Toon posts:

[Event / Keynote] Apple WWDC21 (7 t/m 11 juni)

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 20.424 views

Acties:
  • +5Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 09:42
Mede-auteur:
  • Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 17:54

Rivanov

Opmerking vooraf

Apple heeft zojuist, 30-3, WWDC21 aangekondigd. Dit topic wordt in aanloop naar het evenement aangevuld. Dit topic is bestemd om te discussiëren over de te verwachten aankondigingen in de loop naar het evenement en gedurende de week de nieuwigheden te bespreken.

Persbericht

Apple heeft vandaag aangekondigd dat het zijn jaarlijkse Worldwide Developers Conference (WWDC) van 7 tot en met 11 juni geheel online zal organiseren. WWDC21 is gratis toegankelijk voor alle ontwikkelaars en biedt een inzicht in de toekomst van iOS, iPadOS, macOS, watchOS en tvOS. Voortbouwend op de deelnemers en de ervaringen van de online conferentie van vorig jaar, kunnen ontwikkelaars tijdens WWDC21 meer te weten komen over de nieuwe technologieën, tools en frameworks die ze nodig hebben om innovatieve en platformonafhankelijke apps en games te maken. Apple heeft ook bekendgemaakt dat de Swift Student Challenge van dit jaar, een kans voor jonge ontwikkelaars om hun codeervaardigheden te demonstreren door een Swift-playground te maken, nu openstaat voor inzendingen.

Tot en met 18 april kunnen studenten die graag coderen hun Swift-playground inzenden voor de Swift Student Challenge van dit jaar. De winnaars ontvangen exclusieve WWDC21-outwear en een op maat gemaakte pinset.

Bronvermelding

Officiële website
Persbericht

[Voor 61% gewijzigd door robcoenen op 06-06-2021 10:56]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• robcoenen
Zal ik je even toevoegen als mede-auteur? :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
robcoenen schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:23:
[...]

Zal ik je even toevoegen als mede-auteur? :)
Prima!

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Daar zijn we weer heren!

Doe mij maar een 14" MBP met:
  • MiniLED
  • 4x USB-C
  • 1x HDMI
  • 1x SD Card slot
  • Geen Touchbar
@Rivanov Zorg jij weer voor de instant screenshots tijden de presentatie ;)

Stukje historie van de voorgaande WWDC's

2017

WWDC 2017 (stylized as WWDC17) was held from June 5 to June 9, 2017 at the San Jose Convention Center in San Jose, California, which was the first time since 2002 that the conference took place in the city.[46] Software announcements included iOS 11, watchOS 4, macOS High Sierra, and updates to tvOS.

Hardware announcements included updates to iMac, MacBook and MacBook Pro, as well as the new iMac Pro, 10.5-inch iPad Pro and smart speaker HomePod.[47][46] Fall Out Boy performed at the Bash[48] held in Discovery Meadow on June 8.

2018

WWDC 2018 at the San Jose Convention Center

WWDC 2018 was held from June 4 to June 8, 2018, at the San Jose Convention Center in San Jose, California. The announcements at the event included iOS 12, macOS Mojave, watchOS 5, and updates to tvOS.[50]

As with 2016, there were no new hardware announcements.[51] Panic! at the Disco performed at the Bash at Discovery Meadow Park.[52]

2019

WWDC 2019 was held from June 3 to June 7, 2019 at the San Jose Convention Center in San Jose, California.

The announcements at the event included iOS 13, macOS Catalina, watchOS 6, tvOS 13, iPadOS, the 3rd generation Mac Pro, and the Pro Display XDR. Weezer performed at the Bash at Discovery Meadow Park.

2020

WWDC 2020 was held from June 22 to June 26, 2020 as an online-only conference for the first time because of the ongoing COVID-19 pandemic.[1]

The announcements at the online Apple Special Event included iOS 14, iPadOS 14, watchOS 7, tvOS 14, macOS Big Sur, and Apple's transition to custom ARM processors for their Macintosh family of personal computers, including a prototype ARM-based Mac for developer use. The event video footage was recorded at Apple Park in Cupertino, California.

[Voor 115% gewijzigd door Greatsword op 30-03-2021 16:47]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ik ga ook weer kijken, ben in de race voor een 16" met M<welk nummer dan ook> en natuurlijk iOS 15 beta's.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Rivanov
Dat wordt me nooit zo in dank afgenomen @Greatsword :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02:07
Ik vrees dat de hardware aankondiging beperkt zal blijven tot een TV.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Rivanov schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:18:
Dat wordt me nooit zo in dank afgenomen @Greatsword :+
Stel dat iemand dat topic terug leest dan is het wel aardig. Alleen als je live zit te kijken voegt het wel wat weinig toe en vind ik het persoonlijk zelfs ook irritant. Maar ik waardeer het enthousiasme dan weer wel :P

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:34
Donstil schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:16:
Ik ga ook weer kijken, ben in de race voor een 16" met M<welk nummer dan ook> en natuurlijk iOS 15 beta's.
Hoop dat we de 14" Pro gaan zien die rond gaat. 13" is prima, maar als ze in hetzelfde formaat een 14" stoppen met de M1(x) ben ik helemaal voor.

Acties:
  • +1Henk 'm!
SgtElPotato schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:01:
[...]

Hoop dat we de 14" Pro gaan zien die rond gaat. 13" is prima, maar als ze in hetzelfde formaat een 14" stoppen met de M1(x) ben ik helemaal voor.
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. Misschien niet voor mij maar wel tof om ook daar eindelijk een refresh te zien.

Al ben ik ook wel benieuwd naar het MacBook Air Pro gerucht. Een 16” MacBook Air zou voor mij ook kracht genoeg zijn.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 11:19
Ik droom van een 16 inch MacBook Pro met M-chip en een nieuwe grote iMac.

Vooral de 16 inch is een welkome vervanger. Het huidige model blaast en wordt extreem heet. Echt de warmste MacBook die ik ooit voor 3000 euro heb gekocht (als je ‘m echt op schoot gebruikt).

[Voor 9% gewijzigd door Dennisweb op 30-03-2021 23:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een Apple TV 4K (2e generatie) zal wel tijd worden, die dingen zijn te lang niet geüpgraded (is niet heel erg nodig), maar het hobbyproject moet Apple wel blijven updaten.

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik hoop op een betere iPad dan de 2020 voor hier in huis. De 2020 is niet veel beter dan de 2018, en die was het al niet waard om de Air2 mee te upgraden.
iPhone opvolger van de 12 met Touch-ID in scherm zou ook mooi zijn.

[Voor 18% gewijzigd door Hackus op 31-03-2021 11:18]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:21

Geronimous

Moderator Spielerij

Ik ben benieuwd of Apple in een keer de rest van de Mac ARM lineups bekend maakt. Als ze de transitie binnen 2 jaar willen voltooien zou dat goed kunnen, maar ik verwacht eigenlijk dat de Mac Pro en een eventuele nieuwe iMac Pro nog moeten wachten.

- nieuwe iMac ARM modellen
- MacBook Pro 16" ARM
- vernieuwde MacBook Pro 14" om beter te onderscheiden van de MacBook Air?

Snazzy Labs' inzichten vind ik altijd wel interessant:

(1-2-2022) in memoriam: Mike aka poor Leno

• robcoenen
Hackus schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:17:
Ik hoop op een betere iPad dan de 2020 voor hier in huis. De 2020 is niet veel beter dan de 2018, en die was het al niet waard om de Air2 mee te upgraden.
iPhone opvolger van de 12 met Touch-ID in scherm zou ook mooi zijn.
Mag ik vragen waarom je niet neigt naar de iPad Air bijv.? Mogelijk de prijsstelling?
Dennisweb schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:16:
Vooral de 16 inch is een welkome vervanger. Het huidige model blaast en wordt extreem heet. Echt de warmste MacBook die ik ooit voor 3000 euro heb gekocht (als je ‘m echt op schoot gebruikt).
Nou inderdaad zeg. In de winter kon je er je kamer mee verwarmen :P zelfs op momenten dat je niet eens met zware taken bezig was.

[Voor 34% gewijzigd door robcoenen op 31-03-2021 13:28]

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 19:49

4POX

Everybody is wired

Mijn voorspelling is dat Apple meer gaat inzetten op machine learning in Macos. Apple Photos krijgt een update die het meer objecten gaat herkennen. De voice memo app kan stemmen naar tekst omzetten. Siri krijgt betere offline verwerking..

Het zure van mijn brainstorm is dat de Intel modellen dit allemaal niet gaan krijgen omdat zij niet de machinelearning kernen hebben.

[edit]

Geen bron. Maar deze week kwam er een artikel voorbij waarin iemand schreef dat Apple met toekomstige versies van macOS helemaal los kan gaan. Zij kunnen afscheid nemen van de beperkingen die Intel heeft. Past wel in lijn met de verhalen dat in 2015/2016 de software engineers helemaal gek werden van de bugs in de Intel cpu gaven en dat het Apple een extra reden gaf om vol op de Apple Silicon in te zetten.

[Voor 35% gewijzigd door 4POX op 04-04-2021 10:59]

AKA Rinkel weblog

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:39
En hopelijk dat Siri op de HomePod meerdere talen ondersteunt. NL om specifiek te zijn. ;)

• robcoenen
Mark Gurman heeft ook weer een artikel geschreven over de WWDC

Ik vind dit een interessante passage
Sometime in the next several months, the company is poised to announce a mixed reality headset, its first major new device since 2015. If possible, Apple won’t want to make such a critical announcement at an online event. It wants employees, the media, its partners and developers in the room.
Ik ben benieuwd hoe de corona situatie mee gaat spelen in het bekend maken van hun AR plannen voor de komende jaren.

[Voor 55% gewijzigd door robcoenen op 31-03-2021 18:10]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

robcoenen schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:26:
[...]

Mag ik vragen waarom je niet neigt naar de iPad Air bijv.? Mogelijk de prijsstelling?

[...]

Nou inderdaad zeg. In de winter kon je er je kamer mee verwarmen :P zelfs op momenten dat je niet eens met zware taken bezig was.
Voor in huis is dat niet nodig, heb zakelijk een Pro in gebruik.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben benieuwd. Hoop dat ze gelijk met veel ARM Mac-hardware komen en niet elke keer één of twee devices, dan moet je meerdere keynotes afwachten tot hetgeen er tussen zit wat je wilt. Zelf wacht ik op een grote (min. 27") iMac.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 09:22

amphora

Websites & Fotografie

Ik hoop op 14" MacBook Pro met exact dezelfde specs als de 16" (behalve scherm, gewicht, afmetingen, prijs en wellicht accuduur?)
De enige reden dat ik nu een 15 heb ipv 13 is de GPU. Ik gebruik 'm 90% van de tijd toch met extern scherm maar sleep 'm wel constant mee. Maar kan me voorstellen dat de 14" een M1 krijgt en de 16" M1X of zo. Wel graag met hdmi, SD reader, 2 usb-a en 2 thunderbolt/usb-c poorten graag! :)

Oh ja, en een bijpassend 5k/6k scherm!

[Voor 38% gewijzigd door amphora op 01-04-2021 13:57]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 20:33
amphora schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:52:
Ik hoop op 14" MacBook Pro met exact dezelfde specs als de 16" (behalve scherm, gewicht, afmetingen, prijs en wellicht accuduur?)
De enige reden dat ik nu een 15 heb ipv 13 is de GPU. Ik gebruik 'm 90% van de tijd toch met extern scherm maar sleep 'm wel constant mee. Maar kan me voorstellen dat de 14" een M1 krijgt en de 16" M1X of zo. Wel graag met hdmi, SD reader, 2 usb-a en 2 thunderbolt/usb-c poorten graag! :)

Oh ja, en een bijpassend 5k/6k scherm!
Ik zie Apple niet snel een Intel chip in een nieuwe 14" Macbook stoppen

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

UnitedJunk schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:38:
[...]

Ik zie Apple niet snel een Intel chip in een nieuwe 14" Macbook stoppen
Hij zegt toch M1, waar haal jij Intel chip vandaan?

• meesje
Greatsword schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:35:
[...]

Euh. Er is nu nog geen 16 inch MBP met M1. :)

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

meesje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:44:
[...]

Dan hebben we het over interpretatie ;)

Zoals ik het bericht van @amphora lees bedoelt hij dus dezelfde specs voor de 14" M1 als de nieuwe aankomende 16" M1

• meesje
Greatsword schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:49:
[...]

Zoals ik het bericht van @amphora lees bedoelt hij dus dezelfde specs voor de 14" M1 als de nieuwe aankomende 16" M1
Klopt hoor! De eerste zin is alleen een beetje beroerd geformuleerd.
Greatsword schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:49:
[...]

Ja maar interpretatie is lastig hier. Dat is al vaker gebleken :P

Buiten dat ben ik ook wel benieuwd naar een 16” met ARM. Zie wel een mooie toekomst daar.

Bijvoorbeeld een nog veel krachtigere M1 variant. Of meerdere op een enkel logicboard, keuze genoeg.

Mis persoonlijk een 15,6/16” model wel in mijn line-up, heb mobiel een aantal jaar met alleen een 13” iPad gewerkt maar dat is het toch net niet helemaal voor mij.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

meesje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:44:
[...]

Ik bedoel natuurlijk als straks zowel de nieuwe 14 ALS 16 er zijn.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 20:33
Greatsword schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:35:
[...]

Blijkbaar werd een 16" MacBook Pro met M1 bedoelt oid

[Voor 18% gewijzigd door UnitedJunk op 02-04-2021 09:43]

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 11:37

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Ik hoop toch ook echt op krachtige AS hardware. Mijn main device is nu een MBP 15" uit 2016, ja... de beruchte.
Deze vervang ik graag, waarbij ik nog niet weet of ik voor een iMac of nieuwe 16" MBP wil gaan. Voornamelijk omdat ik merk dat voor on the road een iPad voor mij voldoende is. En daarbij vervang ik ook graag mijn huidige 2017 10" versie voor een nieuwe grotere versie.

Fingers crossed!

Fotonerd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisweb
Volgens l0vetodream komt er een iMac die ‘veel groter’ is dan een 27 inch. Ik hoop niet op dezelfde grootte als de Pro XDR. 24 inch is mij te klein, maar 32 veel te groot. Heb een evenwichtsstoornis en het is voor mij gewoon niet fijn.

30 inch display met dezelfde fysieke afmetingen als nu zou perfect zijn. We gaan het zien. Anders wordt het een M1 Mac Mini met apart scherm.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:58

Hoedje

Moderator Apple Talk
Om te voorkomen dat het hier offtopic gaat, daar mag een apart topic over worden geopend. Deze gaat immers om het event daarna :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hoedje schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:11:
Om te voorkomen dat het hier offtopic gaat, daar mag een apart topic over worden geopend. Deze gaat immers om het event daarna :)
Misschien even de TS taggen, die is er vaak vlug bij @robcoenen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
Greatsword schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:17:
[...]

Misschien even de TS taggen, die is er vaak vlug bij @robcoenen
Ik zag het nieuwsbericht inderdaad vanochtend voorbij komen op MacRumors maar zolang er nog geen officiële uitnodiging is, heeft het nog geen zin om een topic te starten ;)

Normaliter wordt een evenement om 9:00 PDT (tijd in Cupertino) aangekondigd, 7 dagen voor het evenement, dus om 18:00 Nederlandse tijd. We zullen het zien. :)

[EDIT] 18:05: Zodoende ;)
[Event/Keynote] Apple Spring Loaded Event (20 april 2021)

[Voor 14% gewijzigd door robcoenen op 13-04-2021 18:05]

• robcoenen

Mogelijk de eerste screenshot uit iOS 15?
Aah ja idd, daar lijkt het wel op.
Ziet er wel goed uit. Net ff frisser ofz.

In dat Reddit draadje zegt iemand dat nieuwe iconen ook gehint worden. Dat had ik ff gemist maar klinkt opzich wel logisch na de refresh in Big Sur.

• THE_BASE
  • Niet online
Als je naar Woning gaat en dan naar Kamerinstellingen zit een soortgelijk UI er al tijden in. Wat bij betreft mag dit systemwide worden uitgerold.

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:47
THE_BASE schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:24:
[...]

Als je naar Woning gaat en dan naar Kamerinstellingen zit een soortgelijk UI er al tijden in. Wat bij betreft mag dit systemwide worden uitgerold.
Inderdaad, ik vind die UI ook veel mooier dan in de instellingen nu.
Logischer zou dan ook zijn om dat door te trekken naar het hele systeem in plaats van alleen dat tabje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

De laatste ATP podcast had een beste rant van Marco (Ontwikkelaar van Overcast podcast software)

Hij zei dat Apple zich op heel dun ijs bevindt gezien hun arrogantie. Het is niet de ontwikkelaars die voor het succes van de iPhone hebben gezorgd. Maar dat ze hun succes hebben te danken aan Apple.

Hij is erg bang dat de volgende WWDC dit nog veel erger gaat zijn. Apple is jarenlange goodwill bij zijn ontwikkelaars aan het verspelen. Ik schrok van deze podcast. Maar hij heeft helemaal gelijk. (IMO)

Ook het news van deze week dat Apple eigenlijks toegeeft dat de beveiliging van Macos niet deugt om de cashcow IOS te verdedigen.

WWDC gaat nog heel interessant worden.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0Henk 'm!
4POX schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:41:
Ook het news van deze week dat Apple eigenlijks toegeeft dat de beveiliging van Macos niet deugt om de cashcow IOS te verdedigen.
Waar hebben ze dat toegegeven? Want ik had het juist opgemaakt als “macOS is niet zo veilig als iOS door zijn open oorsprong en dat is de reden dat we dat op iOS niet moeten willen”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Donstil schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:48:
[...]

Waar hebben ze dat toegegeven? Want ik had het juist opgemaakt als “macOS is niet zo veilig als iOS door zijn open oorsprong en dat is de reden dat we dat op iOS niet moeten willen”
https://www.theverge.com/...raig-federighi-apple-epic

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ja dat idd. Daar zeggen ze niet dat macOS niet deugt om iOS daarvan te laten profiteren.

Ze zeggen daar dat macOS niet op de standaard zit die ze willen en die gebruikelijk is op iOS. iOS open zetten zoals macOS zou dan slecht zijn voor de eind gebruikers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Donstil schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:55:
[...]

Ja dat idd. Daar zeggen ze niet dat macOS niet deugt om iOS daarvan te laten profiteren.

Ze zeggen daar dat macOS niet op de standaard zit die ze willen en die gebruikelijk is op iOS. iOS open zetten zoals macOS zou dan slecht zijn voor de eind gebruikers
Heb je helemaal gelijk in.

Toch blijft het stof om over na te denken. Welke richting will Apple op met Macos?

De angst die ik heb is dat er een grotere tweedeling gaat komen. Apple's silicon gaat functies krijgen die de Intel versies niet krijgen. Terwijl de Intel versies prima die code zou kunnen draaien. Alleen trager.

Ik zat te denken aan betere object herkenning in fotos and videos. Het extracten van tekst uit video en voice memo's.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0Henk 'm!
4POX schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:04:
[...]

Heb je helemaal gelijk in.

Toch blijft het stof om over na te denken. Welke richting will Apple op met Macos?

De angst die ik heb is dat er een grotere tweedeling gaat komen. Apple's silicon gaat functies krijgen die de Intel versies niet krijgen. Terwijl de Intel versies prima die code zou kunnen draaien. Alleen trager.

Ik zat te denken aan betere object herkenning in fotos and videos. Het extracten van tekst uit video en voice memo's.
Ooh op die manier. Ik dacht in de richting “iOS als MacOS” maar de “angst” is juist andersom.

Ik zie dat niet zo snel gebeuren eigenlijk. Buiten de Store om is daar gewoon de standaard. Dat krijgen ze er nu nooit meer uit met alle ophef die er nu (even) is.

Overigens denk ik niet dat de uitkomst van de rechtszaak of het EU onderzoek gaat zijn dat iOS open gezet moet worden. Ik verwacht eerder dat het percentage naar beneden gaat of dat die regel dat developers geen reclame mogen maken voor andere betaal methode (website etc) ongeldig verklaard wordt oud.

Maar dan eerder uit het EU onderzoek. Dat kans voor Epic dat ze de zaak gaan winnen lijkt elke hoorzitting kleiner te worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robcoenen
Geen verrassing natuurlijk maar alsnog:
Maandag 7 juni om 19:00 de Keynote

Acties:
  • +1Henk 'm!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
Hyped voor iPadOS 15.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wat verwachten jullie qua prijs van de nieuwe 14" MBP?

De huidige M1 heeft natuurlijk de 2 goedkoopste instapmodellen vervangen.

Als ze die 2129,- zouden kunnen aanhouden zou dat natuurlijk fantastisch zijn qua prijs/kwaliteits verhouding, maar denk zelf niet dat het haalbaar is.

250+?

nieuws: Apple brengt MacBook Pro 13" met verbeterd toetsenbord uit voor 1499 ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen

(En Mark Gurman heeft ook eerder ‘Spring 2021’ laten vallen)

[Voor 22% gewijzigd door robcoenen op 24-05-2021 22:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisweb
Greatsword schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:43:

Als ze die 2129,- zouden kunnen aanhouden zou dat natuurlijk fantastisch zijn qua prijs/kwaliteits verhouding, maar denk zelf niet dat het haalbaar is.

250+?

nieuws: Apple brengt MacBook Pro 13" met verbeterd toetsenbord uit voor 1499 ...
[Afbeelding]
Ik verwacht geen enorme prijsstijgingen. Dat is bij de M1 iMac niet gebeurd en de Mac Mini is verrassend veel bang for buck.

Ik denk dat Apple Silicon mogelijkheden biedt om de prijzen niet te veel te laten stijgen. Het zou wel heel zuur zijn als de Pro prijzen enorm stijgen terwijl de instapmodellen amper in prijs stijgen. Met de prijs van de Pro XDR zou me dat niets verbazen. Maar wel zuur.

Ik denk dat we aan een prijsstijging van maximaal 150 euro moeten denken, als de prijs al stijgt. Zelf ben ik in de markt voor een nieuwe 16 inch MacBook Pro met AS.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerard1950
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:13
Dennisweb schreef op zondag 4 april 2021 @ 00:39:
24 inch is mij te klein, maar 32 veel te groot. Heb een evenwichtsstoornis en het is voor mij gewoon niet fijn.
Net als jij heb ik ook een evenwichtsstoornis. Ik vroeg me af, puur uit belangstelling, wat jouw bezwaar tegen een grote monitor is wegens je evenwichtsstoornis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisweb
Gerard1950 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:44:
[...]

Net als jij heb ik ook een evenwichtsstoornis. Ik vroeg me af, puur uit belangstelling, wat jouw bezwaar tegen een grote monitor is wegens je evenwichtsstoornis.
Ik heb dus inmiddels een 32 inch monitor van AOC staan. Deze is trillingvrij. Ik heb er eerlijk gezegd geen problemen mee, terwijl ik dat wel had verwacht. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Ben vooral benieuwd naar de M1x/M2. Het nieuwe topmodel 16" MacBook Pro moet qua GPU natuurlijk de huidige met AMD 5600M overtreffen. Dat zou ongeveer een verdubbeling moeten zijn van de M1 performance. Ik kan me voorstellen dat de M1x misschien ipv 8 GPU cores er 10 of hooguit 12 heeft maar niet 16. Gebruik nu een eGPU (AMD Radeon 5700) met m'n 2017 15" Macbook Pro en dat is verre van ideaal en hoop deze volgende maand dan te vervangen met de nieuwe.
En ook benieuwd of er qua specs verschil tussen de 14" en 16" zal zijn (behalve het scherm).

[Voor 9% gewijzigd door amphora op 25-05-2021 11:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:03
Ik hoop op nieuwe AirPods Pro. Wil ze gaan aanschaffen, maar wacht natuurlijk nog even het liefst op de nieuwste. ;-) En aangezien er wat Music updates zijn in juni, zouden daar toch mooi nieuwe AirPods bij passen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 343919

Greatsword schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:43:

250+?

[Afbeelding]
Ik verwacht zelf geen prijsverhoging maar ook niet een onwijze prijsverlaging. Ik vond de eerste generatie M1 Macs namelijk niet eens achterlijk duur. Ik denk dat je het meest gaat betalen voor upgrades als opslag. Maar verder verwacht ik gewoon een prijs wat ongeveer hetzelfde is als nu. Ben wel heel benieuwd naar de MacBook pro 16 inch opvolger.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:49
amphora schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:43:
Ben vooral benieuwd naar de M1x/M2. Het nieuwe topmodel 16" MacBook Pro moet qua GPU natuurlijk de huidige met AMD 5600M overtreffen. Dat zou ongeveer een verdubbeling moeten zijn van de M1 performance. Ik kan me voorstellen dat de M1x misschien ipv 8 GPU cores er 10 of hooguit 12 heeft maar niet 16. Gebruik nu een eGPU (AMD Radeon 5700) met m'n 2017 15" Macbook Pro en dat is verre van ideaal en hoop deze volgende maand dan te vervangen met de nieuwe.
En ook benieuwd of er qua specs verschil tussen de 14" en 16" zal zijn (behalve het scherm).
Geruchten zijn 16 en 32 cores variant van de komende GPU op de M2 of M1X hoe deze ook gaat heten.
Van de CPU 10 high performance cores en 2 high-efficiency varianten dus in totaal 12.

[Voor 5% gewijzigd door epo op 25-05-2021 14:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-05 15:12
Er zijn geruchten van een Mac Mini met de zelfde binnenkant als de nieuwe MacBook pros (dus M1X/M2). Met renders van Jon Prosser. Als ze echt magsafe met externe voeding gaan gebruiken lijkt me dat de ethernet poort daar ook op zit net als bij de iMacs. Verder dus dunner, krachtiger, eventueel two-tone zoals de iMacs en meer ports.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
ChrisM schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:30:
Ik hoop op nieuwe AirPods Pro. Wil ze gaan aanschaffen, maar wacht natuurlijk nog even het liefst op de nieuwste. ;-) En aangezien er wat Music updates zijn in juni, zouden daar toch mooi nieuwe AirPods bij passen?
Er zijn vrijwel geen geruchten over de AirPods Pro 2 (wel over de reguliere AirPods 3). Mark Gurman heeft in 2020 aangegeven dat de AirPods Pro 2 in 2021 verwacht worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisweb
Dat lijkt te kloppen. Food is één van de emoji’s die ‘true’ is in de bril van de developer in de uitnodiging. Daarnaast moet er nog iets met slaap zijn (ZzZ-emoji) en dus een nieuwe MacBook.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Food tracking kan ik niet zo warm van worden maar tweaked UI, message improvements en homescreen dan weer wel, give me the nieuw likje verf!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robcoenen
Donstil schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:27:
Food tracking kan ik niet zo warm van worden maar tweaked UI, message improvements en homescreen dan weer wel, give me the nieuw likje verf!
:)

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:40

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Food tracking kan ik niet zo warm van worden
[..]
Ik zou er wel blij van worden, kan LifeSum Premium opgezegd worden ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Tomba schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:41:
[...]

Na iedere Apple event zijn advocaten hun messen aan het slijpen.

Welke bedrijven zijn na WWDC overbodig.

- Carbon cloner (en andere cloners) krijgen het steeds moeilijker
- Voeding trackers
- ...

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:40

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

4POX schreef op zondag 30 mei 2021 @ 05:28:
[...]

Na iedere Apple event zijn advocaten hun messen aan het slijpen.

Welke bedrijven zijn na WWDC overbodig.

- Carbon cloner (en andere cloners) krijgen het steeds moeilijker
- Voeding trackers
- ...
Dat kan zijn, ik denk dat je prima meerwaarde kan geven tov Apple zodat mensen bereid zijn ervoor te betalen. Lifesum biedt weinig extra’s, ik betaal eigenlijk alleen om mijn smart weegschaal te kunnen syncen. (En daar ga ik sowieso mee stoppen want ik kan dat ook in Health Mate zien)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!
Tomba schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:41:
[...]

Ja zoveel mogelijk native in het OS is wel een fijn voordeel natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
Met name iPadOS heeft een serieuze make-over nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:24:
[...]

Met name iPadOS heeft een serieuze make-over nodig.
ja daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:28:
[...]

ja daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad.
Verwacht echter enkel dat je nu ook widgets op je home screen kunt plaatsen zoals iOS.. dat zal wel het enige groundbreaking worden vrees ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:39:
[...]

Verwacht echter enkel dat je nu ook widgets op je home screen kunt plaatsen zoals iOS.. dat zal wel het enige groundbreaking worden vrees ik.
Door M1 wordt er de wereld van verwacht maar ik vrees dat je gelijk hebt idd 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:56:
[...]

Door M1 wordt er de wereld van verwacht maar ik vrees dat je gelijk hebt idd 8)7
Het gros van de iPads hebben geen M1 dus ze kunnen ook niet veel veranderen wat specifiek voor de M1 werkt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:02:
[...]

Het gros van de iPads hebben geen M1 dus ze kunnen ook niet veel veranderen wat specifiek voor de M1 werkt. ;)
Yup oa.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Rivanov schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:02:
[...]

Qua features toch wel, zo kunnen M1 Macs bijvoorbeeld 'iOS" apps draaien t.o.v. de intel versies.

Paar jaar terug werkte SideCar ook alleen maar i.c.m. recente Mac's i.v.m. hardware vereisten.

Ik zie het op iPadOS dan ook wel gebeuren, hoe meer USP's hoe groter de kans dat mensen voor een M1 iPad gaan i.p.v. de "oudere" versies.

Misschien krijgen we straks wel "Mac" apps die op de iPad kunnen draaien, dat zou toch echt fantastisch zijn. (Mits de devs dit uiteraard goed uitwerken)

[Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 30-05-2021 13:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:47
Het zou al goed zijn als ze iPadOS optimaliseren voor de M1 iPad.
Blijkbaar hebben de ontwikkelaars maar 5GB aan ram ter beschikking.
Daar is dus al een eerste puntje dat ze kunnen verbeteren.
Meerdere profielen op iPad zijn ook altijd welkom en widgets op het homescreen kan ik ook appreciëren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-03 18:40

zap8

do ya wanna bump

Al bekend welke modellen straks niet meer ondersteund worden. Wat ik zo lees iPhone 6s en SE en iPad Mini 4.

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robcoenen
zap8 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:58:
Al bekend welke modellen straks niet meer ondersteund worden. Wat ik zo lees iPhone 6s en SE en iPad Mini 4.
Officieel zullen we het pas volgende week maandag weten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 13:14

Splinter Cell

AMD HD7850

[Voor 47% gewijzigd door Splinter Cell op 01-06-2021 19:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisweb
Dat paarse doet me denken aan de wallpaper van 10.5 Leopard.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 21:26
Het enige waar ik echt heel blij van zou worden is fatsoenlijke multi user support op iPadOS.
Want het is nu echt een drama om een iPad te delen binnen een huishouden. Mijn vriendin en ik hebben recent een mooie iPad Pro gekocht, maar je zit met praktische probleempjes waar je elke keer tegenaan loop en serieus de iPad terughoud om echt de volle potentie te benutten.

Zo is elke app toegespitst op 1 account, bijv je twitter, facebook, Pinterest, instagram etc etc. Worden bookmarks van 1 persoon gesynct waardoor de ander niet lekker gebruik kan maken van die handige opties in safari. Handover werkt ook alleen maar met de appleID waar de iPad onder valt. Je kunt ook weinig privé houden wat betreft email, messages notities etc.

Nu is dat niet eens het grootste probleem als je een iPad deelt met je partner, maar ik kan me goed voorstellen dat in gezinnen met kinderen dit toch heel anders ervaren wordt.

Met faceID in de recente iPads moet het toch mogelijk zijn om super gemakkelijk tussen profielen te wisselen, net zoals het op macOS al tientallen jaren kan.
Het is echt zo'n gemiste kans, de iPad Pro is een fantastisch apparaat waar je nu niet alles uithaalt wat er in zit.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
MenN schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:13:
Het enige waar ik echt heel blij van zou worden is fatsoenlijke multi user support op iPadOS.
Want het is nu echt een drama om een iPad te delen binnen een huishouden. Mijn vriendin en ik hebben recent een mooie iPad Pro gekocht, maar je zit met praktische probleempjes waar je elke keer tegenaan loop en serieus de iPad terughoud om echt de volle potentie te benutten.

Zo is elke app toegespitst op 1 account, bijv je twitter, facebook, Pinterest, instagram etc etc. Worden bookmarks van 1 persoon gesynct waardoor de ander niet lekker gebruik kan maken van die handige opties in safari. Handover werkt ook alleen maar met de appleID waar de iPad onder valt. Je kunt ook weinig privé houden wat betreft email, messages notities etc.

Nu is dat niet eens het grootste probleem als je een iPad deelt met je partner, maar ik kan me goed voorstellen dat in gezinnen met kinderen dit toch heel anders ervaren wordt.

Met faceID in de recente iPads moet het toch mogelijk zijn om super gemakkelijk tussen profielen te wisselen, net zoals het op macOS al tientallen jaren kan.
Het is echt zo'n gemiste kans, de iPad Pro is een fantastisch apparaat waar je nu niet alles uithaalt wat er in zit.
Ik ervaar dit zelfs al op een iPhone met dualsim: Ik wil graag 1 device, maar wel een goede scheiding kunnen hebben tussen apps en bijv contacten. Op een iPad is het nog meer van toepassing, zeker omdat die vaker gedeeld wordt. Je zou toch wel iets moois moeten kunnen verzinnen icm Face unlock of zo, al weet ik niet eens of de iPad dat heeft.

• robcoenen
MenN schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:13:

Winstoptimalisatie.

Maar ja, ik ben het volledig met je eens. Zeker voor een gezin is het wel omslachtig om ieder gezinslid een aparte iPad aan te moeten schaffen.

• MenN
robcoenen schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:30:
[...]

Winstoptimalisatie.

Maar ja, ik ben het volledig met je eens. Zeker voor een gezin is het wel omslachtig om ieder gezinslid een aparte iPad aan te moeten schaffen.
En ik snap best dat initieel de iPad gezien werd als een individueel apparaat. Daar waren de prijzen ook na. Maar nu dat een beetje iPad Pro over de 1000 euro gaat zie ik het ding echt veel meer als een gedeelde machine. Maarja, dit zal idd gewoon een melkkoe zijn voor Apple.

Maarja dromen voor WWDC mag natuurlijk altijd.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• THE_BASE
  • Niet online
Er is natuurlijk al enige tijd rumoer over nieuwe MacBook Air met M1X of M2 processoren. Ik denk niet dat deze nu aangekondigd gaan worden, maar zal dat in de pijplijn voor het najaar zitten denken jullie?

Ik ben toe aan een opvolger voor mijn huidige MacBook 12", maar ben het design na al die jaren wel een beetje zat. Het is toch leuk om eens een nieuw apparaat voor je snufferd te hebben. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

THE_BASE schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:35:
Er is natuurlijk al enige tijd rumoer over nieuwe MacBook Air met M1X of M2 processoren. Ik denk niet dat deze nu aangekondigd gaan worden, maar zal dat in de pijplijn voor het najaar zitten denken jullie?

Ik ben toe aan een opvolger voor mijn huidige MacBook 12", maar ben het design na al die jaren wel een beetje zat. Het is toch leuk om eens een nieuw apparaat voor je snufferd te hebben. :)
Bloomberg says that this new ‌MacBook Air‌, which could launch as soon as the end of this year, will be more "high-end,"

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MenN schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:10:
[...]

Maar nu dat een beetje iPad Pro over de 1000 euro gaat zie ik het ding echt veel meer als een gedeelde machine. Maarja, dit zal idd gewoon een melkkoe zijn voor Apple.
Kom op... Je gaat toch niet het hele gezin van een iPad Pro voorzien? Daar zitten meerdere modellen onder die prima zijn voor de kinderen en honderden euro's goedkoper. Plus dat in een gezin vaak de afdankertjes van de ouders doorgegeven worden aan de kinderen.

Als je echt vindt dat de kinderen de nieuwste iPad Pro moeten hebben dan heb je vast ook wel een salaris wat dat mogelijk maakt. Of de kinderen nemen maar een krantenwijkje ofzo.

• MenN
downtime schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:49:
[...]

Kom op... Je gaat toch niet het hele gezin van een iPad Pro voorzien? Daar zitten meerdere modellen onder die prima zijn voor de kinderen en honderden euro's goedkoper. Plus dat in een gezin vaak de afdankertjes van de ouders doorgegeven worden aan de kinderen.

Als je echt vindt dat de kinderen de nieuwste iPad Pro moeten hebben dan heb je vast ook wel een salaris wat dat mogelijk maakt. Of de kinderen nemen maar een krantenwijkje ofzo.
Nee tuurlijk niet, daarom wil ik juist betere multiuser support in iPadOS. Gewoon 1 apparaat dat door meerdere mensen te gebruiken is, zonder dat je met elkaar's data in de weg zit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:03
MenN schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:41:
[...]

Nee tuurlijk niet, daarom wil ik juist betere multiuser support in iPadOS. Gewoon 1 apparaat dat door meerdere mensen te gebruiken is, zonder dat je met elkaar's data in de weg zit.
Wat downtime bedoelde, denk ik, is dat je ook gewone iPads kan kopen voor ca. €400.

• meesje
MenN schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:41:
[...]

Ik zie dat niet snel veranderen. Daarvoor heb je macOS.
Als ik naar ons huishouden kijk, zijn regelmatig alle iPads tegelijkertijd in gebruik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisweb
Steeds meer geruchten over een nieuwe MacBook Pro. Ik heb voor de zekerheid alvast geld op m’n creditcard gezet. Wil heel graag een nieuwe M1 MacBook Pro. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:11
Dennisweb schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:38:
Steeds meer geruchten over een nieuwe MacBook Pro. Ik heb voor de zekerheid alvast geld op m’n creditcard gezet. Wil heel graag een nieuwe M1 MacBook Pro. :)
Er is al reeds een M1 Macbook Pro beschikbaar. Weliswaar alleen de 13" versie. Of wacht je op een 16" model?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-05 14:09
https://9to5mac.com/2021/...-reference-battery-rumor/

Nieuwe MacBooks worden steeds waarschijnlijker :9~

[Voor 8% gewijzigd door eilavid op 04-06-2021 10:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisweb
Tux3.14 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:40:
[...]

Er is al reeds een M1 Macbook Pro beschikbaar. Weliswaar alleen de 13" versie. Of wacht je op een 16" model?
Ik wil inderdaad een 16” :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisweb
https://www.macrumors.com...k-pro-shipping-late-2021/

Ik kan me haast niet voorstellen dat de MacBooks aangekondigd worden op WWDC en pas een jaar later te koop zullen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dennisweb schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:55:

Ik kan me haast niet voorstellen dat de MacBooks aangekondigd worden op WWDC en pas een jaar later te koop zullen zijn.
Ik verwacht vanaf vrijdag de 25ste bestellen en dan ergens in de 2de of 3de week van Juli gewoon geleverd.

Fingers crossed ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Dennisweb schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:55:

Ja die geruchten spreken elkaar allemaal flink tegen.

Misschien dat ze de Air/mbp13 strategie gaan doen? Dus nu een ARM versie van de 16” en dan in 2021 een echte redesign.

[Voor 15% gewijzigd door Donstil op 04-06-2021 13:13]

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee