Flight Simulator - deel 79 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.413 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:06
Anoniem: 111246 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 23:59:
Maar het was wel een ontzettend gave ervaring! Maar ja, PPL halen zit er niet in, kost te veel.
Je kunt toch ook af en toe een proefles blijven nemen. Met je PPL moet je elk jaar alsnog schuiven om je minimale uren te halen.
Toch nog mooie foto's kunnen maken, handig zo'n instructeur/autopilot van VCL :) .

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 111246 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 23:59:
Maar het was wel een ontzettend gave ervaring! Maar ja, PPL halen zit er niet in, kost te veel.
Je kunt de kosten toch spreiden? Ik ben vorige week ook voor de eerste keer begonnen, echt geweldig :) De instructeur vroeg in de lucht of ik flight simulator speelde... Ik vroeg dus aan hem waarom hij dat vroeg... Hij zei toen dat het hem opviel dat ik meer op de instrument-horizon zat te kijken dan de horizon buiten :P

Just as Good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wat ik me afvraag is waarom hij de mixture heeft bediend? Dit wordt eigenlijk pas gebruikt boven de 4000', daaronder en misschien zelfs op 4000' heeft het simpelweg geen zin. Zeker niet op 1500'. ;)

Een pitch lijkt me logischer, maar then again, een pitch in een Piper Tomahawk, mnee. Maar toch wel tof! 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Derek S. op 22-07-2006 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

DutchCommando schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 00:56:
Beetje wazig dat dubbel zo lang vliegen meer dan het dubbele kost. Je zou eerder korting verwachten?
Uhm... ja nu je het zegt...
De normale prijzen waren gewoon 30 euro per ding duurder. (Dus 230 om 120), dus in dat opzicht zou het dan wel weer kloppen. Weird!
Toch nog mooie foto's kunnen maken, handig zo'n instructeur/autopilot van VCL :) .
Thanks! :)
Die Autopilot was best handig, die kon zelf ook foto's maken. ;)
iznogood schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 10:02:
Je kunt de kosten toch spreiden? Ik ben vorige week ook voor de eerste keer begonnen, echt geweldig :) De instructeur vroeg in de lucht of ik flight simulator speelde... Ik vroeg dus aan hem waarom hij dat vroeg... Hij zei toen dat het hem opviel dat ik meer op de instrument-horizon zat te kijken dan de horizon buiten :P
Dat kan zeker, maar dan maak je ze nog steeds. Als ik nou 10% van de baas erbij kreeg dan geen probleem. Maar heb een eigen huis en dat moet ook elke maand betaald worden.
Ik was zelf ook veel bezig met op de instrumenten kijken, raar eigenlijk als ik er aan terug denk.
De instructeur zei wel op een gegeven moment dat ik ook naar de neus moest kijken en die gelijk moest houden met de horizon.
Is dat nou iets wat meer bij VFR hoort? Of maakt dat verder niet uit?
Derek S. schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 10:20:
Wat ik me afvraag is waarom hij de mixture heeft bediend? Dit wordt eigenlijk pas gebruikt boven de 4000', daaronder en misschien zelfs op 4000' heeft het simpelweg geen zin. Zeker niet op 1500'. ;)

Een pitch lijkt me logischer, maar then again, een pitch in een Piper Tomahawk, mnee. Maar toch wel tof! 8)
Ikke niet weet, volgende keer nog maar eens vragen.
Volgens mij was ie bezig met de mixture en de trim. Pitch weet ik niet. 't is nogal overweldigend zo'n eerste keer.

Hij heb me wel nog wat mee gegeven over de basic 6, dat als je dat goed door hebt je dat toch wel 15 uur in een eventuele opleiding kan schelen. Maar eens verder naar zoeken op het internet.

Toch zou ik ook nog wel es in een 737 sim willen zitten (dan wel een echte), om te kijken hoe dat is. Volgens mij is dat totaal anders dan de ervaring die ik nu heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:10:
De instructeur zei wel op een gegeven moment dat ik ook naar de neus moest kijken en die gelijk moest houden met de horizon.
Is dat nou iets wat meer bij VFR hoort? Of maakt dat verder niet uit?
Ik moest het er ook uit filteren toen ik aan VFR begon. Flightsim is evil als je VFR wil gaan vliegen. Maar toch is het zo, je bent VFR, dus kijk je naar buiten naar de echte horizon. Je Artificial Horizon heb je helemaal niet nodig. Je kijkt bij VFR maar 10% van de tijd op je instrumenten. En dan zijn je engine instruments en je airspeed indicator en eventueel je hoogtemeter toch wel de belangrijksten. De truuk is om naar buiten te kijken, en aan de hand van hetgeen wat je buiten ziet je hoogte en koers aan te houden.
Toch zou ik ook nog wel es in een 737 sim willen zitten (dan wel een echte), om te kijken hoe dat is. Volgens mij is dat totaal anders dan de ervaring die ik nu heb gehad.
http://www.brugesaircollege.be/

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:46
VFR zegt het al eh. Visual Flight Rules. Dus ja, 95% van de tijd is dat naar buiten kijken, 5% is controle van enkele dingen die je visueel niet super in de gaten kan houden (hoogte, snelheid).

Toen ik een tijd terug ook een vlucht vanaf EHLE maakte heb ik hier ook heel erg op gelet. Ondanks mijn "FS-ervaring" heb ik het toch voor elkaar gekregen heel veel naar buiten te kijken. Even wennen maar werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Mooi vluchtje boven Canarische eilanden. Cessna Skylane 182Q is mijn favoriet op moment. Lekker navigeren en plaatjes kijken en genieten van het mooie geluid van deze Cessna. :7

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/9590/02canariescheeilandenii9.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/3651/01canariescheeilandenpa0.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/5365/03canariescheeilandenow1.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/3327/04canariescheeilandenrq1.th.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door JohnB op 25-07-2006 02:52 . Reden: tekst en plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:33

Spotter

Lichtnicht

Het is inderdaad leuk om FS te vergelijken met real life vliegen. Ik heb zelf 2 vlieglessen gemaakt (halverwege deze maand) in Naples, FL. Ik heb daar vrienden wonen (even snel uitgelegd) en derhalve aantrekkelijk om daarnaartoe te gaan.

Ik vloog in een Diamond DA-20/C-1 Eclipse. 2 zitter, een soort moderne Piper Tomahawk. Qua ervaring kon ik al wat uurtjes sticktime in zwevers, Supercubs en 172's meebrengen (met pa mee, en dan bovenin mogen vliegen). Eerste les uitgebreide walkaround gedaan, daarna rest van de preflight, motor starten, taxiën naar de baan, runup, de hele mikmak mocht ik zelf doen. Daarna in take-off waar toch duidelijk werd dat ik wat gevoel in de kist miste, het torque compenseren ging niet helemaal goed, en de takeoff was niet helemaal strak. Bovenin wat standaardt dingen gedaan, bochten draaien, klimmen, dalen (al dan niet gecombineerd met (wissel)bochten). Kleine introductie gehad in steepturns en slow flight. Terug naar het veld, waar de landing 'stevig' te noemen was. Na een korte debriefing maar direct een 2e les geboekt, voor de volgende dag. Daarna werd ik vrijwel meteen bij een andere stundent in de cockpit gepropt, gewoon om mee te vliegen. Die jongen was 17, had al z'n PPL en Instrument Rating en was bezig voor Commercial en CFI (Instructeur).

Fast Forward naar de maandag, waar ik een uur lang de andere Eclipse mocht mishandelen met een andere instructeur. Bij de kist aangekomen kreeg ik eigenlijk de vrije hand, ik hoorde het wel als het niet goed ging. Bij runup wat uitleg gehad over hoe en wat, en daarna ondanks wat zijwind een redelijk strakke departure richting practice area (boven dunbevolkt gebied, maar wel met de kenmerkende N-Z en O-W straten). Daar nog meer steepturns gedaan, en met slowflight de limieten van de kist opgezocht (geloof mij, als je wisselbochten doet met een gillende stall-warning geeft dat een kick). Daarna vroeg m'n instructeur of ik een engine-failure wilde proberen. Daar zeggen we geen nee tegen, en voordat ik het wist stond het gas op idle en moest ik de kist richting veld dirigeren. Een beetje bijdrukken om de snelheid op 65 kts te houden is voldoende. Naar het zuiden lag een lange dragracetrack (kaarsrecht, ongeveer een mijl lang), waarvan ik niet wist of we het zouden halen. Eventuele vliegvelden zaten verder weg, dus toch gekozen voor de racetrrack mede omdat er aan de linker kant wat 'gras'velden lagen en ik daar eventueel naar uit zou kunnnen wijken mocht ik het niet halen. Later bleek wel dat het nergens voor nodig was, die kist was net een zwever en met full flaps en slippend was de baan nog te halen (omgekeerde wereld.....). Op 350 voet deed m'n motor het weer en met een klimmende rechterbocht koers gezet richting huis. Aldaar aangekomen was het rustig en we hadden nog wat tijd over dus dat vroeg om een Touch-and-Go. Goed corrigeren voor de zijwind was toch iets te lastig en daarbij kreeg ik hulp. De 2e nadering was voor een full-stop, met eigenlijk hetzelfde probleem op final. Daarna teruggetaxiet, kist afgesloten en terug naar de wereld van de airconditioning. Als eerste een halve liter water weggewerkt, en daarna debriefing en de schade bekijken (als in een rekening)

Kosten voor dit geintje waren gelukkig wat minder dan in nederland, ik was voor de eerste les (0,9 vlieguren) $128 kwijt, en voor de 2e (1,0 vlieguren, 0,3 groundschool en een logboek) $166. Met de Dollar op een comfortabele €0,80 viel dit best mee.

Ik ben nu serieus aan het overwegen om volgend jaar m'n PPL daar te gaan halen, waarschijnlijk FAA en dan hier in nederland opnieuw examen doen, maar de kans zit erin dat het direct JAA (europees) kan.

Dan nog een FS vraagje, als ik in een willekeurige kist stap heb ik het probleem dat als ik m'n aileron beweeg, deze na een korte tijd (hoe groter de uitslag hoe korter de tijd) terugschiet naar het centerpoint. Als ik m'n yoke dan terugbeweeg pakt ie em weer op. Ik heb dit al eerder gehad, alleen ik heb geen idee meer wat de remedie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Spotter schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:34:
Goed corrigeren voor de zijwind was toch iets te lastig en daarbij kreeg ik hulp. De 2e nadering was voor een full-stop, met eigenlijk hetzelfde probleem op final.
Het zou gaaf zijn als FS-X iets realistischere wind zou introduceren, bv crosswind met windvlagen die je 172 flink heen en weer duwen tijdens landing of takeof. Ik maak me sterk dat dat nooit helemaal zal lukken (je mist zowiezo het gevoel) maar ik ben toch benieuwd.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 22:53
Gisteren weer even de MD80 uit de stal gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/2220/fs06ua9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/1547/fs04cb3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/1903/fs01lc5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/7227/fs07fj8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/3618/fs03jl5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:40
Wie kan me helpen..

Ik vind euroute een perfect programma alleen ga vandaag van eham naar dubai en die route staat er mooi niet in...

Dan maar routefinder... dat lukt wel tot dat ik hem in mijn fmc stop sommige waypoints pak hij niet en heb de zelfde airac als op de site...

wie weet een site of programma waar je alle routes vandaan kan halen wat ook gewoon werkt ??

en wat gebruiken jullie ?? die uit startpost ?

vast bedankt..

ps. vlieg nu boven turkije land in 2,5 uur en heb route van avsim geplukt maar oko niet echt makelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Ik gebruik de routefinder site i.c.m. www.fsroute.com

Als je de route door routefinder heb laten maken, dan staat er onderin een korte versie.
Copy paste deze in het veld op fsroute en vul dan je dep en arr in.
Vervolgens laat je de route exporteren naar een bestand. Deze kun je met coroute in je FMC laden. Je moet dan alleen nog een SID en STAR opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

De derde versie van NL2000 komt naar verwachting halverwege 2006 uit
Lijkt me toch wel balen voor die lui... Tegen de tijd dat versie 3 uitkomt is FS X al op de markt en al hun werk alweer achterhaald. Ze lopen (zo lijkt het mij) al jaren achter de feiten aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 22:38

Kolky

subtitle not available

Anoniem: 135195 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:19:
[...]
Lijkt me toch wel balen voor die lui... Tegen de tijd dat versie 3 uitkomt is FS X al op de markt en al hun werk alweer achterhaald. Ze lopen (zo lijkt het mij) al jaren achter de feiten aan...
De veranderingen die MS doorvoert in nieuwe versies zijn al jaren niet zo heel radicaal hoor... De meeste add-ons uit FS2002 zijn bijvoorbeeld goed in FS2004 te gebruiken (al dan niet met een -meestal- kleine patch).
De nieuwe screenshots van FSX zien er imho ook niet heel anders uit dan FS2004. De eyecandy wordt vooral door het water, de autogen scenery en de lichteffecten veroorzaakt. En misschien hebben de ground-textures een iets hogere resolutie in FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 17:06
weten jullie iets over de verbetering van de atc functie in FS-X ? ik zou het graag wat realistischer willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maxoss schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 18:57:
weten jullie iets over de verbetering van de atc functie in FS-X ? ik zou het graag wat realistischer willen zien.
Heb 't zelf nooit gedaan, maar online schijnt het toch as real as it gets te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Online is inderdaad veel beter. Sinds ik dit heb ontdekt, vlieg ik ook alleen maar online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Dennis_k schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 07:58:
Online is inderdaad veel beter. Sinds ik dit heb ontdekt, vlieg ik ook alleen maar online :)
Hee dennis leef je ook nog....Je zeg wel dat je alleen maar online vlieg maar zie je nooit meer :'(
Tijd dat we onze 767 weer uit de kast trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Wat een gaaf weer gister rondom Eindhoven en Amsterdam! Als je boven de 3000ft kwam was het redelijk stabiel maar daaronder brak de hel los! Was wat aan het rond cruisen en wat oefenen met de MCP (FMC) en VOR etc.

Begin het aardig door te krijgen! Afgelopen weekend de vlucht van Frankfurt naar San Fransisco gemaakt volgens een tutorial op avsim en het lukte bij de 2e poging helemaal goed! Was echt trots op mijzelf!

Hier een foto van gister +/- 3000ft nabij EHAM.
Afbeeldingslocatie: http://img465.imageshack.us/img465/2725/fs92006080223063484jq5.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Remco Tr schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:09:
[...]

Hee dennis leef je ook nog....Je zeg wel dat je alleen maar online vlieg maar zie je nooit meer :'(
Tijd dat we onze 767 weer uit de kast trekken :P
Wordt er inderdaad eens tijd voor.
Alleen wacht ik nog even. Zaterdag krijg ik mijn nieuwe computer :)

Ik heb je nog wel een paar keer online gezien, als EHRD_TWR en als een KLM vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 16:26
2006-08-06 AIRAC 0608 revision 2 is up (runway misaligments now fixed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-05 20:46
Hallo allemaal,
Net even op mijn nieuwe PCtje FS2004 geinstalleerd, maar ik kan helemaal geen display settings veranderen 8)7
Net of hij mijn 3D kaart niet ondersteunt!

Specs:

Conroe E6400
XFX 7900GT Extreme
91.37 drivers

Iemand een idee?

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Dat liek mie stug dat je kaart niet wordt ondersteund. Als ik me niet vergis zit er een tab hardware settings ofzo onder de display settings in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Laatst online: 10-05 20:46
Ik heb het al gevonden, toch gelukt met google!
Het kwam door Window Blinds!
Nu doet hij het wel weer :)

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Window blinds lijken me niet handig voorin een vliegtuig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Paar shotjes met mijn nieuwe systeem. Heb een Core 2 Duo E6600 weten te bemachtigen. Draaid nu samen met 2048 MB ddr2 geheugen en een EAX1900XT 512Mb videokaart.

Frames zijn ongeloofelijk. Alle settings in FS op hoog, en ook in AS6 staat alles op hoog.

Op de shots zien je: default cessna (heb nog geen andere geinstalleerd) Ultimate Terrain Europe en Active Sky 6.

Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/8652/ss01154979482148162413211824640605111143222050727fa5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img112.imageshack.us/img112/9586/ss12ot5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img161.imageshack.us/img161/1971/ss13js9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/1687/ss15hw8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/1910/ss17ho3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06-2024
107 fps... :9~ met die settings _/-\o_

het wordt hoog tijd dat ik mijn gamebak verwen met wat upgrades...
donaties welkom op giro 4141.

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Maak ook wat shots met 3rd party ac. Die cessna maakt het nogsteeds bar lelijk :(

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Klopt, maar ik had de LDS 763 nog niet geinstalleerd, maar wilde wel even kijken hoe het eruit ziet.
Vooral de frames in de VC ben ik in geintreseerd, ben benieuwd wat die zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geniet nu het nog kan. ;)
Met FS-X zal het denk ik strak wel weer allemaal niet genoeg zijn.
Weet niet of je bord SLI ondersteund, anders kan dat er nog in. :P

Gebruik je toevallig ook addons zoals VFR-NL/Cloud 9 EHAM/NL-2000?

Ben namelijk benieuwd hoe dat werkt met jouw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138251

Ik denk dat hij dan nog met fsx nog frames rond de 50 / 60 haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Ik denk dat daarover nadenken geen realistische resultaten oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Anoniem: 111246 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:20:
Geniet nu het nog kan. ;)
Met FS-X zal het denk ik strak wel weer allemaal niet genoeg zijn.
Weet niet of je bord SLI ondersteund, anders kan dat er nog in. :P

Gebruik je toevallig ook addons zoals VFR-NL/Cloud 9 EHAM/NL-2000?

Ben namelijk benieuwd hoe dat werkt met jouw systeem.
Iedereen heeft een overdreven beeld van FSX. Het maakt niet uit wat voor systeem hier neergeklakt wordt of iemand zegt: het zal wel niet genoeg zijn. Ik betwijfel het sterk. Als deze pc het niet trekt, dan bestaat de pc die het wel trekt nog niet, en dat lijkt me sterk.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(over)morgen komt de fsx demo op het internet te staan.
Bron http://www.gamer.nl/doc/33928

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 138251 op 08-08-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben benieuwd! Leuk dat ze voor TNCM gekozen hebben.
Aan de andere kant, mis je daar natuurlijk wel weer de view van een echte stad in.
Zou je die demo zorgeloos kunnen installeren naast je bestaande FS?

En nog ff over die pc's:
't zal allemaal best wel draaien, maar alles op z'n hoogst, etc? Wat je vandaag koopt, is morgen oud. ;)
Maar persoonlijk boeit het me geen ene moer, als het maar voor je eigen gevoel lekker weg vliegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Anoniem: 111246 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:00:
Ben benieuwd! Leuk dat ze voor TNCM gekozen hebben.
Aan de andere kant, mis je daar natuurlijk wel weer de view van een echte stad in.
Zou je die demo zorgeloos kunnen installeren naast je bestaande FS?

En nog ff over die pc's:
't zal allemaal best wel draaien, maar alles op z'n hoogst, etc? Wat je vandaag koopt, is morgen oud. ;)
Maar persoonlijk boeit het me geen ene moer, als het maar voor je eigen gevoel lekker weg vliegt!
Tuurlijk, je kan toch ook MSN Messenger installeren naast je bestaande FS? Stomme vergelijking maar om maar even aan te geven dat het gewoon 2 verschillende applicaties zijn. Het is geen OS ofzo (en zelfs die kan je naast elkaar draaien)

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kiwiknaapje schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:16:
[...]

Tuurlijk, je kan toch ook MSN Messenger installeren naast je bestaande FS? Stomme vergelijking maar om maar even aan te geven dat het gewoon 2 verschillende applicaties zijn. Het is geen OS ofzo (en zelfs die kan je naast elkaar draaien)
Dat van het OS weet ik. (Dual boot, etc).
Maar ja, ondertussen is FS zo'n beetje het heiligste op m'n pc.
Laatst de boel eens opnieuw geinstalleerd, gewoon 4 uur bezig geweest (met alle addon's etc). Dus geen zin om 't nog eens te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Niet online
Het is nu bekend dat er overmorgen (10 augustus) de demo versie uit zal komen. ik ben erg benieuwd. hier is de bron: http://www.gamespot.com/p...tag=flightsimx_csbox_home

Ik kijk zeker uit naar deze versie, begin een beetje uitgekeken te raken op fs2004, ben wel weer toe aan iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Dennis_k schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:20:
Klopt, maar ik had de LDS 763 nog niet geinstalleerd, maar wilde wel even kijken hoe het eruit ziet.
Vooral de frames in de VC ben ik in geintreseerd, ben benieuwd wat die zijn.
Ziet wel oke uit maar wil eham met cloud9 wel is zien dat gebeurt er toch wel wat met je frame rate...

ik ruik binnen kort weer een vlucht met 2x level d _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
De eerste test met de LDS763 / UT Europe / AS6 leverd ongeveer 50 - 65 fps op in de VC.
Met de buitenview zit ik op 75 - 80 fps. Maar kwam er gisteren na de test met 3Dmark05 er achter dat mijn drivers op kwaliteit staan. Ik kreeg daarom maar 8968 punten. Nu staan de op preformance en de score is 11610.

Vrijdag avond word de grote test, dan heb ik tijd om meer addons te installeren en te kijken hoe e.e.a. werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104397

Dennis_k schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 08:12:
De eerste test met de LDS763 / UT Europe / AS6 leverd ongeveer 50 - 65 fps op in de VC.
Met de buitenview zit ik op 75 - 80 fps. Maar kwam er gisteren na de test met 3Dmark05 er achter dat mijn drivers op kwaliteit staan. Ik kreeg daarom maar 8968 punten. Nu staan de op preformance en de score is 11610.
50 fps is toch zeker MEER dan voldoende? je oog kan ongeveer 20 fps aan, de rest is overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Anoniem: 104397 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:38:
[...]

50 fps is toch zeker MEER dan voldoende? je oog kan ongeveer 20 fps aan, de rest is overkill.
Ondanks dat het waar is wat je zegt, je oog ziet maar 20 fps (24 of 25 dacht ik), zal 50 er altijd beter uit blijven zien dan 30 bijvoorbeeld. Mijn theorie is dat het beeld dan zo snel ververst dat je de overgangen niet ziet waardoor het vloeiender wordt. Ikzelf ervaar 40 als vloeiend in FS, maar in Counterstrike (no flame, speel et al heel lang niet meer) zag ik het verschil tussen 60 en 100 nog.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:16
Tijd voor screens :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/HLNflight/FS1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/HLNflight/FS2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/HLNflight/FS3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/HLNflight/FS4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/HLNflight/FS5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/HLNflight/FS6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/HLNflight/FS7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/HLNflight/FS9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/HLNflight/FS10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/HLNflight/FS12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:16
aangezien we een 10 shots per post limit hebben hier deel 2

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/HLNflight/FS15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/HLNflight/FS16.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/HLNflight/FS17.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/HLNflight/FS18.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/HLNflight/FS19.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/HLNflight/FS20.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/HLNflight/FS21.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/HLNflight/FS22.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/HLNflight/FS23.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Zeer mooie shots, krijg weer zin om te vliegen, eerst maar eens m'n displaysettings fixen, want op een of andere manier ziet het er niet uit.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag een vluchtje Amsterdam - New York gedaan.
Aangezet en weg geweest, bij terugkomst was ik er bijna.
Maar wat bleek nou. De route die ik van routefinder had geplukt, heeft mij via ijsland, groenland, canada laten vliegen.

Als ik naar een rechte lijn kijk, is het toch veel logischer om van Amsterdam naar New York over Londen heen te vliegen en dan verder naar het westen?

De vlucht duurde nu van 12:00 CET tot 19:10 CET.
Volgens mij had ik in dat tijdsbestek ook naar 't caribisch gebied kunnen vliegen.

Of zit ik er naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-03 08:59
Anoniem: 111246 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:41:
Vandaag een vluchtje Amsterdam - New York gedaan.
Aangezet en weg geweest, bij terugkomst was ik er bijna.
Maar wat bleek nou. De route die ik van routefinder had geplukt, heeft mij via ijsland, groenland, canada laten vliegen.

Als ik naar een rechte lijn kijk, is het toch veel logischer om van Amsterdam naar New York over Londen heen te vliegen en dan verder naar het westen?

De vlucht duurde nu van 12:00 CET tot 19:10 CET.
Volgens mij had ik in dat tijdsbestek ook naar 't caribisch gebied kunnen vliegen.

Of zit ik er naast?
Maar de "korte" route mag niet gevlogen worden omdat je dan te ver van land afzit, elke vlucht van Amsterdam neemt die route zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Grappenmaker :).

De aarde is rond dus is de kortste route tussen twee punten niet een rechte lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Idd, dat is juist wel de juiste route. Pak er maar eens een aardbol bij en een stukje touw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
In routefinder zijn NAT tracks standaard gedisableerd. NAT tracks vliegen meer naar het zuiden dan over Ijsland. Met twee motoren heb je je te houden aan je ETOPS rating en dat geeft aan hoeveel minuten je minimaal van een geschikt vliegveld moet bevinden. Als het vliegtuig / maatschappij is gecertificeerd voor een hogere ETOPS rating dan mag je ook over zuidelijker routes vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181231

Ik ga denk ik ook nog maar eens vliegen, maar dan echt als een 100% Noob de la Noob!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Dit is de directe track die FSNavigator er van maakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/.got/map00.jpg

Toch nog wat zuidelijker dan ijsland. Let wel dat de snelste route misschien wel meer van de (tegen-) wind afhangt dan van de afstand. De NAT tracks worden telkens (elke dag?) opnieuw bepaald adh van de wind enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Dat komt toch (zoals al gezegd is) doordat het vliegtuig tijdens elke periode van de vlucht binnen een bepaalde afstand van het vaste land moet zijn?

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Grappenmaker #2.

Zoals mekkie zegt: NAT tracks aanzetten.

Edit: beetje dubbel ;)

[ Voor 21% gewijzigd door DutchCommando op 09-08-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Nogmaals: de aarde is rond, al sinds de tijd van Columbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 22:10
DutchCommando schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:19:
Grappenmaker :).

De aarde is rond dus is de kortste route tussen twee punten niet een rechte lijn.
En op de equator dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Als twee punten beide op de evenaar liggen dan is de korste route inderdaad een rechte lijn ;).

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:14

Stoney3K

Flatsehats!

En de demo van FSX is inmiddels uit!

Heeft iemand hem al weten te downloaden? Ik denk dat GameSpot enorm traag is nu omdat de servers enorm overbelast zijn. Ik trek hier hooguit 6KB/s en met een file van ruim 600MB schiet dat niet echt op. Wachten is tot iemand het lef heeft om de demo op Usenet of de torrents te zetten (want dat mag immers, het is gewoon een vorm van mirroring)

Edit: Hij staat inmiddels al op de torrents. Ik weet niet of ik de link hier neer mag gooien sinds er nog een partij illegale zut op die sites staat. Doe ik maar liever niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Stoney3K op 10-08-2006 02:42 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• DutchCommando
Zat mirrors. Gamershell bijvoorbeeld. http://www.gamershell.com/news/31969.html
Kies de UK server. Die is atm het snelste.

• Dennis_k
Anoniem: 104397 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:38:
[...]

Inderdaad. Ik heb nu de framerate vast staan op 30 FPS. Dan gaat alles lekker soepel en spaar ik ook nog wat rekenkracht uit.

De demo kan je echt het beste vanaf de officiele site downloaden!

http://www.microsoft.com/...simulatorx/downloads.html

Ik probeerde eerst Gamespot, maar tijdends het downloaden zag ik al snel dat dat zo'n 2 dagen zou duren... Vervolgens Gamershell geprobeerd en dat zou drie uur duren. Toen zag ik een link naar de officiele site: ik dacht dat die NATUURLIJK wel helemaal traag zou zijn, maar, geloof het of niet: ik had 'm BINNEN EEN MINUUT binnen!!! Ik stond erbij en ik keer ernaar en kan het nauwelijks geloven. Ik heb nog nooit zo snel een dikke 600 Mb zo snel gedownload! :) (Ik zit nu wel op het werk met een snelle verbinding, maar dan nog: dit is the way to go!)

• Kiwiknaapje
Gebruik Download Accelerator Plus. Ik gebruik het en ik krijg full speed met de Microschoft mirror.

Leegte

Nou de eerste FS-X vlucht zit er op.
Die muziek heb ik alleen wel gelijk afgezet in het menu. Leuk, maar voegt imho weinig toe.
Verder ziet het er weer allemaal net even wat gelikter uit.
Je kunt wel veel meer instellen dan in de voorgaan de FS, vooral met dynamic scenery zoals boten & auto's, etc.
De ATC is nog steeds 3x niks.
Wat ik wel weer grappig vind is dat ze een nieuwe default airplane view hebben toegevoegd, namelijk gear view. Opzich grappig, maar ja niets nieuws eigenlijk als je Active Camera of Walk & Follow gebruikte.
Ook is de tower view aangepast, hij pakt nu de dichts bijzijnde verkeerstoren.
Je kunt nu wel aangeven in welke cockpit je wil vliegen 3D of 2D, en daar kun je (helaas) niet meer switchen tijdens het vliegen.
Ik moet wel m'n settings nog tunen want gelijk alles op high zetten was geen feest.

Vraag me trouwens af, of dat wanneer je allerlei scenery in de Addon folder gaat neerplanten, je daar dan ook kunt gaan vliegen in de FS-X demo.

-edit-
WTF is dit trouwens?
http://www.microsoft.com/...ulatorx/product_info.html

Naast tig versies van Vista, nu ook 2 versies van FS-X?
Deluxe & Standaard?
Why?

Overigens moest ik wel lachen om die system requirements. ;-)
En nu maar weer verder ontdekken.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 10-08-2006 11:42 ]

• Floppie
Ik ben nou niet echt onder de indruk

Ik ook niet, zelfs met bijna alles op low moet ik nog heel lang wachten. Als het spel uit is koop ik hem pas als ik een nieuwe pc heb want hierop valt het niet te spelen met 14 fps

mekkieboek schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 21:01:
Dit is de directe track die FSNavigator er van maakt:
[afbeelding]

Toch nog wat zuidelijker dan ijsland. Let wel dat de snelste route misschien wel meer van de (tegen-) wind afhangt dan van de afstand. De NAT tracks worden telkens (elke dag?) opnieuw bepaald adh van de wind enzo.
Heb even je tekening misbruikt en de route van routefinder erin geplakt met PS.

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/7917/map00gh5.th.jpg

Niet helemaal zoals ie liep, maar wel bijna.
(EHAM SID SPY UL7 SUM UM125 SIDER G11 MY G3 KEF 5E20 YR J564 PQI J55 ENE STAR KJFK )

• DutchCommando
Je weet toch al wat je fout hebt gedaan? Op welke manier moeten we je nog helpen? :)

DutchCommando schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:56:
Je weet toch al wat je fout hebt gedaan? Op welke manier moeten we je nog helpen? :)
Niet. ;)

Wilde alleen nog ff laten zien dat die routefinder dus een vekeerde flightplan had geven.
Toch maar eens FSNaviagtor proberen.

• Floppie
Anoniem: 111246 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:57:
[...]

Niet. ;)

Wilde alleen nog ff laten zien dat die routefinder dus een vekeerde flightplan had geven.
Toch maar eens FSNaviagtor proberen.
Nee, jij hebt routefinder een verkeerde opdracht gegeven. Dat is wat anders

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

• DutchCommando
Landen op de zwarte smurrie met gekleurde pixel festijn buiten het FSX demo gebied levert een crash op :'(.

rellehenk schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:19:
[...]

Nee, jij hebt routefinder een verkeerde opdracht gegeven. Dat is wat anders
Die mag je dan uitleggen.
Ik ga naar: http://rfinder.asalink.net/free/
Ik vul in bij Departure: EHAM
Bij Destination: KJFK
FL350
En klik op Find Route.

Wat is er fout aan die opdracht?

• mekkieboek
Anoniem: 111246 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:38:
Je kunt nu wel aangeven in welke cockpit je wil vliegen 3D of 2D, en daar kun je (helaas) niet meer switchen tijdens het vliegen.
Daar ben ik niet zo blij mee :/
Naast tig versies van Vista, nu ook 2 versies van FS-X?
Deluxe & Standaard?
Why?
Wordt allemaal aangestipt in de FS 10 Preview Video, zie hier.
Als ik me goed herinner extra vliegtuigen, een Garmin G1000 look-alike en extra ATC functies.

• mekkieboek
NAT aanvinken en je krijgt zuidelijkere NAT waypoints, zie pagina terug

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Anoniem: 111246 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:44:
[...]

Die mag je dan uitleggen.
Ik ga naar: http://rfinder.asalink.net/free/
Ik vul in bij Departure: EHAM
Bij Destination: KJFK
FL350
En klik op Find Route.

Wat is er fout aan die opdracht?
Je moet ook NATs op "Enabled" zetten. En als je route (deels) door Europa gaat, moet je voor een zo realistisch mogelijke route "RAD", "CDR" en "(Use daily CRAM)" aanvinken. Vervolgens vink je (als de route gegenereerd is) de restricties die van toepassing zijn aan en klik je op Reroute. Zie Airway traffic restrictions. :)

edit:
spuit 11

[ Voor 28% gewijzigd door Joni op 10-08-2006 13:57 ]

Joni schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:55:
[...]

Je moet ook NATs op "Enabled" zetten. En als je route (deels) door Europa gaat, moet je voor een zo realistisch mogelijke route "RAD", "CDR" en "(Use daily CRAM)" aanvinken. Vervolgens vink je (als de route gegenereerd is) de restricties die van toepassing zijn aan en klik je op Reroute. Zie Airway traffic restrictions. :)

edit:
spuit 11
Weer wat geleerd! Thanks! ;)

Ik werk teveel met lan apparatuur, dacht al wtf heeft Network Address Translation hier nou weer mee te maken...

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-04 18:12
en de demo is uit : -)

Klik hier om de demo te downloaden

[ Voor 57% gewijzigd door Nimoleda op 10-08-2006 15:21 ]

• DutchCommando
mekkieboek schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:52:
[...]

Daar ben ik niet zo blij mee :/

[...]
Geen zorgen, switchen is gewoon mogelijk :).

• Kiwiknaapje
DutchCommando schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:02:
[...]

Geen zorgen, switchen is gewoon mogelijk :).
Jep, in je VC op A drukken

Leegte

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 11:03

pim

Ik heb nog nooit een Flightsimulator geinstalleerd, maar als onervaren iemand kan ik niet warm worden van die demo.

Anoniem: 175154

Wordt dan warm van onze aanmoedigingen, het is echt top, zeker als je beetje realistisch leert vliegen. Als je daarna online gaat vliegen wordt de ervaring al erg leuk. En met de nieuwe kan het bijna niet meer stuk :)

Nu nog kijken of hij hier wel draait :P

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 18:50
De demo hapert hier behoorlijk (AMD64 3000+, 2gb ddr400, radeon x800pro), of ik het nu ultra low of ultra high heb staan. Het hapert allebei net zo erg :?

Anoniem: 111813

Kiwiknaapje schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:43:
[...]

Ondanks dat het waar is wat je zegt, je oog ziet maar 20 fps (24 of 25 dacht ik), zal 50 er altijd beter uit blijven zien dan 30 bijvoorbeeld. Mijn theorie is dat het beeld dan zo snel ververst dat je de overgangen niet ziet waardoor het vloeiender wordt. Ikzelf ervaar 40 als vloeiend in FS, maar in Counterstrike (no flame, speel et al heel lang niet meer) zag ik het verschil tussen 60 en 100 nog.
Ik moet het nog altijd doen met 15 fps met regelmatige drops naar 4-5 :') ;)

• fusion.fake
  • Laatst online: 14-04-2014
hahah ik heb net vandaag een nieuwe videokaart gehaald :P wat een timing

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 09:05
Dit spel lijkt me erg leuk en wil ook grag FS X, maar ik heb zelf nu (nog) geen joystick, is dat erg(moeilijke besutring oid?

En nog iets, ik heb hem al eens eerder geinstalleerd alleen ik snap er echt gene hol van 8)7 . Miss omdat ik gelijk het moeilijkste neem :P(boeing), maar ik snap het gewoon niet:P.

En om al die lessen te volgen, die duurt echt heel lang.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Ben nog niet echt onder de indruk van de grafische kwaliteiten. Misschien omdat het maar een demo is. SLI werkt, maar volgens mij geen grote prestatiewinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matsume schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 23:35:
Dit spel lijkt me erg leuk en wil ook grag FS X, maar ik heb zelf nu (nog) geen joystick, is dat erg(moeilijke besutring oid?

En nog iets, ik heb hem al eens eerder geinstalleerd alleen ik snap er echt gene hol van 8)7 . Miss omdat ik gelijk het moeilijkste neem :P(boeing), maar ik snap het gewoon niet:P.

En om al die lessen te volgen, die duurt echt heel lang.
Joystick/Flightstick = een must. Met keyboard is het gewoon niet te doen. Sorry.

Dat het moeilijk is, is logisch. Alle begin is moeilijk. Maar volg gewoon de lessen. Ja het duurt lang, en het is niet altijd even leuk, maar zo leer je wel de basis dingen die je gewoon moet weten wil je beginnen met vliegen/simmen.
Begin met een klein propellor ding met die lessen en werk daarna je weg naar de Boeing's etc.
Zodra je dan wat verder bent zou je Metzinger tutorial kunnen zoeken en de PMDG 737 kunnen aanschaffen (maar dan praten we wel over enkele maanden).

Natuurlijk hangt er ook vanaf hoe realistisch je het wil hebben. Als het voor jou niet zo echt mogelijk hoeft, dan kun je je natuurlijk prima vermaken met de vliegtuigen in FS zelf. Voor mij persoonlijk voldoen die dingen gewoon niet (en denk dat velen met mij dat hier kunnen beamen).
Dan zul je idd naar een PMDG ofzo moeten gaan kijken.

Nogmaals, begin gewoon met die lessen en kijk daarna verder of je het echt leuk vind.
Zonde als je er geld in gaat pompen en je vind er achteraf toch geen reet aan.

Gerichte vragen kun je natuurlijk altijd stellen in het topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ben hem nu aan het binnenhalen. Hoop wel dat die lekker draait :+.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175154

Bij mij schopt hij ongeveer 10 seconden, daarna loopt hij soepel. Bij mij gaat hij wel haperen als ik alle schuifjes open zet.
Maar ik ben het een beetje met biobak eens, ben ook nog niet echt onder de indruk van de kwaliteit van graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181620

Anoniem: 111246 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:25:
Niet helemaal zoals ie liep, maar wel bijna.
(EHAM SID SPY UL7 SUM UM125 SIDER G11 MY G3 KEF 5E20 YR J564 PQI J55 ENE STAR KJFK )
Waarom neem je een Spijkerboor departure? Als je richting America wil kan je beter de Bergi / Gorlo departure nemen... deze zijn een stuk meer in de richting...
Use your charts!!!

http://rfinder.asalink.net/free/autoroute_rt.php
EHAM SID BERGI UL602 SUPUR UL60 OTBED UL26 PENIL UL70 BAGSO UV14 DUB UN536 BURAK UL9 MALOT NATA YAY N184B TOPPS J581 ENE STAR KJFK

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 181620 op 11-08-2006 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Kreeg net een melding dat de tijd erop zit, limiet van de demo :| was in freeflight. Weet alleen niet zeker hoeveel minuten het was, tussen de 10 of 20 ongeveer. Ook niet of het op systeemtijd werkt. Kwam dit nog wel tegen: <ReleaseDate>2006-10-03</ReleaseDate>

Dualmonitor doet het ook niet helaas althans in fullscreen, windowed moet ik nog proberen.

Verder rekeninghoudend dat dit een vrij buggy versie is, ziet het verder wel belovend uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet aardig wat tweaken om een beetje redelijke fps te krijgen. En er zijn ook ladingen bugs. Zo werken de 1m ground textures niet (alles blijft blurry) als je water op een Shader 2-setting hebt staan. Vergeet niet: het is een demo van een beta!.

Ik denk dat het spel pas ECHT tot zijn recht komt als de DX10 patch uit komt (en Vista er is) en je het speelt op DX10 hardware: dat moet echt kicken worden! Zelfs de allersnelste huidige computers draaien deze demo niet super, dus... Ik zou in ieder geval geen huidige hardware gaan kopen voor FS X! Ik wacht persoonlijk totdat Vista en DX10 uit zijn en ga dan een spercomputer komen waarop FS X echt tot zijn recht komt!

Ik vind alles er in ieder geval wel veelbelovend uitzien: het is nu nog crappy (op m'n Intel HT 3.0 en Radeon 9800 Pro), maar ik kan me wel al voorstellen dat het SCHITTEREND wordt op DX10 hardware! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 11-08-2006 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Laatst online: 14-04-2014
alles ff op ultra gezet graphics wallen zwaar tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120141

vond het nou ook nie echt bijzonder met alles max. Vooral de performance/kwaliteit verhouding vin dik neit zo best.en dan vooral de grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
BERGI UL602 SUPUR UL60 OTBED UL26 PENIL UL70 BAGSO UV14 DUB UN536 BURAK UL9 MALOT vanaf hier de NAT op N53020 N53030 N53040 N53050 HECKK en hier er weer af YAY N184B TOPPS J581 ENE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yisc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 22:05
Zijn er nog anderen bij wie het spel vrijwel direct crashed?
Na het opstarten en het kiezen voor 'free flight' gaat het spel laden en kom je uiteindelijk in het gekozen vliegtuig op de startbaan. Wanneer je vervolgens gas geeft en een klein stukje gereden hebt, gaat de pc volledig resetten. Heb dit nu meerdere keren achter elkaar gehad en heb dus nog niets van het spel gezien, hoewel het zelfs voor mijn behoorlijk zwaar uitgerustte pc, te zwaar lijkt. (P4-3.4 , 1 Gb , Ati Radeon X850XT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope, geen last van.
Heb je de laatste drives van je hardware draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185009

Ik zat op internet te kijken, het nieuwe spel sprak mij wel aan.
Ik heb vroeger ooit eens FS2000 of 2004 gebruikt, maar dat ging niet helemaal soepel.

Nu wil ik me in dit nieuwe spel gaan verdiepen.
Ik heb al wat gezocht zonder resultaat dus mijn vraag is:
Is er een tutorial van het vliegen en en die dingen die daar bij komen kijken, het liefst in het NL?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van FS-X is enkel nog die demo beschikbaar.
In de uiteindelijke versie zul je wel weer lessen, etc terug kunnen vinden.
Je zou bijv, nu nog FS2004 kunnen kopen voor een prikkie en daar alvast wat mee kunnen gaan oefenen. Ook zijn er voor FS2004 al heel veel addons beschikbaar, etc. Die zullen er voor FS-X nog niet zijn als het spel net uit is.

Hoe je moet leren vliegen zit dus zelf in het spel. En zie een paar posts terug: Anoniem: 111246 in "Flight Simulator - deel 79"

Denk niet dat veel dingen in het NL gaat vinden daar de vliegwereld helemaal Engels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Iemand FS X toevallig aan de gang onder x64? Ik begrijp dat hier mensen nog niet echt kapot zijn van de nieuwe sim. Enige effecten zoals groundeffect al standaard gesimuleerd of is het wederom een proceduretrainer met een nieuwe look?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens aandachtig door voordat je je post plaatst.