Acties:
  • 0Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik haal dit van het ziggo gebruikersforum:

19 maart 2008, 22:21
anoniem
Ziggo-Official Geregistreerd: 12 maart 2007
DTV: ALL

De Humax wordt goedgekeurd zodra de ontvanger voldoet aan de criteria, waarbij stabiltiet en HDMI belangrijke elementen zijn, ook in het licht van de ervaringen van de WK2006. Hoewel het doel was de ontvanger voor de EK2008 in de winkel te hebben, willen het kwaliteitsnivo daar niet ondergeschikt aan maken. Volgens de huidige planning is het niet uitgesloten dat er medio juni geleverd gaat worden, indien in de komende week de resterende issues opgelost zijn, echter zekerheid is daar op dt moment niet over te geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-01-2022
Mijn vraag is of deze decoder net als de Samsung 360 ook aan upscaling doet.

Anoniem: 248134

kakels schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:40:
Ik haal dit van het ziggo gebruikersforum:

19 maart 2008, 22:21
anoniem
Ziggo-Official Geregistreerd: 12 maart 2007
DTV: ALL

De Humax wordt goedgekeurd zodra de ontvanger voldoet aan de criteria, waarbij stabiltiet en HDMI belangrijke elementen zijn, ook in het licht van de ervaringen van de WK2006. Hoewel het doel was de ontvanger voor de EK2008 in de winkel te hebben, willen het kwaliteitsnivo daar niet ondergeschikt aan maken. Volgens de huidige planning is het niet uitgesloten dat er medio juni geleverd gaat worden, indien in de komende week de resterende issues opgelost zijn, echter zekerheid is daar op dt moment niet over te geven.
komende week in de winkel

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:02

PoweRoy

funky!

Hmm interressant!

[This space is for rent]

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 17:46
http://www.bobshop.nl/nl/...rs/humax/irhd5000c/p24831

€159,--

iemand ergens een review gevonden van het apparaat

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 16:19

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Lees ik de specs nu goed dat deze ook IP TV kan hebben? Volgens mij is het een afgeleide van deze: http://www.humaxdigital.com/global/products/oc-5000hd.asp

hmmm, reviews, snel :p

160 euro is nl. een mooi bedrag.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 17:46
Al wat bekend over deze decoder??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:14
Volgens mij nog niet, zie hem verder dan bobshoop ook nog nergens staan

To dare is to do

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 21:54
Bij Bestekeus.nl staat hij ook in het assortiment.

Volgens bobshop zou hij midden juli leverbaar zijn....

• Ramphus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:57
Ik heb deze in bestelling staan, verwachte leverdatum in het Bobshop centrale magazijn: 21-7-2008

Hier een beschrijving van de decoder: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/humax_hd5000c/

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
http://www.digitalekabelt...humax_hd5000c/index.shtml
laat maar, snorry...

[Voor 15% gewijzigd door Bi-zonder op 12-07-2008 11:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!
De eerste gebruikers ervaring is binnen en daaruit blijkt dat Ziggo besloten heeft om de Original resolutie mogelijkheid uit de firmware te laten halen:
c. Bij uitv.formaat (V-format) heb ik niet de mogelijkheid van ´original´. Moet ik deze zelf bij iedere zender aanpassen ?

De variant original in niet geimplementeerd, deze optie is eveneens niet beschikbaar bij de samsung h360. Bij de mogelijkheid V-format heb je zelf de controle, terwijl je dat niet bent in de original mode. In een toekomstige release kan de original optie overigens wel toegevoegd worden.
De gegeven cursieve verklaring door Anoniem (een medewerker van Ziggo) slaat nergens op, want in de versie die door de Digitale kabel televisie website is getest had je ook de controle om de Humax vast te zetten op een bepaald formaat, maar kon je ook kiezen voor het Original formaat zodat je de up en/of downscaling over kan laten aan de TV i.p.v aan de ontvanger. Ze blijven bij Ziggo maar de functionaliteit van de aanbevolen ontvangers beperken. Ongetwijfeld hebben ze weer alleen getest op wat HD-Ready schermpjes waarop ze ook de kwaliteit van digitale HDTV signalen testen en vonden een vaste resolutie wel goed genoeg voor hun klanten.

Of zou Samsung protest hebben aangetekend omdat deze ontvanger wel de Orignal modus had waardoor de gebruiker niet constant hanmatig hoeft om te schakelen en daardoor veel gebruiksvriendelijker was. Gebruiksvriendelijkheid is een concept dat niet bij Ziggo bekend is, anders ga je toch niet opzettelijk die Original optie uit een ontvanger halen. Ik zou ook geen 16:9 TV willen hebben die mij verplicht om 4:3 materiaal altijd schermvullend te kijken of waar ik elke keer als ik op zo'n kanaal kom weer handmatig de aspect ratio om moet zetten...

Acties:
  • 0Henk 'm!

ArChie schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:04:
De eerste gebruikers ervaring is binnen en daaruit blijkt dat Ziggo besloten heeft om de Original resolutie mogelijkheid uit de firmware te laten halen:

[...]

De gegeven cursieve verklaring door Anoniem (een medewerker van Ziggo) slaat nergens op, want in de versie die door de Digitale kabel televisie website is getest had je ook de controle om de Humax vast te zetten op een bepaald formaat, maar kon je ook kiezen voor het Original formaat zodat je de up en/of downscaling over kan laten aan de TV i.p.v aan de ontvanger. Ze blijven bij Ziggo maar de functionaliteit van de aanbevolen ontvangers beperken. Ongetwijfeld hebben ze weer alleen getest op wat HD-Ready schermpjes waarop ze ook de kwaliteit van digitale HDTV signalen testen en vonden een vaste resolutie wel goed genoeg voor hun klanten.

Of zou Samsung protest hebben aangetekend omdat deze ontvanger wel de Orignal modus had waardoor de gebruiker niet constant hanmatig hoeft om te schakelen en daardoor veel gebruiksvriendelijker was. Gebruiksvriendelijkheid is een concept dat niet bij Ziggo bekend is, anders ga je toch niet opzettelijk die Original optie uit een ontvanger halen. Ik zou ook geen 16:9 TV willen hebben die mij verplicht om 4:3 materiaal altijd schermvullend te kijken of waar ik elke keer als ik op zo'n kanaal kom weer handmatig de aspect ratio om moet zetten...
Archie, archie, als je even verder had gelezen dan had je de verklaring kunnen lezen, zonder allerlei verwijten te maken en bovendien had je de speculaties achterwege kunnen laten. In het geval van original wordt de resolutie niet bepaald door de TV maar door de bron.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 248134 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:22:
In het geval van original wordt de resolutie niet bepaald door de TV maar door de bron.
Ja, in het geval van Original wordt de resolutie bepaald door de bron en doet de TV de scaling. Zei ik iets anders dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-06 15:28
Erg jammer die betutteling door Ziggo. Bij de Cisco-decoder is de "Original" optie er ook al bewust uitgelaten, terwijl hij nog wel in de door Ziggo zelfgemaakte handleiding staat.

Mr Magic schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:47:
Erg jammer die betutteling door Ziggo. Bij de Cisco-decoder is de "Original" optie er ook al bewust uitgelaten, terwijl hij nog wel in de door Ziggo zelfgemaakte handleiding staat.
Je hebt het ziggo-gebruikers forum kennelijk niet goed doorgelezen. De 'orginal' mode is alleen bruikbaar in de component mode. Bij gebruik van hdmi is deze mode niet direct toegankelijk. Dit is niet bewust gebeurt, we zullen de 'orginal' mode ondersteuning gewoon opvoeren voor de volgende maintenance release. Dus de term 'betutteling' is hier niet van toepassing. Ziggo heeft ook nog een aantal functies laten toevoegen.

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:00
Heb de Humax nu een avondje in gebruik en ben tot op heden zeer tevreden.
Zeer mooi beeld. SD zenders vind ik wel iets beter als met m'n oude samsung 9401 decoder. Echter maakt dat niet veel uit. De TV heeft een goede scaler :)

HD zenders is een waar genot om naar te kijken! De Tour vanmiddag was prachtig.
Jammer dat het morgen rustdag is :P

[Voor 10% gewijzigd door Nachtapotheker op 15-07-2008 19:40]

• Tinman
Waar heb je hem gekocht?

• Nachtapotheker
Expert in Houten.

• Tinman
Ik heb hem ook maar besteld bij Bobshop. Ben benieuwd... :)

Anoniem: 268884

Ik heb sinds gisteren deze decoder op een pioneer 42" plasma. Als je van een 62 cm buisje met analoge televisie kopmt is dit een hele ervaring. Dit ziet er geweldig uit. Ik heb alleen een raar dingetje. Er zijn een aantal zenders bij Ziggo die niet doorkomen. Ik zie dat de signaal kwaliteit laag tot 0 is. Ik ga nog een versterker voor de decoder plaatsen om meerdere televisies aan te sluiten. Helpt dit?

Of moet ik de decoder resetten en de zenders opnieuw ophalen?
Anoniem: 268884 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 08:38:
Ik heb sinds gisteren deze decoder op een pioneer 42" plasma. Als je van een 62 cm buisje met analoge televisie kopmt is dit een hele ervaring. Dit ziet er geweldig uit. Ik heb alleen een raar dingetje. Er zijn een aantal zenders bij Ziggo die niet doorkomen. Ik zie dat de signaal kwaliteit laag tot 0 is. Ik ga nog een versterker voor de decoder plaatsen om meerdere televisies aan te sluiten. Helpt dit?
Ik eerste de COAX bekabeling eens goed nalopen. Als je gebruik maakt van die goedkope bouwmarkt COAX kabels met van die witte plastic stekkers en de nodige splitters dan is het aan te raden om die kabels te vervangen door bijvoorbeeld Hirschmann KOKA COAX kabels en ook gebruik te maken van de volledige metalen Hirschmann stekkers. Als je signaal dan nog niet goed is kan je altijd alsnog een goede versterker kopen die je dan wel zo dicht mogelijk bij het Abonnee Overname Punt (AOP) moet aansluiten. Het AOP is het kastje waar de groene kabel van het kabelbedrijf binnenkomt.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Ah bah, en ik had net de Samsung gekocht. |:(

Nouja, ik ben benieuwd of deze decoder beter is. :)
Humax was altijd erg goed qua stabiliteit, software en ondersteuning, maar de laatste paar jaren is het dramatisch.

[Voor 36% gewijzigd door mace op 24-07-2008 11:38]

• Nachtapotheker
Ik moet zeggen na 2 weken gebruik dat het ding perfect voldoet :)

ArChie schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:08:
[...]

Ik eerste de COAX bekabeling eens goed nalopen. Als je gebruik maakt van die goedkope bouwmarkt COAX kabels met van die witte plastic stekkers en de nodige splitters dan is het aan te raden om die kabels te vervangen door bijvoorbeeld Hirschmann KOKA COAX kabels en ook gebruik te maken van de volledige metalen Hirschmann stekkers. Als je signaal dan nog niet goed is kan je altijd alsnog een goede versterker kopen die je dan wel zo dicht mogelijk bij het Abonnee Overname Punt (AOP) moet aansluiten. Het AOP is het kastje waar de groene kabel van het kabelbedrijf binnenkomt.
ArChie,

Bedankt voor je opmerkingen, Gelukkig heb ik al KOKA 799 liggen en de versterkerk komt er ook tussen GVH20. Mijn groene kabel loopt direct door naar de woonkamer en die heb ik al gesplitst in de meterkast (Huis is 12 jaar geleden gebouwd, dus andere voorschriften). Hirscmann 2* 3Db splitter met F-connectoren. Dit werkt perfect. Er komen nog twee tv's aan daarom moet de versterker er og tussen. Want de splitter wordt een -6 Db van Hirschmann.

Gelukkig werkt het al, het was gewoon een kwestie van de zenders opnieuw ophalen via de reset procedure van HUMAX. Draait als een zonnetje en spat zuiver.

• Tinman
Bobshop bestelling geannuleerd en besteld bij Satshop.nl. 1 van de weinige webshops die de Humax wel op voorraad hebben. Waarschijnlijk morgen in huis. *O*

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:42

Alfisti

CaffeineJunkieXL

Ik heb hem ook in huis ;) Fijn de graftakke-samsung omgeruild voor een Humax _O_

• ZenphiR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-04-2020

ZenphiR

Felix tha Cat

Van een medewerker van Humax kreeg ik het volgende te horen: er staat een HD-PVR kabelontvanger (HD-ontvanger met harde schijf) in de roadmap van HUMAX.
Helaas is er op dit moment geen duidelijkheid omtrent het moment waarop deze ontvanger op de Nederlandse markt geintroduceerd zal worden cq. of dit product daadwerkelijk in productie genomen zal worden.

Xbox Live / PSN: ZenphiR0

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 16:19

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik heb begrepen dat de MM de humax vanaf deze week zou moeten kunnen leveren. Heb hem nog niet zien staan maar werdt er vorige week door een verkoper op gewezen.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Nachtapotheker
* Nachtapotheker is ook tot nu toe nog steeds zeer tevreden :)

• Nachtapotheker
Echter was ik dat gister avond even niet.. op NL1 liep het geluid achter op het beeld heel irritant.
Provider is Ziggo, later op de avond was dit weer opgelost. Heb dit sinds de Humax al wel vaker gehad. Met m'n oude samsung decoder had ik dit nooit. Ervaren meer mensen dat?

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 15:48
Nachtapotheker schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:32:
Echter was ik dat gister avond even niet.. op NL1 liep het geluid achter op het beeld heel irritant.
Provider is Ziggo, later op de avond was dit weer opgelost. Heb dit sinds de Humax al wel vaker gehad. Met m'n oude samsung decoder had ik dit nooit. Ervaren meer mensen dat?
Zapt de humax sneller als de samsung, ik had eerst de humax sd ontvanger, ik heb nu de al een tijd een samsung hd ontvanger, maar ik vond het de humax sneller als de samsung, is dit bij de hd ontvanger ook zo?

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:16
iceme schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:29:
[...]

Zapt de humax sneller als de samsung, ik had eerst de humax sd ontvanger, ik heb nu de al een tijd een samsung hd ontvanger, maar ik vond het de humax sneller als de samsung, is dit bij de hd ontvanger ook zo?
Ja ben ik ook benieuwd naar, hoe die nieuwe Humax Zapt ;) ;)

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

• Nachtapotheker
Heb zelf de HD ontvanger van Samsung nooit gehad, echter vind ik deze vrij snel zappen. Een fractie van een seconde langzamer als de Humax SD decoder de fox-c ofzo..

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-06 21:02
makkie ;) schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:43:
Ik heb begrepen dat de MM de humax vanaf deze week zou moeten kunnen leveren. Heb hem nog niet zien staan maar werdt er vorige week door een verkoper op gewezen.
Ik heb ze gisteren gespot bij de MM, Kastje is toch wel een stuk kleiner dan de samsung. Zag ook dat ie een ethernet aansluiting heeft. Kost: 199,-

• Alfisti

Alfisti

CaffeineJunkieXL

mrc16 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:32:
[...]

Ik heb ze gisteren gespot bij de MM, Kastje is toch wel een stuk kleiner dan de samsung. Zag ook dat ie een ethernet aansluiting heeft. Kost: 199,-
Klopt, heeft ook een USB aanlsuiting aan de achterzijde maar beide doen niets :'(
Nachtapotheker schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:52:
Heb zelf de HD ontvanger van Samsung nooit gehad, echter vind ik deze vrij snel zappen. Een fractie van een seconde langzamer als de Humax SD decoder de fox-c ofzo..
Zappen gaat sneller echter het opstarten vanauit stand-by duurt veeeel langer,

• Djambo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 18:54
Ik heb nu oo k2 weken de humax.. Had daar voor de sumsung 360. humax zapt sneller idd,ook het HD beeld lijkt iets mooier te zijn,maarja kan ook tussen de oren zitten :P
Wat ik wel irri. vind als hij opgestart is krijg i ktelkens een melding dat er een update beschikbaar is,druk je op ja dan ga hij zoeken maar na paar tellen zeg hij "geen update beschikbaar"
dus nu klik ik gelijk op nee..
Meer mensen hier last van?

• Tinman
Nee, daar heb ik geen last van.

Het trage opstarten vanuit standby vind ik enige irritante aan de Humax. Verder bevalt hij goed. Heb de ethernet aansluiting aangesloten op internet maar heb de indruk dat daar niks mee gebeurd.

Het Brava HD (Ziggo) kanaal doet het bij mij niet. Heb zo'n scrambled beeld. Bij NL1 HD en Eurosport HD heb ik daar geen last van.

[Voor 22% gewijzigd door Tinman op 02-08-2008 10:33]

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tinman schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 10:28:
Het Brava HD (Ziggo) kanaal doet het bij mij niet. Heb zo'n scrambled beeld. Bij NL1 HD en Eurosport HD heb ik daar geen last van.
Heb ik ook op m'n pc (FloppyDTV) dus dat ligt niet aan de Humax vermoed ik.

Anoniem: 71637

Tinman schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 10:28:
Nee, daar heb ik geen last van.

Het trage opstarten vanuit standby vind ik enige irritante aan de Humax. Verder bevalt hij goed. Heb de ethernet aansluiting aangesloten op internet maar heb de indruk dat daar niks mee gebeurd.

Ik heb de box sinds kort ook, enige mindere is idd het trage opstarten.
Echter had ik bij de Samsung ook altijd nog een halve minuut ' Dit programma maakt geen deel uit van uw abonnement ' . Dus ik weet niet wat uiteindelijk sneller is...

Verder rete strak menu en super handige channel list.
Mooi design, althans voor een Humax ;)

Ik ben er echt superblij mee, na al het gezeur met de Samsung.

Ik las overigens in de handleiding bij USB ' Uitsluitend voor service doeleinden ' en bij de Ethernet port ' Geen functie '.

Wat me wel opviel is dat ik in signaalsterkte wel ben achteruit gegaan in vergelijking met de Samsung.
Met de Samsung zat ik zo rond de 60-70 op een HD kanaal afgestemt... bij deze op de 50.
Kwaliteit wel 100%, geen last gehad van kanalen die niet werken, of storen... dus ik maak me er verder ook niet echt druk over...

Anoniem: 22659

Kan iemand mij vertellen of je het geluidsniveau kunt regelen via de AB van de Humax indien je hem HDMI hebt aangesloten? Mijn Samsung 360 doet dit namelijk niet.

• Anoniem: 38733
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Jullie Ziggo'ers zijn echte mazzelkonten, we zitten hier bij UPC
nog steeds vast aan dat brakke k-u-t Philips, en dat blijft zo. :/

Ik zou maar al te graag zo'n Humax doosje voor de slaapkamer willen hebben. :9

• Alfisti

Alfisti

CaffeineJunkieXL

Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 00:26:
Kan iemand mij vertellen of je het geluidsniveau kunt regelen via de AB van de Humax indien je hem HDMI hebt aangesloten? Mijn Samsung 360 doet dit namelijk niet.
Deze doet dat wel.

• Nachtapotheker
Ik zit op het Casema netwerk en heb nog steeds met vlagen problemen met lipsync. Of ik hdmi of scart gebruik maakt niet uit. Signaal is goed. Heb het vermoeden dat het aan de decoder ligt.
Soms treed het ineens op, op een random zender en 10 min later kan het zo weer weg zijn.
Hoe hebben jullie de lipsync instellingen staan?

Nachtapotheker schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:19:
Ik zit op het Casema netwerk en heb nog steeds met vlagen problemen met lipsync. Of ik hdmi of scart gebruik maakt niet uit. Signaal is goed. Heb het vermoeden dat het aan de decoder ligt.
Soms treed het ineens op, op een random zender en 10 min later kan het zo weer weg zijn.
Hoe hebben jullie de lipsync instellingen staan?
Gewoon op 0 en ik heb nergens last van.

Sowieso ken ik dat hele lipsync probleem niet (ja als het in de uitzending zit).
Ik heb diverse LCD's gehad en we hebben een plasma... maar nergens last van gehad.

Zowel geluid via de TV zelf als via de receiver....

En ik vind beeld en geluid dat niet gelijk loopt ongeveer het irritantste wat er is tijdens het TV kijken....

• Nachtapotheker
Mja gezien niemand het heeft heb ik het vermoeden dat het aan de decoder ligt.
Dus wellicht eens kijken of die omgeruild kan worden door een ander exemplaar..

Anoniem: 97619

Ik had begrepen dat de HUMAX ook normale SD beelden in 576i kon upscalen.

Nu ... ik heb vandaag de HUMAX ontvangen en via HDMI aangesloten en ingesteld op zowel 720P als 1080i , maar als ik dan schakel naar bijv. Ned1 of RTl 4 blijf ik bij programma info gewoon 576i zien ?

Zou dat komen doordat ie via HDMI is aangesloten of doe ik gewoon iets helemaal verkeerd.

• Nachtapotheker
Anoniem: 97619 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 02:17:
Ik had begrepen dat de HUMAX ook normale SD beelden in 576i kon upscalen.

Nu ... ik heb vandaag de HUMAX ontvangen en via HDMI aangesloten en ingesteld op zowel 720P als 1080i , maar als ik dan schakel naar bijv. Ned1 of RTl 4 blijf ik bij programma info gewoon 576i zien ?

Zou dat komen doordat ie via HDMI is aangesloten of doe ik gewoon iets helemaal verkeerd.
Dat is het formaat waarin de uitzending door de kabelaar wordt aangeboden :)
Dus er is niks mis, je decoder scaled het naar 720P.

pelican schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 11:52:
[...]

Heb ik ook op m'n pc (FloppyDTV) dus dat ligt niet aan de Humax vermoed ik.
Ik heb daar geen last van, kan liggen aan de sterkte of kwaliteit van het signaal dat je binnenkrijgt. Check dat ff. Ik merkte ook dat mijn kabel vanaf mijn AOP niet jofel was en daardoor sommige signalen niet voldoende waren en daarom kanalen wegvallen of blokkerig worden. Ik heb het met Nickledeon, zenderoverzicht, Eurosport HD en filmnet HD.

Dat wordt snel opgelost door mij.

Suc6

Hmmm , weet toch echt niet of het goed is , ik dacht gelezen te hebben in de gebruiksaanwijzing dat de info over de resolutie die links onder in je info scherm ziet , de resolutie is waarnaar je daadwerkelijk zit te kijken.

Ik zit bij Caiw en heb geen HD pakket maar ze hebben wel een HD info kanaal waar je graits demo's ziet en als ik die selecteer dan staat daar 750P Dat zou dan toch ook hoger moeten zijn ?

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Anoniem: 97619 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:48:
Hmmm , weet toch echt niet of het goed is , ik dacht gelezen te hebben in de gebruiksaanwijzing dat de info over de resolutie die links onder in je info scherm ziet , de resolutie is waarnaar je daadwerkelijk zit te kijken.

Ik zit bij Caiw en heb geen HD pakket maar ze hebben wel een HD info kanaal waar je graits demo's ziet en als ik die selecteer dan staat daar 750P Dat zou dan toch ook hoger moeten zijn ?
Ten eerste is het altijd nog 720p, maar dat terzijde.
Het hoeft helemaal niet hoger te zijn, hoe kom je daarbij?

HD kent 2 formaten op de kabel: 720p en 1080i, verder is er nog 1080p maar dat is alleen nog maar op Blu-ray/HD-DVD en apparaten zoals de xbox 360 e.a.

720p = 1280x720 pixels met 50 of 60 volledige beeldjes per seconde, progressive dus.
1080i is 1920x1080 met 50 of 60 halve beeldjes per seconde waarbij steeds de even en de oneven beeldlijnen elkaar afwisselen. Dit heet interlaced.

Dan heb je dus nog 1080p wat volle beeldjes heeft maar dat wordt niet uitgezonden.

Alle drie vallen onder de noemen HDTV.
Of 720p beter is dan 1080i of andersom is onderwerp van discussie, enerzijds heeft 1080i een hogere resolutie, maar anderzijds heeft 720p geen last van interlacing artefacten bij snelle bewegingen. Het hangt af van persoonlijke voorkeur, ik vind 720p beter bij sport, en 1080i beter bij rustige beelden.

1080p heeft het beste van 2 werelden, maar neemt teveel bandbreedte in om uitgezonden te worden, tevens ondersteunen de huidige ontvangers het formaat nog niet.

Nofi, maar hoe vaak ik dit wel niet heb moeten uitleggen aan mensen. :P
Het is breedbeeld v.s 4:3 all over again, of SACD vs. CD, of DVD v.s VHS...... :)

• VIRII
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 14:04
wordt de kwaliteit van de 'normale' kanalen ook beter via de humax met HDMI of blijft deze kwaliteit gelijk aan een SD decoder?

heb nu een samsung DCB-4901 maar zie niet echt het verschil tussen analoge TV en digitale TV....

Ik heb een Xbox360 via HDMI op 720p en dat ziet er echt r*te geweldig uit.

Het Tv beeld via de samsung DCB-4901 komt in de verste verte niet in de buurt van de 720p van de Xbox.

Wordt dit beter met de Humax of heb je alleen een paar HD-TV kanalen meer?

[Voor 69% gewijzigd door VIRII op 07-08-2008 22:32]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

VIRII schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:38:
wordt de kwaliteit van de 'normale' kanalen ook beter via de humax met HDMI of blijft deze kwaliteit gelijk aan een SD decoder?

heb nu een samsung DCB-4901 maar zie niet echt het verschil tussen analoge TV en digitale TV....

Ik heb een Xbox360 via HDMI op 720p en dat ziet er echt r*te geweldig uit.

Het Tv beeld via de samsung DCB-4901 komt in de verste verte niet in de buurt van de 720p van de Xbox.

Wordt dit beter met de Humax of heb je alleen een paar HD-TV kanalen meer?
Je bedoelt de DCB-9401R? Het digitale beeld via deze ontvanger is zowat het meest matige wat ik tot nu toe gezien heb en dit zijn er toch nogal wat. Je zult er met een HD ontvanger flink op vooruit gaan, ook bij weergave van SD-kanalen.

Testing, one, two ...

• Niet online
mace schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:06:
ik vind 720p beter bij sport, en 1080i beter bij rustige beelden.
Alles gaat en staat met het bronsignaal, en in welke resolutie
de zender uitzendt.

Vrijwel alle HDTV evenementen in Europa, ook sport, worden
in 1080i opgenomen/geproduceerd, en ook in 1080i uitgezonden (de
meeste zenders zijn 1080i).

Met jouw beredenering nodig je mensen uit om hun mediabox op 720p te zetten
bij sport, zij denken dat dit dan beter is, maar die gedachte is fout.
Als het bronsignaal en de uitzending in 1080i is moet je de mediabox gewoon
op 1080i zetten, anders creëer je een onnodige extra conversieslag.
Zendt een kanaal echt in 720p uit pas dán moet de box op 720p.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 08-08-2008 02:19]

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-06 22:16
Anoniem: 38733 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 02:12:
[...]

Met jouw beredenering nodig je mensen uit om hun mediabox op 720p te zetten
bij sport, zij denken dat dit dan beter is, maar die gedachte is fout.
Als het bronsignaal en de uitzending in 1080i is moet je de mediabox gewoon
op 1080i zetten, anders creëer je een onnodige extra conversieslag.
Zendt een kanaal echt in 720p uit pas dán moet de box op 720p.
En dat is dan ook weer niet waar. ELke HD lcd/plasma zal er een conversie over heen doen om t signaal progressive te krijgen, dus een extra conversie is altijd nodig! Heb je een HDready beeldbuis, dan heeft t uberhaupt geen zin om 1080I signalen te versturen. Dus in dat geval zou je kunnen kijken welk apparaat dit het beste doet, de TV of de decoder. In mijn geval de Decoder (tv: panasonic Th37PX80). En Soms is t zelfs zo dat een tv beter beeld neerzet met 720P dan met 1080i. Kortom zelf ff proberen wat t beste resultaat geeft.

[Voor 10% gewijzigd door Medico op 08-08-2008 10:21]

• Nachtapotheker
Nachtapotheker schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:26:
Mja gezien niemand het heeft heb ik het vermoeden dat het aan de decoder ligt.
Dus wellicht eens kijken of die omgeruild kan worden door een ander exemplaar..
Inmiddels een nieuwe decoder ontvangen en de lipsync problemen lijken verleden tijd. Heb de lipsync nu op 0 staan en dat lijkt nu 2 dagen goed te werken.

• Niet online
Medico schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:19:
[...]

En dat is dan ook weer niet waar. ELke HD lcd/plasma zal er een conversie over heen doen om t signaal progressive te krijgen, dus een extra conversie is altijd nodig!
Als je de mediabox op 1080i hebt staan bij een 1080i signaal hoeft het signaal
maar één maal bewerkt te worden, door de tv zelf. Geen extra conversieslagen dus. Eén
maal is genoeg:

zender = 1080i >>> mediabox = 1080i >>> tv = 1366x768p (hd-ready) of 1920x1080p (full-hd)

Als je de box op 720p zet bij een 1080i zender dan introduceer je wél een extra conversieslag:

zender = 1080i >>> mediabox = 1280x720p >>> tv = 1366x768p (hd-ready) of 1920x1080p (full-hd)

In het laatste geval downscaled en de-interlaced de mediabox, en de tv moet weer upscalen. Niet bevordelijk voor de kwaliteit.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 08-08-2008 13:22]

Anoniem: 150619

Kan ik deze decoder gebruiken om mijn Samsung DCB-H360RS (ik zit bij ziggo) te vervangen?

Word deze decoder ook zo warm ?

Anoniem: 268518

Ja dat is mogelijk. Smartcard gewoon omwisselen.
De Humax wordt ook warm doch dit is normaal.

nog een vraagje nu ik zie dat er zo snel gereageerd wordt :-)

Ik heb dus, voorlopig nog, de samsung en heb deze via HDMI aangesloten op mijn Philips LCD.

Ik heb alleen regelmatig last van, wat lijkt, achtergrond geluid. Je zit naar TV te kijken en het lijkt net alsof je op de achtergrond andere stemmen of geluid hoort.

Nu ben ik toch al een geluidjesmens maar mijn vrouw hoort het ook. Ik heb al geprobeerd de geluidinstellingen van de TV te veranderen van Surround naar Stereo maar dit lost niets op.

Moet ik met de HDMI nog andere kabels aansluiten op de TV voor ideaal beeld ??

Laatste vraag (sorry ben echt een newbie):
Hoe kan ik het beste de volgende configuratie met elkaar verbinden zodat ik de beste functionaliteit heb

Philips LCD TV (met 3 x HDMI)
Philips DVD/ HD recorder
Humax HD Decoder

bedankt alvast voor jullie advies

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

HDMI is HDMI, daar zou geen verschil in moeten optreden op lengtes < 5 meter.

Dat achtergrondgeluid komt waarschijnlijk van een "lekkende" scartkabel, dus controleer al die kabels even.

Ik gebruik geen scart. de enig kabel naar mijn tv is een hdmi kabel.

Moet ik soms een scart kabel gebruiken voor geluid?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:13
Ik heb sinds gisteren een Humax ter vervanging van de 360. Eerste indruk is matig, maar ik heb er ook maar een half uurtje mee kunnen spelen. Vanavond eerst eens HDMI naar de TV leggen, ipv de component bekabeling die nu gebruikt wordt.

De snelheid van de decoder is wel een flinke vooruitgang, evenals alle menu's (zowel van het apparaat als bijvoorbeeld EPG). Ziet er net wat strakker en gebruiksvriendelijker uit.

Later meer...

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Anoniem: 150619 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 20:05:
Ik gebruik geen scart. de enig kabel naar mijn tv is een hdmi kabel.

Moet ik soms een scart kabel gebruiken voor geluid?
Nee, maar hoe heb je de HD-recorder dan aangesloten?
Via scart neem ik aan.

En dat lekt door in de TV (denk ik)

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 22:51

bosaap22

Doing things I'm good at.

Domino schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:03:
Ik heb sinds gisteren een Humax ter vervanging van de 360. Eerste indruk is matig, maar ik heb er ook maar een half uurtje mee kunnen spelen. Vanavond eerst eens HDMI naar de TV leggen, ipv de component bekabeling die nu gebruikt wordt.

De snelheid van de decoder is wel een flinke vooruitgang, evenals alle menu's (zowel van het apparaat als bijvoorbeeld EPG). Ziet er net wat strakker en gebruiksvriendelijker uit.

Later meer...
IS het niet zonde om nu de 360 in te ruilen voor die nieuwe Humax? Lijkt me erg veel weggegooid geld als ik zo hoor wat het je nu werkelijk aan voordeel oplevert? :/

Domino schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:03:

Later meer...
Matig? :?

• Domino
bosaap22 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:42:
[...]

IS het niet zonde om nu de 360 in te ruilen voor die nieuwe Humax? Lijkt me erg veel weggegooid geld als ik zo hoor wat het je nu werkelijk aan voordeel oplevert? :/
Nee, de 360 gaat naar de slaapkamer. Daar heb ik nu nog analoog.
Overigens is de 360 niet helemaal lekker. Ik had nog een eerste versie, problemen met oa HDMI en diverse HD kanalen.
Matig als in, het werkt, maar ik had er meer van verwacht.
Ik heb berichten gezien dat het beeld een stukje beter zou zijn als met de 360, dat is mij nog niet opgevallen.

Problemen met Resolutie zijn opgelost.
Dw info die de HUMAX weergeeft op je scherm , in mijn geval 580i is inderdaad het bronsignaal , echter wordt inderdaad door de HUMAX omgezet naar 720P.
Heb nu prachtig beeld , mede dankzij de hoge kwaliteits HDMi die er tussen zit.

Echter nu wel 1 probleem .. Ik kan via mijn Pioneer Plasma geen TELETEKST meer oproepen.
Kan wel via de HUMAX maar is 100x trager en de vele functionaliteiten die je op je TV heb mis je.

Weet iemand hoe dit komt en hoe dit eventueel verholpen kan worden ?

Kan natuurlijk pur voor teletekst naast de HDMI kabel nog een scart aansluiting maken naar de TV maar weet niet of dit gaat werken.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Anoniem: 97619 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:29:
Problemen met Resolutie zijn opgelost.
Dw info die de HUMAX weergeeft op je scherm , in mijn geval 580i is inderdaad het bronsignaal , echter wordt inderdaad door de HUMAX omgezet naar 720P.
Heb nu prachtig beeld , mede dankzij de hoge kwaliteits HDMi die er tussen zit.
De Pioneer plasma zal het beeld beter upscalen naar 720p dan dat de Humax dat doet hoor. 576i-content kan je dan ook beter op die manier naar je tv sturen. Hooguit kan je er 576p van maken nog, omdat de deinterlacer op zich wel prima is, maar verder scalen lekker overlaten aan de tv zelf.

Nickname does not reflect reality

Domino schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:09:
Matig als in, het werkt, maar ik had er meer van verwacht.
Ik heb berichten gezien dat het beeld een stukje beter zou zijn als met de 360, dat is mij nog niet opgevallen.
Ja ik weet natuurlijk niet wat je verwachtingen waren.
Ik vond het echt een verademing na de 360.

Ik vind het menu 100x mooier.
De channel-list vind ik echt super handig en snel.
Erg prettig dat je zonder van kanaal te wisselen in de balk onder de programma info van andere kanalen kan bekijken...
Zappen gaat veel lekkerder dan op die 360

Beeld weergeven doen ze beide (hoewel bij die 360 ook niet altijd ;)) maar het bedieningsgemak vind ik echt een stuk hoger liggen :+

• Domino
Anoniem: 71637 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:04:
[...]

Ja ik weet natuurlijk niet wat je verwachtingen waren.
Ik vond het echt een verademing na de 360.

Ik vind het menu 100x mooier.
De channel-list vind ik echt super handig en snel.
Erg prettig dat je zonder van kanaal te wisselen in de balk onder de programma info van andere kanalen kan bekijken...
Zappen gaat veel lekkerder dan op die 360

Beeld weergeven doen ze beide (hoewel bij die 360 ook niet altijd ;)) maar het bedieningsgemak vind ik echt een stuk hoger liggen :+
Dat klopt:
We zijn het helemaal met elkaar eens :+.

Maar op het eerste gezicht was het menu van de decoder zelf wel wat karig, weinig instelmogelijkheden. Maar: als het werkt, werkt het.

Vanavond eerst een tijdje TV kijken met het ding.

• Domino
Nou, uiteindelijk is de Humax toch wel een vooruitgang. Gisteren en vandaag mee zitten spelen, en het werkt allemaal prettiger en intuïtiever als de 360.

De 360 is nu definitief naar de slaapkamer verhuisd.

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-05 09:11
Groot voordeel van de Humax vindt ik dat je ook nog knopjes op het apparaat zelf hebt.

Nog ene tip: Als de decoder met HDMI wordt aangesloten op de TV en met een optische kabel op de receiver, wordt het geluid over beide uitgangen gestuurd. Het geluid komt dan uit beide aansluitingen. De HDMI aansluiting kan zelfs niet weten wanneer het geluid via de optische uitgang wordt beluisterd of niet.

Dan kun je dus digitale radio luisteren zonder dat je de TV hoeft aan te zetten.

:)

[Voor 199% gewijzigd door Anoniem: 97619 op 16-08-2008 07:57]

Heb nog een probleem met de HUMAX ontdekt !

Bij teletekst worden de vervolgpagina's NIET geladen .
Dus als je bijv een pagina opvraagt die uit 3 of 4 bladen bestaat , dan blijft de HUMAX alleen maar 1 blad tonen maar verspringt niet naar de vervogbladen.

Ben benieuwd of meer mensen daar last van hebben.

• digitalekabeltv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-02 12:01
Anoniem: 97619 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 07:19:
Bij teletekst worden de vervolgpagina's NIET geladen .
Dus als je bijv een pagina opvraagt die uit 3 of 4 bladen bestaat , dan blijft de HUMAX alleen maar 1 blad tonen maar verspringt niet naar de vervogbladen.
De pagina's worden wel in het geheugen geladen. Met de cursortoetsen kun je er door heen bladeren. Het is inderdaad zo dat de actuele subpagina niet automatisch vervangen wordt.

• Brad Pitt
  • Nu online
It's not a bug, it's a feature ;)

• metalant
ZenphiR schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:50:
Van een medewerker van Humax kreeg ik het volgende te horen: er staat een HD-PVR kabelontvanger (HD-ontvanger met harde schijf) in de roadmap van HUMAX.
Helaas is er op dit moment geen duidelijkheid omtrent het moment waarop deze ontvanger op de Nederlandse markt geintroduceerd zal worden cq. of dit product daadwerkelijk in productie genomen zal worden.
Ik kreeg inderdaad dezelfde mededeling van de NL importeur van Humax:
Jammer genoeg laat een HD-PVR nog even op zich wachten. Weliswaar zijn ontwikkelingen in deze richting gaande maar nog in een pril stadium.

• timelezzzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Ook ik heb de Humax aangesloten op mijn Philips 37PFL9632 Full HD tv, Ik kan echter niet zeggen dat ik het beeld van gewone zenders beter vind als mijn Samsung kastje,

Wat ik bovendien erg storend vind is dat 4:3 uitzendingen eerst in dat formaat worden weergegeven en vervolgens pas naar 16:9 aangepast worden, of is dit een instelling die ik kan wijzigen?

Wat ik ook een algemeen nadeel vind is dat als je het kastje aanzet de tv niet automatisch naar het HDMI kanaal springt, iets wat met scart wel gebeurd.

timelezzzz schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:20:
Ook ik heb de Humax aangesloten op mijn Philips 37PFL9632 Full HD tv, Ik kan echter niet zeggen dat ik het beeld van gewone zenders beter vind als mijn Samsung kastje,

Wat ik bovendien erg storend vind is dat 4:3 uitzendingen eerst in dat formaat worden weergegeven en vervolgens pas naar 16:9 aangepast worden, of is dit een instelling die ik kan wijzigen?

Wat ik ook een algemeen nadeel vind is dat als je het kastje aanzet de tv niet automatisch naar het HDMI kanaal springt, iets wat met scart wel gebeurd.
Ik heb dat niet, ik heb de beeldinstelling standaard op 'Beeldvullend' staan, en zet hem dus af en toe op 'Zoom' als dat nodig is.
Misschien staat hij bij jou op 'Auto' ?

Verder heeft dat HDMI verhaal geloof ik te maken met de verschillende HDMI-communicatie indelingen? Geloof dat elk merk een ander systeem heeft, waardoor dit niet meer gebeurt zoals bij scart? Maar ik kan je dat ook niet precies uitleggen.

Ik had het in ieder geval op mn vorige Samsung LCD al, dat deze niet op het HDMI kanaal sprong als ik de (Samsung HD) decoder aanzette....
Eigenlijk heb ik het nog met geen 1 HDMI apparaat gehad....

• Brad Pitt
  • Nu online
De Auto-stand is naar mijn mening ook de enige stand die je "kan" gebruiken. Kijken naar de immens uitgerekte Beeldvullend-stand is werkelijk tenenkrommend. Helaas vinden de meeste mensen het echter alsnog mooier/beter om *altijd* een volledig gevuld beeld te hebben ("ik ga toch niet naar die zwarte balken aan de zijkant zitten kijken!") zodat het merendeel inderdaad Beeldvullend zal kiezen.

Dan heb je niet dat 4:3 naar breedbeeld verspringen nee, dat klopt.

Brad Pitt schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:44:
De Auto-stand is naar mijn mening ook de enige stand die je "kan" gebruiken. Kijken naar de immens uitgerekte Beeldvullend-stand is werkelijk tenenkrommend. Helaas vinden de meeste mensen het echter alsnog mooier/beter om *altijd* een volledig gevuld beeld te hebben ("ik ga toch niet naar die zwarte balken aan de zijkant zitten kijken!") zodat het merendeel inderdaad Beeldvullend zal kiezen.

Dan heb je niet dat 4:3 naar breedbeeld verspringen nee, dat klopt.
Ik was het voorheen met je eens, maar ik heb het tegenwoordig aangeleerd het ook te rekken :P.
Het went ;)
Hoewel, nu een hoop breedbeeld is tegenwoordig, zie je het verschil in ene wel heel erg...
Maar ik vind die balken aan de zijkant ook werkelijk tenenkrommend :P

Dus het is kiezen of delen, beide zijn kut :P

• Brad Pitt
  • Nu online
Als je in een redelijk verduisterde kamer kijkt naar een tv met redelijk goede zwartwaardes zie je die balken aan de zijkant niet eens en heb je zowel het beeld in het formaat zoals het bedoelt was én het is nog eens scherper ook. Win-win situation, naar mijn mening 8)

Brad Pitt schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:46:
Als je in een redelijk verduisterde kamer kijkt naar een tv met redelijk goede zwartwaardes zie je die balken aan de zijkant niet eens en heb je zowel het beeld in het formaat zoals het bedoelt was én het is nog eens scherper ook. Win-win situation, naar mijn mening 8)
Mjah ach, die shit op de TV kijk ik toch zelden, als ik al kijk mag het best wat uitgerekt zijn :P.

Waarom ik eigenlijk een decoder heb? Geen idee....
Kon hem scherp geprijst krijgen... meer de heb dus :P Gebruik hem eigenlijk (te) weinig :P

• metalant
Anoniem: 71637 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:14:
[...]

Mjah ach, die shit op de TV kijk ik toch zelden, als ik al kijk mag het best wat uitgerekt zijn :P.

Waarom ik eigenlijk een decoder heb? Geen idee....
Kon hem scherp geprijst krijgen... meer de heb dus :P Gebruik hem eigenlijk (te) weinig :P
Wat noem jij scherp geprijsd? Hij ligt overal voor 199 euro, slecht op een enkele plek voor minder.

• Brad Pitt
  • Nu online
Er zijn toch ook winkels die hem voor 160 aanbieden? Ik heb hem ook maar gewoon gehaald in een winkel waar ie normaal 200 Euro was met icm met wat kabeltjes en zo heb ik er rond de 175 voor betaald. Vond ik wel okay.

Uitermate tevreden met het ding. Menu/EPG is echt supermooi en ik ben ZO blij met het kunnen nummeren/indelen van je favoriete zenders, zodat bijv. MTV nu gewoon "15" is en niet xxx.

metalant schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:44:
[...]

Wat noem jij scherp geprijsd? Hij ligt overal voor 199 euro, slecht op een enkele plek voor minder.
Ik heb mn vorige Samsung 360 voor een een kleine prijs (vriend bij BCC) en die is gewoon omgeruild voor deze, naar aanleiding van mijn problemen met de Samsung :P

Uit mn hoofd heb ik voor die Samsung iets van 99 euro betaald.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 71637 op 19-08-2008 19:32]

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Als ik de postings hier lees; is het beter voor de Humax te kiezen als de Samsung (misschien verkeerde forum om te vragen met alle pro-Humax gebruikers :P )

wijze woorden

• timelezzzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Anoniem: 71637 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:36:
[...]

Ik heb dat niet, ik heb de beeldinstelling standaard op 'Beeldvullend' staan, en zet hem dus af en toe op 'Zoom' als dat nodig is.
Misschien staat hij bij jou op 'Auto' ?

Verder heeft dat HDMI verhaal geloof ik te maken met de verschillende HDMI-communicatie indelingen? Geloof dat elk merk een ander systeem heeft, waardoor dit niet meer gebeurt zoals bij scart? Maar ik kan je dat ook niet precies uitleggen.

Ik had het in ieder geval op mn vorige Samsung LCD al, dat deze niet op het HDMI kanaal sprong als ik de (Samsung HD) decoder aanzette....
Eigenlijk heb ik het nog met geen 1 HDMI apparaat gehad....
He bedankt voor je reactie, hij stond idd op auto nu hij op Beeldvullend staat is het over _/-\o_ ,, heb ook het idee dat hij nu sneller opgestart is kan ook aan mij liggen.. :?

Ik weet niet waar het precies aanligt dat scart het wel kan doorgeven en HDMI niet, maar ik hoop dat er nog een mooie update komt voor mijn tv zodat het wel werkt! ;)

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:13
Edit: Verkeerd gelezen

[Voor 96% gewijzigd door wiene op 20-08-2008 10:54]

• metalant
Brad Pitt schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:47:
Er zijn toch ook winkels die hem voor 160 aanbieden? Ik heb hem ook maar gewoon gehaald in een winkel waar ie normaal 200 Euro was met icm met wat kabeltjes en zo heb ik er rond de 175 voor betaald. Vond ik wel okay.
Dan moet ik mijn onderhandelingstechnieken toch eens gaan verbeteren. ;)

• Brad Pitt
  • Nu online
metalant schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:12:
Je wil denk ik niet weten wat die kabeltjes kosten hoor. Dat waren ook geen budget-dingetjes en daar verdienen ze natuurlijk procentueel heel erg goed op. Zo los kreeg ik dat ding ook niet mee voor een leuke prijs ;)

• MiskentTalent
metalant schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:12:
[...]

Hoe snel zapt die nieuwe HD decoder van Humax nu, net zo als die oude FoxII want dat had ik er op tegen, dat ze zo traag zapten. ;(

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

• Brad Pitt
  • Nu online
MiskentTalent schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:49:
Hoe snel zapt die nieuwe HD decoder van Humax nu, net zo als die oude FoxII want dat had ik er op tegen, dat ze zo traag zapten. ;(
De zap "snelheid" is ongeveer gelijk gebleven. Het daadwerkelijk zappen als in: Ned1, druk omhoog, Ned2, druk omhoog, Ned3 en dergelijke vind ik ook niet supersnel.

Echter bijv. Ned1, druk druk druk druk druk, SBS6 is prima te doen.

Wat ook wel scheelt is je resolutie op Orgi zetten mbv het trucje, het zappen ging daarna (bij mij) merkbaar sneller, MITS je op zenders bleef die dezelfde resolutie hadden. Zap je dan van een SD naar een HD zender gaat het weer trager.

Dus:
Ned1, Ned2, Ned3, RTL4, RTL5 = snel
RTL5 naar EurosportHD = traag
EurosportHD naar Ned1HD = snel

Nou ja, je snapt me wel. Verder is snelheid natuurlijk een zeer subjectief begrip ;)

MiskentTalent schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:49:
[...]

HE?!
Humax en traag zappen?
Die FoxII heb ik hier ook.... en die is ZOVEEL sneller dan elke decoder die ik had (Panasonic, Samsung SD / HD)

Echt ik vind ze super snel.... het zal wel aan mij liggen. :?
Elke andere decoder die ik heb gehad... was pas traag.

Als ik op omhoog druk, schiet ie meteen omhoog?
Ingedrukt houden en hij vliegt langs de kanalen... moet je bij elke willekeurige andere decoder eens proberen.....

Of heb ik nou een andere definitie van traag zappen? :')

• Brad Pitt
  • Nu online
Anoniem: 71637 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:31:
Als ik op omhoog druk, schiet ie meteen omhoog?
Jawel, maar dan ZIE je de volgende zender niet metéén he, eerst heb je dan nog heel even een zwart beeld. Ik denk dat DAT de meeste mensen als zijnde "zappen" beschouwen. Zappen van kanaal 1 naar kanaal 2 gaat niét binnen een seconde bijvoorbeeld.

Brad Pitt schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:33:
[...]

Jawel, maar dan ZIE je de volgende zender niet metéén he, eerst heb je dan nog heel even een zwart beeld. Ik denk dat DAT de meeste mensen als zijnde "zappen" beschouwen. Zappen van kanaal 1 naar kanaal 2 gaat niét binnen een seconde bijvoorbeeld.
Oh je bedoeld die kwart seconde die je moet wachten?
Ja ZEER trage decoder inderdaad! :P

1000x liever dit en een fractie wachten dan dat slome gedoe van die decoders die zo VRESELIJK traag reageren.... zoals de Samsung HD....

• Brad Pitt
  • Nu online
Ik denk echt niet dat je "binnen een kwart seconde" kan zappen van kanaal x naar kanaal y. Dat de Humax snel is ben ik met je eens, echter iemand die dit apparaat niet heeft krijgt op deze manier mijns inziens valse informatie aangezien dat niet zo *is*.

Uiteraard reageert de decoder meteen, uiteraard gaat het zappen relatief snel, maar je gaat mij niet beweren dat je dus binnen bijv. 2 seconden 4 zenders kan zappen mét beeld, ain't gonna happen.

• metalant
Ik heb sinds gisteren ook een IRHD-5000 HD. De geluid en beeldkwaliteit is uitstekend op mijn (ook nieuwe) Panasonic TX-37LZD800F.

Het opstarten is even wennen, dit duurt idd iets langer dan de IR-FOX C. Ook heb ik gezien dat de spelletjes verdwenen zijn, maar dat is eigenlijk bijzaak.

Een aangename verassing t.o.v. de IR-FOX C is dat er een RCA uitgang voor het geluid op zit. Nu kan ik via mijn versterker (zonder optische ingangen) genieten van digitale radio zonder dat de TV aan moet.

• MiskentTalent
Is er ook 1 met hardisk in de maak, want die zou ik graag willen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee