Flight Simulator - deel 78 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 18.452 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:58
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Reageer dan gewoon niet. De TR functie is er niet voor niets ;)

[ Voor 71% gewijzigd door Crash op 25-06-2006 13:47 ]

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:35
Het spijt me zeer El_Bandito, Maar kun je niet veel beter een online cursus volgen om te leren vliegen dan een soort van offtopic slow-chat in dit 'screenshot' topic. Leer eerst eens de basis van vliegen in FS2005, Dan het Pilot Resource Center van VATSIM, dan de Metzinger tutorials voor de PMDG producten vanaf de www.avsim.net website. Voor de rest LEZEN en niet bij iedere vraag roepen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jochem op 25-06-2006 12:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 23:13
@El_Bandito: Neem bovenstaande post van Jochem even goed in acht a.u.b. :) De manier waarop je nu hier post in dit topic is namelijk niet bepaald bevorderend voor de inhoud van dit topic. Slow-chat en semi nutteloze / zinloze replies horen hier namelijk niet thuis.
Je kunt hier natuurlijk gerust je vragen stellen en je mening met anderen delen, maar doe dit dan wel nadat je zelf eerst goed gezocht / geprobeert hebt en zorg ervoor dat je posts onderbouwd zijn en enige inhoud hebben :)

[ Voor 30% gewijzigd door Crash op 25-06-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Hele kleine vraag, ik heb tijden geleden, (in aug 2003) de PMDG 737 gekocht. Zoek nu dat install mapje. Maar kan iemand me helpen aan de naam van dat bestand wat je dan download? Ik kan hem nog niet vinden tussen de 100en GB's :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
"PMDG_737_THE_NEXT_GENERATION.ZIP" voor de 600/700 en "PMDG_737_NEXT_GEN_800_900.ZIP" voor de 800/900 uitbreiding. Vergeet niet te updaten naar versie 1.3. voor je eventueel de 800/900 installeert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Joni schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:00:
"PMDG_737_THE_NEXT_GENERATION.ZIP"
Thanks! Zoek zoek :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:18
Jochem schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:38:
Het spijt me zeer El_Bandito, Maar kun je niet veel beter een online cursus volgen om te leren vliegen dan een soort van offtopic slow-chat in dit 'screenshot' topic. Leer eerst eens de basis van vliegen in FS2005, Dan het Pilot Resource Center van VATSIM, dan de Metzinger tutorials voor de PMDG producten vanaf de www.avsim.net website. Voor de rest LEZEN en niet bij iedere vraag roepen.
Hey, jij leeft ook nog ;)

Jullie hebben gelijk, maar El_Bandito stelt in ieder geval redelijk gerichte vragen. Beetje meer zoekwerk zelf doen, een eker goed de tut's doornemen (Metzinger is echt een aanrader, ook al is t Engels) en dan pas hulp zoeken hier.
Happy flying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oversightt
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06-2007
dat online vliegen bestaat dat ook voor de 2000 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103829

Hallo allemaal,

Ik ben een beginner in flight simulator en heb een paar kleine vraagjes.
Ik speel met een toetsenbord!

Het spel reageert heel slecht op alle acties die ik neem tijdens een vlucht heeft iedereen dit?

Nadat ik een bocht heb gemaakt krijg ik mijn vliegtuig nooit meer geheel recht waardoor ik steeds moet bijsturen gedurende de hele vlucht?

En mijn laatste vraag heeft iemand een link naar een tutorial of site voor beginners van dit spel?
Heb gezocht op internet maar had niks nuttigs gevonden.

Alvast heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
Anoniem: 103829 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:59:
En mijn laatste vraag heeft iemand een link naar een tutorial of site voor beginners van dit spel?
Heb gezocht op internet maar had niks nuttigs gevonden..
De beste tutorial voor beginners van het spel is de Flight School.

Ik heb er overigens geen last van dat het vliegtuig niet recht te krijgen is, al speel ik met een joystick.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:26
Als je stuurt met de cursorkeys op het numkey pad dan kun je de 5 toets zien als reset. Dus na bocht links (4) niet netzolang naar rechts (6) tot je weer level bent maar gewoon op de 5 toets drukken. Dit en heel veel andere onderwerpen staan in de FS ground school die gewoon bij het spel zit :) .

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:35
Volgens mij hoeven we hier niet meer over te twisten als we ruim 78000 posts over deze simulatie hebben gemaakt :Y) . Als mensen het als spel beschouwen dan zitten ze in de verkeerde thread.

8 posts boven de vraag voor een tutorial staan toevallig de tutorials allemaal uitgelegd welke je zou kunnen volgen om te leren vliegen. Een beetje zelfonderzoek wordt gewaardeerd. Misschien een keer een wikipedia pagina openen ofzo. :Z

[ Voor 1% gewijzigd door Jochem op 25-06-2006 23:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Jochem schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:35:
Als mensen het als spel beschouwen dan zitten ze in de verkeerde thread.
"GoT Index -> Spielerij - Games & Discussies"
Toch?
Maar ik ben het verder wel met je eens.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
De meesten zullen het ook als spel blijven beschouwen. Zover wil ik nog niet gaan maar ik zeg wel dat het tijdverdrijf is en niet een simulatie met een echt doel. Een simulator waarin je oefent omdat je piloot bent is geen spel of tijdverdrijf meer. Ik ben nu kennis aan het opdoen die me over 3 a 4 jaar goed kan helpen als ik richting de luchtmacht ga.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Kiwiknaapje schreef op maandag 26 juni 2006 @ 09:00:
De meesten zullen het ook als spel blijven beschouwen. Zover wil ik nog niet gaan maar ik zeg wel dat het tijdverdrijf is en niet een simulatie met een echt doel.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. De meesten in dit topic (en toch zeker degenen die hier al langer rondhangen) beschouwen dit echt niet meer als een spelletje.
Het doel is gewoon het echte vliegen (wat niet voor iedereen is weggelegd helaas) zo goed mogelijk te benaderen, binnen de limieten van PC en software.
Vandaar ook het bestaansrecht van de add-on kisten en de netwerken als IVAO en VATSIM.

En wat te denken van mensen die een complete cockpit op zolder/in de garage bouwen? Dat doen ze echt niet omdat ze FS zo'n leuk 'spelletje' vinden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

>Off-Topic<<

Heeft iemand op dit forum (GOT'ers dus) een zelfgemaakte (of gekochte) panel opstelling van een 737 of 767?
Ik was zaterdag bij de luchtvaarthobbyshop en daar hebben ze machtig mooi spul, maar best duur....en ik vroeg me dus af of zoiets niet zelf eenvoudig te maken is met MDF.

Zo'n 737NG FMC is ook te koop daar, maar extreem duur (vind ik tenminste)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

volgens mij was er iemand in deel 77...Veel plaatjes ook :)

Ik vloog net met de Fokker 100. Malpensa-Frankfurt.Perfecte approach (voor mijn doen dan :P ) En dan helaas je IAS knopje vergeten te zijn uit te zetten na de touchdown. Helaas.... ;) Aldoende leert men zullen we maar zeggen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 110497 op 26-06-2006 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Tai-Pan schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:59:
>Off-Topic<<

Heeft iemand op dit forum (GOT'ers dus) een zelfgemaakte (of gekochte) panel opstelling van een 737 of 767?
Ik was zaterdag bij de luchtvaarthobbyshop en daar hebben ze machtig mooi spul, maar best duur....en ik vroeg me dus af of zoiets niet zelf eenvoudig te maken is met MDF.

Zo'n 737NG FMC is ook te koop daar, maar extreem duur (vind ik tenminste)
Ik heb er 2 keer serieus over nagedacht om een cockpit te gaan bouwen. Echter, na lang rekenen toch besloten om het niet te doen (tenzij ik nog eens een loterij win ofzo). Het is gewoon te duur. Een MCP maken of kopen is nog wel te doen, maar een complete cockpit gaat toch flink in de papieren lopen. Je noemt MDF, dat kan natuurlijk wel, maar dan heb je niet de backlighting van een panel van FDS of Dakenskys ofzo. En zelfs dan, voordat je alles erin hebt zitten, de (Project Magenta) software hebt gekocht en ook nog eens alle I/O kaartjes, PC's, monitoren (of beamer) en toebehoren, dan ben je toch echt een hoop geld kwijt, waarmee zoveel andere leuke dingen te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Sleepie schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:34:
[...]

Ik heb er 2 keer serieus over nagedacht om een cockpit te gaan bouwen. Echter, na lang rekenen toch besloten om het niet te doen (tenzij ik nog eens een loterij win ofzo). Het is gewoon te duur. Een MCP maken of kopen is nog wel te doen, maar een complete cockpit gaat toch flink in de papieren lopen. Je noemt MDF, dat kan natuurlijk wel, maar dan heb je niet de backlighting van een panel van FDS of Dakenskys ofzo. En zelfs dan, voordat je alles erin hebt zitten, de (Project Magenta) software hebt gekocht en ook nog eens alle I/O kaartjes, PC's, monitoren (of beamer) en toebehoren, dan ben je toch echt een hoop geld kwijt, waarmee zoveel andere leuke dingen te doen zijn.
Klein beginnen he :-)
Ik zat te denken aan merendeel zelfbouw en met wat el cheapo monitoren op dat soort dingen geld uitsparen.
Alleen zaken zoals Magenta Software zijn verbazingwekkend duur :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Tai-Pan schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:04:
[...]

Klein beginnen he :-)
Ik zat te denken aan merendeel zelfbouw en met wat el cheapo monitoren op dat soort dingen geld uitsparen.
Alleen zaken zoals Magenta Software zijn verbazingwekkend duur :-(
Nou ja, als ik eraan zou beginnen, wil ik het ook helemaal afmaken. En een simpel rekensommetje leerde me, dat ik die hoeveelheid geld daar niet voor over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Sleepie schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:40:
[...]

Nou ja, als ik eraan zou beginnen, wil ik het ook helemaal afmaken. En een simpel rekensommetje leerde me, dat ik die hoeveelheid geld daar niet voor over heb.
>>nog steeds off-topic<<
Ik vraag me af wat Project Magenta moet kosten. Er staan geen prijzen op hun site :?

Ik zat zelf te denken aan klein beginnen, met dual-monitor setup voor de out-of-the-cockpit view. Daarna eens zien wat te doen is met extra monitoren voor een Glass cockpit. Dat kan allemaal zonder omhulsul ofzo.
Alleen...hoe sluit je meerdere monitoren aan als je PC maar 2 uitgangen heeft (1x DVI en 1x VGA). Ik verwacht dat je daar een of ander externe oplossing voor moet hebben. Op de site van PM zie ik opstellingen van thuisbouwers die meerdere PC's gebruiken. Is een optie, maar financieel (vermoed ik) duurder dan een of andere extern videokastje oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Tai-Pan schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 07:26:
[...]

>>nog steeds off-topic<<
Ik vraag me af wat Project Magenta moet kosten. Er staan geen prijzen op hun site :?

Ik zat zelf te denken aan klein beginnen, met dual-monitor setup voor de out-of-the-cockpit view. Daarna eens zien wat te doen is met extra monitoren voor een Glass cockpit. Dat kan allemaal zonder omhulsul ofzo.
Alleen...hoe sluit je meerdere monitoren aan als je PC maar 2 uitgangen heeft (1x DVI en 1x VGA). Ik verwacht dat je daar een of ander externe oplossing voor moet hebben. Op de site van PM zie ik opstellingen van thuisbouwers die meerdere PC's gebruiken. Is een optie, maar financieel (vermoed ik) duurder dan een of andere extern videokastje oplossing.
Het is niet helemaal off-topic hoor, in de startpost staan ook links naar cockpitbouw.
Project Magenta kost meen ik zo'n 500 euro voor de Glass Cockpit software. (Krig je ook geen prijzen als je op bestellen of iets dergelijks klikt ?).
Dit is echter nog zonder PMSystems, reken daar ook maar een 500 euro voor denk ik.

Als je meer dan 2 monitoren wilt, kun je een Matrox Parphelia (of zoiets) gebruiken, deze heeft 3 uitgangen. Ook kun je naast je AGP/PCIe kaart altijd nog een PCI kaart zetten.
Echter moet je PC dan wel 3 outside views aansturen, dat kan wel eens zwaar worden voor je PC.
Daarom gebruiken de meesten toch 2 PC's in combinatie met WideFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnoize
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:27
Hoi All,

Het bouwen van een cockpit zal tussen de 3000 (als je alles zelf maakt) en de 10.000 euro kosten.

Maar je kunt makkelijk verder gaan, ik ken mensen die meer dan 30.000 hebben uitgegeven.

Ik zit zelf rond de 5000 euro nu. Het is maar net hoe echt je het wilt hebben.

Project Magenta kost ruim 500 euro en dat is alleen voor de captains side. Voor de F/O komt er nog eens 260 bij, PMsystems (overhead logica) kost 150 euro en het instructors station ook.

Er werd gezegd dat die 899 ex voor de fmc extreem duur is....dat is betrekkelijk....een hoop geld: JA, extreem duur: NEE.

Je moet niet vergeten dat dit een niche markt is. Er worden niet honderden van die dingen per maand verkocht. De ontwikkelingskosten hebben in de tienduizenden euros gelopen en dat moet allemaal worden terugverdiend. Vergeet niet dat er een hoop dedicated componenten inzitten. Als je alleen een frontplaat los koopt bij een bedrijf als hispapanels ben je al 120 euro kwijt....tel daar alle switches, tft scherm en onderliggende electronica en je ziet dat 899 ex niet eens zo duur is.

Vergelijk het eens met een mcp die ook 700 euro moet kosten. Een mcp bouw je zelf voor 100 euro.

Het begrip duur is dus betrekkelijk.

Het bouwen van een cockpit is gewoon duur. Als ik kijk naar mijn eigen sim:
5 computers
2 19 inch breedbeeld tft's voor captain en F/O
2 12 inch tft voor eicas
2 x fmc
mcp
2x efis
beamer
alle panelen: MIP, pedestal, fwd en aft overhead.
echte throttle
etc

Ook ik ben begonnen met een zelfgemaakte MIP van MDF, maar op een gegeven moment wil je toch verbeteren en ben ik overgestapt op professionele panelen.

De cockpit in de LHshop wordt gemaakt door een nederlands bedrijf...de FMC ook.
kijk eens op www.737cockpit.com

nog even een paar plaatjes van mijn sim (in aanbouw....al 2 jaar ;) ):
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/pago/performance2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/pago/performance5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/pago/performance7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/pago/fwd1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/pago/fwd4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Sleepie schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 09:05:
[...]

Het is niet helemaal off-topic hoor, in de startpost staan ook links naar cockpitbouw.
Project Magenta kost meen ik zo'n 500 euro voor de Glass Cockpit software. (Krig je ook geen prijzen als je op bestellen of iets dergelijks klikt ?).
Dit is echter nog zonder PMSystems, reken daar ook maar een 500 euro voor denk ik.

Als je meer dan 2 monitoren wilt, kun je een Matrox Parphelia (of zoiets) gebruiken, deze heeft 3 uitgangen. Ook kun je naast je AGP/PCIe kaart altijd nog een PCI kaart zetten.
Echter moet je PC dan wel 3 outside views aansturen, dat kan wel eens zwaar worden voor je PC.
Daarom gebruiken de meesten toch 2 PC's in combinatie met WideFS.
Hmm, dan wordt het toch wel wat lastiger, want mijn PC (een Shuttle) heeft 1x AGP en 1x PCI. Beide sloten zijn reeds in gebruik, dus ben ik met die PC beperkt tot 1x TFT (via DVI) en 1x TFT via VGA.
Die 2 kan ik dan gebruiken voor de outside view. Het aansturen van de EICAS zal dan op een andere manier moeten.
Ik las op een site van een cockpit bouwer dat die extra PC's in gebruik heeft en via die PC's de EICAS o.a. aanstuurt. Ik dacht gelezen te hebben dat daar ook FS9 opstond en WideFS.
Hoe dat dan werkt wil ik wel eens graag van DNoize horen :-) want hij zal dat ook wel zo hebben me dunkt.

@Dnoize
Hoe ben jij aan de TFT's gekomen? De 19" is gewoon te koop, maar 12" ook dan? Voordeel van TFT's lijkt mij iig dat je niet belachelijk veel ruimte kwijt bent in vergelijk met CRT's.
Kan je misschien aangeven via een van je foto's waar je welke monitor hebt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnoize
Tai-Pan schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:20:Ik las op een site van een cockpit bouwer dat die extra PC's in gebruik heeft en via die PC's de EICAS o.a. aanstuurt. Ik dacht gelezen te hebben dat daar ook FS9 opstond en WideFS.
Hoe dat dan werkt wil ik wel eens graag van DNoize horen :-) want hij zal dat ook wel zo hebben me dunkt.

@Dnoize
Hoe ben jij aan de TFT's gekomen? De 19" is gewoon te koop, maar 12" ook dan? Voordeel van TFT's lijkt mij iig dat je niet belachelijk veel ruimte kwijt bent in vergelijk met CRT's.
Kan je misschien aangeven via een van je foto's waar je welke monitor hebt gebruikt?
Mijn PFD/ND, EICAS, MCP/CDU logics en mijn overhead logics draaien allemaal op een andere pc.
Op die PC's draait FS9 niet, alleen Project Magenta Modules met WideFS.

Voor de visuals kun je wideview gebruiken. Dan heb je extra computers waar FS9 op draait die dan de verschillende views berekenen. Je kun zoveel computers toevoegen en dus zoveel views toevoegen als je wilt. Voorheen bestond mijn visual uit 5 17 inch monitoren. tegenwoordig gebruik ik een beamer en dat moet ooit uitgebreid worden naar 3 beamers...die dingen gaan steeds goedkoper worden.

een alternatief voor jou met je systeem is dat nieuwe kastje van matrox. die sluit je aan op je enkele monitor uitgang en de drivers doen je computer denken dat je een breedbeeld scherm hebt met een resolutie van meer dan 3000 pixels breed.... super breedbeeld dus. Op dat kastje kun je gewoon 3 monitoren aansluiten. surround gaming heet dat. ik heb het nog niet life gezien, maar het klinkt goed.

De 19 inch monitoren zijn Acer's AL1916W, die kosten zon 230 euro nieuw inclusief.
de 12 inches zijn 2e hands CTX panoview 540 die ik heb ontmanteld.

op ebay kun je ook heel goedkoop 10 en 12 inch lcd tv's kopen die je ook kunt gebruiken voor de upper en lower eicas.

hieronder zie je de acer (ook ontmanteld) gemonteerd achter de MIP
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/pago/mipback2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/pago/mipback1.jpg

Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Dus als ik het goed begrijp zou je met een paar extra PC's die FS9 en(!) WideFS draaien het hele spul met elkaar kunnen laten kletsen over een klein netwerkje waarbij de extra PC's met de main PC bepalen wie welk deel van een view projecteert?

Ik zal eens kijken wat dat kastje van Matrox is. Als het klopt wat jij aangaf zou ik in totaal 4 monitoren kunnen aansluiten (1x DVI en dan 3 VGA's). Dan zou ik 2 monitoren kunnen gebruiken voor outside view en 2 voor in een toekomstige MIP....toch?

Begrijp ik goed dat jij met 1x 19"TFT de beide schermen links op de Captains plek realiseert? Wat voor monitor heb je dan in het midden van de MIP? Dat lijkt me toch ook een 19" of lijkt dat maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176342

Volgens mij gaf Dnoize al aan dat de EICAS bestaat uit 2 monitoren van 12 inch. Ik neem aan dat je deze bedoelt met 'in het midden'. mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
voor de geinteresseerden (en degenen die em nog niet gezien hebben) is er straks (in 1 uur) een stuk over Flight Sim op Discovery Channel

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163592

Goed dat je het zegt, Ga zo even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Dnoize, je bedoelt de Matrox TripleHead2Go. Ding kost iets van Eur 250 en je kan er 3 VGA monitoren op aansluiten.

Plaatje van Matrox:
Afbeeldingslocatie: http://www.matrox.com/graphics/media/th2go/setup3_open_laptop_sm.jpg

Ziet er wel gaaf uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnoize
Tai-Pan schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:49:
Dus als ik het goed begrijp zou je met een paar extra PC's die FS9 en(!) WideFS draaien het hele spul met elkaar kunnen laten kletsen over een klein netwerkje waarbij de extra PC's met de main PC bepalen wie welk deel van een view projecteert?
Klopt, middels wideview (www.wideview.it) kun je extra pc's een ander oogpunt laten berekenen wat je dan op een extra scherm weergeeft.

je krijgt dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.wideview.it/images/jaap_1.jpg
of dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.wideview.it/images/gerard-1.jpg
en je kunt natuurlijk ook overdrijven....en dan krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.wideview.it/images/steve_1.jpg
Ik zal eens kijken wat dat kastje van Matrox is. Als het klopt wat jij aangaf zou ik in totaal 4 monitoren kunnen aansluiten (1x DVI en dan 3 VGA's). Dan zou ik 2 monitoren kunnen gebruiken voor outside view en 2 voor in een toekomstige MIP....toch?
Het best is gewoon om 1 hele goede kaart op de triplehead2go aan te sluiten. Die kaart krijgt het al zwaar genoeg als hij 3840x1024 moet gaan uitrekenen.

meer info over dat kastje hier:
http://www.matrox.com/graphics/offhome/th2go/home.cfm

en wat je dan krijgt is dit beeld....let wel, met slechts 1 grafische kaart en 1 uitgang op die grafische kaart:

Afbeeldingslocatie: http://www.matrox.com/graphics/media/th2go/screenshots/gaming/fs2004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.matrox.com/graphics/media/th2go/screenshots/gaming/fs2004_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.matrox.com/graphics/media/th2go/screenshots/gaming/fs2004_3.jpg
Begrijp ik goed dat jij met 1x 19"TFT de beide schermen links op de Captains plek realiseert? Wat voor monitor heb je dan in het midden van de MIP? Dat lijkt me toch ook een 19" of lijkt dat maar zo?
PFD en ND worden weergegeven door 1 breedbeeld 19 inch TFT.

Voor upper en lower EICAS gebruik ik die ctx-jes, die trouwens 10,4" zijn en geen 12" zoals ik eerder schreef. Hierdoor kan ik gewoon hardware stand-by instrumenten gebruiken en zitten de schermen ook niet in de weg voor de switches e.d.

Je zou ook een 19" TFT in het midden kunnen gebruiken en dan software standby instrumenten bijvoorbeeld van project magenta of een alternatief.

Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Als ik dit zie, gaat het toch altijd weer kriebelen. Gelukkig wint het verstand het dan uiteindelijk toch weer (gelukkig voor m'n portemonee iig :) ).
Waar komen jouw panels (en andere spullen) vandaan DNoize, is het FDS spul ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnoize
Sleepie schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:47:
Als ik dit zie, gaat het toch altijd weer kriebelen. Gelukkig wint het verstand het dan uiteindelijk toch weer (gelukkig voor m'n portemonee iig :) ).
Waar komen jouw panels (en andere spullen) vandaan DNoize, is het FDS spul ?
Ik ben wel begonnen met FDS spul, maar ben overgestapt op de nieuwe Performance Line panels van Engravity. Een deel van het FDS spul is al verkocht en een deel is nog te koop.

De panelen van engravity zijn veel en veel beter dan van FDS en ook nog eens goedkoper. FDS is mooi, maar ze missen een hoop kleine details.......

Engravity is een nederlands bedrijf. Ze maakten vroegen die verkleinde cockpit van de LHshop, maar zijn nu helemaal overgestapt op de performance lijn die niet van echt te onderscheiden is.

je kunt ze vinden op www.737cockpit.com

Verder gebruik ik verschillende electronica boards voor het interfacen:
IOcards voor mijn pedestal (www.opencockpits.com)
Phidgets voor mijn overhead (www.phidgetsUSA.com)
Flightdecktechnology boards (www.flightdecktechnology.com)

Mijn 2 CDU's (FMC) zijn ook van engravity. Volledig plug en play en werken ook met PMDG voor de desktop simmers.

Verder veel echt materiaal. Mijn throttle is bijvoorbeeld echt. En veel details die straks in de shell komen zoals vents, lampjes, etc. zijn ook echt.
Verder heb ik de complete rear bulkehead van een 737 met alle circuitbreakers hier staan, die straks ook in de shell komt.

Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@Dnoize.

Plz check your hotmail :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnoize
Tai-Pan schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:40:
@Dnoize.

Plz check your hotmail :-)
mijn hotmail ?? ehhhh....ik heb geen hotmail.....lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

dnoize schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:37:
[...]

mijn hotmail ?? ehhhh....ik heb geen hotmail.....lol
ach ja...nou ja...gewoon e-mail checken grin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Laatst online: 17-06 17:16

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/pc/flightsimulatorx/Banner_flightsimulatorx.jpg

Ok dan. We zitten hier te praten over Flight Simulator 2004 en eerder. Omdat FS X eraan zit te komen, heb ik een nieuwe Top-Topic gemaakt. Laten we daar praten en roddelen over FS-X.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1143485

Er zal veel meer aankomen dan je denkt. Zo echt kun je neit geloven, het lijkt wel op de realiteit!

Gr

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Dit topic is toch voor heel FS an sich, dus waarom een nieuwe maken als het hier ook bediscussierd wordt?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Bolk schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:48:
Dit topic is toch voor heel FS an sich, dus waarom een nieuwe maken als het hier ook bediscussierd wordt?
* Tallguy denkt omdat er voor de geinteresseerden iets duidelijker te zien is (en vooral terug te vinden) wat MS aan het doen is met FS X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Ik ben het met Bolk eens, we hebben hier altijd alle versies van FS behandeld. Dit topic zal vanzelf over FSX gaan als die uit is (en er wat addons zijn die ermee samenwerken).
Ik heb dat trouwens ook in dat andere topic gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Jeej ik heb gisteren m'n Force 3D Pro binnen gekregen, alleen merk ik weinig van de force feedback. Ik heb FSForce gedownload enzo, FFB in fs uitgezet en bij de stick settings van logitech alle forces op 150% staan, maar ik voel er weinig van. Tenzij een 767 fly-by-wire is (waarvan ik weet dat et niet zo is want et is een boeing) gaat het te makkelijk. Ik krijg wel een beetje het gevoel dat ik de motortjes aan et stukmaken ben :P, dat ik er 'doorheen' duw zeg maar. Weet iemand hoe ik deze shit aan de praat krijg? Of verwacht ik gewoon teveel en is het helemaal niet zo zwaar als ik denk dat het moet zijn?

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Kiwiknaapje schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:17:
Jeej ik heb gisteren m'n Force 3D Pro binnen gekregen, alleen merk ik weinig van de force feedback. Ik heb FSForce gedownload enzo, FFB in fs uitgezet en bij de stick settings van logitech alle forces op 150% staan, maar ik voel er weinig van. Tenzij een 767 fly-by-wire is (waarvan ik weet dat et niet zo is want et is een boeing) gaat het te makkelijk. Ik krijg wel een beetje het gevoel dat ik de motortjes aan et stukmaken ben :P, dat ik er 'doorheen' duw zeg maar. Weet iemand hoe ik deze shit aan de praat krijg? Of verwacht ik gewoon teveel en is het helemaal niet zo zwaar als ik denk dat het moet zijn?
Ik gok op het laatste. Beste test is denk ik nog om even bewust naast de taxiway op het gras te gaan rijden. Dan moet je er toch wel iets van merken.
Verder moet je er niet al teveel van verwachten, je voelt gewoon een tegendruk als je je stick beweegt, veel meer is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Kiwiknaapje schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:17:
Tenzij een 767 fly-by-wire is (waarvan ik weet dat et niet zo is want et is een boeing)
Boeing 777: FBW
Boeing 787: FBW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Sleepie schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:39:
[...]

Ik gok op het laatste. Beste test is denk ik nog om even bewust naast de taxiway op het gras te gaan rijden. Dan moet je er toch wel iets van merken.
Verder moet je er niet al teveel van verwachten, je voelt gewoon een tegendruk als je je stick beweegt, veel meer is het niet.
Shaken doet ie ook onwijs :P alleen ik verwachtte dat het vliegen in een grote (niet fly-by-wire) kist veel zwaarder op de stick was.

DC: was me niet echt bewust dat die 2 wel fbw hadden maar doet er ook niet toe want et gaat over een 767 :P

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Even een vraagje:

Stel dat alleen baan 36L in gebruik is voor vertrek en er heeft een kist een Arnem dep. hoe gaat dat dan, want voor 36L bestaat geen arnem SID. krijgt ie dan gewoon vectors of een andere runway? zo zijn er wel meer combi's van runway en SID's die niet bestaan...

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:52
PAM1V / PAM1Z (night trans)
SPY1V / SPY1Z (night trans)
Z etc ;)

verder lopik, lekko, gorlo.

36C heeft geen westbound SIDs dus die krijgen vectors after departure

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 17-06 20:32
Ik heb al een aantal keer geprobeerd om een start te maken met FS. Elke keer kom ik niet verder dan 2 of 3 chessna lessen. Aan de ene kant is het erg saai, aan de andere kant vind ik de lessen echt niet sturend op het moment dat dingen fout gaan. Bovendien moet ik vliegen met toetsenbord en muis.

Hoe zijn jullie begonnen met vliegen en wat zijn aanraders om het echt snel onder de knie te krijgen? Het spel lijkt me namelijk geweldig als je zelf zo'n grote bak kan vliegen en dan ook nog over het internet met anderen. Ik ben alleen bang dat ik nooit zo ver ga komen...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
coelho schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 15:46:
Ik heb al een aantal keer geprobeerd om een start te maken met FS. Elke keer kom ik niet verder dan 2 of 3 chessna lessen. Aan de ene kant is het erg saai, aan de andere kant vind ik de lessen echt niet sturend op het moment dat dingen fout gaan. Bovendien moet ik vliegen met toetsenbord en muis.

Hoe zijn jullie begonnen met vliegen en wat zijn aanraders om het echt snel onder de knie te krijgen? Het spel lijkt me namelijk geweldig als je zelf zo'n grote bak kan vliegen en dan ook nog over het internet met anderen. Ik ben alleen bang dat ik nooit zo ver ga komen...
Das toch gewoon een kwestie van volhouden, de aanhouder wint, ook in dit geval.
Schaf eerst een joystick aan, want vliegen met tobo werkt gewoon niet. En zo duur zijn die dingen niet. Vervolgens, hoe 'saai' het ook is, toch gewoon de lessons doen en de groundschool lezen, zodat je de basics leert. Als je eenmaal zover bent, kun je met een tutorial de add-on kisten gaan vliegen.

Dat de lessons niet stured zijn klopt wel een beetje. Aan de andere kant, in de groundschool is wel te vinden wat er mis gaat. Het is alleen wel een kwestie van zelf uitzoeken wat je fout doet.
Voordeel daarvan is dan wel, dat het beter blijft hangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Sleepie op 01-07-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb jarenlang met toetsenbord gespeeld, magic key is numpad 5, om je controls te centreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

jeehaa schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:14:
Z etc ;)

ow verrek ja, zo kom je er ook :D

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138251

hehe vandaag naar schiphol geweest, wat is een 737 toch klein als ernaast een 747 staat zeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Anoniem: 138251 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 21:08:
hehe vandaag naar schiphol geweest, wat is een 737 toch klein als ernaast een 747 staat zeg. :P
Ik ben er ook geweest. Eerst een poosje bij de Aalsmeerbaan gezeten, daarna naar de Kaagbaan verkast toen het daar drukker werd.
Altijd leuk als er een MD-11 en (later) een 747 bij Martinair Cargo vertrekken. Zo dichtbij die kisten kom je anders nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Ik heb in een vliegtuig gezeten. Kan je nagaan hoe dicht ik toen bij een kist in de buurt zat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
DutchCommando schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:49:
Ik heb in een vliegtuig gezeten. Kan je nagaan hoe dicht ik toen bij een kist in de buurt zat ;).
Ik ook al heel vaak :D A.s. zondag weer, op naar Rodos :D

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Vrijdag ikke in A340, daarna in Hong Kong nog een paar uurtjes in een 747(-400) :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
bigchristiaan schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:32:
Vrijdag ikke in A340, daarna in Hong Kong nog een paar uurtjes in een 747(-400) :)
Zo'n kole eind, jij liever dan ik. Tenzij in de royal class :P. Maar de bestemming maakt waarschijnlijk veel goed :).
Edit (om het on topic te houden :) ): ik in fs maak ik vrijwel nooit van die lange vluchten. Je kan natuurlijk realtime x 8 doen maar dan hop ik liever wat heen en weer. iig < 1000 nm.

[ Voor 24% gewijzigd door mekkieboek op 03-07-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104397

jeehaa schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:14:
Z etc ;)

Met Arnem in het FP zal hij wel een PAM vliegen. Spykerboor is via Andik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
mekkieboek schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:50:
[...]

Zo'n kole eind, jij liever dan ik. Tenzij in de royal class :P. Maar de bestemming maakt waarschijnlijk veel goed :).
Edit (om het on topic te houden :) ): ik in fs maak ik vrijwel nooit van die lange vluchten. Je kan natuurlijk realtime x 8 doen maar dan hop ik liever wat heen en weer. iig < 1000 nm.
Klopt, ik denk dat de meesten dat doen. Daarom is die A320 (die we nog steeds niet hebben) ook zo interessant. Long haul doe ik zo af en toe eens, soms ook domweg 's avonds laat een vlucht starten en 's morgens landen (lang leve de A/P).
Aan de andere kant is een event als Cross the Pond toch wel leuk (al ken ik iemand hier die daar anders over zal denken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

mekkieboek schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:50:
[...]

Ik heb er ook geen zin in, 11.40 uur vliegen. Maarja Bali is wel chill 8)

In FS2004 vlieg ik altijd West-Europese vluchten, dat heeft een paar redenen:
-Korte afstanden, dus vliegtijden <4 uur;
-De kaarten zijn makkelijker te vinden;
-Ik ken de topografie van Europa beter;
-Amerika zuigt :P

Afstanden van 400 nm vind ik wel netjes :)

[ Voor 7% gewijzigd door _Christiaan_ op 03-07-2006 15:31 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
bigchristiaan schreef op maandag 03 juli 2006 @ 15:30:
[...]

Ik heb er ook geen zin in, 11.40 uur vliegen. Maarja Bali is wel chill 8)

In FS2004 vlieg ik altijd West-Europese vluchten, dat heeft een paar redenen:
-Korte afstanden, dus vliegtijden <4 uur;
-De kaarten zijn makkelijker te vinden;
-Ik ken de topografie van Europa beter;
-Amerika zuigt :P

Afstanden van 400 nm vind ik wel netjes :)
Zelfde voor mij, als ik een hele korte wil doen vlieg ik naar Frankfurt, anders naar Stockholm of iets daarzo. Wil nog naar Rodos vliegen voordat ik zondag zelf ga :P

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180086

Price: $69.95 & this item ships for FREE with Super Saver Shipping. Details

Availability: This item will be released on September 19, 2006. You may order it now and we will ship it to you when it arrives. Ships from and sold by Amazon.com.
19 sept 2006
FSX op Amazon.com dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175154

Oke dan, zulk soort nieuws is altijd leuk om te horen :)
Toch sneller dan ik verwacht had! Ik had meer eind van het jaar pas verwacht oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Kiwiknaapje schreef op maandag 03 juli 2006 @ 16:40:
Wil nog naar Rodos vliegen voordat ik zondag zelf ga :P
Check, dat doe ik ook altijd graag, beetje in de mood komen en het (addon) vliegveld checken, en zien of je dingen herkent in reallife.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Anoniem: 104397 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:33:
[...]

Met Arnem in het FP zal hij wel een PAM vliegen. via Spykerboor is via Andik naar Andik
spy, pam, valko zijn geen valide entries in een FP voor een EHAM outbound vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104397

jeehaa schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:31:
[...]

spy, pam, valko zijn geen valide entries in een FP voor een EHAM outbound vlucht.
...en daarom staat er dus Arnem in FP...(in het geval van hierboven)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 104397 op 04-07-2006 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:34

aerofreak

Steve Jobs

strax lekker in 14 uur in het vliegtuig :) eindelijk weer is real life altijd beter dan een flight simulator 8)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
eindelijk weer eens nieuws :)

Afbeeldingslocatie: http://www.precisionmanuals.com/images/forum/md11/PMDG_MD11_VC_Preview_2c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.precisionmanuals.com/images/forum/md11/PMDG_MD11_VC_Preview_2b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.precisionmanuals.com/images/forum/md11/PMDG_MD11_VC_Preview_2a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik ga volgende week naar Canada met MartinAir B-767. Vlucht vertrekt rond 15:00u. Is dat soms de PH-MCI??

Wie kan voor mij het flightplan posten? Ik dacht dat DutchCommando of Chi-Wai hieraan konden komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Da's de MD-11 zo te zien. Is deze dan eindelijk gereleased of alleen nog maar screenshots om ons zoet te houden?

edit:
Alleen zoethoudertjes want de site geeft nog steeds niets aan over releasedatum

[ Voor 11% gewijzigd door Tallguy op 04-07-2006 14:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Wauw dat ziet er beetje te mooi uit om waar te zijn..

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Volgens mij istie ook een beetje opgeleukt, de bovenste foto is scherp bij de mcp (of hoe heet dat in de MD11) en uit focus bij de gear handle (op hun website zie je dat beter). Maar ik ben toch wel heel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Het blijven renders, in game zal het er heel anders uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
t zijn renders van de tekentafel. Al moet ik wel zeggen dat destijds de renders van de VC van de 744(F) er heel mooi en uiteindelijk kloppend uit zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Airac 0607 is nu al te downloaden (pre-release dus).

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-06 23:45
iemand hier al enthousiast over de PSS757???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Nop, ik wacht geduldig op de LDS 757 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Preddie schreef op zondag 09 juli 2006 @ 10:40 in Het Kleine Flight Simulator X / FSX Topic:
[...]

Wat ik mij afvroeg toen ik jou reactie's las, ben jij jezelf aan het overtuigen om dit spel niet te spelen of ben jij andere mensen aan het overtuigen? Je kunt toch niet oordelen over een spel dat niet eens released is? Mensen houden zich altijd wel erg vast aan een spelletje hoor en kunnen soms maar moeilijk geloven dat iets met mooiere graphics ook beter in gameplay kan zijn... (je heb zeker in sommige gevallen gelijk), maar je weet dat gedeelte gewoon niet. Ik kreeg ook een beetje het gevoel toen ik jou reactie las van: 'Wij die altijd al FS spelen willen niet spelen met mensen die door graphics en missies etc. ook oppeens gaan spelen, want dat zijn 'Gamers' en wij zijn 'Simmers'. Wat bazel je nou man? Kijk eens verder dan dat zo vertrouwde spelletje en baseer je mening niet op zaken die je niet weet en spuug pas op de gameplay van dit spel als het daadwerkelijk uit is. Dan heb je waarschijnlijk wel een punt als het zo zou zijn.
Wat Sleepie en alle "simmers" willen zeggen is dat de add-on vliegtuigen voor ons flightsim boeiend maken. De verbeterde "gameplay" waar jij over spreek is voor ons niet aanwezig omdat wij gaan voor supergedetailleerd en zo exact mogelijk nagebouwde systemen. Voor ons is een flightsim dan ook enkel een basisproduct waar we ongelofelijk veel add-on's aan toevoegen. Daarom zal de gameplay van het default product ons aan onze derrière oxideren.

'Wij die altijd al FS spelen willen niet spelen met mensen die door graphics en missies etc. ook oppeens gaan spelen, want dat zijn 'Gamers' en wij zijn 'Simmers''

Is helemaal niet gezegt dus wat doen de quotes daar? Sleepie heeft gelijk als hij zegt dat de groep mensen die op dit moment flightsim speelt als gamer klein is. Allicht veranderd dat met FSx maar hierover mogen we best sceptisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
DutchCommando schreef op zondag 09 juli 2006 @ 02:03:
Nop, ik wacht geduldig op de LDS 757 :).
is daar al wat over bekend of niet? ze laten er bij LDS weinig over uit iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 16:26
Even tijd voor een vraag van een n00b ;)

Soms heb ik last van een stuiterende PMDG 747 kist tijdens de t/o. Op het moment dat ik de snelheid verder opvoer zal de kist uiteindelijk crashen (volgens FSPassengers), de snelheid eruit halen en de t/o nog een keer proberen heeft geen zin, het stuiteren blijft dan nog steeds. Probeer ik het de volgende dag (heb na 2 crashes geen zin om weer de hele startup e.d. uit te voeren :P) nog eens vanaf dezelfde runway, dan lukt het vrijwel altijd wel.

Wat is hiervan de oorzaak? Teveel wind? Te zwaar? Onbalans door verkeerd verdeelde brandstof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb geen goede ervaringen met FS Passengers helaas. Het werkt geinig, en het idee is ook grappig, maar ik heb 9 van de 10 keer dat ik m'n eindbestemming niet haal doordat heel FS crashed door dat prog. Zonder FS Passengers heb je die problemen zeker niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn
dat zou ik eens uit moeten zoeken, het is wel een naar programma inderdaad. Ik heb regelmatig crashes door dat stomme ding, omdat iemand zijn vliegtuig te dicht langs mijne stuurt als ik aan de gate sta e.d.

maar het is raar dat die 747 tijdens de takeoff ook echt HARD stuitert.. anyway, ik ga het eens proberen zonder FSPassengers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 12:50

Distortion

Bottle to Throttle

Steyn schreef op maandag 10 juli 2006 @ 01:25:
dat zou ik eens uit moeten zoeken, het is wel een naar programma inderdaad. Ik heb regelmatig crashes door dat stomme ding, omdat iemand zijn vliegtuig te dicht langs mijne stuurt als ik aan de gate sta e.d.
Dat kun je oplossen door in de more_options.cfg DisableForceCrashDetection op 1 te zetten.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91858

Ik speel FS (bijna) ALTIJD met FSpassengers en ik heb volgens mij nog nooit gehad dat het vastloopt daardoor.
Wel crasht m'n Flightsim zelf redelijk vaak......... (zonder FSpassengers dus!)
Helemaal als ik vlieg om en nabij SBGR (Sao Paulo Gaurulhos, Brasil).
Heb namelijk de scenery van worlsceneries.com en dat is zo'n onzettende frame-rate killer!!!!
En zo ontzettend mooi is de scenery niet eens! (vergeleken met simwings bijv.) of Fortaleza freeware!! _/-\o_
Ik denk ook wel dat mijn FS wel eens crasht omdat het programma ruim 30 gig groot is ondertussen met al mijn AI-traffic en al mijn add-ons! ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Omdat FSPassengers een module is van FS9 is het moeilijk te onderscheiden van een FS9 crash. Ik heb echter de ervaring dat FSP weldegelijk de stabiliteit van FS9 zwaar naar beneden haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
dat weet ik wel zeker als je de crash ratio "zonder" vergelijkt met "met". fsp was leuk om eens te proberen maar het vloog er net zo hard weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn
ik kan die 'stuiterende' situatie niet zo 123 reproduceren, mocht het zich eens voordoen dan zal ik dat laten weten.

[ Voor 7% gewijzigd door Steyn op 12-07-2006 02:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:03
Ik vlieg met een 767 van level d ik ben van eham naar lowi gevlogen, en vlieg nu weer terug naar amterdam.
Opgestogen met een sid maar opeens kan ik bij arr/dep geen sids en stars meer invullen alles is weg??

weet iemand hoe dit kan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Remco Tr schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 20:54:
Ik vlieg met een 767 van level d ik ben van eham naar lowi gevlogen, en vlieg nu weer terug naar amterdam.
Opgestogen met een sid maar opeens kan ik bij arr/dep geen sids en stars meer invullen alles is weg??

weet iemand hoe dit kan ??
heb je de nieuwste sid/stars en airac gedownload van navdata.at?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107357

Ik heb Fs2004 ook maar weer eens geinstalleerd om eens serieus ermee bezig te gaan :) .Heb al diverse tutorials doorlopen afgelopen dagen en heb de FMC van de PMDG 737 aardig onder controle. Echt gaaf als je daar een beetje mee om kunt gaan :9~ Ook had ik Fspassengers erop staan maar daar ging mijn stabiele framerate van omlaag en begon fs2004 te schokken dus heb ik het er maar weer afgegooid. Best jammer vind ik want het idee is best leuk. Nu ben ik nog op zoek naar een beetje framerate vriendelijk AI pakket. Had al even rondgekeken en misschien is Mytraffic 2006 wel wat i.c.m de DXT1 of DXT3 textures. Iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
*kuchkuch* start post *kuchkuch* O-)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107357

Ja dat weet ik maar dacht dat ik met Mytraffic misschien betere framerates zou halen dan met jouw pakket. Heb 4.0 hier liggen maar die loopt niet echt soepel. Of zou ik met mytraffic hetzelfde hebben? Ik dacht dat die behoorlijk framerate vriendelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-05 17:57
1001e post! :)
Nieuw topic dus.

[ Voor 40% gewijzigd door .Tom op 13-07-2006 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Bedankt voor je goedbedoelde :? advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
DutchCommando schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:45:
Bedankt voor je goedbedoelde :? advies?
Ja, ik zeg gewoon dat er een nieuw topic moet komen, ik open hem alleen zelf niet. Niks vreemds aan toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Dat je even langs komt om ons te vertellen dat er een nieuw topic moet komen staat een beetje vreemd. Na 78 delen is ons echt wel bekend wanneer een nieuw topic verwacht wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
De vraag die overblijft is ... wie-o-wie gaat #79 aanmaken ?
Ik zit op de zaak, dus ik heb zelf geen tijd nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
DutchCommando schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 15:37:
Dat je even langs komt om ons te vertellen dat er een nieuw topic moet komen staat een beetje vreemd. Na 78 delen is ons echt wel bekend wanneer een nieuw topic verwacht wordt :).
Sorry voor dit gedeelte: ik heb eigenlijk nooit Fligt Sim. gespeeld, en dat wil ik nu dus wel gaan doen en ook in dit topic deelnemen, en toevallig is het zo dat ik dit zeg omdat er een nieuw deel moet komen. In dit 79 zal ik vaker te zien zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens aandachtig door voordat je je post plaatst.