Flight Simulator - deel 80 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 44.997 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 200708

Nicky bedankt ik stuur je een pb.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-06 16:51
Ik zit nu al een tijdje te denken om FSX te kopen, maarrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Ik heb eerdere delen gespeeld, maar er nooit echt iets van begrepen. Ja kan wel beetje vliegen en landen enzo maar niet echt alles. Daarom wil ik graag eerst weten of er in FSX een goede tutorial of lessons in zitten. Zodat ik het een beetje kan leren en ook begrijpen.

Computer says no

Anoniem: 24705

Probeer deze handleiding eens. Is gemaakt voor fs98 maar zonder problemen te gebruiken voor latere versies. Mbv deze handleiding ben ik jaren geleden iets gaan begrijpen wat betreft flaps, throttle and ILS.

http://www.xs4all.nl/~geerol/en/EDU/flight/index.html

• tinus89
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 11:41
ik vind dat er hele goede lessen, tutorials en vooral leuke missies in zitten(kwa opbouw van moeilijkheidsgraad).

Anoniem: 111246

Wellicht ook handig hier voor een aantal lui (incl mezelf, ga het ook zeker zodra ik tijd heb testen):

Darkwolf_1982 in "[Discussie] nVidia 8xxx series - Deel 2"
Darkwolf_1982 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:56:
Ik heb wat tech tipjes gevonden voor Flight Simulator X:

Onze 8800GTX is een monster, maar je zult zien dat in de table op de site er heel wat dingen naar beneden zijn geschroeft.
Hier staat o.a een tip betreft het forceren van anisotropic filtering in de driver (ga ik meteen uit zetten) en een tabel dus hoe je Flight Simulator X insteld voor optimale performance:

http://www.nzone.com/object/nzone_fsx_techtips.html

Zo krachtig als onze kaart is, ik denk niet dat een driver de "lage performance" gaat oplossen en zelfs met een GTX eraan moeten geloven het een en ander naar beneden te moeten schroeven.
Wellicht is het een ander verhaal met een GTX SLI opstelling, maar met een single GTX zowiezo niet.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, ik was in iedergeval hier heel erg blij mee! :)

Zouden virtuele piloten ook mogen meedoen?

"Televisieproducent zoekt piloten voor Nationale IQ Test 2007":
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=17603

• tinus89
Anoniem: 111246 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:09:
Zouden virtuele piloten ook mogen meedoen?

"Televisieproducent zoekt piloten voor Nationale IQ Test 2007":
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=17603
pi·loot (de ~ (m.), piloten)
1 bestuurder van een vliegtuig => vliegenier, vlieger

Volgens de vandale voldoen we aan de eisen van de benaming 'piloot' 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geef jij je op dan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus89
nee :9~ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201016

kan je met een core 2 duo 6300
en 1 gig ram en een x1950 pro videokaart flight simulator spelen ? want ik hoorde dat hij problemen had met de core 2 duo 6300 processor? en gebruikt het bijde cores? en ik kon er zelf niks over vinden

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 201016 op 16-12-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FS2004 ondersteund zowieso geen C2D.
FSX misschien in de toekomst nog maar op dit moment niet.
Verder vlieg ik in beide versies rond met een C2D E6600 en met mij nog een aantal anderen (zie ook eerder in dit topic of het vorige).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik heb een probleem met mijn pmdg 747. Deze heeft namelijk een lichte afwijking naar links. Als ik met de hand vlieg en ik bank licht naar rechts dan gaat ie uiteindelijk toch naar links hangen. Dit is dus behoorlijk irritant, vooral op final approach.

Voor zover ik heb gekeken heb ik dit alleen met de pmdg 747 en gebeurt dit volgens mij niet als hij op autopilot vliegt. Ik heb em een keer opnieuw geinstalleerd, maar dat mocht niet veel baten.

Iemand misschien enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Goosy schreef op zondag 17 december 2006 @ 00:37:
Ik heb een probleem met mijn pmdg 747. Deze heeft namelijk een lichte afwijking naar links. Als ik met de hand vlieg en ik bank licht naar rechts dan gaat ie uiteindelijk toch naar links hangen. Dit is dus behoorlijk irritant, vooral op final approach.

Voor zover ik heb gekeken heb ik dit alleen met de pmdg 747 en gebeurt dit volgens mij niet als hij op autopilot vliegt. Ik heb em een keer opnieuw geinstalleerd, maar dat mocht niet veel baten.

Iemand misschien enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? ;(
Is je brandstof goed verdeeld over verschillende tanks?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:18
kijk even op je lower eicas of je roer uitslagen hebt. zoja, dan is er een calibratie probleem. zo nee dan is er misschien iets scheef verdeeld

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosy
jeehaa schreef op zondag 17 december 2006 @ 11:26:
kijk even op je lower eicas of je roer uitslagen hebt. zoja, dan is er een calibratie probleem. zo nee dan is er misschien iets scheef verdeeld
Volgens het eicas zit in alle tanks evenveel brandstof en ik heb autorudder aanstaan dus daar zal het niet aan liggen. Heb ook een nieuwe configuratie opgeslagen via de load manager en het weer op clear skies gezet, maar geen resultaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:21

Coldcat

HODL

Heerlijk, net even gevlogen in zo'n Red Bull vliegtuigje boven luchtbasis Leeuwarden. Lekker loopings draaien en over de kop over de landingsbaan vliegen. Dat toestel is echt heel wendbaar, en een sterke motor zodat je nooit neer hoeft te storten.

Maar mijn stick waar ik mee vloog, een Arowana is niet echt super. Hij reageert niet echt lekker en bovendien is hij niet precies. Waar vliegen jullie mee want misschien moet ik maar iets nieuws gaan halen.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Goosy schreef op zondag 17 december 2006 @ 14:31:
[...]

Volgens het eicas zit in alle tanks evenveel brandstof en ik heb autorudder aanstaan dus daar zal het niet aan liggen. Heb ook een nieuwe configuratie opgeslagen via de load manager en het weer op clear skies gezet, maar geen resultaat....
ik bedoel alle roeren ;) dus ook je ailerons en evt ligt verstelde spoilers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosy
jeehaa schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:35:
[...]

ik bedoel alle roeren ;) dus ook je ailerons en evt ligt verstelde spoilers.
Nee, ik zag bij de ailerons en spoilers ook niks afwijkends. Maar misschien is de afwijking te klein om iets op het eicas te kunnen zien. Ik denk ook niet dat het iets met me joystick te maken heeft, aangezien ik er met andere vliegtuigen geen last van heb. Trouwens ook de 747F niet. Dus opzich vreemd allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 14:29
Ik heb nu een tijdje FSX, het lukt al aardig, maar nu merk / hoor ik toch dat een joystick veel fijner vliegt dan met een keyboard. Dus daarom op zoek naar een joystick.

Nu heb ik op luchtvaarhobbyshop gekeken daar staan wel wat joysticks van het merk Saitek
bijvoorbeeld:

Cyborg 3D Force Stick
klik

Iemand ervaring met deze joystick ?

Of andere joysticks die jullie gebruiken ? Ik wil liever wel echt een goede aankoop doen, waar ik nog heel wat vlieguurtjes mee doorkan.

[ Voor 18% gewijzigd door PunisherADF op 18-12-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:21

Coldcat

HODL

PunisherADF schreef op maandag 18 december 2006 @ 09:57:
Ik heb nu een tijdje FSX, het lukt al aardig, maar nu merk / hoor ik toch dat een joystick veel fijner vliegt dan met een keyboard. Dus daarom op zoek naar een joystick.

Nu heb ik op luchtvaarhobbyshop gekeken daar staan wel wat joysticks van het merk Saitek
bijvoorbeeld:

Cyborg 3D Force Stick
klik

Iemand ervaring met deze joystick ?

Of andere joysticks die jullie gebruiken ? Ik wil liever wel echt een goede aankoop doen, waar ik nog heel wat vlieguurtjes mee doorkan.
Ik heb in een paar posts hierboven ook opgemerkt op zoekte zijn naar een goede Joystick. Misschien even handig om wat adviezen te krijgen van ervaren simmers. Zelf had ik aan die Logitecht Pro nog wat gedacht, prijs rond de €50, ziet er mooi uit en heeft voldoende functies.

Lijkt mij in ieder geval een stuk beter vliegen dan een tobo en al helemaal beter dan een slechte joystick.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
Coldcat schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:35:
[...]

Ik heb in een paar posts hierboven ook opgemerkt op zoekte zijn naar een goede Joystick. Misschien even handig om wat adviezen te krijgen van ervaren simmers. Zelf had ik aan die Logitecht Pro nog wat gedacht, prijs rond de €50, ziet er mooi uit en heeft voldoende functies.

Lijkt mij in ieder geval een stuk beter vliegen dan een tobo en al helemaal beter dan een slechte joystick.
Die ziet er inderdaad wel goed uit !. Maar misschien hebben ervaren simmers nog een beter advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Laatst online: 08:47
CH Products, Flight Sim Yoke.

Vliegt perfect, is heel stevig maar de prijs is wel flink hoger dan 50 euro....

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201016

is flight simulator van microsoft dat spel dat je van binnen uitkijkt of van buitenaf kijkt? of kan dat allebij want ik kan me herrineren dat ik wel eens een flight simulator gespeeld heb waar je vanbinnen afkijkt en dat was veel te moeilijk of duurt het even voordat je het door hebt?(aan de plaatjes kan je het niet zien want er zijn plaatjes met waar je in het vliegtuig zit en waar je buiten het vliegtuig zit maar of het ingame beelden zijn weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

Anoniem: 201016 schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:22:
is flight simulator van microsoft dat spel dat je van binnen uitkijkt of van buitenaf kijkt? of kan dat allebij want ik kan me herrineren dat ik wel eens een flight simulator gespeeld heb waar je vanbinnen afkijkt en dat was veel te moeilijk of duurt het even voordat je het door hebt?(aan de plaatjes kan je het niet zien want er zijn plaatjes met waar je in het vliegtuig zit en waar je buiten het vliegtuig zit maar of het ingame beelden zijn weet ik niet)
Je kunt beiden. :) Overigens bestuur ik mijn vliegtuig nooit vanaf de buitenkant, omdat het dan juist moeilijker is i.m.o. Je hebt namelijk geen instrumenten waaraan je kunt zien of je een bocht maakt, stijgt, daalt of rechtdoor vliegt, hoe snel je vliegt etc.. Daarnaast zit er in FlightSimulator ook een play-back functie. Dit is bijvoorbeeld leuk wanneer je een landing nog een keer wilt bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
olliepower schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:08:
CH Products, Flight Sim Yoke.

Vliegt perfect, is heel stevig maar de prijs is wel flink hoger dan 50 euro....
Dat ziet er inderdaad wel gaaf uit zeg ! Net echt....

Ik heb hem ook gevonden op aviationmegastore.com

hier

Prijs valt me ook wel mee :).. kan hem het best bij deze shop bestellen of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Laatst online: 09-08-2024
Waarschijnlijk is het probleem heel simpel op te lossen, maar ik kan het nergens vinden dus vraag ik het hier ff.

Ik speel FS2004 met mijn toetsenbord. Als ik opstijg met de 737-800, trek ik de neus omhoog door het mbv de cursor-down. Dat gaat prima.
Ik zet m'n autopilot aan en vlieg braaf naar m'n bestemming. Ik land mbv de ILS (autopilot-approach) vlak voor de landing doe ik de autopilot uit en land ik het laatste stukje met de hand.

Nu komt het probleem. Zodra ik de autopilot uitzet om manueel te landen, trekt de neus in een klap omhoog.
Hoe komt dat?

Het lijkt wel alsof het roer nog in dezelfde stand staat als tijdens het opstijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:54
wat ik heb gedaan toen ik voor fs9 een betere manier van input geven dan het toetsenbord wilde, is eerst even een simpel joystickje kopen om te kijken of ik het wel wat vond, voor ik meteen € 600 + ging uitgeven aan een superdeluxe (en zo vette) CH products yoke, pedals en throttle quadrant set.

Daarom heb ik gewoon een simpele joystick (met gashendeltje! heel belangrijk! veel beter dan met Fzoveel en Fzoveel) gekocht. Daar vlieg ik nu nog prima mee. Mijn keus was destijds (vorig jaar pas) de Logitech extreme 3D pro. Zelfde als Force 3D maar dan wel € 20 goedkoper. Het niet aanwezig zijn van force feedback vond ik niet erg.

Ik heb ook even gekeken naar de saitek X52, omdat dat een HOTAS (Hands On Throttle And Stick) setje is. Maar na wat reviews gelezen te hebben bleek die van logitech toch iets fijner te vliegen. (als hij het al deed, als ik de meeste reviews moest geloven). Ik heb zelf nog helemaal geen last van kalibratiefouten of onnauwkeurigheden. Dat kan wat mij betreft aan 2 dingen liggen: 1: Mijn exemplaar was toevallig goed, of 2: de reviewers met problemen gingen gewoon niet voorzichtig genoeg met de joystick om.

Ik hoop je hiermee enigzins geïnformeerd te hebben over mijn keus en mijn motivatie daarbij. Het is voor mij allemaal al een jaar geleden, dus ik weet niet hoe het er nu voorstaat in joystickland natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Dat kan best. Dat ie het uittrimt met z'n trimtabs. Lijkt me heel erg onwaarschijnlijk trouwens.

Als het goed is kun je zien wat je trim is, als je je pedestal (gashendels etc) even omhoog trekt kun je zien waar je trim op staat. Over het algemeen zal dat niet zoveel zijn tijdens de cruise, ik gok standje 3 a 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
Duesenberg J schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:32:
wat ik heb gedaan toen ik voor fs9 een betere manier van input geven dan het toetsenbord wilde, is eerst even een simpel joystickje kopen om te kijken of ik het wel wat vond, voor ik meteen € 600 + ging uitgeven aan een superdeluxe (en zo vette) CH products yoke, pedals en throttle quadrant set.

Daarom heb ik gewoon een simpele joystick (met gashendeltje! heel belangrijk! veel beter dan met Fzoveel en Fzoveel) gekocht. Daar vlieg ik nu nog prima mee. Mijn keus was destijds (vorig jaar pas) de Logitech extreme 3D pro. Zelfde als Force 3D maar dan wel € 20 goedkoper. Het niet aanwezig zijn van force feedback vond ik niet erg.

Ik heb ook even gekeken naar de saitek X52, omdat dat een HOTAS (Hands On Throttle And Stick) setje is. Maar na wat reviews gelezen te hebben bleek die van logitech toch iets fijner te vliegen. (als hij het al deed, als ik de meeste reviews moest geloven). Ik heb zelf nog helemaal geen last van kalibratiefouten of onnauwkeurigheden. Dat kan wat mij betreft aan 2 dingen liggen: 1: Mijn exemplaar was toevallig goed, of 2: de reviewers met problemen gingen gewoon niet voorzichtig genoeg met de joystick om.

Ik hoop je hiermee enigzins geïnformeerd te hebben over mijn keus en mijn motivatie daarbij. Het is voor mij allemaal al een jaar geleden, dus ik weet niet hoe het er nu voorstaat in joystickland natuurlijk.
Ok bedankt duidelijk verhaal!. Maar over de CH set... ik hoef natuurlijk niet meteen alles te kopen. Alleen met de de Yoke zou ik ook mee uit te voeten kunnen toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
PunisherADF schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:48:
[...]

Ok bedankt duidelijk verhaal!. Maar over de CH set... ik hoef natuurlijk niet meteen alles te kopen. Alleen met de de Yoke zou ik ook mee uit te voeten kunnen toch ?
Yep, alleen rudders zijn wel handig (vooral in de kleinere kisten). Als je met engine failures aan de gang wilt gaan is rudder een must. Ook crosswind landingen zijn handiger met rudders. En het remmen... en en en.. Naja, het is geen overbodige luxe in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb laatst eens laten uitzoeken via via wat het zou kosten om eens in een 737NG full motion geval te zitten @ EHAM.

*slik*

€3000,-
(minimale tijd 3,5 uur en dan krijg je er een instructeur bij).

Dus... toch maar eens een of andere loterij aanklagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Wat dacht je van deze: http://www.brugesaircollege.be/

Ik heb het beestje reeds gevlogen, en het is dikke fun! Wel een eindje rijden, maar absoluut leuk om te doen. Is een hobbyprojectje, en de eigenaar wil alleen de kosten vergoed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ben er ook geweest, een goede 3 uur gevlogen. leuk om te doen, echter spl-oost was een betere ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
jeehaa schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:01:
ben er ook geweest, een goede 3 uur gevlogen. leuk om te doen, echter spl-oost was een betere ervaring.
Welke sims staan daar dan? Ik ben wel eens bij CAE geweest in Hoofddorp, dat was ook zeker geen verkeerde ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
Bolk schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:38:
Dat kan best. Dat ie het uittrimt met z'n trimtabs. Lijkt me heel erg onwaarschijnlijk trouwens.

Als het goed is kun je zien wat je trim is, als je je pedestal (gashendels etc) even omhoog trekt kun je zien waar je trim op staat. Over het algemeen zal dat niet zoveel zijn tijdens de cruise, ik gok standje 3 a 4.
Gashendel omhoog trekken????? Ik kan het nergens vinden; ik heb het over de 'standaard' 737-800 die in FS2004 zit.

Ik ben er inmiddels wel achter, dat als ik met het toetsenbord de neus omhoog trek (cursor-down) en vervolgens de autopilot aanzet, dan laat de kist z'n hoogteroer 'hangen' op die stand. Hoe kan ik hem centreren, zodat ik bij het uitzetten van de autopilot niet het probleem heb dat de neus omhoog getrokken wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
van.der.schulting schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:18:
[...]

Gashendel omhoog trekken????? Ik kan het nergens vinden; ik heb het over de 'standaard' 737-800 die in FS2004 zit.

Ik ben er inmiddels wel achter, dat als ik met het toetsenbord de neus omhoog trek (cursor-down) en vervolgens de autopilot aanzet, dan laat de kist z'n hoogteroer 'hangen' op die stand. Hoe kan ik hem centreren, zodat ik bij het uitzetten van de autopilot niet het probleem heb dat de neus omhoog getrokken wordt?
Oww, de standaard 737. Het zou een van de vele bugs kunnen zijn die in die kist zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
van.der.schulting schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:18:
[...]

Volgens mij num 5 (num lock UIT), maar ik weet het niet helemaal zeker. Je zou natuurlijk ook ff in de controls kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Duesenberg J schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:33:
[...]

Volgens mij num 5 (num lock UIT), maar ik weet het niet helemaal zeker. Je zou natuurlijk ook ff in de controls kunnen kijken.
Voor zover ik weet werkt num 5 alleen om je roeren en rolroeren te centreren. Niet voor pitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
Bolk schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:35:
[...]

Voor zover ik weet werkt num 5 alleen om je roeren en rolroeren te centreren. Niet voor pitch.
Pzies en ik wil juist de pitch / elevator centreren, maar hoe doe ik dat????

Num 5 werkt idd alleen om 'links-rechts' te centreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
Bolk schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:52:
[...]

Yep, alleen rudders zijn wel handig (vooral in de kleinere kisten). Als je met engine failures aan de gang wilt gaan is rudder een must. Ook crosswind landingen zijn handiger met rudders. En het remmen... en en en.. Naja, het is geen overbodige luxe in ieder geval ;)
Ok duidelijk, heb gekozen voor de CH set, (yoke + rudder pedals). Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bolk schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:52:
[...]

Nu laat je het belangrijkste achterwegen, taxiën. :P (Voor mij althans, ik ben geen geoefende keyboard taxiert.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Derek S. schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:21:
[...]

Nu laat je het belangrijkste achterwegen, taxiën. :P (Voor mij althans, ik ben geen geoefende keyboard taxiert.)
Taxien doe je met je tiller :P

/slap excuus om een klein beetje gelijk te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Bolk schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:40:
[...]

Taxien doe je met je tiller :P

/slap excuus om een klein beetje gelijk te krijgen :+
Dan houden we het er gewoon op dat je dat met 'en en en' bedoelde. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201417

Ik heb gister Fligt Simulator 2004 geinstaleerd.
Ik had hem al eerder een keer geinstaleerd, maar toen moest ik na een paar maanden formaten.

Maar nu mij probleem, voor de format wou de vliegtuig nog wel sturen(Met taxien enzo) en nu wilt dat niet meer :S

Weet iemand het probleem toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Anoniem: 201417 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:39:
Ik heb gister Fligt Simulator 2004 geinstaleerd.
Ik had hem al eerder een keer geinstaleerd, maar toen moest ik na een paar maanden formaten.

Maar nu mij probleem, voor de format wou de vliegtuig nog wel sturen(Met taxien enzo) en nu wilt dat niet meer :S

Weet iemand het probleem toevallig?
Ergens in je settings "autorudder" aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201417

Bolk schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:44:
[...]

Ergens in je settings "autorudder" aanvinken.
Kan het niet vinden in de settings, en bij de vliegtuig zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:34
.

[ Voor 99% gewijzigd door mekkieboek op 19-12-2006 18:19 . Reden: Stond al in de post van Derek S ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Anoniem: 201417 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:54:
[...]

Kan het niet vinden in de settings, en bij de vliegtuig zelf.
Toch staat het er.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

Onder Realism uit m'n hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174460

Perfecte buiklanding!
Doet hij wel heel erg netjes! Alleen heb ik nu een vraag, moet er op een vliegveld dan geen brandweer zijn? Lijkt mij toch van wel, zeker bij zo'n noodlanding dat er dan in ieder geval de brandweer van de naastliggende stad er bij wordt geroepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:01

aerofreak

Steve Jobs

voor de mensen met een Pocket PC onder ons er is nu een flight sim er voor

klikkiedeklik

ga iok eerst is ff downloaden :) meer info volgt als dat gewenst is :P

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Anoniem: 174460 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 08:47:
Perfecte buiklanding!
Doet hij wel heel erg netjes! Alleen heb ik nu een vraag, moet er op een vliegveld dan geen brandweer zijn? Lijkt mij toch van wel, zeker bij zo'n noodlanding dat er dan in ieder geval de brandweer van de naastliggende stad er bij wordt geroepen...
Naar mijn weten moet ieder vliegveld waar motoraangedreven vliegtuigen komen (dus geen zweefvliegtuigen, motorzwevers dan weer wel) een eigen brandweer hebben. Ik dacht bij motorzwevers dat slechts een simpel brandblussertje volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Derek S. schreef op woensdag 20 december 2006 @ 10:17:
[...]

Naar mijn weten moet ieder vliegveld waar motoraangedreven vliegtuigen komen (dus geen zweefvliegtuigen, motorzwevers dan weer wel) een eigen brandweer hebben. Ik dacht bij motorzwevers dat slechts een simpel brandblussertje volstaat.
tja dan is er daar toch iets fout gegaan... tijdens de landing zie je toch een ander toestel geparkeerd staan... maar goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Anoniem: 174460 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 10:36:
[...]

tja dan is er daar toch iets fout gegaan... tijdens de landing zie je toch een ander toestel geparkeerd staan... maar goed!
Misschien hadden ze net koffiepauze. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
De hoeveelheid brandweer aanwezig is afhankelijk van het categorie vliegveld waarop geopereerd wordt. Zit weer een hele (vage) regelgeving achter. Ik heb er net even m'n Airlaw boek op nageslagen, maar snel weer dicht gedaan wegens gruwelijke herinneringen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

FSX draait hier prima nu op me X1900XTX [R580] / X1950XTX CFE [R580+] CrossFire setje met CAT 6.11 WHQL

@ 1440 x 900 x32 FSAA x 4 AF x8 Bloom uit, Vliegtuigen op max details , terrain en traffic op medium High details :)
Afbeeldingslocatie: http://www.quickload.hostingvision.com/thumbs/4841B744%20in%20Flight.png

@ 47.000 feet hoogte ongeveer :) was me real time vlucht van Perth Western Australia richting Broome en terug, gewoon een rondje vliegen en kijken hoe hoog ik em B744 kon krijgen hehe :)

Zo haal ik ongever 67 fps avr wat genoeg is, maare alles op max settings en bloom aan is het echter geen feest, dan maar wachten op R600 in CrossFire heh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Laatst online: 15-01 14:18
Probeer eens de FSX benchmark test. Deze kun je downloaden op http://www.excitingsimula...X/FSX-Benchmark01-v11.zip

Op www.flightsim.com staat er in het forum een sticky topic waarmee je kunt zien wat mensen scoren bij deze benchmark test.

Hierdoor wordt het vergelijken van het aantal fps vergeleken met andere computersystemen wat makkelijker.

Verder een korte vraag:

Tijdens de simulatie kun je op de 'alt' knop drukken om bovenin het scherm een horizontale strook met opties te krijgen. Mijn vraag is, hoe haal je die strook (als je dus alt hebt ingedrukt) weer weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:44

DataCopy

Dum vita est spes est

OCTheEagle schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 23:03:
..

Verder een korte vraag:

Tijdens de simulatie kun je op de 'alt' knop drukken om bovenin het scherm een horizontale strook met opties te krijgen. Mijn vraag is, hoe haal je die strook (als je dus alt hebt ingedrukt) weer weg?
Houdt de ALT maar eens een seconde of 2 ingedrukt..... doet wonderen ;)

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Ik heb een vraagje.

Zelf wil ik ook maar eens met flight simulator beginnen, maar voordat ik het aanschaf heb ik een paar vraagjes.

Ik heb de volgende pc:

Athlon 64 3500+
6600GT
1 GB ram

Welke FS kan ik heb beste nemen? Ik weet wel kan naar de minimale systeemeisen kijken maar welke FS is gewoon goed speelbaar met mijn config? Minimale systeemeisen zeggen zo weinig namelijk.

En owja ik hoef geen megaresoluties te draaien met alles erop en eraan. Het gaat mij op het spelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
DataCopy schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 23:37:
[...]

Houdt de ALT maar eens een seconde of 2 ingedrukt..... doet wonderen ;)
De ALT knop ingedrukt houden om iets te laten verdwijnen, je moet er maar opkomen :P

anyway, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Dersan schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 23:41:
Ik heb een vraagje.

Zelf wil ik ook maar eens met flight simulator beginnen, maar voordat ik het aanschaf heb ik een paar vraagjes.

Ik heb de volgende pc:

Athlon 64 3500+
6600GT
1 GB ram

Welke FS kan ik heb beste nemen? Ik weet wel kan naar de minimale systeemeisen kijken maar welke FS is gewoon goed speelbaar met mijn config? Minimale systeemeisen zeggen zo weinig namelijk.

En owja ik hoef geen megaresoluties te draaien met alles erop en eraan. Het gaat mij op het spelen :).
FS2004, ik had dezelfde setup als die jij nu hebt en kreeg gewoon constant 25fps in add-on planes in default scenery. Recentelijk heb ik de 6600GT vervangen door een 7900GT en daarmee kan ik niet eens (met een constante fps van boven de 15) FSX-en, dus laat staan jij met de 6600GT. :)

(Note: op 1680x1050)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:19

Fab1Man

Live life to the fullest

Hallo,
ik heb nu ook Flight Simulator X Deluxe maar ik krijg mijn settings niet gewenst dat het vloeiend speelt. Daarnaast wil ik ook wel een beetje detail hebben.
Mijn systeem:
-Core 2 Duo E6400
-Geforce 7900GTO
-Asrock Dual-VSTA Moederbord
-2 Gb Ram

Mijn gewenste framerate zou 30+ zijn, maar daar wil ik niet te veel details voor inleveren, gezien het toch een mooie game is en mijn systeem nou niet echt low-end is. Ik heb al veel verschillende mogelijkheden geprobeerd, maar ik kom er toch niet helemaal uit. In dit topic heb ik ook eigenlijk niks gevonden behalve dat mensen met een 8800GTX/S niet al te beste performance hebben door de drivers en dat FSX maar op 25% van je systeem draait en de processor een soort bottleneck vormt door het gebruik van maar 1 core.

Vriendelijk bedankt,
Fab1Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees net bij Captain Sim dat er een 757 is die op FSX zijn werk doet.
Heeft iemand dat beestje al geprobeerd?
Want ik wil eigenlijk wel eens een serieuze vlucht maken met FSX (ipv met die standaard troep), zoals ik in FS2004 gewend ben met mijn PMDG's & LVLD.
Is die 757 het waard om aan te schaffen?
Of kan ik beter wachten tot PMDG & LVLD zover zijn?

Trouwens, is er (behalve de PSS) nog een 777 voor FS(X)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 15:06
OCTheEagle schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 23:03:
Probeer eens de FSX benchmark test. Deze kun je downloaden op http://www.excitingsimula...X/FSX-Benchmark01-v11.zip

Op www.flightsim.com staat er in het forum een sticky topic waarmee je kunt zien wat mensen scoren bij deze benchmark test.

Hierdoor wordt het vergelijken van het aantal fps vergeleken met andere computersystemen wat makkelijker.

Verder een korte vraag:

In de readme van die FSX Benchmark staat dat je met een trucje de average, min en max fps kan weergeven in FSX. Weet iemand hoe ik dit kan doen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk83
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 10:25
Anoniem: 111246 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:29:
Want ik wil eigenlijk wel eens een serieuze vlucht maken met FSX (ipv met die standaard troep), zoals ik in FS2004 gewend ben met mijn PMDG's & LVLD.

Ik heb de CS 757 een weekje of twee nu. Heb er 1 keer mee gevlogen. Meer dan 5fps kreeg ik er niet uit. (P4 3.2, 2GB, X800pro). Hij gaat bij mij nog even de kast in totdat mijn nieuwe systeem compleet bezorgd is.
Grafisch is ie erg gaaf maar hou er rekening mee dat itt de PMDG en LVLD nog geen fms is zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138251

Wat raden jullie mij voor joystick aan voor maximaal 40 euro?
Ik heb nu een of ander trust ding, maar doet het niet meer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust Flater
  • Laatst online: 02-12-2021
Anoniem: 174460 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 08:47:
Perfecte buiklanding!
Zeker moet er luchthaven brandweer aanwezig zijn als het vliegveld op dat moment opengesteld is. Volgens de ICAO-regelgeving moet de brandweer binnen 3 minuten op elk punt van het landingsterrein
kunnen komen na de melding van een VLO (Verwacht Luchtvaart Ongeval). Dit is klaarblijkelijk een noodsituatie, en als de dichtsbijzijnde uitwijkhaven dan gesloten is is er ook geen brandweer aanwezig. Echter dit filmpje is zo kort dat als de brandweer wel aanwezig is, en al onderweg is en ze blijven nog binnen die minuten zie je ze niet op dit korte filmpje.

De catogorie, en daarmee het aantal brandweervoertuigen, en het aantal brandweermensen is afgeleid van de romplengte en breedte. In principe voldoet de luchthavenbrandweer dan ook aan de eis om zelf het incident af te handelen zonder hulp van buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Heeft iemand informatie over hoe FSX zal gaan werken onder Vista en directx10? Zal de performance dan verbeteren of heb je dan nog steeds een niet-bestaand bakbeest van een pc nodig om de boel fatsoenlijk te draaien?

Guust Flater schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:56:
[...]

Zeker moet er luchthaven brandweer aanwezig zijn als het vliegveld op dat moment opengesteld is. Volgens de ICAO-regelgeving moet de brandweer binnen 3 minuten op elk punt van het landingsterrein kunnen komen na de melding van een VLO (Verwacht Luchtvaart Ongeval). Dit is klaarblijkelijk een noodsituatie, en als de dichtsbijzijnde uitwijkhaven dan gesloten is is er ook geen brandweer aanwezig.
Het lijkt mij dat alleen het onderstel niet uitkomt, dus het is geen acute noodsituatie lijkt mij!
Echter dit filmpje is zo kort dat als de brandweer wel aanwezig is, en al onderweg is en ze blijven nog binnen die minuten zie je ze niet op dit korte filmpje.
Maar je ziet wel op zijn gemakje een agent/luchthaven official uit zijn auto klimmen en er naar toe lopen!
De catogorie, en daarmee het aantal brandweervoertuigen, en het aantal brandweermensen is afgeleid van de romplengte en breedte. In principe voldoet de luchthavenbrandweer dan ook aan de eis om zelf het incident af te handelen zonder hulp van buitenaf.
Tja ik vond het gewoon vreemd dat je ook in die overhead shots als vliegtuig nadert niets ziet staan! In mijn ogen is een vliegtuig wat zo over de grond glijdt toch een redelijk gevaar....

Anoniem: 192078

Vandaag heb ik eens in de buidel getast en nu ben ik eigenaar van FSX en de Saitek X52. Die laatste is het probleem.

Het vliegen ging een kwartier lang prima, maar opeens ging die X52 totaal flippen. Ondertussen heb ik ALLES geprobeerd wat er in me opgekomen is om hem weer aan de praat te krijgen, maar niks helpt.

Gedaan
  • Nieuwste software geinstalleerd
  • Andere USB-poort
  • Bij kalibreren schieten alle controls en knoppen door elkaar. Niets reageert zoals het hoort.
  • Herinstalleren enzo
Niets helpt. Iemand enig idee wat het is? Als ie dood is, moet ik hem maar terugbrengen. Voor de tweede keer, de eerste keer kreeg ik een gebruikte mee :/

HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosy
Anoniem: 111246 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:29:

overland heeft ook een 777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dersan schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 23:41:
Ik heb een vraagje.

Ik heb de volgende pc:

Athlon 64 3500+
6600GT
1 GB ram

Ik heb een P4 3,4 GHz, 1 GB DDR400 Dual Channel RAM en een Asus 6600GT TOP. Hier draait FSX met 10/20 FPS, met de meeste settings op medium, een enkele op high en sommige op low (in 1280x1024). Sinds Vista draait het nog slechter, het is niet echt speelbaar. FS2004 wel, die raad ik je ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goosy schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 01:55:
[...]

overland heeft ook een 777
Thanks.
Helaas net als de CS 757 geen FMC. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157915

Anoniem: 192078 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:53:
Vandaag heb ik eens in de buidel getast en nu ben ik eigenaar van FSX en de Saitek X52. Die laatste is het probleem.

Het vliegen ging een kwartier lang prima, maar opeens ging die X52 totaal flippen. Ondertussen heb ik ALLES geprobeerd wat er in me opgekomen is om hem weer aan de praat te krijgen, maar niks helpt.

Gedaan
  • Nieuwste software geinstalleerd
  • Andere USB-poort
  • Bij kalibreren schieten alle controls en knoppen door elkaar. Niets reageert zoals het hoort.
  • Herinstalleren enzo
Niets helpt. Iemand enig idee wat het is? Als ie dood is, moet ik hem maar terugbrengen. Voor de tweede keer, de eerste keer kreeg ik een gebruikte mee :/

HELP
Is het probleem alleen met FS?
Misschien die (FS) uninstallen? (tis maar een idee)

Als het probleem bij andere games zich ook voordoet zou ik haast denken dat je X52 kapot is (wel een gaaf ding heb hem zelf ook)

Probeer hem anders eens te testen om een andere pc als dat mogelijk is.
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192078

Anoniem: 157915 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:56:
[...]

Is het probleem alleen met FS?
Misschien die (FS) uninstallen? (tis maar een idee)

Als het probleem bij andere games zich ook voordoet zou ik haast denken dat je X52 kapot is (wel een gaaf ding heb hem zelf ook)

Probeer hem anders eens te testen om een andere pc als dat mogelijk is.
Suc6
Ik heb hem op een andere pc zonder FS getest en daar deed de X52 ook vaag.

Vanochtend teruggebracht naar Alternate, keidruk daar natuurlijk. Helaas hadden ze geen andere meer op voorraad, dus ik heb mijn geld teruggekregen. Ik kijk over een tijdje wel weer eens. De aankoop en twee keer wachten (4 uur totaal wachten dus) vind ik wel weer genoeg voorlopig.

Best jammer, het kwartier dat het werkte was geweldig! Nice piece of hardware _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 192078 op 29-12-2006 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Hebben meer mensen er last van dat na een tijdje vliegen de 'inzoomen-uitzoomen' functie en de space bar (view resetten) niet meer werken? Kan het zijn dat ik een bepaalde knop heb ingedrukt waardoor dit gebeurd, of is het een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommes
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 15:49
Dan moet je even op backspace drukken (dat is bij mij iig het geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
backspace is om de zoom te resetten.
Ik heb soms het heel vage probleem dat mijn spot view camera zowat in mijn vliegtuig zit.
Dan kan ik natuurlijk niet lekker mijn vliegtuig bekijken als ik alleen de bovenkant van mijn boeing zie. Uitzoomen geeft dan een vertekend beeld. In fs9 was dit te fixen doormiddel van (geloof ik) rechtermuis, en dan ergens de view distance aanpassen, maar zo'n optie zie ik nergens terug in FSX :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Klein vraagje over Flight Sim X:
In de vorige Flight Sim zat een filmpje over hoe je moest vliegen enzo (met dat oudere stel van een vliegschool), zit dat ook in Flight Sim X?

Ik ben een gigantische amateur qua vliegen, en vond die filmpjes wel behulpzaam, namelijk :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c7afb5c6ba835748ded564bd48b69fc5/full.jpg

Ik hoop echt dat Captain Sim Ascent, Orbit en mss het ISS er ook in modellen, want dan heb ik nog uurtjes plezier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
anandus schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:08:
Klein vraagje over Flight Sim X:
In de vorige Flight Sim zat een filmpje over hoe je moest vliegen enzo (met dat oudere stel van een vliegschool), zit dat ook in Flight Sim X?

Ik ben een gigantische amateur qua vliegen, en vond die filmpjes wel behulpzaam, namelijk :)
In FSX zitten een aantal manieren om je aan het vliegen te krijgen.
Ten eerste zijn er de missies. Sommige missies zijn tutorials. In elke tutorial leer je weer een paar andere basisaspecten van het vliegen in FSX. Maar er zijn natuurlijk ook de vlieglessen van Rod Machado. Deze kun je vinden in het 'Learning Center', onder de tabblad 'Lessons'.
Deze lessen zaten al in FS2002 (volgens mij) en FS2004, en zijn erg behulpzaam, maar niet nodig om je aan het vliegen te krijgen. Wil je beter en realistischer vliegen dan zijn deze lessen wel aan te raden.
En dat oudere stel is geschrapt, dus geen langdradige filmpjes meer waarin je eindeloos de volgende zinsneden hoort: "Hello! I'm John King" "And I'm Martha King" "Welcome to Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of flight"
en: "But you can still have tremeeeeeeendous fun, flying Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight, without a joystick"
En misschien is het maar beter ook dat ze dat stel hebben geschrapt. Ik werd gek van dat marketing-achtige praatje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Wahahaha, die filmpjes waren geweldig. :) Het leek wel alsof ik naar een TellSell reclame zat te kijken. Die man had echt een gigantisch glimlach en zat de he-le-tijd aan het beeld gekluisterd terwijl de vrouw haar verhaaltje zat te houden. Ook had de man telkens problemen waarbij de vrouw met de oplossing kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6941

t is weer eens tijd voor wat goeie ouwe screenshots ;)
Southwest 737 @ Chicago Midway KMDW

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jveening/Images/Flightsim/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jveening/Images/Flightsim/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jveening/Images/Flightsim/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jveening/Images/Flightsim/4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Bolk schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:42:
[afbeelding]

Ik hoop echt dat Captain Sim Ascent, Orbit en mss het ISS er ook in modellen, want dan heb ik nog uurtjes plezier :9
bolk, werkt die shuttle een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
jeehaa schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:45:
[...]

bolk, werkt die shuttle een beetje?
Ik had m'n twijfels, maar het is best een leuk ding. Niet heel veel mogelijkheden, want het is alleen deorbit en landing, maar ik hoop dat ze het uitbreiden. Het is wel heel erg moeilijk, er gaat wel heel veel tijd in zitten om het goed te doen. Ik bedoel, dat ding op het deck rammen is niet zo heel erg moeilijk, maar de manual gaat vrij precies op de T/D energie in etc, wat er gebeurd als je je gear 100 ft te vroeg uitgooit enzo. Het is allemaal vrij precies, en aangezien ik me de laatste tijd steeds meer in het STS programma ben gaan interesseren, is het een leuke manier van simmen naast het programma Orbiter, waar je wel Ascent en Orbit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Happy New Year!

Zal FSX ons net zoveel moois tegen acceptabele FPS brengen als FS9 dat nu doet?
Het zal de nodige investering betekenen. Hopelijk dat Microsoft nog een dual core oid. snufje weet te brengen. Van Vista en DX10 verwacht ik geen noemenswaardige verbetering. Laten we hopen dat ik het mis heb.

Voorlopig nog FS9 dus... Ook niet verkeerd :P

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klmfrkfrt6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klmfrkfrt16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klmfrkfrt22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klmfrkfrt30.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klmfrkfrt32.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klmfrkfrt41.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klmfrkfrt49.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klmfrkfrt57.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klmfrkfrt66.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb nu laatst FS9 geinstalleerd, en alles op ultra high loopt het echt goed. Geen naladen, geen gestotter, gewoon vloeiend. Nu is FSX wel anders, maar ik vind dat deze wel heel laag moet gezet worden tov FS9. Textures zijn minder, vliegtuigen zien er minder gedetailleerd uit en alles bijelkaar is het zwaarder :? 8)7 . Ook ik zal eventjes een stapje terug doen naar FS9 nu met NL-2000. Hopelijk overtreft het de gameplay ervaring van FSX eventjes!

Edit: @rdluca
Welke scenery heb jij allemaal geinstalleerd? Het ziet er zeer mooi en gedetailleerd uit!! Complimenten.
Alvast bedankt,
Fabian

[ Voor 14% gewijzigd door Fab1Man op 02-01-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Fab1Man schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:08:
Ik heb nu laatst FS9 geinstalleerd, en alles op ultra high loopt het echt goed. Geen naladen, geen gestotter, gewoon vloeiend. Nu is FSX wel anders, maar ik vind dat deze wel heel laag moet gezet worden tov FS9. Textures zijn minder, vliegtuigen zien er minder gedetailleerd uit en alles bijelkaar is het zwaarder :? 8)7 . Ook ik zal eventjes een stapje terug doen naar FS9 nu met NL-2000. Hopelijk overtreft het de gameplay ervaring van FSX eventjes!

Edit: @rdluca
Welke scenery heb jij allemaal geinstalleerd? Het ziet er zeer mooi en gedetailleerd uit!! Complimenten.
Alvast bedankt,
Fabian
De Schipol scenery is van Cloud9 en verder voor de ground scenery heb ik Ground Environment. Natuurlijk is Active Sky ook aanwezig.

En aankomst op Frankfurt, scenery van Aerosoft.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klmfrkfrt70.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klmfrkfrt79.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klmfrkfrt85.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klmfrkfrt95.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klmfrkfrt100.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klmfrkfrt102.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klmfrkfrt116.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klmfrkfrt123.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klmfrkfrt130.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klmfrkfrt133.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klmfrkfrt137.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klmfrkfrt149.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Yeah, likewise.
Zal FSX ons net zoveel moois tegen acceptabele FPS brengen als FS9 dat nu doet?
Het zal de nodige investering betekenen. Hopelijk dat Microsoft nog een dual core oid. snufje weet te brengen. Van Vista en DX10 verwacht ik geen noemenswaardige verbetering. Laten we hopen dat ik het mis heb.

Voorlopig nog FS9 dus... Ook niet verkeerd :P

(mooie) afbeeldingen
Ik heb fsx ook maar es geprobeerd, is idd nogal traag zeker in vgl met fs9.
Maar het vliegt wel iets realisischer voor mijn gevoel. Het reageert allemaal een stuk heftiger op (harde) wind, zeker met een cessna. Lang nazwalken na rudder actie.
Hopen dat ze de 2e core vd core duo eens gaan benutten. Voor de PMDG A320 / B737NG is er helaas geen keus, al zal er nog heel wat bandenrubber op de polderbaan worden gegumd voor die er eindelijk zijn.... Tot die tijd is fs9 lekker rap ook met alles erop en eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

rdluca schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:37:
[...]

De Schipol scenery is van Cloud9 en verder voor de ground scenery heb ik Ground Environment. Natuurlijk is Active Sky ook aanwezig.

En aankomst op Frankfurt, scenery van Aerosoft.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ah zo, allemaal payware :(. Ziet er wel mooi uit, maar hoe krijg jij je 3d panel zo scherp, bij mij is de tekst altijd blurry :S

Edit: zou ik overigens nog mogen weten van jou, hoe de fok het er zo scherp en zo mooi uitziet bij jou? Dat KLM vliegtuig, zou je dat willen uploaden? Echt mooi, complimenten!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Fab1Man op 03-01-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Fab1Man schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:05:
[...]

Ah zo, allemaal payware :(. Ziet er wel mooi uit, maar hoe krijg jij je 3d panel zo scherp, bij mij is de tekst altijd blurry :S

Edit: zou ik overigens nog mogen weten van jou, hoe de fok het er zo scherp en zo mooi uitziet bij jou? Dat KLM vliegtuig, zou je dat willen uploaden? Echt mooi, complimenten!!!
Probeer eens ingame anti-aliasing en ingame anisotropische filtering. Dit levert vaak een mooier beeld op dan anti-aliasing en anisotropische filtering forceren via je videokaart/beeldscherm instellingen.

Anyway, mooie plaatjes van Schiphol. Ik dacht eerst dat je VFR Netherlands gebruikte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

OCTheEagle schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:35:
[...]

Probeer eens ingame anti-aliasing en ingame anisotropische filtering. Dit levert vaak een mooier beeld op dan anti-aliasing en anisotropische filtering forceren via je videokaart/beeldscherm instellingen.

Anyway, mooie plaatjes van Schiphol. Ik dacht eerst dat je VFR Netherlands gebruikte :)
Ik kan geen antistropic filtering kiezen ingame, via de videokaart heb ik nog nooit zoiets geforceerd.
Overigens heb ik de setup van de PDMG 737, maar deze hangt zich steeds op bij het font. De hele installatie hangt en kan dus niet verder. Dit is bij 1.2 als bij 1.3.

Edit: installatie gaat na restart opeens wel:S, nu eens kijken of de vliegtuigen echt zo goed zijn ;) _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Fab1Man op 04-01-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Wie kan mij helpen aan een file gps_export.dll? Deze is opeens verdwenen bij een de-installatie van FS2Crew. Nu start mijn FS2004 niet meer op.

Zou iemand die 'm heeft (zou in \Modules moeten staan) 'm naar mij willen mailen (zie profile voor adres)

Muchos Gracias!

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203464

Beste Lezers,

Ik probeer al een tijdje ILS te landen, maar t wil maar niet lukken :'( en ik hoop dat jullie me ff kunnen helpen.
Ik zet hier onder een screenshot van hoe ik met autopilot aankom in een standaart B747 van microsoft vlak voor de landing :(

Afbeeldingslocatie: http://img126.imageshack.us/my.php?image=ilsbl9.jpg
http://img126.imageshack.us/my.php?image=ilsbl9.jpg

Het gaat mij om het NETJES landen MIDDEN op de landingsbaan. Het lukt me wel zonder autopilot en zonder ILS maar ik wil het toch op een professionele manier
proberen.

Zoals je op de screenshot ziet heb ik zitten rommelen met de autopilot. Als ik me klaar maak voor de landing kom ik wel op de "goede" manier aan: flaps full, 170-180 knts,
trothlle op idle, op 3000 feet aankomen als ik 10 NM v.d. landingsbaan ben ect... alleen land ik altijd aan de linker of recher kant van de baan en 1 op de 2 keer ga ik van
links naar rechts op de baan om t vliegtuig netjes in t midden te houden

F/D: bewegingen van de autopilot tonen

A/T: autothrottle

A/P: autopilot

APP: approach

ALT: hold altitude

NAV/GPS: op NAV of op GPS navigeren

Welke moet ik allemaal gebruiken voor de ILS? En hoe krijg ik het voor elkaar om netjes aan te komen voor een landingbaan zonder te wiebelen van links naar rechts?
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen, ik zou t heel erg waarderen.

Mvg,

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/my.php?image=fs92007010318305035tn5.jpg
http://img442.imageshack....s92007010318305035tn5.jpg
P.s. wat vinde jullie van Rotterdam EHRD in FS9 _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 203464 op 06-01-2007 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 20:08
in je nav1 en nav2 radio de frequentie zetten van de ils op die baan? Heb je dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Frank, DutchCommando en NustyR,

Allemaal bedankt voor het mailen van de file. FS2004 werkt weer! _/-\o_

Kan ik mooi FSGenesis Asia installeren en vanmiddag mijn rondvlucht om de wereld vervolgen richting de Himelaya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203464

CreativeMind schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 01:32:
in je nav1 en nav2 radio de frequentie zetten van de ils op die baan? Heb je dat al gedaan?
Ik neem aan dat je dit in het Standby blokje doet en ze daarna om switcht naar de Active blokje n dan onderaan ook nog nv1 en nv2 aanvinkt zodat ze groen worden??

Is dit alles wat ik moet doen of komt er nog meer? want toen ik dit probeerde ging het inderdaad wat beter maar nog niet mooi genoeg.

Moet ik als ik Decisoin Height heb bereikt de autopilot aan laten of gaat deze uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

heren flightsimmers,

Ik heb momenteel een dual-monitor setup bestaande uit 1x 19" en 1x 17" (hmmm...misschien toch eens naar 2x een 19" :) )

Nu dacht ik ergens ooit gelezen te hebben hoe je de cockpit van bijv een PMDG of Level-D over 2 monitoren kon verspreiden zodat je pilot en co-pilot beeld hebt.
Wie weet de naam van dat programma nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
wideview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

volgens mij heb je gelijk. Ik ga even zoeken.

EDIT: Je had gelijk. Dank je. Zal eens ermee aan de slag gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Tallguy op 06-01-2007 18:56 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25695592#25695592">dit</a> eens aandachtig door voordat je je post plaatst.