UPC Digital TV - Deel 4

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 55.624 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Doen ze dat gratis?
Dat is toch onderdeel van kpn? of zie ik dat verkeerd.

En je vraagt of dit me 1ste aansluitpunt is.
Laat ik het zo zeggen, in de meterkast zie ik echt niets waar een coaxkabel in kan.
Daar doel je toch op? Ik lees hier wel vaker dat het meestal in de meterkast zit..
maar hoe kan ik een coax aansluitpunt vinden in mijn meterkast??

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 11:35 ]

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:32:
Doen ze dat gratis?
Dat is toch onderdeel van kpn? of zie ik dat verkeerd.

En je vraagt of dit me 1ste aansluitpunt is.
Laat ik het zo zeggen, in de meterkast zie ik echt niets waar een coaxkabel in kan.
Daar doel je toch op? Ik lees hier wel vaker dat het meestal in de meterkast zit..
maar hoe kan ik een coax aansluitpunt vinden in mijn meterkast??
Als je de C12 "groen kabel" wel in de meterkast ziet lopen maar geen aansluitpunt heeft dan is je eerste aansluitpunt waarschijnlijk in de woonkamer.

Zelf had ik hier ook wat problemen met de WCD doos van UPC en toen gebeld.
Ze sturen dan een monteur langs die gratis de WCD doos komt vervangen.

Denk dat dit de beste oplossing voor je zou zijn, Helaas heb ik zelf geen WCD met F-connecters van UPC er voor terug gekregen. Maar probleem was wel opgelost en daar gaat het uiteindelijk om.

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Ik kijk nog steeds TV via het analoge signaal. Ik woon in R'dam, en voor zover ik weet kan ik alleen van UPC TV (analoge & digitale) signalen krijgen.

Nu heb ik wat vragen over digitale TV van UPC, kdenk dat ik er al redelijk antwoord op heb (door de meeste posts van deze & afgelopen topics te lezen), maar niet zeker:

1) Levert digitale TV ook betere beeldkwaliteit op voor de 'gewone' zenders?
2) Kan ik digitale TV kijken/krijgen zònder zo'n media box van UPC te moeten gebruiken?

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

nitpicker schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:58:
Ik kijk nog steeds TV via het analoge signaal. Ik woon in R'dam, en voor zover ik weet kan ik alleen van UPC TV (analoge & digitale) signalen krijgen.

Nu heb ik wat vragen over digitale TV van UPC, kdenk dat ik er al redelijk antwoord op heb (door de meeste posts van deze & afgelopen topics te lezen), maar niet zeker:

1) Levert digitale TV ook betere beeldkwaliteit op voor de 'gewone' zenders?
2) Kan ik digitale TV kijken/krijgen zònder zo'n media box van UPC te moeten gebruiken?
1) Ja
2) Nee, maar die media box is echt zo slecht nog niet hoor. Wordt alleen een beetje warm ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• nitpicker

nitpicker

uNF

Maar ik heb dus wel een extra ab..

en een niet zo'n mooi (eye-candy) apparaat.

[ Voor 41% gewijzigd door nitpicker op 23-08-2007 14:45 ]

Verwijderd

Nu ik een beetje hebt zitten spelen vind ik 2 grote nadelen.
Bij mijn vriendin hebben ze @Home en die heeft punt 1 wel.

1/ Tijdens het zappen kan je bij @home door op menu (dacht ik) te klikken,
of niet eens.. aan de linkerkant een mooie rij met een zooi zenders te zien.
Je kan hier zo naar toe gaan en erop staan en op ok te drukken.

Bij UPC moet je zender voor zender gaan, zonder dat je kan zien welke zenders je naar toe gaat zappen. Wel kan je bij upc met de speciale knoppen vast verder "lopen" zonder echt te zappen,
maar een mooi overzicht aan de linkerkant heeft UPC niet. Dit vond ik erg makkelijk bij @home en erg overzichtelijk

2/ In de TV-guide een programma selecteren die nog moet beginnen dalijk of morgen,
en dan op opnemen drukken of iets..
Die optie bestaat niet helaas.
Je moet echt ff onthouden hoelaat en waar, en dan een memo maken nog.

:|

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
maak eens een foto van dat @home menu ben benieuwd..

En qua punt 2 : Ik heb de DVR en daar werkt dat natuurlijk wel

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Ik heb ook DVR maar hoe doe jij dat dan?
Als ik op TV-GUIDE druk zie ik alleen maar wat en wanneer iets speelt.
Hoe stel ik dan in van meteen maar opnemen die boel?

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Met de cursor toetsen iets selecteren en dan op de record toets drukken (helemaal links onderaan de AB)

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:20:
1/ Tijdens het zappen kan je bij @home door op menu (dacht ik) te klikken,
of niet eens.. aan de linkerkant een mooie rij met een zooi zenders te zien.
Je kan hier zo naar toe gaan en erop staan en op ok te drukken.
Dat heeft iedere mediabox zo'n beetje die ik ken, behalve de UPC box.

Bij mijn sat box druk je op "list", en dan krijg je inderdaad links een schermpje te zien met
een overzicht van alle zenders, waar je langs kunt scrollen. Je kunt zelfs je favourietenlijst oproepen
en langs die zenders scrollen. Heb je vervolgens je keuze gemaakt dan druk je op "OK" en gaat ie naar de zender. Zeer overzichtelijk.

Eer dat UPC hier aan toe is kun je zomaar een jaar of twee verder zijn. Ze hebben het immers pas net voor elkaar gekregen om het klokje op de display te laten werken. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 17:10 ]

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

favorietenlijst is bij UPC ook mogelijk. Bovendien weet je wel waar alle zenders zitten dacht ik zo na een paar keer of niet? :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• nitpicker

nitpicker

uNF

Watvoor "beeld" komt er uit de media box? Ik bedoel, doet de media box nog andere dingen met het beeld dan de digitale signalen omvormen naar beeld en geluid? Zoals uitrekken naar 16:9 oid?

En wat betekend in het Royaal pakket dat ik Discovery HD en NG HD krijg? Want er is geen HDMI overdracht bij dat pakket.. alleen bij het HDTV pakket (wat ik wel erg duur vind). HD TV kan toch niet over een SCART kabel?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beeld wat eruitkomt is gewoon 576i PAL in RGB en composite.

"Breedbeeld" is bij PAL puur een vlaggetje, het blijft 720 breed, de vraag is alleen welke vorm de pixels hebben. Dat vlaggetje kan idd ingesteld worden (settings: 4:3, 16:9 (breed) en "plat").

Mbt HD zenders: geen idee, heb zelf geen Royaal. Ik zou zeggen kijk naar die kanalen en zie of er iets te zien valt :z

Oslik blyat! Oslik!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Volgens mij wordt er bij "breed" meer beeldinformatie meeverzonden (anamorfe breedbeeld) dan bij "plat". Bij plat is het volgens mij standaard letterboxed (4:3 met zwarte balken boven en onder).

Althans... dat lijk ik waar te nemen...
Op mijn Sony KDL-40X2000 kan ik bij PAP (picture and picture) zien wat het beeldframe is.
Als ik de box instel op "plat" dan is het frame 4:3 met zwarte balken boven en onder en bij "breed" is het frame beeldvullend breed (uitgetrokken anamorf PAL signaal).

Kunnen anderen dit misschien ook testen en vertellen of ik het juist zie? (mijn waarneming hoeft nog niet te betekenen dat het zo is...)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

schnumi schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:05:
favorietenlijst is bij UPC ook mogelijk. Bovendien weet je wel waar alle zenders zitten dacht ik zo na een paar keer of niet? :)
Jij en ik wel, m'n moeder heeft daar wat meer moeite mee, om maar niet te spreken over oma en opa. En zenders waar ik niet vaak kom weet ook ik niet uit m'n hoofd.
Een druk op de knop om vervolgens een zenderlijstje in beeld te krijgen waar je met de up-/down knop langs kan scrollen is daarom wel zo fijn.

Wat betreft "favourietenlijst". Hiermee bedoelde ik dat ik bij m'n sat decoder die lijst met één druk op de knop op kan vragen, naar de zender van keuze kan scrollen, en 'm op kan zetten.
Bij UPC kun je alleen maar zappen door je favourietenlijst (je moet dus zender voor zender door zappen).

Via de TV-guide kan het gek genoeg wel, scrollen langs een zenderlijst. Maar dat is veel te omslachtig/duurt te lang.

Verwijderd

The_Sukkel schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 20:11:
Volgens mij wordt er bij "breed" meer beeldinformatie meeverzonden (anamorfe breedbeeld) dan bij "plat". Bij plat is het volgens mij standaard letterboxed (4:3 met zwarte balken boven en onder).

Althans... dat lijk ik waar te nemen...
Klopt. Echte (anamorfe) breedbeelduitzendingen hebben simpelweg meer beeldlijnen als je de mediabox op "breed 16:9" hebt staan. Voor breedbeeld tv's de enige juiste stand.

(ik wil de mensen niet de kost geven die 'm op "plat" hebben gezet, omdat ze een "platte" tv hebben. :) Ze missen zo echter wel 30% resolutie. Hoe UPC er in Godsnaam op kwam om de term "plat" te gebruiken voor letterboxed is mij een raadsel. :)
Maar ach, zo is er wel meer onlogisch in UPC-land. Wat dacht je van de HDTV box, die staat standaard op 4:3. Alsof mensen met een 4:3 tv een HDTV box zouden bestellen... :/ )

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 20:35 ]

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Ik wil graag een tweede UPC box op mijn slaapkamer aangezien ik nu een beamer heb en ja ik heb de startpost gelezen :*)

Maar ik had het idee om gewoon een upc box op het adres van een famililid te bestellen en dan deze gewoon bij mij aan te sluiten. Volgensmij moet dit gewoon kunnen aangezien de decoder niks anders doet dan dan het analoge signaal omvormen.

Weten jullie misschien of dit gaat werken?

[ Voor 4% gewijzigd door Mastasidaz op 23-08-2007 20:43 ]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Werken:

Technisch ja, als de familielid in de buurt woont gaat het werken, mits je bekabeling goed genoeg is om het signaal op slaapkamer in orde te krijgen.
Administratief: het is vragen om problemen als jij het gebruik en hij de rekeningen krijgt. Stel je bestelt een film, of je bestelt een pakket erbij, hou je hem goed genoeg op de hoogte? Bovendien stuurt UPC alleen monteurs naar het thuisadres van de betalende klant. Als er dus iets mis is met die box moet je dat ding dan ook naar je familielid verplaatsen voordat er wat mee gedaan kan worden.

Maar goed, UPC komt schijnbaar binnenkort met de mogelijkheid om gewoon op je eigen adres een tweede box aan te vragen. Lijkt me handiger daarop te wachten.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:05:
[...]
Eer dat UPC hier aan toe is kun je zomaar een jaar of twee verder zijn. Ze hebben het immers pas net voor elkaar gekregen om het klokje op de display te laten werken. :+
Ik zeg niks :)

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:05:
Dat was inderdaad wel opmerkelijk ja. Weet iemand hier waarom het zo moeilijk was om die display aan de gang te krijgen? Moest er van een proprietary protocol gebruik gemaakt worden wat de originele fabrikant niet vrij wilde geven? Heeft UPC maanden en tientallen top-technici erop gezet om het protocol tussen de controller en de display te reverse-engineeren?

Ze waren er kennelijk wel zeer blij over dat ze hem eindelijk aan de praat hadden. Ik kreeg een folder in de bus met heel triomfantelijk erin dat UPC binnenkort met gave nieuwe features zou komen, zoals een... werkende display! :|

Ben eigenlijk wel heel benieuwd wat hier nu het verhaal achter is ;)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Mastasidaz schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 20:33:
Klopt, dat kan prima werken, mits die andere abonnee niet te ver weg woont. Als je de box in een andere regio aansluit dan waar het abonnement is geregistreerd kan het met VOD problemen geven. Maar als diegene in de buurt woont moet dat gewoon kunnen.

MAAARRRR dan betaal je wel het volle pond natuurlijk! En het zit eraan te komen dat je gewoon een 2e mediabox voor hetzelfde adres kunt aanvragen, voor een lager bedrag. Ik geloof dat er over details verder nog niets over naar buiten gecommuniceerd is, dus ik mag er verder ook niets over zeggen. Mijn advies is iig om daar nog even op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flowerp schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:43:
[...]
Dat was inderdaad wel opmerkelijk ja. Weet iemand hier waarom het zo moeilijk was om die display aan de gang te krijgen? Moest er van een proprietary protocol gebruik gemaakt worden wat de originele fabrikant niet vrij wilde geven? Heeft UPC maanden en tientallen top-technici erop gezet om het protocol tussen de controller en de display te reverse-engineeren?
Ik heb zo'n idee dat ze die mediaboxen "kaal" kopen, zonder fabrikant-ondersteuning voor firmware e.d.. Misschien dat de échte basic zaken zoals aan-/uitzetten wel werkte maar daar heb je het wel zo'n beetje mee gehad. :)
Het moest natuurlijk zo goedkoop mogelijk ;) , en de software schrijven ze zowiezo toch zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flowerp schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:43:
Ze waren er kennelijk wel zeer blij over dat ze hem eindelijk aan de praat hadden. Ik kreeg een folder in de bus met heel triomfantelijk erin dat UPC binnenkort met gave nieuwe features zou komen, zoals een... werkende display! :|
Ah, meerdere features. Een werkend display en een continue tsunami :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Bergen schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:52:
[...]
Klopt, dat kan prima werken, mits die andere abonnee niet te ver weg woont. Als je de box in een andere regio aansluit dan waar het abonnement is geregistreerd kan het met VOD problemen geven. Maar als diegene in de buurt woont moet dat gewoon kunnen.

MAAARRRR dan betaal je wel het volle pond natuurlijk! En het zit eraan te komen dat je gewoon een 2e mediabox voor hetzelfde adres kunt aanvragen, voor een lager bedrag. Ik geloof dat er over details verder nog niets over naar buiten gecommuniceerd is, dus ik mag er verder ook niets over zeggen. Mijn advies is iig om daar nog even op te wachten.
Bedankt voor de info... alleen ik zit nu al 3 maanden zonder tv op m'n kamer :+ en zou graag willen weten of het nu echt binnenkort gaat komen (een paar weken ofzo) of dat het nog een half jaar gaat duren :P... kan je daar misschien een indicatie van geven?

btw... kan je eigenlijk niet zelf gewoon een decoder kopen van bijv. philips of samsung?
Deze lijkt me wel wat:Samsung decoder
Heeft ook HDMI :9

[ Voor 9% gewijzigd door Mastasidaz op 24-08-2007 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:59
Mastasidaz schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 01:00:
[...]
btw... kan je eigenlijk niet zelf gewoon een decoder kopen van bijv. philips of samsung?
Deze lijkt me wel wat:Samsung decoder
Heeft ook HDMI :9
Tuurlijk kun je gewoon een decoder kopen. Wie houdt jou tegen? Of het gaat werken is een andere verhaal. :+

Op dit moment wordt een aantal zenders FTA uitgezonden heb ik vernomen, dus het zou kunnen werken. Echter, voor hoe lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
sylvesterrr schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 08:53:
[...]

Tuurlijk kun je gewoon een decoder kopen. Wie houdt jou tegen? Of het gaat werken is een andere verhaal. :+

Op dit moment wordt een aantal zenders FTA uitgezonden heb ik vernomen, dus het zou kunnen werken. Echter, voor hoe lang?
Inderdaad, UPC schijnt af en toe in diverse regio's FTA uit te zenden. De loewe TV van een kennis van me heeft een kort poosje gewerkt met de ingebouwde DVB-C tuner, en toen ineens was het over...

Ik snap dat de UPC medewerkers hier deze discussie liever niet willen, maar wat zou de legaliteit zijn in Nederland van een poging om de box 'gewoon' te kraken, en dan met als enige doel om een eigen decoder te kunnen gebruiken. Dwz, je behoudt alle encryptie en vereist nog steeds dat de officiële UPC smartcard nodig is, maar sloopt alleen de box koppeling eruit.

Natuurlijk zegt UPC dat het niet mag, maar wat zou de Nederlandse wet hierover zeggen? Niet alles wat volgens een fabrikant niet mag of juist perse moet is natuurlijk ook wettelijk zo.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mastasidaz schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 20:33:
Ik wil graag een tweede UPC box op mijn slaapkamer aangezien ik nu een beamer heb en ja ik heb de startpost gelezen :*)

Maar ik had het idee om gewoon een upc box op het adres van een famililid te bestellen en dan deze gewoon bij mij aan te sluiten. Volgensmij moet dit gewoon kunnen aangezien de decoder niks anders doet dan dan het analoge signaal omvormen.

Je kunt ook de scart op een vhs aansluiten en deze op tuner zetten. Dan kun je het analoge 'digita;e' beeld naar zoveel tv's doorsturen als je wilt, heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Agent-X schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:51:
[...]
Je kunt ook de scart op een vhs aansluiten en deze op tuner zetten. Dan kun je het analoge 'digita;e' beeld naar zoveel tv's doorsturen als je wilt, heb ik ook gedaan.
Je kunt ook gewoon de analoge kabel naar elke tv doorsturen. Kun je nog op elke TV een ander kanaal kijken ook.

In jouw situatie kun je gewoon de goedkoopste kabels gebruiken die er zijn, aangezien kwaliteit blijkbaar geen issue voor jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
flowerp schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:38:
[...]

Je kunt ook gewoon de analoge kabel naar elke tv doorsturen. Kun je nog op elke TV een ander kanaal kijken ook.

In jouw situatie kun je gewoon de goedkoopste kabels gebruiken die er zijn, aangezien kwaliteit blijkbaar geen issue voor jou is.
Geeft de analoge uitgang van de box al het 'digitale' kanaal mee dan?

Ik heb een dikke breedbeeld tv en merk bijna geen verschil qua kwaliteit dus als je geen hdtv hebt is het een mooie manier om je opgenomen dingen of speciale kanalen op bed of elders te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Agent-X schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:15:
[...]
Geeft de analoge uitgang van de box al het 'digitale' kanaal mee dan?
-het- digitale kanaal? Je bedoelt denk ik de verschillende zenders die alleen in het digitale pakket zitten. Dat is natuurlijk wel zo, die zul je inderdaad niet hebben.

Maar zeg nou eerlijk, die oplossing die jij voorstelt is toch behoorlijk behelpen. Het hele huis naar het zelfde kanaal kijken in belabberde kwaliteit? 't zou niet mijn ding zijn, maar als 't jou gelukkig maakt dan is dat natuurlijk jouw recht ;)
Ik heb een dikke breedbeeld tv en merk bijna geen verschil qua kwaliteit dus als je geen hdtv hebt
HDTV heeft er niets mee te maken. De standaard box geeft sowieso geen HDTV signaal uit, zelfs niet eens een digitaal signaal (wat in principe ook los staat van HDTV, maar in de praktijk hebben SD schermen een analoge aansluiting en HD schermen een digitale zoals HDMI of DVI).
is het een mooie manier om je opgenomen dingen of speciale kanalen op bed of elders te bekijken.
Het is manier, maar of het een -mooie- manier is betwijfel ik. Van een redelijk zuiver RGB signaal, naar een ruiserig, color bleedend CVBS signaal? Zelfs zonder bril (en dan zie ik echt niet scherp), zie ik daar nog wel het verschil tussen :P

[ Voor 38% gewijzigd door flowerp op 25-08-2007 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Ik ben wat sneller tevreden dan denk ik :)
Het is alleen zo opgesteld zodat ik op een tv via het video kanaal de dvr krijg (of xbox als media center die ook op de dvr zit). Ik weet niet of je scart kunt splitten dan is het eventuele probleem in zijn geheel opgelost.

Ik had het eerst direct via scart (op de grote tv) en via de vhs zie ik zelfs van dichtbij weinig verschil. Works for me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Agent-X schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:01:
(of xbox als media center die ook op de dvr zit).
Offtopic, maar dat is bijna heiligschennis :X ;)
Ik weet niet of je scart kunt splitten dan is het eventuele probleem in zijn geheel opgelost.
Dit kun je eigenlijk niet zo uitdrukken. Scart is een verzameling van signalen; RGB, S-Video en CVBS. Er zijn zeker wel RGB splitsers, maar die zijn voornamelijk voor VGA signalen (=RGB met een minimale hor. frequentie van 31Khz). Ook is een RGB signaal niet geschikt om getransporteerd te worden over grote afstanden.
Ik had het eerst direct via scart (op de grote tv) en via de vhs zie ik zelfs van dichtbij weinig verschil.
Dan heb je of extreem slechte ogen, of je stuurt of pakt simpelweg het verkeerde signaal uit de scart connector. "direct via scart" is een non-term eigenlijk. Voor een goede kwaliteit moet je RGB versturen en je TV moet staan op RGB ontvangen.

Als jij geen verschil ziet denk ik dat je mediabox op "standard" i.p.v. "high (RGB)" hebt staan. Je mediabox stuurt dan een redelijk slecht CVBS signaal uit, zodat je inderdaad geen verschil ziet met hetgeen je VCR produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Ik zal eens kijken of ik die output kan aanpassen. Is het wel raadzaam om de scart op een korte afstand te splitten naar de vcr en de tv?

Ik zal voor de zekerheid ook eens anderen er naar laten kijken voor een snd opinion ;)

iig bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Agent-X schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:22:
Ik zal eens kijken of ik die output kan aanpassen. Is het wel raadzaam om de scart op een korte afstand te splitten naar de vcr en de tv?
Een gewone VCR (vhs of svhs) kan geen RGB aan. Bij mijn weten heeft alleen een dvhs een RGB in, maar die zijn vrij zeldzaam in NL en zul jij vast niet hebben ;)

De UPC media box stuurt in principe of de RGB signalen aan, of het CVBS signaal. Wel is het zo dat sommige apparatuur CVBS gebruikt als de synch voor het RGB signaal, zodat je alsnog beiden tegelijk kan hebben. Ik weet niet op welke manier jij splitst, maar de typische scart splitters geven alleen het CVBS signaal op beiden (gesplitste) uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Ik heb de situatie getest met een veel goedkopere vcr en kreeg belabberde kwaliteit.

Wat voor mij een oplossing zou zijn is wanneer ik de tv, zoals gebruikelijk, gewoon met de scart voed, en dan het zelfde signaal aan de vcr geef (kan ik splitten?), wat voor kwaliteitsbeperking dit dan ook met zich mee zou brengen voor het signaal via de vcr. Kan dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus het royaal DVR pakket,
wanneer ik op "on demand" druk, geeft hij aan dat dit niet beschikbaar is.
Hebben jullie dit ook?

En waarom heeft de box een USB ingang?
Kan ik hem aan de pc hangen? en zo het opgenomen beeldmateriaal kopieeren naar mijn pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
op je eerste vraag kan ik je antwoord geven dat je even op chello gebruikers forum moet lezen. Maar komt erop neer dat dvr pas vanaf begin september nieuwe on demand zou moeten werken maar precieze details raadpleeg helpdesk upc of kijk daar in de topics.
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 08:09:
Ik heb dus het royaal DVR pakket,
wanneer ik op "on demand" druk, geeft hij aan dat dit niet beschikbaar is.
Hebben jullie dit ook?

Kan ik hem aan de pc hangen? en zo het opgenomen beeldmateriaal kopieeren naar mijn pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
dit kun je wel inderdaad met de "Guide" toets hiervoor hoef je niet persee naartoe via de "Guide" knop maar sneller werkt het door de "Info" toets waarmee je huidige en volgende programma van de zender in beeld krijgt die je op dat moment ziet. Gebruik nu pijltje naar links en rechts om programma's te zien van andere zenders terwijl je wel op huidige kanaal blijft. Zie ook de handleiding van upc.nl op pagina 11. Wil je desbetreffend programma/zender kijken dan druk je op "OK" en de box switch naar dat kanaal. :*) Beter zou nog inderdaad zijn als je een lijstje te zien krijgt van je favorietenlijst zodat je nog sneller naar zenders kun scrollen zonder de programma info. Het wachten is ook nog op de sorterings functie van de favorieten. |:(
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 20:26:
[...]

Jij en ik wel, m'n moeder heeft daar wat meer moeite mee, om maar niet te spreken over oma en opa. En zenders waar ik niet vaak kom weet ook ik niet uit m'n hoofd.
Een druk op de knop om vervolgens een zenderlijstje in beeld te krijgen waar je met de up-/down knop langs kan scrollen is daarom wel zo fijn.

Wat betreft "favourietenlijst". Hiermee bedoelde ik dat ik bij m'n sat decoder die lijst met één druk op de knop op kan vragen, naar de zender van keuze kan scrollen, en 'm op kan zetten.
Bij UPC kun je alleen maar zappen door je favourietenlijst (je moet dus zender voor zender door zappen).

Via de TV-guide kan het gek genoeg wel, scrollen langs een zenderlijst. Maar dat is veel te omslachtig/duurt te lang.

[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 27-08-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Heb nu een tijdje dtv, gewoon de goeikoopste, maar ik ben dus echt heul blij met 13th street he! veel hitchcock films enzo, geweldig!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:09

d0s

sssst

Ik heb de nieuwe DVR gisteren aangesloten maar kreeg telkens melding dat de installatie nog voltooid zou moeten worden. Even googelen leerde me dat het 3 dagen zou duren voordat deze activering gedaan zou worden.

Ik natuurlijk geen geduld en even gebeld met de helpdesk, ze konden hem meteen activeren, wel gunstig dus..

Ik heb ook nog niet het nieuwe VOD (regio Nijmegen).

Verder vraag ik me ook af of er in de toekomst iets met de USB aansluiting mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:44:
Omdat de andere aansluitingen zich anders eenzaam zouden voelen? :?
Ja. Nee. Je kunt 'm dus prima aan de pc hangen, maar of je er iets mee kunt?

[ Voor 9% gewijzigd door Mawlana op 27-08-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
sylvesterrr schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:10:
Je kunt 'em ook aan de kapstok hangen :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Bergen schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:52:
[...]
En het zit eraan te komen dat je gewoon een 2e mediabox voor hetzelfde adres kunt aanvragen, voor een lager bedrag. Ik geloof dat er over details verder nog niets over naar buiten gecommuniceerd is, dus ik mag er verder ook niets over zeggen. Mijn advies is iig om daar nog even op te wachten.
http://www.upc.nl/televisie/extra_mediabox

Ik heb de startpost inmiddels bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:10:
Yohan schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:12:
Je kunt 'em ook aan de kapstok hangen :P
En ik ga de mijne binnenkort aan de wilgen hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:51
'Damn wat duur... bij Tele2 ben je maar 1malig 49eur kwijt..

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Als extra mediabox leveren wij alleen de Standaard UPC MediaBox
Stelletje *)@^#)(*#()*^#*)(^&*( dictators! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
flowerp schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:31:
[...]

Stelletje *)@^#)(*#()*^#*)(^&*( dictators! :(
Misschien even leuke vraag aan de UPC medewerkers.
Als je nog de oude extra channel pakket hebt en je wilt toch een 2e ontvanger erbij klopt het dan dat je automatisch overgaat naar de nieuwe pakket met dus de nieuwe prijs waardoor je contract weer opnieuw 1 jaar ingaat vanaf de datum van aanvraag 2e box?

[ Voor 5% gewijzigd door Mabili op 28-08-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Mabili schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:56:
[...]

Als je nog de oude extra channel pakket hebt en je wilt toch een 2e ontvanger erbij klopt het dan dat je automatisch overgaat naar de nieuwe pakket met dus de nieuwe prijs
De extra mediabox is alleen mogelijk in combinatie met de volgende televisie pakketten: Starter, Starter met DVR, Royaal, Royaal met DVR, Family, Family met HDTV en Totaal.
Ik lees hier dat je je pakket *expliciet* moet laten omzetten alvorens je de Extra mediabox kunt aanvragen, het is immers een voorwaarde.
waardoor je contract weer opnieuw 1 jaar ingaat vanaf de datum van aanvraag 2e box?
http://www.upc.nl/televisie/digitale_televisie/Starter
http://www.upc.nl/televisie/digitale_televisie/Royaal
http://www.upc.nl/televisie/digitale_televisie/Starter_DVR
http://www.upc.nl/televisie/digitale_televisie/Royaal_DVR

Ik zie op alle vier de pagina's "Per maand opzegbaar" staan. :o Is dat een antwoord op je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
sylvesterrr schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:03:
[...]

[...]

Ik lees hier dat je je pakket *expliciet* moet laten omzetten alvorens je de Extra mediabox kunt aanvragen, het is immers een voorwaarde.

[...]

http://www.upc.nl/televisie/digitale_televisie/Starter
http://www.upc.nl/televisie/digitale_televisie/Royaal
http://www.upc.nl/televisie/digitale_televisie/Starter_DVR
http://www.upc.nl/televisie/digitale_televisie/Royaal_DVR

Ik zie op alle vier de pagina's "Per maand opzegbaar" staan. :o Is dat een antwoord op je vraag?
Dat is inderdaad een antwoord maar zo voorkom je hoop ik dat anderen het ook gaan vragen ;)
Maar heb je het volgende ook dan gezien?
http://www.upc.nl/pdf/Ove...en_UPC_DigitalTV_0607.pdf
Dit houd in mensen die dus voor 8 maart 2007 de extra channel pack hebben afgesloten toch een jaar contract hebben. maar heb je deze pakket nou na 8 maart 2007 afgesloten dan is het per maand opzegbaar 8)7

Dus is het voor de mensen die de extra channel pack hebben afgesloten voor 8 maart handiger over te stappen naar het nieuwe pakket. Vaag maar goed het zou voor deze groep dus alleen maar beter zijn als ze onder de nieuwe voorwaarden in combinatie 2e ontvanger komen te vallen.

Daarbij is het zo heb je een abbo op Film1 bijvoorbeeld en deze afgesloten voor de huidige UPC actie dan zit je er ook een jaar aan vast. pfff al die acties maken het er niet makkelijker op of ik lees het niet goed.

@hieronder,
sylvesterrr schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:14:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen. Wel weet ik dat wanneer je nu een abonnement op Film1&Sport1 neemt (http://www.upc.nl/televis...port1/?campaignID=DTV1241), dit abonnement maandelijks opzegbaar is. :)
Klopt maar dit is een actie.
Zo zit ik wel in de overweging om gewoon over te gaan naar Familie met HDTV omdat mijn abbo dan wel overgaat naar per maand opzegbaar ipv per jaar.

[ Voor 56% gewijzigd door Mabili op 28-08-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Mabili schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:11:
[...]
Daarnaast is het wel zo mocht je Film1 of Sport1 of samen hebben afgesloten dan is het wel voor 1 jaar.
Dat durf ik niet te zeggen. Wel weet ik dat wanneer je nu een abonnement op Film1&Sport1 neemt (http://www.upc.nl/televis...port1/?campaignID=DTV1241), dit abonnement maandelijks opzegbaar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:18:
[...]

'Damn wat duur... bij Tele2 ben je maar 1malig 49eur kwijt..
4 euro per maand wat UPC vraagt is gewoon pure diefstal. Die box kost voor hen echt niet meer dan
pak 'm beet 30 euro inkoop, wil zeggen dat je 'm binnen 8 maanden "afbetaald" hebt. Na deze "virtuele" afbetaling moet je echter nog een jaartje of 6-8 (=geschatte levensduur box)
doorbetalen. Een eenvoudig rekensommetje laat dan het volgende zien: 7 jaar, maal 4 euro per maand, maakt 336 euro.

Voor die 336 euro koop ik bij @Home bijna 4(!!!!) mediaboxen die gewoon je eigendom zijn.

Met deze flauwekul van UPC ga ik dus niet meedoen, en noodzaakt mij gewoon om illegale praktijken toe te gaan passen om een digitaal signaal in de slaapkamer te krijgen. Jammer voor jullie, UPC.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 02:24:
[...]

4 euro per maand wat UPC vraagt is gewoon pure diefstal. Die box kost voor hen echt niet meer dan
pak 'm beet 30 euro inkoop, wil zeggen dat je 'm binnen 8 maanden "afbetaald" hebt. Na deze "virtuele" afbetaling moet je echter nog een jaartje of 6-8 (=geschatte levensduur box)
doorbetalen. Een eenvoudig rekensommetje laat dan het volgende zien: 7 jaar, maal 4 euro per maand, maakt 336 euro.

Voor die 336 euro koop ik bij @Home bijna 4(!!!!) mediaboxen die gewoon je eigendom zijn.

Met deze flauwekul van UPC ga ik dus niet meedoen, en noodzaakt mij gewoon om <edit> tweak <einde edit> ;) praktijken toe te gaan passen om een digitaal signaal in de slaapkamer te krijgen. Jammer voor jullie, UPC.
Kun je de 'tweak' hier posten? Hoe kunnen we dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 02:24:
[...]

Met deze flauwekul van UPC ga ik dus niet meedoen, en noodzaakt mij gewoon om illegale praktijken toe te gaan passen om een digitaal signaal in de slaapkamer te krijgen. Jammer voor jullie, UPC.
Eigenlijk wel raar ja, de eerste mediabox kost volgens mij niet veel meer dan 2 euro, waarom zou de tweede dan zoveel duurder moeten zijn?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Van die 2e box vind ik inderdaad niet netjes en ook vreemd te noemen.

2e box = 3,95 p.mnd bovenop je analoge + digitale pakket.

Let's say dat je nu het Starter pakket afneemt a 2,99 dan betaal je voor je 1e box inclusief abo nog minder dan je 2e losse box???

Naar mijn idee zou een eenmalige aanschaf of 1 euro p/mnd beter in de buurt komen.

Overigens zag ik ook dat je weer 29,99 activeringskosten betaald (helemaal onder hier bijv.) en die weliswaar via formulier op site kunt terugkrijgen maar toch vrij irri. Overigens KPN doet zelfde met de gekochte Digitenne boxen (collega toevallig pas geleden wat gezeur gehad).

Hou het voorlopig lekker bij mn Extra Channel Pack met grijze 'gewone' Thomson box alleen in mn woonkamer.

[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 28-08-2007 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:02:
Naar mijn idee zou een eenmalige aanschaf of 1 euro p/mnd beter in de buurt komen.
2 euro per maand is imho een redelijk bedrag.

Over 7 jaar betaal je dan 168 euro voor de box. Lijkt nog veel voor een box die ongeveer een winkelwaarde van pak 'm beet ~60 euro heeft, maar als ie buiten de garantie kapot mocht gaan ben je bij UPC alsnog gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Over die 2e box:
Film1 en/of Sport1 uitgezonderd, deze Premiums zijn tegen betaling te activeren op de extra mediabox.
Lekker jongens ! Moet ik nóg een Film1 abo nemen voor op mijn slaapkamer ?
Dacht het niet.. Stond op het punt een tweede decoder te bestellen, maar dit is wel erg zuur zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hmm idd....

Vooral het feit dat ik dan dus mijn abbo moet veranderen wat mij al wat extra euro's in de maand gaat kosten en dan behoud ik gewoon dezelfde zenders als nu.... alleen voor een 2de mediabox.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.KeN. schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:12:
Over die 2e box:

[...]

Lekker jongens ! Moet ik nóg een Film1 abo nemen voor op mijn slaapkamer ?
Dacht het niet.. Stond op het punt een tweede decoder te bestellen, maar dit is wel erg zuur zeg.
Ik kan me het wel een béétje voorstellen dat je Film1/sport1 enkel op de eerste box krijgt. UPC is als de dood dat je de 2e box aan de buurman "verhuurt", met daarop ook Film1/Sport1. En dan de kosten lekker delen. ;)

Een 2e box kun je zowiezo wel aan de buurman "verhuren", maar de schade voor UPC wordt wel heel groot als daar ook nog eens film1/Sport1 bij zit.

Ik denk trouwens dat het maximaal mogen hebben van 2 mediaboxen ook met bovenstaande te maken heeft. Anders kun je providertje gaan spelen voor de buurt. ;) Je neemt 20 boxen bij UPC af en "verhuurt" die aan de hele straat voor een tientje per box per maand. En UPC zich maar afvragen waarom jij nog maar hun enige klant bent in de straat waar jij woont. :+
Aan de andere kant vraag ik me af hoe UPC denkt dit probleem op te gaan lossen als analoog ooit mocht stoppen, want gezinnen met bijv. 3 of 4 grote kinderen worden er niet vrolijker van als je slechts 2 mediaboxen kunt nemen.
Deze beperking zal echt een massale doorbraak van digitaal in de weg staan, en een aantal mensen
in de armen van bijv. Tele2 of Digitenne drijven, waar wél meerdere boxen mogen.

(een oplossing zou kunnen zijn dat je als gezinshoofd aan moet tonen hoeveel mensen er bij je thuis wonen, als je meer dan 2 boxen wilt hebben.)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Philflow schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 19:49:
ik kom weer hetzelfde probleem tegen. weer die letters INIT.
opgelost. d.m.v. reset en daarna afstandbediening upc knop indrukken.

[ Voor 50% gewijzigd door Philflow op 28-08-2007 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Argh zit ik eeuwen te wachten op digital.. van alles fout.. EINDELIJK dat pakket binnen... is m'n decoder (volgens mij) stuk.

Heb van alles geprobeerd. Eerst ging de installatie goed. Toen kreeg ik geen activeringssignaal (dus kanalen waren binnen). Ik terug naar fabrieksinstellingen. Signaal was erg zwak ineens. Code invoeren, gaat ie kanalen zoeken *baf*

Zwart beeld :|

Gaat ie resetten! En nu zit ik constant in die loop. Heb ook al de software reset gedaan (links ingedrukt, stroom er af, stroop er op, links loslaten als updatescherm in beeld komt) maar niks mag baten. Moet ik weer een monteur hebben! aaarghhhh

Iemand die de symptomen herkent en kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:59:
Deze beperking zal echt een massale doorbraak van digitaal in de weg staan, en een aantal mensen
in de armen van bijv. Tele2 of Digitenne drijven, waar wél meerdere boxen mogen.
En gaan er vervolgens hele straten gebruik maken van die ene Digitenne aansluiting? |:(

UPC ziet echt spoken. :(

En vertel me eens UPC, waarom dwingen jullie me nou weer om als 2de box alleen het standaard model te mogen nemen? Zit daar nog echt een gedachte achter of vinden jullie het gewoon leuk om mensen willekeurige beperkingen op te leggen (als een soort machtsvertoon)?

Als ik nu 2x een DVR wil, zodat ik zowel boven als beneden kan time-shiften:

Waarom mag ik dat niet van jullie???

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flowerp schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:35:

Waarom mag ik dat niet van jullie???

:(
Omdat UPC er mee weg komt uiteraard. Zodra er een concurrent bij komt kan alles, dan krijg je gratis een 2e DVD-R box!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
zit ook met zelfde probleem. Gisteravond was het helemaal drama heb ook alle onderstaande zaken geprobeerd maar mocht niet baten. Spul draait hier al sinds december '05. Denk dat mn grijze Thomson er niet meer zo'n zin in heeft. morgenavond monteur langs en evt. omwisselen voor zwarte Thomson box.

1# Zilveren MediaBox:
1. Stekker er uit halen
2. Pijltje naar links/rechts op MediaBox ingedrukt houden
3. Stekker weer in stopcontact
4. Pijltje naar links/rechts op MediaBox los laten nadat de melding 'Softwareupgrade in progres' op het beeld verschijnt
5. MediaBox gaat nu software upgraden (te zien aan oranje ledje naast envelopje)

2# - Terug naar fabrieksinstellingen:
menu =>
instellingen =>
fabrieksinstellingen =>
pincode 0000 (indien niet veranderd) - OK =>

3# kanaal 999 gecheckt dmv rode knop.
Alles was aangeduid met "Goed"
apNia schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:35:
Argh zit ik eeuwen te wachten op digital.. van alles fout.. EINDELIJK dat pakket binnen... is m'n decoder (volgens mij) stuk.

Heb van alles geprobeerd. Eerst ging de installatie goed. Toen kreeg ik geen activeringssignaal (dus kanalen waren binnen). Ik terug naar fabrieksinstellingen. Signaal was erg zwak ineens. Code invoeren, gaat ie kanalen zoeken *baf*

Zwart beeld :|

Gaat ie resetten! En nu zit ik constant in die loop. Heb ook al de software reset gedaan (links ingedrukt, stroom er af, stroop er op, links loslaten als updatescherm in beeld komt) maar niks mag baten. Moet ik weer een monteur hebben! aaarghhhh

Iemand die de symptomen herkent en kan helpen?

Verwijderd

Waarom werkt bij de meeste UPC on Demand wel?
Hier in Rotterdam zie ik nog steeds dat het niet beschikbaar is.
En uitzending gemist zie ik ook nergens...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 08:23 ]

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hier in Rotterdam centrum doet VoD (o.a. uitzending gemist) het sinds enkele weken wél.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Appart.. op het chelloo forum melden ook verschillende gebruikers zich met dit probleem?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:28:
Appart.. op het chelloo forum melden ook verschillende gebruikers zich met dit probleem?
eerder had ik ook een menu waar ik de tv-guide kon opvragen en nog een aantal zaken. Nu heb ik in het menu nog maar 1 keuze en dat is instellingen ofzo. Wat is hier veranderd? Beter nog wat kan ik eraan doen om er voor te zorgen dat ik wel weer bij mijn tvgids kan......

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 08:31 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

The_Sukkel schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:24:
Hier in Rotterdam centrum doet VoD (o.a. uitzending gemist) het sinds enkele weken wél.
Hier (Kop van zuid) ook nog geen VoD. Doos lijkt niet te reageren als ik dat in het menu selecteer.

Verwijderd

Ligt dus aan het deel van Rdam.. ik zit ook in zuid namelijk.
Hoelang gaat dit geintje nog duren :(

Verwijderd

Hier ook Zuid (postcode 3085) maar VoD werkt sinds een week of 2 perfect. (ik heb de HDTV mediabox)

Voor diegene bij wie het niet werkt; probeer eens een geforceerde update, eventueel in combinatie met "terug naar fabrieksinstellingen".

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al een 2de mediabox thuis staan? Zit te twijfelen. Weet begod niet of het wel goed gaat werken. 15meter is ongeveer wel de afstand. Coax komt binnen in huiskamer waar ook de digitv staat. Kabel loopt ook door naar 2 slaapkamers op de eerste verdieping en dan nog een kabel naar de 2de etage waar ook nog 1 tv er op aangesloten is. Heeft dat ook invloed op het signaal als ik probeer digitv aansluit op mijn slaapkamer (hoe meer tv's hoe zwakker het signaal wordt?).
sylvesterrr schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:46:
Lees deze post eens, met name het stukje over de kabels...
merci

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Lees deze post eens, met name het stukje over de kabels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Weet hier iemand wat over de beeldkwaliteit verhouding tussen UPC dtv en KPN Mine IPtv?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Voor klanten van UPC die bechikken over een FTA digitale kabel ontvanger (DVB-C) voor bijvoorbeeld in een PC of ingebouwd in een TV van de merken Loewe, Sony, Sharp, Metz en TechniSat is misschien de volgende informatie interessant op de Digitale kabeltelevisie website: Zenderindeling UPC. UPC geeft namelijk regelmatig het standaard kanalen pakket digitaal ongecodeerd door zodat die direct zonder UPC Mediabox en smartcard met DVB-C apparatuur te ontvangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Bij UPC zijn de RTL (4,5,7,8) en Publieke kanalen (NED 1,2,3) sowieso hoger qua bitrate (zo'n 8) dit komt door de directe connectie met de MediaGateway hoe het met de overige zenders zit tov KPN Interactive (voorheen Mine) ben ik ook erg benieuwd naar.
Ejorne schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:20:
Weet hier iemand wat over de beeldkwaliteit verhouding tussen UPC dtv en KPN Mine IPtv?

[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 31-08-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

funrider schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:45:
Bij UPC zijn de RTL (4,5,7,8) en Publieke kanalen (NED 1,2,3) sowieso hoger qua bitrate (zo'n 8) dit komt door de directe connectie met de MediaGateway hoe het met de overige zenders zit tov KPN Interactive (voorheen Mine) ben ik ook erg benieuwd naar.

[...]
thanks ;-)

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
iemand al eens geprobeerd een monitor met dvi aansluiting direct aan de mediabox te hangen?
ervaringen graag, ik weet dat het mogelijk is, maar is het ook de moeite waard?

Ik wil namelijk een 30 inch apple cinema scherm gaan kopen, alleen heeft die weer dual dvi natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

defiler1974 schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:10:
iemand al eens geprobeerd een monitor met dvi aansluiting direct aan de mediabox te hangen?
ervaringen graag, ik weet dat het mogelijk is, maar is het ook de moeite waard?

Ik wil namelijk een 30 inch apple cinema scherm gaan kopen, alleen heeft die weer dual dvi natuurlijk.
Hoe weet je dat dit mogelijk is, bron graag, want dat vind ik ook wel interessant. Heb HDMI aansluitingen tot mijn beschikking, dus dat zou een verbetering zijn!

Edit: je bedoelt waarschijnlijk de HDTV box?

[ Voor 4% gewijzigd door SeatRider op 03-09-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
Met de DVR wilde ik een programma opnemen en gezien de ‘Guide’ het niet doet bij mij, heb ik gewoon de specifieke tijd en zender ingesteld om op te nemen en van maandag t/m vrijdag te herhalen. Allemaal leuk er werkte goed, maar nu hoeft het niet meer, maar ik kan dit nergens uitzetten.

Is er ergens een verborgen menu of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Lees de melding die je te zien krijgt wanneer je desbetreffende memo wil verwijderen eens goed.

Hint: je moet op STOP drukken om ook de herhalingen te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
SeatRider schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:26:
[...]

Hoe weet je dat dit mogelijk is, bron graag, want dat vind ik ook wel interessant. Heb HDMI aansluitingen tot mijn beschikking, dus dat zou een verbetering zijn!

Edit: je bedoelt waarschijnlijk de HDTV box?
UPC Mediabox <-> Dell 2007 wfp
Hier is de mediabox met composiet aangesloten, maar de kwaliteit is nog niet best.

Volgens mij moet het dus ook lukken met dvi en hdmi aansluitingen, is de HDTV box ook beschikbaar zonder family abbo, want ik hoef geen film1 en sport1?

Overigens als je bij een dual link dvi monitor maar 1 dvi aansluit, gaat dat dan werken? Je hebt waarschijnlijk dan wel lagere resolutie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defiler1974 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 09:51:
is de HDTV box ook beschikbaar zonder family abbo, want ik hoef geen film1 en sport1?
Nee.

Waarom niet? Geen idee, dat moet je UPC vragen.

(Gokje: UPC gaat er van uit dat als jij graag HDTV wilt, je hier veel voor over hebt. Dus "dan maar" Film1/Sport1 er bij nemen, "omdat het moet". = Kassa UPC.
UPC is en blijft een ordinaire geld sucking machine die er enkel en alleen voor de poen zit, niet om jou te plezieren.)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:20:
UPC is en blijft een ordinaire geld sucking machine die er enkel en alleen voor de poen zit, niet om jou te plezieren.)[/small]
Tip: lees onderstaande artikelen even door :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Charitatieve_instelling
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bedrijf

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:20:
[...]

Nee.

Waarom niet? Geen idee, dat moet je UPC vragen.

(Gokje: UPC gaat er van uit dat als jij graag HDTV wilt, je hier veel voor over hebt. Dus "dan maar" Film1/Sport1 er bij nemen, "omdat het moet". = Kassa UPC.
UPC is en blijft een ordinaire geld sucking machine die er enkel en alleen voor de poen zit, niet om jou te plezieren.)
Ik heb hier een HDTV box zonder film1 en sport1 hoor.... (heb film1 overigens wel aangevraagd, maar wacht hier al maanden lang op!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Dat is niet eerlijk, natuurlijk wil (moet!) een bedrijf winst maken, maar je kunt dat eerlijk doen of niet. De bakker verkoopt jou een brood als je een brood hebben wilt. Dat is simpel en eerlijk zaken doen.

Wat nou als elke bakker in Nederland jou alleen een brood wil verkopen als je -ook- een dure reep chocolade koopt.

Dan zal de bakker dus meer winst maken, want hij zet nu meer om. Maar is dit een eerlijke manier van zaken doen? Ik denk het niet.

Zo is het ook met UPC. UPC verkoopt je niet wat je wilt, maar dringt je allerlei zaken op die je helemaal niet wilt en alleen voor hen interessant zijn om nog meer winst te kunnen maken. Voorbeelden genoeg; wil je alleen een TV abonnement afnemen, MOET je ook hun apparatuur er bij nemen. Wil je vervolgens een mediabox met HDMI uitgang, dan MOET je ook zenders erbij afnemen die je helemaal niet wilt, dit terwijl er geen enkele noodzakelijke koppeling tussen die zaken is.

Natuurlijk kun je ook je eigen apparatuur gebruiken, maar UPC verbied je dat en wil dat je hun mediabox gebruikt. De reden is niet dat die eigen apparatuur niet goed zou werken of mogelijk schadelijk zou kunnen zijn. Nee, verre van dat; met die mediabox van hun hopen ze dat mensen oa die lamme spellen van ze gaan afnemen. Uit pure hebberigheid verbieden ze mij om mijn eigen apparatuur te gebruiken, maar die games van hun ga ik toch niet afnemen. Totaal zinloos dus.

Voor de box met HDMI geldt hetzelfde. Die werkt natuurlijk net zo goed met de standaard zenders als met de extra zenders. Uit pure hebberigheid denken ze weer dat als iemand geld genoeg heeft voor een duurdere box, hij of zij ook wel geld genoeg heeft om meteen een zooi extra zenders te nemen (mensen met geld genoeg voor brood hebben immers ook wel geld genoeg voor chocolade?)

-dat- is de schijnheiligheid van UPC. Dat een bedrijf winst wil maken is ok, maar het gaat wel om de manier waarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 17:11:
[...]
Ik heb hier een HDTV box zonder film1 en sport1 hoor....
Een korte tijd mocht je hem nog aanschaffen zonder die family pack van 29,95 verplicht af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
jullie ook dit gelezen over het 'Personal TV Channel systeem' van Philips? Zou UPC ook een 'niet nader genoemde partner' zijn ?

Hier een fragment eruit:
"De software wordt gekoppeld aan een betaalde elektronische programmagids (EPG), die Philips met niet nader genoemde partners heeft ontwikkeld. Die EPG vermeldt uitgebreide achtergrondinformatie over programma's. Naast tv-programma's kunnen ook videobeelden van bijvoorbeeld YouTube of vodcasts worden getoond. Ook adverteerders kunnen gebruikmaken van de software. Het systeem kan kijkers gerichte advertenties voorzetten op basis van gebruiksprofielen. Tot nu toe hebben adverteerders grote bezwaren tegen digitale recorders, omdat die reclames kunnen wegdrukken.

De Windows Vista-versie zal beschikbaar zijn als gratis download, of standaard meegeleverd worden met pc's. Een professionele versie zal worden aangeboden aan decoderfabrikanten, waaruit blijkt dat Philips de software dus niet exclusief voor zijn eigen producten wil gebruiken. In het verleden heeft Philips al eens harde schijven naar TiVo-specificaties ontwikkeld."

Hoop dat ze hebben getest in NL in samenwerking met UPC en dat ze dan gelijk een goede EPG hebben met correcte data en beter doorzoekbare data. De foto's en filmpje tonen overigens Duitse kanalen dus blijkbaar ook getest in DE.

De afgelopen dagen is het rampzalig qua echte programmering en beeld EPG van UPC of die van Guide+ vooral van UPC wijkt zo'n 15 minuten af? tijdsinstellingen staan goed op mn Thomson box. Online kloppen de gids sites wel?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Niet online
Heb twee weken geleden de klantenservice eens gebeld waarom een vriend 200 meter verderop wel on demand had en ik nog niet.
'ja meneer, ik zie dat u erg vooruitstrevend bent en onze recorder settop heeft, hiervoor is de software nog niet af, hier wordt hard aan gewerkt en wij verwachten deze in de loop van september af te hebben....'

Saillant detail is dat dit dus absoluut nergens wordt vermeld op hun website. Je leest alleen dat on demand in Rotterdam beschikbaar is.

Oftewel: ik heb nu al sinds begin augustus geen on demand meer omdat ik zó vooruitstrevend ben 8)7

Ben erg benieuwd of UPC me nu ook een deel van het abonnementsgeld gaat terugbetalen omdat ik al meer dan een maand geen gebruik kan maken van hun service....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eh, groot deel van wat je met On-demand kunt krijgen *kost* geld. Als het je hoog staat kun je prima even wat geld 'zomaar' aan UPC doneren om te compenseren voor het niet kunnen gebruiken van betaaldiensten 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
dion_b schreef op woensdag 05 september 2007 @ 19:59:
Eh, groot deel van wat je met On-demand kunt krijgen *kost* geld. Als het je hoog staat kun je prima even wat geld 'zomaar' aan UPC doneren om te compenseren voor het niet kunnen gebruiken van betaaldiensten 8)7
Inderdaad en je krijgt er dan gratis een rode interactieve knop bij zodat het waard is voor je geld :)

Verwijderd

Waarom kan de EPG ook niet zo fijn zijn als die van @ home? Daar zie je gewoon een splitscreen en kan je op de andere helft goed de gids doorzoeken. Die van upc is meteen volledig in beeld met allemaal van die onduidelijke balkjes waar t grootste gedeelte van de titel niet op past.

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

weet niet wat de planning is van UPC maar in drachten hebben wij ook nog steeds geen VoD (buiten de standaard films dan... duh)

maar wat veeeeel irritanter is sinds 1-1,5 week heb ikh et probleem dat bepaalde zenders op geblokkeerd staan (zonder dat we dat zlef ingesteld hebben via de guide) en dan meoten we eerst op de groenen knop drukken en pin-code invoeren voordat het kanaal te bekijken is.

Dit probleem is ontstaan sinds een update... het vreemde is dat ik het idee heb dat de geblokkeerde zenders per dag verschillen (dat kan misscihne door updates komen) wat. NOG vreemder is dat zenders soms spontaan TIJDENS het kijken blokkeren.....Net als gisteravond bv kzit Veronica oid te kijken en ineens pof "deze zender is geblokkeerd" melding in beeld zonder dat ik zapte.

behoorlijk irritant :(

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:00

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik zit gisteravond te kijken en wil ff in de tv guide een klokje (memo) bij Herman Helpt zetten (moordgozer!). Niks geen guide. INIT zegt ie in het display. Daarna gaat ie (na de code enz) zenders zoeken. Mislukt.

Na een harde schop (stekker deruit knoppie ingedrukt enz) weer hersteld. Hebben we een nieuwe versie/update of zo?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Chaoss schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:23:
weet niet wat de planning is van UPC maar in drachten hebben wij ook nog steeds geen VoD (buiten de standaard films dan... duh)

maar wat veeeeel irritanter is sinds 1-1,5 week heb ikh et probleem dat bepaalde zenders op geblokkeerd staan (zonder dat we dat zlef ingesteld hebben via de guide) en dan meoten we eerst op de groenen knop drukken en pin-code invoeren voordat het kanaal te bekijken is.

Dit probleem is ontstaan sinds een update... het vreemde is dat ik het idee heb dat de geblokkeerde zenders per dag verschillen (dat kan misscihne door updates komen) wat. NOG vreemder is dat zenders soms spontaan TIJDENS het kijken blokkeren.....Net als gisteravond bv kzit Veronica oid te kijken en ineens pof "deze zender is geblokkeerd" melding in beeld zonder dat ik zapte.

behoorlijk irritant :(
Al geforceerd een update gedaan? Of zoals hiervoor ergens gezegd is, het kaartje eruit trekken terwijl de box aan staat en dan er weer in.

Verwijderd

Het valt me op dat elke keer als ik iets opneem, en op een gegeven moment komt rechts boven te staan dat ik op de rode knop mag drukken om een spel te spelen, of meer info of iets dergelijks,
dat dan bijvoorbeeld de verder spoelen toets blokkeert, en vele andere ook eigenlijk...
Het lijkt wel of je dan alleen maar de kleuren toetsen ken gebruiken.
Als ik 2x op UPC druk kan ik weer verder spoelen

Bug??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Arunia schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:35:
[...]

Al geforceerd een update gedaan? Of zoals hiervoor ergens gezegd is, het kaartje eruit trekken terwijl de box aan staat en dan er weer in.
Of misschien nog makkelijker: terug naar fabrieksinstellingen (lost dit soort ding wel vaker op)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit ik net 'diep' te kijken op Nederland 2. komt er een oud aftands autootje in beeld. Zie ik 't beeld verspringen en komt er de melding: wil je een proefrit in de x-trail: klik dan op de rode knop' :')
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.