UPC Digital TV - Deel 3

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste
Acties:
  • 63.789 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:38:
[...]
Voor zolang het duurt. Ik kan je verzekeren dat deze mogelijkheid weer geblokkeerd wordt, UPC staat niet toe dat er digitaal wordt gekeken zonder Mediabox.
Ik vraag me af of UPC dit wel boeit eigenlijk. Ten eerste heb je zowiezo een kabel abonnement nodig, en ten tweede gaat het om een beperkt aantal zenders die digitaal FTC zijn. En het "FTC aanbod" wisselt trouwens, vraag me dus af of UPC er eigenlijk wel iets aan kan doen (beperking Nagravision ofzoiets, slechts x-aantal zenders codering mogelijk?). Je kunt mij niet vertellen dat ze het niet weten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 18:49

JvdM

<---->

Voutloos schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 12:18:
Maar wat krijg je dan voor melding in beeld als je naar RTV-NH (707) of TMF (601) zapt?
signaalverlies, dat ik de kabel moet nakijken.
En bij talpa staat er dat het niet in mijn pakket zit (en ik er dus apart voor moet betalen) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 15:41
JvdM schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:05:
[...]

signaalverlies, dat ik de kabel moet nakijken.
En bij talpa staat er dat het niet in mijn pakket zit (en ik er dus apart voor moet betalen) :+
Heb je al gekeken hoe je ontvangstkwaliteit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

JvdM schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:58:
Ik heb net na een lange tijd mijn mediabox weer aangesloten, maar god o god ik heb nog steeds dezelfde problemen. Ik kan bijvoorbeeld Talpa niet ontvangen (controleer de kabel), en sommige zenders geven haperend beeld en is het signaal slecht. Ik heb al eens de coax kabel ontvangen, maar het werd er niet beter op.. Zijn er mensen met hetzelfde probleem en hebben die evt oplossingen?

edit:

Ook heel veel zenders kan ik gewoon niet ontvangen zoals RTV Noord Holland, TMF etc. Terwijl dit wel gewoon kan als ik niet via DTV kijk.
Heb ik ook wel eens gehad. Check dat alles retourgeschikt is (had toen de svhs bak ertussen zitten, dom dom...) en voer daarna geforceerd een firmware update uit. Daarna zou het weer moeten werken.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit je aan een jaarcontract vast als je het standaard UPC digitale tv neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Neen. Alleen de premiumkanalen kennen een contractstermijn. Het Extra Channel Pack kent alleen een jaarcontract wanneer je de standaardbox neemt, dus niet bij de DVR.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 12:36:
[...]

Ik vraag me af of UPC dit wel boeit eigenlijk. Ten eerste heb je zowiezo een kabel abonnement nodig, en ten tweede gaat het om een beperkt aantal zenders die digitaal FTC zijn. En het "FTC aanbod" wisselt trouwens, vraag me dus af of UPC er eigenlijk wel iets aan kan doen (beperking Nagravision ofzoiets, slechts x-aantal zenders codering mogelijk?). Je kunt mij niet vertellen dat ze het niet weten.
Precies, weinig aan toe te voegen... Sowieso een abonnement nodig en inderdaad zijn maar enkele kanalen digitaal FTC te ontvangen. Ik zie het als een extra service (ahum) om toch op meerdere toestellen DTV te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu het UPC-Mediabox binnen 5 werkdagen ontvangen na een telefonische aanvraag. Heb hem gister meteen aangesloten en binnen 10 min. was die functioneel.

Beeld is iets scherper, maar de extra kanalen waarin o.a. Cartoon Network en of de overige Muziekzenders maken het mij helemaal goed. Ben blij tot wat ik tot nu toe heb gekregen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben bezig om Kabelinternet en kabeltv te bestellen (ik heb dus nog helemaal niks in huis!!)

ik wil graag UPC CHELLO POWER bestellen,
hierin zit dus tv en internet.

Nu ben ik mij aan het aanmelden hiervoor, alleen zie ik nergens concreet staat wat voor tv abbonement ik bestel.
Zie hier de abbonement gegevens :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Abonnement
        UPC Chello Power (6144/1536) voor € 39,95 per maand
Aanbieding
        Nu inclusief GRATIS Digitale Video Recorder! Het modemgebruik is GRATIS, u betaalt GEEN aansluitkosten en u heeft GEEN datalimiet!

U ontvangt GRATIS een Digitale Video Recorder 6 maanden op proef incl. ruim 90 digitale TV zenders. Met deze UPC MediaBox kunt u eenvoudig 65 uur TV opnemen, live TV pauzeren en terugspoelen. Inclusief interactieve programmagids, mogelijkheid tot direct films bestellen, interactieve diensten, kinderslot en ruim 70 radiozenders. Kijk hier voor meer informatie.

Bekijk hier de zenders van het digitale standaardpakket en het Extra Channel Pack.
Eenmalige aansluitkosten
        € 0,00
Kabeltelevisie abonnee
        [b][u]..... wat moet ik hier dan invullen???....[/b][/u]
Al klant bij UPC
        Nee
Modem
        Kabelmodem voor € 0.00 (borg: € 45,00)
Installatie
        Doe het zelf installatie
Contractsduur
        1 jaar

Wat moet ik dan onder Kabeltelevisie abonnee invullen?? Dit is toch een duopakket?

..

Als ik hier kijk https://www.upc.nl/internet/power/

En dan onder het kopje Meer Informatie het tablad Wat heb ik nodig kies staat er :
U hebt voor een chello breedbandinternet, een TV aansluiting van UPC nodig. Hebt u nog geen TV van UPC? Geen probleem. Dit kunt bij het aanvragen van breedbandinternet meteen regelen.
Heeft iemand hier ervaring mee? kan ik daar onder dat kopje Kabeltelevisie abonnee gewoon UPC ofzo invullen? Als ik dit gewoon bestel, komt het dan goed?

(ik hoop hier veel belkosten mee te besparen, dus spaar me die antwoorden dat ik de helpdesk oid moet gaan bellen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:28
Zo te zien vraag je hem aan via mijn winkel, toevallig ;)
Indien je nog geen standaard kabel aansluiting hebt en dus geen abonnee bent dien je daar dan ook 'geen' in te vullen, dit wordt dan automatisch voor je aangevraagd. Hou er uiteraard wel rekening mee dat het standaard kabel-tv pakket rond de €16,- per maand kost, afhankelijk van waar je woont. Dit komt dus bovenop de kosten van het internetabonnement.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
man-o-script schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:28:
Zo te zien vraag je hem aan via mijn winkel, toevallig ;)
Indien je nog geen standaard kabel aansluiting hebt en dus geen abonnee bent dien je daar dan ook 'geen' in te vullen, dit wordt dan automatisch voor je aangevraagd. Hou er uiteraard wel rekening mee dat het standaard kabel-tv pakket rond de €16,- per maand kost, afhankelijk van waar je woont. Dit komt dus bovenop de kosten van het internetabonnement.
Geldt die aanbieding alleen via jouw site?

ik zie die gratis digitale tv + recorder en dergelijke nl. niet op de UPC site zelf staan..

UPC
Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/6327/64446732vj3.jpg

Breedbandwinkel
Afbeeldingslocatie: http://img158.imageshack.us/img158/7842/abor5.th.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door HyperTrophy op 15-03-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Is ook geldig via de UPC site hoor, maar dan moet je hem los aanvragen :)
Als je telefonie erbij neemt van UPC krijg je er ook nog een Philips Dect toestel bij, dat is wel enkel via Breedbandwinkel.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Nu ik toch jouw interesse heb. Doe ik er voor dit geld (maandbedrag a 50-60 euro) een beetje redelijk mee? qua snelheid (minimaal 3mb) ? en tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
En dat vraag je aan een verkoper? ;) Het is gewoon een mooi pakket, zeker met telefonie (is maar 6 euro voor gratis bellen overdag en heb je geen KPN meer nodig) erbij en die DVR is top, heb hem zelf ook.

Vergeet niet dat we in het UPC Digital TV topic zitten, dit zijn meer internet vragen. ;)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:13

sanook

_/-\o_

HyperTrophy schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:44:
[...]

Geldt die aanbieding alleen via jouw site?

ik zie die gratis digitale tv + recorder en dergelijke nl. niet op de UPC site zelf staan..

UPC
[afbeelding]

Breedbandwinkel
[afbeelding]
Aanbieding staat ook hier, is ook een site van UPC waar ze wel vaker leuke aanbiedingen hebben, heb er onlangs nog 2 maanden gratis Film1 + Sport1 vandaan gehaald.

[ Voor 11% gewijzigd door sanook op 15-03-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
HyperTrophy schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:44:

Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/8393/upcka8.jpg
upc.nl

Misschien moeten ze de banner nog groter maken? :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Yohan schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:32:
[...]

[afbeelding]
upc.nl

Misschien moeten ze de banner nog groter maken? :P
Goed lezen wat HyperTrophy zegt:
Ik ben bezig om Kabelinternet en kabeltv te bestellen (ik heb dus nog helemaal niks in huis!!)

ik wil graag UPC CHELLO POWER bestellen,
hierin zit dus tv en internet.

Nu ben ik mij aan het aanmelden hiervoor, alleen zie ik nergens concreet staat wat voor tv abbonement ik bestel.
Dat is dus een combinatie pakket, maar ook als je op www.upc.nl op totaalpakketten klikt krijg je dit pakket niet te zien. Maar zoals ik al eerder zei zie je op deze UPC site het pakket wél :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Het wordt gebracht als zijnde een totaalpakket. Dat is het echter niet. UPC biedt alleen pakketten aan met telefonie en internet. Digitale tv en analoge tv vallen buiten elk pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Dat zie je hier verkeerd, zodra je bv Chello power neemt, moet je ook een tv en radioabbonement aansluiten
U hebt voor een chello breedbandinternet, een TV aansluiting van UPC nodig. Hebt u nog geen TV van UPC? Geen probleem. Dit kunt bij het aanvragen van breedbandinternet meteen regelen. Internetten met chello kan zowel met een PC als een Macintosh. Klik hier voor de systeemeisen. Voor meer informatie bel 0800 18 72. Onze medewerkers zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur.

[ Voor 67% gewijzigd door HyperTrophy op 16-03-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
Volgens mij bedoelt Yohan aan te geven dat de televisieproducten (kabeltv en digitale tv) geen onderdeel kunnen zijn van een voordeelpakket. Je dient over een werkende kabeltv-aansluiting te beschikken indien je andere diensten van UPC wil afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Normaal gesproken niet nee, er zijn echter wel acties geweest, o.a. via Breedbandwinkel waarbij er extra korting was op DTV, en dan alleen i.c.m. een internet en telefonie pakket. Op die manier kun je het dus wel als een totaalpakket beschouwen. Op de UPC site zelf is dit echter niet het geval.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 02:22
Ik had een tijdje die UPC Mediabox icm met een Panasonic Plasma, maar de Mediabox was zooooo langzaam met alles en de kwaliteit was ook drama zodat ik hem vorig jaar ergens heb
teruggestuurd naar UPC.

Ik gebruik nu een Lite-On HD recorder en dat ding is HEEL snel met zappen, sneller zelfs dan als ik de gewone tv kanalen gebruik.

Hoe is het nu met de snelheid van die UPC HD recorder: zapt dat ding een beetje snel?

Verder las ik dat de uitzend kwaliteit sterk verbeterd was: is de blokvorming en al dat soort ellende waar ze eerst zo'n last van hadden ook opgelost? Of heeft die HD recorder van ze daar uberhaupt weinig last van? Voor iemand erover begint: ik ben me er van bewust dat dit ook de kwaliteit van je bekabeling kan liggen, maar die is hier goed ;)

Ik ben erover aan het denken om dat ding aan te vragen en het te proberen, maar ik ben er wat huiverig voor gezien al mijn irritaties van voorgaande jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tslh schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:19:
Ik had een tijdje die UPC Mediabox icm met een Panasonic Plasma, maar de Mediabox was zooooo langzaam met alles en de kwaliteit was ook drama zodat ik hem vorig jaar ergens heb
teruggestuurd naar UPC.

Ik gebruik nu een Lite-On HD recorder en dat ding is HEEL snel met zappen, sneller zelfs dan als ik de gewone tv kanalen gebruik.

Hoe is het nu met de snelheid van die UPC HD recorder: zapt dat ding een beetje snel?

Verder las ik dat de uitzend kwaliteit sterk verbeterd was: is de blokvorming en al dat soort ellende waar ze eerst zo'n last van hadden ook opgelost? Of heeft die HD recorder van ze daar uberhaupt weinig last van? Voor iemand erover begint: ik ben me er van bewust dat dit ook de kwaliteit van je bekabeling kan liggen, maar die is hier goed ;)

Ik ben erover aan het denken om dat ding aan te vragen en het te proberen, maar ik ben er wat huiverig voor gezien al mijn irritaties van voorgaande jaren.
Ik ben de grootste anti chello/upc fan van Nederland maar ik ben erg tevreden over de digitale tv op mijn panasonic plasma. Het zappen gaat sneller dan voorheen, nooit blokvorming en vrijwel geen vastlopers (1x per maand max). Digitale TV van UPC is ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Euh die HD recorder van je gebruikt een analoog signaal neem ik aan dan is het ook niet zo vreemd dat het zappen sneller gaat.

Digitaal gaat altijd nog iets langzamer. Maar de snelheid is zeker gewoon goed te noemen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
schnumi schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:49:
Euh die HD recorder van je gebruikt een analoog signaal neem ik aan dan is het ook niet zo vreemd dat het zappen sneller gaat.

Digitaal gaat altijd nog iets langzamer. Maar de snelheid is zeker gewoon goed te noemen.
idd. ik vind de wachttijd voor de tv guide eigenlijk veel irritanter

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Laatst online: 22:04

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

tslh schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:19:
Vergeleken met de Philips plasma-TV die hier staat is hij minimaal/niet merkbaar trager. Alleen intoetsen van 3-cijfers voor bv kanaal 605 oid vind ik een traag idee geven. De Guide gebruik ik niet, die is gewoon traag (en overbodig voor mij). Daarnaast zap ik ook vaak met de mini-guide: Huidige zender in beeld en kijken wat er voor is op de andere zenders. Iets leuks? OK indrukken en afstemmen op die zender, perfect!
De HD-recorder is iets trager qua zappen aangezien zijn software wat ouder is, maar dit wordt ook wel weer bijgetrokken.
Anamorph breedbeelduitzendingen (ned 123/bbc) op 42" plasma: :9 :9 !
Als in: Waarom HDTV nodig? (en de HDTV-box heb ik ook gezien)
Blokvorming (balken in beeld etc, haperingen) is vorig jaar maart/april opgelost ;) Tenzij je blokken van lage bitrates bedoeld, dit hangt van de zender af, maar ik heb ook hiervan veel minder last dan in het begin. Wel/niet HD-recorder hebben staat hier los van.
UPC-klanten zijn gemiddeldweg erg tevreden over de DVR, zodanig zelfs dat UPC sinds kort niet eens meer een contractsduur hieraan gekoppeld heeft en je het eerste halfjaar ook gewoon niets betaald. Gewoon bestellen: bevalt ie je niet kun je hem altijd weer opzeggen.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
Ik weet het: crossposts zijn niet gewenst, maar ik wilde het toch ook nog even hier vragen: iemand enig idee of er een software update voor de DVR in de pijplijn zit?

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:34
Ja die zit wel in de planning (heb ik vernomen uit interne bron), alleen weet niemand wanneer..

Grootste voordeel van een DVR tegenover een DVD recorder is de beeldkwaliteit. Op mijn Panasonic plasma is de beeldkwaliteit van de DVD recorder slecht (gelijk aan analoog) terwijl de DVR gewoon goed is (zelfde als DTV).

Mijn DVD recorder staat inmiddels werkeloos op zolder.

[ Voor 59% gewijzigd door M@cer op 19-03-2007 08:07 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
De box begon te updaten toen mijn vriendin tv wilde kijken. Het beeld bleef even zwart waarbij ze al begon te zappen. Daarna uit en aan waarna het updaten begon en vrij snel alweer klaar was.
Ik heb toen maar even handmatig de box geupdate, maar hij duurt nog steeds even voordat hij opstart. Is dit van de laatste update? Of hebben we iets verkeerds gedaan.
Daarnaast bleef de ondertiteling hangen van bijvoorbeeld E!tv.

Vorige week ging het over UPC-Digital bij Kassa. Ik heb zelf het item niet kunnen bekijken, maar er werd wel goed geklaagd over het verbruik van de Thomson UPC mediabox op stand-by. Wat zo'n 44Watt betreft blijkbaar (tegenover 30 o.i.d. voor de Pace). Kassa raadt aan om een wandcontactschakelaar systeem te nemen welke uitschakelt wanneer de tv uit gaat, maar UPC daarentegen raadt dat af vanwege het feit dat de box dan iedere keer 30s moet opstarten.
Tja, ik zie het al gebeuren bij de klantenservice dat mensen de raadt van Kassa hebben opgevolgd en niet naar de opmerking van UPC hebben geluistert en dus gaan bellen met de mededeling dat vreemd genoeg de box ineens 30s erover doet om op te starten 8)7.

Zodra beneden de HDtv er hangt, dan wil ik wel een infra rood geschakelde stekkerdoos om zo alle apparatuur in één keer uit te schakelen, dus dan heb ik ook geen last van dat verbruik.

[ Voor 51% gewijzigd door Arunia op 19-03-2007 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Laatst online: 22:04

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

mvdklip schreef op maandag 19 maart 2007 @ 07:49:
Ik weet het: crossposts zijn niet gewenst, maar ik wilde het toch ook nog even hier vragen: iemand enig idee of er een software update voor de DVR in de pijplijn zit?
SW-update DVR komt in de zomer van dit jaar.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 19 maart 2007 @ 08:39:
Vorige week ging het over UPC-Digital bij Kassa. Ik heb zelf het item niet kunnen bekijken, maar er werd wel goed geklaagd over het verbruik van de Thomson UPC mediabox op stand-by. Wat zo'n 44Watt betreft blijkbaar (tegenover 30 o.i.d. voor de Pace). Kassa raadt aan om een wandcontactschakelaar systeem te nemen welke uitschakelt wanneer de tv uit gaat,
En terecht. Dat standby niet gelijk is aan uitgeschakeld is natuurlijk geen nieuws, maar zoveel Watt slaat werkelijk nergens op. In het kader van zuinig omgaan met energie zou er imo toch wel enige restrictie mogen zijn op standby energiegebruik van apparaten, waarbij dit ding dus duidelijk de grens overtreedt.

* Voutloos haalt altijd de spanning van z'n Thomson af.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat is leuk, de spanning eraf halen, maar de video neemt op via het doorgeluste antennesignaal (analoog) of de scart, maar dat maakt voor dit voorbeeld geen verschil. Als je de stroom van de mediabox afhaalt, dan krijg je op de video vrijwel uitsluitend sneeuw. En aangezien dat ding dagelijks een soap voor mijn vriending staat te tapen, is het dus niet echt een optie.

[ Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 19-03-2007 14:08 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier ook altijd de stroom eraf (samen met TV/DVD), 's ochtends schakel ik alles weer in. Voordat ik de TV goed en wel aan heb is de mediabox ook al opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nou - ik heb dikke pret..
Ik kreeg de landinstelling weer en dan de activerings code - ik vul dat in, dan zie je overzicht van signaal sterkte etc - OK om zenders te zoeken en *poef* ; weer bij landinstelling... Dit blijft door loopen :?

Morgen maar eens UPC bellen... dit is echt te raar voor woorden.. Ik denk anders om UPC digital eruit te gooien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
stroom er al even af gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 15-09 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wordt het UPC-kabelnetwerk ooit nog toegankelijk voor andere partijen die digitale TV willen aanbieden? Of is de bandbreedte daarvoor niet toereikend?
Baal namelijk nogal van de hoge prijs die UPC hanteert. Natuurlijk is het een commercieel bedrijf, maar dat ze 3x zoveel vragen als non-profit aanbieders (Rekam kost bijvoorbeeld 6,60 per maand voor digiTV) vind ik wel erg extreem. Dan is dus 2/3e van het bedrag winstmarge :/

En een schotel wil ik ook niet aan m'n huis hangen, dat is lelijk :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

SileX schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:32:
Ik kreeg de landinstelling weer en dan de activerings code - ik vul dat in, dan zie je overzicht van signaal sterkte etc - OK om zenders te zoeken en *poef* ; weer bij landinstelling... Dit blijft door loopen :?
Ik heb sinds dit weekend ook weer zoiets; ik kan niet meer in het TV-gids menu komen zonder die landinstelling setup te krijgen, heel fijn. Zal hem dalijk eens geforceerd updaten, want stroom eraf meerdere keren hielp niet echt.

Edit; opgelost, forced-update en fabrieksinstellingen teruggehaald :). Had net in het mediabox menu alleen nog maar de knop "Instellingen", helemaal niks meer verder :O Maar gelukkig werkt het weer, voorlopig kom ik niet meer in die menu's, was eigenlijk alleen maar om een favo zender toe te wijzen.

Dan even iets anders; vrijwel elke nacht begint de box met updaten, voor zover je het updaten mag noemen, want in beeld staat wel die melding maar er is verder geen voortgangsbalkje. Dit beeld springt na 1 á 2 seconden weer weg, en de box gaat in standby mode. Vervolgens kan ik hem gewoon uit standby halen en verder kijken alsof er niks gebeurd is.

Dit gebeurd eigenlijk naast tijdens het tv-kijken ook als het hele zaakje uitstaat, met de box gewoon in standby. Dit weet ik omdat ik in dat geval het display een keertje zie flikkeren (rij getallen, allemaal nullen ofzo), wat ook gebeurd als ik de melding op de tv krijg. Vervolgens gaat ie gewoon weer in standby.

Heel vreemd, dit heb ik nu echt al maanden, maar nog niet eerder gepost.

Edit; Thomson box

[ Voor 27% gewijzigd door TommyGun op 21-03-2007 23:10 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:50:
Wordt het UPC-kabelnetwerk ooit nog toegankelijk voor andere partijen die digitale TV willen aanbieden? Of is de bandbreedte daarvoor niet toereikend?
Als zo'n nieuwe provider haar eigen streams op het netwerk zou gooien komen we inderdaad vroeg of laat in de problemen met de bandbreedte, en zeker als daar allerlei HDTV signalen bijkomen.
Je kunt de bandbreedte daarentegen altijd toereikend maken, door te knijpen op de kwaliteit. Ik geloof alleen niet dat hier iemand op zit te wachten. Dan maar een paar euro meer betalen.

Concurrentie prima, maar dan wel met gemeenschappelijke streams, anders is het afgelopen met kwaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Gizz schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:50:
Baal namelijk nogal van de hoge prijs die UPC hanteert. Natuurlijk is het een commercieel bedrijf, maar dat ze 3x zoveel vragen als non-profit aanbieders (Rekam kost bijvoorbeeld 6,60 per maand voor digiTV) vind ik wel erg extreem. Dan is dus 2/3e van het bedrag winstmarge :/

En een schotel wil ik ook niet aan m'n huis hangen, dat is lelijk :P
Hoge prijs ? Ik betaal € 2,16 per maand voor UPC digital, dat vind ik niet schrikbarend duur. Goed, je betaalt ook ca € 16,- per maand voor je gewone kabelaansluiting maar daar ontkom je volgens mij (op dit moment) niet aan en die prijs is volgens mij ook niet abnormaal hoog.
Misschien moet je eens aan Digitenne gaan denken, die zijn wel wat goedkoper meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Geprobeerd - no luck

Even een update - Ik heb UPC gebelt vandaag - stroom eraf, pijltje naar links blijven indrukken en stroom er weer op; software update forceren. Dit heb ik 3 keer geprobeert, no luck.
UPC weer gebelt - morgen komen ze de box omruilen voor een nieuwe. Hopen dat het dan ook wel is opgelost !

Als ik de nieuwe doos heb, zal ik even een update post maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
SileX schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:23:
[...]

Geprobeerd - no luck

Even een update - Ik heb UPC gebelt vandaag - stroom eraf, pijltje naar links blijven indrukken en stroom er weer op; software update forceren. Dit heb ik 3 keer geprobeert, no luck.
UPC weer gebelt - morgen komen ze de box omruilen voor een nieuwe. Hopen dat het dan ook wel is opgelost !

Als ik de nieuwe doos heb, zal ik even een update post maken.
Je houdt wel het pijltje vast tot dat het scherm van update verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 15-09 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

hvangent schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:03:
[...]

Hoge prijs ? Ik betaal € 2,16 per maand voor UPC digital, dat vind ik niet schrikbarend duur. Goed, je betaalt ook ca € 16,- per maand voor je gewone kabelaansluiting maar daar ontkom je volgens mij (op dit moment) niet aan.
Stichtingen zoals Rekam leveren kabel voor €6,60. Dat is zowel analoog als digitaal, voor digi hoef je niks extra's te betalen. En de decoders zijn gratis, je hoeft alleen de verzendkosten te betalen. Nogal een verschil met €18 euro voor UPC digi :)

Digitenne vind ik niks, beeldkwaliteit is lager en je hebt veel minder zenders.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
LoneGunman schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:21:
[...]

Je houdt wel het pijltje vast tot dat het scherm van update verschijnt?
yep - dit zelfs tijdens het telefoon gesprek met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
heb ook dit probleem sinds gisteravond. zie ook dit topic van mij hierrr http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=18028.0 bij ons allebei box ineens begeven typisch? wil vanavond nog even nogmaals software binnenslepen maar vrees voor zelfde.
Welke postcode/plaats zit jij? Ik 3313 - 135 Dordrecht
SileX schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:32:

Morgen maar eens UPC bellen... dit is echt te raar voor woorden.. Ik denk anders om UPC digital eruit te gooien :(

[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 22-03-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde verhaal hier (Spijkenisse), gewoon de stekker eruit rukken en er weer in waarna de melding weg was. Ook weer regelmatig blokken in beeld de afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
funrider schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:43:
heb ook dit probleem sinds gisteravond. zie ook dit topic van mij hierrr http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=18028.0 bij ons allebei box ineens begeven typisch? wil vanavond nog even nogmaals software binnenslepen maar vrees voor zelfde.
Welke postcode/plaats zit jij? Ik 3313 - 135 Dordrecht

[...]
Ik zal UPC bellen als ik jouw was... Komen ze gewoon omwisselen.

Ik zit 103 - Alkmaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
uiteindelijk heeft 't gisteravond gewerkt om stekker eruit te doen, pijltje links in blijven drukken, stekker erin en blijven indrukken (ivm update) en daarna naar instellingen en fabrieksinstellingen en alles opnieuw instellen. Hierna ging het allemaal goed en sprong ie niet meer spontaan uit om de minuut ofzo. Toch gek dat ik al weken de 'g' firmware zonder problemen gebruikte en nu ineens dit. Nu weer alles prima dus omwisselen niet nodig.
SileX schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:06:
[...]

Ik zal UPC bellen als ik jouw was... Komen ze gewoon omwisselen.

Ik zit 103 - Alkmaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
vanochtend is er iemand geweest - na een aantal keer zelf testen haalde hij een nieuwe uit de auto - die aangesloten en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Voutloos schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:27:
[...]
En terecht. Dat standby niet gelijk is aan uitgeschakeld is natuurlijk geen nieuws, maar zoveel Watt slaat werkelijk nergens op. In het kader van zuinig omgaan met energie zou er imo toch wel enige restrictie mogen zijn op standby energiegebruik van apparaten, waarbij dit ding dus duidelijk de grens overtreedt.

* Voutloos haalt altijd de spanning van z'n Thomson af.
Het kabelmodem van dat ding blijft gewoon actief als hij in standby staat. Als je m lang van standby haalt (praten we over een paar dagen), dan zijn je zenders plotseling niet toegankelijk. Ik denk dat het iets te maken heeft met het ontvangen van encryption keys van je abonnementen, maar mijn kennis van Nagravision is niet zo groot dat ik dat met 100% zekerheid kan zeggen. Irdeto heeft daar volgens mij geen last van, ik heb familieleden die ruim 2 maanden hun decoder hadden afgekoppeld vanwege signaalproblemen. Toen ik die opgelost had en dat ding weer had aangesloten, deed ie het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Ik weet dat het modem actief blijft, je kan immers ook de firmware updates binnen krijgen. Maar ook een modem moet niet continu zoveel Watt verstoken. Als je lange tijd dat ding niet gebruikt heb je juist des te meer reden om hem echt uit te schakelen. :)

Voor wat betreft toegankelijkheid/rechten van zenders en de updates: als dat mis gaat, forceer ik wel een reset resp. update. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Laatst online: 04-09 17:29
Ik heb er een master/slave contactdoos tussen gegooid een paar dagen terug en het is al een keer voorgekomen dat de DVR op het "init" scherm terecht kwam. Dat wil zeggen dat ik de activatiecode opnieuw moest invoeren, en opnieuw naar zenders moest zoeken. Vervelend, maar overkomelijk.

Het is wel even wennen om eraan te denken de mediabox aan te laten staan als er een opname geprogrammeerd staat.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haalt het nog wat uit om een betere scartkabel tussen de mediabox de mijn tv te zetten?
Signaal is opzich goed maar beeldweergave is niet echt heel erg scherp.

Tv: samsung LE32N71B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:06
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:17:
Haalt het nog wat uit om een betere scartkabel tussen de mediabox de mijn tv te zetten?
Signaal is opzich goed maar beeldweergave is niet echt heel erg scherp.

Tv: samsung LE32N71B
Ikzelf heb tussen de mediabox en de tv (ook een LE32N71B) een gold-plated profigold scart zitten. De bijgeleverde scart is echt een heel erg goedkoop plastic prulletje en zo'n goede kwaliteit scart geeft mijns inziens ook een betere kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Mijn vriendin kijkt regelmatig naar de zender E!, en ze dramde al een tijdje dat ik het Extra pakket moest verlengen, maar tot op heden nog niet gedaan (kan ze zelf ook :+ )
Maar nu is die gratis periode voor het extra pakket afgelopen en viel me op dat alle extra zenders zijn verdwenen, maar E! is nog steeds zichtbaar. Volgens de UPC site zou deze alleen in het Extra pakket te krijgen moeten zijn.
Hebben ze dit aangepast?

Voor de rest nog steeds niets te klagen over digitale televisie.
Alhoewel ik op het moment nog even aan het kijken ben naar bijvoorbeeld Canaal Digitaal waarbij het volgens mij mogelijk moet zijn om meerdere kaartjes aan te schaffen (welke ontiegelijk duur zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
E! zit nog altijd in het ECP. Je hebt dus mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ok, thanks.
Voorlopig zie ik nog niet veel nut voor ons om het Extra pakket erbij te nemen. Alhoewel ik On The Beach op MGM nog wel eens wil zien (heb het boek gelezen), maar om daar nu 2,16 p/m voor een jaar neer te leggen is dan ook weer zoiets.
Tot nog toe eigenlijk ook nog geen Video On Demand gedaan, maar wie weet doe ik dat vanavond nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Arunia schreef op maandag 02 april 2007 @ 14:18:
Ok, thanks.
Voorlopig zie ik nog niet veel nut voor ons om het Extra pakket erbij te nemen. Alhoewel ik On The Beach op MGM nog wel eens wil zien (heb het boek gelezen), maar om daar nu 2,16 p/m voor een jaar neer te leggen is dan ook weer zoiets.
Tot nog toe eigenlijk ook nog geen Video On Demand gedaan, maar wie weet doe ik dat vanavond nog wel.
Hier (pc 2993) zit E! ook gewoon in het basispakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Sheesh.. Ongeveer drie weken geleden hebben we hier de DVR-recorder besteld.
Twee dagen later werd de retourdoos voor de huidige decoder bezorgd en we namen aan dat de DVR spoedig zou volgen. Drie weken en twee telefoontjes later is 'ie er nog niet ?
Zijn (door die voorjaarsactie) die dingen op ofzo ? :P

Iemand hier die ook 'last' heeft van dit 'probleem' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 15-09 16:09
.KeN. schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:17:
Sheesh.. Ongeveer drie weken geleden hebben we hier de DVR-recorder besteld.
Twee dagen later werd de retourdoos voor de huidige decoder bezorgd en we namen aan dat de DVR spoedig zou volgen. Drie weken en twee telefoontjes later is 'ie er nog niet ?
Zijn (door die voorjaarsactie) die dingen op ofzo ? :P

Ik heb anderhalve week geleden zo'n DVR bestel, maar ik heb nog niet eens een retourbox gekregen... Ik mag toch hopen dat ik die DVR nog binnen afzienbare tijd ga ontvangen :(

[ Voor 6% gewijzigd door Jorizzz op 02-04-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Jorizzz schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:39:
[...]

Ik heb anderhalve week geleden zo'n DVR bestel, maar ik heb nog niet eens een retourbox gekregen... Ik mag toch hopen dat ik die DVR nog binnen afzienbare tijd ga ontvangen :(
Hier vorige week zaterdag (24 maart) telefonisch besteld, nog geen retourdoos in huis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Voorraad DVR's is vrijwel uitgeput, dus lange levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04-2021
.KeN. schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:17:
Yep. Bij mij precies hetzelfde. Retourdoos was er binnen enkele dagen maar DVR laat al meer dan drie weken op zich wachten.

Bovendien heb ik ook nog een ander proefabbonnement op Film1 en Sport1 lopen welke je binnen een maand op moest zeggen om niet automatisch een jaar aan vast te zitten. Nou vind ik het erg tegen vallen (leuke films komen altijd op tijden dat ik niet achter mijn TV zit). Ik dus bellen om het op te zeggen, kunnen ze het alleen op mijn nieuwe box (lees DVR) deactiveren. Als die box niet deze week komt dan ben ik dus later dan 1 maand met opzeggen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 15:07
Ik heb nu een aantal maanden die DVR, en ik kan echt niet meer zonder.
Makkelijk pauzeren, terugspoelen en opnemen. Wat een uitvinding!
Ik kan me goed voorstellen dat ze door de voorraad heen zijn.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:18
Vanaf half april gaat ook HDTV van UPC van start. Ben benieuwd wat voor decoders dat gaan worden. Ik heb me er al voor aangemeld i.i.g.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:06
zwembroek schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:05:
Vanaf half april gaat ook HDTV van UPC van start. Ben benieuwd wat voor decoders dat gaan worden. Ik heb me er al voor aangemeld i.i.g.
waar heb je die info gevonden? en waar kan ik me aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

zwembroek schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:05:
Lol :P Ik heb me 4x aangemeld (telefonisch) en het blijkt dat het alle 4 de keren niet bekend was bij UPC... 8)7 Iemand anders die hier last van heeft gehad :P? (Ik heb ook geen bevestigingsbrieven ontvangen)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Yohan schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 08:13:
Voorraad DVR's is vrijwel uitgeput, dus lange levertijden.
Daar was ik inderdaad al bang voor.
Bedankt voor de reacties allemaal. Weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

.KeN. schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:24:
[...]

Daar was ik inderdaad al bang voor.
Bedankt voor de reacties allemaal. Weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.
Anderhalve week na telefonische aanmelding voor de DVR nog niks gehoord dus er maar een email aan gewaagd en inderdaad, er was niks bekend van de aanmelding. En kreeg te horen dat ik nu op een 'wachtlijst' kwam omdat ze door de huidige voorraad heen waren, zou week of 4 kunnen gaan duren :(. Nu maar hopen dat ze tegen die tijd de nieuwe firmware gereleased hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hehe ik vermoed dat er mensen van UPC meelezen :p
Ik heb 'm vanmiddag binnengekregen ! :D

Hij is bezig met de installatie.. ben benieuwd !

EDIT: Extra channel pack en Film 1 geven "geen abonnement" weer.
Zo ken ik jullie weer UPC ;) Dan maar weer even 09001580'en.

[ Voor 31% gewijzigd door Ken. op 03-04-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
Als je al een UPC Mediabox in huis hebt, kan het circa 3 werkdagen duren eer je UPC Mediabox - DVR wordt geactiveerd. Dit staat ook in de aankondigingsbrief je die je hebt ontvangen (in combinatie met de retourdoos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ja I know, maar ik dacht ik probeer het toch maar even :p
Kreeg dus wél gewoon beeld en geluid, alleen dus niet de extra kanalen.
Bugje hehe. Maar goed, afwachten maar weer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04-2021
.KeN. schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:25:
Hehe ik vermoed dat er mensen van UPC meelezen :p
Ik heb 'm vanmiddag binnengekregen ! :D

Hij is bezig met de installatie.. ben benieuwd !
Wat een toeval. Vanmiddag schreef ik nog dat ik al meer dan drie weken aan het wachten was en toen ik thuis kwam was hij afgeleverd! Bedankt meelezende UPCers ;)

In principe zou de oude mediabox dus binnen 3 UPC werkdagen gedeactiveerd moeten worden maar 'normale' mensen werken waarschijnlijk drie weken in die periode :p. Ik wacht met spanning af.

[ Voor 59% gewijzigd door DaBa op 03-04-2007 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:18
r0g3r schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:12:
[...]

waar heb je die info gevonden? en waar kan ik me aanmelden?
Inside information ;) (Mijn vrouwtje werkt op de backoffice van UPC)
Binnenkort kan je je aanmelden via de site.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Enkele goede zendernamen in de pijplijn: SCI-FI Benelux, 13th Street en The History Channel. Allen zullen waarschijnlijk in een Benelux versie van start gaan dus de programmering moeten we nog maar afwachten...

Bij Zone Horror dachten we dat het ook meer zou worden maar daar is de program list ook niet veel.

In bericht staat dat bedoeling is dat 2e kwartaal van 2007 bij UPC komen. Meer info hier en hier.
discussies gaan hier ook al.

[ Voor 10% gewijzigd door funrider op 05-04-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaarhdtv was weer in de lucht waarop nu daadwerkelijk de HDTV decoder te bestellen was. UPC heeft de site echter weer offline gehaald. Volgens helpdeskmedewerkers was de site te vroeg gelaunched.

De site zoals ie te zien was vanmiddag;

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/3zir249.jpg%22%20border=%220

En de bevestigingsmail als je daadwerkelijk een bestelling plaatste. Levertermijn van
de decoder, binnen 3 weken;

Afbeeldingslocatie: http://img381.imageshack.us/img381/2663/hdtvbevestiginglt7.jpg

[ Voor 204% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Het is 'meer pixels dan', ik vind dat zó slordig staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDTV is vanaf vandaag daadwerkelijk verkrijgbaar. :)

https://www.upc.nl/televisie/hdtv

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik het doen :9 6 eurootjes p.m voor 4 kanalen. Ik ben wel een echte Film 1 fanaat, en er worden veel HD films bij hun uitgezonden. De overige 3 kanalen interesseren mij wat minder helaas.

Ik twijfel nog. Is er wat meer bekend over toekomstige uitbreidingen van het HD aanbod van UPC bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort dat als ik op discovery aan het kijken ben en dan een zender veder "zap" dan gaat de box naar de taalinstellings keuze en vervolgens moet ik m'n activeringscode invullen. Lijkt wel een soort reset. ik kan ook niets anders doen dan of de code invoeren (géén id waar ik die heb) of de stroom eraf. Als ik de stroom er even af haal doet ie het vervolgens weer gewoon.

Het gebeurt volgens mij als de advertentie "druk op de rode knop voor prijsvraag etc." weer uit beeld is verdwenen. meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestelling is geplaatst... Nu maar afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 15:36:
Ik heb sinds kort dat als ik op discovery aan het kijken ben en dan een zender veder "zap" dan gaat de box naar de taalinstellings keuze en vervolgens moet ik m'n activeringscode invullen. Lijkt wel een soort reset. ik kan ook niets anders doen dan of de code invoeren (géén id waar ik die heb) of de stroom eraf. Als ik de stroom er even af haal doet ie het vervolgens weer gewoon.
Gewoon een keer fabrieksinstellingen terugzetten en netjes procedure doorlopen, ben je er tenminste vanaf. Activeringscode is gewoon de regiocode welke in het grote boekje verstopt is.
Het gebeurt volgens mij als de advertentie "druk op de rode knop voor prijsvraag etc." weer uit beeld is verdwenen. meer mensen last van?
Niet dit symptoon, maar bij interactieve zenders doet de box wel vaker vage dingen, puur omdat ze niet van een consistente bediening gehoord hebben. De cijfertoetsen op je remote zijn primair voor het kiezen van een zender, maar nee, als je op een interactieve zender zit moet er een stukje zwarte magie losgelaten worden. 8)7

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

HDTV gaat er hier ook wel komen, hebben ook Film 1 en die zend ook in HD uit dus dat is altijd leuk. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 15:36:

Als je op een interactieve zender zit (dus bv met zo'n rode stem knop in beeld, of de 3voor12 portal), dan zit er als het ware een soort laag over het gewone beeld en helaas werkt je afstandsbediening op dat moment ook op die laag. Als je dus probeert te zappen, zit je ineens in die interactieve menus te rommelen en dat wil je dus niet. Oplossing is om op de "UPC knop" te drukken zodat de interactieve schil verdwijnt en je gewoon verder kunt zappen zoals normaal.

Volgens mij duurt het ~10 secs na intunen voordat de interactieve laag erop komt zodat je wel gewoon langs de kanalen kunt zappen, maar zodra je wat langer kijkt ga de interactieve modus erop!

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Irminsul schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:48:
Het is 'meer pixels dan', ik vind dat zó slordig staan.
Als en dan worden inderdaad vaak verkeerd gebruikt.
In dit geval is het wel als.

dus:
Het beeld is zo levensecht omdat HDTV tot 5 keer zoveel pixels heeft als de bestaande tv-standaard.

is correct.

het is wel: meer dan , groter dan, maar 5x zoveel als

zie: http://www.onzetaal.nl/advies/zoveeldan.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

30 euro installatiekosten. Om een stekkertje in het stopcontact te doen en een kabeltje in je tv. Kassa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Ik heb sinds vorige week digitale tv van UPC. Ik ben redelijk tevreden. Het tv signaal is super helder, alleen het zappen duurt bijna 10 seconden per net, maar ik ben toch niet zo'n 'zapper'. Alleen de radio is extreem slecht. Hij hapert de hele tijd, ik krijg stotterende radio, met af en toe een minuutje stottervrije muziek. Hebben meer mensen daar last van?

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 21:56:
[...]

30 euro installatiekosten. Om een stekkertje in het stopcontact te doen en een kabeltje in je tv. Kassa!
Volgens mij is er een verschil tussen installatie en activatie? Desalnietemin behoorlijk aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Webby_143 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 22:48:
Ik heb sinds vorige week digitale tv van UPC. Ik ben redelijk tevreden. Het tv signaal is super helder, alleen het zappen duurt bijna 10 seconden per net, maar ik ben toch niet zo'n 'zapper'. Alleen de radio is extreem slecht. Hij hapert de hele tijd, ik krijg stotterende radio, met af en toe een minuutje stottervrije muziek. Hebben meer mensen daar last van?
10 seconde per net. Dat is hopelijk wat overdreven ?
Het zappen duurt inderdaad wat langer dan analoog zappen, maar bij mij duurt het een misschien een halve seconde ipv tien. Wat voor decoder heb je staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 22:54:
[...]

Volgens mij is er een verschil tussen installatie en activatie? Desalnietemin behoorlijk aan de prijs.
op ja, was ik vergeten. dus HDMI kabeltje insteken, stekker instoppen en een belletje naar collega of die op een knopje wil drukken. 66 guldens! alsof het niks is.

over 6 maanden wordt ie gratis bezorgd en krijg je er een half jaar gratis kijken bij. dan doe ik mee. nu niet om 13 gulden 20 per maand te betalen voor 2 halfgare natuurzenders...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

.KeN. schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:10:
[...]

10 seconde per net. Dat is hopelijk wat overdreven ?
Het zappen duurt inderdaad wat langer dan analoog zappen, maar bij mij duurt het een misschien een halve seconde ipv tien. Wat voor decoder heb je staan ?
10 secondes is ook een overdreven trap om mijn ongenoegen te uiten, maar een halve seconde is het zeker niet. Ik heb soms last van 'artefacts' en de radio storing is echt overdreven erg. Het lijkt wel alsof ik digitale tv heb over een te trage verbinding soms. Ik heb een thomson. Ik gebruik ook de bijgeleverde kabels, maar de signaal sterke is hooguit 75%?

De scart heb ik alleen wel vervangen voor 1 met losse shielded aders en gold plated.

Het zap probleem is in te delen in stappen. De wachttijd tussen het zappen en dan een soort focussen van de zender, waarbij eerst de zender haperig met artifacts en krakend geluid doorkomt voordat hij hem lekker oppakt.

[ Voor 18% gewijzigd door Webby_143 op 06-04-2007 23:51 ]

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:16:
[...]

op ja, was ik vergeten. dus HDMI kabeltje insteken, stekker instoppen en een belletje naar collega of die op een knopje wil drukken. 66 guldens! alsof het niks is.

over 6 maanden wordt ie gratis bezorgd en krijg je er een half jaar gratis kijken bij. dan doe ik mee. nu niet om 13 gulden 20 per maand te betalen voor 2 halfgare natuurzenders...
Je mag blij zijn dat je in UPC gebied woont, bij andere kabelaars zou je al 660 gulden kwijt zijn voor enkel een HD decoder. Is tie wel van jezelf maar goed, je moet het wel ff ophoesten.

Daarnaast, stel je voor dat UPC speciaal voor jou component erop had gegooid (daar heb ik je maandenlang over horen zeiken), had je 'm dan wel besteld? Waarschijnlijk ook niet. Ik vind je dus een beetje een azijnpisser, het is nooit goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:16:
[...]

Tja, als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten.... zal dit niks voor jou zijn nee. Ik ben het wel met je eens dat het zenderaanbod op dit moment ook voor mij te klein is om het te doen ( hoewel Film 1 en dalijk Sport 1 in HD niet verkeerd is natuurlijk ).

Maar dan vraag ik me af of het zenderaanbod überhaupt nog wel zal toenemen in de nabije toekomst, want dit is geen USA of Japan, waar HDTV al aardig vergevorderd is als het goed heb begrepen, in tegenstelling tot NL ( Europa ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Webby_143 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:47:
[...]

10 secondes is ook een overdreven trap om mijn ongenoegen te uiten, maar een halve seconde is het zeker niet. Ik heb soms last van 'artefacts' en de radio storing is echt overdreven erg. Het lijkt wel alsof ik digitale tv heb over een te trage verbinding soms. Ik heb een thomson. Ik gebruik ook de bijgeleverde kabels, maar de signaal sterke is hooguit 75%?

De scart heb ik alleen wel vervangen voor 1 met losse shielded aders en gold plated.

Het zap probleem is in te delen in stappen. De wachttijd tussen het zappen en dan een soort focussen van de zender, waarbij eerst de zender haperig met artifacts en krakend geluid doorkomt voordat hij hem lekker oppakt.
Hmm apart.. mijn signaalsterkte ligt ook zo rond de 70% / 75%, dus daar zal het niet aan liggen.
Had ik eigenlijk wel verwacht moet ik zeggen, maar helaas dus.
Staat 'ie wel op een koele plek ? Oververhitting kan het namelijk ook veroorzaken.
Wat zeggen ze bij de helpdesk ? Lijkt me misschien handig om daar even contact mee op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 23:03

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 03:07:
Tja, als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten.... zal dit niks voor jou zijn nee. Ik ben het wel met je eens dat het zenderaanbod op dit moment ook voor mij te klein is om het te doen ( hoewel Film 1 en dalijk Sport 1 in HD niet verkeerd is natuurlijk ).

Maar dan vraag ik me af of het zenderaanbod überhaupt nog wel zal toenemen in de nabije toekomst, want dit is geen USA of Japan, waar HDTV al aardig vergevorderd is als het goed heb begrepen, in tegenstelling tot NL ( Europa ) ?
Ik bestel het voorlopig ook niet, ook puur vanwege het karige aanbod van HDTV-kanalen.

Ik heb geen behoefte aan Film1 of Sport1. Ik ben echter wel benieuwd hoelang het gaat duren voordat er meer zenders in HD worden uitgezonden. Ik ben bang dat het nog weleens heel lang kan gaan duren, of dat het zenders worden waarna je toch nooit kijkt.

En we kunnen inderdaad wel met z'n allen megagrote plasma's of LCD-TV's kopen, maar dan lopen zeiken over die paar euro activeringskosten. Het ligt er maar net aan waar je de prioriteit aan geeft. (Ik geef wel toe, het slaat idd nergens op bij UPC, maar goed. Dat is wel met meer dingen zo.)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 21:56:
[...]

Inderdaad dat is wel vreemd, dacht dat je wel een pakket thuis zo krijgen maar blijkbaar is het zo moeilijk volgens upc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn plasma was 2.000 euro en elke cent waard. Maar ik weiger om 66 gulden te betalen voor 3 handelingen die een kind van 6 in 20 seconden kan doen. Laten ze maar iemand anders oplichten voor dat geld. Van mij krijgen ze geen cent installatiekosten en als jullie nu allemaal ook net zo slim zijn dan vragen ze dat over een maand al niet meer wanneer ze met hun 100.000 hd boxen blijven zitten die niemand wil hebben. En ik ben best bereid te betalen voor kwaliteit maar 160 gulden per jaar extra voor die 2 halve natuurzenders is natuurlijk te zot voor woorden. Waar is de BBC HD? En al die andere HD zenders? Nee, geef mijn portie maar aan fikkie, ik sla over deze keer. Volgend jaar tijdens EK 2008 neem ik wel een gratis proefabo voor een maandje.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 01:55:
[...]
Je mag blij zijn dat je in UPC gebied woont, bij andere kabelaars zou je al 660 gulden kwijt zijn voor enkel een HD decoder. Is tie wel van jezelf maar goed, je moet het wel ff ophoesten.
Daarnaast, stel je voor dat UPC speciaal voor jou component erop had gegooid (daar heb ik je maandenlang over horen zeiken), had je 'm dan wel besteld? Waarschijnlijk ook niet. Ik vind je dus een beetje een azijnpisser, het is nooit goed. :)
In elk ander gebied had ik allang al HD gehad met meer zenders, een vrije keuze van HD kastje dat ik overal kon kopen - nu al voor 150 euro via ebay - *MET* componentaansluiting zonder HDCP en had ik vorig jaar het WK in HD kunnen bekijken!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 08:28:
[...]
Ik bestel het voorlopig ook niet, ook puur vanwege het karige aanbod van HDTV-kanalen.
Als velen dit zeggen, gaat het dezelfde kant op als met breedbeeld. "Ik koop geen breedbeeld tv omdat er bijna nog geen breedbeelduitzendingen zijn" was de stelling die je de afgelopen 10 jaar vaak hoorde.
Gevolg was dat de omroepen op haar beurt weer gingen zeggen "wij doen niet aan breedbeeld omdat de meerderheid nog 4:3 kijkt".

Een beetje kip en ei verhaal dus, daar kom je nooit uit. Ik kan me voorstellen dat de omroepen nu gaan kijken hoeveel HDTV abonnee's de kabelaars hebben, en als dat er weinig zijn (omdat iedereen wacht) krijgen we hetzelfde verhaal. "Wij gaan nog niet over naar HD want bijna niemand heeft nog een HD decoder".

Wij als consumenten moeten dus een ander gezicht tonen en eens niet zo afwachtend zijn: "Wij willen HD!". En dat laat je merken door nu HDTV te bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:36:
Mijn plasma was 2.000 euro en elke cent waard. Maar ik weiger om 66 gulden te betalen voor 3 handelingen die een kind van 6 in 20 seconden kan doen. Laten ze maar iemand anders oplichten voor dat geld. Van mij krijgen ze geen cent installatiekosten en als jullie nu allemaal ook net zo slim zijn dan vragen ze dat over een maand al niet meer wanneer ze met hun 100.000 hd boxen blijven zitten die niemand wil hebben. En ik ben best bereid te betalen voor kwaliteit maar 160 gulden per jaar extra voor die 2 halve natuurzenders is natuurlijk te zot voor woorden. Waar is de BBC HD? En al die andere HD zenders? Nee, geef mijn portie maar aan fikkie, ik sla over deze keer. Volgend jaar tijdens EK 2008 neem ik wel een gratis proefabo voor een maandje.

[...]

In elk ander gebied had ik allang al HD gehad met meer zenders, een vrije keuze van HD kastje dat ik overal kon kopen - nu al voor 150 euro via ebay - *MET* componentaansluiting zonder HDCP en had ik vorig jaar het WK in HD kunnen bekijken!
Je ziet natuurlijk ook maar weer wat je wilt zien. Wat je bijvoorbeeld vergeet te melden is dat je minimaal 500 gulden (!) betaalt voor een zelf aan te schaffen HDTV-decoder bij de andere kabelaars.

En dan is die 29 euro (!) ineens niet meer zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:10:
Als velen dit zeggen, gaat het dezelfde kant op als met breedbeeld. "Ik koop geen breedbeeld tv omdat er bijna nog geen breedbeelduitzendingen zijn" was de stelling die je de afgelopen 10 jaar vaak hoorde.
Gevolg was dat de omroepen op haar beurt weer gingen zeggen "wij doen niet aan breedbeeld omdat de meerderheid nog 4:3 kijkt".

Een beetje kip en ei verhaal dus
Die vlieger gaat niet op want vroeger waren er geen breedbeelduitzendingen. Nu zijn er wel HD uitzendingen zoals de BBC HD etc. Het is gewoon een keuze van UPC om ons dit aanbod te onthouden.
Yohan schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:45:
Je ziet natuurlijk ook maar weer wat je wilt zien. Wat je bijvoorbeeld vergeet te melden is dat je minimaal 500 gulden (!) betaalt voor een zelf aan te schaffen HDTV-decoder bij de andere kabelaars.

En dan is die 29 euro (!) ineens niet meer zoveel.
die 150 euro waarvoor ik een HDTV decoder kan krijgen is dan mijn eigen bezit en behoudt nog zijn waarde. Die 66 Gulden voor 20 seconden werk ben ik kwijt. Ik ken wel andere diensten waar ik genaaid word voor 66 gulden die mij meer voldoening geven....

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:11:
[...]

Die vlieger gaat niet op want vroeger waren er geen breedbeelduitzendingen. Nu zijn er wel HD uitzendingen zoals de BBC HD etc.
10 jaar geleden had je al af en toe Palplus breedbeeld uitzendingen, je had ook nog de zender TV plus en daarnaast zenden de Belgen en Engelsen al jaren in breedbeeld uit.
Kun je je nog de stelling herinneren die de NOS innam met het afgelopen WK voetbal? "We doen niet aan BB omdat de meerderheid nog een 4:3 toestel heeft." Dat zeiden ze anno 2006! Hetzelfde zal gebeuren met HD. "We gaan niet over naar HD omdat de meerderheid geen decoder heeft." Geloof me, dit ga je de komende jaren
veelvuldig horen van diverse omroepen (en geef ze eens ongelijk trouwens, waarom zal je investeren als de meerderheid je niet eens in HD kan zien).

De geschiedenis herhaalt zich volledig wanneer de Nederlanders niet in grote getale HD decoders (en uiteraard HDTV's) zullen accepteren. Wat betreft de HDTV's zijn we iig op de goede weg, meer dan de helft van de op dit moment nieuwverkochte tv's schijnt een HD-ready te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 20:47 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.