• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-04 10:12

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/9117/bannerio8.jpg
Inleiding
Al jaren is 1 van de vele terugkomende problemen toch wel de krassen op het scherm van de verschillende Multimedia Devices, vooral nu de Kleurenschermen steeds meer beginnen op te komen en het video kijken vaak een Serieuze optie is op verschillende Devices. Daarom heb ik (in overleg met Kaj.) besloten een topic aan te maken over het product wat de levensduur van je scherm verlengt.

Voordelen
De voordelen bij het gebruik van een Screen Protector zijn natuurlijk dat je scherm langer zijn "originele" staat behoud. Wanneer je er natuurlijk met een spijker op inslaat zou hij uiteraard wel barsten. Maar met een Degelijke Screen Protector kan het scherm wel een zwaardere druk aan.

Wat misschien nog veel interessanter is om te weten is het feit dat hij krasjes van je orginele scherm weerhoud. Deze krasjes ontstaan bij vrijwel iedereen die de telefoon dagelijks gebruikt, denk hierbij aan het vervoeren in je zak naast de sleutels, het zand wat toevallig in die zelfde zak zit etc. Uiteraard kan het voorkomen dat er krasjes op de Protector ontstaan maar deze is te vervangen (dit ligt overigens geheel aan de protector die gebruikt word).

Nadelen
Er word beweerd dat bij het gebruik van een Screen-Protector op een PDA de Touchscreengevoeligheid veranderd. De een beschouwd dit als niet storend terwijl de andere wel degelijk zegt dat de gevoeligheid afneemt. Dit is dus een persoonlijke kwestie en is ook afhankelijk van de Screen-Protector die je gebruikt.

Ook kan het voorkomen dat het scherm afhankelijker word van de weersomstandigheden. Zonlicht op het scherm veroorzaakt altijd lichtelijke reflectie, ookal is dit minimaal het moet wel worden genoemd.

Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/4918/banneroverallka4.jpg
Er zijn verschillende soorten Protectors, hieronder zal ik er een aantal opsommen:

- Screen Protector: Dit is een Protector die alleen het scherm/de schermen van het apparaatje beschermt.
- Full Body Protector: Deze Protector beschermt niet alleen het scherm maar het hele apparaat. Dit is bijvoorbeeld handig om de Eye-Candy Surface van de iPod te beschermen.

Ook heb je nog verschillende type Protectors, echter komt dit veelal door de ontwikkeling. Zo heb je de Ultra Clear Screen Protectors waardoor de helderheid van het scherm "bijna" niet word aangetast, de oudere Protectors hadden dit niet en hierdoor werd het scherm minder helder en dit kwam de leesbaarheid/duidelijk van het scherm niet ten goede.

Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/6840/bannerattachvy2.jpg
Dit is misschien wel een van de grootste ergernissen van "nieuwe" gebruikers, het is niet echt moeilijk om de Protector aan te brengen, echter wanneer je lukraak iets gaat proberen kan het voorkomen dat de Protector niet netjes op het apparaat word bevestigd. Hiervoor dus deze Guide.

Allereerst kijk je of je in het bezit bent van een plakkende of zuigende Protector. Het nadeel van de plakkende Protector is dat het aanbrengen hiervan ingewikkelder is dan de zuigende. De plakkende breng je namelijk een keer aan en als je hem dan wil "bijstellen" gaat dit niet lukken zonder de Protector te vervormen, ezelsoren en niet plakkende randjes tot gevolg. Ik raad dus aan een (herbruikbare) zuigende Protector aan te schaffen. Vandaag de dag zal dit niet zo'n probleem zijn omdat de meeste merken dit type hanteren in hun nieuwe Protectors.

[Guide] Hoe breng ik mijn Protector aan?

Ik zal hier een kleine Guide schrijven over het aanbrengen van de Protector die ik in gebruik heb.

Lees deze Guide eerst een keer helemaal door zodat je niet voor verassingen komt te staan. Ik ben echter "Niet" verantwoordelijk wanneer de Protector niet goed bevestigd is of onbruikbaar is!

1. Ga naar de badkamer en laat het warme water ongeveer 5 minuten uit de douche stromen. Dit zorgt ervoor dat het vochtig word en dit vocht neemt voor een groot deel het stof weg uit de ruimte.
2. Haal de Protector uit de verpakking en leg deze op een schone plek neer. Dit voorkomt dat bij het openen van de verpakking je nieuw stof verspreid.
3. Pak iets van een brillendoekje (of gebruik alcohol) en veeg hiermee het scherm goed schoon. Op deze manier verwijder je lijmresten en stof van het scherm.
4. Werp nog een grondige blik langs het scherm om te kijken of er geen stof op geland is en veeg dit anders met een doekje weg.

--------------------Zorg dat het scherm helemaal clean is voordat je de Protector aanbrengt.--------------------

5. Verwijder de beschermlaag van de Protector (kijk op de verpakking voor verdere instructies omtrend de beschermlaag). Zorg dat je de zuigende laag nu omlaag houd om te voorkomen dat er nog stofjes op belanden.
6. Pak de Protector vast aan het linkerpuntje en leg hem linksbovenin het scherm/apparaat neer. Zorg dat hij recht ligt en glij zacht langs de bovenkant naar rechts zodat er een klein randje vastglijd aan het oppervlak.
7. Daarna leg je je duim horizontaal tussen links en rechts (of je gebruikt een Pasje maar dit heeft bij sommige protectors krassen tot gevolg, iets wat je vooral bij het aanbrengen liever nog niet ziet.) in en schuift deze langzaam omlaag. Hierdoor onstaat er op zoveel mogelijk plaatsen druk waardoor de kans op bubbeltjes gereduceerd word.
8. Waarschijnlijk zie je hem nu heel soepel aan het oppervlak vastzuigen. Wanneer er toch bubbeltjes onderzitten kun je met 2 vingers de lucht naar de zijkant drukken. Wrijf een paar keer langs de plek en je ziet vanzelf wanneer je Protector correct is bevestigd.

Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/579/bannersalebc5.jpg
Natuurlijk zijn er verschillende bedrijven die zich bezighouden met het Ontwikkelen van Protectors. Sommige zijn zelfs alleen maar bezig met Screen-Protectors. Hier heb ik een lijst gemaakt met daarop de merken die ik tijdens mijn zoektoch ben tegen gekomen.

[Glass**]
Hoewel dit een opkomende markt is waarin o.a. SPIGEN Glas.t en ClariVue zich begeven, vind ik dit een erg interessante ontwikkeling. Zelf heb ik recentelijk een 66% goedkopere variant op DealExtreme gekocht waar ik uiterst tevreden over ben: Review

[Brando]

Het bedrijf is gevestigd in Hong Kong, echter verloopt de verzending binnen een week zijn de verzendkosten niet meer dan $3,- en wanneer je problemen hebt met je Protector zijn ze bereid je kosteloos een nieuwe Protector toe te sturen

Product:WorkShop Screen Protector [PDA] | [GSM]
Opmerking:Zuigende Protector echter neemt de helderheid van het scherm bij gebruik hiervan af.

Product:Ultra Clear Screen Protector * [All]
Opmerking:Dit is de heldere variant van de bovenstaande protector, het scherm is bij deze veel helderder echter schijnt het dat hij in zonnige omstandigheden net iets slechter is.

Product:Mirror Screen Guarder [All]
Opmerking:Deze Protector combineert een spiegel met je Device, wanneer het scherm uitstaat fungeert hij als spiegel, maar wanneer het scherm is ingeschakeld zou het scherm goed zichtbaar moeten zijn.

[The InvisibleShield]

Deze levert zowel Screen als Full Body-Protectors. Ze hebben ook een aantal Demo Filmpjes op de site staan waaronder deze. Zoals je ziet is de Protector niet helemaal "onzichtbaar" maar hij doorstaat de test toch heel netjes vind ik.

Ervaringen:
- Qli-max in "Het Algemene Screen-Protectors Topic"
- Anoniem: 86026 in "Het Algemene Screen-Protectors Topic"

Ervaringen en info Welkom

[Martin Fields Overlay Plus]

[url=#][BSE][/url]

Zeer geroemd op Amerikaanse Fora.

[GadgetShieldz]

Ervaringen:
Anoniem: 323278 in "Het Algemene Screen-Protectors Topic"

[ClariVue]

[NuShield]

*Aanrader

Topic Info

Topic-Starter:JunkieXP
Contact:Als je nog toevoegingen hebt kun je een Direct Message sturen of contact opnemen via "MSN Apeding JunkieXP puntje COM".

Logboek
13-09-2006Topic Opgestart.
26-03-2009- Brando Mirror Guider beschrijving toegevoegd.
- Ervaringen in TS geplaatst.
30-10-2013- Glass Review geplaatst

[ Voor 15% gewijzigd door JunkieXP op 30-10-2013 11:42 . Reden: Glass Review toegevoegd ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 10:45

Francis

Kawa Versys 1000

Leuk topic enzo, maar is het niet handiger om winkels neer te zetten die in NL zitten????

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Dat lijkt inderdaad het meest logische en ik ga er ook een aantal nederlandse winkels bijzetten, maar als je in Nederland dezelfde Screen Protector voor €5,- (exclusief verzendkosten) meer hebt leek dit mij niet echt handig (bron: Smartphoneshop.nl).

Met The InvisibleShield heb ik geen Ervaring (Alleen het feit dat deze niet reageerden op een mail omtrend levering/verzending in Nederland. Maar Brando levert het echt snel, netjes en goedkoop aan.

Van Martin Fields weet ik dus helemaal niks, dus alle informatie is ten alle tijden welkom.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:54

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Fijn dat er een apart topic voor is, je ziet er overal vragen over ;)
Ik vind het een beetje jammer dat de plakkende screen protector wordt afgeraden, deze is idd iets lastiger aan te brengen maar de levensduur is erg lang en hij hecht bijzonder goed.
Klein nadeeltje (bij de dikkere 3M) is dat je een soms wat vlekjes van de lijm ziet, na verloop van tijd verdwijnen deze vlekjes door de warmte van het display.
De transparantie is echter heel goed en door het iets oneffen oppervlak heb je weinig last van spiegelen en reflecties.
Wel moet je oppassen dat je de lijmlaag niet met je vinger aanraakt, want dan zit er een vlek op.
Die krijg met een nat doekje wel weg maar de lijm is dan ook bijna weg :/
Er zijn ook flinterdunne plakkende protectors, deze spiegelen als een gek en je scheurt ze zo door midden, als je geluk hebt krijg je ze goed bevestigd maar vaak krullen ze snel om.
Deze raad ik af omdat ze vaak al kapot gaan als je ze van de pvc rug af haalt. Ze zijn wel erg goedkoop en je koopt ze per 6 (Ebay) dus dan mag er wel eens eentje verloren gaan O-)

Ik vraag me af hoe goed de 'zuigende' protector na langere tijd blijft zitten. Door de beweging die je met een gsm of pda in een broekzak maakt kan volgens mij makkelijk een hoekje gaan krullen.
Je kan hem wel weer erop wrijven maar echt goed lijkt me dit niet voor de vormvastheid.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik raad niks af (tenminste dat is niet mijn bedoeling) maar voor de "algemene gebruiker" leek mij het gewoon handiger een "herbruikbare te gebruiken" zodat wanneer je een klein foutje maakt je hem eraf kan halen zonder te krullen. Mijne zit er inmiddels een half jaar op en zit nog steeds muur vast, geen losse randjes of wat dan ook.

Als ik het goed heb gaat het dus over de 3M protector. Ik zal deze snel toevoegen. Heb je misschien toevallig een Linkje voor me want op de site van 3M kan ik het niet direct vinden. Alle andere opties zijn welkom, zo kom je toch tot het grootste aanbod/vergelijkingsgebied.

[ Voor 8% gewijzigd door JunkieXP op 14-09-2006 08:43 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Voor zover ik weet kan je de 3M protectors niet in NL winkels of webshops krijgen.
In Duitsland zit een grote distributeur, maar verder kan je ze bijna nergens vinden :/
Ze zijn er voor alle merken gsm's en pda's, zelfs grote vellen voor op een laptop scherm zijn mogelijk :)
Omdat ik ze zelf op verzoek lever kan ik het beter hier bij laten om problemen te voorkomen :z

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik merk nu dat jou Signature precies die link was die ik aan het zoeken was :P wist dat iemand ze namelijk leverde hier op tweakers.

Kun jij anders niet een kleine Mening geven over jou Ervaringen met de Protectors van 3M, dan kan ik deze ook opnemen in de TS.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

JunkieXP schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:28:
Kun jij anders niet een kleine Mening geven over jou Ervaringen met de Protectors van 3M, dan kan ik deze ook opnemen in de TS.
Ok ik geef wel een toelichting aangezien ik ook feedback krijg over deze protectors :)
Over de doorzichtigheid of helderheid krijg ik geen klachten, dit zit wel goed en dat is ook mijn eigen ervaring (ik gebruik ze op m'n T630, K750 en K800).
Bij normaal gebruik is de krasbestendigheid goed, je moet er echt scherpe dingen als sleutels overheen halen wil je iets van schade op de protector zien.
Omdat ze wat dikker zijn heb je geen last van uitrekken e.d., de pasvorm is altijd erg goed.
Spiegelen doen ze bjna niet door het opgeruwde oppervlak, het lijkt een beetje op kippenvel als je er schuin naar kijkt (met verlicht display zie je dit niet) ;)
Ze zijn niet herbruikbaar, na lange tijd gaat de protector er wel goed af zonder sporen achter te laten maar plakken doet ie dan bijna niet meer.
Als je hem verkeerd plakt dan kan je hem wel even los trekken en het opnieuw proberen.
Net als bij andere protectors moet het scherm schoon zijn voor je hem aan brengt, een vingerafdruk zie je prima en het vet (van de vinger) vermengt zich met de lijmlaag.
Met een vochtig doekje krijg een vingerafdruk wel weg maar hij plakt dan wel slechter.
Tot zover deze reclame campagne :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Zoals waarschijnlijk al eerder verteld heb ik een Brando Ultra Clear Screen Protector op mijn Sony Ericsson W900 zitten. Aan de hand van de tevredenheid van deze Protector heb ik voor mijn Sony PSP een ScreenProtector van hetzelfde type besteld.

Er zitten echter een paar verschillen tussen de 2 Protectoren, zo heeft de Sony PSP protector:
- 2 Protectors, zowel voor het scherm als voor de hele front cover van de PSP.
- Geen handige laagjes waarmee je de beschermlaag van de plaklaag af kan halen.

Ik ben aan de slag gegaan met de Full Cover protector, en dit ging zeker niet zonder slag of stoot. Na veel gepriegel had ik eindelijk de beschermlaag van de Protector af en moest ik hem zodoende gaan positioneren zodat hij netjes op mijn PSP vastzuigt. Maar helaas in tegenstelling tot de W900 kreeg ik dit niet makkelijk voor elkaar. Het nam zo'n 10 Pogingen in beslag voordat hij er "rendabel" opzat, dit had tot gevolg dat er inmiddels alweer de nodige stofjes onder zaten (zelfs na aanbrengen onder de Douche). En zelfs nu komt de "O-button" nog tegen het randje van de Protector aan waardoor hij steeds loslaat.

Buiten dat is het geen waan aanzicht. En vooral wanneer de PSP aanstaat is het Bijna onzichtbaar dat er een protector opzit terwijl er toch een luchtbelletje of 10 onder zit.

Voordeel is wel dat wanneer deze Protector loslaat ik er altijd nog een achter de hand heb, deze is A. Dikker, B. Screen only en zal dus een stuk makkelijker aan te brengen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-04 18:47
Hey,

Er staat hier niets in over het na vele meningen gelezen te hebben goede merk Boxwave. Dat voor zeer veel apparaten een Anti-Glare of een Crystal Clear screen protector heeft!

Niet al te duur ook.
Zie www.boxwave.com

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 12:58
Ik zelf heb voor een tijdje terug screensprotectors besteld bij GPSPlaza: http://www.gpsplaza.nl/index2.htm

Screen protector Brando 10 stuks voor mij en voor een paar collega's. Ik heb die van mij nog niet op de telefoon "geplakt" omdat ik mijn oudere screenprotector (zelfde model) nog wilde gebruiken.
Als ik nu kijk naar de protector van de oude dan zie je dat hij bij bepaalde veelgrbuikte toetsen op mijn touchscreen (Qtek S200) dat hij daar wazig wordt, door de minuscule krasjes daar. Als ik bijv recht op het scherm kijk dan zie je niks. Alleen vanaf de zijkant. Toch heb ik deze proctector een klein jaar gebruikt.
Omdat mijn telefoon een keer stuk is geweest heb ik hem eens verwijderd en weer opnieuw opgeplakt, dit ging zonder echte problemen. Het verwijderen doe ikmet een stukje tape die ik links bovenin mijn scherm op de protector plak en dan zo probeer los te trekken.

Ik weet niet of het al in dit topic stond, maar als ik een screenprotector aanbreng ga ik even in de badkamer staan met de kraan lekker heet, zodat de lucht vochtig wordt en de stofdeeltjes naar beneden zakken, zo gaat het aanbrengen heel gemakkelijk. Deze tip heb ik ooit eens gelezen bij Pdashop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerII
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-03-2023
Mocht er trouwens toch stof op je "brando" screen protector zitten kan je dit heel simpel met plakband er af halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
RacerII schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:28:
Mocht er trouwens toch stof op je "brando" screen protector zitten kan je dit heel simpel met plakband er af halen.
Je kan hem ook onder de kraan houden, heb ik wel eens gedaan, daarna plakt hij nog steeds goed. Nadeel wat ik wel heb is dat er in het randje van het scherm (waar het schermpje in de cover van de telefoon terrecht komt), vol met stof zit. Weet niet hoe ik dat kan verwijderen. Misschien met een hogedrukspuit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Laatst online: 18-02-2021
Is er feitelijk een verschil tussen het plastiekje dat zich oorspronkelijk op je scherm bevindt (wanneer je je gsm aankocht) en een aparte "screen protector" zoals hier wordt beschreven? Ik heb nu via eBay een siliconenhoes besteld, waar ook zo'n screen protector gratis inbegrepen was bij KGM Store (Hong Kong). Ik las ergens dat je die "screen protectors" zelfs kunt afwassen, maar dan plakt dat toch niet meer, ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 23:01

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

CarLL schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:56:
Is er feitelijk een verschil tussen het plastiekje dat zich oorspronkelijk op je scherm bevindt (wanneer je je gsm aankocht) en een aparte "screen protector" zoals hier wordt beschreven? Ik heb nu via eBay een siliconenhoes besteld, waar ook zo'n screen protector gratis inbegrepen was bij KGM Store (Hong Kong). Ik las ergens dat je die "screen protectors" zelfs kunt afwassen, maar dan plakt dat toch niet meer, ofwel?
yup, groot verschil, de ene is bedoeld om erop te zitten voor maanden, de ander bedoeld om tijdens transport je schermpje mooi te houden.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04 11:49
Vandaag de Ultra Clear Screen Protector ontvangen, en op mijn Sony W850i geplakt. Ging ontzettend makkelijk!! Bedankt voor de tip!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Laatst online: 18-02-2021
Nomad schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:07:
[...]

yup, groot verschil, de ene is bedoeld om erop te zitten voor maanden, de ander bedoeld om tijdens transport je schermpje mooi te houden.
Ik heb via eBay (KGM Store) uit Hong Kong een siliconenhoes laten afkomen en daar leverden ze gratis een screen protector bij (normaal koste dat £ 2,98), alles in totaal omgerekend € 5 :) Laat zich heel gemakkelijk aanbrengen, nu hopen dat het er niet af gaat.. Allessinds veel goedkoper dat Smartphoneshop.be waar ze er € 15 voor vragen, zonder verzendingskosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Bij GPSplaza.nl leveren ze de Brando Ultra Clear Plus voor 8€ inclusief verzendkosten, een euro goedkoper dan bij Brando zelf :)

Helaas heb ik mn protector eraf gehaald omdat ie een klein beetje verkeerd zat, daarna zat er stof op, toen afgespoeld onder de kraan maar dr blijft maar stof onder zitten :( Moet ik t eens met zeep proberen, of iemand een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 14:10
ik heb zelf een brando screenprotector op mijn N95 en nu moet ik nog wachten tot ze voor de 8600 luna ook uitkomen

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Dutch_Razor schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:54:
Bij GPSplaza.nl leveren ze de Brando Ultra Clear Plus voor 8€ inclusief verzendkosten, een euro goedkoper dan bij Brando zelf :)

Helaas heb ik mn protector eraf gehaald omdat ie een klein beetje verkeerd zat, daarna zat er stof op, toen afgespoeld onder de kraan maar dr blijft maar stof onder zitten :( Moet ik t eens met zeep proberen, of iemand een ander idee?
Sorry voor de late reactie maar je kan proberen met plakband de stofjes in een vochtige omgeving te verwijderen. Dit wil nog wel is helpen heb het zelf echter nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Nieuwe maand, nieuwe post zullen we maar zeggen.

Anyway, wat ik niet snap dus, is waarom wat er niet gewoon standaard op een scherm een zelfde soort laagje als waar een screen-protector uit bestaat vastgemaakt, en dan een die niet los kan. Fabrikanten van telefoons maken die dingen niet, dus omzet missen ze ook niet. En wat kost het nou extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Jammer dat dit topic door vele over het hoofd gezien wordt daar ik in de verschillende topics toch geregeld vragen voorbij zie komen die bij het gebruik van dit topic gelijk op 1 centraal punt behandeld en opgelost kunnen worden.

Maar ja wat doe je er aan.

Ik ben nu aan het rondkijken voor mijn nieuwe ScreenProtector die ik op mijn HTC S730 (SmartPhone zonder TouchScreen) wil gaan plakken. Mijn vorige Screen Protector betrof een Brando Ultra Clear en die was na 1.5 jaar een aantal maal van mijn Scherm gevallen en niet langer bruikbaar door vouwen die er in ontstaan waren.

Voor mijn PSP en Nintendo DS gebruik ik ook beide deze Protector en ben zeer tevreden.

Heb voor mijn DS ook een tussenstop gemaakt met een Screen Protector van Speedlink (wat echt niks was, binnen 1 week helemaal onder de krassen welke zelfs de kleurweergave van de DS aantasten.), vervolgens de toch wel geprezen Hori ScreenProtector welke onder Licentie van Nintendo is ontwikkeld, de feel van het Touchscreen was verbeterd maar de krasgevoeligheid was nog steeds een Bottle neck en binnen 2 weken heb ik ook deze opgegeven.

Vervolgens toch weer bij mijn (inmiddels Oude Vertrouwde) merk Brando terecht gekomen, en deze ScreenProtector (Ultra Clear) zit er inmiddels alweer ruim een jaar op en vertoont nog geen krassen (en is zelfs Child Proof bevonden nadat hij "per ongeluk" was uitgeleend aan een op bezoek komend Peutertje, gelukkig voor mij heeft hij ook dat overleefd).

Hierdoor neig ik toch weer naar de Brando, maar gezien een Telefoon toch geregeld in je zak gaat (in mijn geval met het scherm naar binnen, dit zorgt ervoor dat het scherm zich minder kwetsbaar opstelt voor stoten en voorkomt (hopelijk) dat het internet schermpje breekt), maar gezien deze dus bij mijn vorige foon na 1,5jaar losliet ben ik hier niet zo happig uit, aan de andere kant het is een investering van een euro of 10 voor 1,5 jaar vollop geluk met een krasvrij scherm.

Ik hoorde in verschillende Topics mensen over de Invisible Shield en ben dan ook benieuwd wat hun ervaring (eventueel in vergelijking met Brando of een ander merk) hiermee is, hoor dingen over allerlei gekke speciale lijmpjes die erbij geleverd worden dus ben benieuwd.

Hopelijk doet deze Post dit Topic nieuw leven in blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 19:49
Een vriend van mij heeft de HTC P3300 en daarop heeft hij de standaard meegeleverde protector in gebruik. Echter vind ik dat je buiten als de zon schijnt nogal weinig ziet op het scherm. Ik ben nu op zoek naar een protector voor mij HTC Touch Cruise en ik vraag me af of mensen tips hebben welke protector het beste werkt. Er moet er toch 1 gewoon de beste zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Standaard Protectoren zijn meestal niet het meest optimaal inderdaad. Ik weet dat je bijvoorbeeld bij veel HTC apparaten een protector krijgt meegeleverd echter raad ik je altijd aan om gelijk te switchen van protector. Sommige claimen zelfs dat de HTC protector lijm achterlaat en dergelijke dingen wil je (natuurlijk) liever niet.

IMHO geeft mijn protector (Brando Ultra Clear) een te verwaarlozen zon vertekening echter kan het zijn dat dit iets is wat mij gewoon niet opvalt.

Ik hoor verhalen over de Anti Glare protector van Brando terwijl andere weer tegenspreken dat dit de zonreflectie tegengaat. Wat deze Anti Glare protector zeker doet is het matter maken van je scherm, en vooral bij een touchscreen een geheel andere feel geven aan je oppervlak (een Papieren feel claimen sommige).

Voor €8,60 kun je bij Screenprotector.nl een Brando Ultra Clear bestellen, is het proberen waard lijkt me, en anders afwachten of er misschien nog een reactie komt op jou Zonnewerende Protector.

Je kunt ze bijvoorbeeld ook allebei kopen dan ben je zo'n €17,- kwijt en kan je je favoriete kiezen, bij je volgende telefoon hoef je dan (waarschijnlijk) deze overweging niet meer te maken.
De Ultra Clear is, zoals de naam al zegt, zeer helder.
Zo blijft het scherm heel goed zichtbaar.
Het enige probleem is dat deze hierdoor ook spiegelt.
Met zon inval kan dit hinderlijk zijn.

De Anti Glare is mat, diffuus.
Deze heeft als voordeel dat ie niet spiegelt.
Maar je hebt ook iets minder beeld, doffer.

Ikzelf gebruik al jaren de Ultra Clear.
Goeie gevoeligheid voor de stylus en helder beeld.
En de ene keer dat de zon er hier in het kikkerlandje in het scherm schijnt hou ik hem wel een beetje scheef.
Succes met je keuze. En hou mij (/ ons) op de hoogte, ik ben benieuwd :). BvD _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:36
Ik koop die dingen altijd via Ebay,
2 of 3 stuks voor een paar euro. Werkt goed, vandaag krijg ik de protectors van de viewty waarschijnlijk binnen, kijken of het scheelt met gevoeligheid.

Op schermen zonder touchscreen maakt het helemaal niets uit, prijs misschien ;) (en dan kun je evt. halfjaarlijks dat ding vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
vandevorst schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:13:Op schermen zonder touchscreen maakt het helemaal niets uit, prijs misschien ;) (en dan kun je evt. halfjaarlijks dat ding vervangen)
Nou ik vervang liever eens in het jaar of minder (mijn laatste ging 1,5 jaar mee omdat hij er toen afviel door een zand avontuur).

Krasvastheid is bij een non touchscreen idd in andere mate aan de orde maar toch vind ik het nix als hij na 100 broekzak ervaringen al helemaal onder de krassen zit, mijne hield het vrij lang kras vast vol.

Mijn ouders hadden laatst bijvoorbeeld 5 Screen Protectors voor een tientje gekocht ofzo (weet niet welk merk, volgens mij Phone House eigen merk) maar buiten dat ze deze er vol bubbels hebben opgeplakt lijkt het mij echt niks, maar hun motto, ja dan hebben we er toch nog 3 over weegt voor hun op boven kwaliteit en scherm visibiliteit.

Het is dus idd maar net of je je scherm wil behouden in zijn huidige staat of dat je kosten en moeite wil doen om een nette (duurdere) protector op te plakken waarvan haast niemand door heeft dat er een op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
De screenprotector die ik de vorige keer had was niet echt plak,
Dat hechte zich gewoon aan het scherm, en het plastic was dik genoeg zodat er geen bubbels enzo onder kwamen, zelfs geen stof!
Na die er 4 maanden op gehad te hebben, heb ik de gsm verkocht, zonder dat je een krasje op het protectortje ziet.

Ik zie dus geen reden 15 euro aan een "echte" uit te geven, waar ik voor 3 euro er 3 had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Laatst wederom de Brando UltraClear ScreenProtector op mijn HTC S730 Wings aangebracht en had er dit keer niet zo'n zin in dus een en ander een beetje afgeraffeld en dat is meteen zichtbaar.

Heb nu een Paar stofjes onder het scherm en plakte hem eerst scheef waardoor ik hem los moet pulken en opnieuw moest aanbrengen met als gevolg een niet hechtend plekje rechtsonderin.

Ik wil dus nogmaals vermelden dit uiterst Secuur te doen, vooral bij gebruik icm een Touch Screen.

PS. Recentelijk ook een ooggetuige geweest bij het aanbrengen van een standaard HTC TyTN II ScreenProtector maar deze raad ik toch echt af, allereerst heb je alleen de Protector wat het aanbrengen al enigzins vergemoeilijkt en tevens is deze vanzichzelf toch al niet geheel "smooth" en bevat het oppervlak een soort van fijne Texture wat je beeld al niet ten goede komt, en tevens ook de nodige Bubbels wat imo Beeld en Gevoeligheid beperkt.

Waarom geen €8,- extra uitgeven voor een inmiddels gerespecteerde Brando Ultra Clear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
JunkieXP, bij mij ging dit de eerste keer ook fout, en daarna nog 2 keer.

Maar nu heb ik 2 stofjes onder het scherm, en alles hecht perfect. Op de verpakking staat zelfs dat je de screenprotector er van af kan halen, onder de kraan schoonmaken, en weer erop kunt plakken.

Blijkt ook beter te werken (zelf niet geprobeert) om de protector nat te maken alvorens aan te brengen, waardoor je een beetje kunt verplaatsen tot deze echt goed zit, en vervolgens laten drogen zodat die vast blijft zitten.

Protectors waren 2 voor 4 euro, werken perfect en beschermen zelfs de cam voor videobellen (lg ku990 viewty)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154435

Dank voor dit topic. Ik ben (was) op zoek naar een goede protector voor een HTC S730 die ik gister heb ontvangen en naar aanleiding van jullie reacties ga ik voor de Brando UltraClear. Vandaag gelijk maar even bestellen. Ik heb er 3 nodig, maar ik bestel er maar 1 extra zodat ik kan oefenen ;)

Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 22-04 14:21

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik kan de goede ervaringen met de Brando onderstrepen. Op mijn Touch Cruise had ik eerst de originele screenprotector erop, en nu de Brando. De Brando is dunner, en de vingerafdrukken vallen veel minder op. Ze zitten er natuurlijk nog wel, maar bij de originele had je er veel meer last van.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Heeft er iemand ervaring met een Body Protector of een Crystal clear case?
Ik wil mijn nieuwe Nokia N82 graag mooi en netjes houden. Voor mijn W800i had ik een siliconen hoesje van eBay, maar die ging heel stroef mijn broekzak in, was erg dik en hield stofjes vast. Bovendien is begon hij na enkele keren verwijderen te scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik heb zojuist deze gewonnen: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=110259264941

Nu zie ik bij Brando zelf staan:

http://brando.com.hk/prod...01780&dept_id=&cat_id=018

http://brando.com.hk/prod...01807&dept_id=&cat_id=019

Weet iemand of er een concreet merkbaar verschil is tussen deze 2?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik heb inmiddels een Brando screenprotector binnen. Nu zit ik even met het schoonmaken van het scherm, ik heb namelijk een touchscreen device. Bij mijn vorige mobieltjes maakte ik het altijd schoon met zo'n vochtig brillendoekje, mag dat ook gewoon bij touchscreen devices?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 10:45

Francis

Kawa Versys 1000

MsG schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:50:
Ik heb inmiddels een Brando screenprotector binnen. Nu zit ik even met het schoonmaken van het scherm, ik heb namelijk een touchscreen device. Bij mijn vorige mobieltjes maakte ik het altijd schoon met zo'n vochtig brillendoekje, mag dat ook gewoon bij touchscreen devices?
Altijd gedaan, nooit problemen gehad, het devies is wel zoals altijd om het niet te nat te maken....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik heb hem er nu op, alleen vol met stof, omdat ik de sticker los er af had gehaald, ik wist niet dat er nog 2 zijden op elkaar zaten. Krijg hem er nu niet af, plankband werkt niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Argh wat een klotedingen zijn het toch. Als ik hem er nu op heb lijkt het helemaal beslagen en viezig, maar het is geen stof. Ik kan hem nergens mee drogen om hem er weer op te doen, met een doek krijg je weer viezigheidjes er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik heb de 2e er nu op, je moet de screenprotector gewoon niet laten vallen en nergens tegenaan houden. Als de sticky side eenmaal vies is krijg je hem nooit meer zoals ie was, heb ik met de 1e protector ontdekt. Hij zit ietsje te ver naar links, maar zit verder prima. Echter zie ik een miniscuul viezigheidje er onder. Kan zoiets krassen veroorzaken als het er juist onder zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:11
Wie oh wie weet welke screenprotector het beste is voor de PSP????

Ik irriteer me mateloos aan de weerspiegeling van het scherm. Een screencover die dit tegengaat maar de helderheid ook nog redelijk vol weet te houden zou perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247331

De verkrijgbare screen protectors, Brando enz, zijn allemaal veeeeeeeel te duur. Het is maar een stukje plastic hoor! De productiekosten voor een A4 tje zijn niet meer dan een paar Eurocent. Er worden woekerprijzen gevraagd voor de piepkleine screenprotectors. Ik zoek universele screen protectors die ik zelf op maat kan knippen voor mijn mobiel, GPS enz. Het mag niet meer kosten dan een paar Euro incl. verzendkosten. Wie kan mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Kijk es op eBay. Ik had een brando voor 1 euro. Vind ik niet te duur, ook al zijn de werkelijke kosten zo'n 0,00001 cent maar goed.

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ik heb een klein vraagje. Ik heb net mn telefoon weer terug van de reparatie en wil weer mn Brando screen protector aanbrengen. Als ik deze heb afgewassen, kan ik hem dan relatief nat aanbrengen of krijg ik dan watervlekken? Ik kan hem niet droogföhnen want dan komt er stof op het plakkende gedeelte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 21:55
Bij mij was nat aanbrengen geen probleem zorg er wel voor dat het niet teveel is want dan loopt er erg veel water onder de protector vandaan, mogelijk in je telefoon.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Iemand praktijkervaring met verschillende merken? Ik kon toentertijd goedkoop een brando protector kopen, maar nu niet meer. Wel El cheapo's bijv 5 voor 2 euro. Ik vind tien euro voor een stuk plastic namelijk teveel. Zou het nou echt zo'n wezenlijk verschil maken?

Ik kan natuurlijk ook de brando van mn herald af halen en op mn kaiser plakken, maar ik ben bang dat dat niet mooi gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Aangezien mijn ervaring met non-brando screenprotectors inmiddels zeer crap te noemen is. Wil ik toch weer een (erg dure) brando screenprotector. Op de site spreken ze over Anti-glare en ultraclear, waarbij de laatste 1 dollar duurder is en een stukje meer "features" biedt.

Anti-Glare:
Features :
# Removable and Reusable
# Washable
# Anti Scratch
# Dust Prevention
# Anti Light Reflection
# Better Writting

Ultra Clear:
Features:
# Removable and Reusable
# Washable
# Anti Scratch
# Dust Prevention
# Incredibly clear
# Strong Protection
# Easy to use
# Better Writting

Iemand praktijk ervaring met de Ultra Clear versie? Vorige keer had ik Anti-Glare en die was lekker dik en bleef goed zitten. Ben benieuwd of die Ultra Clear echt wat beter is en niet per ongeluk zelfs wat slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik heb inmiddels de Ultra Clear opgedaan. Ik had bij eerdere brando's nog wel eens moeite, vallen door zenuwen, scheef er op, bubbels. Echter deze ging zoooo gemakkelijk. Gewoon stukje voor stukje en dan met je vinger er overheen, helemaal geen bubbels verder. Het was dan wel 8 euro maar toch, super! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik zit dus met het omgekeerde Dilemma, op mijn DS, PSP, Telefoons en dergelijke gebruik ik de UltraClear, over het onzichtbare effect wat de zon op het scherm zou hebben heb ik geen kijk gezien ik al sinds een jaar of 3 gebruik maak van screenprotectoren op ieder apparaat wat ik mee naar buiten vervoer en ik zodoende niet meer weet of het met protector al dan niet beter is.

Nu wil ik voor mijn Cowon iAudio D2 een standaard formaat 2,5" protector kopen (er is geen apparaat afhankelijke beschikbaar namelijk), en gezien deze wellicht wel het meeste zonlicht gaat zien overweeg ik nu om een Anti Glare aan te schaffen hoe zijn jou ervaringen met betrekking op de verschillen tussen deze MsG O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik heb de telefoons niet tegelijkertijd gehad, maar volgens mij zie je de ultra clear iets minder zitten. maar kan het helemaal mis zitten hoor. Sowieso had ik een Brando, mijn ervaring met andere merken is namelijk enorm _kut_ :). Dus ik raad je een brando aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Dankjewel voor je Reactie, een Brando wordt het denk ik zowieso, heb niet het lef om een InvisibleShield of een Martin Fields te testen, maar mijn ervaringen met Brando zijn dusdanig goed dat ik geen reden tot overstap zie (mijn uitstapje naar Hori was rampzalig zie ook JunkieXP in "Het Algemene Screen-Protectors Topic").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Bij mijn allereerste brando had ik er goedkoop 2 gekocht, dat was ook wel nodig want de 1e ging helemaal fout. allemaal bubbels en toen viel hij ook nog, waardoor ik een soort aanslag op de protector kreeg ook al waste ik hem met water. De 2e ging echter helemaal prima en ook mijn latere brando's gingen super. het enige waar ik me aan stoor is dat hij miniscuul scheef zit, je ziet links het randje en rechts zit hij te ver onder de behuizing. Maar ja ik ben ook een preciezeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ja ik heb dat zelf ook, mijn laatste kreeg ik niet goed los, en die had dus een bubbeltje rechtsonderin, was altijd bang dattie daar vroeg of laat door los zou laten. Gelukkig is het uiteindelijk bijna compleet weggetrokken.

Heb je enig idee hoe we dit topic wat meer aan de man kunnen brengen, in ieder topic over portable apparatuur met scherm vind je wel 1 iemand die benieuwd is naar Screenprotectoren. Ik probeer dit topic dan altijd aan te halen zodat men met zn alle de beste screenprotectoren kan vergelijken en dus niet terecht komt bij de Screenprotectoren die de winkels aanbieden.

Helaas loopt dit topic nog niet echt en dat vind ik jammer, want nu weten vele mensen niet van het bestaan van de prachtige brando protectoren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Inderdaad :). Ik waag me nooit meer aan een ander merk. Heb bij mijn huidige telefoon eerst rond de 6 euro verspild aan dunne crapfolie screenprotectors met ziljoen bubbels :). Zodra ik meer apparaten met displays krijg bestel ik weer zo'n protectortje. Camera, DS, PSP, etc ik zou het er allemaal op doen. Een kameraad van me zit gewoon op zijn DS zonder enige vorm van krasprotectie, dat trek ik echt niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Vandaag liet mijn ma een kaars vallen over mijn telefoon. Gevolg was dat mijn hele scherm onder het kaarsvet zat. Gelukkig had ik een screenprotector erop (een anti-glare van Brandon, wilt toen de ultra clear bestellen maar koos de verkeerde :X). Ik heb de screenprotector eraf kunnen halen en het scherm kwam er heel mooi onderweg. Na wat krappen en poetsen met brillendoekjes zie je er niks meer van.

Ik zal weer een nieuwe screenprotector bestellen. Op de site van screenprotector.nl zie je de ultra clear en hun huismerk screenprotector. Weet iemand het verschil tussen beide (prijsverschil is 4 euro)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik zelf heb geen ervaringen met de huismerk screenprotectors van screenprotectors.nl maar heb ooit vernomen dat dit opzich prima in orde is.

Misschien moet je het een keer uittesten, dan weet je voor de rest van je apparaten waar je voorkeur naar uitgaat :).

Houd ons ook op de hoogte O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik raad je toch echt een brando aan als je die gewend was. Die andere zijn meestal hele dunne dingetjes waardoor je vol met bubbels zit. Het is even ogen dichtdoen bij het betalen, maar bij Brando weet je wel zeker dat hij keurig zit zonder bubbels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik heb inmiddels helaas een kras op mijn screenprotector. Waarschijnlijk door een fietssleutel. Is er een kans dat deze kras ook doodleuk op het scherm zelf zit? Verbaasde me wel een beetje. Zomaar een kras op je screenprotector :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik heb ooit een keer ondekt dat mijn volledige protector bekrast was, ik denkt dat het toen kwam door een bepaald soort papier in combinatie met zand welke zich die dag in mijn zak bevond.

Na een aantal maanden viel de protector eraf omdat hij ooit ergens achter bleef hangen en dus zo'n oortje had zeg maar.

Maar m'n scherm was nog crystal helder en geen krasje te bekennen *smile*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De screen protector kan een krasje oplopen inderdaad, maar wees blij: zonder de screenprotector had 'ie misschien op je scherm gezeten, die kras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ja ok maar ik had verwacht van een screenprotector dat hij niet zo snel krast als het scherm zelf zou doen. Ach ik voel de kras alleen als ik met mn stylus van boven naar beneden helemaal ga, iets wat ik alleen aan de rechterkant doe (scrollen), dus het valt mee. Maar het idee dat hij er zit trek ik altijd zo slecht :). Echter vind ik die dure krengen van brando te duur om nu weer een nieuwe te kopen meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259836

Ik heb sinds april 2008 de meegeleverde protector op m'n Viewty zitten en nu zie ik pas dat er op sommige plekjes krassen zitten. Ik sms gewoon teveel... ;)
Hij ging er wel makkelijk op en in een hoekje zit een stofje, maar dat valt niet op.

Binnenkort verleng ik m'n abo en wil dan weer een touchscreen mobiel en daarom aan t snuffen naar een nieuwe screenprotector. Ik ga maar eens kijken naar de Brando, daar lees ik wel de meeste positieve berichten over. Wel handig hoor, zo'n topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vraagje, ik heb voor mijn vriendin zo'n Nokia 7610 Supernova gekocht. Ik had er bij screenprotector.nl een screenprotector voor besteld. Hij haalt ze op zijn beurt weer bij Brando weg.

Probleem van de screenprotector van Brando is dat deze niet past. Hij is veel kleiner dan het schermpje. Dit is allemaal keurig afgehandeld door eerdergenoemde webshop (geld terug) maar nu zit er nog altijd geen beschermer op. Weet iemand welke protector hier wel goed op past? Het betreft dit toestel, het gaat om het gehele gedeelte boven het zwarte deel:

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgomobile.org/images/news/nokia/nokia-supernova-7610.jpg

De brando had wel de juiste vorm maar dat was dan ook wel alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
Zag dit topic voorbij komen dus ik post mijn reactie over mijn screen-protectie uit een ander topic hier ook maar even.

Ik heb paar weken geleden een invisible shield voor mijn omnia gekocht op zagg.com. Heb hem op woensdag 25-02-2009 besteld om 10.44 uur met als verzendingsoptie gratis (6-9 werkdagen). Kreeg hem zaterdag 07-03-2009 om 09.30 uur binnen (via de tnt). Dit betekend dus 7 werkdagen en 3 weekenddagen levertijd. Precies zoals de site aangaf voor gratis verzending. Ben trouwens niet te spreken over de verpakking. Dit was een doos, drie maal zo groot als het doosje van de invisible shield, kortom het rammelde als een gek. Verder was de doos ook hier en daar flink ingedeukt.

Het bevestigen van de shield op mijn omnia was niet heel makkelijk, echt even een precies werkje waarbij ik verschrikkelijk moest oppassen om de shield niet aan de binnenkant te bevuilen.
De beschrijving hoe de shield te plaatsen was op zich okee, al moet je wel zelf een beetje uitvogelen waar welk deel van de shield moet (de shield bestaat namelijk uit allemaal stukken, het 'uitvogelen' is overigens geen rocket sience ofzo). Wat wel irritant is, is dat niet beschreven staat met welk stuk je het beste kunt beginnen. De stukken moeten namelijk uiteindelijk op elkaar aan sluiten en de kans bestaat dat je aan het einde overlap krijgt.

De shield is nu, na paar dagen, mooi strak getrokken en er zitten geen luchtbelletje oid. Wel zit er hier en daar een stofje onder, dit is eigenlijk onvermijdelijk (plakkende protector) bij de bevestiging en wel een beetje jammer, al denk ik dat dit met andere plakkende protectors ook zo zal zijn. Een ander nadeel is dat de protector een beetje stroef aanvoelt, zeker tijdens het gebruik van de stilo. Dit komt mede door de dikte van de protector (je drukt de stilo er als het ware in als je een beetje druk uitoefend). Als laatste nadeel noem ik de zichtbaarheid, deze valt mij toch een beetje tegen. Invisible is hij niet echt (vooral de zwarte achterzijde van de telefoon is erg gaan spiegelen en gevoeliger geworden voor vette vingers).

Ondanks de irritante bevestiging en de andere besproken nadelen ben ik uiteindelijk blij met de aanschaf vanwege de qualiteit van protectie: ik heb redelijk hard met een sleutel over de telefoon gekrast en er ontstonden slechts lichte 'strepen' die na een minuutje weer weg waren. Gebruik van de lomp groot uitgevallen lederen case is overbodig geworden.

P.S. Denk dat bovenstaande ook voor andere type telefoons het geval zal zijn (alleen de maten van de protectors zijn verschillend).

[ Voor 7% gewijzigd door Qli-max op 10-03-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:30
Ik zoek een body skin voor mijn iPod 5.5G 80 Gb. Bestaat deze?

Via screenprotector.nl kan ik nl. alleen een Brando ultra clear schermprotector kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
@BeQuietAndDrive: Wellicht kunt je contact opnemen met Brando zelf, en even grof de maten opnemen van het scherm en deze aan Brando doorgeven, wellicht doen ze hier wat mee en als je geluk heb sturen ze het resultaat (wat misschien inmiddels al door andere is aangegeven en dus verwerkt) wel gratis toe als service :).

@Qli-max: Dankje voor het delen van je ervaring, dit is idd de reden dat ik me afstandig houd van de InvisibleShield, want dat filmpje met die sleutels en geldzak is echt "stunning".

@Musicfreak: Volgens mij levert Zagg invisibleShield voornamelijk full body protectors.

Koopt voor zichzelf binnenkort een nieuwe Ultra Clear van Brando voor zijn Xperia X1 (als hij het risico op "crack's" van deze telefoon aandurft :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
ik heb net een Martin Fields screen protector voor mijn Samsung M8800 Pixon besteld, ik zal laten weten hoe ie bevalt zodra ik 'm heb.

vindt die merkdingen wel belachelijk duur, als je kijkt hoeveel materiaal het helemaal is. sure, het beschermt je dure mobieltje, dus is wel wat geld waard, maar vindt het nogal overdreven.

anyway, i'll keep you posted...

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-04 21:19
Als tip voor mensen die goedkope screenprotectors zoeken: http://www.dealextreme.com/products.dx/category.501

Ik heb op mijn HTC Touch net een screenprotector van $1,40 geplakt, die prima werkt. Ik moet net ietsje harder op het touchscreen duwen voor mijn gevoel, maar het verschil is marginaal. Enige nadeel is dat ze niet helemaal netjes passen, bovenaan het scherm (op het zwarte deel waar geen beeld weergegeven wordt) is de protector ongeveer 1 mm te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Goede tip van Dealextreme, had ik dat maar eerder geweten. Heb deze week via ebay 2 setjes voor mijn ouders besteld. Ook die zijn niet duur, maar alle kleine beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86026

Ik heb invisibleShield's op een Garmin eTrex Vista HCx (gps voor op de moutainbike) en op een nokia 6300. Ik had deze protector gekozen omdat op mijn vorige gps voor de bergfiets nogal wat krassen zaten. Invisible shield beweert dat ze wel tegen een stootje kan. Nou dat ik kan bevestigen dat dat zeker waar is. Mijn GPS heeft heel wat door staan (TransAlp met de nodige ontmoetingen met scherpe stenen) en er zitten aardig wat krassen op de behuizing. Tot nu toe zit op de InvisibleShield slechts een blijvende kras en het schijnt dat ik nu een nieuwe kan krijgen. Enige wat me tegenhoudt, is dat de GPS tijdens deze val ook niet meer goed functioneert.
De GPS zat voor op mijn stuur daardoor is reflectie van zonlicht een belangrijk probleem, dat de InvisibleShield niet oplost. De GPS gebruik ik zonder backlight om de accuduur te verlengen en dan merk je dat de InvisibleShield niet zo invisible is. Hij laat niet al het licht door wat de leesbaarheid verminderd, maar met backlight is de leesbaarheid goed. Voor mijn nieuwe GPS ben ik dan ook opzoek naar een andere protectie die meer licht door laat en een betere anti-reflectie laag heeft (misschien de screenpatronus, iemand ervaring?).

De InvisibleShield doet het beter op mijn nokia 6300. Ik gooi deze meestel in mijn tas met van alles en nog wat erin. Na een jaar nog geen enkele kras op het scherm. De rest van het toestel zit echter wel onder de krassen ;)

Wat ik wel heb gelezen over de InvisibleShield is dat het ze er erg moeilijk af te halen zijn en dat het zelfs je touchscreen kan beschadigen. Ik heb er liggen voor mijn HTC Touch, maar die durf ik er om die reden niet op te doen. Ik plak hem wel een keer op een non-touch screen scherm.

Het aanbrengen van de InvisibleShield vond ik niet al te moeilijk. Lekker ruime hoeveelheid van de geleverde spray aanbrengen en netjes het plastic er over heen rollen. Het vloeistof moet er langzaam door en onderuit verdampen en dan heb je geen luchtbellen.

Tot zo ver mijn ervaring met de InvisibleShield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Zo net een brando op mijn Touch Pro gedaan. Eerste keer beetje scheef. Geen probleem, er af en opnieuw. Helemaal goed. Floep opeens een haar er onder. AAAAAAAARGH vele doodsverwensingen later zit hij eindelijk goed, wel nog 1 stofje en niet 100% recht (scherm is nog miniscuul stukje onbedenkt links, maar ja dat krijg je toch niet goed. Gelukkig iig beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik ga binnenkort ook weer aan het gepruts beginnen, heb uit HongKong over laten komen een 2,5" Protector en een BlackBerry Curve 8900 Protector.

De eerste ergernis is al binnen de 2,5" blijkt 49,5mm x 38,5mm te zijn terwijl de Cowon iAudio D2 waar hij op moet maar liefst 52mm x 39mm is. Het scherm van die D2 ligt ook nogis verzonken waardoor er dus allemaal stof en rotzooi gaat ophopen aan de rand van de ScreenProtector.

Weet dus nog niet zeker of ik deze aan ga brengen, dus mochten er gegadigden voor zijn, kun je Contact opnemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 15:10
Ik heb zelf een Nokia 5800, ik wil deze kopen http://shop.brando.com.hk...2966&dept_id=&cat_id=0018 is deze op maat of moet ik hem zelf knippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
of op www.screenprotector.nl daar verkopen ze ook Brando Screenprotectors. Is die van de Nokia 5800 daar op maat? Ik kon ook bij t for telecom 1tje bestellen voor 10 euro op maat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

De brando is als het goed is gewoon prima op maat. Zeker als je telefoon er al wat langer is, klopt het altijd wel.

Bij brando rechtstreeks ben je goedkoper uit lijkt me? Op eBay zijn ze trouwens ook wel goedkoop soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Door mijn neurotische perfectionistische drang heb ik hem er weer afgehaald :( helaas nu met viezigheid, dus ben hem nu aan het schoonmaken. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Pakbandjes en Water waarbij de laatste mijn voorkeur geniet, zorg wel dat je hem niet kreukelt omdat de seal dan minder wordt en hij er makkelijker afvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Maar ik heb net als de vorige keer toen ik hem er weer af haalde allemaal waas ofzo er onder. Dat belemmert het zicht enorm. Het is niet echt stof, maar wel een soort condens ofzo, ik kan het niet echt omschrijven.

Wss een nieuwe protector :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik weet niet zeker of ik hem moet kopen.. wat denken jullie? Wordt de touch hierdoor minder gevoellig? Op sommige plekken is die al iets te "weinig gevoellig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Tja dat hangt er van af, touch is meestal wel te kalibreren, als je dan heel zacht drukt zet hij hem gevoeliger vaak.

Weeg voor jezelf. Boeit het je als je een kras er op krijgt?

De Ultra Clear is sowieso dunner dan de anti glare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
MsG schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:27:
Tja dat hangt er van af, touch is meestal wel te kalibreren, als je dan heel zacht drukt zet hij hem gevoeliger vaak.

Weeg voor jezelf. Boeit het je als je een kras er op krijgt?

De Ultra Clear is sowieso dunner dan de anti glare.
en of dat boeit.. ik word geraakt in mijn hart. (vind het echt niet leuk als er een kras op komt) Ik ga met mijn vader overleggen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik heb er bij mijn DS geen last van dat de gevoeligheid afneemt, en ik zou zeggen voor een €10,- is het iets wat je zeker kan proberen en als het niks blijkt te zijn haal je hem eraf, en als het je allerzins meevalt heb je mooi een krasvrij scherm :).

Die waas die er is kan ik mij niet herinneren, misschien dat je hem toch aan moet brengen en dat de waas in de loop der tijd afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Het is nu inderdaad minder dan gister. Misschien toch iets te vroeg de nieuwe screenprotector besteld :'). Ik ga nog even lekker schoonmaken, wel een kutkarwei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Zo, ging best makkelijk vandaag, was iets te voorbarig met het verwijderen van de plak folie. en toen wilde ik nog even vlug een vuiltje weg poetsen, maja er kwamen er meer en meer, maar met 3 minuutjes zattie er toch weer op.

Heb nu alleen linksbovenin een haartje van 0,5mm zitten dus dat is wel balen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Zoiets had ik ook, waardoor ik hem er weer af heb gehaald. Ik trek dat zoooo slecht :). Maar helaas werd hij toen viezig. Later schoongemaakt en weer opgeplakt. Bleek dat die waas waar ik het over had gewoon op droogd oid, want de volgende dag was het er niet meer. Had alleen het scherm zelf niet echt schoon gemaakt. Had ondertussen al een 2e besteld, beetje dom. Maar ga nu eerst even nog alles proberen met de oude, en anders heb ik die 2e als reserve. Hij plakt aan de randjes wel minder ofzo, blijft aldoor er uit zien zoals het ook op plekken er uit ziet waar lucht onder zit. Als je het wegdrukt is het weg totdat je loslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ja ik heb het ook meegemaakt, was er na een jaar ooit in m'n zak afgevallen denk dmv zand enzo en toen opgepoets en dergelijke, maar je krijg vooral aan de randen nooit de juiste Seal terug. En daar blijft ie vroeg of laat weer achter hangen in je zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MsG schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:56:
De brando is als het goed is gewoon prima op maat. Zeker als je telefoon er al wat langer is, klopt het altijd wel.

Bij brando rechtstreeks ben je goedkoper uit lijkt me? Op eBay zijn ze trouwens ook wel goedkoop soms.
Brando verkoopt anders ook screen protectors voor de Nokia 7610 Supernova maar die zijn toch echt veel te klein. Verder heb ik geen ervaring met Brando + Nokia, voor HTC en SPV zijn ze altijd goed geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:03:
[...]

Brando verkoopt anders ook screen protectors voor de Nokia 7610 Supernova maar die zijn toch echt veel te klein. Verder heb ik geen ervaring met Brando + Nokia, voor HTC en SPV zijn ze altijd goed geweest.
Ik heb gelukkig altijd nog de juiste maten gehad, Sony PSP, Nintendo DS, Sony Ericsson W900, HTC S730, BlackBerry Curve 8900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Zozo, net mijn oude 3 x schoongemaakt. Gelukkig werkte hij nog prima, dus oude nog iets te snel gekocht. Alleen 1 plekje aan de zijkant die de hele tijd doet alsof er een luchtbel onder zit. Slechte aanhechting daar dus. Nou ja ik laat die ander eerst mooi in de verpakking. Veel te snel gekocht blijkt wel weer :).

Deze is ook iets te kort. Als je hem perfect uitlijnd met boven heb je onder een klein randje (Touch Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Zo net die 2e er maar op gedaan. De andere had op den duur een soort blijvende kras aan de binnenkant. Heb nu iig ervaring met schoonmaken e.d. Maar ik wilde nooit wachten totdat hij droog was dus deed hem er met druppels op en dan wegduwen. Krijg je wel een beetje een waas op sommige plekken. Deze nieuwe heeft helaas ergens een miniscuul stofje/haartje in het midden. Maar alleen als je suuuper goed kijkt. Ik moet me er gewoon niet zo aan ergeren en deze lekker laten zitten nu. Nu is het wel mooi geweest met die 7 euro elke keer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Zou je anders misschien iets van een stapsgewijze "Cleaning Guide" kunnen / willen maken.

Dan kunnen we die ook in de TS deponeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Wat ik deed was in de badkamer onder een hete kraan van de wasbak gewoon wrijven op dat ding. Stevig met je vingers. Haren enzo had ik er daardoor ook niet op, alleen moet je wel de vingerafdrukken wegkrijgen en wachten tot hij op is gedroogd, waarbij hij bij mij altijd een waas kreeg helaas. Dus ik plakte hem er nat op en duwde de druppels naar de rand en stond daar klaar met een doekje om het droog te maken. Of het goed is voor de telefoon geen idee, maar het werkte. Het nadeel is alleen dat als je hem nat er op plakt, je pas een paar dagen later weet hoe hij echt wordt, aangezien er een soort condens waas op zit als je hem niet laat drogen. Mijn ervaring is wel dat je hem nooit meer zo mooi krijgt als een nieuwe screenprotector. Ook voelde de bovenkant niet zo glad meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298157

Vandaag mijn brando ultra clear screen protectortje binnen gehad voor de Touch HD.
Echter na aanbrengen schrok ik. Het beeld is mat, mijn schitterende hoge resolutie met volle kleuren word hierdoor verwaarloosd, ik heb het idee dat dit geen ultra clear is. Of heb ik het mis?

tjoehhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Kun je proberen een foto van het apparaat met ingeschakeld scherm te maken?

Wellicht dat dit nog weg trekt maar ik heb het zelf nog nooit ervaren dus ben eigenlijk benieuwd wat het precies inhoud.

JunkieXP wordt overigens wel erg benieuwd naar de kwaliteit van de BSE Screen Protectors, hoor hier veel goede dingen over :o.

[ Voor 24% gewijzigd door JunkieXP op 23-04-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 298157 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:25:
Vandaag mijn brando ultra clear screen protectortje binnen gehad voor de Touch HD.
Echter na aanbrengen schrok ik. Het beeld is mat, mijn schitterende hoge resolutie met volle kleuren word hierdoor verwaarloosd, ik heb het idee dat dit geen ultra clear is. Of heb ik het mis?

tjoehhh
Had je wel deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.pdahut.com/store/files/main/d_7998.jpg

ipv:

Afbeeldingslocatie: http://www.inkino.co.uk/zen/images/BrandoAntiGlareSP_1.jpg

Wat als je je brightness wat hoger zet? Uiteraard zit er wel iets verschil tussen met en zonder, maar ik merk niet significant dat mn protector er op zit, en ondertussen krijg ik geen krassen dus ik vind het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Heb zojuist een 2 full body protectors besteld voor de MDA Compact IV van m'n ma, en 2 screenprotectors voor de Touch HD van mezelf. (InvisibleShield)

2 van beiden, want mijn veronderstelling is dat die protectors geen 2 jaar kunnen blijven zitten maar op den duur aan vervanging toe zijn. Is die veronderstelling juist?

Verder vraag ik me af of die full body protectors niet makkelijk los gaan. Ik kan me voorstellen dat je makkelijk een keer een randje los maakt door de manier waarop je de telefoon uit je broekzak haalt. Kan iemand dit bevestigen/ontkennen?

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Laatst online: 19-04 12:42
Best skins ever en Invisible shield zijn gewoon precies hetzelfde.
zelfde materiaal, alleen is de invisible shield tig keer goedkoper.
enige voordeel is dat als je een kras krijgt bij Invisible shield een nieuwe kan krijgen (gratis), moet je alleen wel verzendkosten betalen.
nadeel is wel dat je voor 1x een body protector 24 dollar betaald + verzendkosten terwijl je voor hetzelfde geld 4x een Best skins ever kan bestellen (incl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik heb net m'n Best Skin Ever binnen en is gelezen hoe je die aan moet brengen, maar dit schrok me toch enigzins af.

Heb nog nooit met een Soapy substantie iets aan moeten brengen, iemand tips, of kan het geen kwaad om hem op de "Brando Manier" aan te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Laatst online: 19-04 12:42
JunkieXP schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:06:
Ik heb net m'n Best Skin Ever binnen en is gelezen hoe je die aan moet brengen, maar dit schrok me toch enigzins af.

Heb nog nooit met een Soapy substantie iets aan moeten brengen, iemand tips, of kan het geen kwaad om hem op de "Brando Manier" aan te brengen?
gewoon water gebruiken.
ik had nog wat zo'n spray dingetje over van m'n invisible shield, zit gewoon water in :P

--edit--
brando manier is de badkamer manier?
ik zou je BSE toch wel natmaken aan de plakkant, hierdoor kan je het nog heen en weer bewegen en positioneren, zit die goed ga je er met een pinpas overheen oid om het water eronder vandaan te halen.

[ Voor 20% gewijzigd door andyy op 27-05-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Heb twee screenprotectors gekocht voor mijn HTC Touch Dual en die voor mijn vriendin. Heb een 2,6'' besteld en past goed over het schermpje heen. Enigste probleem is dat het scherm een afwijkende vorm heeft dus het scherm ligt in een soort van glas. Opzich is het scherm zelf prima beschermd dus kan er weinig mee gebeuren rest van het glas is niet belangrijk. De beveiliger van T-mobile was wel precies op maat maar na 6 maanden echt toe aan vernieuwing want zaten krasjes op en was vies geworden.

Heb 1,40 dollar betaald per stuk op dealextreme, dus echt aan te raden. Ze hebben er alle gangbare maten, en ze zijn binnen een week in huis. Betaald met paypal en verder geen problemen mee gehad. Is me 8ste bestelling daar, ben er onderhand wel fan van.
Heb er nu weer eentje besteld voor me camera, want me vriendin zit er graag met der vingers aan :)

[ Voor 11% gewijzigd door NeoMe op 27-05-2009 22:37 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bedankt voor je ervaring, maar je vertelt alleen niet welke screen protector je hebt gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Die van 1,40 dollar dus: Screen Guard als je van merken houdt ;)

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3808 en deze serie.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Pagina: 1 2 Laatste