UPC Digital TV - Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste
Acties:
  • 63.777 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:11
Sannieboy schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:35:Oftwel de mediabox is niet te gebruiken met een tv ZONDER scart...heb ik dat goed??
Je hebt ook TV's zonder SCART maar wel met een video in aansluiting, bijvoorbeeld de bekende gele cinch/tulp connectors.
Je kunt dan een SCART verloopstukje/kabel gebruiken om de boel aan te sluiten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sannieboy schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:57:
[...]

Dus als ik het goed begrijp, is het mogelijk om de tweede scart van de mediabox te splitten en dan die DIRECT door te leiden naar de tv...zonder tussenkomst van de videorecorder?
Juist. En als je geen SCART hebt, gewoon de composite lijn uit de SCART naar boven trekken :z
En als je ook naar videofilms wilt kijken?wat doe je dan :? want de rf-out doet het niet....volgens mij kun je dan het beste de scart vanuit de video naar de tv splitten :*)
Simpel, *ook* de RF-out van de video naar boven splitten. Dan komt het mediabox signaal via de composite die je direct van SCART afhaalt, terwijl analoog + evt wat je op de video afspeelt via RF...

Maareh, waarom in vredesnaam de output van een videorecorder beneden naar boven vervoeren en niet gewoon een tweede videorecorder boven als je echt nog die bandjes gebruikt (soooo 20th century :+ ) :? Die dingen worden letterlijk aan alle kanten weggedaan tegenwoordig (heb mijn twee paar weken terug weggegeven nadat ik besefte dat ik ze in geen drie jaar aangeraakt had :o )

Oslik blyat! Oslik!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08 17:16
Ok je kunt dus via zo'n scart modulator/ verloopstukje de scart van de mediabox aansluiten op de tv, maar je moet dan nogsteeds een videokanaal op je tv kiezen toch? 8)7 bijvoorbeeld kanaal 20 (oude tv's hebben geen scart en zullen dus niet automatisch op videokanaal springen).

Ik weet bijna zeker dat de mediabox niet werkt op zo'n oude tv uit de jaren 80 (dus tv zonder scart), zonder de tv eerst op videokanaal te zetten. Heeft iemand dat al geprobeerd? :)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:11
Sannieboy schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:21:Ik weet bijna zeker dat de mediabox niet werkt op zo'n oude tv uit de jaren 80 (dus tv zonder scart), zonder de tv eerst op videokanaal te zetten. Heeft iemand dat al geprobeerd? :)
Kijk op die TV of er (voor of achter) een aparte video aansluiting opzit!
Als er ALLEEN maar een antenne aansluiting aanwezig is moet je het beeld dus via een RF modulator van bijvoorbeeld een videorecorder bekijken.
Dit zal gewoon werken maar uiteraard geen hoge kwaliteit opleveren, ook het geluid zal mono zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 31-08-2006 15:33 ]

• Sannieboy
Stel dat de t.v alleen een antenne aansluiting heeft, dan beweer ik dat de nieuwe Mediabox feitelijk GEEN beeld via de RF-modulator van de video kan weergeven. Zie aantal posts terug, waar ik al aangeef dat het met de oude mediabox wel werkt. Behalve als iemand van jullie, mijn voorgeschreven situatie getest heeft en het tegendeel kan beweren >:).
Indien ik ongelijk heb, dan gooi ik die oude r.tvideorecorder van mij op de vuilnis O-)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Ow trouwens... laat ook maar zitten.
Wat maakt het ook uit ...

[ Voor 90% gewijzigd door Roberto op 31-08-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sannieboy schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:56:
Stel dat de t.v alleen een antenne aansluiting heeft, dan beweer ik dat de nieuwe Mediabox feitelijk GEEN beeld via de RF-modulator van de video kan weergeven. Zie aantal posts terug, waar ik al aangeef dat het met de oude mediabox wel werkt. Behalve als iemand van jullie, mijn voorgeschreven situatie getest heeft en het tegendeel kan beweren >:).
Indien ik ongelijk heb, dan gooi ik die oude r.tvideorecorder van mij op de vuilnis O-)
Je hebt gelijk dat de Mediabox geen beeld via de RF-modulator van de video weergeeft. De Mediabox geeft gewoon beeld via RGB en composite in z'n SCART connector. Wat jij daarna met dat signaal doet is geheel je eigen keuze :o

Ik weet niet wat voor "Mediabox" jij hiervoor hebt gehad, maar ik even voor het gemak ervan uit dat hij ook een composite en RGB signaal leverde over SCART. Als jouw VCR een SCART-in heeft en ook op kan nemen vanaf dat SCART signaal, dan kan het dat signaal gemoduleerd over RF gooien door simpelweg op de VCR op z'n EXT-kanaal (of hoe dan ook de SCART-in heet) af te stemmen. Of dit al of niet lukt heeft geen donder met de Mediabox te maken, het is exact hetzelfde als voor elk ander apparaat wat een composite (en/of RGB) signaal over SCART levert :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
dion_b schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 23:00:
[...]

Je hebt gelijk dat de Mediabox geen beeld via de RF-modulator van de video weergeeft. De Mediabox geeft gewoon beeld via RGB en composite in z'n SCART connector. Wat jij daarna met dat signaal doet is geheel je eigen keuze :o

Ik weet niet wat voor "Mediabox" jij hiervoor hebt gehad, maar ik even voor het gemak ervan uit dat hij ook een composite en RGB signaal leverde over SCART. Als jouw VCR een SCART-in heeft en ook op kan nemen vanaf dat SCART signaal, dan kan het dat signaal gemoduleerd over RF gooien door simpelweg op de VCR op z'n EXT-kanaal (of hoe dan ook de SCART-in heet) af te stemmen. Of dit al of niet lukt heeft geen donder met de Mediabox te maken, het is exact hetzelfde als voor elk ander apparaat wat een composite (en/of RGB) signaal over SCART levert :z
De mediabox is inderdaad op de manier aangesloten die jij hebt geschetst, dus via de scart van de mediabox naar de scart van de VCR. Je kunt dan films opnemen van de mediabox.
Wat jij denk ik niet begrijpt, is dat je ook zonder scart beeld via de mediabox kan krijgen op de TV door gebruik te maken van de rf-modulator in de VCR. Om ervoor te zorgen dat je tv de signalen vanuit de rf-modulator ontvangt, moet je de rf-zender van de video instellen (in mijn geval zender: rf 21). Indien deze is niet ingesteld, krijg je gewoon geen beeld op de video-kanaal van de tv (dus ik bedoel niet de EXT-ingangen).
De oude mediabox (MR ZAPP), gaf in samenwerking met de VCR en rf-modulator wel probleemloos beeld, ik kon hierdoor via de videokanaal naar films op de mediabox bekijken door de zender in te stellen op EXT1. Ook gewoon videofilms kon ik probleemloos via de videokanaal van de tv bekijken. De nieuwe mediabox geeft ook beeld, maar dan beeld met sneeuw.

Trouwens ik weet niet hoelang jij al lid bent van UPC....maar vorig jaar hadden wij nog een andere mediabox en die was niet gratis hoor....waarschijnlijk zijn wij 1 van de eerste geweest met de mediabox UPC (wat wij hebben al bijna 4 jaar digitale tv). }:O

Daarnaast heb ik de nieuwe mediabox ook voor mijn oma en zus geinstaleerd, ook zij ontvangen slecht beeld via de rf-modulator. :>

Dus is mijn conclusie duidelijk: De nieuwe mediabox (van de startpost) kan in combinatie met een VCR geen correct beeld doorgeven via de RF-modulator. :+

Echter moet ik toegeven, dat weinig tweakers (huishoudens) de rf-uitgang gebruiken om naar tv te kijken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Het is wel eens tijd om de startpost aan te passen, aangezien dat keyboard lang niet standaard is en alle kastjes al vrij snel vervangen zijn door een ander model, alleen de afstandsbediening klopt nog redelijk.
Ik moet wel zeggen dat ik geniet van het pakket met alle sportzender (vooral de extreme sports en zo) en alle BBC's briljante shows (Top Gear en Top Gear Xtra, dubbele porties dus) en een bergje Discovery Channels waar we redelijk aan verslaafds zijn geraakt, en dan nog de reality stuff (nee niet de Big Brother crap).

Edit: doe het niet voor de erotische zenders, ik heb wel eens langs gezapped, het is waardeloos.

[ Voor 8% gewijzigd door gabiballetje op 03-09-2006 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sannieboy schreef op zondag 03 september 2006 @ 00:41:
[...]

De mediabox is inderdaad op de manier aangesloten die jij hebt geschetst, dus via de scart van de mediabox naar de scart van de VCR. Je kunt dan films opnemen van de mediabox.
Wat jij denk ik niet begrijpt, is dat je ook zonder scart beeld via de mediabox kan krijgen op de TV door gebruik te maken van de rf-modulator in de VCR. Om ervoor te zorgen dat je tv de signalen vanuit de rf-modulator ontvangt, moet je de rf-zender van de video instellen (in mijn geval zender: rf 21). Indien deze is niet ingesteld, krijg je gewoon geen beeld op de video-kanaal van de tv (dus ik bedoel niet de EXT-ingangen).
Euh, wat je hier schrijft is dus *exact* wat ik ook zeg in mijn stuk hierboven :o
De oude mediabox (MR ZAPP), gaf in samenwerking met de VCR en rf-modulator wel probleemloos beeld, ik kon hierdoor via de videokanaal naar films op de mediabox bekijken door de zender in te stellen op EXT1.
"Mediabox" is een specifieke naam voor die gevallen die UPC nu gebruikt, niet een algemene term voor alle DTV set-top boxen. Dat Mr Zapp geval was een totaal andere platform met andere hard- en software en andere signaalleverancier (factuur verliep via UPC maar meer hadden ze niet met elkaar te maken).
Ook gewoon videofilms kon ik probleemloos via de videokanaal van de tv bekijken. De nieuwe mediabox geeft ook beeld, maar dan beeld met sneeuw.
OK, dat is dus een ander probleem. Sneeuw op beeld bij gebruik RF-modulator van VCR. Sowieso is mijn vooroordeel dat het altijd bij gebruik modulator sneeuwerig zal zijn. Weet je zeker dat die Mr Zapp box niet gewoon zelf het signaal als RF erop zette? Dat deden namelijk de oude Motorola DVI 4000 en 5000 boxen van UPC zelf namelijk wel :o

Maar goed, ervan uitgaande dat het dus wel gemoduleerd werd door de VCR is het zaak te kijken waar het nu misgaat. Als je op TV beneden zonder ruis kunt kijken is het signaal wat uit de Mediabox komt goed genoeg. Probeer even ipv het Mediaboxsignaal een DVD speler ofzo op dezelfde manier via je VCR te moduleren. Als dat ook ruis geeft, zit je probleem bij de VCR, geeft dat geen ruis, dan moet het probleem zitten in de SCARTkabel tussen mediabox en VCR (aangezien we al geconstateerd hadden dat TV beneden ook slecht beeld gegeven zou hebben als het aan Mediabox zelf lag...)
Trouwens ik weet niet hoelang jij al lid bent van UPC....
Lidmaatschap van UPC? Is UPC opeens een vereniging geworden ofzo? 8)7 Nee, ik ben gewoon klant hoor... :z
maar vorig jaar hadden wij nog een andere mediabox en die was niet gratis hoor....waarschijnlijk zijn wij 1 van de eerste geweest met de mediabox UPC (wat wij hebben al bijna 4 jaar digitale tv). }:O
Dat was dus van Mr Zapp en niet van UPC...
Daarnaast heb ik de nieuwe mediabox ook voor mijn oma en zus geinstaleerd, ook zij ontvangen slecht beeld via de rf-modulator. :>

Dus is mijn conclusie duidelijk: De nieuwe mediabox (van de startpost) kan in combinatie met een VCR geen correct beeld doorgeven via de RF-modulator. :+

Echter moet ik toegeven, dat weinig tweakers (huishoudens) de rf-uitgang gebruiken om naar tv te kijken :X
Eh, nogal ja, RF-modulatoren verhogen hoeveelheid ruis op het signaal per definitie en geven ook per definitie veel minder (kleur)informatie door dan een simpele compositesignaal, laat staan volle RGB :o

Nadeel van DTV is met name compressieartefacten (als je die ueberhaupt ziet), voordeel is veel betere kleuren en geen ruis. Door met een RF-modulator te werken gooi je alle voordelen van DTV-signaal weg en hou je alleen de nadelen van zowel DTV als RF :X

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Net gelezen op het chelloo forum:

Als het goed is krijgen we komende woensdag 6 sept een update van de firmware van de mediabox. Dan is het eindelijk mogelijk zelf de volgorder van de zenders in te delen (Dat werd ook wel 's tijd. Wat een enorme flater dat zoiets er niet vana de eerste dag inzit!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:12

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Volgorde van zenders kun je met de update niet zelf instellen. Er is wel een mogelijkheid om favorieten in te stellen, je kunt dan tussen je favorieten zappen.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

HaaZ schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:25:
Volgorde van zenders kun je met de update niet zelf instellen. Er is wel een mogelijkheid om favorieten in te stellen, je kunt dan tussen je favorieten zappen.
Toch jammer dat je niet zelf de zenders kunt instellen op het kanaal dat je zelf wilt.
Maar dit is iig iets.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 09:10

Smarron

The bend

HaaZ schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:25:
En dat kon met de oude mediabox (Motorola met dat display uit 1920) al wel. Eigenlijk stom dat ze er op achteruit zijn gegaan. De favorieten miste ik juist heel erg.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Volgens een upc medewerker die ook op het chelloo forum actief is, zal de update uit het volgende bestaan:
Update Thomson 6 september versie 2.07 )

De software update zorgt voor een aantal nieuwe functionaliteiten, zoals:
- het instellen van favoriete zenders
- reminderfunctie
- teletekst
- nieuw uiterlijk van de TV Guide.

Daarnaast zorgt de upgrade voor verbetering van:
- beeldkwaliteit
- minder onverwachte resets
- verkorten van zap-snelheid
- sneller opstarten van UPC-applicaties

Ik snap niet dat iedereen zo zat te springen om die favorietenlijst. Na een week of 2 tv kijken via die box weet je toch onderhand wel op welk kanaal een zender zit??

Ik vind die reminder functie trouwens wel erg fijn!

[ Voor 17% gewijzigd door Dionysos op 05-09-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 12-09 19:28
Ja inderdaad, en het is ook nog best logisch. De NL zenders zitten op een normale volgorde. De films vanaf 100, Discovery, etc. vanaf 300, muziek vanaf 600, klaar :)

Al met al zien de nieuwe features en fixes er opzich goed uit, als ze ook echt waar zijn :)

[ Voor 22% gewijzigd door man-o-script op 05-09-2006 12:18 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ik vind de verbetering van de zap snelheid eigenlijk het belangrijkst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Dionysos schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:33:
Ik vind de verbetering van de zap snelheid eigenlijk het belangrijkst
Ik ook. Ken de zenders nu wel waar ze staan.

19, 301 en 303 zijn de belangrijkste :P Zapsnelheid is idd meer zaptraagheid.

Gister ook maar UPC gebeld over 2x 32 euro monteurkosten. Krijgen het mooi volledig terug _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door TommyGun op 05-09-2006 12:55 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Bij mij blijft het kastje nog redelijk vaak vastlopen tijdens het zappen, zou fijn zijn als dat eindelijk eens opgelost zou worden.
Zapsnelheid omhoog is ook fijn :)
Ben benieuwd

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Wij hebben de laatste tijd wel eens dat het beeld ineens hangt of erg stoort. Super irritant als je een film / serie aan't kijken bent en het net spannend is.

Benieuwd of het e.e.a. verbeterd met die update. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veel verbeteringen met die nieuwe update!! _/-\o_ Ik vind die reminderfunctie en zapsnelheid het fijnste!! over teletekst dat kan toch al? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al 3x een retourbox aangevraagd en elke keer klinken de mensen van UPC heel onvriendelijk terwijl ik gewoon heel vriendelijk ben. Ook ben ik een keer onder een soort van kruisverhoor onderworpen waarom ik van digitale tv af zou willen... Je zou er bijna bang van worden om je digitale tv-abonnement op te zeggen. Ik zit tot op heden dus nog steeds te wachten op de retourbox en m'n halfjaarlijkse proefabonnement loopt binnenkort af. Het lijkt wel alsof ze me aan het lijntje houden totdat ik contractueel vast zit aan die zooi en ze hun spullen niet meer willen terugnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:35:
veel verbeteringen met die nieuwe update!! _/-\o_ Ik vind die reminderfunctie en zapsnelheid het fijnste!! over teletekst dat kan toch al? 8)7
Ik denk dat dan de knop txt werkt als je in de 'upc'mode zit. Nu moet je nog dat trucje doen met je hand voor het oogje van de ir, dat zal dan niet meer hoeven.

Een ding vind ik wel apart en dat is dat het uiterlijk van de tv guide verandert, terwijl dit laatst nog helemaal compleet veranderd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:45:
Ik heb nu al 3x een retourbox aangevraagd en elke keer klinken de mensen van UPC heel onvriendelijk terwijl ik gewoon heel vriendelijk ben. Ook ben ik een keer onder een soort van kruisverhoor onderworpen waarom ik van digitale tv af zou willen... Je zou er bijna bang van worden om je digitale tv-abonnement op te zeggen. Ik zit tot op heden dus nog steeds te wachten op de retourbox en m'n halfjaarlijkse proefabonnement loopt binnenkort af. Het lijkt wel alsof ze me aan het lijntje houden totdat ik contractueel vast zit aan die zooi en ze hun spullen niet meer willen terugnemen.
Voor dit soort situaties is de schriftelijke opzegging uitgevonden :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Overigens mensen kijk eens in je Tv Guide voor de grap. :)

Je kunt nu ook pakketten zoals Film1/Sport 1, Garuda etc erbij bestellen via de mediabox zelf! :) Wel grappig. :) Toch een constante verbetering zo.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schnumi schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:02:
Overigens mensen kijk eens in je Tv Guide voor de grap. :)

Je kunt nu ook pakketten zoals Film1/Sport 1, Garuda etc erbij bestellen via de mediabox zelf! :) Wel grappig. :) Toch een constante verbetering zo.
Die update is er al sinds augustus en is idd handig, ook heeft het de opties onder je 'interactive' knop verbeterd.

ik wacht nu op de volgende update die deze maand zou moeten uitkomen :9
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:35:
ik heb 'm hier nog niet binnen, ook niet na een handmatige software update.... ik hoop dat hij morgen binnen is :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:45:
*knip* totdat ik contractueel vast zit aan die zooi en ze hun spullen niet meer willen terugnemen.
Na een half jaar zit je nog steeds nergens aan vast hoor, het blijft op dezelfde manier opzegbaar, enige verschil is dat je er voor betalen gaat.

Overigens, de update is alleen voor de Thomson-decoders.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:50:
ik heb 'm hier nog niet binnen, ook niet na een handmatige software update.... ik hoop dat hij morgen binnen is :)
T!M0 zegt dan ook nergens dat hij de update al binnen heeft, is gewoon blij met het nieuws. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
Ben ik de eerste met de update? Bij mij staat er nu 2.07b op. Verder nog weinig kunnen ontdekken zo snel (m'n dochter zit sesamstraat te kijken). Ik zag wel dat je nu inderdaad favorieten hebt.Ik ben er nog niet achter hoe je ze op kunt slaan.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Klinkt goed! Thuis meteen testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Update is fijn hoor :)

- Zappen gaat zeker twee keer zo snel
- Reminder functie werkt goed, in te stellen via de guide
- Teletekst werkt nu ook direct, maar de kleurknoppen lijkt hij niet echt te snappen
- Favorieten zijn op te geven, in de miniguide is dan te kiezen tussen je favorieten of alle kanalen, volgorde blijft hetzelfde, je kunt dus alleen een aantal zenders er tussenuit halen

Wat mij betreft een grote vooruitgang, nu enkel nog wat kleine schoonheidsdingetjes als bijvoorbeeld uitzoomen op de tvguide (is veel te groot lettertype wat mij betreft) ;)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij m'n schoonouders kwam d'r een installateur van UPC aan huis om een versterker aan te sluiten. Kerel sprak ontzettend gebrekkig nederlands en boorde dwars door een muur heen terwijl hem door het broertje van m'n vriendin toch meerdere malen er op gewezen is dat het een heel dun muurtje was en dat hij er niet in moest boren. Toen hij nog een gat in diezelfde muur wou boren is hij vriendelijk doch dringend het huis uitgezet. Nu komt UPC binnenkort de schade opnemen :') _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Ook net v207b binnengehaald dmv geforceerde update (ongeduldig O-) );
sneller zappen && snellere guide navigatie == :9
Overigens wel meteen een vastloper gehad toen ik naar muziek ging. :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ook hier is de update binnen.

Ziet er leuk uit, de mediabox wordt steeds beter :)

Klein detail dat ik nog verbeterd wil zien is de zendervolgorde bij de favorieten en ik merk dat teletekst wel werkt.. maar voor de helft, heb iig nog geen teletext pagina kunnen oproepen. Wel het zwarte scherm met 100 als standaardpagina.

al met al wel een goede update ^O^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Kun je trouwens met de zwarte thomson mediabox ook een forced software-update uitvoeren?
En zoja, hoe?

Er zitten geen knopjes op de mediabox zelf, waarmee je dit kunt doen. Zoals op de zilvergrijze mediabox door het knopje [naar rechts] (toch?) in te drukken terwijl de spanning erop te zetten. Ik heb dit middels de afstandbediening geprobeerd, maarja dit is natuurlijk niet hetzelfde en lukt daardoor kennelijk ook niet...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de update ook!!! _/-\o_ maar een ding de guide is niet echt veranderd of ligt dit aan mij? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Even geforceerd update binnen gehaald, werkt goed :)

Moest even zoeken hoe je favorieten add maar werkt prima hoor. Alleen teletext blijft op pagina 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Favorieten zijn leuk. Teletekst ook alleen zie je niet wanneer hij zoekt.

Alleen is het ding wel een beetje onstabiel nu. Tijdens het zappen krijg ik af en toe spontaan een 'geen toegang' scherm, terwijl ik de zender wel in m'n pakket heb. Op een aantal zenders (o.a. Nederland 1) heb ik geen beeld en als ik naar RTL 4 zap krijg ik eerst 10 seconden een zwart scherm en dan pas beeld. Beetje vreemd. Zappen gaat wel iets sneller, maar het verschil is niet echt spectaculair imo.

Het is wel leuk dat als je het menu in gaat je TV-zender naadloos doorloopt. Hopen dat dat bij de guide ook nog komt.

[edit]
Nog iets moois, in het TV-instellingen menu kun je je RGB-signaal uitlijnen. Met de balk helemaal naar rechts staat het beeld nog wel een beetje naar links, maar het scheelt al wel. Volgens mij heeft het ook wel een beetje met mijn 10 jaar oude TV te maken, met m'n Playstation heb ik namelijk het zelfde probleem.

[ Voor 32% gewijzigd door Bigs op 06-09-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Se7enth_son
  • Laatst online: 08-09 11:00

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Ejorne schreef op woensdag 06 september 2006 @ 16:53:
Kun je trouwens met de zwarte thomson mediabox ook een forced software-update uitvoeren?
En zoja, hoe?

Er zitten geen knopjes op de mediabox zelf, waarmee je dit kunt doen. Zoals op de zilvergrijze mediabox door het knopje [naar rechts] (toch?) in te drukken terwijl de spanning erop te zetten. Ik heb dit middels de afstandbediening geprobeerd, maarja dit is natuurlijk niet hetzelfde en lukt daardoor kennelijk ook niet...
Tijdens het aanzetten van de box druk je naar links (zilver) of channel down (zwart) en deze houdt je ingedrukt tot er wat begint te knipperen :)

Het kan op jouw box dus ook :*)

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:45
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:58:
maar voor de helft, heb iig nog geen teletext pagina kunnen oproepen. Wel het zwarte scherm met 100 als standaardpagina.
Het duurt even eer je de teletekstpagina ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:01:
ik heb de update ook!!! _/-\o_ maar een ding de guide is niet echt veranderd of ligt dit aan mij? 8)7
Er was al ooit iets aan het uiterlijk veranderd en blijkbaar wouden ze dat nu graag in de changelog noemen. :P Wat er wel veranderd is is de snelheid, het navigeren in de guide gaat flink sneller.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nog een vraagje. Weet iemand wanneer die zenders komen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Laatst online: 04-09 17:29
man-o-script schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:48:
- Favorieten zijn op te geven, in de miniguide is dan te kiezen tussen je favorieten of alle kanalen, volgorde blijft hetzelfde, je kunt dus alleen een aantal zenders er tussenuit halen
Ben er inmiddels uit hoe dit werkt. Op OK drukken als je op een zender staat en dan kun je met de blauwe toets wisselen tussen zappen door de favoriete zenders of alle zenders. Top!

[ Voor 32% gewijzigd door mvdklip op 06-09-2006 20:58 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:59:
en nog een vraagje. Weet iemand wanneer die zenders komen? |:(
Welke zenders? |:(

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Grmblz.. net na het radioluisteren zat hij ook weer vast en na een powercycle begon na 10 seconden spontaan te update. Best jammer, want met de vorige softwareversie was hij best stabiel.

Verwijderd

sylvesterrr schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:33:
[...]

Het duurt even eer je de teletekstpagina ziet...
idd, daar kwam ik net achter

Het lijkt wel alsof ze dezelfde techniek gebruiken als NOS teletekst via internet. Het is net alsof er continu een plaatje geladen wordt. :)
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:01:
beetje, je kunt reminders zetten met 'ok' en de navigatie is zonder vertraging.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 01:11 ]

• Mawlana
Het zappen gaat aanzienlijk sneller, en ik heb ook geen last meer van vastlopers. :)

Alhoewel, ik denk dat ik al een bugje heb gevonden (ik heb het nog niet geprobeerd te reproduceren):
Gisteren wilde ik de reminder-functie proberen door een memo toe te voegen aan een programma dat over zo'n 5 á 6 minuten zou beginnen. Ik heb aangegeven dat ik de reminder 2 minuten van tevoren wil zien. Op het moment dat ik de reminder zou moeten zien (2 minuten voor aanvang programma) liep de box vast.

• Voutloos
  • Niet online
Zolang je maar weet waarom de box vastloopt, doet de reminder zijn werk. :+

{signature}

Verwijderd

mtv brand new???... journaal 24 zone horror
O-)

• Mawlana
sylvesterrr schreef op donderdag 07 september 2006 @ 08:43:
Het zappen gaat aanzienlijk sneller, en ik heb ook geen last meer van vastlopers. :)

Alhoewel, ik denk dat ik al een bugje heb gevonden (ik heb het nog niet geprobeerd te reproduceren):
Gisteren wilde ik de reminder-functie proberen door een memo toe te voegen aan een programma dat over zo'n 5 á 6 minuten zou beginnen. Ik heb aangegeven dat ik de reminder 2 minuten van tevoren wil zien. Op het moment dat ik de reminder zou moeten zien (2 minuten voor aanvang programma) liep de box vast.
Ik heb deze fout 2 keer kunnen reproduceren op m'n werk, maar de derde keer ging het goed. Is er misschien nog iemand die dit kan reproduceren?

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

sylvesterrr schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:47:
[...]

Ik heb deze fout 2 keer kunnen reproduceren op m'n werk, maar de derde keer ging het goed. Is er misschien nog iemand die dit kan reproduceren?
media box op je werk... relaxed, misschien gek maar wij "werken" op het werk... dat houdt meestal niet in spelen met de media box.

Interessanter, dat zappen, gaat dat nu echt sneller? ik zie geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het voelt wel sneller iig. Ook kan je via de <-- Back toets uit je blader toets komen. (via Enter)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Zerveza schreef op donderdag 07 september 2006 @ 23:47:
[...]

media box op je werk... relaxed, misschien gek maar wij "werken" op het werk... dat houdt meestal niet in spelen met de media box.
Misschien maakt dat deel uit van mijn werk? ;)
Interessanter, dat zappen, gaat dat nu echt sneller? ik zie geen verschil.
Het zappen gaat aanzienlijk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

sylvesterrr schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 00:04:
[...]

Misschien maakt dat deel uit van mijn werk? ;).
nice d:)b
sylvesterrr schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 00:04:
[...]

Het zappen gaat aanzienlijk sneller.
dan moet ik nog eens checken of firmware wel ge-update is.. (niet vanaf me werk, maar vanavond thuis)

Nog wat, die ethernet aansluiting achter op mijn thomson, is er al iemand die daarmee aan het spelen geslagen is? kan ik muziek gaan streamen? en internet? en films? en what ever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gister viel me iets raars op:
NLD 1,2,3 leken "uit het verband getrokken", kan het niet uitleggen maar het lijkt iets op dat ze in een soort zoom-mode stonden. Logo viel links uit beeld en de gezichten waren te groot.
Alle andere zenders waren prima.

Iemand anders dat ook ? (thomson)

Thomson loopt b.v. ook vast als je deze op radio-mode hebt staan en da niet de knop Menu, maar de knop UPC gebruikt om terug te switchen. Ik kan dan alleen de stroom eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Je kan ook via het kanaal "997" bij de radio komen, hoef je niet helemaal via menu. :9

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er sinds gister achtergekomen dat ik een Pace heb.
Deze liep altijd al hele tijd vast en altijd zwart beeld. Ik ga hem maar terugsturen want die box is gewoon troep : |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 12-09 18:11
Dennahz schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:36:
Je kan ook via het kanaal "997" bij de radio komen, hoef je niet helemaal via menu. :9
IDit werkt bij mij niet (zilveren Thompson")...
Dan zegt 'ie gewoon "geen zender beschikbaar" en gaat doodleuk naar 998 (Digital Demo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 16:57
Enkele weken gelden kreeg ik ook een brief van UPC over de mediabox. Gisteren is de box dan eindelijk aan gekomen. Mijn moeder had um bijna niet aangenomen, maar bedacht dat ik er misschein wel even mee wilde spelen.

De box die ik ontvangen heb ik een pace 621. Aan de achterzijde zit ook een ethernet aansluiting, maar die is van het ingebouwde docsis modem. Heb ff in de software gekeken via het menu, maar het modem is niet geactiveerd.

De eerste ervaringen zijn niet echt super. Het beeld wat ik heb ik wel beter als mijn analoge signaal, maar het beeld valt regelmatig weg. Tevens vind ik het raar dat wanneer de box aan staat er geen lampje brand zodat je kunt zien dat ie aanstaat. Alleen in de standby brand er een rood lampje. :?

De meeste 'extra' zenders heb ik echter ook al op mijn schotel en die heeft toch iets beter beeld. Echter de extra discovery kanalen mis ik op mijn schotel. Verder zou ik graag een knop willen hebben waarmee ik een lijstje met kanalen krijg en dan kan zappen ipv alleen maar +/- en direkte nummers. Nu moet ik steeds tig kanalen afzappen tot ik bij de juiste ben.

Ik ga um nog enkele weken testen en dan gaat ie lekker terug. Ik ga niet betalen voor beeld dat steeds uitvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bovendien zitten die extra Discovery's niet in het standaard pakket ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker handig die favorites. Gewoon alle kanalen invoeren die hebt dan kan je lekker zappen zonder dat ik al die betaalde kanalen langs moet. Zappen gaat nu ook een stuk sneller, top allemaal! :)

Maar ik snap niet hoe ik een reminder kan aanmaken. Kan iemand dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Ga naar de TV Guide en lees wat er staat ;)
In het zenderoverzicht kun je op een programma gaan staan en op OK drukken, er komt dan een klokje bij te staan. Ga je met rood een hele zender bekijken dan kun je ook daar per programma aangeven of je een reminder wilt krijgen. In instellingen in het hoofdmenu kun je verder nog opgeven hoe ver van tevoren de reminders moeten komen. Dit heeft overigens geen invloed op al ingestelde reminders heb ik gemerkt.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 09:18:
Gister viel me iets raars op:
NLD 1,2,3 leken "uit het verband getrokken", kan het niet uitleggen maar het lijkt iets op dat ze in een soort zoom-mode stonden. Logo viel links uit beeld en de gezichten waren te groot.
Alle andere zenders waren prima.

Iemand anders dat ook ? (thomson)

Thomson loopt b.v. ook vast als je deze op radio-mode hebt staan en da niet de knop Menu, maar de knop UPC gebruikt om terug te switchen. Ik kan dan alleen de stroom eraf halen.
Ik had hetzelfde probleem met de pace icm met een 4:3 tv. oplossing: zet de mediabox bij tv-instellingen ipv 4:3 op scherrm (plat), dan past 1,2 en 3 er wel op.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Idd.. ik heb hem bij m'n 4:3 TV ook op 'plat' staan.. NL123 zijn niet echt goed afgestemd op de Pan en Scan die de Mediabox in 4:3 mode doet (itt. bijvoorbeeld BBC3, die houdt er wel rekening mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de TXT in breedbeeld op mijn scherm kan weergeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRacer
  • Laatst online: 14-07-2019
Weet iemand toevallig de instelcode voor mijn Otic 27" LCD TV op de UPC afstandsbediening? UPC klantenservice kan me niet verder helpen dan de "instelcode zoekfunctie" te gebruiken, maar na een kwartier lang op "channel up" klikken krijg je zware vingers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRacer
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:01:
Weet iemand hoe ik de TXT in breedbeeld op mijn scherm kan weergeven ?
Door op de afstandsbediening van je TV op teletekst te drukken terwijl je Digitaal aan het kijken bent. Ook kun je je TV instellen op de UPC afstandsbediening, dan werkt het knopje wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zag ook dat er nu een ander bericht staat bij een zender waar je geen abo op hebt. Door op groen te drukken kun je een abonnement op een zender nemen. Maar is dat alleen voor die ene zender of voor het hele pakket waar die zender in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadRacer schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:22:
[...]

Door op de afstandsbediening van je TV op teletekst te drukken terwijl je Digitaal aan het kijken bent. Ook kun je je TV instellen op de UPC afstandsbediening, dan werkt het knopje wel.
Hoe stel ik mijn TV dan op UPC afstandsbediening :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRacer
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:36:
[...]

Hoe stel ik mijn TV dan op UPC afstandsbediening :?
Zie "Gebruiksaanwijzing" van je UPC Mediabox vanaf pagina 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadRacer schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:49:
[...]

Zie "Gebruiksaanwijzing" van je UPC Mediabox vanaf pagina 9.
Gelukt, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Juggernaut schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:34:
Ik zag ook dat er nu een ander bericht staat bij een zender waar je geen abo op hebt. Door op groen te drukken kun je een abonnement op een zender nemen. Maar is dat alleen voor die ene zender of voor het hele pakket waar die zender in zit?
Hangt er natuurlijk vanaf of de zender in een pakket zit of solo besteld moet worden. Het verschilt van tien(tallen) zenders in Extra channel pack voor EUR 2/maand extra tot ranzige bedragen richting EUR 20 voor PCNE en TVBS enzo :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Juggernaut schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:34:
Het hele pakket waar die zender in zit.

@dion_b: grmbl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:22:
[...]

Ik had hetzelfde probleem met de pace icm met een 4:3 tv. oplossing: zet de mediabox bij tv-instellingen ipv 4:3 op scherrm (plat), dan past 1,2 en 3 er wel op.

suc6
tx, zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:22:
[...]

suc6
Als ik de mediabox op plat zet dan zijn de breedbeeld uitzendingen wel in breedbeeld. Maar ik krijg dan een vreemd soort vriemel streepje rechts boven (net onder de zwarte balk). Als ik de mediabox op breedbeeld zet dan krijg ik dit niet. De TV veranderd dan automatisch naar breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 11:08

Phydomir

Dennis

Ik heb sinds kort dat bepaalde zenders (Talpa, BBC3 oa) geen beeld meer geven. Het beeld blijft dan gewoon zwart. Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
BBC3 zit in het ExChPack, dus daar moet je wel op geabonneerd zijn. Talpa is vrij te ontvangen, dus de Helpdesk zal jouw Mediabox op afstand een Refresh moeten geven. De zenderlijst wordt dan ververst.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Of je kan zelf ff een scan doen naar je zenders? Kan misschien helpen.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yohan schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:07:
BBC3 zit in het ExChPack, dus daar moet je wel op geabonneerd zijn. Talpa is vrij te ontvangen, dus de Helpdesk zal jouw Mediabox op afstand een Refresh moeten geven. De zenderlijst wordt dan ververst.
Fout :o

Als een zender "Niet toegankelijk" is, kan een refresh helpen aangezien het dan gaat om een zender die wel ontvangen wordt, maar waarvoor de juiste rechten ontbreken.

Als je gewoon zwart beeld hebt wordt de zender gewoon niet (goed) ontvangen en moet je inderdaad de zenderlijst verversen. Dat doe je simpelweg door opnieuw zenders te zoeken (Menu -> Instellingen -> Zoeken via netwerk) danwel terug te gaan naar fabrieksinstellingen (Menu -> Instellingen -> Fabrieksinstellingen)

Teveel loze refreshes *veroorzaken* juist problemen. If it 'aint broke, don't fix it...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik ga nu een hele domme vraag stellen :D

ik heb gister een LG dvd - hd recorder gekocht, na wat gepruts met het aansluiten, want als tweaker ga ik niet eerst de handleiding lezen maar random kabels aansluiten natuurlijk :+

na wat gepruts toch alles maar volgens de handleiding aangesloten, dus een scart direct van de upc mediabox naar de tv en een scart van de mediabox naar de AV2 decoder ingang van de dvd speler en vervolgens weer een scart van de dvd-speler naar de tv. ook de normale coax aansluiting heb ik doorgelust via de dvd -speler.

daarna wat geprutst met de instelling van de dvd-speler kan ik de scart ingang selecteren waar het signaal van de mediabox op binnenkomt... ik kan dit ook opnemen maar ik kan dus nooit en een digitaal signaal van de mediabox opnemen en tegelijkertijd zappen met de mediabox? want de mediabox geeft op bedie scart uitgangen dezelfde output?

niet echt handig eigenlijk 8)7

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee kan idd niet, want er zit maar 1 tuner op.
Je zou kunnen opnemen en zelf via analoog kijken.

FF vraagje:
Dat hakkelen en stotteren van de mediabox, ligt dat nou aan het apparaat of aan UPC ? Gister was het bij mij behoorlijk erg. Begint me te irriteren.

[ Voor 45% gewijzigd door KillerAce_NL op 12-09-2006 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Als het beeld stottert zou dat aan het signaal moeten liggen, de box zelf kan het allemaal wel aan. Wel goede kabels? Alles op de goede manier aangesloten?

Hier hapert enkel TMF wel eens, alle andere zenders heb ik nooit ergens last van.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Het is bij mij voornamelijk Discovery en Animal planet.
Kabels etc is prima geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 11:08

Phydomir

Dennis

dion_b schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:28:
[...]

Fout :o

Als een zender "Niet toegankelijk" is, kan een refresh helpen aangezien het dan gaat om een zender die wel ontvangen wordt, maar waarvoor de juiste rechten ontbreken.

Als je gewoon zwart beeld hebt wordt de zender gewoon niet (goed) ontvangen en moet je inderdaad de zenderlijst verversen. Dat doe je simpelweg door opnieuw zenders te zoeken (Menu -> Instellingen -> Zoeken via netwerk) danwel terug te gaan naar fabrieksinstellingen (Menu -> Instellingen -> Fabrieksinstellingen)

Teveel loze refreshes *veroorzaken* juist problemen. If it 'aint broke, don't fix it...
Dank je, straks eens even proberen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

KillerAce_NL schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:00:
Het is bij mij voornamelijk Discovery en Animal planet.
Kabels etc is prima geregeld.
Bij mij ook vooral Discovery, CNN en die zender op 19. (Reality oid.) Andere zenders vrijwel nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag mij iets af over doorlussen van de analoge signaal uit de mediabox naar de TV. Worden de extra zenders uit je channelpack naar analoog omgezet zodat die ook analoog te bekijken zijn, of is die uitgang van de mediabox gewoon de analoge kabel doorgelust zoals die ook uit de muur komt?

Zit te denken aan een nieuwe TV met PIP en die 2de tuner moet analoog gevoed worden - ben benieuwd of ik daar ook biv. VH1 mee kan kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 12-09 18:11
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:53:
Vraag mij iets af over doorlussen van de analoge signaal uit de mediabox naar de TV. Worden de extra zenders uit je channelpack naar analoog omgezet zodat die ook analoog te bekijken zijn, of is die uitgang van de mediabox gewoon de analoge kabel doorgelust zoals die ook uit de muur komt?

Zit te denken aan een nieuwe TV met PIP en die 2de tuner moet analoog gevoed worden - ben benieuwd of ik daar ook biv. VH1 mee kan kijken..
Dat is gewoon het analoge signaal, de digitale zenders kun je alleen via de mediabox bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04-2021
Is het nu al bekend wanneer die DVR versie van de mediabox komt? De TS zegt ".. over niet al te lange tijd de DVR Mediabox van Thomson." en UPC "Later dit jaar zal UPC dit product introduceren.".Het wordt dan nu wel eens tijd! Niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

DaBa schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:59:
Is het nu al bekend wanneer die DVR versie van de mediabox komt? De TS zegt ".. over niet al te lange tijd de DVR Mediabox van Thomson." en UPC "Later dit jaar zal UPC dit product introduceren.".Het wordt dan nu wel eens tijd! Niet dan?
* Ejorne mompelt wat over WK-voetbal...

Er zal dus op 31 december waarschijnlijk de melding komen dat reeds enkele klanten beschikken over DVR.

8)

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Voor de mensen die Sport 1 hebben.

Ik heb het sinds kort en vanavond met de CL valt het me op dat ik aan de linker- en rechterkant een hoop mis. Op een of andere manier schakelt ie niet automatisch naar een breedvullend formaat. Als ik naar NED3 ga is het gewoon normaal. Op het ene moment schakelt hij wel over naar breedbeeld maar als ik naar een andere wedstrijd ga (en eventueel weer terug naar de vorige zender) is het weer geen breedbeeld.

TV en media box van UPC staan allebei ingesteld op Breedbeeld.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Gunner schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:42:
Voor de mensen die Sport 1 hebben.

Ik heb het sinds kort en vanavond met de CL valt het me op dat ik aan de linker- en rechterkant een hoop mis. Op een of andere manier schakelt ie niet automatisch naar een breedvullend formaat. Als ik naar NED3 ga is het gewoon normaal. Op het ene moment schakelt hij wel over naar breedbeeld maar als ik naar een andere wedstrijd ga (en eventueel weer terug naar de vorige zender) is het weer geen breedbeeld.

TV en media box van UPC staan allebei ingesteld op Breedbeeld.

Wat doe ik verkeerd?
Oh, en als je op de 1e zender van sport1 kijkt, de moziak, dan zie je een 2 of 3 tal wedstrijden daar ook in 4:3, de rest niet..
Vreemd ..

Verder kan het geen instelling zijn, want de meeste wedstrijden zijn wel ok.
Soms zijn er op 2 zenders dezelfde wedstrijd, waarvan 1 in 4:3 is.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 12-09-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilife
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-01 13:50
Hallo Allemaal,

Heb dit topic even onderzocht, maar kan mijn probleem niet vinden. Ik heb een versterker aangesloten op het digitale signaal wat uit de zilveren media box komt. Het is een gouden tulp stekker die dus uit de digital audio out komt. Als ik TV kijk krijg ik gewoon geluid, maar zodra ik radio wil luisteren heb ik vaak geen geluid. Als ik dan weer terug ga naar TV doet hij het wel meteen weer... Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen? Ik heb de coax kabel van de radio er niet in zitten, maar heb begrepen dat dat niet hoeft?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SandeR schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:45:
[...]

Oh, en als je op de 1e zender van sport1 kijkt, de moziak, dan zie je een 2 of 3 tal wedstrijden daar ook in 4:3, de rest niet..
Vreemd ..

Verder kan het geen instelling zijn, want de meeste wedstrijden zijn wel ok.
Soms zijn er op 2 zenders dezelfde wedstrijd, waarvan 1 in 4:3 is.
Zie ook op http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=15179.0

Voorspelt weinig goeds voor de toekomst :(

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 12-09-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ilife schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:47:
Hallo Allemaal,

Heb dit topic even onderzocht, maar kan mijn probleem niet vinden. Ik heb een versterker aangesloten op het digitale signaal wat uit de zilveren media box komt. Het is een gouden tulp stekker die dus uit de digital audio out komt. Als ik TV kijk krijg ik gewoon geluid, maar zodra ik radio wil luisteren heb ik vaak geen geluid. Als ik dan weer terug ga naar TV doet hij het wel meteen weer... Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?
Is een bug, is iirc hier al eens voorbijgekomen (of anders op www.chelloo.com). Wat je kunt proberen is radiozender omhoog of omlaag te doen, vaak komt dan wel geluid over SPDIF binnen.
Ik heb de coax kabel van de radio er niet in zitten, maar heb begrepen dat dat niet hoeft?
Wat heeft de (analoge) radiocoax in vredesnaam te maken met weergave van geluid uit mediabox :?

Oslik blyat! Oslik!

• man-o-script
DaBa schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:59:
Eerste prioriteit van UPC ligt nu bij het uitbreiden van de on demand database, daarna de DVR en daarna komt pas de HDTV weer om de hoek kijken ;) Een echte datum is er dan ook uiteraard nog niet.

//

• Cloud
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb het grootste gedeelte van dit topic al doorgelezen, en ook gezocht hier en op chelloo.com maar ik kan erg weinig informatie vinden over de Pace decoder. Ik ben namelijk benieuwd of er ook een update voor de Pace aankomt? :) Iedereen heeft het constant over de Thomson namelijk maarja die updates hebben niet invloed op mijn bakje.

Daarnaast ben ik nieuwsgierig naar hoe ik mijn Pace decoder een geforceerde softwareupdate laat doen. Heb al van alles geprobeerd maar niets lijkt het trucje te doen. Het kan ook zijn dat het niet nodig is natuurlijk, omdat hij zelf bijna elke avond ff checked op updates (denk ik iig). Dat doet ie overigens nooit als ie aanstaat, er is nog nooit een uitzending onderbroken bij mij in elk geval :)

Ik ben trouwens super blij met Digitale TV :D
* Cloud heeft gister Extra channel pack besteld. :Y)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

wolkje schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:38:
Daarnaast ben ik nieuwsgierig naar hoe ik mijn Pace decoder een geforceerde softwareupdate laat doen. Heb al van alles geprobeerd maar niets lijkt het trucje te doen. Het kan ook zijn dat het niet nodig is natuurlijk, omdat hij zelf bijna elke avond ff checked op updates (denk ik iig). Dat doet ie overigens nooit als ie aanstaat, er is nog nooit een uitzending onderbroken bij mij in elk geval :)
Pace heb ik ook gehad. Gelukkig vervangen :p

Dat trucje, pijltje naar rechts op je box indrukken, prik eruit en prik er weer in. Blijven indrukken tot het updaten begint. Gewoon t zelfde als bij de andere me dunkt.

[ Voor 23% gewijzigd door TommyGun op 13-09-2006 14:28 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zit ook een update voor Pace aan te komen dat in grote lijnen hetzelfde doet als de nieuwe software voor de Thomson. ETA onbekend, maar het duurt eerder (paar) weken dan maanden.

Oslik blyat! Oslik!

• Cloud
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

TommyGun schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:28:
Pace heb ik ook gehad. Gelukkig vervangen :p
Op een paar kleine bugs na, bevalt hij me eigenlijk al heel goed hoor :)
Dat trucje, pijltje naar rechts op je box indrukken, prik eruit en prik er weer in. Blijven indrukken tot het updaten begint. Gewoon t zelfde als bij de andere me dunkt.
Ik dacht dat ik die combo ook al geprobeerd had, maar die zal ik misschien wel overgeslagen hebben. Of hij werkt echt niet natuurlijk, maar ik zal em nog es proberen ;)
dion_b schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:36:
Er zit ook een update voor Pace aan te komen dat in grote lijnen hetzelfde doet als de nieuwe software voor de Thomson. ETA onbekend, maar het duurt eerder (paar) weken dan maanden.
Das goed nieuws :) Zijn er eigenlijk zo weinig mensen met een Pace in vergelijking met Thomson decoders? Want er wordt online amper over de eerstgenoemde gesproken, alleen maar over Thomsons, maar dat kan ook een gevoelskwestie zijn natuurlijk. In elk geval bedankt voor de info :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

wolkje schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:57:
[...]

Ik dacht dat ik die combo ook al geprobeerd had, maar die zal ik misschien wel overgeslagen hebben. Of hij werkt echt niet natuurlijk, maar ik zal em nog es proberen ;)
Stekker eruit, stekker erin. Wachten tot de 3 ledjes gelijktijdig gaan branden en dan pijltje links/rechts indrukken. :)
[...]

Das goed nieuws :) Zijn er eigenlijk zo weinig mensen met een Pace in vergelijking met Thomson decoders? Want er wordt online amper over de eerstgenoemde gesproken, alleen maar over Thomsons, maar dat kan ook een gevoelskwestie zijn natuurlijk. In elk geval bedankt voor de info :)
Pace wordt nog niet zolang uitgeleverd, pas sinds afgelopen zomer. Daarom hebben de meeste mensen een Thomson. Momenteel worden ze beide wel uitgeleverd.

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.