UPC Digital TV - Deel 3

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste
Acties:
  • 63.779 views sinds 30-01-2008

• ilife
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-01 13:50
dion_b schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:06:
[...]

Is een bug, is iirc hier al eens voorbijgekomen (of anders op www.chelloo.com). Wat je kunt proberen is radiozender omhoog of omlaag te doen, vaak komt dan wel geluid over SPDIF binnen.

[...]

Wat heeft de (analoge) radiocoax in vredesnaam te maken met weergave van geluid uit mediabox :?
Bedankt voor je antwoord, het trucje met 993 heeft gewerkt! Nu heb ik alleen het probleem dat de muziek steeds hapert/ weg valt. Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik kan er niets over vinden op chelloo.com.

[ Voor 20% gewijzigd door ilife op 13-09-2006 17:58 ]

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
klinkt als signaalprobleempjes

• ilife
Ik heb geen problemen met de audio en het beeld van de TV. Ligt dit aan UPC?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ilife schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:34:
[...]

Ik heb geen problemen met de audio en het beeld van de TV. Ligt dit aan UPC?
Hoe denk je dat we dat kunnen zeggen met zo weinig info :o

Goed beeld op audio (bedoel je analoge radio :? ) en analoge (?) TV hoeft nog niets te zeggen aangezien dat over andere frequenties gaat en andere gevoeligheden heeft...

Oslik blyat! Oslik!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:12
Hoi,

Voor de mensen met een PACE mediabox:

De update daarvoor is voor 19 oktober 2006 gepland.

Dit heb ik op chello.com gelezen, in een post van een UPC medewerker.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

HaaZ schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:20:
Stekker eruit, stekker erin. Wachten tot de 3 ledjes gelijktijdig gaan branden en dan pijltje links/rechts indrukken. :)
Dank je! Daar lijkt inderdaad een reactie op te komen als ik dat doe. Er is nog geen update beschikbaar dus hij update niet, maar hij reageert tenminste :P
mavaros schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:14:
Hoi,

Voor de mensen met een PACE mediabox:

De update daarvoor is voor 19 oktober 2006 gepland.

Dit heb ik op chello.com gelezen, in een post van een UPC medewerker.
Goed nieuws, al is 19 oktober nog wel dik een maand weg.. Maargoed, beter dán dan nooit :P Ach we wachten wel even af ;)

Trouwens nog een functioneel vraagje:
Als je op 'Ok' drukt kun je met de pijltjes toetsen (links/rechts) naar andere zenders vliegen om te kijken wat er op is, en zonodig op die zender afstemmen. Weet iemand alleen een manier waarop je dat kan annuleren?
Nu heb ik wel es dat ik RTL5 zit te kijken, maar dan eventjes naar de Discoveries etc. vlieg om te zien wat er draait. Als er dan niet iets interessants is, moet ik helemaal terug naar RTL5 voordat ik dat menu-tje kan verlaten. Heb al allerlei toetsen geprobeerd maar alles zorgt ervoor dat ik óf op die zender afstem óf naar mijn vorige zender ga (de zender waar ik naar keek vóor RTL5).

Iemand ideeën? :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 19:28
UPC knop? ;)
(en sinds de laatste update volgens mij ook gewoon de back knop)

[ Voor 73% gewijzigd door man-o-script op 14-09-2006 12:39 ]

//

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

man-o-script schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:38:
UPC knop? ;)
(en sinds de laatste update volgens mij ook gewoon de back knop)
UPC knop zou kunnen, weet niet meer zeker of ik die óok geprobeerd heb. :) Maar de Back knop geeft mij de P>P functie als ik die op dat moment gebruik. Oftewel hij gaat terug naar de zender vóor de zender waar ik echt naar kijk. Daarnaast heb ik dus een Pace box dus die laatste update is voor mij al geruime tijd geleden ;)

Maar toch bedankt voor de tip, ik ga vanavond wel weer even testen met de knoppies :D Trouwens ideaal dat je gewoon het extra channel pakket (of extra zenders) vanuit de mediabox kunt bestellen. Werkt echt heel simpel, en het was in mijn geval in 24 uur al verwerkt :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• man-o-script
Net even nagekeken en de UPC knop kun je daar inderdaad voor gebruiken. Sinds de laatste Thomsom update kun je echter ook gewoon de 'back'-knop gebruiken. Eerder was deze standaard inderdaad altijd de P>P functie, dat is nu alleen als het zap-menu'tje niet wordt weergegeven. Deze update komt voor Pace dus volgende maand als het goed is.

//

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ligt het aan mij of is de functie van de dvd-knop veranderd ?
Eerder schakelde ik zo over naar de tv-out van mijn pc. Nu geeft ie alleen standaard het geluid door (naar versterker) en moet ik op de tv van kanaal wisselen.

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Misschien leuk om te weten.
UPC stuurde mij een ongevraagde UPC Digital TV installatiepakket.
Ik heb toen gelijk gemaild/gefaxed en binnen 1 dag kreeg ik reactie. Ze zouden het volgende week ophalen (wat ze ook netjes hebben gedaan.)

In de tussentijd had ik contact opgenomen met de Volkskrant.
Ik sta komende maandag 18 september in de rubriek Op=Op. :) :D Hopelijk helpt deze negatieve publiciteit om UPC zover te krijgen om te stoppen met deze wanpraktijken.

Rex

• man-o-script
Ik snap al die ophef werkelijk niet. Je krijgt gratis iets toegestuurd en je mag het gratis een halfjaar proberen. Wil je het niet kun je het weigeren aan deur of terugsturen. Ik zie geen wanpraktijken?

Als Bentley straks besluit gratis auto's af te leveren welke je een half jaar gratis mag gebruiken, mogen ze bij mij wel aanbellen hoor.

//

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik begrijp het ook niet zo goed, wat je zegt: je kunt het weigeren en/of terug sturen. Wees blij dat je het niet alleen gratis mag proberen, maar zelfs zes maanden lang! Waar vind je dat tegenwoordig nog? Zeg je na die zes maanden 'laat maar zitten', dan kun je zonder hassle er weer vanaf. Ideaal. Ik wilde dat ik al mijn aankopen zes maanden mocht proberen...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:47

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ReflexWolf schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:52:
Ik heb toen gelijk gemaild/gefaxed en binnen 1 dag kreeg ik reactie. Ze zouden het volgende week ophalen (wat ze ook netjes hebben gedaan.)

Ik sta komende maandag 18 september in de rubriek Op=Op. :) :D Hopelijk helpt deze negatieve publiciteit om UPC zover te krijgen om te stoppen met deze wanpraktijken.
Wat leuk! Dan kan iedereen mooi lezen dat jij alle pakketten die je geleverd krijgt maar aanneemt zonder ook maar te weten van wie het is en wat er in kan zitten. Als je de levering gewoon geweigerd had, was er niets aan de hand geweest :) :D

En als je tot de datum waarop je het pakket kreeg niet wist dat UPC mediaboxen uitleverde, vind ik ook knap trouwens, anders had je toch wel geweten wat je ging krijgen?

Overigens, dat berichtje zal weinig toevoegen aan de rest van de berichten die al in de media hebben gestaan.. :P

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

man-o-script schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:58:
Ik snap al die ophef werkelijk niet. Je krijgt gratis iets toegestuurd en je mag het gratis een halfjaar proberen. Wil je het niet kun je het weigeren aan deur of terugsturen. Ik zie geen wanpraktijken?

Als Bentley straks besluit gratis auto's af te leveren welke je een half jaar gratis mag gebruiken, mogen ze bij mij wel aanbellen hoor.
Strak voorbeeld, helemaal mee eens _/-\o_ UPC zorgt ervoor dat heel veel mensen gratis de voordelen van Digitale TV kunnen proberen, en iedereen mensen zeiken alleen maar. Uiteindelijk gaat alles tóch over op digitale tv (vraag me niet over hoelang), dus waarom niet nu even kijken hoe het is? En sjees wat voor moeite is het om het pakket gewoon domweg niet aan te nemen van de postbode... :z

Mensen moeten blijkbaar altijd iets te klagen hebben, UPC kan het tóch niet meer goed doen in de ogen van de meesten lijkt het.

Anyways dit topic is hier niet voor de vraag of het wél of niet oké is dat UPC de boxjes stuurt. Gebruikers/liefhebbers/fanboys only! 8)

• Kaasplank
  • Niet online
ReflexWolf schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:52:

Persoonlijk denk ik dat je de tijd van het contact opnemen met de volkskrant beter had kunnen benutten om de mediabox aan te sluiten en hem een tijdje te gebruiken.

• man-o-script
Beetje het oud-hollansche "Wat een boer niet kent dat vreet hij niet" :)
En we zitten hier nog wel op GoT, neem aan dat je dan toch een beetje technisch nieuwschierig bent aangelegt? ;)

//

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Volgens mij valt het zelfs nog onder de noemer ongevraagd opgestuurde goederen. Die mag je volgens de NL wet houden, zonder vergoeding. Anderszijds is dat misschien wel afgedekt, doordat je er d8 ik voor moet tekenen.

• ilife
dion_b schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:05:
[...]

Hoe denk je dat we dat kunnen zeggen met zo weinig info :o

Goed beeld op audio (bedoel je analoge radio :? ) en analoge (?) TV hoeft nog niets te zeggen aangezien dat over andere frequenties gaat en andere gevoeligheden heeft...
Digitale televisie is uitstekend, de digitale audio daar van ook. Radio hapert dus alleen.

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:11
Ik heb ook maar UPC Dtv aangevraagd. Was Dtv van KPN een beetje zat. Heel vaak storing, geen BBC 1 en 2, overal irritante ontvangers moeten neerzetten terwijl ik maar op een van mijn tv's Dtv wil ontvangen. De rest op analoog is voor mijn situatie ideaal.
Ook best handig met de channel packs en premium zenders. Gratis Film1en Sport1 voor 2 maanden klinkt ook niet slecht.
Ik gebruik tevens een hdtv-ready LCDtv (Samsung LE26R41) en moet zeggen dat het hoogst onprettig was om Dtv van KPN te kijken. Opgeblazen etc. Iemand die uit ervaring kan spreken over er enig verschil bestaat op dit vlak tussen KPN en UPC?

Ik begrijp ook dat er HD uitzendingen zullen komen. Ik las iets over Film1 HD of Sport HD (ben er niet zeker meer van..) Is dit standaard te ontvangen als je Film1 of Sport1 afneemt? Als ik me niet vergis, krijg je dan bij Film1 5 zenders in totaal?

Inventaris

• man-o-script
Heb je wel een HD kastje nodig, welke nog steeds niet verkrijgbaar zijn (denk aan eind dit jaar... hoop ik), dus voorlopig heb je er nog niets aan. Op m'n eigen HD scherm ziet het digitale beeld er stukken beter uit dan het analoge signaal, maar dat is ook vaak afhankelijk van de uitzending. Vooral de film1 zenders zien er lekker uit :9
KillerAce_NL schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:28:
Volgens mij valt het zelfs nog onder de noemer ongevraagd opgestuurde goederen. Die mag je volgens de NL wet houden, zonder vergoeding. Anderszijds is dat misschien wel afgedekt, doordat je er d8 ik voor moet tekenen.
Wat ik me ervan kan herinneren is dat er inderdaad een brief bij zit, een 'waarschuwing' op de doos, en nog een zegel die je moet verbreken waarmee je dus accoord gaat.

//

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik weet niet hoe het bij jullie is gegaan, maar ik heb diverse brieven van UPC gehad waarin werd aangekondigd dat de decoder eraan zat te komen, dus wat is dat nu voor gezeur dat mensen "onverwacht" een pakketje in ontvangst moesten nemen. Ik wist al maanden vantevoren dat ie zou komen en als ik dat ding niet had willen hebben, dan was het simpel genoeg om tegen de postbode te zegen dat ie 'm mee terug mocht nemen.

Normaal ben ik best een grote zeur die overal een complot in ziet, maar eigenlijk vind ik dat UPC in dit geval niets te verwijten valt en ben ik zelfs blij dat er in dit oerconservatieve land eindelijk een partij is die probeert om wat vooruitgang te boeken door DTV op grote schaal uit te zetten. Als je het aan de overheid en de netmanagers overlaat, dan zitten we over 25 jaar nog steeds in 4:3 naar een handjevol publieke zenders op analoge kanalen te kijken terwijl de rest van de wereld al jaren van tig kanalen in 16:9 super HDTV met 7.1 geluid kan genieten.

Begrijp me niet verkeerd: Er valt bij UPC nog heeeel veel te verbeteren aan digitale tv, maar in elk geval is het een stap in de goede richting en ik geniet ondertussen met volle teugen van BBC 3 en 4 en een hele lading extra discovery-achtige zenders. Nu nog een vrije keus in de decoders en HDTV en ik ben tevreden.

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
nwnc schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:45:
Ik gebruik tevens een hdtv-ready LCDtv (Samsung LE26R41) en moet zeggen dat het hoogst onprettig was om Dtv van KPN te kijken. Opgeblazen etc. Iemand die uit ervaring kan spreken over er enig verschil bestaat op dit vlak tussen KPN en UPC?
Je hebt dezelfde TV als ik. KPN is echt slecht. Net alsof je een internet stream van 300k zit te kijken. UPC is veel beter op een paar uitzonderingen na. :)

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Verwijderd

Denizz schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:11:
[...]

Je hebt dezelfde TV als ik. KPN is echt slecht. Net alsof je een internet stream van 300k zit te kijken. UPC is veel beter op een paar uitzonderingen na. :)
Hier ook dezelfde TV, ik moest wel opnieuw bekabelen met goed materiaal om goed beeld te krijgen. Maar de bedrading was dan ook ruim 15 jaar oud.

Het beeld komt een stuk beter tot z'n recht dan analoog, meer kleur en scherper. (alhoewel analoog ook niet slecht is hier)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb ook maar UPC Dtv aangevraagd. Was Dtv van KPN een beetje zat. Heel vaak storing, geen BBC 1 en 2, overal irritante ontvangers moeten neerzetten terwijl ik maar op een van mijn tv's Dtv wil ontvangen. De rest op analoog is voor mijn situatie ideaal.
DTV van UPC en KPN moet je ook niet als gelijkwaardig beschouwen :o

Digitenne/KPN DBV-T positioneert zich als goedkoper alternatief voor analoge kabeltelevisie, met als voordelen dat het niet aan een aansluitpunt gebonden is en goedkoop is, maar als nadeel dat je minder zenders hebt en dat het uiterst weer- en ontvangstafhankelijk is.

DTV van UPC wil meerwaarde bieden tov het analoge pakket van UPC en gaat daarmee de concurrentie aan met satelliet, dus met meer zenders (dan analoog) en geen ruis in het signaal (voor TFT/plasma erg belangrijk, belangrijker dan de compressieartefacten die je met DTV altijd hebt).

Als je dus een alternatief voor Digitenne zoekt, gewoon het UPC analoge pakket (of het analoge pakket van de andere kabelaars in hun gebieden) pakken :z
Ook best handig met de channel packs en premium zenders. Gratis Film1en Sport1 voor 2 maanden klinkt ook niet slecht.
Zie hierboven, totaal ander doelpubliek, totaal andere technische eisen.
Ik begrijp ook dat er HD uitzendingen zullen komen. Ik las iets over Film1 HD of Sport HD (ben er niet zeker meer van..) Is dit standaard te ontvangen als je Film1 of Sport1 afneemt? Als ik me niet vergis, krijg je dan bij Film1 5 zenders in totaal?
Zodra HD daadwerkelijk uitgerold gaat worden door UPC, zullen de marketingacties eromheen ook duidelijk gemaakt worden. In ieder geval is het momenteel ook voor de mensen met HD-box (Casema, Essent) nogal een dooie mus - ondanks dat in de VS 97% van locale omroepen in HD uitzendt is er in NL vrijwel niets te krijgen. Dat gezegd, zodra je bijv. National Geographic HD vs SD naast elkaar ziet, snap je waar alle ophef over is :9~

Iig is HD helaas nog iets van de onduidelijke toekomst. Daar zou ik me pas druk om gaan maken zodra er significante content op HD verschijnt :z

Oslik blyat! Oslik!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Hmpf, de UPC MediaBox hier in huis heeft zich gisteravond in een winterslaap gebracht, met geen mogelijkheid is er nog beeld uit te halen.
Gisteravond ging het beeld op zwart volgens mijn vader, terwijl de infobalk er nog wel stond. Even later verdween ook deze en bleef hij volledig zwart.
Toen ik langs de tv liep had ik zoiets van :? en heb hem eens gereset, waarna opeens het configuratiescherm voorbij kwam :?
Aangezien ik geen zin had om alles opnieuw in te stellen heb ik hem nog maar een keer gereset, maar toen was het helaas voorbij, hij gaf geen beeld meer (geen zwart beeld, maar gewoon 'No Signal' uit de tv)

Vanochtend vanalles geprobeerd, ook een update geforceerd (dan geeft hij nog wel beeld) maar als hij daarna reboot blijft hij uiteindelijk weer hangen met het rode standbylampje aan.

Op Chello Underground lees ik wel iets over problemen van mensen die hier sterk op lijken, maar dat zo'n ding niet meer aangaat is toch vreemd :?
Hopelijk weet iemand wat hieraan te doen is (zonder de helpdesk te bellen uiteraard), want het is flink klote zo...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:42
Vandaag ook mn upc decoder ontvangen.Ik wist dat hij kwam, en wilde hem ook zeker even aansluiten om te zien wat de kwaliteit is.
Dat heb ik dus gedaan, en ik heb hem meteen weer afgesloten. De kwaliteit was nauwelijks beter dan van het analoge signaal met ERG veel blokkerigheid in het beeld.
Nee.. hij gaat de zolder op en over een paar maanden probeer ik het nog wel een keer. Als het dan nog niet goed is stuur ik hem terug

Flickr PSN ID= cheironnl

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DarthPlastic schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:28:
[...]

Op Chello Underground lees ik wel iets over problemen van mensen die hier sterk op lijken, maar dat zo'n ding niet meer aangaat is toch vreemd :?
Hopelijk weet iemand wat hieraan te doen is (zonder de helpdesk te bellen uiteraard), want het is flink klote zo...
Lijkt me twee mogelijkheden:

1) erg brak signaal waar de box van over z'n nek gaat
2) box is echt dood om een of andere reden

In beide gevallen lijkt me het geen overbodige luxe om de helpdesk eens te laten kijken ernaar :o
cheiron schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:49:
Vandaag ook mn upc decoder ontvangen.Ik wist dat hij kwam, en wilde hem ook zeker even aansluiten om te zien wat de kwaliteit is.
Dat heb ik dus gedaan, en ik heb hem meteen weer afgesloten. De kwaliteit was nauwelijks beter dan van het analoge signaal met ERG veel blokkerigheid in het beeld.
Nee.. hij gaat de zolder op en over een paar maanden probeer ik het nog wel een keer. Als het dan nog niet goed is stuur ik hem terug
Beter idee: hang hem er weer aan en laat hem even op standby staan :z

Waarschijnlijk heeft hij (als hij vers uit het magazijn komt) nog een oude softwareversie die last had van blokkerigheid (is zat over te lezen hier). Gelukkig is dat sinds de voorlaatste software update opgelost. Enige wat je hoeft te doen is hem de kans geven een update te krijgen. De softwareversie kun je zien door naar Menu -> Instellingen -> Diagnostiek te gaan. Exact wat daar gaat staan verschilt per type box, maar als daar 1.72 of 1.83 staat is het fout, staat er 1.93 of 2.07b dan is het goed.

Waarschijnlijk staat er nu dus 1.72. Staat er toch al 1.93 of later op, dan komt er gewoon baggersignaal via je kabels binnen, dus ook dan helpt het paar maanden op zolder laten liggen weinig. Beschrijf hoe het coaxnetwerk bij je binnenhuis eruit ziet (waar komt het binnen, welke splitters en/of versterkers zitten er tussen eerste aansluitpunt en de mediabox) en we kunnen misschien helpen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook maar UPC Dtv aangevraagd. Was Dtv van KPN een beetje zat. Heel vaak storing, geen BBC 1 en 2, overal irritante ontvangers moeten neerzetten terwijl ik maar op een van mijn tv's Dtv wil ontvangen. De rest op analoog is voor mijn situatie ideaal. Ook best handig met de channel packs en premium zenders. Gratis Film1en Sport1 voor 2 maanden klinkt ook niet slecht.
Ik moet nog steeds wennen aan het 'nieuwe' tv kijken. Ik had de digitale nog steeds liever zonder mediabox rechtstreeks in mijn tv binnen zien komen. Ik heb een ingebouwde digitale ontvanger dus mijn tv is er klaar voor. Maar goed, de extra diensten die (als het goed is) ooit zullen komen zijn m.i. ook handig en daarvoor heb ik toch echt die mediabox nodig.
Heeft misschien meer met je televisie te maken dan met welke provider dan ook... Om opgeblazen personen te voorkomen heb ik wederom bewust gekozen voor LOEWE. M.i. zijn alleen LOEWE en B&O in staat om opgeblazen personen te voorkomen terwijl het scherm toch beeldvullend is. B&O is mij toch net iets te duur dus daarom is het LOEWE geworden.
Of HDTV vervolgens standaard zal worden weet ik nog niet. Ik heb aangegeven dat ze mij een HD-tuner mogen toesturen en daar wacht ik nog op. Waarschijnlijk zal deze ergens rond december geleverd gaan worden (hoop ik)...
Als ik me niet vergis, krijg je dan bij Film1 5 zenders in totaal?
Klopt, ik heb 2 dagen geleden via internet aangegeven dat ik voor € 12,99 p/m voortaan Film1 wil ontvangen via mijn mediabox. Nu heb ik Film1, Film1.2, Film1.3 en Film1+1. Dat zijn dus 4 zenders. Misschien dat er nog ergens een kanaal bij is gekomen maar daar heb ik nog niet naar gezocht. Ik had Film1 overigens liever via mijn satelliet willen ontvangen maar dan moet ik perse Sport1 er ook bij nemen en daar kijk ik dus nooit naar. UPC geeft de mogelijkheid om Film1 en Sport1 beide afzonderlijk te bestellen. Scheelt weer geld. Daarnaast geeft UPC meerdere Film1 kanalen door. Canal Digitaal (naar mijn weten) slechts 2, waarvan alleen Film1 zelf in een zeer goede kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was in het begin ook niet razend enthousiast maar ik zag wel verbetering in beeldkwaliteit en het geluid was ook veel beter. Nu ik sinds een week een 40" LOEWE LCD televisie heb hangen ben ik blij dat ik ook digitale televisie heb. Het is namelijk een ramp om gewoon analoge kabel te kijken op zo'n groot scherm (in iedergeval i.c.m. met mijn kijkafstand!!!). Daarom ook satelliet erbij genomen voor nog iets betere kwaliteit. Satelliet is zeker mooier om naar te kijken (vooral Film1 is super!) maar is soms ook erg 'hard'...

Daarnaast heeft UPC vanaf week 36 een belangrijke update uitgevoerd voor de volgende 2 modellen:
Afbeeldingslocatie: http://www.upc.nl/images/mediabox_thomson1.gifAfbeeldingslocatie: http://www.upc.nl/images/mediabox_thomson2.gif

Belangrijke verbeteringen van de mediabox:
* Verbetering van beeldkwaliteit
* Geen onverwachte herstarts (resets) meer
* Sneller zappen
* Sneller starten van de UPC TV Guide
* Een verbeterde programma-indeling van de UPC TV Guide

Nieuwe mogelijkheden van de Software Upgrade:

Favoriete zenders instellen
Uw favoriete zenders sneller vinden via de afstandsbediening.
Afbeeldingslocatie: http://www.upc.nl/images/tv_agenda.gif

Meer informatie

Uw favoriete zenders sneller vinden via de afstandsbediening.
Instellen herinnering
Nooit meer uw favoriete programma missen door een herinnering op het scherm te laten verschijnen. Voor de start van het programma verschijnt een herinnering op uw TV scherm. Hierdoor mist u nooit meer uw favoriete programma.
Afbeeldingslocatie: http://www.upc.nl/images/instellingen.gif

Meer informatie

Teletekst via uw UPC Afstandsbediening
Het is nu mogelijk om teletekst te kijken via de afstandbediening van de UPC MediaBox. U krijgt teletekst pagina's te zien van de zender die u op dat moment digitaal kijkt.
Afbeeldingslocatie: http://www.upc.nl/images/teletext.gif
Meer informatie

Zenderpakketten bestellen
Vanuit uw stoel het aantal zenders uitbreiden met UPC Digital TV extra channel pack of een van de premium channel packs. Binnen 48 uur hebt u het gewenste pakket zichtbaar en de betaling geschiedt via uw UPC factuur.
Afbeeldingslocatie: http://www.upc.nl/images/zender_pakket.gif

Meer informatie

Meestgestelde vragen
Hebt u een vraag over UPC Digital TV dan kunt u via de blauwe knop naar het menu Meestgestelde vragen.
Afbeeldingslocatie: http://www.upc.nl/images/veelgestelde_vragen.gif

Meer informatie

Interactive TV (ITV)
Als klant van UPC Digital TV hebt u de beschikking over ITV. Druk op 'interactive' op uw UPC Afstandsbediening en u komt in dit menu. Hier vindt u o.a.:
• Het laatste nieuws van het ANP
• Het weer van Meteo Consult
• De Verkeerssituatie van VID
• En een ruime keuze aan Games.
Afbeeldingslocatie: http://www.upc.nl/images/interactive_tv.gif

Meer informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:51

talin

ES-MA

na 2 maand wachten is onze mediabox ook eindelijks gearriveerd.
alles aangesloten, bokej erbij alles voor elkaar, nog geen problemen gehad.
maar nu, we hebben hier in huis een meerdere tv's staan, die zou ik ook wel willen aansluiten .
kan ik extra boxxen krijgen ? kan ik doorlussen ?
9. Wat als je 3 televisies in huis hebt?
Overstappen op UPC Digital TV betekent niet dat u het analoge signaal kwijt bent. Dat blijft gewoon beschikbaar. En omdat een mediabox maar op één toestel kan worden aangesloten, kunt u op alle andere toestellen in huis gewoon televisie blijven kijken via het analoge signaal. U heeft dus geen decoder nodig voor elk televisietoestel om televisie te kunnen kijken.
ok maar ik wil op meerdere tv's digitaal kijken?

[ Voor 70% gewijzigd door talin op 17-09-2006 12:14 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Dat word lastig. Dan zul je van die setjes moeten kopen die het signaal draadloos doorzenden (marmitek ofzo dacht ik).

Dan kun je wel op meerdere tv's digitaal kijken alleen kijk je allemaal wel naar dezelfde zender. Er is jammergenoeg nog geen mogelijkheid om meerdere mediaboxen te krijgen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk op zoek naar een kleinere mediabox, aangezien die van UPC nogal groot is. Nu weet ik dat je bijvoorbeeld bij @Home een Nokia box kunt krijgen. Als ik zelf zo'n box koop, UPC kaart erin steek, werkt digitale T.V. van UPC dan, of niet meer? En de extra zenders, zijn die dan ook beschikbaar, of zit ik vast aan de Mediabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Nee gaat standaard niet werken. In principe zou je de gratis zenders moeten kunnen ontvangen, maar dat is sinds kort ook niet meer het geval dacht ik. De UPC kaart is gekoppeld aan het MAC adres van de box welke geregistreerd staat bij UPC. Opzich valt hier wel omheen te werken, en heb het ook werkend gezien, maar dat gaat niet zomaar lukken.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet eerlijk toegeven dat het kijken naar analoge kabel echt een ramp is als je bijvoorbeeld al kennis hebt gemaakt met HDtv. Maar goed, als je eenmaal HDtv hebt gezien valt alles tegen.

Na de recente update is digitale tv van UPC toch langzaam interessant aan het worden. Nu nog emailen en internet dan is het feestje compleet. Het beeld is nu op mijn LCD acceptabel evenals het geluid. 'Zappen' met je favorieten is ook ideaal. Eindelijk zappen zonder dat je 'niet toegankelijke' zenders tegenkomt (soort van tijdelijke oplossing voor het sorteren van zenders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Met de recente update komt de huidige mediabox enigszins in de buurt van de oude motorola mediabox. Wat wel vervelend is en wat voor zover ik kon zien ook niet wordt vermeld op de upc site, als je de stroom van de mediabox haalt ben je je favorieten weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Denk je nou echt dat dat vanzelf gaat? :z
Blokvorming betekent slecht signaal. Gewoon zorgen dat de verbinding tussen je mediabox en je WCD rechtstreeks is en met een goede kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Elvis56 schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:47:
Met de recente update komt de huidige mediabox enigszins in de buurt van de oude motorola mediabox. Wat wel vervelend is en wat voor zover ik kon zien ook niet wordt vermeld op de upc site, als je de stroom van de mediabox haalt ben je je favorieten weer kwijt.
Het schijnt dat als je na het instellen van de favorieten meteen je box even in stand-by gooit, en er daarna weer uit haalt, je favorieten bewaard blijven. Maar dat heb ik ook maar ergens gehoord/gelezen, heb er geen bron van ;) (volgens mij op chelloo forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

* Sinner heeft ook maar UPC digital besteld..
Maar wat heb ik nou nodig om het optimale eruit te halen?

(UPC digital moet trouwens aangeloten worden op de TV boven.)
De huidige situatie vanuit het eerste aansluitpunt in huis is deze:

Bouwmarkt T-splitter (1 signaal naar TV beneden, 1 signaal naar TV boven)
10 meter coax naar boven (kabel/stekkers zijn deze)
Verder geen versterkers ofzo ertussen..

Boven staat een Samsung LE32R71. (nog in de verpakking)

Iemand enig idee of ik nog een versterker (welke?) nodig heb, of andere tips?
Ik krijg trouwens de zwarte Thomson mediabox toegestuurd, de pace werd
(volgens de telefonist) niet meer gebruikt. Waren teveel storingen mee oid.

edit:
Hij zei ook dat het binnenkort mogelijk was om een 2e mediabox
erbij te huren. Ging zo'n €4.50 per maand kosten volgens hem.

Alvast bedankt voor jullie hulp. d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Sinner op 18-09-2006 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Opa_vertelt schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:34:
* HaaZ heeft ook maar UPC digital besteld..
Maar wat heb ik nou nodig om het optimale eruit te halen?

(UPC digital moet trouwens aangeloten worden op de TV boven.)
De huidige situatie vanuit het eerste aansluitpunt in huis is deze:

Bouwmarkt T-splitter (1 signaal naar TV beneden, 1 signaal naar TV boven)
10 meter coax naar boven (kabel/stekkers zijn deze)
Verder geen versterkers ofzo ertussen..

Boven staat een Samsung LE32R71. (nog in de verpakking)

Iemand enig idee of ik nog een versterker (welke?) nodig heb, of andere tips?
Ik krijg trouwens de zwarte Thomson mediabox toegestuurd, de pace werd
(volgens de telefonist) niet meer gebruikt. Waren teveel storingen mee oid.

edit:
Hij zei ook dat het binnenkort mogelijk was om een 2e mediabox
erbij te huren. Ging zo'n €4.50 per maand kosten volgens hem.

Alvast bedankt voor jullie hulp. d:)b
Er is geen 'optimale' uit te halen in de zin van, nòg beter beeld. Als het signaal voldoende is, werkt je mediabox, is het signaal onvoldoende, krijg je problemen in de vorm van haperingen/blokken in het beeld. Als je geen problemen met haperingen hebt, zal betere coaxbekabeling geen invloed hebben.

Je genoemde splitter lijkt me wel geschikt, bekabeling kan ik zo niet zien. 10 meter coax stelt wel hogere eisen aan kabels dan wanneer je maar 2 meter nodig hebt.

Heb je na het aansluiten problemen, zou je eerst eens de splitter kunnen verwijderen. Probleem dan opgelost? Andere splitter kopen. Probleem niet opgelost? Andere kabel proberen.
Versterker is met 2 televisies meestal overbodig, mits bekabeling in orde is.

Zwarte Thomson wordt al bijna een jaar niet meer geleverd, je krijgt een zilveren Thomson of een zilveren Pace. Ik heb nog niet gehoord dat Pace niet meer geleverd werd, _volgens mij_ kan het dus best zo zijn dat je een Pace krijgt.

Info mbt 2e mediabox is er ook nog niet, dus dat kan hij niet uit officiële bronnen hebben gehaald.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

HaaZ schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:46:
[...]

Er is geen 'optimale' uit te halen in de zin van, nòg beter beeld. Als het signaal voldoende is, werkt je mediabox, is het signaal onvoldoende, krijg je problemen in de vorm van haperingen/blokken in het beeld. Als je geen problemen met haperingen hebt, zal betere coaxbekabeling geen invloed hebben.

Je genoemde splitter lijkt me wel geschikt, bekabeling kan ik zo niet zien. 10 meter coax stelt wel hogere eisen aan kabels dan wanneer je maar 2 meter nodig hebt.

Heb je na het aansluiten problemen, zou je eerst eens de splitter kunnen verwijderen. Probleem dan opgelost? Andere splitter kopen. Probleem niet opgelost? Andere kabel proberen.
Versterker is met 2 televisies meestal overbodig, mits bekabeling in orde is.

Zwarte Thomson wordt al bijna een jaar niet meer geleverd, je krijgt een zilveren Thomson of een zilveren Pace. Ik heb nog niet gehoord dat Pace niet meer geleverd werd, _volgens mij_ kan het dus best zo zijn dat je een Pace krijgt.

Info mbt 2e mediabox is er ook nog niet, dus dat kan hij niet uit officiële bronnen hebben gehaald.
Bedankt voor de tips en je hebt helemaal gelijk wat de zilveren Thomson betreft.
Ik heb net nog eens gebelt en kreeg een vriendelijke telefoniste aan de lijn die
zich verontschuldigde dat haar collega mij een zwarte Thomson had beloofd.
Zij vertelde mij dat de zwarte al een tijdje uit de roulatie is, en dat de klant een
(naar wens) Thomson of Pace krijgt toegestuurd. Een zilverkleurige, wel te verstaan.

Over die "2e" mediabox (ivm 2 TV's) wist zij mij echter dit te vertellen;
Over een tijdje kan de oude (huidige) mediabox ingeruild worden voor een aangepast model.
Dit aangepaste model zal een 2e remote controller hebben en een extra (losse) ontvanger
ervoor. Zo kan je 2 TV's op 1 mediabox aansluiten en de 2e remote controller en bijbehorende
onvanger bij de 2e TV zetten. (lijkt me dat er dan ook een 2e tuner in de mediabox zal zitten..)

Trouwens, deze info is natuurlijk niet officieel en ik weet ook niet zeker of het ook op waarheid berust,
de telefoniste klonk echter nogal serieus hierover en had (volgens mij) ook wel kennis van zaken.
Zij zei dat UPC hier hard mee aan het werk was, vooral omdat er zoveel vraag was naar een 2e mediabox..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Opa_vertelt schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:11:
Zij vertelde mij [...] dat de klant een
(naar wens) Thomson of Pace krijgt toegestuurd.
Dit is niet 'naar wens'. De klant kan geen voorkeur opgeven.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:27
Opa_vertelt schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:11:
[...]

(lijkt me dat er dan ook een 2e tuner in de mediabox zal zitten..)
van een 2e tuner hoeft niet per definitie sprake te zijn; het kan ook zo zijn dat het gewoon niet mogelijk is TEGELIJK op 2 TV's digitale TV te kijken, maar dat er maar op 1 TV tegelijk gekeken kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
op dit moment kun je beter een Thomson krijgen dan Pace die moet nog een update krijgen en vertoont meer problemen.

Overigens vind ik volgende zaken nog niet ok:
# teletekst mega traaag
# onvolledige EPG (kijk bijv. naar filmoverzicht of geen mogelijkheid van zaken als genre ' drama' ' comedy' )
# weergave titel/artiest bij digi radio zenders (bij v. 1.93 werkte dit wel prima)
# toch nog zo nu en dan blauwe signaal beelden
# bbc kanalen vertonen blokjes zo nu en dan sinds deze versie
# tevoegen zenders als MTV Brand New, TMF NL, Zone Horror e.d.

voor de rest is de recente update qua zappen / favorieten zeer vooruit gegaan.
Yohan schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:01:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Yohan schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:01:
[...]

Ik heb net nogmaals gebeld en mij van de domme gehouden.
Ik vroeg de telefonist nogmaals of ik een Thomson kon krijgen,
waarop hij mij antwoordde dat er al een aantekening stond bij
mijn bestelling dat er een Thomson moest worden toegestuurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Opa_vertelt schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:58:
[...]

Ik heb net nogmaals gebeld en mij van de domme gehouden.
Ik vroeg de telefonist nogmaals of ik een Thomson kon krijgen,
waarop hij mij antwoordde dat er al een aantekening stond bij
mijn bestelling dat er een Thomson moest worden toegestuurd..
Het is 50% kans. Hij had er ook bij kunnen zetten dat een pimpelpaarse je voorkeur heeft.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Yohan schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:10:
[...]

Het is 50% kans. Hij had er ook bij kunnen zetten dat een pimpelpaarse je voorkeur heeft.
Tja, als 2 verschillende telefonisten hetzelfde zeggen, lijkt het me niet meer dan duidelijk..
Maar misschien weet jij het beter, iig bedankt voor de reacties.

• brandsrus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:43
Ik heb de volgende thuissituatie

Signaal UPC gaat door een eigen splitter naar Kabelmodem (Internet) en de andere kabel gaat door naar een T-splitsing waarbij het signaal van de ene kabel door gaat naar de Mediabox (digitaal) via een wandcontactdoos. De andere kabel gaat via de versterker door naar zolder (analoog).

Volgende UPC medewerker is het verstandig om alle plastic kapjes van de coax kabels te veranderen naar ijzeren opzet stukken aangezien dat minder ruis zou geven. Een ander ding wat de UPC-medewerker heeft aangegeven is dat de wandcontactdoos in de woonkamer niet de communicatie terug kan aanvaarden of doorlaten. De medewerker kon de Mediabox niet uitlezen, is daar een verschil dan in de wandcontactdozen, analoog en digitaal?

De signalen die ons bereiken vanaf UPC zijn bovengemiddeld en heeft alles doorgelezen en dat werkt allemaal perfect. Alleen de Mediabox is bij UPC offline terwijl wij gewoon goed beeld hebben, enkel op sommige kanalen nog ruis. Dat zou dan daardoor komen.

Weet iemand hier een antwoord op mijn hierboven gestelde situatie en vragen?

Zonder computer? Kan eigenlijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Probeer eens om alle versterkers en splitters weg te laten uit het signaalpad. Het retoursignaal is niet zo sterk en er is weinig voor nodig om het niet te laten werken. Desnoods even een losse kabel direct van het overname punt (AOP) in de meterkast rechtstreeks naar de decoder.

Als het dan wel goed gaat is het in jouw geval waarschijnlijk een betere oplossing om het signaal eerst door een retourgeschikte versterker te gooien die meerdere uitgangen heeft. Dan kan je de zolder en de woonkamer op een aparte uitgang zetten en heb je verder geen splitters meer nodig (splitters are evil !).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandsrus
Kan het dan echt niet aan de WCD liggen? Volgens UPC is die alleen geschikt voor analoge tv aangezien het al zo'n 18 jaar in huis als WCD fungeert.

Trouwens die splitter is gewoon een t-splitsing dus ga ik ervan uit dat het retourgeschikt is. De versterker is er al tussen uit, en gaat alleen voor het signaal naar zolder door die versterker.

Trouwens hoe weet je of een versterker retourgeschikt is?, hij is recentelijk gekocht bij de Mediamarkt dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 12:42
Dat de mediabox offline is hoeft niet te betekenen dat je ook slecht beeld hebt. Het betekent enkel dat er geen retourverkeer mogelijk is (denk aan de interactieve diensten; deze zullen dan niet functioneren). Geen retourverkeer betekent in 9 van de 10 gevallen: splitters, en deze zijn zoals synthdood aangeeft evil. Als je een slechte splitter hebt, kan het beeld ook slechter worden.

Je kunt inderdaad het beste de mediabox rechtstreeks aansluiten op je AOP zodat je het eea kan uitsluiten.

Wat betreft de connectoren:
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/2000_2999/2800/2870/2870/287091_BB_00_FB.EPS.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/2000_2999/2800/2870/2874/287490_RB_00_FB.EPS.jpg

Je kunt inderdaad het beste die metalen stekkers (onderste) gebruiken.
brandsrus schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:58:
Kan het dan echt niet aan de WCD liggen? Volgens UPC is die alleen geschikt voor analoge tv aangezien het al zo'n 18 jaar in huis als WCD fungeert.
Hangt van je WCD af. Probeer zoals eerder gezegd je mediabox rechtstreeks aan te sluiten op het AOP, dan kun je dat uitsluiten. WCD valt overigens in jouw geval onder eigen verantwoordelijkheid omdat dat bij jou niet het eerste aansluitpunt is.
Trouwens die splitter is gewoon een t-splitsing dus ga ik ervan uit dat het retourgeschikt is.
Je hebt splitters en je hebt splitters.
Trouwens hoe weet je of een versterker retourgeschikt is?, hij is recentelijk gekocht bij de Mediamarkt dacht ik.
Dat staat er meestal gewoon op, en je merkt het ook qua prijs. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Mawlana op 24-09-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandsrus
Volgens de versterker (Deltac art. 290 UHF/VHF/FM indoor amplitier), die zit er dus niet tussen. Is die retourgeschikt?

Enkel een Verteiler 0-1000 mhz mit transformator (plaatje, niet precies het type, maar toch geen splitter leek me), zit er tussen

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/2000_2999/2800/2830/2838/283835_RB_00_FB.EPS.jpg

Dan gaat het naar een WCD, zijn door nog verschillen in? Door naar de mediabox, het beeld is goed, op een aantal zenders wat strepen en blokken via de WCD. Misschien dat die ook brak is :|

Maar een goede hint om het rechtstreeks uit te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Laatst online: 11-09 18:20
synthdood schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:32:
Normaal ben ik best een grote zeur die overal een complot in ziet, maar eigenlijk vind ik dat UPC in dit geval niets te verwijten valt en ben ik zelfs blij dat er in dit oerconservatieve land eindelijk een partij is die probeert om wat vooruitgang te boeken door DTV op grote schaal uit te zetten. Nu nog een vrije keus in de decoders en HDTV en ik ben tevreden.
Ik zou het met je eens zijn als UPC een open standaard gebruikte (zodat je ook je eigen decoder kon kiezen) en je aanbood om op proef -of- alleen een smartcard te krijgen -of- als actie een smartcard + hun decoder.

Nu ik echter weet wat voor sch*ften het zijn door een uniek nummer te koppelen aan het abbonnement en decoder (en daarmee dus alle concurentie voor apparatuur onmiddelijk buitensluit!), voel ik me er toch een beetje naar onder.

Bekijk het eens van de kant van de winkels. De truuk van UPC is dat mensen ook direct digitaal willen opnemen. Zelfs de meest n00b persoon zal nog wel in de gaten hebben dat opnemen met een externe HDD recorder via een analoge verbinding gaat en dus kwaliteits verlies opleverd.

Wat gaan dus de mensen doen die digitaal willen opnemen?

...

Juist ja!

Die -moeten- naar UPC toe gaan. Met name electronica winkels en bedrijven die geen deal met UCP hebben, worden hier dus effectief heel gemeen buitenspel gezet. UPC medewerkers komen met de meest onzinnige excuses voor de koppeling ( "anders ga je met de smartcard naar de buren"), maar iedereen die een hogere opleiding dan de basisschool heeft gedaan prikt daar zo doorheen. Als UPC's plannetje lukt zal ELKE recorder sale op de een of andere manier via UPC moeten lopen. De ultieme vendor lock-in waar zelfs MS nog een puntje aan kan zuigen.

In mijn geval kon ik overigens de box niet weigeren. Ze bezorgen heel slim overdag als iedereen naar z'n werk is en laten hem dan achter bij de buren. In mijn geval kwam de buurvrouw 's avonds bij me aankloppen dat die box bezorgt was. Weigeren wordt dan een beetje moeilijk...

Maar goed, ondanks het feit dat ik UPC's wanpraktijken betreur, heeft mijn technische nieuwschierigheid het toch gewonnen van mijn aversie en heb ik de box aangesloten. Opzich doet ie het wel. Vergeleken met Digitennene zijn de macro blokjes minder, maar het is nog zeker geen DVD kwaliteit (waar ze nog wel mee schermen af en toe).

Na het initieel installeren kon ik 10 seconden nederland 1 kijken. Toen ging het beeld opeens weg en begon het groene lampje onder het telefoontje te knipperen. Even aan en uit zetten hielp, maar ik snapte niet echt waar dit op sloeg. Signaal sterkte zat op 100% volgens de box.

Voorderest kan ik in het settings menu het geluids niveau regelen, maar helaas kan ik dit niet via de afstandsbediening doen. Dit zou super handig zijn voor als je de box via de audio out op je stereo hebt aangesloten en tevens het geluid via de scart op je TV hoort. Je zou dan beiden met die ene afstandsbediening van de box kunnen bedienen.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
flowerp schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:23:
In mijn geval kon ik overigens de box niet weigeren. Ze bezorgen heel slim overdag als iedereen naar z'n werk is en laten hem dan achter bij de buren. In mijn geval kwam de buurvrouw 's avonds bij me aankloppen dat die box bezorgt was. Weigeren wordt dan een beetje moeilijk...
"Ze"? Het wordt bezorgd door TPG Post. De mediabox mag helemaal niet bij de buren bezorgd worden, TPG Post (de pakketbezorger) handelt in deze dus verkeerd.
flowerp schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:23:
Voorderest kan ik in het settings menu het geluids niveau regelen, maar helaas kan ik dit niet via de afstandsbediening doen. Dit zou super handig zijn voor als je de box via de audio out op je stereo hebt aangesloten en tevens het geluid via de scart op je TV hoort. Je zou dan beiden met die ene afstandsbediening van de box kunnen bedienen.
- Druk op de UPC-knop
- Houd de OK-knop gelijktijdig met de rode-knop (naast de groene knop) ingedrukt totdat het UPC-ledje 2x knuppert
- Toets 993 in, het UPC-ledje zal nu 4x knipperen.

Als het goed is kun je nu het geluidsniveau aanpassen met de volume-knopjes op je ab.

[ Voor 40% gewijzigd door Mawlana op 24-09-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

sylvesterrr schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:27:
[...]

"Ze"? Het wordt bezorgd door TPG Post. De mediabox mag helemaal niet bij de buren bezorgd worden, TPG Post (de pakketbezorger) handelt in deze dus verkeerd.
Right. Weet je hoeveel pakketten bij 'de buren' bezorgd worden? Alleen als er een bepaalde sticker op zit 'mag' het niet. En ik hoor zo vaak (ook in dit topic) dat zo'n ding gewoon bij de buren wordt bezorgd.

In een ideale wereld zou de TPG alleen op het huisadres bezorgen maar in praktijk wordt zoiets gewoon bij de buren bezorgd.

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 24-09-2006 19:30 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Laatst online: 11-09 18:20
sylvesterrr schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:27:
[...]
Hmmm, bij mij staat er op "TNT logistics i.o.v. UPC nl". Ik kan natuurlijk niet weten wat voor opdracht TNT van UPC heeft gekregen. Maar ja, laat ik er dus maar van uit gaan dat het in dit geval geen kwade opzet was van UPC ;)

Het is ook trouwens niet zo dat ik niet meer geld wil uitgeven, of dat ik UPC geen winst gun. Ik wil best tenminste die paar euro extra betalen voor meer kanalen, en een premium kanaal wil ik mischien ook nog wel nemen. Wat ik alleen niet goed vind is dat ze perse de hardware willen monopoliseren met een gemene vendor lock-in. In het analoge tijdperk verdienden ze toch ook gewoon met het leveren van infrastructuur en content? In het digitale tijdperk kunnen ze zelfs nog flink extra verdienen met allerlei extra diensten. Werden ze nou gewoon te hebberig toen ze de macht roken die ze door wat gemeen spel kunnen verkrijgen?

Als deze digitale markt zich doorzet dan -moet- er gewoon een opta achtige organisatie aangesteld worden door de overheid die openheid en compatibiliteit garandeerd tussen alle aanbieders.
- Druk op de UPC-knop
- Houd de OK-knop gelijktijdig met de rode-knop (naast de groene knop) ingedrukt totdat het UPC-ledje 2x knuppert

Als het goed is kun je nu het geluidsniveau aanpassen met de volume-knopjes op je ab.
Thanks, ik zal dit meteen gaan proberen!

edit: Het werkt. Super! :)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
brandsrus schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 16:27:
De medewerker kon de Mediabox niet uitlezen, is daar een verschil dan in de wandcontactdozen, analoog en digitaal?
Niet echt, maar het verschil in kwaliteit van wandcontactdozen is enorm. Sommige WCDjes (vooral hele oude) veroorzaken veel demping.
sylvesterrr schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:59:
Geen retourverkeer betekent in 9 van de 10 gevallen: splitters, en deze zijn zoals synthdood aangeeft evil. Als je een slechte splitter hebt, kan het beeld ook slechter worden.
Niet helemaal waar. Versterkers zijn grotere boosdoeners, er zijn weinig splitters die het retoursignaal blokkeren. Versterkers wel, er zijn maar echt een paar versterkers in het assortiment van iedere fabrikant die retourgeschikt als specificatie hebben, ookal hebben ze destijds 400 gulden gekost.

Wat natuurlijk wel van toepassing is, is dat een goede splitter het signaal met minstens 3,5dB zal dempen, wat dus betekent dat het meer als gehalveerd wordt. En dat retoursignaal is nou eenmaal niet zo sterk...

Wat open standaarden betreft: ook UPC maakt gewoon gebruik van de DVB-C standaard (en de interfacejes van de STB's van OpenTV) en is dus 100% compatibel met andere decoders. Het probleem is dat andere decoders niet toegelaten worden op het UPC netwerk. UPC had eerst het Digital TV pack als free-to-air op de kabel gezet. Gevolg: mensen met een tv met ingebouwde decoder (Loewe bijvb) konden zonder problemen het Digital TV pack bekijken. Inmiddels zit er wel een slot op, want je hebt er tenslotte wel een abonnement voor nodig.

[ Voor 72% gewijzigd door Flake op 24-09-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterH3108
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:08
Sylvesterrr schreef :

- Druk op de UPC-knop

Even een vraagje, hoe kun je dit weer uitzetten? Met andere woorden hoe wordt het weer mogelijk om het volume van de televisie te regelen met de volumeknoppen van de mediabox-afstandsbediening zonder eerst op de tv-toets te moeten drukken?
Het opnieuw invoeren van de code van de televisie helpt in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dan gaat er toch echt wat verkeerd. Ik kan gewoon het volume aanpassen van de TV zonder de TV toets eerst in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterH3108
Gunner schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:53:
Dan gaat er toch echt wat verkeerd. Ik kan gewoon het volume aanpassen van de TV zonder de TV toets eerst in te drukken.
Terwijl je de hierboven beschreven truc met code 993 hebt uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

PeterH3108 schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:59:
Terwijl je de hierboven beschreven truc met code 993 hebt uitgevoerd?
Ik kan me idd uit een ver verleden herinneren dat ik de code voor mijn tv heb ingevoerd ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

PeterH3108 schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:48:
[...]

Even een vraagje, hoe kun je dit weer uitzetten? Met andere woorden hoe wordt het weer mogelijk om het volume van de televisie te regelen met de volumeknoppen van de mediabox-afstandsbediening zonder eerst op de tv-toets te moeten drukken?
Het opnieuw invoeren van de code van de televisie helpt in ieder geval niet.
UPC-knop, daarna rood + OK en vervolgens 981 als code invoeren
Daarna TV-knop, rood + OK en de code van je eigen TV invoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterH3108
HaaZ schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:03:
[...]

UPC-knop, daarna rood + OK en vervolgens 981 als code invoeren
Daarna TV-knop, rood + OK en de code van je eigen TV invoeren
Bedankt voor deze reactie, ik heb het zelf al opgelost door de batterijen uit de afstandsbediening te halen en te laten voor ongeveer een uur, daarna was de ab. de instellingen kwijt en stond weer in de fabrieksstand. Allemaal bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flake schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:46:
...UPC had eerst het Digital TV pack als free-to-air op de kabel gezet. Gevolg: mensen met een tv met ingebouwde decoder (Loewe bijvb) konden zonder problemen het Digital TV pack bekijken. Inmiddels zit er wel een slot op, want je hebt er tenslotte wel een abonnement voor nodig.
In mijn regio zit er niet alleen een slot op maar is het digitale signaal zelfs helemaal van de kabel verwijderd. Ik heb namelijk een LOEWE met ingebouwde decoder. Tot zo'n 4-5 weken geleden was het wel mogelijk om de digitale kanalen rechtstreeks op de tv te ontvangen. Omdat ik deze LOEWE pas 2 weken heb hangen heb ik niet kunnen profiteren van dat gemak... Ik kijk dus gewoon via de mediabox en een scartaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ik vind het ook maar raar... dat afschermen van digitale signalen...

Hoewel, echt raar is het niet om de signalen af te schermen, maar op de manier waarop upc het doet vind ik wel raar. En eveneens klantonvriendelijk...

Waarom wordt dit niet gewoon via een soort van mac-adres gedaan? zoals dat ook gebeurd met internet... Of hebben digitale tuners niet iets van een mac-adres?
Maar dan zou het nog steeds mogelijk zijn om de mediabox het digitale signaal door te laten lussen...

Ik bedoel, upc heeft momenteel een vrij mooi en goed digitaal signaal te beiden. Maar je moet vervolgens via een brak scartverbindinkje op je tv gaan zetten. Dit is toch hoogst merkwaardig? Dit is afbraak van het hele digitale signaal! Je zou het eigenlijk geen eens digitale tv mogen noemen !!!

Maarja,,, we zijn maar klanten. en die zijn bij upc kennelijk alleen maar om geld in het laadje te brengen...

Ik heb ook een vraag uitstaan bij upc over dit vrijstellen van het digitale signaal.... Maar geen reactie... ik denk dat ik hetzelfde berichtje maar blijf versturen totdat ik wel een keertje reactie krijg...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ejorne schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:28:
Ik vind het ook maar raar... dat afschermen van digitale signalen...

Hoewel, echt raar is het niet om de signalen af te schermen, maar op de manier waarop upc het doet vind ik wel raar. En eveneens klantonvriendelijk...

Waarom wordt dit niet gewoon via een soort van mac-adres gedaan? zoals dat ook gebeurd met internet... Of hebben digitale tuners niet iets van een mac-adres?
Die mediabox van UPC iniedergeval wel. Zo bij settings of diagnostics krijg je deze niet te zien, maar als je naar het testbeeld kanaal gaat (allerlaatste zender) dan kun je op de rode knop drukken waarop je een scherm krijgt met een IP en MAC adres.
Wat open standaarden betreft: ook UPC maakt gewoon gebruik van de DVB-C standaard (en de interfacejes van de STB's van OpenTV) en is dus 100% compatibel met andere decoders. Het probleem is dat andere decoders niet toegelaten worden op het UPC netwerk.
Sla de standaard er nog maar eens op na....

Er staat toch echt niks in over het expliciet buitensluiten van bepaalde decoders op een netwerk. De smart card alleen zou voldoende moeten zijn, die moet je in elke compatible decoder kunnen gebruiken. UPC zorgt er expliciet voor dat een decoder die technisch compatible zou zijn toch geblocked wordt. Daarmee dwarsbomen ze expres de standaard die juist zo is opgezet dat de klant zijn apparatuur vrij kan kiezen.

Dit hele systeem lijkt een beetje op de simlock praktijken bij GSM's, maar dan andersom. Daar was het idee dat je een gratis of zwaar gesubsidieerde telefoon krijgt en men verdient aan gebruik van het netwerk. De lock zit er op om te voorkomen dat je goedkoop een telefoon krijgt bij netwerk A, dan een sim-only abbonnent neemt bij netwerk B, en vervolgens alleen bij netwerk B belt.

UPC doet het precies andersom. Ze verhinderen niet alleen dat je de mediabox op een ander netwerk kan gaan gebruiken, ze blocken ook expliciet dat je met welke andere apparatuur op hun netwerk komt.

Terug naar de telefoon analogie zou dat zijn alsof bv Vodafone maar 1 model GSM kon kopen met 2 kanten op werkende simlock, ze geen sim-only abbonement verkochten en je dus met geen enkele andere GSM op het Vodafone netwerk kon bellen.

Volgens mij zou Vodafone snel heel veel klanten verliezen...
UPC had eerst het Digital TV pack als free-to-air op de kabel gezet. Gevolg: mensen met een tv met ingebouwde decoder (Loewe bijvb) konden zonder problemen het Digital TV pack bekijken.
Ten eerste als ze dit willen voorkomen hoeven ze nog steeds niet die lock op alleen hun apparatuur te gebruiken. Encryptie en het standaard CAM/CI systeem zou genoeg zijn.

Ten tweede, het zijn een stelletje uitzuigers DAT ze dit willen voorkomen. De kabel abbonementen zijn een tijdje terug omhoog gegaan van +-10,- naar de huidige 15,-. Juist om de invoering van digitale tv te bekostigen.

I E D E R E E N...B E T A A L D...D U S...A L...Z O ' N...5,-... E X T R A...V O O R...D I G I T A L E...T V !!!

(sorry voor de caps)

Maar mensen vergeten echt zo snel dingen. UPC doet nu alsof het zielig is en mensen hun uit willen buiten door niet die 2,60 ofzo extra te willen betalen, maar dit klopt van geen kanten. Zoals gezegd, je betaald al extra, en die extra lock om alleen hun apparatuur te mogen gebruiken is helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik heb nu net ook ff de MediaBox geprobeerd die hier een paar dagen ligt. Ik krijg echter geen beeld, alles goed ingesteld, maar bij afstellen zender komt er niks. Ik zie wel mooi alle programma info maar als ik op oke druk om aftestellen op die zender komt er niks. Kan dit te maken hebben met activering van Smartcard oid? Lijkt me niet aangezien gesuggereed wordt dat het meteen moet functioneren. Of is er een storing (ik zit in Overschie, Rotterdam)? Ik kan niks op UPC site vinden over storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeiend schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:29:
Ik heb nu net ook ff de MediaBox geprobeerd die hier een paar dagen ligt. Ik krijg echter geen beeld, alles goed ingesteld, maar bij afstellen zender komt er niks. Ik zie wel mooi alle programma info maar als ik op oke druk om aftestellen op die zender komt er niks. Kan dit te maken hebben met activering van Smartcard oid? .
Volgens mij niet. Als de smartcard niet werkt (bijvoorbeeld als die er niet goed inzit) krijg je daar explicitet een melding over bij het installatie process.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:33:
[...]

Volgens mij niet. Als de smartcard niet werkt (bijvoorbeeld als die er niet goed inzit) krijg je daar explicitet een melding over bij het installatie process.
Ja, dat nam ik al aan. Tijdens de installatie ging het ook gewoon goed. Toen ik al merkte dat ie het niet deed heb ik ook geprobeerd zonder smartcard. Dan krijg je idd een melden dat er geen smartcard in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
1. Heb je bij de installatie te zien gekregen dat er X aantal tv-zenders en Y aantal muziekzenders gevonden zijn? Indien ja, ga naar 2.
2. Zie je wel de blauwe balk met de programma-informatie, maar voor de rest een zwart beeld? Zoja, even de stroom onderbreken (stekker eruit en daarna stekker er weer in). Indien nee, ga naar 3.
3. Wat zie je exact op je beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
sylvesterrr schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:50:
1. Heb je bij de installatie te zien gekregen dat er X aantal tv-zenders en Y aantal muziekzenders gevonden zijn? Indien ja, ga naar 2.
2. Zie je wel de blauwe balk met de programma-informatie, maar voor de rest een zwart beeld? Zoja, even de stroom onderbreken (stekker eruit en daarna stekker er weer in). Indien nee, ga naar 3.
3. Wat zie je exact op je beeld?
Ik zie wel dat info balkje/schermpje en een zwart / leeg scherm als ik op Oke druk om aftestemmen. Alles functioneerd naar mijn idee behalve het feitelijke tv beeld.
edit: dat stekker der los halen en weer vast maken haalt niks uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Boeiend op 25-09-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeiend schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:10:
[...]

Ik zie wel dat info balkje/schermpje en een zwart / leeg scherm als ik op Oke druk om aftestemmen. Alles functioneerd naar mijn idee behalve het feitelijke tv beeld.
edit: dat stekker der los halen en weer vast maken haalt niks uit.
Hoor je wel het geluid van de zender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
Nee, geen geluid (anders had ik dat wel vermeld).

Maar ik heb het probleem al verholpen, collega van me wist me bijna zelfde verhaal te vertellen. Hij had als oplossing iets van stroom er af en dan de naar links knop ingedrukt houden, en stekker er weer in. Dan zou hij een update gaan downloaden. Dit werkte niet helemaal percies zo bij mij. Ik heb gewoon terwijl hij in standby stond de naar links knop lang in gehouden, totdat ie met een software update begon, hierna funcitoneerd alles goed.(Jammer genoeg ziet het er crap uit op mijn Dell 2407WFP via composiet)
Tijdens het voor het eerst zappen door al die zenders kreeg ik de gedachte dat het wel erg stom is dat je niet je eigen zender indeling/volgorde kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Boeiend, lees het topic eens. Dat forceren is al zo vaak voorbij gekomen. En je kan sinds de laatste update ook favorieten instellen.....

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Voordat je gaat zitten zoeken hoe je favorieten instelt, moet je wel ff weten dat wanneer je een Pace-mediabox hebt, die functie er nog niet op zit. Kan je wat zoekwerk schelen ;)

Verwijderd

TommyGun schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:51:
En je kan sinds de laatste update ook favorieten instellen.....
Dat is idd erg handig... Het zappen gaat nu echt heerlijk. Toch blijf ik mijn voorkeur uitspreken om gewoon de indeling van de zenders zelf te kunnen bepalen... Hopelijk zal dat met een volgende update mogelijk worden...? (of zal dat weer eens ijdele hoop zijn?)

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:31:
Toch blijf ik mijn voorkeur uitspreken om gewoon de indeling van de zenders zelf te kunnen bepalen... Hopelijk zal dat met een volgende update mogelijk worden...? (of zal dat weer eens ijdele hoop zijn?)
Helaas is er met een dergelijke update geen progressive component uitgang of bijvoorbeeld een dvi uitgang te bewerkstelligen.... :+ Het wordt tijd dat dat eens tot de mogelijkheden gaat behoren met dtv...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ejorne schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:37:
[...]

Helaas is er met een dergelijke update geen progressive component uitgang of bijvoorbeeld een dvi uitgang te bewerkstelligen.... :+ Het wordt tijd dat dat eens tot de mogelijkheden gaat behoren met dtv...
Volgens mij hebben ze daarvoor die illustere HD decoder :)

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Bigs schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:07:
[...]

Volgens mij hebben ze daarvoor die illustere HD decoder :)
Dus eigenlijk wordt dtv straks pas geintroduceerd, samen met de lancering van de hd-mediabox...
Dus van analoge tv direct naar hd-dtv...

Ik had graag nu al digitale tv gehad.... op mijn crt-tv bijvoorbeeld via progressive component aangesloten. Dat is natuurlijk nog steeds de analge verbinding tussen box en tv, maar wel een heel wat betere als dfe huidige scart....

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:31:
[...]

Dat is idd erg handig... Het zappen gaat nu echt heerlijk. Toch blijf ik mijn voorkeur uitspreken om gewoon de indeling van de zenders zelf te kunnen bepalen... Hopelijk zal dat met een volgende update mogelijk worden...? (of zal dat weer eens ijdele hoop zijn?)
wat boeit dat nu dat je zelf de zenders kan schikken? eigenlijk gewoon handiger dat ze op vaste plekken staan.. zeker als je meer dan 100 zenders hebt.. wil je die allemaal gaan instellen op je 3 tv's?
Voordeel is nu zelfs dat je als je wilt op een andere TV (niet die van jou thuis) je zenders kan vinden..

zal wel ff wennen zijn ,maar laat zenders maar op vaste stations staan, ik zie er meer voordelen tov nadelen van in.

Verwijderd

Zerveza schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:17:
[...]

wat boeit dat nu dat je zelf de zenders kan schikken? eigenlijk gewoon handiger dat ze op vaste plekken staan.. zeker als je meer dan 100 zenders hebt.. wil je die allemaal gaan instellen op je 3 tv's?
Voordeel is nu zelfs dat je als je wilt op een andere TV (niet die van jou thuis) je zenders kan vinden..

zal wel ff wennen zijn ,maar laat zenders maar op vaste stations staan, ik zie er meer voordelen tov nadelen van in.
In zekere zin heb je wel gelijk. Eigenlijk zijn we dit met radio zenders ook gewend. Bijna niemand gebruikt voor de radio voorkeuze zenders, zodat iedereen de zenders op freqentie onthoud wat ook een vaste volgorde opleverd (tenzij de overheid weer opeens freq. gaan verdelen).

Het wordt wel een probleem nadat je de nederlandse zenders hebt gehad. Sommige mensen willen meteen vlaamse zenders daarna omdat dat ook practisch nederlands is. Andere mensen zien Belgie 's als een compleet andere taal en willen die zenders ergens ver weg hebben staan. De wat oudere generatie verstaat heel goed Duits maar bijna geen woord Engels. Die vinden dus de Duitse zenders belangrijk en willen die meteen na de Nederlandse, terwijl de jongere generatie het precies andersom wil.

Valt me nog mee dat er nog geen klachten van discriminatie zijn gekomen door bv Turken, omdat UPC blijkbaar Nederlands belangrijker vind dan Turks. (jaja, is onzin, maar discriminatie klachten gaan wel vaak over dergelijke triviale dingen)

etc.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zerveza schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:17:
[...]

Draai het eens om: waarom iets wat al kon op de eerste zwart-wit tv's uit 1280 voor Christus ineens afschaffen? Waarom wordt daar door een of andere pipo ineens besloten 'ach, dat zenders rangschikken, dat gebruikt vast niemand'.

Dat, plus dat ELKE andere digitale decoder het wel kan. Zo'n ingewikkelde technologie kan het dus niet zijn. Ik kan er wel mee leven hoor, staat er los van, maar ik vind het wel een heel erg vreemde beslissing.

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 27-09-2006 22:21 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Bigs
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:20:
[...]

Draai het eens om: waarom iets wat al kon op de eerste zwart-wit tv's uit 1280 voor Christus ineens afschaffen? Waarom wordt daar door een of andere pipo ineens besloten 'ach, dat zenders rangschikken, dat gebruikt vast niemand'.
Wat je hier zegt is niet waar.. op de oude TV's die ik ken koos je gewoon het VHF/UHF kanaal met een draaiknop, toen zat je dus ook aan een bepaalde volgorde vast.
Dat, plus dat ELKE andere digitale decoder het wel kan. Zo'n ingewikkelde technologie kan het dus niet zijn. Ik kan er wel mee leven hoor, staat er los van, maar ik vind het wel een heel erg vreemde beslissing.
Ik denk dat UPC het ook een beetje doet uit reclamevriendelijkheid ofzo.. zo van 'Wil jij achter de scherm van Big Brother kijken? Zap dan nu naar 456 op je Mediabox'. Zoiets werkt natuurlijk niet als je iedereen zelf de zenders in laat delen :)

• aex351
  • Laatst online: 11:46

aex351

I am the one

Bigs schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:52:
[...]

Wat je hier zegt is niet waar.. op de oude TV's die ik ken koos je gewoon het VHF/UHF kanaal met een draaiknop, toen zat je dus ook aan een bepaalde volgorde vast.

[...]

Ik denk dat UPC het ook een beetje doet uit reclamevriendelijkheid ofzo.. zo van 'Wil jij achter de scherm van Big Brother kijken? Zap dan nu naar 456 op je Mediabox'. Zoiets werkt natuurlijk niet als je iedereen zelf de zenders in laat delen :)
Ik denk omdat de huidige firmware simpel weg de de mogelijkheid er niet toe biedt. Zelfde gold voor de zap snelheid. Eerst zei iedereen dat het niet sneller kon maar praktijk wijst toch anders uit. UPC is gewoon niet snel bezig op dat gebied.

[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 27-09-2006 22:58 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• Bigs
  • Niet online
aex351 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:57:
[...]

Ik denk omdat de huidige firmware simpel weg de de mogelijkheid er niet toe biedt. Zelfde gold voor de zap snelheid. Eerst zei iedereen dat het niet sneller kon maar praktijk wijst toch anders uit. UPC is gewoon niet snel bezig op dat gebied.
De huidige firmware biedt de mogelijkheid inderdaad niet. Maar ik denk dat de kans groot is dat UPC het ook helemaal niet van plan is. Ik heb er zelf geen behoefte aan.. boven de 10 zat er toch nooit logica in mijn zendervolgorde, dus die van UPC vind ik prima :) Lekker geordend

Verwijderd

aex351 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:57:
[...] Eerst zei iedereen dat het niet sneller kon maar praktijk wijst toch anders uit. UPC is gewoon niet snel bezig op dat gebied.
En dat is dus het nadeel van de koppeling tussen abonnement en decoder. Je kunt alleen bij UPC terecht voor de decoder. Hierdoor is er dus kunstmatig een monopoly gecreeerd en heeft UPC zeer weinig prikkels om te innoveren.

Anders gezegd, ze HOEVEN niet snel bezig te zijn op dit gebied, net zoals Microsoft geen nieuwe versie van IE hoefte uit te brengen toen ze eenmaal 100% van de markt hadden.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:57:
[...]

En dat is dus het nadeel van de koppeling tussen abonnement en decoder. Je kunt alleen bij UPC terecht voor de decoder. Hierdoor is er dus kunstmatig een monopoly gecreeerd en heeft UPC zeer weinig prikkels om te innoveren.

Anders gezegd, ze HOEVEN niet snel bezig te zijn op dit gebied, net zoals Microsoft geen nieuwe versie van IE hoefte uit te brengen toen ze eenmaal 100% van de markt hadden.
En daarom is Firefox geboren :z

Maar sowieso - monopoly? Zolang CanaalDigitaal en consorten via satelliet werken is er een gelijkwaardig alternatief, misschien gaat DVB-T dat ook ooit worden (onwaarschijnlijk) en IPTV-oplossingen schieten de laatste tijd ook uit de grond.

Als UPC niet genoeg innoveert zijn ze gewoon de lul - en dan is er ook nog het puntje van betrouwbaarheid van de bestaande features...

Ik snap al die monopolie/samenzweringpraat niet. Niet blij met wat UPC aanbiedt? Stap over... Flauw: Overstappen is niet eng :+ . Klagen maar wel betalen is in een vrije markt onzinnig. Als je wel klant blijft geef je aan dat UPC het in ieder geval voor jou beter doet dan de concurrent :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

zo, die teletekst functie werkt eindelijk (kom ik nu achter).
erg handig, want ik kijk nl. digitale tv op een plasma monitor, dus zonder ingebouwde tuner!
heb een jaartje zonder teletekst gezeten, maar dit is erg goed. nu nog even uitzoeken hoe ik mijn favo zenders in kan stellen, is dat een beetje makkelijk?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Het is even zoeken maar dat instellen is een halve minuut werk. Ook niet logisch als ze het heel moeilijk zouden maken he ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

TommyGun schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:39:
Het is even zoeken maar dat instellen is een halve minuut werk. Ook niet logisch als ze het heel moeilijk zouden maken he ;)
het instellen is gelukt!
ik heb nu 15 favoriete zenders kunnen instellen, jammer dat je geen volgorde kunt aangeven..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 13:28 ]

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Moet je wel selecteren dat je gebruik wilt maken van je favorieten.. Blauwe knop wanneer je op een zender zit. Zo gaat ie aan en zo gaat ie weer uit

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
Als je een volwaardig zender aanbod hebben wat UPC nu via kabel aanbiedt kan zowel KPN Mine of CanalDigitaal dat niet bieden. Om over Tele2 of Digitenne nog maar te zwijgen.
Jammer is dan vooral dat Caiway en @home een stuk verder zijn zo lijkt het en vrijheid van markt toestaan. Overigens kun je daar inmiddels ook een PVR aansluiten van Samsung weliswaar voor euro of 300/350 voor dacht k 160GB PVR.
Kabelvrijheid zou voor mij dé openbaring zijn maar is blijkbaar technisch niet mogelijk.

Zenders die op schotel (canaldigitaal pakketten) of KPN Mine ontbreken zijn;
Schotel:
# BBC 1-4 (ja alleen via Astra2 maar niet in standaard pakket)
# Discovery kanalen
# Publieke digitale kanalen (3voor12, document e.d.)

IPTV Mine:
# BBC 1-4 (rechten kwestie van BBC niet meer mogelijke alleen Prime)
# MTV2,VH1,VH1 Classic e.d.
dion_b schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:27:
[...]
Maar sowieso - monopoly? Zolang CanaalDigitaal en consorten via satelliet werken is er een gelijkwaardig alternatief, misschien gaat DVB-T dat ook ooit worden (onwaarschijnlijk) en IPTV-oplossingen schieten de laatste tijd ook uit de grond.

Ik snap al die monopolie/samenzweringpraat niet. Niet blij met wat UPC aanbiedt? Stap over... Flauw: Overstappen is niet eng :+ . Klagen maar wel betalen is in een vrije markt onzinnig. Als je wel klant blijft geef je aan dat UPC het in ieder geval voor jou beter doet dan de concurrent :z

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:27:
Ik snap al die monopolie/samenzweringpraat niet. Niet blij met wat UPC aanbiedt? Stap over... Flauw: Overstappen is niet eng :+
Mischien had je het nog niet door, maar er zijn stadsdelen waar je helemaal geen schotels mag ophangen. Soms kun je ook geen schotel ophangen omdat de eigenaar van het pand het niet toestaat (bv bij huur woningen in monumentale panden)

DVB-T is zo ongeveer als dat je zegt dat in het tijdperk dat IE een 100% monopoly had, je maar die browser van Sega op de dreamcast moest gaan gebruiken.

Volgens jouw redenering heeft ook MS geen monopolie, want de Mac en Linux bestaan ook. Toch?

• man-o-script
Ondanks de voordelen van satellietontvangst, lijkt het in Nederland en belgie bijna een trend te worden om de schotels te verbieden. Diverse woning-corporaties meldden de afgelopen weken trots dat ze een verbod op de schotel hebben afgekondigd.

Voor al diegenen die nu overwegen een schotel te kopen, het volgende: zo'n verbod is niet rechtsgeldig. Het is in de Nederlandse grondwet verankerd dat u vrij bent om signalen te ontvangen uit de ether. Ook uit andere Europese regels blijkt dat een verbod op schotel-antennes ALTIJD nietig verklaard kan worden.

Wel is het zo dat de verhuurder regels mag stellen voor een schotel, bijvoorbeeld qua kleur. Want het is natuurlijk wel zo mooi om een schotel zo onzichtbaar mogelijk weg te werken. Maar een verbod kunt u aanvechten bij de rechter.

De Europese Commissie heeft in 2001 nog eens herinnerd aan artikelen 28 en 49 van het EG Verdrag, dat het vrije verkeer van goederen en diensten behandelt. Diensten en informatie die via satelliet worden verspreid, moeten vrij door alle burgers afgenomen kunnen worden.

De Europese Commissie stelt dat "gedecentraliseerde en lokale autoriteiten, zoals de gemeenten" deze rechten niet mogen beperken.

//

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 14:25:
[...]

Mischien had je het nog niet door, maar er zijn stadsdelen waar je helemaal geen schotels mag ophangen. Soms kun je ook geen schotel ophangen omdat de eigenaar van het pand het niet toestaat (bv bij huur woningen in monumentale panden)
Je kiest bewust voor dat soort beperking als je in een monumentaal pand gaat wonen - bovendien is de percentage mensen in dat soort panden verwaarloosbaar. Mbt de beperkignen van sommige eigenaars - ik meen me te herinneren dat er nog weinig jurisprudentie is hoe geldig die verboden zijn. Bovendien zijn veel van die grootverhuurders bezig zelf in alternatieven te investeren - ofwel door gezamelijke satellietontvangst, danwel door glasvezel te leggen en IPTV aan te bieden erover.

Vergeet IPTV trouwens niet - 2006 is het jaar waarin het gegaan is van een paar ranizge low-res streams tot iets waar je echt TV mee kunt kijken zonder grote nadelen tov DVB-C of CATV.

Dat er handvol huishoudens is die gewoon de pech hebben geen alternatief te hebben (geen ADSL dekking >4Mbit voor IPTV en geen mogelijkheid tot schotel) wil nog niet zeggen dat de ene optie die ze hebben monopolist is. Dat zou alleen zo zijn als die ene aanbieder actief de andere mogelijkheden zou tegenwerken. De enige poging van UPC om dat te doen (kort geding glasvezelnet A'dam) is gelukkig faliekant mislukt. Het mislukken bewijst simpelweg dat ze niet eens monopolist kunnen zijn als ze willen.
DVB-T is zo ongeveer als dat je zegt dat in het tijdperk dat IE een 100% monopoly had, je maar die browser van Sega op de dreamcast moest gaan gebruiken.
Ik gaf het dan ook niet aan als gelijkwaardig alternatief - het haalt het niveau van analoge CATV niet eens, laat staan dat het in de buurt komt van DVB-C of DVB-S. Maar wie weet komt daar ooit verandering in. Nu al is het voor mensen die maar een paar zenders genoeg vinden en/of niet aan een vaste plek vast (willen) zitten een geschikte oplossing.
Volgens jouw redenering heeft ook MS geen monopolie, want de Mac en Linux bestaan ook. Toch?
Inderdaad :)

Ik draai dan ook Linux en vind ook daar dat mensen niet moeten zeiken over de vermeende monopolie van Microsoft maar gewoon met de voeten moeten stemmen door een ander OS te kiezen. Te moeilijk? Nou, de vendor lock-in van MS is dan de prijs die je betaalt voor de onwil over te stappen. Dat neemt niet weg dat ik regelgeving zou aanmoedigen waardoor een level playing field gecreeerd wordt - zoiets als een Opta zou niet misstaan in de OS markt. Precies zo'n ding waar bedrijven als KPN en UPC en consorten aan onderworpen zijn :z

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 28-09-2006 18:26 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 28 september 2006 @ 18:23:
[...]
Je kiest bewust voor dat soort beperking als je in een monumentaal pand gaat wonen - bovendien is de percentage mensen in dat soort panden verwaarloosbaar.
Volgens mij wonen er in het centrum van Amsterdam alleen al meer mensen dan in een willekeurig kleinere stad of dorp. Als ik me niet vergis verbied stadsdeel centrum het plaatsen van schotels voor het hele stadsdeel.

Maar goed, wellicht dat de wanpraktijken van UPC inderdaad wel steeds meer mensen naar de schotel drijft en dat ze ooit eens inzien dat hun absurde koppeling van decoder nummer aan abonnement gewoon belachelijk is.

Voor DVB-S voldoet de gewone gangbare encryptie wel, en niemand gaat met z'n smartcard naar de buren om daar stiekum te kijken. Dit laatste is 1 van de redenen die UPC zelf opgeeft waarom ze nummers koppelen. Hieraan kun je al zien dat UPC zelf ook wel weet dat wat ze doen niet in de haak is; het is een overduidelijk onzin statement. Natuurlijk ga je niet met je smart-card naar de buren, anders heb je zelf geen TV meer. Zodra bedrijven overduidelijk gaan liegen weet je dat het fout zit.

Het is net zoals met de regio codering. Ook dat klopt van geen kanten. Het officiele excuus is dat mensen anders de film niet meer in de bioscoop gaan bekijken. In eerste instantie klinkt dat redelijk, totdat je opeens beseft dat er ook regio encoding zit op 20 jaar oude films die helemaal niet meer in de bioscoop komen. 8)7

Verwijderd

van de een op andere dag gaat me decoder niet meer uit standby, het rode lampje blijft altijd aan, maakt niet uit of ik via de remote of via het apparaat zelf uit standby probeer te halen, krijg totaal geen beeld. Stroom eruit halen heeft ook geen zin. Ik heb wel beeld via de RF out, dus dat ding is niet helemaal kapot? (dit is een thomson decoder). Iemand suggesties?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 21:58 ]

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:56:
van de een op andere dag gaat me decoder niet meer uit standby, het rode lampje blijft altijd aan, maakt niet uit of ik via de remote of via het apparaat zelf uit standby probeer te halen, krijg totaal geen beeld. Stroom eruit halen heeft ook geen zin. Ik heb wel beeld via de RF out, dus dat ding is niet helemaal kapot? (dit is een thomson decoder). Iemand suggesties?
Forced update geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 18:43:
[...]

Volgens mij wonen er in het centrum van Amsterdam alleen al meer mensen dan in een willekeurig kleinere stad of dorp. Als ik me niet vergis verbied stadsdeel centrum het plaatsen van schotels voor het hele stadsdeel.
Wat je daar noemt is gewoon een politiek probleem - UPC kan er niets aan doen dat jouw verkozen vertegenwoordigers je dat verbieden. Bovendien zijn diezelfde lui niet bepaald UPCs beste vrienden en zijn bezig glasvezel aan te leggen om verschillende diensten, waaronder DTV, aan te bieden.

Maar los daarvan, heel stadsdeel Centrum is rfs voor ADSL2+, dus schotel of glasvezel heb je niet eens nodig voor DTV van een andere aanbieder. Als je echt vindt dat er zoveel wanprestatie zou zijn, niet blijven betalen en zeuren, maar gewoon zonder poeha opzeggen en een concurrerende dienst gebruiken. Doe je dat niet, dan is de enige conclusie dat ondanks alle gebreken, UPC toch een concurrerend product aanbiedt :z
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:56:
Wat je zou kunnen proberen is om een software update te forceren door stroomstekker eruit te trekken en dan terwijl je pijltje naar links (op de box zelf) ingedrukt houdt de stroom er weer op te zetten. Hou pijltje ingedrukt totdat je een scherm krijgt met "Software Update in Progress".

Goede kans dat dat het daarna werkt. Zo niet kun je nog iets anders proberen: tijdens die update kun je als het goed is wel in de menu. Volgens je profile woon je in Amsterdam. Wat je kunt doen is terug naar fabrieksinstellingen gaan, maar dan opzettelijk een foute regiocode invullen (bijvoorbeeld die van Rotterdam, dus 221). Dat gaat natuurlijk niet werken, maar kan de box misschien een groot genoeg trap geven dat hij niet meer in standby blijft hangen. Als dat zo is kun je hem daarna weer terug naar fabrieksinstellingen gooien en weer de juiste regio invullen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 12-09 18:11
dion_b schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 00:13:
[...]
Wat je kunt doen is terug naar fabrieksinstellingen gaan, maar dan opzettelijk een foute regiocode invullen (bijvoorbeeld die van Rotterdam, dus 221). Dat gaat natuurlijk niet werken
[...]
Een 'foute' regiocode werkt prima, het is zelfs de enige manier om in Almere nog AT5 te kijken...
Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.