Het Algemene Screen-Protectors Topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 28.575 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ik heb een klein vraagje. Ik heb net mn telefoon weer terug van de reparatie en wil weer mn Brando screen protector aanbrengen. Als ik deze heb afgewassen, kan ik hem dan relatief nat aanbrengen of krijg ik dan watervlekken? Ik kan hem niet droogföhnen want dan komt er stof op het plakkende gedeelte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:03
Bij mij was nat aanbrengen geen probleem zorg er wel voor dat het niet teveel is want dan loopt er erg veel water onder de protector vandaan, mogelijk in je telefoon.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:30

MsG

Forumzwerver

Iemand praktijkervaring met verschillende merken? Ik kon toentertijd goedkoop een brando protector kopen, maar nu niet meer. Wel El cheapo's bijv 5 voor 2 euro. Ik vind tien euro voor een stuk plastic namelijk teveel. Zou het nou echt zo'n wezenlijk verschil maken?

Ik kan natuurlijk ook de brando van mn herald af halen en op mn kaiser plakken, maar ik ben bang dat dat niet mooi gaat worden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Aangezien mijn ervaring met non-brando screenprotectors inmiddels zeer crap te noemen is. Wil ik toch weer een (erg dure) brando screenprotector. Op de site spreken ze over Anti-glare en ultraclear, waarbij de laatste 1 dollar duurder is en een stukje meer "features" biedt.

Anti-Glare:
Features :
# Removable and Reusable
# Washable
# Anti Scratch
# Dust Prevention
# Anti Light Reflection
# Better Writting

Ultra Clear:
Features:
# Removable and Reusable
# Washable
# Anti Scratch
# Dust Prevention
# Incredibly clear
# Strong Protection
# Easy to use
# Better Writting

Iemand praktijk ervaring met de Ultra Clear versie? Vorige keer had ik Anti-Glare en die was lekker dik en bleef goed zitten. Ben benieuwd of die Ultra Clear echt wat beter is en niet per ongeluk zelfs wat slechter.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb inmiddels de Ultra Clear opgedaan. Ik had bij eerdere brando's nog wel eens moeite, vallen door zenuwen, scheef er op, bubbels. Echter deze ging zoooo gemakkelijk. Gewoon stukje voor stukje en dan met je vinger er overheen, helemaal geen bubbels verder. Het was dan wel 8 euro maar toch, super! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06 12:03

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Ik zit dus met het omgekeerde Dilemma, op mijn DS, PSP, Telefoons en dergelijke gebruik ik de UltraClear, over het onzichtbare effect wat de zon op het scherm zou hebben heb ik geen kijk gezien ik al sinds een jaar of 3 gebruik maak van screenprotectoren op ieder apparaat wat ik mee naar buiten vervoer en ik zodoende niet meer weet of het met protector al dan niet beter is.

Nu wil ik voor mijn Cowon iAudio D2 een standaard formaat 2,5" protector kopen (er is geen apparaat afhankelijke beschikbaar namelijk), en gezien deze wellicht wel het meeste zonlicht gaat zien overweeg ik nu om een Anti Glare aan te schaffen hoe zijn jou ervaringen met betrekking op de verschillen tussen deze MsG O-).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb de telefoons niet tegelijkertijd gehad, maar volgens mij zie je de ultra clear iets minder zitten. maar kan het helemaal mis zitten hoor. Sowieso had ik een Brando, mijn ervaring met andere merken is namelijk enorm _kut_ :). Dus ik raad je een brando aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Dankjewel voor je Reactie, een Brando wordt het denk ik zowieso, heb niet het lef om een InvisibleShield of een Martin Fields te testen, maar mijn ervaringen met Brando zijn dusdanig goed dat ik geen reden tot overstap zie (mijn uitstapje naar Hori was rampzalig zie ook JunkieXP in "Het Algemene Screen-Protectors Topic").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Bij mijn allereerste brando had ik er goedkoop 2 gekocht, dat was ook wel nodig want de 1e ging helemaal fout. allemaal bubbels en toen viel hij ook nog, waardoor ik een soort aanslag op de protector kreeg ook al waste ik hem met water. De 2e ging echter helemaal prima en ook mijn latere brando's gingen super. het enige waar ik me aan stoor is dat hij miniscuul scheef zit, je ziet links het randje en rechts zit hij te ver onder de behuizing. Maar ja ik ben ook een preciezeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ja ik heb dat zelf ook, mijn laatste kreeg ik niet goed los, en die had dus een bubbeltje rechtsonderin, was altijd bang dattie daar vroeg of laat door los zou laten. Gelukkig is het uiteindelijk bijna compleet weggetrokken.

Heb je enig idee hoe we dit topic wat meer aan de man kunnen brengen, in ieder topic over portable apparatuur met scherm vind je wel 1 iemand die benieuwd is naar Screenprotectoren. Ik probeer dit topic dan altijd aan te halen zodat men met zn alle de beste screenprotectoren kan vergelijken en dus niet terecht komt bij de Screenprotectoren die de winkels aanbieden.

Helaas loopt dit topic nog niet echt en dat vind ik jammer, want nu weten vele mensen niet van het bestaan van de prachtige brando protectoren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Inderdaad :). Ik waag me nooit meer aan een ander merk. Heb bij mijn huidige telefoon eerst rond de 6 euro verspild aan dunne crapfolie screenprotectors met ziljoen bubbels :). Zodra ik meer apparaten met displays krijg bestel ik weer zo'n protectortje. Camera, DS, PSP, etc ik zou het er allemaal op doen. Een kameraad van me zit gewoon op zijn DS zonder enige vorm van krasprotectie, dat trek ik echt niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:25
Vandaag liet mijn ma een kaars vallen over mijn telefoon. Gevolg was dat mijn hele scherm onder het kaarsvet zat. Gelukkig had ik een screenprotector erop (een anti-glare van Brandon, wilt toen de ultra clear bestellen maar koos de verkeerde :X). Ik heb de screenprotector eraf kunnen halen en het scherm kwam er heel mooi onderweg. Na wat krappen en poetsen met brillendoekjes zie je er niks meer van.

Ik zal weer een nieuwe screenprotector bestellen. Op de site van screenprotector.nl zie je de ultra clear en hun huismerk screenprotector. Weet iemand het verschil tussen beide (prijsverschil is 4 euro)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik zelf heb geen ervaringen met de huismerk screenprotectors van screenprotectors.nl maar heb ooit vernomen dat dit opzich prima in orde is.

Misschien moet je het een keer uittesten, dan weet je voor de rest van je apparaten waar je voorkeur naar uitgaat :).

Houd ons ook op de hoogte O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik raad je toch echt een brando aan als je die gewend was. Die andere zijn meestal hele dunne dingetjes waardoor je vol met bubbels zit. Het is even ogen dichtdoen bij het betalen, maar bij Brando weet je wel zeker dat hij keurig zit zonder bubbels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb inmiddels helaas een kras op mijn screenprotector. Waarschijnlijk door een fietssleutel. Is er een kans dat deze kras ook doodleuk op het scherm zelf zit? Verbaasde me wel een beetje. Zomaar een kras op je screenprotector :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik heb ooit een keer ondekt dat mijn volledige protector bekrast was, ik denkt dat het toen kwam door een bepaald soort papier in combinatie met zand welke zich die dag in mijn zak bevond.

Na een aantal maanden viel de protector eraf omdat hij ooit ergens achter bleef hangen en dus zo'n oortje had zeg maar.

Maar m'n scherm was nog crystal helder en geen krasje te bekennen *smile*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 11-06 16:31

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De screen protector kan een krasje oplopen inderdaad, maar wees blij: zonder de screenprotector had 'ie misschien op je scherm gezeten, die kras.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja ok maar ik had verwacht van een screenprotector dat hij niet zo snel krast als het scherm zelf zou doen. Ach ik voel de kras alleen als ik met mn stylus van boven naar beneden helemaal ga, iets wat ik alleen aan de rechterkant doe (scrollen), dus het valt mee. Maar het idee dat hij er zit trek ik altijd zo slecht :). Echter vind ik die dure krengen van brando te duur om nu weer een nieuwe te kopen meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259836

Ik heb sinds april 2008 de meegeleverde protector op m'n Viewty zitten en nu zie ik pas dat er op sommige plekjes krassen zitten. Ik sms gewoon teveel... ;)
Hij ging er wel makkelijk op en in een hoekje zit een stofje, maar dat valt niet op.

Binnenkort verleng ik m'n abo en wil dan weer een touchscreen mobiel en daarom aan t snuffen naar een nieuwe screenprotector. Ik ga maar eens kijken naar de Brando, daar lees ik wel de meeste positieve berichten over. Wel handig hoor, zo'n topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vraagje, ik heb voor mijn vriendin zo'n Nokia 7610 Supernova gekocht. Ik had er bij screenprotector.nl een screenprotector voor besteld. Hij haalt ze op zijn beurt weer bij Brando weg.

Probleem van de screenprotector van Brando is dat deze niet past. Hij is veel kleiner dan het schermpje. Dit is allemaal keurig afgehandeld door eerdergenoemde webshop (geld terug) maar nu zit er nog altijd geen beschermer op. Weet iemand welke protector hier wel goed op past? Het betreft dit toestel, het gaat om het gehele gedeelte boven het zwarte deel:

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgomobile.org/images/news/nokia/nokia-supernova-7610.jpg

De brando had wel de juiste vorm maar dat was dan ook wel alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
Zag dit topic voorbij komen dus ik post mijn reactie over mijn screen-protectie uit een ander topic hier ook maar even.

Ik heb paar weken geleden een invisible shield voor mijn omnia gekocht op zagg.com. Heb hem op woensdag 25-02-2009 besteld om 10.44 uur met als verzendingsoptie gratis (6-9 werkdagen). Kreeg hem zaterdag 07-03-2009 om 09.30 uur binnen (via de tnt). Dit betekend dus 7 werkdagen en 3 weekenddagen levertijd. Precies zoals de site aangaf voor gratis verzending. Ben trouwens niet te spreken over de verpakking. Dit was een doos, drie maal zo groot als het doosje van de invisible shield, kortom het rammelde als een gek. Verder was de doos ook hier en daar flink ingedeukt.

Het bevestigen van de shield op mijn omnia was niet heel makkelijk, echt even een precies werkje waarbij ik verschrikkelijk moest oppassen om de shield niet aan de binnenkant te bevuilen.
De beschrijving hoe de shield te plaatsen was op zich okee, al moet je wel zelf een beetje uitvogelen waar welk deel van de shield moet (de shield bestaat namelijk uit allemaal stukken, het 'uitvogelen' is overigens geen rocket sience ofzo). Wat wel irritant is, is dat niet beschreven staat met welk stuk je het beste kunt beginnen. De stukken moeten namelijk uiteindelijk op elkaar aan sluiten en de kans bestaat dat je aan het einde overlap krijgt.

De shield is nu, na paar dagen, mooi strak getrokken en er zitten geen luchtbelletje oid. Wel zit er hier en daar een stofje onder, dit is eigenlijk onvermijdelijk (plakkende protector) bij de bevestiging en wel een beetje jammer, al denk ik dat dit met andere plakkende protectors ook zo zal zijn. Een ander nadeel is dat de protector een beetje stroef aanvoelt, zeker tijdens het gebruik van de stilo. Dit komt mede door de dikte van de protector (je drukt de stilo er als het ware in als je een beetje druk uitoefend). Als laatste nadeel noem ik de zichtbaarheid, deze valt mij toch een beetje tegen. Invisible is hij niet echt (vooral de zwarte achterzijde van de telefoon is erg gaan spiegelen en gevoeliger geworden voor vette vingers).

Ondanks de irritante bevestiging en de andere besproken nadelen ben ik uiteindelijk blij met de aanschaf vanwege de qualiteit van protectie: ik heb redelijk hard met een sleutel over de telefoon gekrast en er ontstonden slechts lichte 'strepen' die na een minuutje weer weg waren. Gebruik van de lomp groot uitgevallen lederen case is overbodig geworden.

P.S. Denk dat bovenstaande ook voor andere type telefoons het geval zal zijn (alleen de maten van de protectors zijn verschillend).

[ Voor 7% gewijzigd door Qli-max op 10-03-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:22
Ik zoek een body skin voor mijn iPod 5.5G 80 Gb. Bestaat deze?

Via screenprotector.nl kan ik nl. alleen een Brando ultra clear schermprotector kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
@BeQuietAndDrive: Wellicht kunt je contact opnemen met Brando zelf, en even grof de maten opnemen van het scherm en deze aan Brando doorgeven, wellicht doen ze hier wat mee en als je geluk heb sturen ze het resultaat (wat misschien inmiddels al door andere is aangegeven en dus verwerkt) wel gratis toe als service :).

@Qli-max: Dankje voor het delen van je ervaring, dit is idd de reden dat ik me afstandig houd van de InvisibleShield, want dat filmpje met die sleutels en geldzak is echt "stunning".

@Musicfreak: Volgens mij levert Zagg invisibleShield voornamelijk full body protectors.

Koopt voor zichzelf binnenkort een nieuwe Ultra Clear van Brando voor zijn Xperia X1 (als hij het risico op "crack's" van deze telefoon aandurft :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
ik heb net een Martin Fields screen protector voor mijn Samsung M8800 Pixon besteld, ik zal laten weten hoe ie bevalt zodra ik 'm heb.

vindt die merkdingen wel belachelijk duur, als je kijkt hoeveel materiaal het helemaal is. sure, het beschermt je dure mobieltje, dus is wel wat geld waard, maar vindt het nogal overdreven.

anyway, i'll keep you posted...

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-06 19:35
Als tip voor mensen die goedkope screenprotectors zoeken: http://www.dealextreme.com/products.dx/category.501

Ik heb op mijn HTC Touch net een screenprotector van $1,40 geplakt, die prima werkt. Ik moet net ietsje harder op het touchscreen duwen voor mijn gevoel, maar het verschil is marginaal. Enige nadeel is dat ze niet helemaal netjes passen, bovenaan het scherm (op het zwarte deel waar geen beeld weergegeven wordt) is de protector ongeveer 1 mm te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Goede tip van Dealextreme, had ik dat maar eerder geweten. Heb deze week via ebay 2 setjes voor mijn ouders besteld. Ook die zijn niet duur, maar alle kleine beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86026

Ik heb invisibleShield's op een Garmin eTrex Vista HCx (gps voor op de moutainbike) en op een nokia 6300. Ik had deze protector gekozen omdat op mijn vorige gps voor de bergfiets nogal wat krassen zaten. Invisible shield beweert dat ze wel tegen een stootje kan. Nou dat ik kan bevestigen dat dat zeker waar is. Mijn GPS heeft heel wat door staan (TransAlp met de nodige ontmoetingen met scherpe stenen) en er zitten aardig wat krassen op de behuizing. Tot nu toe zit op de InvisibleShield slechts een blijvende kras en het schijnt dat ik nu een nieuwe kan krijgen. Enige wat me tegenhoudt, is dat de GPS tijdens deze val ook niet meer goed functioneert.
De GPS zat voor op mijn stuur daardoor is reflectie van zonlicht een belangrijk probleem, dat de InvisibleShield niet oplost. De GPS gebruik ik zonder backlight om de accuduur te verlengen en dan merk je dat de InvisibleShield niet zo invisible is. Hij laat niet al het licht door wat de leesbaarheid verminderd, maar met backlight is de leesbaarheid goed. Voor mijn nieuwe GPS ben ik dan ook opzoek naar een andere protectie die meer licht door laat en een betere anti-reflectie laag heeft (misschien de screenpatronus, iemand ervaring?).

De InvisibleShield doet het beter op mijn nokia 6300. Ik gooi deze meestel in mijn tas met van alles en nog wat erin. Na een jaar nog geen enkele kras op het scherm. De rest van het toestel zit echter wel onder de krassen ;)

Wat ik wel heb gelezen over de InvisibleShield is dat het ze er erg moeilijk af te halen zijn en dat het zelfs je touchscreen kan beschadigen. Ik heb er liggen voor mijn HTC Touch, maar die durf ik er om die reden niet op te doen. Ik plak hem wel een keer op een non-touch screen scherm.

Het aanbrengen van de InvisibleShield vond ik niet al te moeilijk. Lekker ruime hoeveelheid van de geleverde spray aanbrengen en netjes het plastic er over heen rollen. Het vloeistof moet er langzaam door en onderuit verdampen en dan heb je geen luchtbellen.

Tot zo ver mijn ervaring met de InvisibleShield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zo net een brando op mijn Touch Pro gedaan. Eerste keer beetje scheef. Geen probleem, er af en opnieuw. Helemaal goed. Floep opeens een haar er onder. AAAAAAAARGH vele doodsverwensingen later zit hij eindelijk goed, wel nog 1 stofje en niet 100% recht (scherm is nog miniscuul stukje onbedenkt links, maar ja dat krijg je toch niet goed. Gelukkig iig beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik ga binnenkort ook weer aan het gepruts beginnen, heb uit HongKong over laten komen een 2,5" Protector en een BlackBerry Curve 8900 Protector.

De eerste ergernis is al binnen de 2,5" blijkt 49,5mm x 38,5mm te zijn terwijl de Cowon iAudio D2 waar hij op moet maar liefst 52mm x 39mm is. Het scherm van die D2 ligt ook nogis verzonken waardoor er dus allemaal stof en rotzooi gaat ophopen aan de rand van de ScreenProtector.

Weet dus nog niet zeker of ik deze aan ga brengen, dus mochten er gegadigden voor zijn, kun je Contact opnemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 21:52
Ik heb zelf een Nokia 5800, ik wil deze kopen http://shop.brando.com.hk...2966&dept_id=&cat_id=0018 is deze op maat of moet ik hem zelf knippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
of op www.screenprotector.nl daar verkopen ze ook Brando Screenprotectors. Is die van de Nokia 5800 daar op maat? Ik kon ook bij t for telecom 1tje bestellen voor 10 euro op maat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

De brando is als het goed is gewoon prima op maat. Zeker als je telefoon er al wat langer is, klopt het altijd wel.

Bij brando rechtstreeks ben je goedkoper uit lijkt me? Op eBay zijn ze trouwens ook wel goedkoop soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Door mijn neurotische perfectionistische drang heb ik hem er weer afgehaald :( helaas nu met viezigheid, dus ben hem nu aan het schoonmaken. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Pakbandjes en Water waarbij de laatste mijn voorkeur geniet, zorg wel dat je hem niet kreukelt omdat de seal dan minder wordt en hij er makkelijker afvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar ik heb net als de vorige keer toen ik hem er weer af haalde allemaal waas ofzo er onder. Dat belemmert het zicht enorm. Het is niet echt stof, maar wel een soort condens ofzo, ik kan het niet echt omschrijven.

Wss een nieuwe protector :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik weet niet zeker of ik hem moet kopen.. wat denken jullie? Wordt de touch hierdoor minder gevoellig? Op sommige plekken is die al iets te "weinig gevoellig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tja dat hangt er van af, touch is meestal wel te kalibreren, als je dan heel zacht drukt zet hij hem gevoeliger vaak.

Weeg voor jezelf. Boeit het je als je een kras er op krijgt?

De Ultra Clear is sowieso dunner dan de anti glare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
MsG schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:27:
Tja dat hangt er van af, touch is meestal wel te kalibreren, als je dan heel zacht drukt zet hij hem gevoeliger vaak.

Weeg voor jezelf. Boeit het je als je een kras er op krijgt?

De Ultra Clear is sowieso dunner dan de anti glare.
en of dat boeit.. ik word geraakt in mijn hart. (vind het echt niet leuk als er een kras op komt) Ik ga met mijn vader overleggen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik heb er bij mijn DS geen last van dat de gevoeligheid afneemt, en ik zou zeggen voor een €10,- is het iets wat je zeker kan proberen en als het niks blijkt te zijn haal je hem eraf, en als het je allerzins meevalt heb je mooi een krasvrij scherm :).

Die waas die er is kan ik mij niet herinneren, misschien dat je hem toch aan moet brengen en dat de waas in de loop der tijd afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het is nu inderdaad minder dan gister. Misschien toch iets te vroeg de nieuwe screenprotector besteld :'). Ik ga nog even lekker schoonmaken, wel een kutkarwei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Zo, ging best makkelijk vandaag, was iets te voorbarig met het verwijderen van de plak folie. en toen wilde ik nog even vlug een vuiltje weg poetsen, maja er kwamen er meer en meer, maar met 3 minuutjes zattie er toch weer op.

Heb nu alleen linksbovenin een haartje van 0,5mm zitten dus dat is wel balen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zoiets had ik ook, waardoor ik hem er weer af heb gehaald. Ik trek dat zoooo slecht :). Maar helaas werd hij toen viezig. Later schoongemaakt en weer opgeplakt. Bleek dat die waas waar ik het over had gewoon op droogd oid, want de volgende dag was het er niet meer. Had alleen het scherm zelf niet echt schoon gemaakt. Had ondertussen al een 2e besteld, beetje dom. Maar ga nu eerst even nog alles proberen met de oude, en anders heb ik die 2e als reserve. Hij plakt aan de randjes wel minder ofzo, blijft aldoor er uit zien zoals het ook op plekken er uit ziet waar lucht onder zit. Als je het wegdrukt is het weg totdat je loslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ja ik heb het ook meegemaakt, was er na een jaar ooit in m'n zak afgevallen denk dmv zand enzo en toen opgepoets en dergelijke, maar je krijg vooral aan de randen nooit de juiste Seal terug. En daar blijft ie vroeg of laat weer achter hangen in je zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MsG schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:56:
De brando is als het goed is gewoon prima op maat. Zeker als je telefoon er al wat langer is, klopt het altijd wel.

Bij brando rechtstreeks ben je goedkoper uit lijkt me? Op eBay zijn ze trouwens ook wel goedkoop soms.
Brando verkoopt anders ook screen protectors voor de Nokia 7610 Supernova maar die zijn toch echt veel te klein. Verder heb ik geen ervaring met Brando + Nokia, voor HTC en SPV zijn ze altijd goed geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:03:
[...]

Brando verkoopt anders ook screen protectors voor de Nokia 7610 Supernova maar die zijn toch echt veel te klein. Verder heb ik geen ervaring met Brando + Nokia, voor HTC en SPV zijn ze altijd goed geweest.
Ik heb gelukkig altijd nog de juiste maten gehad, Sony PSP, Nintendo DS, Sony Ericsson W900, HTC S730, BlackBerry Curve 8900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zozo, net mijn oude 3 x schoongemaakt. Gelukkig werkte hij nog prima, dus oude nog iets te snel gekocht. Alleen 1 plekje aan de zijkant die de hele tijd doet alsof er een luchtbel onder zit. Slechte aanhechting daar dus. Nou ja ik laat die ander eerst mooi in de verpakking. Veel te snel gekocht blijkt wel weer :).

Deze is ook iets te kort. Als je hem perfect uitlijnd met boven heb je onder een klein randje (Touch Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zo net die 2e er maar op gedaan. De andere had op den duur een soort blijvende kras aan de binnenkant. Heb nu iig ervaring met schoonmaken e.d. Maar ik wilde nooit wachten totdat hij droog was dus deed hem er met druppels op en dan wegduwen. Krijg je wel een beetje een waas op sommige plekken. Deze nieuwe heeft helaas ergens een miniscuul stofje/haartje in het midden. Maar alleen als je suuuper goed kijkt. Ik moet me er gewoon niet zo aan ergeren en deze lekker laten zitten nu. Nu is het wel mooi geweest met die 7 euro elke keer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Zou je anders misschien iets van een stapsgewijze "Cleaning Guide" kunnen / willen maken.

Dan kunnen we die ook in de TS deponeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat ik deed was in de badkamer onder een hete kraan van de wasbak gewoon wrijven op dat ding. Stevig met je vingers. Haren enzo had ik er daardoor ook niet op, alleen moet je wel de vingerafdrukken wegkrijgen en wachten tot hij op is gedroogd, waarbij hij bij mij altijd een waas kreeg helaas. Dus ik plakte hem er nat op en duwde de druppels naar de rand en stond daar klaar met een doekje om het droog te maken. Of het goed is voor de telefoon geen idee, maar het werkte. Het nadeel is alleen dat als je hem nat er op plakt, je pas een paar dagen later weet hoe hij echt wordt, aangezien er een soort condens waas op zit als je hem niet laat drogen. Mijn ervaring is wel dat je hem nooit meer zo mooi krijgt als een nieuwe screenprotector. Ook voelde de bovenkant niet zo glad meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298157

Vandaag mijn brando ultra clear screen protectortje binnen gehad voor de Touch HD.
Echter na aanbrengen schrok ik. Het beeld is mat, mijn schitterende hoge resolutie met volle kleuren word hierdoor verwaarloosd, ik heb het idee dat dit geen ultra clear is. Of heb ik het mis?

tjoehhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Kun je proberen een foto van het apparaat met ingeschakeld scherm te maken?

Wellicht dat dit nog weg trekt maar ik heb het zelf nog nooit ervaren dus ben eigenlijk benieuwd wat het precies inhoud.

JunkieXP wordt overigens wel erg benieuwd naar de kwaliteit van de BSE Screen Protectors, hoor hier veel goede dingen over :o.

[ Voor 24% gewijzigd door JunkieXP op 23-04-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 298157 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:25:
Vandaag mijn brando ultra clear screen protectortje binnen gehad voor de Touch HD.
Echter na aanbrengen schrok ik. Het beeld is mat, mijn schitterende hoge resolutie met volle kleuren word hierdoor verwaarloosd, ik heb het idee dat dit geen ultra clear is. Of heb ik het mis?

tjoehhh
Had je wel deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.pdahut.com/store/files/main/d_7998.jpg

ipv:

Afbeeldingslocatie: http://www.inkino.co.uk/zen/images/BrandoAntiGlareSP_1.jpg

Wat als je je brightness wat hoger zet? Uiteraard zit er wel iets verschil tussen met en zonder, maar ik merk niet significant dat mn protector er op zit, en ondertussen krijg ik geen krassen dus ik vind het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Heb zojuist een 2 full body protectors besteld voor de MDA Compact IV van m'n ma, en 2 screenprotectors voor de Touch HD van mezelf. (InvisibleShield)

2 van beiden, want mijn veronderstelling is dat die protectors geen 2 jaar kunnen blijven zitten maar op den duur aan vervanging toe zijn. Is die veronderstelling juist?

Verder vraag ik me af of die full body protectors niet makkelijk los gaan. Ik kan me voorstellen dat je makkelijk een keer een randje los maakt door de manier waarop je de telefoon uit je broekzak haalt. Kan iemand dit bevestigen/ontkennen?

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 20:00
Best skins ever en Invisible shield zijn gewoon precies hetzelfde.
zelfde materiaal, alleen is de invisible shield tig keer goedkoper.
enige voordeel is dat als je een kras krijgt bij Invisible shield een nieuwe kan krijgen (gratis), moet je alleen wel verzendkosten betalen.
nadeel is wel dat je voor 1x een body protector 24 dollar betaald + verzendkosten terwijl je voor hetzelfde geld 4x een Best skins ever kan bestellen (incl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik heb net m'n Best Skin Ever binnen en is gelezen hoe je die aan moet brengen, maar dit schrok me toch enigzins af.

Heb nog nooit met een Soapy substantie iets aan moeten brengen, iemand tips, of kan het geen kwaad om hem op de "Brando Manier" aan te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
JunkieXP schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:06:
Ik heb net m'n Best Skin Ever binnen en is gelezen hoe je die aan moet brengen, maar dit schrok me toch enigzins af.

Heb nog nooit met een Soapy substantie iets aan moeten brengen, iemand tips, of kan het geen kwaad om hem op de "Brando Manier" aan te brengen?
gewoon water gebruiken.
ik had nog wat zo'n spray dingetje over van m'n invisible shield, zit gewoon water in :P

--edit--
brando manier is de badkamer manier?
ik zou je BSE toch wel natmaken aan de plakkant, hierdoor kan je het nog heen en weer bewegen en positioneren, zit die goed ga je er met een pinpas overheen oid om het water eronder vandaan te halen.

[ Voor 20% gewijzigd door andyy op 27-05-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Heb twee screenprotectors gekocht voor mijn HTC Touch Dual en die voor mijn vriendin. Heb een 2,6'' besteld en past goed over het schermpje heen. Enigste probleem is dat het scherm een afwijkende vorm heeft dus het scherm ligt in een soort van glas. Opzich is het scherm zelf prima beschermd dus kan er weinig mee gebeuren rest van het glas is niet belangrijk. De beveiliger van T-mobile was wel precies op maat maar na 6 maanden echt toe aan vernieuwing want zaten krasjes op en was vies geworden.

Heb 1,40 dollar betaald per stuk op dealextreme, dus echt aan te raden. Ze hebben er alle gangbare maten, en ze zijn binnen een week in huis. Betaald met paypal en verder geen problemen mee gehad. Is me 8ste bestelling daar, ben er onderhand wel fan van.
Heb er nu weer eentje besteld voor me camera, want me vriendin zit er graag met der vingers aan :)

[ Voor 11% gewijzigd door NeoMe op 27-05-2009 22:37 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bedankt voor je ervaring, maar je vertelt alleen niet welke screen protector je hebt gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Die van 1,40 dollar dus: Screen Guard als je van merken houdt ;)

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3808 en deze serie.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Ik verwacht morgen mijn nieuwe HTC touch diamond 2... momenteel heb ik een diamond (1).

de standaard screenprotector was crap, daardoor heb ik er een invisibleshield voor gekocht. qua duurzaamheid e.d. is hij erg goed.. hij zit er nu na 7mnd nog steeds net zo op als de eerste dag, zonder krassen. echter is de invisibleshield een beetje 'grippy' wat niet superstorend is, maar ook niet ideaal met een touch telefoon.

helaas heb ik geen ervaring met, of ken ik niemand met een andere protector.. ik lees veel goede dingen over de brando's (ultra clear), martin fields en ook de invisible shield. zou ik voor mijn nieuwe diamond beter een andere kunnen kopen? of weer een invisible shield? iemand ervaring met alle drie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Fried schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 18:23:
Ik verwacht morgen mijn nieuwe HTC touch diamond 2... momenteel heb ik een diamond (1).

de standaard screenprotector was crap, daardoor heb ik er een invisibleshield voor gekocht. qua duurzaamheid e.d. is hij erg goed.. hij zit er nu na 7mnd nog steeds net zo op als de eerste dag, zonder krassen. echter is de invisibleshield een beetje 'grippy' wat niet superstorend is, maar ook niet ideaal met een touch telefoon.

helaas heb ik geen ervaring met, of ken ik niemand met een andere protector.. ik lees veel goede dingen over de brando's (ultra clear), martin fields en ook de invisible shield. zou ik voor mijn nieuwe diamond beter een andere kunnen kopen? of weer een invisible shield? iemand ervaring met alle drie?
Fullbody heb ik geen verstand van, maar als je enkel scherm wil dan raad ik je toch echt een brando aan. Ik heb mn geld meer dan eens verspild aan goedkope protectors met lijmresten tot gevolg. Brando komt hier alleen nog maar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Fried schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 18:23:

Best skins ever.
precies hetzelfde maar tig keer goedkoper (maar wel zonder levenslange "krasgarantie") (voor hetzelfde geld koop je er namelijk 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302316

ik had eerst de k750i en daarop zaten enorm veel krassen. aangezien ik de telefoon het liefst zo lang mogelijk goed hou heb ik via studentmobiel.nl een screenprotector voor mijn nieuwe C902 gekocht. ik heb hem er nog niet opgeplakt aangezien ik nog wel eens wat last van trillende handen heb gaat het mezelf zowieso niet lukken. in de verpakking zit een doekje en een plastic kaartje. Op de verpakking staat dat ik met het doekje het scherm schoonmaken, vervolgens de protector er op moet plakken en daarna de bubbels eruit moet wrijven...ongeveer hetzelfde als die badkamer manier. ik denk dat ik een vriend van mij hem er ff op laat plakken, en dan gewoon in 1 hoek beginnen en langzaam maar zeker de folie aan de plakzijde wegtrekken is het beste denk ik. iemand nog tips om het scherm echt ff goed schoon te maken? met dat doekje haal je de echte vette vingers er niet zo makkelijk af ben ik bang...

het merk is mobilize (www.mobilize.nl) en het is ook een ultra clear protector, koste me bij studentmobiel 5 euro met 2.5 verzendkosten. beetje waardeloos, kwam in een doos geleverd terwijl het ook zo in een enveloppie had gepast. bij deze site staan ze voor ongeveer dezelfde prijs http://www.inktshopper.nl/prodmem.odb?artcod=61662

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 302316 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:55:
ik had eerst de k750i en daarop zaten enorm veel krassen. aangezien ik de telefoon het liefst zo lang mogelijk goed hou heb ik via studentmobiel.nl een screenprotector voor mijn nieuwe C902 gekocht. ik heb hem er nog niet opgeplakt aangezien ik nog wel eens wat last van trillende handen heb gaat het mezelf zowieso niet lukken. in de verpakking zit een doekje en een plastic kaartje. Op de verpakking staat dat ik met het doekje het scherm schoonmaken, vervolgens de protector er op moet plakken en daarna de bubbels eruit moet wrijven...ongeveer hetzelfde als die badkamer manier. ik denk dat ik een vriend van mij hem er ff op laat plakken, en dan gewoon in 1 hoek beginnen en langzaam maar zeker de folie aan de plakzijde wegtrekken is het beste denk ik. iemand nog tips om het scherm echt ff goed schoon te maken? met dat doekje haal je de echte vette vingers er niet zo makkelijk af ben ik bang...

het merk is mobilize (www.mobilize.nl) en het is ook een ultra clear protector, koste me bij studentmobiel 5 euro met 2.5 verzendkosten. beetje waardeloos, kwam in een doos geleverd terwijl het ook zo in een enveloppie had gepast. bij deze site staan ze voor ongeveer dezelfde prijs http://www.inktshopper.nl/prodmem.odb?artcod=61662
Hopen voor jou dat het een beetje goed merk is, wat zuigtechniek gebruikt ipv lijm. Je moet hem recht uitlijnen met de rand en dan heel langzaam goed naar beneden er op doen stukje voor stukje, om bubbels te voorkomen, ga dus niet overhaast te werk. maak het scherm eerst ook goed schoon en raak de protector niet aan de verkeerde kant aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302316

MsG schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:56:
[...]

Hopen voor jou dat het een beetje goed merk is, wat zuigtechniek gebruikt ipv lijm. Je moet hem recht uitlijnen met de rand en dan heel langzaam goed naar beneden er op doen stukje voor stukje, om bubbels te voorkomen, ga dus niet overhaast te werk. maak het scherm eerst ook goed schoon en raak de protector niet aan de verkeerde kant aan.
ik ga het vanavond eens proberen ben benieuwd of het lukt, ik moet zeggen dat ik hem nu steeds in mijn broekzak draag en er wel op let dat er geen sleutels inzitten maar dat ik nog helemaal kras vrij ben. wel komt er ongeloofelijk veel stof tussen mijn lensklepje dat is echt vies irritant, maar daar zal die protector vast ook niet veel aan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!m_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-06 09:58
Net huismerk van screenprotector.nl eens geprobeerd op mijn htc diamond.

Had er maar meteen 2 besteld (9€ voor 2 ipv 6€ voor 1). Aanbrengen op zich ging zonder problemen, zag er op eerste zicht ook goed uit, tot ik een bericht wou typen en witte achtergrond zag. Overal regenboogjes en gekleurde pixels en noem maar op :s ... Dacht van ok, zal wel liggen aan het aanbrengen, dan maar meteen de 2e eens proberen. Net hetzelfde effect !

Op een donkere achtergond is dit een fijne screenprotector, maar van zodra er witte pixels zijn, is het lelijk, wazig en lijkt het scherm zeer vettig ... Toch maar terug naar brando, kost het dubbele, maar toch veel betere kwaliteit dan dit ...

PS: Levertijd tot belgië was na verzendbevestiging 8 dagen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Nogmaals, op dealextreme staan genoeg screenprotectors en die kosten ongeveer één euro per stuk en die doen het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Die goedkope zijn meestal van lijm spul en krijgen ziljoen bubbels bij het aanbrengen. Ik raad iedereen brando aan. Ik zie het als een investering aangezien een mobiel zonder krassen op het display aanzienlijk beter verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:05
Is er misschien een screenprotector op Brando die op de Creative Zen past? Ik kan er geen vinden voor de Zen, maar misschien past er een ander wel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Welke Creative Zen is het, ik denk de nieuwste maar het kan ook:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1098231410.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.digi-help.com/pub/images/zen-vision-m.jpg

Maar gezegd, ik denk dus dat het deze is:
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketinfo.nl/contentimages/CreativeZen.jpg

Je zou dan kunnen proberen gewoon een Screenprotector van 2,5" te bestellen, ik heb deze ooit 1 ten overvloedde besteld, het is een Ultra Clear van Brando.Voor €10,- incl. verzendkosten kan je hem van me overnemen, neem daartoe even contact op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zo :) net eentje op mn iPhone gedaan. Weer voor de brando ultraclear gekozen. Toch weer even bloedstollend (:')). Mijn advies is wel om met je haar er niet zo boven te hangen, voor je het weet heb je een huidschilfertje of een ander stofje of iets dergelijks er op wanneer je de screenprotector er net half op hebt. Het ging wel weer redelijk en zit er inmiddels op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256232

is dit wat? Ik ben op zoek naar de juiste protector voor mijn N97....

http://www.gpsplaza.nl/pr...play-folie-nokia-n97.html

of is de ultra clear van Brando toch echt het beste wat je kan kopen??

Clau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als je dan toch een tientje voor een onbekende over hebt zou ik een brando nemen, daarvan weetje dat veel mensen hem goed vinden, persoonlijk ken ik dat merk van die link niet, maar wie weet, voor hetzelfde geld is het wel degelijk een goed merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Vikuiti DCQ-160 aangebracht op m'n TyTN2 aangebracht. Het blijft altijd lastig om zo'n ding er goed op te krijgen. Je schuift het makkelijk onder de rand van het scherm en dan heb je aan de onderkant niet genoeg protector over natuurlijk. Deze protector is wel beter dan die van Brando: het scherm is gevoeliger, vooral in de hoeken. Bij de Brando had ik nogal eens dat een tap niet geregistreerd werd in de hoeken, maar bij deze is dit niet het geval.

Afbeeldingslocatie: http://www.schutzfolien24.de/documents/produktart/gdqc160_vorderseite.jpg

Via ebay besteld uit Duitsland. Schutzfolien.de meen ik. Leveren wel goede service, want ik kon na 3 maanden, toen ik er achter kwam dat de folie in de verpakking van verkeerde afmetingen was, nog kostenloos de juiste krijgen.

Voor m'n mp3speler overigens een paar goedkope plakfolies besteld (6 op een vel). Geeft wel bubbels, maar deze verdwijnen vanzelf na enige weken.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-06 15:00
Anoniem: 256232 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:25:
is dit wat? Ik ben op zoek naar de juiste protector voor mijn N97....

http://www.gpsplaza.nl/pr...play-folie-nokia-n97.html

of is de ultra clear van Brando toch echt het beste wat je kan kopen??

Clau
Vandaag voor mijn N97 een Brando Ultra Clear aangebracht. Een perfecte protector! Het aanbrengen is een precisie klus, in de vochtige warme badkamer (lekker met een buitentemperatuur van zo'n 27 graden....). Het was wel lastig, de protector past precies, je hebt dus weinig marge. Wel had ik, ondanks de vochtige badkamer, twee stofjes eronder. Voorzichtig met een nagel een randje opgetild en met een stukje plakband het stof verwijderd. De protector zit er nu lucht en stofvrij op. Geen kleurvervaging of zo. Gewoon goed dus.

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Eergisteren een iPhone Screenprotector aangebracht was best beangstigend (de laatste keer dat ik zo'n relatief groot oppervlakte met uitsparingen van protectie voorzag was niet echt een daverend Succes (red. PSP)).

Maar op 1 haar na zit de protector er nu vloeiend en vlekkeloos op.

Heb zelf inmiddels ook de Best Skins Ever protector binnen maar er staat dat ik dit met een Water / Zeep oplossing aan moet brengen, weet niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken, denken jullie dat het ook werkt als ik het gewoon op de oude vertrouwde manier doe, of is dit toch een ander type bevestiging?

• MsG

MsG

Forumzwerver

sonsan schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 23:21:
[...]

Vandaag voor mijn N97 een Brando Ultra Clear aangebracht. Een perfecte protector! Het aanbrengen is een precisie klus, in de vochtige warme badkamer (lekker met een buitentemperatuur van zo'n 27 graden....). Het was wel lastig, de protector past precies, je hebt dus weinig marge. Wel had ik, ondanks de vochtige badkamer, twee stofjes eronder. Voorzichtig met een nagel een randje opgetild en met een stukje plakband het stof verwijderd. De protector zit er nu lucht en stofvrij op. Geen kleurvervaging of zo. Gewoon goed dus.
Kreeg je niet juist meer viezigheid door zo'n plakkerig stukje plakband er onder te doen? Ik heb het geweten met plakband :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 23:21
De mirror screen protector voor de Iphone 3gs lijkt me wel een leuke protector. Echter zoek ik een screen protector die tevens ook de achterkant van de phone protect. Of een andere protector die uitstekend met de mirror screen protector past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Misschien is dit iets voor je http://www.invisibleskinz...ver-p/apliphone2fbsku.htm, kost je echter wel $24,95 (excl. Verzendkosten).

Je moet dan zoeken naar een Full Body Protector, Best Skins Ever heeft bijvoorbeeld ook Full Body Protectors, geen levenslange garantie maar wel slechts 7,99 (excl. verzendkosten), helaas hebben ze er nog geen voor de iPhone 3GS, misschien kun je hier navraag naar doen.

[ Voor 59% gewijzigd door JunkieXP op 08-10-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323278

Ik heb vorige week een HTC Diamond 2 aangeschaft en besefte al gauw dat een screenprotector geen overbodige luxe zou zijn. Na deze 5 pagina's te hebben doorgelezen en op andere sites reviews te hebben gelezen heb ik voor $5.94 op www.Gadgetshieldz.com een fullbody protector besteld (maandagavond). De officiële prijs is $6.99 maar als je zoekt dan zijn er coupons met korting te vinden. Eigenlijk voornamelijk door de lage prijs en gratis wereldwijde verzending. Het product komt uit India. Op dinsdag kreeg ik een bevestiging dat de bodyprotector onderweg was, en vandaag (donderdag) kreeg ik de enveloppe al binnen. Erg snelle levering dus!
Op internet zijn filmpjes te vinden van mensen die een fullbody protector op hun telefoon aanbrengen, deze had ik bekeken en had dus de volgende dingen klaargelegd:
- Milde shampoo (ze raden babyshampoo aan; 5 druppels)
- Een kom met water (200ml)
- Een haardroger
- Doekje/watjes om de telefoon mee schoon te maken.
- Een hoekig dun object om de bubbels mee te verwijderen (bijv. een pasje)

Er wordt aangeraden om de folie te bevestigen in een vochtige, stofvrije omgeving. In de enveloppe zaten twee stukken folie; een voor de achterkant en een voor de voorkant (scherm, aparte boven, onder en zijkanten). Op de website valt te lezen dat je je vingers nat moet maken (doop ze in het water gemengd met de shampoo), de plakker eraf halen en vervolgens de plakker in het water te dompelen. Nu is het gemakkelijk aan te brengen op de telefoon; leg de folie op de telefoon en druk langzaam met het pasje de bubbels weg. Als je tevreden bent over het resultaat en er bijvoorbeeld geen bubbels meer aanwezig zijn kun je de haardroger er op richten om het drogen te versnellen. De achterkant van de telefoon was het lastigst om te bevestigen omdat hier de zijkanten aan vast zitten; het vergt enige concentratie en geduld.
Het resultaat; de folie is onzichtbaar bevestigd op de telefoon en er zijn geen bubbels te zien. Het scherm voelt goed aan, niet stroef zoals ik eigenlijk een beetje had verwacht met een screenprotector. Ik zal er wat foto's aan toevoegen van voor en na het aanbrengen. In tegenstelling tot de meeste shields die in dit topic genoemd worden, gebruikt Gadgetshieldz dezelfde methode als bijvoorbeeld Invisibleshield en Best skins ever (door een zeepsopje te maken ipv een product met lijm), maar dan voor een erg lage prijs.

Voor de HTC Diamond 2 werkt dit product in ieder geval ideaal (voor de geïnteresseerden: http://www.gadgetshieldz....covers-cases-shields.html).

Voor de tijd
Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/9197/cimg8291.jpg

Na de tijd bovenkant/voorkant
Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/3953/cimg8298.jpg

Na de tijd achterkant
Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/1948/cimg8300b.jpg

Op de foto's lijkt het een beetje stoffig, dit zit op de folie en er niet onder, dus is eenvoudig met een doekje te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Spannende tijden voor MsG, maar het is weer gelukt. Ik blijf nog steeds bij Brando Ultraclear. De Anti-Glare is wat dikker, maar ik weet niet of dat ging werken op capacatieve schermen. Ook doe ik hem niet bij sleutels in, dus krassen op de protector krijg ik niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235018

Ik heb net de Brando UltraClear opgebracht, alleen er zitten stofjes onder. Die proberen weg te vegen met een brillendoekje alleen toen schoot hij weg en nu zitten er vingerafdrukken op |:(

Toen maar met afwasmiddel dat ding gewassen en beetje 'uitgeschud' zodat het vrijwel droog was en erop gedaan. Nu zit hij redelijk.

Hij is helaas niet onzichtbaar, maar ach!

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 235018 op 29-01-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja klopt na 1 keer fout doen komt het nooit weer goed. Ook met brillendoekje krijg je pluisjes. Of met een sateprikker haartjes weghalen werkt ook niet, dan zie je kleine groeven in de protector. Op den duur ben ik er aan gewend en vind ik het wel prima. Na het wassen kwam het bij mij nooit meer zo mooi als dat hij normaal is.

Mijn advies is dan ook, kijk eerst gewoon echt heeeeeel lang voordat je hem er op doet.

Niet er boven gaan hangen zodat je weer roos of huidspul er op krijgt, goed schoonmaken met glassex het glas, en dan voorzichtig snel maar goed de protector er op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235018

Nou helaas dan :p Ik zie wel wat mini-stofjes zitten als het scherm aanstaat maar echt storend is het niet. Wel is hij steeds los in de hoek :?

Achja, dan bestel ik op eBay maar een paar cheap-ass screenprotectors, om nou weer 10 euro aan een Brando uit te geven, daar heb ik geen zin in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Geloof me als je toch een andere wil bespaar dan die miskopen van eBay, want uiteindelijk heb je dan 10 euro vernaggeld aan nepspul. Been there done that. Los in de hoek had ik ook wel een beetje, wat als je hem op die plek wat los trekt en het scherm schoon maakt en dan de protector er weer op in dat hoekje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ben eigenwijs geweest en heb geen gebruik van een Zeepoplossing om mijn BestSkinsEver Protector aan te brengen. Heb gewoon mijn standaard, perfect functionerende methode aangehouden, wat inhoud dat ik de Badkamer vol met Condens heb laten lopen en vervolgens de Protector aangebracht.

Het bleek dus echter niet om een "zuigende" protector (zoals we deze kennen van Brando), maar een "plakkende" protector.

Helaas is de Protector nu dus compleet geen egaal geheel en zijn er allerlei vlekken te zien, erg jammer.

Ik moet dus zeggen dat BSE niet mijn favoriete protector zou worden, maar mocht je de juiste manier van aanbrengen aanhouden, dan kan dit voor jou wellicht heel anders uitpakken!

P.S. In dezelfde "Sessie" ook maar even mijn nieuwe Bold 9700 van een Brando UltraClear Protector voorzien, helaas zittie wat scheef, maar hij is weer vrijwel onzichtbaar. Ben stiekem denk toch echt Fan van Brando!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb ook meer met de zuigprotectors dan de residu protectors. Die maken je scherm altijd viezig en vereist veel moeite. Brando zit, mits je het wel een beetje goed doet, in 1 keer goed. Heb helaas wel een kras in mn protector gekregen doordat ik mn mobiel liet vallen, maar die zie je alleen in direct zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Tevens glijd mijn vinger een Stuk Soepeler over de Brando UltraClear, de BestSkinEver is aardig stug, dus (in mijn ogen) niet echt geschikt voor Touch Based Devices (op een MP3 Speler gaat het nog wel, maar een iPhone lijkt me rampzalig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Vind dat BestSkinsEver.com nog aardig is bijgetrokken, maar toch is het scherm niet zo "Gewoonlijk" als bijvoorbeeld bij de UltraClear Brando Protectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Laatst online: 09-06 15:26
Ik sta op het punt een Zagg Invisible Shield (full protection) te kopen. De reviews zijn erg wisselend.
Maar nu zie ik dit...
Ik hoop dat dat een grapje is. Ziet er niet uit. Onbeschermde delen en forse naden tussen de diverse 'stukjes' shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Denk toch dat dat de enige manier is waarom je een dergelijke "Full Body" Protector, goed aan kan brengen.

Anders is dat echt geen doen vermoed ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 08:25
Op 30 september een Brando screenprotector voor de Nokia 5530 XM besteld bij screenprotector.nl
Dit was namelijk aanzienlijk goedkoper dan smartphoneshop.nl, waar je voor één Brando screenprotector maarliefst €18,00 betaald.
Bij screenprotector.nl heb ik er twee besteld voor 16 euro.

Na veel gelezen te hebben en een filmpje bekeken te hebben van Coolblue (YouTube: Hoe plak je een screenprotector) de screenprotector in de badkamer na het douchen aangebracht.
Eerst het scherm goed schoongemaakt met een brillenpoetsdoekje, met verwijderbaar plakband het hele scherm nog even na gegaan om er zeker van te zijn dat het scherm helemaal stof vrij is.
Hierna zorgvuldig maar snel de Brando screenprotector bevestigd.
In één woord: Geweldig! Geen enkel stofje of luchtbelletje onder de protector te bekennen.
Heb er nu nog een over als reserve, die voorlopig in de kast kan blijven liggen :).

Vanaf nu alleen nog maar Brando, hiervoor al een paar euro verspild aan huismerk protectors, wat voor mij drie keer niks was.

[ Voor 9% gewijzigd door Wietsee. op 03-10-2010 18:20 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Een goedkoop en snel adres dat ik hier nog niet heb zien langskomen is http://www.protectionfilms24.com
Dit is een Duits bedrijf en levert voor heel veel modellen apparaten screenprotectors. Voor de meeste telefoons een zuigende voor 3,95 en 6 plakkende voor 4,95. Ze rekenen geen verzendkosten.
Ik heb alleen ervaring met de plakkende voor een HTC hero en die zijn prima. (zeker als je bedenkt dat ze maar 82,5 ct per stuk kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Recentelijk is mijn Oog gevallen op de zogeheten Glazen ScreenProtectors! Heeft iemand ervaringen met bijvoorbeeld Spigen of BodyGuardz variant? Lijkt me echt geweldig voor m'n BlackBerry Z10 / Q10 =)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-06 10:45
JunkieXP schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:36:
Recentelijk is mijn Oog gevallen op de zogeheten Glazen ScreenProtectors! Heeft iemand ervaringen met bijvoorbeeld Spigen of BodyGuardz variant? Lijkt me echt geweldig voor m'n BlackBerry Z10 / Q10 =)!
Ik heb onlangs die van Spigen op mijn iPhone 5 gezet. Wat een geweldig ding. Ik ben zo gek ervan, dat ik ze iedereen aanraad. Het voelt heel erg natuurlijk aan, beter dan het iPhone scherm zelf. Ook laat het niet zoveel vlekken achter en komen er geen krassen op. Als je eenmaal een glazen screenprotector erop hebt wil je echt nooit meer terug naar een standaard protector.

Ik heb overigens deze: (dunste versie)
http://www.spigen.com/cel...emium-tempered-glass.html

Daarnaast is er ook nog deze: (wat dikker maar heeft ronde hoeken zodat je hem zonder case kan gebruiken)
http://www.spigen.com/cel...emium-tempered-glass.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Inmiddels ben ook ik overgestapt op een Glazen Screenprotector (moest even wachten aangezien de BlackBerry Z10 niet vooraan stond bij de ondersteuning van dit nieuwe Pareltje onder de Screenprotectors =).

The WOW Effect
Maar zoals hierboven al gezegd wordt: "Wouw!", wat ben ik blij, nu moet ik daarbij vermelden dat ik mijn Z10 wat verwaarloosd had wanneer het aankomt op Screenprotectoren (daar deze tijdelijk voorzien was van de 3 voor €1,- variant van de Action ;). De stap zal derhalve wellicht wat oneerlijk groot geweest zijn, maar wat... een... verademing =).

DX Tempered Glass Protector
Zelfs met in achtneming dat ik waarschijnlijk een van de goedkoopst (gemiddelde prijs is zo'n €30,-) beschikbare Glass Protectors heb (DealExtreme, circa €8,-: http://dx.com/p/protectiv...ry-z10-transparent-207899), is het zo'n stap voorwaarts van de ervaring die ik de afgelopen maanden met de Folie variant heb gehad.

Voordelen
- Gevoelsmatig glijden je vingers zoveel makkelijker over je scherm, alleen daarom al heb ik m'n Z10 de laatste dagen vaker in m'n handen.
- De Schermkleuren lijken wat beter tot z'n recht te komen (de Action variant kreeg vanuit hoeken een soort regenboogwerking, dit heb ik bij m'n eerdere Brando's niet ervaren).
- Voor mijn gevoel blijven vingerafdrukken en vlekken minder achter op de glazen ondergrond.

Nu zijn er ook wat algemeen kenmerkende nadelen te noemen, hier heb ik echter tot op heden nog geen hinder van ondervonden.

Nadelen
- Hoewel de Glass Screenprotector een stuk dikker is dan de standaard Screenprotectoren, is dit in combinatie met mijn hoesje geen probleem. Vanaf de randen heeft mijn duim nu geen "afstapje" maar glijd gelijk over het scherm =). Dit is natuurlijk een geluk bij een ongeluk, maar er zullen meerdere mensen met hoesjes zijn die enerzijds het zelfde zullen ervaren en anderzijds de extra hoogte juist als probleem zien doordat het hoesje nu niet goed past.
- Bij veel Glazen Protectoren wordt ook de nabijheidssensor bedekt, dit zou tot gevolg hebben dat na een telefoongesprek (het verwijderen van de telefoon bij je oor) het scherm uit blijft, ik heb dit tot dusver slechts één keer ervaren, en met de Vergrendelknop aan de bovenkant kun je het gesprek alsnog ophangen.

Waar ik nog wel sceptisch over ben is dat in tegenstelling tot de Plastic Protectoren die het scherm bij elkaar houden, de Glazen variant bij een val ook kan barsten en daardoor wellicht wat minder "Schokbestendig" is. Mocht mijn Z10 ooit nog een noemenswaardige val doormaken zal ik dat alhier rapporteren =).

Tot die tijd zeg ik dus gedag tegen Brando en hallo tegen Glass _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik wil graag een screenprotector voor mijn iPad air en TomTom Go 500 bestellen.

Voor de iPad wil ik graag een tempered glass exemplaar kopen. Op DX.com zie ik diverse exemplaren voor tussen de 12 en 20 euro. Enig idee welke goed is/zijn?
Verder lees ik veel over het merk Nillkin. Zouden zij betere glazen protectors maken dan die op DX.com?

Voor de TomTom kwam ik uit bij schutzfolien24.de, die diverse types 3M folie aanbied voor mijn navigatiesysteem. Ik vermoed dat TomTom al een anti reflectie coating op het navigatiesysteem heeft aangebracht, moet de screenprotector dat dan ook hebben? Zie displayschutz.3mdeutschland.de/mysunshadedisplay.html voor de diverse anti-reflectie protectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04 15:56
Is er iemand die ervaring heeft met de "Blue Light Resistant" (of "Anti Blue Light") screen protectors voor smartphones? ( bijv. Nillkin Amazing PE+ )
Want ik wil graag weten óf het überhaupt werkt en wat voor invloed dat dan heeft het op de weergave van je scherm qua kleur.

Ik kan eerlijk gezegd vrij weinig hierover vinden op het internet (of ik moet leren hoe ik moet Google-en 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
Iemand nog een goede tip voor een screen protector ? De afgelopen weken heb ik weer een paar versleten en ik wil eigenlijk wel een keer een goede kopen. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer.

Dit is de laatste die nu al weer een paar barsten heeft :

http://www.aliexpress.com...2114.13010608.0.98.EGqS3i
Pagina: 1 2 Laatste