iOS Feedback

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vind het ook rommelig zo met al die losse topics.

Apple watch zaken bespreken in een enkel Apple watch topic gaat al prima sinds 2015. Ik zie niet zo goed waarom dat nu ineens met Series 6 niet meer zo is. De werking en functies van de Series 6 (laat staan de SE) wijken daar niet genoeg voor af naar mijn mening. Edit: hetzelfde voor tvOS14 en de AppleTV overigens.

Want stel ik heb een S4 met watchOS7 en een vraag over een algemene functie, die er al sinds het begin op zit, waar stel ik die dan? In het watchOs7 topic waar weinig mensen in zitten, het lang lopende topic wat voor veel Tweakers al ingeburgerd is, of maak ik een topic voor de S4/vraag aan en stel ik de vraag daar in?

Daar krijg je alleen maar crossposters van.

[ Voor 39% gewijzigd door Donstil op 20-09-2020 22:33 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:15:
Ik vind het ook rommelig zo met al die losse topics.

Apple watch zaken bespreken in een enkel Apple watch topic gaat al prima sinds 2015. Ik zie niet zo goed waarom dat nu ineens met Series 6 niet meer zo is. De werking en functies van de Series 6 (laat staan de SE) wijken daar ook helemaal niet genoeg voor af naar mijn mening.
Mijn inziens zou je topics moeten hebben zoals Apple ze zelf op de website zet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pq1PUbpMfPP4I8N1Ny2UQJV7pKc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P3RvI8k3Kwf79alAtXtHwbiT.png?f=fotoalbum_large

Maar niet ook nog eens voor elke uitvoering, dat verspreid meer en krijg je mijn inziens weinig commitment.

Daarnaast natuurlijk de "software" kant apart:
Apple iOS
Apple Store
Apple Pay
(Music staat al in de balk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Je bedoelt in principe alles naar 3 topics?
- iPhone/iOS discussie (ongeacht type/versie)
- Watch/WatchOS discussie ( ^ )
- iPad/iPadOS discussie ( ^ )

En dan los zaken als services; Apple Music, Apple Pay, etc.
Vraag me af of dat zou werken.

Maar hoe het ook zij, we kunnen volgens mij best wel even aankijken of zoals het nu is werkt :P Een split is ergens logisch qua consistentie, maar gezien het relatief lage volume aan posts over de Watch is ‘t misschien minder warrig dan de rest waardoor ‘t nog wel werkt in één topic.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
WhatsappHack schreef op maandag 21 september 2020 @ 00:06:

Je bedoelt in principe alles naar 3 topics?
- iPhone/iOS discussie (ongeacht type/versie)
- Watch/WatchOS discussie ( ^ )
- iPad/iPadOS discussie ( ^ )

En dan los zaken als services; Apple Music, Apple Pay, etc.
Vraag me af of dat zou werken.

Maar hoe het ook zij, we kunnen volgens mij best wel even aankijken of zoals het nu is werkt :P Een split is ergens logisch qua consistentie, maar gezien het relatief lage volume aan posts over de Watch is ‘t misschien minder warrig dan de rest waardoor ‘t nog wel werkt in één topic.
Nee, dus de onderwerpen van het screenshot:

(Mac laat ik even weg want dat hoort hier niet) ipad, iphone, watch, tv

En dan

iPadOS, iOS, watchOS, tvOS, <insert dienst die een eigen topic nodig heeft>

Althans dat staat in zijn gedachte/voorstel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 21 september 2020 @ 00:12:
[...]

Nee, dus de onderwerpen van het screenshot:

(Mac laat ik even weg want dat hoort hier niet) ipad, iphone, watch, tv

En dan

iPadOS, iOS, watchOS, tvOS, <insert dienst die een eigen topic nodig heeft>

Althans dat staat in zijn gedachte/voorstel :)
Ik snap hem denk ik verkeerd; maar bedoel je dan categorieën als het ware?
Dus onder Apple Talk wil je hebben Mac, iPad, iPhone, Watch, Apple TV? Of bedoel je simpelweg voor elk van die producten *generieke* topics (dus onafhankelijk van type iPhone/iPad/Watch/etc.)? En dan los de topics voor het OS-specifiek? (Al snap ik in dat geval niet waar het commentaar op de split voor het WatchOS-topic vandaan komt, want dan werken we toch juist naar die situatie toe nu? :P)

Trouwens, offtopic voor hier I guess; maar ik zat net ff naar de huidige categorieën onder AT te kijken en moest wel gniffelen om "Mac & Software". Dat klinkt nogal willekeurig eigenlijk, niet eerder bij stilgestaan. Vraag me af hoe men precies bij die "& software" is gekomen. Het had ook "& accessoires" kunnen zijn. Of "& randapparatuur". Of why stop there? De hele rits: "Mac & Software, Accessoires en Randapparatuur". Of moesten categorieën perse meer dan 3 letters hebben misschien dus *moest* er wel iets bij? Anyway, off-topic; I know. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Is wellicht dit een idee (voor de toekomst, bij toekomstige hard- en/of softwareuitgaven) qua topics

Allereerst meer categorieën:
1. iPhone, iPad en iPod
2. Apple Wearables
3. Macs
4. Apple TV en Apple services (daarbij kunnen bijv. specifieke vragen gesteld worden over Apple Music, Apple TV+, Homekit etc.)
  • iOS en iPadOS 14 (iPhone, iPad en iPod)
  • Deze besturingssystemen lijken grotendeels op elkaar, i.i.g. nog dit jaar, dus ze kunnen bij elkaar blijven.
  • iPhone (iPhone, iPad en iPod)
  • Per reeks 1 topic, dus voor alle vier verwachte iPhone 12 toestellen gewoon één iPhone 12 topic.
  • iPad (iPhone, iPad en iPod)
  • Per hardware revisie 1 topic (iPad Pro (11 en 12.9 in één topic), iPad Air, iPad Mini, iPad)
  • AirPods (Apple Wearables)
  • 2 aparte topics: AirPods en AirPods Pro (bij nieuwe revisie een nieuw topic)
  • Apple Watch
  • Per hardwarerevisie 1 topic en watchOS topic weglaten. Dus dit jaar bijv. 1 topic welke zowel Series 6 als SE (en dus watchOS 7) omvat en nog 1 ander topic voor de oudere devices. In de toekomst komt er dus per hardwarerevisie één nieuw topic waarbij dan gelijk watchOS wordt meegenomen.
  • ARM (Mac)
  • Een apart topic zolang de transitie naar ARM nog niet gereed is.
  • macOS (Mac)
  • Een apart topic per nieuwe (jaarlijkse) uitgave van macOS.
  • Macs (Mac)
  • Per hardware device een apart topic (iMac, Mac Pro, Mac Mini, MacBook Air, MacBook Pro) en bijv. de 13 en 16-inch MacBook pro samen in één topic.
  • Apple TV (Apple TV en Apple services)
  • Een topic per hardware revisie van Apple TV waarbij dus in hetzelfde topic ook tvOS behandeld wordt.
  • Apple TV+ (Apple TV en Apple services)
  • Apple Music, Apple Pay, iCloud, HomePod, HomeKit, CarPlay etc. (Apple TV en Apple services)
  • Hier kan gediscussieerd worden en gerichte vragen gesteld worden over deze specifieke diensten
Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_mHR8gnGh7NxE_PzYltp_U2F7nA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G37EH0GTBjW1ATI1z0ybjxD0.png?f=fotoalbum_large

Het is maar een idee. Ik vind de huidige situatie (per OS, per hardware) een topic ook prima maar ik kan mij ook indenken dat mensen teveel topics voor hun kiezen krijgen (Series 6, SE, watchOS7 en algemeen Watch topic) ;)

[ Voor 13% gewijzigd door robcoenen op 21-09-2020 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
WhatsappHack schreef op maandag 21 september 2020 @ 04:28:
[...]

Ik snap hem denk ik verkeerd; maar bedoel je dan categorieën als het ware?
Dus onder Apple Talk wil je hebben Mac, iPad, iPhone, Watch, Apple TV? Of bedoel je simpelweg voor elk van die producten *generieke* topics (dus onafhankelijk van type iPhone/iPad/Watch/etc.)? En dan los de topics voor het OS-specifiek? (Al snap ik in dat geval niet waar het commentaar op de split voor het WatchOS-topic vandaan komt, want dan werken we toch juist naar die situatie toe nu? :P)
Nou ik niet perse hoor maar ik dacht alleen ik ligt ff toe wat @Vorkie bedoelt. Of laat ik het anders zeggen, wat ik denk dat hij bedoelt.

Ik vind hoe we het deden tot afgelopen maandag prima, alleen al die nieuwe topics voor kleine product updates zie ik het nut niet zo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:50:
[...]

Nou ik niet perse hoor maar ik dacht alleen ik ligt ff toe wat @Vorkie bedoelt. Of laat ik het anders zeggen, wat ik denk dat hij bedoelt.

Ik vind hoe we het deden tot afgelopen maandag prima, alleen al die nieuwe topics voor kleine product updates zie ik het nut niet zo van.
Sorry dat ik niet echt reageer.

Ik bedoel het inderdaad zo dat het lijkt op de visie van Apple, een soort KISS. Helaas heeft iemand anders in Apple Talk anders besloten qua admins en lijkt er niet echt open te staan om te zorgen dat er meer relevantie en "commitment" ontstaat in dit subforum.

:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Het is al geruime tijd beleid op GoT om 'grote topics' zoveel mogelijk op te splitsen. Binnen Apple Talk is het dan ook al geruime tijd zo dat voor ieder product een apart 'discussie & ervaringen' topic is.

De Apple Watch had voorheen een topic voor alles Apple Watch, maar gezien de groeiende populariteit en met de release van de Apple Watch series 6 en WatchOS 7, is dit een mooie gelegenheid om dat uit elkaar te trekken, en van een uptodate startpost te voorzien. Daarnaast kunnen mensen die weinig op hebben met de series 6 het topic nu negeren. Vooralsnog lijkt er genoeg animo om de topics in leven te houden, en zou ik daarom ook even aankijken.

Mocht het niet werken, dan kunnen we de boel weer samenvoegen. Dan lijkt het me wel handig om een nieuw deel te starten, aangezien de huidige TS uit 2015 stamt, en het topic al meer dan 12.000 reacties heeft.

Voor wat betreft het aantal productopics: het blijft lastig om ergens een lijn te trekken, en je zult inderdaad onderwerpen krijgen die niet netjes in het ene of het andere topic past.

Wat we wellicht wel kunnen doen, is niet voor iedere nieuwe productupdate een nieuw topic aan te maken. Soms zijn de verschillen inderdaad te klein. De indeling die Apple echter heeft op z'n voorpagina lijkt me te grof. Discussies en ervaringen met een iPhone 11 vs iPhone SE, of iPad en iPad Pro zijn wezenlijk anders.
WhatsappHack schreef op maandag 21 september 2020 @ 04:28:
[...]
Trouwens, offtopic voor hier I guess; maar ik zat net ff naar de huidige categorieën onder AT te kijken en moest wel gniffelen om "Mac & Software". Dat klinkt nogal willekeurig eigenlijk, niet eerder bij stilgestaan. Vraag me af hoe men precies bij die "& software" is gekomen. Het had ook "& accessoires" kunnen zijn. Of "& randapparatuur". Of why stop there? De hele rits: "Mac & Software, Accessoires en Randapparatuur". Of moesten categorieën perse meer dan 3 letters hebben misschien dus *moest* er wel iets bij? Anyway, off-topic; I know. :P
Dat is historisch zo gegroeid. Voorheen was er het subforum 'Apple Talk' (en daarvoor een topic), vanwege de populariteit en focus van Tweakers op mobile, is dat toen opgesplitst in Apple Computers (ACS), Apple Software & Diensten (ASD) en Apple Media Devices (AMD). Later zijn ACS en ASD weer samengevoegd, omdat het lastig was om de twee zaken gescheiden te houden. Het subforum is toen hernoemd tot Macs & Software, om aan te geven dat het niet alleen om Mac hardware ging (en omdat MS een leuke afkorting is).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:07
Beste,
Is het mogelijk om voor de beta versies van iOS een afzonderlijk topic te laten aanmaken? Voor veel gebruikers zijn al die beta berichten in het iOS topic totaal niet relevant. Het is maar een kleine club die fanatiek met beta aan de slag gaan en laat die lekker in een apart topic hun ervaringen delen.
Volgens mij is het voor het overgrote deel niet relevant om te lezen over problemen met beta versies. Het gaat overigens niet alleen over de beta periode van grofweg juni tot/met september, maar beta versies blijven continu uitgerold te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:02:
Beste,
Is het mogelijk om voor de beta versies van iOS een afzonderlijk topic te laten aanmaken? Voor veel gebruikers zijn al die beta berichten in het iOS topic totaal niet relevant. Het is maar een kleine club die fanatiek met beta aan de slag gaan en laat die lekker in een apart topic hun ervaringen delen.
Volgens mij is het voor het overgrote deel niet relevant om te lezen over problemen met beta versies. Het gaat overigens niet alleen over de beta periode van grofweg juni tot/met september, maar beta versies blijven continu uitgerold te worden.
Dat is al besproken toch? Daaruit is juist gekomen dat we zo op deze voet verder zouden gaan omdat dit al jaren prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Donstil schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:17:
[...]

Dat is al besproken toch? Daaruit is juist gekomen dat we zo op deze voet verder zouden gaan omdat dit al jaren prima werkt.
Het werkt al jaren prima is in mijn ogen geen goede reden. Alles in hetzelfde AW topic werkte ook al jaren prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:21:
[...]

Het werkt al jaren prima is in mijn ogen geen goede reden. Alles in hetzelfde AW topic werkte ook al jaren prima. ;)
In de ogen van de mods wel klaarblijkelijk.
&
Hoedje in "[iOS 14] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 22-09-2020 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Wat betreft het eerste punt heeft de moderator het niet goed begrepen. Ik heb het niet alleen over de periode van juni tot september, maar dat beta releases gedurende het hele jaar worden vrijgegeven.
En in het tweede punt wordt aangegeven dat inderdaad beta overgaat naar non beta, maar gelijkertijd dat deze discussie in dit topic gevoerd mag worden. Bij deze dus. ;)
Wat is er overigens mis met de volgende nieuwe procedure? In juni wordt beta ios15 topic gestart welke het hele jaar blijft doorlopen en in september wordt een (non beta) iOS topic gestart. Dit zorgt er in ieder geval voor een duidelijk onderscheid en dat in september de naam van mijn bookmark nog steeds het woord ‘beta’ bevat. ;) Ieder kan zo bewust kiezen wel/niet over beta te worden geïnformeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 22-09-2020 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik zie de meerwaarde daar niet van in persoonlijk, Posts over de beta zitten de non Beta posts totaal niet in de weg en het kan zelfs een pluspunt zijn als je een vraag hebt over een non beta en de “testers” die al kunnen beantwoorden.

Maar goed misschien goed om volgend jaar mee in overweging te nemen.

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 22-09-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:22
meesje schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:44:
[...]

Wat betreft het eerste punt heeft de moderator het niet goed begrepen. Ik heb het niet alleen over de periode van juni tot september, maar dat beta releases gedurende het hele jaar worden vrijgegeven.
En in het tweede punt wordt aangegeven dat inderdaad beta overgaat naar non beta, maar gelijkertijd dat deze discussie in dit topic gevoerd mag worden. Bij deze dus. ;)
Wat is er overigens mis met de volgende nieuwe procedure? In juni wordt beta ios15 topic gestart welke het hele jaar blijft doorlopen en in september wordt een (non beta) iOS topic gestart. Dit zorgt er in ieder geval voor een duidelijk onderscheid en dat in september de naam van mijn bookmark nog steeds het woord ‘beta’ bevat. ;) Ieder kan zo bewust kiezen wel/niet over beta te worden geïnformeerd.
Ik snap dat het om de gehele periode gaat. Bèta’s lopen immers gewoon door. Maar het aantal posts over bèta’s loopt over het algemeen wel erg terug nadat de main release xx.0 is geweest. Daarnaast heb je het over dezelfde functionaliteit, alleen ietsje eerder.

Desondanks zien we liever meer dan minder topics. Dus we hebben er niets op tegen om zo’n topic een kans te gunnen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• meesje
Hoedje schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:04:
[...]

Ik snap dat het om de gehele periode gaat. Bèta’s lopen immers gewoon door. Maar het aantal posts over bèta’s loopt over het algemeen wel erg terug nadat de main release xx.0 is geweest. Daarnaast heb je het over dezelfde functionaliteit, alleen ietsje eerder.

Desondanks zien we liever meer dan minder topics. Dus we hebben er niets op tegen om zo’n topic een kans te gunnen.
Ik denk dat je gelijk hebt met dat het aantal beta berichten flink afneemt na de final release. Wellicht had ik de afgelopen periode nog te veel in mijn hoofd. Ik zal het komende tijd eens een beetje volgen. En sowieso is, wat Donstil al aangeeft, een volgende release een mooi moment om het te overwegen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Laatst online: 11:32
Daedalus schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:54:
Het is al geruime tijd beleid op GoT om 'grote topics' zoveel mogelijk op te splitsen. Binnen Apple Talk is het dan ook al geruime tijd zo dat voor ieder product een apart 'discussie & ervaringen' topic is.

De Apple Watch had voorheen een topic voor alles Apple Watch, maar gezien de groeiende populariteit en met de release van de Apple Watch series 6 en WatchOS 7, is dit een mooie gelegenheid om dat uit elkaar te trekken, en van een uptodate startpost te voorzien. Daarnaast kunnen mensen die weinig op hebben met de series 6 het topic nu negeren. Vooralsnog lijkt er genoeg animo om de topics in leven te houden, en zou ik daarom ook even aankijken.

Mocht het niet werken, dan kunnen we de boel weer samenvoegen. Dan lijkt het me wel handig om een nieuw deel te starten, aangezien de huidige TS uit 2015 stamt, en het topic al meer dan 12.000 reacties heeft.

Voor wat betreft het aantal productopics: het blijft lastig om ergens een lijn te trekken, en je zult inderdaad onderwerpen krijgen die niet netjes in het ene of het andere topic past.

Wat we wellicht wel kunnen doen, is niet voor iedere nieuwe productupdate een nieuw topic aan te maken. Soms zijn de verschillen inderdaad te klein. De indeling die Apple echter heeft op z'n voorpagina lijkt me te grof. Discussies en ervaringen met een iPhone 11 vs iPhone SE, of iPad en iPad Pro zijn wezenlijk anders.

[...]
Dat is historisch zo gegroeid. Voorheen was er het subforum 'Apple Talk' (en daarvoor een topic), vanwege de populariteit en focus van Tweakers op mobile, is dat toen opgesplitst in Apple Computers (ACS), Apple Software & Diensten (ASD) en Apple Media Devices (AMD). Later zijn ACS en ASD weer samengevoegd, omdat het lastig was om de twee zaken gescheiden te houden. Het subforum is toen hernoemd tot Macs & Software, om aan te geven dat het niet alleen om Mac hardware ging (en omdat MS een leuke afkorting is).
Ik heb zo'n vermoeden dat de meeste tweakers in de apple watch topics toch graag willen dat ze samengevoegd gaan worden . ;)

Poll: topics samenvoegen?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402975&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:55:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat de meeste tweakers in de apple watch topics toch graag willen dat ze samengevoegd gaan worden . ;)

Poll: topics samenvoegen?
Ja
Nee
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Lijkt me duidelijk. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 18:21
Daedalus schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:02:
Sowieso is crossposten niet de bedoeling, en is dat hier niet gebeurd vanwege verwarring, maar meer vanwege 'urgentie'.

Zoals gezegd hebben we liever verschillende onderwerpen in verschillende topics, juist om de doorzoekbaarheid en vindbaarheid te verbeteren. Als je alles in een topic dumpt, wordt een vergaarbak waar niks te vinden is, en het gevolg is vaak dat mensen met problemen ook niet een eigen topic openen.

Voor alle andere Apple apparaten (iPads, iPhones, MacBooks, iMacs, etc) en OSen (iOS, iPadOS, macOS) hebben we ook aparte topics. Voor de Apple Watch hadden we één topic, maar nu met de release van een nieuwe Apple Watch en Watch OS is het een mooi moment om de boel uit elkaar te trekken.

Dat gezegd hebbende: als de meerderheid het liefst alles over de Apple Watch in een topic heeft, dan kunnen we uiteraard de topics weer sluiten en verder gaan op de oude voet.
Ja dolgraag alles weer in 1 topic! De AW’s verschillen te weinig van elkaar en draaien allemaal WatchOS7. Bijna alle vragen in de verschillende topics gaan op voor alle AW modellen. We hebben nu fragmentatie dat nergens aan bijdraagt, versnippering zonder meerwaarde.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Voorstel:
Wearables:
Apple Watch = 1 topic, WatchOS zit hierbij in.
WatchOS Beta = 1 topic

Op basis van use cases:
iPhones:
iPhone % Pro (max) = 1 topic, high end model, professionelere use case
iPhone SE % = 1 topic, instap model
iPhone X/XR/11/12/14/15 = 1 topic, gangbaar model, drukste topic denk ik.
iOS % = software topic over reilen en zeilen van iOS
iOS % beta = software topic voor de devs, krijgt bij nieuwe versie 2 topics (1 voor oude, 1 voor nieuwe)
iPhone accessoires = van screenprotector tot QI laders.
iPhone Apps = topic voor voorgedragen "Deze app moet je echt hebben!" **wel lastig, maar de PRO (MAX) topics worden vast gebruikt voor de PRO apps :)**

Tablets:
iPad = 1 topic, het manusje van alles
iPad Pro = 1 topic, high end model, professionelere use case
iPadOS % = software topic over iPad OS, steeds meer onderscheiding, zoals geen App Library.
iPadOS beta % = idem als iOS.
iPad accessoires = van pen tot hoesje
iPad Apps = idem als iPhone, differentiatie ontstaat wel in de PRO topics.

Audio:
AirPods = 1 topic, "instap"
AirPods Pro = 1 topic "wat mij betreft veel te veel verschillend van de gewone
AirPods Studio = 1 topic, **hoopt**

Video:
AppleTV = 1 topic over de ... AppleTV, samen met de 4K
AppleTV beta = 1 topic over de beta's
AppleTV apps = handige apps voor de AppleTV

Overige:
AppleTV+
AppStore
Music
.....

Ik zeg niet dat het zo iets moet worden, maar ik denk dat je op deze manier overzicht houdt met een maximum aan "groep" topics.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Fair enough :) Als de overgrote meerderheid liever alles in één topic wilt, dan gaat we dat doen. Als iemand een deel 3 van het Apple Watch topic wilt maken, neem dan even contact met ons op zodat niet meerdere mensen aan een nieuw topic werken. Als dat topic is geplaatst zullen we de andere Apple Watch topics sluiten en verwijzen naar deel 3 :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-05 18:12
@Daedalus Fijn zo! Ik ben erg blij dat alle geuite bezwaren en de duidelijke uitslag van de poll hiertoe hebben bijgedragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is leuk dat mensen die er veel hangen het leuk vinden om centrale topics te hebben en dat die in polls uiteraard de meeste stemmen geven. Maar ik ben nieuw in apple en overweeg een iphone 12 mini. Ik wil nu eens kijken naar ervaringen daarvan en er is dus niet echt gericht iets te vinden, behalve een ENORM topic van 4000 reacties dat heet "ervaring met alle nieuwe iphones".

Letterlijk onbruikbaar als je gewoon ervaringen met die mini wilt lezen. Er zijn heel veel mensen zoals ik die iets willen opzoeken en die grote topics zijn echt totaal kut daarvoor.

Ik snap dat ze gezellig zijn als dat je vaste honk is. En ik snap op zich de neigin ertoe wel. In het audioforum vind ik het ook wel geinig, maar tweakers is voor mij voor onderwerpen waar ik niet veel van weet en waar ik ervaringen over wil leren echt letterlijk onbruikbaar...

In AV merk je trouwens dat niemand meer topics durft te starten. Topics kapen of iets in een groot topic pleuren is al tijden de trend. Op zicht wel begrijpelijk, want je kan helemaal niets specifieks meer terugvinden...

Ik denk trouwens dat een "het grote 1 product topic" ook stom is, (want dan heb je 4 bijna dezelfde topics, dat snap ik). Je moet dus gewoon weer onderwerpen per onderwerp kunnen hebben. Zoals 'hoe vinden mensen het formaat van de kleine iphone'. maar als ik daar nu een topic voor start, wordt dat gegarandeerd gesloten met een verwijzing naar de grote dump...

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 14-11-2020 15:15 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JvS schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:10:
Het is leuk dat mensen die er veel hangen het leuk vinden om centrale topics te hebben en dat die in polls uiteraard de meeste stemmen geven. Maar ik ben nieuw in apple en overweeg een iphone 12 mini. Ik wil nu eens kijken naar ervaringen daarvan en er is dus niet echt gericht iets te vinden, behalve een ENORM topic van 4000 reacties dat heet "ervaring met alle nieuwe iphones".

Letterlijk onbruikbaar als je gewoon ervaringen met die mini wilt lezen. Er zijn heel veel mensen zoals ik die iets willen opzoeken en die grote topics zijn echt totaal kut daarvoor.
De mini is pas sinds gisteren uit (ongeveer pagina 152 in het iPhone 12 topic). Dus het meerendeel van de 4000 reacties kan je overslaan, dat scheelt weer :)

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 14-11-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nergenss
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik heb Chrome ingesteld als standaardbrowser maar als ik daar een tekst selecteer en open in een nieuwe tabblad klik opent die alsnog in safari! Hoe moet ik dit fixen kan iemand dit uitleggen aub..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Nergenss schreef op woensdag 2 december 2020 @ 03:59:
Ik heb Chrome ingesteld als standaardbrowser maar als ik daar een tekst selecteer en open in een nieuwe tabblad klik opent die alsnog in safari! Hoe moet ik dit fixen kan iemand dit uitleggen aub..
Je kunt hiervoor beter een nieuw topic openen, in plaats van je vraag in een feedback topic te stellen :)
Donstil schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 16:03:
[...]

De mini is pas sinds gisteren uit (ongeveer pagina 152 in het iPhone 12 topic). Dus het meerendeel van de 4000 reacties kan je overslaan, dat scheelt weer :)
Maar dan moet je wel weten dat je 4000 reacties kunt overslaan en daarnaast is het topic 50 pagina's lang bij mij

Ik ben het wel met JvS eens, dat de huidige opzet prima is voor de vaste bezoekers, maar lastiger is voor 'nieuwe' bezoekers. Het blijft lastig om een verdeling te vinden die voor de meeste mensen werkt, zeker omdat die niet alleen afhankelijk is van het type producten, maar ook de populariteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Daedalus schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:17:

Maar dan moet je wel weten dat je 4000 reacties kunt overslaan en daarnaast is het topic 50 pagina's lang bij mij
Ja was meer bedoelt als quick fix voor zijn "probleem" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 17:31
Hebben jullie ook opeens dat er veel apps, die ik vandaag gewoon nog heb gebruikt, opeens opgeruimd zijn, en opnieuw moet downen? ios 13.6.1 iPhone x

Ik heb bij instellingen> 'iTunes store en apps store' altijd al 'aan staan' dat hij apps mag opruimen, maar nu doet hij dat dus bij mijn bank app en zelfs fb enz.

[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 04-12-2020 23:15 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Mel33 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:52:
Hebben jullie ook opeens dat er veel apps, die ik vandaag gewoon nog heb gebruikt, opeens opgeruimd zijn, en opnieuw moet downen? ios 13.6.1 iPhone x

Ik heb bij instellingen> 'iTunes store en apps store' altijd al 'aan staan' dat hij apps mag opruimen, maar nu doet hij dat dus bij mijn bank app en zelfs fb enz.
Dit is een topic voor feedback op het iPhones & iPads subforum. Voor vragen mag je een nieuw topic openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Hallo,

Op dit moment zijn er de volgende topics actief op het Tweakers forum op basis van de meest recente Apple hardware releases:

Mac
[MacBook Air 2020] Ervaringen & Discussie
[MacBook Pro 13-inch (M1) (2020)] - Ervaringen & Discussie
[MacBook Pro 2019/2020] Ervaringen & Discussie & [MacBook Pro 16"] Ervaringen & Discussie
[iMac 2020 (21,5 & 27-inch Intel)] Ervaringen & Discussie
[Mac Pro 2019] Ervaringen & Discussie
[Mac Mini (M1) (2020)] - Ervaringen & Discussie

iPad
[iPad Pro 2020] Ervaringen & Discussie
[iPad Air (2020)] Ervaringen en discussie
[iPad (2020)] Ervaringen en discussie
[iPad Mini 2019] Ervaringen & Discussie

iPhone
[iPhone 12 (mini, Pro, Pro Max)] Ervaringen & Discussie
[iPhone SE (2020)] Ervaringen & Discussie

Watch
[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 3

TV
[Apple TV] Discussietopic - deel 3

Music
[AirPods] Ervaringen & Discussie
[AirPods Pro] Ervaringen & Discussie
[AirPods Max] Ervaringen & Discussie

Software
[macOS High Sierra 10.13] Ervaringen & Discussie
[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie
[tvOS 14] Ervaringen en discussie

Naar alle verwachting komt in april een vernieuwde iPad Pro uit. Naar aanleiding van deze komende release ben ik benieuwd hoe een eventueel topic het beste ingezet kan worden.

Ten tijde van de Apple Watch is er gekozen om de discussie omtrent de Series 6 / SE en eerder, evenals watchOS, te bespreken in één centraal topic. Vandaar mijn vraag nu, hoe zien de mede-tweakers en administrators/moderators een topic voor de nieuwe iPad Pro het liefste?

1. Een verzameltopic, net als bij de Watch, waarin alles besproken kan worden ongeacht model
2. Aparte topics blijven houden voor de reguliere iPad, Mini, Air, Pro

En is het de bedoeling dat software vragen (iPadOS) dan ook opgenomen worden in het eventuele verzameltopic of kan deze het beste voort blijven bestaan als een los topic?

Daarnaast, niet direct gerelateerd aan bovenstaande vraag, is het wellicht tijd om de twee categorieën binnen Apple Talk (Macs & Software & iPhones & iPads) wellicht wat verder op te delen?

Bijv:
1. iPhone / iPad (incl. iOS / iPadOS)
2. Macs (incl. macOS)
3. Muziek (HomePod, HomePod Mini, AirPods, AirPods Pro, AirPods Max, iPod Touch)
4. Overige (Apple Watch, Apple TV, accessoires) (incl. tvOS en watchOS)

Ik hoor het graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Mij lijkt het 't beste om voor een nieuwe iPad Pro een nieuw topic aan te maken. Zo houden we de discussies gescheiden, en interessant voor de mensen die alleen in de nieuwe (of de oude) iPad Pro zijn geïnteresseerd. Of er uiteindelijk veel verschil zit tussende de oude en de nieuwe iPad Pro, en of er dus veel overlap zit in de discussie, is lastig te voorspellen.

Voor wat betreft nieuwe categorieën/subfora: denk niet dat we genoeg topics hebben om de boel verder op te splitsen. Het verder opsplitsen maakt het alleen maar lastiger om te bepalen waar precies een bepaald topic is te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
Daar sluit ik me bij aan. Aparte topics blijft altijd de voorkeur houden, zodat het overzichtelijk blijft. We zien (helaas) op dit moment niet genoeg activiteit om nog een nieuw subforum toe te voegen :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik zou gewoon het grote apple topic starten. Veel handiger en wel zo gezellig.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Net als vroeger :+ Dat zal een hoop mensen blij maken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stan12313
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-04-2021
*snip* offtopic

[ Voor 92% gewijzigd door Daedalus op 21-04-2021 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Hallo,

Daar ben ik weer met een nieuwe reeks aan vragen met het oog op de aankomende WWDC.

Allereerst een opmerking vooraf. Er is een centraal [Event / Keynote] Apple WWDC21 (7 t/m 11 juni) topic waarin naar aanloop naar WWDC en tijdens het evenement alle aankondigingen, nieuwtjes etc. besproken kunnen worden.

Zoals gewoonlijk zullen op WWDC hoogst waarschijnlijk alle Apple platformen voorzien worden van een update:

iOS en iPadOS
Wat is een wenselijke situatie met betrekking tot deze twee platformen?

1. Het splitsen van de twee platformen en een apart iOS 15 topic en een iPadOS 15 topic aanmaken
2. iOS 15 en iPadOS 15 gezamenlijk in één topic houden

Natuurlijk valt er nog weinig te zeggen in hoeverre iOS en iPadOS dit jaar van elkaar van verschillen. Dat iOS 14 en iPadOS 14 momenteel in één topic zitten is wel te begrijpen met de vele overeenkomsten tussen de twee platformen.

Eventueel kan er ook een apart iOS en iPadOS beta topic opgezet worden en dat bij de final-release gekeken wordt of deze twee samen in 1 topic worden ondergebracht.

macOS
Geen bijzonderheden

tvOS en watchOS
Het tvOS platform is ondergebracht in [Apple TV] Ervaringen & Discussie - Deel 4 en watchOS is ondergebracht in [Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 3.

Hoe kunnen we het beste de tvOS beta en de watchOS beta aanvliegen? Wellicht voor beide een apart beta topic maken en ten tijde van de final-release gewoon de topicstart van de twee eerder genoemde topics updaten naar de nieuwe tvOS en watchOS versies?

Ik denk inderdaad dat het het samenvoegen van tvOS en Apple TV + het samenvoegen van watchOS en Apple Watch de overzichtelijkheid ten goede is gekomen. Maar wellicht is het voor de beta-periode handig als deze twee beta platformen een apart topic krijgen?

Ik hoor graag hoe de community hier in staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Van mij mag ios en ipados samen zoals nu. Ten tijde van uitkomen van beta 15, zien we vanzelf het verschil. Dan kan altijd nog besloten worden om het van elkaar te scheiden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik ben benieuwd hoe iedereen erin zit.

iOS en iPadOS hangt sterk af van de functionaliteit. Als die meer uit elkaar gaat lopen, dan wordt het logisch om die topics te splitsen. Aparte beta topics lijkt me daar wel logischer worden, je merkt meer en meer dat het daar gaat schuren.

Voor WatchOS en Apple TV ook niet gek om aparte beta topics te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Wellicht is het handig om voor ieder platform een apart beta topic te hebben, dus 5 topics: iOS, iPadOS, macOS, watchOS en tvOS.

Bij de definitieve release wordt dan gekeken of iOS en iPadOS samen kunnen blijven in 1 topic. Maar goed, we moeten eerst maar een zien of de verschillen qua functionaliteiten tussen de twee platformen gaan groeien.

Een watchOS en tvOS beta topic lijkt mij ook handig, maar bij een final-release mogen deze van mij gewoon in de algemene Apple Watch en Apple TV topics opgenomen worden (en dat er dus geen watchOS en tvOS final topic komt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
Dat lijkt me niet gek. Dan kan in die topics ook de aankondiging van de nieuwe beta’s worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Aparte bèta-topics lijken me wel praktisch, aangezien niet iedereen een ontwikkelaarsversie wil (of kan) installeren. Wellicht is het een idee om hier doorlopende topics van te maken ("Het grote iOS bèta topic"), aangezien de ontwikkeling niet stopt met de release van een major version :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Daedalus schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:27:
Aparte bèta-topics lijken me wel praktisch, aangezien niet iedereen een ontwikkelaarsversie wil (of kan) installeren. Wellicht is het een idee om hier doorlopende topics van te maken ("Het grote iOS bèta topic"), aangezien de ontwikkeling niet stopt met de release van een major version :P
Je doelt hier bijv. op een iOS 15 topic waarin t/m de release van iOS 16 ook iOS 15.1 beta, iOS 15.2 beta etc. besproken kunnen worden? En dat er bij de beta release van iOS 16 een deel 2 van het topic wordt aangemaakt welke voor dat daarop komende jaar gebruikt kan worden?

Dat is ook nog niet zo'n gek idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik vind persoonlijk al die losse topics alleen maar extra onoverzichtelijk. Voor de nieuwe grote product releases is het nog wel te begrijpen want daar wordt veel in gepost maar voor zaken als watchOS, tvOS, iPadOS, wel niet beta, HomePod, HomePod mini, Apple watch S7, etc etc, gaat dat toch niet beter worden?

De overlap in die topics is gigantisch. Stel je de vraag over je HomePod Mini dan in het HomePod Mini topic, in het tvOS topic of stiekem toch in het HomePod topic omdat de functie eigenlijk gelijk is en daar meer mensen zitten?

Afgelopen jaar is dat ook geprobeerd en kwam er juist veel weerstand op, wat is de drang om het dan nu alsnog allemaal om te gooien?

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 24-05-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Voor de niet-beta versies ben ik het er mee eens, zoals eerder gezegd:
robcoenen schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:50:
Ik denk inderdaad dat het het samenvoegen van tvOS en Apple TV + het samenvoegen van watchOS en Apple Watch de overzichtelijkheid ten goede is gekomen.
Het is goed dat tvOS onder is gebracht in een centraal Apple TV forum en watchOS in een centraal Apple Watch topic. Die centralisatie juich ik toe.

Mijn mening is dat het volgende het meest overzichtelijk is, maar hierin kan ik mogelijk van mening verschillen t.o.v. de community:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkkOtpNsmdqp3FjwFZj3dV66xks=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jRB2H7yKmpNebUiMXKFq4aX1.png?f=fotoalbum_large

Eventueel kan dit nog compacter door bijv:
• AirPods en AirPods Pro samen te voegen (bij een toekomstige release) in één topic.
De Max is qua positionering een ander product naar mijn mening die een eigen topic verdiend.
- Hetzelfde is van toepassing op de MacBook Pro. Mogelijk kunnen de twee modellen in één topic, maar mogelijk is het voor sommige qua positionering / segmentatie handiger deze twee apart te houden;

Voor beta's lijkt het mij wel overzichtelijker als ieder platform een eigen topic heeft. Wel moet ik zeggen dat ik eerder een voorstander ben om bijv. een iOS 15 beta topic te maken, maar een iOS 15.1 beta te bespreken in het reguliere (final) iOS 15 topic en niet door te gaan in het iOS 15 beta topic, omdat de verschillen dan vaak toch niet wereldschokkend zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door robcoenen op 24-05-2021 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Die beta topics zie ik ook niet echt eigenlijk.

Van begin juni tot eind september is het iOS # topic voor bèta’s, want dan is de final nog niet uit, daarna gaan de features automatisch over in de final versie en gaan de vragen/opmerkingen rond bèta’s altijd erg achteruit en wordt er doorgaans niet berichten lang over bèta’s gepraat.

Het voordeel van het “gewoon doorgaan” met het topic is dan dat vragen rond nieuwe features of al beantwoord zijn in de beta maanden en dus gevonden kunnen worden via de zoek functie. Of dat als er vragen gesteld worden er een groep gebruikers is die er al ervaring mee hebben en de vragen dus kunnen beantwoorden. Als je dat los trekt van elkaar mis je dat want dan zitten en hoop fanatiekelingen in het Beta topic.

Het nadeel is dan dat gebruikers van de normale iOS versies zo nu en dan eens een beta berichtje zien maar veel verder dan “de nieuwe beta is uit” gaat dat meestal niet, dat zijn geen pagina’s lang aan beta conversaties oid.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 24-05-2021 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Donstil schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:21:
en gaan de vragen/opmerkingen rond bèta’s altijd erg achteruit en wordt er doorgaans niet berichten lang over bèta’s gepraat.

Het voordeel van het “gewoon doorgaan” met het topic is dan dat vragen rond nieuwe features of al beantwoord zijn in de beta maanden en dus gevonden kunnen worden via de zoek functie. Of dat als er vragen gesteld worden er een groep gebruikers is die er al ervaring mee hebben en de vragen dus kunnen beantwoorden. Als je dat los trekt van elkaar mis je dat want dan zitten en hoop fanatiekelingen in het Beta topic.
Hier sluit ik mij bij aan. De point releases mogen wat mij betreft in het reguliere topic gehouden worden. Zeker het voordeel wat hierin aangehaald wordt mag niet vergeten worden. En ik denk inderdaad dat Donstil gelijk heeft dat anders de fanatiekelingen zich gaan splitsen van topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
Donstil schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:21:
Die beta topics zie ik ook niet echt eigenlijk.

Van begin juni tot eind september is het iOS # topic voor bèta’s, want dan is de final nog niet uit, daarna gaan de features automatisch over in de final versie en gaan de vragen/opmerkingen rond bèta’s altijd erg achteruit en wordt er doorgaans niet berichten lang over bèta’s gepraat.

Het nadeel is dan dat gebruikers van de normale iOS versies zo nu en dan eens een beta berichtje zien maar veel verder dan “de nieuwe beta is uit” gaat dat meestal niet, dat zijn geen pagina’s lang aan beta conversaties oid.
Het probleem is dat je nu ziet dat toch ook bij de grotere point releases de discussie erg door elkaar gaat lopen. De topics blijven grote vergaarbakken met van alles door elkaar. Het liefst zien we zoveel mogelijk zaken in aparte topics voor de overzichtelijkheid en toegankelijkheid van de informatie. Dat helpen kan natuurlijk ook in aparte topics.

Daarbij eens over de lage volume topics. Maar het iOS en in mindere mate MacOS topic gaan erg hard. Dus daar scheiding tussen beta en niet-beta is fijn en is ook door veel gebruikers gewenst gezien de TR’s en zo nu en dan oplaaiende discussie in de topics zelf. Als je nog geen beta draait dan is die discussie vaak niet interessant en onoverzichtelijk, waarbij de losse vragen ondersneeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hoedje schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:10:
[...]

Het probleem is dat je nu ziet dat toch ook bij de grotere point releases de discussie erg door elkaar gaat lopen. De topics blijven grote vergaarbakken met van alles door elkaar. Het liefst zien we zoveel mogelijk zaken in aparte topics voor de overzichtelijkheid en toegankelijkheid van de informatie. Dat helpen kan natuurlijk ook in aparte topics.

Daarbij eens over de lage volume topics. Maar het iOS en in mindere mate MacOS topic gaan erg hard. Dus daar scheiding tussen beta en niet-beta is fijn en is ook door veel gebruikers gewenst gezien de TR’s en zo nu en dan oplaaiende discussie in de topics zelf. Als je nog geen beta draait dan is die discussie vaak niet interessant en onoverzichtelijk, waarbij de losse vragen ondersneeuwen.
Kan mij eigenlijk geen grote discussies herinneren rond bèta’s. Er zijn zeker wel eens discussies in het iOS topic maar toch niet met de bèta’s als onderwerp?

Ik zou zeggen: Losse topics voor grote producten/releases (iPhone. iPad, iOS, etc) maar vooral niet voor kleine releases (tvOS, verschillende HomePod’s, watchOS, etc) maar dan als verandering dat bijvoorbeeld het iOS 15 beta topic ook na release van de final actief blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Hi,

Ik was net de topicstart van het iOS beta topic aan het bijwerken met iPad informatie omdat de twee platformen inderdaad, net als voorgaande jaren, weer erg op elkaar lijken en ik wellicht de topics wilde gaan mergen.

Nu zag ik direct daarna dat iPadOS reacties van het iOS topic overgeheveld zijn (niet door mij).

Admins / moderators, is het nu (nu we de kennis van WWDC hebben) raadzaam de iOS en iPadOS beta samen te voegen of gescheiden te houden? :P

Alvast bedankt voor de reactie.

EDIT: Ik zie nu ook de modbreak

[ Voor 10% gewijzigd door robcoenen op 08-06-2021 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kwam eigenlijk voor hetzelfde.

iPadOS en iOS zitten weer zo dicht bij elkaar dat het alleen maar verwarrend is, zie ook gelijk de eerste uren nadat de beta's live zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
We willen even aankijken hoe het zo gaat. Een aantal features zijn nu specifiek nieuw voor iPadOS, of dat nu al bestaande features zijn van iOS14 (bijv. widgets / app library) of exclusief zijn voor iPadOS (bijv. multitasking).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Donstil schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:21:
iPadOS en iOS zitten weer zo dicht bij elkaar dat het alleen maar verwarrend is, zie ook gelijk de eerste uren nadat de beta's live zijn :)
Dit inderdaad. Ik zag op het iOS topic al enkele iPadOS ervaringen voorbij komen (wat ik kan begrijpen). Daarnaast lijken de changelogs van iOS en iPadOS voor 80% op elkaar.

Vandaar dat ik gisteravond al aan het twijfelen was of ik vandaag de topics zou gaan mergen. Enerzijds lijken de platformen op elkaar, anderzijds lopen de bugs / ervaringen voor de beta wellicht uit een.

Voor de definitieve release kunnen ze i.i.g. bij elkaar lijkt mij.
Hoedje schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:25:
We willen even aankijken hoe het zo gaat. Een aantal features zijn nu specifiek nieuw voor iPadOS, of dat nu al bestaande features zijn van iOS14 (bijv. widgets / app library) of exclusief zijn voor iPadOS (bijv. multitasking).
Voor nu dus even gescheiden laten?

[ Voor 18% gewijzigd door robcoenen op 08-06-2021 09:33 . Reden: Reactie op Hoedje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
robcoenen schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:27:
[...]

Voor nu dus even gescheiden laten?
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik denk dat het tijd wordt om iOS en iPadOS weer samen te voegen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik zie dat zojuist mijn poll is verwijderd. Ik heb een zelfde poll precies een jaar geleden ook aangemaakt, waarom mocht het toen wel en nu niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Omdat dit een discussieforum is, en een topic met enkel een poll weinig toevoegt. Voorgaande keren zijn dergelijke topics ook gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ga jij dit jaar je iPhone upgraden naar de nieuwe 12 Series?

bovenstaand is de poll van afgelopen jaar, waar slechts de quick reply van is uitgeschakeld (maar niet gesloten)
Tevens was het een levendig topic met behoorlijk wat reacties.

Maar fair enough, geen polls meer voortaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Een poll zou wel in [Event] Apple California Streaming – 14 september 2021 19:00 passen, of als je er een fatsoenlijke discussie van kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Daedalus schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:20:
[...]
Bijvoorbeeld, of als (gepinde) post in dat topic.
@_Bailey_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hackus schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:53:
Ik denk dat het tijd wordt om iOS en iPadOS weer samen te voegen
Blijft het gewoon gescheiden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Hackus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:20:
[...]

Blijft het gewoon gescheiden ?
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RicoK schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:19:
[...]

Nog alijtd een prima besluit ;)
Nou idd, het iPadOS topic is zo actief, die hadden we er echt niet bij kunnen hebben in het iOS15 topic :+

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 15-12-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is de bezem verdwenen met de laatste storm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De blauwe tekst [iOS 15] Ervaringen & Discussie ziet er niet overzichtelijk uit voor iOS bezoekers. verplaatsen of vegen lijkt me beter geschikt

[ Voor 15% gewijzigd door Hackus op 11-02-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Er is al eerder aangegeven dat die discussie daar niet op z'n plaats is. Daarom de wat grovere aanpak i.p.v. verplaatsen of vegen. Volgende stap is evt. tijdelijk een slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Met betrekking tot de beta-topics.

Zullen we de tvOS en watchOS beta's dit jaar gewoon onderbrengen in [Apple TV] Ervaringen & Discussie - Deel 4 en [Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 3.

Volgens mij is het aandeel welke deze beta's installeert maar zeer beperkt en vaak zijn deze updates ook niet dermate spannend. Bovendien is terug te zien op de topics van de afgelopen 2 jaren dat er maar een handjevol aan reacties gedeeld worden over de beta's van deze twee platformen.

En verder weer de bekende vraag. Wat te doen met iOS / iPadOS versie nummer 16? Gescheiden blijven houden of samenvoegen tot één?

Het huidige iPadOS topic heeft 14.323 views en 204 reacties. Het iOS topic heeft 186.406 views en 2903 reacties,

Natuurlijk is het lastig te voorspellen hoe iPadOS zich dit jaar gaat differentiëren van iOS maar als ze de trend van de afgelopen jaren volgen dan liggen ze weer dicht op elkaar.

Anderzijds kan ik indenken dat gescheiden topics handig is/blijft. Van beide opzetten (gescheiden topics en gezamenlijk topic) valt wat te zeggen.

@Daedalus @Whieee @Hoedje

[ Voor 23% gewijzigd door robcoenen op 05-06-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
robcoenen schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:51:

Zullen we de tvOS en watchOS beta's dit jaar gewoon onderbrengen in [Apple TV] Ervaringen & Discussie - Deel 4 en [Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 3.

Volgens mij is het aandeel welke deze beta's installeert maar zeer beperkt en vaak zijn deze updates ook niet dermate spannend. Bovendien is terug te zien op de topics van de afgelopen 2 jaren dat er maar een handjevol aan reacties gedeeld worden over de beta's van deze twee platformen.

En verder weer de bekende vraag. Wat te doen met iOS / iPadOS versie nummer 16? Gescheiden blijven houden of samenvoegen tot één?

Het huidige iPadOS topic heeft 14.323 views en 204 reacties. Het iOS topic heeft 186.406 views en 2903 reacties,

Natuurlijk is het lastig te voorspellen hoe iPadOS zich dit jaar gaat differentiëren van iOS maar als ze de trend van de afgelopen jaren volgen dan liggen ze weer dicht op elkaar.

Anderzijds kan ik indenken dat gescheiden topics handig is/blijft. Van beide opzetten (gescheiden topics en gezamenlijk topic) valt wat te zeggen.

Kan jij ze dit jaar maken? Ik heb er geen tijd voor dus sla even een jaartje over.
(Al probeer ik morgen laat nog wel even de beta te installeren natuurlijk :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
robcoenen schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:51:

Prima!

Liefst toch weer gescheiden houden. Dus apart topic voor iPadOS en iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Donstil schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:18:
[...]

Kan jij ze dit jaar maken? Ik heb er geen tijd voor dus sla even een jaartje over.
(Al probeer ik morgen laat nog wel even de beta te installeren natuurlijk :P )
Gaat goed komen. Ik heb altijd wel respect dat jij het bijv. ook aandurft om de watchOS beta’s te installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Hoedje schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:34:
[...]

Prima!

[...]

Liefst toch weer gescheiden houden. Dus apart topic voor iPadOS en iOS.
Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
robcoenen schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:35:
[...]

Gaat goed komen. Ik heb altijd wel respect dat jij het bijv. ook aandurft om de watchOS beta’s te installeren :P
Haha nou maar of dat verstandig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 08:44

Toppe

Oké ✅

Moeten de iPadOS en iOS topics niet gewoon samen gevoegd gaan worden? Er worden met regelmaat iPadOS gerelateerde vragen (of opmerkingen) in het iOS topic gepost. Dit zorgt voor onnodige versplintering en werk voor de moderators terwijl het iPadOS topic nog geen 2 pagina’s vol met reacties heeft.

Als het samen voegen geen optie is, is het dan wél een optie om onder de QR een link naar de andere topics te plaatsen?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Samenvoegen wordt een puinhoop (omdat dan de berichten van twee topics door elkaar staan). Daarnaast hebben we niet liever dat alles maar op één hoop wordt gegooid. Dat is fijn voor de mensen die hier dagelijks komen, maar voor anderen is het geen doen om een ellenlang topic door te bladeren. Er is wel enige overlap tussen iOS en iPadOS (en macOS), maar het zijn prima van elkaar te onderscheiden producten (je kunt geen iOS draaien op een iPad en vice versa).

Een link naar het andere topic toevoegen in de topicwaarschuwing is wel een goed idee, en heb ik dan ook gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:57
Ik zie nu pas dat whatsapp focus mode zou ondersteunen. Maar ik zie dergelijke opties nergens staan in de settings van whatsapp, kan dat of moet ik dat ergens anders terugvinden?

Foutieve topic

[ Voor 6% gewijzigd door pina op 03-07-2022 01:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 04-05 13:35
Ik zie dat mijn nieuwe topic ‘ Iphone tips en tweaks?’ Gesloten is.

Daedalus schreef:
Opsomtopics zoals deze zijn we niet heel erg happig op, zeker omdat er vaak erg weinig discussiewaarde is. Dit topic gaat dan ook op slot.
Voor mij is nieuw dat de discussiewaarde blijkbaar een belangrijke rol hier speelt. Zeker aangezien a) de bijsluiter daar niet om vraagt. (Vraag, Ik wil een discussie-, ervaring- of een feedbacktopic) en b) veel topics ook niet over discussie gaan. Bijvoorbeeld “Het grote show je Apple computer” topic, of het “Onmisbare tools & software voor Mac OS X”. Om nog maar niet te spreken over topics waar users vertellen welk beschermhoesje ze besteld hebben, of dat van hun horloge, of dat van hun iPad.

Gerichte vragen kunnen leuk zijn als je naar een gericht antwoord op zoek bent. Echter als je verast wilt worden door iets waar je nooit aan gedacht hebt dan helpt dat niet. Daarbij vind ik dat mijn vraag best binnen de gedachte van deze website past.

Maar als jullie vinden dat dit topic niet op een Tweakers forum hoort, zal ik de volgende keer wel een gerichte discussie starten over of of ‘product red’ of rose gold de beste kleur voor een iPhone 14 van een “Tweaker” is. Of ik start een spannende ‘ mijn telefoon doet het niet’ vraag waar menig Apple Store klantenservice zijn vingers bij aflikt.
Wellicht dat ik antwoorden voor mijn oorspronkelijke vraag op Reddit kan vinden ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 08:44

Toppe

Oké ✅

PrimusIP schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:14:
Ik zie dat mijn nieuwe topic ‘ Iphone tips en tweaks?’ Gesloten is.

Daedalus schreef:

[...]

Voor mij is nieuw dat de discussiewaarde blijkbaar een belangrijke rol hier speelt. Zeker aangezien a) de bijsluiter daar niet om vraagt. (Vraag, Ik wil een discussie-, ervaring- of een feedbacktopic) en b) veel topics ook niet over discussie gaan. Bijvoorbeeld “Het grote show je Apple computer” topic, of het “Onmisbare tools & software voor Mac OS X”. Om nog maar niet te spreken over topics waar users vertellen welk beschermhoesje ze besteld hebben, of dat van hun horloge, of dat van hun iPad.

Gerichte vragen kunnen leuk zijn als je naar een gericht antwoord op zoek bent. Echter als je verast wilt worden door iets waar je nooit aan gedacht hebt dan helpt dat niet. Daarbij vind ik dat mijn vraag best binnen de gedachte van deze website past.

Maar als jullie vinden dat dit topic niet op een Tweakers forum hoort, zal ik de volgende keer wel een gerichte discussie starten over of of ‘product red’ of rose gold de beste kleur voor een iPhone 14 van een “Tweaker” is. Of ik start een spannende ‘ mijn telefoon doet het niet’ vraag waar menig Apple Store klantenservice zijn vingers bij aflikt.
Wellicht dat ik antwoorden voor mijn oorspronkelijke vraag op Reddit kan vinden ofzo.
Afgezien dat dit volgens mij het verkeerde topic is om dit te plaatsen, je vraag heeft namelijk niets te maken met iOS maar wél met de moderators op Tweakers.

Waarom zou je überhaupt een apart topic willen voor iPhone tweaks? Dit kan toch prima besproken worden in het iPhone ervaringen topic? Door alles maar te blijven afsplitsen in eigen topics wordt het één grote rommel en is het voor niemand meer overzichtelijk.

Als je denkt dat je bij Reddit beter terecht kan dan houdt niemand je tegen, toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Toppe op 08-08-2022 17:29 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
@PrimusIP als je het niet eens bent met de actie van een moderator kun je beter direct contact opnemen, zoals ook in de topicstart staat :)
Het is daarbij uitdrukkelijk niet de bedoeling hier te reageren over de volgende zaken:

• Oneens met een actie van een moderator. Daarvoor kun je zoals altijd contact opnemen met de moderator in kwestie via DM, email of IM.

[ Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 08-08-2022 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:58
PrimusIP schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:14:
Echter als je verast wilt worden door iets waar je nooit aan gedacht hebt dan helpt dat niet.
Kan je je niet beter richten tot een uitvaartcentrum? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Toppe schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:25:
Afgezien dat dit volgens mij het verkeerde topic is om dit te plaatsen, je vraag heeft namelijk niets te maken met iOS maar wél met de moderators op Tweakers.
Excuus, heb ik niet goed gelezen.
Als je denkt dat je bij Reddit beter terecht kan dan houdt niemand je tegen, toch?
Dat komt in orde. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
Daedalus schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:31:
@PrimusIP als je het niet eens bent met de actie van een moderator kun je beter direct contact opnemen, zoals ook in de topicstart staat :)
Oké. sorry voor onbewust misbruiken van dit topic. Zal niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nieuwe ronde nieuwe kansen, iPadOS en iOS samenvoegen aub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Hackus schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:47:
Nieuwe ronde nieuwe kansen, iPadOS en iOS samenvoegen aub.
Nee hoor, laten we nog lekker zo laten. Het zijn toch echt twee verschillende OS’en. Ja, ze kruipen naar elkaar toe, maar zijn en blijven toch echt verschillend. Zo kun je bijvoorbeeld met een ervan bellen….. 🙄😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@Hackus Ja ik ben ook nog steeds voor samenvoegen. Het leek er even op dat er onderscheid ging ontstaan maar dat blijkt nagenoeg niet zo te zijn.

Vraagstukken over iPadOS passen vrijwel altijd 1:1 op iOS en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RicoK schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:27:
[...]

Nee hoor, laten we nog lekker zo laten. Het zijn toch echt twee verschillende OS’en. Ja, ze kruipen naar elkaar toe, maar zijn en blijven toch echt verschillend. Zo kun je bijvoorbeeld met een ervan bellen….. 🙄😉
Ik kan ook bellen via mijn iPad https://support.apple.com.../ipad/ipadf97892b2/ipados

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Scherp hoor, erg scherp, maar ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iPad OS topic is gewoon dood, dus kun je het beter samenvoegen.
Buildnummers zijn ook gelijk wat ik al vaker aangaf. nu iOS17(21A5248v)

[ Voor 36% gewijzigd door Hackus op 09-06-2023 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 19:54

World Citizen

FreeReef.nl

Hoi!

Ik wil een snel verslagje schrijven over wat Watch bandjes uit China.

Mag je daar een link bijzetten naar het artikel of zien we dat liever niet?

Alvast dank!

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
Dat mag, zolang het maar geen referral links zijn.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:31
Daedalus schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:28:
[...]
[mbr]Wellicht beter om een eigen topic over Swappie (en anderen) aan te maken, of verder te gaan in Swappie, iemand ervaring mee? aangezien dit weinig met de iPhone 15 zelf te maken heeft.[/mbr]
Eerlijk gezegd Daedalus stoot me dit een beetje tegen het verkeerde been. Maar jij als mod heb ik weinig tegenin te brengen natuurlijk. Je lijkt wat overijverig in dit nu populaire topic.

We kunnen het inderdaad beter hebben over een ventilator in een volgende iPhone of weer dezelfde 3 video’s posten. Alles wat nu aan ervaring of discussie gedeeld wordt is geen echte eigen ervaring. En de discussies zijn zeer gevarieerde onderwerpen zoals ik hier ook zeg.

De thread waar je naar verwijst (en doet lijken alsof ik niet verder heb gekeken dan mn neus lang is), is meer dan een jaar oud en niet zo relevant. Terwijl in dit topic nu de meeste mensen actief zijn die gebruik willen maken van Swappie. En hoe je het ook went of keert; ieder jaar is dit (het doorverkopen van de vorige iPhone) deel van de ervaring.

Maar goed, dit bericht zal wel verwijderd worden want kritiek op een mod is not done, dan moet het in een separaat berichtje ergens achteraf.

Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:30
bokkow schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:28:
[...]

Eerlijk gezegd Daedalus stoot me dit een beetje tegen het verkeerde been. Maar jij als mod heb ik weinig tegenin te brengen natuurlijk. Je lijkt wat overijverig in dit nu populaire topic.

We kunnen het inderdaad beter hebben over een ventilator in een volgende iPhone of weer dezelfde 3 video’s posten. Alles wat nu aan ervaring of discussie gedeeld wordt is geen echte eigen ervaring. En de discussies zijn zeer gevarieerde onderwerpen zoals ik hier ook zeg.

De thread waar je naar verwijst (en doet lijken alsof ik niet verder heb gekeken dan mn neus lang is), is meer dan een jaar oud en niet zo relevant. Terwijl in dit topic nu de meeste mensen actief zijn die gebruik willen maken van Swappie. En hoe je het ook went of keert; ieder jaar is dit (het doorverkopen van de vorige iPhone) deel van de ervaring.

Maar goed, dit bericht zal wel verwijderd worden want kritiek op een mod is not done, dan moet het in een separaat berichtje ergens achteraf.
Eens. Ik zat juist te wachten tot de ervaringen van Swappie hier binnendruppelden (ervaringen van een jaar geleden zijn niet zo relevant) Van mij mag zelfs het accessoire-topic hierin gemerged worden. Alleen lever-topic mag wel apart, want dat is zo'n slowchat geworden dat t anders niet meer bij te houden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
bokkow schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:28:
[...]

Excuses, het was niet de bedoeling om je te kwetsen. De bedoeling is meer als een zetje om de discussie over Swappie (en vergelijkbare diensten) in een eigen topic (of het al bestaande topic) voort te zetten. Ik begrijp dat deze dienst erg populair is onder aanstaande iPhone 15-gebruikers, maar het heeft voor de rest weinig te maken met de iPhone 15 zelf te maken. Het lijkt me waardevoller om de ervaringen met Swappie in een eigen topic te verzamelen, dan het verspreid over het hele forum en tussen alle andere berichten te delen.
DCNY schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:52:
[...]

Eens. Ik zat juist te wachten tot de ervaringen van Swappie hier binnendruppelden (ervaringen van een jaar geleden zijn niet zo relevant) Van mij mag zelfs het accessoire-topic hierin gemerged worden. Alleen lever-topic mag wel apart, want dat is zo'n slowchat geworden dat t anders niet meer bij te houden is.
Wat willen voorkomen is dat het iPhone 15-ervaringentopic uitgroeit tot een (nog groter) topic, waar veel verschillende discussies door elkaar heen lopen. Dat maakt het lastig voor minder vaste gebruikers om het topic bij te houden, en ook om later bruikbare informatie weer terug te vinden. Dit is ook beleid wat we al sinds jaar en dag voeren (Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast.). Het iPhone 15-ervaringentopic mergen met het accessoire-topic dan ook iets wat we niet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26
*snip* Zoals in de topicstart staat, het is uitdrukkelijk niet de bedoeling hier te reageren als je het oneens bent met een actie van een moderator. Daarvoor kun je zoals altijd contact opnemen met de moderator in kwestie via DM, e-mail of IM.

[ Voor 96% gewijzigd door Daedalus op 17-03-2024 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26
pacificocean schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:16:
[mbr]*snip* Zoals in de topicstart staat, het is uitdrukkelijk niet de bedoeling hier te reageren als je het oneens bent met een actie van een moderator. Daarvoor kun je zoals altijd contact opnemen met de moderator in kwestie via DM, e-mail of IM.[/]
Wat is dit nu weer voor asociale reactie. Natuurlijk heb ik de topic start niet gelezen. Ik heb mijn reactie ook helemaal niet in dit topic geplaatst. Maar is hier door een moderator geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:34

br00ky

Moderator Harde Waren
My bad. Ik zie het nu ook. Sommige feedbacktopics mogen wel gebruikt worden voor ingrepen. Deze blijkbaar niet. In Schop een Modje hoort het in ieder geval niet thuis dus het lijkt me goed om per DM contact op te nemen met de desbetreffende moderator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04 13:33

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

YouTube: ENABLE Battery intelligence on ANY iPhone!
Niet zo heel bijzonder en ik weet niet of het misschien al voorbij was gekomen.
Oeps per ongeluk in het verkeerde topic gepost, omdat ik het op mijn iPhone post de tijden zijn een beetje slecht leesbaar in het rood zelfs met bril. Ik gebruik 2 goedkope brillen, eentje gebruik nu meer voor de telefoon en de andere voor desktop.

[ Voor 39% gewijzigd door Pentiummania op 14-03-2025 12:21 ]

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Pagina: 1 2 3 Laatste