UPC Digital TV - Deel 3

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste
Acties:
  • 63.781 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:42
Eindelijk meer nieuws over de DVR:
UPC Nederland start binnenkort met Digitale Video Recorder

UPC is van plan vanaf eind november met een Digitale Video Recorder (DVR)te komen, die haar klanten naast de UPC MediaBox zal worden aangeboden. De DVR is een digitale decoder met daarin een harde schijf. Hiermee kan de klant zelf bepalen wat hij wanneer op zijn televisiescherm wil zien.
Met de DVR ontvangt de consument interactieve digitale televisie én kan hij programma's opnemen. De harde schijf biedt ruimte voor minstens 65 uur aan programma's en films. Daarnaast geeft het de klant ook de mogelijkheid om live televisie te pauzeren. De DVR neemt namelijk continu 2,5 uur op van het kanaal dat je op dat moment aan het kijken bent. Zo wordt het bijvoorbeeld mogelijk om tijdens het kijken naar voetbal toch nog even dat ene mooie doelpunt te herhalen (en om daarna rustig de wedstrijd verder te kijken, zonder een minuut te hoeven missen). Ook kan de kijker rustig zijn favoriete programma verder afkijken nadat hij halverwege dat ene belangrijke telefoontje beantwoord heeft.
Maandelijks betaalt de klant 9,99 euro voor de DVR. Daarnaast heeft de klant een abonnement voor digitale televisie van UPC voor 2,16 euro. De DVR heeft eenmalige activeringskosten van 29,99 euro. Voor de standaard digitale decoder (de UPC MediaBox) bestaat er geen maandelijkse bijdrage boven op de maandelijkse abonnementskosten van 2,16 euro. De DVR blijft, net als de standaard digitale decoder, eigendom van UPC, en kan met regelmatige software updates onderhouden worden.
De introductie van de DVR past binnen het streven van UPC om te komen tot een snelle digitalisering van televisie in Nederland, met een grote verscheidenheid aan nieuwe producten en diensten.
Ruim 425.000 klanten van UPC hebben al voor digitale televisie gekozen, en dit aantal neemt gestaag toe. Een deel van de klanten heeft dit gedaan na de UPC MediaBox zes maanden gratis op proef te hebben gehad.
UPC blijft het aanbod verder verbeteren en verfijnen. Na overleg met de Consumentenbond en het Ministerie van Economische Zaken zal onder meer de communicatie verder uitgebreid worden, onder andere door een elektronische pop-up schermen te vertonen bij ingebruikname van de digitale decoder, vergelijkbaar met de licenties van computer softwareprogramma's. Ook op deze wijze zal aan het einde van de proefperiode de klant expliciet om bevestiging gevraagd worden of zij gebruik wil blijven maken van de digitale televisie van UPC. UPC Nederland blijft ook de komende maanden in dialoog met alle partijen om de introductie van digitale televisie zo soepel en eenvoudig mogelijk te laten verlopen.

Bron

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
man-o-script schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:08:
Eindelijk meer nieuws over de DVR:
[...]
Maandelijks betaalt de klant 9,99 euro voor de DVR
[...]
Dat was natuurlijk al bekend, maar na hoeveel tijd ben je dan klaar met afbetalen? Ik neem aan dat de termijn ongeveer 2~4 jaar zal zijn? (PVR's in de winkel kosten gemiddeld zo tussen de 250 ~ 500).

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Inderdaad want als je dit altijd moet ophoesten is het natuurlijk gekkenwerk dat is logisch.

Ik blijf gewoon bij mijn HD/DVD recorder. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Jammer dat je 'em niet gewoon kunt aanschaffen. Dat huren schiet niet op :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Yohan schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:45:
Jammer dat je 'em niet gewoon kunt aanschaffen. Dat huren schiet niet op :P
Als je gewoon zelf je eigen apparatuur kon kopen dan had je dit hele gedoe ook niet gehad. :(

Wat zijn de volgende stappen? Het analoge signaal afschaffen zodat je wel dit ding -moet- huren wil je kunnen opnemen?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
9,99 per maand, vind ik veel te veel geld voor een apparaat wat toch niet van jezelf wordt.
Dus ik ben bang dat ik hem ga overslaan.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

flowerp schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:31:
[...]

Als je gewoon zelf je eigen apparatuur kon kopen dan had je dit hele gedoe ook niet gehad. :(

Wat zijn de volgende stappen? Het analoge signaal afschaffen zodat je wel dit ding -moet- huren wil je kunnen opnemen?
Euh, sinds wanneer kon je het signaal wat uit een gewone mediabox komt niet opnemen :?

Analoge signaal gaat er vroeg of laat sowieso aan (al is dat meer een politieke kwestie dan dat de kabelaars het mogen zelf bepalen) - maar het signaal wat uit je mediabox komt is natuurlijk gewoon een analoog RGB signaal. Die kun je prima opnemen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik vraag me af in hoeverre dit 'mag'. Kijk, dat UPC zijn eigen apparatuur ontwikkelt, en dat je die als enige apparatuur kunt gebruiken op hun netwerk, ok. Daar betaal je dan ook nog eens niets extra voor, dus dat is helemaal mooi, op die 2 euro voor digitale TV na dan.

Maar nu moet je voor de DVR per maand 10 euro gaan betalen. Vooralsnog ziet het ernaar uit dat daar geen einde aan komt, dus je betaalt over vijf jaar ook nog steeds die 10 euro per maand. Enige voordeel is waarschijnlijk dat UPC het apparaat vervangt mocht het stuk gaan.

Maar, je kunt niet even naar de winkel en een ander apparaat kopen, zodat je niet die eindeloze maandelijkse betalingen hebt. Je kunt ook het apparaat niet aanschaffen van UPC. Vreemd dat die keuze niet geboden wordt eigenlijk: per maand 10 euro, of eenmalige aanschaf van 250 euro of zoiets (geen idee wat een digitale TV decoder met PVR mag kosten tegenwoordig).
dion_b schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:48:
[...]

Euh, sinds wanneer kon je het signaal wat uit een gewone mediabox komt niet opnemen :?
Nou, je kunt er vast wel een eigen recorder aanhangen middels scart. Maar kun je dan ook de TV uitzending op pauze zetten? En programma's instellen voor opname direct vanuit de EPG van de UPC box? Volgens mij niet.

[ Voor 18% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 18-10-2006 11:41 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:36:
[...]

Nou, je kunt er vast wel een eigen recorder aanhangen middels scart. Maar kun je dan ook de TV uitzending op pauze zetten?
Dat valt nogal onder standaardfunctionaliteit van die dingen :z
En programma's instellen voor opname direct vanuit de EPG van de UPC box? Volgens mij niet.
Nee. Vergeet alleen niet dat de mediabox in beginsel gewoon een tuner is. Kun je je losse harddiskrecorder instellen vanuit het tunermenu van je TV? Nee, ook niet. Dat moet dus gewoon in je harddiskrecorder ingesteld worden - en die heeft het makkelijk want hij krijgt maar één feed.

Ik erger me ook mateloos aan het niet kunnen aansluiten van eigen decoderhardware, maar dit staat daar gewoon los van...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zie liever een dual tuner box, kun je tenminste digitaal opnemen en kijken tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Exocet schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:22:
Ik zie liever een dual tuner box, kun je tenminste digitaal opnemen en kijken tegelijk.
Moeten de mediaboxen, buiten de tweede tuner, wel veranderen. Want anders kun je helemaal niets digitaal. Dan wordt het analoog kijken alsmede analoog opnemen...

(en toch zegt upc het over digitale tv te hebben.... terwijl we gewoon een analoog scart-signaal krijgen voorgeschoteld.... als er nou bijvoorbeeld ook nog (progressive)component aanwezig was... da's ook niet digitaal natuurlijk, maar wel een aanzienlijke verbetering tov scart... hoewel ik me afvraag of dat met de huidige kwaliteit van de zenders wel zichtbaar is... want dvd-kwaliteit wordt bij lange na niet gehaald door de scart-uitgang van de mediabox. Een beetje een dvd via progressive component is meer dan aanzienlijk beter....)

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Exocet schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:22:
De DVR box bevat toch een TwinTuner?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:48:
[...]

De DVR box bevat toch een TwinTuner?
Ja maar die kost weer 10 euro per maand

Geef mij maar een gewone twintuner
Dat maakt het ook gelijk mogelijk om bijv. boven naar een andere zender te kijken als benede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:48:
[...]

Grapjas! :(

Dat is natuurlijk wel een downgraded signaal. Je gaat dan effectief van dignaal naar analoog, en dan in je recorder weer van analoog naar digitaal. Dat zijn 2 onnodige conversies die de beeldkwaliteit niet ten goede zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:34:
[...]

Grapjas! :(

Dat is natuurlijk wel een downgraded signaal. Je gaat dan effectief van dignaal naar analoog, en dan in je recorder weer van analoog naar digitaal. Dat zijn 2 onnodige conversies die de beeldkwaliteit niet ten goede zullen komen.
Ik denk niet dat dat met het blote oog te zien is. Tenslotte wordt het digitale signaal van de Mediabox ook omgezet naar een analoog SCART-signaal richting je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:36:
[...]

Ik denk niet dat dat met het blote oog te zien is. Tenslotte wordt het digitale signaal van de Mediabox ook omgezet naar een analoog SCART-signaal richting je TV.
De PVR heeft toch wel een digitale uitgang (HDMI of DVI) ?

Veel recorders hebben trouwens ook weer alleen een SCART uitgang, zodat je dan maar met liefst 3 conversies zit, heb je een LCD TV, dan mag je zelfs van 4 conversies genieten:

(media box intern) digitaal -> analoog ( scart uitgang mediabox)
(scart ingang recorder) analoog -> digitaal (recorder intern)
(recorder intern) digitaal -> analoog ( scart uitgang recorder)
(scart ingang TV) analoog -> digitaal ( lcd tv intern)

Nu zijn feitelijk alleen de eerste 2 de schuld van UPC, maar dit is dus wel een setup die zo'n knakker van UPC me in de service winkel probeerde aan te raden. 8)7

Behalve de analoog <-> digitaal conversies vergeet je overigens NOG een conversie die wel degelijk voor merkbare kwaliteits verlies zorgt: de her-comprimering.

De media box decomprimeert het beeld natuurlijk ook nog, wat tot (nog) niet zichtbare artifacten lijdt (met een analyzer kun je deze wel zo aantonen). Als je echter een dergelijk signaal weer overnieuw gaat comprimeren (en dan later weer decomprimeren) dan versterkt dan best wel. Je kunt dit eenvoudig op je eigen PC uit testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
werd net opgebeld door UPC.
ik kwam in aanmerking om de PVR uit te proberen... (had me op de site ingeschreven)
ware het niet, dat ik een paar weken geleden al upc digital gehaald had :(
* DarkChylde wilde dat ie een paar weken gewacht had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:49

JvdM

<---->

Ik krijg sinds gisteravond mijn mediabox niet meer aan de praat, hij blijft maar op stand-by staan. Ik heb hem al 10 minuten van het stroom gehaald, maar hij geeft geen kick. ook niet het beginscherm van de installatie of iets dergelijks. Heb er gister gewoon nog tv mee kunnen kijken :|

Iemand hier een oplossing voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

JvdM schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:25:
Ik krijg sinds gisteravond mijn mediabox niet meer aan de praat, hij blijft maar op stand-by staan. Ik heb hem al 10 minuten van het stroom gehaald, maar hij geeft geen kick. ook niet het beginscherm van de installatie of iets dergelijks. Heb er gister gewoon nog tv mee kunnen kijken :|

Iemand hier een oplossing voor? :)
Probeer eens de stekker eruit te trekken, dan "Menu" op de afstandsbediening te drukken en ingedrukt te houden terwijl je de stekker er weer in steekt. Na een paar seconden krijg je dan de installatiescherm weer te zien. Redelijke kans dat dat doorlopen het oplost. Lukt dat niet, probeer dan even een software download (stekker eruit, pijl naar links op mediabox zelf ingedrukt houden terwijl je stekker erin doet), daarna nog een keer met Menu de installatiescherm te voorschijn halen en dan nog een reset.

Vrij vertaald: geef die mediabox een teringschop waar hij hopelijk wel van wakker wordt :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
Digitale TV ligt er hier afgelopen dagen elke middag helemaal uit (zwart beeld) en 's avonds is het weer één en al blokken en haperend geluid. Bij de buren aan beide kanten en aan de overkant van de straat + een straat verder en terug, dezelfde problemen. Erg vreemd allemaal. Volgens UPC, ligt het aan de interne bekabeling, maar dat lijkt me sterk aangezien het probleem zich tegelijkertijd voordoet op de diverse adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

same shit here. sinds vorige week vallen sommige zenders op zwart (bv sport 1 tijdens barca-Chelsea :( ). Hij loopt ook geregeld vast. Is er weer een software-update geweest ofzo?

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Il Ljama schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:51:
same shit here. sinds vorige week vallen sommige zenders op zwart (bv sport 1 tijdens barca-Chelsea :( ). Hij loopt ook geregeld vast. Is er weer een software-update geweest ofzo?
Ik heb dergelijk problemen alleen als ik de zap-knop ingedrukt blijf houden.
Als dan een tiental zenders voorbij flitsen. (alleen de infobakjes dan, want het beeld kan die snelheid niet bijhouden...) dan kan ik ervan uitgaan dat het beeld zwart blijft. De infobalkjes werken nog wel.
Resetten is dan de enige oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb vandaag mijn box ontvangen. Nieuwe verpakking? Heb geïnstalleerd en werkte meteen. Liep wel vast na 40 zenders zappen :) Beeld is wel strakker geworden op mijn 55cm tv.

Signaal is 100% volgens test. Scheelt denk ik dat ik in een nieuwbouwwijk zit.

[ Voor 18% gewijzigd door PcDealer op 20-10-2006 16:14 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:49

JvdM

<---->

dion_b schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:50:
[...]
Lukt dat niet, probeer dan even een software download (stekker eruit, pijl naar links op mediabox zelf ingedrukt houden terwijl je stekker erin doet), daarna nog een keer met Menu de installatiescherm te voorschijn halen en dan nog een reset.

Vrij vertaald: geef die mediabox een teringschop waar hij hopelijk wel van wakker wordt :P
Tnx, die software download heeft geholpen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PcDealer schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:13:

Signaal is 100% volgens test. Scheelt denk ik dat ik in een nieuwbouwwijk zit.
Meerhoven ?

[ Voor 3% gewijzigd door Exocet op 20-10-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Nee, andere kant van de grens.

* PcDealer kijkt naar profiel en geeft het een update. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Bij mij is m'n UPC box ermee gestopt vanavond, krijg hem niet meer uit standby. Software update helpt niet en ook menu ingedrukt houden doet niets. Volgende week pas kan er monteur langskomen helaas :/ Maar ik mag niet klagen, is nog steeds gratis allemaal gelukkig :p

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:00

TommyGun

Stik er maar in!

Wel schandalig dat er zo weinig zenders gratis zijn. Omroep brabant bijv, is ook niet meer standaard gratis. (Zo met al die regio zenders. Analoog kun je ze wel bekijken >_>)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

man-o-script schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:28:
Bij mij is m'n UPC box ermee gestopt vanavond, krijg hem niet meer uit standby. Software update helpt niet en ook menu ingedrukt houden doet niets. Volgende week pas kan er monteur langskomen helaas :/ Maar ik mag niet klagen, is nog steeds gratis allemaal gelukkig :p
Het was zaterdag dat je dit schreef. Dus komende week een monteur lijkt mij vrij normaal.

Sinds ik hem heb is ie tweemaal vastgelopen. Na enige tijd ging ie vanzelf uit blijkbaar en toen kon ie ook weer meteen aan. Aan de ventilatie kan het w.m.b. niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
TommyGun schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:37:
Wel schandalig dat er zo weinig zenders gratis zijn. Omroep brabant bijv, is ook niet meer standaard gratis. (Zo met al die regio zenders. Analoog kun je ze wel bekijken >_>)
Er is geen enkele zender gratis hoor :P.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
- Stekker eruit
- De Menu-knop ingedrukt houden, stekker er weer in (Menu-knop nog steeds ingedrukt houden)

Gebeurt er nog steeds niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Denizz schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:11:
[...]

Er is geen enkele zender gratis hoor :P.
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anders lees je even een paar posts naar boven...
dion_b in "UPC Digital TV - Deel 3"

Met als resultaat:
JvdM in "UPC Digital TV - Deel 3"

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:30

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Mocht dat niet helpen, kun je ook nog eens proberen de box te resetten (stroom eraf, stroom erop) gewoon laten starten tot t rode lampje brand en dan op de menu-knop drukken. Hij moet dan beeld gaan geven, het rode lampje zal waarschijnlijk blijven branden, maar je hoort een installatiescherm te krijgen. Deze proberen te doorlopen.
Werkt niet altijd gelijk de 1e keer, wellicht een aantal maal proberen. Werkt nagenoeg altijd.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@ hierboven, of niet. Bij mij moest de box vervangen worden dus kan bij hem net zo goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Mbt het stand-by probleem heb ik't iig nog niet meegemaakt dat t niet ging werken. Je moet alleen niet na 2x proberen opgeven.
Heb't dus echt alleen over het probleem dat een mediabox niet uit stand-by komt.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Misschien een open deur, maar kan het zijn dat de batterijen van je afstandsbediening leeg zijn? :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Had al die dingen al geprobeerd inderdaad, gewoon stroom eraf, opstarten met firmware update, opstarten met menu-knop voor de reset, maar hielp allemaal niets. Toen UPC maar gebeld en die kwamen met precies dezelfde dingen aanzetten. Aan de telefoon nogmaals gedaan, maar hielp wederom niets. Gisteravond voor de grap nogmaals geprobeerd en toen werkte het ineens wel, zal die monteur dan dus maar weer netjes afbellen. Vreemd dat het niet gewoon in 1x werkt en dat ze niet precies weten waar het aan ligt, maarja ik ben er weer vanaf (voorlopig). :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Mocht iemand vanavond blokkerig beeld op 4, 5 en 7 zijn opgevallen: dit was ook analoog het geval. Oorzaak was een probleem met de satellietverbinding met Luxemburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Yohan schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 00:10:
Mocht iemand vanavond blokkerig beeld op 4, 5 en 7 zijn opgevallen: dit was ook analoog het geval. Oorzaak was een probleem met de satellietverbinding met Luxemburg.
Ik had via de Mediabox iets beter beeld. Waarschijnlijk omdat tijdens de tijd dat er wel verbinding was het beeld reeds gebufferd verzonden werd en bij analoog het gewoon wegviel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Inderdaad, digitaal was beter dan analoog :) Talpa lag er eerder die avond op analoog ook uit, digitaal deed 'ie het gewoon.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
Misschien al bekend maar UPC blijkt wat te verbeteren :
(onderstaande is de UPC nieuwsbrief die ik vandaag kreeg)

De belangrijkste verbetering aan UPC MediaBox:

* Verbeterde beeldkwaliteit
* Geen onverwachte herstarts
* (resets) meer Sneller zappen
* Sneller starten van uw UPC TV Guide
* De UPC TV Guide nog overzichtelijker
* Nu 7 nieuwe zenders
(kijk op www.upc.nl/nieuws)

Alleen die 7 nieuwe zenders kan ik daar niet vinden :)

[ Voor 6% gewijzigd door kevertje1977 op 24-10-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

kevertje1977 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 18:55:
Misschien al bekend maar UPC blijkt wat te verbeteren :
(onderstaande is de UPC nieuwsbrief die ik vandaag kreeg)

De belangrijkste verbetering aan UPC MediaBox:

* Verbeterde beeldkwaliteit
* Geen onverwachte herstarts
* (resets) meer Sneller zappen
* Sneller starten van uw UPC TV Guide
* De UPC TV Guide nog overzichtelijker
* Nu 7 nieuwe zenders
(kijk op www.upc.nl/nieuws)

Alleen die 7 nieuwe zenders kan ik daar niet vinden :)
Ik kon ze al wel ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
Ik zie ze nu ook. Jammer van VH1... Dat vermelden ze er even niet bij in de nieuwsbrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

kevertje1977 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:33:
Ik zie ze nu ook. Jammer van VH1... Dat vermelden ze er even niet bij in de nieuwsbrief.
Wat bedoel je? Bij mij zit ie op ch606.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Een interesante ontwikkeling waarover bericht wordt op de FP:

nieuws: Tweede Kamer wil concurrentie op kabelnetwerken

Met name de onderstaande quote is interesant:
De scheiding tussen netwerk en diensten moet volgens de motie zelfs een verbod op koppelverkoop van netwerk en diensten inhouden.
Mischien dat mijn brieven aan de 2de kamer dan toch nog geholpen hebben. Hopelijk betekent dit dan ook dat UPC binnenkort haar belachelijke koppeling van abonnement en mediabox zal moeten staken. Dan kunnen we eindelijk gewoon zelf een decoder in de winkel kopen of gewoon een TV en HDD recorder kopen die direct een digitale tuner hebben.

Andere mooie quote:
In Engeland en Duitsland wordt meer aan de standaarden gehouden en kun je in de winkel een TV met ingebouwde digitale tuner kopen die, na het invoegen van een smart card, gewoon werkt.
Het is dus UPC die bewust het bovenstaande gemak tegenhoudt, Als het in Engeland en Duitsland wel gewoon kan, waarom moet UPC dan weer extra gaan encrypten? Elke keer komt er weer zo'n UPC medewerker met een ander excuus, maar hout snijdt het nooit. Wat de consument met argumenten niet voor elkaar krijgt bij dit bedrijf, kan de overheid hopelijk met harde hand wel bereiken.

[ Voor 28% gewijzigd door flowerp op 24-10-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flowerp schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:18:
Een interesante ontwikkeling waarover bericht wordt op de FP:

nieuws: Tweede Kamer wil concurrentie op kabelnetwerken

Met name de onderstaande quote is interesant:
[...]
Mischien dat mijn brieven aan de 2de kamer dan toch nog geholpen hebben. Hopelijk betekent dit dan ook dat UPC binnenkort haar belachelijke koppeling van abonnement en mediabox zal moeten staken. Dan kunnen we eindelijk gewoon zelf een decoder in de winkel kopen of gewoon een TV en HDD recorder kopen die direct een digitale tuner hebben.

Andere mooie quote:

[...]

Het is dus UPC die bewust het bovenstaande gemak tegenhoudt, Als het in Engeland en Duitsland wel gewoon kan, waarom moet UPC dan weer extra gaan encrypten? Elke keer komt er weer zo'n UPC medewerker met een ander excuus, maar hout snijdt het nooit. Wat de consument met argumenten niet voor elkaar krijgt bij dit bedrijf, kan de overheid hopelijk met harde hand wel bereiken.
Ja, het is een lekker bedrijf daar. De beurskoers stond ooit op 90 euro en is voor 0,01 euro van de beurs gehaald. Het gaat ze alleen maar om geld verdienen met monopolistische trekjes. Zodra er een concurrent is op de kabel stap ik over, ook al is die 10 keer zo duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:28:
[...]

[...] ook al is die 10 keer zo duur!
Tuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik vraag me af waarom hij nog steeds klant bent bij UPC als het zó erg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:23:
[...]

Ik vraag me af waarom hij nog steeds klant bent bij UPC als het zó erg is.
ik wil graag digitale tv hebben. Helaas mag ik geen schotel hebben van mijn gemeenteraad. Digitenne is geen kwaliteit. Ben dus aan de KabelGoden overgeleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Zie ook deze post :)
En verder... Mine, Tele2... ?

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:43:
[...]

ik wil graag digitale tv hebben. Helaas mag ik geen schotel hebben van mijn gemeenteraad. Digitenne is geen kwaliteit. Ben dus aan de KabelGoden overgeleverd...
Dat mag de gemeenteraad niet doen, ze zijn dan in strijd met de EU :).

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Denizz schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:47:
[...]

Dat mag de gemeenteraad niet doen, ze zijn dan in strijd met de EU :).
Ik ben bang dat het wel mag wanneer bij aanvang van de woning dit reeds kenbaar was...
Als het in het contract oid staat vermeld waaronder jou handtekening staat, heb je volgens mij verdomd weinig aan te vechten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
bij mij is t ook verboden door de verhuurder, niet door de gemeente (woon in rotterdam, zeker bang voor teveel al jazeera-schotels)

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ik begrijp dat medio November UPC (eindelijk) met de DVR komt......
Is er eigenlijk al bekend of weet iemand dit (toevallig) welk merk & type het is/gaat worden?
Ik las dat hij van Thomson komt, toch? Maar een type nr heb ik nog niet kunnen vinden.....

En: gaat deze box eindelijk ook s-video_uit ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

kaajee schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:06:
En: gaat deze box eindelijk ook s-video_uit ondersteunen?
Of, belangrijker nog, (althans voor mij dan... :P ) ook progressive component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
De DVR krijgt dezelfde aansluitingen als de standaard Mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Yohan schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:36:
De DVR krijgt dezelfde aansluitingen als de standaard Mediabox.
HiiieHa!!! Lang leve de digitale revolutie en vooruitgang!!!

We gaan een Digitale Video Recorder massaal op de markt zetten en je kunt hem alleen maar (beperkt) analoog aansluiten op je scherm!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
S-VID is ook analoog hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:43:
[...]

Mijn buurman heeft de schotel op de grond in de tuin. Geen vogel die er naar kraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kun je de premium channels van de Mediabox opnemen? Mijn buurvrouw heeft een raar probleem namelijk. Zolang haar TV aan staat kan ze gewoon programma's van de Mediabox opnemen, maar zodra ze de TV uit zet (Mediabox blijft uiteraard aan) krijgt ze alleen geluid, geen beeld. Alle kabels zitten goed en wisselen van SCART op de video maakt niet uit.

Het is een vrij recente Philips VCR/DVD combinatie, ik kan me voorstellen dat die zichzelf op zwart gooit als ie een Macrovision signaal ziet. Waaorm het met de TV aan dan wel werkt weet ik niet, maar het kan goed zijn dat ze dan gewoon van de uitgang van de TV opneemt (heb dat namelijk zelf niet gezien).

Kabels zitten als volgt:

Mediabox Scart 1 -> TV Scart 1
Mediabox Scart 2 -> VCR Scart 1
VCR Scart 2 -> TV Scart 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
dan geeft de tv meer prioriteit aan scart 2 dan scart 1, en pakt dus het signaal van de vcr, denk ik.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bigs schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:32:
Kun je de premium channels van de Mediabox opnemen? Mijn buurvrouw heeft een raar probleem namelijk. Zolang haar TV aan staat kan ze gewoon programma's van de Mediabox opnemen, maar zodra ze de TV uit zet (Mediabox blijft uiteraard aan) krijgt ze alleen geluid, geen beeld. Alle kabels zitten goed en wisselen van SCART op de video maakt niet uit.

Het is een vrij recente Philips VCR/DVD combinatie, ik kan me voorstellen dat die zichzelf op zwart gooit als ie een Macrovision signaal ziet. Waaorm het met de TV aan dan wel werkt weet ik niet, maar het kan goed zijn dat ze dan gewoon van de uitgang van de TV opneemt (heb dat namelijk zelf niet gezien).

Kabels zitten als volgt:

Mediabox Scart 1 -> TV Scart 1
Mediabox Scart 2 -> VCR Scart 1
VCR Scart 2 -> TV Scart 2
En coaxkabels anders inpluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:45:
[...]

HiiieHa!!! Lang leve de digitale revolutie en vooruitgang!!!

We gaan een Digitale Video Recorder massaal op de markt zetten en je kunt hem alleen maar (beperkt) analoog aansluiten op je scherm!!!
Inderdaad. Leuk he, als je kabelboer bepaalt welke apparatuur jij mag kopen! :(

Als dat kamer voorstel wat op de frontpage stond doorgaat dan hoop ik echt dat deze achterlijke koppelverkoop onmiddelijk verboden wordt! Uiteindelijk moet er toch IETS gebeuren. Deze praktijken zijn gewoon zo schofterig. Is het niet de consument die steen en been gaat klagen, dan zal de detail handel dat wel doen. Wat voor zin heeft het nog voor een winkel als Media Market om een Digitale Video Recorder te gaan verkopen als deze achter zo'n super onhandige decoder moet!????

Mensen moeten dan wel naar UPC als ze willen opnemen en die bied zeggen en schrijven 1 model. HUN model.

Niks keus.

Het UPC model kopen of stikken.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sjah zo snap ik ook niet dat Digitenne NED1,2,3 nog steeds gecodeerd uit mag zenden. De smartcard kost dan (vrijwel) niets, het beperkt toch de hardware die mensen kunnen gebruiken terwijl dat met het analoge signaal niet zo was (NED123 worden niet meer analoog in de ether uitgezonden, maar alleen nog digitaal). Digitenne mag dit omdat het volgens hun de dienstverlening of kwaliteit of iets verbetert. Nou geloof ik daar zoiezo al niks van, maar wat ik gewoon vervelend vind is dat ik nu niet met zo'n compact USB stickje van Elgato DVB-T kan ontvangen op mijn Mac :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Hey,

Ik wil een van deze dagen een 'UPC Digital TV premium channel pack' bestellen. Alleen is het onduidelijk wat de overige kosten zijn. Bijv. ik neem een BabyTV zender die 5 euro per maand kost. Wat zijn dan de overige kosten?

Ik wil alleen een paar extra zenders bestellen maar verder wil ik mijn huidige zenders analoog hebben. Waarom digitaal als ik nu analoog heb.

[ Voor 23% gewijzigd door MrJames op 26-10-2006 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

MrJames schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 09:22:
Hey,

Ik wil een van deze dagen een 'UPC Digital TV premium channel pack' bestellen. Alleen is het onduidelijk wat de overige kosten zijn. Bijv. ik neem een BabyTV zender die 5 euro per maand kost. Wat zijn dan de overige kosten?

Ik wil alleen een paar extra zenders bestellen maar verder wil ik mijn huidige zenders analoog hebben. Waarom digitaal als ik nu analoog heb.
Kosten CATV abbo+DTV Basis Pack (max EUR 2,16)+Extra Channel Pack (EUR 2,00)+extra zenders (Baby TV EUR 5,00).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
[...]
Waarom een auto als je een fiets hebt? :p Heb al in tijden geen analoog beeld meer gezien :+
Maar het Extra Channel Pack kun je enkel als pakket bestellen voor een vaste prijs, de overige (duurdere zenders) zijn los verkrijgbaar :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

PcDealer schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:21:
[...]

Kosten CATV abbo+DTV Basis Pack (max EUR 2,16)+Extra Channel Pack (EUR 2,00)+extra zenders (Baby TV EUR 5,00).
Goedkoop noem ik het niet meer.

DTV Basis Pack (max EUR 2,16) na 6 maanden 17,99
* De eerste 6 maanden betaalt u uw huidige tarief voor Kabel TV (dit kan verschillen per gemeente). Na deze 6 maanden betaalt u voor Kabel TV en het UPC Digital TV pack in totaal € 17,99 per maand (dit geldt voor alle gemeenten ). Bij uitbreiding met het UPC Digital TV extra channel pack betaalt u in totaal € 19,99 per maand. Alle prijzen zijn per maand en inclusief btw. Prijswijzigingen en/of drukfouten voorbehouden. U ontvangt de UPC MediaBox in bruikleen. Deze blijft eigendom van UPC Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MrJames schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:47:
[...]

Goedkoop noem ik het niet meer.

DTV Basis Pack (max EUR 2,16) na 6 maanden 17,99

[...]
Dat is dus EUR 17.99 incl je analoge CATV abonnement. Reden dat het zo raar lijkt is dat niet iedereen exact EUR 15.83 betaalt voor analoge TV. Na 6 maanden gaat wel iedereen die DTV heeft in totaal EUR 17.99 betalen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
man-o-script schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:45:
[...]
....
Waarom een auto als je een fiets hebt? :p Heb al in tijden geen analoog beeld meer gezien....
Huh? Hoe heb jij dat dan voor elkaar gekregen om een digitaal beeld te zien met een decoder die alleen maar analoge uitgangen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

dion_b schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:51:
[...]

Dat is dus EUR 17.99 incl je analoge CATV abonnement. Reden dat het zo raar lijkt is dat niet iedereen exact EUR 15.83 betaalt voor analoge TV. Na 6 maanden gaat wel iedereen die DTV heeft in totaal EUR 17.99 betalen.
Ik betaal per jaar ongeveer 170 euro voor de kabel. En als ik dan nog 17.99 erbij moet betalen kost dat me 400 euro per jaar ongeveer. Nou om dit te nemen moet je wel gestoord zijn. Of ik zit fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
kaajee schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:56:
[...]
Huh? Hoe heb jij dat dan voor elkaar gekregen om een digitaal beeld te zien met een decoder die alleen maar analoge uitgangen heeft?
Het beeld is digitaal, met een LCD scherm :P
MrJames schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:59:
[...]
Ik betaal per jaar ongeveer 170 euro voor de kabel. En als ik dan nog 17.99 erbij moet betalen kost dat me 400 euro per jaar ongeveer. Nou om dit te nemen moet je wel gestoord zijn. Of ik zit fout.
Totaal €17,99 hè? Nu betaal je ook al bijna €16, zie posts hierboven.

[ Voor 38% gewijzigd door man-o-script op 26-10-2006 11:09 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Hey,

Dan kost het je 5 euro per maand extra naast je analoge kanalen.
Na een half jaar moet je nog 2,16 betalen voor basispakket digitale tv, wat je sowieso moet hebben om gebruik te kunnen maken van de decoder.

Dus, situatie bij alleen analoog: 15,83
Situatie met BabyTV: 15,83 + 5,00
Situatie met BabyTV na 6 mnd: 15,83 + 2,16 (= 17,99) + 5,00

Hierbij houdt je je analoge zenders, maar tevens krijg je je analoge zenders ook digitaal binnen (+ nog wat extra zenders die in het basispakket digitale tv zitten, maar die niet in je analoge pakket zitten)
MrJames schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:59:

De 17,99 komt dus in de plaats van de 15,83 die je nu betaald. :)

[ Voor 15% gewijzigd door HaaZ op 26-10-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

bedankt...heb nog een vraagje

Om een 'Premium channel pack' te bestellen moet je dan ook 'Digital TV pack' erbij nemen?
Me buurman is ook van plan deze te nemen maar hij heeft een TV maar echter 50 Hz. Zou digitaal hierop wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Digitale TV is in de meest basisvorm het digital TV pack, die heb je dus altijd wanneer je digitale TV neemt.

50 Hz TV's gaat prima, zolang er maar een SCART-aansluiting op zit. (en zelfs als die er niet op zit, zijn er nog oplossingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

HaaZ schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:04:
Digitale TV is in de meest basisvorm het digital TV pack, die heb je dus altijd wanneer je digitale TV neemt.

50 Hz TV's gaat prima, zolang er maar een SCART-aansluiting op zit. (en zelfs als die er niet op zit, zijn er nog oplossingen)
Die tv die ik bedoel is een jaartje of 3 oud en heeft een SCART-aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJames schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:10:
[...]
Die tv die ik bedoel is een jaartje of 3 oud en heeft een SCART-aansluiting.
Je kijkt dan echter niet volledig digitaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

En het grote nadeel daarvan is..?
En hoe wou je dat anders oplossen?

[ Voor 35% gewijzigd door HaaZ op 27-10-2006 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Je hebt geen keus, mediabox heeft toch alleen een scartaansluiting, dus analoog naar je TV zal het altijd zijn, snap de opmerking van henk_de_man dan ook niet echt...

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, heb sinds gisteren m'n Pace box aangesloten en ik moet eerlijk zeggen dat de beeldkwaliteit beter is dan anloog. Maar dat merk je pas goed als je digi gewend bent en dan terugschakelt naar analoog.
Waar ik nog wel last van heb is het regelmatig niet kunnen oproepen van de tv guide ivm signaalstoring. hebben meerder mensen hier last van?
ook de verbinding via g link met m'n dvd recorder is nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, dat verbinden van m'n upc box met m'n pioneer gaat nog niet helemaal lekker. ik kies dus in het guide + menu van m'n recorder voor m'n Pace als externe receiver (kabel, dat klopt toch?) maar hij geeft overigens geen mogelijke provider aan, m.a.w. ik kan UPC niet selecteren.
daarna verandert de zender wel, maar hij vraagt of dit zender 12 is, maar dat is niet zo.

als ik daarna in de programmagids kijk zie ik wel een paar digitale kanalen erbij, bijv. Sport 1 en Film 1 . In de editor komen de zendernummers niet overeen zoals ze op de mediabox staan (3 cijferige nummers). Maar een heleboel andere kanalen zie ik weer niet terug. En als ik Sport 1 selecteer krijg ik wel beeld van een digitale zender uit het premiumpakket. Maar die staat weer niet in de guide lijst.
Ik sta voor een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:46:
nou, heb sinds gisteren m'n Pace box aangesloten en ik moet eerlijk zeggen dat de beeldkwaliteit beter is dan anloog. Maar dat merk je pas goed als je digi gewend bent en dan terugschakelt naar analoog.
Waar ik nog wel last van heb is het regelmatig niet kunnen oproepen van de tv guide ivm signaalstoring. hebben meerder mensen hier last van?
ook de verbinding via g link met m'n dvd recorder is nog niet gelukt.
Kijk je misschien op een lcd of een plasma, welke mogelijk een ietswat belabberde tv-tuner heeft?
Ik ben er namelijk nog steeds niet over uit... Bij een goed analoog signaal vind het beeld toch beter dan het digitale signaal. Het nadeel is dat upc niet echt (meer) een goed analoog signaal biedt. Ook moet ik bekennen dat het digitale signaal de laatste tijd inderdaad aanzienlijk is verbeterd... Maar toch mis ik vaak het detail, vooral bij pannende camera bewegingen... Het analoge signaal heeft ook zo zijn nadelen, maar het digitale signaal (momenteel nog) niet minder... Het wordt inderdaad tijd dat de mediabox het digitale signaal ook naar de tv toe digitaal kan brengen. En dan moeten ze natuurlijk ook meteen een goede progressive component uitgang krijgen... (hoewel dit eventueel wel uit een dvi/vga uigang kan worden gerealiseerd... misschien ook wel uit een hdmi uitgang... of kan dat niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ejorne schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:33:
[...]

Kijk je misschien op een lcd of een plasma, welke mogelijk een ietswat belabberde tv-tuner heeft?
Ik ben er namelijk nog steeds niet over uit... Bij een goed analoog signaal vind het beeld toch beter dan het digitale signaal. Het nadeel is dat upc niet echt (meer) een goed analoog signaal biedt. Ook moet ik bekennen dat het digitale signaal de laatste tijd inderdaad aanzienlijk is verbeterd... Maar toch mis ik vaak het detail, vooral bij pannende camera bewegingen... Het analoge signaal heeft ook zo zijn nadelen, maar het digitale signaal (momenteel nog) niet minder... Het wordt inderdaad tijd dat de mediabox het digitale signaal ook naar de tv toe digitaal kan brengen. En dan moeten ze natuurlijk ook meteen een goede progressive component uitgang krijgen... (hoewel dit eventueel wel uit een dvi/vga uigang kan worden gerealiseerd... misschien ook wel uit een hdmi uitgang... of kan dat niet?)
ik kijk op een Sony breedbeeld tv van een jaar of 3 oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ejorne schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:33:
[...] Het nadeel is dat upc niet echt (meer) een goed analoog signaal biedt. [...]
Bij mij is het analoge signaal heel goed en via box nog beter. Wat je als waarheid verkondigd is dus onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

PcDealer schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:11:
[...]

Bij mij is het analoge signaal heel goed en via box nog beter. Wat je als waarheid verkondigd is dus onzin.
Onzin?
Verklaar je nader...

Het digitale signaal is echt niet zo erg goed als men je doet laten denken. Let eens op subtiele verschillen in kleurvlakken, om maar eens wat te noemen... Bij het digitale signaal is dat kleurvlak een hele mooie egale vlak geworden, met een overdreven kleurtint...

Ja, dat ziet er leuk uit, mooi kun je het ook noemen... Maar goed? Nee, verloren detail is niet goed...
Maar ik ben benieuwd naar jou verklaring...

Oja, vergelijk eens het digitale upc/mediabox kwaliteit met een goede satelietset, dan zie je hoe het ook kan... (ik weet niet zozeer of dat laatste nu vooral afhankelijk is van de betere uitgangen op een goede digitale tuner of dat het vooral door het signaal komt.... Feit is dat het signaal wat de upc mediabox uitpoept verre van optimaal is...)

/edit:
Oja, btw: ik verkondig natuurlijk geen waarheden maar mijn meningen... En meningen kunnen inderdaad waar alsook onwaar zijn... :+

[ Voor 6% gewijzigd door Ejorne op 27-10-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaaZ schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:29:
En het grote nadeel daarvan is..?
Minder mooi beeld.
En hoe wou je dat anders oplossen?
Gewoon in de winkel een decoder kopen met een HDMI of DVI aansluiting. Of wacht... dat mag niet van UPC. |:(

Negeer die eerdere opmerking maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

here, het was niet mijn bedoeling de discussie verder op te porren, maar ik vind het wel grappig.
maar toch nog even over die glink en mediabox. het moet toch uiteindelijk zo zijn dat ik via de guide+ van m'n recorder ook de digitale zenders terugvind die ik via de mediabox ontvang en kan opnemen ?
past de recorder dan de zendernummers aan of zijn dat dan de zendernummers van UPC? dus ik heb bijv. film1 op zender 101.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, vergelijk eens het digitale upc/mediabox kwaliteit met een goede satelietset, dan zie je hoe het ook kan...
Op htforum heeft iemand op een aantal zenders de bitrates vergeleken van CanalDigitaal (satelliet) en UPC digital, ze zijn 100% identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:19:
[...]

Op htforum heeft iemand op een aantal zenders de bitrates vergeleken van CanalDigitaal (satelliet) en UPC digital, ze zijn 100% identiek.
Okay, dan is het dus vooral de mediabox die het nadeel heeft alleen maar een "brakke" scartuitgang te hebben :
Ejorne schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:20:
[...]
ik weet niet zozeer of dat laatste nu vooral afhankelijk is van de betere uitgangen op een goede digitale tuner of dat het vooral door het signaal komt....
Hoe dan ook, het signaal van upc dtv is de laatste tijd behoorlijk verbeterd. Het is niet irritant meer om naar te kijken, dat was vorig jaar nog een heel ander verhaal... Maar upc 'belooft' een dvd-kwaliteit, maar dat wat de mediabox mij biedt is nog steeds behoorlijk minder dan de dvd-kwaliteit. Het wordt tijd dat upc de klant een behoorlijke tuner laat kiezen, en al helemaal wanneer het signaal zelf gewoon goed blijkt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:19:
[...]

Op welke manier is dat gemeten? Op de voor de hand liggende methode gaat namelijk nogal moelijk omdat UPC het niet toestaat op DTV op je PC te ontvangen (waarna je dan de stream kunt analyseren).

Ook zijn toch niet alle zenders dezelfde bitrate en wellicht ook niet allemaal een constante bitrate. Wellicht dat de zender met de hoogste bitrate van UPC is vergeleken met die van de laagste van CanalDigitaal (satelliet)?

Vergeleken met digitenne van KPN vind ik het UPC signaal wel duidelijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik weet wel dat de Film1/Sport1 kanalen echt heel erg mooi beeld hebben. Daar word echt gebruik gemaakt van een dikke bitrate. :)

Overigens komen er 1 november (woensdag) weer zenders bij. BNN 101 en Politiek 24 (net zoals journaal 24 alleen dan met 24 uur politiek :P).

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ejorne schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:32: Maar upc 'belooft' een dvd-kwaliteit, maar dat wat de mediabox mij biedt is nog steeds behoorlijk minder dan de dvd-kwaliteit. Het wordt tijd dat upc de klant een behoorlijke tuner laat kiezen, en al helemaal wanneer het signaal zelf gewoon goed blijkt te zijn...
Men blijft afhankelijk van het aangeleverd materiaal. Ze kunnen HD-kwaliteit leveren, maar als RTL4 de opnameapparatuur uit 1981 in de studio laat staan zul je er weinig van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
vorige week digitale tv voor mn nieuwe huisje aangeraagd (animal planet...finally!) en toen ik daar vandaag aan t klussen was werd de mediabox bezorgd. echter: op naam van de vorige bewoner. Heb m wel van de postbode gekregen enzo, maar wordt nou ook het bedrag van de vorige bewoner zn rekening afgeschreven? ik heb geen zin om aan de telefoon te gaan hangen a zoveel euro per minuut terwijl ik braaf mijn eigen gegevens heb ingevuld.

iemand ooit met zoiets te maken gehad?

[ Voor 3% gewijzigd door knuppelhout op 28-10-2006 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
De kabeltelevisie op jouw adres staat dan kennelijk ook op naam van de vorige bewoner. Of die persoon voor jou wil gaan betalen is natuurlijk de vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn situatie:
- LOEWE Individual 40" LCD
(+ ingebouwde satelliettuner en harddiskrecorder)
- UPC mediabox...

Ik heb momenteel dus 3 verschillende mogelijkheden om televisie te kijken:
01. 'Gewoon' analoog;
02. Digitale televisie van UPC;
03. Satelliet.

In volgorde van beeldkwaliteit is het rijtje - volgens mijn persoonlijke voorkeur - iets anders, namelijk:
01. Digitale televisie van UPC;
02. Satelliet;
03. 'Gewoon' analoog.

Met name Film1 via digitale televisie van UPC laat echt een prachtig mooi plaatje zien. 'Gewoon' analoog is eigenlijk niet meer naar te kijken. Het beeld ziet er 'sneeuwerig' en soms 'zweverig' uit. De overgang van een 80cm beeldbuis naar een 101cm LCD is natuurlijk ook even wennen. Mijn satelliet heb ik helaas nog steeds niet optimaal. M.i. moet ik beter beeld kunnen krijgen dan wat ik nu te zien krijg. Het beeld is gewoon te 'hard' en vaak te erg contrasterend.

Anyway, op dit moment staat digitale televisie van UPC bij mij op nummer 1 wat betreft beeldkwaliteit (en geluid). UPC, laat de HDTV tuner maar komen hoor! Ik wacht vol spanning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Yohan schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:47:
[...]

Men blijft afhankelijk van het aangeleverd materiaal. Ze kunnen HD-kwaliteit leveren, maar als RTL4 de opnameapparatuur uit 1981 in de studio laat staan zul je er weinig van merken.
Ik denk dat het resultaat van (studio)opnamen via een goede tuner nog wel te verbeteren is. Zo slecht lijkt me de meeste studio apparatuur nou ook weer niet, ook al is ze wat ouder...

Maar hoe zit het met films (en de betere documentaires)? Hetgeen wat ik via de kabel te zien krijg ziet er stukken minder goed uit dan dat ik hetzelfde vanaf dvd bekijk. Dergelijke signalen/uitzendingen moeten toch wel goed kunnen zijn?

Helaas heb ik al een poosje geen film kanalen meer, dus ik weet niet hoe dat er tegenwoordig via de mediabox uitziet. Maar een paar maanden geleden was het zeker niet gelijk aan dvd-kwaliteit, zo ook de huidige tv-zenders (in het channel+) pakket niet.

Mogelijk dat op veel tv-dvdspeler combi's het verschil niet zozeer zichtbaar is, tussen een dvd en de mediabox. Maar wanneer je een dvd via een goede dvd-speler (progressive component) op een goede tv afspeelt zul je de verschillen overduidelijk kunnen waarnemen. Dus als het signaal dat upc levert niet veel slechter is dan wat er op een dvd staat, dan zul je mi met een goede tuner een grote verbetering moeten kunnen maken.

Ik ben niet zo heel erg thuis in de techniek. Wanneer progressive nu wel of niet beter is icm interlaced of de-interlaced materiaal... Maar of ik nu een film of tv-programma op dvd afspeel, component of via scart, het ziet er beter uit dan dat wat ik via/met de mediabox heb kunnen vergelijken... Een film op dvd via scart is zichtbaar beter dan de mediabox op mijn tv-dvd combi, maar de stap tussen een dvd via progressive component en de mediabox is echt een wereld van verschil... Ik hoop dat er gauw een goede tuner komt deze kwaliteit kan benaderen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:47:
[...]Men blijft afhankelijk van het aangeleverd materiaal. Ze kunnen HD-kwaliteit leveren, maar als RTL4 de opname apparatuur uit 1981 in de studio laat staan zul je er weinig van merken.
_/-\o_

Precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ejorne schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:54:
[...]
Helaas heb ik al een poosje geen film kanalen meer, dus ik weet niet hoe dat er tegenwoordig via de mediabox uitziet. Maar een paar maanden geleden was het zeker niet gelijk aan dvd-kwaliteit, zo ook de huidige tv-zenders (in het channel+) pakket niet.
Ik ben momenteel uitermate goed te spreken over de kwaliteit van Film1 via de mediabox van UPC. Wel heb ik geconstateerd dat er onderlinge verschillen tussen de verschillende Film1 kanalen zijn. Verschil in beeld- en geluidskwaliteit, blijft toch jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
heb zelf de Thomson box van UPC in combinatie met Pioneer recorder sinds paar dagen.
moest volgens vriend van me aangeven dat ipv Thomson (die er niet bij staat) voor Motorola moest kiezen. Blijkt inderdaad te werken. Daarna moest ik wel handmatig voor meeste digibox kanalen aanpassen bij recorder menu 'Edit' naar 3 cijfercode die upc voor z'n box gebruikt. Vergeet vooral het G-link kabeltje niet. Die zorgt ervoor dat als je van digibox gaat opnemen dat ie switch naar het juiste digi kanaal. Overigens staan niet alle digitale zenders in Guide+ (BBC 3,4 en Adventure1 bijv niet maar Discovery zenders weer wel) maar die zijn wel handmatig toe te voegen.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:21:
hmm, dat verbinden van m'n upc box met m'n pioneer gaat nog niet helemaal lekker. ik kies dus in het guide + menu van m'n recorder voor m'n Pace als externe receiver (kabel, dat klopt toch?) maar hij geeft overigens geen mogelijke provider aan, m.a.w. ik kan UPC niet selecteren.
daarna verandert de zender wel, maar hij vraagt of dit zender 12 is, maar dat is niet zo.

als ik daarna in de programmagids kijk zie ik wel een paar digitale kanalen erbij, bijv. Sport 1 en Film 1 . In de editor komen de zendernummers niet overeen zoals ze op de mediabox staan (3 cijferige nummers). Maar een heleboel andere kanalen zie ik weer niet terug. En als ik Sport 1 selecteer krijg ik wel beeld van een digitale zender uit het premiumpakket. Maar die staat weer niet in de guide lijst.
Ik sta voor een raadsel.
Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.