Volgens mij kost het je op jaarbasis ongeveer 25 euro. De berekening zag ik ooit op Chello Undeground staan...
Wij hebben hierthuis met de UPC DVR een appart probleem!
Soms als wij een programma opnemen van bijv. een half uur. Dan staat er daarna dat er nog 0% over is op de hardeschijf:S
Heel appart, wanneer dit programma wordt verwijderd is alles weer normaal.
Hebben meer mensen dit probleem?
Soms als wij een programma opnemen van bijv. een half uur. Dan staat er daarna dat er nog 0% over is op de hardeschijf:S
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Mediabox gebruikt ongeveer 20 wat (zowel standby als aan!). Dus als je hem 24 uur/dag aan de stroom laat (dus ook standby) kost je dat ongeveer 38 euro aan stroom. Ik ga even uit van 0.22 cent per kWh Dit is echter inclusief alle belastingen, heffingen, btw etc, net nog uitgerekend aan de hand van m'n jaarafrekening.Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:47:
hoeveel stroom verbruikt dat kastje op stand by? wa kost da per maand als die 18 uur per dag stand by is ?
Ook wel leuk trouwens: mijn TV, DVD-speler / Home Cinema, mediabox en een schemerlampje met dimmer gebruiken als ze op standby staan (dus 12 uur per dag ofzo) bij elkaar 45 watt....
Meet jij 20 watt? Ik komt op 15 watt uit (beide non-hdd types)
Niet dat t bijzonder veel uitmaakt, maar apart dat er 30% meer uit komt bij jou
Ik komt met TV/Mediabox/Xbox/Versterker/Sub op standby trouwens op meer dan 50 Watt uit in standby
Radio op slaapkamer in standby doet geloof ik 18 Watt, de wasmachine als ie uit staat is blijkbaar ook standby, 8 Watt.. Ik kom zo wel aan de 100 Watt standbyverbruik toe..
Ik komt met TV/Mediabox/Xbox/Versterker/Sub op standby trouwens op meer dan 50 Watt uit in standby
Radio op slaapkamer in standby doet geloof ik 18 Watt, de wasmachine als ie uit staat is blijkbaar ook standby, 8 Watt.. Ik kom zo wel aan de 100 Watt standbyverbruik toe..
[ Voor 49% gewijzigd door HaaZ op 17-01-2007 15:35 ]
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Ik zal nog even de watt-meter tevoorschijn halen t.z.t.HaaZ schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:33:
Meet jij 20 watt? Ik komt op 15 watt uit (beide non-hdd types)
Maar echt verbazingwekkend hoeveel 'standby' stroom je eigenlijk verbruikt. Bij 100 wat / 12 uur per dag zit je dan al op bijna 100 euro per jaar!
zal ik vanavond ff proberensylvesterrr schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:41:
Chaoss: wat gebeurt als je op de Menu-knop (op je afstandsbediening) drukt?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Ik heb ook 1 grote schakelaar om alles tegelijk uit te zetten (tv, versterker, mediabox, dvd en sub) en ik heb ook nooit geen problemen gehad. Enige nadeel van het uitzetten is dat het even duurt voordat je de mediabox kunt gebruiken maar ik zap gewoon ff analoogLoneGunman schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:26:
Misschien dat het niks uitmaakt, maar voor mensen met (veel) problemen: mijn mediabox (bijna jaar in bezit nu) gaat elke nacht van het stroom (schakelkastje waar ook de tv, dvd etc op zitten). Ik heb vrijwel nooit vastlopers of andere rariteiten.
Scheelt je ook nog een behoorlijk wat stroom
Wat is er mis met alles gewoon uit te zetten? Is ook een stuk veiliger ivm brandgevaar. Een Xbox kan volgens mij sowieso niet in standby (althans niet de classic). Mijn TV's gaan altijd helemaal uit 's avonds en de receiver ook. Alleen dat rotte UPC kastje kan inderdaad niet uit.LoneGunman schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:53:
[...]
Ik zal nog even de watt-meter tevoorschijn halen t.z.t.![]()
Maar echt verbazingwekkend hoeveel 'standby' stroom je eigenlijk verbruikt. Bij 100 wat / 12 uur per dag zit je dan al op bijna 100 euro per jaar!
Groetjes, FaceDown.
De oude X-box heeft toch ook gewoon een 'zachtje' power-knop? Reken maar dat die ook stroom blijft verbruiken als ie uit staat.
Als je even terug leest had je gezien dat ik mijn mediabox (en tv/dvd/hcs) helemaal van het stroom haal, met een schakelaar op de stekkerbak. En vergis je niet: ook als de TV uit staat (dus letterlijk de knop van de TV om!) gebruikt deze nog stroom. Net zoals de wasmachine (geheel uit: 7 watt!), DVD, PC's en monitoren.FaceDown schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:40:
[...]
Wat is er mis met alles gewoon uit te zetten? Is ook een stuk veiliger ivm brandgevaar. Een Xbox kan volgens mij sowieso niet in standby (althans niet de classic). Mijn TV's gaan altijd helemaal uit 's avonds en de receiver ook. Alleen dat rotte UPC kastje kan inderdaad niet uit.
De LCD van een vriend claimed slechts 1 watt te gebruiken in standby, wat ook wel klopt, maar de voeding van de monitor gebruikt constant 9 watt, zelfs als je de knop van de voeding omzet
Het opstarten duurt maar een minuutje ofzo.....voor dat de TV aan is etc is die al lang 'geboot'Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:26:
[...]
Enige nadeel van het uitzetten is dat het even duurt voordat je de mediabox kunt gebruiken maar ik zap gewoon ff analoog
[ Voor 15% gewijzigd door LoneGunman op 18-01-2007 11:43 ]
Xbox gebruikt in zijn standbystand ook nog steeds meer dan 10 Watt, geloof zelfs 15, gelijk aan de mediabox. Dan staat hij dus 'uit'. De vorige TV had zo'n 'harde' aan/uit-knop. Als die uitstaat verbruikt hij ook geen stroom. De nieuwe TV is een platte bak met een 'zachte' aan/uit-knop, wat er op neer komt dat hij netzoveel verbruikt als in stand-by, alleen is het lampje uitFaceDown schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:40:
[...]
Wat is er mis met alles gewoon uit te zetten? Is ook een stuk veiliger ivm brandgevaar. Een Xbox kan volgens mij sowieso niet in standby (althans niet de classic). Mijn TV's gaan altijd helemaal uit 's avonds en de receiver ook. Alleen dat rotte UPC kastje kan inderdaad niet uit.
Versterker en sub kunnen 'hard' uit, maar dan zit je dus alsnog met 40 Watt standbygebruik.
Een mooie oplossing is een stekkerbak met schakelaar. Ik heb gekozen voor een klik-aan-klik-uit systeem waarbij je het geheel spanningsloos maakt. Dit werkt draadloos met een RF-remote. Nadeel: de ontvanger verbruikt ook stroom, maar dit is slechts 3 Watt, alsnog besparing van 37 Watt als alles 'uit' staat. Aanschaf van <20 euro voor 3 van die ontvangers, heb je in een jaar dus gemakkelijk terugverdiend
Mediabox moet inderdaad even opstarten, dit is binnen een halve minuut gepiept en inderdaad, gewoon 20 seconden analoog kijken
/offtopic
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
FaceDown schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:32:
Als je een plasma of LCD hebt dan heb je echt veel scherper beeld met een digitaal signaal. Op CRT zul je er minder van merken.
offtopic:
Nou, om nog maar even hierop terug te komen...
Het is mijnsinziens juist andersom. Met een CRT zie je de verschillen goed. Je kunt zien dat het analoge signaal best goed kan zijn en dat het digitale signaal de laatste tijd ook behoorlijk goed is. Enkele zenders als uitzondering...
Juist met een LCD is het beeld bij beide nogal belabberd... Er is al vaker gezegd dat dat komt omdat een LCD in staat is te laten zien hoe belabberd het signaal is. En dat CRT dit niet kan...
FOUT, enorm fout !!! (Althans, bij de normaal geprijsde LCD schermen...)
Mijn buurman heeft een nieuwe LCD tv gekocht, een Philips van circa 1100 euro. Hij kwam bij me aan de deur om te vragen of ik even wilde kijken, want hij was niet erg te spreken...
Bleek dat de instellingen niet optimaal waren en de gebruikte scartkabel erg brak was. Ik heb toen mijn scartkabel aangesloten tussen zijn mediabox en zijn LCD.
Maar nog steeds een belabberd beeld, althans, in vergelijk met mijn CRT. Op mijn scherm zie je de kleinste details, de kleinste porieen en donshaartjes... Op zijn tv zie je voornamelijk gefriemel...
Goed, hij deze tv op een ander model ingeruild. Een Samsung... Nog belabberder...
Een wat oudere LCD van een kennis van hem erbij gehaald... Die was vorig jaar nog iets van rond de 3000. (ik weet zo niet het model, kan dat nog even navragen...) Dat was al wat beter... Wat zeg ik... aanzienlijk beter... Maar haalt het nog steeds niet bij mijn CRT...
Dus CRT is niet in staat om het slechte of goede uit een signaal weer te geven???
Onzin, het is eerder andersom !!!
Nou, om nog maar even hierop terug te komen...
Het is mijnsinziens juist andersom. Met een CRT zie je de verschillen goed. Je kunt zien dat het analoge signaal best goed kan zijn en dat het digitale signaal de laatste tijd ook behoorlijk goed is. Enkele zenders als uitzondering...
Juist met een LCD is het beeld bij beide nogal belabberd... Er is al vaker gezegd dat dat komt omdat een LCD in staat is te laten zien hoe belabberd het signaal is. En dat CRT dit niet kan...
FOUT, enorm fout !!! (Althans, bij de normaal geprijsde LCD schermen...)
Mijn buurman heeft een nieuwe LCD tv gekocht, een Philips van circa 1100 euro. Hij kwam bij me aan de deur om te vragen of ik even wilde kijken, want hij was niet erg te spreken...
Bleek dat de instellingen niet optimaal waren en de gebruikte scartkabel erg brak was. Ik heb toen mijn scartkabel aangesloten tussen zijn mediabox en zijn LCD.
Maar nog steeds een belabberd beeld, althans, in vergelijk met mijn CRT. Op mijn scherm zie je de kleinste details, de kleinste porieen en donshaartjes... Op zijn tv zie je voornamelijk gefriemel...
Goed, hij deze tv op een ander model ingeruild. Een Samsung... Nog belabberder...
Een wat oudere LCD van een kennis van hem erbij gehaald... Die was vorig jaar nog iets van rond de 3000. (ik weet zo niet het model, kan dat nog even navragen...) Dat was al wat beter... Wat zeg ik... aanzienlijk beter... Maar haalt het nog steeds niet bij mijn CRT...
Dus CRT is niet in staat om het slechte of goede uit een signaal weer te geven???
Onzin, het is eerder andersom !!!
Ik ben tegenwoordig redelijk tevreden met het digitale signaal. Nu maar hopen dat 1, 2 en 3 straks direct doorgegeven worden ipv het signaal via de sateliet... (hoewel ik sateliet beter dan upc vind op 1, 2 en 3, vraag ik mij dus af hoe het komt dat de schuld bij de sateliet ligt...)
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
@ Ejorne; Dan heeft hij een stel bagger-LCD's gehad of een slechter signaal dan jij om een of andere reden, want de resolutie en scherpte van goede LCD's / plasma's is per definitie beter dan CRT.
Groetjes, FaceDown.
De resolutie is natuurlijk afhankelijk van het aangeleverde signaal... Het upscalen zorgt er niet voor dat de orginele resolutie ook groter wordt.FaceDown schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:10:
@ Ejorne; Dan heeft hij een stel bagger-LCD's gehad of een slechter signaal dan jij om een of andere reden, want de resolutie en scherpte van goede LCD's / plasma's is per definitie beter dan CRT.
Het signaal is als het goed is exact helzelfde, de mediabox met precies dezelfde scartkabel.
Of hij nu een stel bagger lcd heeft gehad dat vraag ik mij ten zeerste af... Ik zie namelijk in elke winkel exact hetzelfde resultaat. Veelal nog veeeeel afgrijselijker omdat ze daar soms helemaal een zooitje maken van de aangeleverde signalen...
De duurdere lcd wist nog een aardig plaatje te toveren, maar lang zo strak niet als mijn CRT.
(nu moet ik zeggen dat mijn CRT ook niet een standaard CRT is, maar duur was die ook niet in vergelijk tot de lcd-schermen, ik heb er vorig jaar 850 euro voor betaald..)
Dus ja, misschien heb je wel gelijk dat een goede lcd beter is dan een crt, maar dan praten we mijns inziens nog steeds over lcd schermen die ver boven de 2000 euro liggen. In verhouding van de prijs van een goede crt, die mijns inziens ook nog beter presteert, is de keuze voor mij eenvoudig...
En gaan we vergelijken in dezelfde prijsklasse, dat legt lcd het mijns inziens helemaal af...
Upscalen is het hele probleem. PAL heeft een resolutie van 720x576. TFTs hebben allerlei resoluties, maar meestal 1360x768. Op een of ander manier moet dat beeld uitgerekt worden dus.Ejorne schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:42:
[...]
De resolutie is natuurlijk afhankelijk van het aangeleverde signaal... Het upscalen zorgt er niet voor dat de orginele resolutie ook groter wordt.
[...]
Of hij nu een stel bagger lcd heeft gehad dat vraag ik mij ten zeerste af... Ik zie namelijk in elke winkel exact hetzelfde resultaat. Veelal nog veeeeel afgrijselijker omdat ze daar soms helemaal een zooitje maken van de aangeleverde signalen...
[...]
Dus ja, misschien heb je wel gelijk dat een goede lcd beter is dan een crt, maar dan praten we mijns inziens nog steeds over lcd schermen die ver boven de 2000 euro liggen. In verhouding van de prijs van een goede crt, die mijns inziens ook nog beter presteert, is de keuze voor mij eenvoudig...
En gaan we vergelijken in dezelfde prijsklasse, dat legt lcd het mijns inziens helemaal af...
Grof gezegd zijn er twee technieken voor:
1) analoge upsampling:
Het analoge beeld wordt 'uitgerekt' en gesampled op native resolutie van de TFT
Voordelen:
• Geen vervormingen of artefacten
• Eist geen dure hardware om goed te gaan
Nadelen:
• Rekt alle ruis evenzeer op
• Interpolatie en andere technieken niet mogelijk
2) digitale upsampling:
Het analoge beeld wordt op PAL native (dus 720x576) gedigitaliseerd, daarna wordt het digitaal uitgerekt.
Voordelen:
• Met goede noise cancellation kun je erg ruisvrij beeld krijgen
• Interpolatie kan ervoor zorgen dat het beeld daadwerkelijk scherper wordt dan op PAL-resolutie
Nadelen:
• Slechte digitale upsampling introduceert ranzige artefacten of fletst het beeld uit
• goede upsamplingchips zijn duur
Vergelijk het met het vergroten van een kleine .jpg foto. Als je dat in MS Paint doet, ziet het eindresultaat er beroerd uit. Doe je het met Gimp of Photoshop met wat goede filters, dan kan het erg mooi zijn.
Het nare is dat er geen touw aan vast te knopen is welke schermen het goed gaan doen en welke niet. Doorgaans zullen de zeer dure schermen het beter doen, maar onder die categorie is er geen enkele garantie dat een scherm van EUR 1000 het beter zal doen dan iets voor EUR 500 bij de Aldi. Sterker nog, een en dezelfde scherm kan verschillende ingangen op verschillende manieren afhandelen. Ik ken een Philips 32" TFT-TV die de analoge RF-in analoog upscalet, wat een beetje flets maar verder zeer goed beeld geeft, terwijl het de SCART-ingang op native PAL samplet en dan digitaal aan het upscalen slaat, met werkelijk ranzig resultaat.
Oslik blyat! Oslik!
Ik had het overigens ook over een digitaal signaal en UPC digital levert alleen analoge signalen aan. Bovendien heb jij wel een bovengemiddeld goede CRT dus die zal ook zeker wel een scherp plaatje weergeven.
Groetjes, FaceDown.
Mijn CRT tv (Panasonic 32px30) heeft een zogenaamde Acuity optie. Hiermee worden er 825 beeldlijnen te voorschijn "getoverd"...dion_b schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:06:
Upscalen is het hele probleem. PAL heeft een resolutie van 720x576. TFTs hebben allerlei resoluties, maar meestal 1360x768. Op een of ander manier moet dat beeld uitgerekt worden dus.
Is dit ook op het zelfde principe als het upscalen wat op lcd schermen moet gebeuren?
Ik heb deze optie overigens niet in gebruik, want ik vind het niet direct een toegevoegde waarde.
Overigens als ik een progressive signaal gebruik, dan is deze optie ook niet mogelijk...
En dat progressive is toch wel heel erg mooi, daar kan het analoge signaal van upc digital niet tegenop... Ik hoop dat er ooit een mediabox komt die 576p over component kan uitsturen...
Verwijderd
Dat is nu precies de reden waarom ik 2 jaar geleden bewust een SD Plasma heb gekocht. We gaan nog jarenlang SD content kijken. In Nederland hebben nog geen 1.000 man een BlueRay of HD DVDplayer. HDTV heeft een handje vol mensen. Nederland 1 2 3 etc zendt nog in 4:3 uit !
Des te hoger je resolutie van je plasma/lcd des te crapper gewone tv eruit ziet!
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 19:24 ]
Sorry? Digitale data via een analoge kabel bedoel je?FaceDown schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:11:
Ik had het overigens ook over een digitaal signaal en UPC digital levert alleen analoge signalen aan.
Nee, analoge signaal naar de tv...PcDealer schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:09:
[...]
Sorry? Digitale data via een analoge kabel bedoel je?
Upc noemt het welliswaar digitaal, echter is niets minder waar...
Het (stukje) transport is mogelijk wel digitaal, maar uiteindelijk moet je je scherm via een scartkabel aan je tv knopen... upc-dtv... nee, upc-atv..
Ow, ja dat klopt.Ejorne schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:02:
[...]
Nee, analoge signaal naar de tv...
Het (stukje) transport is mogelijk wel digitaal, maar uiteindelijk moet je je scherm via een scartkabel aan je tv knopen... upc-dtv... nee, upc-atv...
Vergeet niet dat 99% van de tv's die bij de consument thuis staat alleen analoog aangestuurd kan worden. De enige uitzondering hierop zijn HDTV's...Ejorne schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:02:
[...]
Nee, analoge signaal naar de tv...
Het (stukje) transport is mogelijk wel digitaal, maar uiteindelijk moet je je scherm via een scartkabel aan je tv knopen... upc-dtv... nee, upc-atv...
Hoe kom je daarbij? Het hoeft zeker niet perse een hdtv te zijn om een digitale ingang te hebben... En daarbij zou eventueel een (progressive)component uitgang ook een zeer welkome aanvulling zijn...Flake schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:51:
[...]
Vergeet niet dat 99% van de tv's die bij de consument thuis staat alleen analoog aangestuurd kan worden. De enige uitzondering hierop zijn HDTV's...
Het gaat mij erom dat upc zegt dtv aan te bieden, terwijl dit eigenlijk helemaal niet het geval is. Het is enkel (een groot gedeelte van) het transport dat digitaal is...
Mijn telefoon is ook niet digitaal, terwijl mogelijk een groot gedeelte van het transport wel digitaal verloopt...
Ik heb het over consumenten he, niet over tweakersEjorne schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:23:
[...]
Hoe kom je daarbij? Het hoeft zeker niet perse een hdtv te zijn om een digitale ingang te hebben... En daarbij zou eventueel een (progressive)component uitgang ook een zeer welkome aanvulling zijn...
Het gaat mij erom dat upc zegt dtv aan te bieden, terwijl dit eigenlijk helemaal niet het geval is. Het is enkel (een groot gedeelte van) het transport dat digitaal is...
Mijn telefoon is ook niet digitaal, terwijl mogelijk een groot gedeelte van het transport wel digitaal verloopt...
Met telefonie is het principe hetzelfde, met als enig verschil dat er geen alternatief bestaat voor de analoge communicatie tussen het toestel en het modem. Die analoge communicatie voldoet hierin, met name omdat het grote voordeel van analoge communicatie is dat je dat veel gemakkelijker op lange afstand kan sturen.
Toegegeven, DTV is niet 100% digitaal vanwege die scartaansluiting. Feit is wel dat ondanks die SCART een beeldkwaliteit gehaald kan worden die nooit te realiseren is met analoge uitzendingen, waardoor er naar mijn mening voldoende vooruitgang is geboekt om het product digitaal te noemen.
[ Voor 11% gewijzigd door Flake op 21-01-2007 15:53 ]
Iemand die dezelfde probelemen heeft???????????????????timvanloon schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:03:
Ik heb ook UPC digital alleen ik heb het probleem dat het beeld niet helemaal op de tv verschijnt, het beeld is gewoon te groot.
Ik heb de tv op 3:4 ingesteld iets anders instellen kan ik niet weet iemand hoe dit komt en of ik dit kan verhelpen ?
3 x Marstek V3.0 v144 VNS113 BMS 108 LAN - CT003 v118 - 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6150 KWh / 3 x 25A / Shell Recharge laadpaal / Tesla model Y bj 2024
Zet in je mediabox bij tv instellingen het beeld op "plat"timvanloon schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:20:
[...]
Iemand die dezelfde probelemen heeft???????????????????
Verwijderd
UPC heeft toch een paar medewerkers in dienst die forums afspeuren? Willen de UPC medewerkers die dit forum lezen even aan hun baas doorgeven dat ze een Digitale TV kastje maken waar ook component out op zit. kleine moeite, groot plezier voor alle klanten die een plat scherm hebben!Flake schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:50:
[...]
Een component out is idd een gemis, dat ben ik met je eens.
Verwijderd
Nou geef mij maar HDMI ....Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:47:
[...]
UPC heeft toch een paar medewerkers in dienst die forums afspeuren? Willen de UPC medewerkers die dit forum lezen even aan hun baas doorgeven dat ze een Digitale TV kastje maken waar ook component out op zit. kleine moeite, groot plezier voor alle klanten die een plat scherm hebben!
Bull, ik heb dus zo'n lekkere joekel van een, niet hd ready, plasma. En bij is het om je vingers bij af te likken. Zo super scherpFlake schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:50:
[...]
Ik heb het over consumenten he, niet over tweakers. Op consumentenniveau zijn vrijwel alleen HDTV's digitaal aan te sturen. Een component out is idd een gemis, dat ben ik met je eens. Vooral jammer bij die lui die te vroeg een dikke plasma hebben gekocht die niet hd-ready is, als je daar DTV op kijkt via scart dan zijn die compressie artifacts om van te janken.
Met telefonie is het principe hetzelfde, met als enig verschil dat er geen alternatief bestaat voor de analoge communicatie tussen het toestel en het modem. Die analoge communicatie voldoet hierin, met name omdat het grote voordeel van analoge communicatie is dat je dat veel gemakkelijker op lange afstand kan sturen.
Toegegeven, DTV is niet 100% digitaal vanwege die scartaansluiting. Feit is wel dat ondanks die SCART een beeldkwaliteit gehaald kan worden die nooit te realiseren is met analoge uitzendingen, waardoor er naar mijn mening voldoende vooruitgang is geboekt om het product digitaal te noemen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb die vorige HDTV box van UPC wel eens gezien (Philips geval) en daar zat zeker HDMI op - wat ook op non-HD programmatuur een flinke verbetering gaf bij digitale schermen
Omgekeerd is trouwens ook leuk - HD output vond ik er beter uitzien op een SD CRT dan op een HD-ready TFT
Grap is dat HD content de voordelen van DTV heeft (zeer heldere kleuren en geen ruis) maar als je downscalet naar SD valt daarnaast ook de grootste nadeel (compressieartefacten) weg. Eindresultaat is kwaliteit waar je U tegen zegt. Op een HD scherm is het natuurlijk scherper, maar zie je ook weer de compressieartefacten...
* dion_b zou trouwens ook zeer blij zijn met een component-out, maar is bang dat dat ook in de tweede poging tot HD gaat ontbreken
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Ik heb UPC digital via scart, en een HD satelliet decoder via HDMI, aangesloten op een Panasonic 42PV60 plasma.
Als ik hiermee BBC vergelijk, dus 100% digitaal via HDMI/satelliet, of via scart/UPC, dan zie ik geen
noemenswaardig verschil.
Staar je dus niet blind op 100% digitaal/HDMI.
Als ik hiermee BBC vergelijk, dus 100% digitaal via HDMI/satelliet, of via scart/UPC, dan zie ik geen
noemenswaardig verschil.
Staar je dus niet blind op 100% digitaal/HDMI.
Het is ook niet bij alle tv's. Maar feit is wel dat zulke tv's altijd digitaal aangestuurd worden. Een scart- of welk analoog signaal dan ook wordt dan door een ADC gesleurd, wat bij sommige tv's in dikke compressieartifacts kan resulteren. Hangt maar net van de kwaliteit van die ADC af.Jeroen_Tielen schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:59:
[...]
Bull, ik heb dus zo'n lekkere joekel van een, niet hd ready, plasma. En bij is het om je vingers bij af te likken. Zo super scherp
Ik denk dat het sneller gaat dan je nu denkt. HD is al volop te downloaden. Ook worden standalone HD-DVD players steeds betaalbaarder. Nog een jaartje en je koop die dingen voor een 300 euro. Nederland 1, 2, 3 zenden al een hele tijd grotendeels in breedbeeld uit en per 1 juli beginnen een aantal commercieelen er ook mee.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:03:
[...]
Dat is nu precies de reden waarom ik 2 jaar geleden bewust een SD Plasma heb gekocht. We gaan nog jarenlang SD content kijken. In Nederland hebben nog geen 1.000 man een BlueRay of HD DVDplayer. HDTV heeft een handje vol mensen. Nederland 1 2 3 etc zendt nog in 4:3 uit !
Des te hoger je resolutie van je plasma/lcd des te crapper gewone tv eruit ziet!
UPC Digital ziet er op de meeste kanalen er bij mij superstrak uit (1024x1080 plasma) dus de laatste opmerking van je klopt niet zo.
Groetjes, FaceDown.
Nog beter zelfsFaceDown schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:29:
[...]
en per 1 juli beginnen alle]l commercieelen er ook mee.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Verwijderd
Toch is SD content niet te verslaan op een goede SD plasma zoals de Panasonic SD plasmas!FaceDown schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:29:
[...]
Ik denk dat het sneller gaat dan je nu denkt. HD is al volop te downloaden. Ook worden standalone HD-DVD players steeds betaalbaarder. Nog een jaartje en je koop die dingen voor een 300 euro. Nederland 1, 2, 3 zenden al een hele tijd grotendeels in breedbeeld uit en per 1 juli beginnen een aantal commercieelen er ook mee.
UPC Digital ziet er op de meeste kanalen er bij mij superstrak uit (1024x1080 plasma) dus de laatste opmerking van je klopt niet zo.
Mag je daar ook een goede crt(projector) tegenover zetten?Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:04:
[...]
Toch is SD content niet te verslaan op een goede SD plasma zoals de Panasonic SD plasmas!
Verwijderd
ff tussendoor Ik heb hem intussen weer teruggestuurd
nadat bij aflevering opnieuw de mediabox geen enkel signaal
doorgaf ondanks dat alles goed was ingesteld. Ik had geen zin
om dan UPC te gaan bellen en moeite te doen zodat het werkt
Beetje de omgekeerde wereld: Jij moet moeite doen om een
probleem wat door hun onstaat te gaan oplossen. Nee,dat doe
ik niet meer en dus de deur uit met die handel. Heb trouwens
al een schotel met dit.
al een schotel met dit.
Als je een schotel hebt, waarom dan nog kabel? Is je CATV abbo wel betaald?Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:33:
ff tussendoor Ik heb hem intussen weer teruggestuurd
al een schotel met dit.
thanks!Dionysos schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:21:
[...]
Zet in je mediabox bij tv instellingen het beeld op "plat"
3 x Marstek V3.0 v144 VNS113 BMS 108 LAN - CT003 v118 - 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6150 KWh / 3 x 25A / Shell Recharge laadpaal / Tesla model Y bj 2024
Ik zit een beetje te tobben met digitale TV van UPC (heb ook digitale telefonie en internet van UPC). Ik heb nu de DVR, met 100% signaalkwaliteit, maar de signaalsterkte lijkt maar net over de helft te zijn (ik schat 55-60%). Ik lees vaak dat 70% of meer vereist is voor optimale ontvangst, maar in die balken zie ik geen percentages staan wat het lastiger maakt. Overigens doet de TV het aardig, maar het beeld wil af en toe wat haperen (audio stottert, beeld blokt een beetje). Op dit moment gaat de groene kabel direct een metalen splitter blokje van -3.5dB in, met daarachter direct het modem (standaard 1m UPC kabeltje) en de mediabox (5m hirschmann kabel). Ik krijg op de testpagina van UPC (pagina 999) ook 5xgroen. Is er nog een praktische manier om je signaalsterkte/kwaliteit echt te meten, afgezien van een dure spectrum/network analyser aan te schaffen die tot 1GHz gaat of speciale Bit-Error rating apparatuur
?
Ik heb trouwens ook een 820A signaalversterker van hirschmann hier gehad. Deze stond toen ingesteld voor passief retourkanaal. Ook had ik er een 4 poorts hirschmann splittertje bij. Maar al dat dure spul ten spijt leek de signaalkwaliteit juist af te nemen als de signaalsterkte omhoog ging. Dit zou erop duiden dat het binnenkomende signaal al (bijna) aan zijn maximum zit en dat verdere versterking tot verstoring leidt. Dat rijmt echter niet met de 70% of hoger die elders genoemd wordt als zijnde optimaal... wat zijn jullie ervaringen hiermee, heb ik iets over het hoofd gezien met die versterker?
Ik zat erover te denken om de TV ook weer eens analoog aan te sluiten en zo de signaalkwaliteit te kunnen beoordelen op de hogere frequenties. Maar is dat dan ook representatief voor de kwaliteit van digitale TV? Internet doet het overigens wel prima, haal goede snelheden in ieder geval.
Ik heb hier wat zitten lezen: http://www.sencore.com/newsletter/May04/signallevel.htm, maar die meetapparatuur kost ook al 1000+ euro, verder dan dat kwam ik niet echt. Ik hoop dat iemand me kan helpen
Ik heb trouwens ook een 820A signaalversterker van hirschmann hier gehad. Deze stond toen ingesteld voor passief retourkanaal. Ook had ik er een 4 poorts hirschmann splittertje bij. Maar al dat dure spul ten spijt leek de signaalkwaliteit juist af te nemen als de signaalsterkte omhoog ging. Dit zou erop duiden dat het binnenkomende signaal al (bijna) aan zijn maximum zit en dat verdere versterking tot verstoring leidt. Dat rijmt echter niet met de 70% of hoger die elders genoemd wordt als zijnde optimaal... wat zijn jullie ervaringen hiermee, heb ik iets over het hoofd gezien met die versterker?
Ik zat erover te denken om de TV ook weer eens analoog aan te sluiten en zo de signaalkwaliteit te kunnen beoordelen op de hogere frequenties. Maar is dat dan ook representatief voor de kwaliteit van digitale TV? Internet doet het overigens wel prima, haal goede snelheden in ieder geval.
Ik heb hier wat zitten lezen: http://www.sencore.com/newsletter/May04/signallevel.htm, maar die meetapparatuur kost ook al 1000+ euro, verder dan dat kwam ik niet echt. Ik hoop dat iemand me kan helpen
Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3
Misschien ga ik nu een knullig antwooord geven, maar als de signaalkwaliteit bij mij aan de lage kant is check ik altijd of de coax niet tegen de 230 volt kabel ligt. Een beetje schuiven met de draden zooi achter mijn tv en de kwaliteit schiet omhoog (of omlaag natuurlijkBas van der Doorn schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:56:
Ik zit een beetje te tobben met digitale TV van UPC (heb ook digitale telefonie en internet van UPC). Ik heb nu de DVR, met 100% signaalkwaliteit, maar de signaalsterkte lijkt maar net over de helft te zijn (ik schat 55-60%). Ik lees vaak dat 70% of meer vereist is voor optimale ontvangst, maar in die balken zie ik geen percentages staan wat het lastiger maakt. Overigens doet de TV het aardig, maar het beeld wil af en toe wat haperen (audio stottert, beeld blokt een beetje). Op dit moment gaat de groene kabel direct een metalen splitter blokje van -3.5dB in, met daarachter direct het modem (standaard 1m UPC kabeltje) en de mediabox (5m hirschmann kabel). Ik krijg op de testpagina van UPC (pagina 999) ook 5xgroen. Is er nog een praktische manier om je signaalsterkte/kwaliteit echt te meten, afgezien van een dure spectrum/network analyser aan te schaffen die tot 1GHz gaat of speciale Bit-Error rating apparatuur?
Het zal wel liggen aan mijn top-kwaliteit-gamma-coax
http://www.chelloo.com/fo...topic=17327.msg186707#newIn de afgelopen maanden is er samen met Philips hard gewerkt aan de kwaliteit van de UPC MediaBox - HDTV, met als resultaat dat we op 25 januari met een testfase beginnen, waarin een geselecteerde groep klanten de UPC MediaBox - HDTV gaat testen.
De beschikbare zenders zijn op dit moment: National Geographic Channel HD, Discovery Channel HD (per februari) en een zender van Film1 in HD. Er komt meer beschikbaar in de loop van 2007.
Verwijderd
die ook weer een jaar duurt?In de afgelopen maanden is er samen met Philips hard gewerkt aan de kwaliteit van de UPC MediaBox - HDTV, met als resultaat dat we op 25 januari met een testfase beginnen
hoe moet de kwaliteit zijn van je analoge signaal om digitale tv te nemen ?
ik krijg namelijk over 2 weken een panasonic plasma en wil hier graa upc digital voor nemen omdat mijn huidige analoge signaal nu om te huilen is. rtl4 enzo zijn niet om aan te zien terwijl talpa weer heel goed is. gaat git werken met upc digital of moet ik eerst door mijn huisbaas alle kabels na laten kijken ?
ik krijg namelijk over 2 weken een panasonic plasma en wil hier graa upc digital voor nemen omdat mijn huidige analoge signaal nu om te huilen is. rtl4 enzo zijn niet om aan te zien terwijl talpa weer heel goed is. gaat git werken met upc digital of moet ik eerst door mijn huisbaas alle kabels na laten kijken ?
Als je analoge signaal op dit moment al om te huilen is, vrees ik dat je met digitale tv last van blokkerig beeld en haperend geluid gaat krijgen...
hangt dat niet van de frequentie af waar upc op uitzend ? talp is bijvoorbeeld helemaal top bij mij nu
Weet je wat je het beste kunt doen? UPC Digital TV aanvragen (3 maanden gratis) en het proberen.
Waar woon je trouwens?
Waar woon je trouwens?
Ik woon in Amsterdam, ga het gewoon even proberen. Moet alleen het abbonement op de naam van mijn huisbaas aanvragen geloof ik want volgens mij is mijn aansluiting gewoon doorgelust
Dan zit het er dik in dat DTV ook niet goed gaat werken - het hoeft niet per se op de eerste aansluitpunt te hangen, maar het signaal moet wel gewoon goed zijn. Is het dat niet, dan wordt het geen feest.Brimme schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:49:
Ik woon in Amsterdam, ga het gewoon even proberen. Moet alleen het abbonement op de naam van mijn huisbaas aanvragen geloof ik want volgens mij is mijn aansluiting gewoon doorgelust
Maarja, betaal je geld voor je TV aansluiting? Als het zo'n EUR 16 is, dan heb je recht op je eigen aansluiting. Is het minder, dan is het redelijk dat het gedeeld is, maar dan nog mag je verwachten dat het goed genoeg is
Oslik blyat! Oslik!
RTL4 is berucht. Als er ook maar iets niet helemaal lekker zit in je bekabeling dan zal RTL4 als eerste slecht worden (het signaal, niet de programma's ;-). Heeft te maken met de frequentie waarop deze zender door UPC is ingedeeld Ik had er zelf ook last van. Alle zender okay, behalve RTL4. Nieuwe goede bekabeling aangelegd (niet van die dunne bouwmarkt zooi), alle pluggen vervangen voor goede professionele metalen exemplaren, alle splitters er tussenuit, maar nog steeds kreeg ik het niet goed. Uiteindelijk heb ik m'n gamma antenneversterkertje vervangen door een fatsoenlijke Hisrchmann en alle problemen waren in één keer over.Brimme schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:38:
hoe moet de kwaliteit zijn van je analoge signaal om digitale tv te nemen ?
Misschien lag het niet aan de kabels, maar aan je signaalversterker.
Of heb je dat toen uitgesloten?
ondervind juist laatste weken erg last van ruis bij opnames van Net5. Van RTL recentelijke Lotto weekend opgenomen en was prima. Toch maar dvdrecorder in gaan stellen om alles digitaal op te nemen alleen wel weer risico van blokjes arghhh. Kabels en aansluitingen prima ligt al maanden zo zonder problems is iets van laaste 3 weken.
Meld dan ook even erbij waar je woont, iedere zender zit in ieder gemeente op een andere pleksynthdood schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 09:47:
[...]
RTL4 is berucht. Als er ook maar iets niet helemaal lekker zit in je bekabeling dan zal RTL4 als eerste slecht worden (het signaal, niet de programma's ;-). Heeft te maken met de frequentie waarop deze zender door UPC is ingedeeld Ik had er zelf ook last van. Alle zender okay, behalve RTL4. Nieuwe goede bekabeling aangelegd (niet van die dunne bouwmarkt zooi), alle pluggen vervangen voor goede professionele metalen exemplaren, alle splitters er tussenuit, maar nog steeds kreeg ik het niet goed. Uiteindelijk heb ik m'n gamma antenneversterkertje vervangen door een fatsoenlijke Hisrchmann en alle problemen waren in één keer over.
Jij woont vermoedelijk in Amsterdam (of satellietgehuchten), waar RTL4 analoog op 224MHz zit - en al jarenlang probleemloos gezeten heeft. Probleemloos totdat het NOB digitale radiouitzendingen ging doen op een (in de ether) "ongebruikt" frequentie, namelijk 224MHz. Sinds die T-DAB uitzendingen begonnen zijn is het dus ellende als je kabels niet goed afgeschermd zijn. In Amsterdam is het op RTL4 raak, in Arnhem is het bijvoorbeeld iirc ARD, terwijl in de naastliggende Oosterbeek het Omroep Gelderland betreft.
Er zijn nogal wat technische redenen waarom het lastig is om zo'n zender ergens anders neer te zetten, maar belangrijkste reden om het niet te verplaatsen heeft juist met de klanten te maken: iedere keer dat frequenties veranderen raakt vrijwel iedere digibeet in paniek. Het veranderen van frequenties zou de mensen met deugdelijke binnenhuisbekabeling afstraffen om de mensen die zelf een zooitje ervan gemaakt hebben uit hun eigen gegraven kuil te helpen.
Sowieso is er een regeling getroffen tussen de kabelaars en het NOB waarbij je een gratis kabelsetje toegestuurd kan krijgen door je kabelaar (helpdesk opbellen, zeggen waar je woont en dat je RTL4 brak is ivm digitale radio), maar dat betreft dus een kabel van 1m en eentje van 5m. Zeker beter dan niets, maar als je een tig keer doorgeluste meukinstallatie hebt zul je zelf (of je huisbaas) de handen uit de mouwen moeten steken
Oslik blyat! Oslik!
Ik zit nu al vanaf 27 december te wachten op mijn UPC Digital pakketje en hij is er nog steeds niet. (dik 4 weken) Zitten meer mensen hier ook zolang op te wachten al?
Heb ook net 2 weken UPC digital. Had eerst vrij slecht signaal op ned1, net5, eurosport 2 en wat andere kleine zenders. dit was vrij wisselend per dagdeel. signaalsterkte 60% en kwaliteit 100%. kabel vervangen door coax-12 kabel bij UPC center (10m voor €10,- UPC Rotterdam), en sindsdien geen artifacts meer (sterkte lijkt iets te zijn toegenomen, maar kan dat niet met 100% zekerheid zeggen). Verder geen versterker en 1 simpele gamma splitter
Nee. Woon je in een van de grote steden? Daar heeft TNT namelijk nog wel eens de neiging om het pakketje na 1 afleverpoging direct retour te sturen (bijv. als je niet thuis bent). Je zult het opnieuw moeten aanvragen.MensionXL schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:59:
Ik zit nu al vanaf 27 december te wachten op mijn UPC Digital pakketje en hij is er nog steeds niet. (dik 4 weken) Zitten meer mensen hier ook zolang op te wachten al?
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Muah dichtbij het feyenoord stadion, maar er is ook geen briefje oid nagelaten van TNT dus lijkt me dat ze nog niks hebben bezorgd. Bevestigings brieven van UPC zijn overigens wel gekomen.Yohan schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:09:
[...]
Nee. Woon je in een van de grote steden? Daar heeft TNT namelijk nog wel eens de neiging om het pakketje na 1 afleverpoging direct retour te sturen (bijv. als je niet thuis bent). Je zult het opnieuw moeten aanvragen.
Dat zou je inderdaad zeggen. Ik heb echter vaak genoeg gehoord dat een klant noch een pakketbezorger noch een briefje heeft gezien terwijl de box retour is gezonden omdat de geadresseerde het pakketje geweigerd zou hebben.MensionXL schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:12:
[...]
maar er is ook geen briefje oid nagelaten van TNT dus lijkt me dat ze nog niks hebben bezorgd.
In aanvulling tot wat dion_b vertelt kun je voor meer informatie kijken op www.stai.nl Dit is de site van de Stichting Aanpak Interferentie.synthdood schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 09:47:
[...]
RTL4 is berucht. Als er ook maar iets niet helemaal lekker zit in je bekabeling dan zal RTL4 als eerste slecht worden (het signaal, niet de programma's ;-). Heeft te maken met de frequentie waarop deze zender door UPC is ingedeeld Ik had er zelf ook last van. Alle zender okay, behalve RTL4. Nieuwe goede bekabeling aangelegd (niet van die dunne bouwmarkt zooi), alle pluggen vervangen voor goede professionele metalen exemplaren, alle splitters er tussenuit, maar nog steeds kreeg ik het niet goed. Uiteindelijk heb ik m'n gamma antenneversterkertje vervangen door een fatsoenlijke Hisrchmann en alle problemen waren in één keer over.
In de loop van het jaar zullen meer zenders geplaatst worden voor het digitenne-netwerk. Dit zal voor de mensen die nu bijvoorbeeld in het noorden van het land wonen, met een 'bagger'installatie ook merkbaar gaan worden. De tijd van de gamma-kabeltjes is over
Yup. Dat bedoel ik dus precies. En met name in Amsterdam, Rotterdam etc., dus that makes sense.sylvesterrr schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:58:
[...]
Dat zou je inderdaad zeggen. Ik heb echter vaak genoeg gehoord dat een klant noch een pakketbezorger noch een briefje heeft gezien terwijl de box retour is gezonden omdat de geadresseerde het pakketje geweigerd zou hebben.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Verwijderd
Sinds vanavond een raar probleem met de mediabox, ik heb nu een jaar digitale tv icm met een JVC 28 inch breedbeeld tv.
Voorheen was het altijd zo dat wanneer er echt in breedbeeld werd uitgezonden (anamorph), de tv altijd overschakelde op full (jvc-term) zodat ik een prachtig 16:9 beeldvullend scherm had. (ned1, 2 en 3 en BBC kanalen bv)
De tv staat standaard ingesteld op panoramic (jvc-term), een soort zoom zodat 4:3 en letterboxed uitzendingen er redelijk mooi uitzien. Maar zodra er echt een 16:9 anamoph signaal werd aangeboden schoot mijn tv automatisch naar "full".
Vandaag mijn mediabox gereset naar fabriekinstellingen, ik dacht dat ik wat meer haperingen had dan voorheen. Helaas heb ik sindsdien op een of andere manier de puls niet meer zodat mijn tv niet meer automatisch overschakeld en ik dus telkens handmatig dit moet veranderen.
instellingen in de mediabox:
tv-formaat: breed (16:9)
beeldkwaliteit: hoog (rgb)
iemand een idee?
edit: problem solved: na 3 keer de stekker eruit en erin gaat het weer goed. Leve de mediabox
Voorheen was het altijd zo dat wanneer er echt in breedbeeld werd uitgezonden (anamorph), de tv altijd overschakelde op full (jvc-term) zodat ik een prachtig 16:9 beeldvullend scherm had. (ned1, 2 en 3 en BBC kanalen bv)
De tv staat standaard ingesteld op panoramic (jvc-term), een soort zoom zodat 4:3 en letterboxed uitzendingen er redelijk mooi uitzien. Maar zodra er echt een 16:9 anamoph signaal werd aangeboden schoot mijn tv automatisch naar "full".
Vandaag mijn mediabox gereset naar fabriekinstellingen, ik dacht dat ik wat meer haperingen had dan voorheen. Helaas heb ik sindsdien op een of andere manier de puls niet meer zodat mijn tv niet meer automatisch overschakeld en ik dus telkens handmatig dit moet veranderen.
instellingen in de mediabox:
tv-formaat: breed (16:9)
beeldkwaliteit: hoog (rgb)
iemand een idee?
edit: problem solved: na 3 keer de stekker eruit en erin gaat het weer goed. Leve de mediabox
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 22:43 ]
Verwijderd
Als het goed is gaat UPC over enige tijd dus die HDTV kastjes uitleveren. Ik heb geen HDMI op mijn plasma van 2.000 euro en moet dus een HDMI naar Component of HDMI naar VGA kastje ertussen zetten. Het signaal wordt dan wel analoog. Gaat dit werken of heeft UPC een vorm van digitale protectie of zo waardoor je niet analoog kan kijken?
Ik heb nu bijna een week de DVR hier staan, maar mijn oude mediabox doet het nog steeds.
Ik had begrepen dat je moet wachten totdat de oude mediabox op zwart gaat en dan wisselen?
Ik had begrepen dat je moet wachten totdat de oude mediabox op zwart gaat en dan wisselen?
Klopt.superjohn schreef op maandag 29 januari 2007 @ 08:34:
Vanmiddag Upc gebelt, schenen ze het 'niet' ontvangen te hebben. Dus ik verwijs ze naar de bevestigingsbrief die ik heb ontvangen waarna ik als reactie kreeg: Oja, nu zie ik 'gecancelled'.Yohan schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:09:
[...]
Nee. Woon je in een van de grote steden? Daar heeft TNT namelijk nog wel eens de neiging om het pakketje na 1 afleverpoging direct retour te sturen (bijv. als je niet thuis bent). Je zult het opnieuw moeten aanvragen.
Upc heeft nog steeds z'n administratie niet op orde
Gecancelled: oftewel, door TNT retourgestuurd.MensionXL schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:27:
[...]
Vanmiddag Upc gebelt, schenen ze het 'niet' ontvangen te hebben. Dus ik verwijs ze naar de bevestigingsbrief die ik heb ontvangen waarna ik als reactie kreeg: Oja, nu zie ik 'gecancelled'.
Upc heeft nog steeds z'n administratie niet op orde
Dus even voor de duidelijkheid.. niet een fout van UPCYohan schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:30:
[...]
Gecancelled: oftewel, door TNT retourgestuurd.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Volgens de man van de helpdesk zouden ze het pakketje bij het postkantoor afleveren indien we er niet zouden zijn, raar dat ze dit niet hadden gedaan dan.Falcon schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:29:
[...]
Dus even voor de duidelijkheid.. niet een fout van UPC
Ik kwoot mezelf:MensionXL schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:36:
[...]
Volgens de man van de helpdesk zouden ze het pakketje bij het postkantoor afleveren indien we er niet zouden zijn, raar dat ze dit niet hadden gedaan dan.
sylvesterrr schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:58:
[...]
Dat zou je inderdaad zeggen. Ik heb echter vaak genoeg gehoord dat een klant noch een pakketbezorger noch een briefje heeft gezien terwijl de box retour is gezonden omdat de geadresseerde het pakketje geweigerd zou hebben.
Ik stel me zo voor:
Je bent TNT-koerier en je rijdt - alweer - met een bus vol Mediaboxen door Rotterdam. Je belt bij elk adres aan, hopend dat men niet opendoet, omdat veel mensen het pakketje van UPC niet willen hebben en je scheldend terug je busje in sturen. Het komt niet bij je op dat er ook mensen zijn die wellicht wél prijs stellen op Digitale Televisie. Of die het, sterker nog, zelf besteld hebben...
Je bent TNT-koerier en je rijdt - alweer - met een bus vol Mediaboxen door Rotterdam. Je belt bij elk adres aan, hopend dat men niet opendoet, omdat veel mensen het pakketje van UPC niet willen hebben en je scheldend terug je busje in sturen. Het komt niet bij je op dat er ook mensen zijn die wellicht wél prijs stellen op Digitale Televisie. Of die het, sterker nog, zelf besteld hebben...
Of ze bellen wel aan, maar gezien de ervaring met de vorige adressen, meteen weer teruglopend naar het busje zonder antwoord of te wachten van bewoner.Yohan schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:02:
Ik stel me zo voor:
heb ik ook, maar gewoon ff op terug drukken en weer kijken, soms is het dan wegdennus2006 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:09:
Wij hebben hierthuis met de UPC DVR een appart probleem!
Ik heb trouwens met chello's gouden beelden een jaar digitale tv + extra channel pack + film 1 + dvr gewonnen
Nice.marteltor schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:31:
[...]
heb ik ook, maar gewoon ff op terug drukken en weer kijken, soms is het dan weg
Ik heb trouwens met chello's gouden beelden een jaar digitale tv + extra channel pack + film 1 + dvr gewonnen
Wat ik niet snap: het gros van de pakketbezorgers wordt uitbetaald op basis van het aantal afgeleverde pakketten...PcDealer schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:15:
[...]
Of ze bellen wel aan, maar gezien de ervaring met de vorige adressen, meteen weer teruglopend naar het busje zonder antwoord of te wachten van bewoner.
Dat lijkt mij sterk. Als 90% van de geadresseerden een pakket weigert zou je dus droog brood moeten eten als koerier?sylvesterrr schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:55:
Wat ik niet snap: het gros van de pakketbezorgers wordt uitbetaald op basis van het aantal afgeleverde pakketten...
Ik weet niet of dit van toepassing is voor de pakketbezorgers die bij TNT Post in dienst zijn. De freelance-pakketbezorgers (te herkennen aan een wagen zonder een sticker van TNT Post) worden naar mijn weten uitbetaald aan de hand van het aantal afgeleverde pakketten. Verder is hun target om ruim 80% (volgens mij zelfs hoger) van de pakketten af te leveren.
Hoe weet jij dat? En wat is enige tijd? Bij UPC is dit een rekbaar begrip tenzij je natuurlijk bericht van UPC hierover gekregen hebt. Ik heb namelijk ook een Plasma (van 2.500) met twee HDMI aanlsuitingen en zit dus met smart te wachten tot ik eindelijk 'echte' digitale televisie krijg.Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:38:
Als het goed is gaat UPC over enige tijd dus die HDTV kastjes uitleveren. Ik heb geen HDMI op mijn plasma van 2.000 euro ...
Waarom wil je dan een HDTV kastje? Als je er toch weer analoog van gaat maken kan je toch net zo goed het huidige kastje gebruiken? Dan kan je die HDTV kast aan mij geven... en moet dus een HDMI naar Component of HDMI naar VGA kastje ertussen zetten. Het signaal wordt dan wel analoog. Gaat dit werken of heeft UPC een vorm van digitale protectie of zo waardoor je niet analoog kan kijken?
Via component en VGA kun je ook HD-signalen doorgeven..DaBa schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:25:
[...]
Waarom wil je dan een HDTV kastje? Als je er toch weer analoog van gaat maken kan je toch net zo goed het huidige kastje gebruiken? Dan kan je die HDTV kast aan mij geven
Verwijderd
UPC is weer begonnen met testen. Binnen 'enige' tijd gaan ze dus uitleveren. 'Enig' is inderdaad een rekbaar begrip bij UPC. Maar ik denk dat ze nog dit decennium gaan uitleveren. Dat vertrouwen heb ik in ze.DaBa schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:25:
[...]
Hoe weet jij dat? En wat is enige tijd? Bij UPC is dit een rekbaar begrip tenzij je natuurlijk bericht van UPC hierover gekregen hebt. Ik heb namelijk ook een Plasma (van 2.500) met twee HDMI aanlsuitingen en zit dus met smart te wachten tot ik eindelijk 'echte' digitale televisie krijg.
[...]
Waarom wil je dan een HDTV kastje? Als je er toch weer analoog van gaat maken kan je toch net zo goed het huidige kastje gebruiken? Dan kan je die HDTV kast aan mij geven
Ik wil HDTV hebben omdat dat gewoon mooier is dan SD signaal. Zelfs op een SD plasma met een resolutie van 852x480, geloof me. Maar helaas wil UPC het signaal niet analoog via VGA of Component aanleveren, wat overal ter wereld wel plaats vindt met HDTV. Dus ik wil een kastje ertussen dat de HDCP omzeilt zodat ik gewoon analoog HDTV kan bekijken. Analoog betekent niet altijd slechter, vraag maar aan een LP liefhebber. En er is menig TV/DVD speler te koop met HDMI waarvan het analoge component signaal beter/mooier is. Ik snap niet dat UPC dus geen analoog VGA of component signaal gaat leveren als mogelijkheid op het kastje. Nee, ik begrijp het wel. UPC. Ik hoop dat de gemeente Amsterdam straks niet alleen internet via het nieuwe netwerk gaat aanbieden maar ook HDTV. Zou goed zijn voor de marktwerking.
Hoho w8 ff, vergeet niet dat er alleen uitgeleverd gaat worden als de tests positief zijn. Als ze negatief uitvallen, dan is het weer uitstel waarschijnlijk.
Maar als de HDTV box net zo goed getest zal worden als de DVR, dan zal het er goed uitzien voor UPC.
Maar als de HDTV box net zo goed getest zal worden als de DVR, dan zal het er goed uitzien voor UPC.
Hoeveel kost het om via UPC NL zenders te krijgen?? de maandelijkse en de digitale kosten weet ik wel alleen de opstart kosten weet ik niet meer. Mijn oom woont in Rotterdam maar binnenkort moet hij zijn schotel weghalen. Hij zit dus nu via KPN te kijken maar die hebben geen extra zenders die hij wilt. Hij wil weer overstappen naar UPC maar wat zijn de opstartkosten??
Bedankt alvast
Bedankt alvast
Verwijderd
Ik mag toch niet hopen dat er een aantal zeikerds/miereneukers in het testteam zitten die na een enkele keer blokvorming gelijk een negatieve einduitslag noteren, en zo dus voor "ons" de komst van HDTV wéér met een jaartje uitstellen.Flake schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:07:
vergeet niet dat er alleen uitgeleverd gaat worden als de tests positief zijn. Als ze negatief uitvallen, dan is het weer uitstel waarschijnlijk.
Verwijderd
Zo te zien haalt UPC sinds vandaag NL1/2/3 rechtstreeks van het NOB want
de beeldkwaliteit is flink verbeterd, geen spoortje compressie meer!
Ik heb alleen wel dat Nederland 2 wordt "afgesneden". De zijkanten van het beeld zijn heel raar uitgesneden. Als er bijvoorbeeld goedemorgen nederland linksonderin staat (even als voorbeeld, weet niet eens of dit op ned 2 wordt uitgezonden) dan zie ik alleen "emorgen nederland". Als ik dan even overschakel naar analoog, komt het wel goed in beeld. Ik heb het alleen op nederland 2. De overige zenders zijn prima. Meer mensen hier last van?Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:24:
Heb jij een 4:3 TV of een 16:9 tv?
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Blokjes zijn niet echt softwareprobleem, dat was het alleen in mei 2006. als een box blokjes geeft ondanks een goed signaal, dan moet je 'm niet uitbrengen.Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:45:
[...]
Ik mag toch niet hopen dat er een aantal zeikerds/miereneukers in het testteam zitten die na een enkele keer blokvorming gelijk een negatieve einduitslag noteren, en zo dus voor "ons" de komst van HDTV wéér met een jaartje uitstellen.![]()
Verwijderd
Lol dat valt mij al enkele dagen op jaVerwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:24:
16:9. Ik wilde mijn bericht al weggehalen, maar je was me al voor. Ben er inmiddels achter.Denizz schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:09:
Heb jij een 4:3 TV of een 16:9 tv?
Bedankt in ieder geval.
Jep. Door een die gare vertaling denk ik dat veel mensen met een zogenaamde 'platte' TV hiernaar zitten te kijken, dood en doodzonde.kadoendra schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:42:
[...]
16:9. Ik wilde mijn bericht al weggehalen, maar je was me al voor. Ben er inmiddels achter.Ik moet in het menu het beeld op 16:9 zetten he?
Bedankt in ieder geval.
Verwijderd
UPC zou de decoder gewoon standaard op 16:9 moeten zetten. "Moderne" 4:3 tv's
hebben hier geen enkel probleem mee, die doen uit zichzelf hetzelfde als wat de decoder doet als je die op 4:3 hebt staan.
Ik zou het leger Nederlanders namelijk niet te eten willen geven die de box nog op 4:3 hebben staan terwijl ze een BB hebben.
hebben hier geen enkel probleem mee, die doen uit zichzelf hetzelfde als wat de decoder doet als je die op 4:3 hebt staan.
Ik zou het leger Nederlanders namelijk niet te eten willen geven die de box nog op 4:3 hebben staan terwijl ze een BB hebben.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 14:38 ]
Klopt beeldkwaliteit is echt met sprongen vooruit gegaan.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:24:
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Ik heb een apart probleem. Afgelopen nacht is de stroom een tijdje van mijn UPC mediabox afgeweest. Ik had voorheen altijd een balkje in beeld wat het volume van de mediabox aangaf als ik deze via de UPC afstandsbediening veranderde. (hoewel, altijd; in het begin had ik deze niet, maar na klaarblijkelijk een software upgrade had ik deze opeens).
Nu is deze echter weg en kan ik hem met geen mogelijkheid meer terugkrijgen.
Iemand een idee?
Nu is deze echter weg en kan ik hem met geen mogelijkheid meer terugkrijgen.
Iemand een idee?
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Verwijderd
Iemand die een DVB-C kaartje in z'n PC heeft zitten en de bitrates van UPC eens in kaart kan brengen? 
Ik heb in de kast nog een DVB-S kaartje liggen, ik neem aan dat ik daar de bitrates van DVB-C niet kan laten zien.
Ik heb in de kast nog een DVB-S kaartje liggen, ik neem aan dat ik daar de bitrates van DVB-C niet kan laten zien.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 19:39 ]
Dvb-c werkt toch ook niet, ivm dat nagravison gedoe?Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:38:
Iemand die een DVB-C kaartje in z'n PC heeft zitten en de bitrates van UPC eens in kaart kan brengen?
Volgens mij kun je dat zelf niet meten, maar anderen hebben dat al gedaan voor je:Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:38:
http://www.digitalekabelt..._tv_upc_is_onderm_1.shtml
De strekking van dit artikel is overigens ook wel interesant. Men stelt dat de beeldkwaliteit van digitale TV nog steeds minder is dan analoog.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Verwijderd
Getoonde bitrates zijn die van Astra1/Canal digitaal, satelliet dus. Wat betreft de vergelijking analoog/digitaal, dit was vóórdat UPC haar signaal betrok van de Mediagateway. Vanaf 1 februari jlflowerp schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 23:35:
[...]
Volgens mij kun je dat zelf niet meten, maar anderen hebben dat al gedaan voor je:
http://www.digitalekabelt..._tv_upc_is_onderm_1.shtml
De strekking van dit artikel is overigens ook wel interesant. Men stelt dat de beeldkwaliteit van digitale TV nog steeds minder is dan analoog.
is digitaal duidelijk superieur.
Even een vraagje, in de instellingen kun je kiezen voor zowel '16:9 breed' als '16:9 platte tv'. Nu hebben we dus een plasma, maar ik zie geen verschillen tussen de twee settings. Iemand enig idee wat de verschillen zijn, en wat de aan te raden setting is?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Verwijderd
zit hier iemand op het forum die in het testpanel van upc zit voor hdtv? of ken je iemand die in het testpanel zit? of ken je iemand die iemand kent? etc.?
ben benieuwd hoeveel mensen 'testen' voor UPC.
ben benieuwd hoeveel mensen 'testen' voor UPC.
Daar ben ik werkelijk blij om, maar heeft iemand enig idee waarom ze dat pas vanaf 1 februari gedaan hebben? DTV bestaat nu al weer een flink poosje en al die tijd hebben ze reclame gemaakt dat het beter is dan analoog. In het begin zeiden ze zelfs dat het DVD kwaliteit zou zijn.Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 02:24:
Getoonde bitrates zijn die van Astra1/Canal digitaal, satelliet dus. Wat betreft de vergelijking analoog/digitaal, dit was vóórdat UPC haar signaal betrok van de Mediagateway. Vanaf 1 februari jl
is digitaal duidelijk superieur.
En pas sinds enkele dagen is het dus echt beter dan analoog?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeer blij dat UPC nou het signaal van de Mediagateway betrekt hoor, maar ik vind het toch een beetje vreemd.
Verwijderd
klopt het dat de BBC in volledige beeldvullend 16:9 uitzendt en dat RTL4/5/7 dit in 16:9 letterboxed doen? Indien ja, waarom letterboxed? Moet ik dan op 'zoom' drukken om het beeldvullend te krijgen? Gaat dit ten koste van de beeldkwaliteit?
Dit topic is gesloten.
![]()