Flight Simulator - deel 80 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 44.895 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.nvonk.demon.nl/FSheader2_1.jpg
Flight Simulator - deel 79
Voorgaande delen: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

FORUM REGELS:
  • Max. 10 pics van 800x600 Resize ze zelf en niet met behulp van de img tag.
  • Zorg er iig voor dat er niet 10 replies achter elkaar vol met pics staan, houd het een beetje verdeeld.
  • Houd het topic op niveau. Dus niet continue enkel "wow, mooie pics!".
  • Geen offtopic gebabel, geflame, geruzie, gescheld etc.
  • Zie je iets wat niet kan? Gebruik dan de
    Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif -knop
Wat staat ons te wachten:
PMDG Boeing 747-400 Freighter en MD-11
PMDG heeft de 744F gereleased en is bezig met de MD11!
B747-400F Product Page
MD11 Product Page
PMDG Website
PMDG Forum

Feelthere Boeing 777
PSS liet een slechte indruk achter met zijn 777. Allicht doet Feelthere het beter!
Screenshots (777)
Feelthere Website
Feelthere Forum

NL2000 v3
De derde versie van NL2000 komt naar verwachting halverwege 2006 uit
Preview screenshots
NL2000 Website
NL2000 Forum

Flight Simulator X
De nieuwe versie van MS Flight Simulator staat vooralsnog gepland voor eind 2006.
Microsoft Productpagina
Screenshots

Suggesties voor je post
  • Vermeld wat je op de plaat hebt gezet, van waar naar waar je vliegt en met welke kist en met welke scenery.
  • Bij een vraag: Is je vraag duidelijk? Is het wel echt een vraag?
  • Liever geen post met alleen 'wil je even op msn komen' of ' _/-o_ @ pics'
    of _/-o_ @ startpost
Frequently Asked Questions
:? Microsoft website

Officiële Microsoft Flight Simulator site

:? Waar kan ik gratis add-ons downloaden?

:? Waar vind ik payware?

:? Sites over cockpitbouw

SIMKITS
737cockpit (nederlandse producent van 737 lightpanels)
Flightdeck Solutions
dakenskys
Flight Illusion (sim instruments)
Sea Gull (sim instruments)
Cockpit Simulations
Project Magenta (software)
IOcards (open source I/O hardware)
PhidgetsUSA (I/O boards)
Extended Programmable Input Controller (EPIC)

:? Antwoorden op vragen die hier (te) vaak gesteld worden

Hoe kan ik de graphics en snelheid van FS zo optimaal mogelijk krijgen?
Waar kan ik gratis files uploaden? Chello/@home/casema/(vul hier je provider in) sucks.
Met welk progje maken jullie screenshots? ( deze, of deze)
Basisprincipes van hoe een vliegtuig werkt
Informatie over vliegen met een propeller-aangedreven vliegtuig
Wat is VOR? NDB? ILS? Hoe navigeer ik met FS?
Hoe bestuur ik een helikopter? Ik kan eigenlijk alleen achteruit vliegen.
Hoe krijg ik de Polderbaan in FS2004?
Hoe krijg ik de nieuwe baannummers, realistische active runways voor AI Traffic en AI aan de goede gate?
Welke verlichting moet ik op welk moment aan hebben van mijn kist?
Hoe werkt zo'n Boeing FMC?

:? Waarom heb ik geen wagentjes, intelligente gates e.d op het vliegveld!?

Al die extra dingen die je op een airport ziet zoals bagagekarren, fuel/cateringtrucks, zitten in de scenery van dat airport ingebouwd. En hoofdzakelijk in payware-scenery (EDDW=Bremen Airport is enige freeware die het ook heeft volgens mij). Je kan ze meestal activeren door een bepaalde com frequentie in te voeren, welke com frequentie kun je meestal in de readme van de betreffende scenery vinden.

:? Vliegroutes

RouteFinder Aanrader!
FSBuild Payware
Flight plan valideren met CFMU IFPUV van Eurocontrol
North Atlantic Tracks
New York - North Atlantic route planner

:? On-line vliegen

Meer informatie over hoe on-line vliegen met VATSIM en IVAO in zijn werk gaat vind je ook daar en op de site van de DutchVACC.

:? AI vliegtuigen

TheFrankO AI-Traffic On request zie hier
Project AI
AI-Aardvark
FSPainter
Dubbele flight plans verwijderen
Laat de AI hun vertrek- en aankomstbestemmingen zien

:? Andere handige links

simFlight.nl - Onderdeel van het grote simFlight.com; nieuws, reviews en een forum
Navdata.at - Airac-cycles en SIDs/STAR's voor zo ongeveer alle FMC's
Fokker 70/100 FS Movie

:?Known issues/bugs met FS9

• De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS9)
    De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS2004)
    Amsterdam Schiphol Airport (EHAM) is erg gedetaileerd nagemaakt, maar er zit een fout in. Er staat een misplaatste toren op Schiphol. Hieronder de stappen hoe je het kan verwijderen:

1. Ga naar de FS9 map (C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9)
    2. Open Scenery.cfg met kladblok
    3. Scroll naar Addon Scenery en voeg deze regel daaraan toe:
    Exclude=N52 18.62, E4 45.88, N52 18.61, E4 45.90,objects

Dan ziet het er zo uit:
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8

[Area.038]
    Title=Addon Scenery
    Local=Addon Scenery
    Layer=38
    Active=TRUE
    Required=FALSE
    Remote=
    Exclude=N52 18.62, E4 45.88, N52 18.61, E4 45.90,objects

4. Save Scenery.cfg en start FS2004
  • Coördinaten Schiphol Tower
    N52:18.4347 E004:45.7462
    Hoogte: +300FT
:?Handige kleine updates van Avsim voor FS9

• Replacement Moon Click!
    Photoreal Moon Texture This Texture is moon Texture of the enhancing size in which photographic is used. The moon of 512pixel or 256pixel floats on the sky and a fantastic flight is produced. Texture making by Izuru yokomi. Photo by Seiichi yoneyama.
  • Resized Autogen Textures Click!
    Resized textures for all Autogen buildings and trees in FS2004. Smaller texture sizes greatly improve framerate (FPS).
  • Resized Runway and Taxi Textures Click!
    Resized default textures for Runways and Taxis in FS2004. Texture format is cut in half, from 256X256 to 128X128, thus reducing the overall filesize from 3.5MB to 1.25MB. Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
  • Contrail Upgrade Click!
    Very realistic jet contrail upgrade. For more impressive 747 fly-by's (Active Camera) as well as other jet and AI contrails.
  • Vapour Trails - The Full Package Click!
    Codes that add vapour trails to a variety of popular add-on aircraft for FS2002. *NEW FEATURE* Vapour Trails automatically appear between 150 and 175kts - right after take-off and during approach! **FIXED** the missing Gauge problem and added the Simubuild A340 series code!!
  • Resized 3d Cloud Textures Click!
    Resized default cloud texture (cumulus01.bmp) for 3D clouds in FS2004. Texture was resized from 512X512 to 128X128, cutting filesize from 1,33MB to 22KB (DXT3). Resized texture does NOT make clouds look smaller in size. This file is recommended for those who prefer speed (FPS) over visual detail. The difference in visual detail in my opinion is minimal. IN THIS VERSION: texture was edited so that clouds would appear white instead of gray. Screenshots show 3D clouds set to maximum OVERCAST!!! Optional 888-8 type extended bitmap included (86KB). IMPORTANT: To avoid errors, turn the "Render to texture" box to ON in "Display Settings". Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
  • Resized 2d Cloud Textures Click!
    Resized default cloud textures for 2D clouds in FS2004. Cloud textures format was cut in half, thus reducing the overall filesize from 40MB to 2.5MB. Textures in 512X512 format resized to 256X256. Textures in 256X256 format resized to 128X128. Resized texture does NOT make clouds look smaller in size. Display settings used while taking screenshot: Sight distance: 150Mi/240Km. Cloud draw distance: 80Mi/128Km. 3D cloud percentage: 50%. Optional 3D cloud texture "cumulus01.bmp" included. Smaller texture sizes improve framerate (FPS). To avoid errors, please make sure that "Render to texture" check box is turned ON in "Display Settings"
  • Resized Tree Textures Click!
    Resized default tree textures for Autogen trees in FS2004. Texture was resized from 1024X1024 format to 128X128, cutting filesize from 683KB to 22KB. This file is recommended for those who prefer speed (FPS) over visual detail, as 128X128 format reduces much detail (see screenshot), and makes textures fuzzy and blurry. In my previous release (ResAutogenTex.Zip), tree textures are in 256X256 format, so in this release the format is one step lower. Smaller texture sizes improve framerate (FPS).

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/pc/flightsimulatorx/Banner_flightsimulatorx.jpg

Microsoft's Flight Simulator "X"

"Fly The World"

Microsoft's Flight Simulator-X, alias FS X / FS 10 / FS 2006 is de opvolger van de wereldberoemde Flight Simulator 2004. Microsoft's Flight Simulator bestaat al meer dan 25 jaar _/-\o_ , en is daarmee DE oudste PC-spellen generatie. De revolutie begon met Flight Simulator 98, welke 's werelds best verkochte simulatie was in 1998 en daarna. Met Flight Stimulator 2000, 2002 en 2004 is de trend voortgezet. Flight Simulator belooft een spetter te worden, met onder andere: meer dan 24.000 vliegvelden over de gehele wereld. Op de site van Microsoft is helaas (nog)
niet zoveel te vinden over FSX.

Vragen aan Microsoft:

Q: Wanneer zal FS-X worden uitgebracht?
A: "Waarschijnlijk zal het spel eind 2006 uitkomen."

Q: Wat zal er nieuw zijn in FS-X?
A: "Onze trouwe testpersonen hebben ons laten weten dat er veel moet veranderen zodat FSX bijna niet kan worden onderscheiden van het echte. Wij hebben zoveel veranderd aan FS. Er is een nieuwere AI (Artificial Intelligence) gekomen. Heel de wereld is met behulp van "Google Earth" tot stand gekomen. Je zult dus ook zelfs je eigen straat kunnen zien! Ook kun je nu missies vliegen. Deze missies zullen ook bijna niet meer van het echte pilotenwerk te onderscheiden zijn zoals: je bent een helicopterpiloot en moet mensen die vast zitten op een brandend olieplatform op zee redden, of (nog in testfase) je moet in een F-16 gekaapte vliegtuigen proberen neer te halen.
Natuurlijk word er ook veel aandacht besteed aan de Multiplayer-mogelijkheden. Wij hebben op onze site Zone.com FS2002 verwijderd, zodat er plaats wordt gemaakt voor FS2004 en FS X."

Q: Zal Windows Vista een vereiste zijn?
A: "Nee, Windows Vista zal niet verplicht zijn om FSX te kunnen spelen. Om het uiterste te halen uit de simulatie is waarschijnlijk een Nvidia SLI configuratie met een grafisch kaart dat DX10 ondersteund, een Pentium-D of Conroe Processor nodig. Dit in combinatie met Windows Vista zorgt dat je het beste van het beste krijgt!" ( En waarom geen AMD FX :X ) < Reclame maken dus..

Q: Zal FS-X alleen maar op DVD beschikbaar zijn?
A: "Ja, omdat wij het beste willen hebben wij besloten om voor het eerst een Flight Simulator op een DVD uit te brengen en niet meer op CD's, zoals eerder van toepassing was. Omdat de scenery gewoon te groot is om op CD te passsen."

Q: Kan ik FS9 vliegtuigen ook nog kunnen gebruiken in FSX?
A: Wij zullen zoveel mogelijk proeberen om Backwards Compatible te zijn in FSX.

Q: Zullen er dan eindelijk echte Airliners komen i.p.v. door Microsoft verzonnen maatschappijen?
A: Ja?, zoals je op de foto kunt zien. Maar weer op andere foto's (Zie daaronder) is te zien dat "World Airliners" nog in de game zit.

FEATURES:

• Meer dan 90 vliegtuigen, waaronder;
Xtra 300S
Boeing 747-400,
de AirCreation 582SL Ultralight,
de Bell 206, de Maule M7-260C Orion,
de DeHavilland DHC-2 Beaver,
deGrumman G-21A Goose,
de Cessna 172,
(nog niet zeker:de F-16F, en de Boeing 757.)
• Meer dan 24,000 vliegvelden overal in de wereld.
• Ondersteuning voor DirectX 10 in combinatie met Windows Vista.
• Nog niet officieel: SLI-Ondersteuning

Screenshots:

http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/fsx_thumbs.html

Er zijn door Microsoft ongeveer 50 foto's vrijgegeven, waaronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx027_jpg.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx021_jpg.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx030_jpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/FSX/tn_avsim_wingview01_jpg.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/FSX/tn_avsim_glacier01_jpg.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx011_jpg.jpg

Nieuwe Foto's: 1 2 3 4 5

In de video is één van de missies te zien, waarna je de oogstrelende graphics te zien krijgt. De trailer is vrijgegeven op de E3 in LA. Wat anders dan normaal is, is dat bij de presentatie gebruik is gemaakt van de Xbox360 controller i.p.v. de Sidewinder Joystick. Microsoft wil hiermee dus zeggen: Probeer ook eens onze Xbox360 Controller voor Windows XP.

Officiele Info:

• Title: Flight Simulator X
• Publisher: Microsoft Game Studios
• Developer: ACES Studio
• Format: 2 DVD for the Microsoft® Windows® XP and Windows Vista™ operating systems
• ESRB Rating: “E” for Everyone
• Availability: Holiday 2006
• Price: N/A

Immersive world.
Flight Simulator X offers players a rich and innovative gaming experience with new technological advancements, incredible graphics and added realism, including weather, time of day, and seasons. Pilots can watch moving cars and detailed buildings in cities below, traffic on highways, indigenous houses, farmland and livestock, and wildlife in their natural habitats.

Mission-based gameplay.
With the addition of new mission-based gameplay, players will have a specific purpose as their world comes alive for the first time with automobile traffic, moving boats, ships, and animal life. With more than 50 new missions to choose from, aviators can build their skill levels and engage in even more stimulating gameplay than before. Players can choose to compete in the Red Bull air race or bring relief materiel to the Congo, keeping track of their progress on each mission.

New aircraft.
Flight Simulator X will provide pilots with the ability to fly the aircraft of their dreams, from the DeHavilland DHC-2 Beaver floatplane and Grumman G-21A Goose to the AirCreation 582SL Ultralight and Maule M7-260C Orion with wheels and skis. Players will be amazed at the details, such as shaded rivets, reflective paint, and glint from glass and chrome, as they view the world from 100 to 1 million feet.

Connected world.
Through increased online gameplay capabilities, Flight Simulator X offers players a connected world where they can choose whom they want to be, from an air-traffic controller, pilot, or co-pilot as they interact with other aviators from around the globe by chatting in real time via headset and keyboard.

Interactive airports.
More than 24,000 airports feature artificial intelligence-controlled jetways, fuel trucks, and moving baggage carts, allowing players to explore their hometown or venture to a favorite far-off city.

• Er komen 2 versies FS-X: de Standard Edition, en de Deluxe Edition.

Verschillen: De "Deluxe" variant zal 24 vliegtuigen hebben. De meeste Historische vliegtuigen uit FS9 zullen in deze versie eruit liggen. Ook kun je bij de Deluxe variant SDK tools gebruiken, die gelijktijdig word uitgegeven als FS-X.

SPEELBARE DEMO In deze Demo kun je 3 vliegtuigen besturen rond Sint Maarten. Er zijn 2 Vliegvelden in het demo. -642- MB Groot.

• Screensaver Downloaden: KLIK

• Nieuwe Camera systeem. En voor het eerst ook Missies.

• Nieuwe Multiplayer functies, zoals Dual-Pilot: via VOIP kan een vriend, of hij nu naast je zit of aan de andere kant van de wereld als Piloot/Co-Piloot fungeren.

Adittional Info:

Officiele Microsoft Flight Simulator-X Site: Klik

Tip: Download de Trailer en oordeel zelf over FS-X! Normal of 720P HD!

Ik heb beide topicstarts even gecombineerd, zal zodra ik tijd heb ff een nieuwe bakken.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 15:06
Verander dan ook direct de tekst onder het plaatje van deel 79 in deel 80 :)
Verder: Hulde voor het 80ste FS topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

ja echt geweldig w00t! nu hopen dat er ook een update komt voor FSX dit jaar, want ben er zat bugs tegen gekomen van verkeerde texture maps enzo.

ik mis alleen de B777 en GAF Nomad N22-B in FSX ik hoop dat twee binnenkort download baar zijn :)

voor de rest een zeer mooie TS Bolk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Verder met de pics :P

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/EZY737lfmn43.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/EZY737lfmn50.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/EZY737lfmn53.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/EZY737lfmn56.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/EZY737lfmn61.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/EZY737lfmn65.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/EZY737lfmn72.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/EZY737lfmn74.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/EZY737lfmn91.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/EZY737lfmn97.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 04-11-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mooie foto's, de PMDG blijft een geweldig ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:11

aerofreak

Steve Jobs

zeer nice _/-\o_

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooie B736 rdluca :)

de PGMD versie blijft idd een leuke, je hebt ook Ultimate Terrain er op staan zo te zien :)

Mooi hoor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 22:29:
mooie B736 rdluca :)

de PGMD versie blijft idd een leuke, je hebt ook Ultimate Terrain er op staan zo te zien :)

Mooi hoor :Y)
Volgens mij is het een B737. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja idd het is eentje van de 700 serie ;) de 600 is ietewat korter :X woops

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 03-11-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 17:07
Op wat voor systemen spelen jullie FSX? Zoals als in een van de laatste posts verteld in topic 79 krijg een diashow met bijna alleen een witte omgeving en witte vliegtuigen, m.a.w. de inkleuring vindt niet plaats op een of andere manier. Zie:
Ik heb hier een P4 3,2 Ghz met 1 GB geheugen, Geforce 6600 (256mb) en 150GB vrij staan, nieuwe windows XP installatie. Nu draait FSX voor geen meter.

Ik klik voor de optie New User, dan krijg je zo'n filmpje, da's een halve diashow en meer dan de helft van de tijd alleen witte textures, ipv gekleurd. DirectX versie is up to date, en heb van de nvidia site de laatste drivers gedownload. Zelfs met de optie Low bij alle graphics trekt ie het niet. Als ik aan mijn volumeknop op het toetsenbord draai, dan stopt het beeld zelfs helemaal als mijn on screen volumebar getoond wordt.

Wie kan mij helpen, want dit is geen doen.
Ik hoop dat ik snel mee kan spelen!!

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 10:21
Wat mij een super idee lijkt voor de volgende flightsim, is dat microsoft gaat samenwerken met Google om zo (op basis van google earth en google maps) 100 % realistische wereld te creeren. Moet mogelijk zijn lijkt mij. Alleen als je te dicht de grond naderd zou er nog veel verbetering moeten zijn.......
Maar het is maar een idee..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174460

Royer schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 08:31:
Wat mij een super idee lijkt voor de volgende flightsim, is dat microsoft gaat samenwerken met Google om zo (op basis van google earth en google maps) 100 % realistische wereld te creeren. Moet mogelijk zijn lijkt mij. Alleen als je te dicht de grond naderd zou er nog veel verbetering moeten zijn.......
denk niet dat Google en MS dat snel gaan doen... nogal concurrenten enzo, plus dat de foto's die google gebruikt ook gewoon te koop zijn

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 04-11-2006 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:49

Scott

Ik ben, dus ik tweak

In het vorige topic had ik geen antwoord gekregen, dus ik probeer het nog een keertje want het blijft maar niet lukken: het trimmen.

Ik weet hoe het trimmen werkt en wat het resultaat zou moeten zijn, maar het werkt niet goed genoeg. Soms dan krijg ik hem op perfecte hoogte, ga ik trimmen, maar hij blijft niet straight vliegen. De VSI geeft nooit 0 aan en ik blijf dus ook nooit op constante hoogte vliegen. Als ik een keer op HOME druk, dan gaat hij teveel omlaag, wil ik dit corrigeren met END, dan gaat hij weer teveel omhoog. Ik blijf op die manier op die knoppen drukken :? En in de lessons vloog die vlieginstructeur steeds mooi op 5000 feet, dus het kan wel... Iemand een idee wat ik zou moeten aanpassen of anders doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

coelho schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 00:13:
Op wat voor systemen spelen jullie FSX? Zoals als in een van de laatste posts verteld in topic 79 krijg een diashow met bijna alleen een witte omgeving en witte vliegtuigen, m.a.w. de inkleuring vindt niet plaats op een of andere manier. Zie:

[...]

Ik hoop dat ik snel mee kan spelen!!
mijn sys specs in het kort voor FSX is:

AMD Athlon64 X2 44400+ Toledo [2x 2.2Ghz, 2x 1MB L2]
1x TwinX 2048C2PT Corsair XMS Platinum [2x 1GB PC3200]
ASUS A8R32 MVP Deluxe met Bios 0602
Sapphire ATi Radeon X1900 XTX
SB Audigy2 Platinum

WinXP Pro + SP2 en alle updates
Omega Catalyst 6.03 gebaseerd op ATi Catalyst 6.3
DirectX 9.0c

settings voor FSX alle detail van de vliegtuigen op maxx en detail van scenery en de rest op High reso @ 1440 x 900 x32 FSAA x6 AF x16.

Het draait nu redelijk maare in steden als Amsterdam of New York is het aan geraden om een X1900 CrossFire Edition er naast te plaatsen of je wacht tot dat de G80 uit is he en die in SLI zetten LoL :+

maar ja met de X1900 XTX is het wel te doen in plaatsen als Sint Maarten, Sint Berthemely enzovoorts dat soort gebieden gaat prima of bij Alice Springs in Australia dat gaat ook goed alleen die druk bevolkte steden en landen is het gewoon te zwaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 04-11-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:53
ScottB schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:45:
In het vorige topic had ik geen antwoord gekregen, dus ik probeer het nog een keertje want het blijft maar niet lukken: het trimmen.
Ik zie niet wat je probleem is :?. Met een C172 bv klim ik naar bv 1000ft, level of, zet de throttle iets lager en corrigeer de trim tot ik niet meer met de stick hoef te duwen of te trekken. Omdat je snelheid nog niet is gestabiliseerd kan het zijn dat je een minuutje moet natrimmen (met korte tikken op home/end) maar uiteindelijk is ie zo stabiel als met een autopilot.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

mekkieboek schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:13:
[...]

Ik zie niet wat je probleem is :?. Met een C172 bv klim ik naar bv 1000ft, level of, zet de throttle iets lager en corrigeer de trim tot ik niet meer met de stick hoef te duwen of te trekken. Omdat je snelheid nog niet is gestabiliseerd kan het zijn dat je een minuutje moet natrimmen (met korte tikken op home/end) maar uiteindelijk is ie zo stabiel als met een autopilot.
Nouja, dat gaat bij mij dus niet zo :P Ik krijg hem als ik level off niet stabiel, de VSI geeft nooit 0 aan (wat dus wil zeggen dat ik stijg danwel daal)... Dit is dan soms wel miniem, maar na een tijdje vliegen merk je wel een hoogteverschil. Wellicht dat de throttle iets lager zetten helpt, zal dat zo meteen eens proberen. Bedankt voor je hulp iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Een vraagje.. Ik ben een beetje een het spelen met Graphic detail en performance in FSX.
Hoe kan ik de textures op de vliegtuigen scherp krijgen? Zeg maar de banen en de logo\s op het vliegtuig zijn erg blurry. Als ik alles qua Aircraft details op High zet zijn ze wel scherp, alleen als ik dan een beetje met camera's ga wisselen en ik zoom weer in op mn vliegtuig zijn ze weer blurry. Hoe kan dit?

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
ScottB schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:19:
[...]

Nouja, dat gaat bij mij dus niet zo :P Ik krijg hem als ik level off niet stabiel, de VSI geeft nooit 0 aan (wat dus wil zeggen dat ik stijg danwel daal)... Dit is dan soms wel miniem, maar na een tijdje vliegen merk je wel een hoogteverschil. Wellicht dat de throttle iets lager zetten helpt, zal dat zo meteen eens proberen. Bedankt voor je hulp iig :)
Een trim is dan ook geen autopiloot, in het echt haal je alleen de ergste druk van het hoogteroer af als-ie erg tegen werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Andre21 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:42:
Een vraagje.. Ik ben een beetje een het spelen met Graphic detail en performance in FSX.
Hoe kan ik de textures op de vliegtuigen scherp krijgen? Zeg maar de banen en de logo\s op het vliegtuig zijn erg blurry. Als ik alles qua Aircraft details op High zet zijn ze wel scherp, alleen als ik dan een beetje met camera's ga wisselen en ik zoom weer in op mn vliegtuig zijn ze weer blurry. Hoe kan dit?
Je moet je mipmapping quality denk ik bij 'Display' op de hoogste stand zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Royer schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 08:31:
Grootste probleem wordt dan de hoeveelheid data... Horizon Simulations brengt binnenkort zogenaamde photorealistic scenery uit van alleen maar Engeland en Wales op een res van 1m of zo. Een totale installatie kost iets van 90 Gb... Kan je nagaan wat dat wordt als je de hele wereld op je HD wilt hebben!

Los daarvan vind ik het grote nadeel van dat soort scenery dat het er maar van 1 kant goed uitziet omdat de schaduwen en het perspectief in de foto's gebakken zit. Zodra je een andere kant uitvliegt ziet het er niet meer uit. Ga maar eens in Google Earth de camera zo neerzetten dat je een schitterend 3D beeld krijgt (met gebouwen en zo) en draai dan de camera 180 graden om: geen gezicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-05 23:46

SalimRMAF

SpaceX - 4K

"Dames" En Heren, Ik kondig hierbij aan dat het vanaf Morgen, 6 November op DISCOVERY Channel FS-X-Week is! Ze latyen veel over vliegtuigen en FLight Simulators zien, waarvan ik denk dat het zeer interresant gaat worden.!

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/5408/x360fallyd6.jpg

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En er staat een 360 image omdat...

/Ontopic

Wat eem vretend spel, maar dat wist ik van te voren. Draai het op een P4 3,4 Prescott, 1 GB PC3200, Asus 6600GT TOP. Merk wel dat ik te weinig RAM heb, hij swapt volgens mij best vaak. Heb de settings op 1280x1024 op medium, en sommige details high. Op kleine gebieden best goed te doen, maar in drukker bevolkte gebieden, idd, een bijna dia show :)

Tijd voor een Conroe met een DX10 kaartje, wanneer laatstgenoemde komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Derek S. schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 18:45:
[...]

Een trim is dan ook geen autopiloot, in het echt haal je alleen de ergste druk van het hoogteroer af als-ie erg tegen werkt. ;)
Ok, dus het klopt dat ik hem nooit precies goed zal krijgen ? En eigenlijk is dat in de lessons dus niet goed gedaan, daarmee insinueren ze in mijn ogen dat je met een constante verticale snelheid van 0 kan blijven vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
ScottB schreef op zondag 05 november 2006 @ 18:17:
[...]

Ok, dus het klopt dat ik hem nooit precies goed zal krijgen ? En eigenlijk is dat in de lessons dus niet goed gedaan, daarmee insinueren ze in mijn ogen dat je met een constante verticale snelheid van 0 kan blijven vliegen.
Eigenlijk niet nee, weinig kans dat je in het echt constant 0 vs/fpm aan kunt houden met de effecten van wind/turbulentie of wat dan ook. In Flight Simulator zou het technisch gezien haalbaar kunnen zijn als je een heel erg precieze joystock hebt, en/of je stijve hark bent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Derek S. schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:42:
[...]

Je moet je mipmapping quality denk ik bij 'Display' op de hoogste stand zetten. :)
Sorry voor de late reactie, maar dat heb ik nergens zien staan. Kan ik dat ook op mn video kaart instellen? Of is dat niet handig? En dan nog wat:
De een zegt dat je beter Anti-Anialising op je videokaart kan in stellen, en de ander zegt dat je dat het beste in het spel kan doen.
Wat is nu de waarheid? (Bij een niet zo snelle pc ;) )

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yisc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-01 08:18
Ik heb deze vraag ook al in het vorige topic gepost, maar helaas geen reacties gekregen.
Uiteraard wil ik niet zeuren, maar ik vind het heel erg dat ik het spel niet kan spelen.
Gisteravond nog een update uitgevoerd naar Catalist 6.10 maar zonder resultaat.
Soms is het mogelijk om op te stijgen en rond te vliegen, maar zodra je x keer van camera wisselt, knalt FSX er uit en gaat de pc rebooten. Heb vervolgens aangezet dat ik het BSOD wil zien, maar dit is leeg, evenals de log bestanden van XP. Onderstaand nogmaals mijn eerdere bericht en mijn specs staan onderaan het bericht.
Ik zit met een probleem zowel de demo van FSX als het originele spel crashen constant wanneer het vliegtuig zo'n beetje los komt van de grond. De pc gaat dan rebooten, ik start FSX weer op, maak de gewenste keuzes, sta op de startbaan, maak vaart en beng, weer een reboot. Ik heb het spel al volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd en heb de ati driver al geupdate naar de meest recente versie, helaas zonder resultaat. Gevolg is nu dat er een pracht spel op de plank ligt, waar ik helemaal niets mee kan. Iemand iets dergelijks meegemaakt en/of een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Andre21 schreef op maandag 06 november 2006 @ 09:09:
[...]

Sorry voor de late reactie, maar dat heb ik nergens zien staan. Kan ik dat ook op mn video kaart instellen? Of is dat niet handig? En dan nog wat:
De een zegt dat je beter Anti-Anialising op je videokaart kan in stellen, en de ander zegt dat je dat het beste in het spel kan doen.
Wat is nu de waarheid? (Bij een niet zo snelle pc ;) )
Als het goed is staat-ie bij 'Display', onder het tabje 'Hardware', ergens rechtsonder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Derek S. schreef op maandag 06 november 2006 @ 19:01:
[...]

Als het goed is staat-ie bij 'Display', onder het tabje 'Hardware', ergens rechtsonder. :)
Nee daar staat dus niets...

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:02
Met FS9 heb ik momenteel het probleem dat AA niet deftig werkt (ttz geen merkbare verbeteringen). Na wat rondvragen bleek dat je AA in FS moet AFzetten en dat je in Windows bij je display properties van je kaart daar de AA moet aan zetten. Dit zou niet alleen tot betere resultaten leiden, maar bovendien ook de framerate verhogen omdat de AA van FS zelf niet de hardware acceleratie van je videokaart zou gebruiken (lijkt me vreemd).
Of het ook van toepassing is voor FSX kan ik niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Weet iemand of het AI pakket van Frank_O compatible is met FS-X?
Of dat er misschien heel toevallig nog een update uitgaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:51
Nog niet, Frank_O werkt wel aan een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zat dit item op de FP te lezen, check de verschillen tussen DX-9 & DX-10 in FS-X!

DX-9:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1162932731.png

DX-10:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1162932733.png

Dat beloofd wat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Tering :o, maarja, wordt weer een aardige investering. Bovendien weet ik niet of de processor performance dat ten goede komt, en ik denk dat daar iedereen op uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:39
nog twee:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/articles/direct9vs10-2-9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/articles/direct9vs10-2-10.jpg

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176396

Die graphics zijn wel erg goed? :? Is dit niet een beetje gemanipuleert? Dit is haast alsof je van Packman naar Half-life 2 gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-04 17:04

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Dat water kan toch niet echt zijn? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 20:15

silitek

Tubes Only

Screens zijn Fake!!...Dit gaat ook niet met DX10, Vista en wat nog meer lukken.
Als je goed kijkt blijven de gebouwen het zelfde op de achtergrond......texture build performance opbouwd het hele plaatje. Niet enkelt het water en de lucht >:)
Mischien met DX25 wel...in het jaar 2025 ;)

[ Voor 39% gewijzigd door silitek op 09-11-2006 08:33 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoezo zouden ze fake zijn?
Ze staan ook op de Vista blog:
http://windowsvistablog.c...ista/articles/447226.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Screens zijn niet fake maar gewoon renders zoals het eronder staat. Dus volle kracht van je PC gaat erin om dit plaatje eruit te krijgen, je zult bij lange na dit niet tijdens het gamen te zien krijgen.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

ik citeer:

Veel enthousiasten hier denken dat met vista en dx10 de performance van FSX ineens met stappen toeneemt. Vista zelf zorgt echter niet voor een performance verbetering maar eerder voor een slechtere fps in verband met de grotere overhead van dit operating systeem.

DX10 zal zorgen voor betere texture effecten, hoewel het grootste voordeel van dx10 vooral in het shader model 3.0 zit. Aangezien FSX al nauwelijks gebruikt lijkt te maken van shader model 2.0, heb ik geen al te grote hoop om hier forse verbeteringen tegemoet te kunnen zien.

Na wat testen op een systeem, (Intel E6600, 2GB ram, X1900xt-512mb, raid0 setup) blijkt toch echt dat FSX ten eerste maar 1 core gebruikt van de beschikbaare 2 en dat FSX cpu limited is en geen last heeft van een bottelneck bij de grafische kaart.

Ik krijg dezelfde fps of ik nu 800x600 draai of 1680x1050, een duidelijk indicatie dat de grafische kaart niet al te veel te doen heeft en staat te "wachten" op de cpu. Hij staat letterlijk uit z'n neus te vreten.

Omdat Microsoft FSX gewoon ouderwets single-threaded is, gebruikt de flight sim maar 50% van de capaciteiten van een core 2 duo of een amd x2 cpu. Aangezien de komende performance winsten van intel en amd zullen bestaan uit cpu's met meer core's heeft het wachten op "betere" hardware weinig zin. Straks met 4 cores gebruikt

FSX nog maar 25% van je cpu ! Daarom geloof ik die screens niet tenzij er een NASA systeem aanhangt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
1 woord: patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Tuurlijk. Maar verlopig nog niet :)
Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/interview.6b8.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-04 13:51
idd 1 woord patch is ideaal

zie het al voor me 2 pc's

win xp + fx + dx9 single core + fps 10

vista +fx + dx10 multi core + fps 60

mmmmm wie koopt vista ? (wat was fx showcase vista)

denk dat dit pr slim gezien is en ik denk zelfs dat microsoft dit met voorbedachte reden doet wil je fx spelen koop dan vista anders jammer best blijven bij fs2004. zou niet mogen maar ja industrie moet ook draaien

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6941

ik weet dat het in het vorige topic al voorbij is gekomen, maar daar ging het niet specifiek ook over FSX. Ik zou graag eens wat ervaringen horen over breedbeeld & FS9/FSX.
Ik weet wel dat je gewoon in FS een breedbeeld resolutie kunt instellen, maar sommige 2d panels zijn dan horizontaal uitgerekt. De overige 3d views zijn wel perfect.
Hoe gaan jullie hiermee om? Wat ik heb gelezen is dat je het panelvenster in FS gewoon kunt verkleinen, net zoals je met windows doet, zodat de verhouding weer goed is.
Maar dit werkt volgens mij niet meer in FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 22:08
silitek schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:10:
ik citeer:

Veel enthousiasten hier denken dat met vista en dx10 de performance van FSX ineens met stappen toeneemt. Vista zelf zorgt echter niet voor een performance verbetering maar eerder voor een slechtere fps in verband met de grotere overhead van dit operating systeem.

DX10 zal zorgen voor betere texture effecten, hoewel het grootste voordeel van dx10 vooral in het shader model 3.0 zit. Aangezien FSX al nauwelijks gebruikt lijkt te maken van shader model 2.0, heb ik geen al te grote hoop om hier forse verbeteringen tegemoet te kunnen zien.

Na wat testen op een systeem, (Intel E6600, 2GB ram, X1900xt-512mb, raid0 setup) blijkt toch echt dat FSX ten eerste maar 1 core gebruikt van de beschikbaare 2 en dat FSX cpu limited is en geen last heeft van een bottelneck bij de grafische kaart.

Ik krijg dezelfde fps of ik nu 800x600 draai of 1680x1050, een duidelijk indicatie dat de grafische kaart niet al te veel te doen heeft en staat te "wachten" op de cpu. Hij staat letterlijk uit z'n neus te vreten.

Omdat Microsoft FSX gewoon ouderwets single-threaded is, gebruikt de flight sim maar 50% van de capaciteiten van een core 2 duo of een amd x2 cpu. Aangezien de komende performance winsten van intel en amd zullen bestaan uit cpu's met meer core's heeft het wachten op "betere" hardware weinig zin. Straks met 4 cores gebruikt

FSX nog maar 25% van je cpu ! Daarom geloof ik die screens niet tenzij er een NASA systeem aanhangt. ;)
Wie citeer je eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

lijkt mij behoorlijk fake, die eerste met het meer ook als je die eens beter bekijkt (die met het meer zit een pixelfout in bij de bomen rechts). Voornamelijk de luchtdetail en het waterdetail vallen makkelijk op, die zijn van hoge kwaliteit. Maar de textures van de rest van de objecten zijn precies hetzelfde (op wat kleurtinten van een soort warmer/kouder maken van picture na dan/hdr effect maar dan met photoshop).

In jou voorbeeld zie je rechtsmidden het schip bij een gebouw, op de zogenaamde dx10 versie is een deel van het schip weg en een deel van het gebouw staat onder water, bovendien mist er een stuk boom en dat kan echt niet door wind/andere beweging oid komen, aangezien de rest van de objecten perfect op elkaar aansluiten.

Waar kan ik overigens deze plaatjes vinden op microsoft.com? Lijkt mij dat ALS ze echt zijn Microsoft er 'trots' op zou zijn om ze te showen en voor DirectX 10 met Vista juist daarom aan te prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Wat een ongein is het eigenlijk geworden. Het gaat alleen nog maar over fps (of fpm), blurries, renderen van water, bomen en bergen en Vista/DX10.
Hoe is het nou gesteld met het fsx vliegmodel? Is er nou eindelijk dutch roll? Maakt het uit hoe je de mixture instelt van je cessna op verschillende hoogtes? Is er iets van ground effect tijdens landen? Propellor-torque?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

silitek schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:10:

http://blogs.technet.com/.../Performance-Anxiety.aspx
If there is a good solution out there we are going to look at what is going on "under the covers" and see what we can do to improve things. We are looking into improving multi-core processing, and of course working toward the DX10 update. I personally am not involved in any of this work, I just know that it's going on around me. I have great confidence in the team that we will be able to improve some things for some hardware configurations, but I'm not sure much can be done for older hardware, lack of ram, and sliders set beyond what their system is capable of. I should also say that the DX10 update is the only planned code update that I know of, so I have to assume that any perf gains we make internally will have to wait until that release. Any release is a non-trivial event in our studio, so it would be a big deal to release anything earlier than the DX10 update. But who knows, stranger things have happened...

Voor de duidelijkheid: dual core != multi threading. Dual core wil zeggen dat een processor bestaat uit 2 processor kernen, multi threading betekent dat er meerdere taken tegelijkertijd uitgevoerd worden tijdens het runnen van een app.

Natuurlijk is FS wel een multi threaded applicatie, maar het is te simpel om te zeggen dat elke multi threaded app. gebruik kan maken van dual core door alle threads gewoon te verdelen over de cores. Er zijn veel afhankelijkheden tussen die threads dus verdelen en beide cores voor 100% benutten gaat helaas niet zomaar....

Zoals hierboven is te lezen overwegen ze wel een update om de dual core support op te voeren...

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn er al mensen met een GeForce 8800 GTS / GeForce 8800 GTX met FSX? Ik wou vragen of het netjes draait op 1440 x 900 x32 Max settings FSAA x16 AF x16 :)

Als iemand hier is die zo'n setup heeft pics lijken me erg chill :+

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 10-11-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22557

Mensen ik raak echt een beetje gefrustreerd.

Ik blijf steken in mission 2 van de beginners level. Enige wat ik hoef te doen met mijn vliegtuigje is op en neer door de gates. Alleen als ik al naar de narrator luister begint mijn vliegtuigje heen en weer te wiebelen en kan ik hem maar niet onder controle krijgen. Hoe is dit op te lossen? Ik snap er helemaal niks van. Wie kan me hiermee aub helpen?

Greetingz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Anoniem: 22557 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:28:
Mensen ik raak echt een beetje gefrustreerd.

Ik blijf steken in mission 2 van de beginners level. Enige wat ik hoef te doen met mijn vliegtuigje is op en neer door de gates. Alleen als ik al naar de narrator luister begint mijn vliegtuigje heen en weer te wiebelen en kan ik hem maar niet onder controle krijgen. Hoe is dit op te lossen? Ik snap er helemaal niks van. Wie kan me hiermee aub helpen?

Greetingz
Klopt inderdaad, komt door de wind, daardoor ga je bewegen. Moet zeggen dat ik ook erg veel moeite had met die missie, met het toetsenbord. Toen ik hem eenmaal deed met een joystick was het piece of cake. Met het toetsenbord is het inderdaad een stuk moeilijker, dan kun je niet geleidelijk sturen. Ik raad je aan een joystick te kopen, maakt het allemaal een stuk makkelijker :) Dit is mij een week of 3 ook aangeraden, ik heb het gedaan en ben uiterst tevreden over m'n aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Laatst online: 30-04 13:51
Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:42:
zijn er al mensen met een GeForce 8800 GTS / GeForce 8800 GTX met FSX? Ik wou vragen of het netjes draait op 1440 x 900 x32 Max settings FSAA x16 AF x16 :)

Als iemand hier is die zo'n setup heeft pics lijken me erg chill :+
mijn asus 8800GTX is onderweg >:)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 03-05 23:38

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Klopt ik had hetzelfde.. heb gewoon een goedkoop Trust joystickje gekocht voor 15 euro op modern.nl. Is geloof ik de GM-2300 met thrust draaiwieltje vooraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162419

Yeah!
Eindelijk. Ik heb nu de Flight Simulator X gedownload en (redelijk) succesvol geland (na 5 keer proberen).
Ik kwam mooi aan zo als de verkeersleiding en m'n co'piloot(e) vertelde. 100c rond van 3000f naar 0 :P. Ik ging alleen iets te hard. Touchdown was mooi maar ging dus veel te hard. Op de helft van de runway maar de motors uitgezet en toen er echt geen houden meer aan was heb ik op driekwart het roer helemaal naar links gegooid zodat ie een mooie slip maakte en m'n bombardier in het gras stond.
Het duurde even voordat ik de motors aan had en ik reed rustig terug. Ik was bijna bij de gate toen ik de demo error kreeg. Tijd verstreken :( . Ga maandag zeker X kopen :D :D
Groetjes!

Edit: ga ook maar een joystick kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

Tipje om je vliegtuig af te remmen: Brakes en Reverse Thrust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Anoniem: 110497 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 20:57:
Tipje om je vliegtuig af te remmen: Brakes en Reverse Thrust ;)
Ik heb met de Rome - Naples-missie steeds dat ik met een te hoge snelheid moet gaan landen. Flaps staan op full en throttle op idle. Toch kom ik nog altijd veel te snel aan (220 knots ipv 130 of zo). Geen idee hoe ik dit moet verminderen, maar reverse thrust klinkt wel als een goede methode, hoe werkt die precies ? :) En is dat inderdaad een goede 'oplossing' voor het te hard aan komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, niet zozeer voor het te hard aankomen, meer voor het landen. In FS2004 werkt deze als volgt op het toetsenbord. Tijdens de touchdown staat de de Throttle op idle. Na de landing moet je F2 even ingedrukt houden. Hierdoor wordt de Reverse Thrust ingeschakeld. (Zeg maar de achteruit van een vliegtuig ;) ) Een goede oplossing voor het te hard aankomen met je vliegtuig zijn de speedbrakes. Hierdoor wordt (in de meeste gevallen) een soort flaps omhooggezet op de vleugels. Dit breekt de snelheid fors. Je zult logischerwijs merken dat hoe lager de snelheid wordt, hoe steiler het vliegtuig gaat hangen. Om dit te corrigeren kun je de flaps gebruiken :) En als laatste remt het landingsgestel ook af, maar dit zou je in geen geval als rem moeten gebruiken. (Zou niet nodig hoeven zijn)
Dit zou genoeg moeten zijn zo om het vliegtuig af te remmen. Later (als je verder komt met FS) zal je ook de precieze werking/doeleinden hiervan wel tegenkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
ScottB schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 21:02:
[...]

Ik heb met de Rome - Naples-missie steeds dat ik met een te hoge snelheid moet gaan landen. Flaps staan op full en throttle op idle. Toch kom ik nog altijd veel te snel aan (220 knots ipv 130 of zo). Geen idee hoe ik dit moet verminderen, maar reverse thrust klinkt wel als een goede methode, hoe werkt die precies ? :) En is dat inderdaad een goede 'oplossing' voor het te hard aan komen ?
Probeer het vliegtuig eerst een beetje op te trekken alvorens je gaat remmen, anders kan het lang duren, of zelfs helemaal niets van terecht komen. Nosediven is 9 van de 10 keer niet de oplossing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:34

Kolky

subtitle not available

Anoniem: 110497 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 22:54:
Nou, niet zozeer voor het te hard aankomen, meer voor het landen. In FS2004 werkt deze als volgt op het toetsenbord. Tijdens de touchdown staat de de Throttle op idle. Na de landing moet je F2 even ingedrukt houden. Hierdoor wordt de Reverse Thrust ingeschakeld. (Zeg maar de achteruit van een vliegtuig ;) ) Een goede oplossing voor het te hard aankomen met je vliegtuig zijn de speedbrakes. Hierdoor wordt (in de meeste gevallen) een soort flaps omhooggezet op de vleugels. Dit breekt de snelheid fors. Je zult logischerwijs merken dat hoe lager de snelheid wordt, hoe steiler het vliegtuig gaat hangen. Om dit te corrigeren kun je de flaps gebruiken :) En als laatste remt het landingsgestel ook af, maar dit zou je in geen geval als rem moeten gebruiken. (Zou niet nodig hoeven zijn)
Dit zou genoeg moeten zijn zo om het vliegtuig af te remmen. Later (als je verder komt met FS) zal je ook de precieze werking/doeleinden hiervan wel tegenkomen :)
Vliegskills zoals ik het 'vroeger' ook dacht. Na mijn (RPL-)vliegopleiding weet ik nu dat de enige factor om je snelheid te beïnvloeden, de neusstand is. Hoe hoger de neusstand bij dezelfde powersetting/flapsetting/spoilersetting, hoe lager de snelheid. Varieer de power om hoogte te regelen. Met spoilers verklein je het liftvermogen van de vleugels. Om dezelfde liftkracht te behouden, heb je een hogere invalshoek (neusstand) nodig. Dit zorgt voor een daling van de airspeed.

Op final gebruik je NOOIT je spoilers. Spoilers beperken het liftvermogen van de vleugels enorm. Veel te gevaarlijk door de grote hoeveelheid lift die je nodig hebt op final (door lage snelheid).

Je gebruikt NOOIT je flaps om af te remmen. Je flaps zijn er om meer lift te genereren uit je vleugels, zodat je op lagere snelheid kunt blijven vliegen. Afremmen doe je met je neusstand. Flaps zorgen ook voor meer weerstand. Dit levert een 'stijlere' dalinghoek op.

Om ervoor te zorgen dat je op final niet te veel hoeft af te remmen, kun je er al in de aanvliegroute voor zorgen dat je snelheid kwijtraakt. Kom bijvoorbeeld met een 737 voordat je naar final draait met 180kts aanvliegen. Met een Cessna172 met 80 kts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Anoniem: 26235 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:45:
lijkt mij behoorlijk fake, die eerste met het meer ook als je die eens beter bekijkt (die met het meer zit een pixelfout in bij de bomen rechts).
...
Waar kan ik overigens deze plaatjes vinden op microsoft.com? Lijkt mij dat ALS ze echt zijn Microsoft er 'trots' op zou zijn om ze te showen en voor DirectX 10 met Vista juist daarom aan te prijzen...
Ze zijn hartstikke fake (er staat niet voor niets in dat het artist's concept images zijn!) en al maanden oud, in augustus al op Gamespot geplaatst bijvoorbeeld. Kijk maar eens onderaan deze page: http://www.gamespot.com/p...x/screenindex.html?page=2

En in dit plaatje staat ook duidelijk vermeld dat het een artist's concept is: http://image.com.com/game...52_20060811_screen001.jpg

Ben benieuwd hoe FSX er uiteindelijk wel uit zal gaan zien als die DX10 patch ooit uitkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Mijn MSI 8800GTX is besteld .. ben benieuwd naar de performance van FS2004 en FSX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6941 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:13:
ik weet dat het in het vorige topic al voorbij is gekomen, maar daar ging het niet specifiek ook over FSX. Ik zou graag eens wat ervaringen horen over breedbeeld & FS9/FSX.
Ik weet wel dat je gewoon in FS een breedbeeld resolutie kunt instellen, maar sommige 2d panels zijn dan horizontaal uitgerekt. De overige 3d views zijn wel perfect.
Hoe gaan jullie hiermee om? Wat ik heb gelezen is dat je het panelvenster in FS gewoon kunt verkleinen, net zoals je met windows doet, zodat de verhouding weer goed is.
Maar dit werkt volgens mij niet meer in FSX.
nog maar een X dan ;) wat voor scherm zouden jullie bijvoorbeeld kopen als je alleen naar flightsim kijkt?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 6941 op 12-11-2006 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Anoniem: 6941 schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:59:
[...]

nog maar een X dan ;) wat voor scherm zouden jullie bijvoorbeeld kopen als je alleen naar flightsim kijkt?
Breedbeeld, geweldig met de virtual cockpit, en de 2D cockpit? Zo heel erg uitgerekt ziet het er niet eens uit, bovendien, ik zelf zie het niet eens meer omdat ik geen vergelijk materiaal heb, alles is breedbeeld hier. :P

Oh ja, wel een tip, hou er rekening mee dat je met je breedbeeld scherm ook een behoorlijk forse resolutie moet draaien, dus zorg dat je een fatsoenlijke videokaart in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kolky schreef op zondag 12 november 2006 @ 00:23:
[...]

Vliegskills zoals ik het 'vroeger' ook dacht. Na mijn (RPL-)vliegopleiding weet ik nu dat de enige factor om je snelheid te beïnvloeden, de neusstand is. Hoe hoger de neusstand bij dezelfde powersetting/flapsetting/spoilersetting, hoe lager de snelheid. Varieer de power om hoogte te regelen. Met spoilers verklein je het liftvermogen van de vleugels. Om dezelfde liftkracht te behouden, heb je een hogere invalshoek (neusstand) nodig. Dit zorgt voor een daling van de airspeed.

Op final gebruik je NOOIT je spoilers. Spoilers beperken het liftvermogen van de vleugels enorm. Veel te gevaarlijk door de grote hoeveelheid lift die je nodig hebt op final (door lage snelheid).

Je gebruikt NOOIT je flaps om af te remmen. Je flaps zijn er om meer lift te genereren uit je vleugels, zodat je op lagere snelheid kunt blijven vliegen. Afremmen doe je met je neusstand. Flaps zorgen ook voor meer weerstand. Dit levert een 'stijlere' dalinghoek op.

Om ervoor te zorgen dat je op final niet te veel hoeft af te remmen, kun je er al in de aanvliegroute voor zorgen dat je snelheid kwijtraakt. Kom bijvoorbeeld met een 737 voordat je naar final draait met 180kts aanvliegen. Met een Cessna172 met 80 kts.
Heb je mij ooit horen zeggen dat de spoilers on final gebruikt moesten worden? Wellicht dat dit verkeerd overkwam, maar ik bedoelde toch echt om zijn snelheid stabiel te houden tijdens het dalen naar de gewenste attitude hoor ;)
Met je neusstand kan je inderdaad de snelheid behoorlijk beinvloeden. Desondanks lijkt het me nogal cru gezegd dat alleen je neusstand ertoe doet voor je snelheid. Ik zie anders niet in hoe je tijdens het dalen je snelheid stabiel kan houden. (Dus zonder versnelling) Het verhogen van de neus leidt hierbij alleen maar tot een verlaging van de fpm, en het verlagen van de neusstand zorgt voor een hogere snelheid en een hogere fpm...
Daarnaast kan het ook niet je bedoeling zijn om onder een hoek van 10/15 graden te landen. Hiervoor gebruik je bij mijn weten je flaps. Ook heb je me niet horen zeggen dat je flaps moet gebruiken om af te remmen. Als dat zo was braken er denk ik vaak flaps af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Derek S. schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:42:
[...]

Breedbeeld, geweldig met de virtual cockpit, en de 2D cockpit? Zo heel erg uitgerekt ziet het er niet eens uit, bovendien, ik zelf zie het niet eens meer omdat ik geen vergelijk materiaal heb, alles is breedbeeld hier. :P

Oh ja, wel een tip, hou er rekening mee dat je met je breedbeeld scherm ook een behoorlijk forse resolutie moet draaien, dus zorg dat je een fatsoenlijke videokaart in huis hebt.
aha oke, maar hoeveel inch is jou breedbeeld? Want 20" breedbeeld is vertikaal veel lager dan een 19" TFT bijvoorbeeld, is dit niet hinderlijk bij flightsim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdhughes
  • Laatst online: 02-05 07:24
ScottB schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 21:02:
[...]

In die missie heb ik hetzelfde probleem. Ik ben erachter gekomen dat dit komt omdat de A320 waar je in vliegt een TO/GA systeem heeft dat aangezet wordt zodra je te laag vliegt of stallt. Je throttle wordt vervolgens op full gezet en je kunt er weinig aan doen. Ik heb geprobeerd TO/GA uit te zetten zodra het gebeurt, maar net voor de touchdown gaat het toch weer aan en kun je het niet uitschakelen. Ik begrijp nog steeds niet waarom dat steeds ingeschakeld wordt, voor mijn gevoel gaat de approach heel netjes. Als iemand weet hoe je dat systeem (permanent) uitschakelt, ik hoor het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Anoniem: 6941 schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:26:
[...]

aha oke, maar hoeveel inch is jou breedbeeld? Want 20" breedbeeld is vertikaal veel lager dan een 19" TFT bijvoorbeeld, is dit niet hinderlijk bij flightsim?
Ik ben zelf van een 17" CRT naar 20" Ws TFT gegaan, dus ik zou het echt niet weten. Hinderlijk? Dat zou ik niet kunnen zeggen. Ik zie overigens ook niet in waar het hinderlijk zou moeten zijn? :+
Anoniem: 110497 schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:06:
[...]

Heb je mij ooit horen zeggen dat de spoilers on final gebruikt moesten worden? Wellicht dat dit verkeerd overkwam, maar ik bedoelde toch echt om zijn snelheid stabiel te houden tijdens het dalen naar de gewenste attitude hoor ;)
Met je neusstand kan je inderdaad de snelheid behoorlijk beinvloeden. Desondanks lijkt het me nogal cru gezegd dat alleen je neusstand ertoe doet voor je snelheid. Ik zie anders niet in hoe je tijdens het dalen je snelheid stabiel kan houden. (Dus zonder versnelling) Het verhogen van de neus leidt hierbij alleen maar tot een verlaging van de fpm, en het verlagen van de neusstand zorgt voor een hogere snelheid en een hogere fpm...
Daarnaast kan het ook niet je bedoeling zijn om onder een hoek van 10/15 graden te landen. Hiervoor gebruik je bij mijn weten je flaps. Ook heb je me niet horen zeggen dat je flaps moet gebruiken om af te remmen. Als dat zo was braken er denk ik vaak flaps af. :P
Ik zie hem ook niet beweren dat je dat wel doet? :)

En het stabiel houden van de snelheid? Je kunt de neus wel een beetje naar beneden drukken, maar dan moet je evenredig ook het gas er een beetje afhalen. Ik bedoel, die dingen hebben wel een beetje weerstand hoor. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Derek S. op 12-11-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 22:08
Anoniem: 110497 schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:06:
[...]

Dalen naar gewenste attitude?

Komt allemaal beetje over als klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
En voor wat betreft het dalen. In de daling is er een bepaald evenwicht. Je snelheid zal niet constant oplopen als je netjes bent getrimd voor een bepaalde snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, desondanks gebruik ik wel altijd een klein beetje van mn spoilers. Jij niet? En zoniet: hoe doe jij het dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:34

Kolky

subtitle not available

Anoniem: 110497 schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:40:
Klopt, desondanks gebruik ik wel altijd een klein beetje van mn spoilers. Jij niet? En zoniet: hoe doe jij het dan precies?
In de daalvlucht zorgen de spoilers bij gelijkblijvende neusstand/flapsetting/gassetting voor minder lift, dus een grotere daalsnelheid.
Er is een heleboel mogelijkheden om te dalen. Zo is de gassetting daar het meest geschikt voor. Je kunt het snelst dalen (zonder gebruik van spoilers) door het gas volledig dicht te zetten. Je bent dan zeg maar een 'oversized' zweefvliegtuig. Als je maar vroeg genoeg de daling inzet, heb je èn geen idle gas nodig èn geen spoilers. In de laatste fase van de vlucht kun je een steilere daalhoek krijgen door flaps toe te passen (maar: éérst afremmen).

Ik heb een keer in een transavia vlucht meegemaakt dat de piloot de spoilers gebruikte om sneller te dalen. Ik kan je verzekeren: de passagiers vinden het niet fijn als je spoilers nodig hebt om sneller te kunnen dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Ik heb op een Transavia dvd gezien dat de piloot al vanaf 10.000 ft de gear down deed (ve 737) voor extra drag. Dat was tijdens de beroemde 08LOCDME approach bij Innsbruck.
Maar teveel spoilers geeft idd een naar gevoel in de lucht.

[ Voor 15% gewijzigd door mekkieboek op 12-11-2006 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kolky schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:11:
[...]

In de daalvlucht zorgen de spoilers bij gelijkblijvende neusstand/flapsetting/gassetting voor minder lift, dus een grotere daalsnelheid.
Er is een heleboel mogelijkheden om te dalen. Zo is de gassetting daar het meest geschikt voor. Je kunt het snelst dalen (zonder gebruik van spoilers) door het gas volledig dicht te zetten. Je bent dan zeg maar een 'oversized' zweefvliegtuig. Als je maar vroeg genoeg de daling inzet, heb je èn geen idle gas nodig èn geen spoilers. In de laatste fase van de vlucht kun je een steilere daalhoek krijgen door flaps toe te passen (maar: éérst afremmen).

Ik heb een keer in een transavia vlucht meegemaakt dat de piloot de spoilers gebruikte om sneller te dalen. Ik kan je verzekeren: de passagiers vinden het niet fijn als je spoilers nodig hebt om sneller te kunnen dalen.
Hmm, ok :) Het dalen is op die manier natuurlijk ook nog economischer. (zal niet veel zijn, maar toch) Ik ga ermee spelen. Dank iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Derek S. schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 23:55:
[...]

Probeer het vliegtuig eerst een beetje op te trekken alvorens je gaat remmen, anders kan het lang duren, of zelfs helemaal niets van terecht komen. Nosediven is 9 van de 10 keer niet de oplossing. ;)
Nosediven is inderdaad geen manier om te remmen, maar ik moet ook nog naar beneden. 't Is een combinatie van: naar beneden en remmen. Het
Kolky schreef op zondag 12 november 2006 @ 00:23:
[...]

...

Afremmen doe je met je neusstand. Flaps zorgen ook voor meer weerstand. Dit levert een 'stijlere' dalinghoek op.

Ja, het optrekken van de neus vermindert snelheid, maar ik moet ook nog dalen. Met throttle op idle, zou het dus mogelijk moeten zijn om de neus op te trekken en toch te dalen om op die manier snelheid te minderen ?
ChrisTheJackal schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:38:
[...]

In die missie heb ik hetzelfde probleem. Ik ben erachter gekomen dat dit komt omdat de A320 waar je in vliegt een TO/GA systeem heeft dat aangezet wordt zodra je te laag vliegt of stallt. Je throttle wordt vervolgens op full gezet en je kunt er weinig aan doen. Ik heb geprobeerd TO/GA uit te zetten zodra het gebeurt, maar net voor de touchdown gaat het toch weer aan en kun je het niet uitschakelen. Ik begrijp nog steeds niet waarom dat steeds ingeschakeld wordt, voor mijn gevoel gaat de approach heel netjes. Als iemand weet hoe je dat systeem (permanent) uitschakelt, ik hoor het graag...
Dus ondanks dat ik mn throttle op idle heb staan, wordt hij automatisch weer op full gezet ? :? En dat terwijl de missie al niet heel makkelijk is omdat je op 't eind ineens van alles tegelijk moet doen: dalen naar 3000, scherpe bocht maken, zorgen dat de landingsbaan recht voor je ligt, snelheid minderen. Voor jullie wellicht een peuleschil, maar ik blijf het lastig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, het optrekken van de neus vermindert snelheid, maar ik moet ook nog dalen. Met throttle op idle, zou het dus mogelijk moeten zijn om de neus op te trekken en toch te dalen om op die manier snelheid te minderen ?
Bij mijn weten is dat niet mogelijk. :) Je kunt wel snelheid behouden, maar snelheid verliezen zal wel moeilijk zijn. Je remt dacht ik meestal pas af na het dalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Anoniem: 110497 schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:11:
[...]

Bij mijn weten is dat niet mogelijk. :) Je kunt wel snelheid behouden, maar snelheid verliezen zal wel moeilijk zijn. Je remt dacht ik meestal pas af na het dalen. :)
Mja, maar ik kan ook moeilijk eerst dalen en dan nog een paar mijl / kilometer heel laag vliegen om snelheid te minderen.. En de manier die ik beschreef, is toch de manier zoals die een paar posts omhoog ook wordt uitgelegd, of mis ik nu iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dabelg schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 00:15:
[...]

mijn asus 8800GTX is onderweg >:)
ah erg nice, congrats er mee ook ;)
Ik heb me X1900XTX bakkie verkocht en ga ook inderdaad voor een 8800GTX, ga ook voor de ASUS
8800 GTX aangezien die op 551 Euri zit :) merk boeite me niet zo gebruik toch emestal refference drivers :+
maare ik hoop echt dat FSX normaal draait op max settings @ 1440 x 900 x 32 met FSAA x16 en AF x16Q :)

Als je heb hebt kan je dat voor me testen op max settings FSAA x16 AF x16Q @ 1440 x 900 x32? ik hoop echt dat ie het trekt, aangezien het de beste graka is op de markt hehe :D

Een A380 en B787 pack lijkt me ook erg leuk :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 13-11-2006 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-04-2023
ScottB schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:17:
[...]

Mja, maar ik kan ook moeilijk eerst dalen en dan nog een paar mijl / kilometer heel laag vliegen om snelheid te minderen.. En de manier die ik beschreef, is toch de manier zoals die een paar posts omhoog ook wordt uitgelegd, of mis ik nu iets ?
Als jij je throttles op idle zet en je trekt je neus omhoog dan neemt je snelheid toch af? Daardoor neemt de lift af en dus daal je (sneller).

In een 747 bijvoorbeeld worden normaal alle descents vanaf cruisehoogte rond de 280 knots gevlogen met throttles op idle. Met je pitch controleer je de snelheid en houdt je hem op die 280. Bij het passeren van de 10.000 voet moet je afremmen tot 250. Dan gaat dus de neus omhoog totdat je snelheid 250 is en dan daal je verder op 250 knots.
Wat spoilers doen is meer weerstand creeëren, waardoor de snelheid afneemt en de neus dus omlaag moet voor dezelfde snelheid. Hierdoor daal je dus sneller.
Naarmate je snelheid lager wordt in de approach moet je natuurlijk wel je throttles uit de idle stand halen en flaps uitzetten.

Ook is het bij een airbus zo dat hij automatisch je throttles op full zet als je te dicht bij je stall speed komt, dus je moet zorgen dat je niet te langzaam vliegt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdhughes
  • Laatst online: 02-05 07:24
Goosy schreef op maandag 13 november 2006 @ 01:11:
[...]

Ook is het bij een airbus zo dat hij automatisch je throttles op full zet als je te dicht bij je stall speed komt, dus je moet zorgen dat je niet te langzaam vliegt....
Ja dat is dat TO/GA wat aanspringt. Je hebt waarschijnlijk gelijk over de snelheid, ik zal er eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
mekkieboek schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:50:
Ik heb op een Transavia dvd gezien dat de piloot al vanaf 10.000 ft de gear down deed (ve 737) voor extra drag. Dat was tijdens de beroemde 08LOCDME approach bij Innsbruck.
Maar teveel spoilers geeft idd een naar gevoel in de lucht.
Omdat ze een stijlere hoek vliegen naar beneden wilde ze helemaal in landing configuratie zijn. Niets mis mee. Dit is dan gewoon een SOP voor Innsbruck. Flap 5 190 kts is niet echt een optie, onderaan je approach krijg je 'm never meer in volledige landingsconfiguratie (snelheid en hoogte verliezen) en een go-around op Innsbruck is ook weer een hele uitdaging.
ChrisTheJackal schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:25:
[...]

Ja dat is dat TO/GA wat aanspringt. Je hebt waarschijnlijk gelijk over de snelheid, ik zal er eens op letten.
Dat is alpha floor in een doosje.

[ Voor 16% gewijzigd door Bolk op 13-11-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189726

Voor mij nog FS2004.
Even een korte vlucht gemaakt van Jakarta Soekarno Hatta naar Den Pasar, Bali.

Add-ons:
PMDG 747, Qantas livery
Activesky 6
FE, GE
Jakarta airport van http://www.iscenery.net/
Bali van flightsim.com (dacht ik, kan namelijk ook avsim zijn)

At the gate.
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/tm.schaft05/1qantas1.jpg

Taxi
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/tm.schaft05/1qantas2.jpg

Take-off
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/tm.schaft05/1qantas3.jpg

Turning
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/tm.schaft05/1qantas4.jpg

Just cruising
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/tm.schaft05/1qantas5.jpg

Descending
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/tm.schaft05/1qantas6.jpg

Prepare for landing
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/tm.schaft05/1qantas7.jpg

Almost there
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/tm.schaft05/1qantas8.jpg

Touchdown (Beetje te vroeg, ILS werkte niet en moest manual landen)
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/tm.schaft05/1qantas9.jpg

Braking
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/tm.schaft05/1qantas10.jpg

At the gate
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/tm.schaft05/1qantas11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heel erg nice die heb ik een tijdje geleden gekocht 1:200 van Herpa Models :)
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/16629-2/WD Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/16632-2/FFTFT

heh heb effe geen andere foto's maare hij staat lekker op me PC met een B735 van Air France en een B739 van Continental :) ook beide 1:200 van Herpa Models.

Maare die B744 van de Wunala Dreaming van jou heeft alleen het nieuwere jasje, zijn motoren zijn niet met de Wunala Dreaming kleuren schema beschilderd, dat had alleen de gene met de Rolls Royce Motoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Bolk schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:26:
Omdat ze een stijlere hoek vliegen naar beneden wilde ze helemaal in landing configuratie zijn. Niets mis mee. Dit is dan gewoon een SOP voor Innsbruck. Flap 5 190 kts is niet echt een optie, onderaan je approach krijg je 'm never meer in volledige landingsconfiguratie (snelheid en hoogte verliezen) en een go-around op Innsbruck is ook weer een hele uitdaging.
Lijkt me wel ja. De captain zat voor de descend uit te leggen wat er zou gaan gebeuren. Wel leuk om eens mee te kijken tijdens zo'n speciale approach. Zowel de captain als de first officer moeten speciaal getraind zijn voor ze die mogen vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Afbeeldingslocatie: http://img292.imageshack.us/img292/2315/untitled1ez7.th.jpg

aangekomen op berlin tegel, holding short terwijl een collega zn kist even op de grond zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:35

Pierre

Van nature lui!

Mede Tweakers,

Na een poosje rond gekeken te hebben op het FSX deel van het forum, afgelopen week FSX gekocht. Draait gewoon normaal hier, geen enkel probleem.

Echter ik ben vrij nieuw in het FS gebeuren en vlieg eigenlijk alleen nog maar met de Ultra Light, echt dat gaat reuze leuk. Beetje rond tuffen boven Parijs, Londen en Rotterdam daarna weer terug naar de luchthaven voor een landing echt erg leuk allemaal.

Omdat ik nieuw ben met FS begin ik met dit leuke ding om eea te leren, echter wat ik graag wil weten, hoe kan ik van waypoint naar waypoint vliegen met de Ultra Light, ik weet dat je een FlightPlan kan maken maar is dat ook van toepassing op dit modeltje.

Graag jullie advies

Pierre

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 09:37
Pierre61 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:39:
Mede Tweakers,

Na een poosje rond gekeken te hebben op het FSX deel van het forum, afgelopen week FSX gekocht. Draait gewoon normaal hier, geen enkel probleem.

Echter ik ben vrij nieuw in het FS gebeuren en vlieg eigenlijk alleen nog maar met de Ultra Light, echt dat gaat reuze leuk. Beetje rond tuffen boven Parijs, Londen en Rotterdam daarna weer terug naar de luchthaven voor een landing echt erg leuk allemaal.

Omdat ik nieuw ben met FS begin ik met dit leuke ding om eea te leren, echter wat ik graag wil weten, hoe kan ik van waypoint naar waypoint vliegen met de Ultra Light, ik weet dat je een FlightPlan kan maken maar is dat ook van toepassing op dit modeltje.

Graag jullie advies

Pierre
Ik hoop dat ik niet offtopic bezig ben, maar met welke setup draai je dit spel? En gebruik je gewoon toetsenbord/muis?

* kvdd wilt ook SFX kopen nmlk! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

kvdd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:30:
[...]

Ik hoop dat ik niet offtopic bezig ben, maar met welke setup draai je dit spel? En gebruik je gewoon toetsenbord/muis?

* kvdd wilt ook SFX kopen nmlk! :9
Ik speel alles op full, heb een P4, 512MB Geforce, 4 GB Ram en heb sinds een paar dagen een Saitek X45 Joystick (2e hands via Marktplaats).

Pierre

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Hmmm ik heb fsX nog niet gespeeld maar ik kan me zo voorstellen dat de ultralight geen IFR instrumenten heeft (Intrumental Flight Rules). Om te navigeren gebruiken we radiobakens genaamd VOR's, die hebben een frequentie waar je je intrumenten op kan instellen zodat je kan zien waar het baken zich bevind...
Ik zou even in de startpost of google iets zoeken over VOR en dan een cessna 172 oid pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Pierre61

Welke Pentium4 en welke 512MB GeForce ?
Voorbeeld:

CPU :Intel Pentium4 HT 3800Mhz
Geheugen 4x 1GB PC3200 Corsair XMS Platinum
VGA: XFX GeForce 7900GTX 512MB

Gewoon een voorbeeld hoor hehe, maar wees iets meer specific in wat je hebt ook makkelijker voor anderen om te weten wat je hebt want er zijn best veel soorten 512MB Geforcejes en Pentium4tjes ej :+

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 14-11-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:49:
@ Pierre61

Welke Pentium4 en welke 512MB GeForce ?
Voorbeeld:

CPU :Intel Pentium4 HT 3800Mhz
Geheugen 4x 1GB PC3200 Corsair XMS Platinum
VGA: XFX GeForce 7900GTX 512MB

Gewoon een voorbeeld hoor hehe, maar wees iets meer specific in wat je hebt ook makkelijker voor anderen om te weten wat je hebt want er zijn best veel soorten 512MB Geforcejes en Pentium4tjes ej :+
Zo goed dan

CPU : Pentium 4 Prescott 3.00 GHz
VGA : GeForce 7800 GS 512 MB
MEM : 4x 1 GB PC3200

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 23:47

Freak187

geen

ScottB schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:17:
[...]

Speedbrakes deployment?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Uhm, dat zegt me niets eigenlijk.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
-

[ Voor 100% gewijzigd door mekkieboek op 15-11-2006 08:58 . Reden: Ach, laat ook maar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Mekkieboek heeft zeker last van Deja-Vu gedachten of niet? >:) Geeft niet hoor...ik ook ;)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Waarom zijn er eigenlijk geen tot weinig goede bizz-jets voor FS? De Embraer Legacy van de Wilco is...Wilco kwaliteit, 'nuff said denk ik. Eaglesoft heeft geen uitgebreidde systemen (niet een pre, papier kan ook), bovendien zijn de virtual cockpit's niet echt fantastisch, en voor de rest ken ik eigenlijk geen andere bedrijven die Bizz-jets hebben gebrouwd?

Kent iemand er nog meer toevallig? Ik wacht nu al een tijdje op de Eaglesoft Citation XLS maar die schiet niet echt op, en bovendien vrees ik alweer voor de VC kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Zijn er al FS'ers die op een 22" TFT bezig zijn met FS (cq FS-X)? Hoe bevalt dat? De moeite waard en is de ondersteuning vanuit de sim goed voor die resoluties?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Derek S. schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:34:
Waarom zijn er eigenlijk geen tot weinig goede bizz-jets voor FS? De Embraer Legacy van de Wilco is...Wilco kwaliteit, 'nuff said denk ik. Eaglesoft heeft geen uitgebreidde systemen (niet een pre, papier kan ook), bovendien zijn de virtual cockpit's niet echt fantastisch, en voor de rest ken ik eigenlijk geen andere bedrijven die Bizz-jets hebben gebrouwd?

Kent iemand er nog meer toevallig? Ik wacht nu al een tijdje op de Eaglesoft Citation XLS maar die schiet niet echt op, en bovendien vrees ik alweer voor de VC kwaliteit.
nuff said?! het is feelthere kwaliteit uitgebracht door wilcopub. Het toestel is prima, op een enkel fps puntje na. goed werkende FMS, zeker icm de nodige calculatie schema's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 23:47

Freak187

geen

ScottB schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:16:
[...]

Uhm, dat zegt me niets eigenlijk.. :?
Throttle quadrant --> links zit een handle, die heet de speedbrakelever. Daarmee gooi je je spoilers omhoog en verminder je vaart. Maar als je dat nog niet wist zou je je eerst maar eens moeten verdiepen in de materie.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
jeehaa schreef op woensdag 15 november 2006 @ 13:40:
[...]

nuff said?! het is feelthere kwaliteit uitgebracht door wilcopub. Het toestel is prima, op een enkel fps puntje na. goed werkende FMS, zeker icm de nodige calculatie schema's.
En FeelThere is wel goed? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ik heb bij BMA op de bok gezeten op de 145 en de systemen werken gewoon hetzelfde. zie dus niet in waarom een programmeur als Feelthere zou moeten onder doen voor andere ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
jeehaa schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:16:
ik heb bij BMA op de bok gezeten op de 145 en de systemen werken gewoon hetzelfde. zie dus niet in waarom een programmeur als Feelthere zou moeten onder doen voor andere ontwikkelaars.
Hmmm, en hoe vliegt-ie? Want je hebt het steeds over de systemen, maar na mijn ervaring met de FeelThere Cessna Caravan. :X
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25695592#25695592">dit</a> eens aandachtig door voordat je je post plaatst.