UPC Digital TV - Deel 3

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 63.476 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-05 07:30
Gezien het succes van deeltje 1 en deeltje 2, tijd voor deel 3 in de serie
UPC Digital TV
UPC Nederland is op dit moment bezig met het huis aan huis verspreiden van de UPC Mediabox. Met deze decoder kun je gebruik maken van digitale televisie. Dit topic is bedoeld voor het delen van je ervaringen, nieuws over bijv. nieuwe zenders en het oplossen van problemen.

Startpost Index
  • * [jump=faq]Veelgestelde vragen[/jump] * [jump=wordlist]Begrippen[/jump] * [jump=pics]Pics[/jump] * [jump=links]Links[/jump]
Veelgestelde vragen

:? Vervangt digitaal analoog?
De eerstekomende jaren zal het analoge signaal hoogstwaarschijnlijk niet verdwijnen.

:? Wat zijn de voordelen van digitale televisie?
Het zenderaanbod is groter. Verder kan er een hogere beeldkwaliteit bereikt worden dan bij analoog. Of de hogere beeldkwaliteit in jouw geval bereikt zal worden, hangt onder andere af van het soort tv en het type bekabeling wat je gebruikt.

:? Wat kan ik verder met dat kastje?
Films bestellen zonder dat je naar de videotheek hoeft. Je krijgt ze afgerekend via je UPC factuur. Verder kun je er wat spellen op spelen, en je eventueel abonneren op bonuskanalen die je interesseren.

:? Wat kost het?
Het Digital TV Pack digitale televisie van UPC kost 17,99 per maand, inclusief het analoge kabelabonnement. Dat is in de meeste regio's 15,83; je betaalt dus voor digitale televisie 2,16 per maand extra. Dit pack bevat ongeveer 40 zenders. Het eerste half jaar is het Digital TV Pack gratis. In Alkmaar bovendien het eerste jaar. De Mediabox zelf kost niets, maar blijft wel eigendom van UPC.

Het Extra Channel Pack bevat nog eens ongeveer 40 zenders, waaronder de extra Discovery-kanalen en BBC3 en 4. Dit pakket kost 2,00 per maand extra. Kijk bij links voor een volledig zenderoverzicht.

:? Wat heb ik nodig?
Een televisie, een scart-aansluiting en een kabelabonnement van UPC. In principe kan elke televisie overweg met Digital TV. De beste resultaten bereik je echter met een 100Hz, of een hoogwaardige LCD/Plasma-tv.

:? Ik heb 'em ongevraagd thuisgekregen?
UPC bezorgt de Mediaboxen op dit moment huis-aan-huis bij al haar klanten. Je kunt het product gratis uitproberen, en ervanaf zien als het niet bevalt.

:? Ik verkoop 'em. Of zet 'em bij het grofvuil.
Dat is niet aan te raden. Je krijgt de Mediabox in bruikleen. Hij blijft eigendom van UPC. De vervangingswaarde is EUR 175,-. Minister Laurens-Jan Brinkhorst van Economische Zaken heeft in antwoord op kamervragen zijn goedkeuring uitgesproken voor de manier waarop de boxen geleverd worden.

:? Kan ik het weer opzeggen?
Sure. Aan het Digital TV Pack is geen contractstermijn verbonden, alleen een opzegtermijn van 30 dagen. Aan het Extra Channel Pack is een jaarcontract verbonden. De diverse premiumkanalen hebben halfjaarcontracten. Houd er rekening mee dat UPC de abonnementen steeds stilzwijgend verlengd.

De Mediabox kan kosteloos retour worden gestuurd via een gratis retourdoos. Het is ook mogelijk een afhaalafspraak in te plannen met de klantenservice.

:? Waarom heb ik een zwarte Mediabox, en heeft mijn buurman een zilveren?
UPC is in zee gegaan met meerdere fabrikanten. Op dit moment zijn dat Pace en Thomson. De Mediaboxen hebben een verschillend uiterlijk, maar zijn qua werking hetzelfde.

:? Mijn beeld en/of geluid zijn slecht. Wat nu?
In 90% van de gevallen ligt dit aan de bekabeling. Check:
- of je niet te lange coax-kabels gebruikt
- of je geen splitters of versterkers (tenzij retourgeschikt) vóór de Mediabox hebt geplaatst
- of de coax-kabels C12 zijn (extra afgeschermd)

:? Het kastje wordt hartstikke heet! Kan de stekker eruit?
De mediabox wordt inderdaad warm. Zorg dat hij vrijstaat en z'n warmte kwijt kan. Dichte kastjes zijn funest. Het afkoppelen van de stroom wordt niet aangeraden. De Mediabox moet nl. kunnen communiceren met UPC. Bijvoorbeeld voor nieuwe software.

:? Waar is teletekst gebleven?
De functie van Teletekst is grotendeels overgenomen door de 'Guide-functie'. Wil je nog wel naar teletekst kijken, dan is er het volgende foefje: houd je hand voor de afstandsbediening, en druk op de 'TV'-knop. Haal je hand weg, en druk op TXT. Je hebt nu analoge teletekst bij het digitale tv-signaal.

:? Waarom is het bij mij niet leverbaar? :(
In sommige regio's is het netwerk verouderd. Of en wanneer het bij jou leverbaar gaat worden is niet bekend.

:? Ik vond mijn oude digitale Motorola/MrZapp-box veel beter.
Dat is jammer. Die boxen komen niet terug.

:? Kan ik opnemen met de Mediabox?
Nee. Wel verschijnt over niet al te lange tijd de DVR Mediabox van Thomson. Deze heeft een ingebouwde harddisk van 160GB. Je zult voor deze box wel een aanschafprijs moeten betalen.

:? Is de Mediabox HDTV?
Nee. Wel wordt er in samenwerking met Philips gewerkt aan een HDTV-Mediabox.

Begrippen

Analoog
Het signaal wat standaard via de kabel je huis binnenkomt. Tuners in je radio en tv zetten dit signaal om in beeld en geluid.

D4A
Digital4All, een andere benaming voor UPC Digital TV.

DVR
De Digital Video Recorder. Een Mediabox met harddisk die nog niet leverbaar is.

HDTV
Doorgifte van beeld in extreem hoge resoluties. Alleen geschikt voor tv-toestellen die HD-Ready zijn. De HDTV-Mediabox van Philips is wegens technische problemen nog niet leverbaar. Men verwacht hervatting van de levering in september 2006.

Pics 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.upc.nl/images/UPC_MediaBox_2005_en_AB_low.jpg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/i/ZB930099CY3T
Afbeeldingslocatie: http://www.upc.nl/images/Toetsenbord_high.jpg
Toetsenbord is optioneel

Links

upc.nl
UPC Digital TV site
UPC HDTV-site
Contactformulier (Tip: kies voor 'Klacht')
Volledige lijst TV-zenders
Volledige lijst radio-zenders

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Suggesties / opmerkingen over de SP worden gewaardeerd :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Reserved space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 20:24

Acheron

updatepack.nl

Wij hebben de onze na 2 weken ook weer terug gestuurd Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/bye.gif

Thuis wel even netjes aangesloten, maar het bevalt gewoon niet. Je hebt toch steeds het gevoel dat er wordt meegekeken. Zeer slecht dat er geen Aan/Uit knop op zit en het apparaat dus altijd aan staat en kan worden uitgelezen door UPC.
Ook wordt er geknipt in het beeldmateriaal. Zeker aan de zijkanten er nog een strook af. Dat komt de resolutie ook niet ten goede.
Verdere nadelen is het gebruik in combinatie met een DVD-recorder. Gewoonweg praktisch niet haalbaar, aangezien de decoder de neiging heeft vast te lopen.

Ik ben ervan overtuigd dat Digitale TV gewoon een flop wordt. Waarom zoveel reclame maken ervoor? Een goed product verkoopt zichzelf immers wel.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DTV wordt geen flop, simpelweg doordat de stekker vroeg of laat uit het analoge signaal gaat. Niet alleen bij UPC, ook bij de andere kabelaars en in de ether, niet alleen voor TV maar ook voor radio :o

DTV is de toekomst simpelweg omdat andere technieken wegens onnodig verslinden van bandbreedte (en te moelijk controleerbare kwaliteit) ten dode opgeschreven zijn...

Of *deze* implementatie van DTV daadwerkelijk op dat moment leidend blijkt, dat is vraag twee ;)

Wie weet zal IPTV de kaart vegen met dit soort dingen - ik betwijfel het, simpelweg doordat het streamen naar grote hoeveelheden klanten de downstream interface van DSLAM/CMTS gruwelijk zou overbelasten als significante hoeveelheden gebruik maken van zo'n dienst. Tenzij daar een doorbraak op capaciteitsgebied komt ga je problemen. Daarom dat zo'n DVB-C oplossing voordelen biedt - je kunt gewoon de transport streams los houden van de internet downstream. Dat scheelt ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Inderdaad DTV zal zeker niet gaan floppen, over een aantal jaar zal iedereen eraan moeten.

Alleen of het dan ook op deze manier zal zijn is inderdaad de vraag. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 20:06

DarkSide

theres no place like ::1

Opzich ben ik wel tevreden over DTV van UPC. Heb nu bijna geen haperingen meer. En de beeldkwaliteit is stukken beter dan analoog (bij mij dan).
"Traagheid" bij zappen vindt ik niet erg. Wel erg is dat je zenders niet kunt blokkeren/skippen. Ik heb gewoon het basis pakket en bij veel zenders krijg ik dan de melding dat ze niet beschikbaar zijn. Dit komt hopelijk nog in eensoftware update. Verder vindt ik het grootste probleem dat je niet zelf en decoder uit kunt zoeken, omdat deze gewoon provider gebonden zijn. Dit moet echt veranderen in nederland. Dan kunnen tv's gewoon uitgerust worden met decoders.
Tevens vindt ik het jammer dat er geen twin tuners zijn. Ik kan nu niet digitaal opnemen en een ander station bekijken.
Voorlopig hou ik DTV nog, voornamelijk omdat de beeldkwaliteit beter is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het kastje wordt hartstikke heet! Kan de stekker eruit?
De mediabox wordt inderdaad warm. Zorg dat hij vrijstaat en z'n warmte kwijt kan. Dichte kastjes zijn funest. Het afkoppelen van de stroom wordt niet aangeraden. De Mediabox moet nl. kunnen communiceren met UPC. Bijvoorbeeld voor nieuwe software.
Even een opmerking hierover. Waarom zou je de stekker er niet uit kunnen trekken? Als ik af en toe terug ga naar het analoge signaal dan gaat echt wel die stekker eruit.

Dat dingt verbruikt standby mij te veel energie en lijkt me echt zinloos om dan de stekker erin te hebben als ik analoog zit te kijken.

De software update komt toch wel als ik hem er eens insteek.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Gunner schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:57:
De software update komt toch wel als ik hem er eens insteek.
Dat klopt. Maar dan moet je er wellicht op wachten, terwijl net die film/serie begint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:02
hp38guser schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:51:
Thuis wel even netjes aangesloten, maar het bevalt gewoon niet. Je hebt toch steeds het gevoel dat er wordt meegekeken. Zeer slecht dat er geen Aan/Uit knop op zit en het apparaat dus altijd aan staat en kan worden uitgelezen door UPC.
Dat gevoel heb ik nou ook altijd bij m'n mobiele telefoon, probeer hem dan ook maar zo min mogeljk te gebruiken B)
Ook wordt er geknipt in het beeldmateriaal. Zeker aan de zijkanten er nog een strook af. Dat komt de resolutie ook niet ten goede.
Staat je box wel goed ingesteld?
Ik ben ervan overtuigd dat Digitale TV gewoon een flop wordt. Waarom zoveel reclame maken ervoor? Een goed product verkoopt zichzelf immers wel.
Het is nog niet af, maar straks wil je vast niet meer zonder ;)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:24
Yohan schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:35::? Wat zijn de voordelen van digitale televisie?
Het zenderaanbod is groter. Verder kan er een hogere beeldkwaliteit bereikt worden dan bij analoog. Of de hogere beeldkwaliteit in jouw geval bereikt zal worden, hangt onder andere af van het soort tv en het type bekabeling wat je gebruikt.
Leuk, maar zet er dan ook meteen bij dat de bereikte kwaliteit HEEL ERG afhangt van de kwaliteit (resolutie/bitrate) waarin de zenders uitgezonden of doorgegeven worden..
Met de premium/film/betaal kanalen zit dit vaak wel goed, bij de andere zenders kan de kwaliteit heel erg verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Yohan schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:35:
:? Wat zijn de voordelen van digitale televisie?
Wederom een mooie openingspost Yohan, echter op bovenstaande heb ik (natuurlijk ik weer... 8) ) een opmerking:

Er kan inderdaad een betere kwaliteit worden bereikt dan bij het analoge signaal. Maar dit heeft mi meer met de kwaliteit van het analoge signaal te maken dan met de apparatuur die je gebruikt. Maar het is een feit dat je op de betere apparatuur de slechte eigenschappen van zowel het digitale als het analoge signaal duidelijker waarneemt. Tevens is het inderdaad van belang dat je bekabeling goed deugd!

Wanneer het analoge signaal veel ruis bevat (door bv een ietswat brak signaal) dan is het digitale signaal al gauw stukken beter. Ook wanneer je niet weet waar je op moet letten om de verschillen (buiten de aanwezige ruis) te zien, lijkt het digitale signaal al gauw beter.

Maar wanneer je analoge signaal goed is, zul je zien dat het digitale signaal vaak wat te vlak is. Zeker zijn de kleuren mooi (althans mooi, ze zijn wat voller/prominenter aanwezig, maar of dit waarheidsgetrouw is is nog maar de vraag) Ook is het beeld veelal rustiger, maar dit komt ook deels doordat veel kleine details uit het signaal zijn "gefilterd" en het komt ook omdat het analoge signaal doorgaans wat ruis bevat, wat een onrustig beeld kan geven.
Yohan schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:35:
:? Wat heb ik nodig?
De beste resultaten bereik je echter met een 100Hz, of een hoogwaardige LCD/Plasma-tv.
Inderdaad. Maar met goede apparatuur en met een goed analoog signaal zul je ook al gauw zien dat het digitale signaal helemaal niet zo'n grote verbetering is. En op een aantal punten zelfs een redelijk gote stap terug. Maar de algemene ervaringen hier laten blijken dat dit veelal niet wordt opgemerkt.

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50662

Krijg je het extra channel pack een maand op proef? Ik kan hier niks over vinden verder. Wel dat je 6 maanden mag proberen van UPC maar niet over hoe lang je van de extra zenders mag genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 50662 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:57:
Krijg je het extra channel pack een maand op proef? Ik kan hier niks over vinden verder. Wel dat je 6 maanden mag proberen van UPC maar niet over hoe lang je van de extra zenders mag genieten.
Dit is volgens mij inderdaad een maand, maar bij vele is gebleken dat dit langer dan een maand aanhield. Ik heb volgens mij zo ongeveer een maand of drie/vier mogen genieten van de film1, sportzenders en andere zenders die in dit pakket zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Inderdaad. Het extra channel pakket krijg je 1 maand gratis.

Maar zoals hierboven al gezegt heb je bij Film 1 / Sport 1 kans dat dit langer duurt, maar dat is gewoon geluk hebben.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Diegene die maar blijven mekkeren over "analoog is beter" beseffen blijkbaar niet
dat bij analoog geen echte anamorphic breedbeeld wordt uitgezonden en bij digitaal wel?
Jullie kijken waarschijnlijk nog op een oude vierkante beeldbuis? Sorry hoor maar het wordt toch echt eens tijd dat je dat ding het raam uit flikkert. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 27-07-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Idd.. anamorphic is een groot voordeel van digitale TV. Als RTL in januari breedbeeld gaat (waarna de andere zenders ook wel volgen denk ik) is dat echt wel een groot voordeel voor breedbeeld kijkers. Kun je eindelijk je breedbeeld TV eens fatsoenlijk gebruiken :) (palPLUS stelt niks voor vergeleken met echte anamorfe uitzendingen). In ieder geval worden nu de Nederlandse en Vlaamse omroepen, de BBC en Film-/Sport1 nu anamorf doorgegeven. Dat worden er alleen maar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Bigs schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:40:
Idd.. anamorphic is een groot voordeel van digitale TV. Als RTL in januari breedbeeld gaat (waarna de andere zenders ook wel volgen denk ik) is dat echt wel een groot voordeel voor breedbeeld kijkers. Kun je eindelijk je breedbeeld TV eens fatsoenlijk gebruiken :) (palPLUS stelt niks voor vergeleken met echte anamorfe uitzendingen). In ieder geval worden nu de Nederlandse en Vlaamse omroepen, de BBC en Film-/Sport1 nu anamorf doorgegeven. Dat worden er alleen maar meer.
Ik ben nog wel ff benieuwd hoe RTL het met oud materiaal gaat doen. Vooral RTL7 (Law & Order, Murder, She Wrote)... Zal toch gewoon 4:3 moeten blijven neem ik aan? Of gaan ze snijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 38733 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:30:
Diegene die maar blijven mekkeren over "analoog is beter" beseffen blijkbaar niet
dat bij analoog geen echte anamorphic breedbeeld wordt uitgezonden en bij digitaal wel?
Jullie kijken waarschijnlijk nog op een oude vierkante beeldbuis? Sorry hoor maar het wordt toch echt eens tijd dat je dat ding het raam uit flikkert. :)
Dus dat is jouw enige punt van aandacht wanneer je kijkt naar kwaliteitsverschillen :?

Kijk eens verder dan je neus lang is, deze discussie gaat trouwens ook helemaal niet alleen over dtv vs analoog. Dit is enkel voortgekomen uit de vergelijking dvd vs dtv. (daar waar upc zelf mee adverteerd)

Maar op een aantal punten is dtv zeker niet beter dan analoog, op andere punten weer wel...
En op alle punten is dtv niet beter dan dvd...
(Ik ben ervan overtuigd dat dit deels door de "brakke" mediaboxen komt, welke alleen over een scart-aansluiting bschikken. Maarja dtv van upc kent alleen nog maar de mediabox...)

ongeacht de verhoudingen van het scherm waarop je kijkt...

[ Voor 16% gewijzigd door Ejorne op 27-07-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 12:54

TommyGun

Stik er maar in!

Morgen wordt mn box vervangen, hopelijk werkt alles dan weer.

(Waarom? Zie t vorige topic maar ;))

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus dat is jouw enige punt van aandacht wanneer je kijkt naar kwaliteitsverschillen ?
Nee, maar wel een doorslaggevend punt. De ultieme TV-uitzending is (voor mij) per definitie anamorphic breedbeeld (nog beter HDTV uiteraard), digitaal wint voor mij dus. De kleine voordelen die analoog (nog) heeft kunnen de balans nooit doen doorslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97617

Anoniem: 38733 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 18:58:
[...]
De ultieme TV-uitzending is (voor mij) per definitie anamorphic breedbeeld (nog beter HDTV uiteraard), digitaal wint voor mij dus. De kleine voordelen die analoog (nog) heeft kunnen de balans nooit doen doorslaan.
Helemaal mee eens. Digitale TV heeft zeker toekomst.
De kwaliteit van de mediaboxen moet nog wel aanzienlijk worden verhoogd.
Andere aansluitmogelijkheden dan alleen scart zijn al genoemd. De temperatuur van de mediabox moet omlaag, een echte UIT-knop moet erop. De stabiliteit moet worden verbeterd (geen vastlopers meer en ook geen bevriezend beeld). De gebruikte compressie moet worden verbeterd, want er gaat veel te veel detail verloren en bij pannende camerabewegingen lijkt het vaak of er door een vuile ruit gefilmd is. Het gemis aan detail is vooral ook zichtbaar aan gelaatsuitdrukkingen, het is net of iedereen een enorme laag make-up op heeft, iedereen ziet er zo gladjes uit. Wat ook niet goed is dat men de scherpte probeert op te krikken omdat men een te hoge compressie heeft gebruikt, hierdoor krijg je trillende en rafelige randen aan lijnen . Er valt nog genoeg te verbeteren, maar het begin is zeker veel belovend. Wat betreft de kwaliteit van film1 of sport1 kan ik niet oordelen. Ik heb sinds een paar weken UPC-digitaal inclusief extra channel pack, maar ik heb de film kanalen niet op (gratis) proef gekregen. Moet je daar bij UPC om vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 17:04

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

schnumi schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:51:
Inderdaad. Het extra channel pakket krijg je 1 maand gratis.

Maar zoals hierboven al gezegt heb je bij Film 1 / Sport 1 kans dat dit langer duurt, maar dat is gewoon geluk hebben.
Hmm had ik Film1 en Sport1 ook gratis moeten krijgen dan ? Had 1 maandje dat extra channel pakket, maar Film1 en Sport1 gaven een slotje :P

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 12:54

TommyGun

Stik er maar in!

Zo, monteur langs geweest.

Heeft wat veranderd qua splitters. Eerst ging tv signaal e.d nog over zo'n grote oude witte box die bij ons aan de muur hangt, maar nu hebben die allemaal een eigen uitgang signaal. Nogmaals gemeten en signaal is nu nog beter dan voorheen. Maar de media box deed het nog steeds niet! Vervangen, en hij werkt.

Heb nu een smaller maar hoger type, werkt precies hetzelfde en het belangrijkste is dus dat het werkt. Al zei die monteur wel dat als er nu weer problemen optreden dat het dan wel daadwerkelijk aan de versterker ligt. (Gelukkig kwam nu dezelfde monteur als die eerst kwam voor een storing langs kwam, tenminste iemand met verstand van zaken)

:)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tomba schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 08:54:
[...]

Hmm had ik Film1 en Sport1 ook gratis moeten krijgen dan ? Had 1 maandje dat extra channel pakket, maar Film1 en Sport1 gaven een slotje :P
Als je je na 1 maart had aangemeld voor de proef kreeg je geen Film/Sport 1 meer voor zover ik weet.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Premium kanalen kun je volgens mij ook binnen 7 dagen opzeggen als je het abonnement aangaat. De wet koop op afstand is bij digitale diensten volgens mij ook van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50662

Tomba schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 08:54:
[...]

Ik vind 1 maand dat extra pack echt een beetje een triest lokkertje. zoals ze het nu melden lijkt het of je een half jaar die kanalen ontvangt. Ik ga maar eens een "boze" mail de deur uit doen en kijken of ik het nog wat kan rekken. Zal wel niet, maar het valt te proberen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Anoniem: 50662 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:09:
[...]

Ik vind 1 maand dat extra pack echt een beetje een triest lokkertje. zoals ze het nu melden lijkt het of je een half jaar die kanalen ontvangt. Ik ga maar eens een "boze" mail de deur uit doen en kijken of ik het nog wat kan rekken. Zal wel niet, maar het valt te proberen. O-)
Triest?

Aub zeg ik zou eens goed lezen als ik jou was. UPC kan ook echt niks goed doen. Krijg je gewoon 40 kanalen (ofzo doe maar een gok) gratis voor een maand is het triest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Anoniem: 50662 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:09:
[...]

Op upc.nl staat:
code:
1
2
De eerste 6 maanden betaalt u uw huidige tarief voor Kabel TV (dit kan verschillen per gemeente). Daarna betaalt u voor Kabel TV en het UPC Digital TV pack in totaal
€ 17,99 per maand

Een gratis decoder, gratis zes maanden basispakket, en gratis een maand Extra Channel Pack. Triest inderdaad :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180197

weet iemand of die TMF digital netten bij het upc zender pakket komen?En als ze komen wanneer dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
That's the question no-one knows, but the answer is... :P
Volgens chelloo.com komt er wel een nieuw kanaal bij, zone horror oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Als het goed is gaan per 1-1-2007 alle RTL zenders volledig over op breedbeeld (yiihaaa!). Weet iemand toevallig of deze dan anamorph worden doorgegeven? Ik hoop toch niet dat het letterboxed gaat worden (á la belgië)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

En 1 september komt het nieuwe digitale kanaal van MTV wel erbij.

TMF kanalen zullen vast wel komen denk ik. Overigens komt er begin september een nieuwe FW update als alles goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13841

Ik heb ook UPC digital en heb zeer veel moeite met het ontvangen van NL1/2/3 en RTL 4/5 (lees ik zie ze niet). Nu heb ik vrijwel overal mijn best gedaan met kwalitatieve splitters en wandcontactdoosjes, zonder resultaat.

Nu zit ik te overwegen een signaal versterker te plaatsen waar mijn groene COAX binnenkomt. Welk type versterkt de juiste frequentie voor de UPC digital receiver? Ik weet dat UPC enkele maanden geleden de decoders gratis verstuurde, tegenwoordig niet meer.
Vandaar dat ik er vanmiddag zelf een wil halen hier in amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 13841 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 10:48:
Ik heb ook UPC digital en heb zeer veel moeite met het ontvangen van NL1/2/3 en RTL 4/5 (lees ik zie ze niet). Nu heb ik vrijwel overal mijn best gedaan met kwalitatieve splitters en wandcontactdoosjes, zonder resultaat.

Nu zit ik te overwegen een signaal versterker te plaatsen waar mijn groene COAX binnenkomt. Welk type versterkt de juiste frequentie voor de UPC digital receiver? Ik weet dat UPC enkele maanden geleden de decoders gratis verstuurde, tegenwoordig niet meer.
Even een tip, ik hoop dat die bruikbaar is:
Is het mogelijk om even de mediabox direct aan de groene kabel te testen?
Dan weet je namelijk zeker of het probleem zich in jou bekabeling zit.

Mocht het dan wel goed zijn, ja dan moet je of minder kabel/splitters of een verterker plaatsen.
Is het dan nog niet goed, dan moet je het elders zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Laatst online: 29-04 09:23
Het is al eens gezegd maar ook ik wil dit toch nog even benadrukken.
De digitale aanbieders, allemaal, maar UPC voorop omdat zij toch net weer iets anders doen dan de andere (dvb-c via essent, casema, etc.) moeten echt eens aandacht gaan besteden aan hun set top boxen.

Het is toch eigenlijk van de zotte dat zij digitale TV promoten en vervolgens een analoog signaal naar de tv sturen, vaak ook nog maar in de op 1 na slechste smaak: composiet. Een s-video uitgang ontbreekt op vele/de meeste stb's/decoders, laat staan een digitale video uitgang (dvi/hdmi).
(ok ik weet ze bieden vaak RGB via de scart, maar dat is voor sommige oudere tv's weer niet te accepteren, laat staan door een PC capture kaart te acceptern)

Nog gekker wordt het dat veel mensen dit analoge signaal dan vervolgens weer op een volledig digitaal scherm (lcd/plasma) gaan bekijken. Hoe krom wil je het hebben!?!

Lang leve het digitale tijdperk en de digitale vooruitgang!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 10:15

Emerge

Bifidus schmifidus

synthdood schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:47:
Als het goed is gaan per 1-1-2007 alle RTL zenders volledig over op breedbeeld (yiihaaa!). Weet iemand toevallig of deze dan anamorph worden doorgegeven? Ik hoop toch niet dat het letterboxed gaat worden (á la belgië)
Daar kun je donder op zeggen natuurlijk omdat er nog zat mensen zijn met 4:3 schermen. Ziet er een beetje maf uit denk ik als je dan continu naar van die ei-hoofden moet kijken ;) No offence hoor, heb 't ook 't liefst anamorph. :9

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RTL (en de overige commerciëlen) zenden de laatste tijd wat meer breedbeeld uit dan vroeger, misschien ter voorbereiding op 1 januari. Als dit echter een indicatie is van de kwaliteit die we kunnen gaan verwachten zie ik het somber in; tot nu toe is alles letterboxed namelijk.
Of dit aan RTL ligt of aan UPC weet ik niet, je zou eens moeten informeren bij andere kabelaars of Canaal Digitaal. Ben trouwens ook benieuwd of zij België wél in Anamorphic BB zien in tegenstelling tot ons op het UPC net.
Daar kun je donder op zeggen natuurlijk omdat er nog zat mensen zijn met 4:3 schermen. Ziet er een beetje maf uit denk ik als je dan continu naar van die ei-hoofden moet kijken No offence hoor, heb 't ook 't liefst anamorph.
Als je digitale ontvangst hebt, en je digibox goed ingesteld hebt (op 16:9), zal je zien dat er best
veel in Anamorph wordt uitgezonden (NL1, 2, 3 + BBC + Duitse zenders).
Dit is het grote voordeel van digitaal vs analoog.
kaajee schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:20:
Het is al eens gezegd maar ook ik wil dit toch nog even benadrukken.
De digitale aanbieders, allemaal, maar UPC voorop omdat zij toch net weer iets anders doen dan de andere (dvb-c via essent, casema, etc.) moeten echt eens aandacht gaan besteden aan hun set top boxen.

Het is toch eigenlijk van de zotte dat zij digitale TV promoten en vervolgens een analoog signaal naar de tv sturen, vaak ook nog maar in de op 1 na slechste smaak: composiet. Een s-video uitgang ontbreekt op vele/de meeste stb's/decoders, laat staan een digitale video uitgang (dvi/hdmi).
(ok ik weet ze bieden vaak RGB via de scart, maar dat is voor sommige oudere tv's weer niet te accepteren, laat staan door een PC capture kaart te acceptern)

Nog gekker wordt het dat veel mensen dit analoge signaal dan vervolgens weer op een volledig digitaal scherm (lcd/plasma) gaan bekijken. Hoe krom wil je het hebben!?!

Lang leve het digitale tijdperk en de digitale vooruitgang!!!
De HD boxen die in aantocht zijn hebben een HDMI uitgang, hier worden geen onnodige vertaalslagen meer gemaakt.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 03-08-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 38733 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:22:
[...]

De HD boxen die in aantocht zijn hebben een HDMI uitgang, hier worden geen onnodige vertaalslagen meer gemaakt.
Maar helaas geen component uitgang (of toch wel?)
Misschien is een verloop van hdmi naar component (niet al te duur) verkrijgbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Emerge schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:32:
[...]

Daar kun je donder op zeggen natuurlijk omdat er nog zat mensen zijn met 4:3 schermen. Ziet er een beetje maf uit denk ik als je dan continu naar van die ei-hoofden moet kijken ;) No offence hoor, heb 't ook 't liefst anamorph. :9
De meeste moderne 4:3 schermen kunnen prima met 16:9 anamorph overweg hoor.. ;)

Maar als ze het goed willen doen dan zenden ze gewoon netjes anamorph uit met de juiste 16:9 puls dan is er geen enkel probleem, de decoders kunnen dan naar wens schakelen tussen letterbox of anamorph.
Op de kabel hier (Multikabel) werkt dit ook gewoon met BBC1/2 analoog:
Een orginele 4:3 uitzending blijft gewoon 4:3
Een 16:9 anamorph uitzending wordt als letterbox doorgegeven.

Hopenlijk gaat RTL niet al hun orgineel 4:3 materiaal verknippen zodat het in een 16:9 kader past. |:( (Altijd heel hinderlijk te zien bij het VRT journaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zijn er meer die last hebben van het feit dat als je zapt, hij soms niet verder zapt bij bepaalde stations. Ik ga van 14 naar 15,16,17,18 maar dan stopt het. Ik kan 19 wel handmatig intoetsen (dus 1 dan 9), maar niet selecteren met de kanaal + knop. Vanaf 19 gaat het wel verder.
Zo zijn er meer kanalen waarbij het zappen stopt, altijd dezelfde. (18 en 408 uit mijn hoofd, er zijn er meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 06-05 23:34

Smarron

The bend

Fly-guy schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:00:
Zijn er meer die last hebben van het feit dat als je zapt, hij soms niet verder zapt bij bepaalde stations. Ik ga van 14 naar 15,16,17,18 maar dan stopt het. Ik kan 19 wel handmatig intoetsen (dus 1 dan 9), maar niet selecteren met de kanaal + knop. Vanaf 19 gaat het wel verder.
Zo zijn er meer kanalen waarbij het zappen stopt, altijd dezelfde. (18 en 408 uit mijn hoofd, er zijn er meer)
Helemaal geen last van bij mij. En ook niet in moeders huis met een andere decoder.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat voor mediabox heb je? Een Thomson of een Pace?

Ik heb het idee dat ik dit ook ben tegengekomen, maar dan met een ander kanaalnummer (16)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
schnumi schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 10:46:
En 1 september komt het nieuwe digitale kanaal van MTV wel erbij.
Heb je daar een bron voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Yohan schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:01:
[...]

Want we hebben nog maar 4 MTV zenders? :P

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13841

Anoniem: 13841 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 10:48:

In navolging op dit vraagstuk. Gister COAX plugs gehaald van Hirschmann met een dubbel beschermde Hirschmann coax kabel ... direct aan het ISRA punt. Problemen zijn volledig verdwenen en geen last meer van blokjes.

Ik mag blij zijn dat mijn isra punt relatief dichtbij de huiskamer is ... ik zou niet weten wat te doen als je je huis vol hebt liggen met splitters en dat je ISRA punt in de gangkast zit. Want dan heb je eigelijk vrij weinig aan UPC digital ... echt een minpunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Yep, heb ik ook gehad op m'n Pace mediabox Ik kon niet voorbij BBC4 zappen. Als je dan met de hand een hoger nummer intypt kom je er wel en dan kan je ook weer verder zappen, maar zodra je weer op BBC4 kwam, kon ie weer niet verder (of terug).

Ik heb het opgelost door de box even te resetten (stroom eraf dus). Daarna werkte het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Anoniem: 13841 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:26:
[...]

In navolging op dit vraagstuk. Gister COAX plugs gehaald van Hirschmann met een dubbel beschermde Hirschmann coax kabel ... direct aan het ISRA punt. Problemen zijn volledig verdwenen en geen last meer van blokjes.

Ik mag blij zijn dat mijn isra punt relatief dichtbij de huiskamer is ... ik zou niet weten wat te doen als je je huis vol hebt liggen met splitters en dat je ISRA punt in de gangkast zit. Want dan heb je eigelijk vrij weinig aan UPC digital ... echt een minpunt!
Ik had zo een situatie. Voordat het signaal bij m'n TV aankwam zaten er zeker drie doorlusdozen tussen. Ik heb toen, in plaats van doorlussen, naar de belangrijkste punten in huis aparte kabels getrokken en bij het ISRA punt een antenneversterker met aparte uitgangen opgehangen. Nu wordt er niets meer gesplitst. In mijn geval gaf dit op het analoge signaal een redelijke verbetering, hoewel sommige zenders (de laagste frequenties) nog steeds niet echt goed waren. Digitaal is alles okay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

[...]

chelloo.com forum melde dit. Stond op de site van MTV zelf. zal het even opzoeken.

http://www.mtv.nl/index.p...=2421&Itemid=67&node=1008

Kijk dan onderaan de pagina bij alle links naar de kabelboeren en onderaan staat:

Vanaf 1 september 2006: UPC nederland

[ Voor 31% gewijzigd door schnumi op 04-08-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
synthdood schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:05:
[...]

Yep, heb ik ook gehad op m'n Pace mediabox Ik kon niet voorbij BBC4 zappen. Als je dan met de hand een hoger nummer intypt kom je er wel en dan kan je ook weer verder zappen, maar zodra je weer op BBC4 kwam, kon ie weer niet verder (of terug).

Ik heb het opgelost door de box even te resetten (stroom eraf dus). Daarna werkte het weer goed.
Mm al meerder malen gedaan, maar ik trek straks maar weer eens de stekker eruit...
dion_b schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:58:
[...]

Wat voor mediabox heb je? Een Thomson of een Pace?

Ik heb het idee dat ik dit ook ben tegengekomen, maar dan met een ander kanaalnummer (16)
Klopt, was ook kanaal 16, mijn fout. Heb een thomson (zo'n zwarte).

Zoals ik al hierboven zei, al meerdere malen de stekker eruit gehad en het begon een week of twee geleden (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Dit heb ik nog niet gehad met mijn zwarte Thomson mediabox.

Wel heb ik meermalen gehad dat het zappen tijdelijk niet meer reageerde. Maar intussen toch door zappend, onthoud de media box toch de toetsaanslagen.

Het resultaat is dan dat de mediabox even lijkt te hangen, om vervolgens toch het aantal maal van zender te verspringen overeenkomend aan het aantal toetsaanslagen. Dit kan soms erg lastig zijn. Vooral wanneer het niet de bedoeling is om achtereenvolgend 6 zenders omhoog te zappen, wanneer je gestressed 6 maal het knopje indrukte tijdens deze schijn vastloper

Het voordeel is dat voor dat aantal zenderzappers het zappen wel ineens wat vlugger gaat dan normaal. Niet dat je kunt spreken van snel zappen, maar het gaat beduidend vlugger dan wanneer de box "gewoon" reageert...

Tja, je zoekt op een gegeven moment toch ergens naar voordelen he... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 14:51
Vreselijk apparaat die Mediabox. Wordt veelste warm, reageerd slecht. Veel macroblokken in beeld en de aansluitingen achterop zijn super el cheapo.
Ik snap niet dat ik niet gewoon een losse decoder van UPC mag kopen en hun smartcard daar in kan douwen.

Dan kan ik tenminste ook eindelijk een mediacenter PC er op aansluiten.

Ik stap binnenkort wel over op de satteliet, tenminste geen storing, wel HDTV, mooie Dreambox en minder gelazer. Lijkt me geweldig!

Pickle Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

astute schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:01:
Vreselijk apparaat die Mediabox. Wordt veelste warm, reageerd slecht.
OK...
Veel macroblokken in beeld
Dan doe je toch echt zelf iets verkeerd. Sinds de 1.93 software release van ondertussen twee maanden terug is slecht signaal de enige oorzaak van blokken. Controleer je kabels, haal onnodige splitters er tussenuit etc.
en de aansluitingen achterop zijn super el cheapo.
:?

Beinvloedt dat het beeld/geluid? Wat bedoel je hier exact?
Ik snap niet dat ik niet gewoon een losse decoder van UPC mag kopen en hun smartcard daar in kan douwen.
In NL wil geen enkele kabelaar daar nog aan. Maar het komt vast wel - in zowat alle omringende landen werkt het wel zo, zodra zowat alle nieuwe TVs in NL een decoder ingebouwd hebben kunnen de kabelaars niet achterblijven. Maar dat duurt alleen nog even :z
Dan kan ik tenminste ook eindelijk een mediacenter PC er op aansluiten.
Mijn Mediabox zit anders gewoon aan mijn PC aangesloten (heb niet eens een losse TV). Waarom zou dat nu niet kunnen?
Ik stap binnenkort wel over op de satteliet, tenminste geen storing, wel HDTV, mooie Dreambox en minder gelazer. Lijkt me geweldig!
Tja, kan - maar slechte kabels binnenhuis heb je dan net zo last van, om nog maar te zwijgen van atmosferische invloeden :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

dion_b schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:57:

Dan doe je toch echt zelf iets verkeerd. Sinds de 1.93 software release van ondertussen twee maanden terug is slecht signaal de enige oorzaak van blokken. Controleer je kabels, haal onnodige splitters er tussenuit etc.
Macroblokken, zijn toch van die vierkante blokken welke bij grove compressie een groter oppervlak krijgen? Dus met andere woorden die vierkante blokjes die niets met het kwaliteit van signaaloverdracht/kabels te maken heeft?

Of zit ik er nu naast en zijn macroblokken die fouten die je in beeld zag, welke veijwel alijd gepaard gingen met storingen in het geluid. Maar welk e sinds een poos (1.93) niet meer zoveel voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180197

[...]

ja de site van mtv daar staat het op... bij tv en dan digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Ejorne schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 10:24:
[...]
Macroblokken, zijn toch van die vierkante blokken welke bij grove compressie een groter oppervlak krijgen? Dus met andere woorden die vierkante blokjes die niets met het kwaliteit van signaaloverdracht/kabels te maken heeft?
Inderdaad, macroblokken/artifacten kun je niet verhelpen met betere kabels.
De gebruikte bitrate is vaak gewoon te laag voor een fatsoenlijk plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Dat heb je aan de zenders te danken, niet aan UPC. Het is een kwestie van wachten, hier in Nederland zijn ze niet zo innovatief op iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62555

Mnou, weet niet wat ik ervan moet vinden ...
Met zappen, ben ik na een x-aantal kanalen het signaal kwijt :(
Enige wat helpt is dan de stekker er ff uit.
En idd wat wordt dat ding belachelijk warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Volgens het forum van chelloo.com komt er op 6 september een nieuwe firmware voor de thomson uit. Hij zou van 1.93 naar 2.07 gaan.
1. vastlopen bij omschakelen radio naar tv word verholpen.
2. melding signaal verlies word verholpen.
3. weer sneller kunnen sappen.
4. weer een paar kanalen erbij (welke weet ik niet)
5. een nieuw uiterlijk

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06-2024
heel herkenbaar.. na even zappen begint tie te zeuren dat ik de stekkers moet controleren. |:(
zwaar irritant. Heeft die mediabox geen resetknop? elke keer de stekker eruit trekken lijkt me niet echt fijn voor um. :O

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ik wist wel dat er een ingebouwde verfspuit in zat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Kunnen ze die nieuwe guide van ze dan ook niet meteen een kleiner lettertype'je geven, zo is het niet te gebruiken :/

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 00:59
Wij kregen hem niet aan de praat... UPC zei dat ons signaal te zwak was ofzo...

Maar ja nu UPC eruit gegooid en sateliet genomen en geen dag spijt van.

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

man-o-script schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:45:
Kunnen ze die nieuwe guide van ze dan ook niet meteen een kleiner lettertype'je geven, zo is het niet te gebruiken :/
Ik gebruik altijd de Zoom optie is makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
hahah dan is het echt: "Fr...", ow wacht... dat moet Friends zijn :p

//

• Noork
  • Niet online
De startpost is trouwens wel heel eenzijdig. Het geeft alleen maar positieve punten van DTV, terwijl er toch zat mindere punten op te sommen zijn.

Anoniem: 157137

Ik heb die actie van upc aangenomen (in feite mijn buurman heeft dat pakketje aangenomen zonder mijn toestemming :/ ). Mijn nieuwsgierigheid heeft mij de doos doen openen. Wat geprobeerd, vond het tegenvallen (werkte de helft van de tijd niet). Ik wil hem dus terugsturen. In de brief stond duidelijk: 0800 nummer bellen voor een retourdoos. Dus gratis toegestuurd, gratis proberen, gratis bellen en gratis terugsturen. Nou van dat gratis bellen komt er niks van terecht. Ik heb ze gebeld en wat blijkt: klantenservice bellen. Een 0900 nummer bellen. Ja dagggg!!! |:( Is er geen andere (goedkopere) manier om het terug te dumpen bij UPC? Via postkantoor of via de upc winkels?

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Een UPC winkel zou je kunnen proberen.

Maargoed even een belletje naar dat 0900 nummer is ook mogelijk he. ;) Tegenwoordig krijg je erg snel iemand aan de telefoon, meestal al direct dus.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Noork schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:25:
De startpost is trouwens wel heel eenzijdig. Het geeft alleen maar positieve punten van DTV, terwijl er toch zat mindere punten op te sommen zijn.
Nou, som ze dan op :z

Maak wel duidelijk onderscheid tussen bug en features (of gebrek daaraan) en tussen subjectief (ik vind...) en objectief (het is...)

Ter verduidelijking :)
Ik vind dat het jammer is dat ondertiteling niet op alle zenders uit te schakelen is. (feature)
Het is irritant dat de mediabox soms zomaar op zwart beeld slaat en pas na reset terug komt. (duidelijk bug)

Oslik blyat! Oslik!

• man-o-script
Anoniem: 157137 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:15:
Ik heb die actie van upc aangenomen (in feite mijn buurman heeft dat pakketje aangenomen zonder mijn toestemming :/ ). Mijn nieuwsgierigheid heeft mij de doos doen openen. Wat geprobeerd, vond het tegenvallen (werkte de helft van de tijd niet). Ik wil hem dus terugsturen. In de brief stond duidelijk: 0800 nummer bellen voor een retourdoos. Dus gratis toegestuurd, gratis proberen, gratis bellen en gratis terugsturen. Nou van dat gratis bellen komt er niks van terecht. Ik heb ze gebeld en wat blijkt: klantenservice bellen. Een 0900 nummer bellen. Ja dagggg!!! |:( Is er geen andere (goedkopere) manier om het terug te dumpen bij UPC? Via postkantoor of via de upc winkels?
Ze bieden je de gelegenheid om het gratis uit te proberen, je krijgt het zelfs gratis thuis, en dan is het te veel moeite (/kost het te veel geld) om even twee minuten naar een nummer te bellen voor €0,10 p/m? Als je even je bankrekeningnummer doorgeeft, maak ik wel €0,20 naar je over :+
Normaal gesproken werkt het bij iedereen, grote kans dat je het niet goed genoeg hebt aangesloten of dat het signaal naar je huis te zwak is. Mocht dat het geval zijn komen ze ook nog gratis bij je aan huis om het op te lossen. Klantvriendelijk of niet? ;)

//

• yohan
Je kunt ze een mailtje sturen met verzoek om retourdoos. Of gewoon retour afzender op de doos zetten? How hard can it be :{

Yohan schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:57:
Je kunt ze een mailtje sturen met verzoek om retourdoos. Of gewoon retour afzender op de doos zetten? How hard can it be :{
Mails reageren ze niet op, brieven al helemaal niet en bellen kost je misschien 10 ct per minuut, maar niet de providerkosten vergeten. En die zijn een stuk hoger.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wow ik heb hem vandaag eindelijk binnen gehad :)

Werkte in 1 keer zonder problemen en bijna alle kanalen hebben vol ontvangst.
Zelfs de extra channel pack werkte gelijk.

Ik heb trouwens het thomson kassie gekregen.
Daar had ik nog een aantal vragen over en dat gaat vooral over de ethernetaansluiting.
Wat doet die ethernet aansluiting precies? Of wat kan je ermee? Kan het nergens terugvinden in het handboek van dat ding.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Vorkie schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:32:
Wow ik heb hem vandaag eindelijk binnen gehad :)

Werkte in 1 keer zonder problemen en bijna alle kanalen hebben vol ontvangst.
Zelfs de extra channel pack werkte gelijk.

Ik heb trouwens het thomson kassie gekregen.
Daar had ik nog een aantal vragen over en dat gaat vooral over de ethernetaansluiting.
Wat doet die ethernet aansluiting precies? Of wat kan je ermee? Kan het nergens terugvinden in het handboek van dat ding.
Kun je nog niks mee.

Is voor later kun je ermee internetten enz enz. Mogelijkheden die nu nog niet gebruikt worden.

• man-o-script
Anoniem: 157137 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:28:
[...]
Mails reageren ze niet op, brieven al helemaal niet en bellen kost je misschien 10 ct per minuut, maar niet de providerkosten vergeten. En die zijn een stuk hoger.
Providerkosten? Bel jij mobiel voor meer dan €0,10 p/m dan? Bel je toch via de vaste lijn?

//

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Inderdaad...

UPC doet veel moeite om de klanten te kunnen voorzien van dtv. Ik vind het een prima actie en je moet een gegeven paard natuurlijk niet teveel in de bek kijken. Over de geringe kosten voor het aanvragen van een retourbox moet je mi ook niet zeuren, ook al heb je niet zelf om de mediabox gevraagd... En je kunt het dus ook via email aanvragen, dus da's geheel gratis.

(nouja, geheel gratis... Het kost wel degelijk geld: neem bijvoorbeeld 40 euro per maand voor je internet aansluiting en stel dat je 5 minuten bezig bent met het schrijven van je mailtje... dan kost je dat zo'n € 0,0045661600055524505667517798891702 Maar dan moet je tussentijds natuurlijk niet op een andere manier gebruik maken van je internetverbinding, want dan zou je het bedrag eigenlijk nog eens door minimaal 2 moeten delen) :+

Er zijn natuurlijk wel degelijk nadelen te verzinnen, maar de vraag is inderdaad of je dit wel zo zwaar mag aanrekenen. Het is immers een gratis probeer product. En kies je ervoor om het te houden dan betaal je niet zo gek veel extra bovenop de normale abbo-kosten. (welke ik overigens wel behoorlijk fors vind) En heb je ervoor gekozen om het te houden, dan weet je van de minpunten af en moet je daar eigenlijk ook niet al teveel over klagen....

Maarrrrrrrrr:

Ik vind wel dat upc fout doet door te adverteren met termen als: "Tv kijken met dvd-kwaliteit" of "Ervaar dolby digital geluid". Dit is namelijk niet overeenkomend de werkelijkheid... dvd-kwaliteit ligt aanmerkelijk hoger dan het signaaltje dat de mediabox uitpoept. En dolby digital heb ik nog nergens vernomen, maar mogelijk dat zo heel af en toe een zender wel dolby-digital uitzendt...

Of hiervan nu de oorzaak bij upc of elders ligt, doet niet ter zake... Het zijn mi gewoon misleidende uitspraken...

Vervolgens vind ik ook dat je de nadelen wel degelijk, in een topic als deze, ter sprake mag brengen. Of je dit nu op een subjectieve of objectieve manier brengt, staat mi los van het nadeel zelf. Het is immers een forum, en dat is toch bij uitstek de plaats om je ervaringen te delen of zie ik dat verkeerd? Eveneens ben ik van mening dat je een bug ook als nadeel mag benoemen, evenzo een niet goed werkende feature...

Maar vergeet inderdaad (voor jezelf) ook niet de nadelen tegen de voordelen af te wegen, het blijft immers een gratis product totdat je er zelf voor kiest te retourneren of ervoor te gaan betalen...

Laat ik eens beginnen:

Voordelen:
- Extra channelpakket met muziekzenders en interessante discovery cahnnels
- Een "rustiger" beeld in vergelijk met een (slecht) analoog signaal
- Een detailrijker en helderder geluid. (maar dit kan ook deels aan mijn receiver liggen welke goed met digitale en minder goed met analoge signalen overweg kan)
- Geen ruis afkomstig van het signaaloverdracht en\of onderwijl gepasseerde apparatuur
- Soms anamorphic breedbeeld uitzendingen

Nadelen:
- Geen dvd-kwaliteit (als nadeel geopperd omdat upc mij dit "beloofd" heeft)
- Veelvuldig duidelijk waarneembare macroblokken (veel heftiger dan bij dvd)
- Storingen in beeld en geluid (doorgestreept omdat ze zo goed als verdwenen zijn)
- over het algemeen minder detail dan het analoge signaal
- wisselend detail (bv: bij stilstaande beelden vrij veel detail maar gaat het beeld dan bewegen, dan is heel veel detail versmeerd tot een brei. Natuurlijk zie je dit ook bij veel dvd-opnames en op analoge tv, maar dit effect is wel minder groot)
- Erg slechte mediabox/software (zoals: aansluitingen, vastlopen, heet worden, stroomverbruik, traag, verslechtering van het doorgegeven analoge signaal) (overigens vind ik de guide wel sterk verbeterd tov de oude versie)

disclamer: bovenstaande voor- en nadelen zijn uitsluitend mijn ervaringen omschreven op mijn manier, welke me zojuist even te binnen schoten. mogelijk zijn bijvoorbeeld sommoge dingen niet correct omschreven en/of zijn er foutieve termen gebruikt.en vrijwel zeker zijn taalfouten te ontdekken :o

man-o-script schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:58:
[...]

Providerkosten? Bel jij mobiel voor meer dan €0,10 p/m dan? Bel je toch via de vaste lijn?
geen vaste lijn hier. Al jaren niet meer. Helemaal over op mobiel. En via mobiel komen er nog bijbehorende kosten. dus geen 10 ct.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben benieuwd wat de volgende softwareupdate gaat doen met die nadelen (en dan met name het vastlopen, heet worden en traag zijn). Heb goede hoop op de vastlopers en traagheid, aangezien dat vorige keer al flink verbeterde. Of het hete opgelost wordt (danwel de standby *echt* standby wordt ipv net zoveel verbruiken zonder beeld te produceren), dat is punt twee...

Het punt van verslechteren van het doorgegeven analoge signaal vind ik een vreemde - in die mediabox zit een versterker (kijk maar naar wat er gebeurt met het doorgeluste signaal als je de stekker eruit trekt) die naar mijn ervaring zelfs net iets hoger uitzendt dan dat het ontvangt - maar goed, als je het toch als negatief ervaart kun je altijd de splitter voor de mediabox vervangen met een grotere en het analoge signaal voor de TV rechtstreeks daar vanaf halen :)

Oslik blyat! Oslik!

• Ehv_BramBo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03-2024
- De beeldkwaliteit van het digitale signaal is echt een STUK beter op mijn nog niet zo oude TV
- Ik vind het super handig dat je meteen ziet welk programma op TV is en welk programma daarna komt
- Ik ben blij met sommige zenders die erbij gekomen zijn, zoals euro sport extreme, cartoon network en alle extra discovery zenders uit het extra channel pack
- De optie dat je films kunt bestellen vind ik, gezien het geringe aanbod, best prettig.

En dat voor slechts een paar euro per maand extra, kortom: ik ben tevreden! Last van storing heb ik eigenlijk nooit.

Anoniem: 62555

Jammer dat die EPG niet up-to-date is ...
Zat van de week op King of Queens op RTL5 te wachten .... moest volgens de EPG om 18.25 beginnen ... moet ik gvd eerst nog 20 minuten Ally Mc Fucking Beal kijken. Ja ik moest blijven kijken, want de week ervoor hadden ze bij RTL5 al geflikt om AMcB gewoon af te kappen en direct te beginnen met KoQ. Wat een geweldige serie is dat! Arthur rockt, maar dat terzijde.

Kan niet wachten op de software update.
Ik trek elke avond trouwens gewoon trouw de stekker eruit. Veel te veel stroom kost me dat geintje.
Updaten doen ze maar in de reclames ;) ghehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26
Anoniem: 157137 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:28:
[...]
Dan gooi je dat ding toch in de kliko...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-05 19:53

Hachy

Laadpas Nerd

Wat ik nog steeds zo merkwaardig vind is dat als je er als consument naar kijkt het helemaal niet zoveel voordelen heeft imo. Okay wij zijn tweakers en willen een beetje klooien met deze beta-kastjes om te kijken waar we straks allemaal eindigen met het fenomeen televisie. Maar ik heb toch ernstige twijfels over of deze media-box guerilla achtige marketing strategie het gewenste effect heeft, nog afgezien van het feit dat het nog in de kinderschoenen staat.

(digitaal signaal naar set-top-box --> analoog signaal uit de set-top-box --> input digitaal scherm, ik bedoel maar)

Toen ik de advertenties zag van die mediabox van UPC was mijn nieuwsgierigheid opzich wel gewekt. Toch ga ik het niet proberen omdat ik liever een product aanschaf/gebruik met 'proven' technology en het lijkt er voorlopig toch niet op dat upc dit gaat supporten met deze generatie set-top-boxes. Net zoiets als dat ik nog steeds een 100Hz CRT prefereer boven welke tft/plasma dan ook.

Maargoed ik dwaal af; de vraag die ik wil stellen is:

Hoeveel UPC abbonees maken er nu daadwerkelijk gebruik van deze extra features ? Ik ken weinig mensen die na de pakweg 15 bekendste zenders nog 'doorzappen' laatstaan echt gaan zitten voor een bepaald programma op een kanaal als BBC4.

Zolang je analoge signaal goed is, (bij mij is het analoge signaal hier eigenlijk uitstekend te noemen)
en je je voorgeprogrammeerde dvd-recorder jouw series/films middels EPG laat opnemen zie ik de toegevoegde waarde eigenlijk niet zo. Ik heb nu al nauwelijks tijd om die opgenomen programma's allemaal te bekijken.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hachy schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:20:[...]

(digitaal signaal naar set-top-box --> analoog signaal uit de set-top-box --> input digitaal scherm, ik bedoel maar)
Idd, weinig digitaals aan. Ik speel met het idee om te kijken wat mijn 24" Sony monitor met BNC ingang doet als ik direct SCART -> BNC RGB convertertje trek - dat is een conversiestapje minder :z

Maar het is wachten op een mogelijkheid om gewoon met een DVB-C kaart in de PC te werken. Lijkt me trouwens ook in het belang van UPC - waarom is CSS destijds gekraakt? Niet omdat een piraat geld wilde, maar omdat een Noorse tiener zijn DVD onder Linux wilde draaien. Zelfde speelt hier: bied een legale oplossing en het belang bij illegale mogelijkheden neemt af. Doe dat niet en je vraagt erom...
Toen ik de advertenties zag van die mediabox van UPC was mijn nieuwsgierigheid opzich wel gewekt. Toch ga ik het niet proberen omdat ik liever een product aanschaf/gebruik met 'proven' technology en het lijkt er voorlopig toch niet op dat upc dit gaat supporten met deze generatie set-top-boxes. Net zoiets als dat ik nog steeds een 100Hz CRT prefereer boven welke tft/plasma dan ook.
Ach, TFT en plasma zijn ondertussen behoorlijk proven techs - dat zegt nog niets over hun sterke en zwakke kanten. CRT is voor veel dingen mooier, maar in kleine kamers of juist drukke kantoorvloeren is de kleinere footprint en verminderde warmteuitstoot van TFTs doorslaggevend.
Maargoed ik dwaal af;
Oops, ik ook :o :+
de vraag die ik wil stellen is:

Hoeveel UPC abbonees maken er nu daadwerkelijk gebruik van deze extra features ? Ik ken weinig mensen die na de pakweg 15 bekendste zenders nog 'doorzappen' laatstaan echt gaan zitten voor een bepaald programma op een kanaal als BBC4.
Jij als Hollander misschien. Ik als Engelsman denk daar anders over... :z

Al moet ik zeggen, zenders die ik het meest kijk zijn Arte (frans/duits documentairezender) en Mezzo (soort MTV, maar dan voor klassiek en anderszins cultureel verantwoord - heerlijk om de collegae die zonodig mijn hok binnenvallen met opera er weer uit te werken >:) ). Komt bij dat Arte net een van de weinige zenders is die echt gebruik maakt van de extra functionaliteit - je kunt de taal van de voice stream kiezen. Dat is wel zo handig aangezien mijn Frans toch echt niet zo goed is als mijn Duits ;)

Plus op Boomerang kan ik de ondertiteling uitzetten voor mijn dochter (Engels is pas haar derde taal, laat staan dat ze een vierde in text erdoor gaat krijgen... :X )
Zolang je analoge signaal goed is, (bij mij is het analoge signaal hier eigenlijk uitstekend te noemen)
en je je voorgeprogrammeerde dvd-recorder jouw series/films middels EPG laat opnemen zie ik de toegevoegde waarde eigenlijk niet zo. Ik heb nu al nauwelijks tijd om die opgenomen programma's allemaal te bekijken.
Dat probleem hou je of je nu analoge TV neemt, DTV van UPC, digitenne, satelliet of gewoon iedere dag een DVD van de videotheek haalt (of als goede tweaker de online variant daarvan bezigt).

Ik denk dat de meerwaarde het meest benut wordt door mensen die om een of andere reden (andere culturele achtergrond voorop) zich niet te goed bediend voelen door de eenheidsworst van NL "publiek" en commercieel. De extra zenders zijn imho belangrijkste reden om DTV van UPC te nemen. Dat staat gelijk in contrast met Digitenne die juist minder zenders aanbiedt (ik noem een BBC, voor mij een sine qua non).

Mbt de rest van de features - de Xtramusic ("radio")kanalen zijn ook wel grappig. Vooral ideaal als je even een bepaalde sfeer wilt en geen eigen playlist wilt samenstellen. Wel gelijk een *enorme* irritatie: die Thomson heeft een display op de voorkant (bij iedere reboot licht hij op). Bij audio-only zou je verwachten dat je je scherm uit kunt zetten, maar nee hoor, display blijft zwart dus moet je alles op het scherm doen :(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Anoniem: 157137 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:56:
[...]

geen vaste lijn hier. Al jaren niet meer. Helemaal over op mobiel. En via mobiel komen er nog bijbehorende kosten. dus geen 10 ct.
Lekker duur abonnement hebt je dan :? Met T-mobile sim-only bel ik de UPC klantenservice anders voor €0,10 + €0,06 p/m :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-05 19:53

Hachy

Laadpas Nerd

dion_b schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 02:33:
[...]

Idd, weinig digitaals aan. Ik speel met het idee om te kijken wat mijn 24" Sony monitor met BNC ingang doet als ik direct SCART -> BNC RGB convertertje trek - dat is een conversiestapje minder :z

Maar het is wachten op een mogelijkheid om gewoon met een DVB-C kaart in de PC te werken. Lijkt me trouwens ook in het belang van UPC - waarom is CSS destijds gekraakt? Niet omdat een piraat geld wilde, maar omdat een Noorse tiener zijn DVD onder Linux wilde draaien. Zelfde speelt hier: bied een legale oplossing en het belang bij illegale mogelijkheden neemt af. Doe dat niet en je vraagt erom...
Waarheid als een koe.
[...]

Ach, TFT en plasma zijn ondertussen behoorlijk proven techs - dat zegt nog niets over hun sterke en zwakke kanten. CRT is voor veel dingen mooier, maar in kleine kamers of juist drukke kantoorvloeren is de kleinere footprint en verminderde warmteuitstoot van TFTs doorslaggevend.

[...]
Precies maar voor de doorsnee consument? Ik bedoel dat is toch de doelgroep van UPC, toch.
Ik denk dat de meerwaarde het meest benut wordt door mensen die om een of andere reden (andere culturele achtergrond voorop) zich niet te goed bediend voelen door de eenheidsworst van NL "publiek" en commercieel. De extra zenders zijn imho belangrijkste reden om DTV van UPC te nemen. Dat staat gelijk in contrast met Digitenne die juist minder zenders aanbiedt (ik noem een BBC, voor mij een sine qua non).
Ik denk dat KPN het met digitenne dan marketingtechnisch dan beter begrepen heeft. Laten we eerlijk zijn, hoeveel van dergelijke mensen zitten nu echt in de doorsnee hollander-doelgroep ?
Mbt de rest van de features - de Xtramusic ("radio")kanalen zijn ook wel grappig. Vooral ideaal als je even een bepaalde sfeer wilt en geen eigen playlist wilt samenstellen. Wel gelijk een *enorme* irritatie: die Thomson heeft een display op de voorkant (bij iedere reboot licht hij op). Bij audio-only zou je verwachten dat je je scherm uit kunt zetten, maar nee hoor, display blijft zwart dus moet je alles op het scherm doen :(
Lekker irritant, moet je je TV dus aanhouden. :S

[ Voor 17% gewijzigd door Hachy op 11-08-2006 11:24 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hachy schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:20:
[...]

Waarheid als een koe.

[...]

Precies maar voor de doorsnee consument? Ik bedoel dat is toch de doelgroep van UPC, toch.

[...]

Ik denk dat KPN het met digitenne dan marketingtechnisch dan beter begrepen heeft. Laten we eerlijk zijn, hoeveel van dergelijke mensen zitten nu echt in de doorsnee hollander-doelgroep ?

[...]

Nee dat hoeft helemaal niet, alleen als je het kanaal opzoekt, zet je daarna de TV uit. Tenminste dit lijkt me wel als je het geluid via je receiver/radio laat lopen met die tulpjes of via electrical out. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hachy schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:20:
[...]

Doorsnee consument zou het verschil niet tussen CRT, Plasma en TFT snappen als z'n leven ervan afhing. Volgens NOS journaal van gisteren zitten ze trouwens massaal goedkope flutTFTs te kopen en zwengelt dat de economie, maar ook de imports aan. Met zo'n scherm maakt signaalbron geen zak uit - slechte RF-demodulator, slechte PAL->native upscaling voor SCART composite in en al helemaal geen RGB/Component of DVI/HDMI :X
[...]

Misschien, maar vergeet niet dat DVB-T ook z'n nadelen heeft (met name sterke weersafhankelijkheid als je wat verder van de zendmast woont). Veel Digitenne klanten zijn ook terug naar hun kabelaar gegaan na teleurstelling. Waar digitenne wel aanslaat is bij nichemarkten, met name mensen die niet lang op een plek zitten of geen kabel kunnen krijgen - truckers, binnenvaartschippers, kampeerders, (anti)krakers. Dat zijn ook niet zulke enorme groepen, maar ze zijn wel erg gebaat bij de techniek :)
[...]

Tja, je kunt het uitzetten als je eenmaal het kanaal naar keuze hebt, maar als je wilt wisselen wordt het gokwerk...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Anoniem: 62555 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 23:45:
Jammer dat die EPG niet up-to-date is ...
Zat van de week op King of Queens op RTL5 te wachten .... moest volgens de EPG om 18.25 beginnen ... moet ik gvd eerst nog 20 minuten Ally Mc Fucking Beal kijken. Ja ik moest blijven kijken, want de week ervoor hadden ze bij RTL5 al geflikt om AMcB gewoon af te kappen en direct te beginnen met KoQ. Wat een geweldige serie is dat! Arthur rockt, maar dat terzijde.

Kan niet wachten op de software update.
Ik trek elke avond trouwens gewoon trouw de stekker eruit. Veel te veel stroom kost me dat geintje.
Updaten doen ze maar in de reclames ;) ghehe
Alles liep uit bij RTL deze week. De website en teletekst werden ook niet geupdate. Waarschijnlijk zijn de verantwoordelijken bij RTL met vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas1986
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 19:00
Kan iemand mij de maten geven van de UPC Mediabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 16:37
Ik heb ook al een poosje UPC Digital, maar nou heb ik een dvd recorder gekocht (Sony) en als ik wil opnemen geeft de recorder bij Ned 1, 2 en 3 aan dat hij het signaal niet kan opnemen. Elke andere zender is geen enkel probleem, maar de nederlandse publieke omroepen lukt dus niet!

Weet iemand hier iets meer van?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

bas1986 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:47:
Kan iemand mij de maten geven van de UPC Mediabox?
* dion_b pakt meetlint en zilveren Thomson box... :z

36x24x6cm

Let op dat de zijkanten voorzien zijn van ventilatiesleuven, dus minstens 5cm vrijhouden aan weerszijden. Achter steken stekkers uit, dus ook daar minstens 5cm

Bij mij staat hij mooi in een 19" rack in de woonkamer :P
SietzeJBL schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:10:
Ik heb ook al een poosje UPC Digital, maar nou heb ik een dvd recorder gekocht (Sony) en als ik wil opnemen geeft de recorder bij Ned 1, 2 en 3 aan dat hij het signaal niet kan opnemen. Elke andere zender is geen enkel probleem, maar de nederlandse publieke omroepen lukt dus niet!

Weet iemand hier iets meer van?!
Heeft niets met mediabox te maken. Sommige nieuwe DVDR's zijn voorzien van een lekkere DRM chip die bij het aantreffen van een bepaald watermerk in het beeld weigeren op te nemen. NOB is in NL zowat eerste broadcaster die watermerk in kwestie meestuurt met hun digitale uitzendingen :(

Situatie lijkt wat ik begrepen heb nogal op die van regiocodes bij DVD: westerse en Japanse merken zijn van chip voorzien en nauwelijks te omzeilen, vage Chinese merken vaak niet van chip voorzien of makkelijk zat uit te zetten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:18

Dennahz

Life feels like hell should.

verslechtering van het doorgegeven analoge signaal)
Valt mij ook op ja. Eerst was het beeld echt geweldig, maar sinds een tijdje is het _ineens_ extreem slecht? Gewoon niet meer leuk om TV te kijken met al die "sneeuw".

Als ik dezelfde kabel gewoon direct op het kastje van UPC aansluit is het boven perfect beeld? 2 weken terug werkte het nog perfect via de mediabox, maar nu? :(

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas1986
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 19:00
dion_b schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:27:
[...]

* dion_b pakt meetlint en zilveren Thomson box... :z

36x24x6cm

Let op dat de zijkanten voorzien zijn van ventilatiesleuven, dus minstens 5cm vrijhouden aan weerszijden. Achter steken stekkers uit, dus ook daar minstens 5cm

Bij mij staat hij mooi in een 19" rack in de woonkamer :P
Thx ik weet genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dennahz schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:34:
[...]

Valt mij ook op ja. Eerst was het beeld echt geweldig, maar sinds een tijdje is het _ineens_ extreem slecht? Gewoon niet meer leuk om TV te kijken met al die "sneeuw".

Als ik dezelfde kabel gewoon direct op het kastje van UPC aansluit is het boven perfect beeld? 2 weken terug werkte het nog perfect via de mediabox, maar nu? :(
Als het 2 weken met dezelfde mediabox wel perfect werkte weet je toch dat het niets met die mediabox te maken heeft :z

Ofwel zijn je kabels binnen verschoven/kapot, danwel zijn de kabels buiten brak :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:18

Dennahz

Life feels like hell should.

dion_b schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:16:
[...]

Als het 2 weken met dezelfde mediabox wel perfect werkte weet je toch dat het niets met die mediabox te maken heeft :z

Ofwel zijn je kabels binnen verschoven/kapot, danwel zijn de kabels buiten brak :o
Misschien 1 of andere brakke firmware update :? Het was eerst iig niet zo... wel knap waardeloos op deze manier. Moet er weer een aparte splitter _voor_ de mediabox waardoor het signaal weer slechter binnenkomt :z

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Is geen firmware update geweest de laatste tijd dus daar kan het niet aan liggen. :)

Het signaal is misschien minder geworden dat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
  • Laatst online: 06-04-2022
Ik heb een probleem met Sport1. Sinds vorige week heb ik Sport1 en Film1 voor twee maanden op proef. Film1 werkt prima maar bij Sport1 kan ik alleen die selectiepagina zien. Dat werkt ook gewoon, dus ik kan nieuws enzo bekijken, maar als ik dan een zender kies, dan krijg ik een zwart scherm of heel veel blokjes. Het is mij nog niet gelukt om ook maar iets van Sport te bekijken.
Ik heb een pace-box en heb hem ook al een keer gereset. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

If it aint dutch,it aint much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Geen idee heb hier ook een abbo op Film/Sport 1 maar hier werkt alles goed. Heb wel een thomson box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
  • Laatst online: 06-04-2022
Hmm, toen ik het net probeerde werkte het. Heel raar, 3 dagen doet hij niets en dan ineens wel. :?

If it aint dutch,it aint much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 06-05 17:01
Ik heb een paar weken geleden ook een Mediabox ontvangen. (Pace)

't leuke is: Ik woon hier al ruim een jaar, en heb nog altijd analoog signaal. Kwam de buurvrouw een paar weken geleden met een mediabox aanzetten: Ik was niet thuis, dus is ie daar afgegeven.
Op de tpg sticker staat: "Handtekening ontvangst". Afaik had ie nieteens bij de buren afgegeven mogen worden, en hij stond ook op naam van vorige bewoners.

Ik m maar eens aangesloten. Dit bevestigde mijn voorkeur voor schotel in ieder geval. De 15,83 voor analoge signaal vind ik al veel te veel, laat staan nog extra ook voor "brak" digitaal.
Beeldkwaliteit is wel goed, al zie ik op mijn 70cm breedbeeld amper kwaliteitsverschil met analoog. Ik heb de hele installatie hier opnieuw aangelegd met hirschmann multitaps/kabels/versterkers, dus mijn analoge signaal is, voor zover mogelijk, zo goed als ruisvrij.

De digitale uitgang krijg ik geen dolby digital signaal uit, dus die heeft ook geen meerwaarde. Van alle zenders die er extra zitten tov het analoge pakket vind ik alleen animal planet, disc science en cart network leuk voor erbij, de rest interesseert me toch geen reet.

Naja, 6 mnd (=net de winter) beetje kijken, en daarna in doos de schuur in voor als ze 'm ooit terug willen.

Haperingen/artifacts heb ik niet gezien, maar goed, m'n bekabeling is dan ook in topstaat ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 13-08-2006 13:14 ]

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.