Extra UPC D ? Volgens mij leveren ze er maar 1 per aansluiting......Arunia schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:40:
Voor het draadloos gebeuren via RF zodat de mediabox boven komt te staan en dan beeld en geluid beneden door zo'n soort Marmitek systeem.
Anders neem ik er nog wel eentje extra bij als het echt bevalt.
De 885 staat nu voor mij al bijna een maand in bestelling (moeilijk om aan te komen).
Nahja, voor de meerprijs van de 895 tegenover de 885 is het goedkoper om toch een extra UPC D aan te schaffen voor een aantal jaar.
Ja, zo'n mediabox. Volgens mij kun je er daar wel meer van krijgen of is dat na een jaar nog steeds niet zo?
Verwijderd
Ook na een jaar kun je - vooralsnog - geen 2e box aanvragen, ook al leg je 1000 euro neer. Waarom dat bij andere kabelaars wel kan en bij UPC niet is onbekend.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 10:08 ]
http://www.upc.nl/televisieKoenzie schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:59:
[...]
Ik kan niets vinden op de site van UPC... kun je me vertellen waar dat staat....
en dan rechts op het rode reclame blokje ;-)
Bovenstaande heb ik ook aan mijn vrouwtje doorgegeven, volgens mij heeft zij daar wel oren naar, dus als alles binnen is meteen maar aanvragen (omgeving R'dam).
Klopt inderdaad..
Het is niet mogelijk meerdere ontvangers van UPC te hebben..
Als reden noemen ze veiligheids overwegingen.. Vraag me niet welke maar zal wel goed wezen..
Echter heb ik dus nog niet de HDTV ontvanger kunnen testen omdat.
Jawel ik nog een normale upc digital ontvanger heb staan.
Deze moet eerst door UPC afgesloten worden en daarna word HDTV geactiveerd.
Dat kan nog 3 werkdagen duren.
Oja de oude ontvanger moet dan retour gestuurd worden.
Mocht HDTV (beta test) nou niet bevallen dan moet ik opnieuw een upc digital ontvanger aanvragen..
Het is niet mogelijk meerdere ontvangers van UPC te hebben..
Als reden noemen ze veiligheids overwegingen.. Vraag me niet welke maar zal wel goed wezen..
Echter heb ik dus nog niet de HDTV ontvanger kunnen testen omdat.
Jawel ik nog een normale upc digital ontvanger heb staan.
Deze moet eerst door UPC afgesloten worden en daarna word HDTV geactiveerd.
Dat kan nog 3 werkdagen duren.
Oja de oude ontvanger moet dan retour gestuurd worden.
Mocht HDTV (beta test) nou niet bevallen dan moet ik opnieuw een upc digital ontvanger aanvragen..
Dat is niet te regelen met hun administratiepakket heb ik begrepen. Maar dat gaat wel komen zeggen ze.Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:08:
Ook na een jaar kun je - vooralsnog - geen 2e box aanvragen, ook al leg je 1000 euro neer. Waarom dat bij andere kabelaars wel kan en bij UPC niet is onbekend.
Verwijderd
Het is geen Animal Farm. Het andere boek.|sWORDs| schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 02:10:
[...]
Some providers are more equal then others? Maar ik zie de link tussen UPC en communisme niet zo. Of je moet ze met mister Jones vergelijken.
Je vriendin weet wel dat alle tekenfilms in het Nederlands nagesynchroniseert is? Ik vondt CN altijd te gek, maar nu het helemaal in het nederlands is kijk ik er nooit meer naar.Arunia schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:11:
Gisteren na lang overleg (mijn vriendin wil graag Cartoon Network, dus lang overleg valt wel mee) UPC Digital aangevraagd.
Voorlopig wil ik hem graag boven aan de HDtv hebben (het is overigens geen HD box hoor), maar mijn vriendin wil graag beneden kijken.
Misschien maar eens kijken of het mogelijk is om de afstandsbediening signalen door te sturen naar boven en draadloos het beeld naar beneden te gooien (2x scart out op die kast?)
Anders mijn bestelling voor de Logitech Harmony 885 naar 895 zetten en dat infrarood spul gebruiken om beneden dat kastje aan te sturen.
Alleen beeld beneden krijgen is dan nog een ander verhaal.
Ik ben echt benieuwd naar alles, we hebben zelf namelijk alle kabels in huis gelegd en voor zover geen problemen met Analoge televisie.
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Volgens mij maakt het voor haar absoluut niets uit. Zolang het maar tekenfilms zijn.
Zij is echt zo iemand die de televisie overal bij aan heeft staan, ook al is er niets op de televisie.
Heeft iemand de HD mediabox al uit kunnen proberen?
Wat zijn de kosten per film en zijn er nog een beetje leuke films te vinden daar?
Zo ja, dan vul ik zodra mijn huidige box er is, meteen dat formulier in.
Zij is echt zo iemand die de televisie overal bij aan heeft staan, ook al is er niets op de televisie.
Heeft iemand de HD mediabox al uit kunnen proberen?
Wat zijn de kosten per film en zijn er nog een beetje leuke films te vinden daar?
Zo ja, dan vul ik zodra mijn huidige box er is, meteen dat formulier in.
Goed nieuws voor de Pace-bezitters.
Van chelloo.com:
Van chelloo.com:
Vanaf maandag 19 februari vindt er een software update plaats. Het betreft versie 1.32 voor de Pace mediabox.
Wat zit er in deze update voor Pace?
Productverbeteringen:
• Verbeteringen om de beeldkwaliteit verder te verhogen
• Geen onverwachte resets meer
• Merkbaar sneller zappen
• Sneller starten van applicaties zoals de UPC TV Guide.
• Digital Audio Out uitgang werkt
Productvernieuwingen
• Favoriete zenders instellen (mijn favorieten)
• Herinneringen instellen (memo's)
• Teletekst via de UPC Afstandbediening
• De knop "? help" werkt
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Yesssss. Eindelijk!HaaZ schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:59:
Van chelloo.com:
[...]
Fingers crossed dat het dit keer wel werkt en dat niet na een week de oude firmware wordt teruggezet. Vooral het kunnen instellen van favorieten is een erg fijne feature. Dan kan ik weer normaal zappen en al die zenders overslaan waar je toch geen abbo op hebt of die totaal niet boeien (kijkt er überhaupt wel eens iemand naar Family 7 bijvoorbeeld? :-/ )
Jahoor
..
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
vanaf vandaag 10 dagen lang FILM1 & SPORT1! gratis!
maarr.. vanochtend deed hij het gewoon bij mij, maar nu staat er ineens: GEEN TOEGANG
Meer mensen hier last van>?
maarr.. vanochtend deed hij het gewoon bij mij, maar nu staat er ineens: GEEN TOEGANG
...less is more
Laat ik dan ook het negatieve nieuws hier maar posten, ik was toch bezig:
Helaas...
bron: www.alleenopeen.tvFilm1 trekt gratis kijkperiode voor DTV in
Amsterdam, 16 februari 2007 – Digitale filmzender Film1 ziet zich gedwongen een 10-daagse gratis kijkperiode voor digitale TV-abonnees in te trekken. In de afgelopen weken hebben digitale TV-zenders Film1 en Sport1 ter gelegenheid van het eenjarig bestaan van 16 t/m 26 februari een gratis kijkperiode aangeboden. Naar aanleiding van dit aanbod is Film1 er door de filmstudios op gewezen dat deze promotionele actie inbreuk zou maken op de rechten van enkele commerciële zenders. Na uitvoerig beraad heeft Film1 moeten besluiten de gratis kijkperiode in te trekken. De zender betreurt dit ten zeerste, voor zowel consumenten als voor de kabel- en satellietdistributeurs die aan deze actie mee hebben gedaan.
Helaas...
[ Voor 15% gewijzigd door HaaZ op 16-02-2007 14:09 ]
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
pfff, wat een onzin.
We hebben wel vaker gratis Film 1 en Sport 1 gehad.
We hebben wel vaker gratis Film 1 en Sport 1 gehad.
- NAC Breda -
Betaal er gewoon voor, zoals de meesten doen.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
HaaZ schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:09:
[...]
bron: www.alleenopeen.tv
Helaas...

De reden is bovendien gelul want UPC heeft al eerder (bij aanschaf Digital, weet niet of dat nog is) 2 maanden Film 1 / Sport 1 gratis erbij gegeven.
[ Voor 15% gewijzigd door FaceDown op 16-02-2007 14:39 ]
Groetjes, FaceDown.
Ik betaal ook voor mijn UPC Digital en DVR.Gunner schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:24:
Betaal er gewoon voor, zoals de meesten doen.
- NAC Breda -
Bij mij doet alleen sport1 het, wat is dit voor onzin? Eerst overal verkondigen dat film1 en sport1 10 dagen graties te kijken zijn en dan vervolgens niet je eigen reclame nakomen.funk-e schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:59:
vanaf vandaag 10 dagen lang FILM1 & SPORT1! gratis!
![]()
Een hele rij microsoft certificeringen.
Klopt het dat al deze features al op de zwarte Thompson mediabox zitten ?HaaZ schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:59:
Van chelloo.com:
[...]
Anderes lees je het topic even...@r!k schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:02:
[...]
Bij mij doet alleen sport1 het, wat is dit voor onzin? Eerst overal verkondigen dat film1 en sport1 10 dagen graties te kijken zijn en dan vervolgens niet je eigen reclame nakomen.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Yep dat klopt. De pace loopt (liep ;-) achter op de Thompson decoders wat betreft de features.hvangent schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:57:
[...]
Klopt het dat al deze features al op de zwarte Thompson mediabox zitten ?
Ik heb een Pace, goed nieuws dus voor mij! Trouwens wel vervelend van dat 1 box per adres. Als de HDTV box er komt wil ik voor mijn HDTV de hd-box en dan zou de gewone box naar een andere tv kunnen om daar van DTV te genieten. Zo is de rest van het huis altijd veroordeeld tot analoog.
[ Voor 74% gewijzigd door Irminsul op 16-02-2007 17:14 ]
Dat zou leuk zijn, ik vrees echter dat je de oude box moet inleveren als je een HDTV box krijgt.Irminsul schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:13:
Ik heb een Pace, goed nieuws dus voor mij! Trouwens wel vervelend van dat 1 box per adres. Als de HDTV box er komt wil ik voor mijn HDTV de hd-box en dan zou de gewone box naar een andere tv kunnen om daar van DTV te genieten. Zo is de rest van het huis altijd veroordeeld tot analoog.
Ik ben net thuis en ik had alleen nog zwart beeld op de decoder. Fijn, dacht ik nog, Dat is vast een firmware update geweest en moet ie nog even opnieuwe opgestart worden. even de stekker eruit en er weer in en inderdaad weer beeld... maar nog steeds de oude software. Toen even een geforceerde update gedaan, maar helaas nog steeds de oude software. Ik had begrepen uit dit forum en uit chelloo.com dat een aantal mensen wel al een update voor de kiezen had gehad, maar hier in Haarlem zitten we in elk geval nog op de oude (1.69.nogwat) Het zal wel verschillen per regio.
Vreemd: Film1 betaalt toch gewoon voor de uitzendrechten?HaaZ schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:09:
[...]
bron: www.alleenopeen.tv
Helaas...
Ja, maar ze betalen voor een betaalzender, niet voor een openzender. Denk dat RTL/SBS een stuk meer betaald voor een film, dan Film1.PcDealer schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:18:
[...]
Vreemd: Film1 betaalt toch gewoon voor de uitzendrechten?
Had de lijst doorgekeken, maar alles al op DVD gezien, dus mis niks...
rm -r *
Dan vraag ik me nu wél ineens af waarom de andere proefperiode vorig jaar wél 10 dagen lang zonder problemen kon doorgaan.ralfbosz schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:34:
Ja, maar ze betalen voor een betaalzender, niet voor een openzender. Denk dat RTL/SBS een stuk meer betaald voor een film, dan Film1.
Volgens mij is het gewoon een slappe marketingtechnische lulsmoes; RTL en SBS gaan zich écht druk maken over het feit dat iemand nú een film als King Kong zou kunnen zien, die pas op z'n vroegst over een jaar of 1,5 heel misschien te zien zal zijn op de commerciële zenders?
Yeah right...
Gewoon een kwestie van mensen lekker maken met een gratis magazine met aankondigingen van films als King Kong en doodleuk last minute de boel terugdraaien en te kijken hoeveel UPC klanten dan toch stiekem op de fameuze groene knop drukken...
Want op een later tijdstip kan het volgens de UPC site wél:
Ben ik nou gek en sla ik hier waanzin uit of...Wij realiseren ons dat het voor u zeer teleurstellend kan zijn om niet naar Film1 te kunnen kijken en zullen spoedig bij u terugkomen met een passend alternatief.
[...]
Jeroen Bergman,
Managing Director Film1 Sport1
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Ja dus? betekend dat je dan recht hebt op gratis Film 1 en/of Sport 1?Ritchie schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:37:
[...]
Ik betaal ook voor mijn UPC Digital en DVR.
Overigens verbaas ik me ten zeerste om al die Conspiracy Theories die hier nu al de ronde doen

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 16-02-2007 20:42 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik mis even de link tussen UPC en het niet doorgeven van Film1....
- UPC is onderdeel van Liberty Global
- Chellomedia is onderdeel van Liberty Global
- Film1&Sport1 is van Chellomedia
- UPC en andere kabelbedrijven krijgen van Chellomedia te horen dat Film1 en Sport1 gedurende 10 dagen kosteloos uitgezonden mag worden (free-to-air).
- Chellomedia krijgt te horen dat Film1 niet free-to-air uitgezonden mag worden, dus trekken ALLE kabelbedrijven deze actie terug.
Waarom krijgt UPC de schuld?
- UPC is onderdeel van Liberty Global
- Chellomedia is onderdeel van Liberty Global
- Film1&Sport1 is van Chellomedia
- UPC en andere kabelbedrijven krijgen van Chellomedia te horen dat Film1 en Sport1 gedurende 10 dagen kosteloos uitgezonden mag worden (free-to-air).
- Chellomedia krijgt te horen dat Film1 niet free-to-air uitgezonden mag worden, dus trekken ALLE kabelbedrijven deze actie terug.
Waarom krijgt UPC de schuld?
Film1 trekt gratis kijkperiode voor DTV in
Oscar-uitreiking en Sport1 blijven wel te zien
Amsterdam, 16 februari 2007 – Digitale filmzender Film1 ziet zich gedwongen een 10-daagse gratis kijkperiode voor digitale TV-abonnees in te trekken. In de afgelopen weken hebben digitale TV-zenders Film1 en Sport1 ter gelegenheid van het eenjarig bestaan van 16 t/m 26 februari een gratis kijkperiode aangeboden. Naar aanleiding van dit aanbod is Film1 er door de filmstudios op gewezen dat deze promotionele actie inbreuk zou maken op de rechten van enkele commerciële zenders. Na uitvoerig beraad heeft Film1 moeten besluiten de gratis kijkperiode in te trekken. De zender betreurt dit ten zeerste, voor zowel consumenten als voor de kabel- en satellietdistributeurs die aan deze actie mee hebben gedaan.
Gelukkig kan Film1 wel de uitzendavond ter gelegenheid van de Oscar-uitreiking aan digitale kabel- of satellietabonnees aanbieden. In de nacht van zondag 25 op maandag 26 februari doet Film1 daar exclusief en live verslag van. De uitzending begint middernacht met René Mioch die in Hollywood met Nederlandse sterren vooruitblikt. Vanaf 2.00 uur is de aankomst van de genomineerden en gasten in The Red Carpet Show. Aansluitend, van 2.30 tot 5.00 uur, presenteert Ellen DeGeneres de uitreiking van de Oscars in het Kodak Theater.
Sport1 kan wel haar gratis kijkperiode van 16 t/m 26 februari, met 24 uur sport per dag aanbieden. Zo zijn onder andere de achtste finales van de UEFA Champions League en de vijfde ronde van de Engelse FA Cup en de wedstrijden in alle Europese competities live te zien. Naast voetbal biedt Sport1 in deze periode basketbal tijdens het NBA All Star Weekend, World Golf Championships toernooi vanuit Arizona of Premier League Darts met o.a. Raymond van Barneveld. Zoals eerder gemeld hoeven digitale TV-abonnees zich hiervoor niet apart aan te melden.
Film1 onderzoekt momenteel hoe zij - in samenwerking met de filmstudios en kabel- en satellietbedrijven - een alternatief voor de aangekondigde gratis kijkperiode aan digitale TV-abonnees kan aanbieden.
Over Film1 Sport1
Film1 en Sport1 zijn betaal-TV zenders van chellomedia, de Europese content en digitale services-divisie van Liberty Global, Inc. Film1 biedt vier filmkanalen en zendt topfilms uit die voor het eerst op de Nederlandse TV te zien zijn. Dit varieert van blockbusters tot meer ‘independent’ en art-housefilms. Sport1 is een 24-uurs sportzender met een breed scala aan live sport. Deze zender biedt maximaal acht sportkanalen tegelijkertijd waardoor de kijker zelf kan beslissen welke wedstrijd hij volgt. Het aanbod van Sport1 omvat alle belangrijke Europese voetbalcompetities, evenals de UEFA Champions League, de Engelse FA Cup en de Copa Libertadores. Ook zijn hockey, basketbal, honkbal, darts, golf en tennis te zien. Film1 HD en Sport 1 HD zijn HDTV-zenders die zonder extra kosten aan het pakket worden toegevoegd. Kijkers kunnen Film1 en Sport1 ontvangen door een abonnement af te sluiten bij een kabelbedrijf of aanbieder van satelliettelevisie. Website: www.alleenopeen.tv
Over Sport1
Sport1 is een digitale betaal-TV-zender van Chellomedia, de Europese content en digitale services-divisie van Liberty Global, Inc. Sport1 is een 24-uurs sportzender met een breed scala aan live sport. Deze zender biedt maximaal acht digitale sportkanalen tegelijkertijd waardoor de kijker zelf kan beslissen welke wedstrijd hij volgt. Het aanbod van Sport1 omvat alle belangrijke Europese voetbalcompetities, evenals de UEFA Champions League, de Engelse FA Cup en de Copa Libertadores. Ook zijn hockey, basketbal, darts, golf en tennis te zien. Sport1 biedt vanaf juni ook een HDTV-zender zonder extra kosten aan.
Shit!!!!!!!!!
Wat is dit mega jammer zeg.
Als UPC hier niets aan doen kan, vind ik het ook klote voor hun
En volgens mij KAN UPC er ook niets aan doen, die mensen zullen ook wel balen daar op het kantoor na die hele mailing. Pff
Kijk, ik ben wel Hollywood fan en had die 2 dagen live willen zien.
25e was dat geloof ik. Live vanuit Hollywood Acadamy Award 2007.
God dank is er nog E - Entertainment TV, of Start TV (hoe dat ook heet)
Maar hoe dan ook, dit is erg jammer.
Edit Oeps.. haha sorry ik had dit nog niet gelezen :
En volgens mij KAN UPC er ook niets aan doen, die mensen zullen ook wel balen daar op het kantoor na die hele mailing. Pff
Kijk, ik ben wel Hollywood fan en had die 2 dagen live willen zien.
25e was dat geloof ik. Live vanuit Hollywood Acadamy Award 2007.
God dank is er nog E - Entertainment TV, of Start TV (hoe dat ook heet)
Maar hoe dan ook, dit is erg jammer.
Edit Oeps.. haha sorry ik had dit nog niet gelezen :
FijnGelukkig kan Film1 wel de uitzendavond ter gelegenheid van de Oscar-uitreiking aan digitale kabel- of satellietabonnees aanbieden. In de nacht van zondag 25 op maandag 26 februari doet Film1 daar exclusief en live verslag van
[ Voor 24% gewijzigd door maartn op 17-02-2007 06:56 ]
Verwijderd
upc medewerker van de helpdesk: het ligt niet aan ons: het ligt aan u pc!Fonk_ schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 06:55:
Shit!!!!!!!!!
Wel vreemd. Mijn pace heeft deze update afgelopen maandagavond (12-2) opgehaald. Teletekst, memo's en favorieten werken perfect. En hij zapt een stuk snellerHaaZ schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:59:
Van chelloo.com:
[...]
Wordt dit per regio uitgerold ofzo?
Verwijderd
De eerste HDTV ervaringen zien er veelbelovend uit.
http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=17638.0
http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=17638.0
Verwijderd
Beeldkwaliteit van de Film1 kanalen is heel veel beter dan de overige kanalen bij UPC. Wordt er een andere compressie daarvoor gebruikt of is er een andere verklaring?
Verwijderd
Minder compressie. Ik dacht gelezen te hebben dat Film1 wel tot 10Mbit/s haalt. Op de 2e plaats qua beeldkwaliteit zou NL1/2/3 moeten staan (~8Mbit/s).Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 16:04:
Beeldkwaliteit van de Film1 kanalen is heel veel beter dan de overige kanalen bij UPC. Wordt er een andere compressie daarvoor gebruikt of is er een andere verklaring?
Voorheen was NL1/2/3 ook niet echt goed te noemen, maar sinds een aantal weken betrekt UPC deze niet meer vanaf de satelliet maar rechtsstreeks vanaf de Mediagateway.
Verwijderd
Er zit een deel van de winst in de uitzending, film1 stuurt films uit die al in hoge kwaliteit worden aangeleverd. Bij Sport1 gebruiken ze HD opnamemateriaal om de wedstrijden vast te leggen, beide kanalen zijn ook in HD formaat te bekijken.Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 16:04:
Of ze de HD opnames omzetten in een niet-HD formaat of daar weer andere apparatuur voor gebruiken weet ik niet. Maar wat wel duidelijk is, is dat de eigenaar van beide zenders kwaliteit voor kwantiteit kiest en daar ook de mogelijkheden voor heeft omdat het een vrij prijzige betaalzender is. Dit in tegenstelling tot doorsnee commerciele zenders die het van reclame inkomsten moeten hebben.
Een ander deel van de winst valt onder het feit dat film1 en sport1 op de betere digitale frequenties zitten. Evenals Nederland 1,2,3 en een aantal commerciele zenders. Dit verschil moet er zijn om de verdeling eerlijk te maken. Een zender als Tellsell hoeft b.v. niet in topkwaliteit uitgezonden te worden.
Wij hebben sinds eind december digitale TV van UPC. UPc had de actie 2 maanden lang gratis Sport1 en film1, daar maken we nu gebruik van. Ik heb bij het aanvragen echter duidelijk gevraagd hoe we er af moesten komen, de beste man verzekerde me dat ik dan binnen 2 maanden met het zelfde gratis nummer moest bellen.
Nu wil ik dat vanavond doen en nou blijkt al gelijk dat ik met het betaalde nummer moet bellen. Opzich geen probleem, ik door het onlogische keuzemenu heen en als nog verkeerd verbonden, waarop ik doorverbonden wordt en dan in een wachtrij kom waarin niet meer opgenomen wordt.
Het kan natuurlijk aan het tijdstip liggen, maar ideaal is het niet. Wat is de beste manier in mijn geval om het op te zeggen?
Brief? waarheen?
mail? waarheen?
Hoe doen jullie dat? laters
Nu wil ik dat vanavond doen en nou blijkt al gelijk dat ik met het betaalde nummer moet bellen. Opzich geen probleem, ik door het onlogische keuzemenu heen en als nog verkeerd verbonden, waarop ik doorverbonden wordt en dan in een wachtrij kom waarin niet meer opgenomen wordt.
Het kan natuurlijk aan het tijdstip liggen, maar ideaal is het niet. Wat is de beste manier in mijn geval om het op te zeggen?
Brief? waarheen?
mail? waarheen?
Hoe doen jullie dat? laters
Feyenoord!
http://qmail.upc.nl/
Geef wel goed aan dat het om een opzegging gaat, dan komt de e-mail terecht bij de juiste afdeling.
Geef wel goed aan dat het om een opzegging gaat, dan komt de e-mail terecht bij de juiste afdeling.
[ Voor 8% gewijzigd door Mawlana op 20-02-2007 19:45 ]
Grappig dat UPC zo'n zware compressie van Nederland 1/2/3 had als deze van de satelliet kwam, vanaf de satelliet direct meet ik regelmatig pieken van over de 9mbit.Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 16:58:
[...]
Minder compressie. Ik dacht gelezen te hebben dat Film1 wel tot 10Mbit/s haalt. Op de 2e plaats qua beeldkwaliteit zou NL1/2/3 moeten staan (~8Mbit/s).
Voorheen was NL1/2/3 ook niet echt goed te noemen, maar sinds een aantal weken betrekt UPC deze niet meer vanaf de satelliet maar rechtsstreeks vanaf de Mediagateway.
Verwijderd
Knap.Plofkotje schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:52:
[...]Grappig dat UPC zo'n zware compressie van Nederland 1/2/3 had als deze van de satelliet kwam, vanaf de satelliet direct meet ik regelmatig pieken van over de 9mbit.
Dit zijn de bitrates die je krijgt via Canal digitaal satelliet, NL2:

Alle bitrates Astra1; http://www.linowsat.com/0192/all/0192.shtml
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 20:09 ]
Paar maandjes geleden nog ruim 9mbit op sommige momenten, het kan nu ondertussen ook weer verandert zijn ja.Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:08:
[...]
Knap.![]()
Dit zijn de bitrates die je krijgt via Canal digitaal satelliet, NL2:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alle bitrates Astra1; http://www.linowsat.com/0192/all/0192.shtml
Iemand al de nieuwe firmware voor de Pace box? Ik heb het er nu opzitten, en er is een favorieten optie gekomen en teletekst. Beeld is ook wel ietsje beter volgens mij. Hoop dat het zo blijft!
Lijkt mij van niet, als updates daar maaaaanden later voor uitkomenVerwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:22:
werkt de pace box beter dan de thomson?
(Heb zelf beide gehad, maar mijn Pace box was zo brak als iets. Vervangen door een lekker werkende Thomson)
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Verwijderd
De Pace vond ik wel het beste beeld van allemaal hebben (net ff een klein haartje scherper beeld dan m'n huidige Thomson DVR).
De nieuwe Philips HD box schijnt ook een beter beeld te geven, ook op de normale kanalen, dan de Thomson's.
De nieuwe Philips HD box schijnt ook een beter beeld te geven, ook op de normale kanalen, dan de Thomson's.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 00:20 ]
Verwijderd
Dat laatste is logisch omdat de box via de HDMI aansluiting wordt aangesloten en je daarmee t.o.v. de scart toch wel winst mee behaalt.Dat de Pace overigens een scherper beeld zou genereren t.o.v. de Thomson is me nooit echt opgevallen.Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 00:18:
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 00:47 ]
Verwijderd
Hoi,
Ik had alweer bijna 5 maanden terug zo'n upc mediabox
aangesmeerd gekregen.
Ik had voorheen een gewone 4:3 CRT en het kwaliteitsverschil
was niet echt merkbaar vond ik, hooguit wat minder ruis,
maar daar voor terug krijg je weer compressie. Hij stond dus
eigenlijk alweer dik 4 maanden in de kast, omdat ik te lax
was om hem terug te sturen...
Nu heb ik sinds gister een 32" Samsung LCDTV en uiteraard
toch meer weer de mediabox geprobeerd en het viel wederom tegen.
Los van de enorme ongebruiksvriendelijkheid van het appraraat
is het beeld een stuk minder mooi dan het old-skool analoge ontvangst.
Op zon LCD zijn de compressie artefacts ronduit storend!
Zelfs rondom statische tekst zie ik bijna altijd artefacts. (RGB scart aangesloten,
met een erg fijne, vergulde scartkabel)
Ligt het compressiegebeuren aan het signaal dat van upc vandaan komt
of aan de slechte kwaliteit van de mediabox? Zelfs de menu achtergronden
in de mediabox lijken wel jpgs van 3kb!
Mijn ouders wonen buiten het UPC gebied en hebben een prima beeld
op de plasma met Multikabel Digitale TV en een fijne Samsung tuner.
Kan ik hier nog iets aan doen, of zal ik ze maar bellen dat ze de hele meuk
weer terug mogen. (Extra zenders maken me niet uit, ik ging alleen voor
de kwaliteit)
aangesmeerd gekregen.
Zelfs rondom statische tekst zie ik bijna altijd artefacts. (RGB scart aangesloten,
de kwaliteit)
Als je hem vier maanden in de kast hebt gehad, forceer dan even een software update van het apparaat. Er is veel verbeterd de afgelopen maanden. Ik heb hier werkelijk perfect beeld namelijk, veel beter dan een tijd terug.Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:05:
Hoi,
aangesmeerd gekregen.
de kwaliteit)
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Klinkt meer als een geval van slecht aansluiten (hoeveel meter vanaf binnenkomst kabel / geen splitter / goeie kabel?). Op mijn 'oude' CRT is het beeld vele malen beter, meer detail en betere kleuren. Gebruiksvriendelijkheid is persoonlijk natuurlijk, maar imho niet storend o.i.d.
Verwijderd
En kijk ook even of de instellingen in het menu van de decoder juist zijn > RGB hoog + 16:9 breed.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:30:
[...]
Als je hem vier maanden in de kast hebt gehad, forceer dan even een software update van het apparaat.
En btw, zit de scart in de juiste ingang van je tv? Er zijn meestal 3 ingangen waarvan er één bedoeld is voor video. Daar moet ie niet in dus.
Digitaal wint tegenwoordig DIK van analoog, zo niet dan is er inderdaad iets grondig mis.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 16:02 ]
Bij mij ziet UPC Digital er prima uit op de 42 inch plasma, maar ook analoog vind ik niet tegenvallen. Misschien heb je ook beter resultaat met een plasma ?Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:05:
Hoi,
aangesmeerd gekregen.
de kwaliteit)
Verwijderd
Bij de mijne zat zo'n barcode stickertje op het plastic in de doos: DCI62UPC UPC MediaBox DVR.Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:34:
Heeft iemand ervaring met universele afstandsbedieningen en de Thomson Mediabox DVR van UPC? Ik heb een Harman Kardon TC 30 remote en de online database kent de UPC niet. Is er een andere winkelversie Thomson die erg veel lijkt qua AB codes op de UPC?
Hoop dat het helpt, voor mijn logitech harmony 555 werkt het in ieder geval.
V.
Verwijderd
Softwareversie was 2.07g en is dat na de geforceerde update nog steeds. Dat is de nieuwste? (Thomson mediabox)BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:30:
[...]
Als je hem vier maanden in de kast hebt gehad, forceer dan even een software update van het apparaat. Er is veel verbeterd de afgelopen maanden. Ik heb hier werkelijk perfect beeld namelijk, veel beter dan een tijd terug.
De coaxkabel is slechts 60cm! Enige 'splitter' die ertussen zit is die van UPC voor de splitsing naar de internetmodem. Ik zal er eens een mega goede coaxkabel tussen doen aankomende week, misschien lost dat het op (kom er op terug). Ik zie trouwens dat op een aantal zenders de "ontvangstindicator" (blauwe balkje naar de zendernaam als je erheen zapt) rond de 90% zit maar bij andere weer op 10-20% (veel te laag dus).LoneGunman schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:35:
[...]
Klinkt meer als een geval van slecht aansluiten (hoeveel meter vanaf binnenkomst kabel / geen splitter / goeie kabel?). Op mijn 'oude' CRT is het beeld vele malen beter, meer detail en betere kleuren. Gebruiksvriendelijkheid is persoonlijk natuurlijk, maar imho niet storend o.i.d.
Hij zit in de RGB-scartingang (Op de meest tv's is ext.1 RGB), instellingen idd RGBhoog+16:9Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:00:
[...]
En kijk ook even of de instellingen in het menu van de decoder juist zijn > RGB hoog + 16:9 breed.
En btw, zit de scart in de juiste ingang van je tv? Er zijn meestal 3 ingangen waarvan er één bedoeld is voor video. Daar moet ie niet in dus.
Digitaal wint tegenwoordig DIK van analoog, zo niet dan is er inderdaad iets grondig mis.
Dat blauwe balkje is niet je ontvangst, maar hoever het programma is. Dus als een programma om 19:00 begint en om 20:00 is afgelopen en het is nu 19:19 dan staat dat balkje dus op: 33%Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 19:13:
De coaxkabel is slechts 60cm! Enige 'splitter' die ertussen zit is die van UPC voor de splitsing naar de internetmodem. Ik zal er eens een mega goede coaxkabel tussen doen aankomende week, misschien lost dat het op (kom er op terug). Ik zie trouwens dat op een aantal zenders de "ontvangstindicator" (blauwe balkje naar de zendernaam als je erheen zapt) rond de 90% zit maar bij andere weer op 10-20% (veel te laag dus).
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
Grappig ik kom er inderdaad net achter :-D (hard er eigenlijk nooit zo op gelet)
Waar kan ik de signaalsterkte wel zien?
Check deze dingen eens:Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 19:30:
Grappig ik kom er inderdaad net achter :-D (hard er eigenlijk nooit zo op gelet)
- ga naar kanaal 999 en druk op de rode knop. Als het goed is moet je bij alle regels 'goed' (in groen) hebben
- Signaalsterkte/kwaliteit: menu-instellingen-zoeken via netwerk-handmatig zoeken. Je kwaliteit moet altijd op 100 staan, de sterkte mag wel rond de 50/60/70 zitten.
Verwijderd
1e scart op tv is vaak RGB +2e scart is bij mij ( plasma Fuji-Siemens) pal ( niet alle pinnen aangesloten!!!)FaceDown schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:56:
[...]
Op die van mij zit alleen op de bovenste RGB100% zeker want mijn tv geeft op de onderste aansluiting 50Hz PAL weer, en op de bovenste 50Hz RGB. Ik heb die zwart-zilveren thomson box met dat led-display op de voorkant dat het niet doet alleen tijdens een update (of is dat juist de pace?).
Verwijderd
Ik heb gisteren bij een kennis ook digitale TV aangesloten en het verschil is marginaal. Kanaal 999 gaf alles goed. Ik heb zelf digitale TV van UPC en de beeldkwaliteit is perfect, met name op Ned 1.2.3. en BBC 1.2.
Kennis heeft een Panasonic HD Plasma (PV45) en ik heb een SD Plasma. Ik weet dat mijn plasma model het beste te gebruiken is en de beste beeldkwaliteit geeft bij SD content maar ik was niet onder de indruk. Als ik het analoge cijfer een 5 geef dan gaf ik dit een 6 en de mijne een 9.
Ik heb alles goed aangesloten. De TV zit wel via een kabel van 7 meter aangesloten (het oude analoge beeld). Kan dat nog de enige oorzaak zijn? Ik had geen tijd om de TV even te plaatsen en dan het nieuwe zwarte coax kabeltje er even rechtstreeks in te doen.
Ik snap het dus niet: bij mij was het een wereld van verschil tussen analoog en digitaal en dat al ruim een jaar geleden!
Is Digitale TV slechter op een HD plasma t.o.v. een SD plasma? Of kan het aan de kabel liggen?
Kennis heeft een Panasonic HD Plasma (PV45) en ik heb een SD Plasma. Ik weet dat mijn plasma model het beste te gebruiken is en de beste beeldkwaliteit geeft bij SD content maar ik was niet onder de indruk. Als ik het analoge cijfer een 5 geef dan gaf ik dit een 6 en de mijne een 9.
Ik heb alles goed aangesloten. De TV zit wel via een kabel van 7 meter aangesloten (het oude analoge beeld). Kan dat nog de enige oorzaak zijn? Ik had geen tijd om de TV even te plaatsen en dan het nieuwe zwarte coax kabeltje er even rechtstreeks in te doen.
Ik snap het dus niet: bij mij was het een wereld van verschil tussen analoog en digitaal en dat al ruim een jaar geleden!
Is Digitale TV slechter op een HD plasma t.o.v. een SD plasma? Of kan het aan de kabel liggen?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 09:28 ]
Ik denk gewoon ontvangst.
Mijn analoge ontvangst is beter in mijn nieuwe woning dan in mijn oude woning. Digitaal is vrijwel hetzelfde, erg goed.
Mijn analoge ontvangst is beter in mijn nieuwe woning dan in mijn oude woning. Digitaal is vrijwel hetzelfde, erg goed.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Maar bij mij ging het van een 5 naar een 9 en bij de kennis van een 5 naar een 6...Smarron schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 09:55:
Ik denk gewoon ontvangst.
Digitale TV moet toch echt duidelijk veel beter zijn? Ik had het gevoel naar een LCD met digitale TV te kijken...
is bij jullie de ontvangst op BB3 en 4 en sport 1 ook zo beroerd? De rest van de zenders is prima, maar op precies deze zenders heel veel artifacts. Anyone?
It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!
Ik krijg die hele kutdecoder niet meer aan de praat. Altijd al kuren gehad, nu valt ie uit soms en nou wil ie niks meer. Mn receive lampje op modem (motorola) knippert ook al de hele tijd. Heb al van alles geprobeerd, resetten, stroom eraf, kaart erin en eruit...maar hij doet t niet meer.
Verwijderd
Vreemd ?!
Heb de UPC decoder (zilveren thomson) achter gesloten kast deurtje staan , en wil deze
bedienen dmv zo'n Marmitek IR extender , dit werkt ook prima voor zappen , volume en
uit toets , maar bv. de menu toets,interactieve,on demand etc. die werken niet via de
extender, alleen als ik het kastje open doe ?!! , het gekke is ook dat het voor de basisfuncties
niet uitmaakt waar op het decoder frontje ik het IR oogje opplak , weet iemand waar exact de
IR ontvanger in deze decoder zit , ik neem aan dat dat het probleem is , alhoewel ik IR ontvangertje
al overal op heb geplakt .....
Heb de UPC decoder (zilveren thomson) achter gesloten kast deurtje staan , en wil deze
bedienen dmv zo'n Marmitek IR extender , dit werkt ook prima voor zappen , volume en
uit toets , maar bv. de menu toets,interactieve,on demand etc. die werken niet via de
extender, alleen als ik het kastje open doe ?!! , het gekke is ook dat het voor de basisfuncties
niet uitmaakt waar op het decoder frontje ik het IR oogje opplak , weet iemand waar exact de
IR ontvanger in deze decoder zit , ik neem aan dat dat het probleem is , alhoewel ik IR ontvangertje
Blijft het standby-lampje branden? Zoja, druk dan even op de Menu-knop op de UPC-afstandsbediening (wel eerst je tv aanzetten).Japser schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:36:
Ik krijg die hele kutdecoder niet meer aan de praat. Altijd al kuren gehad, nu valt ie uit soms en nou wil ie niks meer. Mn receive lampje op modem (motorola) knippert ook al de hele tijd. Heb al van alles geprobeerd, resetten, stroom eraf, kaart erin en eruit...maar hij doet t niet meer.
Verwijderd
Ligt aan de kwaliteit van de scaler. Vergeet ook niet dat een SD plasma slechts 480 beedlijnen heeft, en dus niet de volledige PAL res weer kan geven. Een 720p plasma met een goede scaler hoeft niets onder te doen met PAL, integendeel.Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 09:27:
Is Digitale TV slechter op een HD plasma t.o.v. een SD plasma?
Heb ik gedaan, code ingevoerd, toen kwam het scherm met signaalsterkte en kwaliteit en dat was goed. Toen het scherm zenders zoeken en daar ploft ie meteen terug naar de tv.sylvesterrr schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:07:
[...]
Blijft het standby-lampje branden? Zoja, druk dan even op de Menu-knop op de UPC-afstandsbediening (wel eerst je tv aanzetten).
Kortom .... hij kan de zenders niet meer vinden. Heb echt ales al geprobeerd, stroom eraf weer (30 min), modem losgekoppeld etc etc. Hij is gewoon stuq denk ik
Verwijderd
Voer even een softwareupdate A.U.B. Hierna zal je boxje weer super functioneren!Japser schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:59:
[...]
Heb ik gedaan, code ingevoerd, toen kwam het scherm met signaalsterkte en kwaliteit en dat was goed. Toen het scherm zenders zoeken en daar ploft ie meteen terug naar de tv.
Kortom .... hij kan de zenders niet meer vinden. Heb echt ales al geprobeerd, stroom eraf weer (30 min), modem losgekoppeld etc etc. Hij is gewoon stuq denk ik
(ik hoop btw dat dat in de startpost staat hoe dat moet)
Voer eerst een software upgrade uit (stekker eruit, pijl naar links op mediabox zelf ingedrukt houden terwijl je stekker erin doet). Haal de Mediabox vervolgens minimaal 15s van de spanning af. Druk daarna (nadat je de stekker erin hebt gedaan en het standby-lampje brandt) weer op de Menu-knop. Als het goed is kun je de installatie nu wel vlekkeloos doorlopen en is je Mediabox hersteld. Indien je op het eind nog een zwart scherm blijft zien, dan mag je de Mediabox even resetten (stekker eruit, 5s wachten, stekker erin).Japser schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:59:
[...]
Heb ik gedaan, code ingevoerd, toen kwam het scherm met signaalsterkte en kwaliteit en dat was goed. Toen het scherm zenders zoeken en daar ploft ie meteen terug naar de tv.
Als het bovenstaande niet helpt, dan moet er een monteur langskomen.
Heb hetzelfde probleem.UPC net gebelod, vanavond is er mogelijk een update beschikbaar die wél werkt. Dus, vanavond bovenstaande stappen uitvoeren, als het niet werkt morgen UPC weer bellen. Schijnt een honderdtal klanten sinds gister dit probleem te hebben.
Verwijderd
Wie weet code voor UPC afstandsbediening om Fujitsu-Siemens Myrica Plasma aan te sturen ?
Verrek, het werkt weer \o/johnnyv.nl schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:38:
Heb hetzelfde probleem.UPC net gebelod, vanavond is er mogelijk een update beschikbaar die wél werkt. Dus, vanavond bovenstaande stappen uitvoeren, als het niet werkt morgen UPC weer bellen. Schijnt een honderdtal klanten sinds gister dit probleem te hebben.
Ik heb het ook gehad. Aangezien ik dit al 's eerder had gehad (toen eind december de oude firmware weer was teruggezet) wist ik wat te doen. Ik heb dus UPC niet hoeven bellen. Lastig was het wel.
Sinds vrijdag ook onze Mediabox binnen gekregen.
Ik moet zeggen, het ziet er een stuk beter uit op onze HDtv dan de conversie van analoog naar digitaal door onze tv.
Ben er dan ook zeer tevreden mee.
Zit eraan te denken om toch de extra zenders erbij te bestellen (zitten wel leuke zenders tussen voor zover ik nu heb kunnen zien).
Daarnaast nog geen gebruik gemaakt van video on demand, maar ga dat zeker doen.
Is er nog in te schrijven voor die HD box? Ik zie namelijk wel de nieuwe video on demand waarbij je terug kunt spoelen e.d., maar over HD is niets te vinden voor zover.
Ik moet zeggen, het ziet er een stuk beter uit op onze HDtv dan de conversie van analoog naar digitaal door onze tv.
Ben er dan ook zeer tevreden mee.
Zit eraan te denken om toch de extra zenders erbij te bestellen (zitten wel leuke zenders tussen voor zover ik nu heb kunnen zien).
Daarnaast nog geen gebruik gemaakt van video on demand, maar ga dat zeker doen.
Is er nog in te schrijven voor die HD box? Ik zie namelijk wel de nieuwe video on demand waarbij je terug kunt spoelen e.d., maar over HD is niets te vinden voor zover.
Kun je ook vertellen wat ik dan moet doen? Opstarten met linker danwel rechter knop ingedrukt heb ik al een tiental keren gedaan.synthdood schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:54:
Ik heb het ook gehad. Aangezien ik dit al 's eerder had gehad (toen eind december de oude firmware weer was teruggezet) wist ik wat te doen. Ik heb dus UPC niet hoeven bellen. Lastig was het wel.
Verwijderd
Van chelloo.com:johnnyv.nl schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:59:
[...]
Kun je ook vertellen wat ik dan moet doen? Opstarten met linker danwel rechter knop ingedrukt heb ik al een tiental keren gedaan.
Geforceerde software-update, hoe werkt dat?
Als je mediabox flink is vastgelopen, of als je een software-update hebt gemist kun je de mediabox hard resetten middels een geforceerde software-update.
Je kunt een software-update alsvolgt forceren:
- Houdt knop X ingedrukt terwijl je de mediabox van de stroom afhaalt.
- Blijf knop X ingedrukt houden, en steek de stekker weer in het stopcontact.
- Wacht totdat er op je beeld "Software upgrade in process" staat, en laat knop X los.
knop X: bij zwarte mediabox is dit de Ch- op de mediabox, en bij de zilverkleurige mediabox is dit het 'pijltje naar links'-knop (derde knop van rechts) op de mediabox.
johnnyv.nl schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:59:
[...]
Kun je ook vertellen wat ik dan moet doen? Opstarten met linker danwel rechter knop ingedrukt heb ik al een tiental keren gedaan.
Ik krijg afentoe zomaar ui het niets een keuze voor taal - als ik daar dan Nederlands selecteer en okay doe, dan moet ik een 3 cijferige kode invullen
Iemand een idee wat dat is ?
Je kan het niet weghalen door back oid in te toetsen. Meestal haal ik de stekker eruit.
Je kan het niet weghalen door back oid in te toetsen. Meestal haal ik de stekker eruit.
zijn er hier trouwens nog meer VOD testers?
Het lijkt erop dat je box naar de fabrieksinstellingen teruggezet wordt. Misschien een klein neefje/kids in huis?SileX schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:21:
Ik krijg afentoe zomaar ui het niets een keuze voor taal - als ik daar dan Nederlands selecteer en okay doe, dan moet ik een 3 cijferige kode invullen![]()
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Verwijderd
Ok, er is mischien nog wel iets specifiekers over te zeggen. Zelf heb ik de Pace mediabox. Als je deze reset door de stekker uit het stopcontact te halen etc. dan gaan bij de mediabox tijdens de opstartprocedure op een bepaald moment alledrie de lampjes (rood, geel en groen) branden. Dat is het exacte moment waarop de "knop naar links" even moet worden ingedrukt om een geforceerde update van de firmware te initiëren.
Je hoeft dus niet de "knop naar links" de hele tijd ingedrukt te houden tijdens het uit- een aanzetten van de mediabox.
Nope; no kidsFalcon schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:31:
[...]
Het lijkt erop dat je box naar de fabrieksinstellingen teruggezet wordt. Misschien een klein neefje/kids in huis?
Het gebeurt gewoon tijdens het televisie kijken..
Zet het zélf terug naar de fabrieksinstellingen (menu->instellingen->fabrieksinstellingen) en installeer de box opnieuw. Als het goed is springt je mediabox dan niet meer zomaar uit het niets op het installatiemenu.SileX schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:42:
[...]
Nope; no kids
Ok, doen we - ik heb verder geen codes nodig om in te voeren ?sylvesterrr schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:35:
[...]
Zet het zélf terug naar de fabrieksinstellingen (menu->instellingen->fabrieksinstellingen) en installeer de box opnieuw. Als het goed is springt je mediabox dan niet meer zomaar uit het niets op het installatiemenu.
Ja, zie handleiding van de boxSileX schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 08:35:
[...]
Ok, doen we - ik heb verder geen codes nodig om in te voeren ?
Is mij ook al 2 keer gebeurd.SileX schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:21:
Ik krijg afentoe zomaar ui het niets een keuze voor taal - als ik daar dan Nederlands selecteer en okay doe, dan moet ik een 3 cijferige kode invullen![]()
Even stekker eruit en er weer in en hij doet het weer.
Gisteren gebeurde het toevallig weer. Stekker eruit en weer in en vervolgens kwam er gelijk een software update achteraan. Hoop maar dat het over is.
Ter info er is een update uitgebracht gister:
Vanaf nu krijgen alle thomson mediaboxen versie 2.07 G.
(dus in heel Nederland, en niet alleen rond Amsterdam)
Zo schrijft Wassilly vanmorgen bij UPC-mededelingen op chelloo.com forum
Vanaf maandag 26 februari vindt er een software update plaats. Dit betreft versie 2.0.7g voor de Thomson mediabox.
Deze update was afgelopen week al beschikbaar in de regio Amsterdam en
wordt nu in de rest van Nederland gelanceerd.
Wat zit er in deze update voor de 'gewone' Thomson mediabox?
Productverbeteringen:
• Snelheid: sneller zappen en sneller starten van applicaties zoals UPC TV Guide en Games
• Teletekst: een aantal verbeteringen doorgevoerd
• Herinneringen: pop-up scherm in het Nederlands (ipv Engels)
• Algemene stabiliteit van de mediabox: minder storingen en resets
• Radio: diverse verbeteringen (o.a. digitale audio-uitgang)
• Geheugen: persoonlijke instellingen gaan niet onverwacht verloren
• Voorbereidingen voor Video On Demand (VOD)
meer discussie hier helaas valt daar ook te lezen door diverse mensen dat beeld waziger geworden is, er was toch sprake van verbeteringen hmm vanavond zelf even bekijken.
Vanaf nu krijgen alle thomson mediaboxen versie 2.07 G.
(dus in heel Nederland, en niet alleen rond Amsterdam)
Zo schrijft Wassilly vanmorgen bij UPC-mededelingen op chelloo.com forum
Vanaf maandag 26 februari vindt er een software update plaats. Dit betreft versie 2.0.7g voor de Thomson mediabox.
Deze update was afgelopen week al beschikbaar in de regio Amsterdam en
wordt nu in de rest van Nederland gelanceerd.
Wat zit er in deze update voor de 'gewone' Thomson mediabox?
Productverbeteringen:
• Snelheid: sneller zappen en sneller starten van applicaties zoals UPC TV Guide en Games
• Teletekst: een aantal verbeteringen doorgevoerd
• Herinneringen: pop-up scherm in het Nederlands (ipv Engels)
• Algemene stabiliteit van de mediabox: minder storingen en resets
• Radio: diverse verbeteringen (o.a. digitale audio-uitgang)
• Geheugen: persoonlijke instellingen gaan niet onverwacht verloren
• Voorbereidingen voor Video On Demand (VOD)
meer discussie hier helaas valt daar ook te lezen door diverse mensen dat beeld waziger geworden is, er was toch sprake van verbeteringen hmm vanavond zelf even bekijken.
[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 27-02-2007 09:47 ]
Verwijderd
iemand??Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:25:
Vreemd ?!
Hmm net even de Mediabox laten updaten en ik moet zeggen en alle tekst is hier ook duidelijk waziger (dus de OSD van de Mediabox), aan het beeld van de TV zenders zelf zie ik echter niks vreemds. Denk dat het gewoon een ander lettertype is ofzo.
Als bepaalde knoppen niet werken, terwijl andere wel gewoon functioneren, lijkt het me niet aan de positie van het oogje te liggen.
Wellicht heeft je IR-extender moeite met de pulsjes via de knoppen die niet werken.
Ik heb met mijn PDA ook een afstandsbediening-functie via IR. Werkt prima op TV/Radio etc, echter werken ook een aantal toetsen van de UPC-afstandsbediening niet. (Werkt met learnfunctie mbv originele afstandsbediening)
Wellicht dus het signaaltje wat niet verwerkt kan worden door een niet-UPC-remote?
ghad hetzelfde vorige week en moest na bellen met UPC de fabrieksinstellingen terugzetten. Was ook tijdens TV kijken.SileX schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:42:
[...]
Nope; no kids
It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!
Ik heb nu sinds december UPC Digital, erg tevreden erover. Ik had dus op proef ook de extra channels. Maar die heb ik sinds een paar weken niet meer en ik mis ze toch wel. Dus 2 weken geleden via de bekende groene knop het pakket besteld. Maar na 72 uur nog steeds niks. Weer een keer geprobeerd, en nog een keer... en nog een keer... Maar nee hoor het werkt niet, wat toch wel jammer is. Weet iemand waar het aan ligt?
Bel UPC ff. Wat er misgaat kan niemand hier op afstand voor je bekijken.Irminsul schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:13:
Ik heb nu sinds december UPC Digital, erg tevreden erover. Ik had dus op proef ook de extra channels. Maar die heb ik sinds een paar weken niet meer en ik mis ze toch wel. Dus 2 weken geleden via de bekende groene knop het pakket besteld. Maar na 72 uur nog steeds niks. Weer een keer geprobeerd, en nog een keer... en nog een keer... Maar nee hoor het werkt niet, wat toch wel jammer is. Weet iemand waar het aan ligt?
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Nee precies maar misschien waren er meerderen met dit soort problemen die het al wel opgelost hebben. Ik bel binnenkort wel even, al heb ik geen zin om tijden in de wacht te staan. Ik wil gewoon een dienst kopen
http://qmail.upc.nl/Irminsul schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:13:
Nee precies maar misschien waren er meerderen met dit soort problemen die het al wel opgelost hebben. Ik bel binnenkort wel even, al heb ik geen zin om tijden in de wacht te staan. Ik wil gewoon een dienst kopen
Nou mijn guide blijft brak.Il Ljama schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:46:
[...]
ghad hetzelfde vorige week en moest na bellen met UPC de fabrieksinstellingen terugzetten. Was ook tijdens TV kijken.
Gisteravond weer hetzelfde. Ik kom thuis, druk de tv aan en wil ff in de gids kijken. Gids blijft leeg en in het 'preview' schermpje rechtsboven staat 'Geblokkeerde zender' oid (Sinds wanneer is RTL 4 geblokkeerd?
Edit:
Ja ik had de software update van eergisteren al
[ Voor 4% gewijzigd door InZane op 28-02-2007 09:20 ]
Dit topic is gesloten.