Flight Simulator - deel 80 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 44.896 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206257

Ahhhh haha... dan ben ik nu officieel voor het eerst geheel achter op de ontwikkelingen van de "jeugd van tewgenwoordig" haha...

Maar goed, Martinair 321, die opmerking die je zojuist plaats over "als je je verdiept had" enz enz. klopt niet. Idd zijn threats vanaf de grond erg belangrijk voor een vlieger, maar er zijn zaken die voor een burgervlieger weer heel veel belangrijker zijn dan voor een milair. Denk hier aan commerciele belangen, niet alleen "gaan we op tijd" maar meer "kunnen we met deze klacht nog weg en toch een veilige operatie uitvoeren (en hier dan weer het commerciele belang tegen het (eignelijk niet te omzijlen) veiligheidsbelang. Hier heb je het opeens niet over gaan we de het target vandaag of morgen aanvallen, maar gaan we de levens van de 100 pax (en meer) achterin in gevaar brengen of niet? Daarnaast vliegen wij nog uit met stukken slechter weer dan een F16 vlieger onder normale tot zelfs abnormale omstandigheden aandurft. Een aantal collega's van mij hebben in de afgelopen jaren de stap gemaakt van jacht- naar verkeersvlieger en na met een aantal daarvan gesproken te hebben (zij zijn diegenen die beide operaties gezien hebben) kan ik de conclusie trekken dat beide vakgebieden moeilijke en makkelijke kanten hebben. Zo zei er eentje "de F16 is veel makkelijker te vliegen dan menig ander vliegtuig, zodat je tijd over hebt voor andere dingen". Allen waren het erover eens dat een van de belagnrijkste redenen om over te stappen was dat ze uiteindelijk niet vaak meer vlogen. En geloof mij, als commercieel vlieger ben je veel te duur om weing te vliegen. Je draait dus veel meer uren.

Kortom, beide professies hebben hun charmes en wees gerust: ook mijn hart gaat sneller kloppen als ik een F16 zijn rondjes zie draaien. Maar beide vakken hebben zoveel meer (positief en negatief)en dat maakt dat ik op dit moment voor geen goud meer zou willen ruilen (okok, voor een dagje dan!).

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51137

Die commerciele belangen is ook wat ik persoonlijk als een minpunt plaats voor burgerluchtvaart, je bent meer manager dan vlieger.
En over dat uitvliegen met slecht weer, als een F-16 Close Air Support moet leveren in Irak/Afghanistan of waar dan ook, of je QRA dienst heb en er vliegt een vliegtuig over NL die geen contact of wat ook heeft, ga je er toch echt uit, weer of geen weer.

Maar hier valt uren over te praten en tot slot is er dan maar 1 conclusie: een ieder heeft zijn eigen karakter en het ene karakter gaat liever voor de burgerluchtvaart, de ander voor de militaire luchtvaart. Daar is niks mis mee, iedereen moet blij zijn met zijn werk, en of dat met Mach .8 is met 300 pax aan boord of met Mach .9 (die geluidsbarriere is ten slotte een uitzondering) zonder pax maar met wapensystemen e.d. is niet belangrijk meer dan. Het is net waar je je happy bij voelt.
Ik zou voor geen goud voor de burgerluchtvaart willen kiezen zoals ik er nu tegenover sta, ook niet over 14 jaar (je weet natuurlijk nooit hoe zaken lopen, gezin e.d.), simpelweg i.v.m. cultuurverschillen tussen beide werelden, dan maar een flying desk ;)

Maargoed zoals ik al zei, want ik betrap mezelf dat ik toch weer doorga, ieder zijn ding. Ben je blij met je huidige baan, wat voor baan dat ook mag zijn, dan ben je goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Anoniem: 51137 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 22:16:

Ik zou voor geen goud voor de burgerluchtvaart willen kiezen zoals ik er nu tegenover sta, ook niet over 14 jaar (je weet natuurlijk nooit hoe zaken lopen, gezin e.d.), simpelweg i.v.m. cultuurverschillen tussen beide werelden, dan maar een flying desk ;)
Ik denk dat dat een heel gevaarlijke uitspraak is om te doen ;) We zullen zien :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206257

Ik wens je veel succes tijdens de KMA en je verdere opleiding en natuurlijk de door jou gewenste lange KLu carriere. Ik ben erg benieuwd naar je belevenissen. Ik hoop dat je ons hiervan op de hoogte houdt!

Je kan idd uren dicussiëren over civiel vs. militair. Het belangrijkste is dat je vrede hebt met wat je doet. Ik heb dat met de burgerluchtvaart en daar heb ik zo mijn redenen voor. Ik merk dat jou beeld daar ietwat gekleurd in is. En zo zal mijn beeld wat "blauwer" zijn. Uiteindelijk denk ik dat je het met me eens bent dat vliegen gewoon het mooiste is wat er is!

Groeten,

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 12:10

_Christiaan_

Master of SOG

Anoniem: 51137 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 20:45:
[...]

Heb de selectie gedaan en gehaald en begin 15 Augustus op de KMA.
_/-\o_

OK ik zie je 15 augustus :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Succes heren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Euhm, misschien kan dat hier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:18

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik heb een boek van Flight Simulator gekocht (Leren vliegen met Flight Simulator X van Floris Wouterlood) en daarin staat het volgende:
Links van het radiokompas (ADF) bevindt zich een kalibratieknop met de letters HDG erop. Door aan deze knop te draaien verstelt u de schaal. Stel de instelring zó in, dat de schaal ervan precies gelijk op gaat met de schaal op de rand van het gyrokompas.
Dit heb ik gedaan.
Geef daarna gas en laat het vliegtuig aan haar aanloop beginnen. Zodra u in de lucht bent en de hoogte groter is dan 600 voet ziet u dat de aanwijzer van het radiokompas plotseling gaat bewegen.
Dit laatste gebeurt echter niet. Er staat een plaatje in het boek van hoe de ADF-eenheid in de Radio Stack en de transponder ingesteld moet worden, deze staan naar mijn weten goed. (Er werd gezegd dat de transponder op 1200 moet staan en de radiokompaseenheid op 348 kHz, Mason County. Dit heb ik gedaan).

Is er iets dat ik over het hoofd zie waardoor de aanwijzer niet gaat draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Sta je wel op het juiste vliegveld...? Als jij op Schiphol staat zal je de ADF in Mason County niet ontvangen. ;) Op welk vliegveld sta je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:27
Bolk, met een airbus typerating bijna op zak (gefeliciteerd trouwens :) ): is de 2e video aan het eind niet hard op weg naar een stall en zo ja had de FBW in normal law niet al moeten ingrijpen? Hoe zat dat met alphafloor protection? Die grijpt toch niet pas in als het al te laat is? (en excuus als ik het qua terminologie niet helemaal goed heb ;) )

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
mekkieboek schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:37:
[...]

Bolk, met een airbus typerating bijna op zak (gefeliciteerd trouwens :) ): is de 2e video aan het eind niet hard op weg naar een stall en zo ja had de FBW in normal law niet al moeten ingrijpen? Hoe zat dat met alphafloor protection? Die grijpt toch niet pas in als het al te laat is? (en excuus als ik het qua terminologie niet helemaal goed heb ;) )
Zo te zien hebben ze A.FLOOR protection nog niet ingebouwd. Normaalgesproken zou Alphafloor idd al ingegrepen hebben. Als je speed trend vector enorm lang is (speed in 10 secs) dan kickt A.FLOOR eerder in dan als je heel langzaam de speed terug laat lopen voorbij Vls.

Ook dacht ik even te zien bij de 3e video dat de high speed protection niet klopte. Maar ze gaven een manual pitch down input. Als je speed richting Vmo/Mmo gaat, dan krijg je dus een pitch up command, waardoor ze de speed laten stabiliseren op Vmo/Mmo. Ik had wel graag willen zien wat er gebeurd was als ze niet ingegrepen hadden, want voor zover ik weet zou de pitch zo moeten zijn dat je tegen Vmo/Mmo aanzit. Hier gingen ze er 20 kts onder.

Ik moet zeggen dat ik niet 100% weet hoe de technical part in elkaar zit. Verbazingwekkend weinig hoef je eigenlijk te weten over de systemen (relatief gezien dan). De Airbus is een heel complex vliegtuig, en ik heb het gisteren nog even opgezocht in de Flight Manual, maar daar gingen ze niet zo heel erg diep op de protecties in. In normal law kun je niet stallen en niet overspeeden. Dat staat gewoon vast, tot hoe ver je exact kan gaan met pitch override commands en hoeveel de computers precies compenseren, durf ik niet te zeggen :o

Ik weet wel, dat als je eenmaal richting Vamax (maximale angle of attack) gaat, en A.FLOOR inkickt, dat je full back stick kan houden, en dat het vliegtuig z'n pitch aanpast aan Vamax en gewoon wegklimt op die hele lage snelheid, tegen de stall aan.

Zoals ik zei, in een typerating komen de protecties aan bod, maar over het algemeen gaat het toch echt over het opereren van het vliegtuig in een veilige manier, dus de protecties zijn een demonstratie, je normale flight envelope is zeker niet aan de randjes waar je protecties zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:35:
Sta je wel op het juiste vliegveld...? Als jij op Schiphol staat zal je de ADF in Mason County niet ontvangen. ;) Op welk vliegveld sta je?
Ik sta op het vliegveld in Bremerton (KPWT), nabij Washington. Dit is volgens datzelfde boek ook de bedoeling. Taxiën naar de startbaan, daar het radiokompas kalibreren en opstijgen. Dan zou die boven 600 voet moeten gaan draaien, maar dat gebeurt niet. Ik heb wel één keer gehad dat ik wat piepjes hoorde, maar dit bleef bij één keer...

Ik sta dus bij het goede vliegveld (waar Mason County ontvangen kan worden), maar ik krijg geen radiosignalen door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Bolk schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:33:
[...]
[knip]
Verbazingwekkend weinig hoef je eigenlijk te weten over de systemen (relatief gezien dan). De Airbus is een heel complex vliegtuig, en ik heb het gisteren nog even opgezocht in de Flight Manual, maar daar gingen ze niet zo heel erg diep op de protecties in. In normal law kun je niet stallen en niet overspeeden. Dat staat gewoon vast, tot hoe ver je exact kan gaan met pitch override commands en hoeveel de computers precies compenseren, durf ik niet te zeggen :o
[knip]
Dat vind ik nou mooi toegepaste techniek dat Fly By Wire (alleen de term is misschien een beetje verwarrend, ook omdat de control surfaces gewoon hydraulisch worden aangestuurd). In ieder geval de pet af _/-\o_ voor de AirlinerXP ontwikkelaars als ze een beetje in de buurt kunnen blijven van het gedrag van de Airbus systemen. Mij hebben ze als klant als het ze lukt.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-05 19:55
Wanneer kunnen we deze geweldige Airbus verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
3e kwartaal maar als het een kwartaaltje later wordt, zal het mij niet verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Gezien de video's die nog wat incompleet zijn hebben ze nog wel even gaan idd. Maar als ze alle ECAM en visuals er al in hebben zitten zijn ze een eind op weg (volgens mij had ik dat ergens gelezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 14:42

seninha

god's right foot

Sinds gister heb ik een Logitech Extreem 3D pro joystick.
Maar ik heb dus een vaag probleem waar ik gewoon niet uit kom.

dat is namelijk, als ik het gashendel gebruik, maximaal maar op 90% kom en minimaal 39% :?

Als ik deze calibreer via Windows dan krijg ik wel de volledige uitslag. Alleen in FS2004 dus niet.
Heeft iemand ook deze joystick, zo ja, hoe kan ik deze zo instellen dat ik dus de volledige controlle over de motoren kan krijgen.
Want op dit moment is het erg vervelend dat ik dus niet gewoon full throttle kan geven bij het opstarten.
Zelfde dus als ik ergens geland ben , motoren kunnen niet op idle. :(

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
seninha schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:12:
Als ik deze calibreer via Windows dan krijg ik wel de volledige uitslag. Alleen in FS2004 dus niet.
Met FSUIPC kun je apart de stick axis ook calibreren. Misschien zit daar het probleem en/of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13186

seninha schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:12:
Sinds gister heb ik een Logitech Extreem 3D pro joystick.
Maar ik heb dus een vaag probleem waar ik gewoon niet uit kom.

dat is namelijk, als ik het gashendel gebruik, maximaal maar op 90% kom en minimaal 39% :?

Heeft iemand ook deze joystick, zo ja, hoe kan ik deze zo instellen dat ik dus de volledige controlle over de motoren kan krijgen.
Want op dit moment is het erg vervelend dat ik dus niet gewoon full throttle kan geven bij het opstarten.
Zelfde dus als ik ergens geland ben , motoren kunnen niet op idle. :(
Ga in FS naar Options -> controls -> sensitivities en klik vervolgens op reset defaults

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 14:42

seninha

god's right foot

Odessey: dit helpt niet. :|

En wat FSUIPC betreft, ik heb geen idee wat dat is. Heb via google gezocht en kwam uit op de site van peter dowson.
Voor ik iets installeer wil ik weten wat het doet, dus als iemand mij hiermee kan helpen ;)

Want ik wil erg graag mn nieuwe Joysticjk gebruiken want dat stuurt toch zo gaaf , helemaal als je het gewend ben om met je toetsen te sturen :X

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176454

Ik ben op internet wat wezen rond kijken om informatie te vinden over de sp1. Toen kwam ik dit http://www.microsoft.com/...0b2f2b4c15&displaylang=en tegen. Nou is mijn vraag is dit de sp 1 voor flight simulator x want er staat sdk bij. Ik heb hem helaas nog niet kunnen proberen wegens tijd gebrek maar ga dat zeker binnen kort doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173517

Anoniem: 176454 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:48:
Ik ben op internet wat wezen rond kijken om informatie te vinden over de sp1. Toen kwam ik dit http://www.microsoft.com/...0b2f2b4c15&displaylang=en tegen. Nou is mijn vraag is dit de sp 1 voor flight simulator x want er staat sdk bij. Ik heb hem helaas nog niet kunnen proberen wegens tijd gebrek maar ga dat zeker binnen kort doen.
Nee dus
Dit staat er onder:

Overview
This is the first update to the Software Development Kit (SDK) provided in the Deluxe version of Microsoft Flight Simulator X

Oftewel de update voor de kit om voor FSX dingen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
seninha schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:51:

En wat FSUIPC betreft, ik heb geen idee wat dat is. Heb via google gezocht en kwam uit op de site van peter dowson.
Voor ik iets installeer wil ik weten wat het doet, dus als iemand mij hiermee kan helpen ;)
FSUIPC kan je zien als doorgeefluik tussen Flightsim en de hardware/addons die je gebruikt.
Alle commandos die jij via je joystick geeft zullen richting het FSUIPC component gaan. Deze zal het vertalen in 'Flightsim-begrijpbare commandos'.

Waarom FSUIPC?
FS2004 is zeer beperkt in het aannemen/geven van verschillende parameters. FSUIPC is een component wat dit vele malen vergroot. Dit is dan ook de reden waarom veel addons (bijv. PMDG) ook FSUIPC vragen om correct te werken. Zonder dit component is het namelijk onmogelijk om zulke gecompliceerde systemen te maken die flightsim begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft FSX standaard die mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116336

SP1 nu in week van 14 mei.
Het lijkt dan eindelijk zover te zijn als ik de berichten op deze link mag geloven: http://blogs.msdn.com/pta...sx-sp1-in-final-test.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116336 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:01:
Het lijkt dan eindelijk zover te zijn als ik de berichten op deze link mag geloven: http://blogs.msdn.com/pta...sx-sp1-in-final-test.aspx
Dat is hoopgevend nieuws, hopelijk nemen ze toch genoeg tijd om alle bugs weg te werken en alles goed te finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David19x
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-01 13:59
Anoniem: 116336 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:01:
Hier heb je hem in het nederlands :*)
http://www.flightsimulatorx.be/index.php

[ Voor 22% gewijzigd door David19x op 10-05-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 08:19
Heb sinds gisteren ook FSX en vind het echt een super spel.
Ik heb de tutorials bijna allemaal gedaan en vind het erg leuk. Ik heb alleen nog geen joystick. Dat lijkt me dan ook nog fijner.

Mijn vraag is ook: Wat is een goed beginners joystick. Mijn budget is niet al te groot, maarja ik heb liever ook niet goedkoop = duurkoop.

Ik zag op V&A ook al wat joysticks staan. Zoals de Wingman Extreme Digital, en de Wingman Extreme Digital 3D(verschil?) Ze komen wel goed uit reviews, maar die zijn dan ook al van een heel tijd geleden. Ook weet ik niet of ze werken onder Vista(wat ik nu heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:59

Pierre

Van nature lui!

Misschien is Saitek iets voor je, ik heb zelf een Saitek X45. Gekocht via Markplaats een super aankoop, er staan er best wel op denk ik.

Succes

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 13-05-2007 10:49 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naaah, de Saitke is niet bepaald een beginners joystick (minstens 80 euro en echt alleen maar voor flightsims geschikt)... Als ik barzi was zou ik een Logitech ding kopen voor maximaal 30 euro. Die moet je wel aan de praat krijgen onder Vista en dan kan je eens zien of je het wat vind. Vind je het super, dan kan je later altijd nog een duurder ding kopen.

Je kan trouwens ook (al is dit vloeken in de kerk) een XBox 360 controller gebruiken... Werkt toch beter dan het toetsenbord en FS X/Vista ondersteunt het ding gewoon: staat zels compleet in de 'manual'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Anoniem: 135195 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 10:54:
Naaah, de Saitke is niet bepaald een beginners joystick (minstens 80 euro en echt alleen maar voor flightsims geschikt)... Als ik barzi was zou ik een Logitech ding kopen voor maximaal 30 euro. Die moet je wel aan de praat krijgen onder Vista en dan kan je eens zien of je het wat vind. Vind je het super, dan kan je later altijd nog een duurder ding kopen.

Je kan trouwens ook (al is dit vloeken in de kerk) een XBox 360 controller gebruiken... Werkt toch beter dan het toetsenbord en FS X/Vista ondersteunt het ding gewoon: staat zels compleet in de 'manual'...
Sidewinder is leuk om mee te beginnen. Heb je eventueel nog de keuze voor Force Feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik heb op marktplaats een Saitek X-36 + PC dash gevonden. Hij geeft aan dat hij er 30 euro voor wilt hebben. Werkt deze onder Vista? En is dit wat?

Ik zag namelijk ook een Wingman Extreme Digital 3D, die was 20 euro incl verzendkosten. De Saitek heeft dan wel weer een mooier/betere? throttle hendel.

[ Voor 38% gewijzigd door Perzikvrucht op 13-05-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203464

Beste Simmers,

Ik ben vandaag voor t eerst van de PMDG 747-737 overgestapt naar de LevelD 767.
Het is een prachtige kist en het vliegt superlekker >:)

Alleen krijg ik tijdens een ILS approach t landingsbaan niet te zien met dat ene streepje ( vlgns mij heet zoiets de localizer :?) op mn schermpje. En ik heb precies dezelfde handelingen gedaan als de pmdg kisten.

Ligt het mischien aan mn AIRAC ( 0701 ) of doe ik iets verkeerds ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:02
Heb je bij de level D options --> FMC tunes ils? Zo niet, dan moet je deze instellen op het trottle panel. Onder je trottels moet je de ils frequentie invullen en de course.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik ben al een tijdje op zoek naar de Maatschapij vliegtuigen. Hiermee bedoel ik dus KLM etc.
Waar kan ik deze vinden voor FS X? In de TS vond ik een site van PMDG, maar die is voor FS 9 of FS 2002. Ik zoek het dus voor FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6941

dacht niet dat er al veel repaints zijn voor Companie Kisten.
Er is al wel een transavia repaint voor de default 737-800 van FSX:
http://library.avsim.net/...?CatID=fsxacrp&DLID=92898

Heb ook nog een vraag, is het ook mogelijk om in FS9 handmatig de virtuele cockpit uit te schakelen? Want ik vlieg wel eens met een MelJet 777, waar een virtuele cabin bij zit, maar als je dan in de 2d cockpit naar links of rechts kijkt, dan zit die virtual cabin in de weg en zie je dus niks :X

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 6941 op 15-05-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116336

FSX SP1 is uit! Te downloaden op de officiële Flight Simulator site. 208 Mb.

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 116336 op 16-05-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Goeie zaak net voor Hemelvaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116336 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:20:
FSX SP1 is uit! Te downloaden op de officiële Flight Simulator site. 208 Mb.
Daar heb ik het niet gevonden, wel hier: http://www.fsinsider.com/...mulatorXServicePack1.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216236

Iemand al SP1 een beetje kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
4 gb is geen overbodige luxe :) neemt ongeveer 2.5 tot 3 gb geheugen in beslag

Voor de rest heb ik constant rond de 20 fps met alles op ultra en eindelijk dual core support _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had voor de patch 40-60 fps (gemeten met fraps), na de patch bleef de framerate meer in de buurt van 60 fps, toen ik alles van ultra naar max verhoogde had ik nog steeds een framerate tot 55 fps, maar in beide gevallen soms drops tot 40 fps. Het is wel belangrijk om te vermelden dat dit in landelijk gebied was (Nepal-Pokhara, ziet er heel mooi uit), en zonder cockpit-view, wat een gunstige invloed heeft op de framerate. Met unlimited framerate heb ik wat last van stutters, in mijn geval hielp het om in dat gebied de framerate te locken op ongeveer 50 fps.

Rond Manhattan had ik slechts 5-10 fps (eveneens een resolutie van 2560x1600 en alles op max, niet op ultra), dus gebouwen en voertuigen blijven een immense impact hebben op de performance, ondanks een dual-core op 3 GHz. 3-4 GB geheugen is inderdaad geen overbodige luxe, ik heb nu slechts 2 GB en met alles op max heb ik in stedelijke gebieden soms een foutmelding waardoor ik eruit vlieg, zoals gezegd was dat probleem in landelijk gebied. Nog wat tips die ook voor de patch golden: In je drivers zet je AA best op 'verbeteren' ipv 'opheffen' en AF best op toepassingsgestuurd (staat op de site van nVidia). In-game allebei gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:10

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hallo, allemaal. Lang geleden dat ik hier iets heb gepost. :P

Wat me zo verbaasd, is dat de mensen met een hele goede PC_configuratie soms maar lage FPS halen. Ik zie ook dat er een patch is uitgebracht, waardoor FlightsimulatorX Dual-Core processors volledig zal gaan benutten. Nu is het wachten nog op een DX10-patch.

Hoe komt het dat jullie maar lage FPS's halen? Soms 5-10 in Manhattan?...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Leuk dat SP, maar ik blijft toch hopen dat er goeie payware kisten (LVLD / PMDG) uitkomen voor FSX. Zolang die er niet zijn dan vlieg ik vrolijk verder in FS2004.

Wel goed om te horen dat de performance vooruit is gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Anoniem: 78739 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:37:
Het is wel belangrijk om te vermelden dat dit in landelijk gebied was (Nepal-Pokhara, ziet er heel mooi uit)
[oftopic]Ja, dat ziet er in reallife ook heel mooi uit, heb ik als passagier eens vanaf gevlogen naar Kathmandu met een of ander propellor vliegtuig, je kunt de Himalaya's zien door de groene raampjes.[/oftopic]

Is die VC2005 patch trouwens nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, alleen voor sommige third-party addons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

salimrmaf schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:53:
Hallo, allemaal. Lang geleden dat ik hier iets heb gepost. :P

Wat me zo verbaasd, is dat de mensen met een hele goede PC_configuratie soms maar lage FPS halen. Ik zie ook dat er een patch is uitgebracht, waardoor FlightsimulatorX Dual-Core processors volledig zal gaan benutten. Nu is het wachten nog op een DX10-patch.

Hoe komt het dat jullie maar lage FPS's halen? Soms 5-10 in Manhattan?...
Ik heb zopas nog eens geprobeerd met alles op maximum en ik had slecht 1 fps boven Manhattan, maar als ik alles op ultra high zet ziet het er bijna even mooi uit (behalve level of detail radius op medium en traffic op medium high) en heb ik ongeveer 20 fps, wat net aanvaardbaar is voor FSX. Hier een paar screenshots op 2560x1600:

http://img143.imageshack.us/img143/724/fsxvs4.jpg
http://img143.imageshack.us/img143/8092/fsx2rb6.jpg

Eens je wat hoger en boven minder stedelijk gebied vliegt is de framerate heel goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 17-05-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Laatst online: 15-01 14:18
Gister SP1 geinstalleerd.

Moet echt zeggen dat het spel nu wat vloeiender loopt. De FPS is idd rond de 20% gestegen. Ook blijft het spel wat vloeiender als je ingame het scherm beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat laatste herken ik: ik heb een Track IR 4 Pro en als ik rondkijk zalt de fps minder ver in als voorheen, het blijft wat smoother. Bij mij is de fps ook echt beter. Ik heb nu veel op max staan (autogen and scenry objects op extremely dense) en op de plaatsen waar ik normaal vlieg blijf ik u boven de 20. Zelfs rond KLAX en La Guardia kan ik nu vliegen zonder onder 10 te komen! En dat met zoveel detail! Jammergenoeg is water 2x geen optie: dan zakt alles alsnog teveel in...

Hier zijn mijn settings (E6600, 8800GTX, 2 Gb Ram, FSAA via Nvidia op 8x):

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/53fbzva.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i5.tinypic.com/549w111.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/4mlz1x0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/6f9upg8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/4xz6nox.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Criminal-
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-03-2008
Hey FS'ers,
Ik ben ook van plan Flight Simulator X te kopen en nou vroeg ik me af of het ook een beetje met een controller te spelen is zoals de logitech chillstream die ik hier heb liggen. Anders bestel ik er namelijk gelijk een joystick bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:10

SalimRMAF

SpaceX - 4K

^: Ik heb een Xbox360 Controller voor Windows. Zolang je gaat gamen, en niet simmen heeft een controller wel genoeg knoppen/hendels/triggers.
De mijne in totaal rond de 20+... :P

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 15:06
Ik heb gisteren ook SP1 voor FSX geinstalleerd en moet zeggen dat het inderdaad beter lijkt te lopen.

Wat me ook opviel was dat het lijkt alsof de "groen en gele bruggen" enzo nu wel werken. Dit is een paar maanden geleden besproken hier en had met shader model 2.0 te maken. Als je GFX-kaart dat niet ondersteunde dan kreeg je ipv textures op die dingen alleen een heldere groen of gele kleur.
Ik kan het mis hebben maar dit probleem lijkt bij mij nu opgelost. Iemand anders die dit ook had ? (Niet veel kans, want geen shader 2.0 hebben is wel een zeldzaamheid tegenwoordig).

Ik kon nu zelfs boven Seatlle vliegen met autogen maxed out met ~13fps, met mijn systeem (~5 jaar oud) :)

Ik zeg het niet vaak: Hulde aan MS!

Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/7183/watervalis2.jpgVoor SP1

Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/7439/fsxsp1shader20oi7.jpgNa SP1

[ Voor 9% gewijzigd door Techno op 17-05-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

F-18 vs. pushback truck:

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/6703/naamloospi1.jpg

Jammer genoeg de strijd verloren, de truck duwde me vrolijk naar achteren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179926

Anoniem: 78739 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:52:
F-18 vs. pushback truck:

[afbeelding]

Ziet er wel mooi uit :) En zeker realistisch hoor -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Waar ik begin oktober net een Ultra Light kon laten opstijgen en landen ben ik er sinds ik het boek 'Leren vliegen met Flight Simulator X' van Floris Wouterlood heb weer vol tegenaan gegaan. Ik zit nu in de lucht met een Boeing 747-400 :)

In het boek stond dat ik als snelheid voor de automatische piloot 450 knopen (0,85 mach) moest instellen. Echter, wanneer ik de 380 knopen voorbij ga, krijg ik een overspeed-warning. Dat zit dus niet helemaal goed. Daarnaast staat in het Flight Plan ook dat ik een snelheid van 505 knopen 'moet' hebben. Er klopt dus ergens iets niet: aan de ene kant vind ik op twee van elkaar onafhankelijke "bronnen" een snelheid die ruim boven de Vmo ligt en als ik die passeer (377 knopen), dan krijg ik een overspeed-warning. Kan iemand me uitleggen hoe het precies zit ? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Scott op 18-05-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ScottB schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:37:
Waar ik begin oktober net een Ultra Light kon laten opstijgen en landen ben ik er sinds ik het boek 'Leren vliegen met Flight Simulator X' van Floris Wouterlood heb weer vol tegenaan gegaan. Ik zit nu in de lucht met een Boeing 747-400 :)

In het boek stond dat ik als snelheid voor de automatische piloot knopen moest instellen. Echter, wanneer ik de 380 knopen voorbij ga, krijg ik een overspeed-warning. Dat zit dus niet helemaal goed. Daarnaast staat in het Flight Plan ook dat ik een snelheid van 505 knopen 'moet' hebben. Er klopt dus ergens iets niet: aan de ene kant vind ik op twee van elkaar onafhankelijke "bronnen" een snelheid van ongeveer 500 knopen, terwijl als ik hoger ga dan 377 (heb ik gevonden in 't kneeboard bij references), ik een overspeed-warning krijg. Kan iemand me hier uitleggen hoe dat precies zit ? :)
Volgens mij is de max. snelheid van een 747 359knts, gelijk aan 910 km/u :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Anoniem: 203464 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:44:
[...]

Volgens mij is de max. snelheid van een 747 359knts, gelijk aan 910 km/u :?
Ik heb het omgerekend: 359 knopen is 665 km/u... En hier staat dat de cruise speed 565 mph is, en dat is 490 knopen.. Er staat echter ook dat 565 mph gelijk is aan 0,85 mach en als ik dat nareken kom ik op 0,85 mach = 562 knopen.

Het lijkt er dus op alsof die 565 mph die FS Insider aangeeft 565 knopen is, maar dat is alsnog veel te hard...

Of haal ik nu van alles door elkaar ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hangt gewoon af van de hoogte, als je niet hoog genoeg vliegt kan je nooit M0.85 halen, ik meen me te herinneren dat ik in FS2004 met een B747 vanaf ongeveer 11 km M0.93 (1140 km/h) kon halen zonder overspeed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik vlieg momenteel op FL360, ik weet niet in hoeverre dat dan beperkt wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 15:06
Compleet nieuwe site van PMDG met meer info over de 747 voor FSX (het blijft lekker-makerij maar goed)

http://www.precisionmanuals.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ScottB schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:49:
Ik vlieg momenteel op FL360, ik weet niet in hoeverre dat dan beperkt wordt ?
Ik heb zopas eens geprobeerd en in FSX kan het blijkbaar 'slechts' tot M0.89 op 10000m (full throttle en geen passagers/cargo).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 18-05-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een technisch vraagje van mijn kant af.
Ik blijf mij maar verbazen over het feit dat FS9 maar niet soepel wil lopen op een toch prima systeem.
Wel merk ik vooral dat de gauges (vlieg de level-d 767) veel FPS in beslag nemen, boven de 8 (met dips naar 5) kom ik echt niet op een veld, en in de lucht haal ik net aan de 15 met af en toe een uitschieter naar de 25 fps, dat is toch raar?

Mijn specs zijn als volgt:
Intel Pentium IV 3,4Ghz
1024GB geheugen
GeForce 6800GT 256mb

Wat kan ik nu doen om te zorgen dat alles goed loopt? Want m.i. zou het gewoon als een tierelier moeten lopen met dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Anoniem: 78739 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:52:
F-18 vs. pushback truck:

[afbeelding]

Hoe is het vliegen met die F18? Ik speelde vroeger altijd F/A-18 hornet dat vond ik een geweldig spel. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 51137 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:35:
Even een technisch vraagje van mijn kant af.
Ik blijf mij maar verbazen over het feit dat FS9 maar niet soepel wil lopen op een toch prima systeem.
Wel merk ik vooral dat de gauges (vlieg de level-d 767) veel FPS in beslag nemen, boven de 8 (met dips naar 5) kom ik echt niet op een veld, en in de lucht haal ik net aan de 15 met af en toe een uitschieter naar de 25 fps, dat is toch raar?

Mijn specs zijn als volgt:
Intel Pentium IV 3,4Ghz
1024GB geheugen
GeForce 6800GT 256mb

Wat kan ik nu doen om te zorgen dat alles goed loopt? Want m.i. zou het gewoon als een tierelier moeten lopen met dit systeem.
Te weinig geheugen? Ik weet niet wat je instellingen zijn, maar 1024MB geheugen lijkt me toch wat te weinig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrym71
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-04 18:47
Hallo,
na jaren alleen maar Microsoft Train Simulator gespeeld te hebben ben ik maar eens begonnen aan Flight Simulator 2004. Het gaat vrij aardig, ben nu nog de lessen aan het volgen.
Ik heb ook Activesky geinstalleerd maar ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Ik heb het geinstalleerd, die module aangepast zoals het in de user guide staat maar als ik bijvoorbeeld even snel een skycolor laad bv peach (heb andere themes ook geprobeerd) en deze naar fs2004 stuur, alles lijkt goed te gaan. Maar ik zie deze sky echt nergens terug in fs2004. Niet als ik een flight laad of er zelf een maak. Ben ik nu wat vergeten of doe ik hier iets fout? Ik heb screenshots van Activesky gezien en het maakt het allemaal weer een beetje extra mooi, dus ik zou het graag willen gebruiken. Ik gebruik nu Activesky 6.5. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen om dit aan de praat te krijgen...Thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sebastiaan_2005 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:17:
Hoe is het vliegen met die F18? Ik speelde vroeger altijd F/A-18 hornet dat vond ik een geweldig spel. >:)
Leuk. :) Kan max tot M2.3 :P Is vooral leuk om in de Himalaya te vliegen en met afterburners vanuit een vallei bijna vertikaal langs een berg te vliegen. :P Hij is gratis te downloaden op AVSIM:

-eerst gratis registreren
-ga naar file library
-zoeken op hornet en sorteren op size
-dan staat bovenaan deze file:

McDonnell Douglas F/A-18E Super Hornet Final Upgrade

File Description:
Boeing F/A-18E Super Hornet Final Upgrade. The Super Hornet has a square intake duct which distinguishes it from the original Hornet, as well as a jagged edge on the door and air intake to enhance the stealth effect. Created using FSDS2. Features animations and virtual cockpit. Model and panel by Daisuke Yamamoto. Paint and flight dynamics by Hiroaki Kubota. XML(Effects)Toshikazu Shimizu. (Team FS KBT).

-installeren in de hoofddirectory van FS9 of FSX en voor FSX moet je de map 'FA-18E_SuperHornet' verplaatsen naar 'simbojects\airplanes'

De details zijn enorm goed en er zijn verschillende effecten, bij hoge G-krachten zie je soms twee soorten condensatie aan de engines en vleugels, bij het sturen naar links/rechts/boven/onder beweegt het hoofd van de piloot, instapluik gaat open + laddertje, enzovoort.
Satch schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 14:30:
Te weinig geheugen? Ik weet niet wat je instellingen zijn, maar 1024MB geheugen lijkt me toch wat te weinig. :)
Inderdaad, FSX gebruikt ongeveer 1.8 GB in Vista64 (1.8 GB = Vista + FSX)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 19-05-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar ik vlieg Fs9.
En anderen met nog minder - of evenveel - geheugen presteren ook hoge FPS etc.
Ik heb geeneens addon scenery :?
Lijkt me toch lomp als het niet moet draaien zo met 1024mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51137 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:33:
Maar ik vlieg Fs9.
En anderen met nog minder - of evenveel - geheugen presteren ook hoge FPS etc.
Ik heb geeneens addon scenery :?
Lijkt me toch lomp als het niet moet draaien zo met 1024mb
Wat basic vragen:
-Heb je de laatste videodrivers?
-Staat V-Sync uit?
-Staan AA & AF niet te hoog?
-Draait er een zware service op de achtergrond?
-Heb je het ook met andere toestellen dan de Level-D 767?

Op mijn vorige systeem (P4 3.2, 1 GB, R9800 Pro 128 MB) liep FS9 goed met alles op max. Bij het jouwe zou het nog iets beter moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 23:00:
[...]
Wat basic vragen:
-Heb je de laatste videodrivers?
Ja, heb de Forceware 94.24
-Staat V-Sync uit?
Nu wel, hehe, kende dat nieteens.
-Staan AA & AF niet te hoog?
Heb ik beide op 4x staan.
-Draait er een zware service op de achtergrond?
Nee alleen MSN soms op status bezet, verder niks.
-Heb je het ook met andere toestellen dan de Level-D 767?
Ja met alle payware eigenlijk (Level-d, PMDG etc, PSS airbus weer veel minder).
Op mijn vorige systeem (P4 3.2, 1 GB, R9800 Pro 128 MB) liep FS9 goed met alles op max. Bij het jouwe zou het nog iets beter moeten gaan.
Bedankt voor alle tips, ik ga even kijken hoe het nu gaat met die V-sync uitgeschakeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het even geprobeerd maar het scheelt niet heel erg veel, wel iets, maar niet onwijs (zit rond de 11FPS op EHAM met wolken met dalen naar 3 (heel af en toe) en pieken naar 15 (ook heel af en toe), en rond de 9 in de lucht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zegt dat je geen extra scenery geïnstalleerd hebt, telt extra runway scenery ook mee? Vroeger had ik zware framedrops rond luchthavens door een add-on die de runway wat verfraaide, na een herinstallatie van FS was dat opgelost (inclusief runway add-on). De framerate was lager en soms bevroor het beeld gedurende 20 seconden vlak voor de touchdown, een vervelender moment kon bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand waar ik ''wing view'' kan vinden voor de pmdg 747 ? Op avsim heb ik voor de PMDG 737 wel kunnen vinden maar voor de 747 niet :(
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pfff het is nu nog veel erger met mijn ding gesteld.
Als ik FS afsluit krijg ik standaard dit te zien

Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/6aryg41.jpg

En dan doet me pc niks meer, sinds vandaag opeens.
Niks nieuws geinstalleerd etc, opeens :?
Heb het trouwens ook als ik naar windowed view wil, ik kan alleen full screen runnen, ook in het menu wat je krijgt als je FS opstart.
Snap er geen drol van, heb het alleen bij FS.

Heb al reinstall gedaan overigens, zonder succes.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 51137 op 22-05-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
lijkt erop dat je graka het loodje gaat leggen?! :?

of misschien toch een driver probleem

[ Voor 35% gewijzigd door maxoss op 22-05-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-05 22:29

Fab1Man

Live life to the fullest

Anoniem: 51137 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:26:
Pfff het is nu nog veel erger met mijn ding gesteld.
Als ik FS afsluit krijg ik standaard dit te zien

[afbeelding]

En dan doet me pc niks meer, sinds vandaag opeens.
Niks nieuws geinstalleerd etc, opeens :?
Heb het trouwens ook als ik naar windowed view wil, ik kan alleen full screen runnen, ook in het menu wat je krijgt als je FS opstart.
Snap er geen drol van, heb het alleen bij FS.

Heb al reinstall gedaan overigens, zonder succes.
offtopic:
Damn een FP71V, had niet gedacht dat IEMAND die zou hebben :P

Ik denk dat het een driver probleem, geen probleem in de hardware van je VGA (lees: kapotte kaart). Verwijder alle drivers met Drivercleaner en installeer de laatste drivers eens (als je dat nog niet gedaan had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fab1Man schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:17:
[...]

offtopic:
Damn een FP71V, had niet gedacht dat IEMAND die zou hebben :P
Een wat?!

Zal alles is verwijderen, had wel het nieuwste erop staan etc maar zal het eraf gooien en reinstallen.

edit:
Zie nu dat drivercleaner me 10 dollar gaat kosten...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 51137 op 22-05-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 12:10

_Christiaan_

Master of SOG

Is http://rfinder.asalink.net/ bij jullie ook dood? Trouwens, asalink.net gewoon is ook weg. Ik krijg gewoon een dikke timeout.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb even drivers verwijderd, ook via configuratiescherm, en opnieuw geinstalleerd en wizard gerund enzo en het lijkt nu goed te gaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:59

Pierre

Van nature lui!

_Christiaan_ schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:47:
Is http://rfinder.asalink.net/ bij jullie ook dood? Trouwens, asalink.net gewoon is ook weg. Ik krijg gewoon een dikke timeout.
Yep same here 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51137 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:04:
Heb even drivers verwijderd, ook via configuratiescherm, en opnieuw geinstalleerd en wizard gerund enzo en het lijkt nu goed te gaan :o
Handig, is het ene probleem opgelost komt en ander probleem (wat ik al heel lang heb) weer om de hoek, pc valt telkens uit :( Toch maar eens voor nieuwe koeling kijken denk ik, zou niet weten wat het anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138251

Anoniem: 51137 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:04:
[...]

Handig, is het ene probleem opgelost komt en ander probleem (wat ik al heel lang heb) weer om de hoek, pc valt telkens uit :( Toch maar eens voor nieuwe koeling kijken denk ik, zou niet weten wat het anders is.
Heb ik ook HEEL lang last van gehad. Sinds ik de geluidskaart eruit heb gehaald (PCI) valt hij nooit meer uit. Misschien heb jij ook een apparaat in je pc zitten wat voor problemen kan zorgen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-05 22:29

Fab1Man

Live life to the fullest

Anoniem: 51137 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:04:
[...]

Hoor je voordat de PC uitvalt het geluid kraken? Probleem heb ik ook gehad en schijnt een bekend probleem te zijn met Creative kaartjes icm met een budget moederbord. Ik had exact hetzelfde namelijk op de Asrock Dual-VSTA en nadat ik hier nu een P5B Deluxe heb met DDR2 en dus ook een fatsoenlijke PCI-e bandbreedte, zijn de problemen opgelost. Heb je misschien in deze windows install je videokaart eens vervangen met een volledig andere, bijv. van een 6800xx naar een 7900xx? If so, zou ik je zeker aanraden een fresh windows install te doen! Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fab1Man schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:17:
[...]

Hoor je voordat de PC uitvalt het geluid kraken? Probleem heb ik ook gehad en schijnt een bekend probleem te zijn met Creative kaartjes icm met een budget moederbord. Ik had exact hetzelfde namelijk op de Asrock Dual-VSTA en nadat ik hier nu een P5B Deluxe heb met DDR2 en dus ook een fatsoenlijke PCI-e bandbreedte, zijn de problemen opgelost. Heb je misschien in deze windows install je videokaart eens vervangen met een volledig andere, bijv. van een 6800xx naar een 7900xx? If so, zou ik je zeker aanraden een fresh windows install te doen! Succes.
Het geluid kraakt niet, maar als mijn pc bezig is met laden o.i.d. hoor je wel een geluidje dat die bezig is, soort piep ofzo (kraakpiep :P ).
Heb inderdaad een Creative kaartje erin zitten en mijn moederbord is een ASUS P5GD1 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hupie679
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:47
Môguh. :z

Ik zoek het programma "Final Approach". Dit wordt gebruikt om SIDs & STARs te tekenen. Normaal gesproken is het gewoon te downloaden op http://www.simtakeoff.com/finalap.htm, maar de download link werkt niet.

Heeft iemand dit programma, en is diegene zo lief om het even online te zetten? Of weet iemand waar ik het vandaan kan halen?

Bedankt alvast.

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben gisteren eens met de missies begonnen. Er zitten leuke dingen bij zoals racen tegen een jet-truck op een airshow (er staat onder andere een A380 en SR-71 op die airshow), tijdens de 747 test flight ben ik gecrashed (na de engine failures ben ik te snel beginnen dalen en ik haalde het niet meer. De monsoon-landing in Singapore is me wel meteen gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb SP1 vandaag geinstalleerd en getest en FSX loopt nu veel vloeiender. 20fps continu haal ik nu met gemak, met alle settings op high, 16xfsaa en dergelijke, op mijn 8800GTX. Heb tevens in fsx.cfg aangegeven dat hij beide cores van mijn E6600 mag gebruiken. Mooie update van MS, nu de DX10 update nog! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net even 1024mb extra geheugen besteld die ik zaterdag ga halen, dan zit ik op 2gb intern geheugen dat moet goed zijn toch??
Verder koop ik zaterdag gelijk even een nieuwe koeling omdat ik vermoed dat dat de reden is van het telkens uitvallen van mijn PC, heb het namelijk alleen als mijn kamer erg warm is (nu zelfs met ventilator voor mijn kast valt die uit, en geeft die bij het opstarten regelmatig aan "CPU over temp error").
Zal dit dan ook de snelheid weer positief beinvloeden , dus FPS weer omhoog ? Door lagere CPU temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb pech met SP1... Als ik boven bergen met bomen vlieg is m'n fps de helft van wat het was voor SP1... :( Heel apart. Bij steden in de buurt is alles tussen de 30 en 50% sneller! Snap er echt niets van. Ik heb nu zelfs autogen helemaal uitgezet, traffic ook, op een paar auto's en GA's na, e nog meer van dat soort dingen. Nu haal ik dan ook wel constant 40 of 50. ;) Maar het blijft vreemd met mijn E6600, 2 Gb Ram en 8800GTX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BamSlam_ schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:20:
Ik heb SP1 vandaag geinstalleerd en getest en FSX loopt nu veel vloeiender. 20fps continu haal ik nu met gemak, met alle settings op high, 16xfsaa en dergelijke, op mijn 8800GTX. Heb tevens in fsx.cfg aangegeven dat hij beide cores van mijn E6600 mag gebruiken. Mooie update van MS, nu de DX10 update nog! :9
Zelf instellen op multi-core? fsx.cfg? :?

Let er ook even op dat je AA staat op verbeteren, niet op opheffen, en AF op toepassingsgestuurd (in-game allebei aangevinkt).

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 23-05-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Anoniem: 78739 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:26:
Zelf instellen op multi-core? fsx.cfg? :?
SP1 maakt het mogelijk.

In fsx.cfg
There is a tweak to control scheduling of threads on cores.
It is not recommended to change these settings unless you have a performance reduction and/or maxed out CPU loads in the PerfMonitor. The tweak is
[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=n
where
n num of cores scheduled
1 = 1 core 0001
3 = 2 cores 0011
7 = 3 cores 0111
15= 4 cores 1111

Bron: http://blogs.msdn.com/pta...15/new-tweaks-in-sp1.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vreemd, ik heb een search gedaan op dat bestand maar nergens gevonden, waar staat het precies? En staat het standaard niet op multi-core? Zou jammer zijn als elke gebruiker (ook noobs) aanpassingen moet doen in een configuratiebestand, en als je het niet volgt zou je het zelfs helemaal niet te weten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Laatst online: 15-01 14:18

Let er ook even op dat je AA staat op verbeteren, niet op opheffen, en AF op toepassingsgestuurd (in-game allebei aangevinkt).
Heeft dit (veel) invloed op de fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:44:
Vreemd, ik heb een search gedaan op dat bestand maar nergens gevonden, waar staat het precies? En staat het standaard niet op multi-core? Zou jammer zijn als elke gebruiker (ook noobs) aanpassingen moet doen in een configuratiebestand, en als je het niet volgt zou je het zelfs helemaal niet te weten komen.
Het staat inderdaad standaard op multicore (ALS je multicore hebt, natuurlijk). Maar omdat ze bang waren dat niet elke cpu goed herkend zou worden, kan je het aantal cores ook forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OCTheEagle schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:39:
[...]

Heeft dit (veel) invloed op de fps?
Als je AA forceert wordt het teniet gedaan en over AF in FSX zegt nVidia het volgende:
Using in-game AF (anisotropic filtering) is always better than forcing AF in Driver Control Panel. It's always faster and gives virtually the same image quality, because game developers know exactly which surfaces need anisotropic filtering and which don't. It allows the GPU to save the precious resources and achieve better gameplay. Use in-game AF in Microsoft's Flight Simulator X to achieve better image quality.
Ik zet AF op toepassingsgestuurd en AA op 4x - verbeteren, ingame allebei aangevinkt.

De framerates heb ik zelf nog niet vergeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb AA via de driver ingesteld en uitgezet in FS. In FS kan je AA alleen maar aan of uit zetten, volgens mij. Via de driver heb je meer controle. Over het algemeen hoor je dat dit ook betere resultaten geeft. Dat 'verbeteren' moet overigens je alleen maar aanzetten als je een AA-methode gebruikt die CSAA gebruikt (dus 8x, 16x en 16xQ, en nee, niet 8xQ), anders valt er niets te verbeteren.

Weet iemand trouwens waar die gammacorrectie (of zo) optie voor is in het nVidia 3D-panel?

EDIT:
O, ik lees nu net je quote van nVidia. ;) Ik zal dat dan ook maar eens gaan proberen. Maar die AA op 4x is dus gewoon 4x MSAA zonder CSAA, dus dan heeft 'verbeteren' geen nut.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 24-05-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:17:
[...]

Ik heb AA via de driver ingesteld en uitgezet in FS. In FS kan je AA alleen maar aan of uit zetten, volgens mij. Via de driver heb je meer controle. Over het algemeen hoor je dat dit ook betere resultaten geeft. Dat 'verbeteren' moet overigens je alleen maar aanzetten als je een AA-methode gebruikt die CSAA gebruikt (dus 8x, 16x en 16xQ, en nee, niet 8xQ), anders valt er niets te verbeteren.

Weet iemand trouwens waar die gammacorrectie (of zo) optie voor is in het nVidia 3D-panel?

EDIT:
O, ik lees nu net je quote van nVidia. ;) Ik zal dat dan ook maar eens gaan proberen. Maar die AA op 4x is dus gewoon 4x MSAA zonder CSAA, dus dan heeft 'verbeteren' geen nut.
Ik kan het momenteel niet testen, maar ik ben er bijna zeker van dat je het niet mag forceren, zie ook deze reply en volgende: Anoniem: 78739 in "Flight Simulator - deel 80" Derice had last van kartelrandjes.

Je kan trouwens gewoon 4 x verbeteren, 8 x verbeteren,... doen. (bij GF8 althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Anoniem: 78739 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:44:
Staat ergens op je systeempartitie. Met dir c:\fsx.cfg /s in een dosbox heb je hem zo gevonden. (mits C: je systeempartitie is natuurlijk :) )

Edit: op mijn (Vista) systeem staat fsx.cfg in c:\Users\BamSlam\AppData\Roaming\Microsoft\FSX

[ Voor 7% gewijzigd door BamSlam_ op 24-05-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25695592#25695592">dit</a> eens aandachtig door voordat je je post plaatst.