Digitale kabelreciever aansluiten op LCD Monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapioIV
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
Hallo, ik heb een vraag. Ik heb nog een Ziggo digitaal kastje over en ik heb nog een 19inch Medion LCD Monitor MD 32119 staan. (PC scherm) De monitor is voorzien van een VGA en een DVI aansluiting. De Philips DCR2020/03 digi tuner van Ziggo is echter voorzien van alleen een Scart aansluiting.

Ik zou dus graag mijn monitor op het kastje aansluiten en het beeld ontvangen van het kastje op mijn Medion LCD scherm
..
Kan ik dan bijvoorbeeld gewoon een 'van Scart-naar-DVI kabel' kopen en dan heb ik beeld..? Of moet ik een 'van Scart-naar-VGA kabel' kopen en heb ik dan beeld?
Of moet er nog iets extra's tussen, of denk ik te makkelijk en is dit helemaal niet mogenlijk?

Het geluid is echter niet zo'n probleem, daar sluit ik een speaker setje op aan.

Ik hoop dat jullie mn vraag kunnen beantwoorden!
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapioIV
Niemand die mij even op weg kan helpen?? :|

Of staat het topic hier misschien verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Op zich staat het topic wel goed, maar geef het even tijd voor mensen om het te lezen en wat te verzinnen. Overigens is het gewenst dat je 24 uur wacht alvorens je topic omhoog te kicken.

Persoonlijk denk ik dat je met een Scart naar DVI nergens komt zonder converter ertussen. Dus een simpele kabel met aan de ene kant scart en aan de andere kant DVI zal niet werken. Dit omdat je dan van een analoog signaal naar een digitaal signaal gaat zonder enige vorm van converten en dat werkt niet.

Om die reden zou scart naar vga in theorie wel moeten werken aangezien het beide analoge signalen zijn. Echter in de praktijk zit dit anders. Zoals je ziet zijn dergelijke kabels wel gewoon te koop.
Maar ze werken lang niet altijd. Het werkt alleen wanneer je je decoder in kan stellen om een VGA signaal uit te sturen via scart.

De reden waarom het dan niet werkt aangezien het twee analoge singalen zijn zit als volgt:
Scart op zich is geen signaal maar een connector. Op scart outputs staat meestal alleen maar een composite video, s-video en RGB signaal. VGA (RGBHV) lijkt erg op RGB, alleen zijn de sync signalen los. Dus vandaar dat je bron (in jouw geval de digitale receiver) echt in moet stellen om een VGA signaal te sturen.

Dit topic is ook wel leuk om eens door te lezen. Staat veel in waarom het niet kan en dergelijke.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapioIV
FeaR1986 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:51:
Op zich staat het topic wel goed, maar geef het even tijd voor mensen om het te lezen en wat te verzinnen. Overigens is het gewenst dat je 24 uur wacht alvorens je topic omhoog te kicken.

Persoonlijk denk ik dat je met een Scart naar DVI nergens komt zonder converter ertussen. Dus een simpele kabel met aan de ene kant scart en aan de andere kant DVI zal niet werken. Dit omdat je dan van een analoog signaal naar een digitaal signaal gaat zonder enige vorm van converten en dat werkt niet.

Om die reden zou scart naar vga in theorie wel moeten werken aangezien het beide analoge signalen zijn. Echter in de praktijk zit dit anders. Zoals je ziet zijn dergelijke kabels wel gewoon te koop.
Maar ze werken lang niet altijd. Het werkt alleen wanneer je je decoder in kan stellen om een VGA signaal uit te sturen via scart.

De reden waarom het dan niet werkt aangezien het twee analoge singalen zijn zit als volgt:
Scart op zich is geen signaal maar een connector. Op scart outputs staat meestal alleen maar een composite video, s-video en RGB signaal. VGA (RGBHV) lijkt erg op RGB, alleen zijn de sync signalen los. Dus vandaar dat je bron (in jouw geval de digitale receiver) echt in moet stellen om een VGA signaal te sturen.

Dit topic is ook wel leuk om eens door te lezen. Staat veel in waarom het niet kan en dergelijke.
Super helder antwoord! Bedankt daarvoor, ik zal in de toekomst ff rekening houden met het 'uppen'.

Jammer genoeg gaat het dus niet werken op een eenvoudige manier, goedkoper is dus elders een 2e hands tv-tje op de kop tikken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Wegens een wijziging in het beleid wordt dit topic naar Mediaspelers en HTPC's verplaatst. De reden dat dit gebeurt is omdat is besloten dat spelers die content uitsturen daar beter op hun plaats zijn dan in LCD, Plasma en Projectie.

Zie hiervoor ook het topic Enkele kleine wijzigingen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.