UPC Digital TV - Deel 3

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 63.787 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04-2021
Jippie alle UPC klanten in Brabant (daar val ik onder) met een DVR box krijgen ter compensatie van de niet werkende On Demand gratis film1 ...... die had ik al de komende drie maanden gratis ivm met een andere actie. Doe mij dus maar een software update daar heb ik veel meer aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaBa schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:12:
[...]

Schijnbaar heeft UPC op dit moment alle zenders uit het basispakket FTA (free-to-air) gemaakt. Dit betekent dat je met iedere DVB-C decoder de zenders kunt bekijken zonder dat je daar een smartcard voor nodig hebt. Ik heb geen digitale decoder dus kan het bij mij niet uittesten maar een antal mensen hebben in dit forum gemeld dat het werkt. Suc6 en laat even weten of het werkt.
Klopt! Dit werkt inderdaad probleemloos. Ik kijk boven en beneden naar DTV van UPC middels de ingebouwde DVB-C decoders in mijn televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die schijt thompson box is 6 keer per avond bezig om een software update uit te voeren, hoe kan ik dit uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

DaBa schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:46:
[...]

Nee UPC mediabox laat in principe niet de FTA channels zien en werkt dus alleen met mediacard. Een third party decoder zonder smartcard kan dan wel FTA channels laten zien en dit is dus zoals gezegd voorlopig het hele basispakket. Maar geen idee of dat zo blijft.
Ah op die fiets.. :)
Dan heeft het IMO vrij weinig nut aangezien het voor mij vooral om de extra channel pack kanalen gaat. Helaas helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:51:
Die schijt thompson box is 6 keer per avond bezig om een software update uit te voeren, hoe kan ik dit uitschakelen?
Zet de mediabox in de fabrieksinstellingen.
menu => instellingen => fabrieksinstellingen => pincode 0000 (indien niet veranderd) - OK =>
In het installatiemenu dat nu komt, kies Nederlands -> OK, geef je ipv de activeringscode die bij je woonplaats hoort 000 in en drukt op OK
Je krijgt nu een scherm te zien waar alles, behalve de onderse regel, 0 is.
Druk weer op ok. De mediabox gaat nu zenders zoeken maar vind uiteraard niets.
Trek nu de stekker eruit.
Druk op pijltje links en houd die vast. Stop nu de stekker weer in het stopcontact. Laat de knop pijltje links pas los als er op het tv scherm komt te staan: "Softwareupgrade in progress"
Nadat de upgrade klaar is de mediabox aanzetten (upc knop) en de installatie normaal uitvoeren. Dus Nederlnds - OK - activeringgscode van je woonplaats - zenders zoeken.

Zie dit topic: http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=18126.20

Het heeft bij mij ook geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb vandaag de mediabox ontvangen en zal deze van 't weekend eens aansluiten om te zien wat de kwaliteit van het beeld hier is :P

Even een vraagje wel over hoe het beste alles aan te sluiten, op de doos van de mediabox staat binnen 5 minuten alles werkend, maar met zo veel electronia wil ik toch liever zeker weten dat ik de beste verbinding heb.

apparatuur:
mediabox
dvd-recorder
receiver
nintendo wii (scart)
lcd scherm (2x scart, 2x hdmi, evt component)

Huidige situatie is dat de dvd-recorder via scart met de tv is verbonden en via hdmi met de receiver, de receiver is met hdmi aan de tv gekoppeld en de wii via scart met de tv.

Maar nu?

Koppel ik de mediabox voor de dvd-recorder en verbind ik de mediabox direct via scart met de tv? Dan zijn de twee scart aansluitingen van m'n tv vol (wii+mediabox). Dvd-recorder loopt dan alleen via receiver naar de tv. Of koop ik toch beter een component kabeltje voor m'n wii, zodat ik de dvd-recorder ook nog eens met scart aan de tv koppel?

waarom heeft die mediabox niet gewoon hdmi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als die Wii een RGB-scart kabel heeft en je DVD recorder heeft 2 scarts dan zou ik het zo doen:
SCART 1: Mediabox -> DVD-recorder -> Wii
(er vanuitgaande dat TV 1 RGB scart heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
tv heeft idd 1 rgb scart, maar ik snap je volgorde niet: ik kan nl niets op de wii aansluiten, heeft geen ingangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de afgelopen weken is het schering en inslag met die software upgrade. Gek word ik er van. 4-5 keer per dag is geen uitzondering en dat nu al een weerk of drie achterelkaar. Software upgrades, prima....maar doe dat ff in je eigen tijd...en zeker NIET als ik Top Gear aan het kijken ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
zie eerder hierboven het bericht van user "uploader" staat precies wat je moet doen of kijk anders even in dit topic. Heb zelf ook last van gehad. Is goed te fixen.

Zie ook dit topic: http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=18126.20
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:55:
de afgelopen weken is het schering en inslag met die software upgrade. Gek word ik er van. 4-5 keer per dag is geen uitzondering en dat nu al een weerk of drie achterelkaar. Software upgrades, prima....maar doe dat ff in je eigen tijd...en zeker NIET als ik Top Gear aan het kijken ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:13

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:55:
4 posts boven jouw klaagzang staat de oplossing voor dit probleem, is lezen zo moeilijk ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:00:
[...]

Klopt! Dit werkt inderdaad probleemloos. Ik kijk boven en beneden naar DTV van UPC middels de ingebouwde DVB-C decoders in mijn televisies.
FTA (free-to-air) - Is dit nog steeds het geval ? en voor welke regio ? (ik heb een dvb-c tuner, maar kan geen signaal vinden op me tv)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 12:02
Weinig mensen hier die de HDTV-box hebben? Ik heb hem sinds deze week binnen en de 2 HD-kanalen die zien er echt waanzinnig mooi uit. Echter heb ik wel problemen met deze box welke ik niet had met de normale Thomson box. Bij de Philips box valt vaak het signaal weg en ik kan een eitje bakken op de box. Hij heeft wel ongeveer 10cm rondom vrije ruimte.

Misschien dat iemand anders hier ook deze problemen heeft?

Owja, weet iemand wat Sport1-HD uitzend ? Als ik op hun site kijk dan staat er niks in de programmagids. Kijk ik bij Film1 in de programmagids dan staat het wel netjes per dag wat ze op HD uitzenden.

[ Voor 19% gewijzigd door VetCool op 04-05-2007 20:46 ]

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darki3 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:43:
Weinig mensen hier die de HDTV-box hebben? Ik heb hem sinds deze week binnen en de 2 HD-kanalen die zien er echt waanzinnig mooi uit. Echter heb ik wel problemen met deze box welke ik niet had met de normale Thomson box. Bij de Philips box valt vaak het signaal weg en ik kan een eitje bakken op de box. Hij heeft wel ongeveer 10cm rondom vrije ruimte.

Misschien dat iemand anders hier ook deze problemen heeft?

Owja, weet iemand wat Sport1-HD uitzend ? Als ik op hun site kijk dan staat er niks in de programmagids. Kijk ik bij Film1 in de programmagids dan staat het wel netjes per dag wat ze op HD uitzenden.
Hier wordt inderdaad niet over UPC HD gediscussiëerd. Hier wel;

http://www.chelloo.com/forum/index.php?board=34.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:50
Ik had ook last van die software updates (om de 5 minuten)en heb alles terug gezet naar fabrieks instellingen en het was weg. Tomsonbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:08

rg-mohwa

Phoe Hé

ik heb de laatste weken problemen met mijn mediabox (zilveren met de kaart in het midden).
Ik ben namelijk de Radio en Guide Functie kwijt op een of andere manier..... ook als ik naar het menu ga kan ik alleen maar naar instellingen en meer niet. ik weet niet hoe ik dit terug krijg. Heb ook al een update geforceerd dit ging allemaal goed maar nog steeds niks...wie weet hoe ik dit terug krijg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet even de fabrieksinstellingen laden via instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:05:
[...]

FTA (free-to-air) - Is dit nog steeds het geval ? en voor welke regio ? (ik heb een dvb-c tuner, maar kan geen signaal vinden op me tv)
In iedergeval in mijn regio (6942 / Montferland)... Nog steeds probleemloos boven en beneden digitale televisie middels de ingebouwde DVB-C decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Nou, bij ons is het de laatste tijd een stuk minder met de ervaring van UPC Digital.
Constant artefacts in het beeld en kraken in het geluid terwijl analoge televisie het wel gewoon normaal doet. Overigens moet ik zeggen dat het afhankelijk is van de zender (dat ik er op gelet heb was bij Veronica). Ik heb de grove manier van updaten maar eens gepakt dus update forceren en halverwege afbreken waarna ik de update opnieuw forceer. Hij heeft er een aantal minuten over gedaan om de update te doen. Maar veel beter is het niet jammergenoeg.
Als dit zo door gaat denk ik dat ik de box weer terug stuur richting UPC.
Mijn vriendin kijkt nu ook veel minder naar de zenders waarvoor we hem hadden aangevraagd, dus voor ons zou het em dan alleen voor de digitale ontvangst zijn en dat is dan weer de moeite niet waard.
Overigens zitten wij in de regio Rotterdam (Spijkenisse).
De kabels zijn allemaal tijdens het verbouwen in ons huis gelegd en voor zover ik weet is dat zeer goed gedaan. Ik ga het binnenkort als ik het weer merk eens beneden proberen. Kijken of het beeld en het kraken dan weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:23:
Nou, bij ons is het de laatste tijd een stuk minder met de ervaring van UPC Digital.
Constant artefacts in het beeld en kraken in het geluid terwijl analoge televisie het wel gewoon normaal doet. Overigens moet ik zeggen dat het afhankelijk is van de zender (dat ik er op gelet heb was bij Veronica). Ik heb de grove manier van updaten maar eens gepakt dus update forceren en halverwege afbreken waarna ik de update opnieuw forceer. Hij heeft er een aantal minuten over gedaan om de update te doen. Maar veel beter is het niet jammergenoeg.
Als dit zo door gaat denk ik dat ik de box weer terug stuur richting UPC.
Mijn vriendin kijkt nu ook veel minder naar de zenders waarvoor we hem hadden aangevraagd, dus voor ons zou het em dan alleen voor de digitale ontvangst zijn en dat is dan weer de moeite niet waard.
Overigens zitten wij in de regio Rotterdam (Spijkenisse).
De kabels zijn allemaal tijdens het verbouwen in ons huis gelegd en voor zover ik weet is dat zeer goed gedaan. Ik ga het binnenkort als ik het weer merk eens beneden proberen. Kijken of het beeld en het kraken dan weg is.
Ondanks dat je binnenhuisbekabbeling tiptop in orde is... Zou je eens de box direct op het hoofdaansluitpunt van upc willen aansluiten. Doe dit dan ook even meteen met de bijgeleverde korte zwarte dubbeafgeschermde coaxkabel. Als je dan nog steeds problemen hebt dan weet je iig zeker dat er bij jou niks mis gaat.
Dat je de storing alleen op bepaalde zenders is heeft te maken met de frequentie waarop de zenders zijn ingedeeld. De kabel die vanaf de versterker in je straat naar huis loopt is zeer dik en goed afgeschermd. 9 van de 10 gevallen heb je geen storingen op het binnenkomend signaal maar treed de interferentie binnenhuis op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Ik moet mijn mediabox opnieuw installeren doordat mijn zusje op een verkeerde knop heeft gedrukt.
Maare ik heb de handleiding niet meer (lees: kwijt). Kan iemand kijken wat de activerings code is voor Rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02-2023
221 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:25
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:56:
[...]

Zet de mediabox in de fabrieksinstellingen.
menu => instellingen => fabrieksinstellingen => pincode 0000 (indien niet veranderd) - OK =>
In het installatiemenu dat nu komt, kies Nederlands -> OK, geef je ipv de activeringscode die bij je woonplaats hoort 000 in en drukt op OK
Je krijgt nu een scherm te zien waar alles, behalve de onderse regel, 0 is.
Druk weer op ok. De mediabox gaat nu zenders zoeken maar vind uiteraard niets.
Trek nu de stekker eruit.
Druk op pijltje links en houd die vast. Stop nu de stekker weer in het stopcontact. Laat de knop pijltje links pas los als er op het tv scherm komt te staan: "Softwareupgrade in progress"
Nadat de upgrade klaar is de mediabox aanzetten (upc knop) en de installatie normaal uitvoeren. Dus Nederlnds - OK - activeringgscode van je woonplaats - zenders zoeken.

Zie dit topic: http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=18126.20

Het heeft bij mij ook geholpen.
Dit werkt dus helaas niet bij de oudere modellen, ik had er ook last van, vandaag hebben ze gelukkig mijn box vervangen door eentje die het wel goed doet (tot nu toe). Kwamen ze ook vandaag na 2 eerdere reperateurs er pas achter dat het signaal te zwak was, komt er morgen dus voor de 3e keer in 1 week iemand langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02-2023
Ik ben ongeveer een maand geleden op het aanbod ingegaan om de DVDR + Extra Channelpakket 6 maanden gratis te proberen.Nu heeft UPC sinds een paar dagen de extra channels geblokkeerd. Was het channelpakket maar voor +- 3 weken? Ik dacht dat ik dit ook voor 6 mnd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:00:
[...]

Ik heb beneden mijn Thomsonbox staan, en heb in de kast nog een Samsung decoder. Nu las ik net al chelloo.com dat ik deze dus ook kan gebruiken om digitaal te kijken, maar dan heb ik een frequentie nodig en een netwerk ID... Waar heb je die codes gevonden, en zijn deze wellicht ook regio gebonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:32:
[...]

Ondanks dat je binnenhuisbekabbeling tiptop in orde is... Zou je eens de box direct op het hoofdaansluitpunt van upc willen aansluiten. Doe dit dan ook even meteen met de bijgeleverde korte zwarte dubbeafgeschermde coaxkabel. Als je dan nog steeds problemen hebt dan weet je iig zeker dat er bij jou niks mis gaat.
Dat je de storing alleen op bepaalde zenders is heeft te maken met de frequentie waarop de zenders zijn ingedeeld. De kabel die vanaf de versterker in je straat naar huis loopt is zeer dik en goed afgeschermd. 9 van de 10 gevallen heb je geen storingen op het binnenkomend signaal maar treed de interferentie binnenhuis op.
Daar zat ik ook al aan te denken. Zal hem vandaag of morgen eens beneden aansluiten. Zul je zien dat de storing toch in huis hangt (vreemdgenoeg heeft het voorheen wel goed gewerkt zonder enig probleem). Het enige waarvan ik denk dat het problemen op zou kunnen leveren is de aansluiting van beneden naar boven welke samen met 2 netwerkkabels (heen en terug don't ask 8) ) in één pvc-buis zit, maar alle kabels zijn van hoge kwaliteit (beide worden in bedrijven gebruikt, dus niet echt goedkoop, maar dat zegt natuurlijk nooit iets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

Helemaal enthousiast geraakt...en naar aanleiding van de folder die ik kreeg besloten de dvr-mediabox te bestellen...is het niet leverbaar op mijn adres (binnenstad alkmaar)...

Gooi dan ook geen folders in m'n bus :(

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
heb je via internet proberen te bestellen?

ik kon nl ook niet via internet bestellen (product niet leverbaar op mijn adres), maar toen ik belde met verkoop werd er niets gemeld en had ik de box binnen twee weken thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel

boekel

Dusss...

koen schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:25:
heb je via internet proberen te bestellen?

ik kon nl ook niet via internet bestellen (product niet leverbaar op mijn adres), maar toen ik belde met verkoop werd er niets gemeld en had ik de box binnen twee weken thuis :P
En werkend neem ik aan...
Ik ga morgen gelijk bellen, hopenlijk werkt het hier stiekem wel :).

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
boekel schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 01:02:
Helemaal enthousiast geraakt...en naar aanleiding van de folder die ik kreeg besloten de dvr-mediabox te bestellen...is het niet leverbaar op mijn adres (binnenstad alkmaar)...

Gooi dan ook geen folders in m'n bus :(
Niet leverbaar in Alkmaar centrum? Lijkt me sterk! Ik zou doorvragen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel

boekel

Dusss...

Het is gelukt hoor!! geen probleem volgens de verkoper aan de telefoon.

Bedankt voor de tip, wel erg vreemd, dit kost ze gewoon klanten zou je denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een prutsers..... Heb voor m'n verhuizing UPC aangevraagd (aansluiten en digitale tv) op ons nieuwe adres. Heb duidelijk aangegeven dat ik nog een aansluiting elders heb, die moet blijven bestaan, en toch is het mis gegaan :( Klaarblijkelijk toch op het verkeerde adres ingevoerd, en dus is automatisch door UPC de 2e mediabox 'er uit gegooid' volgens de medewerker. UPC neemt ook niet even de moeite om in zo'n geval even te bellen, nee bel lekker zelf maar naar de dure helpdesk....
Heb al een mediabox en wat brieven ontvangen over digitale tv, maar krijg nu een nieuwe mediabox en moet de oude terugsturen.... Wat een ballentent zeg. In plaats van dat ze deze nu gewoon activeren..... Ben nu toch maar serieus naar digitenne te kijken, ook nog eens de helft goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag een actie dat als je digitale tv nam met het extra pakket je niet aan een jaarabo vastzat. ik heb al digitale tv en wil het extra tv pakket maar zit ik dan ook niet vast aan een jaarabo? was tot kort wel zo, reden waarom ik het niet wou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:27
Het Extra Channel Pack kent tegenwoordig inderdaad geen jaarcontract meer. Zou je nu willen doorgaan in het nieuwe topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

laten we daar maar verder gaan ja ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.