Swappie, iemand ervaring mee?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 07:29
Ik wil mijn iPhone verkopen maar nu de advertentie pas een uur op marktplaats staat heb ik er alweer genoeg van.

Nu zie ik regelmatig hier in Duitsland reclame van Swappie. Heeft iemand daar ervaring mee?

Specifiek dus over het verkopen van je iPhone en niet het kopen ervan.

Via hun website zou ik bijv. €480 krijgen voor mijn iPhone maar dat krijg je pas nadat ze hem beoordeeld hebben. Van een kant ben ik huiverig hem zo op te sturen en wachten op m’n centen, aan de andere kant ziet het eruit als legit bedrijf.

Dus, iemand ervaring mee? Kan de waarde nog lager uitvallen en krijg je hem dan weer terug gestuurd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:11
Hoe 't werkt staat op de website.
Volledig gratis verzending
Veilig wissen van gegevens
Gratis retour indien de prijsopgave niet overeenkomt met de schattingsprijs na inspectie
En voor ervaring hebben we trustpilot uitgevonden.
Met bijna 20.000 overwegend positieve reviews is 't in ieder geval wel legitiem naar mijn verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:25
Als je er in ieder geval mee in zee gaat maak foto's van alle kanten en hoeken en het liefst met de meest recente krant of brief waar een datum op staat zodat je kan "bewijzen" dat de foto's recent zijn.

En anders op V&A hier op Tweakers. Daar zijn de meeste nog normaal.
https://tweakers.net/aanbod/nieuw/aanbod/

@PROnline en die zijn voornamelijk van kopen de mensen. Niet van mensen die hun telefoon verkopen. Ik ben ook best tevreden over usedproducts(als de prijs goed is) als koper. Maar als verkoper no way dat ik daar nog naar binnen stap.

[ Voor 34% gewijzigd door loki504 op 28-04-2022 06:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:08
Ervaringsdeskundige meldt zich :)

Heb in december 2020 mijn iPhone XR verkocht via hen. Niets op het proces aan te merken, elke stap was duidelijk en deadlines die in mails aangegeven stonden werden ook netjes gehaald, vaak kwam er zelfs nog eerder feedback dan aangekondigd. Dus ook netjes het beloofde bedrag op mijn rekening gestort gekregen.

Als mijn huidige iPhone ook weer zijn ding gedaan heeft dan ga ik het zeker weer overwegen.

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

loki504 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 06:37:
Als je er in ieder geval mee in zee gaat maak foto's van alle kanten en hoeken en het liefst met de meest recente krant of brief waar een datum op staat zodat je kan "bewijzen" dat de foto's recent zijn.
Dit, en schrijf ook even je IMEI-nummertje o.i.d. op. Ik heb ook vergelijkbare websites gezien (dus niet swappie) waar reviewers aangaven dat er ineens onverklaarbare krassen o.i.d. op hun product zaten, en bij onenigheid ze hun product terugvroegen, en een andere telefoon terugkregen dan ze opgestuurd hadden.

Niet om je af te schrikken, maar foto's maken is een kleine moeite en als je het nodig kun je het niet meer achteraf doen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:19

Honesty

kattenneus!

Ik heb de iPhone 7 plus destijds verkocht via swappie en kreeg er zelfs 20 euro meer voor dan dat we kregen bij amac waar we haar iphone 13 hebben gekocht
Ging soepel, bezorger kwam de envelop ophalen en een paar dagen later het geld op de rekening

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 07:29
bwerg schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:00:
[...]

Dit, en schrijf ook even je IMEI-nummertje o.i.d. op. Ik heb ook vergelijkbare websites gezien (dus niet swappie) waar reviewers aangaven dat er ineens onverklaarbare krassen o.i.d. op hun product zaten, en bij onenigheid ze hun product terugvroegen, en een andere telefoon terugkregen dan ze opgestuurd hadden.

Niet om je af te schrikken, maar foto's maken is een kleine moeite en als je het nodig kun je het niet meer achteraf doen.
Nee snap ik! Zal zeker nog wat foto’s maken mocht ik het via Swappie doen.
Honesty schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:19:
Ik heb de iPhone 7 plus destijds verkocht via swappie en kreeg er zelfs 20 euro meer voor dan dat we kregen bij amac waar we haar iphone 13 hebben gekocht
Ging soepel, bezorger kwam de envelop ophalen en een paar dagen later het geld op de rekening
Ik was dus dit weekend bij amac en daar geven ze maximaal 350 voor m’n iPhone 12, 128gb. Ding is nog geen jaar oud en zit geen krasje op.

Swappie wilt volgens hun online tool 480 geven; toch aanzienlijk meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-05 16:49
Ik heb mijn telefoon verkocht via Swappie, verzending ging heel soepel. Kreeg een envelop opgestuurd en heb een moment ingepland waarop DHL het op kwam halen, tot zover allemaal goed gegaan. Uiteindelijk duurde het al even voordat ik wat hoorde, dus zelf gemaild en volgens hun hadden ze mijn telefoon niet ontvangen of in ieder geval konden ze 'm niet terugvinden. Ze hebben toen meteen besloten om het online weergegeven bedrag over te maken en dat stond 2 dagen later op m'n rekening. Uiteindelijk dus gewoon een positieve ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
PROnline schreef op donderdag 28 april 2022 @ 00:04:
Hoe 't werkt staat op de website.
Veilig wissen van gegevens? Ik neem toch aan dat mensen eerst zelf hun iPhone resetten naar factory default en uitloggen voor ze hem opsturen?

Wat is er daarna nog te wissen?
Pagina: 1