weg.
Probeerde vandaag iets op te nemen,.
Opnemen gaat wel maar de opname verschijnt niet in de opname lijst.
Je kunt je opname dus niet bekijken..

Helpdesk maar weer eens gebeld.
Deze vond het wel tijd voor een monteur ter plaatsen.
Echter de eerst beschikbare dag dat een engineer langs kan komen is Woensdag 10 oktober.
Uiteraard ga ik hier niet mee accoord.
Na zoveel problemen te hebben gehad verwacht je toch minstens dat er, of iemand morgen voor de deur staat, of dat je naar een UPC Service punt kan gaan en je aparaat kan langs brengen c.q. omruilen.
Helaas beide is niet mogelijk want een monteur moet e.a. eerst constateren.
En op mijn vraag of ik een manager/afdelingshoofd te spreken kon krijgen was het antwoord ook al nee.
Dat is NOOIT mogelijk, want dat is niet de procedure bij UPC.

Ik begin nu echt te geloven, dat na al die jaren (Sinds A2000 Amsterdam) dat ik nu bijna was overtuigd dat UPC echt aan de betere hand is dat het gewoon voor een bedrijf als UPC niet mogelijk is om een fatsoenlijk product met goede service te leveren.

Dus voor mij einde Digital TV van UPC.

Troep is het :(

I'm not bothered by those who think they are right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Gearjunkie schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:54:
(..)
Intussen 2 x software update via helpdesk gehad(..)

Afgelopen Zaterdag avond 20:30 ineens op het scherm Software update geactiveerd.
Flop beeld weg, en het aparaat ging in reset.
Vervolgens alle opnames weg.
Probeerde vandaag iets op te nemen,.
Opnemen gaat wel maar de opname verschijnt niet in de opname lijst.
Je kunt je opname dus niet bekijken..
Gaat het rode lampje wel branden wanneer ie hoort op te nemen?
(..)
Deze vond het wel tijd voor een monteur ter plaatsen.
Je hebt het over een software update die door de helpdesk is uitgevoerd, en niet over het formatteren van de hardeschijf. Ik zou je willen adviseren om nogmaals contact op te nemen met de helpdesk en vragen of ze een verzoek tot "format van hardeschijf" willen indienen. De hardeschijf wordt dan doorgaans binnen een paar uur (max 24 uur) geformatteerd; voorwaarde hiervoor is dat de mediabox aan staat (dus niet op standby) en de mediabox niet staat afgestemd op een interactieve zender (kanaal 11, Sport1, 3voor12 e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
sylvesterrr schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 13:06:
[...]
Gaat het rode lampje wel branden wanneer ie hoort op te nemen?
[...]

Je hebt het over een software update die door de helpdesk is uitgevoerd, en niet over het formatteren van de hardeschijf. Ik zou je willen adviseren om nogmaals contact op te nemen met de helpdesk en vragen of ze een verzoek tot "format van hardeschijf" willen indienen. De hardeschijf wordt dan doorgaans binnen een paar uur (max 24 uur) geformatteerd; voorwaarde hiervoor is dat de mediabox aan staat (dus niet op standby) en de mediabox niet staat afgestemd op een interactieve zender (kanaal 11, Sport1, 3voor12 e.d.).
Rode lampje brand idd. wel.

De eerste 2 x is hij geformateerd door de help desk.
Daarna heb ik 2 x een update van software gehad.
Hierna waren de problemen weg.

Gisterenavond dus uit zichzelf weer een update (we zaten gewoon TV te kijken)
En nu dus weer problemen 8)7

Als het nu betekend dat er regelmatig storingen kunnen optreden waarbij de schijf geformateerd moet worden en je alle opgenomen programma's kwijt bent dan is dit dus werkelijk een flut systeem.
En vraag ik me af waarom ik dan een Recorder heb genomen...

[ Voor 11% gewijzigd door Gearjunkie op 07-10-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Gearjunkie schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:54:
Dus voor mij einde Digital TV van UPC.

Troep is het :(
Nu haal je eigenlijk 2 dingen door elkaar; het Digitale TV signaal wat UPC aanbiedt en de decoder die je gebruikt om dat signaal te decrypten en decoden. Dat je problemen hebt de decoder is duidelijk, maar dat heeft eigenlijk niets te maken met het Digitale TV signaal van UPC.

Anders gezegd, als jij via de analoge kabel kijkt en opneemt met een Philips recorder, dan geef je toch ook niet het analoge signaal er de schuld van als je Philips recorder telkens vast loopt?

Het beste is om gewoon even te proberen met een andere digitale decoder/recorder.

Edit:

Oh nee, wacht. Dat laatste kan helemaal niet. UPC verbiedt het je om andere apparatuur te gebruiken dan die zij leveren. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door flowerp op 07-10-2007 15:47 ]

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
flowerp schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:46:
[...]

Nu haal je eigenlijk 2 dingen door elkaar; het Digitale TV signaal wat UPC aanbiedt en de decoder die je gebruikt om dat signaal te decrypten en decoden. Dat je problemen hebt de decoder is duidelijk, maar dat heeft eigenlijk niets te maken met het Digitale TV signaal van UPC.

Anders gezegd, als jij via de analoge kabel kijkt en opneemt met een Philips recorder, dan geef je toch ook niet het analoge signaal er de schuld van als je Philips recorder telkens vast loopt?

Het beste is om gewoon even te proberen met een andere digitale decoder/recorder.

Edit:

Oh nee, wacht. Dat laatste kan helemaal niet. UPC verbiedt het je om andere apparatuur te gebruiken dan die zij leveren. |:(
En daarom is het dus Troep.
Ik ben namelijk gewoon klant van UPC en betaal voor het product Digital TV incl DVR.
Van mij part gebruiken ze daar een DVR van de Blokker voor. ;)

Maar i.i.g. bedankt voor het meedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
ik had ook last van deze hardnekkige reset ondanks software update e.d.
Deze combi werkte wel goed.
Gearjunkie schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 13:11:
[...]

Rode lampje brand idd. wel.

De eerste 2 x is hij geformateerd door de help desk.
Daarna heb ik 2 x een update van software gehad.
Hierna waren de problemen weg.

Gisterenavond dus uit zichzelf weer een update (we zaten gewoon TV te kijken)
En nu dus weer problemen 8)7

Als het nu betekend dat er regelmatig storingen kunnen optreden waarbij de schijf geformateerd moet worden en je alle opgenomen programma's kwijt bent dan is dit dus werkelijk een flut systeem.
En vraag ik me af waarom ik dan een Recorder heb genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
funrider schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:06:
ik had ook last van deze hardnekkige reset ondanks software update e.d.
Deze combi werkte wel goed.
[...]
Thnx voor de tip! _/-\o_
Ik had min of meer deze procedure al van het net af geplukt en uitgevoerd.
Het had helaas geen resultaat.
Dus gisteren avond toch maar weer UPC gebeld met verzoek tot formateren.
Kom ik vanmiddag thuis, probleem opgelost... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Yeah! Volgens een UPC medewerker die op chelloo.com heeft gepost is Tele2 voetbal nu ook als losse premium te bestellen:
linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man man man, ik ben me pas 2 dagen aan het verdiepen in digitale TV en alles eromheen omdat ik een nieuwe TV wil kopen. Even los van specifieke technische problemen moet ik zeggen dat de nederlandse providers digitale techniek omarmen om toch maar vooral de consument veel extra te laten betalen en aan zich te binden.

Is de consumentenbond hier al eens mee aan de slag gegaan? Want ik kan in Rotterdam toch alleen UPC gebruiken (waarmee ik vast zit door hun opgelegde beperkingen)?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
qua kabelprovider kun je alleen UPC kiezen in Rotterdam.
Er uiteraard wel andere methodes om digitale tv te kijken zoals IPTV (via je telefoonlijn) via Tele2 of KPN Interactieve TV. Ofwel Digitenne maar die kwaliteit ligt een stuk lager en wil je niet op een groot lcd/plasma zien. Anders schotel op dak met paar koppen en je kunt partij UK zenders gratis kijken en bij CanalDigitaal een basis pakket afnemen onder de 10 euro. Wil je veel zenders zien betere kwaliteit dan ben je toch op de UPC kabel aangewezen want CanalDigitaal vraagt voor zn Family pakket een hoop geld. Bedenk wel dat enkel UPC BBC 1,2 (en 3,4 in Royaal pakket) uitzend en andere aanbieders dit niet mogen vanwege BBC World die geen deals meer sluit. Schotel kan ook zoals gezegd maar dan moet je eens bij schotel shop binnenlopen hoe dat zit.

Ben zelf tevreden UPC Digital gebruiker. Uiteraard als open kabel was geweest had ik ook gekozen voor bijv. Caiway die meer zenders heeft en wel mogelijkheid tot decoder waardoor je bijv. wel je zenderlijst kunt sorteren (nu slechts 1 favorietenlijst die dit niet kan). Ook de EPG (digitale TV gids) van alle maatschappijen is nog een hekel punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:00
hardware-lover schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:55:
[...]

Bij de Samsung H360R vind deze upscaling in het apparaat zelf plaats als ik me niet vergis. Je kiest tenslotte voor een bepaalde resolutie (720p - 1080i). Mogelijk heb je deze keuze niet bij de UPC box, deze info heb ik niet.
Maar stel dat de resolutie-instelling wel via de BOX te kiezen zou zijn, is het dan niet te verwachten dat de meeste flatpanels dan ook geen weergaveprobleem zullen hebben.
Ik kan bevestigen dat je die keuze wel hebt bij de Phillips HDTV box van UPC.
[...]

Het SD beeld dat mijn HDTV box via HDMI geeft op mijn LE52M87 Full HD LCD van Samsung is heel erg goed.(720p) Zeker veel beter dan het beeld via SCART. Alhoewel op sommige kanalen het beeld iets wazig kan lijken. Echter met die nieuwe software update waardoor je de mogelijkheid hebt om de box op 1080i te zetten is alles nog mooier geworden! Heb er ook geen wazige zenders meer tussen zitten!

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

zwembroek schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:48:
[...]

Ik kan bevestigen dat je die keuze wel hebt bij de Phillips HDTV box van UPC.

[...]

Het SD beeld dat mijn HDTV box via HDMI geeft op mijn LE52M87 Full HD LCD van Samsung is heel erg goed.(720p) Zeker veel beter dan het beeld via SCART. Alhoewel op sommige kanalen het beeld iets wazig kan lijken. Echter met die nieuwe software update waardoor je de mogelijkheid hebt om de box op 1080i te zetten is alles nog mooier geworden! Heb er ook geen wazige zenders meer tussen zitten!
Bedankt voor het scheppen van duidelijkheid in deze. Jammer dat UPC niet bij elk abonnement een HDMI ontvanger uitleent. Is de ontvanger trouwens echt van Philips afkomstig? Wat voor typenummer staat daarop?

PS: mijn reactie was een reactie op die van dion_b hierboven, dus later als hierboven nu lijkt weergegeven. De juiste reactietijd staat er overigens wel bij vermeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

Ik heb 2 uur geleden de actie Film1, Sport1 en Tele2 voetbal aangevraagd. De eerste 3 maanden voor € 5,- per maand (daarna idd direct opzegbaar) en het werkt al een uur perfect. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Bij mij bleef de DVR hangen op: even wachten aub bij uitzending gemist
software update holp niet
vervolgens fabrieksinstellingen, installeren met regio 000, dan installeren met regio 105 (a'dam)

en het werkt!! 8) nice

laat het een tip zijn voor anderen

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Aan de hand van het gesprek wat pb1 (van het chelloo.com forum) post ik hier even enkele belangrijke updates die UPC heeft beloofd (Ronald van der Aart van UPC (PR). en directeur televisie, Olivier Martens).

Vanaf 2008 valt er te verwachten dat;
+ favorieten lijst sorteren eindelijk kan! (meerdere lijsten voor man/vrouw/kind enz onbekend..)
In mijn geval: heerlijk weer BBC op zn plek en Comedy Central en 3voor12 naar voren.
+ teletekst functie verbeterd
+ EPG aanlevering verbeterd

[ Voor 7% gewijzigd door funrider op 15-10-2007 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Laatste optie is voor mij eigelijk alleen interresant, want sinds de laatste update is dit echt een ramp te noemen (voornamelijk rtl zenders).

* Falcon woonachtig in Leeuwarden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
UPC komt bij mij Woensdag langs om de Media box vervangen. Ik ben er klaar mee..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reageert er bij jullie wel eens iemand op e-mails die je stuurt aan UPC? vorige week maandag mail verzonden met vraag of ze film1 kunnen stopzetten maar niets van vernomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb ooit eens een verhuizing via de mail doorgegeven, maar dat ging dus mooi niet door.
Voortaan bel ik altijd maar gewoon en dat zou ik, als ik jou was, in dit geval ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Pft, die facturatie bij UPC is wel een drama zeg :{

Ik heb een 6 maanden gratis abbo en dat waren ze ff vergeten waardoor ze me toch gingen factureren. Inmiddels een tijdje geleden contact gehad met de HD en het was geregeld. NU krijg een betalingsherinnering over een bedrag wat eigenlijk al geregeld was 8)7

Dalijk maar weer ff bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
Ik heb ook 6 maanden gratis abbo.
En ik betaal niet automatisch maar via acceptgiro....
Dit betekend 1 euro Administratie kosten.

Ik krijg nu dus 1 acceptgiro per maand van 1 euro administratiekosten om de acceptgiro te betalen... 8)7

En dat terwijl het abbo 6 maanden gratis is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ge-wel-dig .. UPC ten top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
administratie blijft probleem bij veel bedrijven. Overstappen/Abo wijzigen is altijd probleem. Als je gewoon je abo hebt en maandelijks normaal betaald is niets aan de hand ;)
Afgezien van een (Thomson) box die zo nu en dan even gereset moet worden veelal bij firmware updates. Overall digitale tv best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
welke box had/heb je staan? Thomson of Pace of een Thomson PVR?
Nooit goed draaiende gehad en wel goede kabels e.d.?
Gearjunkie schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:37:
UPC komt bij mij Woensdag langs om de Media box vervangen. Ik ben er klaar mee..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sonneman
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:20
Gearjunkie schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:11:
Ik heb ook 6 maanden gratis abbo.
En ik betaal niet automatisch maar via acceptgiro....
Dit betekend 1 euro Administratie kosten.

Ik krijg nu dus 1 acceptgiro per maand van 1 euro administratiekosten om de acceptgiro te betalen... 8)7

En dat terwijl het abbo 6 maanden gratis is......
Haha.. dat had ik ook. Ik heb zelfs al een keer een factuur gekregen met een totaalbedrag van 0 euro (echt waar) waarna ik vervolgens weer een factuur kreeg van 1 euro om de administratiekosten voor de factuur van 0 euro te betalen...

www.vvijsselmeervogels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

LWaS schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:09:
Pft, die facturatie bij UPC is wel een drama zeg :{

Ik heb een 6 maanden gratis abbo en dat waren ze ff vergeten waardoor ze me toch gingen factureren. Inmiddels een tijdje geleden contact gehad met de HD en het was geregeld. NU krijg een betalingsherinnering over een bedrag wat eigenlijk al geregeld was 8)7

Dalijk maar weer ff bellen...
Ondertussen zou het opgelost moeten zijn. Ben benieuwd wat voor een factuur er volgende maand uitrolt ;) Ik irriteer me overigens wel een beetje aan die ontzettend plakkerige toon van die HD medewerkers. Vooral het hele verhaal over het zo goed mogelijk tot uw dienst kunnen zijn :+

Verder ben ik overigens prima te spreken over het DTV verhaal. Beeld is goed, zelden tot nooit storing en die DVR werkt echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:48:
Aan de hand van het gesprek wat pb1 (van het chelloo.com forum) post ik hier even enkele belangrijke updates die UPC heeft beloofd (Ronald van der Aart van UPC (PR). en directeur televisie, Olivier Martens).

Vanaf 2008 valt er te verwachten dat;
+ favorieten lijst sorteren eindelijk kan! (meerdere lijsten voor man/vrouw/kind enz onbekend..)
In mijn geval: heerlijk weer BBC op zn plek en Comedy Central en 3voor12 naar voren.
+ teletekst functie verbeterd
+ EPG aanlevering verbeterd
Gelukkig gaan ze het "golvende bewegingen op scherm extra" niet verwijderen. Anders had ik mijn abo opgezegd. Nu kan ik elke avond me als een zeeman voelen zonder dat ik er extra voor hoef te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:37:
[...]

Gelukkig gaan ze het "golvende bewegingen op scherm extra" niet verwijderen. Anders had ik mijn abo opgezegd. Nu kan ik elke avond me als een zeeman voelen zonder dat ik er extra voor hoef te betalen.
Zie chelloo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

UPC komt met de Slingbox (al een keer eerder in dit topic genoemd geloof ik). Zie http://www.upclive.nl/Aanbieding/Slingbox/ ben wel benieuwd of dit aanslaat. 149 euro is best een pak geld op zich maar je kunt wel je UPC mediabox bedienen via het ding, via je internetverbinding schijnbaar.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

http://www.slingmedia.com/go/slingbox-solo

Is een geinige gizmo en doet wat hij belooft, maar tenzij je helemaal TV-verslaafd bent is de lol er snel genoeg vanaf.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 00:05:
http://www.slingmedia.com/go/slingbox-solo

Is een geinige gizmo en doet wat hij belooft, maar tenzij je helemaal TV-verslaafd bent is de lol er snel genoeg vanaf.
Dat gevoel had ik ook. En ik mijzelf niet met mijn laptop op bed naar tv liggen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Sinds afgelopen weekend staat er bijna niets meer in mijn uitzending-gemist. Ik weet dat ik niet alles terug kan vinden, maar nu is het wel heel extreem. Keek altijd pauw&witteman en dwdd maar zelfs dat kan ik niet meer terug vinden (van deze week)

meer mensen hier last van?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
funrider schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:48:
welke box had/heb je staan? Thomson of Pace of een Thomson PVR?
Nooit goed draaiende gehad en wel goede kabels e.d.?
[...]
Monteur is geweest.
Mediabox (DVR) uiteindelijk na 1,5 uur vervangen.
Eerst heeft hij alle kabels gecontroleerd. (Waren natuurlijk prima)
TV outlet was niet goed voor digitale TV. (Standaard install. outlet van de oplevering Nieuwbouw 3 jaar oud....)
Deze heeft hij vervangen....
Toen geprobeerd factory reset, format aangevraagd bla bla bla...
Apparaat ging weer in de stress dus monteur besloot om het apparaat dan toch maar te vervangen.

Na controle bleek in deze Mediabox (Monteur inmiddels weer weg) de oude Software te zitten...
Dus deze zelf maar even handmatig laten downloaden.

De eerste 24 uur zitten erop, en nog geen problemen gehad. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Ik heb tot 10 oktober gebruik gemaakt van de 3 maanden Sport1 en Film1 voor 15 euro. Het is nu opgezegd. Als ik het nu weer aanvraag via de website. Zou ik dan weer 3 maand voor 15 euro hebben? Waarschijnlijk niet, maar misschien is er hier iemand die dat heeft geprobeerd? :)

En weet iemand heel toevallig wat de afstandsbedieningscode is van de UPC box bij een Samsung LCD tv? Staat helaas niet in de handleiding van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
DJH schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:55:
En weet iemand heel toevallig wat de afstandsbedieningscode is van de UPC box bij een Samsung LCD tv? Staat helaas niet in de handleiding van Samsung.
Staat wel in de gebruiksaanwijzing van UPC Digital: hiero.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Ik denk dat DJH de Samsung afstandsbediening wil gebruiken voor het bedienen van de UPC Mediabox. ;) Dat staat niet in de gebruiksaanwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

sylvesterrr schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:54:
Ik denk dat DJH de Samsung afstandsbediening wil gebruiken voor het bedienen van de UPC Mediabox. ;) Dat staat niet in de gebruiksaanwijzing.
Dat bedoel ik ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze een vraagje m.b.t. de aansluiting van een tweede mediabox. Mijn eerste mediabox is de versie met DVR en die werkt uitstekend. Nu heb ik - op zolder - mijn tweede mediabox aangesloten en ook daarop is de digital ontvangst zeer goed. Ik kan hem dus gewoon gebruiken voor het bekijken van de digitale zenders. Diensten als Video on Demand etc. krijg ik echter op de tweede box niet aan de praat.

Kanaal 999 geeft aan dat er problemen zijn. Zo krijgt de box het IP adres 0.0.0.0. (geen IP adres dus) en is er (logisch) geen PING mogelijk. Kortom: Geen IP communicatie met de UPC centrale dus, wat meteen de eerste verklaring voor het probleem is. Nu ben ik uiteraard op zoek naar de echte oorzaak.

Beide mediaboxen zijn aagesloten op dezelfde versterker en splitter (die op alle kanalen retourgeschikt is). Het wisselen van de aansluitingen zorgt voor hetzelfde beeld: de mediabox beneden doet gewoon zijn werk, en op de mediabox boven nog steeds geen IP adres. Nu vraag ik me af waar de kink in de spreekwoordelijke kabel zit. Kan de kwaliteit van de kabels hier bijvoorbeeld de verstorende factor zijn? Ik vraag dit omdat de ontvangst boven op zich wel goed is.

Alle input bij het oplossen van dit probleem is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:32:
Kanaal 999 geeft aan dat er problemen zijn. Zo krijgt de box het IP adres 0.0.0.0. (geen IP adres dus) en is er (logisch) geen PING mogelijk. Kortom: Geen IP communicatie met de UPC centrale dus, wat meteen de eerste verklaring voor het probleem is. Nu ben ik uiteraard op zoek naar de echte oorzaak.

Beide mediaboxen zijn aagesloten op dezelfde versterker en splitter (die op alle kanalen retourgeschikt is). Het wisselen van de aansluitingen zorgt voor hetzelfde beeld: de mediabox beneden doet gewoon zijn werk, en op de mediabox boven nog steeds geen IP adres. Nu vraag ik me af waar de kink in de spreekwoordelijke kabel zit.
Het kan (vooral de eerste keer) tot een uur duren voordat het kabelmodem in de mediabox verbinding heeft.

Heb je al eens geprobeerd om je 2de box een dagje op de aansluiting van je DVR (die wel werkt) aan te sluiten? Krijg je dan nog steeds fouten en ip 0.0.0.0 of 192.168.100.x, dan is je box stuk (nouja, het modem in je box ;) ), en zul je UPC moeten bellen voor een andere.

edit:
Interpuncie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Even crosspost van het Chelloo-forum, betreffende het omruilen van de 'oude' Thomson mediabox wegens de welbekende 'golvende bewegingen' i.c.m. met een CRT-TV.
Citaat van: Wassily-UPC op 16-Okt-07, 12:44:33
We realiseren ons dat dit al enige tijd speelt. Het probleem heeft uiteraard nog steeds onze aandacht. De huidige stand van zaken is dat Thomson en UPC het probleem gezamenlijk hebben onderzocht en dat Thomson momenteel aan een oplossing werkt. Helaas is nog niet bekend wanneer deze beschikbaar zal zijn.

Tot er een oplossing is willen we klanten die dit probleem ervaren een Pace MediaBox aanbieden, te beginnen met de gebruikers van dit forum. Ik wil jullie dan ook verzoeken mij een pm te sturen met klantnummer, adresgegevens en telefoonnummer (ook graag van degenen van wie ik eerder al gegevens heb ontvangen). UPC zal vervolgens binnen ca. twee weken contact opnemen over het omruilen van de Thomson MediaBox voor een Pace MediaBox.
Update omtrent omwisseling Thomson <-> PACE

Een vriend van me is zojuist gebeld door UPC -naar aanleiding van het omwisselen van de Thomson Mediabox (via het Chelloo-forum) i.v.m. de golven - met een 'geweldig' aanbod.

Hij kon een nieuwe mediabox krijgen, met als enige 'voorwaarde': 3 maanden gratis 'proeftijd' en daarna wél het Royaal-abonnement afnemen! Hij maakt dus nu gebruik van het oude Extra-abonnenment, wat 4 euro goedkoper is.

Kortom, een probleem dat door UPC zelf veroorzaakt is -de golvende beweging van het beeld- kan worden 'opgelost' door maandelijks 4 euro extra te gaan betalen voor een PACE-mediabox die absoluut geen haar beter is dan de 'oude' Thomson. De medewerker van UPC deed het ook nog voorkomen dat hij maar blij moest zijn met dit aanbod.

Misschien apart, maar ik vind dit absoluut geen passende of klantvriendelijke oplossing. Verre van zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark_640 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:04:
[...]

Het kan (vooral de eerste keer) tot een uur duren voordat het kabelmodem in de mediabox verbinding heeft.

Heb je al eens geprobeerd om je 2de box een dagje op de aansluiting van je DVR (die wel werkt) aan te sluiten? Krijg je dan nog steeds fouten en ip 0.0.0.0 of 192.168.100.x, dan is je box stuk (nouja, het modem in je box ;) ), en zul je UPC moeten bellen voor een andere.

edit:

Interpuncie :P
Bedankt voor je reactie. Ik heb al eens geprobeerd wat het gevolg is van het langere tijd wisselen van de aansluitingen. Helaas ... geen verandering. Ik zal in ieder geval eens naar UPC bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneGunman schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:12:
Update omtrent omwisseling Thomson <-> PACE
Een vriend van me is zojuist gebeld door UPC -naar aanleiding van het omwisselen van de Thomson Mediabox (via het Chelloo-forum) i.v.m. de golven - met een 'geweldig' aanbod.
Hij kon een nieuwe mediabox krijgen, met als enige 'voorwaarde': 3 maanden gratis 'proeftijd' en daarna wél het Royaal-abonnement afnemen! Hij maakt dus nu gebruik van het oude Extra-abonnenment, wat 4 euro goedkoper is.
Kortom, een probleem dat door UPC zelf veroorzaakt is -de golvende beweging van het beeld- kan worden 'opgelost' door maandelijks 4 euro extra te gaan betalen voor een PACE-mediabox die absoluut geen haar beter is dan de 'oude' Thomson. De medewerker van UPC deed het ook nog voorkomen dat hij maar blij moest zijn met dit aanbod.
Misschien apart, maar ik vind dit absoluut geen passende of klantvriendelijke oplossing. Verre van zelfs.
Nette oplossing van UPC. Je verkoopt een product. Het product maak je slechter. En je biedt daarna hetzelfde oorspronkelijke product in oorspronkelijke kwaliteit aan voor een hogere prijs. Als een normaal bedrijf dit zou doen waren ze binnen twee weken failliet maar de Amerikaanse monopolisten die schijt aan hun klanten hebben komen er mee weg. Ga zo door UPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Ik ga binnen redelijk korte tijd op mezelf wonen. Wat is normaal gesproken de oplevertermijn voor analoge tv? Die digitale tv moet ik er toch naderhand bijnemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oplevertermijn? Hangt beetje vanaf van de situatie, maar als er al een kabel aanwezig is, dan kan het binnen een paar dagen. Als je ergens gaat wonen waar op afstand geschakeld kan worden is het binnen een paar uur voor elkaar zelfs.

Als het echter nieuwbouw is, dan kan het soms een stuk langer duren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LWaS schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:40:
Ik ga binnen redelijk korte tijd op mezelf wonen. Wat is normaal gesproken de oplevertermijn voor analoge tv? Die digitale tv moet ik er toch naderhand bijnemen :P
je kunt ook eerst testen of de kabel al werkt. Dan kan je analoog gewoon 'gratis' kijken. Hebben wij ook een jaar gedaan en daarna maar eens digitaal genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

dion_b schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:43:
Oplevertermijn? Hangt beetje vanaf van de situatie, maar als er al een kabel aanwezig is, dan kan het binnen een paar dagen. Als je ergens gaat wonen waar op afstand geschakeld kan worden is het binnen een paar uur voor elkaar zelfs.

Als het echter nieuwbouw is, dan kan het soms een stuk langer duren.
Tis bestaande bouw, dus dat zal een kwestie van een paar dagen zijn dan denk ik :)
Dus dan is het alleen nog een kwestie van digitaal erbij aan vragen en klaar.

Dus nog maar ff wachten tot ik er daadwerkelijk woon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:26:
[...]

je kunt ook eerst testen of de kabel al werkt. Dan kan je analoog gewoon 'gratis' kijken. Hebben wij ook een jaar gedaan en daarna maar eens digitaal genomen.
Vaak wordt het signaal ook erop gelaten bij verhuizing. De nieuwe bewoner krijgt vanzelf als het goed is een brief met de melding dat hij zich aan moet melden of het er alsnog afgaat. Eh, en soms in het niet goed, en dan kijk je een jaar gratis :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:50

voodooless

Sound is no voodoo!

Zijn er hier meer problemen met een HDTV box en Video On Demand? Bij mij werkt het soms, maar meestal niet, zodra ik de lijst met films aanklik valt de box uit. Volgens UPC is dit een software probleem waar nog geen oplossing voor is... Afwachten dus. Ze lopen nu natuurlijk ook geld mis omdat mensen het niet kunnen gebruiken, dus met een beetje geluk is het snel opgelost.

In ieder geval valt deze HDTV mediabox niet meer random uit zoals het vorige exemplaar. Als dit soort dingen zich echter nog veel meer gaan voordoen, mogen ze hun zooi terug hebben en ga ik gewoon een schoten neerzetten. Iedere week weer met die mensen aan de telefoon hangen zie ik niet zitten in ieder geval.

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 28-10-2007 20:05 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Ik heb hetzelfde probleem. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Even een tip voor de degene met een DVR-box. Check je handmatige opnamens, want met het uur terugzetten van de klok zijn ook deze opnames een uur teruggezet :). Slimme zet UPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:51:
Even een tip voor de degene met een DVR-box. Check je handmatige opnamens, want met het uur terugzetten van de klok zijn ook deze opnames een uur teruggezet :). Slimme zet UPC!
Ja ik had 't in de gaten toen life & cooking erop stond ipv voetbal :')

Die swingbox lijkt me trouwens wel leuk. Bij mij staat digital in de huiskamer waardoor ik op m'n slaapkamer nooit kan kijken. Als ik zo'n slingbox dus heb kan ik op m'n computer alle digital zenders (ook sport1?) bekijken toch? Dat zou wel perfect zijn!

Iemand die 'm heeft en ervaringen kan delen?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb een oudere versie, maar mbt de mogelijkheden is het identiek aan die Solo. En zoals ik al eerder schreef, het is helemaal niet zo ingewikkeld, hij zet gewoon een willekeurige analoge video stream (bijvoorbeeld de output van de mediabox) om in een digitale stream die je mbv meegeleverde speler op je PC kunt kijken.

Als jij beneden Sport1 op de mediabox kunt kijken, kun je dat met de slingbox dus boven ook op de PC kijken. Maar dan staat de mediabox dus ook echt op Sport1, dus een ander kan niet tegelijk iets anders kijken beneden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed. Dat hij beneden zapt maakt me niet uit, dan kijken ze daar maar analoge tv. 150eurie is een lap geld maar dan kan ik eindelijk boven kijken. Had er aan gedacht om gewoon een 2de box te nemen maar de kwaliteit beneden is al niet altijd super dus dan zal 't boven wel helemaal dramatisch zijn.

Neem aan dat de 'stream' boven met weinig vertraging binnenkomt of gaat die 'bufferen' net zoals internetstreams?

Heeft iemand trouwens wel eens die kabeltjes ontvangen tegen de straling van Digitenne van KPN? Net5/cnn/en nog een paar zenders zijn niet te bekijken door storing van hun frequenties (oid). Upc heeft daar speciale kabeltjes voor die je kan bestellen (gratis) maar heb ze al 3x besteld en nog nooit ontvangen :/

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:00
Nog geen enkel probleem gehad met mijn HDTV box. Heb er al een sinds het begin.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:08:
Klinkt goed. Dat hij beneden zapt maakt me niet uit, dan kijken ze daar maar analoge tv. 150eurie is een lap geld maar dan kan ik eindelijk boven kijken. Had er aan gedacht om gewoon een 2de box te nemen maar de kwaliteit beneden is al niet altijd super dus dan zal 't boven wel helemaal dramatisch zijn.
Als het beneden niet goed is, heb je een signaalprobleem, lijkt me goedkoper om dat op te lossen en dan boven een tweede box te nemen dan om EUR 150 aan zo'n apparaat uit te geven.
Neem aan dat de 'stream' boven met weinig vertraging binnenkomt of gaat die 'bufferen' net zoals internetstreams?
Vertraging is aanzienlijk, een seconde of twee, drie. Dat merk je normaal niet, aangezien het wel vloeiend afspeelt, maar bij het zappen merk je het de te meer.
Heeft iemand trouwens wel eens die kabeltjes ontvangen tegen de straling van Digitenne van KPN? Net5/cnn/en nog een paar zenders zijn niet te bekijken door storing van hun frequenties (oid). Upc heeft daar speciale kabeltjes voor die je kan bestellen (gratis) maar heb ze al 3x besteld en nog nooit ontvangen :/
Bah. Heb jaar of twee terug een setje voor m'n moeder besteld. Toen kwamen ze goed aan. Je krijgt twee kabels, eentje van 5m, eentje van 1m. Ze zijn van goede kwaliteit en maakte bij haar iig flink verschil.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:08:
Meld je storing even hier!

Heb ik ook gedaan en na 3 werkdagen een mooi setje kabels in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
Heb inmiddels de vervangende Media box al weer 2 weken. Apparaat heeft weer 3 x een spontane reset gedaan en al 2 x bleef hij op opname staan en kon ik alleen maar de stekker trekken om het probleem op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Las donderdag dat je dus een 2e mediabox kon krijgen. Voor op mijn slaapkamer vind ik dat wel wat, dus vrijdagochtend de verkooplijn gebeld om te vragen of je dat ding ook in de winkel kan afhalen. Dat was geen enkel probleem.

Dus tussen het werk door even naar het centrum gereden. Kreeg daar alleen te horen dat de box alleen thuisgestuurd kan worden.. Had er stiekem wel een beetje op gerekend maar het maaktte voor mij toch niks uit omdat ik toch nog een versterker moest hebben. Maar toch stom van die verkooplijn..

Overigens kreeg ik ook te horen dat ons Extra Channel pakket van 4 euro naar 8,99 zou gaan. Maar toen die verkoper de boel in de computer ging zetten was dat opeens niet meer nodig. Ben benieuwd hoe dat verder gaat..

Hoe lang duurde het bij jullie voordat de 2e mediabox afgeleverd werd?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
Glashelder schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:57:
Las donderdag dat je dus een 2e mediabox kon krijgen. Voor op mijn slaapkamer vind ik dat wel wat, dus vrijdagochtend de verkooplijn gebeld om te vragen of je dat ding ook in de winkel kan afhalen. Dat was geen enkel probleem.

Hoe lang duurde het bij jullie voordat de 2e mediabox afgeleverd werd?
Wat betaal je dan voor zo'n 2de box?
Ik ga er namelijk vanuit dat het dezelfde prijs is als de eerste.
En das een hoop geld voor een kastje dat zoveel storingen heeft :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Gearjunkie op 07-11-2007 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kosten voor extra box is 5 euro per maand. Ik heb hem sinds het weekend ook aangesloten en helaas moest ik toch even de klantenservice bellen om mijn smartcard te activeren, maar daarna werkte het prima.

1. De extra mediabox is zonder DVR
2. Opsturen staat uiterlijk 4 weken voor
3. De rest kun je lezen op www.upc.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
zolang je verplicht van Extra channel pack over moet naar Royaal en daardoor 4 euro meer lapt ga ik geen 2e box nemen zo komt er bovenop die 5 euro maar 4 euro extra ja daaaag! :(
Falcon schreef op woensdag 07 november 2007 @ 08:04:
Kosten voor extra box is 5 euro per maand. Ik heb hem sinds het weekend ook aangesloten en helaas moest ik toch even de klantenservice bellen om mijn smartcard te activeren, maar daarna werkte het prima.

1. De extra mediabox is zonder DVR
2. Opsturen staat uiterlijk 4 weken voor
3. De rest kun je lezen op www.upc.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Klopt was hier ook..is 9 euro duurder..maar VIER weken :/ :/ :/

Kan daar ook niks snel geregeld worden... 8)7

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark_640 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:06:
[...]

Meld je storing even hier!

Heb ik ook gedaan en na 3 werkdagen een mooi setje kabels in huis!
Ah die post had ik gemist. Dank!!

PS: voegt UPC wel eens nieuwe zenders toe? Na het gesprek heb ik niets nieuws gezien.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.