Flight Simulator - deel 79 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.412 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:40

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/pc/flightsimulatorx/Banner_flightsimulatorx.jpg

Microsoft's Flight Simulator "X"

"Fly The World"

Microsoft's Flight Simulator-X, alias FS X / FS 10 / FS 2006 is de opvolger van de wereldberoemde Flight Simulator 2004. Microsoft's Flight Simulator bestaat al meer dan 25 jaar _/-\o_ , en is daarmee DE oudste PC-spellen generatie. De revolutie begon met Flight Simulator 98, welke 's werelds best verkochte simulatie was in 1998 en daarna. Met Flight Stimulator 2000, 2002 en 2004 is de trend voortgezet. Flight Simulator belooft een spetter te worden, met onder andere: meer dan 24.000 vliegvelden over de gehele wereld. Op de site van Microsoft is helaas (nog)
niet zoveel te vinden over FSX.

Vragen aan Microsoft:

Q: Wanneer zal FS-X worden uitgebracht?
A: "Waarschijnlijk zal het spel eind 2006 uitkomen."

Q: Wat zal er nieuw zijn in FS-X?
A: "Onze trouwe testpersonen hebben ons laten weten dat er veel moet veranderen zodat FSX bijna niet kan worden onderscheiden van het echte. Wij hebben zoveel veranderd aan FS. Er is een nieuwere AI (Artificial Intelligence) gekomen. Heel de wereld is met behulp van "Google Earth" tot stand gekomen. Je zult dus ook zelfs je eigen straat kunnen zien! Ook kun je nu missies vliegen. Deze missies zullen ook bijna niet meer van het echte pilotenwerk te onderscheiden zijn zoals: je bent een helicopterpiloot en moet mensen die vast zitten op een brandend olieplatform op zee redden, of (nog in testfase) je moet in een F-16 gekaapte vliegtuigen proberen neer te halen.
Natuurlijk word er ook veel aandacht besteed aan de Multiplayer-mogelijkheden. Wij hebben op onze site Zone.com FS2002 verwijderd, zodat er plaats wordt gemaakt voor FS2004 en FS X."

Q: Zal Windows Vista een vereiste zijn?
A: "Nee, Windows Vista zal niet verplicht zijn om FSX te kunnen spelen. Om het uiterste te halen uit de simulatie is waarschijnlijk een Nvidia SLI configuratie met een grafisch kaart dat DX10 ondersteund, een Pentium-D of Conroe Processor nodig. Dit in combinatie met Windows Vista zorgt dat je het beste van het beste krijgt!" ( En waarom geen AMD FX :X ) < Reclame maken dus..

Q: Zal FS-X alleen maar op DVD beschikbaar zijn?
A: "Ja, omdat wij het beste willen hebben wij besloten om voor het eerst een Flight Simulator op een DVD uit te brengen en niet meer op CD's, zoals eerder van toepassing was. Omdat de scenery gewoon te groot is om op CD te passsen."

Q: Kan ik FS9 vliegtuigen ook nog kunnen gebruiken in FSX?
A: Wij zullen zoveel mogelijk proeberen om Backwards Compatible te zijn in FSX.

Q: Zullen er dan eindelijk echte Airliners komen i.p.v. door Microsoft verzonnen maatschappijen?
A: Ja?, zoals je op de foto kunt zien. Maar weer op andere foto's (Zie daaronder) is te zien dat "World Airliners" nog in de game zit.

FEATURES:

• Meer dan 90 vliegtuigen, waaronder;
Xtra 300S
Boeing 747-400,
de AirCreation 582SL Ultralight,
de Bell 206, de Maule M7-260C Orion,
de DeHavilland DHC-2 Beaver,
deGrumman G-21A Goose,
de Cessna 172,
(nog niet zeker:de F-16F, en de Boeing 757.)
• Meer dan 24,000 vliegvelden overal in de wereld.
• Ondersteuning voor DirectX 10 in combinatie met Windows Vista.
• Nog niet officieel: SLI-Ondersteuning

Screenshots:

http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/fsx_thumbs.html

Er zijn door Microsoft ongeveer 50 foto's vrijgegeven, waaronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx027_jpg.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx021_jpg.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx030_jpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/FSX/tn_avsim_wingview01_jpg.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/FSX/tn_avsim_glacier01_jpg.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx011_jpg.jpg

Nieuwe Foto's: 1 2 3 4 5

In de video is één van de missies te zien, waarna je de oogstrelende graphics te zien krijgt. De trailer is vrijgegeven op de E3 in LA. Wat anders dan normaal is, is dat bij de presentatie gebruik is gemaakt van de Xbox360 controller i.p.v. de Sidewinder Joystick. Microsoft wil hiermee dus zeggen: Probeer ook eens onze Xbox360 Controller voor Windows XP.

Officiele Info:

• Title: Flight Simulator X
• Publisher: Microsoft Game Studios
• Developer: ACES Studio
• Format: 2 DVD for the Microsoft® Windows® XP and Windows Vista™ operating systems
• ESRB Rating: “E” for Everyone
• Availability: Holiday 2006
• Price: N/A

Immersive world.
Flight Simulator X offers players a rich and innovative gaming experience with new technological advancements, incredible graphics and added realism, including weather, time of day, and seasons. Pilots can watch moving cars and detailed buildings in cities below, traffic on highways, indigenous houses, farmland and livestock, and wildlife in their natural habitats.

Mission-based gameplay.
With the addition of new mission-based gameplay, players will have a specific purpose as their world comes alive for the first time with automobile traffic, moving boats, ships, and animal life. With more than 50 new missions to choose from, aviators can build their skill levels and engage in even more stimulating gameplay than before. Players can choose to compete in the Red Bull air race or bring relief materiel to the Congo, keeping track of their progress on each mission.

New aircraft.
Flight Simulator X will provide pilots with the ability to fly the aircraft of their dreams, from the DeHavilland DHC-2 Beaver floatplane and Grumman G-21A Goose to the AirCreation 582SL Ultralight and Maule M7-260C Orion with wheels and skis. Players will be amazed at the details, such as shaded rivets, reflective paint, and glint from glass and chrome, as they view the world from 100 to 1 million feet.

Connected world.
Through increased online gameplay capabilities, Flight Simulator X offers players a connected world where they can choose whom they want to be, from an air-traffic controller, pilot, or co-pilot as they interact with other aviators from around the globe by chatting in real time via headset and keyboard.

Interactive airports.
More than 24,000 airports feature artificial intelligence-controlled jetways, fuel trucks, and moving baggage carts, allowing players to explore their hometown or venture to a favorite far-off city.

• Er komen 2 versies FS-X: de Standard Edition, en de Deluxe Edition.

Verschillen: De "Deluxe" variant zal 24 vliegtuigen hebben. De meeste Historische vliegtuigen uit FS9 zullen in deze versie eruit liggen. Ook kun je bij de Deluxe variant SDK tools gebruiken, die gelijktijdig word uitgegeven als FS-X.

SPEELBARE DEMO In deze Demo kun je 3 vliegtuigen besturen rond Sint Maarten. Er zijn 2 Vliegvelden in het demo. -642- MB Groot.

• Screensaver Downloaden: KLIK

• Nieuwe Camera systeem. En voor het eerst ook Missies.

• Nieuwe Multiplayer functies, zoals Dual-Pilot: via VOIP kan een vriend, of hij nu naast je zit of aan de andere kant van de wereld als Piloot/Co-Piloot fungeren.

Adittional Info:

Officiele Microsoft Flight Simulator-X Site: Klik

Tip: Download de Trailer en oordeel zelf over FS-X! Normal of 720P HD!

• PS: Deze Topic-start zal nog worden verbeterd.

[ Voor 42% gewijzigd door SalimRMAF op 22-08-2006 18:03 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
STORTEN MAAR! Die reacties, extra info etc.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Als ik mag :) (omdat ik verwacht dat deze startpost voorlopig wel terug zal blijven komen in een x-aantal delen) wat typo's aangepast:

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/pc/flightsimulatorx/Banner_flightsimulatorx.jpg

Flight Stimulator X

Microsoft's Flight Simulator X, alias FS X / FS 10 / FS 2006 is de opvolger van de wereldberoemde Flight Simulator 2004. Microsoft's Flight Simulator bestaat al meer dan 15 jaar, en is daarmee één van de oudste PC-spellen generatie. De revolutie begon met Flight Simulator 98, welke 's werelds best verkochte simulatie was in 1998 en daarna. Met Flight Simulator 2000, 2002 en 2004 is de trend voortgezet. Flight Simulator belooft een spetter te worden, met onder andere: meer dan 24.000 vliegvelden over de gehele wereld. Op de site van Microsoft is helaas (nog) niet zoveel te vinden over FSX.

Vragen aan Microsoft:

Q: Wanneer zal FS X worden uitgebracht?
A: "Waarschijnlijk zal het spel eind 2006 uitkomen."

Q: Wat zal er nieuw zijn in FS X?
A: "Onze trouwe testpersonen hebben ons laten weten dat er veel moet veranderen zodat FSX bijna niet kan worden onderscheiden van het echte. Wij hebben zoveel veranderd aan FS. Er is een nieuwere AI (Artificial Intelligence) gekomen. Heel de wereld is met behulp van "Google Earth" tot stand gekomen. Je zult dus ook zelfs je eigen straat kunnen zien! Ook kun je nu missies vliegen. Deze missies zullen ook bijna niet meer van het echte pilotenwerk te onderscheiden zoals: je bent een helicopterpiloot en moet mensen die vast zitten op een brandend olieplatform op zee redden, of je moet in een F-16 gekaapte vliegtuigen proberen neer te halen.
Natuurlijk word er ook veel aandacht besteed aan de Multiplayer-mogelijkheden. Wij hebben op onze site Zone.com FS2002 verwijderd, zodat er plaats wordt gemaakt voor FS2004 en FS X."

Q: Zal Windows Vista een vereiste zijn?
A: "Nee, Windows Vista zal niet verplicht zijn om FSX te kunnen spelen. Om het uiterste te halen uit de simulatie is een Nvidia SLI configuratie met een grafisch kaart dat DX10 ondersteund, een Pentium-D , Pentium-4 of Conroe Processor nodig. Dit in combinatie met Windows Vista zorgt dat je het beste van het beste krijgt!"

Q: Zal FS X alleen maar op DVD beschikbaar zijn?
A: "Ja, omdat wij het beste willen hebben wij voor het eerst Flight Simulator op een DVD uit te brengen en niet meer op CD's, zoals eerder van toepassing was."

Q: Kan ik FS2004 vliegtuigen ook nog kunnen gebruiken in FS X?
A: Wij zullen zoveel mogelijk proberen om Backwards Compatible te zijn in FS X."

Features:

• Meer dan 90 vliegtuigen, waaronder de Xtra 300S, de Boeing 747-400, de Bell 206, de Cessna 172, de F-16F, en de Boeing 757.
  • Meer dan 24.000 vliegvelden overal in de wereld.
  • Ondersteuning voor DirectX 10 in cobinatie met Windows Vista.

Screenshots

http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/fsx_thumbs.html

Er zijn door Microsoft ongeveer 40 foto's vrijgegeven, waaronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx027_jpg.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx021_jpg.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx030_jpg.jpg

Video: http://www.manofs.co.uk/media/FlightSimX_1500kbps.wmv

In de video is één van de missies te zien, waarna je de oogstrelende graphics te zien krijgt. De trailer is vrijgegeven op de E3 in LA. Wat anders dan normaal is, is dat bij de presentatie gebruik is gemaakt van de Xbox360 controller i.p.v. de Sidewinder Joystick.

Officiële Info:

• Title: Flight Simulator X
  • Publisher: Microsoft Game Studios
  • Developer: ACES Studio
  • Format: DVD for the Microsoft® Windows® XP and Windows Vista™ operating systems
  • ESRB Rating: “E” for Everyone
  • Availability: Holiday 2006
  • Price: N/A
Immersive world. Flight Simulator X offers players a rich and innovative gaming experience with new technological advancements, incredible graphics and added realism, including weather, time of day, and seasons. Pilots can watch moving cars and detailed buildings in cities below, traffic on highways, indigenous houses, farmland and livestock, and wildlife in their natural habitats.

Mission-based gameplay. With the addition of new mission-based gameplay, players will have a specific purpose as their world comes alive for the first time with automobile traffic, moving boats, ships, and animal life. With more than 50 new missions to choose from, aviators can build their skill levels and engage in even more stimulating gameplay than before. Players can choose to compete in the Red Bull air race or bring relief materiel to the Congo, keeping track of their progress on each mission.

New aircraft. Flight Simulator X will provide pilots with the ability to fly the aircraft of their dreams, from the DeHavilland DHC-2 Beaver floatplane and Grumman G-21A Goose to the AirCreation 582SL Ultralight and Maule M7-260C Orion with wheels and skis. Players will be amazed at the details, such as shaded rivets, reflective paint, and glint from glass and chrome, as they view the world from 100 to 1 million feet.

Connected world. Through increased online gameplay capabilities, Flight Simulator X offers players a connected world where they can choose whom they want to be, from an air-traffic controller, pilot, or co-pilot as they interact with other aviators from around the globe by chatting in real time via headset and keyboard.

Interactive airports. More than 24,000 airports feature artificial intelligence-controlled jetways, fuel trucks, and moving baggage carts, allowing players to explore their hometown or venture to a favorite far-off city.

OFFICIELE SITE: Klik

Microsoft's media-Site: http://www.fsinsider.com/product/X_press_kit.htm

Tip: Download de Trailer.^

[ Voor 51% gewijzigd door Tallguy op 28-06-2006 17:57 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Wanneer denken jullie dat ie zal worden uigebracht? Zal het een launch game zijn voor Windows Vista?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

salimrmaf schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:39:
Wanneer denken jullie dat ie zal worden uigebracht? Zal het een launch game zijn voor Windows Vista?
Het is Tai-Pan, niet Tai-Wan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:47
Voorlopig is dit topic nog heel klein. En waarom niet alles mooi bespreken in Flight Simulator - deel 78?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Sorry, Tai-Pan. ;)
Voorlopig is dit topic nog heel klein. En waarom niet alles mooi bespreken in Flight Simulator - deel 78?
Omdat ik denk dat deze topic zeker de komende weken veel zal groeien. Er zal steeds meer bekend worden over FS-X. Ik ben overzichtelijk dus heb ik een nieuwe topic gestart. Met hulp van een aantal goede Lay-Out tweakers hoop ik dat ik mijn startpost net zo mooi kan maken als de FS-9 Topics. :)

Ja, klein? Alle topics hebben wel eens gehad dat er maar 5 reacties op was gegeven. Zo dus ook hierop. >:)

Omdat ik vind dat de "Flight Simulator - deel 78" te vol en over veel andere onderwerpen gaat dan ECHT FS, was dat ook een reden om mij een steuntje in de rug te geven voor deze topic. ;) . Als de Moderators hopelijk dit Topic niet zullen sluiten A.U.B. ik heb er nogal wat werk aan besteed, en er komt nog veel meer aan.

@ Tai-Pai: Kun je aub je 2e opic veranderen, omdat ik de 1e Topicstart al heb aangepast?

Gr

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:09
Volgens mij zit er geen F16F en een 757 in. Dit weet ik heel zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

salimrmaf schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:54:
Sorry, Tai-Pan. ;)

[...]

@ Tai-Pai: Kun je aub je 2e opic veranderen, omdat ik de 1e Topicstart al heb aangepast?

Gr
Wat moet er dan veranderd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
FSX is al lang besproken in het grote FS Topic, wat al 78 topics lang over FS in de breedste zin van het woord gaat.

Voor de simmers (ik zeg bewust geen gamers) is FSX helemaal niet zo interessant. Mooiere graphics? Leuk, maar daar hebben we addons voor en een simmer zal de vliegeigenschappen van de kisten en de systemen een stuk interessanter vinden dan hoe de omgeving eruit ziet.

200 vliegtuigen in FSX ? Geweldig, alleen jammer dat ze voor geen millimeter vliegen, net als alle standard FS kisten tot nu toe. Dat zal heus niet veel verbeteren en al helemaal niet tot een niveau wat de PMDG en LDS kisten hebben.

Kortom, ik kijk met veel meer belangstelling uit naar b.v. de A320 van PMDG dan naar FSX.

Het grote FSX topic heeft altijd alle versies van FS behandeld, en gaat vanzelf over de nieuwe versie als die uitkomt.
Ik zie nog steeds niet in waarom iemand die voor de eerste keer iets post in dat topic opeens een compleet nieuwe draad moet openen 'speciaal' voor FSX.
Maar goed, succes met dit topic verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Volgens mij zit er geen F16F en een 757 in. Dit weet ik heel zeker
Dat weet jij niet zeker, iemand die bij ACES werkt, onderdeel van Microsoft heeft mij persoonlijk dit verteld. Hij zei in een mail dat het nog niet zeker is, maar dat er geprobeerd en getest wordt. FS-X wil een groter publiek trekken, vandaar dat er missies zijn gekomen.

"We added a couple of things which will be the big difference between Fsx and Fs9. We included many missions, like Stuntman vs Dragracer, Helicopter missions which you must fly to save people in Africa or on a Oil-rig. Also will DX10 be a prior difference. I'm currently testing the 757 and the F-16F. The F16 will also take part in the Mission-based gameplay. You must track and shoot down suspected Planes." Aldus Nick.
Wat moet er dan veranderd worden?
Anders zijn er 2 openingstopics. 8)7
FSX is al lang besproken in het grote FS Topic, wat al 78 topics lang over FS in de breedste zin van het woord gaat.

Voor de simmers (ik zeg bewust geen gamers) is FSX helemaal niet zo interessant. Mooiere graphics? Leuk, maar daar hebben we addons voor en een simmer zal de vliegeigenschappen van de kisten en de systemen een stuk interessanter vinden dan hoe de omgeving eruit ziet.

200 vliegtuigen in FSX ? Geweldig, alleen jammer dat ze voor geen millimeter vliegen, net als alle standard FS kisten tot nu toe. Dat zal heus niet veel verbeteren en al helemaal niet tot een niveau wat de PMDG en LDS kisten hebben.

Kortom, ik kijk met veel meer belangstelling uit naar b.v. de A320 van PMDG dan naar FSX.

Het grote FSX topic heeft altijd alle versies van FS behandeld, en gaat vanzelf over de nieuwe versie als die uitkomt.
Ik zie nog steeds niet in waarom iemand die voor de eerste keer iets post in dat topic opeens een compleet nieuwe draad moet openen 'speciaal' voor FSX.
Maar goed, succes met dit topic verder.
Ik snap wat je bedoelt, Ik heb ook in de 747-400 en 737-800 van PMDG gevlogen. Natuurlijk zijn deze wel beter dan de standaard vliegtuigen in FS-9. Maar je kan deze vliegtuigen overhalen naar FS-X. Waarom niet? Volgens mij heb je in FS2004 geen DirectX 10. Mensen denken misschien wel dat dit maar een klein verschil is, maar dat is het niet. De water-textures zijn vooral levensecht.

Simmers,.. Gamers? Volgens mij zullen wij allemaal uitkijken naar nieuwere software. Zo ook nu. Hoe nieuwer, hoe beter. En je kan niet zeggen dat FS9 beter is dan FS-X. Dat kan pas als je ze beiden hebt gespeeld. Voor FS-X zullen dan ook weer nieuwe PMDG-Vliegtuigen uitkomen.

Maar ja, als jij dan achter wilt blijven met je FS-9. Ok
Het grote FSX topic heeft altijd alle versies van FS behandeld,
Je bedoelt het "Grote FS topic neem ik aan" ;)

Er zullen mensen zijn, die niet geinterreseerd zijn in Simulatie, maar wel in GAMEN. Hopelijk zullen zij dan snel de ware Topic vinden. :Y)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136207

Zit er ook een DC-9 standaard in ik kan dat nergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 14:45

Tourniquet

Hiya, fellas!

salimrmaf schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:02:
Er zullen mensen zijn, die niet geinterreseerd zijn in Simulatie, maar wel in GAMEN. Hopelijk zullen zij dan snel de ware Topic vinden. :Y)
Een beetje minder hoog van de toren blazen mag ook wel. :/

Mij lijkt één FS topic ook wel genoeg.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ok, haha maar dat komt omdat hij ook een beetje vijandig overkwam. :*)

DC-2 hmm nog niet over nagedacht waarschijnlijk wel, maar even zoeken want dat is een echte klassieker.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Ik ben helemaal niet vijandig.
Ik geef alleen aan dat de simmers onder ons (misschien bestaan er inderdaad wel gamers die ook FS spelen, al denk ik dat die groep relatief klein is en het in het algemeen niet lang volhoudt) meer geinteresseerd zijn in goede vliegtuigen en system-modeling, dan in mooiere water textures.

Natuurlijk helpt dat om het gevoel van beleving te verbeteren en daarin zal FSX dan ook wel bijdragen, dat hoor je me nergens ontkennen, maar het is voor mij niet de belangrijkste reden om over te stappen.

PMDG en LDS zullen (zeker voor hun nieuwste producten) heus wel patches uitbrengen voor FSX, maar het simpele 'je neemt die vliegtuigen toch gewoon mee' gaat niet op. Anders hadden we nu nog gewoon kunnen genieten van de erg goede PIC767 en de Dreamfleet 737.

Zolang er voor de betere add-on kisten dan ook nog geen patches zijn, zal ik inderdaad lekker bij FS2004 blijven. En daarmee loop ik dan echt niet achter hoor, zoals jij beweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
( Nog ) Niet nee, ik speel nu ook gewoon FS9 en zolang dat me bevalt, blijf ik een FS-9-er. Maar het probleem is steeds de vernieuwing: Als je 2 jaartjes gewend bent om FS2004 te spelen, wil je t niet meer los laten. Sorry voor mijn vijandigheid. ;)

Ik speel FS9 Op mijn Packard Bell bouwjaar: 2000 450Mhz AMD K6-II. 192 MB Ram, 40GB HD 8 MB Integrated 3D kaart.

Met een FPS van.. 1, 2 3 en soms 4 FP/S |:(

Ja, ik weet dat ik een nieuwe pc nodig heb, maar ik wacht nog liever. Aangezien FSX, DX10 en Windows Vista, en de Conroe Processor over een aantal maanden uitkomen en waarschijnlijk best duur zullen zijn, denk ik dat het beste moment om een nieuwe pc te kopen is: JUNI/JULI 2007.

Dan zullen er waarschijnlijk Extreme Core 2 Duo etc uitkomen in een gevorderde situatie, en meer technologie.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Hm, ik moet zeggen dat ik erg uitzie naar FS X! Ik hou wel van die eye-candy! 8) (Alhoewel ik het filmpje magertjes vind: dat laat niet echt zien wat we kunnen verwachten. En die missies zit ik helemaal niet op te wachten...). Maar ook de verbeterde ATC (die ik nu ook al leuk genoeg vind (sorry hoor ;)): voor online vliegen heb ik geen tijd) vind ik interessant. Ik ben zelfs al aan het sparen om t.z.t. een echte Vista/DirectX 10 computer te kunnen kopen.

Ik ben al geruime tijd afgestapt van de grotere kisten (van PMDG, Level_D, PSS, etc. ik heb ze allemaal wel gevlogen) en vlieg (als ik vlieg) alleen nog maar in de DF Beech A36 met de Garmin 430GNS en de Reality XP SN3308. Dat is voor mij (!) écht vliegen! ;) Ik hoop dat die heerlijke kist helemaal klaar is voor FS X zodra de DX10 versie daarvan uitkomt... (Het spel was eerst een showcase van Vista, maar FS X wordt nu eerder uitgebracht en via een patch volwaardig Vista/DX10 gemaakt, voor zover ik weet: in de tussentijd van de DX9-versie release en de DX10 patch hoop ik toch echt dat ze de A36 compatible hebben kunnen maken!)
Ik ben denk ik op dit moment een ex-simmer die meer geniet van het gamen. ;) Maar FS X out of the box zal me niet volledig kunnen bekoren, echter zodra de eerste add-ons uit zijn/gepatched zijn, is FS 9 finito voor mij! Dat weet ik nu al 100% zeker!

Ik vind dat een speciaal FS X topic wel bestaanrecht heeft: het 'oude' FS topic gaat grotendeels over het vliegen van de heavies en zou beter het 'FS add-on voor simmers' topic genoemd kunnen worden. In dit topic kunnen we mooi kletsen over de verwachtingen en alle nieuwtjes betreffende FS X. Dat soort posts verzuipen in het andere topic imho. (Waarmee ik overigens NIETS zeg ten nadele van dat topic!!!)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 29-06-2006 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Just like me. >:)

Eindelijk iemand die weet wat FS-X te betekenen heeft. Ik vind Online spelen ook niet zo leuk. Beter dat je zelf eerst veel vliegt etc. De missies lijken mij denk ik wel weer leuk.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Welke gamepads of joysticks gebruiken jullie? Ikzelf heb de xbox360 controller voor windows XP. Ik moet eerlijk zeggen dat het een heel goed ding is, voor alle spellen inc GTA: SA. verder heb ik een andere EA gamepad en 2 andere joysticks.

[ Voor 85% gewijzigd door SalimRMAF op 01-07-2006 10:23 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181287

Mooie Topic, Salimrmaf >:) . Ik kijk met open opgen naar FS-X. Het zal zeker weten net zo, of zelfs nog beter zijn dan FS9. Voor zowel de Sim-ers en Game-ers. Ik heb een Logitech Wingman Extreme joystick. De andere topic over Flight Simulator zit me tot hier.^ :(

Hopelijk voor je (ons) zal dit een top-topic worden..

Cya later, Terminator!

We hebben hier geen signatures met plaatjes

[ Voor 29% gewijzigd door blaataaps op 09-07-2006 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 21:50

Paniohitus

Paniohitus

Sleepie schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:27:
Ik ben helemaal niet vijandig.
Ik geef alleen aan dat de simmers onder ons (misschien bestaan er inderdaad wel gamers die ook FS spelen, al denk ik dat die groep relatief klein is en het in het algemeen niet lang volhoudt) meer geinteresseerd zijn in goede vliegtuigen en system-modeling, dan in mooiere water textures.

Natuurlijk helpt dat om het gevoel van beleving te verbeteren en daarin zal FSX dan ook wel bijdragen, dat hoor je me nergens ontkennen, maar het is voor mij niet de belangrijkste reden om over te stappen.

PMDG en LDS zullen (zeker voor hun nieuwste producten) heus wel patches uitbrengen voor FSX, maar het simpele 'je neemt die vliegtuigen toch gewoon mee' gaat niet op. Anders hadden we nu nog gewoon kunnen genieten van de erg goede PIC767 en de Dreamfleet 737.

Zolang er voor de betere add-on kisten dan ook nog geen patches zijn, zal ik inderdaad lekker bij FS2004 blijven. En daarmee loop ik dan echt niet achter hoor, zoals jij beweert.
Wat ik mij afvroeg toen ik jou reactie's las, ben jij jezelf aan het overtuigen om dit spel niet te spelen of ben jij andere mensen aan het overtuigen? Je kunt toch niet oordelen over een spel dat niet eens released is? Mensen houden zich altijd wel erg vast aan een spelletje hoor en kunnen soms maar moeilijk geloven dat iets met mooiere graphics ook beter in gameplay kan zijn... (je heb zeker in sommige gevallen gelijk), maar je weet dat gedeelte gewoon niet. Ik kreeg ook een beetje het gevoel toen ik jou reactie las van: 'Wij die altijd al FS spelen willen niet spelen met mensen die door graphics en missies etc. ook oppeens gaan spelen, want dat zijn 'Gamers' en wij zijn 'Simmers'. Wat bazel je nou man? Kijk eens verder dan dat zo vertrouwde spelletje en baseer je mening niet op zaken die je niet weet en spuug pas op de gameplay van dit spel als het daadwerkelijk uit is. Dan heb je waarschijnlijk wel een punt als het zo zou zijn.

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181287

Eindelijk iemand die het snapt. ;)

Tai-Pan, kun je AUB de 2e Topic verwijderen?

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 181287 op 10-07-2006 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Waarom brengt Microsoft geen FS-X uit voor de Xbox360, volgens mij zal dat heel goed uitpakken. Scenerys en updates downloaden via Xbox Live!, vliegtuigen en addons ruilen tegen koop-punten.. Dan is MS wel goed bezig met zijn FS. PS: ik heb laatst X360 gespeeld op een Samsung LCD tv in een winkel, ik moet zeggen... die HD ziet er piekfijn uit!. :o

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-05 17:57
Afbeeldingslocatie: http://www.nvonk.demon.nl/FSheader2_1.jpg
Flight Simulator - deel 79
Voorgaande delen: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78

FORUM REGELS:
  • Max. 10 pics van 800x600 Resize ze zelf en niet met behulp van de img tag.
  • Zorg er iig voor dat er niet 10 replies achter elkaar vol met pics staan, houd het een beetje verdeeld.
  • Houd het topic op niveau. Dus niet continue enkel "wow, mooie pics!".
  • Geen offtopic gebabel, geflame, geruzie, gescheld etc.
  • Zie je iets wat niet kan? Gebruik dan de
    Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif -knop
Wat staat ons te wachten:
PMDG Boeing 747-400 Freighter en MD-11
PMDG heeft de 744F gereleased en is bezig met de MD11!
B747-400F Product Page
MD11 Product Page
PMDG Website
PMDG Forum

Feelthere Boeing 777
PSS liet een slechte indruk achter met zijn 777. Allicht doet Feelthere het beter!
Screenshots (777)
Feelthere Website
Feelthere Forum

NL2000 v3
De derde versie van NL2000 komt naar verwachting halverwege 2006 uit
Preview screenshots
NL2000 Website
NL2000 Forum

Flight Simulator X
De nieuwe versie van MS Flight Simulator staat vooralsnog gepland voor eind 2006.
Microsoft Productpagina
Screenshots

Suggesties voor je post
  • Vermeld wat je op de plaat hebt gezet, van waar naar waar je vliegt en met welke kist en met welke scenery.
  • Bij een vraag: Is je vraag duidelijk? Is het wel echt een vraag?
  • Liever geen post met alleen 'wil je even op msn komen' of ' _/-o_ @ pics'
    of _/-o_ @ startpost
Frequently Asked Questions
:? Microsoft website

Officiële Microsoft Flight Simulator site

:? Waar kan ik gratis add-ons downloaden?

:? Waar vind ik payware?

:? Sites over cockpitbouw

SIMKITS
737cockpit (nederlandse producent van 737 lightpanels)
Flightdeck Solutions
dakenskys
Flight Illusion (sim instruments)
Sea Gull (sim instruments)
Cockpit Simulations
Project Magenta (software)
IOcards (open source I/O hardware)
PhidgetsUSA (I/O boards)
Extended Programmable Input Controller (EPIC)

:? Antwoorden op vragen die hier (te) vaak gesteld worden

Hoe kan ik de graphics en snelheid van FS zo optimaal mogelijk krijgen?
Waar kan ik gratis files uploaden? Chello/@home/casema/(vul hier je provider in) sucks.
Met welk progje maken jullie screenshots? ( deze, of deze)
Basisprincipes van hoe een vliegtuig werkt
Informatie over vliegen met een propeller-aangedreven vliegtuig
Wat is VOR? NDB? ILS? Hoe navigeer ik met FS?
Hoe bestuur ik een helikopter? Ik kan eigenlijk alleen achteruit vliegen.
Hoe krijg ik de Polderbaan in FS2004?
Hoe krijg ik de nieuwe baannummers, realistische active runways voor AI Traffic en AI aan de goede gate?
Welke verlichting moet ik op welk moment aan hebben van mijn kist?
Hoe werkt zo'n Boeing FMC?

:? Waarom heb ik geen wagentjes, intelligente gates e.d op het vliegveld!?

Al die extra dingen die je op een airport ziet zoals bagagekarren, fuel/cateringtrucks, zitten in de scenery van dat airport ingebouwd. En hoofdzakelijk in payware-scenery (EDDW=Bremen Airport is enige freeware die het ook heeft volgens mij). Je kan ze meestal activeren door een bepaalde com frequentie in te voeren, welke com frequentie kun je meestal in de readme van de betreffende scenery vinden.

:? Vliegroutes

RouteFinder Aanrader!
FSBuild Payware
Flight plan valideren met CFMU IFPUV van Eurocontrol
North Atlantic Tracks
New York - North Atlantic route planner

:? On-line vliegen

Meer informatie over hoe on-line vliegen met VATSIM en IVAO in zijn werk gaat vind je ook daar en op de site van de DutchVACC.

:? AI vliegtuigen

TheFrankO AI-Traffic On request zie hier
Project AI
AI-Aardvark
FSPainter
Dubbele flight plans verwijderen
Laat de AI hun vertrek- en aankomstbestemmingen zien

:? Andere handige links

simFlight.nl - Onderdeel van het grote simFlight.com; nieuws, reviews en een forum
Navdata.at - Airac-cycles en SIDs/STAR's voor zo ongeveer alle FMC's
Fokker 70/100 FS Movie

:?Known issues/bugs met FS9

• De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS9)
    De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS2004)
    Amsterdam Schiphol Airport (EHAM) is erg gedetaileerd nagemaakt, maar er zit een fout in. Er staat een misplaatste toren op Schiphol. Hieronder de stappen hoe je het kan verwijderen:

1. Ga naar de FS9 map (C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9)
    2. Open Scenery.cfg met kladblok
    3. Scroll naar Addon Scenery en voeg deze regel daaraan toe:
    Exclude=N52 18.62, E4 45.88, N52 18.61, E4 45.90,objects

Dan ziet het er zo uit:
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8

[Area.038]
    Title=Addon Scenery
    Local=Addon Scenery
    Layer=38
    Active=TRUE
    Required=FALSE
    Remote=
    Exclude=N52 18.62, E4 45.88, N52 18.61, E4 45.90,objects

4. Save Scenery.cfg en start FS2004
  • Coördinaten Schiphol Tower
    N52:18.4347 E004:45.7462
    Hoogte: +300FT
:?Handige kleine updates van Avsim voor FS9

• Replacement Moon Click!
    Photoreal Moon Texture This Texture is moon Texture of the enhancing size in which photographic is used. The moon of 512pixel or 256pixel floats on the sky and a fantastic flight is produced. Texture making by Izuru yokomi. Photo by Seiichi yoneyama.
  • Resized Autogen Textures Click!
    Resized textures for all Autogen buildings and trees in FS2004. Smaller texture sizes greatly improve framerate (FPS).
  • Resized Runway and Taxi Textures Click!
    Resized default textures for Runways and Taxis in FS2004. Texture format is cut in half, from 256X256 to 128X128, thus reducing the overall filesize from 3.5MB to 1.25MB. Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
  • Contrail Upgrade Click!
    Very realistic jet contrail upgrade. For more impressive 747 fly-by's (Active Camera) as well as other jet and AI contrails.
  • Vapour Trails - The Full Package Click!
    Codes that add vapour trails to a variety of popular add-on aircraft for FS2002. *NEW FEATURE* Vapour Trails automatically appear between 150 and 175kts - right after take-off and during approach! **FIXED** the missing Gauge problem and added the Simubuild A340 series code!!
  • Resized 3d Cloud Textures Click!
    Resized default cloud texture (cumulus01.bmp) for 3D clouds in FS2004. Texture was resized from 512X512 to 128X128, cutting filesize from 1,33MB to 22KB (DXT3). Resized texture does NOT make clouds look smaller in size. This file is recommended for those who prefer speed (FPS) over visual detail. The difference in visual detail in my opinion is minimal. IN THIS VERSION: texture was edited so that clouds would appear white instead of gray. Screenshots show 3D clouds set to maximum OVERCAST!!! Optional 888-8 type extended bitmap included (86KB). IMPORTANT: To avoid errors, turn the "Render to texture" box to ON in "Display Settings". Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
  • Resized 2d Cloud Textures Click!
    Resized default cloud textures for 2D clouds in FS2004. Cloud textures format was cut in half, thus reducing the overall filesize from 40MB to 2.5MB. Textures in 512X512 format resized to 256X256. Textures in 256X256 format resized to 128X128. Resized texture does NOT make clouds look smaller in size. Display settings used while taking screenshot: Sight distance: 150Mi/240Km. Cloud draw distance: 80Mi/128Km. 3D cloud percentage: 50%. Optional 3D cloud texture "cumulus01.bmp" included. Smaller texture sizes improve framerate (FPS). To avoid errors, please make sure that "Render to texture" check box is turned ON in "Display Settings"
  • Resized Tree Textures Click!
    Resized default tree textures for Autogen trees in FS2004. Texture was resized from 1024X1024 format to 128X128, cutting filesize from 683KB to 22KB. This file is recommended for those who prefer speed (FPS) over visual detail, as 128X128 format reduces much detail (see screenshot), and makes textures fuzzy and blurry. In my previous release (ResAutogenTex.Zip), tree textures are in 256X256 format, so in this release the format is one step lower. Smaller texture sizes improve framerate (FPS).

[ Voor 4% gewijzigd door .Tom op 13-07-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-05 17:57
Zo, het nieuwe deel, alleen een fout in de topic titel.
Mods: kan dit worden aangepast in deel 79? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180086

*meldt*

Ik ben nu redelijk verslaafd aan IVAO, ik kan het meestal niet laten om even EHAM-EGLL te doen wanneer er ATC's zijn, dat maakt het natuurlijk wel een stukje leuker :)

Islandhopping op de Canarische Eilanden met Project Canarias en een Cessna is ook erg leuk met real life ATC's erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51137

Omdat mijn vriendin gisteren naar Heraklion vloog (Chersonissos) had ik de ATC van EHAM maar gevolgd en ben precies gelijktijdig gaan starten, opstijgen etc als zij, en zie hier het resultaat van het parkeren gisteren op Kreta :P

Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/1zq7lsz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/1zq7m1f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

Waarom geen systeemeisen in de startpost?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Omdat iedereen deze systeemeisen overtreft met zo'n 400% en het afhankelijk is van de geinstalleerde meuk hoe het spel echt draait?
Microsoft® Windows® 98/Me/XP/2000
PC with 450 MHz equivalent or higher processor
128 MB of system RAM for 2000/XP, 64 MB RAM for 98/Me
1.8 GB available hard disk space
4x speed or faster CD-ROM drive
8 MB video card required
Sound card, speakers or headphones required for audio
Microsoft Mouse or compatible pointing device
56.6 Kbps or better modem for online play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:57
Mee eens. En daarnaast zoveel hoofden zoveel zinnen. Mijn FX5600 voldoet voor mij (nog) prima. Een ander zou er de moker op doen neerdalen :).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Zoals veel vaker gezegd heb je aan een dikke processor en een sloot geheugen het meest.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
En zie daar de ideale systeemeisen beschrijving. Thx Bolk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

Holee. Er zit een stijgende lijn in zullen we maar zeggen :P

Afbeeldingslocatie: http://www.images.forumjgbcrescendo.nl/flightlog.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42

Distortion

Bottle to Throttle

Even wat nieuw leesvoer: http://www.avsim.com/pages/robertw/FSX/FS-X.htm Robert Whitwell van Avsim heeft een uitnodiging gekregen van de defs, om de beta te bekijken.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Op AVSIM staat een klein artikeltje over FSX: http://www.avsim.com/pages/robertw/FSX/FS-X.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:33

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Dat vergelijkingsplaatje van de gates geeft een enorm verschil aan zeg, dan nog blijft het default scenery maar ze hebben zo te zien echt hun best gedaan. Nu zijn de visuals van FS2004 ook helemaal niet slecht, menig echt piloot zegt al "wow" als ze in een FS2004 based simulator stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ok bedankt, daar staat veel nieuwe informatie in. 2 DVD's. :/ Dat wijst erop dat je zeker 8 Gigabite aan schijfruimte op je pc nodig zal hebben, wil je een Full Install doen. Voor de rest: Openingstopic.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Bolk schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 15:13:
[...]

Dat vergelijkingsplaatje van de gates geeft een enorm verschil aan zeg, dan nog blijft het default scenery maar ze hebben zo te zien echt hun best gedaan. Nu zijn de visuals van FS2004 ook helemaal niet slecht, menig echt piloot zegt al "wow" als ze in een FS2004 based simulator stappen.
Visueel ziet het er netjes uit. Nu maar hopen dat de airport-layout ook een beetje klopt (Polderbaan nu eindelijk ? Zulu-taxiway ?). Als ze dat ook allemaal netjes erin hebben zitten, hebben we misschien minder scenery add-ons nodig, wat FS weer stabieler maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
Het ziet er wel erg goed uit zeg. Eindelijk hebben ze eens gekeken naar netwerken zoals IVAO en VATSIM en meerdere. Nu is de online functie nog beter ontwikkeld en uitgebreider. Ik vraag me af wat die google earth inhoud want zou je echt je eigen straat kunnen zien? Zelfs een onbekend dorpje in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kunt wel merken dat er een andere Game Studio achter zit (als ik me niet vergis is Aces 'nieuw' hierbij betrokken?). De feel is al direct heel anders, afgaande op de trailer.. het krijgt eindelijk een stukje meer realisme wat betreft de views. FS2004 en daarvoor was toch een redelijke blokkendoos IMHO met fantastische vliegtuigen die er gebruikt konden worden.

Die trailer geeft alleen al aan dat de visie veranderd is... er komt een stukje arcade bij kijken, om een breder publiek aan te spreken? Ik ben benieuwd... :)

Hier ligt FS2004 inmiddels in het stof te happen.. ik heb elke versie van FS nog gebruikt.. dus FSX zal er ook wel weer komen :+

[ Voor 17% gewijzigd door SanderTje! op 16-07-2006 04:36 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 08:06
Jammer dat de grond er nog steeds even lelijk uit ziet als in Flight Sim 2004... Dat vind ik echt een groot nadeel van het onrealisme. maar als er meer bomen/gebouwtjes komen is er in ieder geval wel een inscrease van realisme. Vliegtuigen vind ik imo nu al behoorlijk goed gedaan :)

Tis voor mij echt het grond detail!

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Laatst online: 07-02-2024
Hey mensen, even live uit Rhodos, Griekenland. Tis hier geweldig, zeker voor de luchtvaart liefhebbers. Kilometertje of anderhalf van het vliegveld af, wind staat altijd hetzelfde waardoor constant de vliegtuigen over je hoofd scheren op final approach. Hoor er nu weer een :P. Vliegveld op Rhodos heet trouwens Diagoras voor de geinteresseerden. Nou ik ga weer, donderdag terug naar huis en vrijdag naar campzone. Is er IETS meer bekend over de LDS757? Door al dat vliegtuiggeweld wil ik zo graag weer vliegen en ook in de 757.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(campzone \o/)

Nog geen updates so-far :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122258

LDS757 is uitgebracht en echt geweldig. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
It's done when it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop eigenlijk dat het gronddetail beter wordt zodra alles loopt op Vista en DX 10 (software en hardware)... Ik had toch begrepen dat het gronddetail stukken gedetailleerder is (meer pixels per meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
flugelisoke schreef op zondag 16 juli 2006 @ 03:59:
Het ziet er wel erg goed uit zeg. Eindelijk hebben ze eens gekeken naar netwerken zoals IVAO en VATSIM en meerdere. Nu is de online functie nog beter ontwikkeld en uitgebreider. Ik vraag me af wat die google earth inhoud want zou je echt je eigen straat kunnen zien? Zelfs een onbekend dorpje in Nederland?
Ja, Google Earth, is een programma die je kan downloaden , waarna je m installeerd en dan kun je feitelijk heel de wereld zien, van boven in hoge resolutie. Wel eens Google Maps bezocht?

Kijk eens op deze foto's. Dan zie je dat er een hele grote verandering is gekomen tussen FS9 en FS10 in de landschappen, maar wat voor mij belangrijk is, zijn de vliegvelden en steden. Als daar maar genoeg aandacht is besteed.
1 2 3

[ Voor 18% gewijzigd door SalimRMAF op 18-07-2006 14:33 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
laat het gevecht om de airbus series maar los barsten. na de aankondiging van PMDG en SSW is nu al een tijdje ook PIC / wilco bezig met een hele serie airbussen:

http://www.wilcopub.com/index.cfm?fuseaction=NEWS_PR_MAY

[ Voor 7% gewijzigd door jeehaa op 17-07-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zet m'n geld in op PMDG <argument 1> <argument 2>

Hmm, verrek, ik neem m'n woorden terug :P

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 180086 op 18-07-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
feelthere ATR 72-500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/robertw/FSX/airport.jpg
Dit kan net zo goed FS2004 zijn op een goede computer met add-on scenery en een PMDG 737 (of vergelijkbaar). :P

*duikt weg*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Heeft MS een deal met Sobelair/ Sabena gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Sommige wagens zien er wel zwaar Amerikaans uit voor een Europees veld ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Wie weet waar je online flightplans kunt maken/checken/bekijken voor General aviation?

Ik ga vrijdag voor het eerst zelf vliegen (piper tomahawk) vanaf EHLE (rond 15:00 of 16:00).
60 min. :)

Nu heb ik gevraagd of er zelf een route gekozen kan worden.
Dat is mogelijk zeiden ze (mits natuurlijk binnen de luchtvaartregels valt).
Als (virtueel) piloot zijnde wil ik natuurlijk meer kunnen zeggen van "laten we die kant opvliegen".
zelf had ik iets in gedachte als van: EHLE -> PAM -> SPL -> SPY -> EHLE (mits het natuurlijk allemaal mag van de ATC). Geen idee of dat een geldige route is, maar het komt beter in de richting dan van "die kant op". ;)
Lijkt me geweldig om over schiphol heen te vliegen (zie vaak genoeg foto's online staan van lui die dat gedaan hebben omdat de ATC daar een OK voor gaf).

Tussen PAM en SPL zou ik ook nog wat rondjes boven m'n woonplaats willen vliegen, ook omdat m'n ouders daar wonen, kunnen ze leuk zwaaien.

In hoeverre is dit een droombeeld? ;)

Uiteraard wil niet alleen aan sight seeing doen, wil nu zelf wel eens ervaren hoe het is om echt te vliegen. In FS het kunnen is 1 ding, dat heb ik in 't echt al vaak genoeg gezien (vaak voorin bij een 737 via een vriend), zelf doen is dus totaal wat anders.

Take-off landing zelf doen zal er denk ik ook wel niet in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Begin bij www.ais-netherlands.nl

Daar staan een aantal charts ook mbt class A airspace. Ik neem aan dat je wel VFR gaat. Als je alles in 1 uur wil krijgen is je route mss een beetje lang.

Take-off zal je wel zelf mogen doen denk ik (ligt aan je instructeur), bij single engine moet je wat roer geven enzo. Landing zal lastiger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Anoniem: 111246 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:48:
Wie weet waar je online flightplans kunt maken/checken/bekijken voor General aviation?

Ik ga vrijdag voor het eerst zelf vliegen (piper tomahawk) vanaf EHLE (rond 15:00 of 16:00).
60 min. :)

Nu heb ik gevraagd of er zelf een route gekozen kan worden.
Dat is mogelijk zeiden ze (mits natuurlijk binnen de luchtvaartregels valt).
Als (virtueel) piloot zijnde wil ik natuurlijk meer kunnen zeggen van "laten we die kant opvliegen".
zelf had ik iets in gedachte als van: EHLE -> PAM -> SPL -> SPY -> EHLE (mits het natuurlijk allemaal mag van de ATC). Geen idee of dat een geldige route is, maar het komt beter in de richting dan van "die kant op". ;)
Lijkt me geweldig om over schiphol heen te vliegen (zie vaak genoeg foto's online staan van lui die dat gedaan hebben omdat de ATC daar een OK voor gaf).

Tussen PAM en SPL zou ik ook nog wat rondjes boven m'n woonplaats willen vliegen, ook omdat m'n ouders daar wonen, kunnen ze leuk zwaaien.

In hoeverre is dit een droombeeld? ;)

Uiteraard wil niet alleen aan sight seeing doen, wil nu zelf wel eens ervaren hoe het is om echt te vliegen. In FS het kunnen is 1 ding, dat heb ik in 't echt al vaak genoeg gezien (vaak voorin bij een 737 via een vriend), zelf doen is dus totaal wat anders.

Take-off landing zelf doen zal er denk ik ook wel niet in zitten?
In principe gebruik je geen VOR's als je VFR vliegt. VFR is precies wat het zegt, je vliegt op zicht (markante punten), VOR kan wel, maar in principe word het niet gebruikt (wat natuurlijk niet zegt dat veel lui het toch doen aangezien het makkelijker is dan op zicht vliegen).

Over Schiphol heen vliegen is weinig kans, maar het valt altijd te proberen.

En rondjes draaien boven je huis is geen probleem, je hoeft niet recht doorblijven vliegen naar je bestemming hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Derek S. op 19-07-2006 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Minimaal 500ft heh ;) Owja, das een cirkel rond het vliegtuig, geeft je een paar extra voetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Bolk schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 02:37:
Minimaal 500ft heh ;) Owja, das een cirkel rond het vliegtuig, geeft je een paar extra voetjes.
Minimaal 1000ft boven het hoogste punt boven steden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Derek S. schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 02:38:
[...]

Minimaal 1000ft boven het hoogste punt boven steden. :)
En wanneer er 100 (of waren het er 1000? Ik weet het nieteens meer :X) mensen of meer op de grond staan in een groep. Oh, en boven stedelijk gebied moet je in een Single wel veilig weg kunnen zweven naar een veld. Try that boven downtown Rotterdam B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Bolk schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 03:02:
[...]

En wanneer er 100 (of waren het er 1000? Ik weet het nieteens meer :X) mensen of meer op de grond staan in een groep. Oh, en boven stedelijk gebied moet je in een Single wel veilig weg kunnen zweven naar een veld. Try that boven downtown Rotterdam B)
Dat is inderdaad een goed punt. Laatst op de ROMEO-arrival naar Rotterdam dacht ik even, 'wat als de motor nu uitvalt'. Gelukkig geen last gehad van self-fullfilling prophecy. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Je hebt van die regeltjes in de luchtvaart waarvan je denkt: "right, dat gaat dus never nooit niet lukken" :+ Maarja, de kans op een motorstoring op echt het verkeerde moment, naja, dat laat ik maar even voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David19x
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-01 13:59
knip SPAM knip O-)
Maar ik vind ook dat de ground texturen ook verbeterd mag worden, alhoewel dat ik in de laatste screenshots merk dat er meer variatie is in de grond. Alles is niet zo vlak meer. En wat ook een leuk is, als je land en je gaat naar de gate dan komen er bagage -en tankwagens aangereden. Dat is toch ook een leuke verbetering! :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door Fuelke op 19-07-2006 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 08:06
Als het er zo uit ziet vind ik het toch wel een gigantische verbetering :9

Is er al een plannings-datum?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
salimrmaf schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:11:
Waarom brengt Microsoft geen FS-X uit voor de Xbox360, volgens mij zal dat heel goed uitpakken. Scenerys en updates downloaden via Xbox Live!, vliegtuigen en addons ruilen tegen koop-punten.. Dan is MS wel goed bezig met zijn FS. PS: ik heb laatst X360 gespeeld op een Samsung LCD tv in een winkel, ik moet zeggen... die HD ziet er piekfijn uit!. :o
Is dit een grap? Een simulator op een console? Hoe wil je fatsoenlijk gaan vliegen met een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David19x
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-01 13:59
Sluuut schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:37:
Als het er zo uit ziet vind ik het toch wel een gigantische verbetering :9

Is er al een plannings-datum?
Ja of zo ziet het er ook mooi uit
Neen, planningsdatum is nog niet bekend. Het wordt wel wereldwijd op dezelfde dag uitgegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Ik hoop alleen niet dat Flightsim de arcade kant op gaat. Dat zou de grootste misser zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie nu net dat de voorspellingen voor vrijdag een westenwind aangeven.
Mooi, lekker crosswind op EHLE. ;)
Maar... dat betekend ook dat ze op EHAM waarschijnlijk de 27 gebruiken.
Laat mijn huis nu net onder de glidescope van de 27 wonen (zo'n 12~15km van de runway).
Dat zal denk ik wel een issue zijn als ik daar wil vliegen toch?

En denk ook wel dat het VFR zal zijn ipv VOR, want anders doe je nog niks. :)

Maarre... bedankt voor de doemscenario's! :D
Splash landing in het ijsselmeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130080

Ik heb sinds vandaag ineens wat problemen met m'n joystick. Ik heb sinds een maand een Saitek X45 en hij deed het geweldig, maar bij het taxiën lijkt er iets mis te zijn met de autorudder (deze staat aangevinkt, maar tijdens taxiën buigt het vliegtuig steeds af naar links).. is er nog iets anders dat ik moet instellen om gewoon recht te kunnen taxiën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht wat zijwind? (Crosswind?).
Welke richting was je aan het taxien? En waar kwam de wind vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Die site is eens niet klaar, www.flightsimulatorx.com :Z

Hoe te vliegen met zo'n controller op de Xbox360? Schrik niet: De Xbox360 Controller heeft 18/20 knoppen. :9

Ik zal ze effe opnoemen:

Schouderknop 1 en 2.
Schouder Axis 1 en 2.
A,B,Z en X knoppen,
Yojstick 1 en 2, plus nog 2 knoppen,
De POV Pad, duz ook weer 8 knoppen erbij.
Xbox-logo knop, Start en Select knop.

Dat is wel genoeg voor normaal vliegen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130080

nope had niet met de wind te maken; ik heb ook nog eens voor de zekerheid windstil geprobeerd maar had het nog steeds.. joystick is ook goed gekalibreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Belading verkeerd? (gok nu maar wat hoor).

Ander vraag:
Weet iemand waar ik Scenery voor EHLE kan downloaden? Ook een Piper Tomahawk is nogal lastig te vinden. Kijken of dat op 't echt lijkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik zou voor NL2000 gaan dan.

Trouwens, die Onur Air A321 stond er maar zielig bij op EHRD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Anoniem: 111246 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 17:46:
Laat mijn huis nu net onder de glidescope van de 27 wonen (zo'n 12~15km van de runway).
Hoe bevalt dat, wonen onder de glideslope?
RW27 word wel niet zoveel gebruikt maar is het kabaal nou echt zo erg als sommigen vinden?
En wat als RW9 aktief is (i.e. for takeoff)?
By the way, misschien een foto rapportage van je vlucht vrijdag? Zeker als het mooi VFR weer is :P

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mekkieboek schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:27:
[...]

Hoe bevalt dat, wonen onder de glideslope?
RW27 word wel niet zoveel gebruikt maar is het kabaal nou echt zo erg als sommigen vinden?
En wat als RW9 aktief is (i.e. for takeoff)?
By the way, misschien een foto rapportage van je vlucht vrijdag? Zeker als het mooi VFR weer is :P
Ga ik zeker proberen die rapportage! Misschien dat het zaterdag wordt, ivm nabewerking, etc.
Neem m'n EOS 350D mee dus hopelijk wordt het wat, maar ik ga natuurlijk voor het vliegen en niet voor de foto's. Dat VFR zal wel goed zitten als ik naar de voorspellingen kijk. Zal wel bloody hot zijn in dat ding.

Wonen in de glidescope valt mee hoor, ik hoor ze niet.
Overdag @ work, en in de weekenden vaak weg, dus af en toe 's avonds hoor je wel eens wat.
Tijdens de pieken valt het soms op, maar daar buiten eigenlijk niet.
Dubbeleramen, etc. Ja in de tuin merk je het meer, maar dan kijk je wat het is en dan ga je weer verder met ouwehoeren.
Maar ach, 't valt allemaal wel mee. 't is net als wonen langs een spoorlijn/snelweg, die hoor je gewoon niet meer op den duur. En ik blijf het leuk vinden die kisten zien overkomen.

Van RWY 9 heb je nog minder last, want veel draait dan al weg richting zuid/noord/west voordat het m'n huis bereikt 't spul wat dan naar het oosten gaat komt dan nog wel es over maar dat zit dan vaak al een stuk hoger dan tijdens een approach. Toegegeven een 747 ofzo maakt dan wel meer herrie dan wanneer ie komt landen.

Die EL-AL 747 had trouwens niet veel langer moeten doorvliegen, dan had ie in m'n achtertuin gelegen. zo'n 2km van de impact zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Bolk schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:11:
Trouwens, die Onur Air A321 stond er maar zielig bij op EHRD
Het zit ze ook niet mee, Onur Air.
Maar Atlas Air kan er ook wat van... eerst slopen ze de verlichting van RW36L en even later beschadigen ze de RW06 :/
De beste piloten staan aan wal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha ja true. Maar hoe krijg je het voor elkaar om zoveel klapbandjes te krijgen?
Verkeerde/teveel belading? 't warme weer? banden spanning?

Deze zijn ook nog wel interessant:
http://www.airliners.nl/Schiphol/Atlas%20Air.htm

Jammer dat er (nog) nergens foto's zijn van de landing.
Schijnt ook erg spectaculair geweest te zijn, een vriend van me stond op dat moment bij D83 te wachten tot ze weg mochten taxien. Uiteraard geen camera bij zich.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 19-07-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Anoniem: 111246 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:36:
[...]
Ga ik zeker proberen die rapportage! Misschien dat het zaterdag wordt, ivm nabewerking, etc.
Neem m'n EOS 350D mee dus hopelijk wordt het wat, maar ik ga natuurlijk voor het vliegen en niet voor de foto's. Dat VFR zal wel goed zitten als ik naar de voorspellingen kijk. Zal wel bloody hot zijn in dat ding.
Ander neem je toch een passagier mee voor de foto's. Ik heb een keer een proefles gehad en in 60 minuten vrijwel geen tijd gehad voor foto's. Maar een meevliegende collega had daar alle tijd voor.
Bloody hot valt misschien wel mee, volgens knmi is het nu op boven de grond 30 graden, op 3000ft is het al 22 en op FL050 al 17 graden. Hoewel ik niet weet of je zo hoog mag komen?

Edit (om het on-topic te houden O-) O-) ): in FS2004 (evt met nl2000) kun je een beetje kijken hoever je kunt komen in 60 minuten. In mijn geval was het van Lelystad langs het ijsselmeer naar Stavoren en weer terug...

Edit: bummer, Piper tomahawk is een two-seater. passagier wordt moeilijk...

[ Voor 19% gewijzigd door mekkieboek op 19-07-2006 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net al ff gekeken in FS.
Van EHLE naar EHAM en weer terug + een paar rondjes her en der is al bijna 60 min.
Dus dat zou qua tijd net kunnen. Referentie is wel zo'n standaard cessna uit FS. Geen piper voorhanden.

Passagier ging niet lukken hadden ze aan de phone al gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
En nu de wel bruikbare links graag? :P

Kzou niet langs EHAM gaan. Kans dat je dan veel kan vliegen is minder groot omdat je natuurlijk aan wat meer regeltjes gebonden bent. EHLE is turnen vanaf 500ft en meestal vlieg je rond de 1500ft.

[ Voor 52% gewijzigd door DutchCommando op 19-07-2006 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DutchCommando schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:22:
[...]

En nu de wel bruikbare links graag? :P

Kzou niet langs EHAM gaan. Kans dat je dan veel kan vliegen is minder groot omdat je natuurlijk aan wat meer regeltjes gebonden bent. EHLE is turnen vanaf 500ft en meestal vlieg je rond de 1500ft.
De link: http://www.airliners.nl/Schiphol/Atlas%20Air.htm

Wat bedoel je precies met dat de kans dan minder groot is om te vliegen?
Moet de instructeur dan aan de controls zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Ach, EHAM of niet, echt/zelf vliegen is al gaaf genoeg. Keigaaf zogezegd :P . Daar heb je geen rondje EHAM voor nodig. Ik wilde graag via soesterberg naar Utrecht en weer terug. Mocht niet zomaar omdat doordeweeks het gebied boven EHSB van de luchtmacht is. Mocht niet deren, het was evengoed kicken :)
Edit: en daarna is FSen in een Cessna ineens heel anders.

[ Voor 9% gewijzigd door mekkieboek op 19-07-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

mekkieboek schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:44:
Ach, EHAM of niet, echt/zelf vliegen is al gaaf genoeg. Keigaaf zogezegd :P . Daar heb je geen rondje EHAM voor nodig. Ik wilde graag via soesterberg naar Utrecht en weer terug. Mocht niet zomaar omdat doordeweeks het gebied boven EHSB van de luchtmacht is. Mocht niet deren, het was evengoed kicken :)
Edit: en daarna is FSen in een Cessna ineens heel anders.
Dat heb ik nu ook sinds ik B737 gevlogen heb (sim). Nu FS doen is pas leuk als je met SOP's kan werken :). Een Jet takeoff is iets anders dan gewoon F4 inrammen (of TOGA) en op 400 ft LNAV aanknallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Bolk schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:37:
[...]

Dat heb ik nu ook sinds ik B737 gevlogen heb (sim). Nu FS doen is pas leuk als je met SOP's kan werken :). Een Jet takeoff is iets anders dan gewoon F4 inrammen (of TOGA) en op 400 ft LNAV aanknallen.
Standard Operating Procedures is my best guess ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

DutchCommando schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 00:44:
[...]

Standard Operating Procedures is my best guess ;).
Very true :) In de luchtvaart heb je zoveel afkortingen dat je soms er te gemakkelijk over praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Bolk schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:37:
Lijkt me wel gaaf. Moet je SOPs doen als pilot flying of als pilot not flying (of beiden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Beiden. Immers ben je in een grote kist onderdeel van een team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 19-05 14:54
Bolk schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 03:02:
[...]

Die regel heb ik nog nooit gehoord.
De regel is gewoon dat je ten alle tijden een noodlanding moet kunnen uitvoeren zonder dat je eigendommen en personen op de grond schade toebrengt.
Daar bovenop komt de regel van 1000ft boven hoogste obstacle binnen 600meter, en anders 500ft als minimumhoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

rellehenk schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:37:
[...]

Die regel heb ik nog nooit gehoord.
De regel is gewoon dat je ten alle tijden een noodlanding moet kunnen uitvoeren zonder dat je eigendommen en personen op de grond schade toebrengt.
Daar bovenop komt de regel van 1000ft boven hoogste obstacle binnen 600meter, en anders 500ft als minimumhoogte
http://www.caa.co.uk/docs...d%201%20April%202005a.pdf
(e) Flying over open air assemblies
Except with the permission in writing of the CAA, an aircraft shall not fly over an organised open-air assembly of more than 1,000 persons below:

(i) a height of 1,000 feet, or

(ii) such height as will permit, in the event of a power unit failure, the aircraft to alight clear of the assembly,

whichever is the higher.

(f) Landing and taking off near open air assemblies
An aircraft shall not land or take-off within 1,000 metres of an organised open-air assembly of more than 1,000 persons, except

(i) at an aerodrome, in accordance with procedures notified by the CAA, or

(ii) at a landing site other than an aerodrome, in accordance with procedures notified by the CAA and with the written permission of the organiser of the assembly.
Dit is CAA (zoals ik geleerd heb), ik kon het niet zo snel terug vinden voor Nederland, maar dit stond op ais-netherlands:
De luchtverkeersregels en procedures voor GAT in de Amsterdam FIR komen overeen met Annex 2 en 11 van de "Convention on International Civil Aviation" en die delen van de "Procedures for Air Navigation Services", "Rules of the Air and Air Traffic Services" en de "Regional Supplementary Procedures" van toepassing in de EUR-regio.
Ik neem aan dat dat hetzelfde zal zijn, maar als ik het mis heb zou ik het graag horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 19-05 14:54
Bolk schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:59:
[...]

http://www.caa.co.uk/docs...d%201%20April%202005a.pdf

[...]

Dit is CAA (zoals ik geleerd heb), ik kon het niet zo snel terug vinden voor Nederland, maar dit stond op ais-netherlands:

[...]

Ik neem aan dat dat hetzelfde zal zijn, maar als ik het mis heb zou ik het graag horen :)
In die ICAO Annexes staat er niks over en ben de regel ook niet tegengekomen in de AIP Nederland. Maar zo kan elk land haar eigen eisen stellen die verder gaan dan de SARP van de ICAO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

rellehenk schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:06:
[...]

In die ICAO Annexes staat er niks over en ben de regel ook niet tegengekomen in de AIP Nederland. Maar zo kan elk land haar eigen eisen stellen die verder gaan dan de SARP van de ICAO :)
Mja, ik zit ook al te zoeken bij ICAO, maar ik kan er ook vrij weinig over vinden. Zal wel weer een typisch CAA dingetje zijn, die hebben wel vaker van dat soort dingen. Het zou wel makkelijk zijn als bijvoorbeeld heel europa dezelfde regels hanteert. Ik heb bijv veel in de States en in de UK gevlogen, maar als ik hier in Nederland wil vliegen kan ik weer van voor af aan gaan beginnen. De manier van werken is weer totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89065

Anoniem: 130080 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:33:
Ik heb sinds vandaag ineens wat problemen met m'n joystick. Ik heb sinds een maand een Saitek X45 en hij deed het geweldig, maar bij het taxiën lijkt er iets mis te zijn met de autorudder (deze staat aangevinkt, maar tijdens taxiën buigt het vliegtuig steeds af naar links).. is er nog iets anders dat ik moet instellen om gewoon recht te kunnen taxiën?
Probeer eens even je FSUIPC eraf te gooien en een nieuwe te downloaden/installen. Waarschijnlijk ben je dan je probleem kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In een filmpje met een interview met een FS X dev (Microsoft Flight Simulator X Developer Interview) wordt ook een XBox 360 controller gebruikt. Hij ligt zelfs heel opvallend voor de dev op tafel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Beetje belachelijk in de ogen van een simmer met een controller vliegen. Nooit genoeg knoppen voor een vliegtuig op een realistische manier te besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm, tja, FS met een gamepad lijkt mij ook niets, maar aan de andere kant: zo'n controller heeft heel wat meer knoppen dan de gemiddelde (of zelfs bovengemiddelde) joystick! Dus als het over de hoeveelheid knoppen gaat is z'n XBox 360 controller zo gek nog niet. Maar ik hou het gewoon bij m'n Logitech joystick en het keyboard, hoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Afbeeldingslocatie: http://img129.imageshack.us/img129/2563/ibizacessnaskylane182qtt4.th.jpg^

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/5558/03lq2.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/9485/04bi9.th.jpg

Vandaag veel te mooi weer buiten dus lekker gevlogen en veel. Nu een mooi tripje van Ibiza naar Mallorca aan het maken met nieuwe Cessna Skylane 182Q.

[ Voor 80% gewijzigd door JohnB op 27-08-2006 20:39 . Reden: Plaatjes bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, mijn eerste vlucht als piloot zit erop:
Voor foto's zie:
http://www.starbase01.com...0,0&gazpart=show&gazgal=7
't weer was niet optimaal voor foto's, maar dat mocht de pret niet drukken.
Zowiezo niet veel tijd voor gehad, veel te druk met vliegen.

Wat ik er van vond:
Heftig! :)
Toch wel ff wat anders dan in je 737 of 747 in FS2004 achter je bureau.

Eerst zouden we met een ander toestel gaan (dacht de piper tomahawk), maar dat toestel had problemen, dus die ging naar de hangar (45 min wachten voordat er iemand kwam kijken die het niet kon fixen). Dus toen de Tomahawk genomen en gaan vliegen.
Bij VCL (vlieg centrum lelystad).

Van te voren mijn ervaringen met vliegen verteld (regelmatig voorin bij een 737 via een goede vriend) en tig uren in FS2004.
Vond die vent allemaal prachtig, dus die zei nou dan gaan we d'r wat moois van maken, leef je uit.
De take-off mocht ik enig sinds zelf doen. Gas geven, etc deed hij allemaal, ik mocht em omhoog trekken. Toch wel een apart gevoel en dat corrigeren voor de crosswind (280 met een T/O vanaf RWY23) was toch wel ff andere koek!

De route is enig sinds gelukt, helaas niet over het huis van m'n ouders dat lag toch echt net binnen de radiaal van Schiphol waar we echt niet inkwamen omdat er 4 banen in gebruik waren op dat moment. Dus ook geen passover van EHAM. Jammer maar helaas.
Maar goed, de foto van m'n huis is gelukt. Daar ben ik wel blij mee. Dat lag er namelijk net buiten.

Tijdens de vlucht heeft hij zelf verder met de mixture zitten klooien, het radio contact gedaan (kon wel mee luisteren) en verder heeft ie ook nog de trim gedaan. Helaas zelf niet mogen proberen.
Maar wellicht was dat ook teveel geweest voor een 1e keer.
Harder dan 80knots gingen we niet. Max hoogte was 1500ft die we gevlogen hebben.

Daarna via A'dam noord richting Purmerend en toen afgebogen naar Marken.
't IJsselmeer gevlogen vervolgens nog een rondje boven EHLE.
Landing mocht ik het stuurje wel vast houden, maar verder deed de instructeur alles. Voelde toch ook wel vrij heftig aan.

Het jammer was, dat van te voren niet echt een target ofzo was bepaald van dit gaan we doen en kijken we daarna wat je er van gebakken hebt. Daar had ik wel iets meer van verwacht, nu was het enkel omhoog, omlaag, links, rechts, etc. Ook leuk, daar niet van, maar na de vlucht had de instructeur niet echt specifiek iets te melden van dingen waar ik op zou moeten letten, of bijv. dat ik dit nooit en never meer zou moeten gaan doen. Dat was een beetje een minpuntje.
Maar het was wel een ontzettend gave ervaring! Maar ja, PPL halen zit er niet in, kost te veel.

Kosten:
200,- voor 60 min
90,- voor 30 min (kon ook, niet gedaan, mij te kort).
(met 30 euro korting via VISA - geldig t/m 31-12-2006).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Beetje wazig dat dubbel zo lang vliegen meer dan het dubbele kost. Je zou eerder korting verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:13
Mss werkt die 30euro korting alleen op 30min vliegen en zit dat al doorberekend in de prijs?
Mooie vlucht trouwens Derice!
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens aandachtig door voordat je je post plaatst.