funrider schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:31:
heb zelf de Thomson box van UPC in combinatie met Pioneer recorder sinds paar dagen.
moest volgens vriend van me aangeven dat ipv Thomson (die er niet bij staat) voor Motorola moest kiezen. Je kunt inderdaad kabel kiezen alleen zie je geen 'upc' staan ofzo. Blijkt inderdaad te werken. Daarna moest ik wel handmatig voor meeste digibox kanalen aanpassen bij recorder menu 'Edit' naar 3 cijfercode die upc voor z'n box gebruikt. Vergeet vooral het G-link kabeltje niet. Die zorgt ervoor dat als je van digibox gaat opnemen dat ie switch naar het juiste digi kanaal. Overigens staan niet alle digitale zenders in Guide+ (BBC 3,4 en Adventure1 bijv niet maar Discovery zenders weer wel) maar die zijn wel handmatig toe te voegen.
[...]
Verwijderd
wat mij nog erg tegenvalt is de werking van de tvguide: doet het vaker niet dan wel!
meer mensen met dit probleem?
Nope hier geen problemen met de tv guide.Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:22:
wat mij nog erg tegenvalt is de werking van de tvguide: doet het vaker niet dan wel!
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Het enige wat ik heb is dat ie vast loopt bij het "Even geduld" stukje (oid)Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:22:
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
knuppelhout schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:18:
vorige week digitale tv voor mn nieuwe huisje aangeraagd (animal planet...finally!) en toen ik daar vandaag aan t klussen was werd de mediabox bezorgd. echter: op naam van de vorige bewoner. Heb m wel van de postbode gekregen enzo, maar wordt nou ook het bedrag van de vorige bewoner zn rekening afgeschreven? ik heb geen zin om aan de telefoon te gaan hangen a zoveel euro per minuut terwijl ik braaf mijn eigen gegevens heb ingevuld.
iemand ooit met zoiets te maken gehad?
Heb jij je wel voor CATV aangemeld op je adres?Yohan schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:39:
De kabeltelevisie op jouw adres staat dan kennelijk ook op naam van de vorige bewoner. Of die persoon voor jou wil gaan betalen is natuurlijk de vraag
aargh.
ik heb na lang ongebruik weer eens besloten m'n XBox aan te sluiten en dat wilde ik als volgt doen
XBox --- Scart In MediaBox --- Scart In TV
Als ik de XBox aanzet, springt de Mediabox keurig&vanzelf naar z'n AV kanaal en voila: XBox beeld op TV.
Althans...dat zou moeten.
Ware het niet dat de XBox kennelijk geen signaal via de scart stuurt waardoor de Mediabox vanzelf naar het AV kanaal springt.
En ik krijg het ook niet voor elkaar om 'm wel op het AV kanaal te zetten, terwijl ie dat toch echt heeft (ik heb het ooit met een PS2 zo opgelost en dat ging als de brandweer).
Iemand enig idee hoe ik de mediabox wel op het AV kanaal krijg?
ik heb na lang ongebruik weer eens besloten m'n XBox aan te sluiten en dat wilde ik als volgt doen
Als ik de XBox aanzet, springt de Mediabox keurig&vanzelf naar z'n AV kanaal en voila: XBox beeld op TV.
Ware het niet dat de XBox kennelijk geen signaal via de scart stuurt waardoor de Mediabox vanzelf naar het AV kanaal springt.
En ik krijg het ook niet voor elkaar om 'm wel op het AV kanaal te zetten, terwijl ie dat toch echt heeft (ik heb het ooit met een PS2 zo opgelost en dat ging als de brandweer).
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Waarom niet op TV direct aansluiten? Of kijken of de Xbox een speciaal kanaal heeft en daarop afstemmen.
Verwijderd
Omdat het overgrote merendeel van de TVs maar 1 SCART ingang met RGB support heeft?PcDealer schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:33:
Waarom niet op TV direct aansluiten? Of kijken of de Xbox een speciaal kanaal heeft en daarop afstemmen.
Xbox met speciale kanalen waarop je moet afstemmen????
Een RGB signaal is gewoon volledig gestandaardiseerd hoor, daar hoef (en kan) je niet op af stemmen.
Weet je zeker dat je de kabels van je Xbox goed hebt aangesloten? Want het moet zo wel werken.. gewoon Mediabox op stand-by zetten, tv terug op EXT kanaal zetten en dan Xbox aanzetten. Doe dat hier ook zo met de TV-out van m'n computer.YellowCube schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:45:
aargh.
probleem is al opgelost. XBox loopt nu via de HD/DVD recorder.
Probleem was uiteindelijk dat de Mediabox het geluid van Xbox (aangesloten via scart) wel doorgeeft naar de TV, maar niet (via Coax) naar de 5.1 receiver en dat wilde ik nu juist (de 5.1 receiver zit ook al vol, dus het geluid van de Xbox moest gewoon via de mediabox of HD/DVD recorder).
tv heeft 2 scartsingangen, maar die ware allebei al bezet. Had nog wel een S-Video aan de voorkant, maar dan heb je de hele tijd die draden in het zicht
werkt nu, maar ik begrijp er nog steeds geen hout van dat de Mediabox wel een AV-kanaal lijkt te hebben en dat ie daar ook wel automatisch naar over kan schakelen, maar dat het handmatig niet in te stellen is.
Probleem was uiteindelijk dat de Mediabox het geluid van Xbox (aangesloten via scart) wel doorgeeft naar de TV, maar niet (via Coax) naar de 5.1 receiver en dat wilde ik nu juist (de 5.1 receiver zit ook al vol, dus het geluid van de Xbox moest gewoon via de mediabox of HD/DVD recorder).
tv heeft 2 scartsingangen, maar die ware allebei al bezet. Had nog wel een S-Video aan de voorkant, maar dan heb je de hele tijd die draden in het zicht
werkt nu, maar ik begrijp er nog steeds geen hout van dat de Mediabox wel een AV-kanaal lijkt te hebben en dat ie daar ook wel automatisch naar over kan schakelen, maar dat het handmatig niet in te stellen is.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
SCART schakeldoos met RGB sockets kopen? Zijn tegenwoordig overal te koop...YellowCube schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 08:10:
kan ook nog, maar wilde pertinent geen geld uitgeven aan een probleem wat gratis best op te lossen is.
Sorry, topic een tijd niet gevold.
Even vraag: is er onlangs weer een update geweest ? Heb last van vastlopers...
Even vraag: is er onlangs weer een update geweest ? Heb last van vastlopers...
Hangt van je mediabox af. Heb je een Pace, dan moet je nog 2 weken wachten op een update, laatste update is van afgelopen zomer oid. Thomson heeft een update gehad in september.
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Verwijderd
Nou ikw as in amerika en daar gaat bijna alles al via hd. Nieuws, films etc etc! Echt chill. We lopen dus weer vlink achter
heb n pace en die werkt helemaal prima! gisteravond wilde de tvguide het nog niet doen, maar om 12u ging ie software updaten en daarna helemaal 100%. nou alleen nog even kloten om de volumeknopjes aan t werk te krijgen.
Wat kan ik verder doen aan dat het beeld via de upc knop donkerder is dan via de tv knop?
Wat kan ik verder doen aan dat het beeld via de upc knop donkerder is dan via de tv knop?
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX
Staat de kwaliteit wel goed ingesteld in het instellingen menu? Of misschien gaat je TV verkeerd ingesteld voor die scart ingang?
Is er trouwens een manier om de UPC volumeknoppen op de afstandsbediening te laten werken met je home cinema set i.p.v. je TV? Had al geprobeerd m'n set in te stellen als TV, maar dat pikt 'ie niet helaas.
Is er trouwens een manier om de UPC volumeknoppen op de afstandsbediening te laten werken met je home cinema set i.p.v. je TV? Had al geprobeerd m'n set in te stellen als TV, maar dat pikt 'ie niet helaas.
//
Vanaf 1 november zullen 2 nieuwe zenders toegevoegd worden aan Digital TV.
In het TV pack wordt Politiek 24 toegevoegd.
Politiek 24 zendt 24 uur per dag informatie over de Nederlandse politiek in de breedste zin van het woord met onder meer live-verslagen van Tweede en (later) Eerste Kamerdebatten, persconferenties, het dagelijkse politieke nieuws, de parlementaire geschiedenis en natuurlijk de Verkiezingsstrijd! Politiek 24 wordt voorzien van een tekstbalk/tickertape met aanvullende informatie over debatten, sprekers, etc. Politiek 24 is een initiatief van Publieke Omroep en wordt beheerd door de NOS.
Politiek 24 is te vinden op kanaal 411.
In het extra channel pack wordt 101 toegevoegd
101 (EEN-NUL- EEN) is het nieuwe 24-uurs jongerenkanaal van BNN en de Publieke omroep. 101 wordt gemaakt voor en door jonge mensen De programmering bestaat uit veel BNN programma's, zoals Het Beste Van De Lama's, elke dag een uur lang ONM, op vrijdag horrornight, Magick en een eigenwijze talkshow met Willie Wartaal. Uiteindelijk zal 101 ook interactief worden en komt er een live-gamecompetitie, krijgen zelfgemaakte films een podium en is het straks mogelijk om via een chatbox of webcam mee te praten in programma's zoals BNN United.
101 is te vinden op kanaal 28.
In het TV pack wordt Politiek 24 toegevoegd.
Politiek 24 zendt 24 uur per dag informatie over de Nederlandse politiek in de breedste zin van het woord met onder meer live-verslagen van Tweede en (later) Eerste Kamerdebatten, persconferenties, het dagelijkse politieke nieuws, de parlementaire geschiedenis en natuurlijk de Verkiezingsstrijd! Politiek 24 wordt voorzien van een tekstbalk/tickertape met aanvullende informatie over debatten, sprekers, etc. Politiek 24 is een initiatief van Publieke Omroep en wordt beheerd door de NOS.
Politiek 24 is te vinden op kanaal 411.
In het extra channel pack wordt 101 toegevoegd
101 (EEN-NUL- EEN) is het nieuwe 24-uurs jongerenkanaal van BNN en de Publieke omroep. 101 wordt gemaakt voor en door jonge mensen De programmering bestaat uit veel BNN programma's, zoals Het Beste Van De Lama's, elke dag een uur lang ONM, op vrijdag horrornight, Magick en een eigenwijze talkshow met Willie Wartaal. Uiteindelijk zal 101 ook interactief worden en komt er een live-gamecompetitie, krijgen zelfgemaakte films een podium en is het straks mogelijk om via een chatbox of webcam mee te praten in programma's zoals BNN United.
101 is te vinden op kanaal 28.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Verwijderd
Heb ik ook. Ten eerste zijn er (afhankelijk van je TV) sommige settings niet van toepassing op het RGB signaal wat de media box levert. Daarnaast is het standaard helderheids niveau van het digitale en analoge signaal blijkbaar ook niet helemaal gelijk. Als laatste kan het ook nog heel goed zijn dat jouw TV een RGB signaal zowieso al iets donkerder weergeeft dan het signaal van de (analoge) tuner ( =het gewone oude kabel signaal).knuppelhout schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 10:01:
Een oplossing zou zijn om gewoon een decoder te kopen met instelbare gamma.
Of nee wacht...
dat mag je niet van UPC

he hoe werkt de verbinding van digitale tv. Kan ik dat zien als een ethernet verbinding ?
Cq, kan ik via een software decoder, ook tv kijken op me pctje ?
Ik heb nl chello, en zo mooie cai aansluiting van UPC. Dus er moet wat binnen komen in me kabel aansluiting, en ik neem aan, dat ze niet voor elke huishouden een appart signaal zullen versturen, maar dit zullen broadcasten over hun netwerk.
Kan natuurlijk ook zo zijn, dat het op een andere frequentie binnen komt, en dat ik niks zal ontvangen op pcjte.
Maar wie weet wat ?
btw HD ook al beschikbaar ?
Ik heb nl chello, en zo mooie cai aansluiting van UPC. Dus er moet wat binnen komen in me kabel aansluiting, en ik neem aan, dat ze niet voor elke huishouden een appart signaal zullen versturen, maar dit zullen broadcasten over hun netwerk.
Kan natuurlijk ook zo zijn, dat het op een andere frequentie binnen komt, en dat ik niks zal ontvangen op pcjte.
Maar wie weet wat ?
"Is your mother proud of you ?"
Op je pctje gaat helaas niet lukken. UPC vindt dat je het met de mediabox moet doen. Je kunt natuurlijk wel de scartuitgang naar je pc sturen, maar da's een oplossing van lik m'n ....spider schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:18:
he hoe werkt de verbinding van digitale tv. Kan ik dat zien als een ethernet verbinding ?
Maar wie weet wat ?
eea staat overigens meer dan uitgebreid omschreven in deze topic...
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Nee, je kunt het als internet zien, maar dan voor alleen tv beelden. De decoder is je "tv modem". Op mijn Pace zit wel een UTP-aansluiting.spider schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:18:
Maar wie weet wat ?
Nee, zo kun je het niet zien. Het is een eenrichtingsstream, zonder terugverkeer, net zoals analoge TV.spider schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:18:
Maar wie weet wat ?
Iedereen krijgt in principe het signaal van iedere zender binnen, verspreid over het gehele frequentiebereik van de coaxkabel.
Grootste probleem voor jou is de encryptie. Die zorgt ervoor dat je er niets mee kunt, behalve met gebruik van de Mediabox. Proberen hoeft dus niet
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Verwijderd
Ik heb uit de berichten hier begrepen dat UPC het klokje aan de voorzijde van de Pace heeft uitgezet. Heeft iemand enig idee waarom dat gedaan is??
Heb je verkeerd begrepen, er heeft nooit een klokje op het display aan gestaan.
[ Voor 12% gewijzigd door HaaZ op 08-11-2006 23:32 ]
Verwijderd
De Pace heeft een klokje, maar dat doet het niet. Dat bedoel ik.HaaZ schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:32:
Heb je verkeerd begrepen, er heeft nooit een klokje op het display aan gestaan.
Thomson heeft ook een klokje overigens.
Wil niet zeggen dat ze hem uit hebben gezet, het zit waarschijnlijk momenteel gewoon (nog) niet in de software geprogrammeerd.
Wil niet zeggen dat ze hem uit hebben gezet, het zit waarschijnlijk momenteel gewoon (nog) niet in de software geprogrammeerd.
Hoe zit het nou precies met die mediabox, mijn ouders hebben een brief gehad dat er binnenkort zo'n ding gedumpt gaat worden door de postbode.
Nu willen zij die troep niet, dus gaan ze sowieso dat ding weigeren.
Maar hoe zit het als je niet thuis bent en iemand in de straat (buren) tekent er voor en komt dat ding alsnog brengen?
Als het aan mij ligt gaat dat ding namelijk direct de container in.
Mag upc zelf lekker uitzoeken waar ze hun rotzooi gelaten hebben, ik heb er immers niet om gevraagt en niet voor getekend.
Maar hoe zit het als je niet thuis bent en iemand in de straat (buren) tekent er voor en komt dat ding alsnog brengen?
Mag upc zelf lekker uitzoeken waar ze hun rotzooi gelaten hebben, ik heb er immers niet om gevraagt en niet voor getekend.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
TNT mag het pakket niet bij de buren afleveren. Dus dan gaat ie naar het postkantoor als er niemand thuis is. Gewoon niet afhalen en dan gaat ie wel weer retour.
Beter nog, in die brief staat een gratis telefoonnummer, hier kun je aangeven dat je geen belangstelling hebt.
Beter nog, in die brief staat een gratis telefoonnummer, hier kun je aangeven dat je geen belangstelling hebt.
[ Voor 26% gewijzigd door HaaZ op 09-11-2006 18:54 ]
In de praktijk geven ze het echter wel af aan de buren, in dat geval gewoon niet openmaken en terugsturen. Weggooien kan natuurlijk, maar een beetje sociaal blijven mag ook.
//
mocht je het pakketje toch krijgen stuur het dan gewoon terug. Dat kinderachtige "ik moet die troep niet bla bla bla" dat kennen we hier nu welSpecht schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:57:
Hoe zit het nou precies met die mediabox, mijn ouders hebben een brief gehad dat er binnenkort zo'n ding gedumpt gaat worden door de postbode.

Zijn er mensen hier van plan de DVR aan te schaffen?
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Is het ongevraagd toesturen van electronica, waarna jij als klant een hoop moeite moet doen om hier vanaf te komen wel sociaal dan?man-o-script schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:28:
In de praktijk geven ze het echter wel af aan de buren, in dat geval gewoon niet openmaken en terugsturen. Weggooien kan natuurlijk, maar een beetje sociaal blijven mag ook.
Het is dat ik zelf zo'n ding heb aangevraagd. Maar als ze mij zo'n ding ongevraagd leveren dan zien ze zelf maar hoe ze hem terug krijgen. Ik ben toch geen idioot die ermee naar het postkantoor gaat waar je ook nog eens doodleuk de verzendkosten op kan hoesten?
Groetjes, FaceDown.
Voor 10,- per maand?Yohan schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:56:
Groetjes, FaceDown.
Ik zou hem wel vraag willen hebben, maar 10 euro per maand is toch echt te veel geld.Yohan schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:56:
Wel zag ik net een link naar een ( concept? ) dvr reclame van UPC, met daarin de prijs van 7,99...
http://com.cccp.nl/work.a...ab=1&pid=16¤tpage=1
- NAC Breda -
Lees jij wel eens?FaceDown schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:58:
[...]
Is het ongevraagd toesturen van electronica, waarna jij als klant een hoop moeite moet doen om hier vanaf te komen wel sociaal dan?
Het is dat ik zelf zo'n ding heb aangevraagd. Maar als ze mij zo'n ding ongevraagd leveren dan zien ze zelf maar hoe ze hem terug krijgen. Ik ben toch geen idioot die ermee naar het postkantoor gaat waar je ook nog eens doodleuk de verzendkosten op kan hoesten?

Verzendkosten zijn er zowieso niet, is een antwoordnummer. TNT gaat hier de fout in, dus UPC maakt het je niet moeilijk. Verder verwijs ik je naar deze postFaceDown schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:58:
[...]
Is het ongevraagd toesturen van electronica, waarna jij als klant een hoop moeite moet doen om hier vanaf te komen wel sociaal dan?
//
Feit blijft dat jij actie moet ondernemen (mailen, faxen, afspraak maken, thuis zijn op afspraak) omdat zij je op onbeschofte wijze iets proberen te verkopen.man-o-script schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:13:
[...]
Verzendkosten zijn er zowieso niet, is een antwoordnummer. TNT gaat hier de fout in, dus UPC maakt het je niet moeilijk. Verder verwijs ik je naar deze post
Groetjes, FaceDown.
Ze sturen je iets toe, je mag het gratis een halfjaar gebruiken, wil je het niet stuur je het terug of laat je het ophalen. Wil je er in eerste instantie helemaal niet aan beginnen, dan weiger je het aan de deur, kost je max. 5 sec. Da's inderdaad actie ondernemen, maar da's altijd als iemand je wat toestuurt
Indien TNT het afgeeft aan je buren, kan UPC daar niets aan doen. Maak je een wandelingetje naar het postkantoor, kom je nog een keer buiten, en smijt je die doos op de balie.
Ben je echt te lui om te lopen, mail je UPC en laat je het ophalen, zo veel gedoe is dat nou ook allemaal niet, en vergeet niet, het blijft een fout van de TNT.
Ben je echt te lui om te lopen, mail je UPC en laat je het ophalen, zo veel gedoe is dat nou ook allemaal niet, en vergeet niet, het blijft een fout van de TNT.
Ja inderdaad, als ze ze gratis ergens uit zouden delen zou er een rij staan. Krijg je ze aan de deur zijn er altijd een paar azijnpissers die het allemaal maar niets vinden.omdat zij je op onbeschofte wijze iets proberen te verkopen
[ Voor 16% gewijzigd door man-o-script op 10-11-2006 11:36 ]
//
Ik begrijp dit echt niet hé 
Ik woon in een regio waar je zelf voor 150,00 een decoder mag aanschaffen en een meerprijs van 8,99 per maand kan betalen voor een minimaal digitaal pakket.
Count your blessings people...
Ik woon in een regio waar je zelf voor 150,00 een decoder mag aanschaffen en een meerprijs van 8,99 per maand kan betalen voor een minimaal digitaal pakket.
De 15e komt dichterbij!
Zouden wij Pace bezitters komende week echt mogen gaan genieten van een verse firmware?
Ik kan niet wachten om al die geblokkeerde zenders eindelijk niet meer te hoeven zien bij het zappen...
Zouden wij Pace bezitters komende week echt mogen gaan genieten van een verse firmware?
Ik kan niet wachten om al die geblokkeerde zenders eindelijk niet meer te hoeven zien bij het zappen...
Verwijderd
en het mooie is...
Het wordt nog allemaal mooier!
En fuck essent en al die andere bastaarden... Upc ken wederzijdse interactie tussen mediabox en netwerk
Get the point?
Ik zeg rode knop en de rest krijgt nop
Het wordt nog allemaal mooier!
En fuck essent en al die andere bastaarden... Upc ken wederzijdse interactie tussen mediabox en netwerk
Ik zeg rode knop en de rest krijgt nop
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:02:
[...]
Heb ik ook. Ten eerste zijn er (afhankelijk van je TV) sommige settings niet van toepassing op het RGB signaal wat de media box levert. Daarnaast is het standaard helderheids niveau van het digitale en analoge signaal blijkbaar ook niet helemaal gelijk. Als laatste kan het ook nog heel goed zijn dat jouw TV een RGB signaal zowieso al iets donkerder weergeeft dan het signaal van de (analoge) tuner ( =het gewone oude kabel signaal).
Een oplossing zou zijn om gewoon een decoder te kopen met instelbare gamma.
Of nee wacht...
dat mag je niet van UPC
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX
I think you're the one who's blessed...Yohan schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:41:
Ik begrijp dit echt niet hé
Jij kunt een mooie tuner uitzoeken die voldoet aan jou eisen. Mochten die eisen dezelfde zijn als dat wat die mediabox biedt, kun je een soortgelijke tuner kopen. Stel je de lat wat hoger, kun je daar ook een mooie tuner in uitzoeken...
En die meerprijs van 8.99 euro is wel wat vreemd, maarja dan neem je toch gewoon een schotelsetje dan betaal je maar iets van 7,99 als totaalkosten. Reken daar eens 3 euro per maand aan afschrijving van je schotel bij en je bent nog vele malen goedkoper uit dan bij upc...
Overigens mensen nog even een update.
UPC is bezig om ook Live voetbal naar de kabel te krijgen las ik ergens. Tevens is HDTV uitgesteld naar begin 2007, dit zou eerst kerst 2006 zijn.
Dan word ook de nieuwe VOD dienst gelanceerd.
UPC is bezig om ook Live voetbal naar de kabel te krijgen las ik ergens. Tevens is HDTV uitgesteld naar begin 2007, dit zou eerst kerst 2006 zijn.
Dan word ook de nieuwe VOD dienst gelanceerd.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Lees eerst eens een topic voor je zo zielig gaat zitten blèren voor je geslagen wordt.FaceDown schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:58:
Ik ben toch geen idioot die ermee naar het postkantoor gaat waar je ook nog eens doodleuk de verzendkosten op kan hoesten?
Ik heb het ding wél aangenomen, aangesloten, en vooralsnog vind ik het best lollig. Als ik dat over 6 maanden niet meer denk, gaat ie gewoon terug. Kost me niks, behalve een wandelingetje naar het postkantoor. Maar daar word je niet slechter van hoor, beetje buitenlucht.
Verwijderd
Hoe kóm je daar nou bij man. Als je er niet bent, gooit TNT een briefje in de bus. Dat ze langs zijn geweest om dat pakket te brengen. En als jij dat pakket niet komt afhalen op het postkantoor, gaat het na verloop van tijd vanzelf retour afzender. Hoef je dus niets voor te doen.FaceDown schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:24:
[...]
Feit blijft dat jij actie moet ondernemen (mailen, faxen, afspraak maken, thuis zijn op afspraak) omdat zij je op onbeschofte wijze iets proberen te verkopen.
Lekker schreeuwen zonder dat je weet waar het over gaat, is dat mode hier?
De TNT Post-medewerker hoort de mediabox niet bij de buren af te leveren, dat mag namelijk niet. Doet hij dit wel, dan is dat tegen de regels in (zowel die van TNT Post als die van UPC). Dit dient dan aangekaart te worden bij TNT Post: bij voorkeur door beide partijen.
Stel je eens voor dat je een keer dat je gloednieuwe LCD-TV door TNT Post wordt afgeleverd bij de buren (je was niet thuis, of pakketbezorger was te laks), zou jij dat op prijs stellen? Ik niet iig. Ik heb - door te klagen bij TPG Post (nu: TNT Post) - er meerdere freelance postbestellers de laan zijn uitgestuurd (lees: deze mensen bezorgen MIJN pakketten iig niet meer).
Stel je eens voor dat je een keer dat je gloednieuwe LCD-TV door TNT Post wordt afgeleverd bij de buren (je was niet thuis, of pakketbezorger was te laks), zou jij dat op prijs stellen? Ik niet iig. Ik heb - door te klagen bij TPG Post (nu: TNT Post) - er meerdere freelance postbestellers de laan zijn uitgestuurd (lees: deze mensen bezorgen MIJN pakketten iig niet meer).
zijn we hier nou appels met peren aan het vergelijken?? Hoe kun je nou in hemelsnaam een mediabox met een complete LCD-TV gaan vergelijken? Als je probeert een punt te maken moet je wel met betere voorbeelden komen want dit zijn basisschoolverwijten.sylvesterrr schreef op zondag 12 november 2006 @ 00:10:
De TNT Post-medewerker hoort de mediabox niet bij de buren af te leveren, dat mag namelijk niet. Doet hij dit wel, dan is dat tegen de regels in (zowel die van TNT Post als die van UPC). Dit dient dan aangekaart te worden bij TNT Post: bij voorkeur door beide partijen.
En man ó man wat een gezeik wederom over het door UPC toesturen van een al dan niet gewilde mediabox. Deze kots is een aantal pagina's eerder al uitgebreid besproken en toen walgde ik er al van. Wordt de consument eindelijk eens een moeite bespaard en hoeven we zelf de deur niet uit om achter de laatste technologische ontwikkelingen aan te gaan, dan is het wel weer gezeik 'dat men de box niet mot'. Feit is dat digitale TV gewoon betere kwaliteit is dan analoog, de opties zijn enorm en het gebruikersgemak ligt vele malen hoger. Dat het twee uirootjes per maand meer kost, daar wordt m'n zak niet blauw van hoor...

Het zijn de complotdenkers die weer kwaad achter het goede zoeken en kots spuien over de wanpraktijken die UPC hiermee zou bewerkstelligen. Sluit je dan aan bij een 9/11 conspiracy-group en stop met het geëmmer op dit forum

Super reactie, volledig mee eens
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Als een pakketbezorger je mediabox al bij de buren bezorgt, dan is hij ook in staat om andere pakketten (je nieuwe LCD-TV, of je nieuwe videokaart etc) bij de buren te bezorgen. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat de medewerker van TNT Post hier de boosdoener is door het pakketje bij de buren af te leveren.r0g3r schreef op zondag 12 november 2006 @ 02:29:
[...]
zijn we hier nou appels met peren aan het vergelijken?? Hoe kun je nou in hemelsnaam een mediabox met een complete LCD-TV gaan vergelijken? Als je probeert een punt te maken moet je wel met betere voorbeelden komen want dit zijn basisschoolverwijten.
Paketten bij de buren afleveren is standaard TNT policy. Als je niet wilt dat dit gebeurt dient dat op het pakket vermeld te worden. De afspraak met UPC is ook dat de Mediaboxen niet op andere adressen afgeleverd worden.sylvesterrr schreef op zondag 12 november 2006 @ 00:10:
Verwijderd
nou jongens, weet niet of dit bij meer mensen voorkomt, maar de laatste week heb ik na het opstarten van de box geen signaal. moet telkens de stekker eruit en er in doen, daarna er wel beeld. lijkt me toch geen software probleempje?
Toch wel - tenminste, als je een Pace box hebt. Het is een bug die met de volgende softwarerelease opgelost gaat worden. Daar zul je trouwens waarschijnlijk een dikke maand op moeten wachtenVerwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:08:
nou jongens, weet niet of dit bij meer mensen voorkomt, maar de laatste week heb ik na het opstarten van de box geen signaal. moet telkens de stekker eruit en er in doen, daarna er wel beeld. lijkt me toch geen software probleempje?
Tot die tijd simpele tip: box niet op standby zetten. In standby verbruikt het net zoveel stroom als wanneer hij aanstaat. Dus gewoon stekker eruit als hij niet nodig is, of anders vrolijk aan laten staan

Oslik blyat! Oslik!
Ik heb dat soms, maar zeker niet constant met mijn Pace.dion_b schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:58:
[...]
Toch wel - tenminste, als je een Pace box hebt. Het is een bug die met de volgende softwarerelease opgelost gaat worden. Daar zul je trouwens waarschijnlijk een dikke maand op moeten wachten
Tot die tijd simpele tip: box niet op standby zetten. In standby verbruikt het net zoveel stroom als wanneer hij aanstaat. Dus gewoon stekker eruit als hij niet nodig is, of anders vrolijk aan laten staan
Dat meen je niet... de update zou toch op 15 november komen? Dat is al een maand later dan het oorspronkelijk zou zijn. En die oorspronkelijke datum was ook al een maand later dan de Thomson update. Hoe moeilijk kan dit nou helemaal zijn? Als de Pace zoveel moeilijker is te programmeren dan de Thomson, waarom zouden ze dan überhaupt nog Pace boxen uitleveren.dion_b schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:58:
[...]
Toch wel - tenminste, als je een Pace box hebt. Het is een bug die met de volgende softwarerelease opgelost gaat worden. Daar zul je trouwens waarschijnlijk een dikke maand op moeten wachten
zucht.
Verwijderd
Ik heb inderdaad een Pace.dion_b schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:58:
[...]
Verwijderd
Vanmiddag kastje van UPC ontvangen. Installeren was snel gebeurd, maar op een gegeven moment zegt ie dat hij bezig is met de instellingen opslaan en als ik 15 minuten geen beeld heb UPC moet bellen. Dat is inmiddels al een paar uur geleden. Momenteel is ie wel bezig met een software update maar de progress bar doet niks. Onderin beeld stond een 3 en daar staat nu een 01 bij. Rode lampje knippert nog steeds, hoe lang hoort dit te duren?
Software upgrade? Heb nog nooit gehoord dat dit langer dan 5 minuten duurt.
Daarnaast, dat cijfer onderin loopt normaalgesproken volgens mij alleen op..
Daarnaast, dat cijfer onderin loopt normaalgesproken volgens mij alleen op..
Verwijderd
Die software update gaf geen progressie aan, toen heb ik hem maar gestopt na een half uur omdat ik dacht dat dat geen kwaad zou kunnen als ie toch niks deed. Daarna uitgezet en na een tijdje weer aangezet. Hij staat nu weer op het beeld waarin wordt gezegd dat als je geen beeld hebt contact moet opnemen met UPC. Dat lijkt me dan maar de volgende actie.
Of is er nog iets anders mogelijk? Terugkeren naar die instellingprocedure, met als begin je landkeuze, kan dit? Als dit al iets zou oplossen.
Of is er nog iets anders mogelijk? Terugkeren naar die instellingprocedure, met als begin je landkeuze, kan dit? Als dit al iets zou oplossen.
Nee, zenders zoeken staat hier los van.
Hij wacht nu op een activatiesignaal wat hij van UPC moet krijgen.
Dit lukt soms niet als de mediabox al enige tijd (langer dan een 3-4 weken) in huis is, dan moet UPC handmatig de activatie sturen.
Maar wellicht is er bij het toevoegen van jouw mediabox in de technische gegevens bij UPC wat verkeerd gegaan. Deze activatie wordt namelijk aangestuurd op de unieke smartcard.
Bellen lijkt me de enige remedie als hij hier niet uit zichzelf verder mee komt.
Hij wacht nu op een activatiesignaal wat hij van UPC moet krijgen.
Dit lukt soms niet als de mediabox al enige tijd (langer dan een 3-4 weken) in huis is, dan moet UPC handmatig de activatie sturen.
Maar wellicht is er bij het toevoegen van jouw mediabox in de technische gegevens bij UPC wat verkeerd gegaan. Deze activatie wordt namelijk aangestuurd op de unieke smartcard.
Bellen lijkt me de enige remedie als hij hier niet uit zichzelf verder mee komt.
Verwijderd
Heb inmiddels de diagnostiek pagina gevonden in de mediabox, hij krijgt geen IP adres toegewezen. Dan kan ik lang wachten op signaal (dat vind ie inmiddels ook niet meer) of is dit normaal.
Dat heeft commerciële redenen. Men wil niet van 1 leverancier afhankelijk zijn. Kan ze daarin geen ongelijk geven overigens.synthdood schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:08:
Als de Pace zoveel moeilijker is te programmeren dan de Thomson, waarom zouden ze dan überhaupt nog Pace boxen uitleveren.
zucht.
Helaas hanteren ze deze policy wat betreft de tv-tuner niet bij hun klanten...Yohan schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:20:
[...]
Dat heeft commerciële redenen. Men wil niet van 1 leverancier afhankelijk zijn. Kan ze daarin geen ongelijk geven overigens.
Explain?
Als iemand met een Thomson kan ik melden dat dat niet zaligmakend is. Die nieuwe softwareversie heeft nieuwe, leuke features meegebracht, maar ook een stel ranzige bugs (blijven hangen in standby, blijven resetten met "software download" scherm). Het zou me niet verbazend zijn als men bij Pace wil leren van de fouten die er bij Thommson gemaakt zijn.synthdood schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:08:
[...]
Dat meen je niet... de update zou toch op 15 november komen? Dat is al een maand later dan het oorspronkelijk zou zijn. En die oorspronkelijke datum was ook al een maand later dan de Thomson update. Hoe moeilijk kan dit nou helemaal zijn?
Vendor onafhankelijkheid. Maar goed, door het niet tegelijkertijd te doen kun je leren van je eerdere foutenAls de Pace zoveel moeilijker is te programmeren dan de Thomson, waarom zouden ze dan überhaupt nog Pace boxen uitleveren.
zucht.
Ejorne schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:51:
[...]
Helaas hanteren ze deze policy wat betreft de tv-tuner niet bij hun klanten...
Lijkt me vrij duidelijk: dat je als klant geen keus hebt om andere boxen te nemen dan datgene waar UPC je van voorziet

Oslik blyat! Oslik!
Ik lees erg weinig over dit probleem. Heb het op heel veel zenders (alle?). Zowel met 4:3 als 16:9 instelling op de box. Tegenwoordig zit er een schuifje in de instellingen van de box om het beeld iets naar links of rechts te verschuiven, maar het uitgezonden beeld is gewoon te groot voor mijn Philips breedbeeld TVGunner schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:42:
Voor de mensen die Sport 1 hebben.
Ik heb het sinds kort en vanavond met de CL valt het me op dat ik aan de linker- en rechterkant een hoop mis. Op een of andere manier schakelt ie niet automatisch naar een breedvullend formaat. Als ik naar NED3 ga is het gewoon normaal. Op het ene moment schakelt hij wel over naar breedbeeld maar als ik naar een andere wedstrijd ga (en eventueel weer terug naar de vorige zender) is het weer geen breedbeeld.
TV en media box van UPC staan allebei ingesteld op Breedbeeld.
Wat doe ik verkeerd?

In sommige gevallen valt een stukje van het logo eraf, of bijv. een stukje van een lange ondertiteling. Erg hinderlijk...
Verwijderd
is er iemand die weet wat de aansluitingen worden op de komende DVR van UPC ?
Ik heb een LCD met HDMI en Component ingang en hoop dat de DVR deze uitgangen gaat leveren...
Weet iemand dat misschien al ?
Ik heb een LCD met HDMI en Component ingang en hoop dat de DVR deze uitgangen gaat leveren...
Sport 1 kan of wil het probleem niet oplossen. Het wordt zo uitgezonden zoals zij het aangeleverd krijgen. Als ik een wedstrijd tref wat niet breedbeeld is dan zet ik m'n mediabox op 4:3 en dat is voor mij acceptabel.snarf schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:52:
[...]
Ik lees erg weinig over dit probleem. Heb het op heel veel zenders (alle?). Zowel met 4:3 als 16:9 instelling op de box. Tegenwoordig zit er een schuifje in de instellingen van de box om het beeld iets naar links of rechts te verschuiven, maar het uitgezonden beeld is gewoon te groot voor mijn Philips breedbeeld TV![]()
In sommige gevallen valt een stukje van het logo eraf, of bijv. een stukje van een lange ondertiteling. Erg hinderlijk...
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Je moet in je verhaal er wel bij vertellen dat dit twee euro meer is op het standaard analoge UPC abonnement. Dit is (afgerond) 15 euro. Maar in verschillende gemeenten is dit tarief lager. En als besluit digitale televisie besluit te nemen, wordt je analoge tarief verhoogt naar 15 euro (dit staat in de kleine letters, zowel in je overeenkomst als op je welkomsbrief).r0g3r schreef op zondag 12 november 2006 @ 02:29:
[...]
. Dat het twee uirootjes per maand meer kost, daar wordt m'n zak niet blauw van hoor....
Voorbeeld in mijn gemeente: hier betalen wij 9 euro per maand analoog. Als hier iemand digitale televisie neem, wordt zijn analoge abonnement verhoogt naar 15 euro. Plus 2 euro digitaal is dus totaal 17 euro per maand. M.a.w., het tarief wordt dus 6 euro per maand meer.
Oke, om even in jouw taal te blijven, van die 6 euro zou m'n zak ook niet blauw van worden, maar het is wel een verhoging van 70% vergeleken met het analoge "gemeente" tarief.
UPC had geprobeert om het gemeente tarief (stiekem) te verhogen richting de 11 a 12 euro, maar is door de rechter terug gefloten. Uitsluitend volgens de inflatie mag UPC het "gemeente" tarief verhogen.
[ Voor 4% gewijzigd door robertpNL op 15-11-2006 10:08 ]
Volgens testers op Chelloo.com heeft de DVR helaas dezelfde aansluitingen als de huidige boxen, geen component en geen HDMI dus, als er later ook een HD-DVR box komt wel uiteraard.Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:51:
is er iemand die weet wat de aansluitingen worden op de komende DVR van UPC ?
//
Ik had het probleem dat sommige breedbeeld uitzendingen (vooral die van NED1,2,3) op mijn 4:3 scherm niet in breedbeeld kwamen maar gewoon in 4:3 waarbij ik dan links en rechts een heel stuk kwijt was (aspect ratio was dus wel goed). Via het menu van de box gekozen voor plat scherm en nu past ie wel automatisch het beeld goed aan. Dus wellicht dat dit ook met jou probleem werkt.Gunner schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:55:
[...]
Sport 1 kan of wil het probleem niet oplossen. Het wordt zo uitgezonden zoals zij het aangeleverd krijgen. Als ik een wedstrijd tref wat niet breedbeeld is dan zet ik m'n mediabox op 4:3 en dat is voor mij acceptabel.
dat is inderdaad wel nuttige informatie. Ik wist dat sommige gemeenten een ander tarief hanteerden, maar dat er zo'n grote verschillen in zaten, was ik me niet van bewust. Uiteraard heb ik die brief toen goed doorgenomen en dit waarschijnlijk wel gelezen (als kritische consument zijnderobertpNL schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:06:
[...]
Je moet in je verhaal er wel bij vertellen dat dit twee euro meer is op het standaard analoge UPC abonnement. Dit is (afgerond) 15 euro. Maar in verschillende gemeenten is dit tarief lager. En als besluit digitale televisie besluit te nemen, wordt je analoge tarief verhoogt naar 15 euro (dit staat in de kleine letters, zowel in je overeenkomst als op je welkomsbrief).
Voorbeeld in mijn gemeente: hier betalen wij 9 euro per maand analoog. Als hier iemand digitale televisie neem, wordt zijn analoge abonnement verhoogt naar 15 euro. Plus 2 euro digitaal is dus totaal 17 euro per maand. M.a.w., het tarief wordt dus 6 euro per maand meer.
Oke, om even in jouw taal te blijven, van die 6 euro zou m'n zak ook niet blauw van worden, maar het is wel een verhoging van 70% vergeleken met het analoge "gemeente" tarief.
UPC had geprobeert om het gemeente tarief (stiekem) te verhogen richting de 11 a 12 euro, maar is door de rechter terug gefloten. Uitsluitend volgens de inflatie mag UPC het "gemeente" tarief verhogen.
Mijn vorige reactie richtte zich meer op het geklaag van mensen dat ze het zo schandelijk van UPC vinden dat ze iedereen "ongevraagd" bevoorraden met een digitale box, terwijl dit:
1. zoiezo zonder enige verplichting 6 maanden GRATIS uitgeprobeerd kan worden.
2. je ruim voordat deze 6 maanden afgelopen zijn je netjes een brief ontvangt met de vraag of je digitale TV wilt blijven behouden of dat je het op wilt zeggen.
3. het gezien moet worden als een service van UPC om je, zonder datje er moeite voor hoeft te doen, je de laatste technologie op het gebied van TV kijken thuis bezorgd krijgt.
Dit is niet helemaal correct. Je analoge tarief blijft hetzelfde, alleen wordt het digitale pakket een stuk duurder dan 2,16 p/m. Het totaalbedrag is dus altijd 17,99, onafhankelijk van in welke gemeente je woont.robertpNL schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:06:
[...]
Je moet in je verhaal er wel bij vertellen dat dit twee euro meer is op het standaard analoge UPC abonnement. Dit is (afgerond) 15 euro. Maar in verschillende gemeenten is dit tarief lager. En als besluit digitale televisie besluit te nemen, wordt je analoge tarief verhoogt naar 15 euro (dit staat in de kleine letters, zowel in je overeenkomst als op je welkomsbrief).
Maar ik kan me voorstellen dat in de uitzonderingsgemeenten het prijsverschil bij het overstappen naar Digital je te groot wordt.
dat probleem heb ik ook, kan die optie alleen niet vinden in het menu!luckyjan schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:20:
[...]
Ik had het probleem dat sommige breedbeeld uitzendingen (vooral die van NED1,2,3) op mijn 4:3 scherm niet in breedbeeld kwamen maar gewoon in 4:3 waarbij ik dan links en rechts een heel stuk kwijt was (aspect ratio was dus wel goed). Via het menu van de box gekozen voor plat scherm en nu past ie wel automatisch het beeld goed aan. Dus wellicht dat dit ook met jou probleem werkt.
Yup, idd... Lijkt mij ook vrij duidelijk...dion_b schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:22:
Lijkt me vrij duidelijk: dat je als klant geen keus hebt om andere boxen te nemen dan datgene waar UPC je van voorziet
Ik kan me dat niet indenken. Ik zie daar graag meer bewijs van. WatrobertpNL schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:06:
[...]
[...]
schrijft klopt wel.Yohan schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:49:
[...]
Dit is niet helemaal correct. Je analoge tarief blijft hetzelfde, alleen wordt het digitale pakket een stuk duurder dan 2,16 p/m. Het totaalbedrag is dus altijd 17,99, onafhankelijk van in welke gemeente je woont.
Maar ik kan me voorstellen dat in de uitzonderingsgemeenten het prijsverschil bij het overstappen naar Digital je te groot wordt.
ah fijn. dacht dat je het over een ander type mediabox had.sylvesterrr schreef op woensdag 15 november 2006 @ 13:47:
[MENU] -> [Instellingen] -> [TV-instellingen] -> Beeldformaat
Verwijderd
Na een succesvolle proef is de UPC MediaBox - Digitale Video Recorder vanaf vandaag beschikbaar. De DVR is een UPC MediaBox en harddisk-recorder ineen. Met het apparaat ontvangt u interactieve digitale televisie èn kunt u tv-programma’s opnemen. De harde schijf van 160 Gb biedt ruimte voor minstens 65 uur aan programma's en films.
Met de DVR heeft u ook de mogelijkheid om live televisie te pauzeren. De DVR neemt namelijk tot 2,5 uur op van het kanaal dat u op dat moment aan het kijken bent. Zo wordt het bijvoorbeeld mogelijk om tijdens het kijken naar voetbal toch nog even dat ene mooie doelpunt te herhalen (en om daarna rustig de wedstrijd verder te kijken, zonder een minuut te hoeven missen).
Aanbod:
De UPC MediaBox - Digital Video Recorder 12 maanden voor € 4,99 (daarna € 9,99 per maand);
Geen eenmalige activeringskosten voor de UPC MediaBox - DVR (normaal € 29,99);
12 maanden gratis kennis maken met UPC Digital TV (daarna, € 2,16*, zoals het normale Digital TV aanbod);
UPC Digital TV extra channel pack de eerste maand gratis op proef (zoals het normale Digital TV aanbod);
De minimum contractsperiode is 12 maanden.
Nieuwe klanten:
Probeer de DVR 1 jaar lang met 50% korting en gratis Digital TV abonnement!
Het introductieaanbod is van toepassing op alle nieuwe (Digital TV) abonnees.
Het introductieaanbod verkrijgbaar tot 31 december 2006.
De kortingen gelden tijdens de eerste 12 maanden (minimum contractsperiode).
Bestaande klanten:
Introductieaanbod: probeer de DVR 1 jaar lang met 50% korting!
Het introductieaanbod is van toepassing op alle bestaande abonnees.
Het introductieaanbod is verkrijgbaar tot 31 december 2006.
De korting geldt tijdens de eerste 12 maanden (minimum contractsperiode).
Bron: http://www.chelloo.com/fo...0.msg172729;topicseen#new (officiele mededeling UPC Medewerker)
Met de DVR heeft u ook de mogelijkheid om live televisie te pauzeren. De DVR neemt namelijk tot 2,5 uur op van het kanaal dat u op dat moment aan het kijken bent. Zo wordt het bijvoorbeeld mogelijk om tijdens het kijken naar voetbal toch nog even dat ene mooie doelpunt te herhalen (en om daarna rustig de wedstrijd verder te kijken, zonder een minuut te hoeven missen).
Aanbod:
De UPC MediaBox - Digital Video Recorder 12 maanden voor € 4,99 (daarna € 9,99 per maand);
Geen eenmalige activeringskosten voor de UPC MediaBox - DVR (normaal € 29,99);
12 maanden gratis kennis maken met UPC Digital TV (daarna, € 2,16*, zoals het normale Digital TV aanbod);
UPC Digital TV extra channel pack de eerste maand gratis op proef (zoals het normale Digital TV aanbod);
De minimum contractsperiode is 12 maanden.
Nieuwe klanten:
Probeer de DVR 1 jaar lang met 50% korting en gratis Digital TV abonnement!
Het introductieaanbod is van toepassing op alle nieuwe (Digital TV) abonnees.
Het introductieaanbod verkrijgbaar tot 31 december 2006.
De kortingen gelden tijdens de eerste 12 maanden (minimum contractsperiode).
Bestaande klanten:
Introductieaanbod: probeer de DVR 1 jaar lang met 50% korting!
Het introductieaanbod is van toepassing op alle bestaande abonnees.
Het introductieaanbod is verkrijgbaar tot 31 december 2006.
De korting geldt tijdens de eerste 12 maanden (minimum contractsperiode).
Bron: http://www.chelloo.com/fo...0.msg172729;topicseen#new (officiele mededeling UPC Medewerker)
Ben nu aan het bellen met UPC om het aan te vragen. Tot nu toe heb ik te horen gekregen dat ze nog niet weten hoe ze het gaan doen voor bestaande klanten...
Ze gaat even overleggen met de supervisor
Nou het gesprek is afgelopen. ... en ik ben eigenlijk geen steek verder gekomen. Probleem is namelijk dat het administratief/procedures nog niet ingericht zijn.
Ik heb mijn 06 nummer doorgegeven en ik zal vandaag terug gebelt worden. Ben benieuwd
Ze gaat even overleggen met de supervisor
Nou het gesprek is afgelopen. ... en ik ben eigenlijk geen steek verder gekomen. Probleem is namelijk dat het administratief/procedures nog niet ingericht zijn.
Ik heb mijn 06 nummer doorgegeven en ik zal vandaag terug gebelt worden. Ben benieuwd
[ Voor 38% gewijzigd door Falcon op 16-11-2006 13:16 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Bestaande DTV-klanten profiteren eveneens van het introductieaanbod van EUR 4,99 per maand voor de eerste 12 maanden. Wel betaal je gewoon voor het Digital TV Pack.
Zo jammer dat het een maandbedrag betreft in plaats van een vast aanschafbedrag! Anders had ik hem waarschijnlijk wel aangeschaft. Ik heb alleen geen zin om er de komende jaren elke maand weer voor te blijven betalen. Dan wordt het vanzelf een duur apparaat
Even een vraag: kun je met de DVR direct vanuit het TV guide menu opnamen programmeren? En kun je ook zeggen 'dit programma dagelijks opnemen'?
Even een vraag: kun je met de DVR direct vanuit het TV guide menu opnamen programmeren? En kun je ook zeggen 'dit programma dagelijks opnemen'?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ja dit kan.
Ik ben trouwens net teruggebelt door de dame die ik vanochtend aan de lijn had. Het volgende heeft ze me aangeboden:
- Ik stuur mijn decoder naar UPC in maarssen (antwoordnummer 6000, 3600 VA)
- Als zij (<-- tricky, laat staan dat ze morgen tegen een boom rijd. Andere collega's weten misschien hier niet vanaf en ik denk ook niet dat ze dit voor alle aanmelding zullen doen) ziet dat hij binnen is stuurd ze mij de nieuwe decoder op. Met daarbij de 50% korting actie en een nieuwe contract (dit vind ik wel netjes!)
- Ze belt mij dan wanneer zij hem verstuurd heeft.
Ik zit ontzettend te twijfelen om dit te gaan doen. In mijn optiek wordt dit het bekende administratieve upc rompslomp idee.
Of zouden jullie het wel proberen?
Ik ben trouwens net teruggebelt door de dame die ik vanochtend aan de lijn had. Het volgende heeft ze me aangeboden:
- Ik stuur mijn decoder naar UPC in maarssen (antwoordnummer 6000, 3600 VA)
- Als zij (<-- tricky, laat staan dat ze morgen tegen een boom rijd. Andere collega's weten misschien hier niet vanaf en ik denk ook niet dat ze dit voor alle aanmelding zullen doen) ziet dat hij binnen is stuurd ze mij de nieuwe decoder op. Met daarbij de 50% korting actie en een nieuwe contract (dit vind ik wel netjes!)
- Ze belt mij dan wanneer zij hem verstuurd heeft.
Ik zit ontzettend te twijfelen om dit te gaan doen. In mijn optiek wordt dit het bekende administratieve upc rompslomp idee.
Of zouden jullie het wel proberen?
Dit is pertinent onjuist! De nieuwe DVR-box wordt verzonden en een retourdoos voor de oude wordt meegestuurd! Ga dus NIET op bovengenoemd aanbod in.
Ik zou over een paar dagen (of wanneer iemand anders andere ervaringen post) nog een keer contact met ze opnemen. Een medewerker die zelf zaken in de gaten gaan houden voor een klant kan niet een standaard procedure zijn, kans op fouten is dan veel te groot. Wellicht is de procedure voor omruilen er nog niet of is deze niet bekend op de afdeling die je aan de lijn had.
Je zou het ook bij de technische afdeling kunnen proberen, misschien weten zij wel het een en ander. (neem aan dat je nu de verkoopafdeling belde)
Je zou het ook bij de technische afdeling kunnen proberen, misschien weten zij wel het een en ander. (neem aan dat je nu de verkoopafdeling belde)
Ik kreeg net een telefoontje van de zelfde dame en ze vertelde mij het bovenstaande.Yohan schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:27:
Dit is pertinent onjuist! De nieuwe DVR-box wordt verzonden en een retourdoos voor de oude wordt meegestuurd! Ga dus NIET op bovengenoemd aanbod in.
Wel netjes van haar btw!
Maar ze vertelde mij wel even tikkeltje anders en ik denk dat dat van mij logische wijze klopt. UPC stuurd je een brief waar instaat dat je het aangevraagd hebt en dat ze verzoeken om de mediabox retour te sturen. Wanneer deze retour ontvangen is, zal er een nieuwe toegestuurd worden.
Mij werdt verteld dat dit hoogstens een week in beslag mag nemen. Zolang wil ik wel even analoog tv kijken!
[ Voor 30% gewijzigd door Falcon op 16-11-2006 15:58 ]
Ok even voor de duidelijk een extra post:
Het volgende moet je doen om een DVR te krijgen als je bestaande klant bent.
1. Bellen met 0800-2233777
2. Kiezen voor Digitale TV (optie 3)
3. Vragen om DVR
4. DVR aanvragen
5. UPC stuurd een brief met daarin dat je je hebt aangemeld voor DVR en zij sturen hierbij een retourbox
6. Stuur je decoder terug naar UPC op de manier zoals die in de brief staat omschreven
7. Paar dagen later ontvang je de nieuwe decoder.
8. Bestaande klanten krijgen gewoon dan de korting en een nieuw contract van een jaar. Het nieuw contract gaat vanaf de datum in dat UPC jou de decoder heeft toegestuurd.
9. Disclaimer: ondervoorbehoud van wijzigingen of leugens
Het volgende moet je doen om een DVR te krijgen als je bestaande klant bent.
1. Bellen met 0800-2233777
2. Kiezen voor Digitale TV (optie 3)
3. Vragen om DVR
4. DVR aanvragen
5. UPC stuurd een brief met daarin dat je je hebt aangemeld voor DVR en zij sturen hierbij een retourbox
6. Stuur je decoder terug naar UPC op de manier zoals die in de brief staat omschreven
7. Paar dagen later ontvang je de nieuwe decoder.
8. Bestaande klanten krijgen gewoon dan de korting en een nieuw contract van een jaar. Het nieuw contract gaat vanaf de datum in dat UPC jou de decoder heeft toegestuurd.
9. Disclaimer: ondervoorbehoud van wijzigingen of leugens
Dat komt meer in de richting ja 
Meld je je ervaringen met de DVR hier nog even?
Meld je je ervaringen met de DVR hier nog even?
Net gebeld en nou krijg ik weer te horen dat het introductie-aanbied niet geldt voor bestaande klanten...
Ik moet dus gewoon 9,99 euro bovenop m'n huidige tarief betalen en bovendien ook gewoon aansluitkosten. Heb maar gezegd dat ik over een paar dagen nog wel een keer bel.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
Ik wacht de brief even af die bij de retourbox zit, daarna zal ik even bellen met UPC mocht hier geen korting worden berekend.
Ik heb vanmiddag de DVR aangevraagd (wat zijn directe collega's toch handig
). Ik heb de procedures nog niet helemaal doorgelezen, maar volgens mij krijg je de DVR in huis gelijktijdig met de retourdoos. Op deze manier kom je niet zonder mediabox te zitten.
Dit introductie-aanbod geldt ook voor bestaande klanten. Het enige verschil is dat nieuwe klanten 12 maanden lang het UPC Digital TV Pack (normaal 2,16 euro per maand), en bestaande klanten niet. Bestaande klanten hebben het al minimaal 6 maanden gratis gehad (of zitten nog in de 6 maanden gratis-periode).
Dit introductie-aanbod geldt ook voor bestaande klanten. Het enige verschil is dat nieuwe klanten 12 maanden lang het UPC Digital TV Pack (normaal 2,16 euro per maand), en bestaande klanten niet. Bestaande klanten hebben het al minimaal 6 maanden gratis gehad (of zitten nog in de 6 maanden gratis-periode).
Verwijderd
Wat vragen die ik heb over de nieuwe DVR:
- Kun je eigenlijk met de DVR een zender opnemen en tegelijkertijd een andere zender bekijken ?
- Welke uitgangen heeft het apparaat gekregen ? HDMI ? Component ?
Heb zelf al een jvc hd recorder dus zie hier het nut niet van in om 9,99 per maand extra voor een pvr te betalen aan gezien ik er al 1 heb.
Dat kan wel allemaal zo zijn, maar als je eerst drie keer telefonisch bent benaderd en je hebt 3 keer duidelijk nee gezegd en wanneer dan toch 3 maanden later ongevraagd iemand met zo'n grote doos voor de deur staat, dan heb ik het wel helemaal gehad met UPC. Dus heb ik die doos niet in ontvangst genomen.r0g3r schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:30:
[...]
Mijn vorige reactie richtte zich meer op het geklaag van mensen dat ze het zo schandelijk van UPC vinden dat ze iedereen "ongevraagd" bevoorraden met een digitale box, terwijl dit:
1. zoiezo zonder enige verplichting 6 maanden GRATIS uitgeprobeerd kan worden.
2. je ruim voordat deze 6 maanden afgelopen zijn je netjes een brief ontvangt met de vraag of je digitale TV wilt blijven behouden of dat je het op wilt zeggen.
3. het gezien moet worden als een service van UPC om je, zonder datje er moeite voor hoeft te doen, je de laatste technologie op het gebied van TV kijken thuis bezorgd krijgt.
Gezien mijn ervaring met UPC verwacht ik over 6 maanden wederom de nodige problemen. Heb dus uit voorzorg maar een e-mail gestuurd naar UPC gestuurd.
JaVerwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:16:
• Kun je eigenlijk met de DVR een zender opnemen en tegelijkertijd een andere zender bekijken ?
Dezelfde uitgangen als de Thomson-box. Geen HDMI/DVI/Component-uitgangen.• Welke uitgangen heeft het apparaat gekregen ? HDMI ? Component ?
Gisteravond laat nog een keer gebeld en besteld. Inmiddels konden ze bevestigen dat de activatiekosten inderdaad ook voor bestaande klanten binnen de actie vallen. De korting op het maandtarief was nog steeds niet zeker, maar dat kon ik lezen in de brief. Als het tarief in die brief me niet beviel, kon ik alsnog bezwaar maken. Ik heb de gok dus maar gewaagd.
De medewerker was trouwens 'not amused' met deze actie. Hij had namelijk zelf aan de test meegedaan en baalde dat hij (als personeelslid) wel gewoon activatiekosten had moeten betalen.
De medewerker was trouwens 'not amused' met deze actie. Hij had namelijk zelf aan de test meegedaan en baalde dat hij (als personeelslid) wel gewoon activatiekosten had moeten betalen.
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
Er komt dus schot in de zaak, dat is mooi!mvdklip schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 07:37:
Gisteravond laat nog een keer gebeld en besteld. Inmiddels konden ze bevestigen dat de activatiekosten inderdaad ook voor bestaande klanten binnen de actie vallen. De korting op het maandtarief was nog steeds niet zeker, maar dat kon ik lezen in de brief. Als het tarief in die brief me niet beviel, kon ik alsnog bezwaar maken. Ik heb de gok dus maar gewaagd.
Kun je het niet zelf aanvragen?sylvesterrr schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:52:
Ik heb vanmiddag de DVR aangevraagd (wat zijn directe collega's toch handig). Ik heb de procedures nog niet helemaal doorgelezen, maar volgens mij krijg je de DVR in huis gelijktijdig met de retourdoos. Op deze manier kom je niet zonder mediabox te zitten.
[...]
Zo, ik heb hem net ook aangevraagd.
Binnen 3 weken zou ik de nieuwe box moeten ontvangen.
Volgens hun krijg ik idd een retour doos, en hoef ik mijn huidige box pas op te sturen als ik mijn dvr binnen heb.
Binnen 3 weken zou ik de nieuwe box moeten ontvangen.
Volgens hun krijg ik idd een retour doos, en hoef ik mijn huidige box pas op te sturen als ik mijn dvr binnen heb.
[ Voor 39% gewijzigd door Ritchie op 17-11-2006 13:55 ]
- NAC Breda -
Dit topic is gesloten.