Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb bij deze decoder sinds een tijdje dat het opstartlogo (Humax) paars gekleurd is als je de decoder aanzet. Dat was altijd blauw en dat paars ziet er niet uit alsof het zo hoort (net of er kleuren missen, waardoor het paars wordt). Ik heb hem aangesloten via HDMI.

Verder heb ik geen problemen met het beeld tijdens normaal tv kijken (dus wat zeur ik eigenlijk :P), maar ik vroeg mij toch af waarom dat beeld paars is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:54
Palomar schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:15:
Ik heb bij deze decoder sinds een tijdje dat het opstartlogo (Humax) paars gekleurd is als je de decoder aanzet. Dat was altijd blauw en dat paars ziet er niet uit alsof het zo hoort (net of er kleuren missen, waardoor het paars wordt). Ik heb hem aangesloten via HDMI.

Verder heb ik geen problemen met het beeld tijdens normaal tv kijken (dus wat zeur ik eigenlijk :P), maar ik vroeg mij toch af waarom dat beeld paars is?
Datzelfde probleem heb ik ook. Als je de decoder verder opstart heb ik het tv beeld ook in paars, dit is niet altijd zo.

Het zal wel een bug zijn, verder bevalt de decoder erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Wegens een wijziging in het beleid wordt dit topic naar Mediaspelers en HTPC's verplaatst. De reden dat dit gebeurt is omdat is besloten dat spelers die content uitsturen daar beter op hun plaats zijn dan in LCD, Plasma en Projectie.

Zie hiervoor ook: Enkele kleine wijzigingen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:05
Zaterdag dit apparaat geinstalleerd en het bevalt me zeer goed.
Uitzendingen van ned 123 HD zijn mooi, maar niet zo mooi als bijv. discovery HD (=super), dus ik hoop dat er meer echt hd materiaal uitgezonden gaat worden. Ik heb de meegeleverde component kabel gebruikt. Denken jullie dat een betere kabel beter beeld gaat geven?

Heb een klein dingetje met geluid. Lijkt soms dat het geluid voor 1 seconde overslaat naar bijv. pcm. Heb het geluid via spdif op receiver aangesloten. Nog niet zo vaak gebeurd, nu 3 x of zo. Komt dit bekend voor?

Heb overigens in opstartscherm staan v 3.1. Is het nodig zelf updates te doen of gaat alles via (in mijn geval) ziggo?

Laatste vraagje: zijn usb en ethernet aansluiting stiekem nog ergens voor te gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door Bulldock op 09-11-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Pascal.A schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:59:
Zaterdag dit apparaat geinstalleerd en het bevalt me zeer goed.
Uitzendingen van ned 123 HD zijn mooi, maar niet zo mooi als bijv. discovery HD (=super), dus ik hoop dat er meer echt hd materiaal uitgezonden gaat worden. Ik heb de meegeleverde component kabel gebruikt. Denken jullie dat een betere kabel beter beeld gaat geven?
HDMI
Heb een klein dingetje met geluid. Lijkt soms dat het geluid voor 1 seconde overslaat naar bijv. pcm. Heb het geluid via spdif op receiver aangesloten. Nog niet zo vaak gebeurd, nu 3 x of zo. Komt dit bekend voor?
Ik ken het niet
Heb overigens in opstartscherm staan v 3.1. Is het nodig zelf updates te doen of gaat alles via (in mijn geval) ziggo?
Die worden verstuurd vanuit je leverancier (Delta/Ziggo)
Laatste vraagje: zijn usb en ethernet aansluiting stiekem nog ergens voor te gebruiken?
Die zijn stiekem niet te gebruiken. :/

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Ja HDMI in theorie misschien wel beter, maar heeft m'n tv niet (is al 3 jaar oud :D)

Verwijderd

Mensen, vraagje..

Ik heb nu een tijdje de irhd 5000 decoder, maar k heb een simpel probleempje, en hopelik hebben jullie een simpele oplossing ;)

de laatste tijd als ik tussen de hd- en sd kanalen switch, (dus tussen ned 1,2,3 en eurosport hd naar sd en andersom) duurt het een goede 5 seconden voordat ik beeld krijg.. hij doet er nu dus elke x vrij lang over om de resolutie te wijzigen, en dat begint al irritanter te worden.

Wat is de oplossing hiervoor? gewoon alles opnieuw instellen of is dit overbodig?

alvast bedankt

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Staat de decoder niet toevallig op resolutie-stand "Orig"? In die stand heb ik inderdaad ook die vertraging. Als je de decoder fixeert op bijv. 720p of 1080i zal je dat niet hebben, hij zal dan in deze resolutie blijven staan.

Ik accepteer die vertraging maar aangezien de tv beter het beeld kan scalen dan de decoder en ik dus liever naar wat scherpere SD-kanalen kijk. Zoveel HD-kanalen zijn er sowieso niet dus het is maar even niet anders ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:09
Kan iemand mij vertellen wat de update datum en versie is. Ik wil even of ik de laatste update heb van de Humax IRHD-5000C

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Mijn zus belde dat haar ontvanger niet meer opstart. Het display blijft 'boot' weergeven en op TV geen beeld. Stroom is er al vanaf geweest en dat helpt niet. Zijn er nog andere hard-reset trucjes mogelijk ?

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:52

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Henk007 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:18:
Mijn zus belde dat haar ontvanger niet meer opstart. Het display blijft 'boot' weergeven en op TV geen beeld. Stroom is er al vanaf geweest en dat helpt niet. Zijn er nog andere hard-reset trucjes mogelijk ?
Is het apparaat met HDMI aangesloten? zo ja > HDMI aansluiting wel geselecteerd op de TV? ( als ik hem niet op de bewuste aansluiting zet blijft mijn Sony TV ook hangen op Boot ). Anders even tijdelijk aansluiten met de scart om de decoder door te laten starten en daarna eventueel andere HDMI kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Dat hebben we geprobeerd, maar helaas helpt het niet. Afwachten wat ze bij de winkel zeggen.
Evertt schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:42:
Kan iemand mij vertellen wat de update datum en versie is. Ik wil even of ik de laatste update heb van de Humax IRHD-5000C
Zie deze post op het Ziggo gebruikers forum.

[ Voor 65% gewijzigd door Henk007 op 13-12-2009 18:57 ]

Verwijderd

Ik heb dus hetvolgende probleem dat ik ook standaard geen beeld krijg...
Alleen op de zenders zonder smartcard...

Bijvoorbeeld RTL5, werkt niet...
vervolgens haal ik mijn smartcard eruit, en dan erin, en dan werkt deze zender...
Als ik dan zap naar bijv sbs6, dan werkt dat ook niet.
Zelfde procedure, kaart er even uit, dan weerin, en dan werkt die betreffende zender...

iemand een idee om dit op te lossen ???
omslachtige procedure dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Na het switchen van RADIO naar TV is staat de standaardlijst aan ipv mijn favorietenlijst. Is dit ergens te veranderen? Of is de standaardlijst misschien te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:44

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Nee, de standaardlijst is niet te veranderen. Daar zijn de favorieten voor. Ik heb het zelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Zelf nooit opgevallen, maar je kan radiozenders ook toevoegen aan een favorietenlijst. Als je dat niet gedaan hebt, dan zal er (denk ik) teruggevallen worden op de standaardlijst en als je dan naar TV gaat, blijft hij daar op staan.

Je zou een favorietenlijst "Muziek" kunnen maken en daar alle (favoriete) radiozenders en TV-muziekzenders toe kunnen voegen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Nee, dat lijkt het niet te zijn. Ik heb namelijk een favorietenlijst met daarin muziekzenders.
Het zou mooi zijn als er een optie was om 1 favorietenlijst als standaardlijst in te stellen voor tv en 1 voor radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Question: Als ik met mijn IRHD-500C nederland 1,2 of 3 HD kijk, dan geeft de humax aan:1080i
Maar wanneer ik op de info knop druk van mn samsung ps50b530 dan geeft hij aan: 720x576.
Dit doet hij bij alle HD kanalen. Hoe kan ik de samsung ook 1080 laten weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:56

Twazerty

AVCHDCoder developer

programfile schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 22:41:
Question: Als ik met mijn IRHD-500C nederland 1,2 of 3 HD kijk, dan geeft de humax aan:1080i
Maar wanneer ik op de info knop druk van mn samsung ps50b530 dan geeft hij aan: 720x576.
Dit doet hij bij alle HD kanalen. Hoe kan ik de samsung ook 1080 laten weergeven?
Door de output op 1080i te zetten ;) By bad, dacht dat het over de losse ontvanger van samsung ging :O

[ Voor 8% gewijzigd door Twazerty op 05-03-2010 22:58 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Op welke manier heb je je Humax op je TV aangesloten? HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
even een vraagje van mijn kant.
Heb vandaag ook een humax 5000c gekocht. Werkte bij installatie allemaal prima, kastje aan, taal gekozen en zender gekozen (CaiW Harderwijk, 2244 - 456.00). vindt alle zender zonder problemen.

Echter wanneer ik nu zenders wil gaan bekijken krijg ik geen beeld. Ned 1, 2 en 3 werken prima, maar rtl sbs etc werken dus mooi niet. Hij geeft wel aan welke programma er draait, maar dat is later ook verdwenen. Heel raar dat ie hem met zenders zoeken wel vindt, maar bij bekijken verder niet meer. Net alsof er geen signaal op komt.

CaiW werkt zonder smartcard, dus die heb ik er ook niet in zitten. Heb het basispakket. Verder kan ik ook rtl in HD niet bekijken. geeft ie ook aan dat ik de smartcard erin moet doen, maar die zitten nu toch gewoon in het basispakket?

Wat zie ik over het hoofd. Dit kastje is nieuw voor mij, dus vandaar dat ik verder niets weet. Ook de handleiding helpt mij niet verder.. Er zit ook geen storing op de lijn, want mijn oude samsung decodertje (geen HD) geeft wel gewoon alle beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:06:
Echter wanneer ik nu zenders wil gaan bekijken krijg ik geen beeld. Ned 1, 2 en 3 werken prima, maar rtl sbs etc werken dus mooi niet. Hij geeft wel aan welke programma er draait, maar dat is later ook verdwenen. Heel raar dat ie hem met zenders zoeken wel vindt, maar bij bekijken verder niet meer. Net alsof er geen signaal op komt.
Heb je ook ingevoerd dat CAI Harderwijk 6900 gebruikt als symbolrate i.p.v. 6875 bij veel andere kabelbedrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
Ja dit heb ik zeker ingevuld. daarom vind ie ook 256 zenders (radio en tv samen) in totaal. Dus alle zenders staan er prima bij, echter krijg ik bij de rtl, sbs, veronica, tmf etc geen beeld. Enkel Ned 1, 2 en 3 werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb geen idee, maar wat ik me wel afvraag: sinds wanneer is RTL in HD? En waarom doet Ziggo daar weer niet aan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:40:
Ja dit heb ik zeker ingevuld. daarom vind ie ook 256 zenders (radio en tv samen) in totaal. Dus alle zenders staan er prima bij, echter krijg ik bij de rtl, sbs, veronica, tmf etc geen beeld. Enkel Ned 1, 2 en 3 werken...
Wat voor een foutmelding geeft de ontvanger als je op zo'n probleem kanaal afstemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb tegenwoordig vaak last van blokjes / strepen in het beeld.

En dat met verschillende coax kabels (ingaand)

Beeld vanaf de Humax wordt gewoon met HDMI doorgestuurd naar de TV.

Vind het wel raar. Mijn zus en ouders (ook beide de humax 5000HD) hebben hier geen last van.

Waar kan dit aan liggen?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:57
Vandaag ook een Humax 5000 aangeschaft. 2 Stuks voor mij en mijn vader. Was 150 per stuk kwijt voor de decoder + ziggo smart card. Goede deal lijkt mij. Lekker 2 weken genieten van alle zenders en daarna eens besluiten wat ik verder ga bestellen. Wat een heerlijk beeld zeg _O_ Alleen had ik bij 1 het probleem dat ie HDMI niet wilde pakken. Dus 1 aangesloten op composiet, en het werkt goed. :D

Jammer dat ik zo lang heb gewacht, had dit vééél eerder moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vervanger van de 5000 is bekent geworden vandaag: 5100c
Zie deze link van de Nederlandse Humax website:

http://www.myhumax.nl/producteniRHD5100c.htm

dmv een extern schijf, kan je toch van een PVR functie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Leuk ding, lijkt me meer trouwens meer een opvolger van de 5050c. Zal qua prijs ook wel in die richting gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pascal.A schreef op donderdag 29 april 2010 @ 18:44:
Leuk ding, lijkt me meer trouwens meer een opvolger van de 5050c. Zal qua prijs ook wel in die richting gaan.
nee de 5050c krijgt Q4 zijn opvolger, volgens mij gaat die 5200c heten :)

Maar deze 5100c ziet er zeker compleet uit. Zelf ben ik benieuwd wat die DNLA functie allemaal gaat ondersteunen aan formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 21:50
Wie o wie kan mij helpen met mijn Humax IRHD-5000c HD decoder???

De installatie blijft hangen op onderstaande foutmelding en loopt niet verder. Heb reeds van alles gedaan (30 min wachten & 1 dag van stroom), maar helaas geen resultaat.....

http://img219.imageshack.us/img219/2125/humax5000c.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 21-05-2010 18:44 . Reden: Grootte van foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
ken deze 'foutmelding' (is het natuurlijk niet echt) niet, maar als het echt zo lang duurt is er misschien wel iets mis met het geheugen van de decoder. dan toch even contact opnemen met hun support.
kan ie niet gereset worden?

[ Voor 11% gewijzigd door Bulldock op 05-05-2010 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Pascal.A schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 09:22:
ken deze 'foutmelding' (is het natuurlijk niet echt) niet, maar als het echt zo lang duurt is er misschien wel iets mis met het geheugen van de decoder. dan toch even contact opnemen met hun support.
kan ie niet gereset worden?
Ja, ik heb het vermoeden ook dat er wat mis is met de decoder. Ik kreeg deze foutmelding naar een harde reset. Nu kom ik steeds weer in de installatie pagina terecht. Kun je de decoder doormiddel van ene knoppencombi een harde reset geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Als je een harde reset hebt gegeven, heb je dan de regio- en frequentiesettings op het voorgaande scherm wel goed ingegeven? Als ie wel kanalen moet vinden maar deze niet op de kabel kan vinden dan wil ie daar misschien op wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:52

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Wat bij de non-HD Humax decoder wel eens wil helpen is de antenne ook los te halen Zowel de coax als netvoeding los maken, 15 minuten zo laten staan, netvoeding er in doen, decoder laten opstarten en als apparaat weer opgestart is pas de coax er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Trabi schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:55:
Wat bij de non-HD Humax decoder wel eens wil helpen is de antenne ook los te halen Zowel de coax als netvoeding los maken, 15 minuten zo laten staan, netvoeding er in doen, decoder laten opstarten en als apparaat weer opgestart is pas de coax er in.
Alleen op het kastje zit de sticker 'Stekker eruit dan coax erin'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Iedereen bedankt voor jullie reacties.

Alles wat jullie mij aanraden heb ik gedaan. Zenders vind die dus wel, maar daarna naar het ''OK'' drukken loopt die vast. Andere instellingen die ik wijzig houd die wel vast.

Zo net nogmaals ene test gedaan en merk ook op dat ik de decoder alleen met de stekker uit het stopcontact halen opnieuw kan opstarten.

Ik snap er niks meer van..... zijn er nog mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Vjenne-ICT schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:32:
Iedereen bedankt voor jullie reacties.

Alles wat jullie mij aanraden heb ik gedaan. Zenders vind die dus wel, maar daarna naar het ''OK'' drukken loopt die vast. Andere instellingen die ik wijzig houd die wel vast.

Zo net nogmaals ene test gedaan en merk ook op dat ik de decoder alleen met de stekker uit het stopcontact halen opnieuw kan opstarten.

Ik snap er niks meer van..... zijn er nog mogelijkheden?
De decoder is inmiddels onder garantie opgestuurd naar Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Vjenne-ICT schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 23:06:
[...]

De decoder is inmiddels onder garantie opgestuurd naar Humax.
Hmm onze decoder was ook defect (kreeg op verschillende zenders foutmeldingen, toen nog in het de proeftijd waar we alles zouden moeten hebben)

Terug naar de winkel en daar is hij getest met een ander kaartje en daar deed hij het ook niet (gelukkig) toen gelijk een andere nieuwe meegekregen en die deed / doet het probleemloos.

Kan de winkel hem niet omruilen of je even tijdelijk een andere decoder lenen?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil vanaf de hard schijf van de tuner opnames - die ik heb gemaakt - naar een harde schijf kopiëren.
Hij ziet wel de externe harde schijf, maar roept bij een kopie-opdracht dat meer van 4 Gb niet ineens gekopieerd kan worden. De loss harde schijf die via usb is aangekoppeld wordt wel gezien.

Hoe kan dit probleem opgelost worden ?

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 21-05-2010 18:46 . Reden: [br]'s verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:50:
Ik wil vanaf de hard schijf van de tuner
opnames die ik heb gemaakt
naar een harde schijf kopieren.

Hij ziet wel de externe harde schijf.

Maar roept bij een kopie opdracht dat meet van 4 Gb niet ineens gekopieerd kan worden. De loss harde schijf die via usb is aangekoppeld wordt wel gezien.
Hoe kan dit probleem opgelost worden ?
Dat ligt aan het bestandsysteem. Fat32 kan geen bestanden aan die groter zijn dan 4GB. Windows gebruikt NTFS en kan ook externe schijven in dat formaat formatteren, maar dat kan de IRHD-5000 weer niet aan.
Dus zul jet het ofwel via FTP moeten overzetten, ofwel je externe schijf in EXT2 formatteren, maar daar heb je in Windows weer een aparte driver voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Ik heb sinds vandaag ook eindelijk me IRHD5000C, wat een beeld op Discovery, National Geographic en History HD!! _/-\o_
Ned 123HD zijn ook mooi maar kunnen niet tippen aan NGHD.

Nu komt het, ik heb hem maar net en heb zonet al een paar keer een groen beeld gehad :)
'Gelukkig' ben ik niet de enige..
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:26:
Wie o wie kan mij helpen met mijn Humax IRHD-5000c HD decoder???

De installatie blijft hangen op onderstaande foutmelding en loopt niet verder. Heb reeds van alles gedaan (30 min wachten & 1 dag van stroom), maar helaas geen resultaat.....

http://img219.imageshack.us/img219/2125/humax5000c.jpg
Niet of t een of ander, zit je kaart er wel op de goede manier in? Op 't ziggo forum komen er tal van mensen langs die hun kaart er verkeerd in hadden zitten.. Het stomme is dat het apparaat het in het begin niet zegt maar heel vaag doet.

[ Voor 52% gewijzigd door blup op 25-05-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:15
Gister kwam onze IRHD5000C ook binnen, gelijk aangesloten, werkte allemaal prima, maar na een halfuurtje begon het beeld helemaal groen te flitsen als een stroboscoop, en als ik dan beeldformaat van 16:9 naar 4:3, en dan weer naar 16:9 wijzigde had ik helemaal groen beeld :S

Dus toen maar gereset naar fabrieksinstellingen, en tot nu toe gaat het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
ThinkPadd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:34:
Gister kwam onze IRHD5000C ook binnen, gelijk aangesloten, werkte allemaal prima, maar na een halfuurtje begon het beeld helemaal groen te flitsen als een stroboscoop, en als ik dan beeldformaat van 16:9 naar 4:3, en dan weer naar 16:9 wijzigde had ik helemaal groen beeld :S

Dus toen maar gereset naar fabrieksinstellingen, en tot nu toe gaat het goed
Stekker er uit en opnieuw er in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
tiswat schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:35:
[...]

Stekker er uit en opnieuw er in..
Een betere oplossing zou zijn om de Tuner uit te schakelen vanaf een SD zender.
Als je de Tuner uitschakelt vanaf een HD zender, en vervolgens weer aanzet, dan kan een groen beeld komen.

Er zou een nieuwe firmware van de Humax IRHD 5000C komen in april van dit jaar, maar is vooralsnog niet gekomen.

Ik zit met hetzelfde probleem.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 10:26
tiswat schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:11:
Vandaag ook een Humax 5000 aangeschaft. 2 Stuks voor mij en mijn vader. Was 150 per stuk kwijt voor de decoder + ziggo smart card. Goede deal lijkt mij. Lekker 2 weken genieten van alle zenders en daarna eens besluiten wat ik verder ga bestellen. Wat een heerlijk beeld zeg _O_ Alleen had ik bij 1 het probleem dat ie HDMI niet wilde pakken. Dus 1 aangesloten op composiet, en het werkt goed. :D

Jammer dat ik zo lang heb gewacht, had dit vééél eerder moeten doen.
Ik hoop dat je component bedoelt ipv composiet.. :/

Immers: composiet > RGB scart > component > HDMI

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:28
Ik heb sinds vandaag ook de 5000c in mijn bezit (gekregen bij het alles in 1 pakket van ziggo) en hij werkt perfect.... als hij aanstaat that is. Als de humax namelijk in standby gaat komt er een heel vervelende pieptoon uit het apparaat. Hebben andere mensen hier ook last van?

Nvrmind, goed luisteren is ook een kunst. Het is namelijk een adapter die er vlak bij ligt 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Slaapje op 23-06-2010 16:17 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb al gezocht, maar kan geen eenduidig antwoord vinden: Is het mogelijk om zelf een nummer toe te kennen aan een zender?

Dus:

Ned 1 -> 1
Ned 2 -> 2
...
SBS 6 -> 6
Veronica -> 7

Of zit je vast aan de nummering die de kabelprovider heeft toegekend aan een zender en kun je alleen de volgorde bepalen m.b.v. favorieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
VanRoyal schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:30:
Of zit je vast aan de nummering die de kabelprovider heeft toegekend aan een zender en kun je alleen de volgorde bepalen m.b.v. favorieten?
Naar ik weet is alleen dit mogelijk ja. Zou het zelf graag ook anders gezien hebben. Zap nu maar gewoon met up/down in een favorietenlijst. Niet helemaal hetzelfde natuurlijk als gewoon op `8` drukken, maar ja, het is iets ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:15
Nee kan niet, je kan alleen zenders in je favorieten zetten.

En die nummering die je voorstelt is op het moment al zo? Behalve Veronica dan, die zit op 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Die specifieke nummering was even een voorbeeld, maar wat belachelijk dat je niet 'gewoon' een nummer kunt toekennen. Dan moet je dus maar onthouden dat (wederom een voorbeeld) National Geographic 33 is en Discovery 289 :| Of 'zappen', maar dan moet je eerst weet ik veel hoeveel zenders voorbij voordat je bij de zender bent die je zoekt.

Bij elke televisie kun je vanaf 1970 de zenderindeling al regelen, maar bij een digitale decoder in 2010 kan dit niet. Erg apart, zeker gezien het feit dat mijn oude Samsung dit wel gewoon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ach ik stel gewoon de zenders in die ik wil en kan kijken in een favorietenlijst (groene knop)
Dan kun je gewoon de nummers aanpassen naar hartelust.

De zendernummers zijn door de providers ingesteld.

Via de favorieten lijst is dat gewoon goed te doen hoor. Dan heb je gewoon op het gevraagde nummer je eigen zender.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:52:
Ach ik stel gewoon de zenders in die ik wil en kan kijken in een favorietenlijst (groene knop)
Dan kun je gewoon de nummers aanpassen naar hartelust.

De zendernummers zijn door de providers ingesteld.

Via de favorieten lijst is dat gewoon goed te doen hoor. Dan heb je gewoon op het gevraagde nummer je eigen zender.
Dus het kan wel? :?

Als je de guide gebruikt, laat hij dan ook alleen maar de zenders in je favorietenlijst zien, of alle zenders? En hoeveel zenders kun je in een favorietenlijst kwijt? Dit staat nl. niet in de handleiding, alleen dat je 5 favorietenlijsten tot je beschikking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

De favorietenlijst is wat je wil. Je kan zelf de volgorde bepalen, de guide en je zenderlijst laat alleen die zenders zien. Gewoon instellen met een paar zenders dan zie je snel genoeg hoe fijn dat werkt. Het enige nadeel is dat als je omschakelt naar digitale radio en weer terug, je weer in je hoofdlijst terugkeert en niet automatisch in je favarietenlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb nu ook steeds vaker het probleem dat het beeld groen is of groen knipperend (icm een Samsung LE40A756). Uit- en aanzetten moet 3x gedaan worden wil het werken vaak.

Die software-updates lopen via de provider zelf, of? De NIC achterop de 5000 is vooralsnog nergens voor te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-08 15:04
Ik heb van de week ziggo alles in 1 besteld en als het goed is word de IRHD-5000 hierbij geleverd(??)

Weten jullie ook of het mogelijk is door middel van een externe USB HDD de decoder TV beelden te laten opnemen, of moet ik dan gaan voor de 5050/5100?

(kon dit hier niet zo snel in het forum een antwoord op vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

VanRoyal schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:30:

In de favorietenlijst krijgt de zender toch een ander nummer.
Als ik op 8 druk, krijg ik NET5, op 6 zit RTL7, etc.
En dat is favorietenlijst 1 ("Algemeen"). Ik heb ook nog een favorietenlijst "Muziek" met muziekzenders en een aantal radiozenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Je kan de volgorde van je favorieten wijzigen in je Menu. Zo kan je je favorietenlijst indelen en ordenen zoals je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Ik heb zelf ook een Humax 5000 (caiway)

aangesloten op mijn LG 50P550

Ik wil alleen af van die ierietante zwarte balken...

sommige programmas zend hij uit op 1080. dan heb ik gewoon vol beeld.
maar de programmes op 520p hebben van die lelijke zwarte balken...
heb echt van alles geprobeerd om die balken weg te krijgen maar het lukt me niet.
dit heb ik geprobeerd:
Resolutie lager gezet(van 1080 naar 720 naar 520)
Beeld op zoom en beeldvullend gezet

geen van deze dingen verhelpen de balken.

iemand misschien een idee hoe ik dit weg kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

AlphaWierie schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 18:44:
Ik heb zelf ook een Humax 5000 (caiway)

aangesloten op mijn LG 50P550

Ik wil alleen af van die ierietante zwarte balken...

sommige programmas zend hij uit op 1080. dan heb ik gewoon vol beeld.
maar de programmes op 520p hebben van die lelijke zwarte balken...
heb echt van alles geprobeerd om die balken weg te krijgen maar het lukt me niet.
dit heb ik geprobeerd:
Resolutie lager gezet(van 1080 naar 720 naar 520)
Beeld op zoom en beeldvullend gezet

geen van deze dingen verhelpen de balken.

iemand misschien een idee hoe ik dit weg kan krijgen?
Ik heb daar geen last van anders? Moet je niets op je TV nog instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn hunax 5000c aangesloten via scart en HDMI, alleen geeft hij via HDMI geen signaal (zwart) schakel ik de tv over naar SCART dan zie ik wel humax beeld.

Heb al zitten pielen met de Source knop op de afstandsbediening maar die biedt geen soelaas..
Ook met het format pielen (576, 720, 1080) biedt geen soelaas.

Ik heb bij AV/instellingen gekeken (via scart) maar daar staat volgens mij alles goed (16:9 beeld en auto)

Ook volgorde van aanzetten (eerst tv dan humax of andersom) maakt niet uit...

iemand nog een idee??(het is ontstaan nadat ik mijn humax van mijn tv heb afgehaald en even op die van mijn ouders heb aangesloten met een DVI en ik aan het pielen was met het geluid... (in het humax menu) maar kan nu niks meer vinden wat ik precies fout heb gedaan/veranderd

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:21
Mijn humax 5000c zendt niet alle zenders uit die ik in mijn abbo heb.

Bijv: Eredivisie live zendt wel uit maar sport 1 niet. Dit terwijl ik op mijn samsung DCB-9041R(gratis gekregen van caiway) en daarna de H360RS, wel alles ontving.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door Farid_A op 11-11-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Is je proeftijd waarbij je alle zenders kon ontvangen soms afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Exorcist schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:22:
Ik heb nu ook steeds vaker het probleem dat het beeld groen is of groen knipperend (icm een Samsung LE40A756). Uit- en aanzetten moet 3x gedaan worden wil het werken vaak.

Die software-updates lopen via de provider zelf, of? De NIC achterop de 5000 is vooralsnog nergens voor te gebruiken.
Even een kick, want dit (meer voorkomende) probleem is te reproduceren. Als je de Humax uitzet wanneer deze op een HD kanaal staat, en zet deze aan, kan het voorkomen dat het beeld groen knippert. Het probleem doet zich nooit voor als je de Humax uitzet op het moment dat deze op een SD kanaal staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Humax krijgt vandaag opeens een software update

Man code 15
HW ver 33
Sig ver 89:0:3

Load ver 3
Variant 33113
Loader ver 3.1

Kan iemand vertellen wat de update precies inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik heb hem hier ook gevonden en hij is nu bezig. Volgens Ziggo-gebruikers schijnen er wat gebruikersproblemen opgelost te zijn en verder geen grote wijzigingen. Je favorietenlijst blijft ook goed behouden.

[ Voor 8% gewijzigd door jfeelders op 09-04-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Mijn "groene blokken probleem" kwam doordat het signaal te laag was. Hierdoor kwamen er artefacten in het beeld.
Ik heb het opgelost door er een versterker voor te zetten. Hierdoor heb ik het niet meer gehad.
De mantel van de kabel werd na verloop van tijd statisch geladen.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 19:47:
Mijn Humax krijgt vandaag opeens een software update

Man code 15
HW ver 33
Sig ver 89:0:3

Load ver 3
Variant 33113
Loader ver 3.1

Kan iemand vertellen wat de update precies inhoud?
Ik kreeg hem vrijdag ook (Delta)

Stond bij dat het een 19 minuten zou duren, maar ik pas een uur verder kreeg ik weer beeld.
Boven is mijn sterkte over de 90 % en beneden is dat 35 of zo ? Ik heb ook last bij RTL van happerend beeld. Vooral als het live uitzendingen zijn. Dan bevriest het beeld even en gaat daarna weer verder (met een paar seconden geluid verlies.

Even gezocht en aangezien we zo'n goedkoop spilttertje ervoor hebben, denk ik dat ik maar een versterkertje ga aanschaffen zodat het signaal goed blijft.

[ Voor 10% gewijzigd door Frostbite op 11-04-2011 16:12 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Hier komt nu ook de update binnen, schermpje zij volgens mij 15 minuten, maar nu staat die al dik 15 minuten op "TIME: 6 MIN" jippie....

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:45
Jammer dat ze niet een keer die netwerk of usb port activeren zou misschien wel handig kunnen zijn voor afspelen van content op het netwerk oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Ze willen graag hun HDD recorder verkopen die die optie wel heeft. Zakelijk is het niet interessant om die optie gratis vrij te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ook de update net gehad. Vraag me af of dit er wellicht mee verholpen is :)

Exorcist in "Humax IRHD-5000 HD decoder"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Exorcist: Ik heb er sinds de update geen last meer van gehad tot nu toe. Maar ik had er sowieso al niet zo heel erg vaak last van.
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat het met de 'handshake' tussen tv en decoder te maken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:47
Ik heb sinds 24-5 ook de Humax decoder, tot mijn verbazing blijkt deze decoder wel direct te werken zonder haperingen of 'mierenkwaliteit', mijn standaard decoder van Samsung (bij mijn ziggo abo geleverd) had deze problemen wel.
Nice is natuurlijk dat ik wel gewoon echt HD kan ontvangen (Sport1 HD bestaat niet op de samsung decoder)

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs een mooie panasonic tv aangeschaft en daarbij hoorde natuurlijk een mooi kwaliteit beeld, na enige onderhandeling werd mij aangeraden dit kastje aan te schaffen, Alles werd aangesloten en ik was dik te vreden, maar nu is mijn vraag.. Hoe kan ik het kastje op laten starten via de hdmi kabel? Want hij start nou steeds op via de scart-kabel. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Volgens mij kan dat niet; zit niet in het ontwerp van HDMI.
Het enige wat je kan doen is de Panasonic automatisch op de HDMI laten starten (dus als je 'm aanzet, staat'ie op HDMI1 i.p.v. TV of SCART). Dit kan via de hotel mode van de Panasonic (zie het topic hier ergens).

Ik heb nu een andere Humax, waarmee ik ook de TV kan bedienen: dan is het eerst TV aan, dan overschakelen naar Humax en dan die aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ik heb ook een combi van een panasonic lcd met humax 5000 (via hdmi)

Wat ik heb ingesteld op de TV is dat hij standaard HDMI moet pakken bij het aanzetten.
Dat doe je dus door de hotel modus. : Bovenop de tv -/V vasthouden en dan 3 keer TV/AV op de afstandsbediening drukken.

Dan kun je de standaardingang instellen.
Linkje:http://rikravado.hubpages...ode-Panasonic-Televisions

[ Voor 19% gewijzigd door Frostbite op 19-09-2011 12:55 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1 2 3 4 Laatste