Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Alvast bedankt!
Verwijderd
Voor de programma's die in 5.1 uitgezonden worden wel. Dat betekent dus hooguit af en toe eentje op Film1...Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:56:
Is het inmiddels al mogelijk om via de electrical audio out 5.1 surround geluid op de home cinema set te krijgen???
PAL = PALVerwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:49:
Wat ik niet heb kunnen vinden hier en op de UPC site. Wat is nou de resolutie waarin uitgezonden wordt? Verschilt dit nog voor de verschillende kanalen?
Alvast bedankt!
576i reso

[ Voor 31% gewijzigd door dion_b op 28-02-2007 14:27 ]
Oslik blyat! Oslik!
Hoe was je van plan dat via PAL te krijgen
Dat is een HD resolutie
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
OK, ik begreep al niet wat HD TV met PAL te maken heeft. Er zit dus geen HDMI connector op het UPC kastje.Irminsul schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:37:
Die HD boxen hebben wel HD resoluties, maar op de gewone boxen zit alleen scart, en scart kan niet hoger dan 576i.
Edit: blijkbaar geldt dus: UPC digitaal <> HD. In mijn hersenen lag er een soort link tussen digitaal en HD. Zal wel met DVi te maken hebben. Je ziet het: levensgevaarlijk als mensen na gaan denken!
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 16:05 ]
En dan nog heb je op een HD box in de meeste gevallen niet meer dan de PAL resolutie omdat er nu eenmaal vrijwel geen HD content beschikbaar is. Als ik me niet vergis heb je alleen echt HD op de volgende kanalen:Irminsul schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:37:
Die HD boxen hebben wel HD resoluties, maar op de gewone boxen zit alleen scart, en scart kan niet hoger dan 576i.
- Discovery HD
- National Geographic HD
- Film1 HD (wwrvoor je uiteraard ook nog een extra abonnement nodig hebt)
De rest is nog steeds PAL, waarbij ook nog eens erg veel letterboxed is en je van de 576 beeldijnen er effectief maar een stuk of 400 overhoudt. Ik zal al lang blij zijn als alle zender nu eindelijk eens anamorph breedbeeld gaan doen. Al met al wacht ik voorlopig nog even met HD totdat er voldoende content is.
Ik mag hopen dat de HD box een goede scaler heeft waardoor PAL beelden er toch nog enigszins smeuig uitkomen via HDMI.
Mja via tv is pal 720 x 480 volgens mij, op dvd 720x576.synthdood schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:57:
[...]
En dan nog heb je op een HD box in de meeste gevallen niet meer dan de PAL resolutie omdat er nu eenmaal vrijwel geen HD content beschikbaar is. Als ik me niet vergis heb je alleen echt HD op de volgende kanalen:
- Discovery HD
- National Geographic HD
- Film1 HD (wwrvoor je uiteraard ook nog een extra abonnement nodig hebt)
De rest is nog steeds PAL, waarbij ook nog eens erg veel letterboxed is en je van de 576 beeldijnen er effectief maar een stuk of 400 overhoudt. Ik zal al lang blij zijn als alle zender nu eindelijk eens anamorph breedbeeld gaan doen. Al met al wacht ik voorlopig nog even met HD totdat er voldoende content is.
Ik mag hopen dat de HD box een goede scaler heeft waardoor PAL beelden er toch nog enigszins smeuig uitkomen via HDMI.
HD kanalen zijn tot nu toe erg beperkt. Ik hoop wel dat de HD box wel progressieve output heeft.
Ik wacht ook nog even
Verwijderd
En volgens mij is dat NTSC.Irminsul schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:01:
[...]
Mja via tv is pal 720 x 480 volgens mij
http://nl.wikipedia.org/wiki/PAL
http://nl.wikipedia.org/wiki/NTSC
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 17:30 ]
Verwijderd
Zijn er geen andere zenders die 5.1 uitzenden dan??dion_b schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:27:
[...]
Voor de programma's die in 5.1 uitgezonden worden wel. Dat betekent dus hooguit af en toe eentje op Film1...
[...]
PAL = PAL
576i reso
Ik meende gelezen te hebben dat het aantal zichtbare lijnen via een uitzending 480 was, en op een dvd 576, NTSC kan nooit 576 lijnen hebben.Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:29:
[...]
En volgens mij is dat NTSC.
http://nl.wikipedia.org/wiki/PAL
http://nl.wikipedia.org/wiki/NTSC
En als Film1 5.1 uitzendt moet dat alleen via het HD kanaal zijn, en volgens mij is dat ook niet zo hoor.
Ik heb nog nooit Dolby Digital geluid gehad via mn pace decoder. Heb m via de coax spdif uitgang aangesloten. Dus geen dolby 2.0, 5.1 etc.
Kwa timing heeft pal er zelfs 625, maar een aantal lijnen vallen in de blanking period. Gedurende die lijnen wordt er geen beeldinformatie verzonden, dit om de oude CRT TVs de gelegenheid te geven het electronen kanon weer helemaal naar links boven te brengen.Irminsul schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:23:
[...]
Ik meende gelezen te hebben dat het aantal zichtbare lijnen via een uitzending 480 was, en op een dvd 576, NTSC kan nooit 576 lijnen hebben.
Natuurlijk hebben nieuwe TVs van nu geen electronen kanon meer, dus het is maar de vraag hoe lang het concept blanking period nog zal blijven bestaan. 10 jaar? 20 jaar?
Het aantal theoretisch zichtbare lijnen is 576. Kwa timing heeft een TV uitzending of een VHS opname dat ook gewoon, maar in de praktijk ruist een groot gedeelte van informatie in de lijnen gewoon weg. Practisch zitten slechte (analoge) TV uitzendingen op iets van de helft en VHS ook op zoiets. Betere TV uitzendingen en SVHS zit iets hoger, maar nog steeds niet op de 576 aan daadwerkelijk oplossend vermogen.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
1) Ik heb een DVDRecorder, als ik deze ook digitaal wil aansluiten dan kan ik dus maar van 1 kanaal opnemen op een avond (en ook niet iets anders kijken), omdat er maar 1 tuner is (de mediabox).
Ik denk dat ik dus de recorder maar analoog aansluit, hoe doen jullie dit?
2) Ik vind de mediabox een lelijk ding, en een aparte AB ook onhandig. Zijn er TV's met DVB-C tuners die werken met UPC? Ik zag in een duits tijdschrift een LCD tv met DVB-C tuner (kaartje UPC erin?). Gaat dat werken?
Deze: http://www.digit-store.de...dtv-tuner-fuer-kabel.html
Zijn er ook 3rd partij boxen die met upc werken? Zijn die beter? 2 Tuners erin bv?
Tot zover even de eerste vragen. Beeld is prima, maar gedoe met zo'n extra box/apparaat vind ik mega irritant.
Als je tegelijk wilt kijken en opnemen, dan ben je veroordeeld om één van de twee analoog te doen. Ik neem op m'n HDD recorder dan ook voornamelijk analoog op.Vectrex Dude schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:32:
Sinds paar weken UPC Digital, paar vragen hoe jullie het hebben opgelost.
1) Ik heb een DVDRecorder, als ik deze ook digitaal wil aansluiten dan kan ik dus maar van 1 kanaal opnemen op een avond (en ook niet iets anders kijken), omdat er maar 1 tuner is (de mediabox).
Helaas, UPC werkt alleen met een mediabox van UPC en nergens anders mee. UPC doet namelijk niet aan standaarden en gebruikt een afwijkende encryptie. Ik snap wel waarom ze dat doen, want op deze manier ben je verplicht om een UPC decoder te gebruiken en daarmee worden je gelijuk allerlei andere zaken door de strot geduwd (video on demand, spelletjes) en daar kunnen ze leuk extra mee verdienen Over een aantal jaar zullen alle TV's, HDD/DVD recorders en Media PC's standaard zijn voorzien van een DVB-C ontvanger en dan zal UPC wel een keer om moeten naar een normale standaard, anders gaan ze het verliezen van de concurrenten die zich wel aan de standaard houden. Daar komt nog bij dat wat ze nu doen een soort van koppelverkoop is (je neemt een dienst af en bent daarme verplicht om ook de decoder te huren, je hebt geen keuze). Dat mag helemaal niet en het is een kwestie van tijd totdat Brussel daar een stokje voor steekt.2) Ik vind de mediabox een lelijk ding, en een aparte AB ook onhandig. Zijn er TV's met DVB-C tuners die werken met UPC? Ik zag in een duits tijdschrift een LCD tv met DVB-C tuner (kaartje UPC erin?). Gaat dat werken?
Deze: http://www.digit-store.de...dtv-tuner-fuer-kabel.html
Zijn er ook 3rd partij boxen die met upc werken? Zijn die beter? 2 Tuners erin bv?
De Mediabox - DVR zou voor jou een oplossing zijn.Vectrex Dude schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:32:
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Nederland 1, 2 en 3 zijn via UPC Digital TV per 1 maart 2007 van een nog betere kwaliteit omdat de gebruikte bandbreedte is verhoogd van 7 naar 9 Mb/s.
[ Voor 4% gewijzigd door yohan op 01-03-2007 15:57 ]
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
En Tien per vandaag op 16:9, maar dat is eigenlijk offtopic want is niet alleen bij UPC.
Ik denk dat plasma en LCD net zo gevoelig zijn voor artefacten, het gaat dan immers om MPEG bijverschijnselen. Ik zie ze ook op mijn analoge TV als ik DVB-T (nederland 1,2,3) kijk (overal in beeld, verschrikkelijke crapzooi is dat), of als ik op de kabel kijk naar zenders die wat meer gecomprimeerd zijn dan andere (discovery, national geographic en dan vooral rond de ondertiteling). Deze artefacten zijn dus gewoon het gevolg van verkeerde zuinigheid aan de kant van de KPN resp. kabelmaatschappijhvangent schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:34:
[...]
Bij mij ziet UPC Digital er prima uit op de 42 inch plasma, maar ook analoog vind ik niet tegenvallen. Misschien heb je ook beter resultaat met een plasma ?
Met gigantische compressieartifacts...hvangent schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:51:
[...]
En Tien per vandaag op 16:9, maar dat is eigenlijk offtopic want is niet alleen bij UPC.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Zie je wel, ik zat vanavond 'wie is de mol' en 'Pauw en Witteman' te kijken en het viel mij wel op, super helder beeld!! en zelfs mijn vriendin zei, jeetje, wat een scherp beeld. Heel erg goed nieuws dus!!Yohan schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:56:
Hot news :
Verwijderd
Owja, alle radiozenders die digitaal door komen doen ook naatje
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 09:59 ]
Verwijderd
Ik heb eeb oplossing , toevallig gevonden , via de extender werkte een aantal knoppen niet ,HaaZ schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:11:
[...]
Als bepaalde knoppen niet werken, terwijl andere wel gewoon functioneren, lijkt het me niet aan de positie van het oogje te liggen.
Wellicht heeft je IR-extender moeite met de pulsjes via de knoppen die niet werken.
Ik heb met mijn PDA ook een afstandsbediening-functie via IR. Werkt prima op TV/Radio etc, echter werken ook een aantal toetsen van de UPC-afstandsbediening niet. (Werkt met learnfunctie mbv originele afstandsbediening)
Wellicht dus het signaaltje wat niet verwerkt kan worden door een niet-UPC-remote?
die werken wel als je ze 2x snel achter elkaar in toetst !
Niet de meest charmante oplossing , maarja die toetsen heb je toch niet zo vaak nodig ,
en zo kan dat foeilelijke UPC kastje mooi achter gesloten deuren blijven staan!
Tijdens dat 'kwartier wachten' scherm wacht de Mediabox op een signaaltje van UPC met informatie over welke zenders je mag ontvangen enzo. Vlak nadat jij de box ontvangt wordt dat signaaltje een aantal keer per uur naar jouw box gezonden zodat je max. een kwartier hoeft te wachten. Na een tijd wordt dat signaaltje echter minder vaak gestuurd omdat ze er vanuit gaan dat je box dan al aangesloten is (het is immers allemaal eenrichtingsverkeer en ze kunnen niet voor duizenden boxen dat signaaltje zo vaak blijven sturen). Als je na een paar uur wachten nog steeds dat scherm blijft houden (stekker van de Mediabox er wel in laten zitten dus!Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:37:
Ik heb gister na tijden ook maar eens die upc mediabox aangesloten. Perfect beeld bij de menutjes en de radio geeft heerlijk geluid... Maar tv laat nog op zich wachten! Van alles geprobeerd, kheb ook een geforceerde update gedaan en mijn ontvangst is zo rond de 60% als ik automatisch zenders zoek (is dat te weinig?ik las hier net dat 50% goed is ). Maar hij blijft reeds vertellen dat ik over 15 minuten kan beginnen met kijken. Inmiddels al een uurtje later. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Owja, alle radiozenders die digitaal door komen doen ook naatje
- Op de SCART die je op de TV aansluit staat alleen de zender die gekozen is op de UPC Box.
- Op de DVD SCART staan alle zenders analoog en moeten dus nog door de tuner van de DVD recorder gekozen worden.
Dus als je bijvoorbeeld maar 1 SCART aansluiting op je televisie hebt.
Je zet dan de DVD speler op de DVD SCART ingang van je Mediabox, en je Mediabox met de TV SCART op je televisie.
Dit is wat ik ervan kan maken.
Neen, op de scartuitgangen staat beeld/geluid van de zender die je op dat moment op de box geselecteerd hebt. Bij mijn box (zilveren thomson) is 1 scart RGB en de andere niet. De RF-out geeft inderdaad gewoon het analoge kabelsignaal door.DaBa schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:08:
Ik begrijp het verschil tussen beide SCART aansluitingen niet echt denk ik. Ik doe een poging:De RF OUT van de UPC Box bevat alleen het analoge signaal en heeft dus niets met digitale TV te maken. Maar is dat met de DVD SCART ook zo? Is dat niet het naar analoog gedecodeerde digitale signaal?
- Op de SCART die je op de TV aansluit staat alleen de zender die gekozen is op de UPC Box.
- Op de DVD SCART staan alle zenders analoog en moeten dus nog door de tuner van de DVD recorder gekozen worden.
Groetjes, FaceDown.
Oke bedankt. Het is mij weer duidelijk! Ik was op het verkeerde been gezet doordat een DVD recorder in de installatie handleiding verbonden was met RF OUT en/of SCART. Ik begrijp nu dus RF OUT als input en SCART als output voor de DVD.FaceDown schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:35:
[...]
Neen, op de scartuitgangen staat beeld/geluid van de zender die je op dat moment op de box geselecteerd hebt. Bij mijn box (zilveren thomson) is 1 scart RGB en de andere niet. De RF-out geeft inderdaad gewoon het analoge kabelsignaal door.
Overigens als niet beide SCARTs RGB zijn kan ik dus beter mijn DVD SCART direct op mijn tweede SCART van mijn TV aansluiten want RGB is toch de beste kwaliteit?
Dat is de mooiste oplossing, want dan gaat de mediabox niet uit als je de dvdspeler aanzet, echter hebben niet alle tv's twee RGB poorten. Doorlussen met de mediabox geeft trouwens wel scart RGB.DaBa schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:25:
[...]
Oke bedankt. Het is mij weer duidelijk! Ik was op het verkeerde been gezet doordat een DVD recorder in de installatie handleiding verbonden was met RF OUT en/of SCART. Ik begrijp nu dus RF OUT als input en SCART als output voor de DVD.
Overigens als niet beide SCARTs RGB zijn kan ik dus beter mijn DVD SCART direct op mijn tweede SCART van mijn TV aansluiten want RGB is toch de beste kwaliteit?
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Mij Plasma gelukkig wel. Maar wat is het nadeel van het uitgaan van de Media box? Ik begrijp dat de bekabeling is wel slechter is (extra lengte meer overgangs contacten) maar ik gebruik nu toch de bijgeleverde SCART kabels en geen goud ofzo. Die komen er wel als er HD kastjes komen.|sWORDs| schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:42:
[...]
Dat is de mooiste oplossing, want dan gaat de mediabox niet uit als je de dvdspeler aanzet, echter hebben niet alle tv's twee RGB poorten. Doorlussen met de mediabox geeft trouwens wel scart RGB.
Verwijderd
Ooit komt de dag dat analoog op zwart gaat, ben benieuwd of die mensen dan nog steeds geen digi box willen.
Totdat de vervangingswaarde van de UPC Mediabox in rekening wordt gebracht wanneer het niet op tijd - in goede staat - wordt geretourneerd. Of heeft deze persoon met de advertenties zoveel verdiend dat ie dat niet erg vindt?
Verwijderd
Mijn LOEWE televisies hebben ook een ingebouwde DVB-C tuner. Daarom kijk ik boven en beneden dus gewoon digitale televisie van UPC...Vectrex Dude schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:32:
...Ik vind de mediabox een lelijk ding, en een aparte AB ook onhandig. Zijn er TV's met DVB-C tuners die werken met UPC?
Heb je dan eigenlijk ook 2 smart cards nodig? Ja toch?Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 01:14:
Mijn LOEWE televisies hebben ook een ingebouwde DVB-C tuner. Daarom kijk ik boven en beneden dus gewoon digitale televisie van UPC...
Wees consequent, maar niet altijd
Mag je eens uitleggen hoe je dat doet want UPC heeft geen DVB-C.Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 00:14:
[...]
Mijn LOEWE televisies hebben ook een ingebouwde DVB-C tuner. Daarom kijk ik boven en beneden dus gewoon digitale televisie van UPC...
Dus jij sluit de mediabox aan op een schotel of antenne?DaBa schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 09:02:
[...]
Mag je eens uitleggen hoe je dat doet want UPC heeft geen DVB-C.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Verwijderd
Naast dit leveringstermijn is mij nog iets onduidelijk. Ik woon nu namelijk in een soort van kamer, waarbij het UPC-abbonement voor het analoge signaal onder de naam van de verhuurder zit. nou wil ik voor op mijn eigen televisie de UPC Mediabox. Nu is mijn vraag of het mogelijk is onder hetzelfde klantnummer meerdere rekeningnummer(s) ingevoerd kan worden om zo ervoor te zorgen dat ik het UPC Digital pakket zelf betaal i.p.v. via de verhuurder.
Voor zover ik weet is het digitale signaal dusdanig encrypted dat alleen de combinatie van een UPC Mediabox met de daaraan gekoppelde UPC Smartcard signaal oplevert.Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 01:14:
[...]
Nederland 1, 2 en 3 zijn enige tijd 'vrij te ontvangen' geweest, maar dit is allang niet meer het geval.
Verder zou je, als het al zou werken, twee smartcards nodig hebben en dat is niet mogelijk bij UPC (of je moet voortdurend heen en weer lopen met je card).
Zie de UPC Site:Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:37:
Nou vroeg ik mij af dat als ik UPC digital aanvraag (telefonisch en of in Arnhem bij het UPC-winkel) hoelang het kan duren dat ik mijn Mediabox in handen krijgen. Nou kan ik dit nog wel zonder problemen telefonisch raadplegen, maar ik weet uit ervaring dat ik meerendeels fout geinformeerd word.
Naast dit leveringstermijn is mij nog iets onduidelijk. Ik woon nu namelijk in een soort van kamer, waarbij het UPC-abbonement voor het analoge signaal onder de naam van de verhuurder zit. nou wil ik voor op mijn eigen televisie de UPC Mediabox. Nu is mijn vraag of het mogelijk is onder hetzelfde klantnummer meerdere rekeningnummer(s) ingevoerd kan worden om zo ervoor te zorgen dat ik het UPC Digital pakket zelf betaal i.p.v. via de verhuurder.
Ik wil apart een factuur ontvangen voor bijvoorbeeld chello en apart voor Standaardpakket Radio/TV, kan dat?
Nee, helaas is dit niet mogelijk.
Verwijderd
Bedankt, dan is dat al in ieder geval duidelijk. Dan moet ik maar even gaan kijken of er wat te onderhandelen valt met mijn verhuurder.
Verwijderd
Lol, het blijft altijd verbazingwekkend hoe sommigen met grote stelligheid de grootst mogelijke onzin ophangen.Denizz schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:20:
[...]
Dus jij sluit de mediabox aan op een schotel of antenne?
Verwijderd

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Ter aanvulling: als je het online/telefonisch besteld, dan ontvang je de Mediabox binnen maximaal drie weken per post. Als je naar de UPC Center in Arnhem gaat, kun je 'm direct meenemen.
Verwijderd
Bullshit dus! (tenminste voor het grootste gedeelte). Ik kijk boven en beneden gewoon naar digitale televisie van UPC middels de ingebouwde DVB-C tuner. Alleen voor de extra kanalen als Film1 e.d. heb ik de mediabox nodig.Yohan schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:39:
[...]
Voor zover ik weet is het digitale signaal dusdanig encrypted dat alleen de combinatie van een UPC Mediabox met de daaraan gekoppelde UPC Smartcard signaal oplevert.
Nederland 1, 2 en 3 zijn enige tijd 'vrij te ontvangen' geweest, maar dit is allang niet meer het geval.
Verder zou je, als het al zou werken, twee smartcards nodig hebben en dat is niet mogelijk bij UPC (of je moet voortdurend heen en weer lopen met je card).
Wat is er dan digitaal free-to-air te ontvangen?
Ned 1-2-3, RTL 4-5-7, SBS6, NET5, Veronica, TIEN...
Boven kijk in middels een LOEWE 32" Concept HDTV en beneden middels een LOEWE 40" Individual HDTV. Alleen in de keuken kijk ik analoog omdat mijn LOEWE aldaar geen ingebouwde DVB-C tuner heeft...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 11:03 ]
Het valt mij van tijd tot tijd op dat sommige zenders bijna DVD kwaliteit hebben. Uiteraard kun je hiervan alleen genieten met een plasma. Met LCD blijft het huilen met de pet op, en CRT haalt de scherpte bij lange na niet.Brimme schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 21:49:
is er ook wat veranderd met de kwaliteit van rtl ? zit nu naar Bad Boys II te kijken op rtl5 en de kwaliteit is echt super op mijn plasma ! hoe kan ik de bitrate zien ?
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
free to air digital? dus als ik een tv met ingebouwde digitale ontvanger koop hoef ik niet eens bij upc te zitten voor channel 1-10?Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:01:
[...]
Bullshit dus! (tenminste voor het grootste gedeelte). Ik kijk boven en beneden gewoon naar digitale televisie van UPC middels de ingebouwde DVB-C tuner. Alleen voor de extra kanalen als Film1 e.d. heb ik de mediabox nodig.
Boven kijk in middels een LOEWE 32" Concept HDTV en beneden middels een LOEWE 40" Individual HDTV. Alleen in de keuken kijk ik analoog omdat mijn LOEWE aldaar geen ingebouwde DVB-C tuner heeft...
3 LOEWE lcd's! Jij bent een heldVerwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:01:
[...]
Hoe heb je de TV's aangesloten?
Kom op, zo erg zal het toch niet zijn op een LCD ? Ik weet dat wij verwend zijn met onze plasma's (en ja het is inderdaad genieten via UPC Digital en dan zeker met Film 1) maar met LCD zal het toch ook wel om aan te zien zijn ?FaceDown schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:02:
[...]
Het valt mij van tijd tot tijd op dat sommige zenders bijna DVD kwaliteit hebben. Uiteraard kun je hiervan alleen genieten met een plasma. Met LCD blijft het huilen met de pet op, en CRT haalt de scherpte bij lange na niet.
Verwijderd
Je hebt natuurlijk wel het standaard analoge abonnement nodig, dus echt FTC (Free to cable) is het niet.Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:29:
[...]
free to air digital? dus als ik een tv met ingebouwde digitale ontvanger koop hoef ik niet eens bij upc te zitten voor channel 1-10?
FaceDown schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:02:
[...]
Het valt mij van tijd tot tijd op dat sommige zenders bijna DVD kwaliteit hebben. Uiteraard kun je hiervan alleen genieten met een plasma. Met LCD blijft het huilen met de pet op, en CRT haalt de scherpte bij lange na niet.
Dan heb je een verkeerde CRT bekeken, Plasma's zijn echt super en misschien zelfs zo goed als een CRT (zelfs zo goed dat ik mijn CRT zo voor een plasma wissel), maar beter met PAL zijn ze niet.FaceDown schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:02:
[...]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Verwijderd
Nee hoor, geen held maar wel kritisch...
BTW, ik heb 2 LOEWE HD-LCD's en 1 LOEWE CRT.
Hoe 'ervaar' ik momenteel televisie in mijn woonkamer?
01. LOEWE Individual 40" LCD televisie
(ingebouwde DVB-C en DVB-S tuner en DR+)
02. Pioneer VSX-915 MCACC Reciever;
03. Pioneer DVR-433H DVD/HD recorder;
04. UPC Mediabox;
04. BOSE Acoustimass 10 Home Entertainment Speaker System;
En dat ziet er ongeveer zo allemaal uit:

Hier gebruik ik de speaker van de LOEWE televisie als centerspeaker voor mijn 5.1 systeem. In Maart zal de Individual overigens worden ingeruild voor de Compose (Full HD) uitvoering.
Hoe 'ervaar' ik momenteel televisie in mijn slaapkamer?
01. LOEWE Concept 32" LCD televisie;
02. Pioneer DVR-440K DVD/HD recoder.
En dat ziet er ongeveer zo uit:

De kabels worden nog weggewerkt. Eerst gaan we op de hele bovenverdieping de muren opnieuw aansmeren e.d. en dan maak ik meteen een sleuf in de muur voor de kabels.
Hoe 'ervaar' ik momenteel televisie in mijn keuken?
01. LOEWE Xelos 5255Z 55cm CRT televisie.
En dat ziet er ongeveer zo uit:

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 21:36 ]
Verwijderd
Zoiets... Echter, UPC had deze zenders vorig jaar ook al 'free-to-air' maar UPC besloot in september dit weer te blokkeren. Sinds januari 2007 waren de kanalen ineens weer terug. Daarom heb ik het geluk ook boven digitaal te kunnen kijken... En eerlijk is eerlijk: digitaal kijken op een LCD is toch wel een verademing in vergelijking met analoog...Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:29:
[...]
free to air digital? dus als ik een tv met ingebouwde digitale ontvanger koop hoef ik niet eens bij upc te zitten voor channel 1-10?
Verwijderd
Ik vind LCD's nog steeds matig met SD content. Die Loewe die jij hebt is een super toestel qua ontwerp maar het blijft LCD. Als je een plasma ernaast zet dan zul je het verschil zien. Met HD content is LCD al stukken beter, maar voordat we veel HD content hebben zitten de in het 2e decennium van de 21e eeuw.Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:35:
[...]
Zoiets... Echter, UPC had deze zenders vorig jaar ook al 'free-to-air' maar UPC besloot in september dit weer te blokkeren. Sinds januari 2007 waren de kanalen ineens weer terug. Daarom heb ik het geluk ook boven digitaal te kunnen kijken... En eerlijk is eerlijk: digitaal kijken op een LCD is toch wel een verademing in vergelijking met analoog...
Interessante informatie. Thanks.Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:35:
[...]
Zoiets... Echter, UPC had deze zenders vorig jaar ook al 'free-to-air' maar UPC besloot in september dit weer te blokkeren. Sinds januari 2007 waren de kanalen ineens weer terug.
Maar om welke kanalen gaat het dan precies? En dus ook geen kaart nodig in de digitale tuner? Is dit een feature of een bug van UPC?Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:35:
[...]
Zoiets... Echter, UPC had deze zenders vorig jaar ook al 'free-to-air' maar UPC besloot in september dit weer te blokkeren. Sinds januari 2007 waren de kanalen ineens weer terug. Daarom heb ik het geluk ook boven digitaal te kunnen kijken... En eerlijk is eerlijk: digitaal kijken op een LCD is toch wel een verademing in vergelijking met analoog...
Welliswaar Off-topic maar voor het geld wat die LOEWE Individual 40 kost heb je ook een Pioneer 40" Plasma. Dat Pioneer plasma is imho de beste plasma die je kunt krijgen en heeft ook een strak design (wellicht niet zo mooi als LOEWE maar ook mooi). En de kwaliteit van LOEWE lcd tov Pioneer Plasma is niet te vergelijken. Ik zou je aanraden om beide eens te bekijken voordat je hem omruilt voor een Individual Compose.Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:27:
[...]
Hoe 'ervaar' ik momenteel televisie in mijn woonkamer?
01. LOEWE Individual 40" LCD televisie
(ingebouwde DVB-C en DVB-S tuner en DR+)
02. Pioneer VSX-915 MCACC Reciever;
03. Pioneer DVR-433H DVD/HD recorder;
04. UPC Mediabox;
04. BOSE Acoustimass 10 Home Entertainment Speaker System;
Hier gebruik ik de speaker van de LOEWE televisie als centerspeaker voor mijn 5.1 systeem. In Maart zal de Individual overigens worden ingeruild voor de Compose (Full HD) uitvoering.
[...]
In welke regio woon jij als ik vragen mag?Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:01:
[...]
Bullshit dus! (tenminste voor het grootste gedeelte). Ik kijk boven en beneden gewoon naar digitale televisie van UPC middels de ingebouwde DVB-C tuner. Alleen voor de extra kanalen als Film1 e.d. heb ik de mediabox nodig.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Of heb je dat niet nodig wanneer je al een abonnement hebt op UPC Digital?
Daar ben ik namelijk ook wel heel erg geïnteresseert in.
Ik heb een ingebouwde digitale tuner in mijn TV zonder een kaartsleuf (daar heb je een aparte insteek module voor die ik niet heb). Ik ben ook reuze benieuwd of dit bij mij ook werkt. Ik ga het vanavond testen en laat het weten...Arunia schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:47:
Waar haal je dan die extra kaartjes vandaan voor DVB-C?
Verwijderd
Ik woon in regio 6942 (Didam, gem. Montferland) Gelderland. Ik weet overigens niet of dit afhankelijk is van de regio waarin je woont. Het lijkt mij dat dit voor iedereen van toepassing is. Iemand met een ingebouwde DVB-C ontvanger kan dit eenvoudig proberen want een smartcard heb je niet nodig want die zit bij mij ook nog gewoon in de mediabox. Ik gebruik mijn mediabox op dit moment uitsluitend voor de extra kanalen als Film1 e.d. en voor de interactieve diensten.Falcon schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:18:
[...]In welke regio woon jij als ik vragen mag?
Welke zenders? Momenteel zijn de volgende zenders digitaal FTA te ontvangen:DaBa schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:41:
[...]Maar om welke kanalen gaat het dan precies? En dus ook geen kaart nodig in de digitale tuner? Is dit een feature of een bug van UPC?
Ned1-2-3, RTL4-5-7, SBS6, Veronica, NET5, TIEN, BBC1-2-World.
Ik heb mijn tv's op de DVB-C tuner opnieuw laten zoeken naar zenders vervolgens kreeg ik bovengenoemde kanalen digitaal binnen en kijk ik dus boven EN beneden digitaal.
Neem van mij aan dat ik alle alternatieven en mogelijkheden goed heb bekeken en overwogen. Het kan natuurlijk altijd nog beter maar gezien mijn wensen en voorwaarden is een LOEWE HD-LCD in combinatie met mijn plaatselijke dealer (service en dienstverlening) gewoon de beste keus. En mijn dealer is LOEWE en Pioneer dealer dus een overweging heb ik zeker kunnen maken. Overigens was het ook mijn dealer die mij de tip gaf dat enkele digitale kanalen FTA waren...DaBa schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:11:
[...]Welliswaar Off-topic maar voor het geld wat die LOEWE Individual 40 kost heb je ook een Pioneer 40" Plasma. Dat Pioneer plasma is imho de beste plasma die je kunt krijgen en heeft ook een strak design (wellicht niet zo mooi als LOEWE maar ook mooi). En de kwaliteit van LOEWE lcd tov Pioneer Plasma is niet te vergelijken. Ik zou je aanraden om beide eens te bekijken voordat je hem omruilt voor een Individual Compose.
Je hebt dus geen extra smartcard nodig. Een ingebouwde DVB-C tuner in je televisie is m.i. voldoende. Een abonnement op DTV lijkt mij ook niet nodig (vanzelfsprekend wel standaard Radio en TV van UPC).Arunia schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:47:
Waar haal je dan die extra kaartjes vandaan voor DVB-C?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 18:33 ]
Je hebt trouwens alleen het standaard pakket nodig, dus zo gratis is het ook weer niet je kan het alleen zonder digitaal abo ontvangen
Verwijderd
DaBa schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:11:
[...]
Welliswaar Off-topic maar voor het geld wat die LOEWE Individual 40 kost heb je ook een Pioneer 40" Plasma. Dat Pioneer plasma is imho de beste plasma die je kunt krijgen en heeft ook een strak design (wellicht niet zo mooi als LOEWE maar ook mooi). En de kwaliteit van LOEWE lcd tov Pioneer Plasma is niet te vergelijken. Ik zou je aanraden om beide eens te bekijken voordat je hem omruilt voor een Individual Compose.
Ik ben het helemaal met je eens. De Loewe is schitterend qua design maar kan echt niet tippen aan een goede plasma. Ik ben zelf enorm weg van de Panasonics vanwege hun beeldkwaliteit en verbazingwekkende lage prijs. Maar als je een Loewe hebt dan is design belangrijker dan prijs. Alhoewel ik de Pioneer dus niet beter vind dan een Panasonic (maar beslist niet slechter) zijn de Pioneers wel mooier qua design. Als geld geen issue is, dan een Pioneer. Maar als je voor de echte beste beeldkwaliteit wil gaan op plasmagebied dan moet je een Fujitsu kopen (let op: geen Fujitsu Siemens, dat is iets anders). Perfecte beeldschermen met een mooi design. Kost wat maar dan heb je ook wat!
Hierbij het antwoord van Hitachi:Bij mij kan mijn digitale tuner (Hitachi 42PD9700) geen kanalen vinden. Echter ligt dit aan mijn tuner. Ik kan namelijk alleen kiezen voor de landen UK, FR, GE, SP, IT kiezen. In Nederland gebruiken we echter een afwijkende frequentie tabel.
Niet dus.De ingebouwde digitale tuner is niet geschikt voor de Nederlandse DVB norm. Dat is door Hitachi bij de verkoop richting dealers mede gedeeld en zou dus ook door de dealer richting klant gemeld moeten zijn.
Ik ben zelf zeer tevreden over de kwaliteit van de Hitachi 42DP9700. In vergelijking met de Pioneer vond ik hem zeker niet onderdoen en dan is die Hitachi qua prijs kwaliteit voor mij de winnaar. Panasonic is niet voor niets Plasma of-the-year (2 jaar achter elkaar geloof ik) dus idd een zeer goede plasma. Die LOEWE heeft een vriend van me en vind ik vooral super mooi als hij uit staat.Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 00:34:
[...]
offtopic:
Ik ben het helemaal met je eens. De Loewe is schitterend qua design maar kan echt niet tippen aan een goede plasma. Ik ben zelf enorm weg van de Panasonics vanwege hun beeldkwaliteit en verbazingwekkende lage prijs. Maar als je een Loewe hebt dan is design belangrijker dan prijs. Alhoewel ik de Pioneer dus niet beter vind dan een Panasonic (maar beslist niet slechter) zijn de Pioneers wel mooier qua design. Als geld geen issue is, dan een Pioneer. Maar als je voor de echte beste beeldkwaliteit wil gaan op plasmagebied dan moet je een Fujitsu kopen (let op: geen Fujitsu Siemens, dat is iets anders). Perfecte beeldschermen met een mooi design. Kost wat maar dan heb je ook wat!
Maar goed genoeg offtopic.
"Probeer nu geheel vrijblijvend 6 MAANDEN lang:
Gratis digitale televisie met digitale video recorder
Gratis Extra Channel Pack (90 digitale zenders)
Geheel vrijblijvend en per maand opzegbaar".
Klinkt aanlokkelijk, moet ik zeggen. Heb nog weinig addertjes kunnen ontdekken.
//
http://www.upc.nl/televisie/harddisk_recorder/
Ik denk dat ik ze zo maar eens even een belletje geef..
Had eerst zo mijn twijfels mbt het opnemen via de guide en de bijhorende uitloop ('s avonds beginnen programma's bij net 5 zelden op de aangegeven tijd) maar dat probeer ik zelf dan gewoon wel uit nu
Waarom bestaat er eigenlijk zoiets als een Nederlandse DVB norm? Is er niet een of andere organisatie die dit kan verbieden?De ingebouwde digitale tuner is niet geschikt voor de Nederlandse DVB norm.
Krijgen we straks ook een Amsterdamse DVB norm?
En daarna een Amsterdam-centrum DVB norm en een Amsterdam-noord DVB norm, etc?
Dit is toch waanzin???
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Je kunt de DVR automatisch rekening laten houden met een x aantal (naar keus) minuten marge..KeN. schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:55:
Hmmm da's wel een soepele actie zeg..
Ik denk dat ik ze zo maar eens even een belletje geef..
Had eerst zo mijn twijfels mbt het opnemen via de guide en de bijhorende uitloop ('s avonds beginnen programma's bij net 5 zelden op de aangegeven tijd) maar dat probeer ik zelf dan gewoon wel uit nu
Ik heb 'm vanmiddag besteld en ik wacht vol spanning af
Ik denk idd dat we in NL niet afwijken van de DVB norm maar dat ieder land zijn eigen frequentie tabellen heeft (net zoals dat ook voor analoog geldt). Zo heeft kanaal 1 in NL een andere frequentie dan in het buitenland. Waarom dat is zou ik echt niet weten. In mijn TV kan ik voor de digitale tuner alleen een land keuze maken en dus niet per kanaal een frequentie instellen of een fine tuning doen ofzo. Dit betekent dat de digitale tuner op geen van de kanalen een beeld vindt.Bigs schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 15:35:
Volgens mij gaat het puur om het frequentieraster en de modulatie ofzo. Het zou me niet verbazen als je die instellingen in het servicemenu van de TV gewoon kan aanpassen (mocht je ze via de normale weg echt nergens in kunnen stellen).
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Verwijderd
Heb je de helpdesk al geprobeerd te raadplegen? zo ja, wat hebben ze jou verteld?TheKillingBean schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:35:
Hmm ik heb iets vreemd. Toen ik vandaag mijn box aanzette, moest ik opnieuw mijn activeringscode invullen. Hij begon toen weer te zoeken naar kanalen, maar de box kan nu helemaal niets meer vinden. De signaal sterkte is in orde, maar hij vindt gewoon helemaal niets meer. Weet iemand misschien hoe dat ineens kan?
Nou ben ik in het bezit van een HD-TV, maar ik zie volgens mij dat UPC geen HD-Decoders/abbonement levert. Voorheen meen ik dat er een beperkt aantal klanten hier gebruik van kon maken met als hoofddoel dit nieuw product te testen. Heeft iemand enige idee wanneer dit op de markt komt?
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 15:10 ]
- Stekker eruitTheKillingBean schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:35:
Hmm ik heb iets vreemd. Toen ik vandaag mijn box aanzette, moest ik opnieuw mijn activeringscode invullen. Hij begon toen weer te zoeken naar kanalen, maar de box kan nu helemaal niets meer vinden. De signaal sterkte is in orde, maar hij vindt gewoon helemaal niets meer. Weet iemand misschien hoe dat ineens kan?
- Stekker erin
- Terug naar fabrieksinstellingen via menu->instellingen->fabrieksinstellingen (standaard pin = 0000)
- Installatie doorlopen
Verwijderd
Houd Chelloo.com in de gaten, daar is een compleet topic aan de HD test besteed. Ik kijk er ook regelmatig, ben ook nog steeds benieuwdVerwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:09:
[...]
Heb je de helpdesk al geprobeerd te raadplegen? zo ja, wat hebben ze jou verteld?
Nou ben ik in het bezit van een HD-TV, maar ik zie volgens mij dat UPC geen HD-Decoders/abbonement levert. Voorheen meen ik dat er een beperkt aantal klanten hier gebruik van kon maken met als hoofddoel dit nieuw product te testen. Heeft iemand enige idee wanneer dit op de markt komt?
Verwijderd
Als de test goed verloopt dan verwacht ik dat HDtv van UPC ergens in de zomer van 2007 zal worden uitgerold. Maar: "It ain't over till the fat lady sings..."Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:09:
Dat was na ettelijke posts hierover wel bekend. Aandelen van de fabrikant?Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:33:
p.s. het mooie van mijn LOEWE LCD-televisies is toch wel de ingebouwde DVB-C ontvangers. Hierdoor kijk ik boven EN beneden naar UPC-digital zonder tussenkomst van een mediabox!!!

Dan zou het ook mogelijk moeten zijn met DVB-C kaarten.Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:33:
p.s. het mooie van mijn LOEWE LCD-televisies is toch wel de ingebouwde DVB-C ontvangers. Hierdoor kijk ik boven EN beneden naar UPC-digital zonder tussenkomst van een mediabox!!!
Voor zolang het duurt. Ik kan je verzekeren dat deze mogelijkheid weer geblokkeerd wordt, UPC staat niet toe dat er digitaal wordt gekeken zonder Mediabox.Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:33:
Je hebt toch maar 1 kaart neem ik aan?Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:33:
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Yep, maar ook zonder kaart kan je gewoon DTV van UPC ontvangen... Als je maar in UPC-gebied woonachtig bent en een tv met ingebouwde DVB-C hebt...
Verwijderd
Dat vrees ik dus ook... Maar goed, de kanalen zijn inmiddels alweer 2 maanden FTA te ontvangen... Voor zolang als het duurt geniet ik er nog maar van...Yohan schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:38:
[...]
Voor zolang het duurt. Ik kan je verzekeren dat deze mogelijkheid weer geblokkeerd wordt, UPC staat niet toe dat er digitaal wordt gekeken zonder Mediabox.
Ze verliezen er in principe niks op.. het geld voor het basispakket DTV gaat grotendeels op aan de Mediabox. Het enige nadeel van mensen die zonder Mediabox is dat de potentiele extra inkomsten door interactieve diensten of extra zenderpakketten wegvallen.Yohan schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:38:
[...]
Voor zolang het duurt. Ik kan je verzekeren dat deze mogelijkheid weer geblokkeerd wordt, UPC staat niet toe dat er digitaal wordt gekeken zonder Mediabox.
Het zou best tof zijn als UPC de zenders uit het basispakket FTC aan blijft bieden als service aan mensen met daarvoor geschikte TV's. En de manier waarop ze het nu doen (zonder promotie of support) is m.i. prima
edit:
Ook heel veel zenders kan ik gewoon niet ontvangen zoals RTV Noord Holland, TMF etc. Terwijl dit wel gewoon kan als ik niet via DTV kijk.
[ Voor 16% gewijzigd door JvdM op 13-03-2007 12:01 ]
Dit topic is gesloten.