• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 09:42

Nieuwsbericht

Apple heeft een nieuw instapmodel iPad aangekondigd. De iPad 2020 is de opvolger van het 10,2-inch model uit 2019 en heeft onder andere een betere processor.

Apple heeft de afgelopen jaren ieder jaar een nieuwe instap-iPad aangekondigd. Ook in 2020 komt er weer een nieuw model aan: de iPad 2020 is bedoeld voor iedereen die op zoek is naar een goede, up-to-date iPad, maar daar niet de hoofdprijs voor wil betalen. De iPad 2020 heeft een snellere A12-chip, werkt met de Apple Pencil en het Smart Keyboard.

In het kort

[list]
  • Nieuwe instap-iPad als opvolger van de iPad 2019
  • 10,2 inch scherm
  • Snellere processor voor betaalbare prijs
  • Traditioneel design met thuisknop en Touch ID
  • Geschikt voor Apple Pencil
De iPad 2020 heeft nagenoeg hetzelfde ontwerp als de voorganger. Dat betekent dat de iPad 2020 een thuisknop heeft en dat de aluminium behuizing afgeronde hoeken heeft. In de thuisknop vinden we ook weer de Touch ID-sensor. De grootste verbetering zit hem dan ook vooral in de binnenkant. De iPad 2020 heeft een snellere chip, namelijk een A12-processor. Dat is een flinke upgrade ten opzichte van de A10-chip in het voorgaande model. Dit biedt een 40% snellere CPU en 2X snellere graphics.

De iPad 2020 werkt met de eerste generatie Apple Pencil. Het goede nieuws is dus dat je de accessoires van de vorige generatie kunt blijven gebruiken. Verder zit er een Lightning-aansluiting in, waardoor deze iPad dus nog niet de overstap maakt naar usb-c.

Prijzen

€389,- Wi-Fi, 32GB
€489,- Wi-Fi 128GB
€529,- Wi-Fi en 4G 34GB
€629,- Wi-Fi en 4G 128GB

Links

Persbericht
Productpagina Apple.com
Nieuwsartikel iCulture

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:26
Ik ga voor mijn ouders die niet teveel eisen stellen een Ipad aanschaffen. Het enige waar ik tegenaan loop is die 32Gb. Zou dat nou genoeg zijn of niet...In vergelijking met een Iphone. De opslag wordt (verwacht ik) niet ingenomen door honderden foto's en ook niet door whatsapp data of de offline maps van de navigatie. Zie ik nog wat over het hoofd? :)
En heeft iemand ervaring met kopen met educatie korting? Op https://www.apple.com/nl-edu/shop/back-to-school vind ik de nieuwe ipad niet terug..

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:06
32gb kan zat zijn, maar het is maar net waar je het voor gebruikt.
Zolang je er geen video’s, bergen foto’s en filmpjes of grote games op speelt kom je een heel eind.

Het wordt wel krap als je bijvoorbeeld besluit een paar Netflix films en series te downloaden als je met vakantie gaat.

Zelf ben ik van mening dat de instap iPad eigenlijk 64gb had moeten hebben, dit was voor Apple echt peanuts geweest qua kostprijs. Dat zit je qua minimum GB’s in ieder geval goed.

Ik wilde zelf voor de nieuwe Air gaan, maar met de prijsverhoging wordt dat hem niet.
Voor mij zelf vind ik 32gb weer te karig dus dan komt er voor de instapper ook weer 100 bij.
Feit blijft dat zelfs deze instapper weer minstens 6 jaar vooruit kan

Misschien toch een 2018 pro model op te kop zien te tikken...
keuzes keuzes..

[Voor 4% gewijzigd door yorroy op 16-09-2020 10:52]

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:03
lutj schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:38:
Ik ga voor mijn ouders die niet teveel eisen stellen een Ipad aanschaffen. Het enige waar ik tegenaan loop is die 32Gb. Zou dat nou genoeg zijn of niet...In vergelijking met een Iphone. De opslag wordt (verwacht ik) niet ingenomen door honderden foto's en ook niet door whatsapp data of de offline maps van de navigatie. Zie ik nog wat over het hoofd? :)
En heeft iemand ervaring met kopen met educatie korting? Op https://www.apple.com/nl-edu/shop/back-to-school vind ik de nieuwe ipad niet terug..
Dan moet 32 GB gewoon prima te doen zijn.

• Grandshock
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 16:25
128 nemen, is altijd veiliger!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 15:28
Was op zoek naar een vervanger voor mijn iPad Mini 2 (die doet het eigenlijk nog prima maar gebruik ik aan de muur als domotica bediening), dit instapmodel is voor mij prima. Ik gebruik hem alleen om te browsen, streamen en de krant e.d. te lezen. Heb net de 32GB variant besteld. Had liever de iPad Air gehad, maar die vind ik te duur voor wat ik ermee doe.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:14
Verschil met de air 2019 lijkt heel klein. Zo snel ik zie het in praktijk het niet gelamineerde scherm, mindere kwaliteit selfie camera en iets kleiner scherm?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:24

g0tanks

Moderator CSA
En altijd duurder. Niet iedereen heeft dat nodig.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
lutj schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:38:
Met bijv. de Google foto’s App kun je instellen dat hij automatisch een backup maakt van de foto’s en video’s, raakt de iPad dan vol kun je deze dus uit de standaard foto’s halen. Makkelijk is ook dat je dan ook overal bij de foto’s kan, zoals bijv. mobieltje.
Dus 32GB is dan genoeg.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• gelukkie
Dat doet iCloud toch ook met de optimaliseer opslag optie?

• HereIsTom
gelukkie schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:49:
Dat doet iCloud toch ook met de optimaliseer opslag optie?
Maar iCloud zit zo vol en dan moet je betalen!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• gelukkie
Tjah, voor een euro heb je iets van 50gb en werkt het top over alle Apple devices.. Google photos slaat gratis maar max 16mp kwaliteit op.

• HereIsTom
gelukkie schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:45:
Tjah, voor een euro heb je iets van 50gb en werkt het top over alle Apple devices.. Google photos slaat gratis maar max 16mp kwaliteit op.
Tja als je professioneel aan fotografie doet is 16MP niet genoeg, maar voor gewone huis, tuin en vakantie foto’s is het prima en anders kost het inderdaad een euro per maand.

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:15

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Besteld en morgen bezorgd volgens de huidige verwachting. Deze vervangt een iPad Air eerste generatie. Die wilde mijn zoontje zo graag hebben, dat ik maar een nieuwe heb besteld :).

Gebruik is vooral browsen, krant lezen, wat licht media gebruik en Zwift. Ik hoop dat deze weer 5 a 6 jaar mee kan!

Battle.net || Strava

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:18

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Weten we al hoeveel GB RAM deze iPad heeft? Ik heb momenteel een iPad Pro 10.5" en wil er nog eentje bij, maar de 4GB RAM van de Pro is soms echt niet overbodig merk ik. De iPad Air kreeg maar 3GB dus ik zal er maar vanuit gaan dat deze ook maar 3GB heeft.

De vorige 'normale' iPad heb ik niet eens overwogen door de underpowered SoC, deze met de A12 is wel weer genoeg voor een paar jaar, qua performance ongeveer gelijk aan de A10X uit mijn Pro, en die vliegt overal doorheen.

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 00:24
Kuusj schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:27:
Weten we al hoeveel GB RAM deze iPad heeft? Ik heb momenteel een iPad Pro 10.5" en wil er nog eentje bij, maar de 4GB RAM van de Pro is soms echt niet overbodig merk ik. De iPad Air kreeg maar 3GB dus ik zal er maar vanuit gaan dat deze ook maar 3GB heeft.

De vorige 'normale' iPad heb ik niet eens overwogen door de underpowered SoC, deze met de A12 is wel weer genoeg voor een paar jaar, qua performance ongeveer gelijk aan de A10X uit mijn Pro, en die vliegt overal doorheen.
3GB volgens https://www.gsmarena.com/apple_ipad_10_2_(2020)-10445.php
Maar waarom nu weer geen Bluetooth 5.0 ipv 4.2?

• HereIsTom
Kuusj schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:27:

Dan kun je beter voor een iPad Pro gaan, deze heeft 6GB RAM.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:18

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

HereIsTom schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:54:
[...]

Dan kun je beter voor een iPad Pro gaan, deze heeft 6GB RAM.
Ja dat weet ik, maar die is ook (bijna) 3x zo duur :+ Het gaat om een iPad voor 'erbij', thuis wordt de iPad een uur of 3-4 gemiddeld per dag gebruikt, dus dan is een tweede wel gerechtvaardigd. Mijn iPad 4 heeft het 7 jaar volgehouden voordat het gebrek aan snelheid echt onwerkbaar werd.

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• HereIsTom
Kuusj schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:56:
[...]

Ja dat weet ik, maar die is ook (bijna) 3x zo duur :+ Het gaat om een iPad voor 'erbij', thuis wordt de iPad een uur of 3-4 gemiddeld per dag gebruikt, dus dan is een tweede wel gerechtvaardigd. Mijn iPad 4 heeft het 7 jaar volgehouden voordat het gebrek aan snelheid echt onwerkbaar werd.
Ok, ik ben van een iPad Air 2 (6 jaar oud) naar de iPad Pro 12.9 2020 gegaan en ben verkocht ;)

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:55

Christiano007

Ich bin der champion

Zouden jullie voor het tekenen en beetje surfen en netflix deze kopen met een pen of toch meer de Air versie?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• HereIsTom
Christiano007 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:23:
Zouden jullie voor het tekenen en beetje surfen en netflix deze kopen met een pen of toch meer de Air versie?
Voor o.a. Netflix zou ik de Air 4 dan kopen, groter en beter scherm en processor.

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:25
Gisteren en vandaag twee pogingen gedaan om zo'n ding te bestellen bij Apple met iDeal. Tot tweemaal toe lukte het niet om in de ABN Amro omgeving te komen voor de afronding.

Maar gelukkig kon een Apple medewerker wel een betaal-link sturen via e-mail.
Na bijna een half uur aan de telefoon was 'm dat gelukt.
Uiteindelijk krijg ik een link naar een vooringevulde winkelwagen op de bestelpagina en het verzoek m'n cookies te clearen |:(
Tja dat had ik wel zelf gekund...

Dus mocht het niet lukken via iDeal, clear je cookies en doe nog max. 1 poging voordat je je creditcard pakt!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:16
retlaw schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:18:
Besteld en morgen bezorgd volgens de huidige verwachting. Deze vervangt een iPad Air eerste generatie. Die wilde mijn zoontje zo graag hebben, dat ik maar een nieuwe heb besteld :).

Gebruik is vooral browsen, krant lezen, wat licht media gebruik en Zwift. Ik hoop dat deze weer 5 a 6 jaar mee kan!
Waar hebben ze hem dan op voorraad?
Ik zie iedere webshop met 0 voorraad... :?

• robcoenen
Jasikevicius3 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:31:
[...]

Welk model zoek je exact. Ik zie bij Coolblue bijvoorbeeld al heel wat modellen op voorraad.

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:16
Helaas, bleek ook 0 voorraad

[Voor 85% gewijzigd door Jasikevicius3 op 23-09-2020 15:16]

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:15

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Jasikevicius3 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:31:
[...]

Ik heb de iPad direct bij Apple besteld. Space gray 128 gb met inscriptie :). Afgelopen vrijdag ontvangen en bevalt prima!

Battle.net || Strava

• GianniDPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 18:41
Zou ik het riskeren het 32gb model aan te schaffen of zou ik toch beter gaan voor bv een ipad mini 64gb voor ongeveer dezelfde prijs. Wat zouden jullie doen? kleiner geheugen en groter scherm of net andersom.

• HereIsTom
@GianniDPC Een mini, die zou ik nooit kopen, veel te klein!
Het ligt er aan wat je met de iPad wil gaan doen, maar in de meeste gevallen is 32GB genoeg.

• robcoenen
Voor de fans, enkele modellen in de aanbieding bij Amazon.

Discussie mag op Centraal aanbiedingen topic v2.0

[Voor 17% gewijzigd door robcoenen op 28-09-2020 22:02]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

gelukkie schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:24:
Verschil met de air 2019 lijkt heel klein. Zo snel ik zie het in praktijk het niet gelamineerde scherm, mindere kwaliteit selfie camera en iets kleiner scherm?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:10
Ik heb de iPad een paar dagen na de release besteld bij Apple en gisteren binnenkregen. Heb 'm gekocht voor mijn ouders omdat hun vorige iPad uit 2012 geen nieuw iOS ondersteunt en daardoor veel apps niet meer werkten. Ook maar meteen de 128GB-versie besteld, bij de vorige hadden ze maar 16GB en dat zat standaard vol. Eerste indruk is in ieder geval goed.

Was nu even rond aan het kijken voor een aantal accessoires. Een backcover komt er zeker, maar ben nog aan het twijfelen of ik voor de iPad ook meteen maar even een screenprotector fix bij de MediaMarkt (Clearplex). Bij de vorige iPad hadden ze alleen een backcover, en na een paar jaar waren er wel wat krasjes op het scherm zichtbaar (maar die vielen niet meer op zodra het scherm aanging). Mocht iemand daar ervaring mee hebben bij iPads dan hoor ik het graag!

• HereIsTom
@Giel1 Screenprotector zou ik niet doen, het is gehard glas wat niet zo snel beschadigd.
Ik heb wel een case erom, waarmee ook het glas is beschermd als je ‘m meeneemt in bijv. een tas;

https://www.bol.com/nl/p/...e-zwart/9200000120769182/

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12
Is er niet langer een case van Apple zelf beschikbaar?

Zit er namelijk net naar te kijken, maar kom niet verder dan de Smart Cover, welke alleen maar de voorkant beschermt. Zou toch liever ook de achterzijde beschermd zien worden.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 4.0

• HereIsTom
@Leut Die case die ik hierboven benoem is bijna hetzelfde als van Apple, maar een stuk goedkoper en beschermt zowel de voor- als de achterkant.

• trinax
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04-2022
Ik zal even een korte review schrijven vanaf de nieuwe Ipad 2020 32GB in het space gray me een Logitech Combo touch hoes. Ik kom zelf vanaf een iPad Pro 11” en 12.9” die ik beide heb gebruikt.

De ipad heb ik nu, sinds dinsdag in bezig. De iPad is lekker snel, geen gestotter en doet eigenijk alle dagelijkse taken helemaal prima. Het was weer even wennen dat er wat bezel om de iPad heen zit maar moet zeggen dat ik dit na een aantal uur al weer helemaal gewend was.
Ik ben nog een klein beetje huiverig over de opslagcapaciteit waar ik de iPad pro met 256GB gebruikte (nooit vol uiteraard en super overkill) en deze 32GB is.
Edit iPad staat nu op 20GB met al mijn apps geinstalleerd. (35.000 foto’s in de cloud)

Waar ik mij over verbaas, is dat ik eigenlijk de iPad Pro helemaal niet mis, desondanks zijn 120hz scherm.
Ik ben mijzelf juist een beetje voor de kop aan het slaan dat ik zo veel centjes heb kunnen uitgeven en de gebruikerservaring zo weinig van elkaar verschilt. Dit zal ik zeker ook menemen als ik weer een nieuwe iPhone zou kopen (momenteel de 11 Pro Max).

De hoes die ik heb gekocht is de Logitech Combo Touch. Ik ben het Magic Keyboard gewend voor de iPad pro welke ook mega duur is natuurlijk en deze is gewoonweg nog minder dan de helft van de prijs.
Ik was een beetje bang dat de hoes te bulky zou zijn, maar vind dit echt totaal niet het geval.
Je kunt het toetsenbord prima los klikken en dan is je iPad goed beschermd.

Helaas heeft Amac de verkeerde hoes gestuurd, deze is namelijk voor de iPad Air 3 waardoor de camera op een vreemde plek zit maar de omdat de dimensies van die ipad precies het zelfde zijn, is dat geen probleem.

[Voor 6% gewijzigd door trinax op 11-10-2020 09:35]

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:36
Ik heb vandaag de iPad 8th gen gehaald. Ik had al een tijdje geen iPad, die had mijn ex 2 jaar terug meegenomen met de boedelverdeling. Ik miste het niet Peres, maar opzich wel relaxt voor op de bank, beetje surfen ed. Nog even getwijfeld over de Air, maar voor mijn gebruik is dit meer dan prima om een paar jaar vooruit te kunnen. Gebruik hem enkel voor wat mail, surfen en wat spelletjes voor mijn zoontje (3j).

Nu nog opzoek naar een hoesje.

[Voor 3% gewijzigd door sham27 op 12-10-2020 14:01]

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 16:04

Security

it's just me

Verkeerde model }:O

[Voor 85% gewijzigd door Security op 21-10-2020 16:46]

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:55

Christiano007

Ich bin der champion

Hoe is jullie ervaring na een tijdje nu met de 8th generatie?

Gebruiken jullie het ook icm een apple pencil , en voldoet dat voor tekenen? Niet dat ik kan tekenen, maar het zou leuk zijn.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Stimulate14
  • Laatst online: 16:20

Stimulate14

⭐⭐⭐

Kerst komt er aan, ik ga mezelf verwennen :P. Mijn iPad Air moet plaats gaan maken.

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-05 12:50
Ik heb mijn ipad aan de muur hangen en daarom heb ik autolock uitgezet. De ipad blijft nu natuurlijk aan staan maar bestaat er een mogelijkheid dat bv na 10 minuten de helderheid automatisch op zijn laagste stand gaat? Wellicht dat hier een app voor is?

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-05 17:13
Vandaag geüpgrade van de oer iPad Pro 9,7 naar een 2020 iPad Pro 12,9.
Jeetje wat een verschil, display en snelheid zijn fantastisch.
Wat zijn tegenwoordig de must have apps?

• Lucifertje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-05 22:14
Oke, interessant issue of wellicht wist ik dit nog niet eerder;

Een iPad 10,2 (2020) laatste iPadOS versie, met een Apple Lightning-naar-USB-3-camera-adapter doet het perfect totdat de iPad 100% is opgeladen. Daarna doet de randappartuur het niet meer die op de reguliere USB 2 aansluiting wordt aangesloten middels de adapter. Het lijkt wel of hij de poort "uitschakelt" als de accu volledig is opgeladen?

Betreft de volgende adapter: https://www.amac.nl/apple-lightning-to-usb3-camera-adapter

Er zit een scanner op aangesloten, zo'n bliepert:

Merk Datalogic
Productcode ING-2431766
EAN-code 5711045697913
OEM-code QD2430-BK

[Voor 14% gewijzigd door Lucifertje op 16-12-2020 09:36]

• Iuigi
Mijn iPad voelt niet echt ‘’glad’’. Scrollen en swipen gaat relatief stroef, zeker in vergelijking met mijn iPhone of de iPad 2018 van mijn vader.
Is dit een coating of iets dergelijks wat op het glas zit wat moet slijten? Schoonmaken helpt in elk geval niet.

Gaat om een 2020 iPad Pro 12,9.

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Schoonmaken zorgt juist voor meer stroefheid heb ik gemerkt. Vooral met de Pencil. Zelf heb ik een Pro 2018.

[Voor 13% gewijzigd door syltheboy op 17-12-2020 22:04]

• Iuigi
Heb jij het ook? Is er wat aan te doen?

• syltheboy
  • Niet online
Ik heb het alleen als ik hem net schoongemaakt heb.

[Voor 9% gewijzigd door syltheboy op 17-12-2020 22:39]

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 18:18
Besloten om mijn iPad 2017 te gaan vervangen voor een recenter model. De 2017 werkt perfect maar die gaat naar mijn vriendin.

Nu ben ik gaan twijfelen tussen de ipad en ipad air. Deze laatste is aanzienlijk duurder, maar komt dan wel:
  • Groter scherm
  • Beter scherm
  • Meer geheugen
  • Meer werkgeheugen
  • Ondersteuning van oa pencil 2 en smart keyboard
Het idee is dat ik de iPad ga gebruiken voor lezen, Netflix en studie. Vanwege dit laatste zou ik graag willen schrijven en met een toetsenbord kunnen werken.

Hoe goed werkt de antireflectie coating voor bv lezen? En of er meerwaarde zit tussen de pencil 1 (ipad 2020 ondersteuning) en pencil 2 (ipad air ondersteuning) en hoe het met zo’n smart keyboard zit tov bv zo’n logitech keyboard. Ik heb zelf geen ervaring met de keyboards en net even de pencil 1 uitgeprobeerd op de ipad pro van m’n schoonvader, dat werkt perfect.

Het totaal bedrag verschilt ook nogal tussen beide opties...

[Voor 10% gewijzigd door crimby op 27-12-2020 09:22]

Skoda Enyaq iV80 Sportline | Easee Home | REC Alpha Pure 4400W

• sem2409
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-05 01:00
Heeft iemand enig idee waar de iPad 2020 op dit moment verkrijgbaar is? Bij de webshops die ik zoek is het allemaal lange levertijd of geen voorraad.

EDIT: ik zoek de 32gb space gray wifi variant

[Voor 14% gewijzigd door sem2409 op 04-01-2021 14:12]

• syltheboy
  • Niet online
@sem2409 Coolblue heeft enkele duurdere varianten nog op voorraad. Belsimpel heeft het standaard model nog op voorraad. Het zilveren model kost daar 399 euro.

[Voor 35% gewijzigd door syltheboy op 04-01-2021 13:42]

• sem2409
@syltheboy bedankt, maar ik ben op zoek naar space grey 32 gb met alleen WiFi. Die kan ik nergens vinden op het moment.

• syltheboy
  • Niet online
sem2409 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:09:
@syltheboy bedankt, maar ik ben op zoek naar space grey 32 gb met alleen WiFi. Die kan ik nergens vinden op het moment.
Belsimpel heeft dat model gewoon, onder de kleurnaam zwart.

• HereIsTom
Helaas, bij Amac hebben ze nog wel de iPad Air op voorraad, ook een hele mooie iPad.

• sem2409
Ja maar het wordt mijn eerste iPad en ik heb er nog nooit eentje gehad. Dus ik wil nu een instapmodel om te kijken of ik het handig vindt om te hebben om dan later up te graden.

• syltheboy
  • Niet online
Je kan ook op marktplaats of hier op tweakers (V&A) kijken, als het maar voor tijdelijk is.

• HereIsTom
sem2409 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:51:
Ja maar het wordt mijn eerste iPad en ik heb er nog nooit eentje gehad. Dus ik wil nu een instapmodel om te kijken of ik het handig vindt om te hebben om dan later up te graden.
Ik kan je nu al vertellen dat je het geweldig gaat vinden, ik ken nog niemand die een iPad heeft gekocht dat hij er spijt van heeft of zelfs liever al eerder eentje had gekocht :Y
De iPad Air is een prachtig tussenmodel met alles net een stuk beter dan de standaard iPad.

• sem2409
HereIsTom schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:17:
[...]

Ik kan je nu al vertellen dat je het geweldig gaat vinden, ik ken nog niemand die een iPad heeft gekocht dat hij er spijt van heeft of zelfs liever al eerder eentje had gekocht :Y
De iPad Air is een prachtig tussenmodel met alles net een stuk beter dan de standaard iPad.
Maar de air is wel bijna twee keer zo duur :|

• HereIsTom
sem2409 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:23:
[...]

Maar de air is wel bijna twee keer zo duur :|
Ja maar wel 3x zo goed :Y
Maar je moet niks, het is maar een advies.

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:30
Op dit moment op voorraad in het spacegrey bij de Mediamarkt voor 389. Kan nog 10 euro vanaf door je in te schrijven voor de nieuwsbrief (evt met een temp mailadres). Zelf net besteld voor 360 door bonnen van wissel.nl te combineren met cashbackxl. Ongeveer vergelijkbaar met de onderwijsprijzen maar dan wel morgen bezorgd ipv half februari via Apple zelf.

• sem2409
laredo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:30:
Op dit moment op voorraad in het spacegrey bij de Mediamarkt voor 389. Kan nog 10 euro vanaf door je in te schrijven voor de nieuwsbrief (evt met een temp mailadres). Zelf net besteld voor 360 door bonnen van wissel.nl te combineren met cashbackxl. Ongeveer vergelijkbaar met de onderwijsprijzen maar dan wel morgen bezorgd ipv half februari via Apple zelf.
En alweer uitverkocht...

• HereIsTom

• laredo
Weer op voorraad (nee, ik heb geen aandelen MM maar scheelt toch behoorlijk met Belsimpel)
https://www.mediamarkt.nl...i-spacegrijs-1674446.html

• sem2409
laredo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:29:
[...]

Weer op voorraad (nee, ik heb geen aandelen MM maar scheelt toch behoorlijk met Belsimpel)
https://www.mediamarkt.nl...i-spacegrijs-1674446.html
Maar niet met studentenkorting helaas, ik heb nu zelf zowel bij apple zelf als amac besteld en dan kijk ik wel welke als eerste komt en dan cancel ik de andere.

• nhlau
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 18:01
Ik heb van de week een iPad besteld via iBood => https://next.ibood.com/nl...pple-ipad-2020-wifi-32-gb

Ondanks een US stekker, toch een stukje goedkoper dan de 389 EUR

[Voor 20% gewijzigd door nhlau op 13-01-2021 18:26]

• laredo
nhlau schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:25:
Ik heb van de week een iPad besteld via iBood => https://next.ibood.com/nl...pple-ipad-2020-wifi-32-gb

Ondanks een US stekker, toch een stukje goedkoper dan de 389 EUR
Helaas voor mij net te laat en het scheelt een paar euro na alle cashback en met korting gekocht MM vouchers. Wel irritant dat MM mijn gekochte iPad nog niet heeft verzonden. Was de levertijd vanuit iBood schappelijk?

Edit 14-1 iPad ontvangen! Blij mee. >:)

[Voor 3% gewijzigd door laredo op 14-01-2021 12:23]

• nhlau
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 18:01
Ik heb de iPad net ontvangen, heb dus 3 dagen moeten wachten

• HereIsTom
nhlau schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:37:
Ik heb de iPad net ontvangen, heb dus 3 dagen moeten wachten
3 dagen maar, nou nou :+

• sem2409
Zojuist mijn iPad binnen gekregen, nu nog even uitvogelen hoe iPadOS precies werkt. Is toch wel ietsje anders dan iOS.

• Lucas2021
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-02-2021
Ik heb nog een Thunderbolt scherm dat ik wil aansluiten op de ipad (thunderbolt 2?). Kan ik deze op de lightning poort aansluiten met een adapter? Of moet ik naar de ipad air en de USB-C poort gebruiken?

Hoor graag wat kan

• bakkie1985
  • Laatst online: 16:04
Afgelopen zaterdag mezelf een nieuwe ipad 2020 cadeau gedaan. Mjin Ipad air 2 van 2014 is inmiddels volledig geclaimd door de kinderen en ik miste toch dat lekkere onderuitzak gevoel op de bank met een tablet.

Gisterenavond eindelijk even de tijd om ermee aan de gang te gaan, ontdek ik een grote vlek in de linkerbovenhoek van het scherm. Is dit een bekend probleem of hebben mensen er eerder van gehoord?

Ik heb inmiddels contact gehad met Coolblue welke aangeven hem om te ruilen voor een nieuwe. Gaat dit echt zo makkelijk?

Canon EOS RP - Canon EOS R6 MarkII - RF 24-105 F4L - RF 70-200 F4L - RF 50mm F1.8 - RF 600mm F11 - Samyang 14MM F2.8 - Samyang 85mm F1.4

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
@bakkie1985 Het komt wel eens voor zo’n vlek, maar niet heel vaak.
Ik zou ‘m inderdaad meteen omruilen via Coolblue.

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:34

Technomania

salvis titulis et honoribus

Beste Tweakers.

Vorige week kreeg ik het verzoek van een maatje om een iPad voor hem uit te zoeken die hij professioneel gaat gebruiken waarvan ik denk dat het de beste keuze is.
Helaas geen verstand van tablets maar zijn verhaal aangehoord en dit is het verhaal:
- Minstens 9" (tot 11~12")
- Tablet gaat gebruikt worden voor Bim 360 Field
- Hij zegt dat hij veel schijfruimte nodig heeft wat ik ook wel begrijp aangezien eerder genoemd programma met Revit (*.rvt) bestanden werkt die tot 2GB groot kunnen worden.
- Tablet moet het een aantal jaar volhouden
Als eerste via de Pricewatch op zoek gegaan en met wat filters viel mijn oog op de Apple iPad Air (2020) Wi-Fi 256GB De reden is 256GB opslag & 4GB geheugen wat mij genoeg moet lijken en een snelle Apple A14 Bionic CPU met 6 cores wat mij nuttig lijkt bij het renderen.

Is dat een goed advies of een overkill? Of hem adviseren om voor de Apple iPad Pro 2020 512 te gaan die meer opslag, dubbele Refresh rate en 6 ipv. 4GB werkgeheugen heeft. Nadeel van de Pro is dat hij stukken duurder is en een tegenvallende accuduur (door dubbele Refresh rate?)

Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt!

niet diegene die weinig heeft, maar degeen die meer wil hebben is arm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
@Technomania Als hij ‘m professioneel gaat gebruiken zou ik de Pro 12,9 2020 adviseren, met gebruik van die app is het grote scherm veel fijner. De accu gaat zeker een hele dag mee bij gebruik.
Als hij ‘m voor zijn werk gebruikt kan hij toch een gedeelte van de prijs weer aftrekken.

[Voor 15% gewijzigd door HereIsTom op 15-03-2021 13:52]

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:34

Technomania

salvis titulis et honoribus

HereIsTom schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:47:
@Technomania Als hij ‘m professioneel gaat gebruiken zou ik de Pro 12,9 2020 adviseren, met gebruik van die app is het grote scherm veel fijner. De accu gaat zeker een hele dag mee bij gebruik.
Als hij ‘m voor zijn werk gebruikt kan hij toch een gedeelte van de prijs weer aftrekken.
Bedankt voor je reactie (y) Als zzp'er kan hij hem zeker aftrekken. Ook mooi dat de accu de hele dag mee gaat.

En dan 256 aanhouden of voor de 512 (1TB?)

niet diegene die weinig heeft, maar degeen die meer wil hebben is arm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
@Technomania Ik heb geen ervaring met die app, maar vaak kun je de bestanden ook opslaan op een USB-stick, dan zou 256 genoeg moeten zijn.
https://tweakers.net/pric...drive-go-256gb-zwart.html

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bakkie1985
  • Laatst online: 16:04
HereIsTom schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:53:
@bakkie1985 Het komt wel eens voor zo’n vlek, maar niet heel vaak.
Ik zou ‘m inderdaad meteen omruilen via Coolblue.
Ging supersnel, gisteren opgestuurd en vandaag is de nieuwe mij toegestuurd :)

Canon EOS RP - Canon EOS R6 MarkII - RF 24-105 F4L - RF 70-200 F4L - RF 50mm F1.8 - RF 600mm F11 - Samyang 14MM F2.8 - Samyang 85mm F1.4

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
@bakkie1985 Das mooi dat het zo snel is gegaan, nu wel goed denk ik?
Kun je er mooi mee gaan spelen :Y

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-05 11:09

Splinter Cell

AMD HD7850

Kun je met deze iPad ook 4K en 1440p video's kijken op de YouTube app?

• robcoenen
Splinter Cell schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:32:
Kun je met deze iPad ook 4K en 1440p video's kijken op de YouTube app?
1440p = 2560x1440
4K = 3840x2160

Deze iPad heeft een resolutie van 2160x1620 pixels.
Ook al zou een app een 4K output geven, dan alsnog heb je geen 4K beeldscherm om de video optimaal te kunnen bekijken.

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-05 11:09

Splinter Cell

AMD HD7850

robcoenen schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:38:
[...]

1440p = 2560x1440
4K = 3840x2160

Deze iPad heeft een resolutie van 2160x1620 pixels.
Ook al zou een app een 4K output geven, dan alsnog heb je geen 4K beeldscherm om de video optimaal te kunnen bekijken.
Ja, daar ben ik bekend mee. Maar een hogere bron downsamplen geeft wel beter beeld. Via Vimeo zo vaak getest op mijn iPad Pro.

• robcoenen
Splinter Cell schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:41:
[...]

Ja, daar ben ik bekend mee. Maar een hogere bron down samplen geeft wel beter beeld. Via Vimeo zo vaak getest op mijn iPad Pro.
Dat klopt inderdaad. Je zult, als je 1440p / 4K kiest een beter beeld krijgen dan als je 1080p kiest, ook al heb je geen 1440p / 4K scherm. Vaak worden de bitrates bij veel services ook hoger naarmate de videokwaliteit hoger wordt.

Ik durf zo niet te zeggen welke opties deze iPad geeft op YouTube.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sem2409
Je kan wel 2160p (4K) selecteren op youtube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robcoenen
Apple is also working on a thinner version of its entry-level iPad geared toward students. That product is planned to be released as early as the end of this year
Niet schokkend, maar toch fijn om een up-to-date nieuwsartikel (4 juni) van een betrouwbare bron (Mark Gurman) te krijgen.

Apple Working on iPad Pro with Wireless Charging, New iPad Mini

• Pingo76
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-04 15:25
Ik zag geen iPad Air 2020 topic, ik heb er sinds 21 mei eentje met de Apple Pencil 2. Heeft het bij de mensen die een Apple Pencil lang geduurd voordat je zonder problemen er mee kon schrijfen? Ik begin na 25 minuten schrijven last te krijgen van mijn hand, wat ik met een normale pen niet heb...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
Pingo76 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:29:
Ik zag geen iPad Air 2020 topic, ik heb er sinds 21 mei eentje met de Apple Pencil 2. Heeft het bij de mensen die een Apple Pencil lang geduurd voordat je zonder problemen er mee kon schrijfen? Ik begin na 25 minuten schrijven last te krijgen van mijn hand, wat ik met een normale pen niet heb...
[iPad Air (2020)] Ervaringen en discussie :)

• robcoenen
Naar verwachting wordt de volgende iPad uitgerust met een A13 processor (bron)
Apple is also planning a new version of the entry-level iPad, codenamed J181, with an A13 chip inside. The current 10.2-inch entry-level iPad is powered by the A12 Bionic chip, so this would represent a notable jump in performance for Apple’s most affordable tablet. Previous rumors have also indicated that the entry-level iPad will adopt a design similar to the iPad Air 3 that was originally introduced in 2019.

• robcoenen
Zo te zien beginnen de voorraden van het huidige model langzaam maar zeker op te raken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee