• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Orginele SE VS SE 2020 VS de 11.
Via phonesized had ik wel een beeld/idee maar nu ik hem voor me zie liggen en ik hem ook kan "vasthouden"...

Ik doe niet veel meer dan wat internetten, appen en bellen met mijn gsm. Dus ik ga toch voor de SE 2020.
Hopelijk krijg ik geen spijt door de batterij. Dat is voor mij de hoofdreden om het niet te doen.

[Voor 0% gewijzigd door streamnl op 15-10-2020 13:28. Reden: typo]

Meer dan ik dacht...

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:10

vooghel

Cunning linguist

streamnl schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:23:
Orginele SE VS SE 2020 VS de 11.
Via phonesized had ik wel een beeld/idee maar nu ik hem voor me zie liggen en ik hem ook kan "vasthouden"...

[Afbeelding]

Ik doe niet veel meer dan wat internetten, appen en bellen met mijn gsm. Dus ik ga toch voor de SE 2020.
Hopelijk krijg ik geen spijt door de batterij. Dat is voor mij de hoofdreden om het niet te doen.
Mooi gedaan d:)b, kun je ook nog 12 mini maken ter vergelijking?

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• streamnl
  • Niet online
vooghel schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:40:
[...]

Mooi gedaan d:)b, kun je ook nog 12 mini maken ter vergelijking?
Ik denk dat je hier meer aan hebt.

https://www.phonearena.co.../phones/11333,10001,10750

Edit: besteld, de 64GB variant.

[Voor 4% gewijzigd door streamnl op 15-10-2020 14:19]

Meer dan ik dacht...

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:20

CeesKees

I rest my Kees

Nevermind. Wat ik wilde linken is niet meer verkrijgbaar...

[Voor 83% gewijzigd door CeesKees op 15-10-2020 14:24]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• streamnl
  • Niet online
CeesKees schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:23:
Nevermind. Wat ik wilde linken is niet meer verkrijgbaar...
Bedankt voor de tip.
Ik zal eerst eens kijken hoe lang de gsm het bij mij volhoudt.
Hopelijk maak ik me meer zorgen dan het nodig is.

Meer dan ik dacht...

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-03 20:01

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

streamnl schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:31:
[...]

Bedankt voor de tip.
Ik zal eerst eens kijken hoe lang de gsm het bij mij volhoudt.
Hopelijk maak ik me meer zorgen dan het nodig is.
Ik heb via [Instellingen]->[Algemeen]->[Ververs op achtergrond] alles uitgezet. Nu is op dit moment mijn batterij 73%!!! Dat is ongekend in vergelijking met het eerste half jaar (ik had m gelijk op de eerste dag binnen).
[edit]: Hij kwam om 06:54 van de lader...

Mocht je ook accu issues hebben zou ik zeggen kijk daar eens naar. Het is natuurlijk raar dat dit eventueel een oorzaak kan zijn. Ik heb de iphone ingesteld van een kopie van de 8 die nergens last van had. Maar ben nu toch weer een beetje blijer. Ik verlangde stiekem terug naar de Sony XZ2 Compact. Die hoefde ik 1 keer in de twee dagen op te laden (met twee simkaarten).

Battle.net || Strava

• streamnl
  • Niet online
retlaw schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:24:
[...]

Ik heb via [Instellingen]->[Algemeen]->[Ververs op achtergrond] alles uitgezet. Nu is op dit moment mijn batterij 73%!!! Dat is ongekend in vergelijking met het eerste half jaar (ik had m gelijk op de eerste dag binnen).
[edit]: Hij kwam om 06:54 van de lader...

Mocht je ook accu issues hebben zou ik zeggen kijk daar eens naar. Het is natuurlijk raar dat dit eventueel een oorzaak kan zijn. Ik heb de iphone ingesteld van een kopie van de 8 die nergens last van had. Maar ben nu toch weer een beetje blijer. Ik verlangde stiekem terug naar de Sony XZ2 Compact. Die hoefde ik 1 keer in de twee dagen op te laden (met twee simkaarten).
Bedankt voor je tip maar dat ga ik niet doen.
Als ik alles uit moet zetten omdat hij anders het einde van de dag haalt niet haalt, dan ruil ik hem.

(en als we dan toch bezig zijn... dan verlang ik weer naar de Nokia 3310. Daar deed ik meer dan een week mee. En ik speelde best veel snake :+ )

Meer dan ik dacht...

• Astateofmind
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-11-2020
Ik ga de SE 2020 kopen. Is het veilig om hem via Amazon te bestellen? Daar is hij nu het goedkoopst volgens Tweakers: https://www.amazon.nl/dp/...75Q8CD9&linkCode=asn&th=1

• CeesKees
  • Laatst online: 03:20

CeesKees

I rest my Kees

Amazon is een prima verkoper volgens mij

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:56
vraagje over de SE (misschien meer een iOS vraag): Kan je in portrait mode digitale zoom gebruiken om zo toch rond de 50mm uit te komen wat een beter perspectief is voor portretten? (ik snap dat je sowieso achteraf kunt croppen, maar het gaat me nu om de camera app)

[Voor 19% gewijzigd door Bio op 21-10-2020 08:07]

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:29
Bio schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:07:
vraagje over de SE (misschien meer een iOS vraag): Kan je in portrait mode digitale zoom gebruiken om zo toch rond de 50mm uit te komen wat een beter perspectief is voor portretten? (ik snap dat je sowieso achteraf kunt croppen, maar het gaat me nu om de camera app)
Ja, je kunt gewoon digitaal zoomen.

• Wesrou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-03 08:52
Astateofmind schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:32:
Ik ga de SE 2020 kopen. Is het veilig om hem via Amazon te bestellen? Daar is hij nu het goedkoopst volgens Tweakers: https://www.amazon.nl/dp/...75Q8CD9&linkCode=asn&th=1
mijn vrouw heeft daar een iphone 11 pro besteld. Ging prima.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 21:40
Maar bij de 2020 SE wordt nog gewoon een lightning-USBA kabel geleverd, van mij had dat wel een USBC mogen zijn eigenlijk.

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-03 13:30
rinkel schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:52:
Maar bij de 2020 SE wordt nog gewoon een lightning-USBA kabel geleverd, van mij had dat wel een USBC mogen zijn eigenlijk.
USB A is meer gebruikt dan usb c denk ik zo.

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:24
Dan had er ook gelijk een ( duurdere ) USB C lader bij moeten zitten.
Het blijft een lastige beslissing, kijkende naar de nieuwe iphone's , geen lader meer om e-waste te voorkomen. Daarintegen zit er wel een lightning naar USB-C kabel, waardoor veel gebruikers toch een USB C lader zullen moeten gaan kopen. Laat Apple die nou net zelf ook te koop aanbieden, en de prijs verlaagd hebben ( sinds de komst van de iPhone 12 ).
Bekijk je het van de andere kant, als ze nou voor USB-C hadden gekozen op de nieuwe iphones, dan zijn er heel veel mensen die hun oude lightning spullen niet meer gebruiken, en heb je nog veel meer e-waste. Feit is en blijft dat ze een keer over zullen moeten gaan om een industriestandaard te ondersteunen, wat op de langere termijn dan wel een besparing van e-waste kan opleveren.

• RigolleM
  • Laatst online: 16:26
Klopt niet wat je hier schrijft:

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:51

Nyana

Who?!

Alle iPhones die nu worden geproduceerd worden enkel met laadkabel geleverd.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 21:40
RigolleM schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:56:
[...]

Klopt niet wat je hier schrijft:

[Afbeelding]
Naja, bij mij zat er toch echt een USBA kabel in

Dus je kunt wel zeggen dat het niet klopt wat ik schrijf, en toch zat dit in de doos

Overigens is dat AppleTV+ echt een aanfluiting. Zelfs gratis is nog te duur.

Maar als iemand zijn usbc kabel wil ruilen? stuur maar een pb ;)
GertJan2012 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

Dan had er ook gelijk een ( duurdere ) USB C lader bij moeten zitten.
Het blijft een lastige beslissing, kijkende naar de nieuwe iphone's , geen lader meer om e-waste te voorkomen. Daarintegen zit er wel een lightning naar USB-C kabel, waardoor veel gebruikers toch een USB C lader zullen moeten gaan kopen. Laat Apple die nou net zelf ook te koop aanbieden, en de prijs verlaagd hebben ( sinds de komst van de iPhone 12 ).
Bekijk je het van de andere kant, als ze nou voor USB-C hadden gekozen op de nieuwe iphones, dan zijn er heel veel mensen die hun oude lightning spullen niet meer gebruiken, en heb je nog veel meer e-waste. Feit is en blijft dat ze een keer over zullen moeten gaan om een industriestandaard te ondersteunen, wat op de langere termijn dan wel een besparing van e-waste kan opleveren.
Eens hoor, maar wie wil die oude 1A lader nou nog. Ik heb er hier in huis een stuk of 8 liggen, niemand die em nog gebruikt hier.
Van mij had die niet in de verpakking hoeven zitten.

[Voor 79% gewijzigd door rinkel op 21-10-2020 21:17]

• RigolleM
  • Laatst online: 16:26
rinkel schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:37:
[...]

Naja, bij mij zat er toch echt een USBA kabel in

Dus je kunt wel zeggen dat het niet klopt wat ik schrijf, en toch zat dit in de doos

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wellicht oude stock (zit ook lader en oorjtes bij), de nieuwe stock is met USB-C (zonder lader en oortjes).

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Misschien dat iemand het hier weet, maar ik ben van een 6s naar een SE gegaan, maar nu zijn sommige geluiden erg hard.

Bijvoorbeeld het sluitergeluid van de camera in Signal, buiten signal is deze normaal.
In Microsof ToDo bij het afvinken van een taak.

Ik heb geen verse install gedaan, maar instellingen overgenomen van de 6s en zou dan ook heel graag geen nieuwe install doen.

• Freewilly2020
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-06-2021
Ik kom van een iphone se (2016) naar een iphone se (2020). Wat me opvalt is dat wanneer ik muziek aan het beluisteren ben en het scherm aanraak een soort vibratie voel aan het scherm. Dit had ik niet bij mijn vorige se.

[Voor 8% gewijzigd door Freewilly2020 op 31-10-2020 22:09]

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:56
Sluw schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:35:
[...]

Ja, je kunt gewoon digitaal zoomen.
Ja, zeg... Nu heb ik die telefoon gekocht, en het is helemaal niet waar wat je zegt?

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:29
Bio schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:55:
[...]
Ja, zeg... Nu heb ik die telefoon gekocht, en het is helemaal niet waar wat je zegt?
Ah sorry, te snel gelezen, m'n hoofd had waarschijnlijk nog niet verwerkt dat je het specifiek over de portrait mode had.

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-03 21:12
Heeft iemand een idee of er een manier is om kleinere foto's te schieten met een iphone se?

Het is compleet onnodig om foto's van 4MB te schieten met een smartphone camera terwijl een compressie naar een paar honderd KB een exact gelijke kwaliteit oplevert. Zonde van de cloud storage, energievebruik van serverparken, en 4g belasting.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heilige Kaas schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:03:
Heeft iemand een idee of er een manier is om kleinere foto's te schieten met een iphone se?

Het is compleet onnodig om foto's van 4MB te schieten met een smartphone camera terwijl een compressie naar een paar honderd KB een exact gelijke kwaliteit oplevert. Zonde van de cloud storage, energievebruik van serverparken, en 4g belasting.
in camera instellingen je structuren wijzigen naar Meest compatibel. in camera zelf HDR uitvinken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Heilige Kaas
Hackus schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:14:
[...]

in camera instellingen je structuren wijzigen naar Meest compatibel. in camera zelf HDR uitvinken
In camera kan je geen HDR instellingen wijzigen. Het settings menu beweert dat de frontcamera altijd HDR gebruikt. Ik heb het niet kunnen testen, want het is buiten niet echt HDR geschikt weer, maar het lijk mij niet dat dit een grote invloed heeft op de bestandsgrootte.
De instelling 'meest compatibel' zorgt voor foto's in JPG formaat, wat uiteraard beter is, maar wel ietsje groter dan .heic

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heilige Kaas schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:03:
[...]

In camera kan je geen HDR instellingen wijzigen. Het settings menu beweert dat de frontcamera altijd HDR gebruikt. Ik heb het niet kunnen testen, want het is buiten niet echt HDR geschikt weer, maar het lijk mij niet dat dit een grote invloed heeft op de bestandsgrootte.
De instelling 'meest compatibel' zorgt voor foto's in JPG formaat, wat uiteraard beter is, maar wel ietsje groter dan .heic
camera openen om foto te maken. dan zie je bovenaan opties ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Heilige Kaas
Hackus schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:17:
[...]

camera openen om foto te maken. dan zie je bovenaan opties ;)
Bedankt! Ik had HDR op auto staan, dus die optie was er niet.

De test laat zien dat een HDR uit foto ~8% kleiner is dan een niet HDR. Nu zal dat in extreme condities wel een groter verschil zijn, maar HDR heeft daadwerkelijk een positieve invloed op de fotokwaliteit van smartphones. Die dat beetje neem ik voor lief. Ik ben meer opzoek naar een reductie van 50-80%. Zijn daar apps voor?

• Ernemmer
  • Niet online
Als je op zoek bent naar software om je .jpg te verkleinen zonder dat je er iets van ziet dan kan ik TinyJPG aanraden. Ik gebruik 'm zelf ook.

https://tinyjpg.com/

[Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 15-12-2020 16:48]

• Heilige Kaas
Ernemmer schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:48:
Als je op zoek bent naar software om je .jpg te verkleinen zonder dat je er iets van ziet dan kan ik TinyJPG aanraden. Ik gebruik 'm zelf ook.

https://tinyjpg.com/
Inderdaad fijne software. Ik zoek alleen eerder naar een iphone based oplossing. Zodat de foto’s die de cloud in gaan al kleiner zijn.

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-03 13:30
Heilige Kaas schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:46:
[...]

Bedankt! Ik had HDR op auto staan, dus die optie was er niet.

De test laat zien dat een HDR uit foto ~8% kleiner is dan een niet HDR. Nu zal dat in extreme condities wel een groter verschil zijn, maar HDR heeft daadwerkelijk een positieve invloed op de fotokwaliteit van smartphones. Die dat beetje neem ik voor lief. Ik ben meer opzoek naar een reductie van 50-80%. Zijn daar apps voor?
vroeger kon je grote instellen. Voor de meeste foto s heb je geen 12 miljoen pixels nodig.

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-03 12:36

LosGieros

White Ninja

Ik vind de telefoon langzamer aanvoelen de laatste tijd, meer mensen last van?

If you tip them really good, they will help you with your wood..

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07-2022

reuzekind

Ik geloof in GoT

Weet iemand toevallig of de iPhone SE in verschillende verpakkingen wordt geleverd? Bij Kijkshop een SE 128gb besteld, wat helaas een DOA was. Omgeruild, en een nieuwe ontvangen vandaag maar die zit in een heel andere verpakking. De eerste SE zat in een verpakking die ik gewend ben van Appe, en die wat hoger is. De tweede SE zit in een bredere plattere verpakking. Iemand enig idee of die legit is?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:23
reuzekind schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:00:
De tweede SE zit in een bredere plattere verpakking. Iemand enig idee of die legit is?
Apple levert sinds kort geen oplader en oortjes meer bij hun iphones. Je hebt dit keer dus vermoedelijk een recent geproduceerde iphone ontvangen.

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07-2022

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ah, dat verklaart een hoop. Wellicht had ik de verpakking beter eerst open kunnen maken, dan had ik dat zelf ook gezien waarschijnlijk. Dank!

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-03 19:11
streamnl schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:34:
Een eerlijke vraag aan degene met een SE die voorheen een originele SE hadden.

Ben je nog steeds tevreden met de 2020 variant? En zie je jezelf met dit toestel ook enkele jaren doen?

Edit: getwijfeld nog voor een iPhone 12 mini. Maar na een nachtje slapen vind ik de iPhone 12mini veel te duur voor wat ik met een gsm doe... En eigenlijk hoef ik niets meer te kunnen dan wat ik nu doe met mijn originele SE

Edit 2: ik weet dat deze vraag vaker gesteld is, maar nu is de iPhone mini een feit.
Ja en ja.

Ik heb in 2019 bijna een jaar lang de eerste SE gehad.
Dit was een toevalstreffertje want mijn “grote” telefoon was gejat en heb de SE toen van m’n schoonmoeder gekregen omdat zij een upgrade had.
Jaar gebruikt tot ‘ie echt op was, het laatste er uit weten te persen.

Toen een 2e hands iPhone X gekocht en daar super verknocht aan geraakt.
Helaas door een ongeluk op de racefiets is die gesneuveld en moest ik het een tijdje doen met een afgetrapte 6S die ik nog ergens in een lade had liggen.

Nu is die 6S al een paar weken definitief overleden en heb ik op 30 december een SE 2020 gehaald.

Over de SE 2020 ben ik erg te spreken.
Het apparaat is bloedje snel, ik heb echt nog niks kunnen vinden wat dat ding niet trekt.

Alleen meestal heb ik toch het gevoel dat ik helemaal geen nieuwe telefoon beet heb, tot je zwaardere taken gaat draaien.

De grootste nadelen aan de SE2020 vind ik toch de accu en de camera in iets donkere omstandigheden.

Vooral de batterijduur vind ik lichtelijk storend.
Als Apple echt een bigbrain move had willen maken met de SE dan hadden ze een AMOLED scherm er in moeten drukken.

Ik ben er echt heilig van overtuigd dat het LCD paneeltje toch echt de boosdoener is als het op batterijduur aan komt.

En de software support van 5+ jaar is natuurlijk een erg positief ding, maar ik vrees dat er binnen die periode wel een aantal keer van accu gewisseld mag worden. Maar ik kan het natuurlijk ook vreselijk mis hebben.

[Voor 4% gewijzigd door w4v3g0d op 05-01-2021 20:57]

• streamnl
  • Niet online
Alsnog bedankt voor je uitgebreide reactie op een oude bericht van mij.

Mare... :+
streamnl schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:47:
[...]

Ik denk dat je hier meer aan hebt.

https://www.phonearena.co.../phones/11333,10001,10750

Edit: besteld, de 64GB variant.

Meer dan ik dacht...

• w4v3g0d
streamnl schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Alsnog bedankt voor je uitgebreide reactie op een oude bericht van mij.

Mare... :+

[...]
Zo ‘Mini’ is de 12 Mini dus helemaal niet :+

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03:47
Ik gebruik inmiddels al zo’n 2 jaar een Pocophone, hiervoor ook diverse mid-range Android telefoons gehad. In het verleden ook een iPhone 5 gehad. Ondanks de simpliciteit, nooit meer zo'n fijne telefoon gehad als de iPhone 5. Vooral de quirks die Android gaat vertonen na een aantal jaar zijn erg hinderlijk. Daarnaast heb ik last van verschillende probleempjes. Bijvoorbeeld random reboots en ghost touches. Het werkt gewoon allemaal net wat minder fijn. Nu is het 'maar' een telefoon van 300 euro die bijna onverwoestbaar is, dus ik mag echt niet teveel klagen.

Ik heb geen hele hoge eisen, behalve dat ik wel redelijk veel op het internet zit met m'n telefon. Ik overweeg om terug over te stappen naar een iPhone. Waarbij ik nog twijfel tussen de SE 2020 of de iPhone 11/12, die wel een flink stuk duurder is. Ik ben vooral bang dat ik terug naar 'maar' 4,7 inch erg storend ga vinden, mocht ik voor de SE gaan.

Blijft een hoop geld, maar ik ben het gezeur van Android wel zat. Al helemaal voor een toestel dat ik dagelijks uren gebruik. Dan liever iets meer investeren.

Meer mensen die de overstap (terug) hebben gemaakt? En liever SE of de meer higher-end model?

Ik hoor graag wat goede tips!

• w4v3g0d
Fuujii schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:35:
Ik gebruik inmiddels al zo’n 2 jaar een Pocophone, hiervoor ook diverse mid-range Android telefoons gehad. In het verleden ook een iPhone 5 gehad. Ondanks de simpliciteit, nooit meer zo'n fijne telefoon gehad als de iPhone 5. Vooral de quirks die Android gaat vertonen na een aantal jaar zijn erg hinderlijk. Daarnaast heb ik last van verschillende probleempjes. Bijvoorbeeld random reboots en ghost touches. Het werkt gewoon allemaal net wat minder fijn. Nu is het 'maar' een telefoon van 300 euro die bijna onverwoestbaar is, dus ik mag echt niet teveel klagen.

Ik heb geen hele hoge eisen, behalve dat ik wel redelijk veel op het internet zit met m'n telefon. Ik overweeg om terug over te stappen naar een iPhone. Waarbij ik nog twijfel tussen de SE 2020 of de iPhone 11/12, die wel een flink stuk duurder is. Ik ben vooral bang dat ik terug naar 'maar' 4,7 inch erg storend ga vinden, mocht ik voor de SE gaan.

Blijft een hoop geld, maar ik ben het gezeur van Android wel zat. Al helemaal voor een toestel dat ik dagelijks uren gebruik. Dan liever iets meer investeren.

Meer mensen die de overstap (terug) hebben gemaakt? En liever SE of de meer higher-end model?

Ik hoor graag wat goede tips!
Ik zou zelf altijd voor de beste uitvoering binnen je budget gaan.

In mijn geval wilde ik een iPhone van €350,- hebben waar nog een beetje garantie op zit en nagenoeg nieuw was(2e hands).
De enige optie was eigenlijk de SE kopen die ik nu heb.

Stel nou dat je iets in de richting van €500/€600 uit zou willen geven dan kan je al een stuk nieuwer(of nieuw) toestel aanschaffen.

Ik had zelf liever een XS Max gehad dan deze SE, maar daar was mijn budget niet naar.
En om toch een redelijk recente iPhone te hebben heb ik voor de SE gekozen.

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:27
Vandaag is de se 2020 binnengekomen. M'n eerste Apple product, hiervoor altijd Android gehad met nu nog een Huawei p20 pro. Maar helaas is de ondersteuning op losse schroeven want een aantal apps willen niet meer updaten. Dus over op IPhone!

Kan er alleen nog weinig mee want hier in huis is geen enkele USB-C lader aanwezig 8)7
Morgen maar even naar de (essentiële) telefoonboer voor een lader.

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Fuujii Je geeft al aan dat je redelijk veel op het internet zit met je telefoon, dan is een groter scherm erg prettig (mijn mening). Ook vind ik OLED prettiger. Om die reden zouden de 11 en de SE voor mij dus al afvallen. De 12 zou prima voldoen, maar zelf heb ik de 12 Pro Max (vanwege de betere accu). Ik vind hem wel belachelijk duur, maar t.o.v. de 12 Pro vind ik de meerprijs wel meevallen. T.o.v. Voor de 12 is dat een ander verhaal, dan scheelt het een paar honderd euro.

[Voor 37% gewijzigd door syltheboy op 09-01-2021 22:57]

• Bintzak
  • Laatst online: 23-03 09:38
Gummiebeer schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:38:
Vandaag is de se 2020 binnengekomen. M'n eerste Apple product, hiervoor altijd Android gehad met nu nog een Huawei p20 pro. Maar helaas is de ondersteuning op losse schroeven want een aantal apps willen niet meer updaten. Dus over op IPhone!

Kan er alleen nog weinig mee want hier in huis is geen enkele USB-C lader aanwezig 8)7
Morgen maar even naar de (essentiële) telefoonboer voor een lader.
Hip toch zo’n USB-C kabeltje waar nog niemand maar dan ook echt niemand een oplader voor in huis heeft. 8)7. Ik gebruik de oplaadkabel van de IPad er maar voor :/

• Poggy86
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-03 14:49
w4v3g0d schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:54:
[...]

De grootste nadelen aan de SE2020 vind ik toch de accu en de camera in iets donkere omstandigheden.
Ben ik het helemaal mee eens. Voor mij was het een upgrade voor de 6s. Die ging nog net een dag mee. Als ik de SE intensief gebruik dan is hij aan het einde vd dag 50%. Ik vraag me af hoe dat over een paar jaar zal zijn.

Bepaalde speletjes zoals candy crush kan hij niet goed aan lijkt het, mijn telefoon wordt erg heet en de batterij is binnen no-time op. Ik heb candy crush maar verwijderd. Voor mij op zich geen probleem verder :) en sindsdien gelukkig geen problemen met overhitting.

• Ernemmer
  • Niet online
Geen idee of je de Sonos app gebruikt, maar als je ''bediening vergrendelscherm'' aan hebt staan gaat de batterij ook veel sneller leeg.

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:38
Ik kijk net naar de batterijconditie. Het toestel geeft 88% aan. Ding is net een jaar oud. Ik vind het best veel afgenomen in een jaar.

Meer mensen met zo’n laag percentage na een jaar gebruik?

• Ernemmer
  • Niet online
Incognitum schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:42:
Ik kijk net naar de batterijconditie. Het toestel geeft 88% aan. Ding is net een jaar oud. Ik vind het best veel afgenomen in een jaar.

Meer mensen met zo’n laag percentage na een jaar gebruik?
Die van mij is 3 maanden oud en wordt elke nacht opgeladen, de conditie is 100%.

De launch van de telefoon was in april, dus jij hebt 'm zelf nog minder dan een jaar, persoonlijk vind ik 88% dan wel laag.

[Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 21-01-2021 22:47]

• Incognitum
Ernemmer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:46:
[...]

Die van mij is 3 maanden oud en wordt elke nacht opgeladen, de conditie is 100%.

De launch van de telefoon was in april, dus jij hebt 'm zelf nog minder dan een jaar, persoonlijk vind ik 88% dan wel laag.
Klopt inderdaad. Nog geen jaar zelfs nu je het zegt. Telefoon wordt hier ook elke avond op de draadloze lader gelegd. Overdag tegen de avond moet ik hem vaak al wat bijladen.

Ik ga morgen eens bellen.

• Ernemmer
  • Niet online
Incognitum schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:51:
[...]

Klopt inderdaad. Nog geen jaar zelfs nu je het zegt. Telefoon wordt hier ook elke avond op de draadloze lader gelegd. Overdag tegen de avond moet ik hem vaak al wat bijladen.

Ik ga morgen eens bellen.
Ik laad ''geoptimaliseerd opladen'' 'm altijd met een kabeltje op, geen idee of dat iets uitmaakt voor de conditie van de accu.

[Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 21-01-2021 22:58]

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:55
Ik hebhem sinds release en heb nu nog 95% batterijconditie. Ik laad zowel bedraad als draadloos op.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• AGL2021
  • Laatst online: 23-01-2021
Ik heb een vraagje over het geluid van deze iPhone. Ten opzichte van oude iPhone 6 en de iPhone X vind ik heb geluid bij gesprekken erg slecht. Beetje blikkerig en dunnetjes.Ik moet het volume bijna op maximaal zetten om het gesprek te kunnen volgen. Als ik de oortjes in doe, of het gesprek voer op de speaker is het geluid wel “gewoon”. Is dit een bekend probleem bij deze iPhone serie?

• Gummiebeer
Na 2 weken met een SE begin ik te wennen na jarenlang Android.

Ding waar ik mij wel mateloos aan irriteer is de koptelefoon beveiliging. :(
Ik stream SoundCloud via Bluetooth naar m’n autoradio en werkelijk elk half uur dempt de volume, rete irritant en onveilig.
En blijkbaar kan het niet uitgeschakeld worden bij de instellingen. 8)7

Ik heb gelezen dat het veranderd wordt in de volgende update, maar is er tijdelijk nog een workaround voor deze mateloos irritante ‘feature’?

• rclahsen
  • Laatst online: 18:17
Gummiebeer schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:43:
Na 2 weken met een SE begin ik te wennen na jarenlang Android.

Ding waar ik mij wel mateloos aan irriteer is de koptelefoon beveiliging. :(
Ik stream SoundCloud via Bluetooth naar m’n autoradio en werkelijk elk half uur dempt de volume, rete irritant en onveilig.
En blijkbaar kan het niet uitgeschakeld worden bij de instellingen. 8)7

Ik heb gelezen dat het veranderd wordt in de volgende update, maar is er tijdelijk nog een workaround voor deze mateloos irritante ‘feature’?
In iOS 14.4 wordt het volume niet meer geforceerd teruggebracht, maar krijg je alleen een waarschuwing. Als je het niet meer trekt: de beta van 14.4 heeft nu de status van ‘release candidate’, dus zo goed als definitief.

Aanmelden voor de public beta kan op beta.apple.com (vanaf je iPhone). Zodra de definitieve versie van 14.4 er is kun je het beta-profiel zonder zorgen weer weggooien.

• Incognitum
Nou, ik ga vanmiddag even langs de AMAC om het toestel in te leveren. Desnoods betaal ik de €55,- zelf want T-Mobile wilt dat ik het toestel via DrMobile of zoiets laat repareren.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:06

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

AGL2021 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:58:
Ik heb een vraagje over het geluid van deze iPhone. Ten opzichte van oude iPhone 6 en de iPhone X vind ik heb geluid bij gesprekken erg slecht. Beetje blikkerig en dunnetjes.Ik moet het volume bijna op maximaal zetten om het gesprek te kunnen volgen. Als ik de oortjes in doe, of het gesprek voer op de speaker is het geluid wel “gewoon”. Is dit een bekend probleem bij deze iPhone serie?
Misschien een beetje een flauwe vraag, maar heb je de beschermfolie vanuit de fabriek er nog op zitten? Deze zit ook over de speakers heen waardoor jouw omschrijving ontstaat.

Life is not about specs, it is about joy!

• LosGieros
  • Laatst online: 25-03 12:36

LosGieros

White Ninja

stevens20 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:29:
Ik hebhem sinds release en heb nu nog 95% batterijconditie. Ik laad zowel bedraad als draadloos op.
Heb ik ook, batterij kan soms echt heeeeeeel snel gaan.
Geloof niet dat ik hiermee net zo lang ga doen als de vorige SE.

If you tip them really good, they will help you with your wood..

• Incognitum
LosGieros schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:33:
[...]

Heb ik ook, batterij kan soms echt heeeeeeel snel gaan.
Geloof niet dat ik hiermee net zo lang ga doen als de vorige SE.
Ik heb de oude SE nooit gehad, maar wel de 8. Deze ging zelfs langer mee dan de huidige SE2020. Ik heb hem zojuist afgegeven en aangegeven dat ze hoe dan ook de batterij maar vervangen.

Meneer achter de balie gaf Dumpert-app en Chrome-app de schuld. Verder maar niet op ingegaan. Binnen twee weken krijg ik hem terug, dan ben ik eens benieuwd.

Voor nu de tweede SE2020 in gebruik genomen, update nu naar 14.4 zodat ik een reservekopie kan terugzetten. Eens kijken hoelang deze het volhoudt per dag.

Deze ervaring weerhoudt mij wel nu even de 12 mini aan te schaffen, daar deze een nog mindere batterij in zich heeft, begreep ik.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Incognitum schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:40:
[...]Ik heb de oude SE nooit gehad, maar wel de 8. Deze ging zelfs langer mee dan de huidige SE2020. Ik heb hem zojuist afgegeven en aangegeven dat ze hoe dan ook de batterij maar vervangen.
Meneer achter de balie gaf Dumpert-app en Chrome-app de schuld. Verder maar niet op ingegaan. Binnen twee weken krijg ik hem terug, dan ben ik eens benieuwd.
Voor nu de tweede SE2020 in gebruik genomen, update nu naar 14.4 zodat ik een reservekopie kan terugzetten. Eens kijken hoelang deze het volhoudt per dag.

Deze ervaring weerhoudt mij wel nu even de 12 mini aan te schaffen, daar deze een nog mindere batterij in zich heeft, begreep ik.
Die heeft meer capaciteit, en zou zuiniger moeten zijn dan SE2020

• Incognitum
Hackus schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:43:
[...]

Die heeft meer capaciteit, en zou zuiniger moeten zijn dan SE2020
Hmzz, nu twijfel ik wel om hem te bestellen...... Nee, ik wacht eerst even de reparatie af :)

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:27
Sinds gisteren mag ik mijzelf de gelukkige bezitter van dit toestel noemen. Ik heb nog nooit een iPhone gehad en zal ook nooit overstappen van Android naar iOS ben ik achter gekomen. Dat geheel terzijde.

Ik heb hem aardig naar mijn hand kunnen zetten maar er is één ding waar ik niet uit kom:

Hoe kan ik er voor zorgen dat het scherm uit blijft als er een melding (E-mail, Whatsapp) binnen komt? Ik merk dat bij elke melding die binnen komt het scherm kort aan gaat en dat hoeft echt niet van mij.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:31

Nicap

Tsssk....

Zit er trouwens veel verschil in draadloze laders? Ik heb een 2020se van m'n werk en wil die ook gebruiken op mijn draadloze lader van xiaomi(20 watt). Deze zat bij de Mi Mix3 toen ik hem kocht. Dat werkt met die telefoon prima met een hoesje erom. Maar bij de iphone met hoesje vertikt ie om op te laden. Hij geeft eerst aan dat hij gaat laden, maar vervolgens gaat het ledje van de lader knipperen. Wat daarmee aangeeft dat hij niet aan het laden is. Haal ik het hoesje er af dan gaat het prima.

Het gaat in om zowel bij de Mi Mix 3 als de Iphone 2020se om hetzelfde hoesje, een Mofi met stof like structuur op de achterkant. Niet echt dik ofzo.
Komt dat zo precies?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:24
Nicap schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:05:
Zit er trouwens veel verschil in draadloze laders? Ik heb een 2020se van m'n werk en wil die ook gebruiken op mijn draadloze lader van xiaomi(20 watt). Deze zat bij de Mi Mix3 toen ik hem kocht. Dat werkt met die telefoon prima met een hoesje erom. Maar bij de iphone met hoesje vertikt ie om op te laden. Hij geeft eerst aan dat hij gaat laden, maar vervolgens gaat het ledje van de lader knipperen. Wat daarmee aangeeft dat hij niet aan het laden is. Haal ik het hoesje er af dan gaat het prima.

Het gaat in om zowel bij de Mi Mix 3 als de Iphone 2020se om hetzelfde hoesje, een Mofi met stof like structuur op de achterkant. Niet echt dik ofzo.
Komt dat zo precies?
Dan vermoed ik toch dat er iets met het hoesje is of met de lader (misschien te dik hoesje en daarom pakt de Xiaomi lader hem niet). Hier een aantal iPhones met hoesjes en die laden prima draadloos op. Ook een SE 2020

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:51
Enorme n00b vraag maar aangezien we hier in huis 100% 50% Android gebruikers zijn: welke adapter heb ik (of eigenlijk mijn lief) nodig voor haar SE 2020? Die is gisteren binnen gekomen, maar zonder oplader.

Volstaat deze:

pricewatch: Apple USB-C lichtnetadapter van 20W

?

Of andere tips voor een bedrade lader? Iets met bomen en bos... Vooralsnog volstaat de Macbook lader, maar die is een beetje groot en lomp.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:22:
Enorme n00b vraag maar aangezien we hier in huis 100% 50% Android gebruikers zijn: welke adapter heb ik (of eigenlijk mijn lief) nodig voor haar SE 2020? Die is gisteren binnen gekomen, maar zonder oplader.

Volstaat deze:

?

Of andere tips voor een bedrade lader? Iets met bomen en bos... Vooralsnog volstaat de Macbook lader, maar die is een beetje groot en lomp.
met de meegeleverde USB-C kabel to Lightning, kun je elke oplader gebruiken van 'android' met USB-C uitgang.

edit :oa de Ikea Koppla van E5,- https://www.ikea.com/nl/n...met-1-poort-wit-40412278/

[Voor 20% gewijzigd door Hackus op 16-02-2021 11:22]

• w4v3g0d
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:22:

Volstaat deze:

?

Vrijwel elk laadblokje waar je een USB kabel in kan steken voldoet.
In de praktijk maakt het erg weinig uit.

Als je een beetje laptop hebt kan je 'm daar ook mee opladen.

De lader die je zelf al postte vereist een USB type C aansluiting, dus kijk wel even naar welk type aansluiting je momenteel hebt voordat je een laadblokje bestelt.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:51
w4v3g0d schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:29:
[...]

Vrijwel elk laadblokje waar je een USB kabel in kan steken voldoet.
In de praktijk maakt het erg weinig uit.

Als je een beetje laptop hebt kan je 'm daar ook mee opladen.

De lader die je zelf al postte vereist een USB type C aansluiting, dus kijk wel even naar welk type aansluiting je momenteel hebt voordat je een laadblokje bestelt.
Dat is dus de vraag even.. de kabel die bij de SE meegeleverd wordt, is dat type C? Er zit Lightning aan telefoonkant, toch? Zoals gezegd komen we van Android waarbij de U in USB gewoon nog steeds universeel betekend ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:35:
[...]

Dat is dus de vraag even.. de kabel die bij de SE meegeleverd wordt, is dat type C? Er zit Lightning aan telefoonkant, toch? Zoals gezegd komen we van Android waarbij de U in USB gewoon nog steeds universeel betekend ;)
Inhoud verpakking

iPhone met iOS 14
USB‑C-naar-Lightning-kabel
Documentatie

[Voor 17% gewijzigd door Hackus op 16-02-2021 11:17]

• w4v3g0d
Hackus schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:38:
[...]

Inhoud verpakking

iPhone met iOS 14
USB‑C-naar-Lightning-kabel
Documentatie
Je was me al voor.

Lijkt me vrij duidelijk toch?

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:55
vandaag mijn nieuwe werktoestel op kunnen halen na langdurige leveringsproblemen..

Toestel bevalt goed. Wel weer even wennen met de homebutton (gebruik prive de iphone x).
Nu even opzoek naar een andere case. Heb standaard een leren book-case gekregen waar 3 pasjes in kunnen maar vind dat zelf niet prettig werken.. dus zoeken naar een ultra thin backcase..

Wat betreft de inhoud verpakking... zoals eerder al door @Hackus is aangegeven. Ik kreeg er zelf nog een usb-c 20w power adapter bij en headsetje..

...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

koentjuh1987 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:27:
vandaag mijn nieuwe werktoestel op kunnen halen na langdurige leveringsproblemen..

Toestel bevalt goed. Wel weer even wennen met de homebutton (gebruik prive de iphone x).
Nu even opzoek naar een andere case. Heb standaard een leren book-case gekregen waar 3 pasjes in kunnen maar vind dat zelf niet prettig werken.. dus zoeken naar een ultra thin backcase..

Wat betreft de inhoud verpakking... zoals eerder al door @Hackus is aangegeven. Ik kreeg er zelf nog een usb-c 20w power adapter bij en headsetje..
Klopt, er worden ook andere sets aangeboden, zie overzicht https://tweakers.net/smar...020_p1124332/vergelijken/

Anoniem: 192266

Jarenlang een iPhone 6 en 7 gebruikt en na veel twijfelen toch overgestapt naar de veel grotere iPhone 11. Mooie telefoon, maar zo enorm groot. Heb eigenlijk vanaf de eerste dag heimwee gehad naar de compacte toestellen. Deze week een refurbished SE gekocht en de 11 verkocht. Ben er blij mee, heerlijk formaat. En Touch ID is ook een verademing. Fijn dat het een recent toestel is met een goede soc, hoop er jaren mee te doen.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 192266 op 25-02-2021 17:07]

• Amos_x
  • Laatst online: 21:33
Anoniem: 192266 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:06:
Jarenlang een iPhone 6 en 7 gebruikt en na veel twijfelen toch overgestapt naar de veel grotere iPhone 11. Mooie telefoon, maar zo enorm groot. Heb eigenlijk vanaf de eerste dag heimwee gehad naar de compacte toestellen. Deze week een refurbished SE gekocht en de 11 verkocht. Ben er blij mee, heerlijk formaat. En Touch ID is ook een verademing. Fijn dat het een recent toestel is met een goede soc, hoop er jaren mee te doen.
Ik ben het volledig eens. Heb me gelukkig nooit laten verleiden tot de grotere phablet achtige iPhones (ik houd me liever niet bezig met marktplaats-achtige tweedehands verkoop, dus dat zou dan enkel maar een grote verliespost zijn geweest, tenzij ik 'm kon weggeven aan familie of zo)

Heb de grote iPhones in de stores vaak genoeg in handen gehad en mee gespeeld, en vaak genoeg getwijfeld maar nooit de stap gezet. De enige iPhones die betaalbaar zijn uit de vorige generaties (XR/11) zijn voor mij echt te groot, en vooral te zwaar! Pro-prijzen zal ik nooit betalen. Ik begrijp best dat de grote kolenschop telefoon brigade vast even moet lachen met iemand die een iPhone 11 groot vindt, maar dan is dat maar zo.

Ik heb een grondige hekel aan grote telefoons. Ben van 5s -> 7 -> 2020SE gegaan, en het hoeft zeker niet groter of zwaarder. Toen vorig jaar m'n 7 finaal kapot is gevallen op de stoep, ben ik meteen een winkel buitengestapt met een 2020SE. Hoefde ik zelfs geen seconde over na te denken.

Ideaal formaat, ideaal gewicht. En het is zeker fijn dat het een goede, snelle SOC is, die er gewoon een snelle/vlotte iPhone 8 van maakt.

Bezels maak ik me helemaal niet druk om. Het ontwerp is volledig tijdloos. Zou niet weten waarvoor ik meer scherm in de zwarte randen zou willen. Het scherm is goede kwaliteit, perfect formaat voor youtube (hoger/langer hoeft toch niet). En no way wil ik touch ID opgeven.

Dat design heeft als extra voordeel dat een bepaald soort medemens wellicht denkt dat het een oude 6 of 7 betreft ;)

Nu zou ik wel hard twijfelen tegenover een 12 mini. Ik ben zeer verheugd dat Apple deze telefoon een kans heeft gegeven. Hopelijk houden ze hem in het assortiment en schrikt de lagere verkoop hen niet af. Over een generatie of 2 kan ik vast een 'last gen' 12 of 13 mini vinden aan de prijs van een iPhone SE. Zou wel touch id erg missen, denk ik.

Ook dat eindeloze gemiep online over dat lcd scherm. Waar mensen zich druk om maken... 8)7 Anecdote: ik heb een vervangschermpje gekocht voor de 7 op amazon. Zonder problemen geinstalleerd maar wat zijn die kleuren in vergelijking met een origineel super cheap zeg. Net alsof je de cheapste android phone hebt gekocht. Gifgroen, felle, fletse kleuren. Het mag dan wel LCD zijn in de iPhone SE, maar de kleuren zijn aangenaam en netjes gekalibreerd voor ditsoort telefoon. De 7 wordt nu gebruikt als vervang telefoon of remote of muziekplayer.

Wel 2 minpuntjes

1. het scherm krast belachelijk snel en gemakkelijk. Het is waarschijnlijk minder breekbaar zo, maar ik herinner me niet van m'n 7 dat het zo snel kraste. Ik heb welisvaar vaak 2 telefoons in m'n broekzak (een nog kleinere), en de SE staat VOL met micro krasjes (of "niet-zo-micro" krasjes)

2. Battery drain. Dit topic staat er wellicht vol van (kan bijna niet anders, ik kan niet de enige zijn). Maar de battery drain is belachelijk. Dan heb ik het over 's nachts, zonder activiteit, naast m'n bed.

Ik hoop dat het software is, maar ik vrees dat er ook een hardware kant aan dit probleem zit. Een of andere chip of antenne die gewoon doldraait of zo.

Heb de iPhone volledig naar factory settings gebracht. Geen social media apps op geplaatst, enkel een zeer klein aantal respectabele broodnodige apps. Op airplane mode merk ik 4-5% drain per nacht (wat min of meer overeenkomt met wat ik me herinner van de 7). Maar op elke andere mode minstens 20% per nacht. Met 0% activiteit)

Mijn telefoon was steeds apple (en zal altijd apple zijn), maar dit is toch hoogst ontgoochelend. Onlangs is die 's nachts van 50% naar volledig uit, 0%, gegaan. Had ik nog nooit meegemaakt. Wifi stond aan, maar niets aangeraakt. Was zeer verbaasd 's ochtends een lege iPhone te vinden, en na het checken van de battery graph kon je duidelijk een stijle drop zien van meer dan halfvol naar 0.

Hopelijk wordt het nog opgelost.

Want... als het 's nachts gebeurt, gebeurt het overdag ook. Alleen merk je het minder snel omdat je zelf ook de telefoon gebruikt, en dan waarschijnlijk veronderstelt dat eigen gebruik de telefoon leegtrekt. Of je kan beide effecten niet gemakkelijk meer scheiden. Maar het is volstrekt logisch om te veronderstellen dat die 20% per 8 uur overdag gewoon doorloopt. Dat betekent dus 40% op 16 u extra battery drain, op een reeds zeer kleine batterij. Gewoonweg jammer |:(

• YSteurs05
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-02-2022
Hallo

[Voor 106% gewijzigd door YSteurs05 op 04-03-2021 21:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• w4v3g0d
Amos_x schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:25:
[...]

Ik ben het volledig eens. Heb me gelukkig nooit laten verleiden tot de grotere phablet achtige iPhones (ik houd me liever niet bezig met marktplaats-achtige tweedehands verkoop, dus dat zou dan enkel maar een grote verliespost zijn geweest, tenzij ik 'm kon weggeven aan familie of zo)

Heb de grote iPhones in de stores vaak genoeg in handen gehad en mee gespeeld, en vaak genoeg getwijfeld maar nooit de stap gezet. De enige iPhones die betaalbaar zijn uit de vorige generaties (XR/11) zijn voor mij echt te groot, en vooral te zwaar! Pro-prijzen zal ik nooit betalen. Ik begrijp best dat de grote kolenschop telefoon brigade vast even moet lachen met iemand die een iPhone 11 groot vindt, maar dan is dat maar zo.

Ik heb een grondige hekel aan grote telefoons. Ben van 5s -> 7 -> 2020SE gegaan, en het hoeft zeker niet groter of zwaarder. Toen vorig jaar m'n 7 finaal kapot is gevallen op de stoep, ben ik meteen een winkel buitengestapt met een 2020SE. Hoefde ik zelfs geen seconde over na te denken.

Ideaal formaat, ideaal gewicht. En het is zeker fijn dat het een goede, snelle SOC is, die er gewoon een snelle/vlotte iPhone 8 van maakt.

Bezels maak ik me helemaal niet druk om. Het ontwerp is volledig tijdloos. Zou niet weten waarvoor ik meer scherm in de zwarte randen zou willen. Het scherm is goede kwaliteit, perfect formaat voor youtube (hoger/langer hoeft toch niet). En no way wil ik touch ID opgeven.

Dat design heeft als extra voordeel dat een bepaald soort medemens wellicht denkt dat het een oude 6 of 7 betreft ;)

Nu zou ik wel hard twijfelen tegenover een 12 mini. Ik ben zeer verheugd dat Apple deze telefoon een kans heeft gegeven. Hopelijk houden ze hem in het assortiment en schrikt de lagere verkoop hen niet af. Over een generatie of 2 kan ik vast een 'last gen' 12 of 13 mini vinden aan de prijs van een iPhone SE. Zou wel touch id erg missen, denk ik.

Ook dat eindeloze gemiep online over dat lcd scherm. Waar mensen zich druk om maken... 8)7 Anecdote: ik heb een vervangschermpje gekocht voor de 7 op amazon. Zonder problemen geinstalleerd maar wat zijn die kleuren in vergelijking met een origineel super cheap zeg. Net alsof je de cheapste android phone hebt gekocht. Gifgroen, felle, fletse kleuren. Het mag dan wel LCD zijn in de iPhone SE, maar de kleuren zijn aangenaam en netjes gekalibreerd voor ditsoort telefoon. De 7 wordt nu gebruikt als vervang telefoon of remote of muziekplayer.

Wel 2 minpuntjes

1. het scherm krast belachelijk snel en gemakkelijk. Het is waarschijnlijk minder breekbaar zo, maar ik herinner me niet van m'n 7 dat het zo snel kraste. Ik heb welisvaar vaak 2 telefoons in m'n broekzak (een nog kleinere), en de SE staat VOL met micro krasjes (of "niet-zo-micro" krasjes)

2. Battery drain. Dit topic staat er wellicht vol van (kan bijna niet anders, ik kan niet de enige zijn). Maar de battery drain is belachelijk. Dan heb ik het over 's nachts, zonder activiteit, naast m'n bed.

Ik hoop dat het software is, maar ik vrees dat er ook een hardware kant aan dit probleem zit. Een of andere chip of antenne die gewoon doldraait of zo.

Heb de iPhone volledig naar factory settings gebracht. Geen social media apps op geplaatst, enkel een zeer klein aantal respectabele broodnodige apps. Op airplane mode merk ik 4-5% drain per nacht (wat min of meer overeenkomt met wat ik me herinner van de 7). Maar op elke andere mode minstens 20% per nacht. Met 0% activiteit)

Mijn telefoon was steeds apple (en zal altijd apple zijn), maar dit is toch hoogst ontgoochelend. Onlangs is die 's nachts van 50% naar volledig uit, 0%, gegaan. Had ik nog nooit meegemaakt. Wifi stond aan, maar niets aangeraakt. Was zeer verbaasd 's ochtends een lege iPhone te vinden, en na het checken van de battery graph kon je duidelijk een stijle drop zien van meer dan halfvol naar 0.

Hopelijk wordt het nog opgelost.

Want... als het 's nachts gebeurt, gebeurt het overdag ook. Alleen merk je het minder snel omdat je zelf ook de telefoon gebruikt, en dan waarschijnlijk veronderstelt dat eigen gebruik de telefoon leegtrekt. Of je kan beide effecten niet gemakkelijk meer scheiden. Maar het is volstrekt logisch om te veronderstellen dat die 20% per 8 uur overdag gewoon doorloopt. Dat betekent dus 40% op 16 u extra battery drain, op een reeds zeer kleine batterij. Gewoonweg jammer |:(
Ik beaam dit volledig.

Vooral het makkelijk krassen van het beeldscherm erger ik me nogal aan. In de afgelopen maand met het koude weer waren mijn handen nogal droog en daarmee kreeg ik het al voorelkaar om een mooie kraslaag te creëren op het scherm waar ik altijd met mijn rechter duim actief ben.

Zelfs voor een telefoon van die prijsklasse vind ik dat belachelijk slecht.
Edit; al helemaal als je bedenkt dat dit chassis al meer dan 5 jaar oud is en het helemaal is doorontwikkeld.

• Incognitum
w4v3g0d schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:09:
[...]

Ik beaam dit volledig.

Vooral het makkelijk krassen van het beeldscherm erger ik me nogal aan. In de afgelopen maand met het koude weer waren mijn handen nogal droog en daarmee kreeg ik het al voorelkaar om een mooie kraslaag te creëren op het scherm waar ik altijd met mijn rechter duim actief ben.

Edit; al helemaal als je bedenkt dat dit chassis al meer dan 5 jaar oud is en het helemaal is doorontwikkeld.
Ik beaam het totaal niet. Zoals al in een ander topic aangegeven, gebruik ik de Nano Fixit screenprotector. Ik heb geen krasje of niks op het scherm. En hij zit los in de broekzak.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sushieffer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:42
YSteurs05 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:52:
Hallo

Ik heb eens een vraagje.

Ik ben nu 17 jaar en heb al sinds september 2020 een iPhone SE 2020. Nu is mijn vraag; is het de moeite om nu al een iPhone 12 mini te kopen en de SE te verkopen? Of zou toch maar de SE houden?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Mvg
Yentl

Ps Ik ben een jobstudent en heb nu rond de 2760 euro.
Wat is de reden dat je over zou willen naar de mini? De SE is een prima toestel.

Mocht je toch naar een Mini willen, kan je via Apple je SE inruilen, waardoor je geld voor je SE krijgt of kan je natuurlijk via bijv marktplaats je toestel verkopen.

Ik persoonlijk zou nog wachten tot evt de opvolger van de Mini als ik een SE zou hebben.

Think Different

Acties:
  • +1Henk 'm!

• w4v3g0d
Incognitum schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:28:
[...]

Ik beaam het totaal niet. Zoals al in een ander topic aangegeven, gebruik ik de Nano Fixit screenprotector. Ik heb geen krasje of niks op het scherm. En hij zit los in de broekzak.
Okay, dan is het toch logisch dat jij dat probleem niet ervaart en wij wel?

Bovendien kan ik niet ruiken wat jij wel en niet in andere topics loopt te vermelden.

• Incognitum
*snip* troll

[Voor 94% gewijzigd door Daedalus op 03-03-2021 13:31]

• Amos_x
w4v3g0d schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:09:
[...]

Ik beaam dit volledig.

Van wat ik er van begrijp, kan je ofwel een goede krasweerstand hebben, en dan zo breekbaar als een eierschaal, of net minder krasbestending en goede impact/val bestendigheid. Bij het releasen van de iPhone 12 zag ik op youtube een absurde drop test. iPhones die van 3-4m hoog gedropt worden, en geen tot nauwelijks schermschade vertonen. Was ooit wel anders.

Dan is het extra krassen wat we nu zien op de SE (zelfde soort schermcoating?) daar misschien wel het gevolg van. De mijne, zonder er noemenswaardig slordig mee om te gaan (al m'n andere tech ziet er prima uit), lijkt wel over kiezelstenen gehaald te zijn.

Sommigen kunnen dan wel beginnen miepen over screen protectors, maar als je liever de telefoon gebruikt zonder al die dingen er op dan is het dus wel een nadeel. Ik ben zelfs niet afkerig van screenprotectors per se, heb er 1 aangebracht op m'n switch Lite, maar had het gewoon niet verwacht aangezien het op oudere iPhones algemeen wel meeviel met mijn soort gebruik. Een klein krasje geef ik niet zoveel om. Integendeel, dat haalt er die initiele bezorgdheid uit, en dan ga ik m'n toestellen een stuk relaxter gebruiken. :D

Al die kleine krasjes echter... :X

Moet wel zeggen, mijn iPhone 7 is nagenoeg nooit gevallen (nooit zelfs, denk ik), maar die enige en laatste keer was wel een voltreffer. Scherm compleet verbrijzeld in zeer kleine, scherp aanvoelende schilfertjes. :'(

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:25
Korte vraag: bestelde voor iemand de SE 64 GB Wit via een niet nader te noemen grote webshop, maar krijg naar ik vermoed de griekse versie binnen. SKU MHGQ3GH/A. Googlen op dat nummer brengt me niet heel veel verder, maar lijkt gewoon een EU versie te zijn. Model is A2296 wat ook gewoon de NL versie heeft. Nog iets waar ik rekening mee moet houden qua gebruik? Ik denk aan garantie (dit zit gewoon via webshop natuurlijk), netwerk?

• w4v3g0d
monsieurpinot schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:44:
Korte vraag: bestelde voor iemand de SE 64 GB Wit via een niet nader te noemen grote webshop, maar krijg naar ik vermoed de griekse versie binnen. SKU MHGQ3GH/A. Googlen op dat nummer brengt me niet heel veel verder, maar lijkt gewoon een EU versie te zijn. Model is A2296 wat ook gewoon de NL versie heeft. Nog iets waar ik rekening mee moet houden qua gebruik? Ik denk aan garantie (dit zit gewoon via webshop natuurlijk), netwerk?
Je garantie loopt ook via Apple zelf voor hardwarematige defecten.
Je kan binnen je instellingen (About/Over deze iPhone) zien hoe lang je garantie nog geldig is, vanaf het moment dat je de iPhone voor de eerste keer activeert gaat deze garantieperiode van start.

Als je de Support app download uit de App Store kan je daar ook de garantie periode bekijken.

• monsieurpinot
w4v3g0d schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:52:
[...]

Je garantie loopt ook via Apple zelf voor hardwarematige defecten.
Je kan binnen je instellingen (About/Over deze iPhone) zien hoe lang je garantie nog geldig is, vanaf het moment dat je de iPhone voor de eerste keer activeert gaat deze garantieperiode van start.

Als je de Support app download uit de App Store kan je daar ook de garantie periode bekijken.
thanks! die kende ik inderdaad, en is ook meer goodwill van apple (dat eerste jaar), maar primair is natuurlijk webwinkel X verantwoordelijk voor garantieafhandeling. Over garantie maak ik me dan ook niet zo heel veel zorgen, ben vooral nog benieuwd of er een fysiek verschil is.

• w4v3g0d
monsieurpinot schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:10:
[...]

thanks! die kende ik inderdaad, en is ook meer goodwill van apple (dat eerste jaar), maar primair is natuurlijk webwinkel X verantwoordelijk voor garantieafhandeling. Over garantie maak ik me dan ook niet zo heel veel zorgen, ben vooral nog benieuwd of er een fysiek verschil is.
Oh dat was ik vergeten te vermelden.
Ik heb hier een exemplaar die in een doosje met Franse Frans/Duits/Nederlandse sticker kwam, wel oorspronkelijk in Nederland verkocht.

Hier staat op het label A2296, SKU MX9U2ZD/A.
Dus ik denk dat dat op het zelfde neer komt.

[Voor 5% gewijzigd door w4v3g0d op 15-03-2021 15:59]

• monsieurpinot
w4v3g0d schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:47:
[...]

Oh dat was ik vergeten te vermelden.
Ik heb hier een exemplaar die in een doosje met Franse Frans/Duits/Nederlandse sticker kwam, wel oorspronkelijk in Nederland verkocht.

Hier staat op het label A2296, SKU MX9U2ZD/A.
Dus ik denk dat dat op het zelfde neer komt.
dat is dan denk ik de Rode mét oortjes? pricewatch: Apple iPhone SE (2020) 64GB (usb-A kabel/lader/oortjes) Rood Ik ga 'm gewoon instellen, mocht 't niet werken heeft Webwinkel X dikke pech en gaat ie terug :)

[Voor 7% gewijzigd door monsieurpinot op 15-03-2021 17:44]

• w4v3g0d
monsieurpinot schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:43:
[...]

dat is dan denk ik de Rode mét oortjes? pricewatch: Apple iPhone SE (2020) 64GB (usb-A kabel/lader/oortjes) Rood Ik ga 'm gewoon instellen, mocht 't niet werken heeft Webwinkel X dikke pech en gaat ie terug :)
Ja dat klopt inderdaad.

Heb zelf overigens niet specifiek voor het rode gekozen, ik houd normaliter niet zo van aparte kleurtjes maar vind de rode toch best goed gelukt.
Ik kon hem van iemand overnemen die 'm na 2 dagen gebruik niet meer wilde, scheelde mij dik 150 euro dus ik was wel tevreden :*)

• Gummiebeer
Ik heb nu 2 maanden het toestel in in gebruik maar heb er behoorlijk spijt van. Op het scherm zitten meerdere kleine krasjes en twee behoorlijke diepe. Ding zit geheel beschermd in een etui en toch die krassen.
Batterij loopt ook opeens snel leeg na de laatste update en ik kan twee keer per dag het mobiele netwerk opnieuw configureren om Google te kunnen gebruiken.
Het laatste wellicht software probleem maar die krassen vind ik niet netjes na pas twee maanden gebruik.

Terugsturen/omruilen kan niet meer dus zou ik het voor reparatie moeten aanbieden bij belsimpel en dan meerdere dagen zonder telefoon moeten doen.

Ik mis m’n Huawei.. :'( ;w

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-03 09:24
Ik heb de SE nu bijna een jaar in gebruik, op de batterijcapaciteit na ben ik onwijs tevreden met het toestel.
Ik wilde geen groot toestel in mijn broekzak(Nu zou mijn keuze de 12mini zijn).

Ik heb geen krassen op het scherm dankzij een goedkoop screenprotector die het al een jaar volhoud. De achterzijde krast wel behoorlijk, maar dit is geen probleem voor het gebruik. Ik overweeg om een 12mini te bestellen en de SE in te ruilen bij Apple, helaas krijg ik hier dan maar 240 voor terug.

• Ernemmer
  • Niet online
Sinds kort (update 14.4.1) schakelt mijn SE niet meer over van WiFi naar 4G op KPN, er staat bovenin de display wel 4G maar ik heb geen dataverbinding. Ik moet de telefoon dan eerst uit en weer aanzetten voordat ik een dataverbinding heb via 4G.

Meer mensen hier last van?

[Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 23-03-2021 10:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 15:56

MagicTempest

Fly pig!

Ik kan niet zeggen hoe het op KPN is, maar op Vodafone heb ik daar geen problemen mee.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:15
RisingSun schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:01:
Ik heb de SE nu bijna een jaar in gebruik, op de batterijcapaciteit na ben ik onwijs tevreden met het toestel.
Ik wilde geen groot toestel in mijn broekzak(Nu zou mijn keuze de 12mini zijn).

Ik heb geen krassen op het scherm dankzij een goedkoop screenprotector die het al een jaar volhoud. De achterzijde krast wel behoorlijk, maar dit is geen probleem voor het gebruik. Ik overweeg om een 12mini te bestellen en de SE in te ruilen bij Apple, helaas krijg ik hier dan maar 240 voor terug.
Ik sta hier een beetje hetzelfde in, maar heb zelfs ZONDER screenprotector eigenlijk geen krassen op mn scherm, terwijl het toestel meer dan eens de reis naar de vloer heeft afgelegd.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:17

SD5k

>4&X

Koepert schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:17:
[...]

Ik sta hier een beetje hetzelfde in, maar heb zelfs ZONDER screenprotector eigenlijk geen krassen op mn scherm, terwijl het toestel meer dan eens de reis naar de vloer heeft afgelegd.
Ik heb wel oppervlakkige krassen op mijn scherm, terwijl ik hem altijd in een broekzak doe zonder andere meuk. Het glas krast gewoon opvallend snel is mijn ervaring. Met het scherm aan zie je er niks van dus zoveel maakt het me niet uit, maar jammer is het wel.

Toen ik hem net had gekocht had ik er meteen een screenprotector op gedaan maar vond de TouchID niet zo lekker werken daardoor, dus heb hem er maar weer af gehaald.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gummiebeer
Ernemmer schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:15:
Sinds kort (update 14.4.1) schakelt mijn SE niet meer over van WiFi naar 4G op KPN, er staat bovenin de display wel 4G maar ik heb geen dataverbinding. Ik moet de telefoon dan eerst uit en weer aanzetten voordat ik een dataverbinding heb via 4G.

Ik moet vrijwel dagelijks het mobiele netwerk opnieuw instellen, daarna werkt het weer. Wel irritant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• w4v3g0d

Ja hier ook, alleen niet perse bij het overschakelen van WIFI naar mobiele data maar eerder willekeurig.
De ene keer werkt het een weekje probleemloos en de andere keer moet ik de telefoon meerdere keren op een dag herstarten.

• Ernemmer
  • Niet online
Goed om te horen dat ik niet de enige ben, ik dacht al dat het aan mij lag.

• cavemees
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23:39

Hier ook last van i.c.m. een BEN abbo. Gebeurt willekeurig, uit/aan zetten en het werkt weer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Incognitum

Ah dacht ook dat ik de enige was. Ik heb 14.5 en daarop geven apps zoals Radio Ned+, Waze en spotify ook regelmatig aan geen verbinding te hebben waarna ze stoppen met werken. De ene week vaker als de andere. Dacht dat het aan de esim lag, maar schijnbaar toch iets software gerelateerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• w4v3g0d
Incognitum schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:41:
[...]

Ah dacht ook dat ik de enige was. Ik heb 14.5 en daarop geven apps zoals Radio Ned+, Waze en spotify ook regelmatig aan geen verbinding te hebben waarna ze stoppen met werken. De ene week vaker als de andere. Dacht dat het aan de esim lag, maar schijnbaar toch iets software gerelateerd.
Dit is ook exact wat ik ervaar.

Ik heb als provider overigens Budgetmobiel, dus ik verwacht er al niet veel van :+

Maar dan nog gebruiken zij het netwerk van KPN, en het bereik is dan ook eigenlijk altijd prima.

Maar ook op de momenten waarop het bereik 10/10 is gebeurt het spontaan wegvallen van de mobiele data alsnog.

Ik hoop dat dit dmv. iOS update te verhelpen is, maar ‘t zal wel weer zo’n gevalletje “You’re holding it wrong.” Zijn |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Incognitum
w4v3g0d schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:14:
[...]

Dit is ook exact wat ik ervaar.

Ik heb als provider overigens Budgetmobiel, dus ik verwacht er al niet veel van :+

Maar dan nog gebruiken zij het netwerk van KPN, en het bereik is dan ook eigenlijk altijd prima.

Maar ook op de momenten waarop het bereik 10/10 is gebeurt het spontaan wegvallen van de mobiele data alsnog.

Ik hoop dat dit dmv. iOS update te verhelpen is, maar ‘t zal wel weer zo’n gevalletje “You’re holding it wrong.” Zijn |:(
Ja precies wat je zegt, alleen ik heb twee T-Mobile sims erin. Dus netwerk niet gerelateerd.

• Ernemmer
  • Niet online
Er is bij mij wel gewoon bereik en er staat ook 4G in het beeldscherm alleen doet de data het niet. Ik hoop ook dat dit snel gefixt wordt, want anders ga ik weer snel terug naar mijn oude telefoon.

• Amos_x
Ik zit nog op 14.4.1. Dit heeft echter voor het eerst sinds ik 'm heb (bijna een jaar) een erg groot probleem opgelost. (voor mij dan toch)

Hiervoor, zoals in een andere post al vermeld, verloor ik 's nachts vaak >20-25% batterij, zonder activiteit. Soms meer, zelden (iets!) minder. Compleet onaanvaardbaar dus. Een enkele keer zelfs van +-55% naar compleet leeg 0%. Ik heb de screenshots van de graphs bijgehouden als verwijzing indien ik er ooit mee terug naar de winkel zou moeten (weinig kans trouwens dat ze me daarmee garantie of een vervangtoestel hadden bezorgd, maar ik had geen ander idee)

Dit was erg teleurstellend. Aangezien de minieme drain 's nachts voor mij altijd een van de redenen was om voor iPhone te kiezen. Geen op hol gelopen apps die batterijen verslinden zonder dat je er erg in hebt. Op m'n oude iPhone 7 had ik nauwelijks meer dan een paar % drain tijdens de nacht.

Voordat ik aangemaand wordt om dan maar 's nachts de telefoon aan de lader te hangen:

1. Het hoort gewoon niet, waar kan die telefoon in godsnaam mee bezig zijn als ik 'm zelf niet gebruik.
2. Mijn laders liggen niet altijd aan het bed. Dan is het fijn om te weten dat wanneer je met 25-30% gaat slapen, je morgen de wekker nog hebt
3. Ik laad eigenlijk bijna nooit 's nachts. Meestal 's avonds, of 's ochtends effe. Batterijbeheer is een stuk beter tegenwoordig, en waarschijnlijk kan het al lang geen kwaad meer. Maar heb de gsm liever niet de hele nacht aan de lader.

Dit gedrag was zowel voor als na een volledige reset. Na een volledige reset naar fabrieksinstellingen, met nauwelijks een handvol apps (en geen social media, behalve whatsapp) exact hetzelfde op 14.4.0

Echter, sinds 14.4.1 heb ik nu al een aantal nachten slechts 1-2% drain. Ik kan het nauwelijks zien op het grafiekje. Precies zoals ik gewend was van m'n jaren oude iPhone 7. Hopelijk blijft het zo (fingers crossed). Het stemt wel tot nadenken ivm 14.4.2 en volgende. Bij apple is het tegenwoordig blijkbaar maar hopen dat de vorige of volgende versie niet aan een aspect van de iPhone raakt.
Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussie over hoesjes en accessoires mag hier: [iPhone SE 2020] Accessoires / Hoesjes etc

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee