Hallo allemaal,
Een leerzame topic, echter mede-tweakers, heb ik het volgende probleem met de UPC media box bij mijn ouders.
Excuses ik weet de bijbehorende merknamen niet, omdat ik nu op school zit...maar ik probeer het uit mijn hoofd
Omdat ik af en toe bij mijn ouders vertoef, irriteert mij het volgende aan de nieuwe mediabox (zie foto start post). Thuis bij mijn ouders, heb ik via een splitter aan de video-rf-out (de video antenne loopt verder door naar de tv in de woonkamer), een tweede tv aangesloten in mijn kamer. Daardoor kan ik de tv-zenders ontvangen. Verder is de mediabox aan de videorecorder gekoppeld, zodat ik ook bijvoorbeeld sport1 etc via de videokanaal op de tv in mijn slaapkamer kan bekijken EN ook opgenomen video's kan zien.
Echter lukt mij dit niet ism de nieuwere mediabox

.
De films vanuit de video zijn nu heel slecht te bezien en ook lukt het mij niet, de zenders vanuit de mediabox in mijn kamer te krijgen (nu alleen analoog).
Ik weet, dat de videokanaal van de videorecorder ingesteld moet worden als je niet via de scart naar films op de tv wilt kijken, maar via de tv kanaal (bijvoorbeed kanaal 20), maar die staat goed en is het afgelopen jaar niet gewijzigd (rf 23...op de videorecorder)
Waar ligt dit aan?(waarschijnlijk aan die nieuwe lompe mediabox

) Hoe kan ik dit oplossen?Is er een configuratie mogelijk zodat ik de filmpjes vanuit de video in mijn kamer kan zien? Of is het mogelijk weer de oude (antraciete) box weer terug te vragen?
Configuratie woonkamer:
* Breedbeeld tv philips met 2xscart.
* Mediabox (smalle zwarte...type???)
* Sony videorecorder (type??)
* In slaapkamer: Grundig 55cm, 2xscart
Misschien ingewikkeld omdat ik niet alle typenummers/merknamen kan geven,

maar hopelijk kunnen jullie mij toch helpen