Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 13:06

Nieuwsbericht

Apple heeft een nieuw instapmodel iPad aangekondigd. De iPad 2020 is de opvolger van het 10,2-inch model uit 2019 en heeft onder andere een betere processor.

Apple heeft de afgelopen jaren ieder jaar een nieuwe instap-iPad aangekondigd. Ook in 2020 komt er weer een nieuw model aan: de iPad 2020 is bedoeld voor iedereen die op zoek is naar een goede, up-to-date iPad, maar daar niet de hoofdprijs voor wil betalen. De iPad 2020 heeft een snellere A12-chip, werkt met de Apple Pencil en het Smart Keyboard.

In het kort

[list]
  • Nieuwe instap-iPad als opvolger van de iPad 2019
  • 10,2 inch scherm
  • Snellere processor voor betaalbare prijs
  • Traditioneel design met thuisknop en Touch ID
  • Geschikt voor Apple Pencil
De iPad 2020 heeft nagenoeg hetzelfde ontwerp als de voorganger. Dat betekent dat de iPad 2020 een thuisknop heeft en dat de aluminium behuizing afgeronde hoeken heeft. In de thuisknop vinden we ook weer de Touch ID-sensor. De grootste verbetering zit hem dan ook vooral in de binnenkant. De iPad 2020 heeft een snellere chip, namelijk een A12-processor. Dat is een flinke upgrade ten opzichte van de A10-chip in het voorgaande model. Dit biedt een 40% snellere CPU en 2X snellere graphics.

De iPad 2020 werkt met de eerste generatie Apple Pencil. Het goede nieuws is dus dat je de accessoires van de vorige generatie kunt blijven gebruiken. Verder zit er een Lightning-aansluiting in, waardoor deze iPad dus nog niet de overstap maakt naar usb-c.

Prijzen

€389,- Wi-Fi, 32GB
€489,- Wi-Fi 128GB
€529,- Wi-Fi en 4G 34GB
€629,- Wi-Fi en 4G 128GB

Links

Persbericht
Productpagina Apple.com
Nieuwsartikel iCulture

• lutj
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11:48
Ik ga voor mijn ouders die niet teveel eisen stellen een Ipad aanschaffen. Het enige waar ik tegenaan loop is die 32Gb. Zou dat nou genoeg zijn of niet...In vergelijking met een Iphone. De opslag wordt (verwacht ik) niet ingenomen door honderden foto's en ook niet door whatsapp data of de offline maps van de navigatie. Zie ik nog wat over het hoofd? :)
En heeft iemand ervaring met kopen met educatie korting? Op https://www.apple.com/nl-edu/shop/back-to-school vind ik de nieuwe ipad niet terug..

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19-09 22:37
32gb kan zat zijn, maar het is maar net waar je het voor gebruikt.
Zolang je er geen video’s, bergen foto’s en filmpjes of grote games op speelt kom je een heel eind.

Het wordt wel krap als je bijvoorbeeld besluit een paar Netflix films en series te downloaden als je met vakantie gaat.

Zelf ben ik van mening dat de instap iPad eigenlijk 64gb had moeten hebben, dit was voor Apple echt peanuts geweest qua kostprijs. Dat zit je qua minimum GB’s in ieder geval goed.

Ik wilde zelf voor de nieuwe Air gaan, maar met de prijsverhoging wordt dat hem niet.
Voor mij zelf vind ik 32gb weer te karig dus dan komt er voor de instapper ook weer 100 bij.
Feit blijft dat zelfs deze instapper weer minstens 6 jaar vooruit kan

Misschien toch een 2018 pro model op te kop zien te tikken...
keuzes keuzes..

[Voor 4% gewijzigd door yorroy op 16-09-2020 10:52]

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13:22
lutj schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:38:
Ik ga voor mijn ouders die niet teveel eisen stellen een Ipad aanschaffen. Het enige waar ik tegenaan loop is die 32Gb. Zou dat nou genoeg zijn of niet...In vergelijking met een Iphone. De opslag wordt (verwacht ik) niet ingenomen door honderden foto's en ook niet door whatsapp data of de offline maps van de navigatie. Zie ik nog wat over het hoofd? :)
En heeft iemand ervaring met kopen met educatie korting? Op https://www.apple.com/nl-edu/shop/back-to-school vind ik de nieuwe ipad niet terug..
Dan moet 32 GB gewoon prima te doen zijn.

• Grandshock
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-09 19:14
128 nemen, is altijd veiliger!

• GR1221
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 04:57
Was op zoek naar een vervanger voor mijn iPad Mini 2 (die doet het eigenlijk nog prima maar gebruik ik aan de muur als domotica bediening), dit instapmodel is voor mij prima. Ik gebruik hem alleen om te browsen, streamen en de krant e.d. te lezen. Heb net de 32GB variant besteld. Had liever de iPad Air gehad, maar die vind ik te duur voor wat ik ermee doe.

• gelukkie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:52
Verschil met de air 2019 lijkt heel klein. Zo snel ik zie het in praktijk het niet gelamineerde scherm, mindere kwaliteit selfie camera en iets kleiner scherm?

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
En altijd duurder. Niet iedereen heeft dat nodig.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:10
lutj schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:38:
Met bijv. de Google foto’s App kun je instellen dat hij automatisch een backup maakt van de foto’s en video’s, raakt de iPad dan vol kun je deze dus uit de standaard foto’s halen. Makkelijk is ook dat je dan ook overal bij de foto’s kan, zoals bijv. mobieltje.
Dus 32GB is dan genoeg.

 iPad Pro 12.9 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• gelukkie
Dat doet iCloud toch ook met de optimaliseer opslag optie?

• HereIsTom
gelukkie schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:49:
Dat doet iCloud toch ook met de optimaliseer opslag optie?
Maar iCloud zit zo vol en dan moet je betalen!

 iPad Pro 12.9 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• gelukkie
Tjah, voor een euro heb je iets van 50gb en werkt het top over alle Apple devices.. Google photos slaat gratis maar max 16mp kwaliteit op.

• HereIsTom
gelukkie schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:45:
Tjah, voor een euro heb je iets van 50gb en werkt het top over alle Apple devices.. Google photos slaat gratis maar max 16mp kwaliteit op.
Tja als je professioneel aan fotografie doet is 16MP niet genoeg, maar voor gewone huis, tuin en vakantie foto’s is het prima en anders kost het inderdaad een euro per maand.

• retlaw
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19-09 17:52

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Besteld en morgen bezorgd volgens de huidige verwachting. Deze vervangt een iPad Air eerste generatie. Die wilde mijn zoontje zo graag hebben, dat ik maar een nieuwe heb besteld :).

Gebruik is vooral browsen, krant lezen, wat licht media gebruik en Zwift. Ik hoop dat deze weer 5 a 6 jaar mee kan!

Battle.net || Strava

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12:16

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Weten we al hoeveel GB RAM deze iPad heeft? Ik heb momenteel een iPad Pro 10.5" en wil er nog eentje bij, maar de 4GB RAM van de Pro is soms echt niet overbodig merk ik. De iPad Air kreeg maar 3GB dus ik zal er maar vanuit gaan dat deze ook maar 3GB heeft.

De vorige 'normale' iPad heb ik niet eens overwogen door de underpowered SoC, deze met de A12 is wel weer genoeg voor een paar jaar, qua performance ongeveer gelijk aan de A10X uit mijn Pro, en die vliegt overal doorheen.

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:43
Kuusj schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:27:
Weten we al hoeveel GB RAM deze iPad heeft? Ik heb momenteel een iPad Pro 10.5" en wil er nog eentje bij, maar de 4GB RAM van de Pro is soms echt niet overbodig merk ik. De iPad Air kreeg maar 3GB dus ik zal er maar vanuit gaan dat deze ook maar 3GB heeft.

De vorige 'normale' iPad heb ik niet eens overwogen door de underpowered SoC, deze met de A12 is wel weer genoeg voor een paar jaar, qua performance ongeveer gelijk aan de A10X uit mijn Pro, en die vliegt overal doorheen.
3GB volgens https://www.gsmarena.com/apple_ipad_10_2_(2020)-10445.php
Maar waarom nu weer geen Bluetooth 5.0 ipv 4.2?

• HereIsTom
Kuusj schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:27:

Dan kun je beter voor een iPad Pro gaan, deze heeft 6GB RAM.

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12:16

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

HereIsTom schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:54:
[...]

Dan kun je beter voor een iPad Pro gaan, deze heeft 6GB RAM.
Ja dat weet ik, maar die is ook (bijna) 3x zo duur :+ Het gaat om een iPad voor 'erbij', thuis wordt de iPad een uur of 3-4 gemiddeld per dag gebruikt, dus dan is een tweede wel gerechtvaardigd. Mijn iPad 4 heeft het 7 jaar volgehouden voordat het gebrek aan snelheid echt onwerkbaar werd.

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• HereIsTom
Kuusj schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:56:
[...]

Ja dat weet ik, maar die is ook (bijna) 3x zo duur :+ Het gaat om een iPad voor 'erbij', thuis wordt de iPad een uur of 3-4 gemiddeld per dag gebruikt, dus dan is een tweede wel gerechtvaardigd. Mijn iPad 4 heeft het 7 jaar volgehouden voordat het gebrek aan snelheid echt onwerkbaar werd.
Ok, ik ben van een iPad Air 2 (6 jaar oud) naar de iPad Pro 12.9 2020 gegaan en ben verkocht ;)

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:18

Christiano007

Ich bin der champion

Zouden jullie voor het tekenen en beetje surfen en netflix deze kopen met een pen of toch meer de Air versie?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• HereIsTom
Christiano007 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:23:
Zouden jullie voor het tekenen en beetje surfen en netflix deze kopen met een pen of toch meer de Air versie?
Voor o.a. Netflix zou ik de Air 4 dan kopen, groter en beter scherm en processor.

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True