Ik las vanmorgen op internet in een forum dat iemand met een 8800gtx van 7 naar 12 fps ging met FS-X en dat men ervanuit ging dat de cpu de bottelneck zou zijn..Anoniem: 23009 schreef op maandag 13 november 2006 @ 01:11:
[...]
ah erg nice, congrats er mee ook
Ik heb me X1900XTX bakkie verkocht en ga ook inderdaad voor een 8800GTX, ga ook voor de ASUS
8800 GTX aangezien die op 551 Euri zitmerk boeite me niet zo gebruik toch emestal refference drivers
maare ik hoop echt dat FSX normaal draait op max settings @ 1440 x 900 x 32 met FSAA x16 en AF x16Q
Als je heb hebt kan je dat voor me testen op max settings FSAA x16 AF x16Q @ 1440 x 900 x32? ik hoop echt dat ie het trekt, aangezien het de beste graka is op de markt hehe
Een A380 en B787 pack lijkt me ook erg leuk
ik ben de link even kwijt,,ik zal hem even terugzoeken en dan hier plaatsen..
http://forums.avsim.net/d...ic_id=20652&mesg_id=20737
[ Voor 4% gewijzigd door phemelrijk op 15-11-2006 16:47 ]

Mm, dit was een reply op een post van vorige pagina, lekker handig dat dit heeeeelemaal aan het eind wordt geplaatst!
Geeft ruimte om te reageren op de posts over performance met 8800 GTX. Ik overweeg een 8800GTS maar inderdaad, MS Flight Simulator reageerde 'vroeger' ook vooral op de CPU-snelheid en nauwelijks op een nieuwe videokaart. Dat ging altijd behoorlijk recht evenredig. 2 x zo hoge kloksnelheid ≈ 2 x zo snelle framerate. Weet niet hoe dat nu zit, nu de kloksnelheid van een Pentium D of Core2Duo meestal lager is dan van de snelste Pentium 4.
[ Voor 55% gewijzigd door Arno1 op 16-11-2006 08:45 ]
Anoniem: 110497
Wel jammer
Nou, ik heb het gedaan, en ik moet eerlijk bekennen dat het me alles zins erg meevalt! Vooral omdat ik toch erg verlangde naar een business jet, maar ook omdat ik de Embraer ERJ serie ontzettend sexy vind.jeehaa schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:10:
het vliegt prima, mits je de boel netjes programmeert en afsteld, anders heb je allemaal toeters en bellen die je waarschuwen. Enige is dat er in deze kist geen AT zit dus je moet op cruize level gewoon manual je throttle wat terug halen. Alle procedures in de FMS werken, navdata wordt up to date vrijgegeven
De besturing is inderdaad goed, en alle systemen werken (en zeer uitgebreid zelfs!). De framerate in de cockpit valt me ook erg mee na de spook verhalen die ik erover had gehoord. Het duurde even voordat ik door had hoe de FMS werkte, maar daarna verdwenen ook alle caution messages van alle displays (typisch overigens dat je ook al je arrival moet invoeren voordat alles bij je PERF INIT berekend wordt?)
De nadelen die ik tot nu toe ben tegengekomen;
- De FMS lijkt te dalen steevast bij 100nm van de bestemming, geen rekening houdend met snelheid/wind?
- Naar een vliegveld vliegen zonder SID/STAR's is een hel, je kunt geen runway extension voor een visual invoeren?
- De virtual cockpit textures zijn niet echt mooi
Verder vind ik het een leuke kist! Ben op dit moment ook bezig met een Hellenic Air Force repaint voor de Legacy, verwacht 'em binnenkort op AVSIM.com
op de website van feelthere staat een link naar een goede tutorial om vanaf cold 'n dark een vlucht te maken. die kan ik je zeer aanraden, alsmede de fuel planner die daar te vinden is. Die leest en schrijft de gauges zodat je een beetje kan klooien met je balast
Gr....en dat terwijl PC al een maand stabiel draait zonder hoge temps. Ga toch eens nwe drivers installeren voor mijn vidkaart. Morgen weer een poging.
Ik heb de les VOR flight afgerond, nu dacht ik laat ik eens proberen om een free flight te doen en dan mbv VOR van schiphol airport naar frankfurt am main te vliegen.
Dit gaat toch niet zo als het zou moeten (denk ik
Als je even op je audiopanel NAV1 aanklikt, hoor je dan morse? Zo nee, ben je nog niet in het bereik, zo ja; heb je toevallig je GPS/NAV schakelaar op GPS staan?fommes schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 10:01:
Ik ben nu een weekje bezig met flight simulator x en tot nu toe gaan de lessen goedalleen zit ik met iets raars.
Ik heb de les VOR flight afgerond, nu dacht ik laat ik eens proberen om een free flight te doen en dan mbv VOR van schiphol airport naar frankfurt am main te vliegen.
Dit gaat toch niet zo als het zou moeten (denk ik) ik stel de NAV 1 in mijn cessna op 114.20 (in de buurt van frankfurt) maar er gebeurt niks, ook het verticale streepje wat normaal naar links of rechts zwaait (zoals bij de lessen) gaat niet zwaaien, moet ik nog iets instellen voordat het geactiveerd word of zit er ergens een aan knopje die ik over het hoofd zie?
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Dus eigenlijk moet ik eerst een vor die dichterbij is vinden en die gebruiken, en dan op nav 2 die van frankfurt instellen zodat wanneer ik binnen bereik ben op die verder kan vliegen?
is er een standaard maximum afstand op die signalen of ligt dat weer aan het weer en de bergen etc?>
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Anoniem: 6941
Hoe zwaar weertype ik ook selecteer, ik krijg niet meer wolken dan een paar sluiertjes her en der.
Regen/wind/visibilty gaan wel goed, alleen wolken niet.
Misschien ligt het aan mijn grafische instellingen of zo? Ik heb de cloud view distance balk helemaal naar rechts staan en de overige weather opties ook high.
Heb ook al Active Sky het weer naar FSX laten schrijven, precies het zelfde probleem
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 6941 op 18-11-2006 15:46 ]
ik heb een probleem en wilde weten of dit een bekend probleem is. Als ik namelijk wil spelen krijg ik een error dat mijn videokaart niet ondersteund wordt, terwijl dit een 7800GT is. Is er een manier om hier omheen te werken of iets dergelijks?
Het lukt je überhaupt om met die VOR's te vliegen, mij lukt het voor geen meter namelijk... Ik heb de Ground School-les gevolgd, begreep wat er stond en wat er gezegd werd (alleen werd er volgens mij niet uitgelegd hoe het tunen van die nav radio werkt). Dus ik ging die les vliegen, wordt er nog iets uitgelegd, en opeens staat er 'You are flying', snel gevolgd door 'You're too far left'. Ik heb dus echt geen idee wat te doenfommes schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 10:01:
Ik ben nu een weekje bezig met flight simulator x en tot nu toe gaan de lessen goedalleen zit ik met iets raars.
Dit gaat toch niet zo als het zou moeten (denk ik) ik stel de NAV 1 in mijn cessna op 114.20 (in de buurt van frankfurt) maar er gebeurt niks, ook het verticale streepje wat normaal naar links of rechts zwaait (zoals bij de lessen) gaat niet zwaaien, moet ik nog iets instellen voordat het geactiveerd word of zit er ergens een aan knopje die ik over het hoofd zie?
Als je ff googled op de bepaalde VOR krijg je vast wel de DOC (Designated Operational Coverage) voor je neus. Het ligt aan de hoeveelheid energie die ze erin stoppen uiteraard. In de AIP's van een bepaald land zijn die waardes te vinden.fommes schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:33:
Bedankt voor de tip heren!
Dus eigenlijk moet ik eerst een vor die dichterbij is vinden en die gebruiken, en dan op nav 2 die van frankfurt instellen zodat wanneer ik binnen bereik ben op die verder kan vliegen?
is er een standaard maximum afstand op die signalen of ligt dat weer aan het weer en de bergen etc?>
Het ligt ook aan je hoogte uiteraard, er zijn allemaal regeltjes voor waarmee je het theoretische maximum kan bereken, maar een blik in de AIP is het makkelijkste. Google heeft dat antwoord zelf, ik weet niet of FS X het ingebakken heeft, en of uberhaupt alle VOR's wel hun eigen kenmerken hebben of dat ze allemaal gelijk zijn.
Ja dat lukt me wel in de les, je moet dan proberen om de VOR course te onderscheppen dus je komt er zeg maar haaks op afgevlogen dan zodra de verticale lijn (staat eerst helemaal rechts geloof ik) langzaam naar het midden toe schuift in de VOR moet jij proberen om ervoor te zorgen dat hij in het midden blijft dit doe je doormiddel van de heading bug dan te volgen dan zit je op de goeie course.ScottB schreef op zondag 19 november 2006 @ 10:27:
[...]
Het lukt je überhaupt om met die VOR's te vliegen, mij lukt het voor geen meter namelijk... Ik heb de Ground School-les gevolgd, begreep wat er stond en wat er gezegd werd (alleen werd er volgens mij niet uitgelegd hoe het tunen van die nav radio werkt). Dus ik ging die les vliegen, wordt er nog iets uitgelegd, en opeens staat er 'You are flying', snel gevolgd door 'You're too far left'. Ik heb dus echt geen idee wat te doenWat ik deed was eerst zorgen dat ik met eeen heading vloog die het VOR-display aangaf. Dit lukte wel, maar er stond nog steeds 'You're too far left', terwijl de needle wel naar links staat en de course dus ook links van me ligt
Als hij zegt dat je te ver links zit dan moet je naar rechts draaien een stuk en dan weer de heading bug volgen dan zit je waarschijnlijk wel op de radial van de VOR
Maar het lukt mij ook alleen in die les, ik zou willen weten hoe het in het echt gaat, stel ik heb een cessna staan bij schiphol en wil vandaar naar frankfurt vliegen, hoe ga ik dan te werk om daar te komen, dat wordt helaas niet echt uitgelegd in het spel.
Je moet naast het tunen van de frequentie ook de goede koers instellen, dus de heading richting die VOR waar je heen vliegt (met 1 van de knopjes onder je VOR-indicator). Als je niks ziet en hij staat te ver weg moet je een VOR die dichterbij ligt nemen...Zo moet het volgens mij toch te doen zijn.fommes schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:04:
[...]
Ja dat lukt me wel in de les, je moet dan proberen om de VOR course te onderscheppen dus je komt er zeg maar haaks op afgevlogen dan zodra de verticale lijn (staat eerst helemaal rechts geloof ik) langzaam naar het midden toe schuift in de VOR moet jij proberen om ervoor te zorgen dat hij in het midden blijft dit doe je doormiddel van de heading bug dan te volgen dan zit je op de goeie course.
Als hij zegt dat je te ver links zit dan moet je naar rechts draaien een stuk en dan weer de heading bug volgen dan zit je waarschijnlijk wel op de radial van de VOR
Maar het lukt mij ook alleen in die les, ik zou willen weten hoe het in het echt gaat, stel ik heb een cessna staan bij schiphol en wil vandaar naar frankfurt vliegen, hoe ga ik dan te werk om daar te komen, dat wordt helaas niet echt uitgelegd in het spel.
Kies eerst een VOR bij Schiphol (bv SPL freq 108.4) outbound crs ongeveer zuidoost
Na 100 nm ofzo ben je binnen bereik van VOR FRD (freq ?) en gebruik je de (inbound) crs om de exacte richting te bepalen. In de mapview vind je vast nog veel meer VOR's enroute maar met deze twee moet het kunnen.
<offtopic>
Overigens, mijn nieuwe systeem Core2 6600 met fanless 7600GT kicks serious ass
</offtopic>
http://www.captainsim.com/products/s001/exterior.html
http://www.captainsim.com/products/s001/vc.html
Was deze al langs gekomen? Ik krijg de kriebels
[ Voor 8% gewijzigd door mekkieboek op 19-11-2006 23:20 ]
is het nu misschien al wel zeker dat er een f16 in komt?Meer dan 90 vliegtuigen, waaronder;
Xtra 300S
Boeing 747-400,
de AirCreation 582SL Ultralight,
de Bell 206, de Maule M7-260C Orion,
de DeHavilland DHC-2 Beaver,
deGrumman G-21A Goose,
de Cessna 172,
(nog niet zeker:de F-16F, en de Boeing 757.)
• Meer dan 24,000 vliegvelden overal in de wereld.
• Ondersteuning voor DirectX 10 in combinatie met Windows Vista.
• Nog niet officieel: SLI-Ondersteuning
want hij zit er niet in...
en uh meer dan 90 vliegtuigen ja als je alle skins varianten mee telt wel maar er zijn echt geen 90 models.
dit was mijn vrolijke bijdrage, gr
Enigste manier daarvoor is free / payware
| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |
Precies gedaan wat de instructor me verteld. Alles gaat prima totdat ik moet "take off"-en. Als ik op pijltje druk dan ga ik omhoog (ik heb geen controlles/joystick).
Het probleem is dat ik niet goed voel hoe sensitive het allemaal is. Op een gegeven moment sta ik dus met mijn neus richting zon, en als ik iets loslaat dan sta ik al snel richting grond.
Tevens ga ik onbestuurbaar vliegen (links/rechts en uiteindelijk crash ik op de grond).
Alsof de toetsen die ik in druk niet aankomen (F9-F12 hebben ook geen effect, en toen ik ineens wel in de top view zat, kon ik met F9 niet meer terug naar cockpit view) of lag hebben (na lang in drukken hoor ik piepjes (dat de keypress buffer vol zit oid).
Ik neem toch aan dat de tutorial eenvoudig opgezet is om new-flyers te laten wennen aan controls ed? Iemand een idee wat er aan de hand is?
Anoniem: 174460
kan je maar 1 advies geven! koop een joystick! hoeft niet meteen de duurste te zijn, ik gebruik al paar jaar een Microsoft Sidewinder die me 25 gulden nog gekost heeft! enige waar je in mijn ogen op moet letten is dat er een schuiver opzit die je kunt gebruiken als throttle!oZner schreef op zondag 26 november 2006 @ 13:16:
Ik neem toch aan dat de tutorial eenvoudig opgezet is om new-flyers te laten wennen aan controls ed? Iemand een idee wat er aan de hand is?
dan zul je zien dat het vlieg prima zal gaan, als je namelijk je stick loslaat dan gaan je controls terug naar het midden en hou je die positie! met knoppen moet je ook weer de controls terugzetten (werkt ook met uit mijn hoofd spatiebalk)
Het is wellicht beter om te beginnen met de lessons (te vinden bij het learning center, tabblad lessons).Hier wordt alles heel helder uitgelegd, waarom bepaalde dingen werken zoals ze werken, wat de techniek is achter van alles en nog wat, maar ook de allereerste beginselen met het vliegen zelf.oZner schreef op zondag 26 november 2006 @ 13:16:
Ik heb FSX ook, om weer een te proberen. Ik ben een behoorlijk n00b. En dus de manuals doorgelezen. En het leek me nuttig om met de tutorial te beginnen.
Precies gedaan wat de instructor me verteld. Alles gaat prima totdat ik moet "take off"-en. Als ik op pijltje druk dan ga ik omhoog (ik heb geen controlles/joystick).
Het probleem is dat ik niet goed voel hoe sensitive het allemaal is. Op een gegeven moment sta ik dus met mijn neus richting zon, en als ik iets loslaat dan sta ik al snel richting grond.
Tevens ga ik onbestuurbaar vliegen (links/rechts en uiteindelijk crash ik op de grond).
Alsof de toetsen die ik in druk niet aankomen (F9-F12 hebben ook geen effect, en toen ik ineens wel in de top view zat, kon ik met F9 niet meer terug naar cockpit view) of lag hebben (na lang in drukken hoor ik piepjes (dat de keypress buffer vol zit oid).
Ik raad je ook aan een joystick te kopen. Voor 15 euro heb je er al een tweedehands, en de manier van 'spelen' is zoveel beter dan met het toetsenbord.
Zelf heb ik een probleem met de VOR-lesson. Ik begrijp de stof zoals die is uitgelegd, maar als ik ga vliegen en de instructies probeer te volgen die Rod me geeft, lukt het me gewoon niet. Ter voorbeeld een screenshot (let niet op de eventuele slechte kwaliteit kwaliteit, mn processor en videokaart zijn al zo'n 4 jaar oud
Ik vlieg precies in de richting van de heading bug, ik heb mn joystick nog niet aangeraakt. Als ik hem 5 minuten gewoon zo laat vliegen, dan zegt Rod dat het niet goed ging en de les beëindigd wordt. Er staat inderdaad 'you're too far left', maar hoe ver moet ik naar rechts sturen dan ? Als ik ook maar heel eventjes naar rechts vlieg staat er alweer dat ik te ver naar rechts vlieg en dat ik met een heading van 360 graden moet vliegen
Daarnaast zegt Rod dat er drie getallen staan weergegeven op het DME: de afstand tot het VOR, de snelheid (die lijkt soms niet te kloppen, kan dat ?) en hoe lang het duurt voor je bij die VOR bent, maar die laatste zie ik nergens staan
[ Voor 4% gewijzigd door Scott op 26-11-2006 22:10 ]
Anoniem: 111246
(correct me if I'm wrong)
Ik mag aannemen dat je weet dat je naar het instrument rechtsboven moet kijken? En dat je weet hoe die werkt. Pas als die aangeeft dat je op de radiaal zit naar de VOR moet je kijken naar je heading indicator en de goede heading vliegen. Het heeft geen zin om de heading van deze radiaal te vliegen als je er niet op zit. Dan blijf je er gewoon parallel aan vliegen.ScottB schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:39:
Dat zou dus betekenen dat ik een 180 graden bocht moet makenDat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling eigenlijk, aangezien hij al begint te mekkeren als je ook maar 30 graden naar rechts stuurt.
In dit geval moet je dus naar rechts draaien totdat dat streepje begint te bewegen. Als die in het midden staat draai je weer naar 360 graden.
Ik heb FS9 geinstalleerd en dat is met deze setup wel heerlijk. Je kan de wat zwaardere addons draaien en alles blijft heerlijk werken
Wilde ik even kwijt

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Ik heb ook een E6600 met een 1900XT.
Na de tweaks zit ik op 25fps locked. Soms een dip naar 20.
Excuses voor de kick van de post, maar ik vroeg me toch nog steeds af wat een goede manier is om 'realistischer' AI traffic in FSX te krijgen. Project AI ondersteund het volgens mij nog niet, maar wat is een goed alternatief?DataCopy schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 01:44:
Hoe zit het eigenlijk met de 'echte' airlines in FSX? Die zouden er toch inzitten? Tot nu toe zie ik alleen maar de Orbit, Pacifica en World airlines
Werkte prima onder FS2004.
Copy alle folders in de map 'aircraft' naar Simobjects - Airplanes en je ai werkt.
Er zijn echter wel een stuk minder ai vliegtuigen heb ik het idee, waarschijnlijk door het missen van de afcads.
Ter illustratie:

[ Voor 8% gewijzigd door henk83 op 28-11-2006 12:11 ]
Klinkt goed! Ik heb gisteren echter de installer ook geprobeerd en het eerste wat er 'mis' gaat is het localiseren van de FSX directory. Als ik die handmatig goed zet krijg je twee files: aircraft.bgl en boats.bgl of iets dergelijks. Deze kunnen echter niet gedecompiled worden. Is dat een probleem, of moet ik gewoon een nieuwe package van de ProjectAI website halen (was gisterenavond niet zo geweldig te bereiken...) en compilenhenk83 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:07:
ProjectAI werkt bij mij prima in fsx. Ik heb de standaard installer gebruikt en bijna alle pakketten geinstalleerd. Vervolgens maakt pai een map 'aircraft' aan in je fsx dir.
Copy alle folders in de map 'aircraft' naar Simobjects - Airplanes en je ai werkt.
Er zijn echter wel een stuk minder ai vliegtuigen heb ik het idee, waarschijnlijk door het missen van de afcads.
Ter illustratie:
[afbeelding]
Ik heb zelf alle nederlandse maatschappijen overschreven bij het heen en weer kopieren, dus moet er sowieso weer naar kijken.
Zodra ik er weer mee aan de slag ga houd ik de bgl's even in de gaten. Heb zelf de melding niet gezien.
Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700
4 Posts boven je.noltha schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:24:
Werkt het pakket van The frank_o trouwens al onder fsX?
Anoniem: 23009
Heb hier wat max detail shots en ja zit te denken aan 2 SATAII 200GB hdd's in Raid 0 voor extra performance want me oude PATA 133 schif blijft laden heh , maar voor de rest draait het best oke

Reso @ 1440 x 900 x32
FSAA x6
High Quallity AF x16
Adaptive AA enabled
HDR enadbled
FSX @ max settings
en ja dat draait best zwaar als je op de grond bent maar als je boven de 5000 feet zit dan gaat alles stukken beter, , het enige wat ik vaak hoor is me HDD vollaan ratelen die blijft maar laden en laden, kan best zijn dat het geschok daardoor komt hehe, maar daar komt een mooie verandering in
Dit kwam ik ook pas tegen voor FS2004
http://www.lagosim.com/de...p?act=screenshot&p=100064
de Mil Mi-24 Hind pack van Lagosim, lijkt me ook mooi voor FSX

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 01-12-2006 02:46 ]
Wat voor processor heb je?Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 02:36:
Zo FSX draait ook goed op me X1900 XTX /X1950 XTX CrossFire setup
Heb hier wat max detail shots en ja zit te denken aan 2 SATAII 200GB hdd's in Raid 0 voor extra performance want me oude PATA 133 schif blijft laden heh , maar voor de rest draait het best oke
[afbeelding] [afbeelding]
Reso @ 1440 x 900 x32
FSAA x6
High Quallity AF x16
Adaptive AA enabled
HDR enadbled
FSX @ max settings
en ja dat draait best zwaar als je op de grond bent maar als je boven de 5000 feet zit dan gaat alles stukken beter, , het enige wat ik vaak hoor is me HDD vollaan ratelen die blijft maar laden en laden, kan best zijn dat het geschok daardoor komt hehe, maar daar komt een mooie verandering in
Dit kwam ik ook pas tegen voor FS2004
http://www.lagosim.com/de...p?act=screenshot&p=100064
de Mil Mi-24 Hind pack van Lagosim, lijkt me ook mooi voor FSX
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
een AMD Athlon64 X2 4400+ Toledo S939 variant.
Ah hebbesDansko84 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:54:
Hoe kom je aan die re-paint van die 737? (Easyjet)?!
easyjet.com skin voor B738:
easyjet.com A321:
de oude Transavia skin voor B738:
Click de plaatjes om de bestanden te downloaden
[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 03-12-2006 02:25 ]
In Vista nog geen drivers.
1280x1024, 32
FS2004:
ASV6.5
Cloud9 EHAM
AI Frank0 4.3
FSGlobal 2005
VFR NL
Gelocked op 30FPS
PMDG 737 & 747
In Nvidia control panel alles op max gegooid.
Ook in FS2004 alle details, meshes, etc op max gezet.
Rondje rond EHAM blijft vrijwel constant op 29.9FPS staan met af en toe een drop naar 25FPS en een enkele 20FPS.
Erg relaxed vliegen zo!
In FSX is het toch wat teleurstellender, gewoon de default install gedaan en een rondje EHAM gevlogen, met de default settings. 14FPS...
Toch maar eens wat gaan tweaken daar, zijn er nog ergens goeie guids te vinden?
hmm dat valt me eerlijk gezegt erg tegen, normaal verwacht je veel meer van een Conroe E6600 met G80 GTS.
Hmm me oude Dual Opteron DP 244CG met ASUS AX800XT Platinum Edition AGP ,draaide alles flotjes @ 1600 x 1200 x32 alles maxed out FSAA x6T3 AF x16 HQ ja noem maar op, oke toen was het nog met de normale graphics dan ej zonder texture packs enzovoorts.

en een andere driver proberen geen id voor je 8800 GTS, ik heb namelijk het id dat ie niet lekker ondersteund wordt. op de XFX GeForce 6800GT AGP 256MB van me buurman op zijn Athlon64 3200+ gaat ook alles prima met FSAA x8S AF x16 ook alles op max in FS 2004 dus ik denk dat je meer een driver probleem hebt.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 03-12-2006 17:15 ]
Heb alles clean installed, netjes de Intel INF, de laatste driver van de Nvidia site, geen Anti Virus, geen Anti spyware op de achtergrond, niks.
Ik zal eens testen in een gebied waar ik niet zoveel extra's heb geinstalleerd.
Vanaf EHAM moet ie namelijk wel aardig wat extra's inladen (VFR, Cloud9, toch geen lichte addons).
omdat je frame rate zo enorm laag is voor jou sneller setupAnoniem: 111246 schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:41:
Wat voor driver probleem dan?
Heb alles clean installed, netjes de Intel INF, de laatste driver van de Nvidia site, geen Anti Virus, geen Anti spyware op de achtergrond, niks.
Ik zal eens testen in een gebied waar ik niet zoveel extra's heb geinstalleerd.
Vanaf EHAM moet ie namelijk wel aardig wat extra's inladen (VFR, Cloud9, toch geen lichte addons).
Zelfs lager dan die van me Laptop, die maar een P4-E HT 3400, Mobillity Radeon 9800 256MB GDDR2 en 1024 MB ram, draai ik het op High detail @ 1280 x 800 x32 FSAA x4 AF x8 zonder probs met max details gaat het iets aan de slome kant dus geen vloeiend beeld.

De enige add-Ons die ik wel heb zijn die van de Nomad N22B van O.K.Designs, de A380 van Abacus Software en AI traffic van Aerosoft
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 12-12-2006 15:27 ]
100FPS haalt ie nog niet, maar hangt gemiddeld nu rond de 50~60FPS.
Voor de volledigheid hierbij mijn setup (van alles de meest recente drivers geinstalleerd):
Mainboard: ASUS P5B Deluxe iP965, SATA2 RAID, GLAN
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz FSB1066 4MB Box
CPU Cooler: Zalman CNPS9500-AT S775
RAM: Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC5400 CL4.0 TwinX - dual Channel
HDD1: Western Digital 36GB Raptor 10.000 rpm SATA (OS)
HDD2: Western Digital 80GB 7200 rpm SATA (DATA/MEDIA)
HDD3: Western Digital 150GB Raptor 10000 rpm SATA (GAMES)
FDD1: Sony 1,44MB
DVD-ROM: Plextor PX-130A
DVD-RW: Plextor PX-716A
Soundcard: Creative Labs X-Fi XtremeGamer 7.1 OEM
Videocard: XFX PCI-e GeForce 8800GTS 640MB GDDR3 2xDVI/HDTV
Networkcard: Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller
Scanner: Hewlett Packard 5200C
Joystick: Logitech Wingman Extreme Digital 3D
Mouse: Logitech MX510 Optical Mouse
Screen: ADI A715 17" TFT 1280x1024
Keyboard: Microsoft Natural Elite USB
Tower: Mycom Fullsize ATX High End
PSU: Coolermaster iGreen 600W
Settings in Nvidia Control Panel (voor FS9.EXE):
Anisotropic filtering: 16x
Antialiasing - Gamma correction: On
Antialiasing - Mode: Override any application setting
Antialiasing - Setting: 16xQ
Antialiasing - Supersampling
Conformant texture clamp: Use hardware
Error reporting: Use global setting (Off)
Extention limit: Use global setting (Off)
Force mipmaps: Trilinear
Multi-display/mixed-GPU acceleration: Single display performance mode
Texture filtering - Aniosotropic sample optimization: Use global setting (Off)
Texture filtering - Negative LOD bias: Clamp
Texture filtering - Quality: High quality
Texture filtering - Trilinear optimization: Off (greyed out!)
Threaded optimization: Use global setting (Auto)
Triple buffering: On
Vertical sync: Force on
Dan de settings in FS:
<Scenery>
Terrain mesh complexity: 100
Terrain texture size: High
Terrain detail: Land only
Water effects: High
Dawn/Dusk texture blending (enabled)
Extended terrain textures (enabled)
Special effects detail: High
Scenery complextiy: Extremely dense
Autogen density: Extermely dense
Add-on dynamic scenerey (enabled) & Extremely dense
Ground scenery casts shadows (enabled)
Sun glare (enabled)
Lens flare (enabled)
<Aircraft>
Global aircraft quality: Ultra High
Virtual cockpit gauge quality: High
Reflections, Aircraft cast shadows & Landing lights (enabled)
<Wheater>
Sight distance 90mi/144km
Cloud draw distance: 60mi/ 96km
3-D cloud percentage: 100
Detailed clouds (selected)
Cloud coverage density: High
<Hardware>
Device name: NVIDIA GeForce 8800 GTS.0
Target frame rate: Unlimited
Available display resolutions (1280x1024x32, selected)
Render to texture (enabled)
Transform and lighting (enabled)
Anti-aliasing (enabled)
Filtering: Trilinear
MIP mapping quality: 8
Hardware-renderd lights: 8
Global max texture size: Massive
Dan heb ik naast FS9 zelf de volgende add-ons geinstalleerd:
FSGlobal 2005 (12GB aan textures!)
Active Sky 6.5 + graphics
Cloud 9 - Amsterdam EHAM.
PMDG - Boeing 747(F)/400 & Boeing 737/600/700/800/900
UK 2000 EGLL Pro
RealCDG
Flight1 Flight Environment
Flight1 Ground Environment
Horizon VFR The Netherlands
FrankO's AI v4.3
FrankO's GA v1.0
EditVoice Pack
Draait allemaal in Windows XP SP2, schone install van afgelopen donderdag.
Die active Sky zal de zaak wel iets zwaarder maken maar veel zal het niet uit maken, eerlijk gezegt had ik zeker iets van rond de 120 a 140 fps verwacht vooral met een G80 GTS en een Conroe E6600 setup. kan zijn dat er nog support patches voor jou hard ware komt ik hoop het van wel
[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 04-12-2006 01:19 ]
[ Voor 5% gewijzigd door DataCopy op 04-12-2006 11:00 ]
Onder FS9 is het idd zwaar relaxed vliegen ! Ik gebruik momenteel TrackIR met de PMDG744F in de virtual cockpit. Man dat is een partij realistich echt heel gaaf. Je krijgt er alleen een beetje een lamme nek van
Onder FSX is het gewoon drama. Ik haal met de captainsim 757 in de VC 6fps ofzo op EHRD zonder scenery addons met alles op max @ 1280x1024. Moet er wel bij zeggen dat ik fsx nog niet getuned heb,maar meer dan een paar fps zal dat niet uitmaken lijkt me..
Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Maare idd FS2004 gaat als smeltend boter over het scherm, lekker vloeiend dus
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 04-12-2006 12:18 ]
Anoniem: 199644
Intel Core2Duo E6600 Processor
MSI 975x Platinum Powerup Edition Mobo
Point of View NVidia 8800 GTX
2 x 1024 MB DDR2 RAM, Kingston, dewelke ik zal laten vervangen door Corsairs want er zitten enkele foutjes op.
Maar om terug te komen op FSX, ik ben ook wat telerugesteld met de prestaties momenteel. Op goede hoogte haal ik 20 à 25 maar op de grond is dat 10 - 15. Resolutie staat op 1280x1024 en details zeker niet allemaal op max.
Laatste drivers van NVidia geinstalleerd.
Kan iemand mij wijzen naar goede tweak tips ?
thx

hmm en met FSAA x8 en AF x16 hoe draait dat? kan zijn dat de FSAA x16 mode niet lekker pakt?
Over dat FSX zo zwaar draait staat ook in de nieuwste Computer Totaal een stukje over, wat blijkt het zwaarste game ,hoewel ik het geen game noemt maar dan een real time simulatie, het zwaarste is wat op de markt verkrijgbaar is.
Mijn X1900 XTX / X1950 XTX CrossFire setup heeft ook wat moeite @ max settings maar met alles op High detail @ 1440 x 900 x32 met FSAA x4 en AF x8 verloopt alles wel oke.
wat in de computertotaal stond is dat het defragmenterne van je HDD/HDD's het deinstalleren van onodige programma's en het uit zetten van programa's wat op de achtergrond draait geen over bodige luxe is.
Wat ook veel scheelt is als je Light Bloom uit vinkt dat scheelt ook weer wat

Plaatje is in de locatie van Kvernberget, Kristiansund, Mid-West Noorwegen
maar het is ook een beetje klloien met de settings van het spel zelf, je kan ook alles op max zetten maar dan zonder FSAA dat is ook een optie
[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 04-12-2006 20:08 ]
Anoniem: 62911
http://www.simufly.com/ins/rellehenk schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:36:
Bestaat er een (freeware) Addon Inertial Navigation System die ik kan koppelen aan vliegtuigen? Ik dacht dat ik die vroeger in 1 van deze topics eens heb gezien namelijk. Iemand die dit weet?
Maargoed, nu eerst de 737 installeren en de alpen voorzien van een realistische look, dan probeer ik het nog eens
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
http://www.precisionmanuals.com/html/MD11.htm
Ben laatst nog met zo'n kist naar Cairo gevlogen en 't blijft een mooie kist!
Ben benieuwd hoe de 3D cockpit eruit gaat zien heb er tijdens mijn vlucht naar Cairo nog even binnen mogen gluren.

Via de DVD's en Config-Software repareren helpt niet, dus FSX meer helemaal verwijderd. Opnieuw geinstalleerd, krijg ik een melding dat MSXML niet is geinstalleerd. Bij starten FSX weer zelfde melding.
Dus, ik probeer van de MS site MSXML SP2+SDK te downloaden en installeren, wat volgens de installer goed gaat. Echter FSX werkt nog steeds niet. Weer een re-install, nog steeds de foutmelding !!!
Wie helpt?
De originele versie heeft dit probleem niet.tinus89 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:48:
Sinds kort krijg ik als ik MS Flight Simulator X op wil starten de volgende melding:
[afbeelding]
Wie helpt?
Wel legaal gekocht?
Sja lijkt op een error van een illegale versie ... want ik heb dit namelijk ook niet, de mijne is ook 100% origineel heb er lekker EUR. 79,95 aan uit gegeven de Deluxe Versie en heb er gewoon EUR 79,95 voor betaald voor die Deluxe Versietinus89 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:48:
Sinds kort krijg ik als ik MS Flight Simulator X op wil starten de volgende melding:
[afbeelding]
Via de DVD's en Config-Software repareren helpt niet, dus FSX meer helemaal verwijderd. Opnieuw geinstalleerd, krijg ik een melding dat MSXML niet is geinstalleerd. Bij starten FSX weer zelfde melding.
Dus, ik probeer van de MS site MSXML SP2+SDK te downloaden en installeren, wat volgens de installer goed gaat. Echter FSX werkt nog steeds niet. Weer een re-install, nog steeds de foutmelding !!!
Wie helpt?
Gewoon kopen dan heb je dat probleem niet
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 07-12-2006 11:45 ]
Door een verkeerd internetgebruik had ik een virus te pakken, en ben ik aan het opschonen gegaan. Heb echter, omdat ik het mapje niet kende, het mapje van MS XML verwijderd

Sindsdien dit probleem. En ik heb geen zin om 80 euro uit te geven aan een spel waarvan ik niet eens zeker weet of het redelijk draait op mn pc. Als ik tevreden ben ga ik hem zeker kopen, heb het geld al apart staan!!
FS2004 heb ik ook gewoon legaal in mijn bezit.
Edit: op een andere pc werkt her prima, alleen die is zowieso niet snel genoeh
[ Voor 14% gewijzigd door tinus89 op 07-12-2006 13:06 ]
Als ik reviews lees, zie ik verhalen als 'koop dit spel over een jaartje als de huidige pc technologieen wat hoger liggen' etc. Als ik echter verhalen lees op fora dan zie ik mensen die met een dualcore processor icm. een crossfire videokaart opstelling en diverse tweaks toch nog een acceptabele fps krijgen met alle sliders op medium/high.
Betekent dit dus dat je met de nieuwste videokaarten/processoren die nu uit zijn toch wel een acceptabele fps kunt krijgen?
Verder had ik als vraag of de demo net zo zwaar draait als de retail versie.
[ Voor 6% gewijzigd door OCTheEagle op 07-12-2006 14:43 ]
volgens mij moet je even dit installeren:tinus89 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:17:
Nou, ik moet inderdaad toegeven dat dit geen legale versie is. Heb hem gedownload om te kijken of mijn pc het aan kon. Hij heeft 1 dag perfect gedraaid.
Door een verkeerd internetgebruik had ik een virus te pakken, en ben ik aan het opschonen gegaan. Heb echter, omdat ik het mapje niet kende, het mapje van MS XML verwijderd![]()
Sindsdien dit probleem. En ik heb geen zin om 80 euro uit te geven aan een spel waarvan ik niet eens zeker weet of het redelijk draait op mn pc. Als ik tevreden ben ga ik hem zeker kopen, heb het geld al apart staan!!
FS2004 heb ik ook gewoon legaal in mijn bezit.
Edit: op een andere pc werkt her prima, alleen die is zowieso niet snel genoehHet ligt dus niet aan de minder legale versie
http://www.microsoft.com/...e85e1857b1&DisplayLang=en
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ja de bovenstetinus89 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:28:
en welke van de 4 moet ik dan hebben? De bovenste?
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ik voeg hierbij graag nog een screenshot van over San Francisco, waarbij ik nu opmerk dat sommige delen in de scenery (hier de bruggen) plots in het groen verschijnen.Kozzmozz schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:09:
Is het normaal dat bij het opstarten van eender welke vlucht, blijv. de startvlucht over Friday Harbor, dat de scenery flashend springt van groen naar rood? Na een minuutje ofzo is dat weer over en kan ik normaal vliegen.
Als iemand mij kan uitleggen waaraan dit ligt? Ik gebruik de aangekochte versie van MS FSX Deluxe met volgend systeem; Intel P4 2,8Ghz - 1GB DDR - 250GB HD - GeForce4 256MB - 20" LCD
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Helpt niet
Dan is het eb gecombineerd met laagtij.Kozzmozz schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:03:
[...]
Ik voeg hierbij graag nog een screenshot van over San Francisco, waarbij ik nu opmerk dat sommige delen in de scenery (hier de bruggen) plots in het groen verschijnen.
[afbeelding]
Als iemand mij kan uitleggen waaraan dit ligt? Ik gebruik de aangekochte versie van MS FSX Deluxe met volgend systeem; Intel P4 2,8Ghz - 1GB DDR - 250GB HD - GeForce4 256MB - 20" LCD
Of de FSX scenery deugt nog niet overal.
Aan je hardware zal het niet liggen.
mekkieboek schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:49:
Dan is het eb gecombineerd met laagtij.
Mijn FSX wil de instellingen die ik voor de graphics geef niet onthouden. Ik druk gewoon op save en sla het op maar het ziet er nog steeds niet uit. Ik mag van een 7800GT toch wel iéts verwachten?
Flauwe grap, never mind.
Ik vindt mijn beeld redelijk haperig(vooral in de verte) als ik hem op very high of ultra high zet
Systeem:
Pentium D930 3,0 GHz
1024 MB PC667 Kingston kit (2x512mb) DDR2
PCI-e MSI 256mb Ati Radeon RX1600XT
Als je twee keer op shift + z drukt komt er linksboven een balkje met daarin de FPSfommes schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 20:08:
Is het ook mogelijk om de fps weer te geven in FSX?
Ik vindt mijn beeld redelijk haperig(vooral in de verte) als ik hem op very high of ultra high zet
Systeem:
Pentium D930 3,0 GHz
tsja als je het niet weet dan weet je het niet heScottB schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 20:10:
[...]
Als je twee keer op shift + z drukt komt er linksboven een balkje met daarin de FPS

Thanks!
Ik heb het aangezet maar wordt er niet echt vrolijker van eigenlijk
Mijn fps is variabel tussen de 14 en 26, ook als ik alles op medium low zet.
Zijn er nog instellingen die ik beter uit kan zetten?
moet ik misschien nog ergens instellen dat hij 2cores gebruikt?
[ Voor 32% gewijzigd door fommes op 10-12-2006 11:46 ]
Anoniem: 110497
Ik was bezig met m'n approach toen FsPassengers aangaf dat ik over een oorlogs-risico zone heenvloog. Kort daarop schoot volgens mn Co-pilot iemand een salvo door mn vliegtuig heen. Resultaat: geen elektrische systemen meer. 2 motoren vielen uit en geen landingsgestel. Dat werd dus geen zachte landing, en dus tijd om een noodsituatie om te laten roepen. Gelukkig was ik met mn straight in bezig, en de landingsbaan in zicht. Nou ja...Landingen zonder landingsgestel zijn niet grappig en enkele passagiers raakten licht gewond, maar afgezien van een vliegtuig voor de schroot geen doden.
Jeuj
Want vanaf de grond wordt het boven de 10.000ft toch lastig, of had je een Joint Strike Fighter aan je kont hangen?
Ik heb gisteren op koopzondag de originele versie toch maar gekocht. Kreeg hem deels als kerstkadootje. Mooi geinstalleerd enz.... Maar ik krijg nog steeds die melding!!tinus89 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:55:
[...]
Helpt nietBlijf de boodschap krijgen.... Ook na een herinstall van FSX.
Weten jullie raad?
Martijn
Anoniem: 174460
weet niet hoe oud je XP installatie is? misschien dat een clean installe met alle SP updates en nieuwe drivers zal werkentinus89 schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:14:
[...]
Ik heb gisteren op koopzondag de originele versie toch maar gekocht. Kreeg hem deels als kerstkadootje. Mooi geinstalleerd enz.... Maar ik krijg nog steeds die melding!!
Weten jullie raad?
Martijn
/edit en met een originele FSX kun je ook contact opnemen met de FSX helpdesk
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 174460 op 11-12-2006 12:50 . Reden: iets vergeten ]
of een patch voor die graphical errors en waarom het zo zwaar moet lopen is soms ook de vraag, de huizen zien er praktisch het zelfde uit als FS 2004 en hoe het er uit ziet zou je niet zeggen dat het zo zwaar moet lopen op 2 R580's of zelfs een enkele G80, ik denk dat er een patch moet komen met betere hardware ondersteuning qua CPU's als GPU's / VPU's.Bolk schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:55:
Voor FS9 zijn er genoeg, ik zou FSX nog even de tijd geven voor een aantal goede add-ons.
ik vraag me af of dat een Ageia Pyschics P1 nut heeft in FSX iemand een id daar over?
Ik heb vandaag MSFSX Deluxe gewonnen met een prijsvraag. Ik heb de game thuisgekregen en zie dat het twee DVD's zijn. Ik heb alleen geen DVD speler, installeren en spelen wil dus ook niet
Weet iemand een oplossing hiervoor?
No one can predict the market! - Who the hell knows!
Ik overtreed de regels misschien wel hard nu, in dat geval excuses, niet de bedoeling. Maar je kunt proberen het spel te downloaden en dan in plaats van de crack toe te passen, gebruik je de serial die bij jouw editie zitColdcat schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:37:
Ik heb even een vraagje, misschien weten jullie hem te beantwoorden.
Ik heb vandaag MSFSX Deluxe gewonnen met een prijsvraag. Ik heb de game thuisgekregen en zie dat het twee DVD's zijn. Ik heb alleen geen DVD speler, installeren en spelen wil dus ook niet
Weet iemand een oplossing hiervoor?
Even ter verduidelijking, ik heb de officiële versie in bezit. Er is dus niets illegaals aan. Hoef je bij het spelen van het spel geen DVD in te voeren als een soort check?ScottB schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:39:
[...]
Ik overtreed de regels misschien wel hard nu, in dat geval excuses, niet de bedoeling. Maar je kunt proberen het spel te downloaden en dan in plaats van de crack toe te passen, gebruik je de serial die bij jouw editie zit
**waarom koop ik geen DVD speler? Deze pc kan niet overweg met nieuwe hardware, vervang ik iets dan is hij twee maand overstuur. Over een half jaar komt er een nieuwe pc aan met het nieuwste van het nieuwste. Dan kunnen we dus optimaal gaan genieten
Ik snap dat je de originele hebt (beetje krom als je een illegale versie wint met een prijsvraagColdcat schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:45:
[...]
Even ter verduidelijking, ik heb de officiële versie in bezit. Er is dus niets illegaals aan. Hoef je bij het spelen van het spel geen DVD in te voeren als een soort check?
**waarom koop ik geen DVD speler? Deze pc kan niet overweg met nieuwe hardware, vervang ik iets dan is hij twee maand overstuur. Over een half jaar komt er een nieuwe pc aan met het nieuwste van het nieuwste. Dan kunnen we dus optimaal gaan genieten
Oke dan zal ik hem gaan downloaden en proberen te installeren, kopiëren vanaf een andere pc wil meestal ook niet aangezien je met beveiligingen zit.ScottB schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:58:
[...]
Ik snap dat je de originele hebt (beetje krom als je een illegale versie wint met een prijsvraag), maar wellicht dat het aanzetten tot downloaden zelfs in dit geval illegaal is. Je hoeft inderdaad niet een DVD er in te hebben zitten om het spel te spelen. Je kunt het spel installeren en in plaats van dan de crack te gebruiken, kun je gewoon de serial gebruiken die op jouw doosje staat. De DVD hoeft er dus niet in te zitten
Ben benieuwd hoe de game is. Heb nog wel een oude joystick onder het stof liggen. Kunnen we die mooi gebruiken. Misschien zullen jullie mij later wel weer eens tegenkomen in dit draadje als vlieger of misschien op een virtueel vliegveld
Nogmaals mijn specs:
Systeem:
Pentium D930 3,0 GHz
Asus P5WD2 Moederbord
Als je pc al niet overweg kan met nieuwe hardware, zal hij wel een zware kluif hebben aan FSX. Zelfs pc's die in z'n geheel bestaan uit nieuwe hardware hebben dat al.Coldcat schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:45:
[...]
Even ter verduidelijking, ik heb de officiële versie in bezit. Er is dus niets illegaals aan. Hoef je bij het spelen van het spel geen DVD in te voeren als een soort check?
[ Voor 5% gewijzigd door Tourniquet op 13-12-2006 15:37 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Anoniem: 200708
kheb al redelijk wat ervaring met fs2002 pro maar wil nu zeer graag is beginnen online vliegen. Kheb het internet al wat afgeschuimd maar het lijkt me toch allemaal niet zo eenvoudig. Kan iemand me hier even met duidelijke stappen uitleggen hoe ik nu online samen met vrienden kan vliegen.
mvg Blackmuzzer
Ik wil het je wel uitleggen hoor, geen probleem. Add me maar op msn als je wil.Anoniem: 200708 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:57:
Geachte vliegertjes,
kheb al redelijk wat ervaring met fs2002 pro maar wil nu zeer graag is beginnen online vliegen. Kheb het internet al wat afgeschuimd maar het lijkt me toch allemaal niet zo eenvoudig. Kan iemand me hier even met duidelijke stappen uitleggen hoe ik nu online samen met vrienden kan vliegen.
mvg Blackmuzzer
Okee, weer een update van mijn kant. Heb met de helpdesk gesproken, en die konden me niet helpen! Met het installeren van een bepaald pakketje moest het over zijn, maar dat (zelfde pakketje) had ik al geprobeerd. Ze hebben me aangeraden om alle updates binnen te halen, en als dat niet helpt, windows opnieuw te installeren. Mn install is een half jaartje oud. Ik laat nog van me horen.Anoniem: 174460 schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:49:
[...]
weet niet hoe oud je XP installatie is? misschien dat een clean installe met alle SP updates en nieuwe drivers zal werken
/edit en met een originele FSX kun je ook contact opnemen met de FSX helpdesk
Dit topic is gesloten.
Neem <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25695592#25695592">dit</a> eens aandachtig door voordat je je post plaatst.