Acties:
  • +1Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-03 14:15
Ik ben echt heel erg aan het twijfelen om een iPhone SE aan te schaffen. Ik ben nu vier jaar in het bezit van een iPhone 7 en die begint toch echt aan het einde van zijn Latijn te komen.

Het enige wat mij ervan weerhoudt om een iPhone SE 2020 aan te schaffen is het feit dat er alweer rumors zijn voor de derde iPhone SE die in 2022 zou moeten uitkomen. Dan zou ik liever willen wachten totdat die uitkomt.

Aan de andere kant, mijn iPhone 7 zit nu twee keer per dag aan de lader en de microfoon is om te janken. Soms is de camera ook aan het kloten.

Voor €380 zijn de bovenstaande klachten verholpen, maar over een jaartje komt de nieuwe alweer uit, keuzes keuzes. :F

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:56
RazorMaron schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:01:
Ik ben echt heel erg aan het twijfelen om een iPhone SE aan te schaffen. Ik ben nu vier jaar in het bezit van een iPhone 7 en die begint toch echt aan het einde van zijn Latijn te komen.

Het enige wat mij ervan weerhoudt om een iPhone SE 2020 aan te schaffen is het feit dat er alweer rumors zijn voor de derde iPhone SE die in 2022 zou moeten uitkomen. Dan zou ik liever willen wachten totdat die uitkomt.

Aan de andere kant, mijn iPhone 7 zit nu twee keer per dag aan de lader en de microfoon is om te janken. Soms is de camera ook aan het kloten.

Voor €380 zijn de bovenstaande klachten verholpen, maar over een jaartje komt de nieuwe alweer uit, keuzes keuzes. :F
Er blijft altijd wat nieuws komen. Een nieuwe SE zou nog even kunnen duren net als de huidige best wel even duurde. Als je iPhone 7 nu aan vervanging toe is zou ik me niet nog een jaar langer gaan ergeren of je moet daarvan de batterij en microfoon gaan vervangen. Met de SE kan je in ieder geval de komende jaren weer vooruit. Just my 2 cents. ;)

[Voor 3% gewijzigd door Jurgen_V op 29-03-2021 12:16]

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:23

Je lijkt me geen power user, in de zin dat je geen hele hoogdravende eisen hebt. Dan is de huidige SE toch prima?

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:07

Voor €200/250 heb je ook een iPhone 8. Goedkoper dan je 7 repareren en kun je tot 2022 er tegen aan.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou gaan voor een ref. 8. er zijn oa bij Forza al goede te vinden voor onder de E250,-
Volkan1984 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:25:
[...]

Je lijkt me geen power user, in de zin dat je geen hele hoogdravende eisen hebt. Dan is de huidige SE toch prima?
Hij heeft een iPhone 7, geen SE.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:23
Hackus schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:08:
[...]
Hij heeft een iPhone 7, geen SE.
TS geeft aan te twijfelen tussen de huidige SE en een mogelijke toekomstige SE, waarop ik adviseer de huidige SE te kopen...

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-04-2022

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Welke screen protector raden jullie aan? Ik bedoel zoals die van de Kruidvat zijn een stuk kleiner dan het scherm zelf. En dat vind ik weinig fraai.

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik zou deze aanraden: https://www.bol.com/nl/p/...2-stuks/9200000132405876/, al heb ik geen ervaring ermee. Ik heb nu eentje van hetzelfde merk (Spigen) op mijn 12 Pro Max (full cover) zitten en ben er tevreden mee.

Als je onhandig bent met het plaatsen van een protector is dit een handige:
https://www.bol.com/nl/p/...JAtw.2_18.20.ProductImage

Ik had een keer een full cover in China besteld (of bij Kruidvat gehaald) voor mijn iPhone 6 Plus of 7, maar dat was geen succes. Die van Spigen zal een stuk beter zijn neem ik aan.

Mijn vader en zus gebruiken gewoon van die goedkope (10 stuks voor 6,19) uit China en ik hoor ze niet klagen, ook al zijn ze wat aan de kleine kant.

[Voor 54% gewijzigd door syltheboy op 16-04-2021 16:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Mijn dochter had nog een Kruidvat protector liggen. Die zit op haar iPhone 8 netjes zonder halo effect aan de zijkanten. Op dezelfde manier op mijn SE aangebracht maar het ziet er niet uit.
Dus ik koop een Spigen.

• syltheboy
  • Niet online
raginus3 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:17:
Mijn dochter had nog een Kruidvat protector liggen. Die zit op haar iPhone 8 netjes zonder halo effect aan de zijkanten. Op dezelfde manier op mijn SE aangebracht maar het ziet er niet uit.
Dus ik koop een Spigen.
Oké, laat je weten wat je bevindingen zijn van die screen-protector met eventueel foto’s?

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:12
Ik gebruik zelf een Spigen hoesje. Dik tevreden mee. Dun, licht, maakt de telefoon niet veel groter. Gaat er gemakkelijk op en af (prima omdat ik ook af en toe graag de telefoon zonder hoesje gebruik).

De achterkant van het hoesje vertoont wel al een heleboel slijt krasjes en zo'n wrijf vlek. Ik moet spijtig genoeg vaak 2 telefoons meenemen, waardoor de werktelefoon in mijn broekzak tegen mijn persoonlijke iPhone krast. Dus je kan wel zeggen dat het hoesje z'n werk doet, anders had ik al die krassen en slijtsporen op de telefoon zelf gehad.

Op het scherm heb ik geen bescherming, en dat is natuurlijk ook al flink bekrast met micro krasjes. (ook al probeer ik steeds beide telefoons met de achterzijde tegen elkaar te plaatsen in de broekzak.

Dit vind ik nog wel steeds een minder puntje van iPhones. Heb altijd iPhones gehad sinds de 3gs. Maar die single sim verplicht me vaak tot het gebruik van een tweede telefoon, afhankelijk van de werksituatie. En er is weinig waar ik een grotere hekel aan heb, dan het gebruik van 2 telefoons.

Nu kan je dan wel afkomen met 'ja maar e-sim', maar dat is gewoon niet altijd een optie.

Ander puntje. Voor mijn is de huidige iPhone SE de perfecte telefoon. iOS, touch ID, niet te groot, niet te zwaar. Ik hoef letterlijk de volgende 20 jaar niets anders. Een telefoon heeft voor mij als functie: communicatie (text), gesprek, mailtje lezen, info sites lezen, en de standaard applicaties die iedereen wel heeft. En daarvoor heb je echt geen telefoon nodig formaatje broodplank.

Een ander voordeel van het bekende, aloude design is dat je telefoon ook ineens minder interessant is voor diefstal. Ook vind ik het design persoonlijk een stuk rustiger en minder 'nerdy' dan de dikke phablets met 5 camera's op de achterkant. Gewoon een slabje glas/metaal met 1 rond gaatje voor 1 camera. Prima.

Blijft wel een feit dat de telefoon veel te glad is. Ik gebruik een telefoon liefst zonder hoesje. Maar soms gaat dat echt mis als je 'm uit je broekzak wil vissen. Vaak genoeg valt de telefoon dan bijna naar de grond als hij uit m'n handen glijdt. De iPhone 7 die ik vroeger had, met de volledig aluminium body had ook weinig grip, maar de iPhone SE is nog wel een stapje erger. Jammer eigenlijk. Ik heb geen probleem met normale gebruikssporen. Wat krasjes, kleine puntjes verf op de bumper die ontbreken... Maar gladheid leidt tot val, leidt tot dikke barsten (voor en achter). Dat dan weer liever niet.

Overigens, mijn eerder bericht hierboven over de verbeterde battery drain 's nachts is ook niet helemaal correct. Soms idd enkele procent, zoals mijn vorige iPhones (7, 5s, ...), en vaak genoeg toch die dikke 20-25% battery drain. Ik zou er liefst mee terug naar de winkel gaan, maar ik weet nu al dat ze daar heel moeilijk gaan doen over een mogelijke vervanging. En ik lees ook genoeg andere reacties van mensen die hetzelfde probleem ervaren. Dus de kans is vrij klein dat ze hiermee iets mee doen. Zonder die battery drain is deze telefoon (licht gebruik) een prima toestel (voor mezelf dan)

Misschien toch eens kijken naar een vervanging door een iPhone 12 mini. Maar ik kan het niet verantwoorden aangezien ik de extra features absoluut niet nodig heb. Het enige voordeel zou het formaat zijn. Nog kleiner. _/-\o_ De rechte randen (meer grip). Nadeel is dan weer geen touch id. Er zijn geruchten dat touch id terug komt in de volgende iPhones. Maar er zijn ook geruchten dat de mini er in de volgende generatie uitgaat. Een iPhone 13 mini met touch ID zou echt wel de ideale telefoon zijn. En dan meteen 2 of 3 van kopen zodat ik de volgende jaren verzekerd ben van een kleine handzame iOS telefoon. :+

[Voor 5% gewijzigd door Amos_x op 17-04-2021 12:42]

• syltheboy
  • Niet online
@Amos_x Wat een lang verhaal zeg! Zelf heb ik de 12 Pro Max, maar als ik de 8 van mijn vader pak dan merk ik logischerwijs dat deze een stuk handzamer is. Toch vind ik een groot toestel erg prettig. Voor mensen die veel telefoneren en verder weinig andere dingen doen raad ik de 12 mini of de SE 2020 (budget) aan. De 12 mini vinden veel mensen veel te duur.

[Voor 7% gewijzigd door syltheboy op 17-04-2021 12:44]

• Amos_x
De 12 mini is inderdaad veel te duur voor wat het is. Ik kocht vroeger mijn iPhones via vrienden in landen met minder tax (of geen), maar blijkbaar is er onlangs wat veranderd waardoor het verschil steeds kleiner wordt.

Maar 800 euro voor een iPhone 12 mini zou ik nooit betalen. Het is echter wel qua formaat voor mij de ideale phone, zonder enige twijfel. Ach ja, mijn 2020SE 128GB doet het prima. Ik stoor me helemaal niet aan de zwarte randen boven en onder. Misschien proppen ze over een jaar of twee wel wat budget iPhone hardware in de een stapeltje left over body's van de iPhone 12 mini. :Y)

• syltheboy
  • Niet online
Ik vond mijn 6 Plus destijds al duur (+/- 635 euro voor een gesealde via marktplaats, zonder bon). Voor mijn 12 Pro Max heb ik bijna het dubbele uitgegeven.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Amos_x schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:23:
De 12 mini is inderdaad veel te duur voor wat het is. Ik kocht vroeger mijn iPhones via vrienden in landen met minder tax (of geen), maar blijkbaar is er onlangs wat veranderd waardoor het verschil steeds kleiner wordt.

Maar 800 euro voor een iPhone 12 mini zou ik nooit betalen. Het is echter wel qua formaat voor mij de ideale phone, zonder enige twijfel. Ach ja, mijn 2020SE 128GB doet het prima. Ik stoor me helemaal niet aan de zwarte randen boven en onder. Misschien proppen ze over een jaar of twee wel wat budget iPhone hardware in de een stapeltje left over body's van de iPhone 12 mini. :Y)
Dit jaar komt er nog een mini, en dan is het gedaan. Dit tenminste in de huidige behuizing.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

syltheboy schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:24:
Ik zou deze aanraden: https://www.bol.com/nl/p/...2-stuks/9200000132405876/, al heb ik geen ervaring ermee. Ik heb nu eentje van hetzelfde merk (Spigen) op mijn 12 Pro Max (full cover) zitten en ben er tevreden mee.

Als je onhandig bent met het plaatsen van een protector is dit een handige:
https://www.bol.com/nl/p/...JAtw.2_18.20.ProductImage

Ik had een keer een full cover in China besteld (of bij Kruidvat gehaald) voor mijn iPhone 6 Plus of 7, maar dat was geen succes. Die van Spigen zal een stuk beter zijn neem ik aan.

Mijn vader en zus gebruiken gewoon van die goedkope (10 stuks voor 6,19) uit China en ik hoor ze niet klagen, ook al zijn ze wat aan de kleine kant.
Ook in China zijn strakke te verkrijgen, die net over het randje steken.
(+-3mm breder dan de gebruikelijke, waar ik me kapot aan erger)

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

syltheboy schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 00:35:
[...]

Oké, laat je weten wat je bevindingen zijn van die screen-protector met eventueel foto’s?
Ga ik doen. Woensdag of donderdag komt die binnen.
Ga de Spigen screenprotector combineren met een Spigen Liquid Air cover.

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Hier vind ik wat van #haloeffect

• syltheboy
  • Niet online
Wat bedoel je precies? Bij edge-to-edge heb je daar toch geen last van?

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Matig te zien op de foto maar er zit toch echt lucht aan het einde van het lcd scherm. Dat is die lichter streep die links te zien is. rechts zit die ook.

Deze tip maar eens uitvoeren. De jeugd heeft immers de toekomst ;)

[Voor 26% gewijzigd door raginus3 op 21-04-2021 21:01]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

raginus3 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:34:
Matig te zien op de foto maar er zit toch echt lucht aan het einde van het lcd scherm. Dat is die lichter streep die links te zien is. rechts zit die ook.

Deze tip maar eens uitvoeren. De jeugd heeft immers de toekomst ;)
zijkanten even goed aandrukken. vanuit het midden met bankpasje en doekje 2 om te beschermen. zo haal je alle lucht weg.
Deze zijn hier in gebruik for iPhone 8, SE2020

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Kan iemand wat zeggen hoe lang de batterij van de 2020 SE ongeveer meegaat?

Ik heb nog steeds de 2016 SE, kan nu verlengen en denk er over de 2020 SE mee te bestellen. Mijn oude SE werkt nog prima alleen moet de telefoon elke nacht aan de lader. Over de 2020 SE lees ik ook niet altijd positieve berichten over de batterijduur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gold_dust schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:28:

Ik heb nog steeds de 2016 SE, kan nu verlengen en denk er over de 2020 SE mee te bestellen. Mijn oude SE werkt nog prima alleen moet de telefoon elke nacht aan de lader. Over de 2020 SE lees ik ook niet altijd positieve berichten over de batterijduur.
batterij is gelijk aan de iPhone 8, maar zou zuiniger moeten zijn door nieuwe hardware (SoC). Wanneer je moet opladen ligt veel aan het gebruik natuurlijk, en je huidige SE(2016) is de batterij geen 100% meer. Dat zal al snel rond de 80% liggen. Je kunt er ook voor kiezen om de SE(20106) de batterij te laten vervangen bij Apple. of Premium Reseller (+-E55,-) Als je nu nog tevreden bent met dit toestel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:44

Ligt er ook aan wat je er mee doet he. Ik doe de mijne elke nacht aan de lader. Soms met 20% over, vaker met meer. Wil overdag geen geklooi met (bij)laden. Alleen als ik bij ziggo go (F1 race) kijk bijvoorbeeld dan gaat t snel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 11:59

Prima telefoon, maar de batterij is gewoon ruk.
Voornamelijk intensieve apps zoals Facetime slurpen je batterij binnen no time leeg.

Ook de health vind ik niet heel geweldig. Ben geen zware gebruiker, maar 93% capaciteit na 1 jaar gebruik is toch wel erg karig. Ter vergelijk, mijn oude SE heeft nog 88% en wordt nog regelmatig gebruikt, maar is wel een stuk ouder.

Soundcloud

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Bedankt voor de reacties. Mijn oude 2016 SE heeft na 3 jaar nog 93% batterijcapaciteit. Ik ben er niet helemaal van overtuigd dat de nieuwe echt een enorme verbetering is wat betreft batterijcapaciteit. Ik hou mijn oude nog maar een jaar en koop er een kleine 5000 mAh powerbank bij, die kosten maar 10€ op Amazon.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gold_dust schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:19:
Bedankt voor de reacties. Mijn oude 2016 SE heeft na 3 jaar nog 93% batterijcapaciteit. Ik ben er niet helemaal van overtuigd dat de nieuwe echt een enorme verbetering is wat betreft batterijcapaciteit. Ik hou mijn oude nog maar een jaar en koop er een kleine 5000 mAh powerbank bij, die kosten maar 10€ op Amazon.
Ik zou je SE(2016) eens kalibreren. aan de lader hangen en home en power button ingedrukt houden tot apple-teken verschijnt. dan bij 100% lading nog uurtje laten liggen (goed overnacht te doen)

edit: qua powerbank pricewatch: Xiaomi Mi Power Bank 2

[Voor 10% gewijzigd door Hackus op 05-05-2021 13:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Topeng
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-03 15:56
Vraagje: Na een jaar is mijn lightning poort gesneuveld. Via deze poort laadt 'ie niet meer op (kan ook draadloos) , maar data lijkt nog wél uitleesbaar.
Ben ik één van de weinigen met dit euvel ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:19
Topeng schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 06:29:
Vraagje: Na een jaar is mijn lightning poort gesneuveld. Via deze poort laadt 'ie niet meer op (kan ook draadloos) , maar data lijkt nog wél uitleesbaar.
Heb je hem al een keer schoongemaakt? Met een houten tandenstoker of pers lucht. Er kan heel veel stof in terechtgekomen namelijk en dan past de connector niet meer goed

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Topeng
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-03 15:56
Thx, Yep, schoonmaken heb ik al een paar keer gedaan, maar heeft niet tot 't gewenste resultaat geleid. Er zit geen vuil oid in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:42
Werkt hij wel als je stekker in de lightning poort beweegt? Anders lijkt het meer op een defect moederbord. Heb dit gehad met een 12 mini van 2 weken oud, die is toen door Apple vervangen voor een nieuw toestel. Als je nog garantie hebt zou ik proberen of dit gratis gerepareerd of vervangen kan worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sowieso originele kabel gebruiken. ziet de connector er nog fris uit ?
grote kans dat het aan je kabel, of toch vuil ligt

[Voor 9% gewijzigd door Hackus op 07-05-2021 15:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Gisteravond een kennis geholpen bij het overzetten van de reservekopie van zijn oude telefoon (iSE 2016) naar zijn nieuwe telefoon (SE 2020). Het ging vlekkeloos, aangezien ze allebei iOS 14.4.2 hadden. Anders had ik ze allebei moeten updaten. Aangezien een SE 2020 bijna hetzelfde werkt als een SE 2016, is hij op aanraden van mij voor dat toestel gegaan.

Gelijk een glazen screen-protector van de Action erop gemaakt en dat ging goed, maar hij is iets te smal. Dat zou mij storen, maar hij vindt het niet zo’n ramp. Op aanraden van mij heeft hij een Otterbox Strada genomen, want hij laat zijn telefoons af en toe vallen.

[Voor 5% gewijzigd door syltheboy op 07-05-2021 10:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RazorMaron

Vinden jullie dit normaal stroomverbruik? Ik zelf zet hem nog regelmatig 2x per dag aan de lader en hij is net een maandje oud.

Nu maak ik er ook veel gebruik van, maar voor mijn gevoel doet mijn oude iPhone 7 met een chinese accu niet zo heel erg onder. Die zat standaard 2x per dag aan de oplader.

Ja, ik ben me er van bewust dat de SE niet de grootste accu heeft en er nauwelijks tot geen verschil zit tussen de twee accu’s qua mAh, maar had niet het gevoel dat toen mijn 7 nieuw was die ook regelmatig 2x per dag aan de lader moest.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Scherm aan 11u...
Verder zegt het weinig natuurlijk. je weet zelf je gebruik. Bij staat 71% WA(zakelijk) maar gaat langer mee dan die van jouw. Scherm 2u.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Amos_x
Hoe meer ik erover denk, hoe meer ik vind dat de iPhone SE 2020 voor mezelf echt de ideale telefoon is.

Ik was altijd al voorstander van iOS, dus dan wordt de keuze wel al beperkt. Maar de SE 2020 is alles wat ik nodig heb. Het ding doet steeds wat het moet doen (dat doet bijna elke telefoon tegenwoordig), en doet dat feilloos (muv de matige batterij maar goed, daar valt wel mee te leven).

Ik heb bij het binnenlopen van een elektronica zaak nooit meer de behoefte om ook maar 1 andere telefoon op te pakken om te bekijken. Het boeit me echt helemaal niets. Indien deze SE 2020 kapot valt, koop ik meteen een andere. Cloud back-up migreren en gaan. Is ergens wel rustgevend, om niet steeds afgeleid te worden door nieuwe dingen, reviews, artikels, en niet die knagende consumptiedrang te voelen om ze dan ook te kopen.

Prijs is ok, gewicht is prima, grootte is net goed. Ik geef geen zier om schermgrootte. Integendeel, de zwarte randjes boven en onder heb ik helemaal geen probleem mee. Het geeft de telefoon wat plaats om 'm vast te nemen zonder vingers op het scherm.

En wat vind ik de home knop fijn! Alles is tegenwoordig swipen dit, vegen dat, op datzelfde glas overal... Die tactiele feedback, blind die 'knop' voelen, geeft toch een zekere voldoening.

Dat design is trouwens ook tijdloos vind ik. Daar kan ik nog 10 jaar mee verder.

Wat mij betreft is de gsm al 4-5 jaar uitontwikkeld. Tot 2017-2018 volgde ik de ontwikkelingen redelijk op de voet. Nu zal het allemaal best, boeit helemaal niets meer. Ze zijn allemaal al meer dan snel genoeg om alles wat je wil vloeiend te doen. Allemaal zijn ze een rechthoekje van glas. (met of zonder full screen scherm ... :z )

Ik kan begrijpen als je het allemaal iets futuristischer wenst, maar ik vermoed ook dat voor velen de SE 2020 gewoon prima is. En dan te bedenken dat ik al sinds de iPhone 7 met hetzelfde design rond loop :+

[Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 23-05-2021 22:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-12-2022
Hallo,

Vraagje:

Als je iphone wis doet is dan letterlijk alles gewist van uw iphone?
Apps weg, geen gegevens niet meer van de vorige gebruiker, foto's weg volledig terug naar fabrieksinstelling dan??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:04

“If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.” — Edsger W. Dijkstra

Acties:
  • 0Henk 'm!
Deefje85 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:42:
Hallo,

Vraagje:

Apps weg, geen gegevens niet meer van de vorige gebruiker, foto's weg volledig terug naar fabrieksinstelling dan??
Als je kiest voor 'Wis alle inhoud en instellingen' dan wordt de iPhone volledig gewist en opnieuw is opgestart. Kies je in iTunes voor 'herstel iPhone' dan wordt ook iOS volledig opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Deefje85 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:42:
Hallo,

Vraagje:

Ja.
Als je dit wilt doen, eerst uitloggen uit AppleID. Dan staat ' zoek mijn iPhone' ook gelijk uit.
In ander Apple apparaat dit toestel verwijderen. Instellingen -bovenaan, scrol omlaag en verwijder daar het toestel wat je net hebt gewist

[Voor 15% gewijzigd door Hackus op 24-05-2021 12:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-12-2022
Ik heb dus gewoon rechstreeks wis iphone gedaan.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:58
Amos_x schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:00:
Hoe meer ik erover denk, hoe meer ik vind dat de iPhone SE 2020 voor mezelf echt de ideale telefoon is.

Ik was altijd al voorstander van iOS, dus dan wordt de keuze wel al beperkt. Maar de SE 2020 is alles wat ik nodig heb. Het ding doet steeds wat het moet doen (dat doet bijna elke telefoon tegenwoordig), en doet dat feilloos (muv de matige batterij maar goed, daar valt wel mee te leven).

Ik heb bij het binnenlopen van een elektronica zaak nooit meer de behoefte om ook maar 1 andere telefoon op te pakken om te bekijken. Het boeit me echt helemaal niets. Indien deze SE 2020 kapot valt, koop ik meteen een andere. Cloud back-up migreren en gaan. Is ergens wel rustgevend, om niet steeds afgeleid te worden door nieuwe dingen, reviews, artikels, en niet die knagende consumptiedrang te voelen om ze dan ook te kopen.

Prijs is ok, gewicht is prima, grootte is net goed. Ik geef geen zier om schermgrootte. Integendeel, de zwarte randjes boven en onder heb ik helemaal geen probleem mee. Het geeft de telefoon wat plaats om 'm vast te nemen zonder vingers op het scherm.

En wat vind ik de home knop fijn! Alles is tegenwoordig swipen dit, vegen dat, op datzelfde glas overal... Die tactiele feedback, blind die 'knop' voelen, geeft toch een zekere voldoening.

Dat design is trouwens ook tijdloos vind ik. Daar kan ik nog 10 jaar mee verder.

Wat mij betreft is de gsm al 4-5 jaar uitontwikkeld. Tot 2017-2018 volgde ik de ontwikkelingen redelijk op de voet. Nu zal het allemaal best, boeit helemaal niets meer. Ze zijn allemaal al meer dan snel genoeg om alles wat je wil vloeiend te doen. Allemaal zijn ze een rechthoekje van glas. (met of zonder full screen scherm ... :z )

Ik kan begrijpen als je het allemaal iets futuristischer wenst, maar ik vermoed ook dat voor velen de SE 2020 gewoon prima is. En dan te bedenken dat ik al sinds de iPhone 7 met hetzelfde design rond loop :+
Uitstekend apparaat. Wel zat er bij mij binnen een week een kras op het glas, die ik in 6 jaar niet op mijn iPhone 6 plus heb gehad. Dat zou iets kunnen zijn om rekening mee te houden. In het geval dat je er lang mee wil doen is een screenprotector een goede optie.

Dat swipen ben ik helemaal met je eens: op een iPhone12 moet je eerst tikken of de knop in drukken dan je gezicht er boven en daarna swipen. Drie handelingen dus in plaats van één druk met je vinger op de home button om te unlocken. Ik begrijp het voordeel niet.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:37
Iphone bleef gisteren ineens hangen op 97% ook lijkt de batterij wel erg snel leeg te gaan. Nu probeer ik de tactiek om 'm een keer helemaal leeg te trekken en daarna volledig opladen. Hopelijk lost dat het op :) gaat om de iphone SE 2020

• Hulliee
  • Niet online
MetalSonic schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:35:
Iphone bleef gisteren ineens hangen op 97% ook lijkt de batterij wel erg snel leeg te gaan. Nu probeer ik de tactiek om 'm een keer helemaal leeg te trekken en daarna volledig opladen. Hopelijk lost dat het op :) gaat om de iphone SE 2020
Waarom denk je dat in 1x leegtrekken, goed is voor je accu? Ik zou dat rustig aan doen.

• MetalSonic
Hulliee schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:52:
[...]

Waarom denk je dat in 1x leegtrekken, goed is voor je accu? Ik zou dat rustig aan doen.
https://tunesgo.wondersha...e-battery-percentage.html

Hier staan wat tips , sommige had ik al geprobeerd helaas zonder het gewenste effect. :)

• Hulliee
  • Niet online
MetalSonic schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:00:
[...]

https://tunesgo.wondersha...e-battery-percentage.html

Hier staan wat tips , sommige had ik al geprobeerd helaas zonder het gewenste effect. :)
Je bedoelt met leegtrekken, gewoon gebruiken tot ie leeg is denk ik.

Wat is je battery health? Zie je daar iets geks?

• MetalSonic
Hulliee schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:05:
[...]

Je bedoelt met leegtrekken, gewoon gebruiken tot ie leeg is denk ik.

Wat is je battery health? Zie je daar iets geks?
ja klopt helemaal opmaken en dan weer helemaal opladen.

94% , gisteren opgezocht. Had het wel verwacht iphone wordt zeer intensief gebruikt voor Mario kart. Ik weet van vorige iPhone modellen dat ze vaak rond 80 á 85 procent raar gaan doen, dan wordt het tijd om de accu te vervangen.

• Hulliee
  • Niet online
MetalSonic schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:12:
[...]

ja klopt helemaal opmaken en dan weer helemaal opladen.

94% , gisteren opgezocht. Had het wel verwacht iphone wordt zeer intensief gebruikt voor Mario kart. Ik weet van vorige iPhone modellen dat ze vaak rond 80 á 85 procent raar gaan doen, dan wordt het tijd om de accu te vervangen.
94% is niet bepaald slecht! Kan natuurlijk zijn dat je accu niet meer ok is: misschien garantie geval?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MetalSonic
Hulliee schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:20:
[...]

94% is niet bepaald slecht! Kan natuurlijk zijn dat je accu niet meer ok is: misschien garantie geval?
Telefoon doet het verder prima. Ik kijk eens of hij nu naar 100% gaat met opladen. Als hij dat niet doet hoop ik dat het is opgelost met een volgende firmware update.

en als back up heb ik uiteraard nog garantie maar liever doe ik dat niet te snel, dan ben ik mijn telefoon een tijd kwijt.. :X

https://nl.hardware.info/...kers-melden-accuproblemen

[Voor 22% gewijzigd door MetalSonic op 03-06-2021 13:33]

• MetalSonic

100 %.. helemaal leeg daarna volledig opladen was de fix voor mij :)

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:58
MetalSonic schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:51:
[Afbeelding]
100 %.. helemaal leeg daarna volledig opladen was de fix voor mij :)
Lijkt erop dat je onbewust de kalibratie hebt geactiveerd (leeg laten lopen is een harde reset, daarna tot 100% laden is samen een kalibratie). Dat was sowieso de oplossing geweest als ie niet verder wil dan een bepaald percentage.

https://www.iculture.nl/t...j-kalibreren-iphone-ipad/

[Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 03-06-2021 14:05]

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
gold_dust schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:19:
Die van mij (SE2020) zit nu ook op 93%. Heb m nog geen half jaar. Heb mn oude SE ook nog, dit zit nu op 90% en is dus al 5 jaar oud, waarvan 4,5 jaar intensief gebruik.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dr86 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:09:
[...]

Die van mij (SE2020) zit nu ook op 93%. Heb m nog geen half jaar. Heb mn oude SE ook nog, dit zit nu op 90% en is dus al 5 jaar oud, waarvan 4,5 jaar intensief gebruik.
Dat kan ik me bijna niet voorstellen zonder batterij wissel. na 3j is 80-85% normaal te noemen qua slijtage.

• Incognitum
[...]

Die van mij is binnen een jaar vervangen (SE2020). Zat op 88%. De nieuwe zit nu nog steeds op 100%. Batterij is niet het sterkste punt van deze telefoon.

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:14:
[...]

Dat kan ik me bijna niet voorstellen zonder batterij wissel. na 3j is 80-85% normaal te noemen qua slijtage.
Het is toch echt de originele batterij. Maar het ging mij erom dat die nieuwe gewoon al zo snel achteruit gaat.
Incognitum schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:35:
[...]

Die van mij is binnen een jaar vervangen (SE2020). Zat op 88%. De nieuwe zit nu nog steeds op 100%. Batterij is niet het sterkste punt van deze telefoon.
Had je een apple care verzekering?

[Voor 31% gewijzigd door dr86 op 12-06-2021 12:14]

• Roy Tollenaar
[...]

Misschien heeft de SE 2020 hetzelfde probleem als de 11 serie (zijn immers dezelfde soc) die hadden last van een incorrecte weergave van de maximumcapaciteit. Mijn broertje heeft een SE 2020 die is na 10 maanden 90% met 512 laad cyclus.

• Incognitum
dr86 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:13:
[...]

Het is toch echt de originele batterij. Maar het ging mij erom dat die nieuwe gewoon al zo snel achteruit gaat.

[...]

Had je een apple care verzekering?
Nee, zelf betaald a €89,- (dacht ik). Laten doen bij Amac.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dat valt gewoon onder garantie natuurlijk, en batterij vervangen(SE) kost E55,- bij Apple of Apple premium service provider
Incognitum schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 13:32:
[...]

Nee, zelf betaald a €89,- (dacht ik). Laten doen bij Amac.
Incognitum schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:35:
[...]

• Amos_x
bert pit schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:06:
[...]

Uitstekend apparaat. Wel zat er bij mij binnen een week een kras op het glas, die ik in 6 jaar niet op mijn iPhone 6 plus heb gehad. Dat zou iets kunnen zijn om rekening mee te houden. In het geval dat je er lang mee wil doen is een screenprotector een goede optie.

Dat swipen ben ik helemaal met je eens: op een iPhone12 moet je eerst tikken of de knop in drukken dan je gezicht er boven en daarna swipen. Drie handelingen dus in plaats van één druk met je vinger op de home button om te unlocken. Ik begrijp het voordeel niet.
Ja mbt krassen, daar had ik het eerder ook al over. Is inderdaad voor mij het enige minpunt. Als ik het goed begrijp, bestaat er een compromis tussen hardheid (krassen) en barstbestendigheid.

Hoeveel iPhones, tot 7 en 8, hebben we wel niet gezien met nagenoeg compleet verbrijzelde schermen. Naar mijn gevoel was het scherm van mijn iPhone 7 een stuk krasvaster. Het scherm van diezelfde iPhone 7 is echter wel in gruzelementen uiteengespat bij de eerste duik op de stoep. Massa's kleine scherfjes die zelfs in de vinger sneden.

Nu ziet m'n SE 2020 er echt minder goed uit na een jaar dan de iPhone 7 na 4 jaar. Veel microkrasjes, tot zelfs grotere krasjes. Ach, na een tijdje wen je er wel aan en dan let je er niet meer op, of je filtert het uit. Ik kan er me niet echt druk over maken. Soms met de juiste lichtinval (zon) valt het wat extra op, maar het is maar zo.

Uiteindelijk is een telefoon een gebruiksvoorwerp en geen kostbaar erfstuk of kunstwerk of zo :)

Het zorgt er ook wel voor dat die aanvankelijke 'shiny new toy' stress snel weg-ebt.

Dat de SE ook maar 400 euro kost speelt ook wel mee natuurlijk. Dan ga ik al wat sneller toegeven aan een iets ruwer gebruik, meer in de lijn van 'ik gebruik 'm op' en dan haal ik een andere als het echt niet meer kan.

Met een 800 euro kosten mini zou ik het al iets minder appreciëren. :+ (Ik zou nu de mini verkiezen boven de SE, maar ik kan absoluut niet verantwoorden om de prijs van 2 SE's neer te leggen voor 1 enkele iPhone)

Ik was daarnet nog in gesprek met iemand die een iPhone 11 had, en zat maar te vloeken ivm het invoeren van z'n pin ivm het masker >:) Nu zal dat ook snel niet meer hoeven als de vaccinaties wat vlotten, maar wat blijft TouchID toch geweldig (in my opinion!)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Incognitum
Hackus schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:00:
dat valt gewoon onder garantie natuurlijk, en batterij vervangen(SE) kost E55,- bij Apple of Apple premium service provider

[...]

[...]
Het kan ook €55 zijn geweest, ik weet het echt niet meer. En nee het valt niet standaard onder garantie. Er is na ‘onderzoek’ door Apple geconstateerd dat het door bepaald ‘gebruik’ kwam (draadloze oplader Ikea) en niet door een technisch mankement.
Amac Heerlen loop ik in ieder geval niet meer naar binnen 😊.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hsb85
Draadloze oplader IKEA? Die gebruik ik soms ook om hem een beetje extra te geven, maar laat hem er nooit een hele nacht op liggen.

Hoe weten ze welke lader je gebruikt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Incognitum schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:21:
[...]

Het kan ook €55 zijn geweest, ik weet het echt niet meer. En nee het valt niet standaard onder garantie. Er is na ‘onderzoek’ door Apple geconstateerd dat het door bepaald ‘gebruik’ kwam (draadloze oplader Ikea) en niet door een technisch mankement.
Amac Heerlen loop ik in ieder geval niet meer naar binnen 😊.
Dat valt onder normaal gebruik,en dus onder garantie(dat verkoper je iets anders wijs maakt...)
Je hebt bij aankopen namelijk, nergens de mededeling gekregen, dat je je iPhone absoluut niet mag opladen met de 'ikea lader'. evt. aantoonbaar misbruik door consument, valt buiten garantie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Hackus schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:57:
[...]

Dat valt onder normaal gebruik,en dus onder garantie(dat verkoper je iets anders wijs maakt...)
Je hebt bij aankopen namelijk, nergens de mededeling gekregen, dat je je iPhone absoluut niet mag opladen met de 'ikea lader'. evt. aantoonbaar misbruik door consument, valt buiten garantie.
Maar om hem bij 88% al te laten vervangen is ook wel snel, onder de 80% binnen 12 maanden valt binnen de garantie. Mijn vader heeft een Xr met 74% en die merkt nog steeds niks van een vertraagde iPhone of hele slechte batterij duur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Roy Tollenaar schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:13:
[...]

Maar om hem bij 88% al te laten vervangen is ook wel snel, onder de 80% binnen 12 maanden valt binnen de garantie. Mijn vader heeft een Xr met 74% en die merkt nog steeds niks van een vertraagde iPhone of hele slechte batterij duur.
Hij merkte deze slijtage in korte tijd(-12mnd) Dat is niet normaal. na 2.5-3j zit je meestal op 85%

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Incognitum
[...]

Klopt echter was de telefoon binnen no time leeg zonder veel activiteiten. Die batterij was gewoon ruk en heb hem laten vervangen. Wellicht dat dat ook een reden was om te moeten betalen.
De nieuwe batterij doet het tot nu toe een stuk beter.

• Amos_x
We kunnen altijd dromen, dus laten we even afdwalen naar volgende gedachte:

Een iPhone SE die 2mm dikker is, iets zwaarder, met een 3000 mAh batterij. Daar leg ik met plezier meer euros voor neer. En nee, niet voor een iPhone 12 pro formaatje kolenschop...

Als je wat rondwandelt met een stream, podcast of spotify (antennes dus altijd aan), of een scherm dat aanblijft met hoge brightness, gaat het echt snel met dat batterijgebruik....

Ach ja...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Amos_x schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:36:
We kunnen altijd dromen, dus laten we even afdwalen naar volgende gedachte:

Een iPhone SE die 2mm dikker is, iets zwaarder, met een 3000 mAh batterij. Daar leg ik met plezier meer euros voor neer. En nee, niet voor een iPhone 12 pro formaatje kolenschop...

Als je wat rondwandelt met een stream, podcast of spotify (antennes dus altijd aan), of een scherm dat aanblijft met hoge brightness, gaat het echt snel met dat batterijgebruik....

Ach ja...
Dit is voor elk toestel 'slecht'

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:38
Amos_x schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:36:
Is al een oplossing voor!

• kaos001
[...]
Mijn vader heeft een Xr met 74% en die merkt nog steeds niks van een vertraagde iPhone of hele slechte batterij duur.
Een Xr heeft dan ook wel een prima batterij. Als je een SE 2020 op 74% hebt ben je niet blij me dunkt.

Soundcloud

• Amos_x
Hackus schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:39:
[...]

Dit is voor elk toestel 'slecht'
Akkoord, maar met een SE slechter dan het gemiddelde. 1850 mAh in beste omstandigheden is nipt. Ik begrijp alle redenen er achter wel, maar net iets meer ademruimte om de telefoon 'normaal' te gebruiken, zou toch mooi zijn.

Het gebeurt niet vaak dat ik lange periodes data stream vanuit een app, zonder mij thuis/op werk/in auto te bevinden, maar op een lange wandeling kan dat wel al eens gebeuren.

Heb ik vaak over gedacht, maar ik heb echt overwegend heel slechte dingen gelezen van die officiële apple battery case. Het rubber rafelt af, slechts een paar maand bruikbaar, contact verliezen... En dan kan ik me inbeelden dat er nog redelijk wat broekzak pluis aan blijft hangen.

Plus, is niet te vergelijken met een mooie, rechte achterkant van een volledige tefefoon die bvb 2mm dikker zou zijn.

Heb ook een random battery case gehaald op amazon, maar dat ding lijkt al helemaal niet te werken. Dus het ligt in een lade.

iPhone XR, 11, 12 allemaal geen optie. Te groot spijtig genoeg.

Het is geen groot probleem hoor. Mijn iPhone SE werkt prima en voldoet verder prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Amos_x schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:43:
[...]

Akkoord, maar met een SE slechter dan het gemiddelde. 1850 mAh in beste omstandigheden is nipt. Ik begrijp alle redenen er achter wel, maar net iets meer ademruimte om de telefoon 'normaal' te gebruiken, zou toch mooi zijn.

Het gebeurt niet vaak dat ik lange periodes data stream vanuit een app, zonder mij thuis/op werk/in auto te bevinden, maar op een lange wandeling kan dat wel al eens gebeuren.

[...]

Heb ik vaak over gedacht, maar ik heb echt overwegend heel slechte dingen gelezen van die officiële apple battery case. Het rubber rafelt af, slechts een paar maand bruikbaar, contact verliezen... En dan kan ik me inbeelden dat er nog redelijk wat broekzak pluis aan blijft hangen.

Plus, is niet te vergelijken met een mooie, rechte achterkant van een volledige tefefoon die bvb 2mm dikker zou zijn.

Heb ook een random battery case gehaald op amazon, maar dat ding lijkt al helemaal niet te werken. Dus het ligt in een lade.

iPhone XR, 11, 12 allemaal geen optie. Te groot spijtig genoeg.

Het is geen groot probleem hoor. Mijn iPhone SE werkt prima en voldoet verder prima.
En de 12 mini dan? Heeft al een betere batterij en met een MagSafe powebank laad je heel makkelijk bij. (Heb zelf de 12 mini en de batterij daarvan is redelijk)

• Roy Tollenaar
kaos001 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:24:
[...]

Een Xr heeft dan ook wel een prima batterij. Als je een SE 2020 op 74% hebt ben je niet blij me dunkt.
Dat klopt en mijn vader is ook geen poweruser en de telefoon zit vaak aan CarPlay of aan zijn MacBook om te tetheren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amos_x
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:26:
[...]

En de 12 mini dan? Heeft al een betere batterij en met een MagSafe powebank laad je heel makkelijk bij. (Heb zelf de 12 mini en de batterij daarvan is redelijk)
Inderdaad, perfecte telefoon.

Maar ik koop m'n telefoons nooit in abonnementen, en wil in directe koop max. 350-450 euro uitgeven voor een telefoon. Is een persoonlijk puntje. Voor de prijs van een iPhone 12 mini haal je bijna een M1 macbook Air. Beetje absurd.

Ik ben nooit echt meegegaan in de 1000 euro telefoon gekte. Echter ook nooit android overwogen. De iPhone SE kwam op het perfecte moment ;)

En ik kocht de iPhone SE toen ik 'm echt nodig had als vervanging van een kapotte iPhone 7, een zestal maand voor het verschijnen van de iPhone 12 mini.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-03 16:53
vraagje:

wat word er bedoeld met bijvoorbeeld 94% batterij capaciteit?

wil de batterij dan niet verder opladen dan 94%?

is dit iets wat alleen op iphone gebeurd?

ik heb altijd android gehad en van alle android telefoons ging de batterij met opladen altijd naar 100%

nu is mijn telefoon na bijna 5 jaar toe aan vervanging en omdat ik nog nooit een iphone heb gehad zat ik te denken aan een iphone se of iphone 11 maar dat wat ik lees over de batterij capaciteit houd mij een beetje tegen....

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

joey82 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:02:
vraagje:

ik heb altijd android gehad en van alle android telefoons ging de batterij met opladen altijd naar 100%

nu is mijn telefoon na bijna 5 jaar toe aan vervanging en omdat ik nog nooit een iphone heb gehad zat ik te denken aan een iphone se of iphone 11 maar dat wat ik lees over de batterij capaciteit houd mij een beetje tegen....
.

Dat je batterij geen 100% capaciteit meer kan leveren van origineel, maar 94%.
Dit is bij alle batterijslijtage zo, of het nu Apple is of Samsung..!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

vraagje:

94% capaciteit betekend in jip en janneke taal dat het maximaal vermogen dat een batterij zich kan volladen nog maar 94% is ten opzichte van de 100% toen je deze net uit de doos haalde.
Dus: 1000 mAh bij aanschaf = 100% nu 94% = 940 mAh
Dit gebeurd met alles waar een accu in zit, Android telefoons, smartwatches, tablets etc. echter bij Android wordt het (naar mijn weten) nergens in het systeem aangegeven (tenzij je een aparte app gebruikt) terwijl iOS dit laat zien.

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-03 16:53
Hackus schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:09:
[...]
.

Dat je batterij geen 100% capaciteit meer kan leveren van origineel, maar 94%.
Dit is bij alle batterijslijtage zo, of het nu Apple is of Samsung..!!
Mrjraider schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:09:
[...]

94% capaciteit betekend in jip en janneke taal dat het maximaal vermogen dat een batterij zich kan volladen nog maar 94% is ten opzichte van de 100% toen je deze net uit de doos haalde.
Dus: 1000 mAh bij aanschaf = 100% nu 94% = 940 mAh
Dit gebeurd met alles waar een accu in zit, Android telefoons, smartwatches, tablets etc. echter bij Android wordt het (naar mijn weten) nergens in het systeem aangegeven (tenzij je een aparte app gebruikt) terwijl iOS dit laat zien.
duidelijke antwoorden dankjewel :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
vraagje:

Zie ook De maximumcapaciteit van de batterij

• BartHuiz
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-03 18:51
nav het apple event was ik toch wel eens benieuwd hoe mijn iPhone SE het doet na 1 jaar en 5 maanden.. wat blijkt: 85% (zo'n 1% p/m) battercapaciteit. Ben ik toch wel benieuwd of hier nog meer mensen zijn die hem gelijk vanaf launch hebben en hoeveel capaciteit zei nog over hebben.

Is zeker nog prima te doen maar als ik hoor dat een vriend van mij na 5+ maanden een iPhone 12 te hebben nog op 99% zit vind ik wel dat mijn batterij erg snel achteruit gaat.

Zijn er meer mensen waarbij de batterij ook zo snel achteruit is gegaan?

• hsb85
@BartHuiz ik heb de mijne nu vijf maanden en ik zit nog op 100%

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:59

vliegnerd

Nintendo fan.

Vanaf mei 2020, paar weken na launch: 91%

Heb wel lightning poort die niet heel lekker klemt (geen pluis). Twijfel of ik nog garantie kan claimen.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:25
Sinds de launch en ik heb nu nog 94%. Meestal opladen met een fast charger en soms draadloos.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
vliegnerd schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:03:
Vanaf mei 2020, paar weken na launch: 91%

Heb wel lightning poort die niet heel lekker klemt (geen pluis). Twijfel of ik nog garantie kan claimen.
Elke aankoop heeft 2 jaar garantie, dus dat zou nog kunnen.

• rara-avis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:18

rara-avis

hello human.

Heb hem vanaf de launch, batterijcapaciteit is 98%. Ik laad altijd op met de standaardlader maar moet toevoegen dat ik hem altijd op batterijbesparing heb staan aangezien hij me anders veel te kort meegaat :X

canon 5d mark ii ▫ canon 1200D [infrarood] ▫ sony a7 ▫ lensbaby circular 5.8mm f/3.5 ▫ meyer-optik gorlitz primotar 135mm f/3.5 ▫ canon 24-105mm f/4 ▫ 35mm f/1.4 ▫ 50mm f/1.8 ii ▫ 100mm f/2.8 is

• kaos001
BartHuiz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:16:

Zijn er meer mensen waarbij de batterij ook zo snel achteruit is gegaan?
Gekocht op launchday, 89%.
rara-avis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:34:
Heb hem vanaf de launch, batterijcapaciteit is 98%. Ik laad altijd op met de standaardlader maar moet toevoegen dat ik hem altijd op batterijbesparing heb staan aangezien hij me anders veel te kort meegaat :X
Heb jij een wondertelefoon ofzo? Ik begrijp hier werkelijk niks van. :')

Soundcloud

• rara-avis
  • Laatst online: 19:18

rara-avis

hello human.

kaos001 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:05:
[...]

Gekocht op launchday, 89%.

[...]

Heb jij een wondertelefoon ofzo? Ik begrijp hier werkelijk niks van. :')
Hahaha ik heb geen idee xD Weet niet in hoeverre die batterijbesparing effect heeft op de conditie van de batterij, anders is het daar vast aan te wijten.

canon 5d mark ii ▫ canon 1200D [infrarood] ▫ sony a7 ▫ lensbaby circular 5.8mm f/3.5 ▫ meyer-optik gorlitz primotar 135mm f/3.5 ▫ canon 24-105mm f/4 ▫ 35mm f/1.4 ▫ 50mm f/1.8 ii ▫ 100mm f/2.8 is

• RazorMaron
Ik heb hem sinds maart 2021, en hij zit nu op 95%. Dit gaat niet goedddd. Elk half jaar gaat 5% eraf, als ik even lang ermee wil doen als mijn iPhone 7(4 jaar) dan zit de batterijconditie op 60%.

Is denk ik ook te wijten aan het feit dat er schermtijd van 8+ uur op zit tho.

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:56
Sinds Februari in gebruik genomen en de batterij geeft 94% conditie aan. Ik vind het vrij fors qua degradatie. Zwijg ik nog even over de drain..
Daarnaast is het scherm van dermate kwaliteit dat er overal micro krasjes ontstaan ondanks gebruik van een volledig etui.
Al met al zijn dit dingen dat dit mijn eerste maar ook gelijk de laatste IPhone zal zijn.
Ik ben zwaar teleurgesteld in Apple.

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:21
Mijn SE zit momenteel op 92% accu capaciteit, merk wel dat hij vooral sinds 14.7 sneller leeg gaat. Maar goed, de hele dag haal ik vaak wel, weinig SOT namelijk. Wel constant gekoppeld aan een Apple Watch, weet niet of dat veel uit maakt.

edit: valt me nu pas op dat dit over de 2020 SE gaat. Ik had het zelf over de SE1, in gebruik sinds 2016.

[Voor 18% gewijzigd door Tommy-D op 15-09-2021 17:31]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RazorMaron schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:49:
Ik heb hem sinds maart 2021, en hij zit nu op 95%. Dit gaat niet goedddd. Elk half jaar gaat 5% eraf, als ik even lang ermee wil doen als mijn iPhone 7(4 jaar) dan zit de batterijconditie op 60%.

Is denk ik ook te wijten aan het feit dat er schermtijd van 8+ uur op zit tho.
Je kunt daar niet klakkeloos vanuit gaan. Verder kost batterij vervangen ook maar €55,- bij Apple zelf. Tegen de tijd dat jij het nodig hebt, misschien wel in prijs gedaald 😉

• Marcel S
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-03 13:41
1 jaar oud, batterij conditie 100% 😬

• kaos001
Hackus schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:57:
[...]

Verder kost batterij vervangen ook maar €55,- bij Apple zelf.
Beetje Tweaker vervangt em zelf voor minder dan de helft he. :7

Soundcloud

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kaos001 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:59:
[...]

Beetje Tweaker vervangt em zelf voor minder dan de helft he. :7
Een goede aftermarket batterij kost je E28-30,- Maar niet iedereen kan of durft dit zelf. Bij Apple krijg je een originele batterij, en garantie op de reparatie zelf en de batterij. Zelf moet je de framesticker ook vervangen, en de batterijsticker a +- E5,-

• Velvus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-03 07:07
Heeft iemand meegekregen of de prijs van de SE nog zal verlagen de komende tijd? In verband met de nieuwe reeks iPhones die net zijn aangekondigd?

• Ernemmer
  • Niet online
Velvus schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:53:
Heeft iemand meegekregen of de prijs van de SE nog zal verlagen de komende tijd? In verband met de nieuwe reeks iPhones die net zijn aangekondigd?
De nieuwe SE 5G komt waarschijnlijk in het eerste half jaar van 2022, ik denk dat dan de prijs van de huidige SE pas gaat zakken.

https://www.icreatemagazine.nl/nieuws/iphone-se-5g/

[Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 16-09-2021 13:59]

• kaos001
Ernemmer schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:57:
[...]

De nieuwe SE 5G komt waarschijnlijk in het eerste half jaar van 2022, ik denk dat dan de prijs van de huidige SE pas gaat zakken.

Als ze dezelfde batterij erin zetten als in de huidige dan ben ik benieuwd hoe deze zich gaat houden. 5G staat nou niet echt bekend als zuinig. :/

Soundcloud

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-03 15:20
Ernemmer schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:57:
[...]

mooi dan wacht ik wel ff. Jammer dat de nieuwe iphone 13 geen vingerafdrukscanner heeft. Ik hou het nog wel bij mijn oude vertrouwde se uit 2016 :)

• Ernemmer
  • Niet online
mark777 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:52:
[...]

mooi dan wacht ik wel ff. Jammer dat de nieuwe iphone 13 geen vingerafdrukscanner heeft. Ik hou het nog wel bij mijn oude vertrouwde se uit 2016 :)
Misschien is een 2020 SE uit de V&A iets voor je, de 2020 versie is wel een hele leuke upgrade vanaf de 2016.

• Tosun
  • Laatst online: 06-02 14:16
Ik heb de Iphone SE 2020 via een bekende gehaald die een eigen telefoon zaak heeft, en er zit een barst en een diepe kras op het beeldscherm. Hij adviseerde om het originele beeldscherm niet te laten vervangen door een nieuw scherm, wat niet origineel niet te verkrijgen is (ook als zij dit zeggen, behalve de retailers). Maar merk je het dan met een non-originele scherm?
Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussie over hoesjes en accessoires mag hier: [iPhone SE 2020] Accessoires / Hoesjes etc

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee