Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:51
Donstil schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:12:
[...]

Ja die geruchten spreken elkaar allemaal flink tegen.

Misschien dat ze de Air/mbp13 strategie gaan doen? Dus nu een ARM versie van de 16” en dan in 2021 een echte redesign.
Dat zou ik prima vinden. Ik hoef geen redesign. Ik wil gewoon een MacBook Pro 16” met AS. Meer dan dar maakt het me niet uit. :)

Ik hoop dat wat @Greatsword zegt, waar is. De enige computer die Apple ooit aankondigde en pas veel later verkrijgbaar was, was de iMac Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Donstil schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:12:
[...]

Misschien dat ze de Air/mbp13 strategie gaan doen? Dus nu een ARM versie van de 16” en dan in 2021 een echte redesign.
Alsjeblieft niet zeg, heb mijn MBP al een paar maanden terug ingeruild voor een tijdelijke Mac Mini en mis hem echt wel.
Dennisweb schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:53:
[...]

Dat zou ik prima vinden. Ik hoef geen redesign. Ik wil gewoon een MacBook Pro 16” met AS. Meer dan dar maakt het me niet uit. :)
Oei, het redesign i.c.m. m1 is voor mij juist dé reden voor een upgrade anders komt hij er hier niet in.

No more Dongels!

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Dennisweb schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:55:
https://www.macrumors.com...k-pro-shipping-late-2021/

Ik kan me haast niet voorstellen dat de MacBooks aangekondigd worden op WWDC en pas een jaar later te koop zullen zijn.
DigiTimes is ook niet de meest betrouwbare bron qua geruchten ;)

Zowel Jon Prosser als Wedbush Securities en Mark Gurman noemen de aankondiging van een nieuwe MacBook Pro op WWDC (Mark Gurman spreekt van de 'zomer' dus niet per definitie WWDC). Dan hebben we ook nog dit nieuws: Next-Generation 16-Inch MacBook Pro Seemingly Filed in Regulatory Database Ahead of WWDC

Ik vertrouw er inmiddels wel op dat er een MBP wordt aangekondigd op WWDC.

[ Voor 40% gewijzigd door robcoenen op 04-06-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jon Prosser is ook wel hit or mis hoor. Hij is als schieten met hagel, altijd wel iets raak :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:31

KoudeAardbei

Moderator

Nice :9~ Nu tijdelijk een 13" M1 (kwam van een 15 inch 2015 af en die kon echt niet meer), maar kan niet wachten op maandag om deze weer te koop te zetten en een 16" te halen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Donstil schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:51:
Jon Prosser is ook wel hit or mis hoor. Hij is als schieten met hagel, altijd wel iets raak :P
Eens, maar hij is zeker een van de betrouwbaardere auteurs (maar zeker niet de meest accurate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robcoenen schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:32:
[...]

Eens, maar hij is zeker een van de betrouwbaardere auteurs (maar zeker niet de meest accurate).
In 2020 zat hij er zoveel naast dat ik die stats eigenlijk niet meer zo belangrijk vind. Bronnen wisselen enz.

Maar hij is nu wel weer aardig bezig verder. Dus misschien heeft hij zijn drive weer gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:19

4POX

Everybody is wired

KoudeAardbei schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:50:
[...]

Nice :9~ Nu tijdelijk een 13" M1 (kwam van een 15 inch 2015 af en die kon echt niet meer), maar kan niet wachten op maandag om deze weer te koop te zetten en een 16" te halen *O*
Zou me niet verbazen dat ze ons lekker gaan maken en daarna komt Tim Cook om te vertellen dat het de beste laptop is die ze ooit hebben gemaakt en dat die beschikbaar is in najaar 2021. Daarna bedankt hij iedereen en is het voorbij.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja nog al logisch dat het de beste MacBook is die ze ooit gemaakt hebben. Zou wat zijn als hij zegt “25% slower than 2020 model” 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Donstil schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:36:
Ja nog al logisch dat het de beste MacBook is die ze ooit gemaakt hebben. Zou wat zijn als hij zegt “25% slower than 2020 model” 8)7
Dan zegt Tim Cook nog steeds. De beste laptop ooit ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +2 Henk 'm!
4POX schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:42:
[...]

Dan zegt Tim Cook nog steeds. De beste laptop ooit ;)
Ach ja. Haters gonna hate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-05 16:30
Ik ben benieuwd! Ik heb nu nog een MacBook Pro 13,3 inch die ik aangeschaft heb in de zomer van 2017. Ik had me destijds voorgenomen om geen laptop te kopen tot ik klaar ben met mijn studie, maar dat was voor ik langstudeerder werd :+ Maar goed, aangezien ik er eigenlijk niets spannends meedoe kan die van mij nog een aantal jaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-05 19:44
Ik heb een 2015 instapmodel 13 inch Pro. Bevalt nog steeds goed, maar hij wordt wel trager en batteryhealth is slechts 60% na 750 cycles en wil graag upgraden.

Heb een M1 Air of Pro overwogen, maar wacht toch liever op een nieuw model dat is ontworpen voor silicon. Iemand een idee wat de prijs van het instapmodel 14' Pro gaat doen? Ik hoop vurig dat die ongeveer gelijk geprijsd zal zijn als het huidige instapmodel. Als het richting 1700-1800 gaat, toch maar eens kijken naar het huidige M1 aanbod, de M1 Air voor 999 lijkt mij dan de beste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

mrhp schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:02:
Iemand een idee wat de prijs van het instapmodel 14' Pro gaat doen?

Ik hoop vurig dat die ongeveer gelijk geprijsd zal zijn als het huidige instapmodel.

Als het richting 1700-1800 gaat, toch maar eens kijken naar het huidige M1 aanbod, de M1 Air voor 999 lijkt mij dan de beste optie
De nieuwe MBP vervangt het high end Intel model met 4 poorten en die begonnen vanaf 2129,-

nieuws: Apple brengt MacBook Pro 13" met verbeterd toetsenbord uit voor 1499 ...

[ Voor 23% gewijzigd door Greatsword op 05-06-2021 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-05 19:44
Greatsword schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:07:
[...]

De nieuwe MBP vervangt het high end Intel model met 4 poorten en die begonnen vanaf 2129,-

nieuws: Apple brengt MacBook Pro 13" met verbeterd toetsenbord uit voor 1499 ...
Toch hoop ik dat Apple wat variatie brengt in hun nieuwe lineup en ook een instapmodel maakt met M1X/M2 met een wat bescheidener GPU. Ik zie graag de winst in CPU, maar om 1 externe monitor aan te sturen heb niet echt veel baat bij een veel sterkere GPU (en met mij veel consumenten schat ik). Ik wacht de keynote af, maar ik schat dat het een M1 machine zal worden als ik dit zo hoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
Apple heeft schijnbaar vannacht een nieuw profiel live gezet “.com.Apple.mind”

Mogelijk verwijst dit naar een nieuwe functionaliteit voor watchOS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MN2t_lPrAqWq-SqgShod8PhWc-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQFqZVE4ajNJAOqxPwIZ0Urm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:54
robcoenen schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:48:
Apple heeft schijnbaar vannacht een nieuw profiel live gezet “.com.Apple.mind”

Mogelijk verwijst dit naar een nieuwe functionaliteit voor watchOS

[Afbeelding]
Zou dit een uitbreiding zijn van de bestaande ademhaling of iets totaal nieuw?
Ik zou niet weten wat ik er mij anders zou moeten bij voorstellen.
Ik vind het wel zo tof dat je zo een kleine teaser krijgt die weinig tot geen info bevat, zo wordt de hype nog groter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
AppleFan2007 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Zou dit een uitbreiding zijn van de bestaande ademhaling of iets totaal nieuw?
Ik zou niet weten wat ik er mij anders zou moeten bij voorstellen.
Ik vind het wel zo tof dat je zo een kleine teaser krijgt die weinig tot geen info bevat, zo wordt de hype nog groter.
Er waren vorig jaar geruchten over zaken zoals het detecteren van paniekaanvallen wat het niet gered zou hebben tot watchOS 7. Maar of dat realistische geruchten waren en deze nieuwe info daar op doelt, geen idee.

Wellicht is het niets spannends en gewoon een naamwijziging of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:20
Breathe app heeft een andere identifier, ik neem aan dat "Mind" de mental health app is waar vorig jaar al geruchten over waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Extra Event aangaande Apple Music na de WWDC.

https://www.macrumors.com...c-event-june7-after-wwdc/

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
Dus om 7 uur hebben we de Keynote, dan om 9 uur het Apple Music event en om 11 uur State of the Union? Druk avondje :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben toch wel benieuwd naar die Mental Health app. Ik probeer daar de laatste tijd wat meer mee te doen namelijk.

Ik gebruik de breathe app nu ook best wel eens. In de sauna bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 6 juni 2021 @ 14:16:
Ben toch wel benieuwd naar die Mental Health app. Ik probeer daar de laatste tijd wat meer mee te doen namelijk.

Vorig jaar de app Balance erg veel gebruikt i.v.m. een burn-out en dat is absoluut een aanrader. Was onlangs weer een jaar gratis. ;)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zondag 6 juni 2021 @ 14:20:
[...]

Vorig jaar de app Balance erg veel gebruikt i.v.m. een burn-out en dat is absoluut een aanrader. Was onlangs weer een jaar gratis. ;)
Ooh goeie tip! Ga ik even naar kijken als er morgen niets bijkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:27:
[...]

Ooh goeie tip! Ga ik even naar kijken als er morgen niets bijkomt.
Je kunt even kijken of deze actie nog loopt:

https://nl.pepper.com/aan...-sleep-at-appstore-197795

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:21
Woei! Today is finally the day! *O*

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Mijn wenzen:

1. Per IOS app instellen of die copy/paste mag gebruiken. Nog te veel apps zeggen dat die data plakken bij het opstarten. Beetje eng als je net een wachtwoord hebt gekopieerd met 1password.
2. Faces sorteren op alfabetische volgorde in de Photo apps (macOS en IOS)
3. iCloud API open. Zodat je ook jouw iCloud kan gebruiken vanaf een NAS/ Linux
4. Meer iCloud abo opties. Het verschil tussen 200GB en 2TB is te groot. Ik heb een 2TB abo omdat ik 250/300GB gebruik.
5. Onthou in macOS voor safari of die fullscreen was. Als ik alle vensters sluit dat die safari niet uit de fullscreen mode haalt. Of als ik een nieuw venster open dat die meteen weer fullscreen gaat (en graag op dezelfde monitor)
6. Maak dat de Laptop laadt tot 80 procent een harde keus. Niet iets wat de AI besluit. De Macbook hangt hier 90 procent van de tijd aan de kabel. Na iedere stroomuitval laad de MacBook tot 100 procent. Nergens voor nodig. Lekker op 80 procent lading houden.
7. Selective optimise synchronisatie voor iCloud. Nu heb je alleen de harde keus alles of niets geoptimaliseerd. Waarom kan ik niet alleen de documenten map geoptimaliseerd doen omdat ik die bestanden zelden gebruik en de desktop elke dag gebruik.
8. Betere zoekfunctie in Apple Photos. Ik wil alle photos selecteren die met die camera zijn gemaakt op die dag.
9. Iscsi ondersteuning.
10. Ik heb een 2TB iCloud. Van mij mag er wel een cloud Time Machine komen.
11. Please. De keuze om Apple Music te verwijderen uit Macos. Nu pop het soms spontaan op mijn scherm als ik een bluetooth koptelefoon aanzet of als ik in Spotify de muziek wil pauzeren.
12. De keuze om de volumebar altijd op de Touch Bar te houden.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
@4POX Wat betreft punt 11: de AM app kun je toch verwijderen? Heb je er dan nog steeds last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

meesje schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:15:
@4POX Wat betreft punt 11: de AM app kun je toch verwijderen? Heb je er dan nog steeds last van?
Kan Music helaas niet verwijderen vanaf de Macbook. De app zit in de systeempartitie. Heb jij tips?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
4POX schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:18:
[...]

Kan Music helaas niet verwijderen vanaf de Macbook. De app zit in de systeempartitie. Heb jij tips?
Ah sorry. Ik dacht bij dat punt aan i(Pad)OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

meesje schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:19:
[...]

Ah sorry. Ik dacht bij dat punt aan i(Pad)OS.
Ik heb het aangepast.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robcoenen
Toch vind ik het ergens wel leuk dat er niet veel uitgelekt is dit jaar (van betrouwbare bronnen) of dit moet een voorbode zijn dat er weinig spannende zaken aankomen.

De sterkste geruchten zijn als volgt:
  • macOS krijgt een kleine update die focust op bugs/performance en niet zozeer op (grote) nieuwe features;
  • De M1X MacBook Pro zal aangekondigd worden;
  • watchOS8 komt met features omtrent mentale gezondheid;
  • iOS 15 komt met een privacy control centre waarin je inzicht krijgt in welke data apps vergaren, vernieuwd notificatiesysteem en statussen instellen met aangepaste meldingen (autorijden, studeren, slapen etc.);
  • iPadOS 15 brengt wijzigingen aan het homescreen en breidt de widgetfunctionaliteit uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:48

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

robcoenen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:07:
Toch vind ik het ergens wel leuk dat er niet veel uitgelekt is dit jaar (van betrouwbare bronnen) of dit moet een voorbode zijn dat er weinig spannende zaken aankomen.

De sterkste geruchten zijn als volgt:
  • macOS krijgt een kleine update die focust op bugs/performance en niet zozeer op (grote) nieuwe features;
  • De M1X MacBook Pro zal aangekondigd worden;
  • watchOS8 komt met features omtrent mentale gezondheid;
  • iOS 15 komt met een privacy control centre waarin je inzicht krijgt in welke data apps vergaren, vernieuwd notificatiesysteem en statussen instellen met aangepaste meldingen (autorijden, studeren, slapen etc.);
  • iPadOS 15 brengt wijzigingen aan het homescreen en breidt de widgetfunctionaliteit uit
Buiten de nieuwe MBP dus weinig om warm voor te lopen helaas. Vraag me echt af wanneer Apple iPadOS eindelijk eens wat body gaat geven... Fijn widgetfunctionaliteit maar geef me fatsoenlijke externe monitor support, multitasking en de mogelijkheid om NextCloud te gebruiken en het wordt een serieus Surface/MacBook alternatief... Nu blijft het opgeblazen iOS.
(Overigens zou ik het ook wel fijn vinden als de Appbibliotheek van iOS zou overkomen zodat ik mijn hoofdschem kan opruimen)
Qua iPhone wacht ik vooral op de foodtracking.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
All aboard!….the beta (DP) train is about to start! :*) :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-05 09:44
Donstil schreef op zondag 6 juni 2021 @ 14:16:

Ik gebruik sinds begin dit jaar de ademhalingtechniek van Wim Hof elke ochtend. Kan ik je ook aanraden. Daarna lekker koud douchen :) Ik hoop dat ook dat je met de nieuwe Mental Health app of breathe app dan iets meer hierop af te stemmen is. Dat zou wel gaaf zijn.
Rivanov schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:24:
[...]

Met name iPadOS heeft een serieuze make-over nodig.
Eens. Ik snap niet dat ze net als iOS vorig jaar al de app bibliotheek en de widgets over het scherp geïntroduceerd hebben. Ik vind dat nu echt een gemis. het is nu 1 grote rommel op mijn tabbladen door al die apps :9

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Tomba schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:16:
[...]

Buiten de nieuwe MBP dus weinig om warm voor te lopen helaas. Vraag me echt af wanneer Apple iPadOS eindelijk eens wat body gaat geven... Fijn widgetfunctionaliteit maar geef me fatsoenlijke externe monitor support, multitasking en de mogelijkheid om NextCloud te gebruiken en het wordt een serieus Surface/MacBook alternatief... Nu blijft het opgeblazen iOS.
(Overigens zou ik het ook wel fijn vinden als de Appbibliotheek van iOS zou overkomen zodat ik mijn hoofdschem kan opruimen)
Externe monitor ondersteuning voor de iPad en een foodtracking app voor iOS is inderdaad ook een hele mooie toevoeging!

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

hk12nl schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:21:
[...]

Externe monitor ondersteuning voor de iPad en een foodtracking app voor iOS is inderdaad ook een hele mooie toevoeging!
Is externe monitor ondersteuning bevestigd dan? Heb er nog niet eens geruchten over gehoord (itt food tracking)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
[...]

Het kan (laten we het hopen) ook het geval zijn dat Apple grip heeft gekregen op het uitlekken van zaken en dat we vanavond een aantal leuke verrassingen krijgen. :)

En inderdaad, Apple zou meer aandacht mogen besteden aan iPadOS voor de iPad Pro. Logisch dat ze geen verkopen van de Mac weg willen snoepen, maar de huidige iPad Pro's zijn wel echt krachtpatsers die veel meer in hun mars hebben dan wat nu mogelijk is.

Vanavond tussen 19 - 21 zullen we weten wat de plannen zijn voor de iPad het komende jaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hk12nl schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:20:
[...]

Ik gebruik sinds begin dit jaar de ademhalingtechniek van Wim Hof elke ochtend. Kan ik je ook aanraden. Daarna lekker koud douchen :) Ik hoop dat ook dat je met de nieuwe Mental Health app of breathe app dan iets meer hierop af te stemmen is. Dat zou wel gaaf zijn.
Ooh nice, koud (af) douchen doe ik al idd, Wim Hof ken ik eigenlijk alleen van de ijswater records maar ga er eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:24:
[...]

Is externe monitor ondersteuning bevestigd dan? Heb er nog niet eens geruchten over gehoord (itt food tracking)
Maar Externe monitor ondersteuning is er toch al? Je kunt het OS mirroren en Apps kunnen het inbouwen en gebruiken als tweede scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik wil eigenlijk maar drie dingen:

1. Leuk nieuw likje verf voor iOS15.
2. Voor ipadOS hetzelfde als hierboven en als het zou kunnen wat meer richting macOS.
3. Nederlandse Siri voor mijn Homepods in tvOS/homeOs

Vanavond na de keynote direct de beta's installeren in ieder geval, ga ik vast weer spijt van krijgen maar dat is allemaal part of the fun :P

Edit: Nu ik erover nadenk, ik wil voor ipadOS ook de App Bibliotheek. Ik ben daar op iOS helemaal op over en het voelt op mijn iPad daarom heel ouderwets dat alle iconen op het bureaublad moeten staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 07-06-2021 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ik hou de verwachtingen voor iPadOS zeer laag, dan kan het alleen maar meevallen.
Gok dat het nog wel ruim een jaar duurt voordat iPadOS aansluit bij de zeer stevige hardware van de iPad Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:37:
[...]

Maar Externe monitor ondersteuning is er toch al? Je kunt het OS mirroren en Apps kunnen het inbouwen en gebruiken als tweede scherm.
Niet app afhankelijke tweede scherm bedoel ik dan :p (dat mirrored is helemaal idioot, ik heb geen schermen van 4:3 :p)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robcoenen
Donstil schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:40:
Nu je het zegt. Dit is wel eens een punt waar Apple aandacht aan mag besteden. Het gelijktrekken van features over de verschillende landen.

Apple News (en News+) is maar beperkt beschikbaar evenals Apple Fitness+.
Ook de bundels van Apple One zijn anders en zit je nog altijd te kijken met je 4G Apple Watch in Nederland (al ligt dit wellicht aan de providers en niet aan Apple?); ook Apple Watch Family werkt, zo ver mij bekend, niet in Nederland.

De HomePod Mini is niet via Apple zelf verkrijgbaar in Nederland, Siri is beperkt en wij hebben nog altijd de nieuwe Apple Kaarten niet gekregen (al heb ik de auto's wel al zien rijden hier, dus het zal er wel aan komen op korte termijn). Fietsroutes zijn ook nog altijd niet beschikbaar, vreemd voor zo'n klein en compact fietslandje als Nederland

Ook de vertaal-app biedt geen ondersteuning voor Nederlands.

Kortom, dit zijn enkele zaken die in mij opkomen en er zullen vast nog meer zaken zijn, maar het is schrijnend dat sommige features niet of pas heel laat naar Nederland (en andere landen) komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-05 19:09
[...]

Ik ben ook wel benieuwd of de nieuwe Mac Mini gepresenteerd gaat worden. Kleiner, in kleuren en met de zelfde inhoud als de 16" MacBook Pro.

Ik ben ook benieuwd of HomeOS al gaat komen, daar zou toch ook wat leuke hardware bij moeten zitten? Maar misschien is dat iets voor een later tijdstip.

Edit: dat gerucht van een glazen bovenkant van de Mac Mini... dat gerucht is er ook voor de 2022 iPad pro waar je dan een powershare achtig iets mee kunt doen. Dat glas is nodig om draadloos te laden. Hoe fijn zou het zijn als je je telefoon, airpods etc gewoon op je Mac Mini kunt leggen om op te laden, je kunt altijd hopen :P

[ Voor 17% gewijzigd door Sluw op 07-06-2021 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kreeg vanmorgen al push bericht vanuit dev account. @hk12nl heb jij nu ook meer 'last' bij warme dagen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:43:
[...]

Niet app afhankelijke tweede scherm bedoel ik dan :p (dat mirrored is helemaal idioot, ik heb geen schermen van 4:3 :p)
Ooh zo, ik zou dat zelf niet zo 1.2.3. gebruiken denk ik maar af en toe even wat weg zetten op het tweede scherm kan wel handig zijn ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Tomba schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:24:
[...]

Nee niet dat ik weet. Dit is een wens. Was inderdaad niet helemaal duidelijk :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Hackus schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:45:
Kreeg vanmorgen al push bericht vanuit dev account. @hk12nl heb jij nu ook meer 'last' bij warme dagen ?
Wat bedoel je precies? :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hk12nl schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:02:
[...]

Wat bedoel je precies? :)
Ik kan nu goed overweg met kou, maar merk dat ik 'meer moeite' heb met de warme dagen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Hackus schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:07:
[...]

Ik kan nu goed overweg met kou, maar merk dat ik 'meer moeite' heb met de warme dagen.
Ik heb eerlijk gezegd altijd moeite gehad met warme dagen. Valt hier nog mee tot nu toe (westen van het land) en heb nog geen verschil gemerkt. Ga het eens in de gaten houden als het straks warmer wordt.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
Ik heb al wat geld apart gezet om mijn 2014 15" te vervangen voor het nieuwe 16" model. Of er nu toch wel of niet Mini-LED in zit maakt mij niet eens uit, maar wat verwachtten jullie van de prijs? Zal deze hetzelfde blijven of door Apple Silicon en geen Touch Bar juist dalen? oOo

[ Voor 3% gewijzigd door eilavid op 07-06-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

eilavid schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:25:
Ik heb al wat geld apart gezet om mijn 2014 15" te vervangen voor het nieuwe 16" model. Of er nu toch wel of niet Mini-LED in zit maakt mij niet eens uit, maar wat verwachtten jullie van de prijs? Zal deze hetzelfde blijven of door Apple Silicon en geen Touch Bar juist dalen? oOo
Aangezien de MBA M1/MBP M1 vergelijkbare prijzen hadden heb ik het idee dat de prijs ook voor de grotere/duurdere MBP's gelijk(waardig) zal blijven. Zakken verwacht ik sowieso niet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Donstil schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:40:
Ik wil eigenlijk maar drie dingen:

1. Leuk nieuw likje verf voor iOS15.
2. Voor ipadOS hetzelfde als hierboven en als het zou kunnen wat meer richting macOS.

Vanavond na de keynote direct de beta's installeren in ieder geval, ga ik vast weer spijt van krijgen maar dat is allemaal part of the fun :P

Edit: Nu ik erover nadenk, ik wil voor ipadOS ook de App Bibliotheek. Ik ben daar op iOS helemaal op over en het voelt op mijn iPad daarom heel ouderwets dat alle iconen op het bureaublad moeten staan.
Van mij mag punt 3 naar de top positie verplaatst worden. Ik word toch een beetje kriegel van ‘woenkemer’. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:37:
[...]

Van mij mag punt 3 naar de top positie verplaatst worden. Ik word toch een beetje kriegel van ‘woenkemer’. :)
Hehe ja idd, Nieuw jaar nieuwe kansen :P
Mocht dat zo zijn dan gaan vanavond de beta's nog op die dingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 07-06-2021 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Als er nieuwe MacBook komen. Hoe groot is de kans dat Apple ook GAN gaat met de laders?

Afbeeldingslocatie: http://cdn.kinhtedothi.vn/612/2021/5/25/Anker%20ra%20m%E1%BA%AFt%20b%E1%BB%99%20s%E1%BA%A1c%20GaN%20th%E1%BA%BF%20h%E1%BB%87%20th%E1%BB%A9%20hai%20c%C3%B3%20th%E1%BB%83%20s%E1%BA%A1c%20cho%20MacBook%20Pro%20M1%20(1).jpg

Hier een impressie hoe klein de tweede generatie Anker laders zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door 4POX op 07-06-2021 10:57 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
4POX schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:47:
Als er nieuwe MacBook komen. Hoe groot is de kans dat Apple ook GAN gaat met de laders?

[Afbeelding]

Hier een impressie hoe klein de tweede generatie Anker laders zijn.
Ik heb er niets over gelezen, volgens mij zijn er geen geruchten over langs gekomen. Lijkt me wel een goed plan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Sluw schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:59:
[...]

Ik heb er niets over gelezen, volgens mij zijn er geen geruchten over langs gekomen. Lijkt me wel een goed plan ;)
Ik heb er in het voorjaar maar 1 gerucht over gezien dat Apple misschien de stap wil maken. Ik denk dat ze wel moeten. Hun lader is zo groot in vergelijking met alle GAN laders. (Bijna) alle zware USB-c laders die ik nu zie in Azie zijn allemaal GAN.

Mijn Macbook Pro 2014 lader ging stuk. Het was of een nieuwe officiele Apple lader kopen voor 80 euro of een nepper voor 20 euro. Te veel negatieve verhalen over de neppers. En raar maar waar. De officiele Apple laders gaan ook stuk. (Ik heb hier ervaring mee) Dus ik zat met een dillemma. Wil ik weer 80 euro betalen voor een lader die stuk gaat? Tot ik iets nieuws zag in China. Een usb-c naar magsafe kabel. Ik heb een kleine GAN lader gekocht met die kabel.

De USB-c lader die in de doos zat met mijn nieuwe Macbook zit nog steeds in de doos. Ik gebruik liever de kleine GAN laders. Ik heb er vier inmiddels.

Dit is de Baseus 65 watt. Dit is meest populaire lader in Vietnam. Ik gebruik die als ik reis.

Afbeeldingslocatie: https://bizweb.dktcdn.net/thumb/grande/100/098/550/products/cu-sac-nhanh-da-nang-baseus-65w-gan-pd-mini-quick-travel-charger-1.jpg?v=1587825087343

Is GAN ook in Nederland in opkomst?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zou het na de Keynote gaan eigenlijk, loopt de AppleMusic presentatie er gelijk achteraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Donstil schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:37:
Hoe zou het na de Keynote gaan eigenlijk, loopt de AppleMusic presentatie er gelijk achteraan?
De keynote start om 10:00 en de AppleMusic presentatie om 12:00. Meestal duurt de keynote een uur toch? Daar zal het vanaf hangen maar ik denk dat er een uurtje adempauze is.

Edit: even opgezocht, vorig jaar duurde die 1 uur en 48 minuten dus als dat weer zo is gaat het meteen door denk ik!

[ Voor 13% gewijzigd door Sluw op 07-06-2021 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
M'n iPad Pro is ready voor de Beta. 8)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Benieuwd naar de beta op iPhone.
Ipad gejailbreakt dus dat wordt 'm nog even niet.

Kijken of die Apple Music update vandaag ook live gaat, al heb ik dr voorlopig zelf niet heel veel aan denk ik (Airpods Pro en Sonos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sluw schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:39:
[...]

De keynote start om 10:00 en de AppleMusic presentatie om 12:00. Meestal duurt de keynote een uur toch? Daar zal het vanaf hangen maar ik denk dat er een uurtje adempauze is.

Edit: even opgezocht, vorig jaar duurde die 1 uur en 48 minuten dus als dat weer zo is gaat het meteen door denk ik!
Ja verscheeld inderdaad wel, als ze wat meer de tijd nemen dan kan het nog wel eens lang duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
Sluw schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:39:
[...]

2020: 1u 48m
2019: 2u 17m
2018: 2u 19m
2017: 2u 19m
2016: 2u 3m
2015: 2u 24m

Het .ics event van de Apple website blockt in ieder geval 2u (19u - 21u) maar volgens mij is dat standaard de placeholder bij Apple Events.

Het muziek evenement begint in ieder geval om 21:00 en om 23:00 'State of the Union'.

[ Voor 6% gewijzigd door robcoenen op 07-06-2021 12:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:55
robcoenen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:34:
[...]

2020: 1u 48m
2019: 2u 17m
2018: 2u 19m
2017: 2u 19m
2016: 2u 3m
2015: 2u 24m

Het .ics event van de Apple website blockt in ieder geval 2u (19u - 21u) maar volgens mij is dat standaard de placeholder bij Apple Events.

Het muziek evenement begint in ieder geval om 21:00 en om 23:00 'State of the Union'.
Je kunt ook zeggen dat sinds het online is. Ze een half uur besparen. Dat klapvee ;) kostte meestal nogal wat tijd bij elke live aankondiging.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de overgangen een gave stap t.o.v. de klappers maar mis ze ook wel.
Er mist wel wat ofz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Donstil schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:49:
Ik vind de overgangen een gave stap t.o.v. de klappers maar mis ze ook wel.
Er mist wel wat ofz.
Deze blijft wel de mooiste YouTube: WWDC 2019 Pro Stand Crowd Reaction

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat is daarmee dan? Scherm wat zich kan meten met schermen die duizenden soms tienduizenden euro's duurder is, niet zo gek dat je daar voor klapt toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:52

Tourniquet

Hiya, fellas!

Donstil schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:02:
[...]

Wat is daarmee dan? Scherm wat zich kan meten met schermen die duizenden soms tienduizenden euro's duurder is, niet zo gek dat je daar voor klapt toch?
Het gaat in dit filmpje om de standaard van $999 waar juist niet voor werd geklapt. Je hoort alleen wat geroezemoes. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Tourniquet schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:13:
[...]

Het gaat in dit filmpje om de standaard van $999 waar juist niet voor werd geklapt. Je hoort alleen wat geroezemoes. :P
Je bent me voor :D

Dat is het mooie van echt publiek. Je hebt ook van die momenten dat Apple iets simpels tussendoor breng. Maar het hele publiek barst los in blijheid. Dan heeft Apple ook zoiets. De gebruikers wilden deze functie wel heel graag.

Maar ook lauw applaus op een of andere demo die echt minuten te lang duurt.

Ik hoop in de toekomst dat de presentaties meer hybrid worden. Een combinatie van video en presentatie. Maar please Apple, skip die saaie demonstraties van partner apps. Maar daar een flitsende video van.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
online Apple Store niet offline = (hoogstwaarschijnlijk) geen nieuwe Macs direct na de Keynote (pre order)

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 07-06-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
_Bailey_ schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:48:
online Apple Store niet offline = (hoogstwaarschijnlijk) geen nieuwe Macs direct na de Keynote (pre order)
Zou toch wel heel jammer zijn als we moeten wachten tot oktober/november op een nieuw 16" model. Twee jaar tussen nieuwe MacBooks 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05 10:46

amphora

Websites & Fotografie

eilavid schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:55:
[...]

Zou toch wel heel jammer zijn als we moeten wachten tot oktober/november op een nieuw 16" model. Twee jaar tussen nieuwe MacBooks 8)7
Ik verwacht in juli nieuwe M1X MacBook Pro's die dan in november/december een M2 spec bump krijgen.
Maar dat is echt helemaal nergens op gebaseerd behalve m'n eigen glazen bol die me wel vaker in de steek laat.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
amphora schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:58:
[...]

Ik verwacht in juli nieuwe M1X MacBook Pro's die dan in november/december een M2 spec bump krijgen.
Maar dat is echt helemaal nergens op gebaseerd behalve m'n eigen glazen bol die me wel vaker in de steek laat.
Vergeet niet de enorme wereldwijde tekorten aan chips momenteel he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:29

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Dit wordt een flopshow. :) En in de Apple Music keynote gaat Apple ons uitleggen wat Dolby Atmos is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eilavid
https://twitter.com/L0vetodream/status/1401873102640877572

Ook deze vrij betrouwbare leaker zegt nee tegen nieuwe hardware :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tourniquet schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:13:
[...]

Haha ja je gaat toch sowieso niet klappen om een Vesa mount?

Maar goed genoeg over gezegd al over die standaard, gratis bij de monitor had een slimmere zet geweest, dan waren ze nog steeds de goedkoopste maar dan zonder dit voorval.

Was wel weer leuk voer voor mensen die toch al niet in de doelgroep zaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Spannend. L0vetodream is doorgaans wel zeer betrouwbaar (meer dan Jon Prosser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

_Bailey_ schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:48:
Dat was laatst toch ook niet, pre orders was pas een paar weken later.

Dus als ze gewoon Pre Order vanaf 25 Juni doen en levering mid/eind Juli is toch prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:43:
[...]

Dat was laatst toch ook niet, pre orders was pas een paar weken later.

Dus als ze gewoon Pre Order vanaf 25 Juni doen en levering mid/eind Juli is toch prima.
Toen ging de store wel down dacht ik. Om de pagina met specs etc klaar te zetten.

Die kwam toen online en kon je alles doen behalve de daadwerkelijke order plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh dat zou wel lekker zijn, de focus op software.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
[Twitter: https://twitter.com/L0vetodream/status/1401873102640877572]
Vertaling: Ik heb er geen zin in / Daar heb ik geen zin in / Ik heb geen zin (op de Tweet: "Will there be hardware products at WWDC21?")
[Twitter: https://twitter.com/L0vetodream/status/1401877134201655300]
Vertaling: Ik heb het gevoel dat 14" en 16" nog niet zo snel zouden moeten zijn
[Twitter: https://twitter.com/L0vetodream/status/1401874775413121025]
Vertaling: De release van de nieuwe ATV en HomePod mini is eigenlijk gewoon een schaakzet, en het voelt alsof er nieuwe verbeteringen in HomeKit zullen zijn.
[Twitter: https://twitter.com/L0vetodream/status/1401873906651197449]

[ Voor 4% gewijzigd door robcoenen op 07-06-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:26

CR1691

Hero of Time

Ik zou graag van MacOS helemaal over willen gaan naar iPadOS maar dan moet er vanavond wel het nodige gebeuren. Pas dan kan het aantrekkelijk worden om mijn oude Pro uit 2013 in te ruilen voor een iPad M1 Pro. Dus ik ben reuze benieuwd!

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
robcoenen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:13:
[Twitter]
Vertaling: Ik heb het gevoel dat 14" en 16" nog niet zo snel zouden moeten zijn
Dat ze er nog niet zo snel zouden moeten zijn? Is hij vergeten dat er nog nooit zo lang tussen twee releases van de 15"/16" heeft gezeten? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:46
Donstil schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:33:
[...]

Haha ja je gaat toch sowieso niet klappen om een Vesa mount?

Maar goed genoeg over gezegd al over die standaard, gratis bij de monitor had een slimmere zet geweest, dan waren ze nog steeds de goedkoopste maar dan zonder dit voorval.

Was wel weer leuk voer voor mensen die toch al niet in de doelgroep zaten :P
Volgens mij was de kritiek vanuit reviewers dat het display nou juist niet vergelijkbaar was met de duurdere displays waar Apple zich mee vergeleek. Niet dat het een slechte display is, maar ze hadden waarschijnlijk het vergelijk beter kunnen laten. Althans, volgende de Verge:

''The Pro Display XDR costs $4,999, with a $999 optional stand. Even at $6,000 total, that’s substantially less than $43,000, a number Apple certainly wants you to think about to put the price in perspective.

And I think maybe everyone would have been better off if Apple had never mentioned that $43,000 Sony at all.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:29

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Komt GTA 6 ook?

spoiler:
:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Vernieuwingen in HomeKit? Kom maar op!
En hoppa WWDC gewoon waar het om hoort te gaan: software! (eventueel i.c.m. diensten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-05 14:36
Waar ik al tijden op wacht is een update aan de Contacten app, ik vind em zo basic en qua privacy is het helemaal verschrikkelijk geregeld:

- Apps hebben of wel of niet toegang tot contacten, dat is dus alles wat er in een contact staat, verjaardagen, adressen, namen e.d.
- Adressen invullen heeft geen automatisch aanvullen

Een implementatie zoals bij bijvoorbeeld de Foto's app waar specifiek geselecteerde foto's gedeeld kunnen worden zou ik ook graag voor Contacten zien, b.v. alleen het delen van telefoonnummers en voor en achternaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:42
Ahhhh dat zou een bummer zijn. Ik had er heel erg op gehoopt dat er een nieuwe MacBook Pro 16 of 14 inch aangekondigd zou worden met M1X/M2….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
CR1691 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:20:
Ik zou graag van MacOS helemaal over willen gaan naar iPadOS maar dan moet er vanavond wel het nodige gebeuren. Pas dan kan het aantrekkelijk worden om mijn oude Pro uit 2013 in te ruilen voor een iPad M1 Pro. Dus ik ben reuze benieuwd!
Waar hoop je op? Het zal de komende tijd nog wel geslotener blijven dan MacOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:34:
Vernieuwingen in HomeKit? Kom maar op!
En hoppa WWDC gewoon waar het om hoort te gaan: software! (eventueel i.c.m. diensten)
Ja daar wordt ik ook wel blij van :)
Nog maar 3 uurtjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:26

CR1691

Hero of Time

Sluw schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:09:
[...]

Waar hoop je op? Het zal de komende tijd nog wel geslotener blijven dan MacOS.
Betere multitasking en een nog uitgebreidere versie van Safari. Meer heb ik niet nodig eerlijk gezegd. Zeker niet als Xcloud straks naar de browsers komt kan je ook gewoon volwaardig gamen op een iPad.

In combinatie met Zwift en het minimale waar ik nog een laptop voor nodig heb is de 12,9 het ideale apparaat voor mij.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[...]

Net even getest, NextCloud werkt via de bestanden App gewoon :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQHKxZj1_TMEL3Ziy0zrXSf00eA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iImY0mhttPo58PCB3rwAig8Q.jpg?f=user_large
Dus mijn wensenlijstje is:
  • App Bibliotheek
  • Fatsoenlijke tweede monitor support (in elke app en in de resolutie/verhouding van de monitor zelf :P)
  • Betere multitasking
  • Multi-user support

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Laatst online: 21-04 12:52
Jeetje wat stom, ik dacht dat de keynote op dinsdag zou zijn, tijdens werktijd. Fijn dat ik net zie dat het over 2 uurtjes is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:54
mijn wenslijstje dat ik graag zou zien vanavond is:
Voor iOS
  • Betere darkmode (dat je voor iedere app kan kiezen welke modus die gebruikt)
  • verbeterde App widgets
  • widgets op lockscreen
  • verbeterde notificaties
  • aparte app voor paswoorden in plaats van in de instellingen
  • Screensharing in FaceTime
Voor iPadOS
  • Hetzelfde als iOS
  • Calculator voor iPad
  • Pro-apps zoals Final Cut Pro X en Xcode op iPad
  • App widgets op iedere plaats kunnen zetten.
  • Meerdere gebruikers op iPad (Mag ook op iPhone)
Voor MacOS
  • Shortcuts op de Mac
  • Standaard apps er kunnen afhalen (zoals de schaak app)
  • Beter widgets
  • Darkmode kiezen per app
Voor WatchOS
  • Eigen wijzerplaten aanmaken
  • batterij bekijken van andere apparaten
  • melding als iPhone is opgeladen
  • Verbeterde meldingen.
Voor tvOS
  • Safari
  • betere multi user suport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:51
De Store is nog steeds niet offline. Ik weet nu zeker dat er geen hardware komt. Weer tot november wachten.

Komt me ergens wel goed uit. Lijkt erop dat ik nog wat radio apparatuur moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:08

swv

Dennisweb schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:19:
De Store is nog steeds niet offline. Ik weet nu zeker dat er geen hardware komt. Weer tot november wachten.

Komt me ergens wel goed uit. Lijkt erop dat ik nog wat radio apparatuur moet vervangen.
Toen ik mijn M1 iPad Pro kocht was de store ook niet offline. Hoewel het verschil was toen wel dat de nieuwe iPads al zichtbaar waren op de site. Alleen de bestelknop deed het toen niet.

Ik heb overigens in het verleden eens een MacBook 12” en AirPods gekocht waarbij de site ook al die tijd beschikbaar was.

Gezien de laatste jaren kun je je beter voorbereiden op een WWDC zonder hardware dan met. Kan het altijd meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4nnel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 12:12
Ik vind ook dat er vooral niet-concrete rumours nagepraat werden, ga er eigenlijk ook vanuit dat er geen nieuwe Macbooks worden aangekondigd. Wel vervelend, moet deze zomer echt upgraden. Het zal waarschijnlijk met de chiptekorten te maken hebben, anders is zo lang geen nieuwe pro hardware echt niet uit te leggen.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.