Flight Simulator - deel 80 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 44.948 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51137

Fab1Man schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:17:
[...]

Hoor je voordat de PC uitvalt het geluid kraken? Probleem heb ik ook gehad en schijnt een bekend probleem te zijn met Creative kaartjes icm met een budget moederbord. Ik had exact hetzelfde namelijk op de Asrock Dual-VSTA en nadat ik hier nu een P5B Deluxe heb met DDR2 en dus ook een fatsoenlijke PCI-e bandbreedte, zijn de problemen opgelost. Heb je misschien in deze windows install je videokaart eens vervangen met een volledig andere, bijv. van een 6800xx naar een 7900xx? If so, zou ik je zeker aanraden een fresh windows install te doen! Succes.
Het geluid kraakt niet, maar als mijn pc bezig is met laden o.i.d. hoor je wel een geluidje dat die bezig is, soort piep ofzo (kraakpiep :P ).
Heb inderdaad een Creative kaartje erin zitten en mijn moederbord is een ASUS P5GD1 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hupie679
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:10
Môguh. :z

Ik zoek het programma "Final Approach". Dit wordt gebruikt om SIDs & STARs te tekenen. Normaal gesproken is het gewoon te downloaden op http://www.simtakeoff.com/finalap.htm, maar de download link werkt niet.

Heeft iemand dit programma, en is diegene zo lief om het even online te zetten? Of weet iemand waar ik het vandaan kan halen?

Bedankt alvast.

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Ik ben gisteren eens met de missies begonnen. Er zitten leuke dingen bij zoals racen tegen een jet-truck op een airshow (er staat onder andere een A380 en SR-71 op die airshow), tijdens de 747 test flight ben ik gecrashed (na de engine failures ben ik te snel beginnen dalen en ik haalde het niet meer. De monsoon-landing in Singapore is me wel meteen gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb SP1 vandaag geinstalleerd en getest en FSX loopt nu veel vloeiender. 20fps continu haal ik nu met gemak, met alle settings op high, 16xfsaa en dergelijke, op mijn 8800GTX. Heb tevens in fsx.cfg aangegeven dat hij beide cores van mijn E6600 mag gebruiken. Mooie update van MS, nu de DX10 update nog! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51137

Net even 1024mb extra geheugen besteld die ik zaterdag ga halen, dan zit ik op 2gb intern geheugen dat moet goed zijn toch??
Verder koop ik zaterdag gelijk even een nieuwe koeling omdat ik vermoed dat dat de reden is van het telkens uitvallen van mijn PC, heb het namelijk alleen als mijn kamer erg warm is (nu zelfs met ventilator voor mijn kast valt die uit, en geeft die bij het opstarten regelmatig aan "CPU over temp error").
Zal dit dan ook de snelheid weer positief beinvloeden , dus FPS weer omhoog ? Door lagere CPU temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Ik heb pech met SP1... Als ik boven bergen met bomen vlieg is m'n fps de helft van wat het was voor SP1... :( Heel apart. Bij steden in de buurt is alles tussen de 30 en 50% sneller! Snap er echt niets van. Ik heb nu zelfs autogen helemaal uitgezet, traffic ook, op een paar auto's en GA's na, e nog meer van dat soort dingen. Nu haal ik dan ook wel constant 40 of 50. ;) Maar het blijft vreemd met mijn E6600, 2 Gb Ram en 8800GTX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BamSlam_ schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:20:
Ik heb SP1 vandaag geinstalleerd en getest en FSX loopt nu veel vloeiender. 20fps continu haal ik nu met gemak, met alle settings op high, 16xfsaa en dergelijke, op mijn 8800GTX. Heb tevens in fsx.cfg aangegeven dat hij beide cores van mijn E6600 mag gebruiken. Mooie update van MS, nu de DX10 update nog! :9
Zelf instellen op multi-core? fsx.cfg? :?

Let er ook even op dat je AA staat op verbeteren, niet op opheffen, en AF op toepassingsgestuurd (in-game allebei aangevinkt).

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 23-05-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Anoniem: 78739 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:26:
Zelf instellen op multi-core? fsx.cfg? :?
SP1 maakt het mogelijk.

In fsx.cfg
There is a tweak to control scheduling of threads on cores.
It is not recommended to change these settings unless you have a performance reduction and/or maxed out CPU loads in the PerfMonitor. The tweak is
[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=n
where
n num of cores scheduled
1 = 1 core 0001
3 = 2 cores 0011
7 = 3 cores 0111
15= 4 cores 1111

Bron: http://blogs.msdn.com/pta...15/new-tweaks-in-sp1.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vreemd, ik heb een search gedaan op dat bestand maar nergens gevonden, waar staat het precies? En staat het standaard niet op multi-core? Zou jammer zijn als elke gebruiker (ook noobs) aanpassingen moet doen in een configuratiebestand, en als je het niet volgt zou je het zelfs helemaal niet te weten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18

Let er ook even op dat je AA staat op verbeteren, niet op opheffen, en AF op toepassingsgestuurd (in-game allebei aangevinkt).
Heeft dit (veel) invloed op de fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:44:
Vreemd, ik heb een search gedaan op dat bestand maar nergens gevonden, waar staat het precies? En staat het standaard niet op multi-core? Zou jammer zijn als elke gebruiker (ook noobs) aanpassingen moet doen in een configuratiebestand, en als je het niet volgt zou je het zelfs helemaal niet te weten komen.
Het staat inderdaad standaard op multicore (ALS je multicore hebt, natuurlijk). Maar omdat ze bang waren dat niet elke cpu goed herkend zou worden, kan je het aantal cores ook forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OCTheEagle schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:39:
[...]

Heeft dit (veel) invloed op de fps?
Als je AA forceert wordt het teniet gedaan en over AF in FSX zegt nVidia het volgende:
Using in-game AF (anisotropic filtering) is always better than forcing AF in Driver Control Panel. It's always faster and gives virtually the same image quality, because game developers know exactly which surfaces need anisotropic filtering and which don't. It allows the GPU to save the precious resources and achieve better gameplay. Use in-game AF in Microsoft's Flight Simulator X to achieve better image quality.
Ik zet AF op toepassingsgestuurd en AA op 4x - verbeteren, ingame allebei aangevinkt.

De framerates heb ik zelf nog niet vergeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb AA via de driver ingesteld en uitgezet in FS. In FS kan je AA alleen maar aan of uit zetten, volgens mij. Via de driver heb je meer controle. Over het algemeen hoor je dat dit ook betere resultaten geeft. Dat 'verbeteren' moet overigens je alleen maar aanzetten als je een AA-methode gebruikt die CSAA gebruikt (dus 8x, 16x en 16xQ, en nee, niet 8xQ), anders valt er niets te verbeteren.

Weet iemand trouwens waar die gammacorrectie (of zo) optie voor is in het nVidia 3D-panel?

EDIT:
O, ik lees nu net je quote van nVidia. ;) Ik zal dat dan ook maar eens gaan proberen. Maar die AA op 4x is dus gewoon 4x MSAA zonder CSAA, dus dan heeft 'verbeteren' geen nut.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 24-05-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:17:
[...]

Ik heb AA via de driver ingesteld en uitgezet in FS. In FS kan je AA alleen maar aan of uit zetten, volgens mij. Via de driver heb je meer controle. Over het algemeen hoor je dat dit ook betere resultaten geeft. Dat 'verbeteren' moet overigens je alleen maar aanzetten als je een AA-methode gebruikt die CSAA gebruikt (dus 8x, 16x en 16xQ, en nee, niet 8xQ), anders valt er niets te verbeteren.

Weet iemand trouwens waar die gammacorrectie (of zo) optie voor is in het nVidia 3D-panel?

EDIT:
O, ik lees nu net je quote van nVidia. ;) Ik zal dat dan ook maar eens gaan proberen. Maar die AA op 4x is dus gewoon 4x MSAA zonder CSAA, dus dan heeft 'verbeteren' geen nut.
Ik kan het momenteel niet testen, maar ik ben er bijna zeker van dat je het niet mag forceren, zie ook deze reply en volgende: Anoniem: 78739 in "Flight Simulator - deel 80" Derice had last van kartelrandjes.

Je kan trouwens gewoon 4 x verbeteren, 8 x verbeteren,... doen. (bij GF8 althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Anoniem: 78739 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:44:
Staat ergens op je systeempartitie. Met dir c:\fsx.cfg /s in een dosbox heb je hem zo gevonden. (mits C: je systeempartitie is natuurlijk :) )

Edit: op mijn (Vista) systeem staat fsx.cfg in c:\Users\BamSlam\AppData\Roaming\Microsoft\FSX

[ Voor 7% gewijzigd door BamSlam_ op 24-05-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25695592#25695592">dit</a> eens aandachtig door voordat je je post plaatst.