Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-06 16:52
metalant schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 11:41:
Ik heb sinds gisteren ook een IRHD-5000 HD. De geluid en beeldkwaliteit is uitstekend op mijn (ook nieuwe) Panasonic TX-37LZD800F.

Het opstarten is even wennen, dit duurt idd iets langer dan de IR-FOX C. Ook heb ik gezien dat de spelletjes verdwenen zijn, maar dat is eigenlijk bijzaak.

Een aangename verassing t.o.v. de IR-FOX C is dat er een RCA uitgang voor het geluid op zit. Nu kan ik via mijn versterker (zonder optische ingangen) genieten van digitale radio zonder dat de TV aan moet.
He! Ik heb een TX-37LZD800 (waar staat F voor?) in bestelling staan en wil daar ook straks een IRHD-5000 op aansluiten.

Hoort niet echt in dit topic thuis maar:
waar heb je de tv vandaan?
hoeveel kost ie daar?
Waar staat de F voor?
Hoe bevalt de tv en hoe zit het met het clear panel oftewel reflectie?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
Zosas schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:31:
[...]

He! Ik heb een TX-37LZD800 (waar staat F voor?) in bestelling staan en wil daar ook straks een IRHD-5000 op aansluiten.

Hoort niet echt in dit topic thuis maar:
waar heb je de tv vandaan?
hoeveel kost ie daar?
Waar staat de F voor?
Hoe bevalt de tv en hoe zit het met het clear panel oftewel reflectie?
Ik heb de TV besteld bij mijn plaatselijke Electroworld. (€ 1699,00). Ik had er ook één in bestelling staan bij http://www.mediahomeservice.nl. (€ 1439,00), maar de winkel had hem al na 4 dagen in huis. Ik heb overigens nog korting gekregen.

De F betekent dat je een Nederlands model hebt, met de Nederlandse Panasonic 2 jaar aan huis service/garantie.

De TV bevalt prima. Het geluid is echt goed, dankzij de SRS trusurround en sub. Ik moet de kleuren nog goed afstellen. Van reflectie heb je iets meer last dan met een analoge televisie, maar eigenlijk heb ik nog meer last van verminderde lichtopbrengst bij invallend zonlicht. Onze woonkamer is ook heel licht, dus dan moet je al snel een gordijntje dicht doen bij de TV. Maar dat probleem heb je met iedere LCD/Plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71637

Ik heb nu al een paar keer met de Humax gehad dat ie vanuit de standby modus, na het aanzetten echt bijna DIRECT aan gaat.... dus zonder het hele boot gebeuren...

Ik hoopte eerst op een update ofzo die gedaan was.... maar na uit- en aanzetten zat ik toch weer een halve minuut te wachten :P

Hebben meer mensen dit gehad?

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 16:16
Ik heb de humax ook besteld. Momenteel gebruik ik de humax ir-fox c, daarvoor een samsung 9401r. Een nadeel(tje) van de humax vond ik dat je niet tijdens het zappen in de balk direct het huidige en volgende programma ziet. Daarvoor moet je bij elke zender knop naar rechts indrukken...
Hoe is dit bij de irhd-5000 hd? Is het in te stellen dat altijd nu&straks info te zien is...?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-06 08:19
bureno schreef op woensdag 10 september 2008 @ 02:12:
Hoe is dit bij de irhd-5000 hd? Is het in te stellen dat altijd nu&straks info te zien is...?
Nope ;)

Nickname does not reflect reality

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 16:16
Daar was ik al bang voor :P
Maar als dit het enige nadeeltje is wat ik tegenkom hoor je mij niet klagen! 8)

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
bureno schreef op woensdag 10 september 2008 @ 02:12:
Ik heb de humax ook besteld. Momenteel gebruik ik de humax ir-fox c, daarvoor een samsung 9401r. Een nadeel(tje) van de humax vond ik dat je niet tijdens het zappen in de balk direct het huidige en volgende programma ziet. Daarvoor moet je bij elke zender knop naar rechts indrukken...
Ik begrijp dat er op de Humax PVR-9200C ook geen automatische zenderinformatie weergegeven wordt bij zappen?

Want hier staat van wel:
http://www.digitalekabelt.../humax_pvr9200c/epg.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25649

IEmand ervaring met dit kastje icm een LG 42/50PG6000 tv?

• timelezzzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Heb het humax kastje ongeveer een maand in gebruik, en heb nu al een paar keer een volledig groen scherm gehad bij het opstarten, hierbij hoor ik als ik zap heel even (1 sec) het geluid van de betreffende zender, en geluid van radio via versterker is ook geen probleem, maar krijg gewoon geen beeld :S 8)7 Heb al paar keer de stekker tijdje eruit gehaald en dan deed hij het weer, maar het komt steeds terug :?

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-06 12:20
Dat groene scherm heb ik ook al een aantal keer gehad bij het opstarten. Na enkele malen opnieuw opstarten doet ie het dan weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzz
Tinman schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 21:27:
Dat groene scherm heb ik ook al een aantal keer gehad bij het opstarten. Na enkele malen opnieuw opstarten doet ie het dan weer normaal.
Hmm nog maares proberen dan,, tnx voor je reactie

• timelezzzz
Ik blijf het groene scherm steeds houden, heb hem nu geruild voor een ander kastje, gister geinstalleerd en een kwartier perfect beeld, vervolgns weer groen scherm, of ik hem nu 10 x aan en uit zet, stekker eruit haal of wat dan ook blijft groen scherm. Vervolgens zet ik hem vanmorgen weer aan en doet hij het weer...

Ik heb van een vriend gehoord die bij serviceafdeling van mediamarkt heeft gewerkt dat die 1e humax sd kastjes hier ook last van hadden en er veel terugkwamen? 8)7

timelezzzz schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:47:
Ik blijf het groene scherm steeds houden, heb hem nu geruild voor een ander kastje, gister geinstalleerd en een kwartier perfect beeld, vervolgns weer groen scherm, of ik hem nu 10 x aan en uit zet, stekker eruit haal of wat dan ook blijft groen scherm. Vervolgens zet ik hem vanmorgen weer aan en doet hij het weer...

Ik heb van een vriend gehoord die bij serviceafdeling van mediamarkt heeft gewerkt dat die 1e humax sd kastjes hier ook last van hadden en er veel terugkwamen? 8)7
Van die SD kastjes heb ik er meerdere gehad, nooit gezien...
Sterker, ik hoorde van een vriend die bij BCC werkte juist dat die Humaxen juist wel oke zijn.
En dat daar weinig problemen mee waren.

Ik heb tot nu toe geen rare dingen gehad met die Humax... op eerder genoemd punt dat ie soms het 'opstarten' overslaat :P
Ik ben er nog steeds superblij mij in vergelijking met de Samsung HD box.

• timelezzzz
Ik ben erachter gekomen hoe het komt!

Ik heb naast de humax hd decoder via hdmi, een ps3 en mijn pc via een dvi-hdmi kabel aangesloten op mijn philips 37-PFL9632.
Wanneer ik het beeld van mijn pc naar tv laat lopen en ik wil vervolgens tv gaan kijken (ook al staat pc uit) dan heb ik geen beeld via het humax kastje, pas wanneer de HDMI kabel eruit is geweest werkt het kastje weer. 8)7

Weet nu gelukkig wel waar het aan ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Weet iemand nog een goed verkoopadres in Zeeland?
Ik wil hem aanschaffen icm delta.

Heeft iemand zijn radiosignaal al via deze decoder aangesloten?
Zoja hoe ? ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Frostbite op 17-10-2008 09:54 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 08:32
Wat is dit http://www.humaxdigital.c..._stb_cable_hdpvr1000c.asp

Een nieuwe Humax voor de kabel en HD en met hardeschijf, wie heeft hem al ergens gezien met een prijs!!

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-06 14:58

mace

Sapere Aude

MiskentTalent schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 18:49:
Wat is dit http://www.humaxdigital.c..._stb_cable_hdpvr1000c.asp

Een nieuwe Humax voor de kabel en HD en met hardeschijf, wie heeft hem al ergens gezien met een prijs!!
Deze is met Conax, dus daar heb je niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
mace schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 18:50:
[...]

Deze is met Conax, dus daar heb je niks aan.
Ja maar zal ie niet gauw komen met die andere chipset??? :9 :9

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:12

Twazerty

AVCHDCoder developer

timelezzzz schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:47:

Ik heb mijn tuner altijd aanstaan. Ook niet op standby. Zodra ik mijn tv aanzet en de juiste hdmi ingang kies heb ik even groen beeld en is vervolgens ook vrij direct weer weg waarna ik gewoon beeld krijg.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Vrijdag een gekocht met delta dig. tv.
Na 1 dag kijken kreeg ik een E046 foutmelding (smartcard), dus delta gebeld en van hun moest ik de decoder resetten. Dat gedaan en toen had ik helemaal geen beeld meer ... :|

Dus terug naar de winkel en daar bleek de decoder defect te zijn. Bij sbs en rtl zenders kwam die melding gelijk in beeld ook bij een andere kaart in de winkel. Goed nieuwe decoder gehad en we kunnen weer tv kijken.
Ik sta ervan te kijken hoe scherp het beeld is.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ervaar de laatste tijd op de HD kanalen vertraging in het beeld.
Dus het geluid loopt iets voor op het beeld.

Nu heb ik nooit eerder te maken gehad met een lipsync probleem, het is ook iets van de laatste tijd. Ook met deze decoder.
Meer mensen hier last van, oftewel zit het in de uitzendingen? Ik heb namelijk af en toe wel dat het goed loopt en het is niet kanaal specifiek (ja alleen HD kanalen, op SD kanalen nooit last).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 06:33

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Dat het geluid niet synchroon meeloopt met het beeld op de hd kanalen heb ik ook met mijn humax 5000.
Zou er niet ergens een software update te vinden zijn die dat mogelijk verhelpt ?

Ik heb al wat rondgezocht maar nog niks kunnen ontdekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Speedy_Gonzalez schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:55:
Dat het geluid niet synchroon meeloopt met het beeld op de hd kanalen heb ik ook met mijn humax 5000.
Zou er niet ergens een software update te vinden zijn die dat mogelijk verhelpt ?

Ik heb er ook last van, lijkt me aan de uitzending te liggen want de ene HD zender heeft er geen last van en de andere wel. Soms zelfs op de zender zelf dat het geluid de ene keer wel vertraagd is en de andere keer niet. Is wel weer een ander programma of reclame. Op mijn oude SD ontvanger van samsung had ik zelfs bij sommige SD kanalen last van het probleem. Lijkt me dus volledig aan de uitzending te liggen.

Wat ik wel vreemd vind is dat Discovery HD de center speaker erg zacht gaat. De surround speakers gaan veel harder. Geen last van op andere zenders met 5.1. Ik baal er wel van waarom die eikels van Film 1 geen 5.1 uitzenden. Laatst leek het 5.1 maar alleen de 2 achterspeakers werden doorgestuurd als dd2.0. Dus je miste de center volledig.

[ Voor 18% gewijzigd door Twazerty op 20-10-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Nu loopt de klok 2 uur achter maar de programmas geeft hij wel goed aan.

Dus@ 20:00 staat er 18:00 in beeld en geeft hij de duur ook aan van het programma van 20:00 8)7
Volgens de 'oude' handleiding kan je de tijdinstellingen aanpassen, maar die optie staat er bij mij niet tussen.

Software versie is 3.1 zag ik gisteren. Iemand een idee?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 06:33

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:15:
Nu loopt de klok 2 uur achter maar de programmas geeft hij wel goed aan.

Dus@ 20:00 staat er 18:00 in beeld en geeft hij de duur ook aan van het programma van 20:00 8)7
Volgens de 'oude' handleiding kan je de tijdinstellingen aanpassen, maar die optie staat er bij mij niet tussen.

Software versie is 3.1 zag ik gisteren. Iemand een idee?
Waar zag je die software versie ergens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06 07:56
Ben van plan om de humax 5000 aan te schaffen voor mijn plasma pan 42"px80.
Is er ergens een leuke aanbieding? Via kieskeurig kom ik op € 156,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Prima prijs lijkt mij. Prima apparaat ook. Gewoon doén!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
Hier ook problemen met geluid dat niet sync loopt op HD kanalen. Ik heb wel al uitgevonden dat het komt door Dolby Digital. Zodra je een andere geluidspoor kiest (niet altijd mogelijk) dan is de vertraging weg. Hopelijk komt HUMAX snel met een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

-knip-

[ Voor 98% gewijzigd door Frostbite op 24-10-2008 09:28 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:52:
[...]

Waar zag je die software versie ergens ?
in het opstart scherm. Zal vanmiddag even kijken bij informatie en daar mijn lijstje neerzetten.
Zag die 3.1 ook niet meer terug.
fv12 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:44:
Toen ik die reviews las van die webshops werd ik niet echt vrolijk. En de eerst betrouwbare webshop bood hem aan voor een bedrag dat hij hier ook kost in de mikro. Vandaar dat ik hem hier maar heb gehaald.

En zeker toen hij de volgende dag al defect was en ik hem zo weer om kon ruilen. Dat zal met die webshop minder snel gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Frostbite op 24-10-2008 09:28 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

Ik wil de humax gaan halen. Nu heb ik wel een vraagje.
Ik heb alle digitale tv met totaal pakket van ziggo en een oude decoder.
Nu wil ik de oude samsung decoder in de slaapkamer zetten en de nieuwe in de woonkamer.
Wat moet ik nu doen om op allebei de decoders het totaalpakket te hebben of in ieder geval het basis pakket.
Een smartcard erbij kopen?
Kan ik de smartcard van de woonkamer evt in de decoder van de slaapkamer stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 22:51
fv12 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:44:
http://www.mediahomeservice.nl/product.php?ProductID=1064

gratis verzending + gratis hdmi kabel, vond ik beste deal tot nu toe, heb em dan ook hier gehaald. Ziggo smartcard hebben ze er ook voor maar 19.95 bij, meeste andere zaken kost die 24.95. Netto koste mij die hdmi kabel 1 euro extra.

[ Voor 36% gewijzigd door DARKviper123 op 27-10-2008 16:19 ]

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277459

Is dat wel een goede htmi kabel of kan ik beter een andere bestellen, en hoe lang was de levertijd bij jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
Anoniem: 277459 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:08:
Is dat wel een goede htmi kabel of kan ik beter een andere bestellen, en hoe lang was de levertijd bij jou ?
Levertijd was binnen 3 dagen en de hdmi kabel werkt uitstekend. Vergeet niet dat de data die eroverheen gaat digitaal is, dus of t werkt of t werkt nie ;) Ik ben niet iemand die denk dat een vergulde, verzilverde met platina gecoate en vierdubbel ferrietontstoorde kabels dan beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

DARKviper123 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:42:
[...]

Levertijd was binnen 3 dagen en de hdmi kabel werkt uitstekend. Vergeet niet dat de data die eroverheen gaat digitaal is, dus of t werkt of t werkt nie ;) Ik ben niet iemand die denk dat een vergulde, verzilverde met platina gecoate en vierdubbel ferrietontstoorde kabels dan beter zijn.
Ik had zelf zo'n gouden kabel (monster) bij mijn home cinema set gekocht. Dus daar zit nu een standaard in en in die humax zit die gouden kabel. Ik heb die andere kabel niet getest maar die zullen we hetzelfde zijn.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 19:23
Ik heb een gloednieuwe set staan :

Panasonic Z85 TV
Humax 5000
Nieuwe HDMI kabel

Vanmorgen geen beeld... Vreemd.......

Toen ik de HDMI stekker achterin de Humax bewoog was het goed, als ik deze heen en weer beweeg viel het beeld weer weg.
Alles is nieuw uit de doos neergezet en heeft nooit een kabel klem gezeten

Bekend probleem Humax ? Of een gare HDMI kabel ? (krijg deze week een 2e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Renkie schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 08:39:
Ik heb een gloednieuwe set staan :

Panasonic Z85 TV
Humax 5000
Nieuwe HDMI kabel

Vanmorgen geen beeld... Vreemd.......

Toen ik de HDMI stekker achterin de Humax bewoog was het goed, als ik deze heen en weer beweeg viel het beeld weer weg.
Alles is nieuw uit de doos neergezet en heeft nooit een kabel klem gezeten

Bekend probleem Humax ? Of een gare HDMI kabel ? (krijg deze week een 2e)
Ik zou een andere kabel proberen en de kabel die er nu inzit in een dvd speler stoppen om de kabel uit te sluiten. Als het met een andere kabel net zo is, dan zou ik de humax omruilen.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb nu 1vd eerste digitale ontvangers van @home aangesloten met mijn nieuwe samsung 50" plasma.

Sommige zenders zijn goed te kijken, maar andere vallen weer tegen en zijn niet bepaald goed te noemen.

Heeft het nog zin om deze Humax te kopen en via hdmi aan te sluiten ipv de huidige scart kabel setup?

Worden de zenders nog "geupscaled" naar 720? Zelfs wanneer je geen HD pakket hebt van ziggo?

Helaas heb ik maar een enkele component aansluiting, dus hij zal aangelsoten worden op de hdmi aansluiting van de TV. Ik heb begrepen dat HDMI beter beeld geeft dan component, dus dan is dit niet erg?

Wel heb ik gezien in de review dat ik het beeld formaat/resolutie (upscaling??) niet kan aanpassen met hdmi. Zijn er mensen die dit kunnen testen?

[ Voor 30% gewijzigd door Workaholic op 05-11-2008 11:46 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
Bij ons scaled hij alles up naar 1080i, via hdmi in ieder geval. Ik moet zeggen dat het er op onze JVC 46s90 erg goed uitziet. Uiteraard is disco HD verbluffend mooi (zendt ook uit in 1080i), maar ook de sd zenders zoals Ned1, Ned2 etc komen veel beter uit de verf, dan via analoog. Ik heb geen vergelijking tussen vorige SD decoders en HD decoders. Dit is de eerste decoder die wij hebben. Volgens mij kun je via hdmi idd geen andere upscale formaat instellen (zoals alles 720p ofzo). Of dit via component wel kan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Workaholic schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:41:
Wel heb ik gezien in de review dat ik het beeld formaat/resolutie (upscaling??) niet kan aanpassen met hdmi. Zijn er mensen die dit kunnen testen?
Ja hoor, dit is geen probleem. Je kan gewoon kiezen uit 576i, 576p, 720p en 1080i. Aangezien mijn tv way beter scaled dan de Humax kijk ik normaal gesproken gewoon op de 576i-stand. Anderen zullen 720p/1080i wellicht mooier vinden, ieder zijn ding uiteraard.

Nadeel van kijken in 576i/p is dat het menu dan natuurlijk stukken minder mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedy_Gonzalez schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:55:

Twazerty schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:51:
[...]

Ik heb er ook last van, lijkt me aan de uitzending te liggen want de ene HD zender heeft er geen last van en de andere wel. Soms zelfs op de zender zelf dat het geluid de ene keer wel vertraagd is en de andere keer niet. Is wel weer een ander programma of reclame. Op mijn oude SD ontvanger van samsung had ik zelfs bij sommige SD kanalen last van het probleem. Lijkt me dus volledig aan de uitzending te liggen.

Wat ik wel vreemd vind is dat Discovery HD de center speaker erg zacht gaat. De surround speakers gaan veel harder. Geen last van op andere zenders met 5.1. Ik baal er wel van waarom die eikels van Film 1 geen 5.1 uitzenden. Laatst leek het 5.1 maar alleen de 2 achterspeakers werden doorgestuurd als dd2.0. Dus je miste de center volledig.
Ik heb laatst via www.humaxdigital.co.uk en www.myhumax.nl even gevraagd of ze bekend zijn met dit probleem en of er op korte termijn een update gepland staat...

Als iedereen die er last van heeft, dat nou ook even doet... dan wordt er misschien wel meer vaart achter gezet... kwaad zal het in ieder geval niet kunnen lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248134

Anoniem: 71637 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:25:
[...]

[...]

Ik heb laatst via www.humaxdigital.co.uk en www.myhumax.nl even gevraagd of ze bekend zijn met dit probleem en of er op korte termijn een update gepland staat...

Als iedereen die er last van heeft, dat nou ook even doet... dan wordt er misschien wel meer vaart achter gezet... kwaad zal het in ieder geval niet kunnen lijkt me ;)
Updates voor deze Humax HD-ontvanger worden alleen bekend gemaakt op het ziggo-gebruikers forum, omdat de update onder controle zijn van ziggo. Op deze site vindt je tevens veel andere informatie over DTV en DTV ontvangers en ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 17:58
Overstap van samsung 9401 sd-decoder naar deze hd-decoder. Instelling op 720p en maak gebruik van hdmi kabel naar de panasonic 42px80 plasma. Beeldkwaliteit is vooruit gegaan maar hierdoor is er wel meer digitale ruis te zien, hierom zal ik nog verder moeten puzzelen met de instellingen.
Heb nu alle meters op 50% gezet en alle digitale hulpmiddelen uit, maar verder weet ik het ook niet.

Nog geen verschil kunnen merken met de audio-instellingen voor pcm of dolby, aangesloten met de optische aansluiting op een dts-receiver. Geen idee wat het verschil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Mensen die gesteld zijn op hun privacy en ook kabel Internet van Ziggo hebben moeten er rekening mee houden dat er op het Ziggo gebruikers forum minimaal één Ziggo medewerker is die van de forumleiding moderator rechten heeft gekregen. Met die moderator rechten kan die Ziggo medewerker, zonder dat de forumleden daar uitdrukkelijke toestemming voor hebben gegeven, de IP adressen van forumleden opvragen en daarmee de klantgegevens van die forumleden bij Ziggo opzoeken. De forumleiding is dus jammer genoeg een beetje doorgeschoten in het verlenen van privileges aan Ziggo medewerkers op hun forum al willen ze graag de indruk wekken dat het gaat om een onafhankelijk gebruikers forum.

Ook zijn er op het Ziggo gebruikers forum diverse vermoedelijk Ziggo medewerkers actief die niet als zodanig te herkennen zijn, maar wel druk bezig zijn om allerlei klagende forumleden via een "phishing"-achtige techniek direct via PB te benaderen om zo achter de klant gegevens te komen en te proberen om de discussie met die klant buiten de openbaarheid van het forum voort te zetten. Ook op dit punt onderneemt de forumleiding geen actie om er minimaal voor te zorgen dat die vemoedelijke Ziggo medewerkers ook als zodanig herkenbaar zijn zodat de forumleden tenminste weten met wie ze te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Er schijnt toch nog een issue te zijn met de kwaliteit van SD zenders met de humax:
http://ziggo-gebruikers.n...hread.php?t=11792&page=30

Dit weerhoudt me er nog van om er een te kopen. Herkennen jullie de 'waas' bij SD bij het gebruik van HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 17:58
ik heb mijn humax5000 op 720p ingesteld en via een hdmi kabel aangesloten op de panasonic 42px80.

Het beeld is scherper dan mijn vorige samsung sd-decoder maar geeft hierdoor meer digitale ruis.

Wat wel echt een probleem is dat ik bij bepaalde zenders linksboven meerdere witten pixels heb alsof deze buiten beeld vallen??

Dit is dus niet op alle zenders en verdwijnt niet met verschillende zoom-functies van de humax decoder?

Heb ik hier te maken met een sporadisch humax probleem?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:31
Ik heb een Panasonic TX32LZD85 tv en een Humax 5000 aangeschaft. Nu werd mij vertelt door de verkoper dat ik de AB van de Panasonic kan blijven hanteren vanwege dat de Panasonic Viera Link heeft. Erg leuk natuurlijk, maar in de praktijk krijg ik het voor geen meter werkend.

Iemand die hier wat ervaringen mee heeft? Verder moet ik zeggen dat de Humax een perfect plaatje neerzet op de TV. Geen klachten tot nu toe.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wicked-Game schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:14:
Ik heb een Panasonic TX32LZD85 tv en een Humax 5000 aangeschaft. Nu werd mij vertelt door de verkoper dat ik de AB van de Panasonic kan blijven hanteren vanwege dat de Panasonic Viera Link heeft. Erg leuk natuurlijk, maar in de praktijk krijg ik het voor geen meter werkend.

Iemand die hier wat ervaringen mee heeft? Verder moet ik zeggen dat de Humax een perfect plaatje neerzet op de TV. Geen klachten tot nu toe.
Oh ik zal eens zoeken:

Even voor Panasonic tv gebruikers :

Hotel mode :
quote:
Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
- Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.
- Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.
- Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.
- Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).

Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!
- Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.
- Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.

Ik ga dit vanavond eens instellen :)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:31
Ik ben benieuwd

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Sc0rPi0N schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:39:
[...]
Ik ga dit vanavond eens instellen :)
En wat heeft dit allemaal te maken met de Humax decoder dan?!!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 17:00

eisbaer

Zie signature

Anoniem: 248134 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:23:
[...]
Updates voor deze Humax HD-ontvanger worden alleen bekend gemaakt op het ziggo-gebruikers forum, omdat de update onder controle zijn van ziggo. Op deze site vindt je tevens veel andere informatie over DTV en DTV ontvangers en ervaringen
Waar haal je die info vandaan?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

eisbaer schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:34:
[...]

Waar haal je die info vandaan?
anoniem weet echt waar hij het over heeft hoor, geloof me maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Brad Pitt schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:43:
[...]

En wat heeft dit allemaal te maken met de Humax decoder dan?!!?!?
meer voor de panasonic televisies icm een decoder

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 09:09

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb vanmiddag de IRHD-5000 opgehaald bij CardWriter in Zoetermeer (woon zelf ook in Z'meer). Voor €155 geen gekke prijs, zeker nu je van Ziggo tot half januari €50 retour krijgt.

Aangesloten op 1080i op mijn 32" Samsung LE32S81BX LCD-TV en via optisch S/PDIF op mijn surroundset is de kwaliteit erg goed! De ontvangst staat wel op 41% maar kwaliteit op 100%. Een topdeal voor weinig geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:16
jfeelders schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:27:
Ik heb vanmiddag de IRHD-5000 opgehaald bij CardWriter in Zoetermeer (woon zelf ook in Z'meer). Voor €155 geen gekke prijs, zeker nu je van Ziggo tot half januari €50 retour krijgt
Zo simpel is het ook weer niet dacht ik?
Je moet een (SD/HD) startpakket kopen tegen de 'geldende' prijs tijdens de actieperiode lees ik in de folder.

Ben wel benieuwd hoe het nu precies zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 09:09

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Heb inderdaad ook een DTV startpakket gekocht. Je moet op de bon je smartcard-code zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als ik het goed gelezen heb moet je de aankoop binnen de actieperiode doen, dus tussen 01 dec en 15 jan.

Ik vind de voorwaarden wel vreemd, want er staat o.a: Ziggo beoordeelt de aanvragen en heeft te allen tijde het recht deze te weigeren.

Dit is ook een leuke: Ziggo behoudt zich het recht voor om deze actie zonder opgaaf van redenen per direct te beëindigen.

Verder is het inderdaad de vraag wat precies wordt bedoeld met de aanschaf van een Ziggo Standaard Digitaal- of HD installatiepakket tegen de geldende prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 16:36

rick77

... get to the point!

Ik vind het ook nogal onduidelijk allemaal en zit met dezelfde vragen... heb ziggo al gemaild of de korting ook op losse ontvangers geldt en of de korting ook nog geldt bij de webshop waar ze naar linken omdat de humax (zogenaamd) afgeprijsd is van 300+ naar 199, maar nog geen antwoord. Iemand al meer info? Connecties bij ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 15:18

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Laten we in het door mij aangemaakte topic verder discussieren over de Acties betreffende de aanschaf van Digitale Televisie en de daarbij behorende kortingen, zo houden we dit Topic schoon van Ziggo Discussies.

Ga snel naar het [Ziggo Digitale Televisie] CashBack Actie Topic en brand los

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:37

antipode

-=Got is in the details=-

Ik ben van plan de Humax 5000 aan te schaffen. Nu las ik dat ik hierop tevens een hd-recorder op kan aansluiten via bijvoorbeeld scart. Zelf heb ik nu nog de Humax 9200 PVR. Zou ik die tevens op de Humax 5000 kunnen aansluiten. In feite heb je dan twee (technisch gesproken 3) tuners op elkaar aangesloten. Heeft iemand dat al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
antipode schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:33:
Ik ben van plan de Humax 5000 aan te schaffen. Nu las ik dat ik hierop tevens een hd-recorder op kan aansluiten via bijvoorbeeld scart. Zelf heb ik nu nog de Humax 9200 PVR. Zou ik die tevens op de Humax 5000 kunnen aansluiten. In feite heb je dan twee (technisch gesproken 3) tuners op elkaar aangesloten. Heeft iemand dat al eens geprobeerd?
Wat voor situatie probeer je creeren? Wat wil je doen, in principe kan je alles op elkaar aansluiten maar of je daarmee iets bereikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:37

antipode

-=Got is in the details=-

Friedchicken schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:46:
[...]

Wat voor situatie probeer je creeren? Wat wil je doen, in principe kan je alles op elkaar aansluiten maar of je daarmee iets bereikt ?
Ik zou graag met de AB van de humax 5000 de 9200C willen kunnen aansturen. Wat ik eigenlijk wil voorkomen is dat ik telkens moet schakelen tussen de tuner (en dus de ab) van de humax 5000 en de humax 9200c. Maar ik ben bang dat dat onmogelijk is, tenzij jij meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 07:33

SgtStrider

Fractal Switchover!

Decoder draait bij mij prima, maar ik wil graag de afstandsbediening van de TV ook voor de decoder gebruiken, echter staat Humax niet in het IR code lijstje van mijn LG TV. Enig idee hoe ik hier achter kan komen?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34
Ik zit te twijfelen tussen de Humax IRHD-5000C HD en de Samsung DCB-H360RS ??? Waarom moet ik voor de Humax gaan? Beide decoders hebben hun minpunten toch? Maar welke is nu de betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Vjenne-ICT schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:46:
Ik zit te twijfelen tussen de Humax IRHD-5000C HD en de Samsung DCB-H360RS ??? Waarom moet ik voor de Humax gaan? Beide decoders hebben hun minpunten toch? Maar welke is nu de betere?
Ik zou voor de HUMAX gaan......
Waarom? kijk de reacties op kieskeurig maar... Weliswaar meer reacties over de de Samsung, maar de over de HUMAX zijn ze in ieder geval lovend.

Zelf heb ik een de HUMAX en m.i. echt een goed apparaat!
Goed beeld
Snelle zapreactie
Duidelijk menu
Easy aan te sluiten
Gewoon goed apparaat en ziet er nog ok uit ook (plus kaartje zit achter een klepje, wel zo handig als gaat mijn dochtertje telkens met het kaartje ervan door... )

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Kaartje zit bij de samsung ook achter een klepje hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-06 18:23

ABD

Zosas schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:26:
[...]

Ik zou voor de HUMAX gaan......
Waarom? kijk de reacties op kieskeurig maar... Weliswaar meer reacties over de de Samsung, maar de over de HUMAX zijn ze in ieder geval lovend.
Kieskeurig als leidraad nemen :X Jan met de pet is dom en heeft oogkleppen op. Of de reviewer is lyrisch en geeft een absurd hoge score, of hij brandt de aankoop finaal af, omdat er iets niet zint of defect is. Echt objectief is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 07:33

SgtStrider

Fractal Switchover!

ABD schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:02:
[...]

Kieskeurig als leidraad nemen :X Jan met de pet is dom en heeft oogkleppen op. Of de reviewer is lyrisch en geeft een absurd hoge score, of hij brandt de aankoop finaal af, omdat er iets niet zint of defect is. Echt objectief is het allemaal niet.
Kieskeurig is sowieso overrated, maar dat is weer een ander verhaal... veel mensen doen daar dikke boehoe over apparaten waar niet iedereen problemen mee heeft, beetje net zoals de shopsurveys. Meer negatief dan positief. Mensen die tevreden zijn posten daar niets of weinig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook erg tevreden ben met mijn Humax 5000, maar om het nou van de daken af te schreeuwen, nee :/

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

SgtStrider schreef op woensdag 17 december 2008 @ 07:09:
[...]

Kieskeurig is sowieso overrated, maar dat is weer een ander verhaal... veel mensen doen daar dikke boehoe over apparaten waar niet iedereen problemen mee heeft, beetje net zoals de shopsurveys. Meer negatief dan positief. Mensen die tevreden zijn posten daar niets of weinig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook erg tevreden ben met mijn Humax 5000, maar om het nou van de daken af te schreeuwen, nee :/
Ik heb ook kieskeurig ook netjes de review ingevuld en beoordelingen gegeven. Tevens vermeldt dat ik een bepaalde foutmelding kreeg en dat het aan het apparaat lag. Je kan aan de review lezen of iemand er wat meer verstand van heeft.

Iemand die roept mooi beeld en alleen maar 10-en geeft neem ik niet serieus

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
ABD schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:02:
[...]

Nee, het in het Humax topic vragen geeft je een goede vergelijking.....
Je moet ergens van uit gaan.
Naar de cijfers moet je niet kijken, dat is inderdaad ronduit bagger. Desalniettemin kan je wel lezen naar mensen hun opmerkingen goed en slecht.... Het geeft je in ieder geval iets...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261966

sinds gistr dit apparaat aangeschaft.

topapparaat. maat ik loopt tegen 1 probleem aan.

ik heb m via hdmi op mn tv aangesloten. vanuit mn tv loopt het geluid via tulpjes naar mn surround set

en via een optisch kabeltje de humax aangesloten op mn surround set (panasonic sa-pt460).

geluid van humax op dolby gezet.

als ik nu mn surround op digitaal-in instel krijg ik er met geen mogelijkheid geluid uit alleen via de aux

iemand een idee hoe dit kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-06 16:44
Hoe is de upscalling van dit ding als je niet HD programmas kijkt op een HD tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Deadsy schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:05:
Hoe is de upscalling van dit ding als je niet HD programmas kijkt op een HD tv?
Ik vind de upscaling echt uitstekend. Wel flink wat verschil als je het vergelijkt met Scart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Anoniem: 261966 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:29:

als ik nu mn surround op digitaal-in instel krijg ik er met geen mogelijkheid geluid uit alleen via de aux

iemand een idee hoe dit kan??
Wat voor versterker heb je? Het lijkt erop dat je de ingangskeuze moet wijzigen op je versterker. Dus nu staat AUX ingesteld op optical in.

Wat je waarschijnlijk wilt is dat je de versterker op TV zet en dan geluid over je set? (Humax -- Optical -- Receiver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 15:18

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik stuur de Humax IRHD-5000 aan via de Logitech Harmony One icm. de Marmitek Invisble Control.

Dit betekend dus dat ik een IR Oogje voor de IR ontvanger van de Humax moet plakken. Aanvankelijk nam ik aan dat dit in de buurt van de TV Indicator zat, dit blijkt echter niet zo te zijn.

Heeft iemand enig idee waar de IR Ontvanger van de Humax dan wel zit?

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
JunkieXP schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:09:
Ik stuur de Humax IRHD-5000 aan via de Logitech Harmony One icm. de Marmitek Invisble Control.

Dit betekend dus dat ik een IR Oogje voor de IR ontvanger van de Humax moet plakken. Aanvankelijk nam ik aan dat dit in de buurt van de TV Indicator zat, dit blijkt echter niet zo te zijn.

Heeft iemand enig idee waar de IR Ontvanger van de Humax dan wel zit?
Neem even een zaklamp, schijn recht op het display. Je zult het oogje zien zitten. Meen rechts van het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Friedchicken schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:15:
[...]

Wat voor versterker heb je? Het lijkt erop dat je de ingangskeuze moet wijzigen op je versterker. Dus nu staat AUX ingesteld op optical in.

Wat je waarschijnlijk wilt is dat je de versterker op TV zet en dan geluid over je set? (Humax -- Optical -- Receiver)
ik heb een dvd speler bij dat setje met ingebouwde tuner

ik kan m via afstandsbediening de audio input selecteren

fm/aux/av/d-in

d-in is digital in daar heb ik m dus op ingesteld(volgens handleiding), maar geen geluid.

op d-in kan ik ook weer kiezen uit main/sap , pcm fix , tv audio, DRC

geen van allen geeft geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Anoniem: 261966 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:29:
[...]

ik heb een dvd speler bij dat setje met ingebouwde tuner

ik kan m via afstandsbediening de audio input selecteren

fm/aux/av/d-in

d-in is digital in daar heb ik m dus op ingesteld(volgens handleiding), maar geen geluid.

op d-in kan ik ook weer kiezen uit main/sap , pcm fix , tv audio, DRC

geen van allen geeft geluid.
Heb je een typenummer van die set? Dan kan ik in de handleiding even kijken. Heb je ook in de humax decoder audio output digitaal aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Friedchicken schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:37:
[...]

Heb je een typenummer van die set? Dan kan ik in de handleiding even kijken. Heb je ook in de humax decoder audio output digitaal aan staan?
het is de panasonic sa-pt460

audio autput digitaal zet je in de humax aan door de audio in te stellen op dolby ipv pcm toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Anoniem: 261966 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:39:
[...]

het is de panasonic sa-pt460

audio autput digitaal zet je in de humax aan door de audio in te stellen op dolby ipv pcm toch?
Inderdaad op dolby zetten. Alleen kan ik geen handleiding vinden van je systeem. Waarschijnlijk staat die instelling op je versterker op digitaal coaxiaal in plaats van optical. Zoek even op je AB een knopje of in het menu van je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zover ik weet kan ik wat digitaal geluid verder niks instellen op de versterker.

ik zal eens een ander kabeltje proberen.

optisch schijnt nogal gevoelig te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Anoniem: 261966 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:56:
zover ik weet kan ik wat digitaal geluid verder niks instellen op de versterker.

ik zal eens een ander kabeltje proberen.

optisch schijnt nogal gevoelig te zijn?
Zitten er geen breuken in de kabel? Is hij geknakt? Als je licht ziet dan moet het volgens mij in order zijn. Aan de achterkant van je versterker, heb je daar bij digitaal in ook een coaxiale aansluiting? 1 Enkele RCA Female?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

handleiding van setje(had typfout gemaakt, dus kon je m lastig vinden)

http://tda.panasonic-euro...OI/785534/rqtx0086-2h.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Friedchicken schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:01:
[...]

Zitten er geen breuken in de kabel? Is hij geknakt? Als je licht ziet dan moet het volgens mij in order zijn. Aan de achterkant van je versterker, heb je daar bij digitaal in ook een coaxiale aansluiting? 1 Enkele RCA Female?
volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Laatst online: 06-05-2024
antipode schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:56:
[...]

Ik zou graag met de AB van de humax 5000 de 9200C willen kunnen aansturen. Wat ik eigenlijk wil voorkomen is dat ik telkens moet schakelen tussen de tuner (en dus de ab) van de humax 5000 en de humax 9200c. Maar ik ben bang dat dat onmogelijk is, tenzij jij meer weet.
Ik heb zowel de 5000 als de 9200C :) ,
Helaas voor jou kan je met de AB van de 5000 niet de 9200C of vice versa aansturen.

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoffeldorp
  • Laatst online: 25-10-2023
Als ik het geluid van mijn Humax via mijn Marantz-receiver wil horen (en uiteraard beeld op mijn Panasonic PX80), heb ik (minimaal) twee aansluitmogelijkheden: via HDMI van de Humax naar de Marantz en dan via HDMI van de Marantz naar mijn TV, of het beeld via HDMI naar de TV en het geluid via een optische kabel naar de Marantz. Wat verdient de voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 18:56
schoffeldorp schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:33:
Als ik het geluid van mijn Humax via mijn Marantz-receiver wil horen (en uiteraard beeld op mijn Panasonic PX80), heb ik (minimaal) twee aansluitmogelijkheden: via HDMI van de Humax naar de Marantz en dan via HDMI van de Marantz naar mijn TV, of het beeld via HDMI naar de TV en het geluid via een optische kabel naar de Marantz. Wat verdient de voorkeur?
Ben benieuwd. Dit wil ik ook erg graag weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

schoffeldorp schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:33:
Ik zou zeggen alles via HDMI via de receiver. Daar is die receiver toch voor ;) Ik heb het in ieder geval via de receiver aangesloten. Ook handig dat je dan maar een HDMI-kabel naar je tv nodig heb (receiver-tv); de dvd/blu-ray/ps3/etc. sluit je allemaal aan op de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 13:19
er komt een nieuwe aan....waar ik op heb zitten wachten :P

hd-decoder + recorder

Humax iHDR-5050c HD decoder PVR

http://www.hdtvnieuws.nl/...dr-5050c-review-20090107/

Humax iHDR-5050c specificaties
• 320 Gbyte harddisk-recorder (ca. 60-100 uur opnemen in HD-kwaliteit, eventueel inclusief Dolby Digital bioscoopgeluid.
• Digitale opname in dezelfde kwaliteit als de uitzending, ook de HD uitzendingen.
• Twee opnames gelijktijdig en eventueel nog een derde programma bekijken met timeshift(afhankelijk van zenderindeling door de kabelmaatschappij)
• Time shift functie.
• Twee USB aansluitingen voor externe opslag media voor muziek en foto’s.
• Kan foto’s rechtstreeks vanaf de digitale camera weergeven.
• Media kunnen ook via een netwerkaansluiting middels het FTP protocol van en naar de PVR gekopieerd worden.
• Je kunt bladwijzers aan een opname toevoegen zodat je bepaalde scenes gemakkelijk kunt terugvinden.
• Low power standby (6 Watt) of naar keuze normaal standby (24 Watt).
• Universele afstandsbediening waarmee ook de basisfuncties van de meeste TV’s en DVD spelers bediend kunnen worden.
• Opnames en andere media kunnen in eigengemaakte mappen worden opgeborgen
• Geschikt voor de ontvangst van in HD-kwaliteit uitgezonden programma’s van Ziggo, CAIW, DELTA, Kabel Noord en diverse andere kabelnetten
• De verwachte advies verkoopprijs bedraagt € 399,00

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

zeer interessant ja. Vooral het kunnen kopiereen naar je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
tntkiller schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:33:
er komt een nieuwe aan....waar ik op heb zitten wachten :P

hd-decoder + recorder

Humax iHDR-5050c HD decoder PVR

http://www.hdtvnieuws.nl/...dr-5050c-review-20090107/

Humax iHDR-5050c specificaties
• 320 Gbyte harddisk-recorder (ca. 60-100 uur opnemen in HD-kwaliteit, eventueel inclusief Dolby Digital bioscoopgeluid.
• Digitale opname in dezelfde kwaliteit als de uitzending, ook de HD uitzendingen.
• Twee opnames gelijktijdig en eventueel nog een derde programma bekijken met timeshift(afhankelijk van zenderindeling door de kabelmaatschappij)
• Time shift functie.
• Twee USB aansluitingen voor externe opslag media voor muziek en foto’s.
• Kan foto’s rechtstreeks vanaf de digitale camera weergeven.
• Media kunnen ook via een netwerkaansluiting middels het FTP protocol van en naar de PVR gekopieerd worden.
• Je kunt bladwijzers aan een opname toevoegen zodat je bepaalde scenes gemakkelijk kunt terugvinden.
• Low power standby (6 Watt) of naar keuze normaal standby (24 Watt).
• Universele afstandsbediening waarmee ook de basisfuncties van de meeste TV’s en DVD spelers bediend kunnen worden.
• Opnames en andere media kunnen in eigengemaakte mappen worden opgeborgen
• Geschikt voor de ontvangst van in HD-kwaliteit uitgezonden programma’s van Ziggo, CAIW, DELTA, Kabel Noord en diverse andere kabelnetten
• De verwachte advies verkoopprijs bedraagt € 399,00
Ja prezies daar zat ik ook op te wachten nog 2 maandjes en hij zal beschikbaar zijn :9 8) :z :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Ik zou graag willen weten hoe en waarvoor en hoe ik de USB kan gebruiken? Er staat in de gebruiksaanwijzing voor een externe HD. Kan ik dan vanaf een externe HD x.264 bestanden laten decoderen? En zo ook via de ethernet aansluiting vanf een PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frank76NL schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:55:
Ik zou graag willen weten hoe en waarvoor en hoe ik de USB kan gebruiken? Er staat in de gebruiksaanwijzing voor een externe HD. Kan ik dan vanaf een externe HD x.264 bestanden laten decoderen? En zo ook via de ethernat aansluiting vanf een PC?
De USB- en ethernetpoorten zijn niet actief, je kunt er niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Anoniem: 26121 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:03:
[...]

Waarom worden ze dan überhaubt genoemd bij de specificaties en in de gebruiksaanwijzig? Erg misleidend.

http://www.humaxdigital.c...et/IRHD-5000C_leaflet.pdf

[ Voor 62% gewijzigd door FrankNLD op 10-01-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:16
Anoniem: 26121 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:03:
[...]
De USB- en ethernetpoorten zijn wel actief bij de Humax iHDR-5050c PVR.
Echter welke restricties er gelden wat betreft opnames wat wel of niet gecopieerd kan worden is echter nog onbekend.
De vraag is natuurlijk of opgenomen HD materiaal ook naar de PC gecopieerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Doman schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:16:
[...]

Echter welke restricties er gelden wat betreft opnames wat wel of niet gecopieerd kan worden is echter nog onbekend.
De vraag is natuurlijk of opgenomen HD materiaal ook naar de PC gecopieerd kan worden.
Ik dacht dat het hier ging over de 5000C, daar had ik het dus over. Frank76NL linkt ook naar de leaflet van de 5000C en niet naar de 5050C. Excuses voor eventueel veroorzaakte verwarring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
The_Doman schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:16:
[...]

Ik heb het over de 5000C, zie leaflet, dus ik begrijp nog steeds niet de vermelding van (blijkbaar) niet actieve/ niet bestaande kenmerken :?

Edit: @ ArChie
Bedankt voor de duidelijke en uitgebreide uitleg.
Erg jammer dat Ziggo die niet ondersteunt. Past naar mijn idee niet naar het allround- en servicekarakter dat ze willen uitdragen. Weer wel bij eenvoud en toegankelijkheid (niet positief bedoeld).

[ Voor 20% gewijzigd door FrankNLD op 11-01-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Frank76NL schreef op zondag 11 januari 2009 @ 08:33:
IK heb het over de 5000C, zie leaflet, dus ik begrijp nog steeds niet de vermelding van (blijkbaar) niet actieve/ niet bestaande kenmerken :?
Het kabelbedrijf waarvoor deze ontvanger gemaakt is bepaalt uiteindelijk de functionaliteit. Ziggo vindt het niet nodig dat jij over een werkende ethernet en USB poort beschikt, dus doen die poorten niets. Er zijn fabrikanten die zo'n USB poort bijvoorbeeld geschikt maken om er een HDD aan te hangen zodat je functioneel een single tuner PVR hebt waarmee je toch kan opnemen en timeshiften. De beperking is dan uiteraard wel dat je niet gelijktijdig het ene kanaal kan bekijken en een ander kanaal kan opnemen zoals bij een multi-tuner PVR, maar voor mensen die eigenlijk alleen maar iets opnemen als ze er niet zijn of toch willen kunnen timeshiften als de telefoon gaat zou het een zeer welkome feature zijn. De ethernet poort op een ontvanger zonder HDD wordt door fabrikanten veelal gebruikt om EPG informatie van andere bronnen dan via het kabelsignaal te kunnen betrekken zoals TVTV van Sony of XML EPG. Dergelijke alternatieve bronnen bieden meestal EPG informatie die meer up-to-date is en veelal meer dagen dan bij het kabelbedrijf. Zeker als je als klant van Ziggo in het voormalig Casema of Multikabel gebied woont waar maar voor 2 dagen aan EPG informatie wordt doorgegeven.

Dit soort toegevoegde functionaliteit hoef je bij Ziggo echter niet te verwachten voor de Humax ontvangers die wel over een ethernet en USB poort beschikken, maar andere kabelbedrijven in deze wereld zijn mogelijk coulanter bij de functionaliteit die ze toestaan. Productie technisch is het voor Humax niet interessant om voor elke ontvanger andere hardware te ontwikkelen, dus zitten de poorten er wel op maar zijn ze door bijvoorbeeld beperkingen in de firmware niet te gebruiken bij Ziggo.

[ Voor 3% gewijzigd door ArChie op 11-01-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Daar schiet mijn technische kennis dan tekort. De firmware wordt toch uitgebracht door Humax. Is de smartcard danhet onderdeel die de ristricties aan het apparaat oplegt?
De beperking van de aanvoer van informatie via de ethernetkabel kan ik nog volgen omdat dit natuurlijk afhankelijk is van informatie van buitenaf (Ziggo), maar het gebruik van de USB-poort kan ook beperkt worden door Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Frank76NL schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:37:
Daar schiet mijn technische kennis dan tekort. De firmware wordt toch uitgebracht door Humax. Is de smartcard danhet onderdeel die de ristricties aan het apparaat oplegt?
Humax mag van Ziggo een ontvanger ontwikkelen die voldoet aan de eisen die Ziggo stelt. Als Ziggo niet wil hebben dat de ethernet en USB poort werken dan gaan ze dus uit.
De beperking van de aanvoer van informatie via de ethernetkabel kan ik nog volgen omdat dit natuurlijk afhankelijk is van informatie van buitenaf (Ziggo), maar het gebruik van de USB-poort kan ook beperkt worden?
EPG informatie via TVTV is gewoon een dienst die door Sony via het Internet wordt aangeboden voor mensen die daarvoor een abonnement afsluiten. In een ontvanger moet daarvoor natuurlijk qua hardware wel een ethernet poort aanwezig zijn en qua software moet de ontvanger fabrikant natuurlijk iets programmeren zodat de gebruiker de TVTV functionaliteit kan aanzetten, kan configureren en de ontvanger de van TVTV ontvangen data kan importeren in het EPG overzicht. Er zijn Humax ontvangers die over TVTV EPG functionaliteit beschikken, maar op de Humax ontvangers voor Ziggo zal je het niet aantreffen. En zo zijn er natuurlijk wel meer toepassingen te verzinnen voor een ethernet poort waar Ziggo mogelijk niet op zit te wachten. Humax zou bijvoorbeeld de data van het afgestemde kanaal via die ethernet poort kunnen streamen naar een NAS voor opnames terwijl Ziggo de ontvangers en PVR's juist zoveel mogelijk wil dichttimmeren zodat klanten geen programma's op DVD kunnen branden.

Hetzelfde geldt voor een USB poort. Dat de hardware aanwezig is wil nog niet zeggen dat je er ook iets mee kan doen. Vergelijk het met een USB poort in een computer, daar moeten ook drivers aanwezig zijn zodat je een aangesloten harddisk op een USB poort als een externe harddisk kan benaderen, maar sluit je een ander type apparaat aan dan moeten er weer drivers en software zijn om dat andere type apparaat te kunnen aansturen. Als Humax van Ziggo geen toepassingen in de firmware mag opnemen voor die USB poort dan zal USB apparatuur die je aansluit ook niets doen. Het gegeven voorbeeld van het aansluiten van een externe harddisk zodat een standaard ontvanger toch als een beperkte PVR gebruikt kan worden is uiteraard een toepassing waarvoor Humax wel het één en ander aan functionaliteit moet programmeren in de firmware om de gebruiker ook te voorzien van opname functies in de menu's en het streamen van data via de USB poort naar de aangesloten harddisk. Een andere toepassing kan bijvoorbeeld zijn dat het mogelijk wordt om alleen foto's van aangesloten USB sticks of harddisks weer te geven. Het is maar wat voor functionaliteit Humax kan bedenken. De voorwaarde is wel dat Ziggo dat toestaat want uiteindelijk keuren zij de ontvangers voor hun kabelnetwerk.

Fabrikanten mogen van Ziggo ook alleen maar firmware updates via het kabelnetwerk van Ziggo distributeren nadat Ziggo die firmware update heeft goedgekeurd. Humax mag van Ziggo geen firmware update via hun website ter beschikking stellen die je bijvoorbeeld via een USB stick op de ontvanger zou kunnen zetten. Al dit soort bepalingen maken dat de hedendaagse door Ziggo goedgekeurde kabelontvangers in feite zeer beperkte functionaliteit hebben ten opzichte van ontvangers die via de vrije markt te verkrijgen zijn. Die ontvangers gaan steeds meer richting complete mediacenter functionaliteit, terwijl goedgekeurde ontvangers voornamelijk beperkt zijn tot weergave van beeld en geluid en afhankelijk van het type kan je er ook nog mee opnemen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste