Signaalsterkte zegt helemaal niets. Een Thomson slaat niet hoger uit dan 60%, een Pace gaat wel vol maar is geen indicatie over het signaal. Wat wél van belang is, is de signaalkwaliteit. Die moet echt 100% zijn bij iedere box om een beetje fatsoenlijk te kunnen kijken..KeN. schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 03:14:
[...]
Hmm apart.. mijn signaalsterkte ligt ook zo rond de 70% / 75%, dus daar zal het niet aan liggen.
Dus jij wilt beweren dat, als je signaalsterkte op 0% staat, je soepel beeld hebt ?
"Helemaal niet" (helemaal in bold.. 'relax, I understand j00'
) lijkt me iets te enthousiast in dit geval.
Ik heb sinds gisteren een werkende DVR-decoder. Op mijn vorige bak kon ik een reminder instellen voor een komend programma in de mini-guide, maar bij deze behoort dit helaas niet tot de opties. Komt dit omdat hier nog een firmware update overheen is gegaan (lijkt me sterk, aangezien die nu dan al wel zou zijn opgehaald van de server) of is die update er gewoon nog niet ?
Heb ook weer last van artifacts terwijl ik dat op de vorige decoder vrijwel nooit meer last van had.
"Helemaal niet" (helemaal in bold.. 'relax, I understand j00'
Ik heb sinds gisteren een werkende DVR-decoder. Op mijn vorige bak kon ik een reminder instellen voor een komend programma in de mini-guide, maar bij deze behoort dit helaas niet tot de opties. Komt dit omdat hier nog een firmware update overheen is gegaan (lijkt me sterk, aangezien die nu dan al wel zou zijn opgehaald van de server) of is die update er gewoon nog niet ?
Heb ook weer last van artifacts terwijl ik dat op de vorige decoder vrijwel nooit meer last van had.
En daar komt de truc: Als de signaalsterkte op 0% staat, ga er dan maar vanuit dat signaalkwaliteit ook op 0% staat. En dan heb je geen soepel beeld nee.KeN. schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 22:44:
Dus jij wilt beweren dat, als je signaalsterkte op 0% staat, je soepel beeld hebt ?
"Helemaal niet" (helemaal in bold.. 'relax, I understand j00') lijkt me iets te enthousiast in dit geval.
[ Voor 4% gewijzigd door Flake op 07-04-2007 22:48 ]
Verwijderd
Yep. Maar hoe krijgen de Amerikanen en de Japanners het dan wél voor elkaar om het grote publiek ( en natuurlijk de omroepen ) warm te krijgen voor HDTV? Geven ze daar de HD decoders gratis weg bij een HDTV ofzoVerwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:44:
[...]
De geschiedenis herhaalt zich volledig wanneer de Nederlanders niet in grote getale HD decoders (en uiteraard HDTV's) zullen accepteren. Wat betreft de HDTV's zijn we iig op de goede weg, meer dan de helft van de op dit moment nieuwverkochte tv's schijnt een HD-ready te zijn.
Ik heb destijds een breedbeeld-TV gekocht voor het kijken van films, niet voor de TV-uitzendingen. Films waren er al ontzettend veel op 1.85.1 of 2.35.1.Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:10:
[...]
Als velen dit zeggen, gaat het dezelfde kant op als met breedbeeld. "Ik koop geen breedbeeld tv omdat er bijna nog geen breedbeelduitzendingen zijn" was de stelling die je de afgelopen 10 jaar vaak hoorde.
Gevolg was dat de omroepen op haar beurt weer gingen zeggen "wij doen niet aan breedbeeld omdat de meerderheid nog 4:3 kijkt".
Een beetje kip en ei verhaal dus, daar kom je nooit uit. Ik kan me voorstellen dat de omroepen nu gaan kijken hoeveel HDTV abonnee's de kabelaars hebben, en als dat er weinig zijn (omdat iedereen wacht) krijgen we hetzelfde verhaal. "Wij gaan nog niet over naar HD want bijna niemand heeft nog een HD decoder".
Wij als consumenten moeten dus een ander gezicht tonen en eens niet zo afwachtend zijn: "Wij willen HD!". En dat laat je merken door nu HDTV te bestellen.
Ik zou ook best HDTV willen, maar dan moet je het ook krijgen als je het kastje huurt. 2 zenders is gewoon te weinig.
Er zijn idd genoeg zenders die HD uitzenden, alleen ligt het nu aan UPC om er wat mee te doen. De publieke zenders kun je niet serieus nemen, die willen nog niet eens over naar breedbeeld (dan noem ik voetbaluitzendingen als voorbeeld, zie WK2006). De nieuwe programma's zijn wel in breedbeeld gelukkig.Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:11:
Die vlieger gaat niet op want vroeger waren er geen breedbeelduitzendingen. Nu zijn er wel HD uitzendingen zoals de BBC HD etc. Het is gewoon een keuze van UPC om ons dit aanbod te onthouden.
Ik heb vorig jaar vooral op ARD voetbal gekeken en soms BBC. ARD had satellietuitzendingen wat nog mooier en scherper was dan de rest en dolby surround.
Om hier nog even op terug te komen. Natuurlijk worden we genaaid, maar dat is echt niet alleen met UPC. Ik noem een MM (100 meter lopen vanaf mijn huis) waar mijn TV stond (verkoopprijs € 1599,-). Deze kon ik meekrijgen met € 150,- korting. Zeer netjes dus, helemaal omdat de BCC (75 meter lopen vanaf mijn huis) hem voor dezelfde prijs had staan.Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:36:
Mijn plasma was 2.000 euro en elke cent waard. Maar ik weiger om 66 gulden te betalen voor 3 handelingen die een kind van 6 in 20 seconden kan doen. Laten ze maar iemand anders oplichten voor dat geld.
Helaas voor hun ben ik € 10,- aan brandstofkosten gaan spenderen om dezelfde TV voor € 1249,- mee te krijgen in een andere plaats.
Waar het op neerkomt. Je wordt overal genaaid, ondanks je denkt dat je een goede deal hebt gemaakt. Zelfs al tel je die kosten van UPC erbij op, is mijn winst nog aanzienlijk dan wanneer ik de TV bij de MM had gehaald. Maar nogmaals, je hebt gelijk dat het kosten zijn wat geen kosten zijn. Ze vragen overal geld voor, zie ook administratiekosten bij kabelaars of telecombedrijven. Dikke onzin, het kost helemaal niks, maar het wordt wel gevraagd en niemand zeurt daarover. UPC is er alleen niet zo slim in. Ze hadden het anders in rekening moeten brengen, dan hadden we geen probleem (Ervan uitgaande dat UPC die kosten sowieso in rekening gaat brengen).
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Enneh dat nieuwe UPC HDTV... werkt dat nu dan gewoon netjes met de DVB-C standaard of gooien ze nog steeds hun eigen (*^&(^#(&(&*@#--codering eroverheen waardoor alleen die vervloekte mediabox van UPC zelf ermee werkt?
Ben half jaar geleden van Casema gebied naar UPC gebied verhuisd en heb dus nu een HD DVB-C decoder van Samsung werkeloos in de kast staan waarmee ik *prima* ontvangst had bij Casema...
En zit dus nu al half jaar te vloeken op die brakke mediabox van UPC. Wat is dat een stuk schroot zeg...
(even los van weken gezeik voor alles werkte, blokkerig beeld, wegvallend geluid, stronteigenwijze en brutale monteurs die nog geen TV van een koelkast kunnen onderscheiden enzovoort.. maar goed ik kan nu sinds een tijdje digitale TV ontvangen van UPC... meestal...)
HELP Ik wil Casema... Wanneer komt er nou echt eens concurrentie op die f*ckin kabel?
Anyway, de vraag was dus of ze nu eindelijk af zijn gestapt van hun eigen standaardje en nu ook gewoon kale DVB-C gebruiken. Ik vraag dit mede omdat een helpdeskknakker van UPC me paar maanden geleden over de telefoon zei dat ik die DVB-C Samsung decoder 'nog maar even niet moest verkopen en lekker in de kast moest bewaren'...
Ben half jaar geleden van Casema gebied naar UPC gebied verhuisd en heb dus nu een HD DVB-C decoder van Samsung werkeloos in de kast staan waarmee ik *prima* ontvangst had bij Casema...
En zit dus nu al half jaar te vloeken op die brakke mediabox van UPC. Wat is dat een stuk schroot zeg...
(even los van weken gezeik voor alles werkte, blokkerig beeld, wegvallend geluid, stronteigenwijze en brutale monteurs die nog geen TV van een koelkast kunnen onderscheiden enzovoort.. maar goed ik kan nu sinds een tijdje digitale TV ontvangen van UPC... meestal...)
HELP Ik wil Casema... Wanneer komt er nou echt eens concurrentie op die f*ckin kabel?
Anyway, de vraag was dus of ze nu eindelijk af zijn gestapt van hun eigen standaardje en nu ook gewoon kale DVB-C gebruiken. Ik vraag dit mede omdat een helpdeskknakker van UPC me paar maanden geleden over de telefoon zei dat ik die DVB-C Samsung decoder 'nog maar even niet moest verkopen en lekker in de kast moest bewaren'...
De laatste tijd wordt ik beetje gek van de box. Ik denk dat ik een firmware update heb gehad, zoals iedereen. Maar daar zit ff een vervelende bug in zeg. Ik maakt nu meestal per kijk sessie (1-2 uur) mee, dat ik zap en dan het SETUP-Menu krijg, waar ik een taal moet kiezen.. ik kan niet terug... enige optie is stekker eruit halen en dus weer een minuutje zonder tv zitten (ja .. of de setup doorlopen Zzzz).
Meer mensen hier last van ?
Ik heb de zwarte box, niet de recorder dus.
Helpdeskje gaat wel nodig zijn denk ik. Nu bijv. kan ik geen sbs6 kijken, hij geeft krakend storend geluid en artefacts, al een half uur oid. Wel weer vervelend de betaalde helpdesk bellen, bij telefonie heeft dat enkele avonden helpdesk gekost, voor een betaalde lijn.KeN. schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 03:14:
[...]
Hmm apart.. mijn signaalsterkte ligt ook zo rond de 70% / 75%, dus daar zal het niet aan liggen.
Had ik eigenlijk wel verwacht moet ik zeggen, maar helaas dus.
Staat 'ie wel op een koele plek ? Oververhitting kan het namelijk ook veroorzaken.
Wat zeggen ze bij de helpdesk ? Lijkt me misschien handig om daar even contact mee op te nemen.

:: Game Over ::
Verwijderd
Amerikanen en Japanners laten graag geld rollen voor nieuwe dingen, itt tot de zéér zuinige Nederlander. Het moet hier allemaal gratis zijn of voor "weînug".Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 02:48:
[...]
Yep. Maar hoe krijgen de Amerikanen en de Japanners het dan wél voor elkaar om het grote publiek ( en natuurlijk de omroepen ) warm te krijgen voor HDTV? Geven ze daar de HD decoders gratis weg bij een HDTV ofzo
Daarom worden nieuwe zaken/gadgets vaak als eerste in Japan en Amerika geïntroduceerd en pas later in Europa.
Als je niet wil betalen, dan kun je ook mailen. Zorg er wel voor dat je bericht wat langer is dan "storing" (oid).Webby_143 schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:23:
[...]
Helpdeskje gaat wel nodig zijn denk ik. Nu bijv. kan ik geen sbs6 kijken, hij geeft krakend storend geluid en artefacts, al een half uur oid. Wel weer vervelend de betaalde helpdesk bellen, bij telefonie heeft dat enkele avonden helpdesk gekost, voor een betaalde lijn
Ik heb ook net een 1,5 meter hirschmann kabel besteld, kijken of dat nog iets uitmaakt. Maar bedankt voor de tip, ik zit nu gewoon analoog tv te kijken ...
Typisch UPC ?
RaiUno via UPC digitaal doet het niet ! Precies nu er Bayern-AC Milan op is.
Trucje om mensen aan Sport.1 te krijgen ? Want daar is ie ook op.
Ik vind het jammer...
Ik vind het jammer...
Verwijderd
Dat mág UPC niet. Is niet een kwestie van willen maar mogen (rechten e.d.).kevertje1977 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:55:
Typisch UPC ?
Ik vind het jammer...
Verder heb ik aandachtig deze topic doorgespit. Moet zeggen dat ik ook niet helemaal tevreden ben over de UPC mediabox (begon al bij het uitpakken toen ik er achter kwam dat ze een brakke, tweedehandsje hadden opgestuurd). Erg jammer, want het medium digitale televisie is gewoon erg handig. Maar de slechte uitvoering (noodzaak van twee afstandsbedieningen, box is niet altijd even stabiel, basale functies als je eigen zenders kunnen sorteren is geen optie, teletekst werkt onhandig) verpesten het compleet.
Jammer.
Ik kon er ook niet naar kijken. Ik denk eerlijk gezegd dat het meer met de rechten te maken heeft, dan dat men Sport1 wil promoten.
Dit komt iig vaak voor op Turkse zenders: via de ene satelliet (ontvangst mogelijk in Turkije) kan men wel naar de Premier League, Serie A etc. kijken, maar via een andere sateliet (ontvangst mogelijk in Europa) gaat het beeld keihard op zwart.
Dit komt iig vaak voor op Turkse zenders: via de ene satelliet (ontvangst mogelijk in Turkije) kan men wel naar de Premier League, Serie A etc. kijken, maar via een andere sateliet (ontvangst mogelijk in Europa) gaat het beeld keihard op zwart.
Verwijderd
wat sylvesterrr zegtkevertje1977 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:55:
Typisch UPC ?
Ik vind het jammer...
Daarnaast is Film1/Sport1 niet van UPC en je hebt het over Rai Uno, hoeveel procent van de Nederlanders zou daar AC Milan tegen Bayern op volgen en weten dat Sport1 'm ook heeft als deze niet toegankelijk is.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 01:39 ]
De laatste tijd werkt de mediabox bij ons ook minder. Alhoewel ik er geen last van heb (gisteren voor het eerst gezien aangezien ik nooit echt zelf tv kijk) heeft mijn vrouw al een aantal dagen dat de box gewoon geen beeld geeft. Stekker eruit/erin werkt wel, maar ook voor een halve dag.
Gisteren stekker eruit en een update geforceerd, mocht het probleem zich voor blijven doen, dan trek ik de stekker eruit en onderbreek de update hierna gewoon om te kijken of hij het dan wel goed pakt, anders moet ik contact opnemen met upc.
Gisteren stekker eruit en een update geforceerd, mocht het probleem zich voor blijven doen, dan trek ik de stekker eruit en onderbreek de update hierna gewoon om te kijken of hij het dan wel goed pakt, anders moet ik contact opnemen met upc.
Ging de laatste tijd weer goed. Perfect beeld en geluid. Echter heb ik nu last van artifacts op Ned1,2 en 3. En dat terwijl er nu overal goede Hirschmann kabels liggen.Ook heb ik geen EPG meer. Het hele menu is niet meer oproepbaar of in te stellen. Heb de stekker al een keer uitgehad. Maar het menu (om bv terug naar fabrieksinstellingen te gaan) is niet oproepbaar.
Het is jammer dat je persé de mediabox van UPC gebruiken moet, en niet naar een andere 3rd party leverancier.
Het is jammer dat je persé de mediabox van UPC gebruiken moet, en niet naar een andere 3rd party leverancier.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Om de balans even weer wat in evenwicht te brengen; mijn DTV/Mediabox fungeert nog steeds prima. Eigenlijk al vanaf het begin (jaar geleden). Maandje geleden een 'vastloper' gehad, EPG deed het niet meer etc, gewoon even een fabrieksreset en handmatige update; nu zonder problemen. NL1,2 en 3 zijn echt eng scherp (op m'n philips breedbeeld CRT), verder ook geen problemen
Dan doe ik ook even mee met het ophemelen van digitale TV, want ik ben er zelf nog steeds helemaal tevreden mee. Zeker nu de ik de DVR een paar maandjes heb wil ik nooit meer anders.
Beeld is perfect (42" plasma), zeker 10x beter dan het analoge signaal en alles werkt perfect. Het probleem met de 2 afstandbedieningen is gewoon simpel op te lossen met een universele afstandbediening. In mijn geval een Philips Pronto, maar je hebt ze ook al van 10,-
Ik wil in ieder geval nooit meer zonder en de DVR is de beste toevoeging aan mijn audio/video sinds mijn Plasma.
Beeld is perfect (42" plasma), zeker 10x beter dan het analoge signaal en alles werkt perfect. Het probleem met de 2 afstandbedieningen is gewoon simpel op te lossen met een universele afstandbediening. In mijn geval een Philips Pronto, maar je hebt ze ook al van 10,-
Ik wil in ieder geval nooit meer zonder en de DVR is de beste toevoeging aan mijn audio/video sinds mijn Plasma.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
hier ook zeer tevreden over digitale tv inmiddels. Heb sinds december 2005 Thomson (grijs) gewone box staan. Vanaf september 2006 zeker tevreden ivm o.a. favorieten. Digitale thema radio ook zwaar ok. Wel maandje terug even zelfde probleem als velen hier (spontaan terug naar taal instellingen) en 1,2 minuten werken en weer terug bij taal. Ondanks dat ik al weken de laatste update had. Even terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw binnen halen van firmware en alles draait weer als een zonnetje. Vriend van me had laatst ook box aangeschaft en goede kabels/wandkastje/man/vrouwtjes e.d. maar zelf kabels ontmanteld. Nu hadden we het plastic en 'folie' (komt praktisch gelijk mee) verwijderd waardoor alleen kabel overblijft maar is blijkbaar folie ook nodig voor digi. Thuis werkt bij mij gekgenoeg prima zonder maar bij hem deed ie moeilijk en nu na monteur daarop had gewezen en gefixt alles prima nu

[ Voor 15% gewijzigd door funrider op 12-04-2007 10:48 ]
Probeer eens om terug te gaan naar de fabrieks instellingen (via menu) en daarna een geforceerde update (stekker eruit, pijltje naar links toets indrukken en ingedrukt houden, stekker er weer in en pijltje naar links pas weer loslaten als er op scherm verschijnt dat er een update in progress is).De laatste tijd werkt de mediabox bij ons ook minder. Alhoewel ik er geen last van heb (gisteren voor het eerst gezien aangezien ik nooit echt zelf tv kijk) heeft mijn vrouw al een aantal dagen dat de box gewoon geen beeld geeft. Stekker eruit/erin werkt wel, maar ook voor een halve dag.
Dit heeft bij mij en anderen (zie chelloo.com) ook prima geholpen ! Ik heb een zwarte Thompson box (nog wel, heb net de DVR binnen gekregen
ps: Update onderbreken zou ik zeker niet doen...
[ Voor 49% gewijzigd door sanook op 12-04-2007 10:53 ]
Heb sinds een week opeens AT5 niet meer in de lijst, terwijl ik gewoon in Amsterdam woon en niks aan de mediabox veranderd heb. Hoe fix ik dit? Factory reset heb ik nog niet geprobeerd, want dan mag ik al m'n favorieten ook weer opnieuw instellen.
Ook vind het ik het vreemd dat 88 zenders perfect werken, maar dat bij MTV brand new en een gare zender (ben even de naam kwijt) het geluid extreem hapert en het beeld niet klopt. Terwijl de signaalkwaliteit op 100% staat. Alle kabels opnieuw aansluiten levert geen verbetering op, terwijl een week geleden alles nog perfect werkte.
Jammer dat er (na toch een paar jaar testen, in de VS draait het al jaren?) nog steeds zulke kinderziektes inzitten. Heb UPC digi nu anderhalve maand, maar heb al meerdere keren gehad dat het opeens een ochtend helemaal niet werkt. Erg vreemd en irritant.
Ook vind het ik het vreemd dat 88 zenders perfect werken, maar dat bij MTV brand new en een gare zender (ben even de naam kwijt) het geluid extreem hapert en het beeld niet klopt. Terwijl de signaalkwaliteit op 100% staat. Alle kabels opnieuw aansluiten levert geen verbetering op, terwijl een week geleden alles nog perfect werkte.
Jammer dat er (na toch een paar jaar testen, in de VS draait het al jaren?) nog steeds zulke kinderziektes inzitten. Heb UPC digi nu anderhalve maand, maar heb al meerdere keren gehad dat het opeens een ochtend helemaal niet werkt. Erg vreemd en irritant.
[ Voor 26% gewijzigd door Gizz op 12-04-2007 16:15 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Dan doe ik ook maar even mee. Volop lof sinds ik DTV heb (sinds augustus 2005).M@cer schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:29:
Dan doe ik ook even mee met het ophemelen van digitale TV, want ik ben er zelf nog steeds helemaal tevreden mee. Zeker nu de ik de DVR een paar maandjes heb wil ik nooit meer anders.
Tuurlijk heb ik ook wat probleempjes gehad, maar die zijn telkens netjes opgelost na een telefoontje naar de helpdesk. Om het even in perspectief te zetten: dat was met Chello wel anders (en dat heb ik tegenwoordig dan ook niet meer).
Sinds kort heb ik ook een DVR-decoder en ik kan nú al niet meer zonder
Van de week heb ik echter bij iemand anders ook eenzelfde decoder aangesloten, maar daar merkte ik wel dat 'ie om de zoveel tijd haperingen vertoonde
Doe ik ook altijd, hele dag rondzappen op zoek naar on-interessante zenders die het ff niet goed doen.. dan heb ik tenminste ook wat om over te klagen.Gizz schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:10:
Heb sinds een week opeens AT5 niet meer in de lijst, terwijl ik gewoon in Amsterdam woon en niks aan de mediabox veranderd heb. Hoe fix ik dit? Factory reset heb ik nog niet geprobeerd, want dan mag ik al m'n favorieten ook weer opnieuw instellen.
Je geeft zelf al aan dat het in de VS al jaren is, nou in NL niet, dus krijgen wij ook alle kinderziektes.. iedereen krijgt kinderen, denk je dat geen enkel kind ziek wordt, omdat de eerste namelijk ziek is geweest.?
Ik vind kwaliteit TOP!! zo'n enorm verschil met analoog signaal dat ik me iets kan voorstellen hoe mensen zich voelden toen we van Z-W naar Kleur gingen. icm met DVR mis ik nix meer en heb ik altijd iets leuks om te kijken op digitaal kwaliteit
Wat een onzin reactieZerveza schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:43:
[...]
Doe ik ook altijd, hele dag rondzappen op zoek naar on-interessante zenders die het ff niet goed doen.. dan heb ik tenminste ook wat om over te klagen.
Wederom, je reactie slaat nergens op?Je geeft zelf al aan dat het in de VS al jaren is, nou in NL niet, dus krijgen wij ook alle kinderziektes.. iedereen krijgt kinderen, denk je dat geen enkel kind ziek wordt, omdat de eerste namelijk ziek is geweest.?
Ten eerste vind ik je vergelijking niet op gaan: elk nieuw mens is steeds weer een kind en zal weerstand moeten opbouwen tegen ziektes. Dat heeft totaal niks met hardware te maken.
Als ik een apparaat/netwerk opzet in Amerika en dat een paar jaar laat draaien totdat alle fouten eruit zijn, dan kan ik precies datzelfde apparaat gewoon inzetten in Europa. Dan hoef ik niet eerst weer hier in Europa met een prototype te beginnen en daar alle fouten uit te halen, dat is immers in Amerika al gebeurd!
In een land waar nu geen computers zijn hoef je toch ook niet eerst met een ponskaartcomputer zo groot als een kamer te beginnen, en die weer op te laten groeien tot onze huidige pc's? Daar kan je gewoon meteen beginnen met laptops en andere moderne technieken.
Een kind is een kind en moet steeds opnieuw leren, weerstand opbouwen etc. Apparatuur en software niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 12-04-2007 16:55 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Been there. Ik heb ook vele malen die stekker eruit gehaald en weer terug gestopt. Ik wil dat ding in het engels gebruiken en dat setup menu biedt wel nederlands en frans maar geen engels. Het lijkt overigens alsof je dit menu alleen krijgt na het bekijken van een interactieve zender. 1 keer heb ik kennelijk de stekker er te laat uitgehaald ofzo, want bij opstarten kwam ik weer in menu. En dan heb je een activatiecode nodig als je doorgaat. f***, gezocht, niet gevondenTutti-frutti schreef op zondag 08 april 2007 @ 17:50:
De laatste tijd wordt ik beetje gek van de box. Ik denk dat ik een firmware update heb gehad, zoals iedereen. Maar daar zit ff een vervelende bug in zeg. Ik maakt nu meestal per kijk sessie (1-2 uur) mee, dat ik zap en dan het SETUP-Menu krijg, waar ik een taal moet kiezen.. ik kan niet terug... enige optie is stekker eruit halen en dus weer een minuutje zonder tv zitten (ja .. of de setup doorlopen Zzzz).
Heeft iemand btw de activatiecode voor Rotterdam?
Heb net even voor je gekeken, maar ik kan mijn boekje nergens meer vinden.
Zal mijn vriendin wel hebben opgeruimd
Maar goed, back ontopic lijkt me
Zal mijn vriendin wel hebben opgeruimd
Denk meer dat je de vergelijking moet zien in de vorm van medicatie en opgedane kennis in de loop der jaren. We gaan immers tegenwoordig niet meer dood aan griep en andere dingen die vroeger wel fataal waren.Gizz schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:55:
[...]
Ten eerste vind ik je vergelijking niet op gaan: elk nieuw mens is steeds weer een kind en zal weerstand moeten opbouwen tegen ziektes. Dat heeft totaal niks met hardware te maken.
Maar goed, back ontopic lijkt me
[ Voor 9% gewijzigd door Ken. op 12-04-2007 17:22 ]
Iemand een idee wat dit op een DVR met een volle HD doet?sanook schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:51:
[...]
Probeer eens om terug te gaan naar de fabrieks instellingen (via menu) en daarna een geforceerde update (stekker eruit, pijltje naar links toets indrukken en ingedrukt houden, stekker er weer in en pijltje naar links pas weer loslaten als er op scherm verschijnt dat er een update in progress is).
[...]
Ben dus bang alles kwijt te raken maar heb een irritant probleem in de custom opname programmering, denk een bug: heb twee dagelijkse opnames met een klein stukje tijds overlapping en krijg die beide er met geen mogelijkheid permanent uit. Wel voor de volgende dag maar daarna staat hij er weer vrolijk in
Het doorlopen van het installatiemenu wanneer je dat menu ziet lukt vaak niet. De beste oplossing tot nu toe: box resetten, terug naar fabrieksinstellingen zetten en opnieuw installeren.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:57:
[...]
Been there. Ik heb ook vele malen die stekker eruit gehaald en weer terug gestopt. Ik wil dat ding in het engels gebruiken en dat setup menu biedt wel nederlands en frans maar geen engels. Het lijkt overigens alsof je dit menu alleen krijgt na het bekijken van een interactieve zender. 1 keer heb ik kennelijk de stekker er te laat uitgehaald ofzo, want bij opstarten kwam ik weer in menu. En dan heb je een activatiecode nodig als je doorgaat. f***, gezocht, niet gevondenOuders gebeld (hebben ook dig. tv van upc) en die hebben van hun box hun code verteld. Blijkt dus dat die activatiecode gewoon een gemeentenummer is. Anyhow: ingevuld eh voila: werkt weer perfect en zonder dat gemiep van zo nu en dan dat menu. Dus ga er maar gewoon 1 keer doorheen en je bent er vanaf
De activeringscode voor Rotterdam is 221. Het gebruiken van een verkeerde activeringscode kan (en zal in de toekomst zeker) problemen opleveren.Heeft iemand btw de activatiecode voor Rotterdam?Ik zit nu een paar gemeentes verder volgens de box en heb geen flauw idee of het nou eigenlijk verschil maakt.
Als je een "uitgebreide memo" wil verwijderen moet je twee keer op de blauwe knop drukken, en niet 1x op blauw en 1x op OK. Dit is (helaas) een ongedocumenteerde "functie".erikhui schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:37:
[...]
Iemand een idee wat dit op een DVR met een volle HD doet?
Ben dus bang alles kwijt te raken maar heb een irritant probleem in de custom opname programmering, denk een bug: heb twee dagelijkse opnames met een klein stukje tijds overlapping en krijg die beide er met geen mogelijkheid permanent uit. Wel voor de volgende dag maar daarna staat hij er weer vrolijk in
Verder worden opgenomen programma's enkel verwijderd wanneer jij ze verwijdert (via het menu, één voor één) of wanneer je DVR een bepaald signaal ontvangt (verzonden door UPC).
Staat het niet in de lijst, of is de zender niet toegankelijk? In je bericht geef je aan dat de zender niet in de lijst staat, maar ik wil het toch zeker weten.Gizz schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:10:
MTV Brand New wordt (in regio Amsterdam) op een vrij hoge frequentie (810,75MHz) doorgegeven, evenals Zone Club, Zone Reality, Extreme Sports, Geschiedenis, 3VOOR12 Portal, en The Adult Channel. Ik vermoed dat de ontvangst van de zenders ook niet al te best is.Ook vind het ik het vreemd dat 88 zenders perfect werken, maar dat bij MTV brand new en een gare zender (ben even de naam kwijt) het geluid extreem hapert en het beeld niet klopt. Terwijl de signaalkwaliteit op 100% staat. Alle kabels opnieuw aansluiten levert geen verbetering op, terwijl een week geleden alles nog perfect werkte.
Storing op deze frequentie wordt heel vaak veroorzaakt door slechte bekabeling (brakke kabel/splitter/connector, niet goed bevestigd etc.). Verwijder tijdelijk eventuele splitters/versterkers en probeer het nog eens... Als je zeker weet dat jouw bekabeling in orde is, neem dan contact op met UPC om het probleem op te lossen.
Wanneer blijkt dat een storing niet is veroorzaakt door, of verwijtbaar is aan UPC, dan worden voorrijkosten ad € 32,95 in rekening gebracht.
Correct, hij staat gewoon niet meer in de lijst (alle andere regionale zenders nog wel, maar AT5 is de enige regionale zender die aan een UPC regio gekoppeld zit heb ik begrepen?)sylvesterrr schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:16:
Staat het niet in de lijst, of is de zender niet toegankelijk? In je bericht geef je aan dat de zender niet in de lijst staat, maar ik wil het toch zeker weten.
Alle zenders die je noemt doen het voor zover ik weet wel goed, behalve Brand New dus. Wel hoorde ik net van mijn ouders dat ze op BBC3 en/of 4 net hetzelfde probleem qua beeld/geluid hadden. Zitten die zenders ook op een hoge frequentie?MTV Brand New wordt (in regio Amsterdam) op een vrij hoge frequentie (810,75MHz) doorgegeven, evenals Zone Club, Zone Reality, Extreme Sports, Geschiedenis, 3VOOR12 Portal, . Ik vermoed dat de ontvangst van de zenders ook niet al te best is.
Storing op deze frequentie wordt heel vaak veroorzaakt door slechte bekabeling (brakke kabel/splitter/connector, niet goed bevestigd etc.)
Kabels en dergelijke ga ik toch nog maar een keer controleren.
Ik zag deze week nog een aanbieding voor de harddisk recorder! 6 maanden gratis UPC Harddiskrecorder... en nu kijk ik op de website staat er 9,95 per maand en de actie: geen aansluitkosten twv 29,95 
Heeft iemand dit ook gezien?
Heeft iemand dit ook gezien?
vanpeltje
Waarschijnlijk is de voorjaarsactie gewoon afgelopen.
Ik heb hier geen verklaring voor. Ik denk dat het terugzetten naar de Fabrieksinstellingen de enige oplossing is.Gizz schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:59:
[...]
Correct, hij staat gewoon niet meer in de lijst (alle andere regionale zenders nog wel, maar AT5 is de enige regionale zender die aan een UPC regio gekoppeld zit heb ik begrepen?)
Alhoewel, misschien kun je 'm ook gewoon opnieuw laten zoeken naar zenders: Menu->Instellingen->Zoeken via netwerk->Automatisch. Bij activeringscode vul je dan 105 (Amsterdam) in.
Dan kan het haast geen signaalprobleem zijn, de door mij genoemde zenders zitten namelijk op dezelfde transportstream.[...]
Alle zenders die je noemt doen het voor zover ik weet wel goed, behalve Brand New dus.
Even voor de zekerheid: heb je last van haperend geluid en blokjes/streepjes in beeld (digitale storing)?
BBC3 en 4 zitten inderdaad allebei op een hoge frequentie, hoger dan die van MTV Brand New zelfs.Wel hoorde ik net van mijn ouders dat ze op BBC3 en/of 4 net hetzelfde probleem qua beeld/geluid hadden. Zitten die zenders ook op een hoge frequentie?
Hmmm, heb dit geprobeerd maar na 1 x blauwe knop krijg ik toch echt alleen de mogelijkheid voor OK. Tweede maal blauwe knop drukken doet dan ook niets...iemand nog andere suggesties?sylvesterrr schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:16:
Als je een "uitgebreide memo" wil verwijderen moet je twee keer op de blauwe knop drukken, en niet 1x op blauw en 1x op OK. Dit is (helaas) een ongedocumenteerde "functie".
[...]
Probeer eens twee keer op de stop-knop te drukken (dus laat zowel de blauwe als de OK-knop met rust).erikhui schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:05:
[...]
Hmmm, heb dit geprobeerd maar na 1 x blauwe knop krijg ik toch echt alleen de mogelijkheid voor OK. Tweede maal blauwe knop drukken doet dan ook niets...iemand nog andere suggesties?
Bij de ene DVR kun je wel twee op de blauwe knop drukken, en bij de andere moet je weer twee keer op de stop-knop drukken.
Verwijderd
Heb sinds een paar weken het probleem dat de programma's in de informatiebalk onderin mijn beeld niet overeen komen met de programma's die er in het echt op zijn. Hij geeft nu bijvoorbeeld aan dat het programma van 5:30 uur wordt uitgezonden, terwijl het nu toch echt na tienen in de avond is... Heb het probleem al wel eerder gehad, maar na een softwareupdate vanuit UPC leek het opgelost. Iemand een idee hoe ik het zelf op kan lossen?
Dit probleem heb ik al een paar maanden (ik heb een Pace decoder). Het gebeurt bij mij als de decoder een tijdje aan blijft staan. Na een aantal uur wordt de infobalk niet meer geupdate en blijft daar de oude informatie in staan. Het enige wat bij mij helpt is de decoder uit zetten. Bij de volgende keer aanzetten (na minimaal een half uur uit te hebben gestaan!) lijkt het weer in orde, maar dat duurt nooit langer dan een paar uur en dan is het wederom mis.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 22:17:
Heb sinds een paar weken het probleem dat de programma's in de informatiebalk onderin mijn beeld niet overeen komen met de programma's die er in het echt op zijn. Hij geeft nu bijvoorbeeld aan dat het programma van 5:30 uur wordt uitgezonden, terwijl het nu toch echt na tienen in de avond is... Heb het probleem al wel eerder gehad, maar na een softwareupdate vanuit UPC leek het opgelost. Iemand een idee hoe ik het zelf op kan lossen?
Wellicht dat het helpt om de decoder weer op de fabrieksinstellingen te resetten en eventueel opnieuw (voor de tigste keer) de een firmware upgrade te forceren. Het is natuurlijk gewoon een bug in de firmware, dus ik hoop dat bij een volgende update het probleem is verholpen. Tot die tijd eraan denken om de decoder uit te zetten als ik klaar ben met TV kijken.
... Weet je wat? Ik ga het terugzetten van de fabrieksinstellingen gewoon meteen nog een keer proberen. UIterlijk morgen weet ik of het geholpen heeft en dan laat ik dat wel even weten.
Daad bij woord: Ik heb rond 13:00 uur de fabrieksinstellingen teruggezet en de hele installatieprocedure opnieuw gedaan. Inmiddels is het 19:00 en het probleem is alweer terug. De programmainformatie in de infobox blijft nu steken op 16:00 uur. Fabrieksinstellingen terugzetten helpt dus niet!synthdood schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:56:
[...]
... Weet je wat? Ik ga het terugzetten van de fabrieksinstellingen gewoon meteen nog een keer proberen. UIterlijk morgen weet ik of het geholpen heeft en dan laat ik dat wel even weten.
edit: Wat wel helpt is om gewoon de stekker er eventjes uit te trekken, maar ja om nu elke keer ondersteboven achter de kast te moeten kruipen om bij het netsnoer te komen is ook niet echt ideaal.
[ Voor 14% gewijzigd door synthdood op 15-04-2007 11:17 ]
Die ethernetaansluiting is dus voor de sier? Binnenkort stappen wij over op de mediabox met harddisk, ik hoopte eigenlijk om hem in het netwerk te hangen om zo gedownloade films / series / videos over te zetten en op mn gewone tv te kijken maar dat gaat niet lukken?
Verwijderd
Sinds 2 dagen heel erg veel last van zenders die zogenaamd niet toegangkelijk zijn, terwijl ik gewoon het xtra channel pack heb plus Film en Sport 1. Krijg er langzaam aan een beetje een punthoofd van. Net teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar het mocht niet baten. Enige optie, en hier is ie weer, is de stekker eruit halen.
Wat zou ik nog meer kunnen doen om het probleem op te kunnen lossen?
Verwijderd
Je dacht toch niet dat UPC je zou faciliteren om je eigen films zo af te spelen he?SignOff schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:27:
Die ethernetaansluiting is dus voor de sier? Binnenkort stappen wij over op de mediabox met harddisk, ik hoopte eigenlijk om hem in het netwerk te hangen om zo gedownloade films / series / videos over te zetten en op mn gewone tv te kijken maar dat gaat niet lukken?

Verwijderd
no waySignOff schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:27:
Die ethernetaansluiting is wellicht iets voor in de toekomst, ik denk dat het misschien weleens het chello / telefonie modem zou kunnen vervangen zodat je 1 box voor alles hebt en dus de extra kastjes in huis kwijt bent. Zou dat opzich wel een mooie ontwikkeling vinden, al heb ik geen last van het modem zoals het nu in de meterkast hangt
Bellen met UPC?Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:34:
Sinds 2 dagen heel erg veel last van zenders die zogenaamd niet toegangkelijk zijn, terwijl ik gewoon het xtra channel pack heb plus Film en Sport 1. Krijg er langzaam aan een beetje een punthoofd van. Net teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar het mocht niet baten. Enige optie, en hier is ie weer, is de stekker eruit halen.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Voor de 2e avond op rij geen ondemand film kunnen zien...
De situatie je ligt / zit lekker relaxed op de bank voor een avondje film..
Je besteld alles gaat goed..
De countdown start over 2 minuten start de film.
Dus ff wat lekkers / ach je kent dat wel...
Dan issie bij 0 seconde en kom je terug in het ondemand scherm
Geen film er staat wel keer terug naar de film maar ook dit werkt niet.
Een of andere vage melding van geen signaal, maar dan zouden de rest van de kanalen toch ook niet werken?
De situatie je ligt / zit lekker relaxed op de bank voor een avondje film..
Je besteld alles gaat goed..
De countdown start over 2 minuten start de film.
Dus ff wat lekkers / ach je kent dat wel...
Dan issie bij 0 seconde en kom je terug in het ondemand scherm
Geen film er staat wel keer terug naar de film maar ook dit werkt niet.
Een of andere vage melding van geen signaal, maar dan zouden de rest van de kanalen toch ook niet werken?
Ik heb net toch maar eens even onze vriendelijke vrienden gebeld.
Er blijkt een upgrade te hebben plaatsgevonden.
Je kan nu echt on-demand bestellen ( regio eindhoven )
Ook komt er binnenkort in UPC smaak Uitzending gemist.
Last but not least vroeg ik nog naar de levering van de *mediabox met opname functie.
( geen ondemand ondersteuning tm Juni ) Deze zou ik binnen nu en 10 dagen ontvangen!
Last but not least vroeg ik nog naar de levering van de *mediabox met opname functie.
( geen ondemand ondersteuning tm Juni ) Deze zou ik binnen nu en 10 dagen ontvangen!
De DVR's zijn slecht leverbaar ATM. Hou maar rekening met een maand...
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Vandaag wordt in Brabant inderdaad Video On Demand uitgerold.Security schreef op maandag 16 april 2007 @ 09:04:
Ik heb net toch maar eens even onze vriendelijke vrienden gebeld.
Met "Geen signaal" wordt bedoeld dat er op een bepaalde frequentie geen of slecht signaal aanwezig is.Security schreef op maandag 16 april 2007 @ 08:42:
Een soortgelijke situatie heb ik zelf ook. Het kanaal Politiek 24 krijg is gestoord binnen (blokken, geluid hapert), andere kanalen werken prima.sylvesterrr schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 01:05:
[...]
Ik heb hier geen verklaring voor. Ik denk dat het terugzetten naar de Fabrieksinstellingen de enige oplossing is.
Alhoewel, misschien kun je 'm ook gewoon opnieuw laten zoeken naar zenders: Menu->Instellingen->Zoeken via netwerk->Automatisch. Bij activeringscode vul je dan 105 (Amsterdam) in.
[...]
Dan kan het haast geen signaalprobleem zijn, de door mij genoemde zenders zitten namelijk op dezelfde transportstream.
Even voor de zekerheid: heb je last van haperend geluid en blokjes/streepjes in beeld (digitale storing)?
[...]
BBC3 en 4 zitten inderdaad allebei op een hoge frequentie, hoger dan die van MTV Brand New zelfs.
Bij ons nog steeds af en toe een slechte verbinding.
Box uit en weer aan verhelpt het.
Kanaal 999 werkt niet omdat er blijkbaar geen signaal op staat.
Geen idee wat dat nu weer kan zijn.
Box uit en weer aan verhelpt het.
Kanaal 999 werkt niet omdat er blijkbaar geen signaal op staat.
Geen idee wat dat nu weer kan zijn.
Als het goed is de ontvangt van Zone Horror (109), Journaal 24 (410) en Sterren.nl (610) ook niet goed, klopt dat?robertpNL schreef op maandag 16 april 2007 @ 09:46:
[...]
Een soortgelijke situatie heb ik zelf ook. Het kanaal Politiek 24 krijg is gestoord binnen (blokken, geluid hapert), andere kanalen werken prima.
Check je bekabeling (verwijder evt. splitters/versterkers). Indien je van mening bent dat het zaakje bij jou thuis in orde is (qua bekabeling), dan raad ik je aan om contact op te nemen met de helpdesk om een monteursafspraak te maken.
De afspraak is gratis, tenzij de storing niet is veroorzaakt door/verwijtbaar is aan UPC. De Mediabox en het signaal tot en met het hoofdaansluitpunt in je woning valt onder de verantwoordelijkheid van UPC.
[ Voor 19% gewijzigd door Mawlana op 16-04-2007 11:01 ]
Yep, dit werk, thanks! Eindelijk die oude zut eruit.sylvesterrr schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:10:
[...]
Probeer eens twee keer op de stop-knop te drukken (dus laat zowel de blauwe als de OK-knop met rust).
Bij de ene DVR kun je wel twee op de blauwe knop drukken, en bij de andere moet je weer twee keer op de stop-knop drukken.
Heb je ook enig idee wanneer de DVR software de update voor Favorieten & een waarschuwing bij de start van een programma krijgt? Was alweer een half jaar geleden dat dit tijdelijk op (o.a.?) de Pace beschikbaar was.
Op chelloo.com is een keer door een UPC medewerker geroepen dat er in de zomer waarschijnlijk een update voor de DVR komt.erikhui schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:28:
[...]
Yep, dit werk, thanks! Eindelijk die oude zut eruit.
Heb je ook enig idee wanneer de DVR software de update voor Favorieten & een waarschuwing bij de start van een programma krijgt? Was alweer een half jaar geleden dat dit tijdelijk op (o.a.?) de Pace beschikbaar was.
Ik heb sinds kort ook de DVR, wilde eerst wachten op de update maar de voorjaarsaanbieding leek me zo ok (6 maanden gratis) en de DVR's werden schaars dus heb toch maar besteld. Was ook bang dat ik de favorieten functie ging missen maar bij de aanbieding hoort ook het Digital Pack, dus nu heb je praktisch geen kanalen meer die niet beschiknaar zijn dus heb je de favorieten niet echt meer nodig.
Wij hebben al 1,5 maand digitale tv, en 3 dagen geleden hadden we opeens nergens meer geluid. Vervolgens was dit probleem, spontaan of persongeluk opgelost en nu is het dus weer terug en hebben we weer nergens meer geluid.
Iemand anders dit probleem ?
---snip---- hmm vreemd genoeg kwam het uit de scart aansluiting, terwijl we daar niet hebben aangezeten...
Iemand anders dit probleem ?
---snip---- hmm vreemd genoeg kwam het uit de scart aansluiting, terwijl we daar niet hebben aangezeten...
[ Voor 17% gewijzigd door Osxy op 20-04-2007 21:42 ]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Weet iemand wanneer de VOD wordt uitgerold in "Vlaardingen" 3131HG!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Het zou toch in April gebeuren?sylvesterrr schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 22:44:
Later in 2007. Geen exacte data bekend.
Klopt, in Brabant. Video on Demand is reeds uitgerold in Brabant. Voor zover ik weet valt Vlaardingen niet onder de provincie "Noord-Brabant".
[ Voor 15% gewijzigd door Mawlana op 20-04-2007 23:12 ]
Maar bedoel je met later mei, of december?(ruim denkend)sylvesterrr schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 23:12:
[...]
Klopt, in Brabant. Video on Demand is reeds uitgerold in Brabant.
Na Q2, dat is het enige wat ík hierover kan zeggen.dennus2006 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 23:12:
[...]
Maar bedoel je met later mei, of december?(ruim denkend)
Wat is nou weer Q2?sylvesterrr schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 23:36:
[...]
Na Q2, dat is het enige wat ík hierover kan zeggen.
Tweede kwartaal, veel gebruikte term.
Weet iemand hoe ik de codes van de upc afstandsbediening in mijn denon afstandsbediening kan krijgen? De automatische leerfunctie werkt goed met mijn tv afstandsbediening maar niet met die van de mediabox.
Word bij iedereen die box zo warm? Ik heb er niks op staan en hem nu op blokken ruim 5cm hoog staan, maar ik kan een eitje bakken op de onderkant. Als hij eenmaal enkele uren aanstaat doen de meeste zenders niks meer dan af en toe een frame met artifacts laten zien. Als ik hem dan een nacht uit laat staan is elke zender weer helemaal top.
Yep.. hier is 'ie zelfs bij stand-by al vrij warm te noemen.
Hij ratelt vaak ook als een gek in diezelfde stand trouwens.
Zal waarschijnlijk met defraggen te maken hebben neem ik aan ?
Hij ratelt vaak ook als een gek in diezelfde stand trouwens.
Zal waarschijnlijk met defraggen te maken hebben neem ik aan ?
Iemand meer ervaring met het swappen van de mediabox naar DVR?
Ik kan nu al sinds afgelopen Woensdag niets meer ontvangen...
Beide boxen zijn dood...( nog )
Volgens UPC loopt de order niet goed door en moet ik wachten tot Zondag.
Iemand anders nog tips ?
Iemand anders nog tips ?
Hij wordt wel vrij warm, maar staat bij mij gewoon op de DVD-speler, zonder extra ventilatie o.i.d. Box staat vaak van 's ochtends tot 's avonds op het stroom, maar ik heb nog nooit een verband kunnen ontdekken tussen de temperatuur en het vastlopen (wat hier ook maar zeer sporadisch voorkomt).Webby_143 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:37:
Word bij iedereen die box zo warm? Ik heb er niks op staan en hem nu op blokken ruim 5cm hoog staan, maar ik kan een eitje bakken op de onderkant. Als hij eenmaal enkele uren aanstaat doen de meeste zenders niks meer dan af en toe een frame met artifacts laten zien. Als ik hem dan een nacht uit laat staan is elke zender weer helemaal top.
Ik zou nog een keertje bellen naar de helpdesk, die kunnen tegenwoordig best wel een hoop regelen volgens mij.Security schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:01:
Iemand anders nog tips ?
Bij mij ging het activeren van de DVR ook niet goed. Mijn oude mediabox op zwart dus ik de boxen omgeruild. Maar bij het activeren van de DVR loopt het vast. Helpdesk gebeld en die hebben op wat magische knoppen gedrukt en hij doet het nu weer.Security schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:01:
Ik heb nog wel een probleem met teletekst op mij DVR. Vroeger op mijn oude mediabox kon ik met TXT knop van mijn UPC afstandsbediening teletekst activeren (digitale teletekst denk ik). Nu met mijn DVR gebeurt er niets bij de TXT knop. Wel kan ik uiteraard met mijn TV afstandsbediening teletekst kijken maar dat is de analoge teletekst. Is dit een software probleem van de DVR. Maw gaat dit in een evt software update opgelost worden?
Dit is inderdaad een software probleem, samen met het ontbreken van de favorieten functie de grootste missende dingen in de huidige software. Is wel te hopen dat het met de volgende update (zomer ?) opgelost zal zijn.DaBa schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:22:
Ik heb nog wel een probleem met teletekst op mij DVR. Vroeger op mijn oude mediabox kon ik met TXT knop van mijn UPC afstandsbediening teletekst activeren (digitale teletekst denk ik). Nu met mijn DVR gebeurt er niets bij de TXT knop. Wel kan ik uiteraard met mijn TV afstandsbediening teletekst kijken maar dat is de analoge teletekst. Is dit een software probleem van de DVR. Maw gaat dit in een evt software update opgelost worden?
Verwijderd
Probleem heb ik ook. De afstandsbediening van mijn Pioneer versterker kan ik ook programmeren (leerfunctie). Dit gaat ook met alle apparatuur goed behalve met de mediabox...ali-a schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:01:
Weet iemand hoe ik de codes van de upc afstandsbediening in mijn denon afstandsbediening kan krijgen? De automatische leerfunctie werkt goed met mijn tv afstandsbediening maar niet met die van de mediabox.
Verwijderd
Vreemd dat in deze topic met geen woord over UPC HDTV wordt gesproken.
Als de tweakert er al niet in geïnteresseerd is, hoe moet het dan wel niet met de gewone man?
Als de tweakert er al niet in geïnteresseerd is, hoe moet het dan wel niet met de gewone man?
Verwijderd
Tja, voor die 4 kanalen ga ik de overstap ( nog ) niet maken. Daarnast vindt m'n DVR maar al te makkelijk.
Ik kreeg gisteravond een software update, maar merk eigenlijk geen veranderingen, iemand een idee wat er gewijzigd/verbeterd is?
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Ik hoorde het gerucht dat voor ondemand klanten binnenkort film1 zal worden aangeboden tm de nieuwe firmware upgrade in Juli. Mijn box werkt sinds gisteravond weer - de extra channels. Dit is een bekend probleem...
Ik wacht op de HDDVRVerwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 20:22:
Vreemd dat in deze topic met geen woord over UPC HDTV wordt gesproken.
Ik lees hier over mensen die teletekst hebben via de mediabox.
Als ik op de txt knop druk komt verschijnt pagina 100 (als ik op dat moment naar Ne 1, 2 of 3 kijk) en verder kom ik niet. Kan niet bv via BBC pagina 888 oproepen met mediabox, terwijl dat "analoog" wel kan.
Als ik op de txt knop druk komt verschijnt pagina 100 (als ik op dat moment naar Ne 1, 2 of 3 kijk) en verder kom ik niet. Kan niet bv via BBC pagina 888 oproepen met mediabox, terwijl dat "analoog" wel kan.
In Brabant is op 16 april j.l. VoD uitgerold. Deze VoD-applicatie is beschikbaar op de Thomson en Pace UPC Mediabox. Deze applicatie is helaas niet beschikbaar op de HDTV en DVR-boxen van UPC. Aangezien NVoD (oude VoD-applicatie) in Brabant is uitgeschakeld, kunnen de bezitters van een HDTV of DVR-box geen films bestellen.Security schreef op zondag 29 april 2007 @ 09:03:
Ik hoorde het gerucht dat voor ondemand klanten binnenkort film1 zal worden aangeboden tm de nieuwe firmware upgrade in Juli. Mijn box werkt sinds gisteravond weer - de extra channels. Dit is een bekend probleem...
Naar verwachting zal de DVR medio zomer geschikt worden voor VoD. Over de HDTV-box heb ik geen info.
Ter compensatie voor dit ongemak, krijgen de DVR-bezitters (en als het goed is ook de HDTV-bezitters) in Brabant vanaf 1 mei 2007 tot het moment dat VoD beschikbaar wordt op hun box, een gratis abonnement op Film1.
Bij mij staat de Thompson mediabox gewoon op de dvd speler en daarboven zit een paar centimeter speling tussen. De Thompson mediabox is hier nog nooit vastgelopen en heb ook nog nooit artifacts in het beeld gezien. Aankomende Donderdag wordt de Thompson mediabox vervangen door de Philips HD mediabox en hoop dat daarmee ook alles zo goed werkt.
Ik heb de DVR nu ook aangesloten, en merk dat bij het zappen naar verschillende kanalen in direct aan het begin wat last heb van blokkerig beeld, soms ook gedurende het kijken. Dit heb ik NOOIT gehad met de normale mediabox, is dit normaal bij de DVR?
... Sterkte en kwaliteit van het signaal is gewoon goed zeg de DVR...
Helaas is dat blijkbaar normaal ja.
Ik had al maanden geen last meer van artifacts en haperingen bij mijn vorige mediabox, maar sinds ik de DVR heb, heb ik er idd ook weer last van.
Ik had al maanden geen last meer van artifacts en haperingen bij mijn vorige mediabox, maar sinds ik de DVR heb, heb ik er idd ook weer last van.
Neuh hoor dit is niet normaal. Als het met de normale STB goed gewerkt heeft zou ik de coax kabels eens extra goed aandrukken.
Ik heb dit alleen de eerste paar minuten na het installeren van de dvr gehad, daarna geen blokjes meer gezien.Martijn schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:51:
Ik heb de DVR nu ook aangesloten, en merk dat bij het zappen naar verschillende kanalen in direct aan het begin wat last heb van blokkerig beeld, soms ook gedurende het kijken. Dit heb ik NOOIT gehad met de normale mediabox, is dit normaal bij de DVR?... Sterkte en kwaliteit van het signaal is gewoon goed zeg de DVR...
Weet iemand wanneer het nou eindelijk mogelijk wordt om meerdere decoders per huishouden te hebben? Ik woon nog @ ouders, maar heb zelf wél een HDTV, en zou daar die HDTV-decoder dus op aan willen sluiten...
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Nee, niet mogelijk.FL!PNEUS schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:47:
Weet iemand wanneer het nou eindelijk mogelijk wordt om meerdere decoders per huishouden te hebben? Ik woon nog @ ouders, maar heb zelf wél een HDTV, en zou daar die HDTV-decoder dus op aan willen sluiten...
Ik had een apart topic aangemaakt voor mijn vraag maar angezien niemand reageert plak ik hem hier ook even:
Hey tweakers,
Mijn ouders hebben al een tijdje digitale tv van upc. Nu heb ik sinds kort een beamer en wil nu ook graag digitale tv. Maar UPC wil maar 1 box per huishouden geven
Nu ben ik opzoek gegaan naar andere alternatieven en ben ik uitgekomen bij deze decoders:
- Bush DFTA 11
Deze bush is in principe keus nummer 1 (Ook hele goed beoordeelt in What Hifi) hij is volgensmij alleen leverbaar in Engeland? Weet iemand misschien of hij ook in NL te koop is en waar?
- Philips DTR 210
Deze Decoder is leverbaar in NL en ook goed beoordeelt in What Hifi.
Nou heb ik gezien dat bij mijn ouders er een soort kaart in upc box moet worden gestoken om hem te laten werken. Hoe zit het met deze third-party boxen? Moet ik dan zo'n kaart aanvragen bij UPC? Of heb ik deze niet nodig?
IK hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden, waarvoor alvast dank
Als julie nog andere boxen weten die de bovenstaande overtreffen zonder duurder te zijn dan 60 euro hoor ik het graag.
met vriendelijke groet,
Mastasidaz
volgens mij is mijn box stuk. Beeld gaat van groenig naar blauwig en hij geeft strepen diagonaal door het beeld. Meestal met flink wat ruis uit de luidsprekers.
Gaat niet werken zonder smartcard vrees ik man.Mastasidaz schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:33:
Ik had een apart topic aangemaakt voor mijn vraag maar angezien niemand reageert plak ik hem hier ook even:
[...]
Het enige wat je zou kunnen doen is een kabeltje (coax / scart) trekken naar de kamer met de beamer. Of zo'n wireless zender met IR. Maar dan moet je dus hetzelfde kanaal kijken als beneden en vice versa.
Heb je al een andere scart-kabel gebruikt?Kaasplank schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:34:
volgens mij is mijn box stuk. Beeld gaat van groenig naar blauwig en hij geeft strepen diagonaal door het beeld. Meestal met flink wat ruis uit de luidsprekers.
Schijnbaar heeft UPC op dit moment alle zenders uit het basispakket FTA (free-to-air) gemaakt. Dit betekent dat je met iedere DVB-C decoder de zenders kunt bekijken zonder dat je daar een smartcard voor nodig hebt. Ik heb geen digitale decoder dus kan het bij mij niet uittesten maar een antal mensen hebben in dit forum gemeld dat het werkt. Suc6 en laat even weten of het werkt.Mastasidaz schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:33:
[...]
Die Bush DFTA 11 decoder is een DVB-T decoder. Dat is de terrestrial standaard en dus digitale televisie via de ether niet via de kabel. daar heb je dus icm met UPC niets aan.
Edit: En die Philips DTR 210 is ook een DVB-T decoder
Je moet op zoek naar een DVB-C tuner/decoder.
Edit: En die Philips DTR 210 is ook een DVB-T decoder
Je moet op zoek naar een DVB-C tuner/decoder.
[ Voor 23% gewijzigd door DaBa op 02-05-2007 14:24 ]
Dus dat zou betekenen dat, als ik mijn smartcard uit mijn decoder trek, ik gewoon beeld zou moeten krijgen ? (niet het geval namelijk) Of bedoel je er wat anders mee ?DaBa schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:12:
[...]
Schijnbaar heeft UPC op dit moment alle zenders uit het basispakket FTA (free-to-air) gemaakt. Dit betekent dat je met iedere DVB-C decoder de zenders kunt bekijken zonder dat je daar een smartcard voor nodig hebt. Ik heb geen digitale decoder dus kan het bij mij niet uittesten maar een antal mensen hebben in dit forum gemeld dat het werkt. Suc6 en laat even weten of het werkt.
De Mediabox vereist een smartcard om te werken.. dus in dit geval krijg je geen beeld.KeN. schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:17:
[...]
Dus dat zou betekenen dat, als ik mijn smartcard uit mijn decoder trek, ik gewoon beeld zou moeten krijgen ? (niet het geval namelijk) Of bedoel je er wat anders mee ?
Je kunt inderdaad een DVB-C decoder aansluiten op je coaxkabel. Je kunt dan de FTA-zenders zonder problemen ontvangen, zónder een smartcard. Hoelang dit gaat werken? I dunno. UPC biedt hierbij ook GEEN ondersteuning.
Verwijderd
Heerlijk, géén ondersteuning.sylvesterrr schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:33:
Je kunt inderdaad een DVB-C decoder aansluiten op je coaxkabel. Je kunt dan de FTA-zenders zonder problemen ontvangen, zónder een smartcard. Hoelang dit gaat werken? I dunno. UPC biedt hierbij ook GEEN ondersteuning.
Ondersteuning van UPC houdt in dat ze je met handen en voeten binden aan hún decoders. UPC levert een goed product, maar het verplicht zijn om hun decoder te gebruiken zuigt big time.
3x maal vanavond plots een software update.
Duurt maar 2 seconde en gaat vervolgens uit, echter zonder daadwerkelijke update.
2.07g
Ik heb nu ook alleen maar de optie -instellingen- wanneer ik naar het menu ga...
Duurt maar 2 seconde en gaat vervolgens uit, echter zonder daadwerkelijke update.
2.07g
Ik heb nu ook alleen maar de optie -instellingen- wanneer ik naar het menu ga...
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Verwijderd
bij mij 6 x vandaag al!Ejorne schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:36:
3x maal vanavond plots een software update.
2.07g
Nee UPC mediabox laat in principe niet de FTA channels zien en werkt dus alleen met mediacard. Een third party decoder zonder smartcard kan dan wel FTA channels laten zien en dit is dus zoals gezegd voorlopig het hele basispakket. Maar geen idee of dat zo blijft..KeN. schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:17:
[...]
Dus dat zou betekenen dat, als ik mijn smartcard uit mijn decoder trek, ik gewoon beeld zou moeten krijgen ? (niet het geval namelijk) Of bedoel je er wat anders mee ?
Dit topic is gesloten.