UPC Digital TV - Deel 3

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste
Acties:
  • 63.793 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 23:07
BeQuietAndDrive schreef op zondag 04 februari 2007 @ 02:29:
Even een vraagje, in de instellingen kun je kiezen voor zowel '16:9 breed' als '16:9 platte tv'. Nu hebben we dus een plasma, maar ik zie geen verschillen tussen de twee settings. Iemand enig idee wat de verschillen zijn, en wat de aan te raden setting is?
'De 16:9 platte tv' is helemaal niet voor platte TV's, maar voor 4:3 tvs die dan echte 16:9 uitzendingen met balken krijgen zodat de zijkanten er niet worden afgehaald. Dit gaat echter ten koste van de resolutie en scherpte. Jij moet dus de mediabox op 16:9 BREED zetten.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flowerp schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:22:
[...]

Daar ben ik werkelijk blij om, maar heeft iemand enig idee waarom ze dat pas vanaf 1 februari gedaan hebben? DTV bestaat nu al weer een flink poosje en al die tijd hebben ze reclame gemaakt dat het beter is dan analoog. In het begin zeiden ze zelfs dat het DVD kwaliteit zou zijn.

En pas sinds enkele dagen is het dus echt beter dan analoog?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeer blij dat UPC nou het signaal van de Mediagateway betrekt hoor, maar ik vind het toch een beetje vreemd.
De discussie "beter dan analoog" is pas omstreeks november/december ontstaan, toen Canal Digitaal satelliet (waar UPC haar zenders vandaan haalt/haalde) teveel zenders op de transponder ging zetten waar NL1/2/3 zit, dit ging merkbaar ten koste van de beeldkwaliteit.
Daarvoor is het vrij goed geweest. En nu helemaal goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje over UPC digital, ik heb namelijk een probleem.

Ik heb alles goed aangesloten, en de meeste zenders werken dan ook gewoon perfect zonder enige storing. Maar op bepaalde zenders (aantal voorbeelden zijn MTV 2, Eurosport etc.) heb ik alleen zwart scherm, geen storing ofzo, maar echt gewoon een geheel zwart scherm. Herkent iemand dit probleem? En weet misschien ook hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Fabrieksinstellingen geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net probeerd, hetzelfde probleem helaas. Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:23:
heb ik alleen zwart scherm, geen storing ofzo, maar echt gewoon een geheel zwart scherm. Herkent iemand dit probleem? En weet misschien ook hoe dit op te lossen is?
Heb ik ook af en toe. Gaat meestal vanzelf weer weg. Als het echt hardnekkig is moet je even de stroom er een tijdje afhalen. Je hebt dan wel het risico dat je je geluidsbalkje kwijtraakt.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flowerp schreef op zondag 04 februari 2007 @ 19:27:
[...]

Heb ik ook af en toe. Gaat meestal vanzelf weer weg. Als het echt hardnekkig is moet je even de stroom er een tijdje afhalen. Je hebt dan wel het risico dat je je geluidsbalkje kwijtraakt.
Woohoo je bent mijn held! Zo'n simpel iets, maar er toch niet opkomen. THANKS! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ik krijg de laatste tijd tijdens het zappen vrij vaak een icoontje links bovenin mijn info balk te zien, waarin een leeg dreigend te geraken batterij te zien is. (Zoiets als je laptop, digitale foto of video camera of je mobieltje wel laat zien...)

De zender schiet dat ook soms ineens over op een andere. Laatste keer schoot hij terug naar Ned-3 terwijl ik discovery zat te kijken...

Zou dit iets als de bios batterij of zo kunnen zijn?
(ik heb geen handleiding e.d. meer van de mediabox en ik vraag me af of dat er überhaupt ingestaan zou hebben...)

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien zit er ook wel een batterij in de remote? 8)7

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voutloos schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:44:
_/-\o_ Je hebt mijn zondag weer helemaal goed gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Happy mensen hier allemaal opeens! :D

Als er nu nog iemand weet hoe ik mijn geluidsbalkje kan terugkrijgen met de mediabox dan zijn we echt allemaal happy! ;)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Voutloos schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:44:
Tja, maar die is zo vol als wat en ik gebruik ook niet de upc ab maar een sunwave.
Nooit problemen mee gehad en nu ineens gaat de mediabox een raar iccontje laten zien.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flowerp schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:41:
Happy mensen hier allemaal opeens! :D

Als er nu nog iemand weet hoe ik mijn geluidsbalkje kan terugkrijgen met de mediabox dan zijn we echt allemaal happy! ;)
Ik heb zowel met m'n vorige Pace box als m'n huidige Thomson DVR nog nooit
een geluidsbalkje gezien, en ook zowiezo nog nooit een werkende volume regeling gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:59:
[...]

een geluidsbalkje gezien, en ook zowiezo nog nooit een werkende volume regeling gehad.
Ergens hierboven in het topic gaf iemand een geheime code waarmee je via de volume knoppen van je afstandsbediening het volume van je media box zelf kan regelen. Dit is handig als je de media box op een stereo aansluit waar geen remote bij zit.

Een paar weken geleden kreeg ik na een update opeens een balkje in beeld wat het volume aangaf zodra ik deze op die manier veranderde met de AB. Nadat ik een poosje de stroom van de media box had gehaad en deze weer aandeed, was er opeens geen volume balkje meer als ik via de AB het volume aanpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:59:
[...]

Ik heb hier zowel een geluidsbalkje als een werkende volume regeling, zonder hack of whatever.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ehm.. hoe krijgen wij die TommyGun?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Falcon schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:16:
Ehm.. hoe krijgen wij die TommyGun?
Geen idee, misschien is dat TV afhankelijk?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
vandaag upc digitaal aangevraagd in Amsterdam, hoe lang duurt dat meestal voordat je de decoder hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:08
- Druk 1x op "UPC"
- Houd "OK" en de rode knop (naast de groene) ingedrukt totdat het UPC-ledje 2x knippert
- Toets nu 993 in, het UPC-ledje knippert nu 4x

Tadaa.
Brimme schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:16:
vandaag upc digitaal aangevraagd in Amsterdam, hoe lang duurt dat meestal voordat je de decoder hebt ?
3 weken

[ Voor 40% gewijzigd door Mawlana op 05-02-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Met dat batterytje heb ik ook al diverse malen gehad, heeft met de AB temaken dat battery bijna leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

devil-strike schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:48:
Met dat batterytje heb ik ook al diverse malen gehad, heeft met de AB temaken dat battery bijna leeg is.
Ja, maar het vreemde is dat de batterij bij lange na niet leeg is. Een paar maanden terug was hij wel zo goed als leeg, maar toen nog noioit zo'n icoontje gehad. Nu is mijn batterij zo ongeveer drie-kwart vol en dan komt ineens dat icoontje... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ejorne schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:11:
[...]

Ja, maar het vreemde is dat de batterij bij lange na niet leeg is. Een paar maanden terug was hij wel zo goed als leeg, maar toen nog noioit zo'n icoontje gehad. Nu is mijn batterij zo ongeveer drie-kwart vol en dan komt ineens dat icoontje... 8)7
Bij UPC is alles altijd wat later.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Dionysos schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:50:
[...]

Bij UPC is alles altijd wat later.... :X
Of juist heel vroeg :+

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
sylvesterrr schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:43:
- Druk 1x op "UPC"
- Houd "OK" en de rode knop (naast de groene) ingedrukt totdat het UPC-ledje 2x knippert
- Toets nu 993 in, het UPC-ledje knippert nu 4x
Dat is toch gewoon dezelfde code als waarop je je AB uberhaupt moet instellen om het volume van de box zelf aan te passen?

Dit heeft bij mij altijd goed gewerkt (nadat ik natuurlijk de eerste keer 993 invoerde), en werkt nu nog steeds goed. Wat ik zoek is de verborgen setting of code om het volume balkje te zien te krijgen als ik op deze manier het volume aanpas.

Dit balkje komt natuurlijk zeker niet van de TV zelf (kan ook niet, het gaat hier om het volume van de lijn uitgang op de box, die staat los van de TV) en wordt normaal door de box over het gewone beeld heen getekend. Nadat ik vorige week even de stroom er af had gehad, was die balk opeens foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
flowerp schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:50:
[...]

Dat is toch gewoon dezelfde code als waarop je je AB uberhaupt moet instellen om het volume van de box zelf aan te passen?

Dit heeft bij mij altijd goed gewerkt (nadat ik natuurlijk de eerste keer 993 invoerde), en werkt nu nog steeds goed. Wat ik zoek is de verborgen setting of code om het volume balkje te zien te krijgen als ik op deze manier het volume aanpas.

Dit balkje komt natuurlijk zeker niet van de TV zelf (kan ook niet, het gaat hier om het volume van de lijn uitgang op de box, die staat los van de TV) en wordt normaal door de box over het gewone beeld heen getekend. Nadat ik vorige week even de stroom er af had gehad, was die balk opeens foetsie.
Dat balkje hoor je te zien als je het volume van je mediabox aanpast met de volume-knopjes. Het is geen instelling op je box...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:08
Sinds gisteren hoorde ik ook over UPC Digital TV.
Wij zitten voor het analoog al bij UPC, dus voor 2,16 euro valt dit allemaal reuze mee.
We hebben een HDtv boven hangen op de slaapkamer, dus voorlopig zou dat kastje daar niet misstaan.
Klopt het dat het bedrag 2,16 euro blijft (met uitzondering van inflatie e.d.), dus niet dat je ineens 10 euro meer gaat betalen.
Als 2,16 per televisie plus bijvoorbeeld een abonnements bedrag totaal zoals nu met Analoge televisie zou blijven, dan vind ik digitale televisie heel erg meevallen.
Ben nu bezig de voorwaardes aan het doorlezen en waarschijnlijk vanavond maar even aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Het blijft inderdaad bij die 2,16 (bovenop je analoge abonnement). Je kan ook nog het extra channel pack nemen voor 2,- extra, dan heb je een hoop zenders extra maar dit hoeft natuurlijk niet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het gaat mij eigenlijk alleen maar om het digitale aan die box (beneden hebben we nog geen HDtv, dus dat komt later wel een keer of we verplaatsen dan de box naar beneden alhoewel je voor 2,16 nou ook niet echt een buil kan vallen).
Moet dan wel kijken of ik mijn mediacenter hieraan nog kan koppelen, maar dat zien we dan wel weer.
Als de voorwaarden goed zijn, dan kan ik binnenkort ook mijn mening hierover geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Mediacenter eraan koppelen zal wel moeilijk worden denk ik? Let op dat die box alleen een scart out heeft en dus geen digitale uitgang. Wel is het beeld een stuk scherper dan analoge tv van UPC dus je zal er wel op vooruit gaan. Overigens wordt er nog niets in HD uitgezonden (dat kan die box ook niet aan) maar alleen in SD, maar dat was je al bekend neem ik aan..

@ all;

Ik heb op bepaalde zenders op bepaalde tijden last van 'schokjes', alsof er om de pakweg 5 seconden een paar frames geskipped worden. Dat kijkt best irritant. Kent iemand het probleem en weet iemand waar dat aan kan liggen? Kan het aan het signaal liggen? We gaan over een paar maanden verhuizen binnen de gemeente dus dan ben ik er in dat geval wellicht vanaf..
Het vreemde is dat ik dit eerder toen ik nog tv op mijn beamer keek niet had, maar sinds aankoop van mijn plasma wel. Echter heb ik er met analoge tv, xbox etc geen last van dus het lijkt me sterk dat het aan de tv ligt. Tevens is het niet op alle kanalen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
FaceDown schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:14:
Mediacenter eraan koppelen zal wel moeilijk worden denk ik? Let op dat die box alleen een scart out heeft en dus geen digitale uitgang. Wel is het beeld een stuk scherper dan analoge tv van UPC dus je zal er wel op vooruit gaan. Overigens wordt er nog niets in HD uitgezonden (dat kan die box ook niet aan) maar alleen in SD, maar dat was je al bekend neem ik aan..
Ja, ik ben me ervan bewust dat HDtv er nog niet is. Ik heb gisteren met iemand staan praten die aangaf dat het er op een HDtv zelfs nog beter uitziet. Op het moment met onze HDtv boven op analoog hebben we last van artefacts welke er waarschijnlijk met Dtv niet meer zijn. Overigens wat betreft omvormen van analoog naar digitaal is die televisie nu ook weer niet zo'n held.

Wat betreft MC moet ik toch nog kijken hoe ik dat precies aan ga pakken. Voorlopig is het geen probleem om dit via Analoge televisie te doen. Gaat me vooral om opnamen van gewone uitzendingen die dus gewoon op analoge televisie te zien zijn. (alhoewel ik toch nog eens die Dexter's Laboratory over Roleplay eens wil opnemen).
@ all;

Ik heb op bepaalde zenders op bepaalde tijden last van 'schokjes', alsof er om de pakweg 5 seconden een paar frames geskipped worden. Dat kijkt best irritant. Kent iemand het probleem en weet iemand waar dat aan kan liggen? Kan het aan het signaal liggen? We gaan over een paar maanden verhuizen binnen de gemeente dus dan ben ik er in dat geval wellicht vanaf..
Het vreemde is dat ik dit eerder toen ik nog tv op mijn beamer keek niet had, maar sinds aankoop van mijn plasma wel. Echter heb ik er met analoge tv, xbox etc geen last van dus het lijkt me sterk dat het aan de tv ligt. Tevens is het niet op alle kanalen.
Je zou eens kunnen proberen als het probleem hebt om een andere televisie of je beamer aan te sluiten (of splitsen kan ook). Als het probleem er dan niet meer is, dan ligt het wel aan de televisie.
Daarnaast misschien een andere aansluiting proberen op je televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoe kan het dat ik opeens geen TMF NL & TMF Party meer kan kijken?
Dit kon een paar dagen geleden nog wel, krijg nu : "Toegang geweigerd" of iets in die trand!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 09:23

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Als je de mediabox ongeveer een maand hebt zou het kunnen zijn dat je proefmaand voor het extra kanalenpakket is verlopen, deze kun je voor 2 euro per maand weer laten activeren door ff te bellen/mailen/aan te vragen via de site naar upc of gebruik te maken van de groene knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
plankie schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 12:57:
Als je de mediabox ongeveer een maand hebt zou het kunnen zijn dat je proefmaand voor het extra kanalenpakket is verlopen, deze kun je voor 2 euro per maand weer laten activeren door ff te bellen/mailen/aan te vragen via de site naar upc of gebruik te maken van de groene knop ;)
Ja dacht ik ook al.. maar:
Ik heb UPC bij mijn moeder al langer, bij mijn opa & oma nog langer als bij mijn moeder en daar werkt het nog vlekkenloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Dan hebben die dus het Extra Channel Pack :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
plankie schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 12:57:
die groene knop werkt bij mij dus mooi niet...
en dat leuke reclamefilmpje dat je op ondemand kunt zien over dat je progs als reminders kunt invoeren is ook onzin!
heb ze nu via het contactformulier laten weten dat ik het extra channelpack wil. ben benieuwd of het werkt!

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
FaceDown schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:14:

@ all;

Ik heb op bepaalde zenders op bepaalde tijden last van 'schokjes', alsof er om de pakweg 5 seconden een paar frames geskipped worden.
zelf aangefixte connectors op je coax kabel? te lange kabel?
bij mij helpt het om een beetje aan die connectors te rammelen tot je 100% signaal en 100% ontvangst krijgt

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

knuppelhout schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:13:
[...]

zelf aangefixte connectors op je coax kabel? te lange kabel?
bij mij helpt het om een beetje aan die connectors te rammelen tot je 100% signaal en 100% ontvangst krijgt
Ik zie niet eens een percentage ontvangst?? Heb ik een oude firmware ofzo?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

knuppelhout schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:12:
en dat leuke reclamefilmpje dat je op ondemand kunt zien over dat je progs als reminders kunt invoeren is ook onzin!
Hoezo :?

het is volgens mij inderdaad onzin dat je die reclame op on-demand kunt zien, volgens mij bedoel je zendernummer 998, het digital-demo kanaal...

[ Voor 25% gewijzigd door Ejorne op 09-02-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
sylvesterrr schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:55:
[...]

Dat balkje hoor je te zien als je het volume van je mediabox aanpast met de volume-knopjes. Het is geen instelling op je box...
Hmmm, maar ik krijg hem dus echt niet meer. Zoals gezegd, het volume op de line-out van de mediabox kan ik aanpassen met volume-knopjes op de afstandbediening, maar er is dus geen balkje. Andere OSDs zoals programma info werken wel gewoon.

Is de box defect? Of mischien een bug in de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Hebben meer mensen hier last van resettende Mediaboxen?
Wij hebben zo'n zilvere Thomson, en om de plusminus vijf minuten gaan ff alle 4 digits van het display branden, en dan kom ik weer op Ned1 terecht :/

Voor de rest nooit problemen gehad, dus volgens mij kan het niet aan de kabels liggen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Check voor de zekerheid je bekabeling (eventuele splitters/versterkers verwijderen!)... Een software upgrade kan ook geen kwaad.

Als je dat allemaal hebt gedaan en je box blijft resetten: 0900-1580 en monteur bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
[...]

heb ze nu via het contactformulier laten weten dat ik het extra channelpack wil. ben benieuwd of het werkt!
De reminders en het kunnen instellen van favorieten kan alleen op de Thomson decoder. De Pace heeft dit moois allemaal niet. Een paar maanden geleden is er een firmware update geweest voor de Pace waar deze opties wel in zaten, maar blijkbaar waren er zoveel problemen met die nieuwe firmware, dat ze die na een week weer hebben teruggezet op de oude versie. Erg jammer, ik was heel erg blij met de favorieten optie. Sindsdien radiostilte van UPC betreffende een update voor de Pace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Ace
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-04 19:56
Ik heb digitale tv van upc maar zoals zoveel mensen in 2 slaapkamers ook een tv.
Wat is een (goedkope) methode om de scart uitgang van de decoder naar m'n 2 slaapkamers over te zenden?
M.a.w. 1 huiskamer tv direct aangesloten en 2 andere tv's draadloos.
Beeldkwaliteit hoeft niet echt super te zijn en zelfs het zappen vanuit de slaapkamer is niet per se nodig.
Het is meer vanwege het feit dat je de superbowl midden in de nacht niet op de bank in je huiskamer wil kijken.

Op marmitek.nl heb ik verschillende systemen gevonden die dat zouden moeten kunnen met los nog extra ontvangers.
Mijn oog viel op de GigaVideo45
Onderstaande viel me wel op.

Vraag: Ik heb wel beeld maar geen geluid.
Antwoord: Uw videozender set kan analoge stereosignalen versturen, zoals bijv. Dolby
Surround. Digitale systemen zoals bijvoorbeeld Dolby 5.1 of Dolby Digital kunnen niet worden
verstuurd.

Betekent dit dat het niet werkt met een mediabox of wel? (Zoals je begrijpt ben ik niet zo bij met specs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
[...]

Dan is je box offline. Zap maar es naar 999 en druk op rood. En waarom maak je dan in godsnaam gebruik van het contactformulier? Bel de verkoopafdeling :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Jack_Ace schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:10:
Ik heb digitale tv van upc maar zoals zoveel mensen in 2 slaapkamers ook een tv.
Wat is een (goedkope) methode om de scart uitgang van de decoder naar m'n 2 slaapkamers over te zenden?
M.a.w. 1 huiskamer tv direct aangesloten en 2 andere tv's draadloos.
Beeldkwaliteit hoeft niet echt super te zijn en zelfs het zappen vanuit de slaapkamer is niet per se nodig.
Het is meer vanwege het feit dat je de superbowl midden in de nacht niet op de bank in je huiskamer wil kijken.

Op marmitek.nl heb ik verschillende systemen gevonden die dat zouden moeten kunnen met los nog extra ontvangers.
Mijn oog viel op de GigaVideo45
Onderstaande viel me wel op.

Vraag: Ik heb wel beeld maar geen geluid.
Antwoord: Uw videozender set kan analoge stereosignalen versturen, zoals bijv. Dolby
Surround. Digitale systemen zoals bijvoorbeeld Dolby 5.1 of Dolby Digital kunnen niet worden
verstuurd.

Betekent dit dat het niet werkt met een mediabox of wel? (Zoals je begrijpt ben ik niet zo bij met specs)
Aan de uitgang van de mediabox is niets digitaal, je zou dit dus met zo'n draadloze zender-ontvanger prima kunnen doen. Er zijn er zelfs die ook de ir-signalen van je afstandbediening mee kunnen sturen. dan kun je dus ook nog zappen eventueel.

(oja, verhip, er is dus toch iets digitaal aan de mediabox, namelijk de digitale audio-uitgang. :+ Maar deze stuurt helaas geen dd of dts uit. Maar de mediabox heeft ook gewoon een tulp-uitgang en de scart kun je natuurlijk het best gebruiken voor de audio tbv die draadloze communicatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Ik heb al een tijdje UPC digitaal tv met een aantal extra pakketjes.
Maar ik hoor een tijdje de volgende.

In de Mediabox zit er een pasje, als je een andere pasje erin stopt dat je meer zenders krijgt die niet in de pakketten zijn die je hebt. Ik geloof er niks van maar is dit wel mogelijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

MrJames schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:13:

In de Mediabox zit er een pasje, als je een andere pasje erin stopt dat je meer zenders krijgt die niet in de pakketten zijn die je hebt. Ik geloof er niks van maar is dit wel mogelijk??
Ja hoor, ik stopte m'n AH Bonuskaart erin en ik kreeg gelijk allerlei pornokanalen erop.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
MrJames schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:13:

Je bedoelt de zogenaamde 'funcards'. Deze zijn wel in de omloop voor satellietontvangers. De UPC Mediabox is echter niet gekraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry ging ff wat verkeerd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb nog één vraagje voordat ik overstag ga.
Als je zapt, hoelang duurt het voordat dan de zender overschakelt?
Mr. Zap van vroeger deed er nogal lang over.
Is dit hetzelfde als bij de televisies van tegenwoordig (diegene waarbij je op je Afstandsbediening twee cijfers achter elkaar in kan drukken deed deze dan zapt en als je dan één cijfer in drukt dat hij dan eventjes wacht)? Of duurt het een seconde oid?

Ik ga nog eventjes door de delen heen kijken of het misschien niet al gepost is.

Zometeen nog even het zender aanbod bekijken om te zien wat er allemaal beschikbaar is op het standaard pakket. Cartoon Network en de huidige analoge zenders zijn het belangrijkst in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:09:
Ik heb nog één vraagje voordat ik overstag ga.
Als je zapt, hoelang duurt het voordat dan de zender overschakelt?
Zappen gaat een stuk sneller dan vroeger (UPC D en mr ZAP) echter niet zo snel als analoog.
Toch voelt alles lekker aan vind ik en is het absoluut niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:17

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik ga mijn UPC digital tv box terugsturen nu ik nog binnen de zes maanden zit, voor mij levert het ondanks een goede kabelsignaal geen duidelijke zichtbare verbetering op tov normale kabel.

Ik lees en surf me te pletter over hoe ik dat ding moet inleveren. Alleen in de originele doos (kleine witte) en zonder die grote kleurendoos (heb ik ook nog eens bewaard)?

En ik lees in de startpost dat je dat ding gratis kan retourneren op het postkantoor, maar hoe zit het dan moet de retourdoos zoals vermeld in de startpost?

Krijg je dan ook een verzendbewijs met hetgeen wat je ingeleverd hebt??

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ok, dat helpt me echt al een heel eind op weg. Vanavond maar eens met het vrouwtje bespreken. (Overigens zij wil TheBox en Cartoon Network graag hebben/behouden)
Ikzelf vind het traag zappen van die televisies van tegenwoordig al iritant, maar ja. Ge doet er niets aan.
Nog even standaard zender aanbod bekijken en dan maar eens bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een eerdere post verteld wat ik van het zappen vond, maar na 1 jaar DTV ook wel eens tijd voor mijn totale bevindingen.

-Media box. - Mooi apparaat. mooier dan de oude die ik had. de oude was helemaal in het begin fijner (emailen, meer interactieve diensten) na een aantal updates is deze box ook al iets beter geworden. voelt voor een DTV D erg snel aan.

- kwaliteit - Zenders zijn veel beter. echter heb ik ook wel eens storingen die je bij analoog niet hebt (hapering geluid, blokjes in beeld, complete vastloper). Overigens heeft een kabeltje (COAX) van een iets duurder merk, flink wat wonderern gedaan. Over het algemeen is DTV veel beter dan analoog qua kwaliteit

- extra`s - Ik zelf heb het extra channel pack. heb dus heel wat extra zenders. ook ben ik gelukkig NIET meer afhankelijk van de programmaraad zuid oost brabant (willen RTL5, 7 en Veronica eruit hebben, en daarvoor in de plaats eoa sterren knommel zender). De nieuws, on demand en andere meuk gebruik ik nooit. Behalve de TV Gids, die is voor mij onmisbaar.

- Prijs - tja voor die paar euro extra per maand vind ik dat je er veel voor terug krijgt.

- nadelen - Eigenlijk geen voor mij. alleen als je problemen krijgt en in de malle molen van UPC Supportdesk tereg komt, kan het nog wel eens ergeren worden. verder top product (zeker nu het lijkt alsof de kinderziektes allemaal aan het verdwijnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Wij hebben met onze mediabox twee problemen:
  1. Druk je op de knop 'interactive', dan loopt de box vast.
  2. Als hij in stand-by staat, en we zetten de TV en de box met de AB aan, dan blijft het beeld soms zwart. Je ziet wel die infobalk met zenders (maar zonder programmainformatie) maar het beeld zelf zie je niet. Ook niet na een hele tijd wachten. We halen dan de stroom van de box en dan werkt het wel.
Deze problemen hebben we sinds we de box hebben, maar eerder nog geen tijd/zin om er naar te kijken. Voor de rest bevalt het prima. Enig idee wat ik nu het beste kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:31
DoctorV64 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:18:
En ik lees in de startpost dat je dat ding gratis kan retourneren op het postkantoor, maar hoe zit het dan moet de retourdoos zoals vermeld in de startpost?

Krijg je dan ook een verzendbewijs met hetgeen wat je ingeleverd hebt??
Gewoon even UPC bellen of mailen. Je krijgt dan binnen een week of twee een retourdoos toegezonden die je kan inleveren bij het postkantoor. Je krijgt dan ook een verzendbewijs.

* Timmy is blij dat ie van UPC Digital af is. Voor de meeste kanalen was het analoge signaal beter ondanks dat UPC vier maal is langs geweest :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koenvn schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:32:
  1. Druk je op de knop 'interactive', dan loopt de box vast.
  2. Als hij in stand-by staat, en we zetten de TV en de box met de AB aan, dan blijft het beeld soms zwart. Je ziet wel die infobalk met zenders (maar zonder programmainformatie) maar het beeld zelf zie je niet. Ook niet na een hele tijd wachten. We halen dan de stroom van de box en dan werkt het wel.
Deze problemen hebben we sinds we de box hebben, maar eerder nog geen tijd/zin om er naar te kijken. Voor de rest bevalt het prima. Enig idee wat ik nu het beste kan doen?
Zou jij even een softwareupdate willen doen?
Stekker eruit> pijl naar links ingedrukt houden (op voorkant MB) > Stekker er weer in en even blijven indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
koenvn schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:32:
  1. Als hij in stand-by staat, en we zetten de TV en de box met de AB aan, dan blijft het beeld soms zwart. Je ziet wel die infobalk met zenders (maar zonder programmainformatie) maar het beeld zelf zie je niet. Ook niet na een hele tijd wachten. We halen dan de stroom van de box en dan werkt het wel.
Lijkt op een Pace... Klopt dat? Zoja: als je in het noorden des lands woont > software upgrade uitvoeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 13-02-2007 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met universele afstandsbedieningen en de Thomson Mediabox DVR van UPC? Ik heb een Harman Kardon TC 30 remote en de online database kent de UPC niet. Is er een andere winkelversie Thomson die erg veel lijkt qua AB codes op de UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Het typenummer van de Thomson Mediabox is DCI52UPC.. misschien dat je daar iets mee kunt vinden (of in ieder geval iets wat er op lijkt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Heeft iemand hier al een keer de 999 regiocode truuk geprobeert ?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Koenzie schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:30:
Heeft iemand hier al een keer de 999 regiocode truuk geprobeert ?
Zodat je zelf de frequentie en modulatie e.d. in kunt stellen bedoel je? Wat is de 'truuk' hierbij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Nee dat je dan de nieuwe video on demand al kan zien ( dat is de 'truc', denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dionysos schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:44:
Nee dat je dan de nieuwe video on demand al kan zien ( dat is de 'truc', denk ik)
En hoe doe je dat? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
ik heb vandaag mn ps2 aangesloten, maarrrrr... mn tv heeft maar 1 scart aansluiting.
nou zit er op mn pace mediabox ook een dvd-vcr ingang, maar hoe krijg ik het voor mekaar dat ik het ps2-beeld ipv de digitale tv doorgegeven wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De mediabox (standby) uitzetten als je wil gaan gamen? Mogelijk moet je je tv dan wel handmatig op het externe kanaal zetten. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Mawlana op 13-02-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

knuppelhout schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:39:
ik heb vandaag mn ps2 aangesloten, maarrrrr... mn tv heeft maar 1 scart aansluiting.
nou zit er op mn pace mediabox ook een dvd-vcr ingang, maar hoe krijg ik het voor mekaar dat ik het ps2-beeld ipv de digitale tv doorgegeven wordt?
Bij ons schakelt hij automatisch over als je de PS2 aanzet? Zit er anders geen knop op de afstandsbediening van de mediabox waarmee je kan wisselen?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
sylvesterrr schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:45:
De mediabox (standby) uitzetten als je wil gaan gamen? Mogelijk moet je je tv dan wel handmatig op het externe kanaal zetten. :)
de tv beschikt wel over zo'n functie, maar de pc en de mediabox zijn al aangesloten op de tv. de ps2 wil ik via de mediabox aansluiten aangezien daarop ook een scart-ingang op zit.
Moet ik misschien een (loze) code invoeren voor een dvd apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
dat was m dus. code 1100 ingevoerd en hij doet t. hij wilde eerst niet op dvd overspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
knuppelhout schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:39:
Gebruik je een echte SCART-kabel of dat verloopstukje met geel-rood-witte kabeltjes? Die laatste geeft (naast belabberde beeldkwaliteit) geen schakelspanning door waardoor de Mediabox niet automatisch overschakelt als je je Playstation 2 aanzet.

Oplossing is dus de Mediabox uitzetten en de TV terug zetten op het SCART-kanaal waar je Mediabox op zit óf je koopt voor 5 euro een RGB-kabel voor je Playstation. Bij die laatste optie krijg je ook meteen veel beter beeld van je Playstation :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

(Warning: Schaamteloze dubbelpost volgt!)

Zojuist uitgevonden (volgens mij was dit nog niet bekend, althans niet bij mij) alleen op de bovenste SCART-aansluiting staat een RGB signaal. Op de onderste aansluiting van de UPC Media Box dus niet!!

[ Voor 4% gewijzigd door FaceDown op 13-02-2007 21:16 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbag
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-07-2024
Vanochtend hebben we de upc digitale HD mediabox ontvangen. Nu hebben we een phillips flat tv

Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/2/26pf5320_10/26pf5320_10_tlf_.jpg

Hierop zit een DVI-HD/PC aansluiting op en op de mediabox zit een HDMI aansluiting met bij behorende kabel die niet op onze tv past. Nu heb ik op internet al een verloopstuk gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/hdmi-DVI2.jpg

Maar nu zie ik dat de DVI-HD/PC kant van deze kabel het middenstuk niet wordt gebruikt maar wel ruimte voor is op de tv.

Nu is mijn vraag of iemand hier al ervaring mee heeft en of dat positief is of juist niet. Het gaat mij dan om het beeld kwaliteit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Jij hebt de HD box ontvangen???! Vet.. zit je in de testgroep??

Wat jij nodig hebt is een DVI naar HMDI kabel.. heel standaard ding wat je overal kunt kopen.

[ Voor 43% gewijzigd door FaceDown op 14-02-2007 14:27 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
hoe kom je in die testgroep? heb ook vorige week upc aangevraagd en wil ook wel graag upc hd testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Opgeven voor de testgroep kan niet meer, las ik op chelloo.com. Ook las ik daar:

- op 304 National Geographic Channel HD
- op 302 Discovery Channel HD
- op 105 Film 1 HD
- 2 mnd gratis de HDTV Mediabox; daarna 5.99/maand
- 2 mnd gratis Film1 en Sport1
- geen activeringskosten van 29.99

Die 5.99 per maand vind ik eigenlijk gekkenwerk. Moet je dat gaan betalen voor 2 zenders in HD, die normaal gesproken toch geen mens kijkt? Een of een omruilen, eventueel tegen een eenmalig laag bedrag lijkt me redelijker. :(

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

FaceDown schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:16:
(Warning: Schaamteloze dubbelpost volgt!)

Zojuist uitgevonden (volgens mij was dit nog niet bekend, althans niet bij mij) alleen op de bovenste SCART-aansluiting staat een RGB signaal. Op de onderste aansluiting van de UPC Media Box dus niet!!
Op beide scart aansluiting zit RGB, dit op alle boxen die ik tot nog toe heb gehad. (De motorola,de zwarte thom.,de zwart/zilveren pace en de PVR) Ik gebruik de tweede ook om mijn RGB dvdspeler door te schakelen, maar omwisselen van de stekker werkt ook.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

|sWORDs| schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:53:
[...]

Op beide scart aansluiting zit RGB, dit op alle boxen die ik tot nog toe heb gehad. (De motorola,de zwarte thom.,de zwart/zilveren pace en de PVR) Ik gebruik de tweede ook om mijn RGB dvdspeler door te schakelen, maar omwisselen van de stekker werkt ook.
Op die van mij zit alleen op de bovenste RGB :? 100% zeker want mijn tv geeft op de onderste aansluiting 50Hz PAL weer, en op de bovenste 50Hz RGB. Ik heb die zwart-zilveren thomson box met dat led-display op de voorkant dat het niet doet alleen tijdens een update (of is dat juist de pace?).

[ Voor 8% gewijzigd door FaceDown op 14-02-2007 14:57 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Video on Demand Testing kan je op de www.upc.nl aanvragen...
(heb de eerste enquete al ontvangen, maar ze zijn nog niet begonnen met testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Als je je zenders insteld moet je een plaatscode invoeren, voer hier 999 in en je kunt alle extra kanalen van UPC zien, zo ook het nieuwe VOD kanaal. Je krijgt er ook een hele zooi testkanalen bij.
Best leuk om zo af en toe een keer te bekijken, zeker als ze vorderingen maken met VOD.
DarkChylde schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:58:
Video on Demand Testing kan je op de www.upc.nl aanvragen...
(heb de eerste enquete al ontvangen, maar ze zijn nog niet begonnen met testen)
Ik kan niets vinden op de site van UPC... kun je me vertellen waar dat staat....

[ Voor 28% gewijzigd door Koenzie op 14-02-2007 15:02 ]

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

FaceDown schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:56:
[...]

Op die van mij zit alleen op de bovenste RGB :? 100% zeker want mijn tv geeft op de onderste aansluiting 50Hz PAL weer, en op de bovenste 50Hz RGB. Ik heb die zwart-zilveren thomson box met dat led-display op de voorkant dat het niet doet alleen tijdens een update (of is dat juist de pace?).
Ik begin nu te twijfelen of dit misschien alleen op de huidige (zwart zilveren PVR met altijd werkend display) als output ook werkt, maar als input werkt ie zeker bij alle boxen op RGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
FaceDown schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:48:
Die 5.99 per maand vind ik eigenlijk gekkenwerk. Moet je dat gaan betalen voor 2 zenders in HD, die normaal gesproken toch geen mens kijkt?
Als de zenders je niet interesseren zie ik niet in waarom je de HDTV Mediabox überhaupt zou willen hebben. Overigens wordt het zenderpakket ongetwijfeld uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:55

sanook

_/-\o_

|sWORDs| schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:08:
[...]

Ik begin nu te twijfelen of dit misschien alleen op de huidige (zwart zilveren PVR met altijd werkend display) als output ook werkt, maar als input werkt ie zeker bij alle boxen op RGB.
Input op je mediabox ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ja, als doorlus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Yohan schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:11:
[...]

Als de zenders je niet interesseren zie ik niet in waarom je de HDTV Mediabox überhaupt zou willen hebben. Overigens wordt het zenderpakket ongetwijfeld uitgebreid.
Omdat HD natuurlijk ontzettend mooi is om naar te kijken, als je daar een geschikte tv voor hebt. Maar dat ze 6 euro extra durven vragen voor 2 van die flutkanalen dat snap ik niet.
Het is mooi als het zenderpakket uitgebreid gaat worden, maar hoe lang gaat dit duren? Breedbeeld kennen we inmiddels 10 jaar en vooralsnog zendt behalve Nederland 1, 2, 3 en de BBC geen enkele zender in breedbeeld uit.

[ Voor 18% gewijzigd door FaceDown op 14-02-2007 15:31 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
FaceDown schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:30:
[...]

Omdat HD natuurlijk ontzettend mooi is om naar te kijken, als je daar een geschikte tv voor hebt. Maar dat ze 6 euro extra durven vragen voor 2 van die flutkanalen dat snap ik niet.
Het is mooi als het zenderpakket uitgebreid gaat worden, maar hoe lang gaat dit duren? Breedbeeld kennen we inmiddels 10 jaar en vooralsnog zendt behalve Nederland 1, 2, 3 en de BBC geen enkele zender in breedbeeld uit.
offtopic:
De zenders lopen wat achter de techniek aan helaas. Ik heb begrepen dat alle RTL-zenders vanaf juli in breedbeeld gaan uitzenden. Dan kan SBS natuurlijk niet meer achterblijven.

Er zijn aardig wat zenders die al HD-programmering leveren (denk bijv. aan BBC HD). Een kwestie van tijd dus voordat UPC deze in haar pakket gaat opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

De prijs van de DVR is verlaagd: _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.upc.nl/content/dutch/banner_dvr_actie_02_2007_v3.gif

Scheelt toch weer iets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Zucht, vanmiddag weer UPC gebelt over hoe het met mijn bestelling zat want de barcode die ze mij de eerste keer gaven, die is nog fout ook. 8)7

1e belpoging: Krijg een Turk aan de lijn (niet dat dat uitmaakt) die zeer gebrekkig Nederlands spreekt en voor geen meter te verstaan is. Gesprek beëindigd. (Trouwens ook goede reclame voor als ik UPC Telefonie wilde gaan bestellen |:()

2e belpoging: Krijg een vrouw aan de lijn die goed te verstaan is, die komt niet in het systeem. Ik word verzocht opnieuw te bellen en keuze 7 te nemen.

3e belpoging: Opnieuw een vrouw aan de lijn die ook niet in het systeem kan komen...

Nou lekker is dat :/
Willen ze soms niet dat je iets besteld ofzo? Ik snap hun ff niet meer. |:(

[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 14-02-2007 16:50 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

ik heb perfect beeld, behalve op sport 1; daar veel artifacts. Bekend bij jullie? Super irritant, zeker met de komende champ league wedstrijden :(

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:30:
[...]

Andere kabelaars vragen 4 euro per maand voor de HD kanalen, maar daar moet je de HD box weer zelf aanschaffen á 200 euro. Zo slecht is UPC dus niet (en inderdaad zal het zenderaanbod ongetwijfeld uitgebreid worden).
En btw, als je Film1/Sport1 hebt krijg je de HD uitvoering er "gratis" bij als je een HD abo neemt.
Opgeven voor de testgroep kan niet meer, las ik op chelloo.com. Ook las ik daar:

- op 304 National Geographic Channel HD
- op 302 Discovery Channel HD
- op 105 Film 1 HD
Ik mis trouwens Sport1 HD in het rijtje??? Die bestaat toch echt; http://www.sport1.nl/Sport1_HD/
Dat is nou net de zender waar ik me het meest op verheug. :/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
Vandaag ook de HDTV ontvanger ontvangen. (Beta Tester)
Helaas is aansluiten nog niet mogelijk aangezien het 3 werkdagen duurt voordat je oude gegevens omgezet zijn naar de nieuwe..
Verwacht dan pas ook met geluk vrijdag maar anders maandag alles te kunnen uitproberen..

Voor wie graag wilt weten hoe alles eruit ziet een paar foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.lusa.nl/images/upc/hdtv1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.lusa.nl/images/upc/hdtv2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.lusa.nl/images/upc/hdtv3.JPG

De achterkant is zeer uitgebreid.

Eth aansluiting
USB aansluiting
SPDIF
Opt SPDIF
AUX scart
TV Scart
HDMI

Alleen heb ik zeer mijn twijfels of USB etc het wel zou doen..
Mochten ze deze opties hebben uitgeschakeld zou dat echt zonde wezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mabili op 14-02-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mabili schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:01:
Alleen heb ik zeer mijn twijfels of USB etc het wel zou doen..
Mochten ze deze opties hebben uitgeschakeld zou dat echt zonde wezen.
Je PC als HDTV DVR kunnen gebruiken zou heel mooi zijn als dat mogelijk zou zijn via USB. :P

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:12

pistole

Frutter

ethernet & usb zullen wel zijn uitgeschakeld, net als bij de 'normale' mediaboxen.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
pistole schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:19:
ethernet & usb zullen wel zijn uitgeschakeld, net als bij de 'normale' mediaboxen.
Waarom schakelen ze die uit?

• Mawlana
Wie zegt dat die aansluitingen überhaupt aangestuurd kunnen worden door de huidige softtware? Denk daar maar eens over na. :+

Verwijderd

flowerp schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:36:
[...]

Waarom schakelen ze die uit?
Het is UPC he. George Orwell heeft een boek over ze geschreven.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 01:04:
[...]

Het is UPC he. George Orwell heeft een boek over ze geschreven.
Some providers are more equal then others? Maar ik zie de link tussen UPC en communisme niet zo. Of je moet ze met mister Jones vergelijken. :P

[ Voor 17% gewijzigd door |sWORDs| op 15-02-2007 02:19 ]

• Arunia
Gisteren na lang overleg (mijn vriendin wil graag Cartoon Network, dus lang overleg valt wel mee) UPC Digital aangevraagd.
Voorlopig wil ik hem graag boven aan de HDtv hebben (het is overigens geen HD box hoor), maar mijn vriendin wil graag beneden kijken.
Misschien maar eens kijken of het mogelijk is om de afstandsbediening signalen door te sturen naar boven en draadloos het beeld naar beneden te gooien (2x scart out op die kast?)
Anders mijn bestelling voor de Logitech Harmony 885 naar 895 zetten en dat infrarood spul gebruiken om beneden dat kastje aan te sturen.
Alleen beeld beneden krijgen is dan nog een ander verhaal.

Ik ben echt benieuwd naar alles, we hebben zelf namelijk alle kabels in huis gelegd en voor zover geen problemen met Analoge televisie.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:24

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb die Harmony 895 ook, maar waarom wil je die ipv de 885?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Arunia
Voor het draadloos gebeuren via RF zodat de mediabox boven komt te staan en dan beeld en geluid beneden door zo'n soort Marmitek systeem.
Anders neem ik er nog wel eentje extra bij als het echt bevalt.
De 885 staat nu voor mij al bijna een maand in bestelling (moeilijk om aan te komen).
Nahja, voor de meerprijs van de 895 tegenover de 885 is het goedkoper om toch een extra UPC D aan te schaffen voor een aantal jaar. :P
Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.