UPC Digital TV - Deel 4

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 55.623 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik heb sinds kort allemaal rare blokken in beeld bij dik de helft aan zenders. Zo ineens zonder dat ik wat aan m'n setup gedaan heb is het van de een op de andere dag compleet naar de klote. Resetten e.d. helpt allemaal niets.

als het in een paar dagen niet beter is dan smijt ik die klote media box op straat en rij ik d'r een paar keer met m'n auto overheen. En dan stuur ik hem misschien op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Kaasplank schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 23:25:
ik heb sinds kort allemaal rare blokken in beeld bij dik de helft aan zenders. Zo ineens zonder dat ik wat aan m'n setup gedaan heb is het van de een op de andere dag compleet naar de klote. Resetten e.d. helpt allemaal niets.

als het in een paar dagen niet beter is dan smijt ik die klote media box op straat en rij ik d'r een paar keer met m'n auto overheen. En dan stuur ik hem misschien op.
Moet je doen, dat lost je probleem vast op.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:58

Als je er 150 euro voor over hebt, ga je gang. Maak je ook wat foto's? :)

Maar even serieus: wat heb je al geprobeerd om het probleem op te lossen, afgezien van het resetten? Heb je al je kabels nagekeken? Kom nu niet me het argument "maar gisteren was het nog goed", want misschien had je gisteren geen knaagdier als huisdier. ;)

Als jij van mening bent dat het niet aan JOUW bekabeling ligt, dan laat je toch gewoon een monteur komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Hebben jullie er ook last van dat de gratis VoD het niet doet (tekenfilmpjes van cartoonnetwork) soms wel soms niet??

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, doet het eigenlijk altijd wel (neem aan dat je 't over Boes/Bassie en die acrobaat/ etc. hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
(beeld) EPG was gisteravond nog steeds belabberd. Programma tijden ofwel programma's kloppen totaal niet op diverse zenders. Voor de rest draait de box gelukkig weer als een zonnetje (inclusief on-demand/uitzendgemist/films e.d.) sinds ik eindelijk op de juiste manier de firmware/reset heb gedaan een weekje terug. Dus mocht je ook sinds de recente firmware update init/landen vlaggen en geregeld uitknallen van de box hebben dan wil dit wellicht als 1 na laatste help zijn. Anders toch echt monteur/nieuwe box.

4# 'Probleem is erg hardnekkig'
- Stekker er uit
- Stekker er in, terug naar fabrieksinstellingen
- Als netwerkcode 000 kiezen en laten zoeken tot melding: geen zenders gevonden
- Stekker er uit
- Stekker er in met pijltje naar links ingedrukt gehouden
- Normale installatieprocedure

[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 10-09-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 08:15:
Nee, doet het eigenlijk altijd wel (neem aan dat je 't over Boes/Bassie en die acrobaat/ etc. hebt?
Ja dat ook, hmmmm hoevaak kan en mag je ze bekijken dan, ik neem aan ongelimiteerd, heb "grimm adventures of Bill and Mandy" tweemaal bekeken en nu start hij niet meer op zelfs creatief met kurk!!!

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sm0k3r schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:10:
[...]

Ja dat ook, hmmmm hoevaak kan en mag je ze bekijken dan, ik neem aan ongelimiteerd, heb "grimm adventures of Bill and Mandy" tweemaal bekeken en nu start hij niet meer op zelfs creatief met kurk!!!
Gewoon onbeperkt idd. Er staat gewoon geabonneerd. Heb die bassie en adriaan al meer dan 8x aangehad O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Misschien snap ik de basis van Breedbeeld niet, maar ik heb de volgende vraag.

Ik gebruik nu al een tijdje de Mediabox, ruim een jaar. Ook het analoge signaal heb ik gewoon via de box doorgelust.

Nu valt het me op dat uitzendingen op bv SBS die in breedbeeld zouden moeten zijn (voetbal van zaterdag bijvoobreeld) twee zwarte balken boven en onder laten zien terwijl via het DTV signaal het wel beeldvullend is en de instelling ook op breedbeeld heb staan van de box zelf.

Zie ik het verkeerd of gaat de mediabox er anders mee om dan het standaard signaal?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef wat meer info:

1) heb je een 4:3 of een 16:9 scherm?
2) als scherm 4:3 is en je 16:9 content kijkt, heb je liever boven+onder balken, of raak je liever beeldmateriaal aan de randen kwijt?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:36:
Het valt me op dat elke keer als ik iets opneem, en op een gegeven moment komt rechts boven te staan dat ik op de rode knop mag drukken om een spel te spelen, of meer info of iets dergelijks,
dat dan bijvoorbeeld de verder spoelen toets blokkeert, en vele andere ook eigenlijk...
Het lijkt wel of je dan alleen maar de kleuren toetsen ken gebruiken.
Als ik 2x op UPC druk kan ik weer verder spoelen

Bug??
iemand??
of als je over een upc kanaal heen zapt, hapert hij ook even

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

dion_b schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:15:
Geef wat meer info:

1) heb je een 4:3 of een 16:9 scherm?
2) als scherm 4:3 is en je 16:9 content kijkt, heb je liever boven+onder balken, of raak je liever beeldmateriaal aan de randen kwijt?
Excuus. Ik heb een Sharp 26" HD ready schern, dus 'gewoon' 16:9.

2. Boven en onder balken lijkt me normaal met breedbeeld dus dat zou dan m'n voorkeur geven. Eigenlijk zoals ik het nu dus zie met m'n analoge signaal. Maar ik vroeg het me gewoon af of er misschien ergens iets verkeerd was omdat m'n analoge uitzending er anders uitziet dan m'n digitale. Als je begrijpt wat ik bedoel.

M'n tv zelf staat op automatisch ingesteld voor zover ik weet en de mediabox instelling op Breedbeeld. Dus misschien dat het wel zo hoort?

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 10-09-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Gunner schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:46:
[...]
Excuus. Ik heb een Sharp 26" HD ready schern, dus 'gewoon' 16:9.

2. Boven en onder balken lijkt me normaal met breedbeeld dus dat zou dan m'n voorkeur geven. Eigenlijk zoals ik het nu dus zie met m'n analoge signaal. Maar ik vroeg het me gewoon af of er misschien ergens iets verkeerd was omdat m'n analoge uitzending er anders uitziet dan m'n digitale. Als je begrijpt wat ik bedoel.

M'n tv zelf staat op automatisch ingesteld voor zover ik weet en de mediabox instelling op Breedbeeld. Dus misschien dat het wel zo hoort?
Doet ie het alleen op SBS6 zo raar? Voor zover ik nu weet leveren de Nederlandse zenders het signaal anamoprhe aan bij de kabelaars. UPC comprimeert het analoge signaal en maakt daar 16:9 met balken boven en onder van, om de bezitters van oudere toestellen tevreden te houden. het digitale signaal is, als je de box op breedbeeld zet, wel anamorph.

Mijn box zendt overigens geen WSS signaal uit, dus ik moet mijn LCD tv en beamer altijd handmatig op 16:9 zetten, anders zit ik dus met een verticaal uitgerekt beeld (16:9 uitgerekt tot 4:3, zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ok dat zou kunnen inderdaad dat het me alleen bij SBS is opgevallen.

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je dit voor me op video op nemen, dan heb ik tenminste iets leuks om naar te kijken i.p.v. de continu golvende bewegingen op mijn digitale UPC kast waar ik elke maand 18 euro voor betaal en waarvan UPC zegt dat 'het aan me scart kabel legt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:42:
[...]

iemand??
of als je over een upc kanaal heen zapt, hapert hij ook even
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:30:
[...]

Kun je dit voor me op video op nemen, dan heb ik tenminste iets leuks om naar te kijken i.p.v. de continu golvende bewegingen op mijn digitale UPC kast waar ik elke maand 18 euro voor betaal en waarvan UPC zegt dat 'het aan me scart kabel legt'
Kaasplank en davidgilmour, je HOEFT geen digitale televisie af te nemen hoor. Je opties:
- Digitaal opzeggen, scheelt je 2 euro 50, de rest betaal je voor analoog (die digibox kost dus geen 18 euro!)
- Alles opzeggen en digitenne/mine/schotelantenne/ganzenbord nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SeatRider schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:20:
[...]

Kaasplank en davidgilmour, je HOEFT geen digitale televisie af te nemen hoor. Je opties:
- Digitaal opzeggen, scheelt je 2 euro 50, de rest betaal je voor analoog (die digibox kost dus geen 18 euro!)
negeren. davidgilmour heeft er z'n persoonlijke levensdoel van gemaakt om alles wat met UPC te maken heeft af te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt de vraag al 3x gesteld. Dat is nu eenmaal zo. bij 3voor12/upc kanaal stopt ie eventjes vanwege t rode knopje. Zappen kan ook niet op die kanalen. (ook niet @ sport1). Als je dan op 20 oid drukt dan doet ie niets en moet je zappen met de pijltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:25:
[...]

Je hebt de vraag al 3x gesteld. Dat is nu eenmaal zo. bij 3voor12/upc kanaal stopt ie eventjes vanwege t rode knopje. Zappen kan ook niet op die kanalen. (ook niet @ sport1). Als je dan op 20 oid drukt dan doet ie niets en moet je zappen met de pijltjes.
Of je drukt op de UPC knop, dan is 'ie ook van de "interactieve stand" af. Overigens vind ik dit zelf ook bloedirritant, dat meteen alles blokkeert in die stand, het zou fijn zijn als je dat helemaal uit kon zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

De slingbox komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:22
Vandaag ben ik de UPC winkel ingelopen om eens te vragen of je UPC Digital ook kan proberen voor een maandje.

Uiteraard meteen zo'n decoder meegekregen, en heb aangegeven dat ik het Royal pakket wel eens wil proberen. Nu staat dat ook in het contractje wat ze dan uitprinten, maar eenmaal thuis kan ik bijv. de HD zenders niet ontvangen (zender bestaat niet...)

Duurt het gewoon even (72uur) voordat ze dat signaal vrij geven zodat ik het kan ontvangen? Of gaat er iets anders fout? Andere zenders (RTL4 e.d.) zijn allemaal wel te ontvangen.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:03
Weet je of je in de UPC winkels ook direct een tweede decoder mee kan nemen?

Dus:

- TV Royaal abo incl DVR

-Tweede normale decoder

Alles in 1 keer afsluiten en meenemen. Of gaat de tweede decoder met een omweg?

• Mawlana
Cidolfas schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:56:
Vandaag ben ik de UPC winkel ingelopen om eens te vragen of je UPC Digital ook kan proberen voor een maandje.

Uiteraard meteen zo'n decoder meegekregen, en heb aangegeven dat ik het Royal pakket wel eens wil proberen. Nu staat dat ook in het contractje wat ze dan uitprinten, maar eenmaal thuis kan ik bijv. de HD zenders niet ontvangen (zender bestaat niet...)

Duurt het gewoon even (72uur) voordat ze dat signaal vrij geven zodat ik het kan ontvangen? Of gaat er iets anders fout? Andere zenders (RTL4 e.d.) zijn allemaal wel te ontvangen.
De HD-zenders kun je enkel met de UPC Mediabox - HDTV ontvangen. Aangezien deze mediabox niet verkrijgbaar is bij de UPC Centers vermoed ik dat je een een 'normale' UPC Mediabox hebt.

• Cidolfas
sylvesterrr schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:00:
[...]

De HD-zenders kun je enkel met de UPC Mediabox - HDTV ontvangen. Aangezien deze mediabox niet verkrijgbaar is bij de UPC Centers vermoed ik dat je een een 'normale' UPC Mediabox hebt.
Maar op de folder die er bij zit staat duidelijk dat de HD zenders in het pakket zitten 8)7

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat zitten ze ook, maar dat neemt niet weg dat je echt een HD decoder nodig hebt om ze te kunnen kijken :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

ja als je folders van upc moet gaan geloven :')

• Cidolfas
dion_b schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:45:
Dat zitten ze ook, maar dat neemt niet weg dat je echt een HD decoder nodig hebt om ze te kunnen kijken :z
* Cidolfas pakt de decoder weer in om hem terug te sturen...

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Cidolfas schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:27:
[...]

* Cidolfas pakt de decoder weer in om hem terug te sturen...
Maar hoe had je dan ooit verwacht HD zenders te kunnen bekijken zonder de HD box? Via scart krijg je echt geen 720p of 1080i signalen verstuurd.

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Vnadaag weer ff UPC gebeld over mijn factuur. IK had op de laatste dag van de oude actie mijn abbo besteld, maar kreeg plots de nieuwe actie. (duurder en korter gratis :+ ). Contact gehad, prima te woord gestaan en het wordt opgelost. *O*

Verder heeft de DVR eindelijk een nieuwe SW versie. dus ik heb nu ook VoD. Echter mekkert ie bij mij bij het bestellen dat het niet kan.....na wat googlen komt het zeer waarchijnlijk omdat ik geen retourgeschikte splitter heb. (ik heb ook bij testkanaal een foutmelding op IP-connectiviteit).

Nou weeet ik dat het niet de meest ideale manier is om het aan te sluiten zoals ik het heb (Wanddoos--- Splitter --- DVR). Het hele boeltje op een andere manier aansluiten kost echter een boel tijd. kan ik het ook oplossen door een goede splitter te kopen, wat kost zo'n ding dan?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoeft niet veel te kosten - het hangt er nogal vanaf of het een simpele tweeweg is of een multitap met 12 uitgangen of meer (OK, onwaarschijnlijk, al ken ik twee lui die wel zoiets thuis hebben... :+ ). Reken in de meeste gevallen op EUR <10.

Maar... een goede splitter wil nog niet garanderen dat het werkt. Kan zijn dat dat ding gewoon zoveel dempt dat het retoursignaal van de box naar UPC er niet doorkomt. Een versterker helpt dan ook niet (want die versterkt alleen downstream, niet up). Dan zul je toch de splitter (zoals aangeraden) *na* de box moeten zetten (dus op de RF Out uitgang aansluiten) en de box direct op je wandcontactdoos.

Oslik blyat! Oslik!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
Weet iemand wat er veranderd is bij de software upgrade van gisteren/vanmorgen op de DVR?

@Proller hieronder, ga je bij elke vraag een zinloze opmerking plaatsen? Hoe kun je overigens zien of iets miniscule is of heel groot?

[ Voor 47% gewijzigd door honey op 13-09-2007 21:32 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

^ Als het goed werkt, houden zo :? (oftewel, ga je dit nu bij iedere minescule update vragen?).

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
honey schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:24:
Weet iemand wat er veranderd is bij de software upgrade van gisteren/vanmorgen op de DVR?
Ja, oa favorieten instellen, VOD, je kan memo's instellen etc.

- NAC Breda -

Verwijderd

SeatRider schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:20:
[...]

Ik wil digitale TV hebben in goede kwaliteit op mijn dure plasma. Daar wil ik voor betalen. Van de gemeente mag ik geen schotel dus dat is geen optie. Digitenne is goedkoop maar niet goed (genoeg) voor mij. Ik wil dat UPC gewoon doet wat ze beloven en dat is perfect digitaal beeld. Als ze daar een golvende beweging onder verstaan die al 3 maanden 24/7 op mijn tv is te zien dan komen ze hun afspraak na. Als ik op mijn werk zo met onze klanten om zou gaan zou ik werkloos zijn en ons bedrijf failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
Ritchie schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:12:
[...]

Ja, oa favorieten instellen, VOD, je kan memo's instellen etc.
Ik krijg nog steeds een leeg blauw scherm in de Guide, ... ach misschien de volgende update. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:11:
[...]

Ik wil digitale TV hebben in goede kwaliteit op mijn dure plasma. Daar wil ik voor betalen. Van de gemeente mag ik geen schotel dus dat is geen optie. Digitenne is goedkoop maar niet goed (genoeg) voor mij. Ik wil dat UPC gewoon doet wat ze beloven en dat is perfect digitaal beeld. Als ze daar een golvende beweging onder verstaan die al 3 maanden 24/7 op mijn tv is te zien dan komen ze hun afspraak na. Als ik op mijn werk zo met onze klanten om zou gaan zou ik werkloos zijn en ons bedrijf failliet.
Nee, dan waren je klanten ondertussen naar een ander bedrijf gestapt. Ieder weldenkend mens met zoveel klachten doet dat. Schotelverbod is trouwens ongrondwettelijk verklaard, daar heeft UPC niets mee te maken, ga eens na of de gemeente dat wel mag...

Het zou me ook niet verbazen als je een vergelijkbare toon tegenover UPC aanslaat als je hier doet dat ze jou gewoon op een lijstje 'niet tevreden te stellen' gegooid hebben en verder volstrekt geen moeite doen wat dan ook voor jou te regelen :o

[ Voor 38% gewijzigd door dion_b op 14-09-2007 00:02 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 00:02:
[...]

Nee, dan waren je klanten ondertussen naar een ander bedrijf gestapt. Ieder weldenkend mens met zoveel klachten doet dat. Schotelverbod is trouwens ongrondwettelijk verklaard, daar heeft UPC niets mee te maken, ga eens na of de gemeente dat wel mag...

Het zou me ook niet verbazen als je een vergelijkbare toon tegenover UPC aanslaat als je hier doet dat ze jou gewoon op een lijstje 'niet tevreden te stellen' gegooid hebben en verder volstrekt geen moeite doen wat dan ook voor jou te regelen :o
Ik wil graag overstappen naar een ander bedrijf. Kun je me het adres geven van een ander kabelbedrijf in Amsterdam? In geloof dat Amsterdam Centrum een ander beleid heeft: ik zie niet heel veel schotels op al die grachten, zoals in Amsterdam West.

Ik heb alleen vriendelijk contact met UPC via de mail, ik weiger namelijk om 10 cent per minuut te betalen om naar een muziekbandje te luisteren en daarna een ongeschoolde medewerker aan de lijn te krijgen die niet weet waar die het over heeft. In de mailwisseling met UPC hebben zij mij netjes geadviseerd om de SCART kabel te verwisselen, want het ligt niet aan UPC maar aan mijn SCARTkabel. Heel erg knap van ze dat ze dat konden zien.
zie ook http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=19233.0

Overigens weet ik wel waarom UPC geen haast heeft om dit te repareren. Ze willen de platte beeldbuisbezitters het liefst een duurdere HDTV abo aansmeren, daar zit de toekomst voor ze...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davidgilmour begint te lijken op die vent die 't philips gebouw bestormde omdat hij zich irriteerde aan die balken bij breedbeeld tv oid :')

Kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:11:
[...]

En wat doet Mine bij jou? Ik ga er vanuit dat je een internetverbinding hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat is nu het verschil tussen VOD en ON DEMAND? Die is er toch niet? of wel?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Falcon schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 08:29:
Wat is nu het verschil tussen VOD en ON DEMAND? Die is er toch niet? of wel?
VOD=Video On Demand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mijn vader heeft ook digitale TV van UPC. Hij klaagt over het feit dat zijn 'kastje' spontaan gaat updaten, op willekeurige momenten. Zeer irritant wanneer je bijvoorbeeld voetbal of een film zit te kijken.... Hebben meer mensen daar last van? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Han schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 08:34:
Mijn vader heeft ook digitale TV van UPC. Hij klaagt over het feit dat zijn 'kastje' spontaan gaat updaten, op willekeurige momenten. Zeer irritant wanneer je bijvoorbeeld voetbal of een film zit te kijken.... Hebben meer mensen daar last van? :)
Misschien kun je even de mediabox voor hem resetten. (harde reset eventueel gepaard met fabrieksinstellingen)

De box hoort namelijk niet zo heel vaak een software update uit te voeren. (maar de enkele keer dat het wel moet kan het inderdaad wel tijdens een programma gebeuren.)

Maar mogelijk heeft hij last van een software foutje waarmee meer mensen last gehad hebben. (waaronder ikzelf) De box bleef maar updaten, wel meerdere keren per dag maar telkens mislukte dat. Echter geeft de box niet netjes aan dat het ook is mislukt. Maar uiteindelijk was het op te lossen met een harde reset...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ja, heb ik ook gehad. Zo'n geforceerde reset lost het dan voor een paar maanden op. Bij mij lag trouwens in eerste instantie de oorzaak bij het feit dat de update simpelweg niet kon worden uitgevoerd wegens een niet-retourgeschikte videorecorder die er nog tussen zat. In dat geval blijft de mediabox op gezette tijden (en dan niet de meest handige tijden inderdaad) proberen de update op te halen. Die bekabeling heb ik toen omgedraaid (dus antenne eerst in de UPC box, daarna pas naar de video) en sindsdien komt het nog maar zelden voor.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 00:15:
[...]

Ik wil graag overstappen naar een ander bedrijf. Kun je me het adres geven van een ander kabelbedrijf in Amsterdam? In geloof dat Amsterdam Centrum een ander beleid heeft: ik zie niet heel veel schotels op al die grachten, zoals in Amsterdam West.
Meestal heb je per gemeente maar 1 kabelaanbieder toch?
In de mailwisseling met UPC hebben zij mij netjes geadviseerd om de SCART kabel te verwisselen, want het ligt niet aan UPC maar aan mijn SCARTkabel. Heel erg knap van ze dat ze dat konden zien.
zie ook http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=19233.0
Ze baseren hun uitspraak op wat jij hen mailt uiteraard. Als ik het zo snel even heb gelezen heb je last van golvende bewegingen in je beeld. Dit kan inderdaad interferentie zijn veroorzaakt door een slecht geisoleerde kabel. Het is zeker een poging waard, zo raar is het dus niet wat ze je aanraden?

[ Voor 30% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 14-09-2007 09:18 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Is er hier iemand met een samsung tv die het voor elkaar heeft gekregen om een UPC mediabox te bedienen met de samsung afstandsbediening van de tv?
Ik heb namelijk een samsung LE32R82 en een UPC thomson mediabox en wil dus alleen de afstandsbediening van samsung gebruiken voor de bediening.
Ik neem aan dat dit mogelijk moet zijn, maar ik weet niet wat de code is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren een nieuwe update met VOD eindelijk.
Alleen als ik iets wil bekijken wat gratis is, en ik op OK druk dan gebeurt er niets.
Het lijkt dan of hij vast staat. Hoe komt dit? en hoe op te lossen.
Hetzelfde is bij uitzending gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

kheb idd mijn mediabox moeten resetten naar fabriek instellingen om van het probleem met de zender blokkade's af te komen.

Eigenlijk best wel slecht en irritant, instellingen opnieuw invoeren en het meest irritante de favorieten lijst.

btw is het al bekend wanneer de VOD -update in Friesland uitgerolt gaat worden?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 13:12

babybox

Win7

MGM is nu ondertiteld :P _/-\o_

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
VoD lukt niet omdat, zoals via kanaal 999 blijkt, de netwerk test 'foutcode 1' aangeeft, bij ip connectiviteit.

Weet iemand wat dat inhoud?

Heb trouwens een DVR en net die laatse upate erop gezet en de fabrieksinstellingen geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dat betekent dat er geen retourverkeer mogelijk is, vermoedelijk vanwege een hdd-recorder/video-recorder/splitter/versterker die vóór de mediabox is aangesloten.

Meer informatie: UPC Digital TV - Deel 4

[ Voor 29% gewijzigd door Mawlana op 14-09-2007 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Foutcode 1" betekent dat om welke reden dan ook jouw decoder geen contact heeft met de (VoD) server.

Zegt dus ongeveer evenveel als een "General Protection Fault" oid :z

Het kan aan van alles en nogwat liggen. Eerste verdachte is evt aanwezige splitters, versterkers of wandcontactdozen die het signaal van je box naar het UPC netwerk tegenhouden. Om dat uit te sluiten kun je die box even om te testen direct op het eerste aansluitpunt hangen en kijken of je dan ook nog die foutcode krijgt.

Verder duurt het na een reset soms een paar minuten voor dat ding volledig online is, dus soms is beetje geduld al genoeg.

De andere info op die 999 testpagina is trouwens interessanter - is het alleen de onderste test die fout gaat of staan er meer fouten op aangegeven?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Laatst online: 12-09 13:03
Is de DVR 5euro per maand meer waard?

Ik zit echt te twijfelen, kwa kwaliteit (van de uitzendingen en de boxen zelf) zijn de mediabox en de DVR toch identiek? Enige verschil is dat je met de DVR op kan nemen?

edit: wat zijn de afmetingen van de mediabox? (en dan voornamelijk de diepte)

[ Voor 16% gewijzigd door The_Cure op 14-09-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
@sylvesterrr en dion_b, ik heb de bedrading opnieuw aangesloten en nu werkt het wel. Bedankt voor de info. (was idd alleen de laatste test die een foutmelding gaf)

@The_Cure, De dvr werkt erg handig met opnemen dus wanneer je dat leuk lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:07

d0s

sssst

The_Cure schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:12:
Is de DVR 5euro per maand meer waard?

Ik zit echt te twijfelen, kwa kwaliteit (van de uitzendingen en de boxen zelf) zijn de mediabox en de DVR toch identiek? Enige verschil is dat je met de DVR op kan nemen?

edit: wat zijn de afmetingen van de mediabox? (en dan voornamelijk de diepte)
Sinds de laatste software update zijn de boxen vrijwel identiek..

mijn ervaringen bij de laatste dvr update:

sneller zappen, nieuwe VOD, favorieten

afmetingen: volgens mij is de DVR alleen hoger dan de standaard mediabox..
ik vind het het extra geld meer dan waard iig!

[ Voor 5% gewijzigd door d0s op 14-09-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 19:18
Yess On Demand werkt nu ook op de DVR ( Amsterdam ) >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 14-09-2007 20:47 ]

Verwijderd

Ejorne schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:04:
[...]
De box hoort namelijk niet zo heel vaak een software update uit te voeren. (maar de enkele keer dat het wel moet kan het inderdaad wel tijdens een programma gebeuren.)
De HDTV box update pas als ie stand-by staat, is dit inmiddels niet van toepassing
op alle type boxen?
Zou ook veel irritatie schelen. ;)

En áls de andere type boxen wél tijdens het aanstaan een update uitvoeren, zou ik
het verstandig vinden van UPC als ze een nieuwe update bijv. 's morgensvroeg online gooien, en niet om 20.30u prime-time. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 02:53 ]

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
^^ ze worden niet alleen gepushed, boxen pullen ook.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als een box tijdens het kijken een "software update in progress" scherm geeft dan is hij niet een update aan het binnenhalen, maar is hij gewoon gecrashed. Dat kun je zien doordat het update LEDje niet of hooguit kortstondig knippert. Een echte update duurt meerdere minuten en gebeurt alleen als de box net aangezet wordt (of sowieso standby staat)

Oslik blyat! Oslik!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

LWaS schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:19:

Nou weeet ik dat het niet de meest ideale manier is om het aan te sluiten zoals ik het heb (Wanddoos--- Splitter --- DVR). Het hele boeltje op een andere manier aansluiten kost echter een boel tijd. kan ik het ook oplossen door een goede splitter te kopen, wat kost zo'n ding dan?
Vandaag tpoch maar ff de kabelstructuur wat aangepast ;) En nu werkt het perfect _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!
Wij zijn aan het kijken om UPC Digitale TV te nemen. Nou hebben wij een TV met daaronder een Media Center. Nu weet ik alleen niet zo goed wat ik moet doen.
Ik wou eerst gewoon de Digitale TV aansluiten op de TV en dan anoloog op de Media Center. Want je kunt niet gewoon een splitter hangen tussen de kabel van de Mediabox naar de TV toch?
Verder waren we niet van plan iets van de Media Box te gebruiken. Kun je dan ook gewoon alle zenders op je TV instellen met de afstandsbediening van de TV zodat je die stomme mediabox nooit nodig hebt?
Maar ik hoorde ook dat je gewoon je Media Center kunt laten comminuceren met de Mediabox. Maar hoe werkt dat dan en zijn er mensen die dat gelukt is?
Alvast bedankt :D Groetjes!

Ow en ze hebben zeker nog niet het signaal veranderd zodat ik met onze Loewe TV met ingebouwde digitale Tuner en card reader niet gewoon het signaal zonder box kan ontvangen. Ofwel? Er zou toch een wet daarvoor komen (ergens in GoT gelezen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 10:08:
Ow en ze hebben zeker nog niet het signaal veranderd zodat ik met onze Loewe TV met ingebouwde digitale Tuner en card reader niet gewoon het signaal zonder box kan ontvangen. Ofwel? Er zou toch een wet daarvoor komen (ergens in GoT gelezen :P )
UPC geeft regelmatig een aantal digitale kanalen ongecodeerd door. Voor die kanalen hoef je geen digitale TV te nemen, die kan je namelijk nu al ontvangen met je Loewe TV. Gewoon even je TV naar digitale kanalen laten zoeken en je kan kijken zonder smartcard en abonnement op digitale TV van UPC.

Als je echter meer kanalen wil zien dan de standaard kanalen, dan zal je helaas toch de UPC mediabox moeten nemen omdat de smartcard van UPC niet in je Loewe TV wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 08:21:
Davidgilmour begint te lijken op die vent die 't philips gebouw bestormde omdat hij zich irriteerde aan die balken bij breedbeeld tv oid :')

Kansloos.
Ik geef alleen de feiten weer. Er is een probleem voor veel mensen na de laatste update. UPC weet dit en doet er gewoon geen flikker aan omdat het een asociaal bedrijf is dat mensen ongevraagd kastjes opstuurt en klachten niet goed oplost. Ze stonden jarenlang nummer 1 in de Kassa/Radar klachten top 3. En nu doen ze alsof ze alles netjes oplossen maar ze verdommen het gewoon. Op chelloo.com lezen enkele medewerkers mee als 'assistent' maar met het topic van de golvende bewegingen zijn ze verdomd stil.

Kansloos. Inderdaad, dat UPC. Helemaal met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmac schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 08:21:

Even offtopic: die man stormde ook nog eens het verkeerde gebouw in. Philips zat ernaast ofzo XD

Maar het is toch zo dat UPC als enige in Nederland zijn signaal zo codeert dat je het alleen met de Mediabox kan gebruiken.
En hoe zit het nou met die wet die eindelijk is die kabelmarkt open maakt zodat wij hier ook Casema ofzo kunnen krijgen ipv UPC. Want KPN had allemaal rechtzaken verloren geloof ik. Maar dat vind ik toch maar krom. Zij moesten wel hun netwerk openstellen maar dat hele kabelnetwerk is nog steeds helemaal verdeeld over het hele land. :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Als ik nou een 2e media box voor op de slaap kamer aanvraag, hoe sluit ik deze dan aan, met een splitter en moest ik dan een hele kabel door me huis gaan trekken, of zijn er andere oplossingen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 16-09-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Gewoon op dezelfde manier zoals je de eerste mediabox hebt aangesloten, met een coax kabel dus. ;)

Je zult het signaal dan voor de eerste mediabox moeten verdelen dmv een splitter (bijv. bij het AOP of de WCD) en van daaruit een coax kabel naar zowel je eerste als tweede mediabox aanleggen. Er ligt als het goed is al een kabel naar je eerste mediabox, die kun je dan gewoon aansluiten op de splitter.

Het enige wat je dan nog hoeft te doen is een coax kabel aanleggen vanaf de splitter naar de tweede mediabox toe.

Huidige situatie is mogelijk als volgt:
WCD -> Mediabox

Situatie met een tweede mediabox:
WCD -> Splitter -> Mediabox #1 & Mediabox #2

-> = coax kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:23:
Maar het is toch zo dat UPC als enige in Nederland zijn signaal zo codeert dat je het alleen met de Mediabox kan gebruiken.
Inderdaad, en dat heeft een aantal hele vervelende consequenties. Neem het geval van Davidgilmour. In een normale marktsituatie had hij allang al een box van een ander merk kunnen proberen. Omdat UPC dat verbiedt, is dat niet mogelijk. De frustraties van Davidgilmour zijn dus begrijpbaar.

Apparatuur als een DVB-C decoder voor bijvoorbeeld een playstation, computer of ingebouwd bij een TV zijn dus verboden door UPC. De arrogantie van zo'n beslissing verbaasd me tot op de dag van vandaag.

(en let op: er komt zometeen een UPC medewerker die zegt: het is niet verboden om ze te hebben, het is alleen verboden om ze te gebruiken om het UPC signaal mee te decoden. |:( )

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*rent gewapend naar hoofdkantoor UPC*

Maarja ik baal er een beetje van. Want er is eigenlijk geen 1 goede optie voor mij.
Digitenne heeft maar een paar zenders en is storingsgevoelig.
Schotel moeten we het halve huis omgooien.
Mime is buggy etc. en duur.

Daarom baal ik zo dat ze nu niet meer die markt opengooien want volgens mij is het bij Casema wel zo geregeld dat je gewoon die spullen kunt aansluiten zonder wéér zo'n kast er bij te moeten proppen.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
sylvesterrr schreef op zondag 16 september 2007 @ 13:59:
Gewoon op dezelfde manier zoals je de eerste mediabox hebt aangesloten, met een coax kabel dus. ;)

Je zult het signaal dan voor de eerste mediabox moeten verdelen dmv een splitter (bijv. bij het AOP of de WCD) en van daaruit een coax kabel naar zowel je eerste als tweede mediabox aanleggen. Er ligt als het goed is al een kabel naar je eerste mediabox, die kun je dan gewoon aansluiten op de splitter.

Het enige wat je dan nog hoeft te doen is een coax kabel aanleggen vanaf de splitter naar de tweede mediabox toe.

Huidige situatie is mogelijk als volgt:
WCD -> Mediabox

Situatie met een tweede mediabox:
WCD -> Splitter -> Mediabox #1 & Mediabox #2

-> = coax kabel
Okay dankje, maar treed er dan gaan signaal verlies op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet helemaal. Bij Casema (en @Home en Multikabel) gebruiken ze het Irdeto2 systeem en was de bedoeling dat het ook gesloten zou worden aangeboden, dus dat je alleen met hun apparatuur zou kunnen kijken. Alleen is het met een CAM-module van Alphacrypt wel mogelijk om dat spul met willekeurig welke ontvanger te bekijken. Ze zijn druk bezig om te kijken of ze de boel alsnog weer dicht kunnen krijgen, zie o.a.in hardware-lover in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC \[DEEL..." - waar niet voor niets deze disclaimer staat:
• De methode die hier genoemd wordt werkt nu, maar wordt niet ondersteund door de kabelleveranciers. Er bestaat dus altijd een mogelijkheid dat het in de toekomst onverwacht ophoudt te werken, wanneer de kabelleveranciers overstappen op een ander systeem.
Nu al wordt er gekloot met de NIT network ID, maar dat is makkelijk genoeg handmatig te omzeilen. Ze proberen door druk op fabrikanten uit te oefenen het zover te krijgen dat met die AlphaCrypt CAM niet meer te kijken valt.

Kortom, UPC is alleen 'naar' in zoverre dat het ze gelukt is wat Casema en co (nog) niet voor elkaar gekregen hebben en dat er geen keuze aan type decoder aangeboden wordt in elk segment. Verder 0,0 verschil.

Als je echt wilt dat de markt opengegooid wordt moet je dan ook niet bij de kabelaars zijn, maar bij de overheid. Zij hebben dit toegestaan. Nu nog niet zo'n ramp aangezien er nog altijd analoge TV is wat op alles wat los en vast zit te ontvangen is, maar als die straks uitgaat - wanneer is nog niet duidelijk, maar dat het gaat gebeuren staat als paal boven water - zitten we wel met de gebakken peren. Het opengooien van de TV kabels voor concurrentie schiet je an sich niets mee op, dan kun je straks uit meerdere gesloten systemen kiezen met elk hun eigen decoders. Wat je moet hebben is dat de overheid als voorwaarde voor het instemmen met het uitzetten van het analoge signaal de verplichting oplegt dat in ieder geval de digitale basispaketten met iedere aan het DVB-C standaard conformerende ontvanger ontvangen moeten kunnen worden. Het gaat IMHO te ver om te eisen dat het ook volledig unencrypted moet geberuen, maar het zou gewoon mogelijk moeten zijn een smartcard te krijgen die je in willekeurig welk apparaat kunt steken.

Maar goed, het is totaal naief om te verwachten dat de kabelaars dat zelf spontaan gaan doen. Ze hebben momenteel geen enkel belang daarbij en geen enkele verplichting daartoe. Ipv hier (of in de Casema/@Home/wat dan ook topic) gal te spuien is het constructiever om even een brief op te stellen richting de kamerleden in de relevante commissies. Niet dat een brief iets gaat veranderen, maar als er voor iedere keer dat er hier klagend gepost is een brief naartoe zou gaan, dan mag je ervan uitgaan dat kamerleden in kwestie door gaan krijgen dat hier stemmen mee te winnen zijn (of in ieder geval microfoontijd in de 2e kamer, wat voor die lui vaak belangrijker is :z ) en dan krijg je iets aan het rollen. Ik zou serieus aanraden om dat te doen als je hier een sterke mening over hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Albert020 schreef op zondag 16 september 2007 @ 16:16:
[...]

Okay dankje, maar treed er dan gaan signaal verlies op ?
Zeker, maar dat is onvermijdelijk. Zorg er alleen voor dat je een goede, retourgeschikte splitter neemt die ook goed afschermt, dus eentje die volledig van metaal is en liefst van een goed merk (Hirschmann, Tratec oid)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
dion_b schreef op zondag 16 september 2007 @ 16:30:
Kortom, UPC is alleen 'naar' in zoverre dat het ze gelukt is wat Casema en co (nog) niet voor elkaar gekregen hebben en dat er geen keuze aan type decoder aangeboden wordt in elk segment. Verder 0,0 verschil.
Dat is natuurlijk waar, in essentie zijn Casema en co net zo erg. Toch is er wel een verschil. Poging tot oplichting of uitbuiting wordt in de wet toch anders omschreven dan daadwerkelijke oplichting of uitbuiting (idem dito voor andere misdaden).

Dat Casema en co proberen iets (moreel gezien) misdadigs te doen is wat anders dan UPC die het daadwerkelijk doet.

Casema en co zullen het ook wat moeilijker krijgen om nu nog over te schakelen naar een volledig gesloten systeem. In het casema gebied bieden velen winkeliers al langere tijd diverse merken decoders aan, die dan ook door de mensen gekocht zijn in de loop der tijd. De installed base van mensen met een alternatieve decoder is dus veel groter dan een paar enkele tweakers. De klachten regen zal dus mogelijk ongehoord groot zijn wanneer Casema en co toch willen omschakelen.
Als je echt wilt dat de markt opengegooid wordt moet je dan ook niet bij de kabelaars zijn, maar bij de overheid. Zij hebben dit toegestaan. Nu nog niet zo'n ramp aangezien er nog altijd analoge TV is wat op alles wat los en vast zit te ontvangen is, maar als die straks uitgaat - wanneer is nog niet duidelijk, maar dat het gaat gebeuren staat als paal boven water - zitten we wel met de gebakken peren.
Als de overheid gewoon doet wat het moet doen en de opstelling beveelt, dan zou dat op zich wel een goede grap zijn. UPC is eerst ik weet niet wat voor rare dingen aan het doen om het gesloten te krijgen en dan zegt de overheid dood leuk dat het niet mag. Als de straffe op het niet openstellen maar hoog genoeg is zul je zien hoe snel UPC kan omschakelen naar een open systeem. Het zou me niet verbazen als het niet meer is dan 1 knop ergens indrukken.

Eigenlijk is de overheid bijna wel verplicht dit te doen. Wat is tegenwoordig nog anders de taak van de overheid op de markt? Alles wat los & vast zit is geprivatiseerd. Haar enige taak is nog het toezien op dingen die de markt klaarblijkelijk niet zelf kan oplossen. Door de ongelukkige markt situatie voelt UPC zich inderdaad op geen enkele manier gedwongen om aan de wens van de klant tegemoet te komen.

Eigenlijk is dat dus triest. Zoals ik al eerder zei, natuurlijk moet een bedrijf winst maken, maar er is tegenwoordig ook nog zoiets als maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Ipv hier (of in de Casema/@Home/wat dan ook topic) gal te spuien is het constructiever om even een brief op te stellen richting de kamerleden in de relevante commissies.
Dat draagt ook zeker bij, maar ik denk dat het gal spuiten hier zeker niet overbodig is. Elke post over dit onderwerp wordt ook geïndexeerd door Google. Mensen lezen dit forum en worden ook op gedachten gebracht. Met alleen een brief sturen blijft het probleem binnenshuis. Des te meer postings er op zoveel mogelijk fora hierover verschijnen, des te bekender wordt het probleem en des te meer aanhang komt er.

Vergeet niet dat -ook- adviseurs van kamerleden tegenwoordig het internet betrekken om te polsen hoe iets leeft onder de bevolking. Als een search op google voor upc en schofterigheid niets oplevert dan wordt een verzoek wellicht eerder opzei gelegd dan dat het 10.000 hits oplevert.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
FTA zenders zien er erg goed uit op onze nieuwe tv (met ingebouwde decoder) we hebben nu een royal abonnement. Maar omdat de UPC box niet zo'n mooi beeld geeft als de interne decoder gaan we waarschijnlijk Canal+ nemen. Nu is mijn vraag zal het binnekort (paar maanden) zo zijn dat UPC de interne decoder van de tv wel toe gaat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het heeft niets met toestaan of verbieden te maken, er is simpelweg gekozen voor een systeem dat niet compatibel is ermee. Blijkbaar worden om de haverklap zenders al dan niet FTA gegooid, maar UPC heeft vooralsnog geen enkele teken gegeven dat er verandering gaat komen in het beleid.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
dion_b schreef op zondag 16 september 2007 @ 19:47:
Het heeft niets met toestaan of verbieden te maken, er is simpelweg gekozen voor een systeem dat niet compatibel is ermee.
Waarop baseer je de uitspraak dat UPC gekozen zou hebben voor een systeem dat niet compatible is met DVB-C? De basis, namelijk digitale TV kanalen doorgeven, is gewoon DVB-C met als gevolg dat je Free-To-Air digitale kanalen gewoon zichtbaar kan maken met een standaard DVB-C ontvanger zoals bijvoorbeeld ingebouwd in TV's. Als UPC ook een Nagravision CAM zou aanbieden dan zou je ook de gecodeerde digitale TV kanalen gewoon kunnen weergeven met smartcard van UPC en de afgesloten abonnementen.

De meeste standaard DVB-C apparatuur biedt (nog) geen ondersteuning voor de door UPC toegepaste middleware OpenTV. Maar ook daarvoor geldt dat het gewoon een extra laag is bovenop DVB-C waarvoor fabrikanten eventueel een licentie kunnen nemen bij OpenTV om dit ook te ondersteunen in hun apparatuur. De meeste klanten zijn echter alleen geïnteresseerd in het kijken naar digitale TV kanalen en zullen om die reden veelal de voorkeur hebben voor een ontvanger zonder extra diensten als VOD, interactie e.d. die via OpenTV worden geboden. En dan is het natuurlijk handig als een dergelijke standaard DVB-C ontvanger in je TV ingebouwd zit die volledig is afgestemd op de karakteristieken van je TV in plaats van een middle off the road ontvanger die zo goed en zo kwaad mogelijk moet samenwerken met zoveel mogelijk verschillende soorten en merken TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als UPC ook een Nagravision CAM zou aanbieden dan zou je ook de gecodeerde digitale TV kanalen gewoon kunnen weergeven met smartcard van UPC en de afgesloten abonnementen.
Precies. En daar is dus niet voor gekozen. Waar beweerde ik trouwens dat het niet DVB-C compatibel zou zijn :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
dion_b schreef op zondag 16 september 2007 @ 20:34:
Waar beweerde ik trouwens dat het niet DVB-C compatibel zou zijn :?
Je plaatste die reactie op de vraag van Bartjee, waarmee je mijnsinziens de indruk wekte dat het "systeem" van UPC niet compatible zou zijn met standaard DVB-C apparatuur. Als je daarmee specifiek doelde op het coderingssysteem, dan had je dat wel iets nader kunnen specificeren om deze verwarring te voorkomen.

Echter, UPC past Nagravision toe met een extra boxkey beperking zodat een smartcard van UPC alleen wil werken in de uitgeleverde ontvanger. Nagravision is een systeem dat werkt volgens de DVB-CA specficaties. Als de boxkey niet zou worden toegepast door UPC dan zou de smartcard werken in vrij verkrijgbare Nagravision CAM's zoals bijvoorbeeld deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.rdi-cam.com/poze/nagravision_simple_front.jpg

Dergelijke Nagravision CAM's houden zich aan de DVB-CI specificaties voor het Common Interface (CI) slot in standaard DVB-C apparatuur waardoor de gecodeerde kanalen weergegeven kunnen worden. UPC zou er zelfs voor kunnen kiezen om een eigen Nagravision CAM uit te brengen waarmee de smartcard gekoppeld is via een boxkey aan de uitgeleverde CAM volgens hetzelfde principe als de boxkey koppeling tussen smartcard en uitgeleverde ontvanger. Die eigen Nagravision CAM zou zonder problemen kunnen werken in standaard DVB-C apparatuur.

Met de opmerking "een systeem dat niet compatibel is" wek je volgens mij de verkeerde indruk bij de vraagsteller. UPC wil het niet, maar als ze daartoe verplicht zou worden dan kunnen ze op zeer korte termijn een smartcard uitbrengen zonder boxkey of een eigen Nagravision CAM waaraan de smartcard gekoppeld is met een boxkey waardoor de apparatuur die Bartjee heeft wel gebruikt kan worden. Beide genoemde mogelijkheden hebben overigens geen enkele consequenties voor het door UPC toegepaste Nagravision backend systeem en de tot nu toe uitgeleverde gekoppelde smartcards en ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens (en dame), leer en nou maar mee leven dat UPC het NOOIT zal toestaan om een
andere box dan de hare te mogen gebruiken, want het uitbaten van je eigen mediabox levert gewoon de meeste poen op.

De grootste klapper gaan ze in de toekomst maken als analoog wordt uitgeschakeld. Om tv
in de slaapkamer te kunnen kijken zal je dan een 2e mediabox moeten huren á 4 euro per maand.
Er even van uitgaand dat een standaard mediabox ongeveer 25 euro inkoop kost voor UPC (als je er 300.000 besteld bij de fabrikant krijg je héle leuke kortingen ;) ), heb je zo'n mediabox dus in ~6 maanden aan UPC terugbetaald. Echter, dan begint de "pret" pas. Zo'n box gaat namelijk wel een jaartje of 6-8 mee, houdt in dat je voor die box uiteindelijk zo'n 3/400 euro betaald. Een box die nooit van jou wordt. Een box die eigenlijk gewoon éénmalig aan te schaffen zou moeten zijn voor bijv. 69 euro.

Een héle leuke melkkoe als 2 miljoen abonnee's ooit een 2e (en 3e) mediabox willen huren van je. Dat levert gewoon 100 miljoen euro per jaar op. ;)
Ik zou dus precies hetzelfde doen als ik baas was van UPC. Krijg allemaal het lazerus maar met je eigen mediabox willen, forget it. :+ Zolang een overheid mij niet dwingt kunnen jullie mijn rug op. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:29:
Jongens (en dame), leer en nou maar mee leven dat UPC het NOOIT zal toestaan om een
andere box dan de hare te mogen gebruiken, want het uitbaten van je eigen mediabox levert gewoon de meeste poen op.
Uit zichzelf zullen ze dat inderdaad niet doen, maar daar ging de laatste discussie niet over.
De grootste klapper gaan ze in de toekomst maken als analoog wordt uitgeschakeld. Om tv
in de slaapkamer te kunnen kijken zal je dan een 2e mediabox moeten huren á 4 euro per maand.
Er even van uitgaand dat een standaard mediabox ongeveer 25 euro inkoop kost voor UPC (als je er 300.000 besteld bij de fabrikant krijg je héle leuke kortingen ;) ), heb je zo'n mediabox dus in ~6 maanden aan UPC terugbetaald. Echter, dan begint de "pret" pas. Zo'n box gaat namelijk wel een jaartje of 6-8 mee, houdt in dat je voor die box uiteindelijk zo'n 3/400 euro betaald. Een box die nooit van jou wordt. Een box die eigenlijk gewoon éénmalig aan te schaffen zou moeten zijn voor bijv. 69 euro.
Natuurlijk hebben ze er commercieel voordeel bij om hun ontvangers te verhuren, anders begonnen ze niet aan dat hele gedoe. Maar je hebt wel een wat vertekend beeld van de prijs van digitale ontvangers. Als je bijvoorbeeld een niet gesubsidieerde standaard recht toe recht aan SDTV satelliet ontvanger als voorbeeld neemt dan zit je snel op een winkelprijs van zo'n 150 euro. Een dergelijke kale ontvanger heeft geen ingebouwd kabelmodem voor het retourkanaal zoals bij de door UPC gebruikte ontvangers, geen OpenTV middleware ondersteuning en meestal geen embedded ondersteuning voor een Conditional Access Systeem waarvoor licentie kosten betaald moeten worden. Allemaal zaken die een standaard UPC mediabox duurder maken dan een standaard DVB-C ontvanger. Uiteraard krijgt UPC een behoorlijke korting van de fabrikant door het ontbreken van de tussenhandel en een volume korting, maar de bewering dat de inkoopprijs voor UPC zo'n 25 euro zal zijn terwijl een consument die voor 69 euro zou kunnen aanschaffen op een vrije markt staat denk ik wat ver van de werkelijkheid.

Ter vergelijking: de adviesprijs van de goedkoopste SDTV kabelontvangers voor de Irdeto kabelbedrijven is zo'n 100 euro en die ontvangers hebben ook geen OpenTV middleware en kabelmodem. De prijzen van die ontvangers worden ook kunstmatig laag gehouden door de marktbescherming die het handje vol fabrikanten van de Irdeto kabelbedrijven krijgen. Doordat ze een relatief grote markt kunnen verdelen tussen een viertal fabrikanten kunnen ze de advies verkoopprijs laag houden door genoegen te nemen met een lagere winstmarge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:29:
Een box die nooit van jou wordt. Een box die eigenlijk gewoon éénmalig aan te schaffen zou moeten zijn voor bijv. 69 euro.
Sterker nog, een box die je helemaal nooit apart zou hoeven te kopen omdat je TV gewoon standaard met een DVB-T/C/S decoder komt. Voor een analoge TV kopen we toch ook meestal geen analoge tuners meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Ik heb het 2 dagen aangekeken. Ik doorloop alle 999 testen en krijg geen foutmelding meer.

Bij 'on demand' wanneer ik iets wil bekijken, gebeurd er niets :-/

Wat me opvalt is dat het lijkt alsof de software in c64 mode gaat, hiermee bedoel ik dat het lijkt alsof het beeld 'knipperd' (power minder waardoor het beeld stoort/dempt en dan weer normaal beeld.

Is dit nu een probleem bij UPC, de bekabeling of de software?

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Jammer dat het niet mogelijk is, heb al een mooie schotel gevonden. Gelukkig kan ik UPC per maand opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:16:
Uiteraard krijgt UPC een behoorlijke korting van de fabrikant door het ontbreken van de tussenhandel en een volume korting, maar de bewering dat de inkoopprijs voor UPC zo'n 25 euro zal zijn terwijl een consument die voor 69 euro zou kunnen aanschaffen op een vrije markt staat denk ik wat ver van de werkelijkheid.
Goed, zullen we van die 25,- respectievelijk 69,- dan maar 35,- respectievelijk 89,- euro maken?

Mijn punt is dat ik gewoon geen zin heb om de komende ~6-8 jaar (geschatte levensduur mediabox) in totaal 400 euro aan huurprijs kwijt ben voor een 2e mediabox. Voor dat bedrag koop ik 4 mediaboxen bij andere providers.

Zelfs het kopen van een Samsung HDTV mediabox bij de andere providers is nog een stuk goedkoper dan het uiteindelijke huurbedrag van zo'n basic UPC ding.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2007 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ach, die 4 euro per maand... Bij bijvoorbeeld de kpn betaal je 3 euro. Scheelt wel twaalf hele euro's per jaar.

Dat huren vind ik eigenlijk wel prettig. Ik kan overstappen wanneer ik wil en blijf dan niet met mogelijk onbruikbare of verouderde apparatuur zitten die ik destijds zou hebben moeten aanschaffen. Daarbij ook geen gezeik wanneer het apparaat (zoals standaard) het net buiten de garantietermijn begeeft.

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:44:
Goed, zullen we van die 25,- respectievelijk 69,- dan maar 35,- respectievelijk 89,- euro maken?
Ik verwacht vanwege de genoemde extra toeters en bellen op de UPC mediabox t.o.v. een standaard SDTV kabel ontvanger voor Irdeto kabelbedrijven dat een winkelprijs van ongeveer 150 euro meer in de richting zou komen als de UPC mediabox te koop zou zijn. Maar dat terzijde.
Mijn punt is dat ik gewoon geen zin heb om de komende ~6-8 jaar (geschatte levensduur mediabox) in totaal 400 euro aan huurprijs kwijt ben voor een 2e mediabox. Voor dat bedrag koop ik 4 mediaboxen bij andere providers.
Volgens mij zie je nog een ding over het hoofd. Voor die 4 euro krijg je niet alleen een extra UPC mediabox, maar ook een extra abonnement op alle kanalen die je al via je eerste abonnement had. Bij de Irdeto kabelbedrijven zoals @Home en Casema werkt dat anders. Om te beginnen moet je weer eenmalig een startpakket aanschaffen voor de extra smartcard. Afhankelijk van het kabelbedrijf kost dat respectivelijk 15 of 20 euro. Vervolgens brengen ze ook jaarlijks nog extra administratie kosten in rekening voor de registratie van de extra smartcard(s), ik meen 10 euro per extra smartcard. Daarna heb je bij de genoemde kabelbedrijven alleen het basis digitale kanalen pakket. Wil je dezelfde abonnementen op de tweede smartcard die je ook al had op de eerste smartcard dan zal je die abonnementen ook weer voor de tweede smartcard moeten afsluiten. Dat is dus het dubbele abonnementsgeld voor twee smartcards of het driedubbele voor drie. En die klanten krijgen geen extra ontvanger in bruikleen.

Je zou dus ook in het meest ongunstige geval kunnen redeneren dat wanneer een UPC klant met alleen een Starter abonnement een tweede UPC mediabox neemt deze twee keer het Starter abonnement a 3 euro betaald en 1 euro meer betaald voor de extra UPC mediabox. Bij een duurder eerste abonnement wordt die redenatie bij UPC voordeliger.

Begrijp me overigens niet verkeerd, ondanks die smerige afzetterij van de Irdeto kabelbedrijven voor twee of meer smartcards heb ik persoonlijk nog altijd liever wat keuze vrijheid voorwat betreft de te gebruiken ontvanger dan dat het kabelbedrijf die keuze voor mij maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Nog even ter verduidelijking hoe zo'n update in z'n werk gaat lees in het FAQ van Chelloo forum hier.

Maar nu ook nog even hier;

#1 Geforceerde software-update, hoe werkt dat?
Als je mediabox flink is vastgelopen, of als je een software-update hebt gemist kun je de mediabox hard resetten middels een geforceerde software-update.

Je kunt een software-update als volgt forceren:
- Houdt knop X ingedrukt terwijl je de mediabox van de stroom afhaalt.
- Blijf knop X ingedrukt houden, en steek de stekker weer in het stopcontact.
- Wacht totdat er op je beeld "Software upgrade in process" staat, en laat knop X los.

knop X:
Bij zwarte mediabox is dit de Ch- op de mediabox.
Bij de zilverkleurige mediabox is dit het 'pijltje naar links'-knop (derde knop van rechts) op de mediabox.
Bij de HDTV mediabox is dit het 'pijltje naar links'-knop (derde knop van rechts) op de mediabox.

#2 Reset of software-update lost het probleem niet afdoende op?:
Zet de mediabox terug naar fabrieksinstellingen.
- Menu =>
- Instellingen =>
- Fabrieksinstellingen =>
- Pincode 0000 (indien niet veranderd) - OK =>
- Mediabox opnieuw installeren met de juiste activeringscode.

#3 Probleem is erg hardnekkig.:
Probeer het met de combinatie reset / fabrieksinstellingen / software-update.
- Stekker eruit.
- Stekker erin en zet de mediabox terug naar de fabrieksinstellingen.
- In het installatiemenu dat nu komt, kies Nederlands -> OK, geef je ipv de activeringscode die bij je woonplaats hoort 000 in.
- Laat de mediabox zenders zoeken. Die vind hij uiteraard niet.
- Trek nu de stekker eruit.
- Nu doe je een software-update, dus druk knop X in. Stop nu de stekker weer in het stopcontact. Laat knop X pas los als er op het tv scherm komt te staan: "Softwareupgrade in progress" [/li][/list]
- Nadat de upgrade klaar is de mediabox aanzetten (upc knop) en de installatie normaal uitvoeren. Dus Nederlands - OK - activeringgscode van je woonplaats - zenders zoeken.

Door een slechte aanleveringen van de laatste update had ik ook problemen met mijn gewone Thomson box uiteindelijk door optie 3 opgelost! De eerste twee hadden geen effect.

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:00

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Weet iemand nou hoe dat precies zit met Uitzending gemist? Uiteindelijk lijkt het in Leeuwarden (173) ook te werken, althans: ik krijg een uitgebreid menu onder On Demand, en kan dan ook voor Uitzending gemist kiezen. Alleen: ik krijg dan allemaal schermen waarin staat dat ik me moet abonneren op een pakket, en daar staan links en rechts bedragen achter.
Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe zit het met uitzending gemist voor andere zenders?
Bij mij kan ik alleen maar dingen kiezen uit NL 1 2 of 3.
Geen publieke zenders. Waarom is dit? Zo heb je nog niets eraan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:07:
En hoe zit het met uitzending gemist voor andere zenders?
Bij mij kan ik alleen maar dingen kiezen uit NL 1 2 of 3.
Geen publieke zenders. Waarom is dit? Zo heb je nog niets eraan..
Omdat uitzendinggemist.nl ook van de publieke omroepen is. UPC maakt daar gebruik van. RTL heeft sinds kort een eigen uitzending gemist dienst, maar daar heeft UPC nog geen overeenkomst mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Kijk ! Eindelijk een update op mijn DVR box gehad vorige week.
Ik heb nu eindelijk mijn reminder-functie weer terug, en het DVR-menu is ook iets veranderd.
Goede zaak :) Heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

wingsofgold schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:53:
Is er hier iemand met een samsung tv die het voor elkaar heeft gekregen om een UPC mediabox te bedienen met de samsung afstandsbediening van de tv?
Ik heb namelijk een samsung LE32R82 en een UPC thomson mediabox en wil dus alleen de afstandsbediening van samsung gebruiken voor de bediening.
Ik neem aan dat dit mogelijk moet zijn, maar ik weet niet wat de code is.
Dit zou ik ook graag weten! Wil van de Samsung afstandbediebning graag een beetje een universele maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Al mensen in 010-zuid waar On Demand werkt? Ik krijg een blauw scherm met Even Geduld, terwijl er op de achtergrond het Geen Toegang scherm knippert :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SeatRider schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:09:
Al mensen in 010-zuid waar On Demand werkt? Ik krijg een blauw scherm met Even Geduld, terwijl er op de achtergrond het Geen Toegang scherm knippert :S
Staat je regiocode wel goed (R'dam is 221 iirc)?
En heb je wel redelijk nieuwe software in die box (2.1 minimaal)?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

SeatRider schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:09:
Ja hoor,

Verwijderd

@dion
Ik wil een 2e box erbij nemen.
Voor die 2 euro extra erbij per maand, kan ik dan ook pauzeren en opnemen met deze box?
Of hebben ze alleen maar "normale" 2e boxen?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
Ze hebben alleen normale boxen. Overigens staat dat gewoon op de site. (Daarnaast, voor 2 euro gaan ze je echt geen DVR mee geven hoor.) Dus, je kunt ook je normale abo omzetten naar eentje met DVR en dan deze gewone als extra erbij nemen.

Ikzelf had gisteren dus weer dat de programma lijst leeg was en opeens de box weer begint met mekkeren om taal instellingen e.d.
Maar weer geforceerd geupdate en de instellingen juist gezet aangezien hij anders geeneens zenders meer vind. Ik zal wel eens kijken in het topic wat de oplossing hiervoor kan zijn.
De kaart heb ik er ook al eens uitgetrokken en weer ingestopt gisteren tijdens het probleem, maar dat hielp niets.

• coffey
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 19:23
't blijft toch fantastisch, lees meer 'boeken' op GoT dan ik ooit op de middelbare school heb gedaan. Anyway, heb weer een uurtje zitten lezen in dit topic maar de vraag niet gevonden.

Waarom heeft de basis mediabox van upc geen hdmi uit die ik aan m'n tv kan koppelen. Alhoewel ik geen HD pakket heb zou 't toch nog steeds beter zijn als ik mijn digitale signaal uit de WCD via de decoder ook digitaal naar m'n tv kan sturen. Scart (RGB) blijft toch analoog en dus kwaliteitsverlies of zie ik dit verkeerd.

Thanks for the response, ;)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
Tja, waarom? Vraag het aan UPC.
Denk dat dit voor hen gewoon de voordeligste keuze is geweest.

Het zou voor ons (de consument) veel handiger zijn om ook de keuze te hebben om gebruik te kunnen maken van andere Set top boxen, maar dat is gewoon een keuze van UPC.
Jammergenoeg is er maar weinig anders wat je kunt kiezen. Ikzelf vind het niet zo handig om bijvoorbeeld een schotel op het dak te hebben. Nou ja, als ik alle tv's in huis aan zou kunnen sluiten zou ik er niet eens meer over nadenken en gewoon daar meteen voor gaan, maar ok.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

coffey schreef op donderdag 27 september 2007 @ 02:33:
't blijft toch fantastisch, lees meer 'boeken' op GoT dan ik ooit op de middelbare school heb gedaan. Anyway, heb weer een uurtje zitten lezen in dit topic maar de vraag niet gevonden.

Waarom heeft de basis mediabox van upc geen hdmi uit die ik aan m'n tv kan koppelen. Alhoewel ik geen HD pakket heb zou 't toch nog steeds beter zijn als ik mijn digitale signaal uit de WCD via de decoder ook digitaal naar m'n tv kan sturen. Scart (RGB) blijft toch analoog en dus kwaliteitsverlies of zie ik dit verkeerd.

Thanks for the response, ;)
Hetzelfde vroeg ik me ook af toen mijn collega zijn nieuwe flatpanel van een beter signaal dan analoog wilde voorzien maar niet direct wilde kiezen voor het HD-pakket.
Omdat met de NIET HD-abonnementen idd geen HDMI ontvanger wordt geleverd (volgens de UPC website) heb ik UPC maar eens even gebeld.
Daar werd door de medewerker bevestigd dat de HDMI aansluiting bij weergave van SD kanalen inderdaad een "beter" beeld zal geven maar er werd ook direct verteld dat niet gekozen kon worden voor de HDMI ontvanger i.c.m. een van de SD pakketten.
Op mijn vraag "waarom niet?" kreeg ik het simpele antwoord "die keuze is gewoon niet mogelijk".
Op mijn vraag wat er zou gebeuren met de HDMI ontvanger als een HD abonnement op een later moment wordt omgezet in een standaard SD abonnement kreeg ik het (voorspelbare) antwoord dat de ontvanger dan zal worden uitgewisseld.

Testing, one, two ...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Daar werd door de medewerker bevestigd dat de HDMI aansluiting bij weergave van SD kanalen inderdaad een "beter" beeld zal geven maar er werd ook direct verteld dat niet gekozen kon worden voor de HDMI ontvanger i.c.m. een van de SD pakketten.
Dat hangt er maar vanaf...

Als je via HDMI een SD-input krijgt gaat je TV de boel digitaal upscalen. Dat kan goed gebeuren, dan heb je zonder meer een beter beeld dan met een analoge (SCART) aansluiting, maar er zijn ook TVs die er werkelijk een bende van maken (artefacten die lijken op te erg gecomprimeerde JPEGs). Natuurlijk is dat gevaar ook aanwezig bij upscalen van SCART ingang, maar soms worden de ingangen anders geupscaled (bijvoorbeeld door het analoge SCART PAL signaal gelijk met een raster op native resolution te sampelen).

Dus alleen als je digitale upscaling goed gaat heb je baat bij HDMI bij SD kanalen. Ik zou schatten dat met ongeveer 1/3 van TVs die ik gezien heb dat dat ook het geval is :'(

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.