Sannieboy schreef op zondag 03 september 2006 @ 00:41:
[...]
De mediabox is inderdaad op de manier aangesloten die jij hebt geschetst, dus via de scart van de mediabox naar de scart van de VCR. Je kunt dan films opnemen van de mediabox.
Wat jij denk ik niet begrijpt, is dat je ook zonder scart beeld via de mediabox kan krijgen op de TV door gebruik te maken van de rf-modulator in de VCR. Om ervoor te zorgen dat je tv de signalen vanuit de rf-modulator ontvangt, moet je de rf-zender van de video instellen (in mijn geval zender: rf 21). Indien deze is niet ingesteld, krijg je gewoon geen beeld op de video-kanaal van de tv (dus ik bedoel niet de EXT-ingangen).
Euh, wat je hier schrijft is dus *exact* wat ik ook zeg in mijn stuk hierboven

De oude mediabox (MR ZAPP), gaf in samenwerking met de VCR en rf-modulator wel probleemloos beeld, ik kon hierdoor via de videokanaal naar films op de mediabox bekijken door de zender in te stellen op EXT1.
"Mediabox" is een specifieke naam voor die gevallen die UPC nu gebruikt, niet een algemene term voor alle DTV set-top boxen. Dat Mr Zapp geval was een totaal andere platform met andere hard- en software en andere signaalleverancier (factuur verliep via UPC maar meer hadden ze niet met elkaar te maken).
Ook gewoon videofilms kon ik probleemloos via de videokanaal van de tv bekijken. De nieuwe mediabox geeft ook beeld, maar dan beeld met sneeuw.
OK, dat is dus een ander probleem. Sneeuw op beeld bij gebruik RF-modulator van VCR. Sowieso is mijn vooroordeel dat het altijd bij gebruik modulator sneeuwerig zal zijn. Weet je zeker dat die Mr Zapp box niet gewoon zelf het signaal als RF erop zette? Dat deden namelijk de oude Motorola DVI 4000 en 5000 boxen van UPC zelf namelijk wel
Maar goed, ervan uitgaande dat het dus wel gemoduleerd werd door de VCR is het zaak te kijken waar het nu misgaat. Als je op TV beneden zonder ruis kunt kijken is het signaal wat uit de Mediabox komt goed genoeg. Probeer even ipv het Mediaboxsignaal een DVD speler ofzo op dezelfde manier via je VCR te moduleren. Als dat ook ruis geeft, zit je probleem bij de VCR, geeft dat geen ruis, dan moet het probleem zitten in de SCARTkabel tussen mediabox en VCR (aangezien we al geconstateerd hadden dat TV beneden ook slecht beeld gegeven zou hebben als het aan Mediabox zelf lag...)
Trouwens ik weet niet hoelang jij al lid bent van UPC....
Lidmaatschap van UPC? Is UPC opeens een vereniging geworden ofzo?

Nee, ik ben gewoon klant hoor...

maar vorig jaar hadden wij nog een andere mediabox en die was niet gratis hoor....waarschijnlijk zijn wij 1 van de eerste geweest met de mediabox UPC (wat wij hebben al bijna 4 jaar digitale tv).

Dat was dus van Mr Zapp en niet van UPC...
Daarnaast heb ik de nieuwe mediabox ook voor mijn oma en zus geinstaleerd, ook zij ontvangen slecht beeld via de rf-modulator.
Dus is mijn conclusie duidelijk: De nieuwe mediabox (van de startpost) kan in combinatie met een VCR geen correct beeld doorgeven via de RF-modulator.
Echter moet ik toegeven, dat weinig tweakers (huishoudens) de rf-uitgang gebruiken om naar tv te kijken

Eh, nogal ja, RF-modulatoren verhogen hoeveelheid ruis op het signaal per definitie en geven ook per definitie veel minder (kleur)informatie door dan een simpele compositesignaal, laat staan volle RGB
Nadeel van DTV is met name compressieartefacten (als je die ueberhaupt ziet), voordeel is veel betere kleuren en geen ruis. Door met een RF-modulator te werken gooi je alle voordelen van DTV-signaal weg en hou je alleen de nadelen van zowel DTV als RF