UPC Digital TV - Deel 3

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste
Acties:
  • 63.785 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 00:16:
Maakt het eigenlijk iets uit voor de beeldkwaliteit als je de mediabox aansluit via een Scart naar Component kabel in plaats van een scart naar scart ?
Wat heb je aan een Scart->Component kabel als de Mediabox geen component video uitzend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

knuppelhout schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 22:54:
vanavond ineens schokkerig beeld, en nu alleen nog analoog signaal. check de kabels is het advies. vaag hoor!
en ik wil bnn 101 terug!
Ik heb BNN de hele avond zitten kijken op 29 ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

gijoy schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 15:23:
Lekker dan, sinds gisteravond krijg ik de melding: Voer een geldige UPC smartcard in.
Heb ik ook gehad.. even de smartcard goed aan drukken en daarna opnieuw proberen.

Mijn theorie is dat je mediabox dan niet helemaal recht staat en dat je hardeschijf zorgt voor trillingen.. en deze zorgen er weer voor dat de smartcard eruit "trilt".

Tot nu toe mij nog maar 1 keer overkomen!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
We hebben sinds kort een nieuwe tv met een soort van cardreader, in de handleiding staat er niet veel over vermeld. Het heet een 'CAM' slot. Is dit ook geschikt om dat kaartje van UPC er in te doen zodat je gewoon op je tv naar de digitale kanalen kan zappen zonder de tussenkomst van dat kastje? Tv is een Sony 32V2500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Helaas niet. Je kunt UPC Digital niet ontvangen zonder de Mediabox.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34
Ik heb nu een paar dagen de DVR (Digital Video Recorder) en dit is echt een geweldig apparaat. Kwaliteit van het beeld is op mijn 42" plasma nog beter dan mijn oude zwarte mediabox (en die was al goed) en het opneemgedeelte is echt super.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:17

Freak187

geen

kutkip schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:03:
We hebben sinds kort een nieuwe tv met een soort van cardreader, in de handleiding staat er niet veel over vermeld. Het heet een 'CAM' slot. Is dit ook geschikt om dat kaartje van UPC er in te doen zodat je gewoon op je tv naar de digitale kanalen kan zappen zonder de tussenkomst van dat kastje? Tv is een Sony 32V2500.
Zoals Yohan al zegt: niet mogelijk. UPC linkt de smartcard aan het adres van de Mediabox. Dat hele zooitje wordt vervolgens ook weer gelinkt aan je huisadres volgens mij. Vrij waterdicht systeempje.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Ok nou bedankt voor de reacties. Had wel mooi geweest als het mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 09:39
Sinds deze week heb ik mijn gewone UPC Mediabox (grijze Thomson) vervangen door de DVR-variant. Hoewel ik met de gewone Mediabox geen enkel probleem had, geeft de DVR continue een blokkerig beeld en een haperend geluid bij alle zenders.

Helpdesk gebeld en die kwam met het verhaal dat er sprake is van een softwareprobleem. Ik zou de software-versie in de gaten moeten houden (is nu versie 3.08): wanneer deze wijzigt, zou het probleem opgelost moeten zijn.

Ik las echter dat toch wel veel van dit soort problemen worden veroorzaakt door een slechte aansluiting. Dus heb ik alles losgekoppeld en de boel een beetje verplaatst. De DVR met de meegeleverde COAX-kabel (1 meter kort) aangesloten op de wandcontactdoos (WCD) en vervolgens met de SCART-kabel op de TV. Helaas geeft dit geen enkele verbetering (signaalsterkte +- 57%, signaalkwaliteit 100%).

Ook las ik ergens het advies om bij de TV-instellingen 'RGB-hoog' te wijzigen in 'standaard'. Behalve dat de beeldkwaliteit dan behoorlijk omlaag gaat, lost dit sowieso niets op.

Kennelijk zit er niets anders op dan te wachten op de software-update. Maar als dit inderdaad een softwareprobleem is, kan ik toch niet de enige zijn met dit probleem? Hierboven las ik echter dat andere mensen een goed beeld hadden met de DVR. Of heeft het wellicht toch te maken met het slechte signaal en is het raadzaam om een signaalversterker bij UPC te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Er zijn op chelloo.com nog een aantal mensen met dit probleem, waarschijnlijk ligt het toch aan je bekabeling. Mijn beeld is in ieder geval super.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58
Naar mijn weten zijn er geen softwareproblemen bekend met de DVR waardoor je 'blokkerig beeld' hebt. Als je zeker weet dat je bekabeling in orde is (goede kabels/connectoren en ook goed aangesloten), dan moet je maar een monteur laten komen om dit na te laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Een signaalsterkte van 57% lijkt mij ook niet zo best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Ik zag dat je tussen 22-12 en 31-12 2 gratis films kon bestellen via on demand. Doe er je voordeel mee..

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
M@cer schreef op maandag 18 december 2006 @ 07:38:
Er zijn op chelloo.com nog een aantal mensen met dit probleem, waarschijnlijk ligt het toch aan je bekabeling. Mijn beeld is in ieder geval super.
Daar heb ik gisteren een simultaan topic geopend :)
sylvesterrr schreef op maandag 18 december 2006 @ 09:23:
Naar mijn weten zijn er geen softwareproblemen bekend met de DVR waardoor je 'blokkerig beeld' hebt. Als je zeker weet dat je bekabeling in orde is (goede kabels/connectoren en ook goed aangesloten), dan moet je maar een monteur laten komen om dit na te laten kijken.
Tja, met de standaardbox had ik perfect beeld, dus leek de bekabeling wel in orde. En zonder andere apparatuur op een COAX van 1 meter, zou het toch goed moeten gaan?
synthdood schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:02:
Een signaalsterkte van 57% lijkt mij ook niet zo best.
De meesten op chelloo.com kwamen ook niet hoger dan ongeveer 65%, maar minder dan 60% zou inderdaad problematisch zijn. Ik kwam trouwens op die 57% door het balkje met een liniaal op te meten, het percentage stond er niet bij (wel bij de kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

MIster X schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:06:
[...]

Daar heb ik gisteren een simultaan topic geopend :)

[...]

Tja, met de standaardbox had ik perfect beeld, dus leek de bekabeling wel in orde. En zonder andere apparatuur op een COAX van 1 meter, zou het toch goed moeten gaan?

[...]

De meesten op chelloo.com kwamen ook niet hoger dan ongeveer 65%, maar minder dan 60% zou inderdaad problematisch zijn. Ik kwam trouwens op die 57% door het balkje met een liniaal op te meten, het percentage stond er niet bij (wel bij de kwaliteit).
Tja ik vind het ook zo vaag. Met de oude box doet alles het perfect, dit is praktisch dezelfde box (alleen harddisk erbij) en nu ineens allemaal blokjes. Lijkt mij toch raar dat het ineens aan je bekabeling zal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik had begrepen dat er ook apparaatjes zijn die het signaal van een satelliet schotel kunnen doorsturen naar andere TV's in huis zodat je geen 2e satelliet + receiver hoeft te kopen?

Iemand enig idee waar je die kan krijgen?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
Op Chelloo.com blijken er meerdere personen te zijn die ook problemen hebben met de DVR, terwijl zij geen problemen hadden met de standaardbox. En guess what? De opnames op de DVR zijn van prima kwaliteit! Dus de bekabeling was inderdaad in orde. Blijkbaar heeft UPC voor de DVR verouderde code incl. bugs gemodificeerd.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
El_Bandito schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:18:
Ik had begrepen dat er ook apparaatjes zijn die het signaal van een satelliet schotel kunnen doorsturen naar andere TV's in huis zodat je geen 2e satelliet + receiver hoeft te kopen?

Iemand enig idee waar je die kan krijgen?
Die zijn er inderdaad wel, maar de kwaliteit daarvan is over het algemeen niet om over naar huis te schrijven. Heb ooit eens 7 jaar terug zo'n set gekocht maar ben daar die heb ik denk ik 2 keer gebruikt om te testen. Maar misschien zijn ze tegenwoordig beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
MIster X schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:48:
Op Chelloo.com blijken er meerdere personen te zijn die ook problemen hebben met de DVR, terwijl zij geen problemen hadden met de standaardbox. En guess what? De opnames op de DVR zijn van prima kwaliteit! Dus de bekabeling was inderdaad in orde. Blijkbaar heeft UPC voor de DVR verouderde code incl. bugs gemodificeerd.

|:(
Volgens mij ligt dit niet zo simpel als het lijkt. Ik heb vernomen dat bij de opgenomen versie de frames met blokkerig beeld worden gedropt. In hoeverre dit waar is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Hé, mijn TXT functie en opslaan als Reminder is weer verdwenen. Oude firmware weer?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

sylvesterrr schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 08:17:
[...]

Volgens mij ligt dit niet zo simpel als het lijkt. Ik heb vernomen dat bij de opgenomen versie de frames met blokkerig beeld worden gedropt. In hoeverre dit waar is weet ik niet.
maar als bij de één de kijk-tuner alleen maar blokkerig beeld vertoont en de opname-tuner niet, dan zal er toch van de opname weinig over blijven als alle blokkerige frames worden gedropt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Daar zit ook wat in...

Btw:
Vanochtend is mijn DVR omgeruild voor een ander exemplaar omdat ie bleef software upgraden (om de 1 á 2 minuten), als ie al wilde opstarten...

De DVR werkt nu helemaal naar behoren. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Heeft iemand de USB-aansluiting die op de DVR zit al uitgeprobeerd?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
sylvesterrr schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 08:17:
Bij live is de helft niet goed. Opgenomen beelden zien er echt prima uit en het geluid is ook in orde.
Vrijdag komt een monteur kijken.

Edit: Ter vergelijking, mijn beeld is nog slechter dan http://video.google.nl/vi...5642588394797132797&hl=nl

[ Voor 12% gewijzigd door MIster X op 19-12-2006 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik heb sinds vandaag de grijze thomson.
Heb er drie vragen over

1. Die ethernet port, kan die ook gebruikt worden. Kan ik hem bv connectie laten maken met me file server, ik vind geen enkele info over die port in de documentatie.

2. Tijdens de aanvraag heb ik de verkoper aardig lastig gevallen met allerlei technische vragen over HD en wat voor box ik zou krijgen, wat de mogelijkheid waren enze enze. Op een gegeven moment vertelde hij me, dat de mediabox van thomson precies de zelfde is als de mediabox met Harddisk.

Of te wel, zijn er al instructies over hoe er een HD in te zetten en mischien een firmware (lees hoe er via een goedkope manier een hd recorder van te maken.)

3. Heeft het nog een voordeel, als je een andere regio code ingeeft. Bv door rotterdam te kiezen dat je dan meerdere zenders krijgt ?

[ Voor 14% gewijzigd door spider op 20-12-2006 00:19 ]

"Is your mother proud of you ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
1. Nee kan je niet gebruiken, is uitgeschakeld door UPC
2. Die kans lijkt me echt nihil dat dat gaat werken. Je moet namelijk andere software hebben.
3. VOlgens mij hebben alle regio's hetzelfde pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
1. Is helaas uitgeschakeld, net als de USB-poort 8) van de DVR-variant. Ik meen begrepen te hebben dat de ethernetpoort bedoeld is voor toekomstig gebruik, wanneer UPC bijv. televisiesignalen gaat doorgeven via de telefoonlijn. De USB-poort zou dan bijv. weer beeldbellen mogelijk moeten maken. Van de Tivo, een soortgelijk apparaat, is de USB-poort echter hack-baar, en aan te sluiten op een gewone PC. Dat zou met de Thomson dus ook moeten kunnen. >:)
2. Ze zijn niet precies hetzelfde. Het is niet de bedoeling dat je het apparaat zelf ombouwt, en ik geef je ook weinig kans dat je dat gaat lukken. Zie trouwens hier een geopende DVR-versie (blijkt een Maxtor schijf te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ow bagger! ik word er helemaal ziek van dat bnn101 het niet meer doet! kanaal 1 / 24 allemaal ok, 25 / 28 ontoegankelijk en 29 (hilversum best) doet het gewoon. kanaal 307 (discovery travel) doet het ook niet. dan knippert er een blauw scherm met een slot erop, en dat je menu in moet drukken voor meer opties.
Stroom eraf 15 sec heeft niet geholpen. iemand een andere suggestie?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 12-09 18:11
spider schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:15:
3. Heeft het nog een voordeel, als je een andere regio code ingeeft. Bv door rotterdam te kiezen dat je dan meerdere zenders krijgt ?
Ik heb in Almere de regiocode van Amsterdam ingevoerd omdat je anders geen AT5 meer hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
knuppelhout schreef op woensdag 20 december 2006 @ 07:02:
ow bagger! ik word er helemaal ziek van dat bnn101 het niet meer doet! kanaal 1 / 24 allemaal ok, 25 / 28 ontoegankelijk en 29 (hilversum best) doet het gewoon. kanaal 307 (discovery travel) doet het ook niet. dan knippert er een blauw scherm met een slot erop, en dat je menu in moet drukken voor meer opties.
Stroom eraf 15 sec heeft niet geholpen. iemand een andere suggestie?
De zenders die je noemt zitten allemaal in het UPC Digital TV Extra Channel Pack (€ 2,- per maand), en niet in het UPC Digital TV Pack (€ 2,16 p/m, de eerste 6 of 12 maanden gratis afhankelijk van de aanbieding).Het UPC Digital TV Extra Channel Pack krijg je de eerste maand gratis op proef, en verdwijnt daarna weer vanzelf.

Heb je een abonnement op het UPC Digital TV Extra Channel Pack? Bel even met de HD om te controleren of alles goed staat.
Heb je geen abonnement op het UPC Digital TV Extra Channel Pack? Dan moet je het bestellen (mits je het wil): online (upc.nl), telefonisch (0800-1872) of via selfcare (mediabox zelf dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Als je de IDE-kabel van de HD koppelt aan je moederbord, zou je dan toegang krijgen tot de inhoud van de HD?

Afbeeldingslocatie: http://www.chelloo.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=16745.0;attach=3148

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
hebben ze getest, las ik op chelloo.
Je ziet niks op de HD via windows. Maar er staan wel geencrypte files op. Dus inistalisatie van de HD via windows zou geen goed plan zijn.

"Is your mother proud of you ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:39
Ik heb natuurlijk weer pech met m'n dvr.
Eerste week geen enkele problemen, zaterdag een film opgenomen.
zondag een spel gespeeld, daarna zeer regelmatig (lees minstens 1x per kwartier) software updates (crashes). Na 2 crashes ook melding dat hdd vol zit.

Kabels zin allemaal goed, beeld is erg goed geen last van blokjes of slecht geluid niks, alleen continu updates.
Na 40 min helpdesk komt er nu (helaas pas) op 29 dec. een monteur langs welke de boel moet geen fixen.

Dat heb ik nou altijd. :/ :| ;(

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Probeer even de recorder 2 dagen van het stroom te houden en daarna weer aan te sluiten. Ik had ook problemen en na 2 dagen waren mijn problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
"continu updates", daar had ik vanaf dag 1 last van. Nadat mijn DVR is vervangen door een monteur, heb ik nergens meer last van. :)

• dion_b
  • Laatst online: 13:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

spider schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:25:
hebben ze getest, las ik op chelloo.
Je ziet niks op de HD via windows. Maar er staan wel geencrypte files op. Dus inistalisatie van de HD via windows zou geen goed plan zijn.
Windows staat nou niet bepaald bekend om zijn brede support van exotischere filesystems...

Heeft niemand het aan een Linuxbak gehangen? Een beetje Linux kernel kan een stuk of 80 FSsen aan. Dat vermindert de encryptie niet, maar dan zou je tenminste de files zelf moeten kunnen accessen :z

Oslik blyat! Oslik!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Nou....ook lekker. Vorige week donderdag dus de DVR in ontvangst genomen, dus je zou zeggen vrijdag, maandag, dinsdag zijn drie dagen. Woensdag zou ik hem dus moeten kunnen gebruiken. Na ja....ik geef ze een dagje uitloop, maar vandaag is mijn oude mediabox nog niet gedeactiveerd! Dus ik bel UPC even op en dan wordt er gemeld dat het inderdaad in 3 à 4 dagen overgezet zou moeten worden, maar ze hebben een paar probleempjes waardoor het wat vertraging oploopt. "Maar u kunt tot die tijd gewoon de oude mediabox nog gebruiken hoor!" Ja, zeg ik, maar ik ga morgenavond voor een aantal dagen weg en ik had verwacht dat ik dan mijn nieuwe DVR wel in kon stellen om wat programma's op te nemen. Dus ik zou graag willen zien dat ik dat ding morgen kan installeren.
Nou....ze gaat een mailtje sturen naar de betreffende afdeling en die moet dan actie ondernemen. Ik ben benieuwd!

Verwijderd

Ik heb nu elke ochtend het probleem dat de Pace mediabox vast zit (reageert niet meer op de knoppen) Het enige wat dan werkt is de stroom er even af te halen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat BNN kanaal zit zeker niet in het standaard pakket?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Mawlana
Als je BNN 101 bedoelt: deze zender in het Extra Channel Pack:
http://www.upc.nl/televisie/zenderaanbod/extra_channel_pack

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
idd. jammer dat ie weg is. heb geen zin om nog meer te gaan betalen. komt wel als ik ooit rijk en geen student meer ben ;)

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
knuppelhout schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:45:
idd. jammer dat ie weg is. heb geen zin om nog meer te gaan betalen. komt wel als ik ooit rijk en geen student meer ben ;)
Drink eens één biertje per maand minder.... :P

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Het extra channel pack (~ € 2 /maand) niet nemen omdat dat te duur zou zijn :D
Goeie hehe..

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is via de UPC afstandsbediening toegang te krijgen tot de overige scart kanalen van je TV? Mijn Sony Trinitron heeft twee scart ingangen, één gebruikte ik voor mijn ps2 (gaat nu via de mediabox) en de andere voor mijn pc. Ik kan op het kanaal voor mijn ps2 komen door op de UPC AB de dvd knop te gebruiken (aangezien de ps2 de scart ingang van de media box gebruikt en de ps2 en upc dus allebei op scart 1 zitten), maar ik kan niet het scart kanaal voor mijn PC kiezen (scart 2), zonder hierbij de originele TV AB te gebruiken. Dat betekent dus dat alleen voor die ene functie een tweede AB erbij moet houden, redelijk onhandig. Heeft iemand een idee? Ik heb de UPC AB met succes ingesteld voor mijn tv, dus daar ligt het niet aan. Ik kan gewoon geen knop vinden (heeft normaal gesproken een icoon van een beedscherm met een pijl die er in wijst) die dit doet.

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
Je UPC afstandsbediening op TV zetten en dan de "page down/AV" knop gebruiken.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Ik heb nu een week al dat ik geen zenders kan vinden (Pace mediabox). Vorige week kwam hij namelijk plots met het installatie beginscherm (land kiezen e.d.) Na overleg met de helpdesk al heel wat malen een update geforceerd (links ingedrukt houden en dan stekker erin), maar nog steeds geeft ie aan dat het zoeken naar zenders mislukt is. Signaal e.d. is 100%. Ik begreep van de dame van UPC dat dit een bekend probleem is/was en dat het na 24/48 uur na mijn melding wel opgelost zou zijn, maar helaas niet dus.
Iemand hier die hetzelfde heeft/heeft gehad en het wel is gelukt?

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb een Pace en geen probleem.

Probeer eens automatisch zenders opnieuw te laten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Gully schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:05:
Ik heb nu een week al dat ik geen zenders kan vinden (Pace mediabox). Vorige week kwam hij namelijk plots met het installatie beginscherm (land kiezen e.d.) Na overleg met de helpdesk al heel wat malen een update geforceerd (links ingedrukt houden en dan stekker erin), maar nog steeds geeft ie aan dat het zoeken naar zenders mislukt is. Signaal e.d. is 100%. Ik begreep van de dame van UPC dat dit een bekend probleem is/was en dat het na 24/48 uur na mijn melding wel opgelost zou zijn, maar helaas niet dus.
Iemand hier die hetzelfde heeft/heeft gehad en het wel is gelukt?
Yep, ik heb precies hetzelfde gehad. Het zoeken naar zenders duurt vrij lang en vervolgens roept ie dat het is mislukt, terwijl signaalsterke en kwaliteit helemaal in orde zijn.

De oorzaak is dat vorige week de oude firmware weer was teruggezet door UPC. Dat is blijkbaar bij een aantal mensen niet goed afgelopen. Het chelloo.nl forum staat er vol mee!

De truc is om de geforceerde update af te breken en dan nog een keer te doen, dus gewoon de stekker eruit tijdens de update. (Ik weet het, het klinkt ergf bruut, maar het werkt wel!) en dan nog een keer de update doen en dan zou het weer moeten werken.

Door de eerste update te onderbreken maak je eigenlijk de firmware kapot waardoor hij echt helemaal opnieuw moet beginnen. Ik denk dat hij bij een normale update probeert om wat instellingen vast te houden en daar is waarschijnlijk nou juist wat mee loos. Als dat ding verrotte settings vasthoudt, dan kan je updaten tot je een ons weegt, hij blijft niet werken.

Dus:
- Stekker eruit.
- Minuutje wachten.
- Linker pijltje indrukken en tegelijkertijd de stekker er weer in.
- Ergens halverwege het update proces de stekker er weer uit.
- Minuutje wachten.
- Linker pijltje indrukken en tegelijkertijd de stekker er in.
- Update proces dit keer af laten maken. (Dat kan wel eventjes duren!).
- Zender zoeken
- Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
MIster X schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:38:
Sinds deze week heb ik mijn gewone UPC Mediabox (grijze Thomson) vervangen door de DVR-variant. Hoewel ik met de gewone Mediabox geen enkel probleem had, geeft de DVR continue een blokkerig beeld en een haperend geluid bij alle zenders.

Helpdesk gebeld en die kwam met het verhaal dat er sprake is van een softwareprobleem. Ik zou de software-versie in de gaten moeten houden (is nu versie 3.08): wanneer deze wijzigt, zou het probleem opgelost moeten zijn.
Aan het bovenstaande moet ik for the record nog even toevoegen dat opnemen wél goed ging.

In ieder geval heb ik vanmorgen van een monteur een nieuwe DVR ontvangen en die is vanmiddag geactiveerd. Daarmee is het probleem opgelost, want ik heb nu prima beeld! Heel veel klanten schijnen hetzelfde probleem te hebben. Ik kan niet anders dan adviseren om ook op een nieuwe box aan te dringen.

[ Voor 38% gewijzigd door MIster X op 22-12-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

synthdood schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:39:
[...]

Yep, ik heb precies hetzelfde gehad. Het zoeken naar zenders duurt vrij lang en vervolgens roept ie dat het is mislukt, terwijl signaalsterke en kwaliteit helemaal in orde zijn.

De oorzaak is dat vorige week de oude firmware weer was teruggezet door UPC. Dat is blijkbaar bij een aantal mensen niet goed afgelopen. Het chelloo.nl forum staat er vol mee!

De truc is om de geforceerde update af te breken en dan nog een keer te doen, dus gewoon de stekker eruit tijdens de update. (Ik weet het, het klinkt ergf bruut, maar het werkt wel!) en dan nog een keer de update doen en dan zou het weer moeten werken.
*knip*
Thanks voor de tip, maar dit heeft bij mij niet geholpen, helaas.... Na kerst UPC nog maar eens bellen en anders gaatie lekker terug.

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoezo na kerst? Helpdesk is dit weekend en va 26-12 gewoon bereikbaar :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Hallo mensen ik heb een domme vraag (ik weet het: er zijn geen domme vragen, alleen domme mensen ;) )

Ik kan het geluid van de UPC mediabox naar mijn 'home cinema' doorsturen waardoor ik het geluid niet vanaf de TV hoor maar vanaf de speakers wat natuurlijk een veel beter geluid geeft. Echter ik kan ook vanaf de TV het geluid naar mijn 'home cinema' sturen (wat indirect natuurlijk ook van de mediabox komt). Een voordeel is dat ik dan bv het geluid van de Wii meteen ook op dezelfde ingang kan zetten (de andere ingang is al gebruikt). Ik vraag me echter af of dat dit signaal (via de TV) dezelfde kwaliteit geeft als direct van de UPC mediabox.

Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Via je TV gaat hoogstwaarschijnlijk via de koptelefoon uitgang? Dat geluid is afhankelijk van de instellingen en het volume van je TV en klinkt vaak minder goed (Vervormd). De mediabox geeft gewoon een normaal signaal welke je op je versterker helemaal kan instellen qua bass enzo.

Je kan je Wii toch aansluiten op je mediabox? Of doe je dat niet via Scart.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

SeamusXanthus schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:54:
Een voordeel is dat ik dan bv het geluid van de Wii meteen ook op dezelfde ingang kan zetten (de andere ingang is al gebruikt). Ik vraag me echter af of dat dit signaal (via de TV) dezelfde kwaliteit geeft als direct van de UPC mediabox.

Dezelfde kwaliteit zal het niet zijn. Als het signaal door je tv gewoon door gelust wordt, dan heb je sowieso nog te maken met extra verbindingen en overgangen daartussen. De echte audiofiel hoort verschil in type en lengte kabel en zal hoogstwaarschijnlijk de kriebels krijgen vaan een doorlus via een tv.

Maar of je het verschil daadwerkelijk hoort, dat is aan jou... Hoor je verschil, dan moet je het niet zo aansluiten. Hoor je geen verschil... ja, waarom dan niet zo aanlsuiten?

Misschien kun je eventueel nog de digitale uitgang van de mediabox aan je receiver hangen, als deze daarover beschikt.

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Dennahz schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:38:
Via je TV gaat hoogstwaarschijnlijk via de koptelefoon uitgang? Dat geluid is afhankelijk van de instellingen en het volume van je TV en klinkt vaak minder goed (Vervormd). De mediabox geeft gewoon een normaal signaal welke je op je versterker helemaal kan instellen qua bass enzo.

Je kan je Wii toch aansluiten op je mediabox? Of doe je dat niet via Scart.
Nee, niet de koptelefoon maar de ''luidspreker" uitgang. Koptelefoon zou inderdaad verrot zijn.

Er kan geen scart van de wii op de media box zover ik weet , de enige scart aansluiting op de media box is een uitgaande voor naar de TV.

Bedankt voor de reacties zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

SeamusXanthus schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 19:10:
Er kan geen scart van de wii op de media box zover ik weet , de enige scart aansluiting op de media box is een uitgaande voor naar de TV.
:?

Is er soms een (nieuwe) mediabox met maar 1 scartaansluiting?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ik spoken of is de kwaliteit dalende? Ik zie regelmatig véél compressie op NL1t/m3. Dacht eerst dat het tot deze zenders beperkt bleef maar ga het ook op andere zien.

Of is het de Tomson DVR die gewoon niet zo goed is als m'n eerdere Pace box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SeamusXanthus schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:54:
Hallo mensen ik heb een domme vraag (ik weet het: er zijn geen domme vragen, alleen domme mensen ;) )

Ik kan het geluid van de UPC mediabox naar mijn 'home cinema' doorsturen waardoor ik het geluid niet vanaf de TV hoor maar vanaf de speakers wat natuurlijk een veel beter geluid geeft. Echter ik kan ook vanaf de TV het geluid naar mijn 'home cinema' sturen (wat indirect natuurlijk ook van de mediabox komt). Een voordeel is dat ik dan bv het geluid van de Wii meteen ook op dezelfde ingang kan zetten (de andere ingang is al gebruikt). Ik vraag me echter af of dat dit signaal (via de TV) dezelfde kwaliteit geeft als direct van de UPC mediabox.

Niet helemaal.

Hoe sluit je je Mediabox aan op de home cinema - via SCART, RCA (tulpstekkertjes) of SPDIF (tulpje met "Electronic audio out" erop) :?

Beste kwaliteit is natuurlijk via SPDIF, heb je dat niet, dan zijn goede kabels op de RCA connectoren tweede keus en via SCART het slechtste.

Als je via SPDIF aansluit gebruik je een digitaal signaal dus maakt het doorlussen geen zak uit (zolang er geen D/A - A/D conversie gedaan wordt in je TV tenminste...), maar als je een van de andere mogelijkheden gebruikt is het signaal analoog en wil je dus zo min mogelijk doorlussen of anderszins verloopjes gebruiken :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:02:
Zie ik spoken of is de kwaliteit dalende? Ik zie regelmatig véél compressie op NL1t/m3. Dacht eerst dat het tot deze zenders beperkt bleef maar ga het ook op andere zien.

Of is het de Tomson DVR die gewoon niet zo goed is als m'n eerdere Pace box?
Nergens last van in Veldhoven (nieuwbouw) met mijn Pace. Is dat op bepaalde tijdstippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zijn er al mensen die een HDTV-pakket van UPC hebben?

http://www.ervaarhdtv.nl

ik heb vandaag een Sony gekocht en ben toch wel heel erg nieuwsgierig naar HDTV-uitzendingen. qua prijzen en aanbod vind ik het nog een beetje onduidelijk. Film1 en Sport1 worden in HD-kwaliteit aangeboden, evenals NGC (en ws. ook Discovery). Volgens de site wordt binnenkort duidelijk welke zenders er in HDTV worden uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er al mensen die een HDTV-pakket van UPC hebben?
Lol, we wachten hier al sinds mei op, maar UPC heeft
het nog steeds niet voor elkaar (als enige kabelaar).

Dat "binnenkort" horen we nu al 8 maanden. :)
Nergens last van in Veldhoven (nieuwbouw) met mijn Pace. Is dat op bepaalde tijdstippen?
Nee, continue.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 21:27:
Lol, we wachten hier al sinds mei op, maar UPC heeft
het nog steeds niet voor elkaar (als enige kabelaar).

Dat "binnenkort" horen we nu al 8 maanden. :)
dat belooft (niet) veel goeds dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Aan de andere kant ben ik blij dat ze niet voorbarig een halfbakken product op de markt gaan brengen. Je ziet wat dat KPN voor ellende heeft opgeleverd (internetplusbellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Ejorne schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:37:
[...]

:?

Is er soms een (nieuwe) mediabox met maar 1 scartaansluiting?
Sorry, je hebt gelijk. Echter mijn home cinema ondersteund geen scart.
dion_b schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:38:
[...]

Niet helemaal.

Hoe sluit je je Mediabox aan op de home cinema - via SCART, RCA (tulpstekkertjes) of SPDIF (tulpje met "Electronic audio out" erop) :?

Beste kwaliteit is natuurlijk via SPDIF, heb je dat niet, dan zijn goede kabels op de RCA connectoren tweede keus en via SCART het slechtste.

Als je via SPDIF aansluit gebruik je een digitaal signaal dus maakt het doorlussen geen zak uit (zolang er geen D/A - A/D conversie gedaan wordt in je TV tenminste...), maar als je een van de andere mogelijkheden gebruikt is het signaal analoog en wil je dus zo min mogelijk doorlussen of anderszins verloopjes gebruiken :o
Ok, duidelijk, ik weet genoeg. Scart en SPDIF kan ik niet gebruiken dus wordt het direct aansluiten op de home cinema voor mij, en moet ik voor de Wii op termijn iets anders verzinnen. Maakt ook niet veel uit want die kocht ik toch niet voor de graphics of het geluid geluid
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Heb vandaag bij mijn schoonmoeder net UPC digital geinstalleerd, en ik wil het nu ook hebben. :P. Leuk zender aanbod, goede kwaliteit en je kunt ook een PVR Mediabox nemen, en daar zit ik op te azen. Alleen ik heb een appartement in een huis waar voor de rest alleen studenten kamers zijn. En voor het hele huis is er een kabel aansluiting, ik wil graag digitale tv nemen, maar ik wil alleen zelf de extra kosten betalen en niet dat het op de rekening van de huisbaas komt, is dit mogenlijk denken jullie? Ik zal anders UPC er even over na bellen voor de zekerheid, maar die zijn crap te bereiken deze dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
UPC Digital moet onder hetzelfde klantnummer als kabeltv aangevraagd worden. Wat je eventueel zou kunnen doen is met je huisbaas afspreken dat UPC Digital op zijn naam komt onder een ander volgnummer. Op deze manier wordt er voor UPC Digital een aparte factuur aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

sylvesterrr schreef op maandag 25 december 2006 @ 23:37:
UPC Digital moet onder hetzelfde klantnummer als kabeltv aangevraagd worden. Wat je eventueel zou kunnen doen is met je huisbaas afspreken dat UPC Digital op zijn naam komt onder een ander volgnummer. Op deze manier wordt er voor UPC Digital een aparte factuur aangemaakt.
UPC wil toch niet meer meerdere facturen op een naam? Of is het beleid weeeeer veranderd? ;)

Trouwens, via Retention kan alles ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 26-12-2006 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
PcDealer schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:06:
[...]

UPC wil toch niet meer meerdere facturen op een naam? Of is het beleid weeeeer veranderd? ;)

Trouwens, via Retention kan alles ;)
Het liefst niet nee, maar als de klant erom vraagt is een hoop mogelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Vrijdag de DVR binnen gekregen. Maar nog steeds doet mijn oude het. Het duurt toch 3 dagen?

Of 3 werkdagen?

* Tylen baalt van kerst op maandag en dinsdag, omdat hij dan zolang moet wachten voordat hij met z'n nieuwe speeltje kan spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
circa 3 werkdagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:36
Ik wil digitale tv aanvragen, maar ik vraag me af of het signaal van goede kwaliteit is bij mij in huis. Zit namelijk met een grote hoeveelheid tv´s en gesplit signaal. Dat kan ik niet veranderen.
Kan ik nu van iemand een box+smartcard lenen en proberen of het werkt? of is de box huisadres gebonden? Kwa afstand scheelt het 300 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Je kunt het lenen, is geen probleem. Maar waarom bestel je 'm gewoon niet? Het is toch 6 maanden gratis...

Je woont in Zevenaar/Arnhem, zowel in Nijmegen als Arnhem is er een UPC Center alwaar je de box meteen mee kunt nemen... Dan kun je er meteen Film1&Sport1 2mnd gratis erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Omdat ik de versie met DVR wil, en daar zit ik geloof ik wel voor een jaar aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dan bestel je toch eerst de 'normale' mediabox. Wanneer deze wel goed blijkt te werken, vraag je gewoon de DVR aan.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
sylvesterrr schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:47:
Dan bestel je toch eerst de 'normale' mediabox. Wanneer deze wel goed blijkt te werken, vraag je gewoon de DVR aan.

:+
Als je hem voor 31/12 aanvraagt betaal ik het eerste jaar 4,95 per maand inclusief DVR, daarna 2,18 voor digi + 9,95 voor dvr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Daar zit ook wat in inderdaad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
er zijn ook een aantal UPC-winkels. morgen ga ik kijken in Rotterdam :) dan krijg je die zooi meteen mee.

[ Voor 19% gewijzigd door SURFivor op 26-12-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Iemand al gekeken naar de mogelijkheid om de HD aan te sluiten op een pc en deze te lezen?

MM.. http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=16745.50

[ Voor 25% gewijzigd door Falcon op 27-12-2006 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

Ik heb eindelijk upc digitale box gekregen , alles geinstaleerd .
Ik heb nu een vraagje

Hoe kan ik de zenders sorteren zelf de volgorde bepalen ?
Ik vind de kleuren ook veller en scherper vinden jullie ook niet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Beste tweakers,
Na herhaaldelijk UPC te hebben bestookt met vragen over de beschikbaarheid in mijn woonplaats (nu nog niet nl.), hier een reactie op tweakers. Mogelijk kunnen jullie me verder helpen. Weten jullie (misschien iemand van upc wel die hier ook actief is) wanneer UPC Digital in mijn woonplaats (2957 EW) beschikbaar is?
Dank alvast voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik vraag me af hoe een Tweaker kan weten wanneer UPC Digital op de Schoenerstraat in Nieuw Lekkerland beschikbaar is?

Geeft UPC aan waarom het niet beschikbaar is? Is het niet beschikbaar omdat het netwerk niet geschikt is, of omdat je bijvoorbeeld een collectieve aansluiting hebt (in 99% van de gevallen is geen enkele digitale dienst mogelijk)?

@Boa.NL: De zenders kun je zelf NIET sorteren, maar dat had je ook terug kunnen lezen in dit topic. Als je de Thomson-box hebt, dan kun je wel gebruik maken van Favorieten. Heb je de Pace, dan kun je ook geen gebruik maken van Favorieten.

In dit topic staat geheid hoe je kunt achterhalen of je een Thomson of een Pace hebt. Menu->Instellingen->Diagnostiek->Fabrikant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:09
Zijn er meer mensen die problemen hebben sinds een week dat sommige zenders weer blokkerig zijn of zoals nu dat Ned-1 zelfs signaalverlies aangeeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Inclusief dag van ontvangst? (Vrijdag middag rond 14:30 ;))

Ik wil opnemen ;) Ach 2 Thompson boxen op elkaar ziet er ook wel stoer uit ;) En als ik de DVR aanzet doet het display het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah dat heb ik ook :S
vanochtend waren sommige zenders blokkerig ik trok de voeding eraf en opnieuw opgestart en toen deed ie het weer , maar dat gebeurt wel vaker merk ik ( 2 dagen in bezit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 12:59
vmb schreef op woensdag 27 december 2006 @ 09:43:
Beste tweakers,
Na herhaaldelijk UPC te hebben bestookt met vragen over de beschikbaarheid in mijn woonplaats (nu nog niet nl.), hier een reactie op tweakers. Mogelijk kunnen jullie me verder helpen. Weten jullie (misschien iemand van upc wel die hier ook actief is) wanneer UPC Digital in mijn woonplaats (2957 EW) beschikbaar is?
Dank alvast voor je reactie.
Als je hier regelmatig kijkt: http://www.breedbandwinkel.nl/upc/2957EW
en dan bij 'Digital', kun je zien of het inmiddels beschikbaar is, meer kan UPC denk ik ook niet vertellen.
Er is ook geen Chello internet op jouw postcode, enkel analoge kabel TV, dat is dan ook meteen de reden waarom DTV bij jou niet beschikbaar is. Kans is denk ik klein dat UPC dat netwerk bij jullie nog aan gaat leggen, maar je weet nooit...

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Jeroen_Tielen schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:15:
[...]

Inclusief dag van ontvangst? (Vrijdag middag rond 14:30 ;))
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Damn :(

Ik heb hem al vanaf Vrijdag en vandaag is dus pas dag 1 :(

* Tylen heeft altijd van dit soort dingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
Misschien domme vraag die ook al 10x gesteld is, maar kwilde niet 20 pagina's doospitten: als ik gewoon 1 box heb, kan ik dan op meerdere tv's de extra zenders van upc ontvangen, zoals discovery science, animal planet etc. Of kan dat maar op 1 tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

1 tv...

Je kunt wel dmv een 2de scart (en deze eventueel draadloos maken) je huidige signaal doorzetten naar een tweede tv. Maar dan zie je dus op allebei de tv's het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Idd. En als die tv toevallig boven staat moet je naar benden om te zappen ;)

Maar daar is vast ook wel iets voor te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

[quote]sylvesterrr schreef op woensdag 27 december 2006 @ 10:16:
Ik vraag me af hoe een Tweaker kan weten wanneer UPC Digital op de Schoenerstraat in Nieuw Lekkerland beschikbaar is?

Geeft UPC aan waarom het niet beschikbaar is? Is het niet beschikbaar omdat het netwerk niet geschikt is, of omdat je bijvoorbeeld een collectieve aansluiting hebt (in 99% van de gevallen is geen enkele digitale dienst mogelijk)?

Edit: reactie UPC:
<<Hartelijk dank voor uw bericht. Op dit moment zijn wij druk bezig de gemeentes binnen het verzorgingsgebied van UPC Nederland geschikt te maken voor het ontvangen van UPC Digital TV. Helaas kunnen wij u geen exacte datum geven waarop uw woonplaats hiervoor geschikt is. Onze excuses voor het ongemak.>>

Geen opgaaf van reden dus, jammer, want ik ben dringend op zoek naar alternatieven. Toch maar een wok aanschaffen dan?
PS: wat is een collectieve aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog 1 gratis arrivo film om te besteden maar ik heb geen idee welke film ik moet kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
Falcon schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:06:
1 tv...

Je kunt wel dmv een 2de scart (en deze eventueel draadloos maken) je huidige signaal doorzetten naar een tweede tv. Maar dan zie je dus op allebei de tv's het zelfde.
Maar je kan toch op de overige tv's nog wel de "normale" analoge zenders ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenesiZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:57
Ik heb in het topic gezocht, maar kon mijn vraag niet vinden, daarom stel ik hem eventjes :)

Ik wil de ook de DVR gaan bestelling, uiteraard incl DTV maar heb een vraag over de remote bij de DVR. Ik wil een Philips SRU 9600 remote erbij gaan bestellen, maar hoor veel problemen bij het inlezen van 'exotische' apparaten.

Gebruikt iemand deze Philips remote op de DVR?

IG MarkMeisner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenesiZ
Zojuist ook heel het pakket besteld. digitale tv en de recorder. Een aantal post hiervoor kreeg een user te horen dat hij enkel de 4.99/9.99 moest betalen en niet de 2.xx. Ik heb zojuist een vrouwtje aan de lijn gehad en die vertelde het er ook niet bij van die 2.xx. Wel even extra nagevraagd, maar het hoort niet bij haar standaar gesprekje :D

Gelukkig weten wij wel beter en heb ik het vantevoren gelezen op de site. Ik wilde het eerst online bestellen, maar dat ging voor geen meter. Dan weer inlog problemen en daarna weer bestel problemen.

Nu maar wachten op het pakket. :D

IG MarkMeisner

• Mawlana
Heb je al een mediabox?
Indien ja: de € 2,16 p/m moet je wel gaan betalen (tenzij je nog een aantal gratis maanden over hebt)
Indien nee: gedurende het eerste jaar hoef je geen € 2,16 p/m te betalen

• GenesiZ
Nope, heb op dit moment enkel upc analoog, dus kabel direct in de tv.

IG MarkMeisner

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Hoppa, vandaag geactiveerd. Ik had hem vrijdag gekregen. Dus ik dacht eigenlijk dat hij pas op zijn vroegst vrijdag zou gaan werken (1e en 2e kerstdag telden niet mee en de dag van ontvangst niet), maar tot mijn grote vreugde deed de oude box het vanmorgen niet meer en na een kleine 10 minuten was de DVR in de lucht. Gelukkig zonder blokjes én inclusief het extra pakket! :) :) :)

Ik moet zeggen dat het bij mij dan ook meer dan voortreffelijk is verlopen. _/-\o_
(via de site besteld btw)

• Tylen

Tylen

Dionysos schreef op donderdag 28 december 2006 @ 10:52:
Hoppa, vandaag geactiveerd. Ik had hem vrijdag gekregen. Dus ik dacht eigenlijk dat hij pas op zijn vroegst vrijdag zou gaan werken (1e en 2e kerstdag telden niet mee en de dag van ontvangst niet), maar tot mijn grote vreugde deed de oude box het vanmorgen niet meer en na een kleine 10 minuten was de DVR in de lucht. Gelukkig zonder blokjes én inclusief het extra pakket! :) :) :)

Ik moet zeggen dat het bij mij dan ook meer dan voortreffelijk is verlopen. _/-\o_
(via de site besteld btw)
Ahhh hetzelfde als ikkuh dus ;)
Nu maar hopen dat als ik thuis kom de mijne ook geactiveerd kan worden. Ik ben het wachten zat hahaha.

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Jeroen_Tielen schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:22:
[...]

Ahhh hetzelfde als ikkuh dus ;)
Nu maar hopen dat als ik thuis kom de mijne ook geactiveerd kan worden. Ik ben het wachten zat hahaha.
Jep en ik heb ook nog eens 5 x groen bij signaaldiagnose :D
Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.