UPC Digital TV - Deel 3

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 63.776 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ik vraag me af of alle boxen dezlfde afmetingen hebben. Volgens mij niet, de zwarte thomson is volgens mij kleiner dan de zilveren. En de pace box is volgens mij iets breeder... Maarja ik heb ze nog niet naast elkaar gezien, maar zoals ik me uit mijn herinnering kan voorstellen zijn de maten niet geheel gelijk.

Of weet jij al dat je ook de zilveren thomson box krijgt, waarvan dion_b je de maten gegeven heeft?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Ejorne schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:18:
[...]

Ik vraag me af of alle boxen dezlfde afmetingen hebben. Volgens mij niet, de zwarte thomson is volgens mij kleiner dan de zilveren. En de pace box is volgens mij iets breeder... Maarja ik heb ze nog niet naast elkaar gezien, maar zoals ik me uit mijn herinnering kan voorstellen zijn de maten niet geheel gelijk.

Of weet jij al dat je ook de zilveren thomson box krijgt, waarvan dion_b je de maten gegeven heeft?
Mijn pace bagger box was langer en lager. Heb nu een andere die hoger en minder breed is.

(Breed als in de lengte waar de knopjes zitten)

Dus idd, er zit verschil in

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 13-08-2006 13:52 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas1986
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 10:13
Ejorne schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:18:
[...]

Onze kast is 36 cm breed dus de zilvere past zoiezo nie, maar kan je kiezen welke je neemt dan, want een smallere in de breedte zou wel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

bas1986 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 21:38:
[...]

Onze kast is 36 cm breed dus de zilvere past zoiezo nie, maar kan je kiezen welke je neemt dan, want een smallere in de breedte zou wel passen.
Nee, je kunt niet kiezen - en sowieso ontlopen ze elkaar niet echt. Vergeet niet dat die ventilatiesleuven niet voor de sier zijn - als je geen ruimte aan de zijkanten overlaat gaat dat ding overhitten, wat niet echt denderend is voor prestaties (gruwelijke blokken in beeld, uitval etc.)

Decoders worden dan ook niet voor niets set-top boxes genoemd, ze zijn ontworpen om bovenop de TV te plaatsen :z

Dat die ventilatiegaten ueberhaupt aan de zijkanten zitten is erkenning dat mensen er toch dingen bovenop zetten...

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 14-08-2006 09:47 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

dion_b schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 09:45:
[...]

Decoders worden dan ook niet voor niets set-top boxes genoemd, ze zijn ontworpen om bovenop de TV te plaatsen :z
Leg mij eens uit hoe je een set-top box op een TFT tv plaatst?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Logos schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:18:
[...]

Ducktape :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Logos schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:18:
[...]

Hee, ik verzin die termen/concepten niet. Het idee komt van de marketingmensen van de eerste sat-decoders. En marketingmensen zijn net als een kudde blinde schapen als het op sommige dingen aankomt :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
kan iemand mij vertellen waar ik het ethernetpoortje voor kan gebruiken? ik had hem al verbonden met mijn router maar dan flipt mn netwerk? (ligt waarschijnlijk gewoon aan de router)

kan ik het ethernet via mn UPC Mediabox ergens voor gebruiken?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

vanpeltje schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:41:
kan iemand mij vertellen waar ik het ethernetpoortje voor kan gebruiken? ik had hem al verbonden met mijn router maar dan flipt mn netwerk? (ligt waarschijnlijk gewoon aan de router)
Nee, ligt waarschijnlijk aan het feit dat er dan twee DHCP servers in een netwerk draaien, dat werkt niet echt :o
kan ik het ethernet via mn UPC Mediabox ergens voor gebruiken?
Nee, (vooralsnog) niet. Technisch is zo'n ding gewoon een kabelmodem met wat A/V zooi eraan gekoppeld. Als UPC het zo zou instellen is denkbaar dat je je chello internetverbinding erop zou kunnen zetten - maar aangezien het signaaltechnisch beter is om je modem bij eerste aansluitpunt te hebben staan (en niet veel mensen de mediabox in de meterkast of de donkerste hoek van de woonkamer hebben staan), is de meerwaarde van het via een mediabox te laten lopen twijfelachtig. Voorlopig worden er geen diensten over geleverd iig :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 19:28
Een stream naar m'n PC, net als met de oude DBox zou een mooie toepassing zijn, maar zie ik niet gebeuren ;)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik las dit stukje in het begin op pag 1.

Vervangt digitaal analoog?
De eerstekomende jaren zal het analoge signaal hoogstwaarschijnlijk niet verdwijnen.

Nu heb ik mijn UPC Digital met een Coaxiale kabel Digitaal aangesloten,
dit heeft geen enkele zin dus, en wordt geluid er ook niet beter van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Moet je wel via SCART kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
Tja, de coax uitgang is puur en alleen om alle andere televisies op aan te sluiten. Het digitale gedeelte kun je alleen via de scart bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorizzz schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:18:
Tja, de coax uitgang is puur en alleen om alle andere televisies op aan te sluiten. Het digitale gedeelte kun je alleen via de scart bekijken
Uiteraard kijk ik via SCART, maar heb de decoder digitaal naar
mijn versterker via een COAXIALE DIGITALE AUDIO KABEL gedaan !
Nog maals mijn vraag, heeft dit enkele ZIN :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:17:
[...]

Uiteraard kijk ik via SCART, maar heb de decoder digitaal naar
mijn versterker via een COAXIALE DIGITALE AUDIO KABEL gedaan !
Nog maals mijn vraag, heeft dit enkele ZIN :?
Hier zeg je iets wezenlijk anders dan hierboven - je hebt dus via SPDIF aangesloten en vraag je af of dat zin heeft. Ipv zo te schreeuwen heeft het meer zin om zelf te zorgen dat je duidelijk bent. Zoals je in je eerste post 'coax' noemde klonk het gewoon als coax antennekabel :z

Antwoord kun je hier vaak zat vinden als je gewoon op de juiste term zoekt - theoretisch geeft het betere kwaliteit, maar tenzij je erg brakke analoge (SCART) bekabeling hebt ga je dat niet merken. Wel is dit de enige manier om Dolby surround te krijgen - maar vooralsnog lijkt dat alleen op Film1 en Arrivo (films bestellen) aanwezig te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 16-08-2006 10:26 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:26:
[...]

Hier zeg je iets wezenlijk anders dan hierboven - je hebt dus via SPDIF aangesloten en vraag je af of dat zin heeft. Ipv zo te schreeuwen heeft het meer zin om zelf te zorgen dat je duidelijk bent. Zoals je in je eerste post 'coax' noemde klonk het gewoon als coax antennekabel :z

Antwoord kun je hier vaak zat vinden als je gewoon op de juiste term zoekt - theoretisch geeft het betere kwaliteit, maar tenzij je erg brakke analoge (SCART) bekabeling hebt ga je dat niet merken. Wel is dit de enige manier om Dolby surround te krijgen - maar vooralsnog lijkt dat alleen op Film1 en Arrivo (films bestellen) aanwezig te zijn.
Ben inderdaad in mijn eerste vraag niet duidelijk genoeg geweest, had er Audio bij moeten zetten
bij deze mijn excuses, mijn vraag is beantwoord dank je wel _/-\o_

• Flake
Volgens mij heb ik een bug in die box gevonden. Zijn er mensen die Film1 via stereo kijken? Het valt mij daarbij op (bij meerdere films waargenomen) dat harde geluiden, zoals pistoolschoten of knallen, een "woosh" geluid opleveren. Lijkt erop dat die mediabox een bug heeft met stereoweergave van 5.1 geluid, ongeacht het volume...

[ Voor 3% gewijzigd door Flake op 17-08-2006 10:13 ]

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Flake schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:12:
Volgens mij heb ik een bug in die box gevonden. Zijn er mensen die Film1 via stereo kijken? Het valt mij daarbij op (bij meerdere films waargenomen) dat harde geluiden, zoals pistoolschoten of knallen, een "woosh" geluid opleveren. Lijkt erop dat die mediabox een bug heeft met stereoweergave van 5.1 geluid, ongeacht het volume...
Stereoweergave van 5.1 geluid? Ik snap niet direct wat je bedoeld. Maar bedoel je dat je een dolby-digital signaal hebt, maar deze beluisterd via de analoge tulp-uitgangen?

Ik heb zelf trouwens nog niet meegemaakt dat er een dolby-digital uitzending via de mediabox is geweest... Maarja, ik heb dan ook al een poosje geen film1 meer. (en toen ik het wel had keek ik er nauwelijks naar, maar kwam wel zo nu en dan voorbij zappen.... maar nog nooit is mijn receiver op welk kanaal dan ook op dolby-digital gesprongen....)

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Volgens mij geeft geen enkele zender nog 5.1 door hoor. :)

Overigens mensen kijk eens onder de knop interactive vandaag. :) Is veranderd, nu ook weer, verkeer, nieuws etc niet alleen maar spelletjes. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmmz ik kan ineens nog maar paar extra zenders ontvangen die je analoog ook hebt, die extra discovery zenders en weet ik het doen het ineens niet meer. Moet je daar ook al extra voor betalen??

[ Voor 8% gewijzigd door SithWarrior op 17-08-2006 19:23 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Trouwens, op kanaal 999 als je op de "rode"-knop drukt krijg je wat stats van je media-box/verbinding. Wel geinig om te zien :)

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Die zitten in het extra pakket. :)

Dat pakket krijg je 1 maand gratis als je de mediabox krijgt.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ste7en schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:58:
Trouwens, op kanaal 999 als je op de "rode"-knop drukt krijg je wat stats van je media-box/verbinding. Wel geinig om te zien :)
Klopt, zag ik een monteur ook doen :P

• Flake
schnumi schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:35:
Volgens mij geeft geen enkele zender nog 5.1 door hoor. :)
Jawel, Film1.
Ejorne schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:29:
[...]

Stereoweergave van 5.1 geluid? Ik snap niet direct wat je bedoeld. Maar bedoel je dat je een dolby-digital signaal hebt, maar deze beluisterd via de analoge tulp-uitgangen?
Precies.
Ste7en schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:58:
Das de test van je retoursignaal

[ Voor 21% gewijzigd door Flake op 17-08-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SithWarrior schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:22:
Hmmz ik kan ineens nog maar paar extra zenders ontvangen die je analoog ook hebt, die extra discovery zenders en weet ik het doen het ineens niet meer. Moet je daar ook al extra voor betalen??
'Ook al' ja.. die zenders zitten in het Extra Channel Pack van ~2 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Bigs schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:35:
[...]

'Ook al' ja.. die zenders zitten in het Extra Channel Pack van ~2 euro per maand.
Vreemd genoeg is dit het enige pakket waar je direct een jaar aan vast zit, die andere tv-paketten gaan volgens mij per half jaar en het gewone digitale tv-abbonement kun je maandelijks opzeggen.

Ik was wel een beetje boos op upc toen ik daar achter kwam. Het is niet zo dat ze hier heel duidelijk over zijn ofzo... Ze hebben het alleen over gratis dit en gratis dat proberen, maar zetten er met hele kleine lettertjes bij dat het extra channelpakket gelijk een jaar lang is...

Waarom trouwens dit een jaar dat een half jaar en het volgende weer maandelijks... verwarrend... en de meeste mensen vinden zo een mediabox al verwarrend genoeg...

Maarja, aan de ene kant snap ik het wel van upc. Deze "strategie" van het jaar abbo op extra channel pakket, heeft mij ertoe gezet om destijds niet direct naar sateliet uit te wijken. Ik dacht toen, "laat ik maar dat laatste halfjaartje nog even uitzitten, ook al gaat het om maar 6 maal 2 euro. Het is toch zonde van het geld en de aanschaf van een goed satelietsetje kost ook niet niets"

Ik ben door die rede dus ook gebleven bij upc, maar ik moet zeggen dat dit mij klant-tevredenheid op een lager pitje heeft doen zetten... Ik hou niet zo van verassingen achteraf, ook al is het maar een verassing van enkele tientjes op jaarbasis...

Maar ik moet zeggen dat upc-dtv sterk verbeterd is het laatste half jaar... Maar of het sterk genoeg verbeterd is om niet naar sateliet over te stappen.... dat weet ik nog niet. Sateliet geeft betere kwaliteit tegen een lager tarief... (en ik heb toch geen analoog signaal nodig voor overige tv's in huis, althans... de komende jaren nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Flake schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:45:
[...]

Jawel, Film1.

[...]

Precies.

[...]

Das de test van je retoursignaal
Film 1 al wel? Lol die heb ik hier ook maar ik heb nooit de moeite genomen om daar naar te kijken of er ook 5.1 geluid bijzat. :p

[ Voor 4% gewijzigd door schnumi op 18-08-2006 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Bigs schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:35:
[...]

En nou is AT5 vandaag ook nog eens helemaal verdwenen?

Nou ik weet al wat ze over een half jaar met dat digitale tv pakket van ze kunnen doen.... Dat gaat er direct weer uit.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

SithWarrior schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:13:
[...]

En nou is AT5 vandaag ook nog eens helemaal verdwenen?

Nou ik weet al wat ze over een half jaar met dat digitale tv pakket van ze kunnen doen.... Dat gaat er direct weer uit.
AT5 is amsterdam only zo blijkt nu.

Als je de regiocode van amsterdam gebruikt heb je hem wel weer. :) Ik zit er niet mee maargoed wel vreemd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik vraag me af of je mbv een "PCTV Hybrid Pro USB Stick" je de digitale signaal op je PC kan bekijken.
De PCTV kan digitaal signaal ontvangen (via een COAX kabel!). Ik denk dat als ik rechtstreeks de kabel van de muur op de USB stick aansluit, dat ik dan toch niks zal zien omdat het signaal gecodeerd zal zijn (toch?). Wat de mediabox dan doet is het signaal decoderen (lijkt mij...).

Wel jammer als het niet zou werken. UPC.nl adverteert met 2,16 euro voor "het digitale signaal". Dus als het gecodeerd zou zijn, dan zou dat best 'nasty' zijn. Je betaalt dan 2 euro voor een signaal die je niet eens kan gebruiken.

Anyway, ik heb geen TV en wil het dus perse op me laptopje zien, mbv de USB stick.
Zal dit mogelijk zijn?

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Nee.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ok das een duidelijk antwoord. Maar is dat dan omdat het signaal gecodeerd is (wat ik al vreesde)?

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Als dat mogelijk was hoefde je ook die €2,16 niet te betalen ;)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik dacht/hoopte dat ze per huishouden konden aangeven of die wel of geen digitaal signaal doorkrijgt.
Zo ja: Dan kon je er non-stop gebruik van maken.

Als iedereen nu al digitaal signaal krijgt en je sluit je coax op je pc aan en je gooit een decodeer programma eroverheen, dan zou je alle zenders kunnen zien. (Theoretically Speaking!)

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
ReflexWolf schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:58:
Ik dacht/hoopte dat ze per huishouden konden aangeven of die wel of geen digitaal signaal doorkrijgt.
Zo ja: Dan kon je er non-stop gebruik van maken.
Dat klopt op zich wel. Het digitale signaal moet geactiveerd worden én je hebt een UPC Mediabox nodig. 1 van die 2 is niet voldoende. Het digitale signaal staat standaard bij elke aansluiting uitgeschakeld!

Ik verwacht dat op den duur elke televisie standaard een digitale tuner heeft ingebouwd (wat bijv. bepaalde LOEWE tv's al hebben). Wanneer het zover is zal UPC er niet aan ontkomen het digitale signaal vrij door te geven. Maar voorlopig zeker niet.

[ Voor 5% gewijzigd door yohan op 21-08-2006 15:15 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Yohan schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:14:
[...]
Het digitale signaal staat standaard bij elke aansluiting uitgeschakeld!
Da's niet waar, de FTA kanalen en daarmee volgens mij ook de rest (dan enkel gecodeerd) krijgt iedereen netjes z'n huis binnen.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
man-o-script schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:30:
[...]

Da's niet waar, de FTA kanalen en daarmee volgens mij ook de rest (dan enkel gecodeerd) krijgt iedereen netjes z'n huis binnen.
FTA-kanalen zijn er niet meer. Alle zenders zijn gecodeerd.

Voor zover ik weet wordt het digitale signaal pas opengezet wanneer je een abonnement op Digital TV neemt. Wanneer je per direct opzegt werkt de Mediabox namelijk ook niet meer, terwijl je hem nog wel in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Dat laatste is omdat de mediabox zich dan niet meer kan aanmelden. Dan is de box gewoon afgesloten. Wat die zenders betreft: iedereen krijgt gewoon netjes alle zenders binnen, 24/7, met of zonder DTV abo. Of je ze mag kíjken dat is de vraag, dat staat op je smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Als het goed is zijn er nog wel wat kanalen FTA (ned 123 idd niet meer), heb geen Dbox meer dus kan het hier niet testen helaas. De kaart is gekoppeld aan je box, komen die niet overeen zie je niets. Uiteraard doet je kaart/box combi ook niets als deze niet is geactiveerd bij UPC. Maar wil niet zeggen dat je de zenders niet op je kabel hebt staan.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Maar die zitten er wel. Das ook de enige manier om meerdere boxen per huishouden te laten werken: als alle streams in 1x doorgeknikkerd worden. Als je, net zoals VoIP/Chello, maar 1 frequentiebreedte hebt voor je diensten, is ook maar 1 box per huishouden mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Je kunt toch zoveel computers aansluiten als je wilt op die ene internetaansluiting? Dan zijn meerdere Mediaboxen, of boxen met dubbele tuner ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik zie de laatste 2 weken bij meerdere mensen weer blokjes terug komen waar ze de laatste maanden eigenlijk niet meer te zien waren. Zou dat toch te maken hebben met het feit dat die codering weer op het signaal is gezet soms? Ik merk het hier thuis namelijk, maar ook bij 2 mensen die 20-30 km verderop wonen. Erg toevallig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Yohan schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:35:
Je kunt toch zoveel computers aansluiten als je wilt op die ene internetaansluiting? Dan zijn meerdere Mediaboxen, of boxen met dubbele tuner ook geen probleem.
In principe heb je hetzelfde signaal als je buurman, daardoor is het ook gewoon mogelijk twee chello internet abonnementen te hebben op 1 aansluiting. Administratief wil UPC dit niet, dus beginnen ze er niet aan, komt denk ik nog wel.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:39:
Ik zie de laatste 2 weken bij meerdere mensen weer blokjes terug komen waar ze de laatste maanden eigenlijk niet meer te zien waren. Zou dat toch te maken hebben met het feit dat die codering weer op het signaal is gezet soms? Ik merk het hier thuis namelijk, maar ook bij 2 mensen die 20-30 km verderop wonen. Erg toevallig
ik had vanaf het begin blokjes en stilstaande beelden en ze konden er niets aan doen .
De zelfde week weer laten ophalen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bigs schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:39:
Lijkt me eerder weergerelateerd - en dan niet ontvangst, maar puur omdat bij baggerweer zoals bij zomerse onweersbuien het hele kabelnetwerk flink wat te verduren krijgt. Waarschijnlijker is dat een versterker ergens een beetje ontregeld is.

Codering zit er iig langer dan 2 weken op :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Yohan schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:35:
Dat gaat door middel van een router, ik bedoel ermee dat er maar één modem per aansluiting mogelijk is. De mediabox is eigenlijk ook een kabelmodem maar die heeft dat probleem totaal niet.

Daarmee spreek ik Man-O-Script ook tegen. Het is natuurlijk mogelijk modems óm te wisselen maar meerdere voip/chello-modems op 1 kabel kan volgens mij echt niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Flake op 21-08-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zonder die extra diensten, dus puur DVB-C voor alleen het kijken naar digitale TV kanalen, kan je net zoveel kabelontvangers aansluiten als je maar wil. Elke UPC klant krijgt gewoon alle digitale TV kanalen binnen die er zijn. De ontvanger, smartcard en abonnement bepalen uiteindelijk wat je wel en niet kan zien. Wat dat betreft wijkt de techniek van UPC niet af van de overige kabel bedrijven in Nederland. Toen er nog ongecodeerde digitale kanalen waren kon je je hele huis vol zetten met TV's van Loewe, Metz of Technisat met een ingebouwde DVB-C ontvanger en zonder problemen ook nog de Mediabox gebruiken om tegelijkertijd op alle apparaten naar digitale TV kanalen te kijken. Helaas is dat niet meer mogelijk sinds de codering terug is. UPC heeft besloten om moeilijk te doen met als gevolg dat een tweede, derde, etc. ontvanger (nog?) niet mogelijk is zoals wel bij alle andere kabelbedrijven in Nederland kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Flake schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:17:
[...]

Dat gaat door middel van een router, ik bedoel ermee dat er maar één modem per aansluiting mogelijk is. De mediabox is eigenlijk ook een kabelmodem maar die heeft dat probleem totaal niet.

Daarmee spreek ik Man-O-Script ook tegen. Het is natuurlijk mogelijk modems óm te wisselen maar meerdere voip/chello-modems op 1 kabel kan volgens mij echt niet.
Euh, waar haal je die wijsheid vandaan?

UPC kan het administratief misschien niet, maar als je zelf al aangeeft dat een mediabox een modem is (wat het idd ook is, een modem met een A/V kastje eraan) en een chellomodem dat ook is, dan heb je al twee op zelfde kabel.

Verder zijn de versterkers op straat- en buurtniveau volstrekt passief mbt retour, alles wat van de huizen binnenkomt wordt gewoon op een grote kabel doorgezet richting wijkcentrale. De facto zitten dus alle mensen in dezelfde buurt op dezelfde kabel. Het schijnt dat er per buurt meer dan een modem mogelijk is 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik heb vandaag bij de TPG (sorteercentrum Amsterdam) toch een berg van die UPC digi-tv setjes op de band moeten zetten :D
Niet gezond meer, een collega heeft 5 uur lang alleen maar die dingen op de lopende band moeten gooien :P Morgen heeft half nederland zo'n kastje staan lijkt het wel.. ben benieuwd wanneer ik hem zelf hier thuis krijg toegestuurd, heb nog niks van upc zelf gehoord erover.

heb ook veel retourtjes richting upc (geweigerd / teruggestuurd in originele verpakking / crappy retourbox) gezien, niet iedereen is er blij mee :p

[ Voor 17% gewijzigd door Collaborator op 22-08-2006 01:45 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
ik zag net op de upc site, dat ze ook binnenkort met een PVR komen.
ben benieuwd hoe duur dat wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Even mijn vraag uit het samsung topic copy pasten :P
Roberto schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:42:
Zeg... ik heb een LE32M61B

En sinds paar dagen met de 1.8 Firmware (roze / oranje gezichten oplossing)

Ik merk echter nu (kan toeval zijn hoor! :) )

Dat de rechterkant van mijn scherm zowel met lichtsensor als zonder lichtsensor iets helderder is.
Je ziet het vooral goed op tijdens reclame met witte achtergrond, of als er lucht is.

Het is allemaal niet extreem, maar wel net merkbaar.

Foutje in het backligt lijkt het?

Verder leaked hij "gelukkig" niet veel in de hoeken, dus dat is het niet.

Aanvulling: De monteur heeft tijdens het updaten een mode uitgezet met zijn universele kasje, zou dit het zijn geweest? Lijkt me niet? (een optie die je backligt een beetje aanpast? 8)7 )

Edit 2 8)7
Heeft iemand trouwens zijn UPC digitale tv kastje werkend gekregen met deze tv? (vollume aanpassen werkt het nml niet ... tv switch mode wel ??? )
Vraag is dus, heeft iemand zijn upc digitale tv afstandsbediending werkend gekregen met een Samsung tv? en als dat het geval is, hoe?

verder hebben jullie ook verticale strepen door het beeld?
Even toelichten: Niet echt opvallend, en je ziet het ook alleen als het het beeld of erg helder is of erg donker, de strepen zelf zijn dus doorzichtig, maar het beeld is op die ong. 2 cm dikke strepen net iets donkerder.

Met analoge TV kan ik het amper bespeuren, dus foutje van upc?
of de box?

(tv lijkt me niet, want ik heb het niet over d-sub, en met analoge tuner is het bijna helemaal niet zichtbaar)

Verwijderd

Ik heb twee vragen, misschien dat iemand er antwoord op heeft:
  1. Hoe sluit ik die Thomson aan als ik ook digitale radio wil ontvangen?
  2. Wanneer werkt het display op die box? Nu alleen nog bij harde reset knippert-ie eventjes.....

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 00:34:
Ik heb twee vragen, misschien dat iemand er antwoord op heeft:

[list=1]
• Hoe sluit ik die Thomson aan als ik ook digitale radio wil ontvangen?
Euh, zelfde manier als voor de TV :z

Je kunt de radiozenders vanaf dezelfde interface benaderen (kijk in het menu).

Wil je over iets anders luisteren dan je TV, heb je een Coax SPDIF en twee stereo tulpplugjes ter beschikking :z
• Wanneer werkt het display op die box? Nu alleen nog bij harde reset knippert-ie eventjes.....
[/list]
Geen idee, het niet functioneren van het display is een veelgenoemde irritatie, met name icm radiozenders (wanneer je dus niet bepaald TV aan wilt moeten hebben). UPC heeft nog niets laten weten over plannen hiermee.

Oslik blyat! Oslik!

• yohan
Roberto schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:45:
verder hebben jullie ook verticale strepen door het beeld?
Even toelichten: Niet echt opvallend, en je ziet het ook alleen als het het beeld of erg helder is of erg donker, de strepen zelf zijn dus doorzichtig, maar het beeld is op die ong. 2 cm dikke strepen net iets donkerder.

Met analoge TV kan ik het amper bespeuren, dus foutje van upc?
of de box?

(tv lijkt me niet, want ik heb het niet over d-sub, en met analoge tuner is het bijna helemaal niet zichtbaar)
Oftewel jouw tv genereert, om wat voor reden dan ook, horizontale balken. Kennelijk zijn ze via je scart-ingang duidelijker te zien dan via de analoge coax. Heeft zo te zien niets met de Mediabox te maken.

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Ik heb die strepen ook hoor. Het zijn witte strepen en soms zie je ze door het beeld, voorral als het donker is.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yohan schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:50:
[...]

Oftewel jouw tv genereert, om wat voor reden dan ook, horizontale balken. Kennelijk zijn ze via je scart-ingang duidelijker te zien dan via de analoge coax. Heeft zo te zien niets met de Mediabox te maken.
Euh, hij heeft het over vertikale balken, niet horizontale 8)7

Maar goed, lijkt me ook sterk dat dit door mediabox komt - toch is het bijzonder makkelijk te testen:

Neem een tweede TV, maakt niet uit wat, zolang niet identiek aan de eerste waar je de strepen ziet. Sluit dat op mediabox aan.

Indien strepen weg of zelfs strepen anders: lag aan TV :z
Indien strepen op zelfde plek: ligt aan SCARTkabel (incl. interferentie) of aan mediabox :o

Als de strepen wel op dezelfde plek zijn kan het interessant zijn om te kijken wat er gebeurt als je de coax tussen mediabox en TV verwijdert...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:28:
[...]

Euh, zelfde manier als voor de TV :z

Je kunt de radiozenders vanaf dezelfde interface benaderen (kijk in het menu).
Hm... volgens mij snap ik niet niet 8)7 Dus moet ik nou die digital audio out naar mijn versterker sturen? Of die RF out?

Dit matcht niet helemaal met het idee wat ik erbij heb, als nitwit. Komt er via het digitale TV-signaal dan toch stiekem digitale radio mee via dezelfde kabel? Dus die radio-coax kan ik uit wandcontactdoos halen? :?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:08:
[...]

Hm... volgens mij snap ik niet niet 8)7 Dus moet ik nou die digital audio out naar mijn versterker sturen? Of die RF out?
Digital audio out is één mogelijkheid, die twee tulpstekkertjes ook :z
Dit matcht niet helemaal met het idee wat ik erbij heb, als nitwit. Komt er via het digitale TV-signaal dan toch stiekem digitale radio mee via dezelfde kabel? Dus die radio-coax kan ik uit wandcontactdoos halen? :?
Hangt ervan af. De zenders die je digitaal hebt zijn niet noodzakelijkerwijs dezelfde als over de radio-RF gaan. Bovendien werkt je versterker/tuner niet meer als tuner, de mediabox werkt op dat moment als tuner voor digitale radio (net zoals de RF tuner in je TV niet meer als tuner werkt maar het gewoon via SCART aangesloten wordt).

Oslik blyat! Oslik!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
Had iemand al gelezen dat UPC Digital gehackt is? Je schijnt nu met een dBox 2 te kunnen kijken.

http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=15108.0

Topic op Chelloo kun je alleen lezen als je geregistreerd bent daar.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
dion_b schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:32:
[...]

Euh, hij heeft het over vertikale balken, niet horizontale 8)7

Maar goed, lijkt me ook sterk dat dit door mediabox komt - toch is het bijzonder makkelijk te testen:

Neem een tweede TV, maakt niet uit wat, zolang niet identiek aan de eerste waar je de strepen ziet. Sluit dat op mediabox aan.

Indien strepen weg of zelfs strepen anders: lag aan TV :z
Indien strepen op zelfde plek: ligt aan SCARTkabel (incl. interferentie) of aan mediabox :o

Als de strepen wel op dezelfde plek zijn kan het interessant zijn om te kijken wat er gebeurt als je de coax tussen mediabox en TV verwijdert...
Ik ga het eens testen.

Iemand nog een idee hoe ik mijn Samsung 32"er kan besturen met het upc digital kastje (hoofdzakelijk het geluid, de rest boeit me niet)

Verwijderd

Roberto schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:40:
[...]

Ik ga het eens testen.

Iemand nog een idee hoe ik mijn Samsung 32"er kan besturen met het upc digital kastje (hoofdzakelijk het geluid, de rest boeit me niet)
Hier werkt het prima. Ik heb gewoon de beschrijving gevolgt in de upc handleiding. (waarbij je net zo lang op plus ofzo drukt tot de afstandbediening werkt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
  • Laatst online: 28-02 16:00
weet iemand een apparaat waarmee je kan digitaal kan opnemen op hardeschijf met UPC Digital TV?

Met geen enkele Dreambox werkt dit. De DM7025 had mooi geweest denk ik, maar dat werkt niet met upc.
Windows MCE 2005 ook niet.

Weet iemand iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Laatst online: 10-03-2023
Komt er via het digitale TV-signaal dan toch stiekem digitale radio mee via dezelfde kabel?
Ja, stiekem he. :*)
RF out
= om 2e TV aan te sluiten.

(Radio Frequency out) Refers to coaxial sockets on the back of set-top boxes, VCRs and DVDs that output analog video signals. The RF signal includes composite video and audio.
Bovendien werkt je versterker/tuner niet meer als tuner, de mediabox werkt op dat moment als tuner voor digitale radio (net zoals de RF tuner in je TV niet meer als tuner werkt maar het gewoon via SCART aangesloten wordt).
Ja, snap ik. Maar niet hoe je dan je zenderinformatie (kanaal,RDS/EON) kunt zien, omdat het display van de mediabox niet werkt. Zou je het display van een tuner van een homecinemaset of stereotoren daar dan toch voor kunnen gebruiken? Anders is die digitale radio vrij nutteloos. 8)7

[ Voor 128% gewijzigd door dutch79 op 25-08-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sdirkx schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:14:
[...]

Ja, snap ik. Maar niet hoe je dan je zenderinformatie (kanaal,RDS/EON) kunt zien, omdat het display van de mediabox niet werkt. Zou je het display van een tuner van een homecinemaset of stereotoren daar dan toch voor kunnen gebruiken? Anders is die digitale radio vrij nutteloos. 8)7
Voorzover RDS/EON info meegestuurd wordt, komt dat alleen op TV scherm, de output over analoge (SCART/tulp) en digitale (SPDIF) uitgangen is audio only.

Om te zeggen dat het nutteloos is, gaat wat ver, maar ik zou toch wel heel graag minimaal zendernummer op die display op de mediabox willen zien :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
En het zou leuk zijn als de radiozenders weer gewoon zendernummers hadden net als bij de Motorola boxen, dan kun je tenminste nog een beetje radio zappen zonder je TV aan te zetten :) (alhoewel het nu wel scheelt dat je de radio applicatie via 997 kunt openen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
arjanv schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:04:
weet iemand een apparaat waarmee je kan digitaal kan opnemen op hardeschijf met UPC Digital TV?

Met geen enkele Dreambox werkt dit. De DM7025 had mooi geweest denk ik, maar dat werkt niet met upc.
Windows MCE 2005 ook niet.

Weet iemand iets anders?
Zie de post van mvdklip hierboven. Met een Dreambox moet het op dit moment kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Laatst online: 10-03-2023
Voorzover RDS/EON info meegestuurd wordt, komt dat alleen op TV scherm, de output over analoge (SCART/tulp) en digitale (SPDIF) uitgangen is audio only.

Om te zeggen dat het nutteloos is, gaat wat ver, maar ik zou toch wel heel graag minimaal zendernummer op die display op de mediabox willen zien
Ok, thanx, maar de huidige Thomson schiet op zoveel punten tekort... zeer irritant dat er verder niks te kiezen valt... })

[ Voor 60% gewijzigd door dutch79 op 25-08-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
  • Laatst online: 28-02 16:00
sdirkx schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:56:
[...]

Ok, thanx, maar de huidige Thomson schiet op zoveel punten tekort... zeer irritant dat er verder niks te kiezen valt... })
volgens mij is dit geen langdurige oplossing (als het zou werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maat van me heeft ook zo'n doosje liggen maar gebruikt em niet...kan ik em ook nu aansluiten terwijl m'n pa er ook een heeft op hetzelfde adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdirkx schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:56:
[...]

Het zendernummer op het display lijkt me een kwestie van activatie, de mogelijkheid lijkt namelijk aanwezig aangezien er een display is die ook 8888 laat zien bij een software update. Ik denk dat het display nu gewoon uitgeschakeld staat om welke reden dan ook.

Misschien om het iets gebruiksvriendelijker te maken voor digibeten :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week zonder ook maar iets te bestellen what so ever een persoonlijk geadresseerde brief van UPC in de bus, wat opzich raar is want ik kijk televisie via KPN en internet via Orange, met de mededeling dat ik digitale tv van UPC kon kijken. En ja hoor, dagje later ook een briefje van de postbode dat er een pakketje voor mij op het postkantoor lag van UPC (ik denk de decoder).

Mijn vraag: wat moet ik hiermee? Ik heb even gecheckt, maar tot dusver is er nog niets van mijn rekening afgeschreven, dus ik hoop dat ze mijn rekeningnummer niet in bezit hebben. Maar goed, ik moet die troep dus niet van UPC, heb al genoeg moeite met ze gehad in mijn chello periode. Gewoon de zending weigeren op het postkantoor, of ophalen en verkopen op marktplaats ;) ? Op hun hardware zijn ze toch al niet zo zuinig, heb hier nog een modem staan die zogenaamd geretourneerd moest worden na beeindiging van het abonnement (Ja meneer, daarover krijgt u nog bericht. Is goed mevrouw! Ding staat hier alweer 1,5 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Haal et op en probeer het gewoon een keer. UPC heeft veel meer zenders als KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is waar, je kunt het altijd proberen voor 6 maanden. Ik neem aan dat je wel gewone kabel TV van UPC hebt trouwens.. anders gaat het niet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Vast wel, anders had hij geen mediabox gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Je moet idd gewoon kabel-tv hebben :P

Oftewel je loopt dubbel te betalen momenteel, dtv aan KPN en analoge tv aan UPC :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik het gewoon proberen. Mij bevalt het heel goed dus.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n pa heb twee van die dozen nu(foutje van onze upc vrienden) maar die doet het dus niet omdat ie niet geregistreerd is(volgens klantenservice)hoe kan ik dat ding toch aan de praat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:48:
M'n pa heb twee van die dozen nu(foutje van onze upc vrienden) maar die doet het dus niet omdat ie niet geregistreerd is(volgens klantenservice)hoe kan ik dat ding toch aan de praat krijgen?
Een van de boxen aansluiten en laten registreren...

Het smartcardnummer (op de smartcard) en het CAID nr (achterop de mediabox of beide vindbaar onder diagnostiek in het instellingenmenu) even aan UPC doorgeven en dan moet het goed komen. Met een beetje geluk heb je binnen een paar uur signaal.

Degene die je niet aansluit kun je dan wel laten ophalen of terugbrengen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Wat is dit nou weer voor onzin. 2x rond de 33 euro gerekend voor monteur kosten. (3x monteur geweest, dus 2x moet er betaald worden.)

Ik dacht dat dat alleen nodig was als het probleem aan iets hier lag maar het lag aan de box (is ook vervangen) dus bullshit. Morgen maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:50:
[...]

Een van de boxen aansluiten en laten registreren...

Het smartcardnummer (op de smartcard) en het CAID nr (achterop de mediabox of beide vindbaar onder diagnostiek in het instellingenmenu) even aan UPC doorgeven en dan moet het goed komen. Met een beetje geluk heb je binnen een paar uur signaal.

Degene die je niet aansluit kun je dan wel laten ophalen of terugbrengen
al :)

maar mn pa heb de zijne aangesloten op zn plasma en ik wil ook een box maar ja zal deze dan wel gebruiken als voetenbankje of plintentrapje |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:21

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Omdat hier toch vaak klachten naar boven komen van mensen wil ik ook is even iets positiefs over digitale tv van UPC melden.

Het draaide de 1e maand voor geen meter, veel crashes, haperingen etc... maar nu de afgelopen 4 weken draait het super! Geen vastlopers meer of wat dan ook, gewoon echt goed voor mij.

Ik zit er zelfs over te denken om voor 2 euro dat extra channel pack aan te schaffen.

petje af voor UPC van mijn kant.

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb regelmatig dat op bepaalde zenders het geluid voorloopt op het beeld. Het is fractioneel, maar wel erg irritant. Zenders waar het vaak voorkomt (niet altijd, dus) zijn MTV en CNBC. Heeft iemand anders misschien hetzelfde probleem, en er wellicht een oplossing voor? Of is mijn mediabox niet fris meer? Het ligt in elk geval wel aan het UPC-deel denk ik: met DVD's en video heb ik nooit deze problemen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BeQuietAndDrive schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:00:
Ik heb regelmatig dat op bepaalde zenders het geluid voorloopt op het beeld. Het is fractioneel, maar wel erg irritant. Zenders waar het vaak voorkomt (niet altijd, dus) zijn MTV en CNBC. Heeft iemand anders misschien hetzelfde probleem, en er wellicht een oplossing voor? Of is mijn mediabox niet fris meer? Het ligt in elk geval wel aan het UPC-deel denk ik: met DVD's en video heb ik nooit deze problemen.
DVDs en videos hebben niets met broadcast signaal te maken, dus nogal logisch dat ze niet dezelfde problemen hebben.

Als je wilt kijken of dit aan de UPC DTV (of het nu de mediabox is of de systemen erachter) ligt moet je het DTV signaal vergelijken met het analoge CATV signaal. Kijk daar naar zelfde zeder waar je vertraging ervaart. Als het analoog ook fout zit, ligt dat aan de zender zelf, daar kan UPC niets aan doen. Is het analoog wel synchroon, dan is het zaak om het probleem even aan UPC te melden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ok, dat zal ik eens doen met MTV, CNBC zit niet in het analoge pakket hier.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08 17:16
Hallo allemaal,

Een leerzame topic, echter mede-tweakers, heb ik het volgende probleem met de UPC media box bij mijn ouders.

Excuses ik weet de bijbehorende merknamen niet, omdat ik nu op school zit...maar ik probeer het uit mijn hoofd :)

Omdat ik af en toe bij mijn ouders vertoef, irriteert mij het volgende aan de nieuwe mediabox (zie foto start post). Thuis bij mijn ouders, heb ik via een splitter aan de video-rf-out (de video antenne loopt verder door naar de tv in de woonkamer), een tweede tv aangesloten in mijn kamer. Daardoor kan ik de tv-zenders ontvangen. Verder is de mediabox aan de videorecorder gekoppeld, zodat ik ook bijvoorbeeld sport1 etc via de videokanaal op de tv in mijn slaapkamer kan bekijken EN ook opgenomen video's kan zien.
Echter lukt mij dit niet ism de nieuwere mediabox :( .
De films vanuit de video zijn nu heel slecht te bezien en ook lukt het mij niet, de zenders vanuit de mediabox in mijn kamer te krijgen (nu alleen analoog).
Ik weet, dat de videokanaal van de videorecorder ingesteld moet worden als je niet via de scart naar films op de tv wilt kijken, maar via de tv kanaal (bijvoorbeed kanaal 20), maar die staat goed en is het afgelopen jaar niet gewijzigd (rf 23...op de videorecorder)

Waar ligt dit aan?(waarschijnlijk aan die nieuwe lompe mediabox 8)7 ) Hoe kan ik dit oplossen?Is er een configuratie mogelijk zodat ik de filmpjes vanuit de video in mijn kamer kan zien? Of is het mogelijk weer de oude (antraciete) box weer terug te vragen? :? :+

Configuratie woonkamer:
* Breedbeeld tv philips met 2xscart.
* Mediabox (smalle zwarte...type???)
* Sony videorecorder (type??)

* In slaapkamer: Grundig 55cm, 2xscart

Misschien ingewikkeld omdat ik niet alle typenummers/merknamen kan geven, :D maar hopelijk kunnen jullie mij toch helpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er geen toetsenbord bij gekregen waarom niet en wat kan je er dan mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:13:
ik heb er geen toetsenbord bij gekregen waarom niet en wat kan je er dan mee
Volgens mij zijn die media boxen uber fantastisch uitgerust, echter is er nog niets ge-activeerd. Als ik de reclame mag geloven zul je via de mediabox kunnen internetten (lees brouwsen, mailen, msn, skype en weet ik nog wat meer) gebruik kunnen maken van diensten (pizza bestellen, spellen, video's, pom, you name it) en dat allemaal van je luie stoel.

Gister Gray's Anatomy zitten kijken... eerst ff via analoog, toen via digitaal, wat een ENORM verschil. Analoog is leuk, je weet niet wat je mist, maar digitaal is echt DVD kwaliteit! Dus bij films en nieuwe series zit je echt te smullen als je een goede TV hebt.

Voor mij een blijvertje, ook voor de films voor 2,99... het assortiment mag wel wat uitgebreid worden.

maar zo valt er altijd wel wat te zeuren (lees merendeel dit topic) Volgens mij doet hij extact wat UPC belooft, als ze de toekomst geluiden waarmaken....

[ Voor 4% gewijzigd door Zerveza op 28-08-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ik vermoed dat jij bedoelt dat het digitale signaal niet via de RF-Out wordt uitgezonden. Dat klopt inderdaad, je kunt het digitale signaal alleen nog via de Scart oppikken met de nieuwe Mediabox. Je zou een scart-modulator kunnen kopen, die het scart-signaal omzet naar coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futura
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Yohan schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:20:
Je moet idd gewoon kabel-tv hebben :P

Oftewel je loopt dubbel te betalen momenteel, dtv aan KPN en analoge tv aan UPC :X
Nee, we zijn wel dom maar niet slim :P

Daarom is dit ook zo raar, ik kan helemaal geen coax-tv kijken, omdat ik dat destijds toen ik mijn appartement betrok bij Eneco specifiek niet aangevraagd heb, omdat ik graag digitale tv via kpn wilde kijken (ik woon in Rotterdam). Ik heb het daarna nog geprobeerd hoor, coax kabeltje in de kabelaansluiting in de wand, en in de televisie met die kabel: geen succes, hij kon geen zenders vinden. Dus dat zit allemaal snor, UPC/Eneco geeft mij geen coaxsignaal door, en heeft met mij qua televisiekijken of kabelinternet (ik heb ADSL) helemaal niets van doen. Toch krijg ik een pakketje aan mij geadresseerd toegezonden van UPC met een begeleidende brief voor digitale tv.

Het enige wat ik zelf nog kan bedenken, is het feit dat ik een appartement heb in een groter appartement: ik woon op de bovenste twee etages van het huis (nummer B), en onder mij is eenzelfde opzet van twee etages (nummer A). Het geval wil dat onder mij nieuwe mensen komen wonen, en die zouden theoretisch UPC kabel kunnen hebben aangevraagd bij de inwijding door de gemeente, en dus door Eneco. Een administratieve fout zou dus de oorzaak kunnen zijn van dit probleem. Gelukkig heb ik goed contact met die buren, tenminste, ze wonen er nog niet maar ik kan het ze op zeer korte termijn vragen of ze UPC hebben aangevraagd.

Dan nog moet ik heel de papierwinkel weer af, ben ik bang, met UPC zelf. Dat worden weer leuke tijden. Gelukkig hebben ze, volgens mij, mijn rekeningnummer niet, want er is tot nog toe nul komma nul afgeschreven van mijn rekening door UPC, en het pakketje ligt toch al 2 weken op het postkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas1986
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 10:13
Krijg dat ding vandaag binnen, dus ik gelijk aansluiten die box, stroom erin >>> niks

box defect lekker dan!

Komen ze binnenkort nieuwe brengen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ik moet zeggen dat ik echt uitermate tevreden ben over UPC.
Ik heb het nu ongeveer een maand of 5 en het is nu echt prima. In het begin was het drama; veel blokjes, haperingen in het geluid, vastlopers. Maar nu is het, op een hele kleine stottering eens per week, helemaal goed. Regelmatig zie je dat ze nieuwe dingen erop hebben gezet (interactive functie, bijv). Blij om te weten dat ze doorgaan met verbeteren, want het kan uiteraard altijd beter.

Verder vind ik het aanbod van het extra pakket ideaal, daarom heb ik deze er bij genomen. Ik vind het bedrag heeeeeeeeeeeeeel acceptabel (ik ben student, dus dat zegt wat ;) )
Nu met die actie van Film 1 en Sport 1 2 maanden gratis ben ik helemaal content over digi tv.

Dus al met al hier een heel tevreden klant. :D
(let wel, tevreden over het product digi tv. Niet tevreden over het bedrijf UPC, want
daar kan ik nog wel een paar pagina's over schrijven.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mediabox nu op een nieuwe tv aangesloten (merkloos) en nu werkt de afstandbediening niet meer op (normale tv) dus geluid harder zachter, wat kan ik hier tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:53

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:57:
Ik heb de mediabox nu op een nieuwe tv aangesloten (merkloos) en nu werkt de afstandbediening niet meer op (normale tv) dus geluid harder zachter, wat kan ik hier tegen doen?
Kijk even in de gebruiksaanwijzing van de Mediabox. Je kunt daar de afstandsbediening van de Mediabox zo instellen dat hij werkt op je TV. Maar dat werkt met instelcodes die gecategoriseerd zijn op merk.
Echter is er ook de mogelijkheid dat de afstandsbediening zelf gaat proberen om de juiste code te vinden, je moet dan minutenlang met een bepaalde knop ingedrukt, richten op de TV tot je TV reageert. Ik weet zo ff niet wat je moet doen hiervoor, maar dat staat in de handleiding :)
Sannieboy schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:08:
Hallo allemaal,

Een leerzame topic, echter mede-tweakers, heb ik het volgende probleem met de UPC media box bij mijn ouders.

Excuses ik weet de bijbehorende merknamen niet, omdat ik nu op school zit...maar ik probeer het uit mijn hoofd :)

Omdat ik af en toe bij mijn ouders vertoef, irriteert mij het volgende aan de nieuwe mediabox (zie foto start post). Thuis bij mijn ouders, heb ik via een splitter aan de video-rf-out (de video antenne loopt verder door naar de tv in de woonkamer), een tweede tv aangesloten in mijn kamer. Daardoor kan ik de tv-zenders ontvangen. Verder is de mediabox aan de videorecorder gekoppeld, zodat ik ook bijvoorbeeld sport1 etc via de videokanaal op de tv in mijn slaapkamer kan bekijken EN ook opgenomen video's kan zien.
Echter lukt mij dit niet ism de nieuwere mediabox :( .
De films vanuit de video zijn nu heel slecht te bezien en ook lukt het mij niet, de zenders vanuit de mediabox in mijn kamer te krijgen (nu alleen analoog).
Ik weet, dat de videokanaal van de videorecorder ingesteld moet worden als je niet via de scart naar films op de tv wilt kijken, maar via de tv kanaal (bijvoorbeed kanaal 20), maar die staat goed en is het afgelopen jaar niet gewijzigd (rf 23...op de videorecorder)

Waar ligt dit aan?(waarschijnlijk aan die nieuwe lompe mediabox 8)7 ) Hoe kan ik dit oplossen?Is er een configuratie mogelijk zodat ik de filmpjes vanuit de video in mijn kamer kan zien? Of is het mogelijk weer de oude (antraciete) box weer terug te vragen? :? :+

Configuratie woonkamer:
* Breedbeeld tv philips met 2xscart.
* Mediabox (smalle zwarte...type???)
* Sony videorecorder (type??)

* In slaapkamer: Grundig 55cm, 2xscart

Misschien ingewikkeld omdat ik niet alle typenummers/merknamen kan geven, :D maar hopelijk kunnen jullie mij toch helpen _/-\o_
Als ik het zo begrijp, gebruik je de videorecorder in de woonkamer als RF-Modulator?

Dus signaal mediabox via SCART --> Videorecorder en vervolgens --> coax naar jouw TV?

Je spreekt van 'slecht te zien', bedoel je daarmee ruis in het signaal? Als er ruis/sneeuw door je beeld zit, heeft dit al niets met de Mediabox te maken. De Mediabox en SCARTkabel kunnen geen sneeuwerig beeld genereren.

Hoe is het beeld wanneer je een band in je videorecorder afspeelt? Dat moet dan ook slecht zijn. Indien dit ook slecht is, dan is het toch echt een probleem tussen de videorecorder en jouw TV, dat heeft niets met de Mediabox te maken.

[ Voor 62% gewijzigd door HaaZ op 30-08-2006 00:20 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sowieso is het regelrechte onzin om een hoge kwaliteit RGB of medium kwaliteit composite signaal vanuit de mediabox opnieuw te moduleren en dan als bagger-RF richting tweede TV te gooien. Wil je het 'digitale' signaal ook op andere TVs? Gebruik de tweede SCARTaansluiting of als die ook in gebruik is splits dan een van de SCARTkabels. Voor de langere afstanden kun je het best een composite lijn er vanaf trekken, die mag met goede (mini coax) kabel 15m lang worden zonder noemenswaardig signaalverlies :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:53

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Als alle apparatuur al aanwezig is om signaal te krijgen op je tweede TV, waarom zou je dat dan niet doen? Ik zou het ook zo oplossen als ik weinig thuis ben/weinig TV kijk/toch een brakke TV op de slaapkamer heb, maar wel bv Sport1 wil volgen. Het gaat veel mensen vooral om de extra zenders, niet om de beeldkwaliteit.

RF-signaal kan nog altijd een redelijk signaal voortbrengen en, als't goed is, zonder al te veel ruis :P

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Door een RF-modulator ertussen te hangen gaat niet alleen het gemoduleerde digitale beeld erop achteruit, maar ook de signaal/ruisverhouding van de overige RF-kanalen (iedere keer dat je een nieuwe raster over een signaal legt moet je de ruistvloeren van beide optellen). Nu zijn er idd mensen die zich werkelijk geen zak interesseren hoe dat beeld eruit ziet, maar meestal is dat alleen maar omdat ze nooit gezien hebben hoe het eruit *kan* zien, ook op oudere CRT TVs.

* dion_b stond bijvoorbeeld versteld hoeveel beter HDTV output via RGB was op een gewone PAL CRT - ondanks dat de resolutie niet boven PAL kwam (duh) zag je door downscaling werkelijk geen enkele compressieartefact en was de kleurechtheid om van te :9~

Iig lees ik in dit topic meer mensen die klagen over beeldkwaliteit - ook op analoog - na installatie D4A. Een modulator ertussen hangen (ook als die in een VCR zit) is bij uitstek een manier om dat om zeep te helpen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotjeknor54
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 14:31
Dionysos schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:59:

Dus al met al hier een heel tevreden klant. :D
(let wel, tevreden over het product digi tv. Niet tevreden over het bedrijf UPC, want
daar kan ik nog wel een paar pagina's over schrijven.....)
kan me hier helemaal bij aansluiten, zeker nadat een monteur alle aansluitingen voor mijn 3 tv splitter en versterker heeft vervangen op kosten van UPC. Dit alles om het retour signaal mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
HaaZ schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 00:16:
[...]

Kijk even in de gebruiksaanwijzing van de Mediabox. Je kunt daar de afstandsbediening van de Mediabox zo instellen dat hij werkt op je TV. Maar dat werkt met instelcodes die gecategoriseerd zijn op merk.
Echter is er ook de mogelijkheid dat de afstandsbediening zelf gaat proberen om de juiste code te vinden, je moet dan minutenlang met een bepaalde knop ingedrukt, richten op de TV tot je TV reageert. Ik weet zo ff niet wat je moet doen hiervoor, maar dat staat in de handleiding :)

[...]

Als ik het zo begrijp, gebruik je de videorecorder in de woonkamer als RF-Modulator?

Dus signaal mediabox via SCART --> Videorecorder en vervolgens --> coax naar jouw TV?

Je spreekt van 'slecht te zien', bedoel je daarmee ruis in het signaal? Als er ruis/sneeuw door je beeld zit, heeft dit al niets met de Mediabox te maken. De Mediabox en SCARTkabel kunnen geen sneeuwerig beeld genereren.

Hoe is het beeld wanneer je een band in je videorecorder afspeelt? Dat moet dan ook slecht zijn. Indien dit ook slecht is, dan is het toch echt een probleem tussen de videorecorder en jouw TV, dat heeft niets met de Mediabox te maken.
Sorry voor de wat late reactie :X

Maar goed, ik gebruik inderdaad jouw beschreven configuratie voor mijn tv in de slaapkamer. Met ruis bedoel ik iig sneeuw . Ook krijg ik na het afspelen van een videoband een beeld met sneeuw te zien. Het ligt in ieder geval niet aan de tv in de slaapkamer, want de tv in de woonkamer heeft er ook last van.
Hiervoor had ik ook dezelfde configuratie met de oude mediabox, toen werkte alles naar behoren.
Volgens mij ligt het aan de videokanaal, die op 1 of ander door de mediabox wordt gescrambled. Want heeft iemand van jullie ooit geprobeerd zonder scart naar tv-zenders op de tv te kijken???????, vroeger ging dat via een speciale videokanaal (bij nummer 20) op de tv, dat werkt als het goed is niet meer...en daar ligt volgens mij het probleem >:) (ik heb zoiets ook een tijdje geleden ergens gelezen). Oftwel de mediabox is niet te gebruiken met een tv ZONDER scart...heb ik dat goed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
dion_b schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:20:
Sowieso is het regelrechte onzin om een hoge kwaliteit RGB of medium kwaliteit composite signaal vanuit de mediabox opnieuw te moduleren en dan als bagger-RF richting tweede TV te gooien. Wil je het 'digitale' signaal ook op andere TVs? Gebruik de tweede SCARTaansluiting of als die ook in gebruik is splits dan een van de SCARTkabels. Voor de langere afstanden kun je het best een composite lijn er vanaf trekken, die mag met goede (mini coax) kabel 15m lang worden zonder noemenswaardig signaalverlies :z
Dus als ik het goed begrijp, is het mogelijk om de tweede scart van de mediabox te splitten en dan die DIRECT door te leiden naar de tv...zonder tussenkomst van de videorecorder?

En als je ook naar videofilms wilt kijken?wat doe je dan :? want de rf-out doet het niet....volgens mij kun je dan het beste de scart vanuit de video naar de tv splitten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sannieboy schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:35:
[...]

Oftwel de mediabox is niet te gebruiken met een tv ZONDER scart...heb ik dat goed??
nee

Je kunt een scart modulator gebruiken, net als met de videorecorder
als je TV geen scartaansluiting heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 22:06 ]

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.