Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Event / Keynote] Apple WWDC21 (7 t/m 11 juni)

Pagina: 1
Acties:
  • 18.974 views

Acties:
  • +5Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21:27
Mede-auteur:
  • Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Opmerking vooraf

Apple heeft zojuist, 30-3, WWDC21 aangekondigd. Dit topic wordt in aanloop naar het evenement aangevuld. Dit topic is bestemd om te discussiëren over de te verwachten aankondigingen in de loop naar het evenement en gedurende de week de nieuwigheden te bespreken.

Persbericht

Apple heeft vandaag aangekondigd dat het zijn jaarlijkse Worldwide Developers Conference (WWDC) van 7 tot en met 11 juni geheel online zal organiseren. WWDC21 is gratis toegankelijk voor alle ontwikkelaars en biedt een inzicht in de toekomst van iOS, iPadOS, macOS, watchOS en tvOS. Voortbouwend op de deelnemers en de ervaringen van de online conferentie van vorig jaar, kunnen ontwikkelaars tijdens WWDC21 meer te weten komen over de nieuwe technologieën, tools en frameworks die ze nodig hebben om innovatieve en platformonafhankelijke apps en games te maken. Apple heeft ook bekendgemaakt dat de Swift Student Challenge van dit jaar, een kans voor jonge ontwikkelaars om hun codeervaardigheden te demonstreren door een Swift-playground te maken, nu openstaat voor inzendingen.

Tot en met 18 april kunnen studenten die graag coderen hun Swift-playground inzenden voor de Swift Student Challenge van dit jaar. De winnaars ontvangen exclusieve WWDC21-outwear en een op maat gemaakte pinset.

Bronvermelding

Officiële website
Persbericht

[Voor 61% gewijzigd door robcoenen op 06-06-2021 10:56]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

Acties:
  • +4Henk 'm!

• robcoenen
Zal ik je even toevoegen als mede-auteur? :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
robcoenen schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:23:
[...]

Zal ik je even toevoegen als mede-auteur? :)
Prima!

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• Rivanov
  • Nu online
Dat wordt me nooit zo in dank afgenomen @Greatsword :+

• robcoenen
Hackus schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:17:
Ik hoop op een betere iPad dan de 2020 voor hier in huis. De 2020 is niet veel beter dan de 2018, en die was het al niet waard om de Air2 mee te upgraden.
iPhone opvolger van de 12 met Touch-ID in scherm zou ook mooi zijn.
Mag ik vragen waarom je niet neigt naar de iPad Air bijv.? Mogelijk de prijsstelling?
Dennisweb schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:16:
Vooral de 16 inch is een welkome vervanger. Het huidige model blaast en wordt extreem heet. Echt de warmste MacBook die ik ooit voor 3000 euro heb gekocht (als je ‘m echt op schoot gebruikt).
Nou inderdaad zeg. In de winter kon je er je kamer mee verwarmen :P zelfs op momenten dat je niet eens met zware taken bezig was.

[Voor 34% gewijzigd door robcoenen op 31-03-2021 13:28]

• robcoenen
Mark Gurman heeft ook weer een artikel geschreven over de WWDC

Ik vind dit een interessante passage
Sometime in the next several months, the company is poised to announce a mixed reality headset, its first major new device since 2015. If possible, Apple won’t want to make such a critical announcement at an online event. It wants employees, the media, its partners and developers in the room.
Ik ben benieuwd hoe de corona situatie mee gaat spelen in het bekend maken van hun AR plannen voor de komende jaren.

[Voor 55% gewijzigd door robcoenen op 31-03-2021 18:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
Greatsword schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:17:
[...]

Misschien even de TS taggen, die is er vaak vlug bij @robcoenen
Ik zag het nieuwsbericht inderdaad vanochtend voorbij komen op MacRumors maar zolang er nog geen officiële uitnodiging is, heeft het nog geen zin om een topic te starten ;)

Normaliter wordt een evenement om 9:00 PDT (tijd in Cupertino) aangekondigd, 7 dagen voor het evenement, dus om 18:00 Nederlandse tijd. We zullen het zien. :)

[EDIT] 18:05: Zodoende ;)
[Event/Keynote] Apple Spring Loaded Event (20 april 2021)

[Voor 14% gewijzigd door robcoenen op 13-04-2021 18:05]

• robcoenen

Mogelijk de eerste screenshot uit iOS 15?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robcoenen
Geen verrassing natuurlijk maar alsnog:
Maandag 7 juni om 19:00 de Keynote

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Hyped voor iPadOS 15.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen

(En Mark Gurman heeft ook eerder ‘Spring 2021’ laten vallen)

[Voor 22% gewijzigd door robcoenen op 24-05-2021 22:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
ChrisM schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:30:
Ik hoop op nieuwe AirPods Pro. Wil ze gaan aanschaffen, maar wacht natuurlijk nog even het liefst op de nieuwste. ;-) En aangezien er wat Music updates zijn in juni, zouden daar toch mooi nieuwe AirPods bij passen?
Er zijn vrijwel geen geruchten over de AirPods Pro 2 (wel over de reguliere AirPods 3). Mark Gurman heeft in 2020 aangegeven dat de AirPods Pro 2 in 2021 verwacht worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robcoenen
Donstil schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:27:
Food tracking kan ik niet zo warm van worden maar tweaked UI, message improvements en homescreen dan weer wel, give me the nieuw likje verf!
:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:27:
Food tracking kan ik niet zo warm van worden maar tweaked UI, message improvements en homescreen dan weer wel, give me the nieuw likje verf!
Met name iPadOS heeft een serieuze make-over nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:28:
[...]

ja daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad.
Verwacht echter enkel dat je nu ook widgets op je home screen kunt plaatsen zoals iOS.. dat zal wel het enige groundbreaking worden vrees ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:56:
[...]

Door M1 wordt er de wereld van verwacht maar ik vrees dat je gelijk hebt idd 8)7
Het gros van de iPads hebben geen M1 dus ze kunnen ook niet veel veranderen wat specifiek voor de M1 werkt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robcoenen
zap8 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:58:
Al bekend welke modellen straks niet meer ondersteund worden. Wat ik zo lees iPhone 6s en SE en iPad Mini 4.
Officieel zullen we het pas volgende week maandag weten.

• robcoenen
MenN schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:13:
Het enige waar ik echt heel blij van zou worden is fatsoenlijke multi user support op iPadOS.
Want het is nu echt een drama om een iPad te delen binnen een huishouden. Mijn vriendin en ik hebben recent een mooie iPad Pro gekocht, maar je zit met praktische probleempjes waar je elke keer tegenaan loop en serieus de iPad terughoud om echt de volle potentie te benutten.

Zo is elke app toegespitst op 1 account, bijv je twitter, facebook, Pinterest, instagram etc etc. Worden bookmarks van 1 persoon gesynct waardoor de ander niet lekker gebruik kan maken van die handige opties in safari. Handover werkt ook alleen maar met de appleID waar de iPad onder valt. Je kunt ook weinig privé houden wat betreft email, messages notities etc.

Nu is dat niet eens het grootste probleem als je een iPad deelt met je partner, maar ik kan me goed voorstellen dat in gezinnen met kinderen dit toch heel anders ervaren wordt.

Met faceID in de recente iPads moet het toch mogelijk zijn om super gemakkelijk tussen profielen te wisselen, net zoals het op macOS al tientallen jaren kan.
Het is echt zo'n gemiste kans, de iPad Pro is een fantastisch apparaat waar je nu niet alles uithaalt wat er in zit.
Winstoptimalisatie.

Maar ja, ik ben het volledig met je eens. Zeker voor een gezin is het wel omslachtig om ieder gezinslid een aparte iPad aan te moeten schaffen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robcoenen
Dennisweb schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:55:
https://www.macrumors.com...k-pro-shipping-late-2021/

Ik kan me haast niet voorstellen dat de MacBooks aangekondigd worden op WWDC en pas een jaar later te koop zullen zijn.
DigiTimes is ook niet de meest betrouwbare bron qua geruchten ;)

Zowel Jon Prosser als Wedbush Securities en Mark Gurman noemen de aankondiging van een nieuwe MacBook Pro op WWDC (Mark Gurman spreekt van de 'zomer' dus niet per definitie WWDC). Dan hebben we ook nog dit nieuws: Next-Generation 16-Inch MacBook Pro Seemingly Filed in Regulatory Database Ahead of WWDC

Ik vertrouw er inmiddels wel op dat er een MBP wordt aangekondigd op WWDC.

[Voor 40% gewijzigd door robcoenen op 04-06-2021 16:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robcoenen
Donstil schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:51:
Jon Prosser is ook wel hit or mis hoor. Hij is als schieten met hagel, altijd wel iets raak :P
Eens, maar hij is zeker een van de betrouwbaardere auteurs (maar zeker niet de meest accurate).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robcoenen
Apple heeft schijnbaar vannacht een nieuw profiel live gezet “.com.Apple.mind”

Mogelijk verwijst dit naar een nieuwe functionaliteit voor watchOS

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robcoenen
AppleFan2007 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Zou dit een uitbreiding zijn van de bestaande ademhaling of iets totaal nieuw?
Ik zou niet weten wat ik er mij anders zou moeten bij voorstellen.
Ik vind het wel zo tof dat je zo een kleine teaser krijgt die weinig tot geen info bevat, zo wordt de hype nog groter.
Er waren vorig jaar geruchten over zaken zoals het detecteren van paniekaanvallen wat het niet gered zou hebben tot watchOS 7. Maar of dat realistische geruchten waren en deze nieuwe info daar op doelt, geen idee.

Wellicht is het niets spannends en gewoon een naamwijziging of dergelijke.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Woei! Today is finally the day! *O*

Acties:
  • +3Henk 'm!

• robcoenen
Toch vind ik het ergens wel leuk dat er niet veel uitgelekt is dit jaar (van betrouwbare bronnen) of dit moet een voorbode zijn dat er weinig spannende zaken aankomen.

De sterkste geruchten zijn als volgt:
  • macOS krijgt een kleine update die focust op bugs/performance en niet zozeer op (grote) nieuwe features;
  • De M1X MacBook Pro zal aangekondigd worden;
  • watchOS8 komt met features omtrent mentale gezondheid;
  • iOS 15 komt met een privacy control centre waarin je inzicht krijgt in welke data apps vergaren, vernieuwd notificatiesysteem en statussen instellen met aangepaste meldingen (autorijden, studeren, slapen etc.);
  • iPadOS 15 brengt wijzigingen aan het homescreen en breidt de widgetfunctionaliteit uit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
Tomba schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:16:
[...]

Buiten de nieuwe MBP dus weinig om warm voor te lopen helaas. Vraag me echt af wanneer Apple iPadOS eindelijk eens wat body gaat geven... Fijn widgetfunctionaliteit maar geef me fatsoenlijke externe monitor support, multitasking en de mogelijkheid om NextCloud te gebruiken en het wordt een serieus Surface/MacBook alternatief... Nu blijft het opgeblazen iOS.
Het kan (laten we het hopen) ook het geval zijn dat Apple grip heeft gekregen op het uitlekken van zaken en dat we vanavond een aantal leuke verrassingen krijgen. :)

En inderdaad, Apple zou meer aandacht mogen besteden aan iPadOS voor de iPad Pro. Logisch dat ze geen verkopen van de Mac weg willen snoepen, maar de huidige iPad Pro's zijn wel echt krachtpatsers die veel meer in hun mars hebben dan wat nu mogelijk is.

Vanavond tussen 19 - 21 zullen we weten wat de plannen zijn voor de iPad het komende jaar. :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• robcoenen
Donstil schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:40:
3. Nederlandse Siri voor mijn Homepods in tvOS/homeOs
Nu je het zegt. Dit is wel eens een punt waar Apple aandacht aan mag besteden. Het gelijktrekken van features over de verschillende landen.

Apple News (en News+) is maar beperkt beschikbaar evenals Apple Fitness+.
Ook de bundels van Apple One zijn anders en zit je nog altijd te kijken met je 4G Apple Watch in Nederland (al ligt dit wellicht aan de providers en niet aan Apple?); ook Apple Watch Family werkt, zo ver mij bekend, niet in Nederland.

De HomePod Mini is niet via Apple zelf verkrijgbaar in Nederland, Siri is beperkt en wij hebben nog altijd de nieuwe Apple Kaarten niet gekregen (al heb ik de auto's wel al zien rijden hier, dus het zal er wel aan komen op korte termijn). Fietsroutes zijn ook nog altijd niet beschikbaar, vreemd voor zo'n klein en compact fietslandje als Nederland

Ook de vertaal-app biedt geen ondersteuning voor Nederlands.

Kortom, dit zijn enkele zaken die in mij opkomen en er zullen vast nog meer zaken zijn, maar het is schrijnend dat sommige features niet of pas heel laat naar Nederland (en andere landen) komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
M'n iPad Pro is ready voor de Beta. 8)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robcoenen
Sluw schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:39:
[...]

De keynote start om 10:00 en de AppleMusic presentatie om 12:00. Meestal duurt de keynote een uur toch? Daar zal het vanaf hangen maar ik denk dat er een uurtje adempauze is.

Edit: even opgezocht, vorig jaar duurde die 1 uur en 48 minuten dus als dat weer zo is gaat het meteen door denk ik!
2020: 1u 48m
2019: 2u 17m
2018: 2u 19m
2017: 2u 19m
2016: 2u 3m
2015: 2u 24m

Het .ics event van de Apple website blockt in ieder geval 2u (19u - 21u) maar volgens mij is dat standaard de placeholder bij Apple Events.

Het muziek evenement begint in ieder geval om 21:00 en om 23:00 'State of the Union'.

[Voor 6% gewijzigd door robcoenen op 07-06-2021 12:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robcoenen
Spannend. L0vetodream is doorgaans wel zeer betrouwbaar (meer dan Jon Prosser).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robcoenen

Vertaling: Ik heb er geen zin in / Daar heb ik geen zin in / Ik heb geen zin (op de Tweet: "Will there be hardware products at WWDC21?")

Vertaling: Ik heb het gevoel dat 14" en 16" nog niet zo snel zouden moeten zijn

Vertaling: De release van de nieuwe ATV en HomePod mini is eigenlijk gewoon een schaakzet, en het voelt alsof er nieuwe verbeteringen in HomeKit zullen zijn.

[Voor 4% gewijzigd door robcoenen op 07-06-2021 15:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
LOL. Leuk begin weer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Haha fantastisch gemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Weer lekker een snoeistrakke stream hoor! *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
developer.apple.com staat al open en ingelogd. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Pino112 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:08:
Ik sta ook altijd met een bladblazer in de woonkamer.
AH! Gelukkig ben ik dus niet alleen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Nice. Facetime via Web.
iMessage dus ook naar Android!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
iMessage for Android incoming in 3.2.1.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Famous schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:11:
[...]

Denk ‘t niet, expliciet via web zei die (FaceTime).
Ja, dus iMessage ook via web? ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
AppleFan2007 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:11:
[...]

Hopelijk, dan dwing ik iedereen om iMessage te gebruiken.
Anders zijn ze geen vrienden meer
Ik heb geen vrienden met een Android.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
AppleFan2007 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:12:
[...]

je weet ze wel uit te kiezen te bekeren dan.
FTFY.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Donstil schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:14:
[...]

Nou ja net zoals ze daar hetzelfde kijken als wij.
Ja ja ja.. ik doe al niks meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Aherin schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:15:
Maar screensharing zat toch al in iMessage? Als je op se info knop drukt kun je scherm delen / overnemen.. ik snap t niet denk ik
Dat is screensharing op macOS. Dan neem je iemand zijn copmuter over. Hier kun je gezamenlijk naar hetzelfde kijken, zoals een film o.i.d.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Oke, geen iMessage for Web dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Oke, dat is wel nice! Homescreen afhankelijk van status.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Wow, Live Text is wel cool!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
THE_BASE schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:24:
Wat een fantastisch leven heeft die vrouw. Als ik op de foto's moet afgaan.
Goeie baan bij Apple he. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Famous schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:26:
[...]

Drink toch een liever een biertje met wat vrienden 🥲
Geef mij de West Coast maar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Pino112 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:26:
Apple Music, ook weer zoiets wat in Nederland volgens mij vrij weinig gebruikt wordt.
Ben al jarenlang Apple Music gebruiker hoor. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
ID's in Wallet! Dat duurt nog even voordat wij dat hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
4POX schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:30:
Wat was de naam van die Weer app die Apple vorig jaar kocht?
Dark Sky.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Meg Frost.

Volgens mij is haar mond bevroren. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Gebruik enkel Apple Maps via Carplay. Werkt super.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
FM vind ik juist niet handig qua navigatie. Die draait enkel op de achtergrond voor de flitsmeldingen. ;)

[Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 07-06-2021 19:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
QuickPath? Mis ik iets? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Spatial Audio naar tvOS!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Als dit al HUGE is. Dan valt de rest tegen. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Ah finally. App Library. Dat miste ik wel echt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Meh, nog steeds enkel Split View of Slide Over.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
lasharor schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:43:
[...]

Wat heeft de M1 met App Library te maken dan? Die komt ook naar oudere devices.
/sarcasme.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Al 45 minuten iOS en iPadOS. Dan wordt macOS maar magertjes. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Straks maar meteen iPadOS en tvOS erop rammen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Greatsword schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:57:
[...]

Zal vast wel in 1 van de abonnementen zitten toch?
Zit in alle betaalde abonnementen. Niet in de gratis variant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Voor de betaalde abonnementen he. ;)
Niet voor de Free 5GB Tier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Aherin schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:57:
Ik betaal al 99ct, krijg ik dus nu iCloud+ ? Ik luister weer eens voor de helft geloof ik
Ja.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
WhatsappHack schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:58:
Volgens mij enkel vanaf het 200GB abo toch?
50GB ook.. want daar betaal je ook voor.

"All paid iCloud subscriptions".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
zap8 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:02:
Enige waar ik zit op te wachten is nieuwe hardware
Dan kun je lang wachten. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Dat is wel chique, die portrait watchface.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
homeOS.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Aherin schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:15:
Typen op watchos duurde bij mij altijd zo lang dat ik er kramp van kreeg, uiteindelijk maar geen nieuwe watch meer gekocht :)
Ik gebruik de Scribble functie op de Apple Watch echt heel vaak. Werkt erg fijn vind ik.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Apple Car.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Dat deurslot zal wel weer enkel in de USA te koop zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Kijk, dát is nu een mooie feature.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
WOWW!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Please not only M1. Please. Please. Please.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
loekf2 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:25:
Drie apparaten, erg cool

maar werkt universal control echt alleen tussen M1 powered devices ?
Niks over gezegd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
lasharor schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:29:
Ik wil een functie; Delete Safari.
Uh nee. Safari is en blijft by far de best geoptimaliseerde browser op macOS.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Donstil schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:31:
Dit is het laatste toch?
Dan zwaai ik af
Moet wel, want Apple Music event begint toch om 21:00?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Geen duidelijke vermelding dat Universal Control enkel voor M1 is. Dus ik hoop op het beste!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
jdiezrequejo schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:34:
[...]

Was daar ook al een aankondiging van op YouTube?
Gewoon de unofficial WWDC app even installeren.

https://wwdc.io

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robcoenen
Geen update voor tvOS?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Spatial Audio.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robcoenen
Wat een tegenvaller vandaag. Weinig spannende nieuwe zaken, gevoelsmatig al zeker niet voor Nederland.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Ah, nog even de COVID credits.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
florijnvb_ schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:53:
Ik kan nog steeds niet dat Apple Music Event vinden, misschien gaat het niet door.
Niet alle events zijn openbaar he.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
AppleFan2007 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:55:
[...]

Lijkt me toch raar dat het Apple Music event niet openbaar is. Het is niet dat dit alleen info is voor developers
WWDC ís voor developers. Jan de Bakker en Truus Slager is de doelgroep niet.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
YES! Universal Control werkt nog met m'n 27" iMac 5K Late 2015.

Available on MacBook Pro (2016 and later), MacBook (2016 and later), MacBook Air (2018 and later), iMac (2017 and later), iMac (5K Retina 27-inch, Late 2015), iMac Pro, Mac mini (2018 and later), and Mac Pro (2019); and iPad Pro, iPad Air (3rd generation and later), iPad (6th generation and later), and iPad mini (5th generation and later). Both devices must be signed in to iCloud with the same Apple ID using two-factor authentication. To use wirelessly, both devices must have Bluetooth, Wi-Fi, and Handoff turned on and must be within 10 meters (30 feet) of each other. iPad and Mac must not be sharing a cellular and internet connection. To use over USB, you must trust your Mac on the iPad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
florijnvb_ schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:08:
Het Apple Music Event lijkt trouwens gecancelled te zijn.
Wat verwachte je daar dan? Spatial Audio komt vandaag gewoon voor Apple Music. That's all I needed to know. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
M'n iPad Pro is al aan het updaten naar iPadOS 15. Ben benieuwd hoe stabiel deze eerste beta gaat zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
THE_BASE schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:49:
[...]

Deel maar even wat leuke screenshots van de wijzigingen in de UI die je opvallen. :)
iOS 15 topic. ;)

[iOS 15 beta] Ervaringen & Discussie

[Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 07-06-2021 23:45]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True