Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 19:17
Ruim een jaar geleden heb ik getekend voor een all-in-one abonnement van Glashart: tv, telefoon en internet via een glasvezel, helemaal klaar voor de toekomst.

Internet met 30 Mbps, telefoon en tv, zowel digitaal (met receiver/recorder) als analoog (mooi voor de oude tv's en de nog redelijk nieuwe HDD/DVD recorder in huis).

De glasvezel heeft maanden voor mijn huis gelegen, vandaag is hij in de meterkast afgemonteerd. Eind dit jaar kunnen de diensten worden aangeboden. Maar ik ben er ook achter gekomen dat Glashart (of KPN, die de diensten verzorgt) op 1 januari stopt met het doorgeven van het analoge tv signaal.

In ruil daarvoor krijg ik niet 1 maar 2 digitale receivers. Voor de eerste 2 jaar gratis, daarna is de 2e voor 5 euro per maand. Ontvanger 3 en 4 kosten na een jaar al 5 euro per maand.

Ik zie dit als contractbreuk, en ik denk dat ik redelijk sterk sta als ik probeer het contract te ontbinden.

Het zappen met een tv vind ik veel prettiger dan het zappen met wat voor set top box dan ook. Daarnaast heb ik een tv die picture-and-text heeft: aan de linkerkant van het scherm de tv uitzending, aan de rechterkant de teletekst. Zo kun je redelijk met z'n tweeën tv en teletekst kijken, de een tv, de ander teletekst.

Als ik het contract ongedaan kan maken, blijf ik bij Ziggo. Die levert nu het analoge en digitale tv signaal en internet. Dat zijn overigens 2 aparte abonnementen.

Ik ga er vanuit dat Ziggo tot in de eeuwigheid het analoge signaal doorgeeft. Wat als Ziggo ook opeens besluit alleen nog een digitaal tv signaal door te geven? Dan had ik net zo goed naar Glashart kunnen gaan, dan heb ik een snelleren internet verbinding, en betaal ik ook minder dan wanneer ik bij Ziggo blijf.

Wie weet wat Ziggo gaat doen? Wie zit er nog meer voor deze lastige keuze, en wat heb je toen besloten? Laat het me aub even weten! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je toen heb getekend voor o.a. levering van een analoog TV-signaal (wat me overigens nogal zinloos lijkt voor een bedrijf dat glas tot aan de meterkast wil bieden), en als dat keihard in 't contract staat, heb je wel een goede reden voor ontbinding.
Maar waarom zou je? Ze bieden je nu een aardige optie (2 gratis receivers, genoeg voor een hoop huishoudens in dit land) en over 2 jaar is de situatie op de markt waarschijnlijk heel anders.

Sure, Ziggo, UPC, etc. zullen nog heel lang analoge TV over de kabel aanbieden, maar je ziet nu al dat ze dat aan 't afkalven zijn. Van de 65 zenders in m'n Ziggo digitale basispakket worden er 32 niet (meer) analoog aangeboden. Dat gaat in de toekomst alleen maar erger worden.

Overigens zap ik al een hele tijd naar volle tevredenheid met m'n settop box (Humax 5050C), en mij bevalt dat een stuk beter dan zappen via de TV. Vooral het selecteren via de EPG zou ik niet meer willen missen. Alleen bij PiP gebruik ik nog de afstandsbediening van de TV om een analoog signaal in het venstertje te krijgen, maar dat gebeurt hoogst zelden.
De lol van picture-and-text is me altijd volledig ontgaan: als je teletekst wilt raadplegen (wie doet dat nog?) dan pak je toch een PC of laptop, en vern**k je het TV-beeld waar de ander naar kijkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:01
Bij Ziggo kun je maximaal 3 smartcards per huishouden hebben, je betaalt dan maar voor 1 smartcard.

De enige kosten die je hebt voor die extra smartcards zijn:
  • De aanschaf van de smartcards
  • De extra decoders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 19:17
@Afterlife: Het alles in één van Glashart bevat zowel digitale als analoge tv. Digitaal voor de toekomst, analoog voor de oude meuk die de meesten ook nog in huis hebben, en waardoor je in principe met één digitale ontvanger af kunt.

Sommigen willen een rode auto, anderen een blauwe, en ik wil picture-and-text...

Daarbij zijn IP receivers (zoals de Motorola VIP die je bij GlasHart krijgt) nog niet zo geavanceerd als de al langer bestaande kabel set top boxen. Dus of GlasHart me in het begin zal bevallen... Als ik daarvoor kies, kan ik niet terugvallen op een analoog signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:43
ThinkPadd schreef op zondag 20 september 2009 @ 00:27:
Bij Ziggo kun je maximaal 3 smartcards per huishouden hebben, je betaalt dan maar voor 1 smartcard.

De enige kosten die je hebt voor die extra smartcards zijn:
  • De aanschaf van de smartcards
  • De extra decoders
Volgens een vriendelijke medewerkster van ziggo (afgelopen week gebeld) is er geen limiet meer van 3 smartcards!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 12:18
ikweethetbeter schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:47:
@Afterlife: Het alles in één van Glashart bevat zowel digitale als analoge tv. Digitaal voor de toekomst, analoog voor de oude meuk die de meesten ook nog in huis hebben, en waardoor je in principe met één digitale ontvanger af kunt.

Sommigen willen een rode auto, anderen een blauwe, en ik wil picture-and-text...

Daarbij zijn IP receivers (zoals de Motorola VIP die je bij GlasHart krijgt) nog niet zo geavanceerd als de al langer bestaande kabel set top boxen. Dus of GlasHart me in het begin zal bevallen... Als ik daarvoor kies, kan ik niet terugvallen op een analoog signaal.
Hoe ben je er achter gekomen dat Glashart per 1 januari ophoudt met het analoge signaal?

Als dit echt waar is, is het voor mij namelijk DE reden om weer terug naar Ziggo te gaan :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:34

FeaR

In GoT we trust

Wegens een wijziging in het beleid wordt dit topic naar Mediaspelers en HTPC's verplaatst. De reden dat dit gebeurt is omdat is besloten dat spelers die content uitsturen daar beter op hun plaats zijn dan in LCD, Plasma en Projectie.

Zie hiervoor ook het topic Enkele kleine wijzigingen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1