heb zaterdag avond de 5000c aangesloten op mijn LCD scherm en persoonlijk vind ik het via scart al
scherper dan een jaar geleden met Humax.
Maar nu met de humax 5000c was het allemaal nog scherper en minder blur en bewegende beelden
zijn ook wel sneller. Ik zat naar BBC3 te kijken naar DR.Who en het zand en alles was super qua
beeld. Bleef kijken en zappen daarna en zelf zenders als discovery, travel channel etc. werden beter
door HDMI. Wat een verbetering en niet omdat mijn voorgaande humax slecht is, vindt het acceptabel.
Maar het beeld kan dus nog beter met de humac 5000c en of het 578p of 720p zet, ik zag geen verschil.
Al met een met de nieuw firmaware update werd het beeld iets scherper en zoiezo het zappen naar een ander kanaal ging wat sneller voor je beeld hebt. maar nog steeds langzamer dan mijn oudere Humax. qua instellingen
is het verder beperkt en dus overzichtelijk ,vind het zelf wel een pluspunt anders blijf je prutsen.
Instellingen qua zender ging lekker snel en heb nog problemen met dideze tuner. Moet nog wel
een nieuwe kaart ontvangen van Ziggo, want de nieuwe was defekt. O het opstarten duurt wel langer bij deze
tuner.
uiterlijke tuner : 7 (ziet erg niet zo hip uit als samsung qua model)
bediening : 8 (langzaam opstarten, zappen wat langzaam 1,5 sec voor beeld)
beeld kwaliteit : 9 (had eerst een 9 maar de update was heel goed, scherp en snel)
Geluidskwaliteit : 8 (Altijd moeilijk en via versterker super en dolby is goed )
afstandbediening : 8 (de knoppen zit erop maar de kwaliteit is minder, vooral met kids)
Voor en Cijfer en mijn ervaring zou ik graag een 9 willen geven op wat toch het belangrijkste is het kijken, maar
er zijn nog een aantal dingen die de Humax IR-Fox niet heeft en dan kom ik toch op een 8+
De Humax IR-FOX geef ik een 8- (voordeel sneller zappen, en goed beeld)
De Samsung tuner zijn zoiezo slechter op scart als DCB B270R (6+) (zit aan mijn VCR)
De Samsung DCB H360R HDMI (7-) (wegvallen geluid of lipsync problemen, zappen duurt langer , systeem
werkt sloom maar beeld is wel goed) verkocht via marktplaats omdat ik het apperaat irritant vond
Meer tuner heb ik niet, behalve digitenne maar dat is 480i en dan als ik dat vergelijk met een cabel tuner, moet
ik toch toegeven dat kabel een betere kwaliteit heeft, hoewel ik de kleuren bij digitenne wat beter vind in veel
programma's. Het is jammer dat er minder scherpte in digitenne zit maar al met al voor die prijs een goed
produkt op een scherm tot 82 cm. groter niet doen.
Nou dat was even een review

hoop dat mensen hier wat aan hebben.