Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Weer erg bedankt ArChie!
Ik begrijp dus dat de techniche beperkingen puur voortkomen uit zakelijke (commerciële) afspraken. Wat ik dan niet begrijp is dat deze apparaten ook deze beperkingen hebben bij aanschaf buiten Ziggo om. Zijn zij dan de enige kabelleverancier waarvoor deze decoders binnen Nederland geschikt zijn? M.a.w. worden deze apparaten speciaal voor Ziggo op de markt gezet ongeacht de leverancier? En zou een import/getweakte versie wel deze functies kunnen hebben én kunnen werken met Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Frank76NL schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:50:
Ik begrijp dus dat de techniche beperkingen puur voortkomen uit zakelijke (commerciële) afspraken. Wat ik dan niet begrijp is dat deze apparaten ook deze beperkingen hebben bij aanschaf buiten Ziggo om. Zijn zij dan de enige kabelleverancier waarvoor deze decoders geschikt zijn? M.a.w. worden deze apparaten speciaal voor Ziggo op de markt gezet ongeacht de leverancier? En zou een import/getweakte versie wel deze functies kunnen hebben én kunnen werken met Ziggo?
De IRHD-5000C zoals die in Nederland op de markt komt kent de beperkingen zoals door Ziggo opgelegt als keurende instantie voor de Irdeto kabelbedrijven in Nederland. Een kabelbedrijf in het buitenland dat misschien ook van Irdeto als toegangssysteem gebruikt maakt kan wel weer hele andere eisen stellen waarbij de creativiteit van de fabrikant misschien niet wordt beperkt. Dezelfde ontvanger hardware wordt ook weer gebruikt voor andere toegangssystemen zoals bijvoorbeeld Conax. De ontvanger zal dan bijvoorbeeld CXHD-5000C kunnen heten, waarbij de firmware geschikt is gemaakt voor een ander toegangssysteem en Humax misschien wel via hun eigen website firmware updates verspreid omdat de kabelbedrijven waar die ontvanger voor geschikt is daar geen bezwaar tegen maken. Qua hardware is het echter nog steeds dezelfde ontvanger als de uitvoering die wij hier in Nederland mogen kopen van Ziggo.

Dus voor alle duidelijkheid: De ontvangers die door Ziggo zijn goedgekeurd zijn speciaal voor Ziggo ontwikkeld op basis van de eisen die Ziggo stelt aan een ontvanger. Eén van die eisen is uiteraard dat de ontvanger geschikt moet zijn voor het door Ziggo gekozen Irdeto toegangssysteem. Een fabrikant als Topfield maakt ook goede ontvangers en heeft zelfs kabel ontvangers die geschikt zijn voor Irdeto, maar toch werken die af-fabriek niet hier in Nederland omdat ze niet door Ziggo worden gekeurd en daarom ook niet over een sleutel beschikken die Ziggo alleen aan door hen goedgekeurde ontvangers geeft. Denk dus niet dat je een buitenlandse uitvoering van deze Humax ontvanger met dezelfde hardware kan importeren en hier kan gebruiken, want dat gaat niet werken. Ontvangers voor de vrije markt zijn over het algemeen herkenbaar aan het feit dat er ook Common Interface (CI) sloten in zitten zodat het toegangssysteem waarvoor een ontvanger geschikt is na aankoop aangepast kan worden aan het gekozen toegangssysteem van de digitale TV provider. En zelfs dan zijn er voldoende haken en ogen aan ontvangers met CI sloten omdat Ziggo uiteraard niet wil hebben dat jij andere dan de door hun goedgekeurde ontvangers gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Onderstaande ontving een kennis van me gisteren:

Dank voor uw reactie,

Een TWIN PVR HDTV ontvanger wordt met 1 a 2 maanden verwacht. De normale HDTV ontvanger (o.a. de Humax 5000) is wél leverbaar.

Algemene vragen over onze producten, benodigdheden, installatie etc. kunt u a.u.b. stellen op ons speciaal daarvoor bestemde Forum.

Hier vindt u reeds vele (duizenden) vragen én antwoorden.

Staat er uw antwoord er nog niet bij ? stel dan eenvoudig uw vraag op ons Forum en wij zullen deze zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Ons Forum is gratis toegankelijk : www.cardwriter-forum.nl

Na gratis aanmelding kunt u eventueel ook zelf vragen plaatsen,

Met vriendelijke groet,
kind regards,

CardWriter BV
Postbus 6018
2702 AA Zoetermeer
NEDERLAND

www.cardwriter.nl / www.cardwriter.be

Telefoon Nederland : 0900 227 39 74 (70cpm) Telefoon België : 0902 33801 (75cpm)
Fax voor Nederland : 079 363 70 42 Fax voor België : +3179 363 70 42

Support forum : www.cardwriter-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Even iets vreemds: ik heb vandaag deze decoder gekocht voor bij m'n eveneens nieuwe Samsung FullHD tv. Ik installeer alles en alles werkt prima, ook de HUMAX en de afstandsbediening daarvan. Ik die leg die afstandsbediening even neer om te kijken of de dvd goed werkt op de nieuwe tv: ook okay. Ik pak de afstandsbediening van de HUMAX weer op, klik... en er gebeurt niet. Hm, flutbatterijen, denk ik. Maar nee, nieuwe batterijen doen ook niets...! Ik ben vervolgens anderhalf uur bezig geweest met alles en nog wat indrukken om de afstandsbediening aan de praat te krijigen, maar niets helpt...

Heb ik misschien een of ander verkeerd knopje ingedrukt waardoor de afstandsbediening nu opeens niet werkt (ik zeg maar wat!)? Of is er een conflict met andere afstandsbedieningen...? Of heb ik pech en is de HUMAX afstandsbediening gewoon binnen een paar minuten kapot gegaan...? Iemand ENIG idee (of ervaring) wat er aan de hand is...?

Gelukkig kan je de basisdingen doen met het paneel op het apparaat, maar teletekst niet en zo, of allerlei instellingen. Klierige is dat de winkel natuurlijk net dicht was... alhoewel de waarschijnlijk ook niets kunnen zeggen via de telefoon. Maar goed, misschien heb ik iets doms gedaan of zie ik iets simpels over het hoofd...? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06 09:28
Welke software versie wordt er bij jullie linksonderin weergegeven bij het opstarten van de Humax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:58

mace

Sapere Aude

Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 18:13:
Maar goed, misschien heb ik iets doms gedaan of zie ik iets simpels over het hoofd...? :|
Mja, kijk of de batterijen er wel goed om inzitten, ik weet het, klinkt stom maar wie weet.

Maar als dat allemaal in orde is, is de afstandsbediening gewoon kapot denk ik, er is geen knopje wat je in kan drukken op dat ding waardoor hij het niet meer doet ofzo.

Als je een webcam of digitale camera of zoiets hebt dan kan je ook kijken of er wel infrarood licht uit de afstandsbediening komt. Dit licht ziet een camera namelijk wel en dan kan je het zo zien op het schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:25
Gusev schreef op zondag 22 februari 2009 @ 15:39:
Welke software versie wordt er bij jullie linksonderin weergegeven bij het opstarten van de Humax?
Mij mij Ver 3.1, maar waarom zou je dat willen weten?
mace schreef op zondag 22 februari 2009 @ 15:43:
[...]

Mja, kijk of de batterijen er wel goed om inzitten, ik weet het, klinkt stom maar wie weet.

Maar als dat allemaal in orde is, is de afstandsbediening gewoon kapot denk ik, er is geen knopje wat je in kan drukken op dat ding waardoor hij het niet meer doet ofzo.

Als je een webcam of digitale camera of zoiets hebt dan kan je ook kijken of er wel infrarood licht uit de afstandsbediening komt. Dit licht ziet een camera namelijk wel en dan kan je het zo zien op het schermpje.
Zo te zien heeft hij dat al geprobeerd: HUMAX IRHD-5000C afstandsbediening doet het opeens niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep, that's mee. Die tip had ik dus al geprobeerd en ik zie een wit/blauw licht op m'n camera als ik dat doe. Dan zal dus de ontvanger op de decoder kaduuk zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
kwiebus schreef op zondag 22 februari 2009 @ 15:54:
[...]

Mij mij Ver 3.1, maar waarom zou je dat willen weten?
Nou, omdat ik op het ziggo forum ergens eind januari had gelezen dat er een update aan zou komen...

Want dit is eigenlijk mijn probleem:

Als ik tussen kanalen schakel dan lijkt het alsof de decoder de 'focus' verliest, en verspringt het beeld heen en weer en verschijnt er een paarse gloed over het beeld, waarna ik een compleet groen beeld krijg en daarna zwart...

De resolutie veranderen van 720p naar iets anders en weer terug helpt dan soms, maar anders moet de decoder gewoon uit en aan worden gezet...

Overigens heb ik dit gehad zowel op hdmi > dvi als hdmi > hdmi (staat ie nu ook op)...

p.s. Ik weet niet of dit een humax probleem is, want me ps3 heeft zo af en toe ook wel eens een verspringend beeld (maar geen kleurveranderingen o.i.d.)

Zou het kunnen liggen aan me tv aansluitingen?! Andere kabels e.d. is al geprobeerd! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ah ok, nouja je kan ook niet van mij verwachten dat ik op fok ga kijken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 09:09

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Gusev schreef op zondag 22 februari 2009 @ 16:40:
[...]

Nou, omdat ik op het ziggo forum ergens eind januari had gelezen dat er een update aan zou komen...
Dat draadje op het Ziggo-forum is nog steeds levend. De firmware is nog niet uitgeleverd. Daarna wordt die eerst intern getest waarna hij naar Irdeto gaat voor verdere testen. Verwacht de nieuwe software-update dus niet eerder dan eind eerste kwartaal.

[ Voor 44% gewijzigd door jfeelders op 22-02-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
In het Samsung DCB-H360R draadje lees ik soort gelijke problemen, maar dan uiteraard met de Samsung DCB-H360R :P Zou iemand me kunnen helpen met mijn eerder gestelde vraag? Ik zelf heb zo'n klein vermoeden dat het te maken heeft met mijn hdmi ingang van mijn tv...Maargoed ook op de DVI ingang had ik hetzelfde probleem........vanavond maar component proberen en eventueel scart om te kijken of ik dezelfde problemen tegen kom....Hulp is very appreciated!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110950

Toen ik mijn Humax een paar dagen had heb ik dit ook meegemaakt en het enige wat hielp was de stekker v.d. Humax uit het stopcontact en na een minuut ofzo er weer in en sindsdien geen probleem meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Gusev schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:04:
Zou iemand me kunnen helpen met mijn eerder gestelde vraag?
Ik denk inderdaad dat het met je scaling-instellingen te maken heeft. Speel eens met de verschillende Video-instellingen bij Humax en TV. Ik heb mijn Humax op 16:9 met auto-beeld staan en Samsung 32" TV op 'Alleen scannen' via HDMI. Je kleur-verloop paars-groen-zwart heeft iets te maken met het scannen van de HDMI-ingang van de TV. Ik zie dat ook als ik de Humax uitzet, maar niet tussen omschakelen van kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
jfeelders schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:47:
[...]

Ik denk inderdaad dat het met je scaling-instellingen te maken heeft. Speel eens met de verschillende Video-instellingen bij Humax en TV. Ik heb mijn Humax op 16:9 met auto-beeld staan en Samsung 32" TV op 'Alleen scannen' via HDMI. Je kleur-verloop paars-groen-zwart heeft iets te maken met het scannen van de HDMI-ingang van de TV. Ik zie dat ook als ik de Humax uitzet, maar niet tussen omschakelen van kanalen.
Thanks, maar dat heeft helaas niet geholpen nog steeds hetzelfde probleem...

Ik heb nu de volgende test uitgevoerd:

- De bijgeleverde RCA cable (er wordt geen component cable meer meegeleverd?! bij jullie ook het geval geweest?) op mijn component ingang van mijn tv aangesloten en probleem opgelost.

- Nu even geen geluid, maar goed das logisch met die rca cable, moet nog ff optisch aansluiten. Bij v-format staat 720p, maar met een RCA cable heb je toch geen HD nu of wel?

Dan zou een oplossing namelijk zijn een component cable kopen...........Of tv laten maken :P

Overigens ga ik strakjes me decoder op een hele andere tv aansluiten, dan kan ik iig uitsluiten dat het de decoder is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn probleem met de niet werkende afstandsbediening opgelost...! Ik heb de decoder een plank lager gezet... }:O 8)7 |:( 8) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Gusev schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:46:
- De bijgeleverde RCA cable (er wordt geen component cable meer meegeleverd?! bij jullie ook het geval geweest?) op mijn component ingang van mijn tv aangesloten en probleem opgelost.
Ik heb er 3 weken geleden 1 gekocht en daar zat hij gewoon nog bij.
- Nu even geen geluid, maar goed das logisch met die rca cable, moet nog ff optisch aansluiten. Bij v-format staat 720p, maar met een RCA cable heb je toch geen HD nu of wel?
Jawel, want de kabel is hetzelfde en het maakt de TV niet uit welke kleur de stekkers zijn. ;)

Let wel: dit geldt alleen als je hem op de component ingang hebt aangesloten, niet op de composiet ingang, dat zijn 2 hele verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Jawel, want de kabel is hetzelfde en het maakt de TV niet uit welke kleur de stekkers zijn.

Let wel: dit geldt alleen als je hem op de component ingang hebt aangesloten, niet op de composiet ingang, dat zijn 2 hele verschillende dingen.
Echt waar joh? Nooit geweten...dacht dat die RCA kabeltjes analoog signaal overbrachten...Dat is eigenlijk ook wat ik o.a. op wikipedia lees...

Overigens heb ik ze wel op component aangesloten, maar zie ik toch wel enig verschil ten opzichte van hdmi...
Varying cable quality means that a cheap line-level audio cable might not successfully transfer component video or digital audio signals due to impedance mismatch and poor shielding quality (causing signal-to-noise ratio to be too low).
Ik denk dat ik maar een component kabel ga kopen, want die RCA kabel die bijgeleverd is...tsja kan gewoon niet goedkoper :P

[ Voor 27% gewijzigd door Gusev op 24-02-2009 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:12
voor de 5050c heb ik een apart topic aangemaakt te bereiken via onderstaan de link.

Het Humax IHDR-5050c topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06 10:17
Heb zelf sinds vandaag ook de Humax 5000c.
Beetje een NOOB vraag misschien, maar deze Humax doet 1080i. Waarom geen 1080p? Alleen 1080p is toch "full hd"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:24

Twazerty

AVCHDCoder developer

js303 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 03:19:
Heb zelf sinds vandaag ook de Humax 5000c.
Beetje een NOOB vraag misschien, maar deze Humax doet 1080i. Waarom geen 1080p? Alleen 1080p is toch "full hd"?
1080i is de standaard voor tv uitzendingen. Alleen blu-ray heeft 1080p. Ligt dus NIET aan je ontvanger ;)

Het heet ook een HD tuner ;) en geen FullHD tuner :)

[ Voor 7% gewijzigd door Twazerty op 29-03-2009 03:26 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
ArChie schreef op zondag 11 januari 2009 @ 10:10:
[...]

Het kabelbedrijf waarvoor deze ontvanger gemaakt is bepaalt uiteindelijk de functionaliteit. Ziggo vindt het niet nodig dat jij over een werkende ethernet en USB poort beschikt, dus doen die poorten niets. Er zijn fabrikanten die zo'n USB poort bijvoorbeeld geschikt maken om er een HDD aan te hangen zodat je functioneel een single tuner PVR hebt waarmee je toch kan opnemen en timeshiften.
...
Productie technisch is het voor Humax niet interessant om voor elke ontvanger andere hardware te ontwikkelen, dus zitten de poorten er wel op maar zijn ze door bijvoorbeeld beperkingen in de firmware niet te gebruiken bij Ziggo.
Dat vraagt er gewoon om om gehackt te worden toch? Al iets bekend over mensen die hiervoor leuke mods hebben uitgebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
js303 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 03:27:
Dat vraagt er gewoon om om gehackt te worden toch? Al iets bekend over mensen die hiervoor leuke mods hebben uitgebracht?
Om te kunnen hacken moet er in ieder geval een manier zijn om andere firmware op de ontvanger te krijgen. Dat gaat bij de door Ziggo aanbevolen kabelontvangers niet lukken omdat de fabrikanten alleen het firmware update via de kabel mechanisme mogen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:43

Ypho

Allround Nerd

Ik heb even wat rondgezocht, maar geluidsproblemen zijn er alleen als er geen geluid is. Ik heb echter een heel ander probleem.

Ik heb deze IRHD-5000HD. Ik heb hem aangesloten met een HDMI 1.3a kabel aan een Philips PES0001D televisie. Het geluid is goed op normale zenders, maar op HD zenders (NatGeo HD, Discovery HD) is het geluid ineens knalhard, dit is elke keer weer schrikken.

Weet iemand hier de oplossing voor?

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:28
@Ypho
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Humax 5000c op een pana 42PX80, de oplossing bij was dat je de geluidsinstellingen van de humax op stereo moet zetten ipv digital. Daarna werkte alles prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Jantje_ schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:50:
@Ypho
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Humax 5000c op een pana 42PX80, de oplossing bij was dat je de geluidsinstellingen van de humax op stereo moet zetten ipv digital. Daarna werkte alles prima!
Ik ga dit asap proberen, je hoort van me. Thanks alvast!

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Firmware update is beschikbaar op het Ziggo netwerk Oost.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 09-04-2009 14:17 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Laatst online: 17-06 17:30
Ik heb de update daarnet binnengehaald, het updateproces nam zo'n 14 minuten in beslag.
Ik merk behalve de origineel instelling niet veel verschil met voorheen.

BUG?

De functie van de knop "BACK" is met de nieuwe firmware anders dan voorheen, back tussen favorietenlijsten werkt niet meer.

[ Voor 29% gewijzigd door Mr. Dave op 09-04-2009 22:11 ]

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

De update is nu ook beschikbaar op Ziggo netwerk West (Zoetermeer). Hij is nu de 48 updates aan het binnenhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Jantje_ schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:50:
@Ypho
Op mijn Humax kan ik alleen audio uitgang en audio prioriteit instellen. Uitgang is mono of stereo. Prioriteit is PCM of Dolby instellen. Geen overige geluidsinstellingen. Elke combi hier werkt helaas niet.....toch bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb op m'n tv een instelling die automatisch alle zenders ongeveer hetzelfde volume geeft: misschien moet je het dus even in je tv zoeken i.p.v. in de Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Anoniem: 135195 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 22:01:
Ik heb op m'n tv een instelling die automatisch alle zenders ongeveer hetzelfde volume geeft: misschien moet je het dus even in je tv zoeken i.p.v. in de Humax.
Heb ik gedaan, maar dat is voor een kanaal (Humax is HDMI 3), dus voor alle zenders van de Humax, het moet (helaas) alleen voor de HD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-03 17:45

TTZ

Maakt het uit welke versie hdmi kabel je gebruikt om de HD5000c op LCD aan te sluiten?
Ik heb een simpel Vivenco (promostick 22145) kabeltje van de Mediamarkt, maar zie net dat dit geen v1.3 is.
Maakt de Humax ir-hd5000c gebruik van de nieuwe 1.3 specificaties (deep color bv), of voldoet mijn huidige kabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:19
Ik heb t niet, zou ook niet weten of t zou uitmaken. Tis voor mij toch allemaal onzin...

Overigens update gedaan. TV gids is beter geworden. Bij mij sprong hij na 2 seconden altijd van mooi beeld naar onwijs onscherp beeld.

Leek net of de "shapen edges" of smoothing functie uitvloog waardoor het bijna onleesbaar werd. Sinds de update geen last meer van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103465

heb zaterdag avond de 5000c aangesloten op mijn LCD scherm en persoonlijk vind ik het via scart al
scherper dan een jaar geleden met Humax.

Maar nu met de humax 5000c was het allemaal nog scherper en minder blur en bewegende beelden
zijn ook wel sneller. Ik zat naar BBC3 te kijken naar DR.Who en het zand en alles was super qua
beeld. Bleef kijken en zappen daarna en zelf zenders als discovery, travel channel etc. werden beter
door HDMI. Wat een verbetering en niet omdat mijn voorgaande humax slecht is, vindt het acceptabel.
Maar het beeld kan dus nog beter met de humac 5000c en of het 578p of 720p zet, ik zag geen verschil.

Al met een met de nieuw firmaware update werd het beeld iets scherper en zoiezo het zappen naar een ander kanaal ging wat sneller voor je beeld hebt. maar nog steeds langzamer dan mijn oudere Humax. qua instellingen
is het verder beperkt en dus overzichtelijk ,vind het zelf wel een pluspunt anders blijf je prutsen.
Instellingen qua zender ging lekker snel en heb nog problemen met dideze tuner. Moet nog wel
een nieuwe kaart ontvangen van Ziggo, want de nieuwe was defekt. O het opstarten duurt wel langer bij deze
tuner.

uiterlijke tuner : 7 (ziet erg niet zo hip uit als samsung qua model)
bediening : 8 (langzaam opstarten, zappen wat langzaam 1,5 sec voor beeld)
beeld kwaliteit : 9 (had eerst een 9 maar de update was heel goed, scherp en snel)
Geluidskwaliteit : 8 (Altijd moeilijk en via versterker super en dolby is goed )
afstandbediening : 8 (de knoppen zit erop maar de kwaliteit is minder, vooral met kids)

Voor en Cijfer en mijn ervaring zou ik graag een 9 willen geven op wat toch het belangrijkste is het kijken, maar
er zijn nog een aantal dingen die de Humax IR-Fox niet heeft en dan kom ik toch op een 8+

De Humax IR-FOX geef ik een 8- (voordeel sneller zappen, en goed beeld)

De Samsung tuner zijn zoiezo slechter op scart als DCB B270R (6+) (zit aan mijn VCR)
De Samsung DCB H360R HDMI (7-) (wegvallen geluid of lipsync problemen, zappen duurt langer , systeem
werkt sloom maar beeld is wel goed) verkocht via marktplaats omdat ik het apperaat irritant vond

Meer tuner heb ik niet, behalve digitenne maar dat is 480i en dan als ik dat vergelijk met een cabel tuner, moet
ik toch toegeven dat kabel een betere kwaliteit heeft, hoewel ik de kleuren bij digitenne wat beter vind in veel
programma's. Het is jammer dat er minder scherpte in digitenne zit maar al met al voor die prijs een goed
produkt op een scherm tot 82 cm. groter niet doen.

Nou dat was even een review _/-\o_ hoop dat mensen hier wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Anoniem: 103465 schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:36:
O het opstarten duurt wel langer bij deze tuner.
Met de nieuwe firmwareupdate is hier iets aan gedaan. Zet 'Energiebesparing tijdens Standby' uit en de STB start op in 3-4 seconden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Hallo,

Ik heb een klein probleempje: Het beeld van mijn digitale tv vult het beeld wel alleen word er rechts 3 a 6 centimeter afgesneden. Ik zie dat dus niet op beeld (valt eraf)
Dit kun je goed zien in de TV gids.

Hebben jullie hier ook last van?

EDIT:
Ik heb de oplossing gevonden in het menu moest ik kiezen voor S-VIDEO bij TV SCART en VRC-SCART

[ Voor 17% gewijzigd door Smattie op 14-04-2009 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-03 17:45

TTZ

TTZ schreef op zondag 12 april 2009 @ 16:58:
Maakt het uit welke versie hdmi kabel je gebruikt om de HD5000c op LCD aan te sluiten?
Ik heb een simpel Vivenco (promostick 22145) kabeltje van de Mediamarkt, maar zie net dat dit geen v1.3 is.
Maakt de Humax ir-hd5000c gebruik van de nieuwe 1.3 specificaties (deep color bv), of voldoet mijn huidige kabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:29
Die kabel is goed genoeg. Betere/andere kabel gaat geen beter beeld opleveren.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:35
Ik heb dit ding nu ook vandaag ontvangen en zag dat hier een usb en een LAN poort op beschikbaar is kan ik hier ook gebruik van maken.. (met in het bijzonder de LAN poort.. ik heb even zitten proberen maar vind geen mogelijkheid) kan me niet voorstellen dat dat er voor niets zit toch ?

EDIT: Domme vraag geef maar geen antwoord... 2 pagina's terug staat het...

[ Voor 12% gewijzigd door RVE_NL op 23-04-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hoera (?)

Ik kreeg zojuist de melding dat er 48 updates waren (update met 48 pakketjes).
Ik heb hier digi TV van Delta dus ik ben benieuwd hoe of wat.

Wel een apart update scherm. zal zo even een foto maken .

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/1p7biv.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Frostbite op 29-04-2009 11:23 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:03:
Wel een apart update scherm. zal zo even een foto maken .
Dat scherm is van de "loader".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:24
Ik heb net deze Humax IRHD-5000 HD decoder gekocht .....

Maar als ik er een HDMI-splitter (3 poorts) tussenzet dan werkt de decoder niet "no-signal" krijg ik de hele tijd.

Zodra ik de decoder rechtstreeks aansluit op de plasma-tv werkt het meteen goed.

Aangezien ik maar 1 HDMI aansluiting heb op mijn tv ben ik genoodzaakt om een splitter te gebruiken. Heb namelijk ook een dvd-speler op HDMI.

( met mijn oude samsung 360HD decoder werkt het wel goed met de splitter )

Iemand een idee wat het probleem kan zijn ?

( Ik heb het probleem gevonden: de splitter kreeg te weinig stroom ) :P

Na 2 dagen tv kijken met de nieuwe Humax kom ik tot de conclusie dat de Samsung een "beter" beeld geeft, verder vind ik de bediening wel erg fijn van de Humax.

De Samsung geeft veel meer deatail dan de Humax deze heeft last van een soort "waas" ( ook na de update )over het beeld.

Verder ben ik er wel tevreden mee.

[ Voor 27% gewijzigd door RoaDHouse op 04-05-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een raar probleem met 2 nieuwe zender (sci -fi) van ziggo op mijn Humax 5000c .

kan wel de zender kiezen maar krijg geen beeld, blijft gewoon zwart. maar op mijn Humax irfox via scart het ik wel sci-fi en 13 kanaal.

iemand bekend met dit probleem of moet ik mijn decoder een reset geven???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Bij mij bleef sci-fi ook zwart op m'n humax 5000, maar na een nieuwe kanalenscan werkte alles prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

probeer ik dat idd eerst maar even ,anders alsnog even een reset doen.

He tis een wonder het is gelukt alleen nu moet ik alleen nog even mijn favorieten bewerken, want die is leeg.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 03-05-2009 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 09:52
Ik heb deze decoder ook en ik wil graag weten hoe ik de decoder instel dat hij ALTIJD het signaal als "Original" doorgeeft.

Nu is het namelijk zo dat ik steeds, na uitzetten en switchen naar andere bron oid, het signaal van 1080i weer moet terugzetten naar Original.

Ik vind Original namelijk toch een fractioneel beter beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bij mij blijft ie sinds de firmware update daar (gelukkig!) op staan. Vind het beeld namelijk ook mooier op Original dan 720p/1080i. Elke keer terugzetten is nu dus gelukkig passé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Dan moet dat bij mij toch ook lukken?
Wordt er een beetje simpel van om steeds van 1080i naar Original te moeten klikken!

Heb je wellicht iéts in je decoder instellingen staan dat ik anders heb?
Zal iig thuis ff kijken en het hier doorgeven.

Ik gooi het signaal wel door mijn receiver maar dat mag toch ook niets uitmaken lijkt me, het gaat echt om het signaal dat de decoder uitstuurt en dat is dus steeds maar niet original.

Je hebt het ook via HDMI aangesloten neem ik aan Pitt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nasty Nate schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:43:
Je hebt het ook via HDMI aangesloten neem ik aan Pitt?
Yes, ook gewoon via HDMI ja, al vond ik het beeld via Scart eigenlijk nog iets beter zelfs. Maar na de update (ik néém aan dat je die hebt uitgevoerd...) blijft ie er gewoon op staan.

Heb wel power management op Uit gezet, weet niet of dat er mee te maken heeft... Misschien gooit ie de setting weer terug als je dat op de normale stand hebt staan, geen idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Ja uiteraard de update laatst geinstalleerd.

Power management uit, is dat wanneer je feitelijk in enkele seconden boot en eigenlijk de decoder dus op standby hebt staan?

Want dat heb ik idd, ik zie de tijd in beeld als hij uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nasty Nate schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:51:
Want dat heb ik idd, ik zie de tijd in beeld als hij uitstaat.
Yes. Hmmm, vaag, zal hem straks nog even checken dan, dat ik niet loop te l*llen ensow. Keep you posted...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Nou ik heb nog even gekeken, maar er zijn echt zeer weinig instel mogelijkheden op de HD5000 decoder.

Kan je me vertellen hoe je dat menuutje hebt staan waarin je beeldverhouding aangeeft?
Bij mij staat er gewoon scart/cvbs (?) audio op dolby en verder 16:9 beeldvullend.
Power management staat uit, waardoor ik dus die snelle boot heb en de tijd in beeld als hij op standby staat.

Elke keer dat ik het spul aanzet, staat die decoder weer op 1080i, word er echt gek van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nasty Nate schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:01:
Nou ik heb nog even gekeken, maar er zijn echt zeer weinig instel mogelijkheden op de HD5000 decoder.

Kan je me vertellen hoe je dat menuutje hebt staan waarin je beeldverhouding aangeeft?
Hmmm, dit leken mij dan de enige enigszins relevante zaken, voor zover je daarvan kan spreken zelfs:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/humax01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/humax02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/humax03.jpg

Zal bij jou vast en zeker allemaal wel goed staan. Vaag dat 'ie het niet onthoudt. Meer mensen hier last van??

[ Voor 40% gewijzigd door Brad Pitt op 08-05-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Ik heb alleen die scart dingen anders staan maar die gebruik ik niet dus dat kan toch onmogelijk wat uitmaken, verder audio prioriteit op dolby bij mij...mag ik vragen waarom jij dat op pcm hebt staan?

Ik ga iig voor de gein eens exact je menu's overnemen, eens kijken wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nasty Nate schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:46:
Ik heb alleen die scart dingen anders staan maar die gebruik ik niet dus dat kan toch onmogelijk wat uitmaken
Dat lijkt mij ook niet nee, bij gebruik van HDMI ;)
verder audio prioriteit op dolby bij mij...mag ik vragen waarom jij dat op pcm hebt staan?
Omdat zo goed als geen enkele zender Dolby Digital uitzendt dus je aan die instelling op zich weinig hebt. En je bij gebruik daarvan eerder kans hebt op lipsync. Dat heb ik met PCM nog nooit gehad en laat hem dus maar daar op staan. Buiten dat zijn er mensen die volume-regeling issues hebben met de DD-stand.
Ik ga iig voor de gein eens exact je menu's overnemen, eens kijken wat er gebeurd.
Ja hoop voor je dat het lukt! Dit was voor mij dé grootste verrassing van de laatste firmware update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Nou geen succes hoor, verdorie ik snap echt niet waarom hij terugspringt naar 1080i.
Omdat zo goed als geen enkele zender Dolby Digital uitzendt dus je aan die instelling op zich weinig hebt. En je bij gebruik daarvan eerder kans hebt op lipsync. Dat heb ik met PCM nog nooit gehad en laat hem dus maar daar op staan. Buiten dat zijn er mensen die volume-regeling issues hebben met de DD-stand.
Ik heb hem dus op Dolby staan omdat ik wel een aantal zenders kijk (HD) die Dolby uitzenden, daarbij is het prettig dat bijvoorbeeld bij Eursport HD het engelse commentaar achter de Dolby zit itt het nederlandse commentaar achter PCM. :)

Moet wel zeggen dat ik die volumeverschillen kan beamen, sommige dolby zenders zijn ineens een stukje zachter dan de PCM zender die ik daarvoor bekeek, maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nasty Nate schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:31:
Nou geen succes hoor, verdorie ik snap echt niet waarom hij terugspringt naar 1080i.
Helaas zijn er verder geen instellingen die je kan doen nee. Bijzonder vaag (en vervelend!) dit! :?
Ik heb hem dus op Dolby staan omdat ik wel een aantal zenders kijk (HD) die Dolby uitzenden, daarbij is het prettig dat bijvoorbeeld bij Eursport HD het engelse commentaar achter de Dolby zit itt het nederlandse commentaar achter PCM. :)
Heb buiten Eurosport HD geen HD-zenders omdat ik geen enkel pakket erbij heb genomen. De kwaliteit van Eurosport HD vind ik over het algemeen echt te bizar slecht voor woorden. Vaak is het gewoon SD-content dat geüpscaled is, met dan ook nog de meest brakke interlacing mogelijk. Zat pas snooker te kijken en het beeld van de normale Eurosport zender was stukken béter dan de "HD-versie". Heeft niéts met HD te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:50:
Heb buiten Eurosport HD geen HD-zenders omdat ik geen enkel pakket erbij heb genomen.
Wat moet je dan met een HD-decoder buiten het gewoon "hebben"? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
cyberpost schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:05:
Wat moet je dan met een HD-decoder buiten het gewoon "hebben"? 8)7
Mooiere EPG, apparaatje is zwart, wilde die HD-zenders wel eens zien (National Geographic en Discovery hadden soms adembenemend mooie uitzendingen), aan te sluiten via HDMI en verder inderdaad gewoon "heb".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 20-06 19:36
Is het nou zo dat je met de huidige ziggo actie 50 euro terug krijgt na opsturen van een bon? Wij gaan ook maares overstappen naar digitale tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Onlangs heb ik ook de niet firmware, via Ziggo gedownd en ik kan niet anders zeggen dat ik de beeldkwaliteit (icm met mijn Philips PFL9603) veel beter vind.
De verbeterde beeldkwaliteit komt met name tot zijn recht in SD-uitzendingen bij de kwalitatief mindere zenders zoals de meeste commerciele NL-omroepen. Echter ook bij HD-uitzendingen, zoals in het HD-pakket, meen ik een beter beeld te hebbben.
Tot de update er was, vond ik de beeldkwaliteit van SD-uitzendingen maar brak en had ik spijt van mijn aankoop. Nu ben ik een tevreden HUMAX gebruiker, maar met de komst van TV-on-demand :9 , vraag ik mezelf wel eens af, hoe lang nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:09:
[...]

Mooiere EPG, apparaatje is zwart, wilde die HD-zenders wel eens zien (National Geographic en Discovery hadden soms adembenemend mooie uitzendingen), aan te sluiten via HDMI en verder inderdaad gewoon "heb".
Dan bekijk Earth eens op BR... Da's pas HD :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Brad Pitt schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:50:
[...]

Heb buiten Eurosport HD geen HD-zenders omdat ik geen enkel pakket erbij heb genomen. De kwaliteit van Eurosport HD vind ik over het algemeen echt te bizar slecht voor woorden. Vaak is het gewoon SD-content dat geüpscaled is, met dan ook nog de meest brakke interlacing mogelijk. Zat pas snooker te kijken en het beeld van de normale Eurosport zender was stukken béter dan de "HD-versie". Heeft niéts met HD te maken.
Nee klopt soms is het ook gewoon nog eens 4:3!
Maar toch kijk ik vaak genoeg tennis op Eurosport HD en dan staat er netjes "Native HD" onderin beeld en is het beeld wel goed en dus met Dolby geluid en engels commentaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
cyberpost schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:18:
Dan bekijk Earth eens op BR... Da's pas HD :9~ _/-\o_
Dat was (uiteraard ;)) de eerste Blu-ray die ik heb gekocht ja. Dat beeld is zeker okay :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71637

cyberpost schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:14:
Onlangs heb ik ook de niet firmware, via Ziggo gedownd en ik kan niet anders zeggen dat ik de beeldkwaliteit (icm met mijn Philips PFL9603) veel beter vind.
De verbeterde beeldkwaliteit komt met name tot zijn recht in SD-uitzendingen bij de kwalitatief mindere zenders zoals de meeste commerciele NL-omroepen. Echter ook bij HD-uitzendingen, zoals in het HD-pakket, meen ik een beter beeld te hebbben.
Tot de update er was, vond ik de beeldkwaliteit van SD-uitzendingen maar brak en had ik spijt van mijn aankoop. Nu ben ik een tevreden HUMAX gebruiker, maar met de komst van TV-on-demand :9 , vraag ik mezelf wel eens af, hoe lang nog?
Ik zou er nog maar even mee wachten.

De huidige decoder (Cisco) is een drama en ik vind het eerlijk gezegd maar loeiduur voor wat je krijgt...
En dan zwijg ik nog over hoe foeilelijk dat apparaat is... zichtbare/uitstekende smartcards heb ik nooit begrepen 8)7

Voor mij voorlopig de IRHD5050, het pauzeren/opnemen vind ik al super daarin.

Vooral de slogan ' Het nieuwe digitale televisie kijken is begonnen ' vind ik vreselijk, alsof ze het uitgevonden hebben :|

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 71637 op 13-05-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Wij hebben de 5000C nu ruim een week staan. Prima ding echter 1 ding zit me niet lekker en dat is dat ie godsgruwelijk heet wordt! Heet als in gewoon bijna te heet om je hand tegen aan te houden ook in standby stand lijkt ie warm te blijven. Voor een apparaat wat maar 14W verstookt vond ik dit nogal appart, meer mensen hier erving mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Nou na anderhalf week lijkt de afstandsbediening het al begeven te hebben die werkt soms gewoon niet meer. Of kan dit zelfs ook nog aan de humax zelf liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 17:15

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Crazyanz schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 23:26:
Nou na anderhalf week lijkt de afstandsbediening het al begeven te hebben die werkt soms gewoon niet meer. Of kan dit zelfs ook nog aan de humax zelf liggen?
Schijnt aan de Humax zelf te liggen, ik heb de mijne ook al een keer omgeruild echter was dit wel voor de firmware update.. Nu nergens meer last van.

Toch wordt die van mij niet zo heet, moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Nou, er was iemand in dit topic die ook een super raar probleem met zijn afstandsbediening had, en serieus dit was zijn oplossing:
Anoniem: 135195 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:02:
Ik heb mijn probleem met de niet werkende afstandsbediening opgelost...! Ik heb de decoder een plank lager gezet... }:O 8)7 |:( 8) >:)
Overigens neem ik aan dat alleen de bovenkant heet wordt? Anders meteen omruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 22:03
Ik heb een vreemd probleempje met het audiovolume van de 5000c.

Het veranderen van het volume met de 5000c werkt niet ten tijde van een dolby digital soundtrack. Iig niet van het geluid dat via spdif naar de receiver wordt gestuurd. Als ik de receiver uitzet en het geluid van de TV aan, dan kan ik het volume wel veranderen. De tv is aangesloten via HDMI.

Iemand enig idee wat de oorzaak is en belangrijker, hoe ik dit kan oplossen?

Edit:
Het volume van Dolby Digital zenders kunt u om technische redenen niet regelen. Dit moet met de volumeregelaar van de eindversterker of de TV gedaan worden.
Om grote verschillen tussen normaal stereo en Dolby Digital te voorkomen wordt aangeraden om het normale volumeniveau van de IRHD5000C op maximaal te zetten en het geluid uitsluitend met de afstandsbediening van de TV te regelen. Je kunt dan het geluid vaak met de afstandsbediening van decoder even zachter regelen als er bijvoorbeeld iemand aan de telefoon is, maar daarna kan het volume het beste weer op maximaal worden ingesteld.

Op sommige zenders kunt u kiezen uit meerdere geluidssporen (geluid-optie toets). Bijvoorbeeld bij de Duitse zenders kunt u kiezen tussen Dolby Digital en Duits. Als u daar voor het analoge spoor “Duits” kiest kunt u daar het volume wel weer regelen. Discovery HD heeft echter alleen een Dolby Digital geluidspoor, dus kunt u daar het volume nooit van regelen en staat dat altijd op 100%.

[ Voor 53% gewijzigd door PjotrStroganov op 06-06-2009 11:51 . Reden: Oplossing al gevonden. Of beter gezegd, niet.:( ]

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Gusev schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 23:38:
Nou, er was iemand in dit topic die ook een super raar probleem met zijn afstandsbediening had, en serieus dit was zijn oplossing:

[...]

Overigens neem ik aan dat alleen de bovenkant heet wordt? Anders meteen omruilen...
Al ga ik voor dat ding staan reageert ie nog niet. Hij reageert vaak wel weer als je via de knoppen op de humax zelf één kanaal door zapt ofzo. Er zit overigens de nieuwste firmware op. Wel kut want hij is gekocht via een webshop zal nog lastig omruilen worden :( Ook deed ie het ruim een week prima zonder dat er iets veranderd is)

[ Voor 5% gewijzigd door haakjesluiten op 06-06-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303959

[

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 303959 op 08-06-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Smartcard geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288974

ik heb 'ineens' problemen met een aantal zenders. o.a. 13th street en TMF (en nog 1 of 2) hebben ineens vreselijk veel storing. De rest van de zenders zien er prima uit.
Ook kan hij geen nieuwe updates vinden (de laatste is van vorig jaar). Is dit gerelateerd aan het relatief zwakke signaal wat ik heb? de sterkte zit op 40-41%, maar kwaliteit staat meestal op 0 (wat ik wel heel weinig vindt voor een verder prima ontvangst). ik heb alle aansluitingen al eens nagelopen maar daar zie ik weinig ruimte voor verbetering. de splitter er van tussen halen maakt ook geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:39
Ik maak al sinds enige tijd, met redelijke tevredenheid, gebruik van de Humax decoder i.c.m. de Philips 42PES0001D. i.cm. de Logitech Z-680.

Maar ik zit nu met het volgende.
De Humax decoder is aangesloten op de receiver middels optisch signaal.
De PS3 is eveneens aangesloten op de receiver middels optisch signaal..
Echter de receiver heeft maar 1 optische ingang.. nu weet ik dat het beter is om een nieuwe receiver te kopen.. maar het geld laat dit even niet toe momenteel..
Dus ik heb een optische splitter gekocht.. 2 in 1 out.
Geluid daarvan is gewoon prima, in tegenstelling tot wat mensen proberen te beweren "dat de kwaliteit dan echt bizar achteruit gaat.. "
Anyway...
Het volgende probleem.. het is logisch dat beide apparaten (PS3 en Humax decoder) dus NIET tegelijk aan mogen staan.. dan gaan er immers 2 signalen door elkaar lopen.. en dat vind de receiver niet leuk.

Nu ben ik lekker aan het filmpje kijken via mn PS3... springt ineens uit het niets het optische signaal van de Humax decoder aan.. (spoken?)
Het apparaat zelf blijft uit (standby lampje blijft branden) maar het geluid valt dus weg omdat er dus ineens 2 optische signalen de receiver in worden gestuurd.

Iemand een idee hoe het komt dat de receiver vanuit het niets een optisch signaal verzend?!
Ik vind het persoonlijk nogal apart namelijk

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
niemand een idee?!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan je ook zien dat het optisch signaal meestal uit is en zodra het probleem optreedt dat de humax begint te zenden? geen idee wat dat ding doet in standby, misschien moet je 'm maar gewoon uitzetten dan. Met een suboptimale situatie krijg je suboptimale oplossingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Anoniem: 288974 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:16:
kan je ook zien dat het optisch signaal meestal uit is en zodra het probleem optreedt dat de humax begint te zenden? geen idee wat dat ding doet in standby, misschien moet je 'm maar gewoon uitzetten dan. Met een suboptimale situatie krijg je suboptimale oplossingen ;)
Waar je laatste opmerking op slaat? :?
Maar goed.. normaliter gaat inderdaad het optische signaal gewoon uit.
En na een tijdje (soms wel soms niet) springt ie ineens aan.. |:(

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Laatst online: 20:44
Heb ok het zelfde probleem, denk dat de decoder om het uur of zo controleerd of er opdates zijn of zo.
en dan de optische uitgang activeerd,. heeft een paar dagen geduurd voor ik er achter was. dacht dat het aan m,n htpc lag.
trek nu de stekker van de decoder er maar uit als ik film wil kijken via de pc.

edit: volgens mij is dat nergens uit te schakelen, ik heb teminste niks kunnen vinden in de menu,s.

mischien dat ik dit nog eens ga proberen er tussen te zetten
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12902

[ Voor 26% gewijzigd door dirk38 op 06-07-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Dirk: Ja inderdaad dat doe ik ook maar.. gewoon stekker eruit.. maar handig is anders :s
Nja goed.. dan zal het inderdaad wel aan die updates liggen.. kan je dat toevallig uitzetten?! want van mij hoeft ie daar niet naar te kijken.. of zullen dat updates zijn van de "gids" ofzo?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DonJunior schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:15:
[...]

Waar je laatste opmerking op slaat? :?
een spdif splitter is volgens mij een suboptimale situatie in je setup. enfin, het was maar een grapje hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Ik heb het rare probleem dat het beeld bij mij op kanaal 1 t/m 3 zwart blijft.
Ziggo heeft daar de HD versies van de publieke kanalen opgezet maar ze doen het bij mij dus niet, de gewone versies op 70 t/m 72 doen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 22:51
Nasty Nate schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:00:
Ik heb het rare probleem dat het beeld bij mij op kanaal 1 t/m 3 zwart blijft.
Ziggo heeft daar de HD versies van de publieke kanalen opgezet maar ze doen het bij mij dus niet, de gewone versies op 70 t/m 72 doen het wel.
Wij hebben hetzelfde probleem, volgens ziggo moet je de software updaten (kan via het menu) dan terugzetten naar fabrieksinstellingen (dan zoekt hij de zenders opnieuw) vervolgens zou het moeten werken, zelf nog niet geprobeerd, ben op mijn werk, laat maar weten of dat werkt :)

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Is er alweer nieuwe software uit dan?

Beetje raar dat ik alle zenders opnieuw moet laten zoeken, maar goed ik zal het vanavond maar ff doen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is er niet alweer nieuwe software uit, hoor. De vorige keer was iets van twee maanden geleden, toch? Zo vaak komen ze niet met updates. Misschien dat sommige lui die update nog steeds niet gedaan hebben en daardoor in de problemen komen, maar volgens mij zou die update al gepushed moeten zijn. Ik heb 'm toendertijd meteen handmatig geinstalleerd dus weet niet zeker of 'ie gepushed is. Bij mij werken de nieuwe HD 1, 2 en 3 prima trouwens. De Tour de France is een stuk mooier op HD! :9 Ik ben gisteren een half uur bezig geweest met switchen tussen 1 normaal en 1 HD: leuk! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 06-07-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:39
Is er afgezien van de harddiskfunctionaliteit technisch gezien een verschil tussen de 5000C en de 5050C? Ik heb namelijk geen harddiskrecorder nodig, alleen een decoder, maar ik wil wel graag de beste beeld- en geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:33
Ik zit even met een raar probleem bij mijn ouders. Deze hebben een Humax 5000C en heeft altijd perfect gewerkt. Sinds de overgang naar Ned1, 2 en 3HD gaat er iets mis. Heb de fabrieksinstellingen van de humax terug gezet en daarna volgens het boekje de frequentie en het netwerk ID ingevoerd. Volgens de gegevens zou die voor Maarssen en omstreken Freq. 372.00 en Netwerk-ID 5555 moeten zijn. Dit klopt ook aangezien ik ook in Maarssen woon en met deze gegevens tv kijk.

Nou nu komt het, de Humax vind bij mijn ouders alleen zenders op Freq. 356.00 en Netwerk-ID 5555 hierdoor hebben ze nu telkens bij de start "Software Update beschikbaar" in beeld, maar als je zegt updaten dan vind die geen software. Daarnaast vind hij wel alle zenders, maar selecteer ik Ned 1, dan vind die hem maar springt binnen 10 sec. weg naar RTL4.

Iemand die hier enige verklaring voor heeft? Heb ook het stroom eraf gehaald maar ook dit mocht niet baten.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:20
Had ik ook voor de update van de software. Ik wilde eigenlijk niet updaten, want de oude software werkte perfect. Maar nu Ned 1/2/3 in HD zijn moest ik wel, ik kreeg dezelfde klachten als jij.

Overigens heb ik na de update geen problemen. Nederland 1/2/3 doen het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
-Moondust- schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:30:
Is er afgezien van de harddiskfunctionaliteit technisch gezien een verschil tussen de 5000C en de 5050C? Ik heb namelijk geen harddiskrecorder nodig, alleen een decoder, maar ik wil wel graag de beste beeld- en geluidskwaliteit.
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 21:29

MrSleeves

You'll thank me later.

DARKviper123 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:42:
[...]

Wij hebben hetzelfde probleem, volgens ziggo moet je de software updaten (kan via het menu) dan terugzetten naar fabrieksinstellingen (dan zoekt hij de zenders opnieuw) vervolgens zou het moeten werken, zelf nog niet geprobeerd, ben op mijn werk, laat maar weten of dat werkt :)
Bij "terug naar fabrieksinstellingen", ben je dan niet je eigen indeling(en) kwijt (die onder de groene knop dus)?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
Ik heb ook sinds een poosje de Humax 5000 met een Ziggo abonnement.

Via de 'Scan' optie alle zenders opgehaald. Aangezien ik alleen het basispakket heb, heb ik nu clusters met zenders met daartussen gaten van lege / niet te ontvangen zenders. Ik wil het zelf herindelen maar volgens mij kan dit niet.

Wat ik niet snap aan het apparaat is dat je niet zelf kunt bepalen dat bijv. SBS op nummer 6 moet komen, zoals elke ordinaire tuner die mogelijkheid heeft. Nu zap ik me een ongeluk en kreeg 10x zwart beeld voordat ik bij 989 ben voor tv-west (en dat gaat al niet zo snel sinds de tuners digitaal zijn).

Ik heb in de manuals gezocht, geklooid met de ab maar kom er niet uit. Loopt niemand anders daar tegenaan? Ben aardig gefrustreerd door dit apparaat (misschien dat ik er daarom overheen kijk?) :(
Brad Pitt schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:47:
...
Uitermate tevreden met het ding. Menu/EPG is echt supermooi en ik ben ZO blij met het kunnen nummeren/indelen van je favoriete zenders, zodat bijv. MTV nu gewoon "15" is en niet xxx.
Dat is wat ik dus zoek, maar niet door eerst naar "Favorieten" te gaan want dat zijn weer extra handelingen, bovendien mag je maximaal 15 favorieten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Dat kan wel.. Onder de rode knop krijg je alle zenders te zien en kan je niets kiezen. Je kan echter wel onder de groene knop je eigen indelingen (maximaal 5) instellen. Elke indeling kan je een naam geven en je kan van elke zender aangeven in welke indeling(en) deze weergeven wordt.
Via het menu kan je dit ergens instellen; weet niet uit m'n hoofd waar.
js303 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:58:
Dat is wat ik dus zoek, maar niet door eerst naar "Favorieten" te gaan want dat zijn weer extra handelingen, bovendien mag je maximaal 15 favorieten hebben.
Favorietenlijsten dus.

Als je 'm eenmaal op favorieten hebt gedrukt, blijft hij daar gewoon op staan. Ik heb standaard de eerste favorieten lijst aanstaan met daarin alle zenders die ik kan ontvangen.

Het hele idee van dit apparaat is dat je natuurlijk zoveel zenders hebt, dat dat niet meer makkelijk door te zappen is. Vandaar de meerdere favorietenlijsten (je kan ook een lijst maken met bv. alleen muziekzenders)..

Even de handleiding opgezocht: Menu > Zenderlijsten bewerken > Favorieten bewerken..

[ Voor 53% gewijzigd door MrSleeves op 28-07-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
MrSleeves schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:22:
Dat kan wel.. Onder de rode knop krijg je alle zenders te zien en kan je niets kiezen. Je kan echter wel onder de groene knop je eigen indelingen (maximaal 5) instellen. Elke indeling kan je een naam geven en je kan van elke zender aangeven in welke indeling(en) deze weergeven wordt.
Via het menu kan je dit ergens instellen; weet niet uit m'n hoofd waar.
Je bent een held! Ik ga het vanavond proberen.
Ik vond 't al zo raar. Ik had alleen de gele knop 'favorieten' gebruikt, maar dat is natuurlijk beperkt.
Stom dat ik hieroverheen heb gelezen (is ook een vak he lezen). |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik gebruik die favorieten eigenlijk niet hoewel ze wel handig zijn. Wat ik vaak gebruik is gewon op OK drukken, dan verschijnt de snelkeuzelijst waar je makkelijk met de cursortoetsen doorheen kan. ben je ook snel op tv-west of private spice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Nou, gister dus de fabrieksinstellingen teruggezet aangezien NL 1,2,3 HD een zwart beeld gaf. Nou, dat werkte inderdaad. Het enige nadeel (stelletje bricoleurs @ Ziggo) is dus wel dat ik al mijn favorieten weer opnieuw in kan stellen. Voordeel is wel dat ik weer nieuwe zenders heb ontdekt (13th Street had ik eerder niet).

Wat wel raar is, is dat eerst een nieuwe HD zender geen punt was voor Ziggo en dat ik nu opeens dat hele ding moet resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Even de stekker eruit en erin was voor mij nodig om die HD zenders van zwart af te halen.
Dat 13th street zit op het etalagekanaal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Dat had ik al geprobeerd, maar werkte niet (ik had dat gedaan omdat ik eco-mode uit heb staan en wellicht zou een reset/reboot wel werken).

Geen idee waar 13th street zit; werd alleen reclame (van wat er later op de dag kwam) uitgezonden.

[ Voor 26% gewijzigd door MrSleeves op 29-07-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

13th street is één van de nieuwe zenders in het basispakket sinds 1 juni (wel opletten jongens ;)). Tegelijk met SciFi channel, die dan helaas weer onderdeel is van het Film en Entertainment pakket en in juni wel op het etalagekanaal heeft gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 14:12
Ik heb het zelfde kastje maar nu wil bij mij nog wel eens het geluid van de linker speaker weg vallen. Dit ligt niet aan de versterker.
Als ik een tikje op het apparaat geef of wat met de kabels speel komt het geluid weer terug. Kan dit aan de warmte liggen?

Geen flauwekulletjes

Pagina: 1 2 3 4 Laatste