@Tosun ja je vingerafdrukscanner kan het bv niet meer doen
Originele schermen, worden ingenomen, en worden vaak opgestuurd om alleen glas te laten vervangen. Zo heb je weer een Ref. Apple scherm.Tosun schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:37:
Ik heb de Iphone SE 2020 via een bekende gehaald die een eigen telefoon zaak heeft, en er zit een barst en een diepe kras op het beeldscherm. Hij adviseerde om het originele beeldscherm niet te laten vervangen door een nieuw scherm, wat niet origineel niet te verkrijgen is (ook als zij dit zeggen, behalve de retailers). Maar merk je het dan met een non-originele scherm?
Verder heb je vaak ook zgn A+ schermen, die nagenoeg gelijk zijn aan de Apple.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ja het gaat sneller dan verwacht, ik kijk net ff, 93% batterijconditie.Hackus schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:57:
[...]
Je kunt daar niet klakkeloos vanuit gaan. Verder kost batterij vervangen ook maar €55,- bij Apple zelf. Tegen de tijd dat jij het nodig hebt, misschien wel in prijs gedaald 😉
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Sinds kort heb ik een iPhone SE voor werk. Vroeger, in een ver verleden, was ik een echte Apple gebruiker. Vanaf de iPhone 3G t/m de iPhone 7. In de tussentijd heb ik één keer een OnePlus One gehad. Toen ben ik weer snel teruggegaan naar iPhone, voornamelijk vanwege het ontbreken van een fatsoenlijke mail app.
Nu heb ik na die tijd een OnePlus 3T en een OnePlus 6T versleten. Sinds kort heb ik voor privé gebruik een Samsung Galaxy S21 Ultra. Zakelijk heb ik dus sinds kort een iPhone. Ergens komt de liefde voor Apple wel weer een beetje opborrelen, echter wordt dat vuurtje door 1 zaak meteen gedoofd:
Het ontbreken van een dedicated komma. Echt waar.. En zelfs met SwiftKey kan je geen vaste komma toets. Nee Apple verplicht ons om dat wereldbolletje te houden (of een Emoji toets).....
Als je daarop gaat Googlen vind je behoorlijk veel mensen met dezelfde wens. Even iets typen, zeker in een taal waar vaak komma's gebruikt worden, gaat echt zoveel sneller op Android. Het voelt echt zo onproductief aan. De oplossing is simpel, vervang de wereldbol door een komma. Of vervang de punt door een komma, want met een dubbele spatie voeg je ook een punt in, dus die knop heb je niet nodig in principe.
Voor mij zou dit de voornaamste reden zijn om geen Apple te gebruiken
Nu heb ik na die tijd een OnePlus 3T en een OnePlus 6T versleten. Sinds kort heb ik voor privé gebruik een Samsung Galaxy S21 Ultra. Zakelijk heb ik dus sinds kort een iPhone. Ergens komt de liefde voor Apple wel weer een beetje opborrelen, echter wordt dat vuurtje door 1 zaak meteen gedoofd:
Het ontbreken van een dedicated komma. Echt waar.. En zelfs met SwiftKey kan je geen vaste komma toets. Nee Apple verplicht ons om dat wereldbolletje te houden (of een Emoji toets).....
Als je daarop gaat Googlen vind je behoorlijk veel mensen met dezelfde wens. Even iets typen, zeker in een taal waar vaak komma's gebruikt worden, gaat echt zoveel sneller op Android. Het voelt echt zo onproductief aan. De oplossing is simpel, vervang de wereldbol door een komma. Of vervang de punt door een komma, want met een dubbele spatie voeg je ook een punt in, dus die knop heb je niet nodig in principe.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Mooi verhaal, maar de komma zit achter 123 blokje bij een iPhone SE2020miicker schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:20:
Sinds kort heb ik een iPhone SE voor werk. Vroeger, in een ver verleden, was ik een echte Apple gebruiker. Vanaf de iPhone 3G t/m de iPhone 7. In de tussentijd heb ik één keer een OnePlus One gehad. Toen ben ik weer snel teruggegaan naar iPhone, voornamelijk vanwege het ontbreken van een fatsoenlijke mail app.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ja klopt, ik zeg toch dat er geen dedicated komma knop is?Hackus schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:29:
[...]
Mooi verhaal, maar de komma zit achter 123 blokje bij een iPhone SE2020
iPhone (SwiftKey):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AuUkqdCGxlpFF6L18hLqKGOY.jpg?f=user_large)
Android (SwiftKey, zelfde thema):
:strip_exif()/f/image/NhJOSLOeWw8gJMBvlNyFtbDS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door miicker op 23-09-2021 15:38 ]
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
@miicker En zelfs met SwiftKey kan je geen vaste komma toets
Zelfde geldt voor cijfers natuurlijk, als je een bedrag wilt aanduiden.
kan aan mij liggen, maar ik stoor me er niet aan. ben het ondertussen al gewent
Zelfde geldt voor cijfers natuurlijk, als je een bedrag wilt aanduiden.
kan aan mij liggen, maar ik stoor me er niet aan. ben het ondertussen al gewent
[ Voor 23% gewijzigd door Hackus op 23-09-2021 15:44 ]
Sinds juli vorig jaar in gebruik, en batterij health geeft hier 88% aan. Ik cross post even uit het iPhone 13 topic, aangezien ik daar hetzelfde schreef, maar ik in tegenstelling tot jou blijf ik wel bij apple en komt er binnenkort een iPhone 13 mini.Gummiebeer schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:01:
Sinds Februari in gebruik genomen en de batterij geeft 94% conditie aan. Ik vind het vrij fors qua degradatie. Zwijg ik nog even over de drain..
Daarnaast is het scherm van dermate kwaliteit dat er overal micro krasjes ontstaan ondanks gebruik van een volledig etui.
Al met al zijn dit dingen dat dit mijn eerste maar ook gelijk de laatste IPhone zal zijn.
Ik ben zwaar teleurgesteld in Apple.
Ik kan namelijk wel met enige zin voor realiteit dit product plaatsen, en besef dat het een 3 jaar oud design is met een nieuw soc'je in. De budget iPhone (al is de prijs misschien niet 'budget' zoals dat in Android land wel kan, namelijk vaak erbarmelijke telefoons voor 120-150 euro).
469 is duur, maar in Apple land is dit 'budget'. Kan je tegen zijn, maar het is wel zo. Geen reden om teleurgesteld te zijn of meteen ook alle andere upmarket iPhones af te branden zonder ze ook maar gebruikt te hebben.
Sowieso kan ik persoonlijk weinig aanvangen met Android, en heb ik daar dan weer een hardgrondige hekel aan. Ja, je kan er meer hardware kopen voor het geld (alhoewel, betwistbaar natuurlijk, hangt maar helemaal af van wat je belangrijk of 'beter' vindt) maar de software is vaak grote troep muv de weinige merken die het qua bloatware nog een beetje binnen de perken kunnen houden. Samsung met hun bloat en ads in de basis apps is er gewoon ver over.
Maar goed, dit is niet m'n punt. /off-topic.
M'n battery health op 88% ben ik natuurlijk ook niet tevreden over, na dik een jaar. Vind het redelijk schokkerend, aangezien ik absoluut niet weet wat ik verkeerd doe. Ja, ik laad af en toe de hele nacht door, maar zou toch hopen dat slimme devices als smartphones zichzelf niet steeds weer 'opblazen' door langdurig aan de lader te liggen. Je mag toch hopen dat een smartphone z'n laadcircuit kan onderbreken zodat je zonder kopzorgen je iPhone 's nachts kan inpluggen om 's morgens met een 100% batterij te kunnen vertrekken. Ik heb 's morgens geen tijd om te wachten op een phone die nog wat moet laden.
Een ander punt die ik hier tot vervelens toe aangehaald heb, is het snelle ontladen 's nachts. Ik ben er na een tijdje over opgehouden, aangezien er toch geen oplossing leek te zijn, en niemand meedacht aan een oplossing. Soms verloor ik 's nachts 25-40% batterij, tot op het punt dat ik, indien de phone niet aan de lader hing, 's morgens niet gewekt werd door een 'dode' iPhone.
Soms deed 'ie het een paar nachten goed na een point release of major iOS update. Daarna weer slecht. Ik ben er maar m'n gewoontes op gaan aanpassen. 's Nachts nog vaker aan de lader (tja, als je 30% verliest op een nacht weet ik niet wat ik anders moet doen), en overdag regelmatig bijtoppen.
Ik heb algemeen genomen vrij weinig apps. Heb de phone volledig gereset en terug ingesteld en zo weinig mogelijk apps geïnstalleerd, maar zonder succes. Het enige wat ik kon vinden is dat het misschien met het zendvermogen, of gedrag van de antennes te maken heeft. Wie zal het zeggen...
Dit is iets wat ik op m'n iPhone 7 (die ik jaren met veel plezier heb gebruikt, tot die kapot viel) nooit, echt nooit, heb gezien. Het was me anders wel opgevallen. Maximum een paar procent drain iedere nacht. En zo hoort het ook. Een device waar je niets mee doet, hoort niet 's nachts half leeg te lopen als die daar maar gewoon op een kastje ligt. Apple moet mijn hardware en cpu en batterij niet gebruiken om vanalles op door te rekenen waar ik geen boodschap aan heb. Het lijkt me trouwens ook niet het indexen of processen van een photo library te zijn, want die haal ik regelmatig volledig van de iPhone af.
Vreemd gedoe. Hopelijk op de 13 geen probleem.
Het krassen is ook erg vervelend. Het schermpje lijkt veel zachter dan dat van de iPhone 7 die ik voordien had. Boter zacht. Erg zelden een iPhone gehad die er zo gekrast uitzag na een jaar gebruik. Zit ook een grote barst in, dus zeker ook niet barst bestendiger. (wat vaak wel het geval is, namelijk krasbestendig en barstbestendig zijn vaak niet verenigbaar in hetzelfde materiaal). Ik ga zelfs in een officiële store het schermpje laten vervangen alvorens de iPhone door te verkopen, want dit krijg ik zo niet verkocht. Ik schiet er 140 euro bij in, maar dan moet het maar.
Nu heb ik wel vaak een tweede telefoon in dezelfde broekzak gehad (nu niet meer), maar dan nog had ik dit niet verwacht.
Ik ben normaal gesproken geen fan van screenprotectors (heb liever het gevoel van scherm zelf) maar bij de 13 die er aankomt, gaat er meteen een protector op. Kost 3 euro per protector, en daar zal ik me nu toch een stuk beter bij voelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 11-10-2021 23:11 ]
Vorige post is meer dan 2 weken oud, en mijn vraag hoort hier, dus even dubbel posten.
Ik wil binnenkort het scherm in m'n iPhone SE 2020 (laten) vervangen.
Nu heb ik al bij een gelijkaardige telefoon (iPhone 7) zelf het scherm vervangen met een schermpje van amazon. Moeilijk was het niet, maar wat is de kwaliteit van dat scherm gruwelijk slecht. Lijkt nu wel een goedkope android phone uit 2002 of zo. Flets groen en rood, lijkt een schermpje met 24 kleuren
(overdreven gesteld)
Nu goed, aangezien ik 'm zelf hou (test toestelletje, reserve, apple music streamer die steeds met dezelfde bluetooth receiver is verbonden) maakt het me niet zoveel uit.
De iPhone SE 2020 is nog iets te recent om zomaar weggeschoven te worden als back up toestelletje.
Zijn er nu schermpjes in omloop die na reparatie dezelfde mooie gekalibreerde kleurweergave tonen als het originele Apple scherm? Of zelfs schermen die uit exact dezelfde fabriek komen, maar misschien niet officieel Apple gecertifieerd zijn? En riskeer je dan dat de iPhone melding geeft dat het geen origineel Apple vervang-scherm bevat?
Het vervangen zelf is niet moeilijk, en dat klusje is geen probleem. Maar wil achteraf geen iPhone met de kleurweergave van een vingerverf schilderij uit de kleuterschool of andere error berichten.
Iemand ervaring hier mee? Of toch maar binnen doen bij een Apple Store en 139 euro aftikken?
Ik wil binnenkort het scherm in m'n iPhone SE 2020 (laten) vervangen.
Nu heb ik al bij een gelijkaardige telefoon (iPhone 7) zelf het scherm vervangen met een schermpje van amazon. Moeilijk was het niet, maar wat is de kwaliteit van dat scherm gruwelijk slecht. Lijkt nu wel een goedkope android phone uit 2002 of zo. Flets groen en rood, lijkt een schermpje met 24 kleuren
Nu goed, aangezien ik 'm zelf hou (test toestelletje, reserve, apple music streamer die steeds met dezelfde bluetooth receiver is verbonden) maakt het me niet zoveel uit.
De iPhone SE 2020 is nog iets te recent om zomaar weggeschoven te worden als back up toestelletje.
Zijn er nu schermpjes in omloop die na reparatie dezelfde mooie gekalibreerde kleurweergave tonen als het originele Apple scherm? Of zelfs schermen die uit exact dezelfde fabriek komen, maar misschien niet officieel Apple gecertifieerd zijn? En riskeer je dan dat de iPhone melding geeft dat het geen origineel Apple vervang-scherm bevat?
Het vervangen zelf is niet moeilijk, en dat klusje is geen probleem. Maar wil achteraf geen iPhone met de kleurweergave van een vingerverf schilderij uit de kleuterschool of andere error berichten.
Iemand ervaring hier mee? Of toch maar binnen doen bij een Apple Store en 139 euro aftikken?
Vaak heb je twee kwaliteiten, waarvan de een A+ is, od en de ander goedkoper.
De A+ is dan vergelijkbaar met Apple.org. maar dan betaal je ook +- E70,- in NL. @Amos_x met je batterij op 88% wat je hierboven schrijft, zou ik die gelijk vervangen(+-E30,-), je bent toch eenmaal bezig.
Oja, niet de framesticker vergeten te vervangen. Dit beschermd tegen vocht
De A+ is dan vergelijkbaar met Apple.org. maar dan betaal je ook +- E70,- in NL. @Amos_x met je batterij op 88% wat je hierboven schrijft, zou ik die gelijk vervangen(+-E30,-), je bent toch eenmaal bezig.
Oja, niet de framesticker vergeten te vervangen. Dit beschermd tegen vocht
[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 26-10-2021 13:05 ]
@Hackus Bedankt voor je input.
70 euro is nog te overzien, batterij kan dan ineens ook mee vervangen worden inderdaad. Waarschijnlijk mag je er niet naar linken (?) wegens tegen officieel Apple beleid (wel een site als tweakers.net hoogst onwaardig, maar goed), maar welke zoektermen moet ik gebruiken? A+ gebruiken als zoekterm?
Heb ik met een dergelijk scherm dan nog altijd het risico om in het settings > about scherm een waarschuwing te lezen ivm niet officiële replacement parts? Indien ik eventueel het phone zou doorverkopen.
Van die batterij van 30 euro kan vermoedelijk ook niet het health-niveau uitgelezen worden dan? Blijft steeds op 100% (is ook het geval met de amazon replacement in m'n iPhone 7)
70 euro is nog te overzien, batterij kan dan ineens ook mee vervangen worden inderdaad. Waarschijnlijk mag je er niet naar linken (?) wegens tegen officieel Apple beleid (wel een site als tweakers.net hoogst onwaardig, maar goed), maar welke zoektermen moet ik gebruiken? A+ gebruiken als zoekterm?
Heb ik met een dergelijk scherm dan nog altijd het risico om in het settings > about scherm een waarschuwing te lezen ivm niet officiële replacement parts? Indien ik eventueel het phone zou doorverkopen.
Van die batterij van 30 euro kan vermoedelijk ook niet het health-niveau uitgelezen worden dan? Blijft steeds op 100% (is ook het geval met de amazon replacement in m'n iPhone 7)
Ook daar heb je twee klasse(n) inAmos_x schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:20:
@Hackus Bedankt voor je input.
Bron: BloombergApple gets ready for its first virtual event of 2022. Apple’s first virtual event of 2022 is coming up in just a few short months and is likely to take place in either March or April, I’m told.
What should we expect? Probably a new iPhone SE, at least. It was at the beginning of the Covid-19 pandemic in April 2020 that Apple ushered in the current iPhone SE. With its network speeds capping out at 4G LTE levels and its processor running 2019’s A13 chip speeds, it’s due for an upgrade with 5G and new internals. Look for the design to be about the same as the iPhone 8 era look of the current model, however.
Naar verwachting dus:
- Releasedate: maart / april
- Nieuwe processor (DigiTimes verwacht de A14, Nikkei en MyDriversde A15)
- Zelfde design iPhone 8 (MyDrivers verwacht XR-design met TouchID aan zijkant)
- 5G (Qualcomm X60)
- Mogelijk de naam "iPhone SE Plus" waarbij de "Plus" naamgeving staat voor de snellere 5G connectiviteit
- Prijs rond de $399
[ Voor 20% gewijzigd door robcoenen op 10-01-2022 19:44 ]
Ben toch erg geïnteresseerd in deze. Nu de 12. Maar de vorm en het formaat van de 6s was echt perfect. Een hand. Makkelijk ik de broekzak. Touchid. De 12 is een geweldig toestel maar net iets te groot. Wil eigenlijk ook wel minderen met telefoongebruik en dan lijkt een basis Se mij wel goed. Gebruiken voor whatsapp en internet. En niet meer uren op insta en TikTok doorbrengen.robcoenen schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:40:
[...]
Bron: Bloomberg
Naar verwachting dus:
- Releasedate: maart / april
- Nieuwe processor (DigiTimes verwacht de A14, Nikkei en MyDriversde A15)
- Zelfde design iPhone 8 (MyDrivers verwacht XR-design met TouchID aan zijkant)
- 5G (Qualcomm X60)
- Mogelijk de naam "iPhone SE Plus" waarbij de "Plus" naamgeving staat voor de snellere 5G connectiviteit
- Prijs rond de $399
Wel benieuwd naar de camera. Bewegelijke kinderen, en wil niet achteruit gaan op camera kwaliteit. 1 lens is genoeg. Gebruik de wide eigenlijk nooit.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Daar hebben we toch de 12/13 mini voor?!Flipm0de schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:13:
[...]
Ben toch erg geïnteresseerd in deze. Nu de 12. Maar de vorm en het formaat van de 6s was echt perfect. Een hand. Makkelijk ik de broekzak. Touchid. De 12 is een geweldig toestel maar net iets te groot. Wil eigenlijk ook wel minderen met telefoongebruik en dan lijkt een basis Se mij wel goed. Gebruiken voor whatsapp en internet. En niet meer uren op insta en TikTok doorbrengen.
Wel benieuwd naar de camera. Bewegelijke kinderen, en wil niet achteruit gaan op camera kwaliteit. 1 lens is genoeg. Gebruik de wide eigenlijk nooit.
Indien we toch gaan/mogen speculeren.
Here’s everything we know about the low-cost 5G iPhone SE 3
Japanese Apple blog Macotakara as well as analysts Ming-Chi Kuo and DSCC’s Ross Young believe that Apple’s most affordable iPhone will feature the same 4.7-inch LCD display with the iPhone 8-like design.
This means the next iPhone SE won’t have any significant design changes, will keep Touch ID on the Home Button, and will probably feature a variant of the Starlight and Midnight colors. More substantial changes, such as hole-punch design would be left out for the 2023 model, according to Ross Young.
Here’s everything we know about the low-cost 5G iPhone SE 3
Japanese Apple blog Macotakara as well as analysts Ming-Chi Kuo and DSCC’s Ross Young believe that Apple’s most affordable iPhone will feature the same 4.7-inch LCD display with the iPhone 8-like design.
This means the next iPhone SE won’t have any significant design changes, will keep Touch ID on the Home Button, and will probably feature a variant of the Starlight and Midnight colors. More substantial changes, such as hole-punch design would be left out for the 2023 model, according to Ross Young.
[ Voor 68% gewijzigd door Hackus op 11-01-2022 13:12 ]
ik denk door een simpel toestel te nemen ik ook wat makkelijker kan afkicken van, bijvoorbeeld social media.Inhumanous schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:37:
[...]
Daar hebben we toch de 12/13 mini voor?!
Is er iemand geinteresseerd in enkele extra tips and tricks voor het onderhoud van een iPhone 7/8/SE (bijna hetzelfde)?
Voornamelijk enkele praktische tips bij het open maken en terug sluiten van de telefoon (bvb bij het vervangen van een batterij/scherm/speaker/...)
De guides van iFixit zijn erg goed, maar ik heb toch een aantal kleine puntjes 'geleerd' bij het openmaken van deze telefoons (ondertussen 4x)
Of indien er een apart iPhone Maintenance topic is, dan hoor ik het graag.
Ontopic:
Ik heb nu een iPhone 13 mini 256 Gb, omdat ik deze via het werk met een aardige 'korting' kon kopen. Zonder dit plan zou ik nooit, maar dan ook nooit, een telefoon kopen van 929 euro. Compleet ridicuul
In dat opzicht ben ik echt erg fan van deze SE 2020. Het apparaat is op zich nog steeds erg duur voor wat het is, ook al is het 'goedkoop' voor een Apple phone. Maar als je een frisse nieuwe iPhone nodig hebt, en absoluut iOS verkiest (zoals ik), is er weinig optie natuurlijk, Dus slikken maar en 400 euro neertellen voor een 2 jaar oud toestel met 5 jaar oudere camera
Of refurbished eventueel.
Waar ik eigenlijk wou toe komen:
als je het een paar keer gedaan hebt is dit model iPhone erg gemakkelijk te repareren door de gebruiker (mits een beetje handigheid).
Scherm = gemakkelijk
Batterij = gemakkelijk
Dit is echt een iPhone die je in principe oneindig aan de gang kan houden, tot het moederbord of silicon verslijt/overlijdt. Alle 'consumables' kan je gemakkelijk en goedkoop vervangen. En aangezien de iPhone 7/8/SE eigenlijk dezelfde zijn, heb je ongelooflijk veel spare parts beschikbaar online, in alle soorten kwaliteit.
Dus wat dat betreft heeft deze telefoon veel bestaansrecht, ook al wordt er op de frontpage nogal schamper gedaan over de 'enorme bezels'
Voornamelijk pubers wat mij betreft
Denk dat een iPhone 7/8/SE in deze constructie misschien wel duurzamer kan zijn dan een fairphone onder de streep geteld. Apple doet veel inspanningen wat betreft materiaalgebruik, en ondersteunt z'n apparaten lang. Als je dan je telefoon, zelfs bij ongelukjes en schade, 5 jaar draaiende kan houden, zou het me niet verbazen als de iPhone duurzamer is.
Voornamelijk enkele praktische tips bij het open maken en terug sluiten van de telefoon (bvb bij het vervangen van een batterij/scherm/speaker/...)
De guides van iFixit zijn erg goed, maar ik heb toch een aantal kleine puntjes 'geleerd' bij het openmaken van deze telefoons (ondertussen 4x)
Of indien er een apart iPhone Maintenance topic is, dan hoor ik het graag.
Ontopic:
Ik heb nu een iPhone 13 mini 256 Gb, omdat ik deze via het werk met een aardige 'korting' kon kopen. Zonder dit plan zou ik nooit, maar dan ook nooit, een telefoon kopen van 929 euro. Compleet ridicuul

In dat opzicht ben ik echt erg fan van deze SE 2020. Het apparaat is op zich nog steeds erg duur voor wat het is, ook al is het 'goedkoop' voor een Apple phone. Maar als je een frisse nieuwe iPhone nodig hebt, en absoluut iOS verkiest (zoals ik), is er weinig optie natuurlijk, Dus slikken maar en 400 euro neertellen voor een 2 jaar oud toestel met 5 jaar oudere camera
Waar ik eigenlijk wou toe komen:
als je het een paar keer gedaan hebt is dit model iPhone erg gemakkelijk te repareren door de gebruiker (mits een beetje handigheid).
Scherm = gemakkelijk
Batterij = gemakkelijk
Dit is echt een iPhone die je in principe oneindig aan de gang kan houden, tot het moederbord of silicon verslijt/overlijdt. Alle 'consumables' kan je gemakkelijk en goedkoop vervangen. En aangezien de iPhone 7/8/SE eigenlijk dezelfde zijn, heb je ongelooflijk veel spare parts beschikbaar online, in alle soorten kwaliteit.
Dus wat dat betreft heeft deze telefoon veel bestaansrecht, ook al wordt er op de frontpage nogal schamper gedaan over de 'enorme bezels'

Denk dat een iPhone 7/8/SE in deze constructie misschien wel duurzamer kan zijn dan een fairphone onder de streep geteld. Apple doet veel inspanningen wat betreft materiaalgebruik, en ondersteunt z'n apparaten lang. Als je dan je telefoon, zelfs bij ongelukjes en schade, 5 jaar draaiende kan houden, zou het me niet verbazen als de iPhone duurzamer is.
@Amos_x Denk alleen al aan de ondersteuning van Apple toestellen. (Jr. is nog blij met deze behuizing)
De iPhone 7 is in september alweer 5j 'oud' , maar gaat nog prima mee. sowieso nog op iOS15 die na sept. nog steeds ondersteund blijft. 6S serie gaat niet meer mee naar iOS16, maar iPhone 7 is nog niet zeker
De iPhone 7 is in september alweer 5j 'oud' , maar gaat nog prima mee. sowieso nog op iOS15 die na sept. nog steeds ondersteund blijft. 6S serie gaat niet meer mee naar iOS16, maar iPhone 7 is nog niet zeker
Ja helemaal mee eens. Ik heb wel eens gekeken naar de SE(2020), maar zie de meerwaarde ten opzichte van mijn iPhone 8 niet. Waarmee ik niet wil zeggen dat de SE slecht is, maar juist dat die 8 zo goed is. Aangekocht in oktober 2017, maar voelt nog steeds erg snel en met 91% resterende accu mag ik volgens mij ook niet klagen.
Ik heb nu een 8 in gebruik en voldoet eigenlijk prima. Na 4 jaar is de batterijconditie wel afgenomen naar 78% en begint toch wat minder te worden. Afgelopen december getwijfeld om naar een 13Pro over te stappen maar buiten de kosten, ontbreken van touchid staat mij het formaat ook tegen. Nieuwe features als 120mhz scherm en uitgebreide range camera's maak ik nauwelijks gebruik van. De grotere batterij capaciteit zou ik wel kunnen waarderen. Nu de 3rd gen SE of SE+ er aan zit te komen wacht ik die ontwikkeling nog even af, hopelijk krijgt deze een 1000mAh meer dan de 8 zodat het een beetje mee kan doen met zijn grote broers.
[ Voor 30% gewijzigd door Thinlanet op 27-01-2022 09:05 ]
dat zal wel een krachtiger battery worden, ook vanwege 5G. Je kunt ook officieel een batterij laten vervangen bij Apple of Apple certified center als Card Services in Zwolle of Utrecht.Thinlanet schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 01:19:
Ik heb nu een 8 in gebruik en voldoet eigenlijk prima. Na 4 jaar is de batterijconditie wel afgenomen naar 78% en begint toch wat minder te worden. Afgelopen december getwijfeld om naar een 13Pro over te stappen maar buiten de kosten, ontbreken van touchid staat mij het formaat ook tegen. Nieuwe features als 120mhz scherm en uitgebreide range camera's maak ik nauwelijks gebruik van. De grotere batterij capaciteit zou ik wel kunnen waarderen. Nu de 3rd gen SE of SE+ er aan zit te komen wacht ik die ontwikkeling nog even af, hopelijk krijgt deze een 1000mAh meer dan de 8 zodat het een beetje mee kan doen met zijn grote broers.
reviews: Getest: de accuduur op 5G
[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 27-01-2022 11:16 ]
Dank je, laten we daar op hopen. Voor de tijd vind ik het wel prima. Ik ben nog van de generatie die de telefoon 's avonds aan de lader hangt en 's ochtends er weer vanaf haalt. Uiteraard niet het beste voor de accu conditie. Met de volgende ga ik dat wat anders aanpakken.Hackus schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:13:
[...]
dat zal wel een krachtiger battery worden, ook vanwege 5G. Je kunt ook officieel een batterij laten vervangen bij Apple of Apple certified center als Card Services in Zwolle of Utrecht.
reviews: Getest: de accuduur op 5G
Tegenwoordig heeft Apple ook slim opladen, hij laad dan snachts tot 80% en de laatste 20% een uur voordat je wekker gaat. Zo blijft de accu langer “gezond”Thinlanet schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:57:
[...]
Dank je, laten we daar op hopen. Voor de tijd vind ik het wel prima. Ik ben nog van de generatie die de telefoon 's avonds aan de lader hangt en 's ochtends er weer vanaf haalt. Uiteraard niet het beste voor de accu conditie. Met de volgende ga ik dat wat anders aanpakken.
Apple is planning to unveil a 5G iPhone SE in March—but the big news could be a price drop for the current model.
I suggest Apple continue to sell the older iPhone SE at a new, lower price—namely, $199.
Ik ben vooral benieuwd naar de batterij duur. Ik was super tevreden over de SE 2020, afgezien van het feit dat ik er de dag niet mee haal op een lading… daarom nu een iPhone 11, echter als de accu duur verbeterd, ga ik misschien wel weer ‘terug’
Battle.net || Strava
Ik kan me haast niet voorstellen dat Apple met zo'n prijsdaling komt. iPhone's hebben over het algemeen een relatief goede waardevastheid. Als de SE2020 naar €200/€230 gaat, dan worden alle reeds in gebruik zijnde SE2020's relatief waardeloos.
Tegelijk is het een goede zet om ook aan de 'onderkant' van de markt klanten te binden.
Los van de batterijduur is het nog steeds een gigantisch goed toestel.
[ Voor 4% gewijzigd door bartvl op 04-03-2022 09:52 ]
Life is not about specs, it is about joy!
Wat je kunt doen is de 123-toets indrukken, vinger op het scherm houden, naar de komma swipen en dan je vinger loslaten. Je typt een komma en het toetsenbord gaat dan automatisch terug naar de ABC stand. Het is niet precies wat je wilt en het vergt wat oefening, maar dan ben je (bijna) net zo snel als met een dedicated komma toets.miicker schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:20:
Ik heb een video voor je gemaakt:
[YouTube: Snelle komma]
Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33
ja idd, ze hebben het in het artikel over de helft van de prijs af. Waarom zouden ze dat doen. Zelfs de 12 werd 'maar' 100e goedkoper toen de 13 kwam. Dus denk dat 389e realistischer is.bartvl schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:52:
[...]
Ik kan me haast niet voorstellen dat Apple met zo'n prijsdaling komt. iPhone's hebben over het algemeen een relatief goede waardevastheid. Als de SE2020 naar €200/€230 gaat, dan worden alle reeds in gebruik zijnde SE2020's relatief waardeloos.
Tegelijk is het een goede zet om ook aan de 'onderkant' van de markt klanten te binden.
Ik denk niet dat ze het gaan doen. Het is volgens mij de mening van een analyst dat het wel een leuk plan zou zijn als Apple de huidige SE voor weinig in het assortiment aan zou houden, maar voor zover ik kan zien niet eens gebaseerd op een gerucht.Flipm0de schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:32:
[...]
ja idd, ze hebben het in het artikel over de helft van de prijs af. Waarom zouden ze dat doen. Zelfs de 12 werd 'maar' 100e goedkoper toen de 13 kwam. Dus denk dat 389e realistischer is.
Doe moet wel verbetert zijn, want 5G verbruikt meer stroomretlaw schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:41:
Ik ben vooral benieuwd naar de batterij duur. Ik was super tevreden over de SE 2020, afgezien van het feit dat ik er de dag niet mee haal op een lading… daarom nu een iPhone 11, echter als de accu duur verbeterd, ga ik misschien wel weer ‘terug’
Of juist weer met een uur verminderd door 5GHackus schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:28:
[...]
Doe moet wel verbetert zijn, want 5G verbruikt meer stroom
Denk niet dat de 1821mAh gebruikt wordt, zou erg dom zijn.Roy Tollenaar schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:34:
[...]
Of juist weer met een uur verminderd door 5G
Ik hoop zelf op een SE3 in behuizing en lcd van de iPhone11
Iemand een idee? Heb een iPhone se 2020 en het lukt me niet om in Safari een scrollende screenshot te maken. Ik krijg de mogelijkheid niet om te kiezen bovenin het scherm tussen scherm of paginavullend. Mijn collega met het zelfde toestel kan het wel. Iets met instellingen?
Groet
Groet
[ Voor 55% gewijzigd door Roald1965 op 13-05-2022 21:42 ]
https://www.ubackup.com/p...eenshot-on-iphone-se.html Probeer die optie dan eens met 'How to Take A Screenshot on iPhone SE via AssistiveTouch'Roald1965 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:05:
Ik zie links onderin ook de optie printscreen niet…..bij mij werkt het niet….
Ook dit helpt niet, het moet makkelijker. Heb laatst ergens in een artikel gelezen dat je eenvoudig d.m.v. op de home knop en power knop in Safari op een lange webpagina een scrollende screenshot kunt maken. Op moment dat je die 2 knoppen indrukt een screenshot wordt gemaakt, vervolgens klik je links onderin op de screenshot, dan verschijnt bovenin de mogelijkheid een keuze te maken tussen een scherm en paginavullend. En daar gaat het bij mij nu om dat ik dit niet zie, terwijl mijn buurman dit wel heeft. Waar ligt dit aan?hsb85 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:09:
[...]
https://www.ubackup.com/p...eenshot-on-iphone-se.html Probeer die optie dan eens met 'How to Take A Screenshot on iPhone SE via AssistiveTouch'
Het lijkt een bug van iOS te zijn als ik deze video mag geloven: YouTube: iPhone: Fix Full-Page Screenshots on Safari Not Working / Option Mis...
Het komt erop neer dat als je safari in een map/groep hebt staan op je scherm hij dit niet doet
Het komt erop neer dat als je safari in een map/groep hebt staan op je scherm hij dit niet doet
Schermvullend screenshot opslaan is wat anders dan gehele webpagina. Dat kan niet met SE2020, ook niet op iOS15.5
Dit kan wel degelijk. Mijn buurman heeft ook een iPhone se 2020. Bij hem lukt het wel. Zie trouwens bericht in de link. https://www.iphoned.nl/tips/lange-screenshots/Hackus schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:32:
Schermvullend screenshot opslaan is wat anders dan gehele webpagina. Dat kan niet met SE2020, ook niet op iOS15.5
Na het bekijken van deze video lukt het wel. Bram bedankt voor de tip. Ik wil trouwens iedereen bedanken voor de reacties.Bram22 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:19:
Het lijkt een bug van iOS te zijn als ik deze video mag geloven: YouTube: iPhone: Fix Full-Page Screenshots on Safari Not Working / Option Mis...
Niet zoals hsb85 beschrijft, dat is schermvullend.Roald1965 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 21:15:
[...]
Dit kan wel degelijk. Mijn buurman heeft ook een iPhone se 2020. Bij hem lukt het wel. Zie trouwens bericht in de link. https://www.iphoned.nl/tips/lange-screenshots/
ik heb nu een samsung a6 (32 gb + 16gb micro sd).
Daar zit ik nu regelmatig aan de limiet dat mijn geheugen vol zit.
Omdat er bij samsung geen compacte telefoons gemaakt worden (zelfde formaat of klein dan mijn A6) overweeg ik een refurbished SE 2020 aan te schaffen. Ik twijfel alleen of 64gb genoeg zal zijn. Hoeveel mb is een gemiddelde foto gemaakt met de SE?
En ik las ook dit in dit topic:
Omdat er bij samsung geen compacte telefoons gemaakt worden (zelfde formaat of klein dan mijn A6) overweeg ik een refurbished SE 2020 aan te schaffen. Ik twijfel alleen of 64gb genoeg zal zijn. Hoeveel mb is een gemiddelde foto gemaakt met de SE?
zou dit nog ergens te zien moeten zijn? Op de apple site zelf kan ik de SE 2020 niet vinden, enkel aandacht daar voor de nieuwe SE.
[...]
64GB is geen issue voor mij, maar ik stream alles ook en heb niet veel lokaal staan
64GB is ook meer dan 32GB + 16GBDeRooney schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:31:
[...]
zou dit nog ergens te zien moeten zijn? Op de apple site zelf kan ik de SE 2020 niet vinden, enkel aandacht daar voor de nieuwe SE.
foto is ~4mb
De se2022 heeft wel een stuk betere accu, deze heb ik laatst geseald uit de V&A gekocht voor 400 euro als upgrade van mijn se2020.DeRooney schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:31:
[...]
Nu staat er ook 1 voor 425
V&A aangeboden: Apple iPhone SE (2022), 64GB opslag Zwart
[ Voor 23% gewijzigd door Ernemmer op 23-05-2022 13:59 ]
Dank maar dat wordt me wat te prijzig. Daarom keek ik ook specifiek voor de SE 2020.Ernemmer schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:58:
[...]
De se2022 heeft wel een stuk betere accu, deze heb ik laatst geseald uit de V&A gekocht voor 400 euro als upgrade van mijn se2020.
Nu staat er ook 1 voor 425
V&A aangeboden: Apple iPhone SE (2022), 64GB opslag Zwart
klopt, maar als de foto's per stuk een stuk meer mb's zijn dan gaat het rap natuurlijk.en met mijn standaard 5gb icloud kom ik er niet. Die zit nog vol van mijn vorige iphone (5s).
Doet me wel gelijk denken: dan heb ik zeker nooit genoeg ruimte voor een icloud backup van de telefoon....
Ik heb mijn SE 2020 opgestuurd naar Apple voor een batterijvervanging; ben nu twee en een halve week verder, maar tot op dit moment weet Apple niet wanneer ie gerepareerd is

Zijn er hier meer gebruikers van hun SE 2020 met Freestyle Libre voor het meten van bloedsuiker?
Mijn schoonvader gebruikt dit nu ruim twee jaar, ongeveer sinds het verschijnen van de SE2020, maar nu is de nfc sensor al voor de derde keer kapot!
De eerste twee keer zonder problemen vervangen onder garantie. Maar ik ben benieuwd hoe Apple dat nu gaat fixen.
Hebben jullie ook ervaring dat de NFC sensor lijkt te ‘slijten’ ofzo?
Ik lees hier veel gelijkwaardige verhalen:
https://discussions.apple.com/thread/252721492
Mijn schoonvader gebruikt dit nu ruim twee jaar, ongeveer sinds het verschijnen van de SE2020, maar nu is de nfc sensor al voor de derde keer kapot!
De eerste twee keer zonder problemen vervangen onder garantie. Maar ik ben benieuwd hoe Apple dat nu gaat fixen.
Hebben jullie ook ervaring dat de NFC sensor lijkt te ‘slijten’ ofzo?
Ik lees hier veel gelijkwaardige verhalen:
https://discussions.apple.com/thread/252721492
Life is not about specs, it is about joy!
ik gebruik de mijne vrijwel dagelijks voor apple pay en geen last van. alleen dat hij soms de wallet niet goed opent als ik hem tegen de automaat zet. dan moet ik hem alleen handmatig openen werkt het normaal.
geen last dus van NFC gelukkig
geen last dus van NFC gelukkig
Heeft iemand een idee hoe je preciezer het volume aan kunt passen op de iphone SE? Ik heb de Volume Control app geprobeerd, maar daarmee kan je niet exact het volume selecteren boven de 50. In de instellingen zie ik niet echt een optie en de volume slider is ook niet heel nauwkeurig.
onder "koptelefoonveiligheid" kun je verminder harde geluiden uitvinken. verder weet ik niet wat je bedoeld met selectie boven de 50. ik heb geen aanduiding in cijfers gezien.Pharminepulse schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:57:
Heeft iemand een idee hoe je preciezer het volume aan kunt passen op de iphone SE? Ik heb de Volume Control app geprobeerd, maar daarmee kan je niet exact het volume selecteren boven de 50. In de instellingen zie ik niet echt een optie en de volume slider is ook niet heel nauwkeurig.
Mijn vader heeft vorige week in de AH bonus een iPhone SE 2020 gekocht, 239.- is dus een mooie prijs.
Maar nu staan er meldingen dat de accu niet origineel apple is...
Is dit een issue of moet hij het maar voor lief nemen?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/meK6Jb8z81lFGHhn7rdaU5JZ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/meK6Jb8z81lFGHhn7rdaU5JZ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sqflsdfAWaiQAndGad4flOpI.jpg?f=user_large)
Anoniem: 532727
Die deal heb ik voorbij zien komen. Dit was een refurbished deal, dus het verbaast me niet dat deze melding naar voren komt. Als ie verder prima werkt, dan zou ik me er niet te veel zorgen om maken. Neem aan dat je ook garantie(bij de AH of de partij waar ze zaken mee doen) hebt op die deals.wwwmarcel schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:52:
Mijn vader heeft vorige week in de AH bonus een iPhone SE 2020 gekocht, 239.- is dus een mooie prijs.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
tja dat denk ik ook...alleen blijft die waarschuwing wel vervelend in beeld...of kan ik die wissen?
Klik op meer informatie.
Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussie over hoesjes en accessoires mag hier: [iPhone SE 2020] Accessoires / Hoesjes etc
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussie over hoesjes en accessoires mag hier: [iPhone SE 2020] Accessoires / Hoesjes etc