Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede HD PVR twintuner die ongeveer de volgende specs heeft:

Mijn wishlist:
- Ondersteuning voor meerdaagse TV-Vlaanderen/Canal+ EPG
- DVB-S2 tuners, geschikt voor de HD kanalen. Eventueel upscaling naar 1080p
- Geschikt voor de nieuwe Seca3 kaartjes
- opnemen van tuner1 en kijken naar tuner2
- Timeshift op tuner2 terwijl er opgenomen wordt op tuner1
- Mogelijkheid afspelen divx + subtitles, h264 bestanden,...
- Het liefst met een 3.5" HD ipv 2.5" HD
- max. rond de 500€

Reeds gevonden:
In mijn zoektocht naar een ontvanger die ongeveer beantwoord aan de punten op het lijstje, kwam ik uit op:
Topfield 7700, nadeel is dat hij blijkbaar moeite heeft met de meerdaagse EPG
Philips 8121, nadeel is dat hij volledig gesloten is. Geen mogelijkheden om de zenderlijsten aan de te passen. Geen Divx mogelijkheden
Azbox HD premium, voldoet aan de vereisten op papier. Maar de software is bijlange nog niet af.
IPBox 9000, de software is ook nog niet gereed
DM8000HD, maar véél te duur

Iemand met betere voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik ben ook naar hetzelfde op zoek en mijn lijst is dezelfde als die van jou inclusief de beperkingen die je noemt.
Vooral de Azbox premium spreekt mij heel erg aan omdat die ook mijn popcornhour kan vervangen!! Maar ik ben bang dat de software wel wat langer op zich zal laten wachten want dat project loopt al behoorlijk lang...

Ik snap eigenlijk niet dat je zo weinig reacties op je topic krijgt want dit is volgens mij wat iedereen zoekt..toch..?
decoder(HD)--tuner(dual)--PVR--NMT in een kastje.

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 19:32
Ook ik zoek een dergelijke MNT zoals die Azbox; jammer dat er niet zo heel veel alternatieven zijn (die een redelijk goede prijs hebben)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
1080p? Volgens mij is dat sowieso niet mogelijk.

• Mattie84
bram1984 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:36:
1080p? Volgens mij is dat sowieso niet mogelijk.
Afspelen? Waarom niet?

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Voor de IP Box 9000 zijn er tegenwoordig images verkrijgbaar die gebaseerd zijn op Enigma2.

Dat begint dus aardig te lijken op een dreambox interface!

NB ik heb hem zelf niet maar ben ook op zoek naar een vervanging op termijn

edit:
Een aantal screenshots van de nieuwe Azbox HD zien er veelbelovend uit!

Verder nog een interessante review gevonden in het Duits van de AZbox HD Elite

[ Voor 64% gewijzigd door HeyDude op 26-02-2009 15:26 . Reden: Nbtje + link naar een review ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• Mattie84
Hmm ja hij ziet er veel belovend uit, alleen heeft de Azbox HD volgens de review HDMI 1.2
Maar dat is volgens mij het enige minpuntje wat ik tot zover kan zien aan de specs.
Zijn die duitsers er nu positief of negatief over? :P

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Mattie84 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:53:

Zijn die duitsers er nu positief of negatief over? :P
Google translate + beetje hulp van mij:

Conclusie:
In grote lijnen is de Azbox de moeite waard en wordt aanbevolen. De ontwikkelaars hebben met de eerste firmware-versies (0.9.1173 HD210) een heleboel functies vrijgegeven en de box levert ook een stabiele werking. De afstandsbediening voor de Elite-HD is een beetje klein en te rond, maar biedt genoeg comfort tijdens het gebruik. Het menu is snel en duidelijk, met een aantal punten een beetje te donker.

Edit2:
De Qbox HD is aardig op weg om een alternatief te bieden op de HD TV en media player markt. Levertijd en stabiliteit is hier ook een probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door HeyDude op 02-03-2009 08:28 . Reden: qbox genoemd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
Heeft iemand inmiddels al hands on ervaring met de nieuwe azbox(en)?
Wil ook aan de sateliet en qua specs moet dit de ultieme ontvanger zijn (de dm8000 is natuurlijk erg gaaf ook, maar heeft echt een belachelijke prijs imo).

Speelt alles af, is linux based ontvanger dus qua sateliet ontvanger vergelijkbare mogelijkheden als dreambox maar dan gecombineerd met een nmt.
Wat me verder aanspreekt is dat de box later uit te breiden is met een tweede (bijv dvb-c) tuner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 09:19
Ik heb de ontvanger nu zo'n 2 weken draaien. De software heeft nog steeds de beta status, maar de ontvanger draait al erg stabiel! Beeldkwaliteit is goed, en er zitten ook behoorlijk wat leuke features op deze box. Zo is er een RSS plugin, en een erg grappige YouTube plugin.
Ik heb hier een Premium staan, met daarin een 120 GB schijf gebouwd. Ook opnemen en timeshiften is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Klinkt erg goed pawek.
Kun je ons nog meer vertellen.. een uitgebreide review misschien?
Verder ben ik ook erg geinteresseerd in de kwaliteit van dat ding als mediaplayer? Speelt ie goed HD content af zoals planeth earth (1080P) en Blu-ray rips..etc. en hoe gaat ie o.a. om met ondertitels.

Ik hoop dat je hier iets meer over wilt/kunt vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawek
Shaggie_NB schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:23:
Klinkt erg goed pawek.
Kun je ons nog meer vertellen.. een uitgebreide review misschien?
Verder ben ik ook erg geinteresseerd in de kwaliteit van dat ding als mediaplayer? Speelt ie goed HD content af zoals planeth earth (1080P) en Blu-ray rips..etc. en hoe gaat ie o.a. om met ondertitels.

Ik hoop dat je hier iets meer over wilt/kunt vertellen.
Voor een uitgebreide review heb ik op dit moment helaas wat weinig tijd. maar als je verder vragen hebt, zal ik deze uiteraard beantwoorden!
Als mediaplayer gebruik ik hem nog niet zo veel. Dit komt voornamelijk omdat de software een aatal zaken nog niet (goed) ondersteund. De software heeft ook nog de beta status, dus dat neem ik nog maar even voor lief. Ik heb begrepen dat er in juni van dit jaar een final versie moet komen.
Rechstreeks afspelen van HD content via het netwerk lukt bijvoorbeeld nog niet. Het netwerkverkeer wordt gecapped om de stabiliteit te kunnen waarborgen. Ik heb begrepen dat de throughput nog wel verder omhoog zal gaan zodat HD content geen enkel probleem meer mag zijn. Ik heb gisteravond toevallig een klein stukje HD gekeken vanaf de interne disk, en dat werkt super! Super kwaliteit, en geen nare hik-ups oid. Sommige andere ontvangers hebben nogal eens de neiging om al tijdens normaal gebruik erg warm te worden, maar daar merk ik bij de Azbox zelfs bij het afspelen van HD materiaal helemaal niks van.
Audio sporen kiezen en ondertiteling aanpassen lukt mij op dit moment niet. Ook het rechtsreeks afspelen van een iso kan op dit moment nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Bedankt pawek voor de info.
Hou ons a.u.b. maar op de hoogte over de nieuwe firmware en de werking daarvan.
We, in ieder geval ik, ben zeer geinteresseerd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawek
Afgelopen weekend heb ik er weer een nieuwe firmware ingezet. HD content(1080p) stream ik nu rechstreeks van het netwerk. Het schijnt dat ook sommige iso's nu rechtsreeks af te spelen zijn, als is het mij nog niet gelukt. Een andere nieuwe feature in de firmware is de ondersteuning voor WPA/WPA2 voor de ingebouwde wireless module.
Ik had net een HTPC in elkaar geknutseld, maar ik ben bang dat deze niet zo vaak gebruikt gaat worden :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@pawek:
- kun je opnemen en tegelijk een divx/opname/... bekijken?
- meerdere kanalen van een transponder opnemen per tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawek
Heb ik een tijdje geleden geprobeerd, en toen ging het niet helemaal goed. Een film kijken en een andere opnemen werd op dat moment nog niet ondersteund in de firmware. Een andere zender van dezelfde transponder leek te werken, alleen ging er tijdens het afspelen van de opname wat mis. Hij ging ineens alles snel afspelen, en dat was ook niet meer te stoppen.
Bijna iedere week komt er wel een nieuwe firmware uit, waarin ook veel aangepast is. Kijk anders eens op het http://www.azboxforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50
Dit apparaat ziet er echt veelbelovend uit zeg. In vergelijking met de dreambox kost dit apparaat minder dan de helft (360 i.p.v 1000).

Ik maak me alleen nog zorgen over de betrouwbaarheid en support achteraf met software etc.

pawek, gebruik jij op dit moment één of twee tuners in de Azbox? Gebruik jij een smartcard of softcam.

[ Voor 29% gewijzigd door GAEvakYD op 29-04-2009 16:35 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:54
Wow die Azbox ziet er echt leuk uit! maar het is mij niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen de Elite en Premium. Pluspunt is dat er ook een UHV modulator opzit!? Zijn er al meerdere dealers in (Noord)Nederland?
-Edit: Gevonden

[ Voor 12% gewijzigd door Puch-Maxi op 29-04-2009 16:49 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Puch-Maxi schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:42:
Wow die Azbox ziet er echt leuk uit! maar het is mij niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen de Elite en Premium. Pluspunt is dat er ook een UHV modulator opzit!? Zijn er al meerdere dealers in (Noord)Nederland?
-Edit: Gevonden
Wat ik zo kan vinden heeft de premium als extra een WIfi module.
Premium model is also equipped with a Wi-Fi module, with this hardware you can
have internet at your Azbox HD premium without need cross your
home with Ethernet cables.

Toch is het verschil bijna 80 euro, 369 i.p.v 289. Dan lijkt mij dat er toch meer verschil in moet zitten.

EDIT: Het grootste nadeel is dat de Elite geen hardeschijf ondersteund. Dat is voor mij de 80 euro dan we weer waard.

[ Voor 14% gewijzigd door GAEvakYD op 29-04-2009 17:23 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grootste nadeel van de Elite is dat het een single tuner is die niet uit te breiden is.
De Premium kan je uitbreiden met een tweede tuner hoewel er nog nergens bekent is, zover ik weet, hoeveel die dan gaat kosten.
Het lijkt me nog steeds wel een leuke tuner maar vraag me af of het niet beter is om een HTPC te gaan bouwen.
Wat betreft kosten is de AZbox nog wel iets goedkoper denk ik.

Ik wacht zelf nog even de boot af.
Ik vind het aanbod van de HD kanalen nog te mager en te duur.
Voor mij is een twintuner een minimum eis, echt heel relexed.

Weet iemand misschien of hij ook goed als NAS is te gebruiken?
Het lijkt mij dan wel een erg leuke "alles in een" oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Wat ik er van gelezen heb kun je hem gewoon als NAS inrichten. Je kunt er namelijk gewoon een 1T harddisk instoppen en sharen via Samba.

Twee grote punten die ik opgelost wil zien voordat ik hem koop
-Je kunt nog niet te gelijk opnemen en een andere opname of divx bekijken
-De dual tuner uitbreidingsmodule moet er zijn en de software moet er ook goed mee overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zopas een nieuwe ontdekking gedaan die bijna 100% voldoet aan mijn eisen: Vantage 8000! Deze heeft veel positieve ervaringen.
Het PVR gedeelte werkt uitstekend; opname decodering; EPG TVV/C+ geen enkel probleem en de firmware ondersteuning is uitstekend! Iemand ervaring met deze receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 09:45:
Ik heb zopas een nieuwe ontdekking gedaan die bijna 100% voldoet aan mijn eisen: Vantage 8000! Deze heeft veel positieve ervaringen.
Het PVR gedeelte werkt uitstekend; opname decodering; EPG TVV/C+ geen enkel probleem en de firmware ondersteuning is uitstekend! Iemand ervaring met deze receiver?
Nee, niet met deze receiver. Wat betreft het merk is dit gewoon geen slechte keuze, kijk anders even op sat4all.com. Dat is een specifiek forum op sateliet gebied en heeft een hele brede gebruikers groep.
Echter de Vantage is niet zo'n populair merk daar zie ik.

De Vantage zou mijn voorkeur niet hebben omdat ik gewoon weg ben van de Linux omgeving op deze toestellen. Het installeren van extra's en tweaken is eenvoudiger. Maar goed dat is een persoonlijke keuze.

• Psychostase
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Om de discussie van de Azbox nog wat nieuw leven in te blazen een overzichtje van deze DVB-ontvanger/ mediaplayer

De AZbox: AZboxhd.eu

De Azbox Premium HD en Azbox Elite HD behoren tot de kleine groep High Definition Set Top Boxen (HD-STB) die de traditionele TV en Radio functies combineert met de mogelijkheden van het internet.

Afbeeldingslocatie: http://www.azboxhd.eu/img/AzboxPremiumHD.jpg

Internet applicaties:
Met de draadloze* en bedraden netwerk / internet verbinding kunt u o.a. gebruik maken van:
- Web browser
- E-mail cliënt
- RRS lezer
- Weersberichten
- YouTube

Uitwisselbare tuners:
Beide tuners van de Azbox Premium HD en Azbox Elite HD kunnen eenvoudig verwisseld worden. De satelliet tuner kan eenvoudig worden omgetoverd tot een combinatie van een satelliet tuner met een kabel of Digitenne tuner.

GO GO kanalenlijst:
U hoeft zicht geen zorgen meer te maken over kanalen die van frequentie verwisselen. Met de GO GO functie kan de actuele kanalenlijst, in de gewenste volgende, van het internet gedownload worden.

PVR:
Door het aansluiten van een interne* of externe harddisk kunt u opnemen zonder kwaliteitsverlies. Met de “Timeshift” functie kunt u op elk gewenst moment een programma pauzeren.

Media Center:
Door de Media Center functie krijgt u de vrijheid om van diverse media bestandstypes te genieten vanaf u USB-stick, lokale netwerk (o.a. SAMBA) en harddisk. Ondersteunde bestandstypes zijn o.a.:
Audio: MP3, WAV, AIFF, WMA, Ogg Vobis
Afbeeldingen: JPEG, BMP, TIFF, GIF, PNG
Video: MPEG1, MPEG2, MPEG4, DivX, XviD, MKV, AVI SSF (inclusief ondersteuning voor ondertiteling)
Video-Audio oplossing: MPEG-2/MPEG-4 Part 10 AVC/H.264 HD, HP @ L4.0 1920x1080 @ 50Hz ( MPEG-2 transport stream specificatie ISO/IEC13818 )
Input: max 90 MB / s
Aspect Ratio: 4:3, Letterbox, 16:9, Pan & Scan

In / Out aansluiting
1 x CA
1 x CI
1 x Smartcard Reader
1 x USB 2.0 (Achterzijde)
HDD LAN via Samba
Optische Dolby Digital Output
HDMI aansluiting met HDCP
Scart TV / VIDEO
YUV / Component output
UHF aansluiting
RS 232

* alleen mogelijk bij de Azbox Premium HD

Specificaties (pdf)

Je hebt de keuze uit de AzBox HD Elite en de AzBox HD Premium

Het verschil tussen deze twee is dat de AzBox HD Elite geen Wi-Fi wireless internet heeft en geen interne aansluiting voor een Sata harddisk en de AzBox HD Premium heeft dit wel.

Bij de AzBox HD Elite kun je wel een harddisk voor PVR op een van de USB poorten aansluiten.

Gebaseerd op de Sigma DTV-8634 (pdf) Media processor.

Voor en Achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.roleba.demon.nl/AZBox_premium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G64
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 16:58

G64

Ik was erg benieuwd of er nog vernieuwingen zijn op het Azbox gebied. Ik ben ook erg geintresseerd in de Azbox HD Premium. Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden.

- Wat is de stabiliteit van de huidige firmware?
- Zijn er oud-Dreambox gebruikers die zijn overgestapt naar de Azbox (en het de juiste keuze vonden) ?
- CCCam schijnt te werken met een Azbox, iemand die dat gebruikt om thuis zijn Smartcard te delen ?
- Zijn er andere belangrijke verbeteringen?
- Ik twijfel nu tussen een DM800HD en een Azbox HD Premium, advies ?

Ik vindt beeldkwaliteit en layout/design van menu`s ook belangrijk. Ik heb een beetje het idee van wat ik heb gezien dat de Dreamboxen een beetje achterblijven op dit gebied. Klopt dat of is dat niet waar? De screenshots van de Azbox zagen er veel belovend uit.

Alvast bedankt voor het lezen en meedenken.

If you`re not first, you`re last .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Wegens een wijziging in het beleid wordt dit topic naar Mediaspelers en HTPC's verplaatst. De reden dat dit gebeurt is omdat is besloten dat spelers die content uitsturen daar beter op hun plaats zijn dan in LCD, Plasma en Projectie.

Zie hiervoor ook het topic Enkele kleine wijzigingen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawek
G64 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 01:06:
Ik was erg benieuwd of er nog vernieuwingen zijn op het Azbox gebied. Ik ben ook erg geintresseerd in de Azbox HD Premium. Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden.

- Wat is de stabiliteit van de huidige firmware?
- Zijn er oud-Dreambox gebruikers die zijn overgestapt naar de Azbox (en het de juiste keuze vonden) ?
- CCCam schijnt te werken met een Azbox, iemand die dat gebruikt om thuis zijn Smartcard te delen ?
- Zijn er andere belangrijke verbeteringen?
- Ik twijfel nu tussen een DM800HD en een Azbox HD Premium, advies ?

Ik vindt beeldkwaliteit en layout/design van menu`s ook belangrijk. Ik heb een beetje het idee van wat ik heb gezien dat de Dreamboxen een beetje achterblijven op dit gebied. Klopt dat of is dat niet waar? De screenshots van de Azbox zagen er veel belovend uit.

Alvast bedankt voor het lezen en meedenken.
Dag G64,

- de firmware is erg stabiel. Ik heb eigenlijk nog bijna geen vastlopers oid gehad. Er zijn wel wat zaken die nog opgelost moeten worden in de firmware, maar dit mag iemand er niet van weerhouden een azbox aan te schaffen, en gewoon voor alledaags gebruik te gebruiken.
-Ik denk dat dat een beetje een gevoelige vraag is. De echte Dreambox Die-hards willen volgens mij niet zo snel iets weten van een ander merk. Ik ben zelf nooit echt een dreambox fan geweest, maar heb altijd gekozen voor 'de andere' linux ontvangers. Maar ik ben blij dat ik overgestapt ben, en dat was ik denk ik ook wel geweest als ik wel een dreambox had gehad, en heel objectief had kunnen zijn :P
-Cccam werkt inderdaad, en er zijn al meerdere oplossingen voor. Ik gebruik zelf Multicas, en dat werkt erg stabiel, en zapt ook nog behoorlijk
-Zoals gezegd moet er nog wel wat gebeuren aan de firmware, het is nog niet helemaal af. Zoals gezegd functioneert het in de basis erg goed. Ook het rechtstreeks af kunnen spelen van veel (HD) media content is heel erg handig! Ook de youtube plug-in is erg grappig. Er komen trouwens meer en meer plug-ins beschikbaar
- Ik ben geen dreambox fan, dus ik koos voor de azbox. Maar ook als ik naar de specificaties, kwaliteit en prijs kijk kom ik ook op de azbox uit. Ook de service is erg goed (helaas al wel nodig gehad). Ook als ik de achterhaalde E2 interface zie, ben ik blij dat ik een azbox heb :9

Het lijkt er bijna op dat ik voor die jongens werk, maar dat is zeer zeker niet het geval. Ik ben onder de indruk van de ontvanger, en hij heeft potentie voor de toekomst. Op dit moment is er nog maar één ding dat ik mis, en dat is de tweede S2 tuner. Combinaties van tuners(DVB-S2 + DVB-C of DBV-T) zijn geen probleem
Pagina: 1