UPC Digital TV - Deel 3

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste
Acties:
  • 63.780 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 14:25:
[...]Mischien had je het nog niet door, maar er zijn stadsdelen waar je helemaal geen schotels mag ophangen. Soms kun je ook geen schotel ophangen omdat de eigenaar van het pand het niet toestaat (bv bij huur woningen in monumentale panden)
Of geen ADSL mogelijk is (Arnhem) :( Niet dat ik ontevreden ben over UPC trouwens, maar ik zou graag naar de schotel overstappen. Maar als je bij UPC je tv opzegt, dan vervalt ook je internet.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jorizzz schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 08:41:
[...]

Een 'foute' regiocode werkt prima, het is zelfs de enige manier om in Almere nog AT5 te kijken...
Almere vs. A'dam verschilt bijna niets, in R'dam zitten de frequenties anders. Overigens kun je AT5 prima via Extra Channel Pack kijken in Almere. Met verkeerde regiocode kun je tegen problemen aanlopen met films bestellen en zullen (als ze ooit eens aangezet worden) diensten als email etc. niet werken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
dion_b schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:03:
[...]

Almere vs. A'dam verschilt bijna niets, in R'dam zitten de frequenties anders. Overigens kun je AT5 prima via Extra Channel Pack kijken in Almere. Met verkeerde regiocode kun je tegen problemen aanlopen met films bestellen en zullen (als ze ooit eens aangezet worden) diensten als email etc. niet werken.
AT5 is uit het extra channel pack gegooid...
Ik zou ook niet weten waarom ik problemen zou moeten krijgen met films bestellen en email? Ik heb een abo op Film1+Sport1 en dat werkt ooki gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
Ik heb de box ook aangesloten, maar ben er nog steeds niet tevreden over (een van de eerste uitleveringen volgens mij, ergens eind vorig jaar/begin dit jaar). Ik heb een blokkerig beeld, nog steeds geen teletekst, en kan de box niet tegelijk gebruiken met mijn dvd/hd recorder (een van de twee moet uit omdat ze elkaar in de weg zitten).

Mijn kabel komt in de meterkast binnen. Gaat daar mijn UPC modem in (digitale telefonie + chello), komt eruit. binnen 1 meter heb ik een versterker van 50 euro zitten (waar ik achteraf gezien geen profijt van lijk te hebben), dan een 1 > 2 splitter. Een signaal gaat met groene kabel onder het huis door naar mijn wandsignaaldoos. De andere wordt nogmaals gesplit voor TV boven en TV card computer.
Vanuit de wanddoos heb ik goede kabel liggen naar de UPC box, en dan ook een high quality SCART kabel van de box naar de TV (ook een ding van 100 euro voor 1,5 meter of zo). Het TV signaal analoog is niet scherp, en digitaal blokt. O ja, ook nog overal van die metalen stekkertjes op zitten. Wordt er ondertussen een beetje moedeloos van.

Het enige wat ik nog kan bedenken is mijn TV, die ondertussen een jaartje of 10 oud is. Maar goed, als ik hier al geen verbetering zie, dan lijkt een high end systeem me ook aan alle prijzen te duur. Je koopt tenslotte ook geen ferrari om boodschappen om de hoek te doen....

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je zou kunnen proberen is om een software update te forceren door stroomstekker eruit te trekken en dan terwijl je pijltje naar links (op de box zelf) ingedrukt houdt de stroom er weer op te zetten. Hou pijltje ingedrukt totdat je een scherm krijgt met "Software Update in Progress".
Ik heb dit net geprobeerd, maar het maakt helaas geen verschil. Ik zie wel het scherm "software upgrade in process", maar als het eenmaal klaar is gaat de decoder nog steeds niet uit standby. Ook kan ik tijdens de upgrade niet in het menu komen. Toch maar bellen naar upc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 18:51:
[...]

Ik heb dit net geprobeerd, maar het maakt helaas geen verschil. Ik zie wel het scherm "software upgrade in process", maar als het eenmaal klaar is gaat de decoder nog steeds niet uit standby. Ook kan ik tijdens de upgrade niet in het menu komen. Toch maar bellen naar upc ?
Dan zit er idd weinig anders op, die box klinkt nogal dood :/
coelho schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:18:
Ik heb de box ook aangesloten, maar ben er nog steeds niet tevreden over (een van de eerste uitleveringen volgens mij, ergens eind vorig jaar/begin dit jaar). Ik heb een blokkerig beeld, nog steeds geen teletekst, en kan de box niet tegelijk gebruiken met mijn dvd/hd recorder (een van de twee moet uit omdat ze elkaar in de weg zitten).
Definieer "in de weg zitten" :?

Klinkt alsof de recorder S-Video gebruikt en de Mediabox RGB (bij SCART gaat dat over dezelfde pinnen, dus je kunt ze niet tegelijk gebruiken). Wat je kunt proberen is kijken of de recorder ook op RGB in te stellen valt. Zo niet hangen je opties een beetje af van je TV en recorder - als je 2 SCART aanslutingen erop hebt kun je een driehoek opzetten - SCARTkabel 1 van mediabox naar TV (met RGB), SCARTkabel 2 van recorder naar TV (met S-Video), SCARTkabel 3 van mediabox naar recorder (met composite).
Mijn kabel komt in de meterkast binnen. Gaat daar mijn UPC modem in (digitale telefonie + chello), komt eruit. binnen 1 meter heb ik een versterker van 50 euro zitten (waar ik achteraf gezien geen profijt van lijk te hebben), dan een 1 > 2 splitter. Een signaal gaat met groene kabel onder het huis door naar mijn wandsignaaldoos. De andere wordt nogmaals gesplit voor TV boven en TV card computer.
Vanuit de wanddoos heb ik goede kabel liggen naar de UPC box, en dan ook een high quality SCART kabel van de box naar de TV (ook een ding van 100 euro voor 1,5 meter of zo). Het TV signaal analoog is niet scherp, en digitaal blokt. O ja, ook nog overal van die metalen stekkertjes op zitten. Wordt er ondertussen een beetje moedeloos van.
Als je analoog signaal ook brak is, is het simpel: ondanks dat je veel geld ertegenaan gegooid hebt komt het signaal gewoon niet goed bij je TV(s) en mediabox :o

Waar je rekening mee moet houden is dat CATV een breedbandsignaal is en dat hoe hoger de frequentie, des te sneller het dempt. Daarom kun je niet zomaar splitters op willekeurige plekken aansluiten en verwachten dat alle TVs (en andere apparatuur daarachter) allemaal (even) goed gaan werken. Daarin verschilt een analoge breedbandsignaal fundamenteel van digitale dingen als Ethernet (waar een hubje hier en een switchje daar binnen bepaalde grenzen gewoon zonder kwaliteitsverlies kan).

Het zou in het bestek van een post als dit niet mogelijk zijn om een volledige instructie te geven hoe zo'n netwerk in te regelen - CATV netwerkmonteur is niet voor niets een vak apart - maar een paar tips:

- symmetrie is belangrijk. Uiteindelijk wil je op alle punten een even sterk signaal krijgen.
- omdat je met verschillende kabellengtes en splitters werkt, zul je minimaal hier en daar extra moeten dempen.

Haal voor je begint je Mediabox er tussenuit. Begin dan dus bij de TV die het verst van de versterker af staat. Stel die in op een analoge zender met hoge frequentie (in je profiel staat dat je in Nijmegen woont, ik ook, dus weet ik toevallig dat Eurosport en Discovery hier de hoogste frequenties hebben). Regel de versterker bij totdat het beeld goed is (dus geen strepen (= te sterk signaal) en geen sneeuw/vaagheid (= te zwak signaal). Kijk vervolgens hoe het beeld er op een lage frequentie uitziet (UPC infokanaal of NL 2 in Nijmegen). Is dat ook in orde? Mooi :) Zo niet zul je je netwerktopologie moeten aanpassen, met name door het aantal splitters te verminderen, desnoods terug gaan tot 1 splitter direct op de versterker met lange kabels daarvandaan

Daarna pak je de eerstvolgende TV. Als het goed is zou het niet sneeuwerig mogen zijn (kortere kabels, dus meer signaal), maar het kan zijn dat er strepen op staan door te sterk signaal. Als dat zo is zul je extra demping (in de vorm van een tussenstuk die je bij de betere kabelboer kunt halen ik zou verwachten dat ze bij Technica in de v Welderenstraat of Handyman op Plein '44 te verkrijgen zouden zijn, maar weet het niet zeker - heb ze zelf nooit nodig gehad ) toe moeten voegen. Ga zo door van lang naar kort totdat je de TV die het dichtst op de versterker staat ingeregeld hebt. Als dat zover is zou je je mediabox bij TV naar keuze ertussen moeten kunnen hangen zonder al teveel problemen. Enige waar je evt tegenaan zou kunnen lopen is dat als je retourpad (dus van box naar UPC netwerk) teveel gedempt wordt, je geen films zou kunnen bestellen of betaalspelletjes zou kunnen spelen.
Het enige wat ik nog kan bedenken is mijn TV, die ondertussen een jaartje of 10 oud is. Maar goed, als ik hier al geen verbetering zie, dan lijkt een high end systeem me ook aan alle prijzen te duur. Je koopt tenslotte ook geen ferrari om boodschappen om de hoek te doen....
TV heeft er waarschijnlijk niets mee te maken, probleem zit vrijwel zeker zoals hierboven uitgelegd in je binnenhuiscoaxbekabeling...

[ Voor 84% gewijzigd door dion_b op 29-09-2006 23:28 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Yep denk ook dat je even contact op moet nemen met UPC.

Overigens komen er binnenkort weer zenders bij he! Zone Horror komt in oktober en ook dat nieuwe MTV kanaal komt er bij. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat betreft het "in de weg zitten" dat heb ik ook. Ligt denk ik aan de TV. Heb 2 scarts, op 1 zit de upc box (waarop weer mijn pc is aangesloten), op de ander zit de oude videorecorder. Als ik bijv een oude band op wil zetten voor mijn dochtertje, dan moet de decoder op standby, anders zie je 2 beelden door elkaar heen. Is moeilijk te beschrijven wat je dan ziet.

Het veroote van de laatste update is dat de werking van de scart achterop de UPC box is veranderd. Waar je eerder alleen op de knop DVD heofde te drukken om mijn tv-out te zien. Nu moet ik eerst op dvd drukken, en dan mijn tv op AV kanaal zetten ?
ter info, mijn tv schakelt vanzelf op AV, als ik een apparaat aanzet. Nu schakelt ie dus terug naar tv en moet ik zelf de tv op AV zetten.
Vaag.

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 09:30:
[...]

Of geen ADSL mogelijk is (Arnhem) :( Niet dat ik ontevreden ben over UPC trouwens, maar ik zou graag naar de schotel overstappen. Maar als je bij UPC je tv opzegt, dan vervalt ook je internet.
klinkt me als koppelverkoop en/of economisch machtsmisbruik. www.nmanet.nl kan je hierbij graag helpen!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 07:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 07:53:
[...]

klinkt me als koppelverkoop en/of economisch machtsmisbruik. www.nmanet.nl kan je hierbij graag helpen!
Ben ik ook tegenaan gelopen. Zal er ook melding van maken bij de NMA. Als iedereen dat nou doet wordt de verkoop misschien eens een keer ontkoppelt.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 07:53:
[...]

Onzin.. het is gewoon een technische beperking van het kabelnetwerk. Ze kunnen je analoge TV-signaal niet aflsuiten zonder dat je Internet signaal ook verdwijnt. Om je analoge TV af te sluiten moeten ze namelijk gewoon in de wijkkast de kabel eruit trekken. Voor internet, telefonie en DTV wordt alles gewoon met accounts geregeld, daarom kunnen ze dat wel afsluiten (je krijgt alle signalen namelijk gewoon altijd je huis binnen).

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Overigens even een vraagje, hebben meer mensen hier alleen Mono geluid bij Ned 1. Analoog btw!

Ik heb dit nu al een week ofzo en opnieuw zoeken etc helpt niks. Erg vaag, de rest is allemaal wel stereo zoals het hoort.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Bigs schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 10:41:
Onzin.. het is gewoon een technische beperking van het kabelnetwerk. Ze kunnen je analoge TV-signaal niet aflsuiten zonder dat je Internet signaal ook verdwijnt.
Zou kunnen, maar zei Microsoft ook niet eens dat Internet Explorer niet uit Windows 98 verwijderd kon worden omdat het 1 geheel was? Internet Explorer zou niet apart kunnen werken, en Windows 98 zou niet functioneren zonder het IE component.

Later bleek IE wel degelijk uit Windows te halen te zijn en IE ook gewoon los op zelfs een non-Windows te draaien. Zij bv: http://toastytech.com/guis/wine.html.
More proof that Internet Explorer is not as "integrated" as Microsoft says it is. The above is a real screen shot of the Windows 98 "integrated" version of Internet Explorer 4 running under Red Hat Linux 6.1 - no copy of Microsoft Windows is actually running. Ironically it is displaying a page about 98Lite, a program that installs Windows 98 without Internet Explorer. IE 4 without Windows 98 and Windows 98 without IE 4... now how is this supposed to be integrated?
Het zou me niet verbazen als het voor UPC allang mogelijk is om alleen internet te leveren. Ze zijn overduidelijk nogal gek op koppelen (zie bespreking van koppeling tussen abonnement en apparatuur).

• Bigs
  • Niet online
Neem nou maar aan van deze ex-UPCer dat het niet mogelijk is :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bigs op 30-09-2006 14:31 ]

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Bigs schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 14:31:
Ze zouden misschien het signaal vanaf het kastje in de straat kunnen gaan filteren om het frequentiebereik van de tv af te snijden... (of overlapt het bereik van internet en tv elkaar?) Maar dit is natuurlijk wel een kostbare zaak, wat dus nog hogere abbo-kosten met zich mee zou gaan brengen...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Verwijderd

\

wat wel mogelijk is, is gewoon dat internet aanbieden en dan maar gratis dat tv signaal erbij te leveren. klant wil alleen internet, prima toch. maar nee hoor: technisch niet mogelijk dus dan maar betalen....
dan moeten ze dat kabelsysteem maar vernieuwen. ik zal even een mailtje naar de NMA sturen....

http://www.nmanet.nl/nede...Contact/Vraag_aan_NMa.asp

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 19:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:26:
[...]
dan moeten ze dat kabelsysteem maar vernieuwen. ik zal even een mailtje naar de NMA sturen....

http://www.nmanet.nl/nede...Contact/Vraag_aan_NMa.asp
Mischien dat UPC in deze wel echt te goeder trouw is en dat het dus technisch (nog) niet kan. Maar eigenlijk staat het technische verhaal er min of meer los van. Voor de NMA gaat het om 2 afzondelijke producten, waarbij je gedwongen wordt de een af te nemen als je ook de ander wil.

Technisch niet mogelijk is niet altijd een excuus. Ik kan wel een tankshop openen waarbij iemand alleen mag tanken als ie ook verplicht snoep koopt. Als ik dan stel dat mijn kassa systeem technisch zo werkt dat er altijd minimaal 2 items afgerekend moeten worden, dan zal dat zeker niet geaccepteerd worden.

Wellicht dat, als er een commerciele noodzaak voor was geweest, UPC allang ervoor had gezorgt dat je apart TV en Internet kan afnemen. Nu is het dus verondersteld technisch niet mogelijk, en dat is een technische beperking die UPC toevallig wel heel goed uitkomt.

• Bigs
  • Niet online
Volgens mij wordt de Internet-dienst aangeboden als een extra dienst bovenop het kabelabonnement. Dan is er waarschijnlijk niet echt sprake van koppelverkoop. Dat heb je meer als er een telefoon voor 50 euro wordt aangeboden waarbij je dan verplicht wordt om een abonnement van 2 jaar af te sluiten (wat in België bijvoorbeeld niet mag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 23:47:
Volgens mij wordt de Internet-dienst aangeboden als een extra dienst bovenop het kabelabonnement. Dan is er waarschijnlijk niet echt sprake van koppelverkoop. Dat heb je meer als er een telefoon voor 50 euro wordt aangeboden waarbij je dan verplicht wordt om een abonnement van 2 jaar af te sluiten (wat in België bijvoorbeeld niet mag).
Nee dat is heel wat anders. Ze maken het abo aantrekkelijker door er een telefoon bij te leveren.

Ik wil gewoon alleen internet, en de tv kan me gestolen worden. Je kan lang of breed praten, maar het blijft koppelverkoop. Dat het technisch niet kan is onzin, zeker als we straks allemaal op de digitale tv zitten. Allicht zal er een ook extra investering nodig zijn van UPC, wat we ongetwijfeld weer terug zien in het abo.

Wat denk je dat de KPN heeft moeten regelen om andere providers toe te laten op hun telefoonkabel, al is het alleen maar huishoudelijk om ze toegang te verlenen tot de centrales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:11
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 11:19:
[...]
Dat het technisch niet kan is onzin, zeker als we straks allemaal op de digitale tv zitten.
Daar zeg je het al, DIGITALE tv. Met een klik op een knop (bij wijze van spreke) kan men aangeven dat jij geen enkele zender kan ontvangen door de rechten op je smartcard te wijzigen, of door de mediabox gewoon te blokkeren op het netwerk. Zolang analoge tv blijft bestaan, dan zul je een kabeltv-abonnement nodig hebben om een digitale dienst (dtv/telefonie/internet) erbij af te kunnen nemen, of UPC moet besluiten om de abonnementskosten te verhogen.
Wat denk je dat de KPN heeft moeten regelen om andere providers toe te laten op hun telefoonkabel, al is het alleen maar huishoudelijk om ze toegang te verlenen tot de centrales.
Tsja, KPN vraagt zo uit m'n hoofd ruim € 9 per maand per aansluiting om gebruik te kunnen maken van de koperlijn (mits je ISP dat toestaat); sommige ISP's nemen dit bedrag weliswaar voor eigen rekening, maar KPN laat die lijn niet gratis gebruiken.

UPC zou ook kunnen besluiten om een dergelijk bedrag per maand in rekening te kunnen brengen bij klanten die alleen maar internet/digitale tv/telefonie afnemen. Dan is het geen koppelverkoop meer, want je er worden geen 2 verschillende producten verkocht. :+ Echter, de klant kan op deze manier alsnog de analoge radio/tv-zenders ontvangen, tenzij dat wordt gefilterd.

[ Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 01-10-2006 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:42:
[...]

Tsja, KPN vraagt zo uit m'n hoofd ruim € 9 per maand per aansluiting om gebruik te kunnen maken van de koperlijn (mits je ISP dat toestaat); sommige ISP's nemen dit bedrag weliswaar voor eigen rekening, maar KPN laat die lijn niet gratis gebruiken.

UPC zou ook kunnen besluiten om een dergelijk bedrag per maand in rekening te kunnen brengen bij klanten die alleen maar internet/digitale tv/telefonie afnemen. Dan is het geen koppelverkoop meer, want je er worden geen 2 verschillende producten verkocht. :+ Echter, de klant kan op deze manier alsnog de analoge radio/tv-zenders ontvangen, tenzij dat wordt gefilterd.
En dat is nou precies waar het heen moet. Net als bij energie (transport en levering apart), en bij KPN. Die ruim 9 euro is wat de KPN rekent voor de lijn, maar ik had het over de kosten die de KPN maakt om de ADSL leveranciers anders dan KPN (tiscali, orange, bbned) toegang te verlenen tot hun netwerk. Dacht je dat ze daar geen extra kosten voor hebben hoeven maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
UPC België levert wel gewoon internet zonder verplicht CATV. Zij filteren het analoge signaal weg. Het is technisch gezien dus wel degelijk mogelijk.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:59:
[...]

UPC België levert wel gewoon internet zonder verplicht CATV. Zij filteren het analoge signaal weg. Het is technisch gezien dus wel degelijk mogelijk.
-zucht- Ik zei al dat ik niet verbaasd zou zijn als de (ex) UPC medewerkers hier weer eens uit hun nek zaten te kletsen, maar ergens gaf ik ze toch wel het voordeel van de twijfel.

Aan de ene kant snap ik dat UPC medewerkers op fora laat posten (of dat ze dat uit eigen beweging doen) om negatieve publiciteit om te keren (zo'n beetje elk bedrijf doet dat, hier is niks mis mee opzich), maar om gewoon keihard te liegen is toch wel een stap te ver denk ik. Zo was er laatst nog een UPC medewerker op de FP die beweerde dat er helemaal geen koppeling was tussen abbonement en decoder via een uniek nummer. We zijn hier allemaal tweakers en door zulke overduidelijke onwaarheden wordt natuurlijk snel heen geprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik zeg niet dat het technisch niet mogelijk is, alleen dat het op het huidige nederlandse UPC netwerk niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bigs schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:53:
Ik zeg niet dat het technisch niet mogelijk is, alleen dat het op het huidige nederlandse UPC netwerk niet kan.
*Nog een UPC-er bevestigd dit*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm... even hierboven zeg je toch:
Onzin.. het is gewoon een technische beperking van het kabelnetwerk
en even daarna:
Neem nou maar aan van deze ex-UPCer dat het niet mogelijk is
Dat klinkt toch echt als: "het kan niet. punt." Pas nu er iemand met de informatie komt dat het in Belgie wel gedaan wordt kan het opeens technisch wel, maar alleen in Nederland nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Het kabelnetwerk van UPC bedoel ik daar natuurlijk.. huilie. Zullen we weer on-topic gaan?

[ Voor 16% gewijzigd door Bigs op 02-10-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is technisch wel mogelijk maar upc moet daar een wijziging voor doorvoeren in het netwerk (bijvoorbeeld 3 miljoen kilometer kabel vervangen of zo) maar dat kost geld dus ze roepen dat het technisch niet mogelijk is. typisch upc overigens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Neuh, ik denk dat het vervangen van alle eindversterkertjes op straat voldoende is. Dat je daarbij over een paar duizend kastjes praat is maar een saillant detail :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:17:
[...]

het is technisch wel mogelijk maar upc moet daar een wijziging voor doorvoeren in het netwerk (bijvoorbeeld 3 miljoen kilometer kabel vervangen of zo) maar dat kost geld dus ze roepen dat het technisch niet mogelijk is. typisch upc overigens....
Niet zo zeer kabels, maar vooral een paar duizend eindversterkers. Dat is wel mogelijk, maar die investering is zo enorm dat het tarief waarschijnlijk met 1 euro omhoog moet.. en daar is veel meer weerstand tegen dan tegen het 'gekoppeld' verkopen van tv en internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:46

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Ik gok zo'n 100.000 kastjes die vervangen zouden moeten worden, met meer dan 2 miljoen ingebouwde filters om CATV signaal tegen te _kunnen_ houden.
Nee, ik snap opzich wel waarom ze ervoor kiezen te zeggen dat het technisch niet mogelijk is :P

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaaZ schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:57:
Ik gok zo'n 100.000 kastjes die vervangen zouden moeten worden, met meer dan 2 miljoen ingebouwde filters om CATV signaal tegen te _kunnen_ houden.
Nee, ik snap opzich wel waarom ze ervoor kiezen te zeggen dat het technisch niet mogelijk is :P
het is technisch dus wel mogelijk! De NMA zal binnenkort even langskomen bij UPC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Ja, ze zullen dit vast nog niet geweten hebben ;)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Klopt, het zou een gigantische investering worden die doorberekend moet worden aan alle abonnees. Speciaal voor die minieme groep die wél internet maar geen kabel-tv wil is zo'n investering grote onzin.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikhui
  • Laatst online: 12-09 09:40
Vraagjes over de UPC afstandsbediening:

-lukt het iemand via de UPC afstandsbediening ook vervolgpagina's op te roepen? Dus de pagina's die achter de huidige liggen, bijvoorbeeld 702 2/2? Zo ja, welke knop?

-lukt het iemand met een Philips breedbeeld TV via de UPC afstandsbediening de rek & strek instellingen te zetten: 4/3, 14/9, 16/9, ondertitel zoom etc?

Dit zijn de enige functies waarvoor ik dus nog steeds naar mijn Philips ab moet grijpen, ben benieuwd of het ook lukt zonder? Heb overigens niets hoeven instellen - out the box werkt 'ie dus al met Philips tv's.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 12-09 19:28
-lukt het iemand via de UPC afstandsbediening ook vervolgpagina's op te roepen? Dus de pagina's die achter de huidige liggen, bijvoorbeeld 702 2/2? Zo ja, welke knop?
Is dat niet gewoon links - rechts? Kan het nu even niet testen helaas.
-lukt het iemand met een Philips breedbeeld TV via de UPC afstandsbediening de rek & strek instellingen te zetten: 4/3, 14/9, 16/9, ondertitel zoom etc?
Volgens mij is dat niet mogelijk, tenminste er zit geen knop voor op de afstandsbediening, dus komt het daar wel op neer.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:11
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:49:
[...]

het is technisch dus wel mogelijk! De NMA zal binnenkort even langskomen bij UPC...
En de volgende dag komt de consumentenbond met de volgende uitspraak: "UPC verhoogt prijzen kabeltv met enkele euro's per maand"

Elk gezond commercieel bedrijf wil investeringen terugzien, zo'n investering zal dus in de abonnementskosten doorberekend moeten worden. Ik durf bijna te beweren dat de mensen die nu klagen over verplichte afname van kabeltv dan het hardst zullen zullen schreeuwen dat UPC een stelletje oplichters zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:41:
[...]

En de volgende dag komt de consumentenbond met de volgende uitspraak: "UPC verhoogt prijzen kabeltv met enkele euro's per maand"

Elk gezond commercieel bedrijf wil investeringen terugzien, zo'n investering zal dus in de abonnementskosten doorberekend moeten worden. Ik durf bijna te beweren dat de mensen die nu klagen over verplichte afname van kabeltv dan het hardst zullen zullen schreeuwen dat UPC een stelletje oplichters zijn....
Snap niet helemaal wat je wil zeggen, maar het blijft koppelverkoop.

Denk dat goed is dat we de opta nu inlichten, ze zijn in een 'goede' bui 8) :
nieuws: Opta: Wijkcentrales KPN moeten langer open blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

en dan nu weer ontopic ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Als leek klinkt zo'n getal met lekker veel nullen erin zeer indrukwekkend, maar in hoeveel kastjes vervangt UPC nu niet al per jaar dingen? Hoevel kastjes heeft men wel niet aan moeten passen om digitale TV mogelijk te maken? Om uberhaupt internet (en retour verkeer natuurlijk) mogelijk te maken?

Als toch niet helemaal leek wil ik wel een educated guess maken dat deze huidige aanpassingen totaal in het niet vallen bij wat toen gedaan is. Als men toen meteen dat filter had geplaatst was het helemaal een (relatief) peulenschilletje geweest. UPC zal dit toen vast wel even overwogen hebben, maar waarschijnlijk heeft men besloten het toen niet te doen, zodat ze zich nu kunnen verschuilen achter het argument "technisch onmogelijk".
Goed idee. Laten we die internet-analoge TV koppelverkoop maar even achterwege en laten we het gewoon weer hebben over de gedwongen koppeling tussen het digitale TV pakket en de UPC apparatuur.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flowerp schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:36:

Goed idee. Laten we die internet-analoge TV koppelverkoop maar even achterwege en laten we het gewoon weer hebben over de gedwongen koppeling tussen het digitale TV pakket en de UPC apparatuur.
Waar staat er trouwens zwart op wit dat je zelf geen Digitale kabel tv ontvanger mag/kan plaatsen (En dan in het bijzonder één met opname mogelijkheid)?
In alle FAQ's van UPC staat alleen maar dat je maar 1 mediabox kan aansluiten en ook in de voorwaarden staat er niets over. Als het technisch niet mogelijk is, moet UPC de "leek"dan niet waarschuwen om geen andere ontvanger te kopen (die hier bij elke elektronica winkel te koop zijn).

En als ik er "per ongeluk" een zou kopen. Zou UPC mij daarna niet schadeloos moeten stellen, omdat het daarna niet blijkt te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Heh, wat denk je zelf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Laatst online: 14:05
Hoe zijn jullie ervaring tot nu toe met de digitale TV van UPC? Ik lees hier hele discussies over koppelverkoop enzo maar ik wil gewoon weten of dat settopboxje werkt, de kwaliteit goed is, en of er wel/niet veel storingen zijn. En ook heel belangrijk... hoe is de helpdesk?

Ik ga binnenkort van Casema naar UPC gebied verhuizen.... Met grote tegenzin (naja verhuizen is leuk maar terug naar UPC... brrrr). Ik heb erg slechte ervaringen met UPC (internet) maar dat is wel 6 jaar geleden. Is het ondertussen wat verbeterd?

En hoe vergelijken jullie deze dienst van UPC met bijvoorbeeld Mine van KPN? Ik overweeg namelijk ook om helemaal geen UPC te nemen maar gewoon Mine van KPN. Zit ik alleen weer dat ik toch UPC analoog nodig heb voor TV'tje op de slaapkamer enzo.

Graag jullie meningen en tips! Thanx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 16:08

Freak187

geen

Ik heb al 6 jaar internet van chello onderhand, digitale tv ook een maandje of 6. Totaal geen problemen. Ben erg tevreden over de kwaliteit en de helpdesk reageert altijd binnen 5 minuten.

Heb alleen sinds kort problemen met de signaalkwaliteit van UPC digitale tv. Op bepaalde zenders schakelt hij terug naar een lagere rate lijkt wel, want dan krijg ik steeds stotterend beeld. Maar voor de rest is het top.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een maand of 6 digitale TV van UPC en het bevalt me erg goed, beeldqualiteit is super en ook de aanpassingen die inmiddels zijn gedaan, zoals het beeld-in-EPG en de voorkeuze-programmagids bevallen erg goed. Alleen, ik heb sinds gisteren helemaal geen EPG meer, zijn er meer mensen rond eindhoven die daar problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Digitale TV ben ik redelijk tevreden over, ik vind het prettig dat je eindelijk een shitload aan zenders hebt, maar de kwaliteit laat bij veel zenders te wensen over. Je kunt niet je eigen decoder kiezen helaas.

Chello is super, ik kan me de laatste keer dat het eruit gelegen heeft niet meer herinneren (zeker meer dan een jaar geleden), en ik haal vrijwel altijd de beloofde 3 megabit down en 1 up (light). Helaas kan ik hier in mijn gemeente (Arnhem) geen ADSL bestellen (nou ja, alleen Concepts of zoiets biedt het hier aan) want dan zou ik ondanks het goede chello toch overwegen om over te stappen op satelliet tv. Jammer dat je geen chello kunt hebben zonder TV signaal van UPC (en nee, het is niet de bedoeling dat ik weer zo'n NMA-discussie ontketen deze keer ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 Het is al opgelost, even de fabrieksinstellingen opnieuw laden en alles werkt weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

zaphod_b schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:58:
Hoe zijn jullie ervaring tot nu toe met de digitale TV van UPC? Ik lees hier hele discussies over koppelverkoop enzo maar ik wil gewoon weten of dat settopboxje werkt, de kwaliteit goed is, en of er wel/niet veel storingen zijn. En ook heel belangrijk... hoe is de helpdesk?
Ik ben er zeer tevreden over. De regelmatige updates hebben een hoop opgelost en de kwaliteit is in mijn ogen gewoon goed. De helpdesk heb ik persoonlijk nooit nodig gehad.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Wijzigingen in het digitale pakket per 5/10, vandaag in een persbericht naar buiten gebracht.

Nieuwe Zender | Pakket | Kanaal

Journaal 24 (NOS) TV pack 410
Zone Horror ECP 109
TMF NL ECP 602
TMF Party ECP 603
MTV Brand New ECP 607
Nick Jr. ECP 504
Sterren.nl (TROS) ECP 616

Zender die verdwijnt | Pakket | Kanaal
VH1 Classic ECP 607
MTV Base ECP 608
MTV Hits ECP 609
MTV 2 ECP 610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

VH1 Classic en MTV 2 weg? En daarvoor TMF Party of zoiets terug? Wat een *#@*#^#$#!@^^!!!!

Weer een reden om voor satelliet te gaan: je hebt geen 'almachtige leider' die bepaald welke zenders aan jou worden doorgegeven......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat rtl 5 en Net 5 digitaal op zwart blijven, terwijl de rest het prima doet. Iemand een ervaring of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Yohan schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:20:
Wijzigingen in het digitale pakket per 5/10, vandaag in een persbericht naar buiten gebracht.

Zone Horror ECP 109
TMF NL ECP 602
TMF Party ECP 603
MTV Brand New ECP 607
Nick Jr. ECP 504

VH1 Classic ECP 607
MTV Base ECP 608
MTV Hits ECP 609
MTV 2 ECP 610
Ai ai ai, wat een slecht nieuws... Dit vind ik echt niet fijn. :'(
Veelvuldig stond bij mij VH1 Classic op en ook MTV 2. Base en Hits vind ik minder erg dat die verdwijnen, hoewel ik daar vaker naar luisterde dan die TMF-shit...

Nu krijgen we er dus nog meer van die rotzooi bij... Ik hoop wel dat het muziekzenders zijn... VH1 Claasic had tenminste vaak muziek en dan nog vrij goede muziek ook.... Maar tussen mtv en tmf kun je zappen wat je wilt, maar wat je voornamelijk zult zien is reclame of geouwehoer over onbelangrijke dingetjes... Het lijken wel een soort Glossy-tijdschriften in plaats van muziekzenders...

Nou, ik was aardig tevreden over upc-analoge "d"tv... De kwaliteit en gebruikersvriendelijkheid zijn er sterk op vooruit gegaan in de loop van de tijd.... Maar na dit nieuws weet UPC me waarschijnlijk toch nog naar de Sateliet te schoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
VH1-Classic weg, wat een schande!
Maar ik wil het toch eerst even afwachten of het echt gaat gebeuren.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Als het een officieel persbericht is wel lijkt me, maar ik kan het bericht nergens terugvinden.

Waar heb je die info weg Yohan? En heb je ook een volledig persbericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Als toelichting wordt gegeven dat VH1 al een aantal uren per dag 'classics' uitzendt, en een speciaal classics-kanaal daardoor overbodig is. Verder zijn de nieuwe MTV- en TMF-kanalen reclamevrij, dus non-stop hits.

En we kunnen non-stop Pieter Post kijken op Nick jr. O+

Het bericht is vandaag aan de pers gestuurd en zal morgen op upc.nl staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Yohan schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:07:
Verder zijn de nieuwe MTV- en TMF-kanalen reclamevrij, dus non-stop hits.

Het bericht is vandaag aan de pers gestuurd en zal morgen op upc.nl staan.
Reclamevrij... Da's mooi. Nu ook hopen dat ze het een beetje afwisselend houden en niet alleen maar commercieel draaien... En ook hoop ik dat ze buiten reclame ook geen vreemde priet-praat programma's gaan uitzenden...

Vandaag naar de Pers en morgen op upc.nl... Maar de ingangsdatum is morgen toch al? Dus tegelijk met de invoering wordt het kenbaar gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
Reclamevrij TMF digital kanalen is enige gunstige
maar blijf spijtig vinden dat o.a. VH1 Classic (geen alternatief voor) en MTV2 (misschien MTV Brand New) vervallen.
Ejorne schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:37:
[...]

Reclamevrij... Da's mooi. Nu ook hopen dat ze het een beetje afwisselend houden en niet alleen maar commercieel draaien... En ook hoop ik dat ze buiten reclame ook geen vreemde priet-praat programma's gaan uitzenden...

Vandaag naar de Pers en morgen op upc.nl... Maar de ingangsdatum is morgen toch al? Dus tegelijk met de invoering wordt het kenbaar gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
Ik heb een beetje een apart probleem met de Mediabox. Ik had deze al enige tijd aangesloten via een goedkope SCART kabel op m'n 70cm 4:3 CRT. Op zich goed beeld, maar het was een kabel zonder automatische aansturing (TV ging niet vanzelf naar extern signaal als je de mediabox aanzette) en gaf ook geen RGB signaal door. Nu heb ik de kabel vervangen door een duurdere kabel die beide wel doet, maar nu is het signaal op m'n TV veel donkerder en vager. In z'n algemeenheid slechter dan het was. Komt dit iemand bekend voor?

Vandaag heb ik ook nog wat geexperimenteerd en heb gemerkt dat ik hetzelfde heb met m'n DVD-recorder. Daar vond ik het beeld altijd al vrij wazig, maar dacht dat het een kwestie van afstelling was. Vandaag maar eens omgeschakeld naar composite ipv RGB en ineens prachtig beeld! :? Hebben oudere (+/- 7 jaar oud) CRT TV's hier vaker last van?

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Godverr... scharppen ze VH1 classic... als ik zo de verschillende fora afga, vinden vele mensen het geen goed plan. Schrap inplaats van VH1 dat sailing channel ofzo.. of dat één of andere gristelijke geneuzel... zonde zonde zonde

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Laatst online: 28-08 14:37
ik heb de laatste tijd problemen dat sommige kanalen heel erg haperen :(
Vooral bij NASN is het erg, heeft iemand dit ook? en misschien zelfs opgelost? :P fabrieksinstellingen al hersteld.. maar mocht niet baten :(

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

The_Cook schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:12:
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat rtl 5 en Net 5 digitaal op zwart blijven, terwijl de rest het prima doet. Iemand een ervaring of een oplossing?
Ik heb dat een keer gehad met meerdere zenders. Klopt het dat je nog wel programma info kunt zien? In mijn geval was het probleem een niet goed uitgevoerde software update (versienummer stond goed, maar mijn versterker was niet 'helemaal' retourgschikt of zo). Na een geforceerde update zonder versterker ertussen was het probleem verholpen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
Ejorne schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:37:
[...]

TMF afwisselend? Lijkt me sterk, het is toch vooral (zoals ik het noem) negermuziek en dance met een beetje pop. Afwisselend was het alleen toen TMF nog niet van MTV was.

Wat betreft de mediabox, het is leuk om er wat mee te spelen, ik zie het dan ook vooral als speelgoed en niet als iets serieus. Daarom gaat die mediabox straks ook weer leuk naar UPC. Pas als Digitale TV via CAI niet meer in de kinderschoenen staat, dan wil ik er evt. wel over denken het aan te schaffen, of anders neem ik wel satelliet-TV. Feit blijft gewoon dat je voornamelijk zenders hebt waar je toch niet naar kijkt en dat het digitale beeld veel te simpel is (vergeleken met satelliet), ik verdom het om €4,16 extra te betalen voor die ene extra zender waar ik wel naar kijk. Spelletjes zijn ook al niet gratis, behalve dat jongensrace. En digitale radio luisteren via de TV is net zo onlogisch als condooms kopen voor een kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
En ja hoor, ze zijn weg....ik dus als klant ook.
Astra 1 en 2, even gaan kijken wat dat kost.

Er is wel een online petitie gestart, maar UPC kennende luisteren ze toch niet naar de klant.
http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=15774.0 voor de geinteresseerden in de petitie en andere klaagtopics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
mijn ouders kregen van de week een brief thuis over de nieuwe decoder waarmee je ook kan opnemen.
Alleen de prijs staat met niet echt aan. eenmalig 29,95 en per maand 9,95.
op http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=15537.0 staat meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

3CLipZ schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 00:41:
ik heb de laatste tijd problemen dat sommige kanalen heel erg haperen :(
Vooral bij NASN is het erg, heeft iemand dit ook? en misschien zelfs opgelost? :P fabrieksinstellingen al hersteld.. maar mocht niet baten :(
NASN is inderdaad niet om aan te gluren. Steeds die soort "slow-motion", erg irritant.

Ik keek ook laatst bij m'n signaalsterkte en kwaliteit... Signaalsterkte was 75%, dus normaal. Signaalkwaliteit: 5% (!!!???) ver beneden normaal! Terwijl die altijd zo rond de 100% schommelde.. ik heb zelf niets veranderd, maar ineens zakt het helemaal in.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
Freak187 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:49:
[...]

Ik keek ook laatst bij m'n signaalsterkte en kwaliteit... Signaalsterkte was 75%, dus normaal. Signaalkwaliteit: 5% (!!!???) ver beneden normaal! Terwijl die altijd zo rond de 100% schommelde.. ik heb zelf niets veranderd, maar ineens zakt het helemaal in.
Waar kun je die signaalsterkte en kwalitiet zien? Ik kan het nergens vinden in de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Menu --> instellingen --> Zenders zoeken (?) --> handmatig zoeken --> en dan nog een keer op "ok" op je afstandsbediening drukken, dan krijg je 2 balken te zien. Signaalsterkte en kwaliteit.

Maar bij mij is die 5% signaalkwaliteit alleen te zien bij NASN en discovery. Andere kanalen zijn wel haarscherp en vloeiend. Net nu de MLB play-offs er zijn begint NASN te storen... :X

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Yohan schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:20:

Zone Horror ECP 109
TMF NL ECP 602
TMF Party ECP 603
MTV Brand New ECP 607
Nick Jr. ECP 504

VH1 Classic ECP 607
MTV Base ECP 608
MTV Hits ECP 609
MTV 2 ECP 610
MTV 2 zal ik wel missen en mijn vriendin MTV Base... ik vraag me af in hoeverre ze het zenderaanbod zo kunnen wijzigen zonder contractsbreuk... :?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Erg balen dat VH1-CLassic eraf is..
Heb de petitie al getekend!

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikhui
  • Laatst online: 12-09 09:40
man-o-script schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:36:
[...]

Is dat niet gewoon links - rechts? Kan het nu even niet testen helaas.

[...]
Bij mij geeft links of rechts geen sjoegge. Iemand anders een idee of het kan?
Voor alle duidelijkheid: gaat erom van teletekst pagina 1/3 naar bijv. 2/3 te navigeren via de UPC ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bastv schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 08:59:
mijn ouders kregen van de week een brief thuis over de nieuwe decoder waarmee je ook kan opnemen.
Alleen de prijs staat met niet echt aan. eenmalig 29,95 en per maand 9,95.
op http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=15537.0 staat meer info
De HDTV decoder met HDD en HDMI lijkt me wel interesant, maar het is hoop ik toch wel ook toegestaan om zo'n ding gewoon eenmalig te kopen? Hoelang gaan die maandelijkse betalingen van 9.95 dan door? (m.a.w. hoe veel kost dat ding je uiteindelijk).

Ik wel het tussenhaakjes nogmaals eens heel hard roepen dat ik het meer dan belachelijk vind dat er geen sprake is van een open markt waar ik gewoon mijn eigen decoder/pvr kan uitkiezen.

Mischien wil ik wel perse een sony omdat die beter bij mijn andere apparatuur past.
Mischien heb ik het geld er wel voor en wil ik een model met een 1TB hdd.
Mischien wil ik wel een apparaat met een blu-ray brander erin.
Mischien wil ik wel ...

Wellicht dat de UPC medewerkers mij een 'zeur' vinden, maar kom op zeg. Dit zijn toch geen rare wensen? De hele electronica winkel staat vol met 10 tallen modellen TV's, DVD spelers, HDD recorders etc. In een open markt is keuze toch een vanzelfsprekendheid. Willen we nu echt allemaal naar een oost-blok situatie waar de staat (upc) bepaald welk produkt we mogen kopen? Dit -kan- toch niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
erikhui schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:22:
Bij mij geeft links of rechts geen sjoegge. Iemand anders een idee of het kan?
Voor alle duidelijkheid: gaat erom van teletekst pagina 1/3 naar bijv. 2/3 te navigeren via de UPC ab.
Nou, de teletekst functie van de mediabox had ik dus nog nooit gebruikt en ik dacht even proberen of links/rechts bij mij wel wat doet. Resultaat:

- De mediabox keert regelmatig terug naar TV beeld, dat wil zeggen dat ik opnieuw op de teletekst knop mag drukken en naar de pagina mag gaan waar ik laatst was.
- Links/rechts werkt heel soms, maar meestal niet.
- Klok rechtsboven is soms goed, vaak fout.

Volgens mij is het de bedoeling dat het met links/rechts werkt maar is de teletekst functie dusdanig slecht dat het in de praktijk allemaal niet zo lekker werkt... 8)7

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik heb inmiddels met gemengde gevoelens kennis gemaakt met de nieuwe muziekkanalen...

TMF-NL vind ik wel grappig... Niet alleen maar (maar volgens mij wel veel) van die nederlandse commerciele zooi, zoals dat "rap" en idoltjes enzo... Maar ik zag bijvoorbeeld ook Doe Maar met De Bom voorbij komen... grappig...

TMF-Party vind ik nog vaag, ik snap niet veel van die zender. Ik zag bijvoorbeeld Jameriquai voorbij komen, goede muziek maar niet wat ik me bij Party voorgesteld had... Ik hoop dat ze veel van dat soort "Party" funkmuziek gaan draaien daar... Maar ik ben helaas bang voor het breezah ananas gehalte van die zender...

Sterren.NL... Mja, laat ik daar maar niets over zeggen... :O (of oordeel ik nu te vroeg... ik hoop het..)

MTV brand new... "huh nieuw zei je?" Oh... vorig jaar nieuw... ja okay... Veel oude zooi dus, vind ik maar... Maar ook een paar lekkere bandjes voorbij zien komen. De naam is me helaas ontschoten, maar het bandje was lekker opgebouwd, met een contra-bassist en wat blaasinstrumenten geloof ik... (helaas "moest" ik snel doorzappen want mijn vriending zat me op de heupen...

Dus jah... ik baal wel als een stekker dat VH1-classic en mtv2 weg is.... wil ik terug!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Vaag, van de 1 op de andere dag blijft mn box maar blokjes / stilstaande beelden geven. Box al eens gereset, zenders al eens opnieuw laten zoeken, kabels gecheckt...... zal nu de stroom er voor de gein er een paar uur aflaten. Wel cheap dat je meteen je favoriete zenders instellingen kwijt bent.

Edit; http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=15825.0 algemeen probleem dus...

[ Voor 15% gewijzigd door TommyGun op 07-10-2006 17:00 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
mvdklip schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:22:
Vandaag heb ik ook nog wat geexperimenteerd en heb gemerkt dat ik hetzelfde heb met m'n DVD-recorder. Daar vond ik het beeld altijd al vrij wazig, maar dacht dat het een kwestie van afstelling was. Vandaag maar eens omgeschakeld naar composite ipv RGB en ineens prachtig beeld! :? Hebben oudere (+/- 7 jaar oud) CRT TV's hier vaker last van?
Om hier zelf nog maar even op terug te komen. Weet iemand of het mogelijk is om bepaalde pinnen uit een SCART stekker te verwijderen zodat de TV gedwongen is op composite ipv RGB te werken? Dit lijkt krankzinnig, maar mijn TV maakt duidelijk helemaal niks van RGB signalen. Het is echt crap. Daarom wil ik best een SCART kabel opofferen en die pinnen verwijderen. Zou iemand me kunnen vertellen of dat gaat werken en welke pinnen ik dan zou moeten verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
mvdklip schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 08:06:
[...]

Om hier zelf nog maar even op terug te komen. Weet iemand of het mogelijk is om bepaalde pinnen uit een SCART stekker te verwijderen zodat de TV gedwongen is op composite ipv RGB te werken? Dit lijkt krankzinnig, maar mijn TV maakt duidelijk helemaal niks van RGB signalen. Het is echt crap. Daarom wil ik best een SCART kabel opofferen en die pinnen verwijderen. Zou iemand me kunnen vertellen of dat gaat werken en welke pinnen ik dan zou moeten verwijderen?
Pin 16

http://en.wikipedia.org/wiki/SCART#Blanking_and_switching

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
[...]

Je kan het RGB signaal gewoon uitzetten in het menu van de (Pace) decoder. Werkt dat niet bij jou? Ik kan in de instellingen van m'n HDD/DVD recorder overigens ook instellen of er RGB of svideo of composite op de uitgang moet verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

[...]

Sloop die stekker niet maar verander het in het menu van je decoder!

Beeldkwaliteit meen ik op normaal (composiet) inplaats van Hoog (RGB). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
synthdood schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 10:51:
[...]

Je kan het RGB signaal gewoon uitzetten in het menu van de (Pace) decoder. Werkt dat niet bij jou? Ik kan in de instellingen van m'n HDD/DVD recorder overigens ook instellen of er RGB of svideo of composite op de uitgang moet verschijnen.
Hij heeft het over z'n DVD-recorder, die die optie kennelijk niet heeft.

[edit]
Alhoewel nu ik terug lees snap ik het niet meer ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Bigs op 08-10-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Bigs schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 11:09:
Hij heeft het over z'n DVD-recorder, die die optie kennelijk niet heeft.
Alhoewel nu ik terug lees snap ik het niet meer ;)
Bijna goed. Ik kan het uitzetten bij mijn mediabox en DVD-recorder, maar ik heb ook nog een speler die via de mediabox aangesloten is. De mediabox staat al op "laag", en dat werkt goed, maar het signaal van de DVD speler wordt desalniettemin in RGB doorgegeven door de mediabox. Dus ik dacht: als ik de kabel van mediabox naar TV sloop, dan ben ik er vanaf ongeacht instellingen. Ik kan het ook oplossen door een andere TV te kopen, maar dat vind ik het momenteel niet waard... ;)

Dus nogmaals: iemand enig idee of ik (drie?) pinnen kan slopen en welke dat dat zijn? Als niemand het weet, ga ik het maar gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum...
Maar als je gewoon de pinout van SCART erbij pakt kom je ook een eind...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
dion_b schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:23:
Ahum...
Maar als je gewoon de pinout van SCART erbij pakt kom je ook een eind...
Sorry, overheen gelezen. Ik ga het maar eens proberen met pin 16 dan. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 10:51

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Arg.... digitale televisie aangevraagd. Netjes binnen gekomen. Direct 2 maanden gratis sport1 en film1 aangevraagd. Zodra dat binnen was direct weer opzeggen (anders zit je er een jaar aanvast) Hebben ze vrijdag niet alleen film1 en sport1 afgesloten, maar meteen het hele digitale gedeelte...

Bel je op, controleren ze het.. ja idd meneer onze fout we zetten het terug. Is binnen 24 uur geregeld maar vaak al met 5 minuten. Afin, na 5 minuten niets, kan gebeuren. Na 26 uur nogsteeds niet.. bel je weer "Ja klopt meneer staat hier dat het vanacht ingezet is en dat het al 26 uur open staat. Vanavond bij het eten zou u gewoon weer digitaal kunnen kijken". Maandag ochtend (das alweer 48 uur later)... nog steeds geen digitale TV :( ...... gaat toch niet helemaal goed dat opnieuw aansluiten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanmorgen nog even op de tmf awards gestemd toen ik op tmf party was afgestemd. Niet om dat ik er iets mee heb, het grootste deel van de artiesten zegt me weinig maar die stem-optie biedt wel uitkomst.. misschien kunnen we er in de toekomst gebruik van maken met gemeenteraadsverkiezingen e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey er is nu voetbal op de BBC maar er zijn twee zwarte balkjes aan de linker en rechterkant, is er iets stuk of zo? Moet ik de UPC Helpdesk mailen/bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:10:
hey er is nu voetbal op de BBC maar er zijn twee zwarte balkjes aan de linker en rechterkant, is er iets stuk of zo? Moet ik de UPC Helpdesk mailen/bellen?
Er is niets stuk. De rest van de kanalen doen het toch nog goed? Als je goed kijkt zie je dat dit een uitzending is van BBC Sport Scotland. Ik denk dat die niet in een breedbeeld formaat uitzenden of dat ergens het beeld niet wordt omgezet. Zie je wel vaker bij BBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
synthdood schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 10:51:
[...]

RGB sluit je toch alleen aan op die Rode Groen en Blauwe aansluiting?
En niet over scart? (hoewel ik bij mijn LCD TV wel een een SCART aansluiting heb gezien met de naam RGB ... is dat dus de zelfde kwaliteit als de echte 3 RGB kabels? Want zo showen ze bij de mediamarkt HDTV :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Wat jij bedoelt met die drie aparte stekkers is component (YUV). In principe is een RGB signaal net iets beter zelfs dan component, maar een DVD wordt in YUV opgeslagen. Door je DVD-speler via component aan te sluiten worden onnodige conversieslagen voorkomen.

http://www.tvcables.co.uk.../componentvideocable.html

En ja, bijna alle apparaten zijn tegenwoordig in staat om RGB-signalen te versturen en ontvangen over een SCART-aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En ja, bijna alle apparaten zijn tegenwoordig in staat om RGB-signalen te versturen en ontvangen over een SCART-aansluiting.
Hoezo "tegenwoordig" :?

SCART is juist ontworpen om RGB signalen te vervoeren. Het is een recente afwijking dat er ook dingen als S-Video overheen geleid worden - die afwijkingen leiden juist tot compatibility issues :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Met "tegenwoordig" bedoelde ik dat de apparaten vroegah bijna alleen maar met composiet werkten. RGB was nog niet zo veel voorkomend bij TV's, videorecorders etc. Wel bij computers trouwens. De monitor bij een Amiga bijvoorbeeld was over het algemeen gewoon een TV zonder tuner en met RGB ingangen. Maar misschien begin ik oud te worden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens mij ben ik ook vrij oud en herinner ik me toch echt dat de originele SCART-standaard uit 1978 al RGB op pins 7, 11 en 15 specifieerde. Kortom SCART = RGB, al sinds eerste begin. Er is nooit een SCART-standaard geweest zonder RGB. Dat is wat ik bedoel :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
mvdklip schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:30:
Wat jij bedoelt met die drie aparte stekkers is component (YUV). In principe is een RGB signaal net iets beter zelfs dan component, maar een DVD wordt in YUV opgeslagen. Door je DVD-speler via component aan te sluiten worden onnodige conversieslagen voorkomen.
TV schermen's zijn alleen weer RGB, dus die YUV-RGB conversieslag zit er hoe dan ook in. Ofwel de DVD speler doet het alsje SCART gebruikt, ofwel de TV doet het als je YUV component gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
dion_b schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:34:
Volgens mij ben ik ook vrij oud en herinner ik me toch echt dat de originele SCART-standaard uit 1978 al RGB op pins 7, 11 en 15 specifieerde. Kortom SCART = RGB, al sinds eerste begin. Er is nooit een SCART-standaard geweest zonder RGB. Dat is wat ik bedoel :z
Dus als ik een verloopje koop van SCART Naar die 3 RGB tulipjes en ik sluit die aan op m'n 3 RGB tulipjes op m'n tv is de beeldkwaliteit precies het zelfde als ik gewoon de scart kabel vanaf de upc box zou gebruiken naar de scart aansluiting op m'n lcdtv? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Roberto schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:12:
[...]

Dus als ik een verloopje koop van SCART Naar die 3 RGB tulipjes en ik sluit die aan op m'n 3 RGB tulipjes op m'n tv is de beeldkwaliteit precies het zelfde als ik gewoon de scart kabel vanaf de upc box zou gebruiken naar de scart aansluiting op m'n lcdtv? :)
Niet precies, wel bij benadering. Je moet twee dingen uit elkaar houden:

1) kleurdiepte
2) signaalscherpte

Het voordeel van RGB tov S-Video of (vooral) composite is de betere kleurdiepte (want bij benadering 1.5x meer bandbreedte voor kleur dan S-Video en 3x meer dan Composite). Die verbetering heb je of je RGB signalen nu via SCART of 3 losse connectoren aansluit.

Tweede punt is signaalscherpte. Maximale signaalscherpte bereik je door zo goed mogelijke kabels en connectoren te gebruiken, zo min mogelijk verloopstukken en zo kort mogelijke en zo goed mogelijk afgeschermde kabels te nemen. Die hele hype voor gouden connectoren e.d. is nogal overkill, maar teveel verloopstukken zijn altijd slecht. Ook moet je onthouden dat het signaal nooit beter wordt dan de slechtste schakel toelaat. Een mediabox heeft een SCART uitgang, dus het is vrij onzinnig om in een dure SCART->componentkabel te investeren en het is zelfs contraproductief om een SCART->componentverloop te nemen en daar je SCARTkabel op aan te sluiten. Gewoon zorgen voor een goede SCARTkabel en je hebt optimale kwaliteit :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Roberto schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:12:
[...]

Nee dat gaat niet, zoals hierboven al gezegd is die rood, groen en blauwe tulp geen RGB, maar component, een heel ander type signaal. De UPC box ondersteunt (helaas) geen component, maar RGB over scart. De beste aansluiting is dus de scart-aansluiting.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

lekker on-topic...

weet iemand iets van de film strategie van on-demand? van mij mogen ze hem uitbreiden en vaker verversen... wellicht ook aankondigingen doen voor toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 12-09 19:28
Zijn ze wel druk mee bezig, bedoeling is dat er iets van 150 films in komen te zitten, wanneer dit echter zover is... hoop ook dat ze gelijk uitzending gemist hierin meenemen.

[ Voor 19% gewijzigd door man-o-script op 12-10-2006 18:32 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:51

OMX2000

By any means necessary...

Freak187 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:10:
Menu --> instellingen --> Zenders zoeken (?) --> handmatig zoeken --> en dan nog een keer op "ok" op je afstandsbediening drukken, dan krijg je 2 balken te zien. Signaalsterkte en kwaliteit.

Maar bij mij is die 5% signaalkwaliteit alleen te zien bij NASN en discovery. Andere kanalen zijn wel haarscherp en vloeiend. Net nu de MLB play-offs er zijn begint NASN te storen... :X
Ik heb daar ook erg veel problemen mee. Ook eurosport 2 heeft er vaak last van.
Ben je fijn aan het kijken begint het beeld opeens te 'haperen' heel vreemd kijken alsof je naar slowmotion zit te kijken maar dan real-time.

Even naar een ander kanaal zappen en weer terug komen lost het tijdelijk op maar daarna gaat het snel weer bergafwaarts.
Krijgen deze kanalen niet genoeg bandbreedte ofzo?

wordt ten minste nog eens andere sport uitgezonden dan alleen maar dat eeuwige voetbal of wielrennen, maar zo kijken is niet echt prettig.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.