“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
ja dat had ik ook, maar op chelloo.com waren er een boel die met de oude box 5 groen hadden, maarJeroen_Tielen schreef op donderdag 28 december 2006 @ 12:11:
Maar dat heb ik al met de "gewone" decoder
met de DVR 2 of 3x groen en de rest rood. Daarom zei ik het even...
[ Voor 0% gewijzigd door Dionysos op 28-12-2006 12:31 . Reden: toch eens een keer leren typen ]
Standaardantwoordvmb schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:04:
[quote]sylvesterrr schreef op woensdag 27 december 2006 @ 10:16:
Ik vraag me af hoe een Tweaker kan weten wanneer UPC Digital op de Schoenerstraat in Nieuw Lekkerland beschikbaar is?
Geeft UPC aan waarom het niet beschikbaar is? Is het niet beschikbaar omdat het netwerk niet geschikt is, of omdat je bijvoorbeeld een collectieve aansluiting hebt (in 99% van de gevallen is geen enkele digitale dienst mogelijk)?
Edit: reactie UPC:
<<Hartelijk dank voor uw bericht. Op dit moment zijn wij druk bezig de gemeentes binnen het verzorgingsgebied van UPC Nederland geschikt te maken voor het ontvangen van UPC Digital TV. Helaas kunnen wij u geen exacte datum geven waarop uw woonplaats hiervoor geschikt is. Onze excuses voor het ongemak.>>
Geen opgaaf van reden dus, jammer, want ik ben dringend op zoek naar alternatieven. Toch maar een wok aanschaffen dan?
Bijvoorbeeld bij een verzorgingshuis: een aansluiting met meerdere ontvangstpunten (bij bewoners in de kamer bijv.).PS: wat is een collectieve aansluiting?
[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 28-12-2006 14:13 ]
Jaaaaaaaaaaaa mijne doet het ookDionysos schreef op donderdag 28 december 2006 @ 12:30:
[...]
ja dat had ik ook, maar op chelloo.com waren er een boel die met de oude box 5 groen hadden, maar
met de DVR 2 of 3x groen en de rest rood. Daarom zei ik het even...
Even checken..............................................En ook alles groen :):)
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
Officieel binnen nu en drie weken. Tenminste, in mijn tijd bij UPC.MensionXL schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:42:
Heb vanmiddag Digitale tv besteld (dat paket van 2 euro per maand en eerste 6 maanden gratis) via Digitaaltvkijken.nl, kan iemand uit ervaring zeggen hoelang het duurt voordat het bij hem was afgeleverd?
[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 29-12-2006 08:48 . Reden: noot ]
Verwijderd
Ben ik de enige met dit probleem, enw eet iemand misschien waar dit aan ligt?
Ik had gisteravond storing: blokkerig/geen beeld en dan was het weer weg.Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:49:
Hey, ik heb sinds kort UPC Digital en de eerste 4 kanalen van sport 1 doen bij mij erg vaag/blokkerig, en ik wil vanmiddag klaar arsenal zien, maar dat is dus niet mogelijk.
Ben ik de enige met dit probleem, enw eet iemand misschien waar dit aan ligt?
Een hele rij microsoft certificeringen.
Verwijderd
het hoort gewoon te werken@r!k schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 15:38:
Zijn er meer mensen waarbij de EPG totaal niet meer werkt? Ik krijg alleen zwart beeld, zelfde gebeurt bij de on demand knop, is leuk dat upc deze maand 2 gratis films aanbied via on demand maar als het niet werkt heb ik daar ook niks aan.
misschien moet je even een software update uitvoeren, de versie zal waarschijnlijk gelijk blijven maar het kan dergelijke problemen wel oplossen.
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
Wát is er slecht aan? Zie je allerlei blokjes/streepjes in het beeld (digitale storing)? Zoja, check je bekabeling goed... Als je van mening bent dat jouw bekabeling prima in orde is, dan kan er een monteur langskomen om alles na te kijken. Wanneer blijkt dat UPC verwijtbaar is voor het probleem, dan hoef jij niks te betalen. In het andere geval wordt er € 39 in rekening gebracht.Cannondale schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 16:41:
Ben erg teleurgesteld in digitale tv van UPC. Het beeld is bij veel kanalen slechter dan mijn gewone analoge lijn.
Laat me raden, je hebt een Mediabox die geproduceerd is door Pace ([Menu]->[Instellingen]->[Diagnostiek])? Dit is een bekend probleem, het is een bekend sofwareprobleem...Erg irritant is dat het apparaat na een uurtje of wat standby te hebben gestaan niet goed meer opstart. Ik krijg dan geen beeld meer (alleen bij het zappen zie je de infoblokken nog in beeld) en moet resetten (stekker eruit) voor hij het weer doet. Ik denk dat ik een nieuwe UPC mediabox nodig heb
[Menu] -> [Instellingen] (dit is mogelijk ook het enige wat hier staat) -> [Fabrieksinstellingen]@r!k schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 15:38:
Zijn er meer mensen waarbij de EPG totaal niet meer werkt? Ik krijg alleen zwart beeld, zelfde gebeurt bij de on demand knop, is leuk dat upc deze maand 2 gratis films aanbied via on demand maar als het niet werkt heb ik daar ook niks aan.
Wanneer je nu de box opnieuw installeert zal alles weer prima functioneren. De pincode is overigens standaard 4x 0 (dus: 0000), tenzij je 't hebt gewijzigd.
Vooral de publieke omroepen zijn slecht, het beeld is rafelig. Geen echte digitale storing in beeld. Misschien moeten die gasten gewoon eens een beter signaal uitzenden. Kabels zijn goed afaik, maar zal voor een test eens andere kabels eraan hangen. Het is helaas een Pace ja... niks aan te doen dus?sylvesterrr schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 20:37:
[...]
Wát is er slecht aan? Zie je allerlei blokjes/streepjes in het beeld (digitale storing)? Zoja, check je bekabeling goed... Als je van mening bent dat jouw bekabeling prima in orde is, dan kan er een monteur langskomen om alles na te kijken. Wanneer blijkt dat UPC verwijtbaar is voor het probleem, dan hoef jij niks te betalen. In het andere geval wordt er € 39 in rekening gebracht.
Laat me raden, je hebt een Mediabox die geproduceerd is door Pace ([Menu]->[Instellingen]->[Diagnostiek])? Dit is een bekend probleem, het is een bekend sofwareprobleem...
Verwijderd
Op het forum van chelloo.com lopen meerdere topics over het slechtere beeld (lees: compressieblokjes zichtbaar in grote kleurvlakken) op de publieke zenders, dit is ontstaan ergens begin december. Waar het aan ligt, geen hond weet 't.Cannondale schreef op maandag 01 januari 2007 @ 21:19:
[...]
Vooral de publieke omroepen zijn slecht, het beeld is rafelig.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 06:30 ]
In dat geval zou iedereen er last van moeten hebben. Ik heb weer perfect beeld.Cannondale schreef op maandag 01 januari 2007 @ 21:19:
[...]
Misschien moeten die gasten gewoon eens een beter signaal uitzenden. Kabels zijn goed afaik,
Yep klopt. Vroeger was het beeld van 1,2,3 echt heel goed maar dat is de laatste tijd een stuk minder geworden, veel meer compressie.Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 06:29:
[...]
Op het forum van chelloo.com lopen meerdere topics over het slechtere beeld (lees: compressieblokjes zichtbaar in grote kleurvlakken) op de publieke zenders, dit is ontstaan ergens begin december. Waar het aan ligt, geen hond weet 't.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Tja er moet vast bandbreedte worden vrijgemaakt voor al die extra publieke thema zenders (23 of zo?) waar toch geen hond naar kijkt. Elke zender extra gaat ten koste van de kwaliteit van de bestaande zenders.schnumi schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:37:
[...]
Yep klopt. Vroeger was het beeld van 1,2,3 echt heel goed maar dat is de laatste tijd een stuk minder geworden, veel meer compressie.
Waarom? Het lijkt me dat alleen zenders waar daadwerkelijk naar wordt gekeken bandbreedte in beslag nemen.synthdood schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 12:29:
[...]
Tja er moet vast bandbreedte worden vrijgemaakt voor al die extra publieke thema zenders (23 of zo?) waar toch geen hond naar kijkt. Elke zender extra gaat ten koste van de kwaliteit van de bestaande zenders.
Ik ben benieuwd hoe zeer de beeldkwaliteit vanaf 1 juni verbetert op de Nederlandse zender wanneer deze overgaan op breedbeeld. BBC is echt prachtig via UPC Digital vind ik. En dan nog een fatsoenlijke aansluiting op de decoder.
Groetjes, FaceDown.
Dan heb je niet goed begrepen hoe digitale TV werkt. Het is niet hetzelfde als downloaden waarbij je alleen de bandbreedte gebruikt voor datgene wat hje op dat moment downloadt. Bij digitale TV worden continue ALLE zenders gestreamed. Je decoder decodeert alleen degene waar je naar zit te kijken, maar de stream van de andere zenders is er ook nog gewoon. Je kan het nog het beste vergelijken met een mulicast in een computer netwerk. Als iedereen een eigen stream zou krijgen, dan zou dat veeeeeeeel meer bandbreedte kosten. Dan krijg je namelijk: totale bandbreedte = bandbreedte van de zender x aantal abonnees.FaceDown schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:16:
[...]
Waarom? Het lijkt me dat alleen zenders waar daadwerkelijk naar wordt gekeken bandbreedte in beslag nemen.
Verwijderd
Ik heb alleen het probleem dat er af en toe ondertiteling van een andere zender zwakjes door het beeld heen komt. Ik vind dit erg naar!
Iemand daar ook last van en/of een oplossing?
Ik ken mensen die ditzelfde probleem hebben met kijken naar een DVD op hun DVD speler.
Klopt, vaak schijnt het beeld van de éne scart-bron door op de andere. Weet niet of dit bij jouw het geval is.Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:36:
Ik heb sinds kort ook digitale tv, bevalt aardig goed.
Ik heb alleen het probleem dat er af en toe ondertiteling van een andere zender zwakjes door het beeld heen komt. Ik vind dit erg naar!
Iemand daar ook last van en/of een oplossing?
Analoog is de publieke omroep bij mij best goed te doen. Maar digitaal is het niet mooi. Ik zit trouwens ook heel de tijd te pielen met de aspect ratio van de publieke omroepen. Alle zenders gaan automatisch op de juiste aspect ratio, maar de publieke omroep niet. Maar wel vreemd dat jouw beeld mooi is en bij heel wat anderen niet. Heb je een kleine tv?PcDealer schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 08:43:
[...]
In dat geval zou iedereen er last van moeten hebben. Ik heb weer perfect beeld.
Verwijderd
Er zijn nog legio zenders die echt van zeer goede kwaliteit zijn, waaronder "pietluttige" regiozenders. Waar ik echt een toename van compressie heb bemerkt de afgelopen tijd is NL1-2-3 en sommige commerciëlen.synthdood schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 12:29:
[...]
Tja er moet vast bandbreedte worden vrijgemaakt voor al die extra publieke thema zenders (23 of zo?) waar toch geen hond naar kijkt. Elke zender extra gaat ten koste van de kwaliteit van de bestaande zenders.
Het kan toch niet zijn UPC bandbreedte snoept van de meest bekeken zenders en de rest met rust laat?
En btw, zit UPC wel krap in haar bandbreedte? Bijv. @Home zend NL1-2-3 uit met 8Mbit/s, DVD kwaliteit. Daarnaast hebben ze legio HD zenders. Je zou dus zeggen dat @Home meer bandbreedte in gebruik heeft dan UPC.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 20:56 ]
Misschien heeft UPC voor de analoge zenders en voor internet een hele andere frequentieindeling gebruikt dan @Home waardoor er minder bandbreedte/frequenties beschikbaar is/zijn in de band die voor de digitale TV overdracht wordt gebruikt.Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:51:
[...]
Er zijn nog legio zenders die echt van zeer goede kwaliteit zijn, waaronder "pietluttige" regiozenders. Waar ik echt een toename van compressie heb bemerkt de afgelopen tijd is NL1-2-3 en sommige commerciëlen.
Het kan toch niet zijn UPC bandbreedte snoept van de meest bekeken zenders en de rest met rust laat?
En btw, zit UPC wel krap in haar bandbreedte? Bijv. @Home zend NL1-2-3 uit met 8Mbit/s, DVD kwaliteit. Daarnaast hebben ze legio HD zenders. Je zou dus zeggen dat @Home meer bandbreedte in gebruik heeft dan UPC.
Ik merk het hier ook.. heb me tijdens de oudejaarsconference van Lebbis en Janssen echt gruwelijk zitten ergeren aan alle blokjes in de achtergrond. Het leek wel alsof ik naar uitzendinggemist.nl zat te kijken.schnumi schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:37:
[...]
Yep klopt. Vroeger was het beeld van 1,2,3 echt heel goed maar dat is de laatste tijd een stuk minder geworden, veel meer compressie.
Verwijderd
Volgens UPC ligt dit toch écht aan je bekabeling!Bigs schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:42:
[...]
Ik merk het hier ook.. heb me tijdens de oudejaarsconference van Lebbis en Janssen echt gruwelijk zitten ergeren aan alle blokjes in de achtergrond.
http://www.upc.nl/televisie/digitale_televisie Zie tabblaadje "beeldkwaliteit".
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 23:15 ]
Nee. Het is niet vanwege slecht signaal.Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:09:
[...]
Volgens UPC ligt dit toch écht aan je bekabeling!![]()
http://www.upc.nl/televisie/digitale_televisie Zie tabblaadje "beeldkwaliteit".
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83
Verwijderd
De HDTV box die binnenkort* komt heeft een HDMI aansluiting.switchboy schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:26:
Weet iemand hier misschien wanneer er mediaboxen met een DVI aansluitng komen.
binnenkort* = in UPC termen ergens tussen nu en pak 'm beet een jaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 00:30 ]
Verwijderd
Oké ..en weet je misschien ook hoe ze dit hebben opgelost?Yohost! schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:51:
Volgens mij ligt dit aan je TV.
Ik ken mensen die ditzelfde probleem hebben met kijken naar een DVD op hun DVD speler.
Verwijderd
Heb daarom zelf vorig jaar besloten een apart HDD recorder van Pioneer te gebruiken MET dvdbrander en uiteraard harddisk van 160GB werkt prima. Tevens Guide+ EPG die altijd werkt! Is met UPC gids nogal eens anders. Helaas zit je dan wel met beperking dat je 1 digitaal kan opnemen of kijken (niet en, en) dit kan de DVR van UPC wel.
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 09:16:
Weet iemand al of er een mogelijkheid bestaat om de opgenomen films op de DVR over te zetten op de PC of beter een externe HDD ??
Nu wil ik mijn mediabox aansluiten, en kan me nog herinnneren dat dat niet zomaar ging (stond in blaadje dat er bij geleverd was), en dat er nogal wat stappen waren in het process.. ik kan dat blaadje echter niet meer vinden.. en heb ff wat hulp nodig.. kan het niet op site UPC vinden, heeft iemand een link of zoiets dergelijks
al uurtje bezig met die spagettie.. aaaarg
[ Voor 4% gewijzigd door Zerveza op 07-01-2007 18:15 ]
Enige weken terug kon je favorieten instellen bij tv zenders. En kon je een waarschuwing instellen als je favo programma begon. Dit heeft een week geduurd en vervolgens heeft UPC de boel ge-degrade. Maar een vriendin van me heeft die opties nog wel (woont wel in een andere plaats dan ik). Waar kan dit aan liggen? Welke software versie is de nieuwste?
Ik zelf heb de
software versie 1.169.4.109,
bootloader 1.60
hardware 000
Als je een plasma of LCD hebt dan heb je echt veel scherper beeld met een digitaal signaal. Op CRT zul je er minder van merken.switchboy schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:26:
Weet iemand hier misschien wanneer er mediaboxen met een DVI aansluitng komen. Vanaf dan is er pas echt winst te behalen op kwaliteit. Want als je nu al bijna perfect analoog beeld hebt zal alleen het transport digitaal echt geen ruk uitmaken. Het kan er zelfs lechter (blokkerig door compressie) van worden. Het signaal van decoder naar je TV is nog steeds analoog. Mijn inziens wordt het pas interessant om over overstappen na te gaan denken als de mediaboxen HDkwaliteit bieden. Ik heb daarom die mediabox ook niet aan de deur aangenomen.
Groetjes, FaceDown.
Zij heeft de thomson box en jij de pace box, wellicht?DeMol13 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:26:
Even een vraag.
Enige weken terug kon je favorieten instellen bij tv zenders. En kon je een waarschuwing instellen als je favo programma begon. Dit heeft een week geduurd en vervolgens heeft UPC de boel ge-degrade. Maar een vriendin van me heeft die opties nog wel (woont wel in een andere plaats dan ik). Waar kan dit aan liggen? Welke software versie is de nieuwste?
Ik zelf heb de
software versie 1.169.4.109,
bootloader 1.60
hardware 000
Maar met mijn ouwe decoder (lees, niet dvr) had ik ook die reminer functie.
Mijn nieuwe DVR heeft die functie niet meer. Best wel jammer.
Het zou namelijk best kunnen (denk ik) dat de normale box ook gewoon een IDE-aansluiting heeft, en je er met wat moeite zelf een PVR-versie van kan maken.
Iemand trouwens foto's van de binnenkant? Tot nu toe heb ik niets kunnen vinden, en ben toch benieuwd wat er allemaal in zit
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Ik merk het anders zeer goed op een 55cm 50Hz tvFaceDown schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:32:
[...]
Als je een plasma of LCD hebt dan heb je echt veel scherper beeld met een digitaal signaal. Op CRT zul je er minder van merken.
Dan moet je toch beter zoekenDarthPlastic schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:58:
Heeft iemand een idee of er structurele verschillen zijn tussen de standaardbox en de HDD-versie?
Het zou namelijk best kunnen (denk ik) dat de normale box ook gewoon een IDE-aansluiting heeft, en je er met wat moeite zelf een PVR-versie van kan maken.
Iemand trouwens foto's van de binnenkant? Tot nu toe heb ik niets kunnen vinden, en ben toch benieuwd wat er allemaal in zit
Op www.chelloo.com staan de foto's. Ergens hier in het topic staan ook linkjes naar dat topic. En het lijkt mij dat je die wel kunt vinden.
Living the American Dream
Verwijderd
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX
Heb je digitale tv nu ongeveer een maand? Dan is namelijk het gratis extra zenderpakket niet meer gratis, en moet je je daar opnieuw voor aanmelden en 1,99€ betalen per maand.knuppelhout schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:07:
nou ja zeg, ik kan ineens tv rijnmond niet meer ontvangen! ook niet na fabrieksinstellingen en opnieuw zoeken.
Waarom? Omdat het kan!!
Verwijderd
Uitrol ergens in Q1 2007, dus "binnenkort".Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:06:
Wat is de status van HDTV bij UPC? Gaan we dat nog redden voor het EK 2008? En dan alleen met die gare HDMI interface of ook met het betrouwbare analoge component signaal?
heb t nu ongeveer 2 maanden, en ik woon in rotterdam dus dan zou rtv rijnmond gewoon in het pakket moeten zitten toch?Lolhozer schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:17:
[...]
Heb je digitale tv nu ongeveer een maand? Dan is namelijk het gratis extra zenderpakket niet meer gratis, en moet je je daar opnieuw voor aanmelden en 1,99€ betalen per maand.
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX
Waarom? Omdat het kan!!
[ Voor 34% gewijzigd door schnumi op 08-01-2007 20:50 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Same here.. 66cm CRT van 10 jaar oud en het verschil is echt wel groot (zolang je hem maar via RGB aansluit). Vooral omdat die TV's totaal geen nabewerking op het beeld uitvoeren.PcDealer schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:17:
[...]
Ik merk het anders zeer goed op een 55cm 50Hz tv
Ong. zon 2 a 3 cm naast elkaar, en 1cm breed.
Lopen van helemaal boven naar helemaal beneden.
Mijn Thompson decoder laat het al vanaf dag 1 zien.
En op meerdere TV's getest met meerdere kabels.
Je ziet het vooral goed in donkere scenes, dan zijn die strepen net wat lichter.
Best wel vervelend eigenlijk...
Ik heb nergens last van, maar kan me wel voorstellen dat het weer roet in het eten (schotel) gooit.funrider schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:31:
wat een belabberde ontvangst de laatste paar dagen... is t weer zo van invloed? al tijden was het prima qua beeld. 3313 (Dordrecht)
Klinkt als een SCART-probleem, heb je die kabel ook al eens vervangen? Probeer hem ook eens op de andere SCART-aansluiting van je mediabox (dan wel met de hand je TV op het externe kanaal schakelen) Dit heeft iig niets met coaxbekabeling of een te zwak signaal te maken.Roberto schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:29:
Heeft trouwens iemand last van Horizontale strepen?
Mijn Thompson decoder laat het al vanaf dag 1 zien.
En op meerdere TV's getest met meerdere kabels.
Je ziet het vooral goed in donkere scenes, dan zijn die strepen net wat lichter.
Best wel vervelend eigenlijk...
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Verwijderd
Weet iemand of er ook een DVR/PVR in de planning zit bij UPC?
Vraagje aan gebruikers van de DVR/PVR... heb je vaak de behoefte om opgenomen programma's/films op te willen slaan op DVD of PC?
Ben wel benieuwd. Wil eind maart wel UPC digitale tv hebben. Kan nog wel een tijdje wachten met bestellen lijkt me zo.
UPC MediaBox - Digital Video Recorder - details?Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:54:
[...]
Weet iemand of er ook een DVR/PVR in de planning zit bij UPC?

Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Je bedoelt vertikale strepen.Roberto schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:29:
Heeft trouwens iemand last van Horizontale strepen?
Ik zie ze ook sinds ik de Thomson DVR heb, op de vorige Pace nergens last van.
Verwijderd
er een rechtsstreekse verbinding komt met het NOB, dwz dat NL1-3 met zo'n 8Mbit/s
uitgezonden kan gaan worden.
Nu is UPC nog afhankelijk van het mindere signaal van de sat.
Verwijderd
Zou in deze zin toch zeggen "kunnen opleveren". Het lukt ze namelijk nu al niet om satelliet kwaliteit te leveren.schnumi schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:40:
Yep klopt. Inderdaad goed nieuws want dat zal een hogere beeldkwaliteit opleveren als nu met het satteliet signaal.
Wil iemand dit bestempelen als flame of als waarheid?Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:56:
[...]
Zou in deze zin toch zeggen "kunnen opleveren". Het lukt ze namelijk nu al niet om satelliet kwaliteit te leveren.
Verwijderd
UPC en waarheid gaan niet samen in een zin.PcDealer schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:41:
[...]
Wil iemand dit bestempelen als flame of als waarheid?
Je bewijst zojuist het tegendeel...Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:01:
[...]
UPC en waarheid gaan niet samen in een zin.
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Ik heb geprobeerd te achterhalen of ik de thomson of de pace box heb, maar volgens mij hebben we allebei dezelfde (thomson box). Hoe kan ik dit met zekerheid stellen, welke media box ik heb?Dionysos wrote:
[...]
Zij heeft de thomson box en jij de pace box, wellicht?
Dit zijn chinese channels. De kanalen zijn speciaal voor Europeanen. Het wordt dan ook vanaf Engeland geregeld allemaal.
Maar nu mijn "klacht": Dit kost 25 euro per maand!
het is de duurste pakket van allemaal. Weet iemand waarom dit kan zijn? En kan ik hier tegen ingaan met bijvoorbeeld de consumentenbond ofzo? Want vind het echt belachelijk duur.
Huub Huub Barbatruc!
Zo te zien kan je zonder addertjes dit 2 maanden proberen (wel op tijd opzeggen natuurlijk)
Living the American Dream
[Menu] -> [Instellingen] -> [Diagnostiek]DeMol13 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:04:
[...]
Ik heb geprobeerd te achterhalen of ik de thomson of de pace box heb, maar volgens mij hebben we allebei dezelfde (thomson box). Hoe kan ik dit met zekerheid stellen, welke media box ik heb?
Bij Fabrikant staat er dan "Pace" of "Thomson".
Blijkbaar heeft de doelgroep € 25 euro per maand er voor over... Of misschien zijn de uitzendrechten van deze zenders ongelooflijk duur?DNA_Saint schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:07:
wij hebben al paar jaar UPC digital. Hierbij hebben wij ook een extra channelpack. Namelijk: TVBS en PCNE
Dit zijn chinese channels. De kanalen zijn speciaal voor Europeanen. Het wordt dan ook vanaf Engeland geregeld allemaal.
Maar nu mijn "klacht": Dit kost 25 euro per maand!
het is de duurste pakket van allemaal. Weet iemand waarom dit kan zijn? En kan ik hier tegen ingaan met bijvoorbeeld de consumentenbond ofzo? Want vind het echt belachelijk duur.
Naar de consumentenbond stappen omdat een abonnement op extra zenders, dat niet verplicht is, veel te duur is? OMG, alleen het idee al....
[ Voor 91% gewijzigd door Mawlana op 10-01-2007 17:24 ]
Verwijderd
Tja, moet je vooral doen!DNA_Saint schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:07:..Dit kost 25 euro per maand! Het is de duurste pakket van allemaal. Weet iemand waarom dit kan zijn? En kan ik hier tegen ingaan met bijvoorbeeld de consumentenbond ofzo? Want vind het echt belachelijk duur.

Je hebt helemaal gelijk!.Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:59:
[...]
Je bedoelt vertikale strepen.![]()
![]()
Ik zie ze ook sinds ik de Thomson DVR heb, op de vorige Pace nergens last van.
vertikale strepen
Ik was even in de war.
[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 10-01-2007 23:33 ]
Om een lang verhaal kort te houden. Je kan alleen de MediaBox op de analoge TV ingang van je tv kaart aansluiten en dan de analoge 'paar' kanalen ontvangen en opnemen en dan bijvoorbeeld op TV digitaal naar een ander zender (wel digitaal kijken)
Toen dacht ik, wat moeten al die mensen balen die een MediaCenter hebben gekocht en nu in een UPC gebied wonen. Je hebt dus blijkbaar niets aan mediacenter als je alles digitaal wil opnemen laat staan de dual tuners.
Nee, hier kan inderdaad Microsoft niets aan doen, volgens mij ligt dit aan de koppige houding van de kabelaars metname UPC met hun 'eigen zus en eigen dit en dat verhaal'
Blijft er nog 1 mogelijkheid over die denk ik niet al te legaal is. En dat is het volgende:
De DVR van UPC kent de mogelijkheid van 1 digitaal opnemen en 2 digitaal kijken (tijdens opname naar een ander kanaal)
Juist, mocht er ooit iemand het zat zijn, is het dus een kwestie van weten waar naar de 2e tuner in die box het signaal heen gaat. Sluit dat op de een of andere manier aan op MCE en je hebt de functie waar ooit MCE voor bedoelt was terug.
Nee UPC maakt het ons niet makkelijk door alleen Scart te geven, en al niet eens s-video (niet eens over scart, hooguit composite)
Als bovenstaande lukt zit je nog met een andere situatie en dat is :
Wie zegt dat de 2e tuner altijd een signaal door geeft.
Zo is bijv bij me oude MediaBox de VCR uitgang (scart 2) maar onhandig. Kan aan mij liggen hoor maar ik krijg daar geen continue signaal door. Misschien pas als ik ga opnemen in de guide
Hoe dan ook, scart naar composite naar MCE kan idd. Maar dan nog kan je maar 1 kanaal kijken en opnemen.
Toch moet UPC ingaan zien dat ze dit makkelijker gaan maken, digitale tv heb zo geen zin als je weet ik hoe veel geld hebt uit gegeven voor een Mediacenter.
Onwaar. Er wordt naast composite (voor compatibility) ook RGB geleverd, sterker nog, dat is de default. RGB is in beginsel beter dan S-VideoNee UPC maakt het ons niet makkelijk door alleen Scart te geven, en al niet eens s-video (niet eens over scart, hooguit composite)

Verder zijn de beperkingen die je noemt duidelijk, ze zijn al meer mensen opgevallen. Zelf hoop ik dat door de druk van apparaten (TVs en losse DVRs) met ingebouwde DVB-decoders die er gaan komen doordat in omringende landen (UK, DE, BE etc) wel zat free-to-air of iig met CAM-module te decrypten signalen aanwezig zijn, UPC vroeg of laat in ieder geval een CAM-module gaat vrijgeven. Het gaat er immers niet om om zonder te betalen te kijken, maar gewoon om het betaalde op een voor de 21e eeuw makkelijkere manier in die mediacenter te krijgen

Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Ik heb de tv op 3:4 ingesteld iets anders instellen kan ik niet weet iemand hoe dit komt en of ik dit kan verhelpen ?
Verwijderd
Ik zie graag een werkend WK 2006 in HDsylvesterrr schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:57:
@davidgilmour, hoe vaak heb je dat al niet aangegeven in dit topic? Het is inmiddels wel duidelijk dat je a) een pesthekel aan UPC hebt b) graag een component-aansluiting ziet in plaats van een HDMI/DVI-aansluiting.
Misschien ziet hier iets tussen
But seriously, sinds 3 dagen heb ik opeens brak signaal (dwz: kwaliteit 100%, sterkte 60%) op een redelijk groot aantal kanelen (omgeving: Lelystad). Regelmatig artifacts. Iemand die ook iets dergelijks heeft?
Ik frut, dus ik epibreer
Die heb ik net voor oud-en-nieuw besteld bij http://www.digitaaltvkijk...JLmudvZ4IkCFRFhMAodER-WIAErik_van_H schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:10:
Waren jullie al op de hoogte van deze actie: http://www.3-in-1.nl/upc/film1sport1/
Zo te zien kan je zonder addertjes dit 2 maanden proberen (wel op tijd opzeggen natuurlijk)
Verwijderd
Je bedoelt het EK in 2008.
dat voor UPC toch wel te halen zijn hoop ik.
Verwijderd
Ik durf er een weddenschapje op te zetten dat niet iedereen die bij UPC zit straks in 2008 zorgeloos het WK kan bekijken....Het WK in 2010 misschien.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:04:
[...]
Je bedoelt het EK in 2008.Met een klein beetje geluk moet
dat voor UPC toch wel te halen zijn hoop ik.
Welk WK bedoel je in 2008 ? Eerstvolgende WK voetbal is nl. pas in 2010 (Zuid-Afrika). In 2008 is er een EK (Oostenrijk/Zwitserland)Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:39:
[...]
Ik durf er een weddenschapje op te zetten dat niet iedereen die bij UPC zit straks in 2008 zorgeloos het WK kan bekijken....Het WK in 2010 misschien.
Weet iemand al iets over de toevoeging van de themakanalen? ConsumentenTV schijnt ook in het pakket te komen.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Verwijderd
Kan je de upc box d.m.v scart-componentkabel ( lcd ) aansluiten, zodat het ook werkt natuurlijk voor de lolbroeken
Yohan schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:47:
Als je niks om voetbal geeft moet je ook niet zeuren, David![]()
Weet iemand al iets over de toevoeging van de themakanalen? ConsumentenTV schijnt ook in het pakket te komen.
UPC erkent: digitale televisie ondermaats
VAN ONZE VERSLAGGEVER
AMSTERDAM - Abonnees van UPC die klagen dat het nieuwe digitale televisiesignaal slechter beeld geeft dan het ouderwetse analoge signaal, hebben gelijk. Het kabelbedrijf geeft toe dat het digitale beeld van Nederland 1, 2 en 3 van mindere kwaliteit is.
Het kabelbedrijf belooft de klagende abonnees de uitzendingen nog vóór 1 april te zullen verbeteren.
UPC betrekt-het digitale signaal van de publieke omroepen via de commerciële beeldleverancier Canal Digitaal, die het uitzendt via de Astra-satelliet. UPC verspreidt het beeld verder via zijn kabelnet.
Het ouderwetse analoge beeld kwam daarentegen rechtstreeks van de hypermoderne Media Gateway, een digitaal verdeelstation op het Mediapark in Hilversum.
Volgens de woordvoerder van UPC is het signaal via de landlijn uit het Gooi bijna twee keer zo goed als het satellietsignaal. Hij weet niet waarom het digitale tv-pakket van UPC, waarvoor de abonnees extra betalen, geen gebruik maakt van het betere signaal.
UPC heeft inmiddels een half miljoen decoders voor digitale tv ongevraagd aan huis afgeleverd bij zijn abonnees. Daarmee is een kwart van de twee miljoen klanten voorzien van digitale tv. UPC wil niet zeggen hoeveel kastjes retour zijn gestuurd.
Nu geven ze eindelijk toe wat ze altijd ontkenden: dat het digitale beeld van ned 1,2 3 van matige kwaliteit is. Wat iedereen gewoon kan zien trouwens.
Goed nieuws dat het beter gaat worden.
Overigens: Bij Multikabel zenden ze vanaf ongeveer 20 december uit in de betere kwaliteit. Het beeld is een stuk beter, geen macroblokken meer en geen colorbanding. Nu is het bijna-DVD kwaliteit (net nog niet helemaal. Ik snap niet dat als Multikabel het nu kan, dat UPC daar nog drie maanden voor nodig heeft.
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Same here. Wil dat zeggen dat het bij alle Multikabelabbo's ook zo is, of dat bij UPC iedereen last heeft van slechte kwaliteit?Xenan schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:32:
[...]
Overigens: Bij Multikabel zenden ze vanaf ongeveer 20 december uit in de betere kwaliteit. Het beeld is een stuk beter, geen macroblokken meer en geen colorbanding. Nu is het bijna-DVD kwaliteit (net nog niet helemaal. Ik snap niet dat als Multikabel het nu kan, dat UPC daar nog drie maanden voor nodig heeft.
Ik weet niet welke krant dit is, maar deze info klopt totaal niet. Van de 500.000 is een groot deel pull-klanten, wat inhoudt dat deze mensen zelf een Mediabox hebben aangevraagd.Xenan schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:32:
Kijk eens wat zaterdag in de krant stond:
UPC heeft inmiddels een half miljoen decoders voor digitale tv ongevraagd aan huis afgeleverd bij zijn abonnees. Daarmee is een kwart van de twee miljoen klanten voorzien van digitale tv. UPC wil niet zeggen hoeveel kastjes retour zijn gestuurd.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Natuurlijk is het voor UPC wel makkelijk om zo'n digitaal signaal te resampelen en digitaal de kabel op te sturen, maar het zou mooi zijn als UPC zelf investeert in de nodige appratuur om het signaal van die Media Gateway te digitaliseren voor de kabel.
Een medewerker van www.chelloo.com zei dat die verbinding naar de Media Gateway er in dit kwartaal komt, en dat we eindelijk 8 Mbit/s NL 1 2 en 3 hebben.Bigs schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:44:
Dat verhaal over Nederland 1, 2 en 3 klopt overigens wel. De bandbreedtte die CanalDigitaal aan deze zenders besteedt komt de laatste tijd amper boven de 2 mbit uit, getuige deze grafiek:
[afbeelding]
Natuurlijk is het voor UPC wel makkelijk om zo'n digitaal signaal te resampelen en digitaal de kabel op te sturen, maar het zou mooi zijn als UPC zelf investeert in de nodige appratuur om het signaal van die Media Gateway te digitaliseren voor de kabel.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Zo is het bestelproces zeer soepel verlopen. In november vorige jaar had ik digitale tv + internet + telefonie besteld. Binnen 1,5 week was alles binnen en werkte direct. Beeldkwaliteit is goed, telefonie werkt prima en internet idem. Tot nog toe 1 maal storing gehad, maar dat kwam omdat de gemeentewerkers het nodig vonden een kabel te doorboren.
Omdat ik tot nu toe erg tevreden was had ik ook maar besloten de DVR te nemen, wetende van de nodige perikelen omtrent deze mediabox. Ik had gesproken met iemand van de verkoopafdeling omdat ik wel die aanbieding van €4,99 wilde, ook dat was geen probleem. Dan het bestelproces:
>> Vorige week dinsdag 09-01-07 telefonisch de DVR besteld (voor €4,99 p/m)
>> woensdag10-01-07 brief thuis met bevestiging + returnbox
>> Donderdag 11-01-07 werd de DVR aangeboden door TNT ... ik was helaas niet thuis
>> Vrijdag 12-01-07 wederom aangeboden door TNT .. maar ik was weer niet thuis (er moet ook gewerkt worden he :-))
>> Zaterdag 13-01-07 afgehaald van het postkantoor
>> Dinsdag 16-01-07 ging de oude box op zwart en werkte de nieuwe DVR direct.
Uiteraard ben ik bekend met de "bugs" maar eerlijk is eerlijk. In mijn optiek is UPC toch een van de eerste die een dergelijk product "groots" introduceert en tja ... daar zitten vaak kinderziektes in met de nodige risico's.
En wat betreft het gemiep over de kosten ... ik vind voor €55 per maand (het 1e jaar) voor internet + telefonie (gratis bellen 's avonds / weekend) + analoge tv + digitale tv + extra channelpack + dvr ... niet slecht.... en nee ik werk niet voor UPC EN ik heb geen aandelen!
Zo dat, moest even gezegd worden!
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Mag ook welles
Maar wat ik niet snap.. als jij op 9-1-2007 bestelling hebt gedaan voor DVR, dan betaal je toch 6,99 /maand?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Inderdaad, of een medewerker heeft je verkeerd voorgelicht of deze medewerker heeft ervoor gezorgd dat hij alsnog gebruik kan maken van de vorige aanbieding...Falcon schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 08:25:
[...]
Maar wat ik niet snap.. als jij op 9-1-2007 bestelling hebt gedaan voor DVR, dan betaal je toch 6,99 /maand?
Komt nog bij dat onze mediabox afgelopen weekend gecrasht is

Maar goed dat installatie scherm blijft verder hangen... kan er niet uitkomen. aan/uit knopt werkt niet... we konden er helemaal niets meer mee! dus uiteindelijk de stekker er maar uitgetrokken... en nu gaatie niet meer aan (jah de stekker zit er weer in
iemand tips of ik er nog wat mee kan? of ben ik toe aan een nieuwe mediabox?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Voor verder hulp zal ik toch echt even contact opnemen met UPC 09001580 (argh ken hem nog uit mijn hoofd ook
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Scheelt je ook nog een behoorlijk wat stroom
Verwijderd
Klopt maar ik heb er een beetje op aangedrongen dat ik voor die actie van €4,99 wilde gaan aangezien ik pas net klant was (01-11-06) en nu pas op de hoogte was van het apparaat. Daarmee gingen ze akkoord. Ik heb dit overigens ook op papier bevestigd gekregen!Falcon schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 08:25:
[...]
Mag ook welles![]()
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dit topic is gesloten.