Inleiding Al jaren is 1 van de vele terugkomende problemen toch wel de krassen op het scherm van de verschillende Multimedia Devices, vooral nu de Kleurenschermen steeds meer beginnen op te komen en het video kijken vaak een Serieuze optie is op verschillende Devices. Daarom heb ik (in overleg met Kaj.) besloten een topic aan te maken over het product wat de levensduur van je scherm verlengt. Voordelen De voordelen bij het gebruik van een Screen Protector zijn natuurlijk dat je scherm langer zijn "originele" staat behoud. Wanneer je er natuurlijk met een spijker op inslaat zou hij uiteraard wel barsten. Maar met een Degelijke Screen Protector kan het scherm wel een zwaardere druk aan. Wat misschien nog veel interessanter is om te weten is het feit dat hij krasjes van je orginele scherm weerhoud. Deze krasjes ontstaan bij vrijwel iedereen die de telefoon dagelijks gebruikt, denk hierbij aan het vervoeren in je zak naast de sleutels, het zand wat toevallig in die zelfde zak zit etc. Uiteraard kan het voorkomen dat er krasjes op de Protector ontstaan maar deze is te vervangen (dit ligt overigens geheel aan de protector die gebruikt word). Nadelen Er word beweerd dat bij het gebruik van een Screen-Protector op een PDA de Touchscreengevoeligheid veranderd. De een beschouwd dit als niet storend terwijl de andere wel degelijk zegt dat de gevoeligheid afneemt. Dit is dus een persoonlijke kwestie en is ook afhankelijk van de Screen-Protector die je gebruikt. Ook kan het voorkomen dat het scherm afhankelijker word van de weersomstandigheden. Zonlicht op het scherm veroorzaakt altijd lichtelijke reflectie, ookal is dit minimaal het moet wel worden genoemd. |

Er zijn verschillende soorten Protectors, hieronder zal ik er een aantal opsommen: - Screen Protector: Dit is een Protector die alleen het scherm/de schermen van het apparaatje beschermt. - Full Body Protector: Deze Protector beschermt niet alleen het scherm maar het hele apparaat. Dit is bijvoorbeeld handig om de Eye-Candy Surface van de iPod te beschermen. Ook heb je nog verschillende type Protectors, echter komt dit veelal door de ontwikkeling. Zo heb je de Ultra Clear Screen Protectors waardoor de helderheid van het scherm "bijna" niet word aangetast, de oudere Protectors hadden dit niet en hierdoor werd het scherm minder helder en dit kwam de leesbaarheid/duidelijk van het scherm niet ten goede. |

Dit is misschien wel een van de grootste ergernissen van "nieuwe" gebruikers, het is niet echt moeilijk om de Protector aan te brengen, echter wanneer je lukraak iets gaat proberen kan het voorkomen dat de Protector niet netjes op het apparaat word bevestigd. Hiervoor dus deze Guide. Allereerst kijk je of je in het bezit bent van een plakkende of zuigende Protector. Het nadeel van de plakkende Protector is dat het aanbrengen hiervan ingewikkelder is dan de zuigende. De plakkende breng je namelijk een keer aan en als je hem dan wil "bijstellen" gaat dit niet lukken zonder de Protector te vervormen, ezelsoren en niet plakkende randjes tot gevolg. Ik raad dus aan een (herbruikbare) zuigende Protector aan te schaffen. Vandaag de dag zal dit niet zo'n probleem zijn omdat de meeste merken dit type hanteren in hun nieuwe Protectors. [Guide] Hoe breng ik mijn Protector aan? Ik zal hier een kleine Guide schrijven over het aanbrengen van de Protector die ik in gebruik heb. Lees deze Guide eerst een keer helemaal door zodat je niet voor verassingen komt te staan. Ik ben echter "Niet" verantwoordelijk wanneer de Protector niet goed bevestigd is of onbruikbaar is! 1. Ga naar de badkamer en laat het warme water ongeveer 5 minuten uit de douche stromen. Dit zorgt ervoor dat het vochtig word en dit vocht neemt voor een groot deel het stof weg uit de ruimte. 2. Haal de Protector uit de verpakking en leg deze op een schone plek neer. Dit voorkomt dat bij het openen van de verpakking je nieuw stof verspreid. 3. Pak iets van een brillendoekje (of gebruik alcohol) en veeg hiermee het scherm goed schoon. Op deze manier verwijder je lijmresten en stof van het scherm. 4. Werp nog een grondige blik langs het scherm om te kijken of er geen stof op geland is en veeg dit anders met een doekje weg. --------------------Zorg dat het scherm helemaal clean is voordat je de Protector aanbrengt.-------------------- 5. Verwijder de beschermlaag van de Protector (kijk op de verpakking voor verdere instructies omtrend de beschermlaag). Zorg dat je de zuigende laag nu omlaag houd om te voorkomen dat er nog stofjes op belanden. 6. Pak de Protector vast aan het linkerpuntje en leg hem linksbovenin het scherm/apparaat neer. Zorg dat hij recht ligt en glij zacht langs de bovenkant naar rechts zodat er een klein randje vastglijd aan het oppervlak. 7. Daarna leg je je duim horizontaal tussen links en rechts (of je gebruikt een Pasje maar dit heeft bij sommige protectors krassen tot gevolg, iets wat je vooral bij het aanbrengen liever nog niet ziet.) in en schuift deze langzaam omlaag. Hierdoor onstaat er op zoveel mogelijk plaatsen druk waardoor de kans op bubbeltjes gereduceerd word. 8. Waarschijnlijk zie je hem nu heel soepel aan het oppervlak vastzuigen. Wanneer er toch bubbeltjes onderzitten kun je met 2 vingers de lucht naar de zijkant drukken. Wrijf een paar keer langs de plek en je ziet vanzelf wanneer je Protector correct is bevestigd. |

Natuurlijk zijn er verschillende bedrijven die zich bezighouden met het Ontwikkelen van Protectors. Sommige zijn zelfs alleen maar bezig met Screen-Protectors. Hier heb ik een lijst gemaakt met daarop de merken die ik tijdens mijn zoektoch ben tegen gekomen. [Glass**] Hoewel dit een opkomende markt is waarin o.a. SPIGEN Glas.t en ClariVue zich begeven, vind ik dit een erg interessante ontwikkeling. Zelf heb ik recentelijk een 66% goedkopere variant op DealExtreme gekocht waar ik uiterst tevreden over ben: Review [Brando] Het bedrijf is gevestigd in Hong Kong, echter verloopt de verzending binnen een week zijn de verzendkosten niet meer dan $3,- en wanneer je problemen hebt met je Protector zijn ze bereid je kosteloos een nieuwe Protector toe te sturen
[The InvisibleShield] Deze levert zowel Screen als Full Body-Protectors. Ze hebben ook een aantal Demo Filmpjes op de site staan waaronder deze. Zoals je ziet is de Protector niet helemaal "onzichtbaar" maar hij doorstaat de test toch heel netjes vind ik. Ervaringen: - Qli-max in "Het Algemene Screen-Protectors Topic" - Anoniem: 86026 in "Het Algemene Screen-Protectors Topic" Ervaringen en info Welkom [Martin Fields Overlay Plus] Ervaringen en info Welkom [url=#][BSE][/url] Zeer geroemd op Amerikaanse Fora. Ervaringen en info Welkom [GadgetShieldz] Ervaringen: Anoniem: 323278 in "Het Algemene Screen-Protectors Topic" [ClariVue] Ervaringen en info Welkom [NuShield] Ervaringen en info Welkom *Aanrader Topic Info
|
[ Voor 15% gewijzigd door JunkieXP op 30-10-2013 11:42 . Reden: Glass Review toegevoegd ]
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic