Acties:
  • +9 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14

Samenvattend

De betaalbaarste iPhone beschikt nu over de A13 Bionic-chip, de snelste chip in een smartphone, en het beste single camera-systeem van alle iPhones.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDgEjkfoEpcx6xwCBc5LSI8cEdc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D82so4Zhpd6hiNPmIjDRQIEu.jpg?f=user_large

Uitgebreide informatie

Apple heeft vandaag de tweede generatie van de iPhone SE aangekondigd, een krachtige nieuwe iPhone met een 4,7-inch Retina HD-display en Touch ID voor toonaangevende beveiliging. iPhone SE heeft een compact formaat en is volledig opnieuw ontwikkeld. Het is de meest betaalbare iPhone van dit moment. De nieuwe iPhone SE draait op de A13 Bionic-chip, de snelste chip in een smartphone, die is ontwikkeld door Apple zelf om de meest veeleisende taken aan te kunnen. iPhone SE heeft ook het beste single camera-systeem van alle iPhones tot nu toe. Dit systeem maakt gebruik van alle voordelen van computationele fotografie, waaronder Portretmodus, terwijl het toch stof- en waterbestendig is.

iPhone SE is verkrijgbaar in drie prachtige kleuren, zwart, wit en (PRODUCT)RED, en kan vanaf vrijdag 17 april worden besteld vanaf slechts €489.

“De eerste iPhone SE was een hit bij klanten die blij waren met het compacte formaat, de indrukwekkende prestaties en de betaalbare prijs. De nieuwe iPhone SE van de tweede generatie gaat in elk opzicht een stapje verder. Zo heeft hij bijvoorbeeld het beste single camera-systeem van alle iPhones, voor schitterende foto’s en video’s. Toch blijft de iPhone SE verrassend betaalbaar”, zegt Phil Schiller, senior vice president Worldwide Marketing bij Apple. “iPhone SE profiteert van de toonaangevende prestaties van de A13 Bionic-chip voor lange batterijduur, prachtige foto’s met Portretmodus en Slimme HDR en haarscherpe video’s met stereogeluid. Hij is perfect voor games en snel internetten en is voorzien van alle veiligheidsfeatures die onze gebruikers verwachten. We zijn ontzettend benieuwd wat onze klanten van de nieuwe iPhone SE vinden.”

Populair ontwerp met 4,7-inch display
iPhone SE is gemaakt van aluminium van ruimtevaartkwaliteit en stevig glas en is verkrijgbaar in zwart, wit en (PRODUCT)RED. De glazen achterkant met gecentreerd Apple logo is gemaakt met behulp van een zevenlaags kleurenproces om precies de gewenste kleur en doorzichtigheid te bereiken, en heeft een rijke kleurdiepte. De kleur van de rand van aluminium is hieraan aangepast. iPhone SE is spat- en stofbestendig en voldoet aan waterbestendigheidsnorm IP67 (tot 1 meter diep en 30 minuten).

Op het 4,7-inch Retina HD-display met True Tone-technologie wordt de witbalans aangepast aan het omgevingslicht. Het scherm is daardoor altijd prettig om te bekijken: alsof je van papier leest. Het heldere Retina HD-display met brede kleurweergave biedt ongelooflijk natuurgetrouwe kleuren en ondersteunt Dolby Vision en het afspelen van HDR10-content. iPhone SE gebruikt Haptic Touch voor Snelle taken, zoals Live Photos animeren, berichten weergeven, apps herschikken en meer, en daarnaast voor contextmenu’s.

iPhone SE heeft ook de vertrouwde thuisknop, voorzien van saffierkristal dat lang mooi blijft en de sensor in de thuisknop beschermt. De stalen ring om de thuisknop heen detecteert de vingerafdruk van de gebruiker. Touch ID is een makkelijke, persoonlijke en veilige manier om zonder toegangscode iPhone te ontgrendelen, wachtwoorden in te vullen met iCloud Keychain, in te loggen bij apps, aankopen in de App Store goed te keuren, en betalingen te doen met Apple Pay.

A13 Bionic: de snelste chip in een smartphone
De A13 Bionic-chip deed zijn intrede in de iPhone 11 en iPhone 11 Pro. Als snelste chip ooit in een smartphone biedt deze chip ongeëvenaarde prestaties voor elke taak die iPhone SE voorgeschoteld krijgt. De A13 Bionic is perfect voor fotografie, gaming en AR-ervaringen, omdat elke actie vloeiend aanvoelt.

De A13 Bionic is ontwikkeld met het oog op machine learning, met een toegewijde 8-core Neural Engine die acht triljoen berekeningen per seconde aankan, twee machine learning-versnellers op de CPU en een nieuwe machine learning-controller die de balans treft tussen prestaties en efficiëntie. Samen maken de A13 Bionic en iOS 13 de weg vrij voor intelligente apps die gebruikmaken van machine learning en Core ML.

Omdat de A13 Bionic is gebouwd met het oog op efficiëntie, gaat de batterij van de iPhone SE lang mee. iPhone SE is daarnaast geschikt voor draadloos opladen met Qi-gecertificeerde opladers en ondersteunt snelladen, zodat klanten al in 30 minuten op 50% batterij zitten. Met wifi 6 en LTE van Gigabitklasse kan iPhone SE razendsnel downloaden. Dankzij dual-sim en eSIM hebben gebruikers de flexibiliteit van twee telefoonnummers op één device, bijvoorbeeld voor een verblijf in het buitenland of een apart werk- en privénummer.

Nieuwe camera-ervaring dankzij de A13 Bionic
iPhone SE heeft het beste single camera-systeem ooit in een iPhone met de 12-MP groothoekcamera met een diafragma van f/1.8. De Image Signal Processor en de Neural Engine van de A13 Bionic worden ingezet om optimaal te profiteren van computationele fotografie, in de vorm van Portretmodus, maar liefst zes belichtingseffecten en Diepteregeling.5 Met behulp van machine learning en monoculaire diepteschatting maken gebruikers ook met de camera aan de voorkant van de iPhone SE prachtige portretten. De volgende generatie Slimme HDR doet ook zijn intrede in de iPhone SE door herkende onderwerpen intelligent opnieuw te belichten voor adembenemend detail in highlights en schaduwen.

Video’s worden nog meeslepender dankzij het opnemen van stereoaudio en videobeeldstabilisatie, bij gebruik van zowel de camera aan de voor- als de achterzijde. De camera aan de achterzijde ondersteunt het opnemen van hoge kwaliteit 4K-video met maximaal 60 bps. Daarnaast biedt de iPhone SE uitgebreid dynamisch bereik tot 30 bps voor nog meer detail in lichte stukken. Klanten profiteren daarnaast van QuickTake-video met beide camera’s, waarbij ze makkelijk kunnen overschakelen op video zonder de Fotomodus te verlaten.

Met de geavanceerde camera- en fotofeatures van iOS 13 wordt videobewerking op iPhone SE nog uitgebreider en intuïtiever, dankzij krachtige tools die ooit alleen voor fotobewerking beschikbaar waren.

Specificaties

• 4.7-inch scherm
  • 4.7" Retina HD display
  • A13 Bionic
  • Enkele 12MP camera
  • TouchID + haptic touch
  • IP67
  • Qi Wireless charging
  • Rood, zwart en wit

Prijzen

• €489,- 64GB
  • €539,- 128GB
  • €659,- 256GB
Klanten kunnen iPhone SE ook aanschaffen voor €349 bij inruilen via apple.com, in de Apple Store-app of in Stores. iPhone SE is verkrijgbaar via erkende Apple resellers en bepaalde providers (prijzen kunnen variëren).

Verkrijgbaarheid

iPhone SE kan vanaf vrijdag 17 april om 14:00 uur alvast worden besteld via apple.com en in de Apple Store-app en is vanaf vrijdag 24 april beschikbaar bij Apple, erkende Apple resellers en bepaalde providers in de VS en meer dan 40 andere landen en regio’s.

[ Voor 161% gewijzigd door robcoenen op 15-04-2020 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-05 20:26
Als ik de camera zo bekijk is die hetzelfde als die van de 8 of XR. Daar ben ik wel benieuwd naar, xr niveau vind ik namelijk prima genoeg. Nouja van de se wist ik dat deze hetzelfde was als die van de 6s. Graag kom ik er ook achter of deze camera hetzelde is als die van de 8 of die van de XR :). Dan is dit een prima phone voor mij! Of gewoon natuurlijk wachten op de reviews over de camera.

[ Voor 4% gewijzigd door Joel22 op 15-04-2020 17:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:56

mwa

Dit wordt mijn upgrade vanaf de 6S!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:03
Wel jammer van de prijs, 399 dollar is ongeveer 370 euro echt een koopje voor een nieuwe iphone als je het mij vraagt. Maar nee hier kost het zonder inruil deal 489 euro..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-05 07:39
Die 399 dollar is excl btw en 489 euro incl btw

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:56

mwa

dutchnltweaker schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:17:
Wel jammer van de prijs, 399 dollar is ongeveer 370 euro echt een koopje voor een nieuwe iphone als je het mij vraagt. Maar nee hier kost het zonder inruil deal 489 euro..
|:( elk jaar weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:45

Eagle Creek

Breathing security

Lijkt me een prima zet van Apple. Heel moderne hardware die niet alleen objectief gewoon goed is maar ook jaren vanaf nu support kan krijgen en nieuwe functies kan ondersteunen. Geen gekkigheid, wel gewoon goed toestel.

Daarnaast voor een zeer acceptabele prijs voor zowel consument als grootinkopende bedrijven. Het uiterlijk is wellicht wat verouderd maar zeker niet onbruikbaar. Hoesjes, cradles en laders gewoon compatible. Groter dan een SE maar anno 2020 denk ik prima formaat. Makkelijk inzetbaar en bruikbaar.

Ik ben benieuwd naar de reviews maar het zou mij verbazen als hier heel grote punten uitkomen.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-05 16:30
Toch vind ik het jammer dat de nieuwe iPhone SE niet een kleiner formaat is van de huidige iPhone's. Dat lijkt me nog steeds heel erg mooi.

Kan die ook draadloos opladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mr.JamesBond schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:27:
Toch vind ik het jammer dat de nieuwe iPhone SE niet een kleiner formaat is van de huidige iPhone's. Dat lijkt me nog steeds heel erg mooi.

Kan die ook draadloos opladen?
Ja, kan ook draadloos opladen(Qi-lader)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:01
Welke lader adviseren jullie? Ik ga hem vrijdag 14.00 direct bestellen. Wil de lader vast in huis hebben dan.

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:21

TF

bla bla

Ik ga hem ook meteen halen. Ik wacht hier al een tijdje op om mijn iphone 7 te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Radeoxx schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:32:
Welke lader adviseren jullie? Ik ga hem vrijdag 14.00 direct bestellen. Wil de lader vast in huis hebben dan.
Ik heb zelf een Anker voor draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Radeoxx schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:32:
Heeft je voorkeur Lightning naar USB-A of USB-C? Gezien er weinig laders zijn die 18W leveren over USB-A maar genoeg (third-party) die dat doen over USB-C. Zelf heb ik de 29W lader van Apple maar deze is wel flink aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
robcoenen schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:37:
[...]

Heeft je voorkeur Lightning naar USB-A of USB-C? Gezien er weinig laders zijn die 18W leveren over USB-A maar genoeg (third-party) die dat doen over USB-C. Zelf heb ik de 29W lader van Apple maar deze is wel flink aan de prijs.
Ik denk bij voorkeur USB C!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpkiller
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-04 09:05
Zijn er voordelen aan wachten totdat hij bij resellers te koop is? Ik zou zelf het liefst wel 2 jaar garantie hebben, maar weet niet of dat iets is wat je krijgt bij resellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Radeoxx schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:38:
[...]

oa dit is ook een prima lader. Anker PowerPort+ 1 18W Quick-Charge 3.0 (geen usb-c)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-05 20:38
Ik twijfel of ik mijn iPhone 7 nog een jaartje houd of de SE aanschaf. Wat zal dit een snel toestel zijn met die chip.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

cpkiller schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:42:
Zijn er voordelen aan wachten totdat hij bij resellers te koop is? Ik zou zelf het liefst wel 2 jaar garantie hebben, maar weet niet of dat iets is wat je krijgt bij resellers.
Bij winkel/online verkoper heb je sowieso meer dan 2j garantie. (consumentenrecht praat over conformiteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:58

Aight!

'A toy robot...'

Belecthor schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:45:
Ik twijfel of ik mijn iPhone 7 nog een jaartje houd of de SE aanschaf. Wat zal dit een snel toestel zijn met die chip.
Heb ook een 7 nog, die nu bijna op het einde van zijn leven is :P. Ik ga denk ik voor de 12 of een 2e hands 11 pro. Toch iets fijner lijkt mij.

Al lijkt mij die SE nu wel een goede deal! Scheelt gewoon €1000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 08:19
Ben al geruime tijd Jon Prosser aan het volgen op Twitter en Youtube en moet zeggen, deze man heeft het bij het juiste eind gehad met betrekking tot deze release. Dikke props voor hem.

Mijn oude SE is ontzettend aan vervanging toe en ik kan niet wachten om de nieuwe SE te bestellen :D

Waar gaat men hem bestellen trouwens? Via de Apple site of elders?
De prijzen zullen in het begin wel overal hetzelfde zijn lijkt me?

[ Voor 19% gewijzigd door kaos001 op 15-04-2020 17:50 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpkiller
Hackus schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:46:
[...]

Bij winkel/online verkoper heb je sowieso meer dan 2j garantie. (consumentenrecht praat over conformiteit)
Dank je, dat is fijn om te weten. Zijn er eigenlijk voordelen aan het bestellen bij Apple, afgezien van de eerdere launch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick30
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-01 18:31
Ik had ook de hoop dat hij kleiner zou blijven in de huidige trend dat het allemaal maar groot, groter, grootst moet zijn. Maar dit is nog te doen, de XR vind ik echt te groot. Wel twijfel ik nog of ik toch niet de XS koop ipv deze nieuwe SE. De XS heeft wel het nieuwe design, Face ID en dubbel camera. Wel weer een wat mindere cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
cpkiller schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:42:
In de Europese regels staat een wettelijke termijn van 2 jaar. In Nederland komt daarbovenop dat een product zo lang moet meegaan als dat je er van mag verwachten. Van veel producten mag je verwachten dat ze langer meegaan dan 2 jaar. Daarom hebt u bij deze producten ook na 2 jaar nog recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

In de praktijk moet je rekening houden met die 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Radeoxx schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:38:
[...]

De Anker PowerPort en PowerPort Atom III serie zijn prijs/kwaliteit prima producten. Laden snel en een goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorex
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-05 18:49
jammer dat er geen Face ID opzit maar ka begrijp het door de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Mick30 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:51:
Ik had ook de hoop dat hij kleiner zou blijven in de huidige trend dat het allemaal maar groot, groter, grootst moet zijn. Maar dit is nog te doen, de XR vind ik echt te groot. Wel twijfel ik nog of ik toch niet de XS koop ipv deze nieuwe SE. De XS heeft wel het nieuwe design, Face ID en dubbel camera. Wel weer een wat mindere cpu.
De Xs heeft ook geen beste batterij. Dan kan je beter deze nemen me dunkt.
Ik ben wel blij dat de SE iets groter is geworden.
De normale SE begint toch wel erg klein te worden inmiddels.

Ben het wel met je eens dat een XR gigantisch is.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
robcoenen schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:53:
[...]

De Anker PowerPort en PowerPort Atom III serie zijn prijs/kwaliteit prima producten. Laden snel en een goede kwaliteit.
Dankje! En voor een draadloze lader nog suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-05 18:33
Was hier met ongeduld op aan het wachten. Mijn dochter is vorige maand 12 geworden en ze wou al een tijd een smartphone maar moest nog wachten tot ze 12 werd. Ze is helemaal niet technisch en gezien ze al een iPad heeft, lag het sowieso al vast dat het een iPhone zou worden. Dus had ik al mijn hoop gesteld op de nieuwe SE om het ook nog betaalbaar te houden. Dit ziet er nu in elk geval een zeer grote kanshebber uit.

Enige wat ik me afvraag is hoe kwetsbaar de glazen achterkant is ? Uiteraard zal hij met een hoes gebruikt worden, maar dan nog vrees ik dat dat vrij kwetsbaar is om aan een tiener toe te vertrouwen ? Iemand ervaring hiermee met bvb een 8 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Twixie schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:56:

Enige wat ik me afvraag is hoe kwetsbaar de glazen achterkant is ? Uiteraard zal hij met een hoes gebruikt worden, maar dan nog vrees ik dat dat vrij kwetsbaar is om aan een tiener toe te vertrouwen ? Iemand ervaring hiermee met bvb een 8 ?
Heb al 2,5 jaar een 8+ privé en een 8 zakelijk en beiden in een Apple leren hoesje. Beiden hebben ook al wel eens vlieglesSen gehad en de glazen achterkant heeft dat tot nu toe altijd overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Ben benieuwd naar de batterij. Denk dat het daar mee valt of staat voor mij. Heb nu Android en goede battery Life. Heb ooit de 6s gehad maar wat een slechte batterij. Mensen met de 8 hoor ik er ook over. De nieuwere zijn dan weer wel super.met de batterij.
Even reviews afwachten dus maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

cpkiller schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:49:
[...]

Dank je, dat is fijn om te weten. Zijn er eigenlijk voordelen aan het bestellen bij Apple, afgezien van de eerdere launch?
Als de prijs gelijk is, zou ik bij Apple kopen. Ga je een toestel +abonnement kiezen dan bij belsimpel of dergelijks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
jaydenjarno schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:00:
Ben benieuwd naar de batterij. Denk dat het daar mee valt of staat voor mij. Heb nu Android en goede battery Life. Heb ooit de 6s gehad maar wat een slechte batterij. Mensen met de 8 hoor ik er ook over. De nieuwere zijn dan weer wel super.met de batterij.
Even reviews afwachten dus maar
De nieuwe A13 bionic chip schijnt erg zuinig te zijn en omdat dit scherm minder pixels hoeft weer te geven zal de batterij wellicht prima zijn. Dit was ook het geval met de oude SE.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
kaos001 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:54:
[...]

De Xs heeft ook geen beste batterij. Dan kan je beter deze nemen me dunkt.
Ik ben wel blij dat de SE iets groter is geworden.
De normale SE begint toch wel erg klein te worden inmiddels.

Ben het wel met je eens dat een XR gigantisch is.
Nou dat ligt eraan wat voor accu erin zit. Als het dezelfde is als de 8 dan is de accu van de XS beter. Dus even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 20:32
Eindelijk een opvolger. Ik vind het toestel wel iets te groot maar vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Mick30 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:06:
[...]

Nou dat ligt eraan wat voor accu erin zit. Als het dezelfde is als de 8 dan is de accu van de XS beter. Dus even afwachten.
Klopt, maar die moet ook een heel ander scherm aansturen. Groter en meer pixels.
Ik heb goede hoop :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpkiller
kaos001 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:05:
[...]

De nieuwe A13 bionic chip schijnt erg zuinig te zijn en omdat dit scherm minder pixels hoeft weer te geven zal de batterij wellicht prima zijn. Dit was ook het geval met de oude SE.
Op de specsheet van de nieuwe SE staat iets in de trend van 'een batterijduur die vergelijkbaar is met die van de iphone 8'.

[ Voor 4% gewijzigd door cpkiller op 15-04-2020 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-05 20:38
Mick30 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:06:
[...]

Het gewicht is gelijk aan de iPhone 8, wat doet vermoeden dat dezelfde accu in de telefoon zit. We moeten de recensies maar afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PLAE schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:06:
Eindelijk een opvolger. Ik vind het toestel wel iets te groot maar vooruit.
De afmeting wen je erg snel aan. tegenwoordig is deze gehele afmeting klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
Belecthor schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:08:
[...]

Het gewicht is gelijk aan de iPhone 8, wat doet vermoeden dat dezelfde accu in de telefoon zit. We moeten de recensies maar afwachten!
Ja ik las het ook. Wellicht dat de A13 wat zuiniger is en dus de batterijduur langer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Batterijverbruik is ongeveer gelijk aan dat van de 8.(non plus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet verkeerd. Goed prijsje ook.
Ben benieuwd wat er buiten de Soc nog meer is verbeterd tov de iPhone 8.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Dual SIM (nano +esim) + de iPhone 7\8 form factor + fysieke home knop. _/-\o_ Voor deze prijs gaan deze als zoete broodjes over de toonbank denk ik.

Mooie vervanging voor de oude SE welke ik van de baas heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-05 17:23
Hoeveel uur kon je doen met de accu van de 8? Leuk ding die nieuwe SE!

Inmiddels zit er ducttape op mijn oude SE om het scherm aan de behuizing vast te binden, want de behuizing is behoorlijk krom getrokken. Het stomme is dat de telefoon verder goed werkt, dus ik twijfel nog over vervangen. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Leuk modelletje, maar ik zal de eerste niet zijn die denkt: 'Dit is toch eigenlijk niets meer dan een iPhone 8S'?

De naam is marketingtechnisch slim gekozen, maar hiermee maken ze het onnodig ingewikkeld. Net als met al die iPads overigens.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
cpkiller schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:07:
[...]

Op de specsheet van de nieuwe SE staat iets in de trend van 'een batterijduur die vergelijkbaar is met die van de iphone 8'.
Maar wel met een chip die zuiniger is :+
Donstil schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:23:
Niet verkeerd. Goed prijsje ook.
Ben benieuwd wat er buiten de Soc nog meer is verbeterd tov de iPhone 8.
Betere portrait modus door de nieuwe chip, zowel normale camera als front-camera en snel laden.
Voor de rest idd identiek aan de iPhone 8, maar ik als verstokte SE gebruiker ben hier meer dan blij mee.

De Xr of 11 (pro) zijn imo flink aan de prijs en hoef niet zo'n groot toestel, dus dit is perfect :)

[ Voor 47% gewijzigd door kaos001 op 15-04-2020 18:44 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:41:
Leuk modelletje, maar ik zal de eerste niet zijn die denkt: 'Dit is toch eigenlijk niets meer dan een iPhone 8S'?

De naam is marketingtechnisch slim gekozen, maar hiermee maken ze het onnodig ingewikkeld. Net als met al die iPads overigens.
Maar dat is het toch ook gewoon?
Was de SE ook al, een soort 5ss (niet de Duitse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:04
iemand enige idee of deze iphone ook een Matte finnish heeft zoals de Iphone 11 pro's ? kan het niet echt goed opbrengen uit de donkere foto op de apple website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:35

SuBBaSS

-has Ryzen

Interessant ding.

Heb net zelf afgelopen jaar een 8 aangeschaft (komend van een SE die niet meer meekon).
Ben er zeer tevreden mee verder.
Las dat deze SE geen 3D touch meer zou hebben, dat heeft de 8 dus nog wel.
Zou dat absoluut geen gemis vinden.

Loop nu nergens tegen limieten van het toestel aan, ook de camera vind ik meer dan prima.
Die betere camera zou dan ook niet meteen een reden tot upgrade voor me zijn.
Zal ook in de toekomst echter wel een goede kandidaat voor me blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ga/moet 'm ook maar bestellen denk ik.
Gebruik nu nog een SE deze is aan vervanging toe.

Eigenlijk precies geworden wat we verwachten, alhoewel er ook geruchten gingen dat er 2 versies gepresenteerd zouden worden.

Ik vind het geen probleem dat 'ie groter is geworden. Wel jammer van de dikke, ouderwetse bezels. Had graag een zo groot mogelijk scherm gezien.

FaceID mis ik waarschijnlijk niet.

Toch twijfel ik nog om een XS te kopen. Die dingen kosten tegenwoordig ook niet zoveel meer en je hebt wel meer scherm... Zou die processor echt zoveel onderdoen in de praktijk?

[ Voor 18% gewijzigd door Cheesy op 15-04-2020 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Domme vraag wellicht (als Android gebruiker), je krijgt er een 5w Lightning lader bij, toch? Je moet alleen een aparte lader voor draadloos of snel laden kopen?

Ik ben ook wel benieuwd naar de batterijduur. Die praktijk ervaring krijgen we wellicht pas in reviews dit weekend te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inhumanous schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:47:
iemand enige idee of deze iphone ook een Matte finnish heeft zoals de Iphone 11 pro's ? kan het niet echt goed opbrengen uit de donkere foto op de apple website
Nee is glossy, zie hier bijvoorbeeld.
[YouTube: The new iPhone SE — Apple]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

tomic

Smexylittlebabe!

Cheesy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:54:
.
Als je Face ID nog niet hebt gebruikt zal je het denk ik niet missen. Ik vind het super, maar prefereer weer Touch ID om te unlocken als hij op tafel ligt of in de auto ligt om CarPlay te activeren.

Persoonlijk vind ik 489,- wel een hoop geld voor een telefoon met dermate oude hardware, maar dat ben ik.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001

Eigenlijk precies geworden wat we verwachten, alhoewel er ook geruchten gingen dat er 2 versies gepresenteerd zouden worden.
De plus/max versie komt nog, maar is vertraagd.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Ter informatie over de cameramodule Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvb8vAvRTi9R4f2UFlHIEtmAH1Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wKeAeuqBHGViu67iyJ9d5ci6.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 20:21
tomic schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:00:
[...]

Als je Face ID nog niet hebt gebruikt zal je het denk ik niet missen. Ik vind het super, maar prefereer weer Touch ID om te unlocken als hij op tafel ligt of in de auto ligt om CarPlay te activeren.

Persoonlijk vind ik 489,- wel een hoop geld voor een telefoon met dermate oude hardware, maar dat ben ik.
De A13 oude hardware? De chip van de huidige iPhone-lijn? Waarschijnlijk de camera van een Xr? Misschien wel die van de 11? Wat is er oud? En een hoop geld? 489 voor een iPhone, is echt helemaal niets als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Wat ik me wel afvraag, je kan het nieuwe toestel bestellen vrijdag vanaf 14:00 uur.
Wanneer krijg je em dan binnen? B)

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
kaos001 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:00:
[...]

De plus/max versie komt nog, maar is vertraagd.
Is dit officieel, of een (betrouwbaar) gerucht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
mr.JamesBond schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:27:
[...]

Is dit officieel, of een (betrouwbaar) gerucht?
Zie Jon Prosser op Twitter.
Zeer betrouwbare bron met info van mensen binnen en buiten Apple.

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
kaos001 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:29:
[...]

Zie Jon Prosser op Twitter.
Zeer betrouwbare bron met info van mensen binnen en buiten Apple.
Vergelijkbaar met Kuo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Iets andere setting. Jon Prosser is veel sneller met social media.
Kuo doet voorspellingen op langere termijn (die vaak kloppen).

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
kaos001 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:21:
Wat ik me wel afvraag, je kan het nieuwe toestel bestellen vrijdag vanaf 14:00 uur.
Wanneer krijg je em dan binnen? B)
Vanaf vrijdag 24 april

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Kuo, Jon Prosser en Mark Gurman (Bloomberg) zijn vaak spot-on omtrent Apple geruchten qua hardware. 9to5Mac weet vaak softwarematig vroegtijdig dingen uit te pluizen, zo hebben ze nu ook regelmatig informatie uit iOS14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ga deze denk ik ook bestellen. Heb nu een XR maar hiervoor een SE en denk dat de nieuwe SE echt de sweet spot is qua grootte. Vind m'n XR nog altijd een log ding, maar goed alsnog een prima telefoon natuurlijk.

Oh ja en Touch ID prefereer ik nog altijd boven Face ID. Mis het kunnen unlocken terwijl de telefoon plat op een oppervlak ligt..

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:34
Grappig, de nieuwe SE is precies even groot als mijn 6S ook. Die bevalt echter nog prima (al veroudert de camera echt wel enorm). Als de 6s het begeeft staat deze hoog op het lijstje :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30

Ik vind het geen probleem dat 'ie groter is geworden. Wel jammer van de dikke, ouderwetse bezels. Had graag een zo groot mogelijk scherm gezien.

Toch twijfel ik nog om een XS te kopen. Die dingen kosten tegenwoordig ook niet zoveel meer en je hebt wel meer scherm... Zou die processor echt zoveel onderdoen in de praktijk?
Ik zit met dezelfde twijfel, en vraag me ook af of je dit gaat merken in regulier gebruik. De batterij van de XS blijkt wel beter te zijn dan die van de 8. Er vanuitgaande dat die hetzelfde is als de SE. Scherm van de XS is sowieso beter. Daarentegen is de processor van de SE inderdaad wel weer van de laatste generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Wel.lage resolutie. Hoog ppi maar heb de 6s naast mijn mate 20 lite en dat valt toch wel op.
Had wel.een full HD willen zien . Maar het is natuurlijk ook besparen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 13:22
Eindelijk is dit toestel aangekondigd. Kan ik mooi cadeau doen aan m'n moeder die nog steeds met een iPhone 5c loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
Draicon schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:31:
Eindelijk is dit toestel aangekondigd. Kan ik mooi cadeau doen aan m'n moeder die nog steeds met een iPhone 5c loopt.
Een 5C ja? Wauw! B)

Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 13:22
Haha, ja, wel de 16GB versie. Al enige tijd betaalde iCloud opslag dus dat helpt met ruimte. Was haar eerste smartphone dus de snelheid die 't ooit had, heeft ze toch nooit echt gemerkt. Ze merkt nu wel dat ie echt traag is, maar wilde gewoon geen verouderd model kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Zijn we er na vier jaar achter waar de letters SE voor staan? }:O

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:03
@Gluten Parody Second edition? :+

https://www.apple.com/nl/...e8&device3=iphoneSE2ndgen
Zoals hier te zien is, is dit niks minder dan een iphone 8 met een A13 proc, wat kleine changes zoals een E sim, wifi ax, iets snellere 4G (cat) en dat is het. Afmetingen identiek, zelfde camera enz enz.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 15-04-2020 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:34
Smaller Edition?
Special Edition?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Mijn trouwe 6 is na 3 schermen, 2 homeknoppen en een nieuwe camera toch echt een keer aan vervanging toe. vond de XR-X-11 allemaal te groot, en de Pro te duur. Dus dit is een hele fijne upgrade voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Deze upgrade heb ik lang op gewacht (Heb nog de originele SE).

Passen de cases van een iphone 8 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:18
Net op tijd, huidige SE is net overleden door baby melk. Jammer eigenlijk want de SE deed na 2,5j nog perfect waar die voor diende. Nu tijdelijk op een 6S om te overbruggen, toch ff gewoon worden aan de grootte. De prijs is wat je kan verwachten van een SE. De dual sim is ook een pluspunt (voor mij dan toch).

Volgens artikel van Frontpage past de case van een 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Als je kunt kiezen uit de iPhone 8 Plus of deze nieuwe iPhone SE? Welke zou je kiezen? Misschien heeft deze nieuwe SE een betere verkoopwaarde over een paar jaar?

Volgens mij heeft de SE een iets betere processor maar voor de rest zag ik geen verbeteringen. De 8+ heeft een betere camera. En denk dat de 8+ ook langere accuduur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:54
Startups schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:29:
Als je kunt kiezen uit de iPhone 8 Plus of deze nieuwe iPhone SE? Welke zou je kiezen? Misschien heeft deze nieuwe SE een betere verkoopwaarde over een paar jaar?

Volgens mij heeft de SE een iets betere processor maar voor de rest zag ik geen verbeteringen. De 8+ heeft een betere camera. En denk dat de 8+ ook langere accuduur heeft.
Dat hangt toch helemaal af van je voorkeuren voor wat betreft de schermgrootte? Als je ergens mee wilt vergelijken, dan met de normale 8. De goedkoopste 8 staat nu voor 509 in de pricewatch (moet je wel een goudkleurige willen) en heeft vergelijkbare spces (scherm, accu, draadloos laden, touch-id). De camera zal iets beter zijn (vermoedelijk van de XR). Maar de processor is 2 jaar nieuwer. En je betaalt ook nog minder.

Verkoopwaarde over 2 jaar is vermoedelijk rond de 250 voor een SE, die is dan (qua processorgeneratie) 2,5 jaar oud. Een iPhone 8 is over 2 jaar 4,5 jaar oud. Theoretisch nagenoeg einde levensduur, maar we weten natuurlijk niet wat Apple gaat doen qua ondersteuning. Ik zou er dan maximaal 150 euro voor betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
PhilipsFan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:36:
[...]

Dat hangt toch helemaal af van je voorkeuren voor wat betreft de schermgrootte? Als je ergens mee wilt vergelijken, dan met de normale 8. De goedkoopste 8 staat nu voor 509 in de pricewatch (moet je wel een goudkleurige willen) en heeft vergelijkbare spces (scherm, accu, draadloos laden, touch-id). De camera zal iets beter zijn (vermoedelijk van de XR). Maar de processor is 2 jaar nieuwer. En je betaalt ook nog minder.

Verkoopwaarde over 2 jaar is vermoedelijk rond de 250 voor een SE, die is dan (qua processorgeneratie) 2,5 jaar oud. Een iPhone 8 is over 2 jaar 4,5 jaar oud. Theoretisch nagenoeg einde levensduur, maar we weten natuurlijk niet wat Apple gaat doen qua ondersteuning. Ik zou er dan maximaal 150 euro voor betalen.
Dank, maar ik had het juist over de 8+. Ik kan beide toestellen aanschaffen voor ongeveer dezelfde prijs 8+/SE2. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben welke men zou kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSteurs05
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-02-2022
Hallo iedereen

Ik heb eens een vraagje en zou het fijn vinden als je je mening achter laat.

Momenteel heb ik de oude iPhone SE en wacht ik al een tijdje op de nieuwe, iPhone SE 2. Vandaag kwam hij uit, terwijl hij normaal 31 maart zou uitkomen, maar door het coronavirus werd hij uitgesteld. Omdat sommige geruchten een tijdje geleden aangaven dat de iPhone misschien wel pas rond juli geleast zou worden, had ik besloten om mijn oude iPhone SE te ‘renoveren’. Ik heb dus 96 euro uitgegeven aan een nieuwe batterij en een nieuw scherm. Eigenlijk kan hij dus weer een tijdje mee, ook al heb ik hem al van februari 2017.

Wat zouden jullie doen? Deze nieuwe gsm kopen of toch nog een tijdje wachten?

PS: ben een scholier van 16 jaar en heb momenteel rond de 1000 euro. :)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
DateTime.Now schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:28:

Passen de cases van een iphone 8 ?
Ze (tweakers) zeggen van wel, maar de bron ontbreekt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
YSteurs05 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:07:
Hallo iedereen

Momenteel heb ik de oude iPhone SE en wacht ik al een tijdje op de nieuwe, iPhone SE 2. Vandaag kwam hij uit, terwijl hij normaal 31 maart zou uitkomen, maar door het coronavirus werd hij uitgesteld. Omdat sommige geruchten een tijdje geleden aangaven dat de iPhone misschien wel pas rond juli geleast zou worden, had ik besloten om mijn oude iPhone SE te ‘renoveren’. Ik heb dus 96 euro uitgegeven aan een nieuwe batterij en een nieuw scherm. Eigenlijk kan hij dus weer een tijdje mee, ook al heb ik hem al van februari 2017.

Groetjes
Ik zou sowieso upgraden naar deze nieuwe SE in dit geval. Nieuwe chip en upgrades tot zeker 4 jaar.
Probeer je oude SE te verkopen en overstappen naar de nieuwe!

Ik hou mijn oude SE nog ivm muziek streamen (lees: jack-kabel inpluggen) naar mn stokoude versterker.
Maar qua telefoon ben ik wel toe aan iets nieuws :7

Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hallo iedereen

Groetjes
Als scholier van 16 moet je sparen, en niet je halve bankrekening uitgeven aan een mobiel >:)
Zo deden wij dat, maar ik ben dan ook al bijna 2x zo oud als jij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 20:21
Hallo iedereen

Momenteel heb ik de oude iPhone SE en wacht ik al een tijdje op de nieuwe, iPhone SE 2. Vandaag kwam hij uit, terwijl hij normaal 31 maart zou uitkomen (hoe weet je dat, ken je mensen binnen Apple), maar door het coronavirus werd hij uitgesteld (geruchten = niet bevestigd door Apple). Omdat sommige geruchten een tijdje geleden aangaven dat de iPhone misschien wel pas rond juli geleast zou worden, had ik besloten om mijn oude iPhone SE te ‘renoveren’. Ik heb dus 96 euro uitgegeven aan een nieuwe batterij en een nieuw scherm. Eigenlijk kan hij dus weer een tijdje mee, ook al heb ik hem al van februari 2017. Ik zou een nieuwe telefoon kopen want de onderdelen die in je SE zijn gestopt, dus nep. Waarschijnlijk zo weer stuk. Heb je een nieuwe telefoon nodig? Of is het hebben?

PS: ben een scholier van 16 jaar en heb momenteel rond de 1000 euro. :) Ik zou lekker je geld in je zak houden, als je 18 wordt en je hebt je rijbewijs wil je misschien een auto kopen??

Groetjes
Check m’n antwoorden in jouw post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 07:29
Ik moet dit toestel hebben, in 128 gb vorm. En moet je je voorstellen, ik heb al een 8 maar die is helemaal stuk.

Maar waar ik mij ernstig zorgen om maak, hoe gaat de accuduur zijn... Ik vond die van de 8 vanaf nieuw al niet zo denderend denk ik. Dus ik ga rustig wachten totdat er reviews zijn. De 11 (geen pro) is perfect qua accuduur maar echt lomp/groot net als de XR. De 11 pro vind ik veeeeeelste duur voor wat je krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-05 18:51
Is het al bekend hoeveel RAM geheugen dit toestel zal bevatten? Niet geheel onbelangrijk, gezien het iOS ondersteuning beleid deels lijkt te leunen op het RAM geheugen. Mijn huidige iPhone 6 gaat nu 5,5 jaar mee, dat wil ik eigenlijk ook weer met mijn volgende smartphone halen.

Dus ik hoop niet dat ze er net als bij de iPhone 8 slechts 2GB RAM in geplaatst hebben, dat zou wel eens kunnen betekenen dat iOS ondersteuning tot iOS 17-18 niet gehaald gaat worden.

Mijn iPhone 6 is inmiddels wel toe aan vervanging. Je merkt dat apps soms wel erg traag opstarten, en de camera’s zijn niet meer van deze tijd. Op zich zou ik er nog best even mee door kunnen, maar als diabeet wil ik toch onderhand eens een smartphone (iPhone) met NFC chip, zodat ik mijn bloedglucose kan meten met mijn smartphone i.p.v. mijn Freestyle Libre. Bij deze rechtvaardig ik dus de aankoop van de SE, nouja, als hij minimaal 3GB RAM of meer heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Na 3 jaar gebruik gemaakt te hebben van mijn iPhone 7, ben ik in november overgestapt op de XS. Prachtig en snel toestel, maar hij is me toch altijd iets te groot gebleven. Ik ga de overstap dan ook maken naar deze SE, daar de grote van de 7 mij altijd perfect bevallen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsbart
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-05 16:00
MadDogMcCree schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:40:
Is het al bekend hoeveel RAM geheugen dit toestel zal bevatten? Niet geheel onbelangrijk, gezien het iOS ondersteuning beleid deels lijkt te leunen op het RAM geheugen. Mijn huidige iPhone 6 gaat nu 5,5 jaar mee, dat wil ik eigenlijk ook weer met mijn volgende smartphone halen.

Dus ik hoop niet dat ze er net als bij de iPhone 8 slechts 2GB RAM in geplaatst hebben, dat zou wel eens kunnen betekenen dat iOS ondersteuning tot iOS 17-18 niet gehaald gaat worden.

Mijn iPhone 6 is inmiddels wel toe aan vervanging. Je merkt dat apps soms wel erg traag opstarten, en de camera’s zijn niet meer van deze tijd. Op zich zou ik er nog best even mee door kunnen, maar als diabeet wil ik toch onderhand eens een smartphone (iPhone) met NFC chip, zodat ik mijn bloedglucose kan meten met mijn smartphone i.p.v. mijn Freestyle Libre. Bij deze rechtvaardig ik dus de aankoop van de SE, nouja, als hij minimaal 3GB RAM of meer heeft.
Interessant je punt over het RAM... Misschien dat ik ook maar even wacht op reviews :) (zit nu toch nog wel een tijdje thuis..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Nu online
Als je huidige toestel prima werkt: lekker blijven gebruiken en wachten tot de marktprijs van de SE zakt naar 400 euro. Dan heb je tenminste je 96 euro voor accu en scherm er weer uit :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Nu online
caspervc schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:07:
Smaller Edition?
Special Edition?
U gaat voor de magnetron *O*

“The iPhone SE stands for 'Special Edition', Apple's senior vice-president of marketing Phil Schiller has revealed.”

Zou Apple nog iets met de productielijn van de 8plus gaan doen?

[ Voor 10% gewijzigd door Gluten Parody op 16-04-2020 05:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Drowzz schreef op donderdag 16 april 2020 @ 00:17:
Na 3 jaar gebruik gemaakt te hebben van mijn iPhone 7, ben ik in november overgestapt op de XS. Prachtig en snel toestel, maar hij is me toch altijd iets te groot gebleven. Ik ga de overstap dan ook maken naar deze SE, daar de grote van de 7 mij altijd perfect bevallen heeft :)
Ik heb in november 2018 dezelfde overstap gedaan, maar ik heb mijn iPhone 7 slechts 15 maanden gebruikt. Mij viel vooral het verschil in gewicht op, maar ik vind het toestel een stuk prettiger in gebruik door face-id. Persoonlijk zou ik niet meer terug willen naar touch-id. Voor mijn ma zou een iPhone SE2 een prima upgrade zijn, vanaf haar iPhone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gjeest
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-05 13:12
Sinds release heb ik de iPhone 6S, nu moet ik zeggen dat hij toch minder aan het worden is. De accu gaat niet lang meer mee en de homebutton werkt niet meer. Dankzij touch assistant is hij ondanks dat nog te gebruiken.

Maar nu ze deze telefoon uitbrengen kan ik er bijna niet meer omheen om te upgraden, als ik dan weer vijf jaar met zo’n telefoon kan vind ik het helemaal prima.

En ik denk dat ik daarbij niet de enige ben, er is een gigantische groep mensen die nog een oudere iPhone (of andere Android phone) heeft die het niet nodig vinden om een nieuw vlaggenschip te kopen voor een belachelijk hoge prijs. Deze zal als warme broodjes gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:23
kaos001 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:13:
[...]

Ik hou mijn oude SE nog ivm muziek streamen (lees: jack-kabel inpluggen) naar mn stokoude versterker.
Maar qua telefoon ben ik wel toe aan iets nieuws :7
volgens mij hoef je daarvoor niet perse de oude iphone te houden.
zit veelal een verloopje bij van lighting naar jack...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-05 13:14
koentjuh1987 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 07:57:
[...]

Die miste ik wel toen ik mijn XR had aangeschaft :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
koentjuh1987 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 07:57:
[...]

Klopt, maar dan kan ik dus niet mijn telefoon gebruiken in bijv. de keuken/tuin/etc.
Er zijn bluetooth oplossingen, maar ben ouderwets :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Was er met de normale SE altijd niet iets mis met de Bluetooth? Er stond mij iets van bij dat er een hardwarematig probleem was. Ik heb met mijn telefoon ook altijd Bluetooth problemen gehad. Vaak crashte de verbinding of het wilde de data niet goed overbrengen.

Ik hoop van harte dat de nieuwe SE dit probleem niet meer heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door MoldyInko op 16-04-2020 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Nooit problemen mee gehad. 1st gen SE hier, dus de 16GB versie.
Je kan er vanuit gaan dat de nieuwe geen issues zal hebben. Zit totaal andere hardware in :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik zie zo snel geen levertijden/aanbiedingen topic. Daarom vraag ik het maar hier.

Mijn vrouw wil deze als opvolger van de vorige SE.

Voor zover ik weet is de prijs vrij standaard.. Heeft het nog zin om te wachten op een verlening van haar kpn contract? Of geven ze dan bijna nooit korting
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussie over hoesjes en accessoires mag hier: [iPhone SE 2020] Accessoires / Hoesjes etc