Flight Simulator - deel 78 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.339 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-05 09:28

Tourniquet

Hiya, fellas!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.nvonk.demon.nl/FSheader2_1.jpg
Flight Simulator - deel 78
Voorgaande delen: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77

FORUM REGELS:
  • Max. 10 pics van 800x600 Resize ze zelf en niet met behulp van de img tag.
  • Zorg er iig voor dat er niet 10 replies achter elkaar vol met pics staan, houd het een beetje verdeeld.
  • Houd het topic op niveau. Dus niet continue enkel "wow, mooie pics!".
  • Geen offtopic gebabel, geflame, geruzie, gescheld etc.
  • Zie je iets wat niet kan? Gebruik dan de
    Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif -knop
Wat staat ons te wachten:
PMDG Boeing 747-400 Freighter en MD-11
PMDG heeft de 744F gereleased en is bezig met de MD11!
B747-400F Product Page
MD11 Product Page
PMDG Website
PMDG Forum

Feelthere Boeing 777
PSS liet een slechte indruk achter met zijn 777. Allicht doet Feelthere het beter!
Screenshots (777)
Feelthere Website
Feelthere Forum

NL2000 v3
De derde versie van NL2000 komt naar verwachting halverwege 2006 uit
Preview screenshots
NL2000 Website
NL2000 Forum

Flight Simulator X
De nieuwe versie van MS Flight Simulator staat vooralsnog gepland voor eind 2006.
Microsoft Productpagina
Screenshots

Suggesties voor je post
  • Vermeld wat je op de plaat hebt gezet, van waar naar waar je vliegt en met welke kist en met welke scenery.
  • Bij een vraag: Is je vraag duidelijk? Is het wel echt een vraag?
  • Liever geen post met alleen 'wil je even op msn komen' of ' _/-o_ @ pics'
    of _/-o_ @ startpost
Frequently Asked Questions
:? Microsoft website

Officiële Microsoft Flight Simulator site

:? Waar kan ik gratis add-ons downloaden?

:? Waar vind ik payware?

:? Sites over cockpitbouw

SIMKITS
737cockpit (nederlandse producent van 737 lightpanels)
Flightdeck Solutions
dakenskys
Flight Illusion (sim instruments)
Sea Gull (sim instruments)
Cockpit Simulations
Project Magenta (software)
IOcards (open source I/O hardware)
PhidgetsUSA (I/O boards)
Extended Programmable Input Controller (EPIC)

:? Antwoorden op vragen die hier (te) vaak gesteld worden

Hoe kan ik de graphics en snelheid van FS zo optimaal mogelijk krijgen?
Waar kan ik gratis files uploaden? Chello/@home/casema/(vul hier je provider in) sucks.
Met welk progje maken jullie screenshots? ( deze, of deze)
Basisprincipes van hoe een vliegtuig werkt
Informatie over vliegen met een propeller-aangedreven vliegtuig
Wat is VOR? NDB? ILS? Hoe navigeer ik met FS?
Hoe bestuur ik een helikopter? Ik kan eigenlijk alleen achteruit vliegen.
Hoe krijg ik de Polderbaan in FS2004?
Hoe krijg ik de nieuwe baannummers, realistische active runways voor AI Traffic en AI aan de goede gate?
Welke verlichting moet ik op welk moment aan hebben van mijn kist?
Hoe werkt zo'n Boeing FMC?

:? Waarom heb ik geen wagentjes, intelligente gates e.d op het vliegveld!?

Al die extra dingen die je op een airport ziet zoals bagagekarren, fuel/cateringtrucks, zitten in de scenery van dat airport ingebouwd. En hoofdzakelijk in payware-scenery (EDDW=Bremen Airport is enige freeware die het ook heeft volgens mij). Je kan ze meestal activeren door een bepaalde com frequentie in te voeren, welke com frequentie kun je meestal in de readme van de betreffende scenery vinden.

:? Vliegroutes

RouteFinder Aanrader!
FSBuild Payware
Flight plan valideren met CFMU IFPUV van Eurocontrol
North Atlantic Tracks
New York - North Atlantic route planner

:? On-line vliegen

Meer informatie over hoe on-line vliegen met VATSIM en IVAO in zijn werk gaat vind je ook daar en op de site van de DutchVACC.

:? AI vliegtuigen

TheFrankO AI-Traffic On request zie hier
Project AI
AI-Aardvark
FSPainter
Dubbele flight plans verwijderen
Laat de AI hun vertrek- en aankomstbestemmingen zien

:? Andere handige links

simFlight.nl - Onderdeel van het grote simFlight.com; nieuws, reviews en een forum
Navdata.at - Airac-cycles en SIDs/STAR's voor zo ongeveer alle FMC's
Fokker 70/100 FS Movie

:?Known issues/bugs met FS9

• De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS9)
    De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS2004)
    Amsterdam Schiphol Airport (EHAM) is erg gedetaileerd nagemaakt, maar er zit een fout in. Er staat een misplaatste toren op Schiphol. Hieronder de stappen hoe je het kan verwijderen:

1. Ga naar de FS9 map (C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9)
    2. Open Scenery.cfg met kladblok
    3. Scroll naar Addon Scenery en voeg deze regel daaraan toe:
    Exclude=N52 18.62, E4 45.88, N52 18.61, E4 45.90,objects

Dan ziet het er zo uit:
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8

[Area.038]
    Title=Addon Scenery
    Local=Addon Scenery
    Layer=38
    Active=TRUE
    Required=FALSE
    Remote=
    Exclude=N52 18.62, E4 45.88, N52 18.61, E4 45.90,objects

4. Save Scenery.cfg en start FS2004
  • Coördinaten Schiphol Tower
    N52:18.4347 E004:45.7462
    Hoogte: +300FT
:?Handige kleine updates van Avsim voor FS9

• Replacement Moon Click!
    Photoreal Moon Texture This Texture is moon Texture of the enhancing size in which photographic is used. The moon of 512pixel or 256pixel floats on the sky and a fantastic flight is produced. Texture making by Izuru yokomi. Photo by Seiichi yoneyama.
  • Resized Autogen Textures Click!
    Resized textures for all Autogen buildings and trees in FS2004. Smaller texture sizes greatly improve framerate (FPS).
  • Resized Runway and Taxi Textures Click!
    Resized default textures for Runways and Taxis in FS2004. Texture format is cut in half, from 256X256 to 128X128, thus reducing the overall filesize from 3.5MB to 1.25MB. Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
  • Contrail Upgrade Click!
    Very realistic jet contrail upgrade. For more impressive 747 fly-by's (Active Camera) as well as other jet and AI contrails.
  • Vapour Trails - The Full Package Click!
    Codes that add vapour trails to a variety of popular add-on aircraft for FS2002. *NEW FEATURE* Vapour Trails automatically appear between 150 and 175kts - right after take-off and during approach! **FIXED** the missing Gauge problem and added the Simubuild A340 series code!!
  • Resized 3d Cloud Textures Click!
    Resized default cloud texture (cumulus01.bmp) for 3D clouds in FS2004. Texture was resized from 512X512 to 128X128, cutting filesize from 1,33MB to 22KB (DXT3). Resized texture does NOT make clouds look smaller in size. This file is recommended for those who prefer speed (FPS) over visual detail. The difference in visual detail in my opinion is minimal. IN THIS VERSION: texture was edited so that clouds would appear white instead of gray. Screenshots show 3D clouds set to maximum OVERCAST!!! Optional 888-8 type extended bitmap included (86KB). IMPORTANT: To avoid errors, turn the "Render to texture" box to ON in "Display Settings". Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
  • Resized 2d Cloud Textures Click!
    Resized default cloud textures for 2D clouds in FS2004. Cloud textures format was cut in half, thus reducing the overall filesize from 40MB to 2.5MB. Textures in 512X512 format resized to 256X256. Textures in 256X256 format resized to 128X128. Resized texture does NOT make clouds look smaller in size. Display settings used while taking screenshot: Sight distance: 150Mi/240Km. Cloud draw distance: 80Mi/128Km. 3D cloud percentage: 50%. Optional 3D cloud texture "cumulus01.bmp" included. Smaller texture sizes improve framerate (FPS). To avoid errors, please make sure that "Render to texture" check box is turned ON in "Display Settings"
  • Resized Tree Textures Click!
    Resized default tree textures for Autogen trees in FS2004. Texture was resized from 1024X1024 format to 128X128, cutting filesize from 683KB to 22KB. This file is recommended for those who prefer speed (FPS) over visual detail, as 128X128 format reduces much detail (see screenshot), and makes textures fuzzy and blurry. In my previous release (ResAutogenTex.Zip), tree textures are in 256X256 format, so in this release the format is one step lower. Smaller texture sizes improve framerate (FPS).

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166975

Whow .. sexy header! Deze is een heel stukkie beter als de vorige. Geeft het topic net wat meer kleur!

Vandaag nog ff ILS geoefend in de Cessna 172SP .. in het begin gaat het zeer lekker.
Maar iets voor het vliegveld is het lastig om de glideslope te houden. Hebben jullie dit ook?
Dan word het eerst een ILS landing, en op het laatst .. echt net 1 meter over het begin van de RW een Visual Landing.

Dus eerst is alles:

code:
1
2
3
4
5
                |
                |
      --------  |  --------
                |
                |

Dus recht op de localizer en goed op de G/S

Net na het begin van de runway:

code:
1
2
3
4
5
6
              |
              |  /
              |/
             /|
           /  |
              |

Dit is dus echt net een meter over het begin van de runway ..

Hebben jullie dit ook .. of doe ik wat fout?
Volgens mij is de ILS niet om te landen. Het geeft gewoon aan of je op de goede daalhoogte zit, zodat je niet te hoog over de RW heen vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Instrument LANDING System. ILS is wel om te landen. Een landing is niet alleen het moment dat je de grond raakt. Short final kan je ook al als je landing beschouwen. Ik kan me herinneren dat je gewoon de groundschool hebt gedaan? Wordt daarin niet uitgelegd dat de ILS er is om de goede glideslope aan te geven? Hoe dichter je bij de rw komt hoe gevoeliger de ILS wordt, dus het is alleen bedoeld om de glideslope aan te kunnen houden, en tuurlijk moet je de landing visueel doen.. er zit immers ook geen flare ingebouwd in de ILS (behalve bij airliners met autoland bijv.)

[ Voor 16% gewijzigd door Kiwiknaapje op 03-05-2006 19:31 ]

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88911

Anoniem: 166975 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:19:

Volgens mij is de ILS niet om te landen. Het geeft gewoon aan of je op de goede daalhoogte zit, zodat je niet te hoog over de RW heen vliegt.
Aanvliegen hoort ook bij de landing. Hetgeen wat jij onder landen verstaat is de touchdown (denk ik :+ )

Over jouw probleem, je zegt dat je al over de runway vliegt, als ik jou was zou ik dan zorgen dat ik een mooie flare een een zachte touchdown maakte dan die ILS in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 08:12
Hebbie lekker wat te doen tijdens het OBSen vanaaf

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zullen we wat van FS2006 zien op E3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
van FSX... betwijfel et. Wordt niet echt beschouwd als een game denk ik.

hoewel..
er zijn niet alleen games op de e3 bedenk ik me net. Maar toch betwijfel ik dat MS naar de E3 gaat met FSX.

[ Voor 46% gewijzigd door Kiwiknaapje op 03-05-2006 19:49 ]

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 14:48
FSX zal zeker aanwezig zijn op de E3.

Lees maar eens de blogs van de developers:

https://blogs.msdn.com/tdragger/default.aspx
Paul managed a few posts but even he's been pressed. As he mentioned in his blog the three of us spent almost three full days at Microsoft Studios shooting in-game footage for the E3 trailer video.
http://blogs.technet.com/p-12c_pilot/default.aspx
So it looks like the video we are working on for E3 will eventually be released to a large audience. I don't know exactly how that will happen, but I think it's pretty exciting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 166975 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:19:
Whow .. sexy header! Deze is een heel stukkie beter als de vorige. Geeft het topic net wat meer kleur!

Vandaag nog ff ILS geoefend in de Cessna 172SP .. in het begin gaat het zeer lekker.
Maar iets voor het vliegveld is het lastig om de glideslope te houden. Hebben jullie dit ook?
Dan word het eerst een ILS landing, en op het laatst .. echt net 1 meter over het begin van de RW een Visual Landing.

Dus eerst is alles:

code:
1
2
3
4
5
                |
                |
      --------  |  --------
                |
                |

Dus recht op de localizer en goed op de G/S

Net na het begin van de runway:

code:
1
2
3
4
5
6
              |
              |  /
              |/
             /|
           /  |
              |

Dit is dus echt net een meter over het begin van de runway ..

Hebben jullie dit ook .. of doe ik wat fout?
[google=decision height]

Heb ik trouwens in een vorig topic uitvoerig beschreven.

[ Voor 3% gewijzigd door Bolk op 03-05-2006 20:11 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je broertje kan zelf een account aanmaken voor als hij wat te melden heeft

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 03-05-2006 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161
  • Laatst online: 30-04 12:50

DR161

is sarcasminist

is er ook een demotje beschikbaar?

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:40
Anoniem: 166975 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:17:
[...]

Doe ik ook nog steeds, en werkt perfect!
En tegenwoordig is formules ook geen drol meer aan .. want bij Wiskunde staan ze op de eerste bladzijde, en bij Natuur-Scheikunde mag je je Basis Binas (Aka Basis Sinas/Cola) erbij houden .. waar alles in terug te vinden is.

Makkelijker kunnen ze je het haast niet maken op het examen!
Wind Factor (WF) = 0,5 * headwind.
Gust Factor (GF) = 0,5 * gust headwind - WF
VFAS = VREF + WF + GF.

Print het uit. Makkelijker kan het haast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
dark rule161 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:31:
is er ook een demotje beschikbaar?
Van FSX? Nee, ik hoop dat er een komt, maar denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@DC: Voorlopig heb ik die niet nodig in de Cessna ;) Ga daar lekker mee oefenen. Ben nu weer die saaie Traffic Patterns aan het vliegen. Het is saai .. maar wel goed om weer beetje de kleine vliegtuigjes onder de knie te krijgen!

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 04-05-2006 15:41 . Reden: Reageren op modbreaks kan via email ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Practice makes perfect!
Vanaaf eens kijken of ik wat kan doen met de ATR online.
Heb even de route bekeken via euroute en daarna gekeken of deze ook in de FMC van het toestel kan. Gelukkig is de AIRAc redelijk up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165161

Anoniem: 166975 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 08:48:
[...]
@DC: Voorlopig heb ik die niet nodig in de Cessna ;) Ga daar lekker mee oefenen. Ben nu weer die saaie Traffic Patterns aan het vliegen. Het is saai .. maar wel goed om weer beetje de kleine vliegtuigjes onder de knie te krijgen!
Kijk nu beginnen we te praten.. je moet gewoon veel in kleine kisten vliegen en de ground school doornemen, denk je dat ze IRL ook meteen alleen op een 737-700 mogen vliegen?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104397

Vraag over de PMDG 747-400.

Ik krijg de "approach" modues niet aan de de praat. Ik ben er inmiddels achter dat dit komt omdat de FMC niet automatisch de ILS frequentie instelt.

Dit zou hij toch wel moeten doen? (STAR en ILS approach worden dus wel ingevoerd)

Via de ILS/Park is het wel handmatig in te voeren, maar dit zou toch automatisch moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Normaal word de ILS automatisch ingevuld.
Word dit niet gedaan, vul het dan in op de NAV/RAD pagina.
Daar kan je volgens mij de frequenties van de VOR's instellen, en zo ook de ILS frequentie.

Nu zit ik in de Fokker 70, en wil de ILS frequentie invoeren voor Maastricht.
Dit is 111.55. Maar op het Pedestal scherm lukt het niet.
Ik zie wel COM1 NAV1 COM2 NAV2.

Als ik aan de knop van NAV1 draai gebeurd er niks. En als ik op die 2 pijltjes druk gebeurt er wel wat, alleen veranderd hij van frequentie. Dit kan ik niet aanpassen
In de manual staat:

[quote]
11. COM frequency knob - Use left / right mouse clicks or wheel to adjust standby frequency
12. NAV1 frequency knob - Use left / right mouse clicks or wheel to adjust standby frequency
13. Transponder frequency knobs - Use left / right mouse clicks or wheel to adjust standby frequency
14. ADF frequency knob - Use left / right mouse clicks or wheel to adjust standby frequency
15. NAV2 frequency knob - Use left / right mouse clicks or wheel to adjust standby frequency[/quote]

Waar moet ik op klikken? Dat staat er jammergenoeg niet bij. Kan iemand mij dat vertellen?

Wel de Radio aandoen Ricardo :z
Anoniem: 165161 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:58:
[...]

Kijk nu beginnen we te praten.. je moet gewoon veel in kleine kisten vliegen en de ground school doornemen, denk je dat ze IRL ook meteen alleen op een 737-700 mogen vliegen?..
Dat is waar.
Heb vanmorgen 3x de ground school gedaan ... en gaat best lekker nu.
Heb de Fokker 70/100 gedownload, om daar in te vliegen.
Gaat best lekker met de dingetjes die ik vanmorgen weer heb geleerd ..

Jullie hadden gelijk .. doe eerst die ground school eens een paar keer .. en ga dan naar een iets groter vliegtuig :P

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 04-05-2006 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ExtremePro schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:29:
Als ik aan de knop van NAV1 draai gebeurd er niks. En als ik op die 2 pijltjes druk gebeurt er wel wat, alleen veranderd hij van frequentie. Dit kan ik niet aanpassen
In de manual staat:

Waar moet ik op klikken? Dat staat er jammergenoeg niet bij. Kan iemand mij dat vertellen?[/s]
volgens mij kun je boven/onder de cijfers klikken (dus niet op de knop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moest eerst de radio nog activeren .. wist niet dat dat nog moest :P

Maar heb em veilig aan de grond staan, en sta bij me gate voor shutdown.
Mooi klein dingetje om mee te vliegen doe Fokker 70 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:11
Anoniem: 166975 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:45:
Ik moest eerst de radio nog activeren .. wist niet dat dat nog moest :P

Maar heb em veilig aan de grond staan, en sta bij me gate voor shutdown.
Mooi klein dingetje om mee te vliegen doe Fokker 70 :D
Als je de Fokker van ProjectFokker bedoelt, dat is inderdaad een heel mooi kistje, waarvoor 1 van onze medeforummers hier ooit nog eens een heel mooi promofilmpje heeft gemaakt.

Als ProjectFokker nu nog eens een FMC in die kist zouden proggen, zou het helemaal perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS
  • Laatst online: 01-05 15:52

CNS

Sleepie schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:50:
[...]Als ProjectFokker nu nog eens een FMC in die kist zouden proggen, zou het helemaal perfect zijn.
Reken daar maar niet op. Dat gaan ze niet doen. Ze refereren naar een of ander freeware FMC add-on dat je kan gebruiken. Dus F100/70 vliegen blijft met FSNavigator gebeuren, waarvoor er trouwens wel knoppen in de cockpit gebouwd zijn. Da's dan wel weer gemakkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
CNS schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:58:
[...]
Reken daar maar niet op. Dat gaan ze niet doen. Ze refereren naar een of ander freeware FMC add-on dat je kan gebruiken. Dus F100/70 vliegen blijft met FSNavigator gebeuren, waarvoor er trouwens wel knoppen in de cockpit gebouwd zijn. Da's dan wel weer gemakkelijk
I know ... die freeware FMC add-on is niet een van de beste heb ik begrepen. FSNav heb ik niet installed, dus staan er bij mij ook geen Fokkers in de hangar.
Toch wel jammer eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sleepie schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:50:
[...]

Als je de Fokker van ProjectFokker bedoelt, dat is inderdaad een heel mooi kistje, waarvoor 1 van onze medeforummers hier ooit nog eens een heel mooi promofilmpje heeft gemaakt.

Als ProjectFokker nu nog eens een FMC in die kist zouden proggen, zou het helemaal perfect zijn.
Idd .. ik mis de FMC ook zeer in de Fokker.
Offline laat ik me gewoon vliegen door de ATC .. en online gebruik ik gewoon VOR's om me te navigeren .
Maar ik ga deze kist eerst eens goed onder de knie krijgen in Offline modus en dan misschien eens klein stukje Nederland online doen ...

Mensen vanuit Amsterdam zijn uitgestapt, en we jagen meteen terug met mensen uit Maastricht naar Amsterdam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Anoniem: 104397 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:19:
Vraag over de PMDG 747-400.

Ik krijg de "approach" modues niet aan de de praat. Ik ben er inmiddels achter dat dit komt omdat de FMC niet automatisch de ILS frequentie instelt.

Dit zou hij toch wel moeten doen? (STAR en ILS approach worden dus wel ingevoerd)

Via de ILS/Park is het wel handmatig in te voeren, maar dit zou toch automatisch moeten gaan?
Ik heb 't ook altijd op bovenstaande manier gedaan.
Dus of het werk niet zoals bedoeld, of we doen allebei wat fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Anoniem: 166975 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:15:
[...]

Idd .. ik mis de FMC ook zeer in de Fokker.
Offline laat ik me gewoon vliegen door de ATC .. en online gebruik ik gewoon VOR's om me te navigeren
Sorry, maar ik geloof niet dat je een idee hebt waar je over praat.
Online in een jet een IFR vlucht maken over airways, langs fixes met VOR navigatie ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CNS schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:58:
[...]
En je kan je panel natuurlijk ook 'pimpen' ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pascalf50/XP.jpg

Dit was trouwens nog met versie 1 van de Fokker, en het werkte echt goed vond ik. (maar je had wel fsnav nodig :+ )
Maar sinds de release van versie 2 van de Fokker is het me niet echt meer gelukt, heelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:23:
[...]

Ik heb 't ook altijd op bovenstaande manier gedaan.
Dus of het werk niet zoals bedoeld, of we doen allebei wat fout.
Allebei fout dan, want dit zie ik in het support forum van PMDG
However, if you select an ILS runway in the FMC approach page (it will be clearly marked as ILS RWY xx) there is no need for you to access the ILS information during flight. The FMC is aware which runway you are landing on and will tune the ILS frequency and course for you automatically when within 25 miles of destination. This is fully automatic and needs no user input if an ILS runway has been selected into your FMC legs page. It is all done for you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sleepie schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:37:
[...]

Online in een jet een IFR vlucht maken over airways, langs fixes met VOR navigatie ? 8)7
Niet met de Fokker bedoel ik .. maar gewoon met een Cessna kleine stukjes.

Doordat ik geen FMC heb .. zou ik echt niet weten hoe ik Airways moet viegen met een Fokker :P
Misschien eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175154

Ik heb even een vraagje over Flight Levels, ik ging ook eens boeing vliegen, van Schiphol naar ergens in Ierland (weet ik het hoe het daar heette :P), maar ik kreeg elke keer te horen dat ik op verkeerde Flight Level zat, ik moest op FL260 vliegen, maar als ik hoger ging was het fout, als ik lager ging was het fout, net of FL260 steeds veranderde, terwijl ik (voor zover ik weet), wel op de juiste hoogte vloog (7,000).

Ik heb nog niet de lessen gevolgd, ben ik iets te ongeduldig voor 8)7
Mocht dat toch redelijk belangrijk zijn, welke les moet ik dan hebben voor navigatie e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175154 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:50:
Ik heb even een vraagje over Flight Levels, ik ging ook eens boeing vliegen, van Schiphol naar ergens in Ierland (weet ik het hoe het daar heette :P), maar ik kreeg elke keer te horen dat ik op verkeerde Flight Level zat, ik moest op FL260 vliegen, maar als ik hoger ging was het fout, als ik lager ging was het fout, net of FL260 steeds veranderde, terwijl ik (voor zover ik weet), wel op de juiste hoogte vloog (7,000).

Ik heb nog niet de lessen gevolgd, ben ik iets te ongeduldig voor 8)7
Mocht dat toch redelijk belangrijk zijn, welke les moet ik dan hebben voor navigatie e.d.?
Wel de Standaard luchtdruk ingesteld? (trouwens, FL 260 is dus niet 7000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FL260 = 26.000ft.
Elke Flight Level die je opkrijgt, moet je x 100 doen. Dan weet je het aantal ft.
Vergeet ook niet de luchtdruk naar STD te zetten zodra je 18.000ft passeerd!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 04-05-2006 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS

CNS

Anoniem: 88911 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:37:
[...]

En je kan je panel natuurlijk ook 'pimpen' ;)

[afbeelding]

Dit was trouwens nog met versie 1 van de Fokker, en het werkte echt goed vond ik. (maar je had wel fsnav nodig :+ )
Maar sinds de release van versie 2 van de Fokker is het me niet echt meer gelukt, heelaas.
Wauw, dat ziet er fantastisch uit. _/-\o_
- PFD is veel mooier en completer;
- Een werkende ND (in combinatie met FSNav ipv FMC :? Leg dat eens uit svp)
- Meer van het overhead panel te zien in de cockpitview
Om zomaar ff snel wat zaken te roepen.

Kun je aangeven hoe je dat voor elkaar hebt gekregen, want als regelmatige F100 vlieger wil ik dat echt wel eens zelf zien. Vooral de FMC functie waar het merendeel van de Simmers op zit te wachten (zoals Sleepie ;) ) wil ik graag eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Navigatie is lastig te oefenen.
Ik raad je aan op na het opstijgen de AP aan te zetten.

Hoogte = 26000
Speed = 300Kts
Heading = Welke koers je moet vliegen
Course = Hier ook je koers invoeren.

Nu blijft hij 26000ft vliegen en 300Kts wat een goede speed is voor een Boeing.
Als je een vector opkrijgt (Een vector = vlieg deze hoogte en deze koers) bijv: turn right heading 210, dan voer je bij Heading 210 in. Nu draait hij naar koers 210. Vergeet niet Course mee te draaien!
Zo kan je je simpel navigeren, want je hoeft de speed en de hoogte niet in de gaten te houden.
Krijg je hoogte verandering, veranderd de hoogte naar wat ze aangeven.
Ze vectoren je helemaal naar de runway, dus dan moet het lukken!

Ik zou net zoals mij, gaan oefenen met een Fokker 70. Leuk klein dingetjes waar je aardig ver mee kan komen!

Edit: Had de soundpack van Fokker geinstalleerd, maar die heeft nog een paar foutjes.
Zo zit ik netjes op de G/S, krijg de hele tijd de melding: To low, terain!
En Flaps staan ook goed, krijg ik message over de Flaps. Gewoon genegeerd .. want ik had alles goed staan.
Maar verder is soundpak wel makkelijk, dan weet je je V1, VR en V2.
Ga vandaag nog eventjes meer de Fokker 70 oefenen. Mooi dingetje ^^

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 04-05-2006 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Navigatie is toch iets anders dan het opvolgen van vectors ..vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CNS schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:24:
[...]
Wauw, dat ziet er fantastisch uit. _/-\o_
Kun je aangeven hoe je dat voor elkaar hebt gekregen, want als regelmatige F100 vlieger wil ik dat echt wel eens zelf zien. Vooral de FMC functie waar het merendeel van de Simmers op zit te wachten (zoals Sleepie ;) ) wil ik graag eens proberen.
Ziet er inderdaad vet uit, heb daar veel vlieguurtjes mee gemaakt.
Een werkende ND (in combinatie met FSNav ipv FMC :? Leg dat eens uit svp)
Ik weet ongeveer nog wel hoe ik dat destijds deed. Ik zocht een normaal flightplan, vervolgens voerde ik die handmatig in Fsnav (een rotklus, maar hoe vaker hoe sneller :P ), en daarna het Fsnav flightplan exporteren als een standaard FS9 flightplan. Dat moet omdat Reality-XP alleen default flightplans laat zien in de ND. Als je dat flightplan dan laad, zie je hem mooi op die ND, en kan je gewoon NAV gebruiken.
- Meer van het overhead panel te zien in de cockpitview
Dat komt omdat het Versie 1 is van de Fokker, in de 2e versie zie je dat stukje niet meer, geen flauw idee waarom ze dat eruit hebben gehaald.

De gauges zijn trouwens van Reality-XP, Jetline 4
Hoe ik die gauges erin kreeg weet ik niet meer precies (is een jaar of anderhalf geleden :| ), maar ik ga het nog een keer proberen met Project Fokker v2, lukt dat niet, dan maar weer versie 1.
ExtremePro: Doordat ik geen FMC heb .. zou ik echt niet weten hoe ik Airways moet viegen met een Fokker
Als je logisch na denkt is dat niet eens zo heel moeilijk. Je weet vast wel dat alle waypoints verbonden worden door airways. Dus als jij van waypoint naar waypoint vliegt, volg je een airway (mits je een gezonde route vliegt). Als je Fsnav gebruikt, kan je goed zien over welke airway je vliegt.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 88911 op 04-05-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is waar .. maar ik heb geen FSNavigator .. en heb ook geen zin ervoor te betalen.
Kan ik beter dat geld wat ik besteed naar een kind in Afrika sturen, dan naar die vieze geldhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166975 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:19:
FL260 = 26.000ft.
Elke Flight Level die je opkrijgt, moet je x 100 doen. Dan weet je het aantal ft.
Vergeet ook niet de luchtdruk naar STD te zetten zodra je 18.000ft 3000ft passeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de guide van Metzinger staat dat hij na 18.000ft naar STD moet ..
Nu weet ik het niet meer .. tijd voor Google :P

Ik vrees dat je gelijk hebt:
Vandaar dat boven een bepaalde hoogte (in Nederland 3500 voeten) de hoogtemeter wordt verdraaid tot de standaard druk op zeeniveau: 1013.2 hPa. Iedereen heeft nu hetzelfde ijkpunt. Dat vliegtuig A dan in werkelijkheid niet op 5.000 voeten vliegt, maar bijvoorbeeld op 5.300 voeten, is niet erg. Je 'tegenligger' meldt dat hij volgens zijn meter, met de standaard luchtdruk op 5.500 voeten vliegt. Dus een veilig verschil van 500 voeten. Dat hij in werkelijkheid ook 300 voeten hoger vliegt dan de 5.500 voeten op zijn meter, is niet erg. Het verschil, de zogenaamde 'separatie' is in orde.
Maar dit is dan voor Nederland ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 04-05-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
van Wikipedia:
Transition altitude

Flight levels are not used close to the ground, for perhaps obvious reasons — the true height of an aircraft relative to an object on the ground needs to be known. For this reason an altitude called the transition altitude (TA) is defined. When operating at or below the TA, aircraft altimeters are set to show the true altitude above sea level. The pressure setting to achieve this is called QNH or "altimeter setting" and is available from air traffic control. The TA varies from country to country, and in some cases within a country. It is clearly desirable that it is chosen to be above any obstacles within some distance of the operating area, however the size of this area varies very widely. In the United Kingdom the standard TA outside controlled airspace is 3000 ft, but within controlled airspace it varies and will be specified on the appropriate charts. For example, in the controlled airspace around London Heathrow the transition altitude is 6000 ft, for Manchester it is 5000 ft, for Birmingham 4000 ft. Throughout Germany the TA is 5000 ft. There is considerable discussion of standardisation of the TA throughout Europe, or at least a large part of it, but so far no agreement. Throughout the USA and southern Canada the TA is 18000 ft. In other parts of the world other values apply.
Iedereen gelijk :P

[ Voor 5% gewijzigd door Kiwiknaapje op 04-05-2006 14:19 ]

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha .. mooi opgezocht knaapje.

Me O+ Fokker 70.
Ga er zometeen nog maar eens mee vliegen.
Hij vliegt zo simpel en soepeltjes.

Als ik ooit nog eens doorkrijg hoe ik Airways kan vliegen zonder FMC, dan ga ik het eens online proberen.
Maar ga nu weer ff naar Maastricht vliegen. Leuke route en niet zo moeilijk. Alhoewel de RW wel wat aan de korte kant is .. maar ik kom op tijd stil ..

Ga nu ff TV kijken, schijnt wat over passagiersvliegtuigen op TV te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS

CNS

Anoniem: 166975 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:24:
Maar ga nu weer ff naar Maastricht vliegen. Leuke route en niet zo moeilijk. Alhoewel de RW wel wat aan de korte kant is .. maar ik kom op tijd stil ..
Met welke snelheid kom jij in hemelsnaam binnenvliegen. In EHBK heb je nog niet eens de helft nodig om stop te komen en dan staat de autobrake op 1 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Anoniem: 166975 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:25:
Navigatie is lastig te oefenen.
Ik raad je aan op na het opstijgen de AP aan te zetten.

Hoogte = 26000
Speed = 300Kts
Heading = Welke koers heading je moet vliegen
Course = Hier ook je koers invoeren. Zijn we dmv bakens aan het navigeren?

Nu blijft hij 26000ft vliegen en 300Kts Mach .78-.84, op FL260 is dat sneller dan 300kts wat een goede speed is voor een Boeing.
Als je een vector opkrijgt (Een vector = vlieg deze hoogte en deze koers heading) bijv: turn right heading 210, dan voer je bij Heading 210 in. Nu draait hij naar koers heading 210. Vergeet niet Course mee te draaien!
Zo kan je je simpel navigeren, want je hoeft de speed en de hoogte niet in de gaten te houden.
Zou ik wel doen :).
Krijg je hoogte verandering, veranderd de hoogte naar wat ze aangeven.
Ze vectoren je helemaal naar de runway, dus dan moet het lukken!

Ik zou net zoals mij, gaan oefenen met een Fokker 70. Leuk klein dingetjes waar je aardig ver mee kan komen!
Nog niet helemaal wakker?

Heading is niet course.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry DC .. ben nog niet helemaal wakker.
Was ook aan het vliegen toen ik dat getypt had .. en dan is je concentratie wat minder.
Bedankt voor het verbeteren!

@CNS: Zo rond de 170kts. Is wat veel volgens mij.
Zal zometeen eens 160kts proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik ben ook goed scheel bezig. De Reality-XP file voor de Fokker 70/100 V2 staat gewoon op hun site.
Anyways.. zo ziet die er uit in V2:

http://members.lycos.nl/pascalf50/Fokkerv2XP.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Anoniem: 166975 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:48:
Was ook aan het vliegen toen ik dat getypt had .. en dan is je concentratie wat minder.

Praten we nog over de Fokker ? Ondanks dat ik de Fokker niet ken, als ik zo eens naar de v-speeds van het screeenshot hierboven ken, zie ik al dat ook 160 knots gewoon nog (veel) te snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS

CNS

Anoniem: 166975 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:48:

Wow :X

Probeer eens tussen de 110 en 130 kt met flaps 40
En on final je speedbrake en spoilers armen. Ziet meteen puik uit na touchdown :*)

Hier een link naar een Checklist voor de F100. Krijg je een beetje beeld van de snelheden.

In het downloadpakket van de F100 zitten ook pdf'jes met allerlei referentie materiaal. Staat zeker ook de landingssnelheden in met bepaalde flaps en gewicht.

Dus wederem check uwe theorie en handel ernaar <= Tip!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die checklists zijn makkelijk!
Die ga ik zeker ff uitdraaien ik een plastic mapje stoppen.
Zo heb ik ze altijd bij de hand ^^.
Ik zal eens een approach maken op 130 knots @ Flaps 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Checklists zijn niet makkelijk, maar eigenlijk gewoon noodzakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha dat is waar.
Het is wel raar papier formaat die checklist.

Begin een weblog als je alle details van je leven wilt delen met de rest van de wereld. Dit is niet ontopic hier.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 04-05-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS

CNS

Druk eens op F10 als je in de cockpit zit.
Je kneeboard verschijnt met checklist en reference information

Daar zie je het volgende staan

VREF - Landing Approach Speed with flaps 42, gear down
Standard temperature, sea level pressure altitude, dry runway
28,000 kg 109 KIAS
44,000 kg 133 KIAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
En ja, CNS wil daarmee ook zeggen dat je eens met een realistische flapsetting moet gaan landen. Dus niet met flaps 25. We doen verdorie geen engine out procedure!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
Anoniem: 166975 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:24:
Volgens mij was het in het vorig deel van dit topic nog uitgebreid naar voren gekomen dat je zodra je full flaps vliegt op de ILS met een attitude van ongeveer 3 graden dat je dan goed zou zitten. Nu al vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-04 07:46
Cloud9 heeft net KLAX scenery uitgebracht :D

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DutchCommando schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:59:
En ja, CNS wil daarmee ook zeggen dat je eens met een realistische flapsetting moet gaan landen. Dus niet met flaps 25. We doen verdorie geen engine out procedure!
Had niet gezien dat er in de checklist stond:
Turning toward runway: set flaps FULL DOWN
Als ik vanavond de checklist netjes en wel uitgeprint heb, ga ik het nog eens proberen.
En dan gooi ik de Replay Module er ff in, zodat ik wat screenies kan laten zien.

Edit: Moet ook een deel van de landing zonder A/T doen .. dat word oefenen .. want dat valt nog niet mee voor mij :P

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 04-05-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
ExtremePro, dat je reageert op posts is prima.
Maar kijk eens naar de modbreak in je vorige post. Wat je vanavond allemaal wel en/of niet gaat doen/proberen/oefenen is voer voor een weblog, maar niet voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51137

DutchCommando schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:43:
[...]

Nog niet helemaal wakker?

Heading is niet course.
Goed verbeterd, maar in NL zeggen de vliegers (bij de KLu in elk geval wel) gewoon welke KOERS ze vliegen, wel toen ik er was in elk geval... En gaan ze niet heading zeggen. Maar een virtuele Nederlandse Commando zal dat wel beter weten dan een vlieger van de KLu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://24.132.126.211:8080/screens/FS2004/Fokker70_1.png
Afbeeldingslocatie: http://24.132.126.211:8080/screens/FS2004/Fokker70_2.png
Afbeeldingslocatie: http://24.132.126.211:8080/screens/FS2004/Fokker70_3.png

Onderweg van Schiphol naar Parijs, na eerst de landingsbaan gemist te hebben rondje gevlogen en nog een keer geprobeert, ging al beter, stond bijna aan de grond, totdat de landingsbaan ophield en ik crashte tegen een waarschuwingsbord oid.
Toch nog maar wat oefenen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Anoniem: 51137 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:36:
[...]

En nu kun je wel zeggen 'course blijft iets anders als heading' (moet 'dan' heading zijn commando), maar dat is hetzelfde als in discussies zeggen 'het is gewoon zo'. Ik kwam met aantoonbare dingen dat course staat voor KOERS en dat daarmee gewoon heading wordt bedoeld en dat NL vliegers ook gewoon koers zeggen, jij lult gewoon domweg eigenwijs.
Zal die koers niet gewoon heading + wind correctie zijn? En dat piloten daarmee omgaan als zijnde tack? Dit in tegenstelling tot non mil traffic.

Heading is heading, koers is track of koers is track ten opzichte van een object, radiaal VOR bv.

[ Voor 7% gewijzigd door Crash op 04-05-2006 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Anoniem: 175154 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 17:13:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Onderweg van Schiphol naar Parijs, na eerst de landingsbaan gemist te hebben rondje gevlogen en nog een keer geprobeert, ging al beter, stond bijna aan de grond, totdat de landingsbaan ophield en ik crashte tegen een waarschuwingsbord oid.
Toch nog maar wat oefenen dus :)
wow welk model is dat want volgens mij klopt er geen reet van :S

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fokker70, was een install met Fokker100 erbij, maar dat het niet klopt zou zomaar kunnen, want de cockpit klopt ook niks van, helft van de dingen werkt niet :s Dus lekker vliegen is er ook niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kiwiknaapje schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:58:
[...]

wow welk model is dat want volgens mij klopt er geen reet van :S
Zeker nog nooit default gevlogen? :9 Dat is dé default Boeing 734.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175154 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:24:
Fokker70, was een install met Fokker100 erbij, maar dat het niet klopt zou zomaar kunnen, want de cockpit klopt ook niks van, helft van de dingen werkt niet :s Dus lekker vliegen is er ook niet bij...
Verwijder de Fokker die je gedownload hebt, en installeer deze:
http://library.avsim.net/...VSIM&Proto=ftp&DLID=58072

Deze heeft de nieuwe panel, sounds, liveries etc etc.
Hier vlieg ik ook mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Anoniem: 88911 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:46:
[...]

Zeker nog nooit default gevlogen? :9 Dat is dé default Boeing 734.
heb je goed gezien dat ik daar nooit mee gevlogen heb.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 165161 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:58:
[...]

Het zou tijd worden. Dit is overigens wel de toekomst. Het wordt voor veel vliegscholen heel moeilijk om aan de slots te komen (zeker in de UK). Mensen zijn er mee bezig om dit te onderzoeken. Ook omdat de general aviation qua vliegen moeilijk te vergelijken is met de grotere kisten. IFR vliegen op een kleine twin is leuk, maar men is serieus aan het overwegen om het in jet sims te gaan doen.
Sleepie schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:37:
[...]

Waarom niet? Fixes zijn gekoppeld aan bakens. Hetzij VOR's en zelfs NDB's. Bij een INS moest je zelfs de coördinaten intikken van een fix, dus zo vreemd is het niet. Tuurlijk heb je luxe systemen zoals FMC en IRS-en, maar als je de airway chart erbij pakt zul je zien dat elke fix gekoppeld is aan een navigatie baken. Van VOR naar VOR toeren is eigenlijk hetzelfde als een route in je FMC rammelen. VOR/DME hardstyle >:)
Sleepie schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:19:
Laat dat eigenlijk maar weg :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
Anoniem: 128210 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:48:
offtopic:
Persoonlijk vind ik het kritiek op ExtremePro ook onterecht. Die jongen wilt gewoon graag vliegen met 'echte kisten' en het liefst met echt leven om zich heen ( online ). Volgens mij wou iedereen dit in het begin.. en ja ok, sommige van zijn vragen zijn erg noob maar dat mag de pret nie bederfen!
Tja, ik vlieg ook met de Fokker 100, terwijl ik de Flight School nog lang niet af heb. Het is immers wel zo leuk om af en toe een echte route te vliegen, het blijft namelijk (voor mij tenminste) toch een spel.

Maar het mooie van de F100 (en van de Flight School trouwens) is dat deze uitgebreid gedocumenteerd is met voorbeeldvlucht en al. Zo hoef ik GoT niet lastig te vallen met allerlei vragen waarop ik het antwoord zelf kan vinden. En dat is volgens mij een huisregel hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Vunzz op 04-05-2006 22:22 ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 22:04
Modbreak:Het lijkt wel alsof dit topic vol zit met users die om de kleinste dingen gaan steigeren en op alle slakken zout moeten leggen :X Moeten er nu echt speciale regels gaan komen om dit topic op orde te houden :? Nog even verder op deze tour en dit topic gaat kansloos dicht :{

Wat mag wel?
  • Discussieren over de kwaliteit van bestaande en aankomende add-ons.
  • Discussieren over regels binnen de luchtvaart.
  • Screenshots en flight reports plaatsen / tonen.
  • Relevante Flightsim vragen stellen. Mits natuurlijk zelf eerst gezocht naar een antwoord
  • Commentaar geven. Mits naturlijk onderbouwd en het liefst met een positieve insteek en helpende hand.
Wat mag niet?
  • Posten dat je nu/zometeen/vanavond even iets gaat doen wat mogelijk samen hangt met dit topic.
  • Posten dat je een add-on geinstalleerd hebt.
  • Vragen stellen zonder de handleiding gelezen te hebben / zelf research gedaan te hebben.
  • Posten dat degene voor je een &^!@ is (ook al doe je het in verkapte bewoordingen).
  • Arrogant of zelfingenomen reageren. We lezen en posten hier in dit topic tenslotte allemaal voor ons plezier

Vanaf nu voor onbepaalde tijd een zero-tolerance beleid. Indien posts niet aan bovenstaande eisen voldoen zullen ze gemodbreaked of getrashed worden met mogelijk bijhorende gevolgen. Ik betreur ten zeerste dat dit nu nodig is, maar ik en mijn SP collega's hebben onze buik vol van dit eeuwige gedoe in dit topic. Zodra het hier weer beter lijkt te gaan zullen de teugels vanzelfsprekend ook losser gelaten worden, in de hoop dat we terug kunnen gaan naar een topic met zelfmoderatie van de users.

Niet eens met bovenstaande? --> mailen staat vrij.

Bovenstaande regels grotendeels schaamteloos overgenomen van een behulpzame user :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37518

Sleepie schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:19:
Misschien moeten we niet bij IEDERE post van ExtremPro gaan zoeken naar waarop we hem kunnen pakken. Ik wordt er een beetje zat van moet ik zeggen. Ook al zegt hij soms dingen verkeerd, reageer er dan niet op. En als je wel wilt reageren, laat dan nog ff iets van hem heel... :+

edit:
ik zie een soortgelijke post hierboven...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 37518 op 04-05-2006 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175154 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:24:
Even een flinke correctie :)
Dat was inderdaad de default, was op dat moment met de Fokker aan het vliegen, maar daar klopten de instrumenten niet.
Ik had dezelfde versie als ExtremePro aanbood, maar ook na reïnstall zelfde effect:
http://24.132.126.211:8080/screens/FS2004/Fokker_Panel.png
Zo ziet het er uit, kan niet eens netjes mijn snelheid aflezen :(

edit:
Oke, je moet het paneel dus eerst aanzetten |:( Heb ik ook weer wat geleerd. Mijn excuus voor dit rare voorval :)

Toch leuk vluchtje kunnen maken:
http://24.132.126.211:808...4/Fokker70_Overheid_1.png
http://24.132.126.211:808...4/Fokker70_Overheid_2.png
http://24.132.126.211:808...4/Fokker70_Overheid_3.png
De links zijn nog de grootte screens.
Afbeeldingslocatie: http://24.132.126.211:8080/screens/FS2004/Fokker70_Overheid_1_small.png
Afbeeldingslocatie: http://24.132.126.211:8080/screens/FS2004/Fokker70_Overheid_2_small.png
Afbeeldingslocatie: http://24.132.126.211:8080/screens/FS2004/Fokker70_Overheid_3_small.png

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 175154 op 05-05-2006 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan de screenshots niet zien . ligt dat aan mij?
Upload ze anders naar Imageshack.us ofzo ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Ze lopen via poort 8080.
Wellicht dat die poort dicht staat in je firewall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan het zijn idd .. zal zp poort 8080 eventjes open zetten.

Net weer wezen vliegen met de Fokker 100, en nu staat er Approach Speed 130 Knots. Dat gaat perfect.
Maar landing speed = 115 Knots. Net geprobeerd, maar dan valt het vliegtuig als een blok uit de lucht op de rwy ..
Ik heb dus geen tijd om een Flare te maken .. en in RL zouden alle Landing Gears eronder vandaan breken ..

Flaps etc alles staat goed ..
Doe ik wat fout of klopt hier iets niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS

CNS

Anoniem: 166975 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:35:
Dat kan het zijn idd .. zal zp poort 8080 eventjes open zetten.

Net weer wezen vliegen met de Fokker 100, en nu staat er Approach Speed 130 Knots. Dat gaat perfect.
Maar landing speed = 115 Knots. Net geprobeerd, maar dan valt het vliegtuig als een blok uit de lucht op de rwy ..
Ik heb dus geen tijd om een Flare te maken .. en in RL zouden alle Landing Gears eronder vandaan breken ..

Flaps etc alles staat goed ..
Doe ik wat fout of klopt hier iets niet?
Ok, ik ga het proberen hoor.

Lees onderstaande bericht nogmaals door svp.......
CNS schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:33:
Druk eens op F10 als je in de cockpit zit.
Je kneeboard verschijnt met checklist en reference information

Daar zie je het volgende staan

VREF - Landing Approach Speed with flaps 42, gear down
Standard temperature, sea level pressure altitude, dry runway
28,000 kg 109 KIAS
44,000 kg 133 KIAS
Je VREF is dus afhankelijk van je gewicht. Wat is je Zero Fuel Weight van je Fokker? Tel daar het gewicht van de brandstof bij op. Reken daarna uit aan de hand van bovenstaande tabel wat je VREF moet zijn.

Lees nou eens zaken door die je verteld worden en heb je zelf al eea uitgezocht waarom je uit de lucht valt.
edit:
...laat maar....

[ Voor 5% gewijzigd door CNS op 05-05-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122258

Precies,

Net als de echte stickpushers goed voorbereiden, juise approach en landing speed. Mooie landing maken. Echt een kick, probeer dat niveau ook te bereiken, de moeite waard

Ciao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CNS schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:54:
[...]
Ok, ik ga het proberen hoor.

Lees onderstaande bericht nogmaals door svp.......

[...]

Je VREF is dus afhankelijk van je gewicht. Wat is je Zero Fuel Weight van je Fokker? Tel daar het gewicht van de brandstof bij op. Reken daarna uit aan de hand van bovenstaande tabel wat je VREF moet zijn.

Lees nou eens zaken door die je verteld worden en heb je zelf al eea uitgezocht waarom je uit de lucht valt.
edit:
...laat maar....
Srry .. daar had ik helemaal niet aan gedacht. In dit geval had het 133 knots moeten zijn.
Oorzaak van uit de lucht vallen is dus bekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 19:01
Tijdje niet gepost / gelezen hier,... Ik zie direct dat er een nieuw topic is (en al een mod-break, maar dat even terzijde :Y) ). Bedankt Tourniquet voor het gebruiken van de header die ik gemaakt had...

Ik heb nog een ander vraagje:

In Nederland is het de regel dat je 45 graden achter je moet kunnen kijken zonder je rug te draaien. Maar in de VS is dat niet noodzakelijk. Nu heeft een vriend van mij iets met zijn nek waardoor hij niet aan de Nederlandse regels voldoet, maar wel aan de VS regels. Is dit dan mierenneukerij van de Nederlanders? Of zijn ze in de VS laxer op dit gebied.

Nu kan deze persoon alleen een VS brevet halen, dus kan hij alleen in kisten vliegen die een Amerikaans standaart hebben ofzo. Is er een mogelijkheid om alsnog in 'Nederlandse' kisten te kunnen vliegen, of moet hij dan simpelweg door de fysieke check komen en een Nederlands brevet halen?

(En voor mij de vraag of je ook passagiers in nederland mee mag nemen (Niet commerciel) met een Amerikaans brevet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgensmij moet die kist dan aan de amerikaanse standaard voldoen ja, maar of hij hier dan mag vliegen is de 2e vraag..

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 165161 op 05-05-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Beetje vreemde regel dan aangezien bijna alle kisten uit Amerika komen en dus wel aan de amerikaanse standaard moeten voldoen, ook al vliegen ze in Nederland..

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122258

Een AOPA-lid heeft de Inspectie
van Verkeer en Waterstaat afdeling
Luchtvaart gevraagd of vliegen
met een Amerikaans PPL brevet op
PH-toestellen mogelijk is.
Het antwoord dat hij van IVW
kreeg, luidde: “Het komt hierop
neer dat een houder van een buitenlands
bewijs van bevoegdheid,
afgegeven in een niet EG-lidstaat
en overeenkomstig de eisen van
Annex 1 bij het verdrag van Chicago,
zonder dat een bewijs van gelijkstelling
is afgegeven, privévluchten
of -vaarten kan maken
boven Nederland mits:
a. deze houder van het buitenlands
Bewijs van Bevoegdheid in Nederland
geen vaste woon- of verblijfplaats
heeft;
b. de vluchten of vaarten die gemaakt
worden VFR-vluchten
zijn in een luchtvaartuig gecertificeerd
voor één vlieger; de beperkingen
en bevoegdheden van
het buitenlands bewijs van bevoegdheid
voor genoemde
vluchten in acht genomen.”
Het is goed om dit nogmaals bekend
te maken aan alle vliegers,
die om redenen van kostenbesparing
in Amerika een Amerikaans
(FAA) PPL willen halen (of hebben
gehaald) en daarna op Nederlandse
PH-toestellen willen gaan
vliegen. Bovenstaande regel is niet
nieuw, maar moet, gezien de vraag
op de website van AOPA-NL,
maar weer eens onder de aandacht
gebracht worden.

N geregistreerd mag zoiezo en lijkt me ook met nek en pax. Handigste is JAA kantoor in hoofddorp te contacten (met veel geduld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS

CNS

Nou dat lijkt me duidelijk...... toch ?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 22:08
Wild_Snake schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:07:
Tijdje niet gepost / gelezen hier,... Ik zie direct dat er een nieuw topic is (en al een mod-break, maar dat even terzijde :Y) ). Bedankt Tourniquet voor het gebruiken van de header die ik gemaakt had...

Ik heb nog een ander vraagje:

In Nederland is het de regel dat je 45 graden achter je moet kunnen kijken zonder je rug te draaien. Maar in de VS is dat niet noodzakelijk. Nu heeft een vriend van mij iets met zijn nek waardoor hij niet aan de Nederlandse regels voldoet, maar wel aan de VS regels. Is dit dan mierenneukerij van de Nederlanders? Of zijn ze in de VS laxer op dit gebied.

Nu kan deze persoon alleen een VS brevet halen, dus kan hij alleen in kisten vliegen die een Amerikaans standaart hebben ofzo. Is er een mogelijkheid om alsnog in 'Nederlandse' kisten te kunnen vliegen, of moet hij dan simpelweg door de fysieke check komen en een Nederlands brevet halen?

(En voor mij de vraag of je ook passagiers in nederland mee mag nemen (Niet commerciel) met een Amerikaans brevet?)
Als je FAA medical en FAA brevet heb mag je N-kisten vliegen in Nederland. Rare regel, maar het is zo.
Je mag met een FAA medical/PPL niet in Nederlandse kisten vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Bolk schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:03:

Waarom niet? Fixes zijn gekoppeld aan bakens. Hetzij VOR's en zelfs NDB's. Bij een INS moest je zelfs de coördinaten intikken van een fix, dus zo vreemd is het niet. Tuurlijk heb je luxe systemen zoals FMC en IRS-en, maar als je de airway chart erbij pakt zul je zien dat elke fix gekoppeld is aan een navigatie baken. Van VOR naar VOR toeren is eigenlijk hetzelfde als een route in je FMC rammelen. VOR/DME hardstyle >:)
Dat weet ik en dat weet jij. Maar probeer het maar eens online, ik denk niet dat de gemiddelde FlightSimmer dat gaat lukken.
En ExtremePro is gezien de vragen die hij hier stelt daar voorlopig nog niet aan toe.
Gezien de modbreak: Dit is een constatering, geen afkraken van een persoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Anoniem: 37518 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:40:
Misschien moeten we niet bij IEDERE post van ExtremPro gaan zoeken naar waarop we hem kunnen pakken. Ik wordt er een beetje zat van moet ik zeggen. Ook al zegt hij soms dingen verkeerd, reageer er dan niet op. En als je wel wilt reageren, laat dan nog ff iets van hem heel... :+

edit:
ik zie een soortgelijke post hierboven...
Daar ging het helemaal niet om.
Checklists zijn gewoon noodzakelijk, dat is een feit. Ook al heeft een piloot 10.000 uren op een kist, de checklist wordt altijd doorgelopen.
Ik wilde dus alleen maar aangeven, dat je de checklists er altijd bij moet houden, niks meer, niks minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Even een kort vluchtje op IVAO

Cleared for taxi to the runway.

Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/7329/fs664hb.jpg

Vlak langs EHAM, terwijl ik decent naar FL070

Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/7560/fs677zg.jpg

En we zijn er al weer :)

Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/6113/fs704tn.jpg

Alleen ben ik er achter gekomen dat ik mijn thuisbasis niet goed heb ingevuld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dennis_k schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 20:03:
Vlak langs EHAM, terwijl ik descend naar FL070
Zeg dan gewoon afdalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

zijn er mensen die de filter instellingen in fs zelf helemaal uit hebben staan? ik heb het eens voor de gein gedaan, maar het viel me meteen op dat je veeeeel meer details van de groundtextures ziet ook verder weg. het is nergens blurry meer, maar het ziet er verder niet goed uit... heel erg blokkerig enzo...

ben er wel achter dat je de filter instellingen in fs NIET op trilineair moet zetten, want dan zijn de flight1 UT europe textures ook iets minder scherp op een afstand...

mijn instellingen:

in Windows: op 4x
in fs: bilineair

[ Voor 28% gewijzigd door jos_zwa op 06-05-2006 12:25 ]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Is er een manier om van te voren al te zien wat een vliegveld te bieden heeft? Dus voordat je na het maken van een flightplan het kaartje te zien krijgt.

Dat bedoel ik met name zaken als verharde RW, lengte van de RW, ILS etc.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Airport charts.
Daarvoor gebruik ik Jeppview, waar je ze gratis kan krijgen weet ik niet.
jos_zwa schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:24:
zijn er mensen die de filter instellingen in fs zelf helemaal uit hebben staan? ik heb het eens voor de gein gedaan, maar het viel me meteen op dat je veeeeel meer details van de groundtextures ziet ook verder weg. het is nergens blurry meer, maar het ziet er verder niet goed uit... heel erg blokkerig enzo...

ben er wel achter dat je de filter instellingen in fs NIET op trilineair moet zetten, want dan zijn de flight1 UT europe textures ook iets minder scherp op een afstand...

mijn instellingen:

in Windows: op 4x
in fs: bilineair
Anti-aliasing en Aniscropic Filtering zijn er om het beeld mooier te maken. Bijv. karteltjes 'smoothen' etc. Pixels worden geblurred om de overgangen smoother te maken, maar daardoor wordt het wel wat onscherper inderdaad. Het beste is om AA en AF in combinatie te gebruiken, de een doet wat aan de nadelen van de ander en andersom.

[ Voor 159% gewijzigd door Kiwiknaapje op 06-05-2006 13:55 ]

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:06
Vunzz schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 13:33:
Is er een manier om van te voren al te zien wat een vliegveld te bieden heeft? Dus voordat je na het maken van een flightplan het kaartje te zien krijgt.

Dat bedoel ik met name zaken als verharde RW, lengte van de RW, ILS etc.
Dan kan met fsnavigator maar ook dat is niet gratis. Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/got/ehrd00.jpg

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Info over vliegvelden/banen zit ook gewoon in FS zelf bij de map functie hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Sleepie schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 21:33:
Info over vliegvelden/banen zit ook gewoon in FS zelf bij de map functie hoor :)
Jawel, maar die map zie je pas nadat je een flightplan hebt gemaakt, of natuurlijk nadat je een flight hebt gestart. Ik heb vanmiddag een demo van FSnavigator gedownload, maar dat vind ik persoonlijk ook niet superhandig.
Het mooiste zou eigenlijk zijn als het er gewoon bij stond in de lijst ;)

Als ik zoek op JeppView vind ik alleen maar professionele software van honderden tot duidenden Euro's, mis ik iets?

[ Voor 3% gewijzigd door Vunzz op 06-05-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62911

@Vunzz

Als je je op deze site registreert: http://www.ead.eurocontrol.int/eadcms/eadsite/index.php.html kan je de AIP (=de luchtvaartbijbel van een land, met informatie over nagenoeg alles wat je wil weten: regels, minima, kaarten, infrastructuur,......) van nagenoeg elk Europees land inkijken...

Voor de Nederlandse AIP en VFR gids kan je hier terecht: http://www.ais-netherlands.nl/aim/eaip.php verder staan op de meeste VACC sites goede kaarten te dowloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Ja, ik kan me een FS leven zonder Jeppview niet meer voorstellen, maar goed. De prijs is er naar.

Je kan via http://www.vatsim.net/ en dan naar de vacc's gaan. Die hebben gratis kaarten beschikbaar die je nodig zult hebben.

Of je krijgt zoiets: http://www.dauntless-soft.com/PRODUCTS/SimPlates/ , maar of dat nou zo geweldig is kwa compleetheid, ik vraag het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben me een beetje aan het verdiepen in ATC, en ik luister mee met Schiphol.
Nooit geweten dat er zoveel bomen op Schiphol staan zeg.

KLM One Nine Tree move to frequency ....

KLM Tree Tree Nine taxi via S Tree W One and B Tree ..

Al die bomen .. nooit opgevallen eigenlijks :P

Edit: Net hoorde ik dat iemand een FL van 500 opkreeg.
Wat voor soort vliegtuigen zijn dat wel niet?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 06-05-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Ik gok dat je dan toch beter moet luisteren. Als er uberhaupt al een ATC center controle over heeft is dat zeker niet Schiphol/Amsterdam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmz .. hij kreeg toch echt FL500.

En ik zie ook Centers die verkeer regelen vanaf FL450 t/m FL600.
Wie vliegt er nu op FL600? Geen kip volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Lelystad Airport - EHLE - PH-KAD

Al dat flightsim gezeur moet ook eens afgelopen zijn. Dus dacht ik: laat ik eens het echte luchtruim kiezen. De vlucht startte en eindigde op het bekende veld met de oude KLM B742.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ba4bea9041385d0e0ecaf2cc693b95ce/full.jpg

In ware ITVV style volgen enkele shots in het vliegtuig die dus ook niet naar buiten genomen zijn. Dit om extreem ergerlijke World Air Routes taferelen te voorkomen.

Level vliegen is enkel corrigeren. Ondertussen kijken we richting een vliegtuig dat ons op dezelfde hoogte voorlangs kruist. Enkele ontwijkende maneuvres waren nodig.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/49c42d038f8188f3abb4953b15501d82/full.jpg

Vervolgens vloog ik rechts langs de A6 om na de brug de turn richting Urk te maken. (kaart)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/156d8f737c4895f75fa1e3607a26d837/full.jpg

De heren achterin waren toch niet genoeg afgericht geïnstrueerd. Dus na een hele hoop outside shots volgt short final. Enkele feet lager werden de controls volledig overgedragen :'(. Maar, de crosswind correctie was toch netjes gemaakt ;).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/085ec89ae887e1fb4ed0c23cd0efeea0/full.jpg

RAWR!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/29e01c4ec2be81f25c28448acc43262f/full.jpg

Al bij al, een fantastische ervaring!

[ Voor 3% gewijzigd door DutchCommando op 06-05-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:06
Gaaf. Was wel mooi VFR weer :)
Edit: heren achterin? Doen ze daar niet moeilijk over?

[ Voor 15% gewijzigd door mekkieboek op 06-05-2006 23:39 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Er passen vier personen in. Flypoolen is modern en gesponsord door de overheid ;).
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens aandachtig door voordat je je post plaatst.